افزایش رتبه سایت

آموزش تحقیق کلمات کلیدی با مثال و نمونه پرتال

بعد از تحقیق در مورد کلمه کلیدی و پیدا کردن آن ، لازم است برای آن محتوای مناسب ایجاد کنیم ، این مرحله بسیار در روند تحقیق کلمات کلیدی مهم است. با استفاده از موضوعات اصلی، یک لیست اولیه از کلمات کلیدی مرتبط تهیه کنید. این کلمات می‌توانند شامل عبارات مختلفی باشند که کاربران ممکن است در جستجوهای خود استفاده کنند. برای مثال، برای موضوع “لباس زنانه”، کلمات کلیدی مرتبط می‌توانند شامل “خرید لباس زنانه”، “مد لباس زنانه”، “لباس مجلسی زنانه” و غیره باشند.

نمونه کارها

با پاسخ به این سوالات، میتوانید جهت‌گیری مناسبی برای انتخاب کلمات کلیدی داشته باشید. در این مرحله یک نمای کلی از سایت خود و اهداف اصلی در سئو خواهیم داشت. از این جا به بعد باید در مورد Keyword Targeting و انتخاب صفحات هدف متناسب با هر مفهوم کلید تصمیم‌گیری کنیم و به این کار تدوین استراتژی سئو می‌گوییم. ابزار Keyword Tool مرجع اصلی آمار جستجوی کلمات نیست و اطلاعات خود را از همان کیورد پلنر دریافت می‌کند. بهترین ابزاری که برای تخمین جستجو داریم، Keyword Planner است، چراکه مستقیما توسط خود گوگل معرفی شده و هیچ مرجع دیگری به اطلاعات مربوط به جستجوها و رفتار کاربران در گوگل دسترسی ندارد. همچنین با استفاده از ابزار Screaming Frog می‌توانیم ساختار درختی یک سایت، عبارات استفاده شده به عنوان h1 و عنوان سئو (title) را استخراج کنیم.

یکی از ابزارهای کارآمد برای طراحی سریع و حرفه‌ای یک فروشگاه اینترنتی، فروشینو است که با ارائه یک سایت‌ساز اختصاصی، امکان ساخت فروشگاه آنلاین بهینه‌شده برای موتورهای جستجو را فراهم می‌کند. این ابزار با در نظر گرفتن اصول سئو و استفاده از کلمات کلیدی مناسب در ساختار صفحات، به شما کمک می‌کند تا در رتبه‌بندی گوگل بهتر ظاهر شوید. علاوه بر سایت‌ساز، فروشینو با امکاناتی مثل مدیریت موجودی، سیستم پرداخت آنلاین و صدور فاکتور خودکار، فرایندهای اساسی یک کسب‌وکار اینترنتی را ساده‌تر می‌کند. از طریق طراحی ریسپانسیو و رعایت استانداردهای فنی، فروشینو اطمینان می‌دهد که فروشگاه آنلاین شما هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو بهینه باشد.

به این نکته توجه کنید که دسته بندی بالا برای سیستم سازی تفکر و فرآیند کار ماست. بنابراین گاهی نمی توان دقیقا گفت که یک عمل مشتری دقیقا بخشی از کدام گام است. اولین قدم سئو سایت کیورد ریسرچ هست، حتی پیشنهاد می‌شود قبل از اینکه سایت‌تان را طراحی کنید به فکر سئو آن باشید تا بر اساس پارامترهای سئو سایت طراحی شود. اگر اکانت گوگل ادز داشته باشید که شارژ داشته یا اینکه کمپینی را با آن اجرا نموده باشید، کلمات به همراه مقدار میانگین سرچ ماهیانه آن‌ها و همچنین نمودار تغییرات آن کلمه در بازه زمانی را نشان می‌دهد.

گروه همیار سایت سعی دارد با تولید مقالات به روز در این زمینه به کاربران خود کمک کند. البته بیشتر مختتصین روی لینک داشتن کلمه مورد نظر بسیار تاکید می کنند و اولین و مهترین فاکتور آنها برای اندازه گیری کیفیت کلمه کلیدی است. این زمانی بیشتر خود را نشان می دهد که شما بخواهید در کشور های مختلف بفروشید و یا در مناطق مختلف کلمات کلیدی را بررسی کنید.

چرا تحقیق کلمات کلیدی مهم است؟

در این مقاله از طراحی سایت آوا، به طور کامل و با جزئیات، مراحل پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب برای سایت خود را بررسی خواهیم کرد. در طول فرآیند تحقیق کلمات با عباراتی مواجه می‌شویم که میزان جستجوی بالا و رقابت کمی دارند ولی ارتباط زیادی با کسب و کار ما ندارند! در چنین شرایطی ممکن است دچار اشتباه شویم و با هدف افزایش بازدید سایت این کلمات را نیز در اهداف خود برای ساخت صفحه و تولید محتوا قرار دهیم. در حالیکه این کار موجب می‌شود تمرکز و تخصص سایت خود را از بین برده و حتی در عبارات اصلی و مرتبط با کسب و کار نیز جایگاه مناسبی کسب نکنیم.

به همین دلیل است که برندها وعده محصول یا خدماتی را می دهند که همه نمی توانند به آن دسترسی داشته باشند. اگر اولین بار است که در مورد کلمات کلیدی می شنوید، توصیه می کنیم نگاهی به پست کلمات کلیدی چیست؟ بیندازید تا یک ایده کلی در مورد این مفهوم داشته باشید. ما در این مقاله از ابزار های رایگان Rank tracker و ابزار پرو سایت Ahref استفاده می کنیم.

تحقیق کلمات کلیدی برای سایت فروشگاهی

باید در مورد ابزار هایی که استفاده می کنید ، اطلاعات مفیدی داشته باشید تا بتوانید بهترین عملکرد را داشته باشید. من ، عباس کاظمی ، و همکارانم در مجموعه عالیجناب محتوا به شما کمک می کنیم تا بازاریابی در فضای مجازی را با روشی اصولی و علمی انجام دهید. در حالت ایده‌آل، شما قبل از تصمیم‌گیری درباره بهترین گزینه برای نیازهایخود، بهتر است این ابزارها را تجربه کنید. جایی که بک لینک‌های آن‌ها از آن می‌آیند، می‌تواند به شما ایده‌هایی برای پست مهمان و دیگر فرصت‌ها بدهد.

یکی از ابزارهای پیدا کردن کلمات کلیدی سایت فروشگاهی، ابزار questiondb.io است. استراتژی سئو می‌گوید ابتدا روی ۵ تا ۱۵ کلمه کلیدی سخت‌تان محتوا بسازید. بعد از آن اگر سایت تازه‌کارید، به سراغ کلمات کم‌رقابت بروید و شروع کنید به تولید محتوا روی آنها. چراکه سئو شدن در کلمات کم‌رقابت برای یک کسب و کار مبتدی کار آسانی است و در آینده هم این کلمات کمک‌تان می‌کند که راحت‌تر در دیگر کلمات بهینه شوید.

کلمات کلیدی اطلاعاتی و تجاری

اگر کمیپن تبلیغات کلیکی (PPC) در گوگل ادز دارید، گزارش های آن از نرخ کلیک و عبارات ارجاع شده بهترین و قابل استناد ترین مرجع برای مشاهده وضعیت تان خواهند بود. در این قسمت می توانید به خوبی عبارات و کلمات کلیدی که مرتبط با واژه‌ی اصلی تان هستند را کشف کنید. عموما گوگل هشت عبارت مرتبط با جست و جوی شما را در این قسمت نشان خواهد داد.

چرا که هر کدام از این ابزارها، بخشی از آمار را در اختیار دارند و تحلیل شان ممکن است نسبت به توان و جامعه کاربران، دچار محدودیت هایی باشد. خصوصا در تحلیل رفتار کاربران ایرانی که بعضا با برخی محدودیت ها و تحریم ها دست به گریبان هستند. لازم است بدانید که یافتن کلمات کلیدی سایت، عاملی برای بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل است. به نمونه ای از کلماتی که در بالا به آنها اشاره شد، کلمات کلیدی دانه یا seed keyword می گویند. کلمات کلیدی دانه، کلمات کوتاهی هستند که اصولا از یک یا دو کلمه تشکیل شده اند. این دسته از کلمات با اضافه کردن کلمات دیگر، قابل گسترش بوده و می توانند کلمات کلیدی بیشتری را ایجاد کنند.

اما با توجه به اهمیت زیادی که دارد، به هیچ عنوان نباید از انجامش یا حتی انجام کاملش، صرف نظر کنید. مواردی که در این مقاله گفتم حتی برای تولید محتوای اینستاگرام هم به دردتان می‌خورد. با کمک این روش‌ها می‌توانید محتواهای جذابی برای مخاطبان‌تان در اینستاگرام بسازید. ابزارهای رایگانی مانند Google Keyword Planner یا ابزارهای حرفه‌ای مثل Ahrefs و SEMrush به شما این امکان را می‌دهند که اطلاعات دقیقی درباره حجم جستجو و میزان رقابت هر کلمه کلیدی به دست آورید.

بنابراین، آموزش پیدا کردن کلمات کلیدی نه تنها برای بهینه‌سازی سایت بلکه برای دستیابی به اهداف تجاری ضروری است. تحقیق کلمات کلیدی، فرایند جستجو، یافتن و تحلیل عبارات و کلمه‌های کلیدی‌ای است که می‌توانند به شما در رسیدن به رتبه‌ها و جایگاه‌های برتر جستجوی گوگل کمک کنند. اما رسیدن به نتایج بهترین پیشنهادات گوگل، کاری سخت است و نیازمند بهینه‌سازی دقیق تمام محتواهای موجود براساس کلمات کلیدی می‌باشد. انتخاب کلمات کلیدی برای سایت فروشگاهی با هدف اطلاع‌رسانی برای اعتبار دادن به برندتان مهم است. به خصوص زمانی که شما محصولات اطلاعاتی را مانند دوره‌های آنلاین و ebook می‌فروشید.

ویکی پدیا بعنوان بزرگترین دانش نامه‌ی آزاد، مرجعی شناخته شده برای مخاطبان اینترنت در سراسر دنیا به شمار می آید. با وجود کاربرمحور بودن، دقت و تلاش نویسندگان و اعضای ارشد این مجموعه در بررسی مقالات، باعث شده تا صفحات ویکی پدیا، استاندارد و اغلب جزو برترین نتایج جست و جوی گوگل باشند. مشاهده کانال های ورودی، نرخ تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان، تحلیل رفتار آنها و… بخشی از امکانات متعددی است که آمارگیرهایی نظیر گوگل آنالیتیکس به شما ارائه می کنند. وب وان مجموعه کاملی از خدمات و محصولات شامل بازاریابی دیجیتال, سئو, سوشال مدیا,طراحی سایت, مارکت پلیس و پیامک انبوه است تا نیازهای شما را در تمام مراحل مرتفع کند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنم سایت اینترنتی داشته باشید تا بیشتر دیده شوید.

سوالات مطرح شده در این سایت‌ها به شما دیدگاه دقیقی درباره نیازها و مشکلات کاربران می‌دهد و می‌تواند به شما در پیدا کردن کلمات کلیدی بلندتر و تخصصی‌تر کمک کند. گفتیم که در مرحله شناسایی کلمات و تخمین جستجو با ۲ تا ۵ هزار عبارت روبرو هستیم ولی بسیاری از این عبارات از نظر مفهوم و هدف کاربر به هم شباهت دارند و نباید برای هرکدام یک صفحه مجزا بسازیم. اگر  یکی از این عبارت‌ها را جستجو کنید، با تعداد بیشتری از عبارت‌های کلیدی مناسب برای سایت خود مواجه خواهید شد. برای مثال، جستجوی «کفش مردانه چرم» به یافتن عبارت «کفش چرم مردانه» می‌انجامد. ابزارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید برای تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقبا از آن‌ها استفاده کنید، از جمله ahrefs ، Link Explorer و … تصویر زیر مربوط به ahrefs است، ابزاری که به شما اطلاعات زیادی در مورد کلمات کلیدی می‌دهد.

به عنوان مثال بدون استفاده از ابزارها برای ما مشخص نیست که عبارت “خرید خودرو” رایج‌تر است یا “فروش خودرو”. به طور مشابه، یک فروشنده آنلاین کفش می‌تواند از کلمات کلیدی بذر «کتونی»، «کفش ورزشی»، «دمپایی»، «پوتین» یا حتی «کفش رسمی» برای بازاریابی محتوای محصولات خود استفاده کند. در سایت Ahref به شما حق انتخاب کشور های مختلف با جزئیات بیشتر آن هم در بین ۱۷۰ کشور را می دهد ، پس این ابزار برای انتخاب کلمات کلیدی در ایران بسیار مناسب تر است. به رنک ترکر برگردیم جایی که قرار است به صورت رایگان در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنیم .این بار وارد ستون KEI شوید.هرچه مقدار این عدد بالاتر باشد ، برای انتخاب به عنوان کلمه کلیدی بهتر است. و یک نقطه شروع خوب ، مرور انجمن ها ، گروه ها و سایت های پرسش و پاسخ است.

بدترین استراتژی سئو آن است که بخواهیم فقط در نام محصولاتی که داریم به صفحه اول گوگل بیاییم. آیا این درست است که تمرکز خود را بر روی کلیدواژه “کفش” بگذاریم؟ پاسخ قطعا خیر است. پس چگونه کلمات کلیدی سایت فروشگاهی را انتخاب کنیم؟ کار بسیار دقیق و حساب شده است. یکی از راه‌های مفید برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب، بررسی سایت‌های موفق در حوزه شماست. از ابزارهایی مانند SEMrush یا Ahrefs می‌توانید استفاده کنید تا ببینید رقبا برای چه کلماتی رتبه گرفته‌اند و بیشترین ترافیک را از چه عباراتی دریافت می‌کنند.

اگر از تبلیغات کلیکی گوگل استفاده می‌کنید، گزارش‌های این تبلیغات منبع بسیار خوبی برای شناسایی کلمات کلیدی پرطرفدار و موثر هستند. این گزارش‌ها به شما نشان می‌دهند که کدام کلمات توانسته‌اند کلیک‌های بیشتری را به خود جذب کنند، و شما می‌توانید از این اطلاعات برای بهینه‌سازی محتوای سایت خود استفاده کنید. Ahrefs یکی از بهترین ابزارهای حرفه‌ای سئو است که به شما امکان می‌دهد تا کلمات کلیدی رقبا را تحلیل کنید، میزان سختی کلمات کلیدی را ارزیابی کنید و استراتژی‌های جدیدی برای تولید محتوا ارائه دهید. ✅در نهایت، باید کلمات کلیدی خود را به‌درستی در محتوای سایت به کار ببرید. کلمات کلیدی باید به‌طور طبیعی و بدون اغراق در عناوین، تگ‌های هدینگ و بدنه متن استفاده شوند تا هم به بهینه‌سازی موتورهای جستجو کمک کنند و هم تجربه کاربری را بهبود بخشند. کلمات کلیدی کوتاه، عباراتی هستند که معمولاً از یک یا دو کلمه تشکیل می‌شوند و حجم جستجوی بالایی دارند.

کسب ۲ رتبه برتر

تحقیق کلمات کلیدی برای سایت فروشگاهی

اگر به دنبال راهی سریع و کم‌دردسر برای راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی موفق هستید، فروشینو و سایت‌سازش می‌توانند انتخاب ایدئالی باشند. تحقیق کلمات کلیدی یکی از مهم‌ترین مراحل در بهینه‌سازی سایت‌های فروشگاهی است. با شناسایی کلمات کلیدی مرتبط و استفاده از آن‌ها در محتوای سایت، می‌توانید رتبه‌بندی خود را در موتورهای جستجو بهبود بخشید و بازدیدکنندگان بیشتری جذب کنید. در این مقاله، به بررسی روش‌ها و ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی برای سایت‌های فروشگاهی می‌پردازیم. Mangools  یک ابزار جامع تحقیق کلمات کلیدی است که امکانات متنوعی نظیر تحلیل رقابت و پیشنهادات کلمات کلیدی ارائه می‌دهد.

این ابزار به شما کمک می‌کند تا با وارد کردن یک یا چند عبارت، ایده‌هایی در مورد کلمات کلیدی مرتبط دریافت کنید. همچنین، می‌توانید اطلاعات دقیقی درباره حجم جستجوی ماهانه و میزان رقابت هر کلمه مگ سئو کلیدی به‌دست آورید. Ubersuggest  ابزاری رایگان و بسیار مفید برای تحقیق کلمات کلیدی است که توسط نیل پاتل توسعه داده شده است.

۵. بررسی وبسایت‌های پرسش و پاسخ

انتخاب کلمات کلیدی مناسب باعث جذب هدفمند ترافیک ارگانیک شده و در نتیجه درآمد و اعتبار وب‌سایت یا برند شما افزایش خواهد یافت. Moz  یکی از ابزارهای پیشرفته و شناخته‌شده در زمینه سئو است که علاوه بر تحقیق کلمات کلیدی، امکانات دیگری نظیر بررسی لینک‌ها و تحلیل دامنه را نیز ارائه می‌دهد. امروزه حضور در بازار آنلاین برای هر کسب‌وکاری که قصد رقابت و پیشرفت دارد، تقریباً یک ضرورت است. اما اینکه یک فروشگاه اینترنتی فقط وجود داشته باشد کافی نیست؛ بلکه باید بتواند در میان سیل عظیم رقبای خود، جایگاه مناسبی در نتایج موتورهای جستجو پیدا کند.

لیست محتوای این مطلب

اینکه شما از طریق کلمات کلیدی اصلی بتوانید تا حد زیادی کلمات کلیدی خود را پیدا کنید ، بسیار خوب است ، اما در این صورت باید دقت کنید تا طراوت خود را از دست ندهید. اما قبل از آن باید رقیبانتان را پیدا کنید ، برای این کار کلمه کلیدی خود را در گوگل سرچ کنید و ببنید کدام سایت ها در رتبه های برتر هستند. پایه و اساس کلمات کلیدی ، کلماتی هستند که به عنوان “بذر کلمات کلیدی” یا همان “کلمات کلیدی اصلی” شناخته می شوند.این اصلاحات را به یاد داشته باشید چون در این مقاله زیاد با آن برخورد خواهیم داشت. سپس شامل تجزیه و تحلیل و اولویت بندی بهترین فرصت ها برای کلمات کلیدی در سایت شما است. با ما تماس بگیرید تا با یک تیم حرفه‌ای، وب سایت شگفت‌انگیزی برای شما طراحی کنیم. این نوع جستجو به طور مستقیم تراکنشی نیست (کاربرانی که به دنبال این نوع جستارها هستند ممکن است برای  خرید آماده نباشند).

زیرا می تواند بودجه مورد نیاز شما را کاهش و جذب مشتری واقعی و تبدیل آن را افزایش دهد. ابزار SEMRush برای تحقیق کلمات کلیدی سایت فروشگاهی و بررسی روند سئو آن بسیار مفید است. ارائه خدمات و مشاوره سئو به کسب‌وکارها، یکی از پردرآمدترین روش‌های مستقیم محسوب می‌شود.

سایر سایت‌هایی که روی سئو کار می‌کنند نیز ممکن است با هدف کسب درآمد فعالیت کنند. این کار به شما کمک می‌کند تا فرصت‌های کلمات کلیدی که هنوز از آن‌ها استفاده نشده است را کشف کنید. یکی از ابزارهای خارجی که به نوعی از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند keywordtool.io هست. خوبی این ابزار این هست که آمار جستجو نمایش می‌دهد، البته این موضوع را هم خاطر نشان کنم که این آمار در وب فارسی را باید با یک ضریبی حدود ۱۰ یا ۱۲ به مقدار تخمینی نزدیک به واقعیت تبدیل کرد. به طور مثال اگر کلمه “خرید پژو ۲۰۷″ را جستجو نماییم، یکی از پیشنهاداتش ” خرید پژو ۲۰۷ از بورس کالا” هست که دوباره نتایج را برای آن عبارت نیز نمایش می‌دهد.

اغلب سئوکارها سال‌ها تلاش می‌کنند تا مهارت‌هایشان را به جایی برسانند که پول‌ساز باشند. اما نکته کلیدی سئو، انعطاف‌پذیری و قابلیت درآمدزایی بالای آن است. طبق آمار، بیش از ۵۰% از مشتریان در دنیای آنلاین، خریدشان را با یک سرچ ساده در گوگل شروع می‌کنند. با یافتن عبارت های اصلی که سبب شده اند گوگل مخاطبان را به سایت شما ارجاع دهد، به ریشه‌ی ارزشمندی دست می یابید که مانور دادن روی همان کلمات، می تواند ترافیک بیشتری نیز به سمت شما بکشاند. حتی ممکن است، تعداد زیادی از کلمات تکراری باشند و یا اینکه به حوزه فعالیت شما مرتبط نباشد. پس از بررسی هشتگ های مرتبط با کلمه کلیدی مورد نظرتان، به سراغ پست های رقیبانتان بروید.

  • مثلاً عبارت «خرید کفش ورزشی زنانه ارزان» نمونه‌ای از یک کلمه کلیدی طولانی است.
  • اگر به نحو احسن انجام پذیرد، مسیر مفیدی را در رابطه با اعمال تاکتیک‌ها و استراتژی‌های مناسب فراهم می‌کند.
  • در این محتوا به بررسی ابزارهای کارآمد و مناسب برای استفاده در وب فارسی برای تحقیق کلمات کلیدی پرداختیم.
  • اگر کمیپن تبلیغات کلیکی (PPC) در گوگل ادز دارید، گزارش های آن از نرخ کلیک و عبارات ارجاع شده بهترین و قابل استناد ترین مرجع برای مشاهده وضعیت تان خواهند بود.
  • هدف کلمه کلیدی یا «Keyword Intent»، هدف فرد جستجوکننده، از جستجوی عبارت مورد نظر خواهد بود.
  • زیرا رتبه اول نبودن به طور مستقیم به معنای از دست دادن فرصت‌های زیادی است.

از دیگر تکنیک‌ها برای افزایش تعداد کلمات دانه کمک بگیرید

مثل تمام گونه‌های تحقیق کلمات کلیدی برای سئو، تحقیق کلمات کلیدی محصول-محور نیز با کلمات کلیدی بذر (Seeds) آغاز می‌شود. کلمات کلیدی بذر، اصلی‌ترین بخش و هسته هر عبارت کلیدی شما خواهد بود. انتظار نداشته باشید رتبه سایت شما در صفحات جستجوی کلمات کلیدی شما یک شبه بهبود یابد. زیرا عوامل زیادی وجود دارد که موتورهای جستجو در نظر می‌گیرند و کلمات کلیدی تنها یکی از آن‌ها است. بهترین راه برای یافتن میزان جستجو برای یک کلمه کلیدی خاص استفاده از ابزار رایگان Google Keyword Planner است.

در پایان، باید به این نکته توجه کنید که پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب، یکی از مهم‌ترین گام‌ها در موفقیت استراتژی سئو و رشد ترافیک سایت شما است. به‌خاطر داشته باشید که بهینه‌سازی کلمات کلیدی یک فرایند پویاست و باید به‌طور مداوم تحقیق و تحلیل انجام دهید تا از تغییرات نیازهای کاربران و الگوریتم‌های موتورهای جستجو غافل نمانید. با انتخاب هوشمندانه کلمات کلیدی و تولید محتوای ارزشمند، می‌توانید جایگاه سایت خود را در نتایج جستجو بهبود بخشیده و کسب‌وکار خود را به موفقیت بیشتری هدایت کنید. به طورکلی، ابزار های تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک می‌کنند تا نیازهای کاربران را به طور دقیق شناسایی کرده و استراتژی محتوایی خود را بر اساس این نیازها تنظیم کنید. یکی دیگر از کاربردهای مهم ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی این است که به شما نشان می‌دهند تا رقبای شما از چه کلماتی استفاده می‌کنند.

اگر در ماه فروردین  120 هزار جستجو برای یک کلمه کلیدی انجام شود و برای یازده ماه باقیمانده سال هیچ کدام جستجو شود ، حجم جستجوی ماهانه  10k خواهد بود. مواردی وجود دارد که ممکن است شخصی چندین بار در ماه کلمه کلیدی را جستجو کند. Google Keyword Planner شاید شناخته شده ترین ابزار کلمات کلیدی باشد. استفاده از آن رایگان است و اگرچه عمدتا برای تبلیغ کنندگان است ، اما می توانید از آن برای یافتن کلمات کلیدی برای سایتتان استفاده کنید.

اگر هم با اصطلاح کلمات کلیدی در سئو فروشگاه اینترنتی آشنایی دارید و می خواهید بدانید که چگونه رتبه فروشگاه خود را در گوگل بهبود دهید به مطالعه متن ادامه دهید. شاید جالب باشد بدانید که پرتال در سال ۱۳۹۳ راه‌اندازی شده اما هنوز بعد از چند سال ما در حال انجام تحقیق کلمات کلیدی در آن هستیم! بلکه شما باید دائما این فرآیند را برای پیدا کردن کلمات جدید و کامل‌تر کردن محتواهای سایت‌تان انجام بدهید.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

یکی از ساده‌ترین و در عین حال مؤثرترین روش‌ها برای یافتن کلمات کلیدی، استفاده از پیشنهادات گوگل است. با شروع به تایپ یک عبارت در نوار جستجوی گوگل، این موتور جستجو لیستی از عبارات مرتبط و پر جستجو را به شما پیشنهاد می‌دهد. این پیشنهادات نشان‌دهنده محبوبیت موضوعات و کلمات در میان کاربران است. بعد از آن که لیست کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را به دست آوردیم نوبت به بررسی میزان جستجوی هرکدام می‌رسد. گفتیم که آمار جستجوی کلمه یکی از فاکتورهای مهم برای تعیین “کلیدی” و “ارزشمند” بودن آن است.

چرا طراحی سایت با وردپرس، یک انتخاب هوشمندانه است؟

اگر هم به صورت صفحه محصول است ، شما نیز می توانید برای آن کلمه کلیدی به فکر فروش باشید. به نظر می رسد این نشان می دهد که گوگل هر دو این کلمات کلیدی را به عنوان بخشی از یک موضوع مشابه مشاهده می کند. به عنوان مثال ، صفحات مشابه را می بینیم که برای “نحوه تهیه قهوه خامه ای” و “قهوه خامه ای چیست” رتبه بندی شده است.پس این دو کلمه کلیدی هر دو یک رتبه کاملا مشابه دارند. بسیار از آن تنها برای گرفتن اطلاعات جست و جو می شوند و این با کلماتی که شما برای فروش لازم دارید جداست.پس باید بتوانید بین کلمات مختلف بهترین ها را پیدا کنید. حتی اگر موفق شوید رتبه یک را بدست آورید ، بازدید شما از یک کلمه کلیدی به ندرت از ۳۰٪ فراتر خواهد رفت البته در صورتی که خوش شانس باشید.

از ابزارها استفاده کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب، تحلیل رقبای موفق در صنعت شماست. با استفاده از ابزارهایی مانند Ahrefs یا SEMrush، میتوانید ببینید رقبای شما از چه کلمات کلیدی استفاده میکنند و چه محتوایی برای آنها ترافیک ایجاد کرده است. ابزارهایی مانند Google Analytics یا Google Search Console می‌توانند اطلاعات دقیقی درباره کلمات کلیدی که ترافیک سایت شما را بهبود می‌دهند، فراهم کنند.

ابزار تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک می‌کند تا این فرآیند را بهتر و سریعتر طی نمایید. فرض کنید که می خواهید در مورد  “ارزانترین راه برای طراحی سایت” یک محتوا تولید کنید. برای تولید این محتوا نمی توانید از تمام کلمات کلیدی که در مراحل قبل پیدا کردید، استفاده کنید.

این عدد ، تعداد جست و جو شدن کلمه مورد نظر را در طول یک ماه را به ما نشان می دهد. شما باید همیشه به دنبال کلمات کلیدی جدید باشید تا بتوانید در اوج بمانید.با مطالعه بیشتر در مورد کلمات کلیدی ، می توانیم این مشکل را حل کنیم. اما بیایید برگردیم به ابزار ترکر ، شما در این ابزار در قسمت Keyword Research  می توانید گزینه های زیادی را پیدا کنید و هر کدام از متد ها می توانند کلمات کلیدی زیادی برای شما داشته باشند. رقبا می توانند منبع بسیار خوبی برای کلمات کلیدی باشند ، اما هنوز هم کلمات کلیدی بسیار زیادی هستند که آن ها هم ، هنوز نتوانستند آن ها را پیدا کنند . در این قسمت سعی می کنیم روش هایی را به شما معرفی کنیم تا بتوانید به بهترین صورت کلمات کلیدی را برای خودتان انتخاب کنید. برای مشاهده لیست کاملی از کلمات کلیدی و راهنمای جامعی در مورد هرکدام مقاله انواع کلمات کلیدی را ببینید.

اما هدف کسی که “خواص عسل طبیعی” را در گوگل وارد کرده است، کمی گنگ به نظر می رسد. از این کلمات کلیدی برای بهینه کردن صفحات محصول و محتوای سئو محلی استفاده کنید. علاوه بر این، SEMrush ابزاری را ارائه می‌دهد که به شما اجازه می‌دهد کلمات کلیدی منحصر به فرد را برای حداکثر پنج حوزه مشاهده کنید.

همچنین می‌توانید از میزان علاقه به یک کلمه کلیدی خاص در یک منطقه خاص و در طی یک دوره زمانی خاص نیز مطلع شوید. تعداد زیادی ابزار رایگان و پولی وجود دارد که می‌توانند در انتخاب کلمات کلیدی به شما کمک کنند. در این مرحله میزان جستجوی برای هر یک از کلمات کلیدی در لیستتان را باید پیدا کنید. اگر کمی به پایین پیمایش کنید‌، لیستی از کلمات کلیدی که بازدیدکنندگان با آن‌ها وارد سایت شما شده‌اند را پیدا خواهید کرد. همچنین، تعداد دفعاتی که کسی پس از جستجوی هر کلمه کلیدی بر روی لینک سایت شما کلیک کرده است، را نیز مشاهده خواهید کرد. ما در این مرحله قرار است کلمات کلیدی را از لحاظ رقابت روی آن توسط سایت های مختلف و تعداد سرچ های آن در طول یک ماه بررسی و بهترین کلمه کلیدی را برای رسیدن سریع به نتیجه ، انتخاب کنیم.

برای یک سایت تجاری، صفحه اصلی شما و صفحات محصول بالاترین اولویت برای بهینه‌سازی کلمات کلیدی را دارند. فرصت را برای بهینه‌سازی فایل‌های تصویر صفحات دسته‌بندی، پست‌های وبلاگ، و حتی برچسب‌های ALT برای کلمات کلیدی مورد هدف از دست ندهید. برای مثال، راه‌اندازی وب‌سایت‌های محتوایی و کسب درآمد از طریق تبلیغات یا همکاری در فروش (افیلیت مارکتینگ) از جمله روش‌های رایج است. از طرفی، بسیاری از سئوکاران با ایجاد سایت‌های اتوریتی (Autority) و فروش رپورتاژ آگهی، درآمدهای کلانی کسب می‌کنند. همچنین، از ایجاد و فروش ابزارهای سئو، تولید پلاگین‌ها و حتی خرید و فروش دامنه‌های بهینه‌شده در بازار دیجیتال نباید غافل شد. این روش‌ها هم جزو فرصت‌های غیرمستقیمی هستند که سئوکاران باهوش از آن‌ها درآمد بالایی دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا