آموزش دیجیتال مارکتینگ اینستاگرام به همراه ۴ نکته برای رشد صفحات مدیریو
این افراد باید یاد بگیرند چگونه محتوای جذاب ایجاد کرده و نحوه تعامل مؤثر با فالوورها را در اینستاگرام یاد بگیرند. میتوانید از ابزارهایی مانند ترلو، گوگل شیت یا اکسل برای طراحی تقویم خود استفاده کنید. تقویم خود را با سایر اعضا به اشتراک بگذارید تا چیزی از قلم نیفتد. شما باید بدانید چه نوع محتوایی را در چه قالبی و در چه روزی منتشر کنید. تقویم محتوایی به شما کمک میکند تا زمان کافی را به تهیه و تولید محتوا اختصاص دهید.
چه مغازهدار باشید و چه فریلنسر، از هر کدام از قابلیتهای اینستاگرام میتوانید به نحو احسن استفاده کنید. اما برای دستیابی به درآمد مناسب از اینستاگرام، باید به درستی از زمان و امکانات موجود در این پلتفرم بهره ببرید. بهطور خلاصه در دوره آموزش اینستاگرام مارکتینگ، مهارت کار با اینستاگرام و کسب درآمد را یاد خواهید گرفت. بعد از اتمام این دوره متوجه میشوید که چه فرصتهایی طلایی در اینستاگرام در انتظار شما است و بهرهمندی از آنها را بهطور دقیق یاد خواهید گرفت.
اگر از رشد سریع پیج رقبایتان شگفتزده شدهاید و با اینکه تلاش میکنید، هنوز به نتایج دلخواهتان نرسیدهاید، احتمال زیاد اینستاگرام را دستکم گرفتهاید و با تکنیکهای درست بازاریابی در آن آشنا نیستید. خبر خوب این است که با شناخت مسیر درست، شما هم میتوانید سهم خودتان را از این بازار بگیرید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید اینستاگرام یکی از پلتفرمهای رسانههای اجتماعی در فضای مجازی بهحساب میآید که با سرعت زیاد در حال رشد است. این رشد بهگونهای بوده که از زمان راهاندازی تا به امروز تعداد کاربران آن از مرز یک میلیارد نفر گذشته است. این آمار برای فیسبوک تا اوایل سال ۲۰۲۲ بهعنوان اصلیترین رقیب اینستاگرام تنها حدود ۰.۵ درصد بود.
در کنار یادگیری اصول بازاریابی در اینستاگرام، نباید سئو مگ از نقش طراحی بصری در جذب مخاطب غافل شد. واقعیت این است که زیبایی و حرفهای بودن محتوای گرافیکی، یکی از عوامل کلیدی در جلب توجه کاربر و افزایش نرخ تعامل و فروش است. اگر میخواهید در کنار استراتژی درست، طراحیهای چشمگیر و مؤثری هم داشته باشید، شرکت در دوره آموزش طراحی بنر سوشال مدیا میتواند گام بعدی شما برای حرفهایتر شدن باشد. دوره آموزش جامع اینستاگرام مارکتینگ در کرج به شما این امکان را میدهد تا با استفاده از تکنیکهای موثر و استراتژیهای بهروز، حضور خود را در اینستاگرام به سطح بالاتری ببرید. با یادگیری اصولی که در این دوره تدریس میشود، شما قادر خواهید بود تا نهتنها تعامل با مخاطبان خود را افزایش دهید، بلکه فروش و موفقیت تجاری خود را نیز به طور چشمگیری بهبود بخشید.
چرا باید اینستاگرام مارکتینگ یاد بگیریم؟
فهرست مطالب
برای بهرهبرداری کامل از تمامی امکانات اینستاگرام و استفاده مؤثر از آن برای اهداف شخصی یا کسبوکار، نیاز به آموزش صفر تا صد اینستاگرام دارید. شما میتوانید از دورههای آموزش دیجیتال مارکتینگ و آموزش اینستاگرام مکتب خونه برای این منظور استفاده کنید. همچنین، اگر به دنبال یادگیری اصولی و حرفهایتر اینستاگرام هستید، آموزش اینستاگرام حرفهای مکتب خونه، میتواند مهارتهای شما را در استفاده بهینه از این پلتفرم افزایش دهد.
البته این را هم در نظر بگیرید که نباید در استفاده از هشتگها زیادهروی کنید. مثلا استفاده از تعداد زیادی هشتگ پای کپشنها احتمالا ظاهر پست شما را کمی نامناسب خواهد کرد. بررسیها sproutsocial نشان میدهد، اکانتهای بیزینسی معمولا در هر پست خود به صورت میانگین از ۲.۵ هشتگ استفاده میکنند. لایو یا همان پخش زنده امکان بسیار خوبی است که فرصت برقراری ارتباطی عمیقتر و نزدیکتر را با مخاطبانتان فراهم کرده است. میتوانید از این فرصت برای گفت و گوی مستقیم با مخاطبان خود و یا پخش زنده رویدادهای مختلف کسب و کار خود استفاده کنید تا در نهایت مخاطبان بیشتری به استفاده از محصولات و خدمات شما ترقیب شوند. براساس مطالعات مختلف، بسیاری از مردم انتظار دارند که برندها در کارهای خیریه نیز مشارکت کنند.
عکسها، ویدیوها یا استوریهای اینستاگرام به کسبوکارها اجازه میدهد تا برند و محصول خود را به روشی دوستانه و معتبر، بدون اشاره مستقیم به فروش، برای مشتریان خود تبلیغ کنند. استوریهای اینستاگرام نیز ابزار قدرتمندی برای برقراری ارتباط مستقیم با مخاطبان هستند. با استفاده از استوریها میتوانید اخبار و رویدادهای مهم را به سرعت به اطلاع دنبالکنندگان خود برسانید و با آنها تعامل برقرار کنید. همچنین، میتوانید از استوریها برای معرفی محصولات جدید، برگزاری مسابقه و ایجاد حس فوریت در مخاطبان استفاده کنید.
گفتن داستان خود، استفاده از لینک در بیو، ساختن میمها و گرافیکهای قابل اشتراک گذاری و داشتن ستونهای محتوا مهمترین نکات بازاریابی در اینستاگرام به شمار میروند. در مجموع همکاری با اینفلوئنسرها فرصتی بسیار خوب برای رشد سریعتر است، اما لازم است این قدم را با دقت بسیار زیادی بردارید. پس از آنکه به اصطلاح «روی غلتک» افتادید، میتوانید از طریق اینفلوئنسر مارکتینگ رشد سریعتری داشته باشید. اما حتما قبل از صرف هزینه در این راه مطمئن شوید برنامه بلندمدت خود را میدانید و برای مدیریت تعداد مخاطب بیشتر آماده هستید. علاوه بر آن اگر در پست شما به اکانت یا شخص دیگری نیز مرتبط است با تگ کردن او این شانس را خواهید داشت که از طرف آنها نیز به مخاطبانشان بیشتر معرفی شوید. به صورت خلاصه، تعامل عبارت است از تمام فعالیتهایی که کاربران زیر یک پست انجام میدهند.
هشتگهای مناسب باید با محتوای پستهای شما مرتبط باشند و از پرطرفدارترین هشتگهای حوزه کسبوکارتان انتخاب شوند. برای فروش محصولات در اینستاگرام باید یک پیج فروشگاهی حرفهای راهاندازی کرده و از تکنیکهای بازاریابی مانند استفاده از هشتگها، تبلیغات هدفمند و همکاری با اینفلوئنسرها استفاده کنید. اگر پیج های زیادی در زمینه ی فعالیت شما حضور دارند ایرادی ندارد ، هرفرد براساس خلاقیت ها و ترفندهای خاص فالوورهای خاص خود را به دست می آورد و می تواند کسب درآمد کند . اگر رقبای زیادی دارید بهترین فرصت برای الگوبرداری است تا بتوانید از ترکیب کردن خلاقیت های پیج های رقیب های خود بهترین نتایج را حاصل کنید.
مدرس و رشدآفرین
از جمله اینکه فالوئرهایتان میتوانند روی دکمه تماس با شما کلیک کنند و از همین صفحه اینستاگرام با شما در تماس باشند؛ درست مانند صفحه تماس یا ارسال نظرات در وبسایت. با این ویژگی بهعنوان یک برند معتبر در بین مخاطبان خود اعتبار کسب خواهید کرد. فقط کافی است به تنظیمات اکانت خود بروید و برای شروع روی «Switch to Business Profile» کلیک و بقیه مراحل را دنبال کنید. آموزش مخفیکردن لایکها در اینستاگرام یکی از ویژگیهای مفید این اپلیکیشن است که به کاربران این امکان را میدهد تا تعداد لایکهای پستهای خود را از دید دیگران پنهان کنند.
بیل گیتس: هوش مصنوعی میتواند در یک دهه آینده هفتههای کاری ۲ روزه را به ارمغان بیاورد
برنامهریزی محتوا یکی از مهمترین عوامل موفقیت در اینستاگرام است. باید برای هر روز یا هفته محتوای خاصی را در نظر بگیرید و آن را در زمان مناسب منتشر کنید. این محتوا میتواند شامل عکسها، ویدیوها، استوریها و حتی پستهای تبلیغاتی باشد. در نتیجه شما باید برای فعالیت در شبکه های اجتماعی هدف داشته باشید و بدون اصول جلو نروید. پس یادگیری و آموزش دیجیتال مارکتینگ بسیار می تواند به شما کمک کند.
فروش اینترنتی در اینستاگرام نیازمند یادگیری و اجرای تکنیکهای خاصی است. از جمله این تکنیکها میتوان به بهینهسازی پروفایل، استفاده از ابزارهای تحلیلی، ایجاد محتوای جذاب و تعاملی و بهرهگیری از تبلیغات اینستاگرامی اشاره کرد. با یادگیری و بهکارگیری این تکنیکها میتوانید فروش اینترنتی خود را در اینستاگرام افزایش دهید.
هشتگهای اینستاگرام هم در واقع بخشی از استراتژی بازاریابی اینستاگرامی شما هستند. این هشتگها یک سیگنال واضح برای کاربران محسوب میشوند که به آنها نشان میدهد پستهای شما همانچیزی است که آنها به دنبالش هستند. اصلا بسیاری از کاربران محتواها را فقط بر اساس هشتگها دنبال میکنند. بنابراین اگر پست اینستاگرامی شما به یک موضوع پرطرفدار مربوط میشود، حتما هشتگ مربوطه را در کپشن پست قرار دهید.
کسب و کار
در مورد کپشن نویسی که اهمیت زیادی هم دارد، نکات بسیار خوبی توضیح داده شده. بحث استفاده از هشتگها اهمیت خیلی زیادی دارد و اگر بتوانید به درستی از آن استفاده کنید، میتوانید رشد خیلی خوبی داشته باشید. بکلینک تاثیر مثبتی در سئو دارد؛ اما گوگل به لینکهای شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام مثل لینکی که از یک سایت معتبر میگیرید، نگاه نمیکند. این بدان معنا نیست که لینک شما در اینستاگرام به هیچ دردی نمیخورد؛ چراکه شواهد حاکی از آن است که رتبههای بالا تعداد دفعات بیشتری در شبکههای اجتماعی به اشتراک گذاشته شدهاند. ریلز میتواند هنگام تلاش برای افزایش فالوور بهصورت ارگانیک و رایگان، عصای دست شما باشد؛ بنابراین آن را در استراتژی اینستاگرام مارکتینگ خود بگنجانید. در دایرکتها، کامنتها و سوالات استوری با مخاطب خود ارتباط برقرار کنید، البته سعی کنید زیاد صمیمی نشوید تا حس ناامنی در مخاطب ایجاد شود.
این بخش به کاربران کمک میکند تجربه کاربری خود را شخصیسازی و بهتر مدیریت کنند. برای دریافت تیک آبی، کاربر باید درخواست ارسال کند و اینستاگرام حساب را از نظر معیارهایی مانند میزان شهرت، تأثیرگذاری یا اعتبار بررسی میکند. این فرآیند معمولاً شامل ارزیابی اطلاعات عمومی، شواهد مرتبط با حضور در رسانهها و فعالیت آنلاین است. پس از تأیید، نشان تیک آبی در کنار نام کاربری نمایش داده میشود که این امر به کاربران اطمینان میدهد که حساب مورد نظر واقعی و معتبر است.
سعی کنید هشتگهای عمومی، پرطرفدار و هشتگهای خاص را ترکیب کنید تا دسترسی و ارتباط پست خود را با کاربران افزایش دهید. بهتر است نهایتا از یک تا چهار هشتگ در هر کپشن استفاده کنید تا هم خواندن کپشنها راحت باشد و هم باعث آزار مخاطب نشود. سادهترین و کاربردیترین راه این است که نگاه کنید و ببینید که مخاطبان، رقبا و رهبران حوزه کاری شما از چه هشتگهایی استفاده میکنند.
مخاطب شما انتظار دارد که پستهای شما منظم و طبق برنامه منتشر شوند. دیجیتال مارکتینگ اینستاگرام، روشی جدید برای صاحبان کسب و کار است تا با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کرده و محصولات خود را در قالبی جدید معرفی کنند. البته این مفهوم تنها به معرفی محصولات محدود نمیشود و برای این نوع بازاریابی باید ارتباط منطقی با مخاطب و مشتری برقرار کنید. مثل اطلاعرسانی به مشتری، نشان دادن باطن کسب و کار، احترام به نظرات و تجربیات مشتری و مواردی که در ادامه توضیح خواهیم داد. یکی از اولین قدمها برای ورود به دنیای بازاریابی در اینستاگرام، زدن یک پیج بازاریابی است.
علاوه بر این، حضور فعال در اینستاگرام و تعامل با فالوورها از اهمیت بالایی برخوردار است. پاسخ دادن به کامنتها، لایک کردن پستهای دیگران و شرکت در گفتگوهای مرتبط، نشان میدهد که شما به جامعهی اینستاگرام اهمیت میدهید. حتی میتوانید از ابزارهای خودکارسازی برای پاسخ دادن به سوالات متداول استفاده کنید. علاوه بر ویدیو، محتواهای تصویری خلاقانه مانند میمها و تصاویر متحرک نیز میتوانند بسیار جذاب باشند. این نوع محتواها باعث میشوند تا صفحه شما متنوعتر و پویاتر شود و مخاطبان با شما بیشتر درگیر شوند. با استفاده از ابزارهای طراحی گرافیکی مانند Canva و Visme میتوانید به راحتی این نوع محتواها را ایجاد کنید.
ریلز به شما کمک میکند از راهی کمخرج و آسان، با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. ترسیم نقشهٔ راه تولید محتوا یکی از مهمترین مراحل تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام به حساب میآید. اگر چه این پلتفرم بصری است؛ اما شما نباید تصاویر خود را بدون کپشن در میدان نبرد رها کنید. همان طور که مشاهده میکنید، اینستاگرام دیگر فقط محلی برای خوشگذرانی نیست. این پلتفرم به کسبوکارها اجازه میدهد با مخاطب خود مستقیم صحبت کنند، محصولات را به نمایش بگذارند و وفاداری مشتریان فعلی را افزایش دهند. یکی از روش های تبلیغات افزایش فالوور اینستاگرام را می توان همین استفاده از تبلیغات بازدیدی به شمار آورد.
این پیج باید به گونهای طراحی شود که علاوه بر جذابیت بصری، محتوای کاربردی و مفیدی را به مخاطبان ارائه دهد. همچنین، باید برنامهریزی دقیقی برای تولید و انتشار محتوا داشته باشید تا بتوانید پیج خود را به یک منبع معتبر و قابل اعتماد تبدیل کنید. این دوره به گونهای طراحی شده است که برای همه کسانی که به یادگیری تکنیکهای بازاریابی در اینستاگرام علاقهمند هستند، قابل دسترسی و مفید باشد. شما نیازی به تجربه قبلی در زمینه بازاریابی دیجیتال یا اینستاگرام مارکتینگ ندارید؛ تنها چیزی که نیاز است، اشتیاق به یادگیری و بهرهبرداری از این ابزار قدرتمند برای رشد کسب و کارتان است.
- اگر فکر میکنید که افراد دیگری نیز به این دوره آموزشی رایگان نیاز دارند، خواهشمندیم که این دوره را به آنها هدیه دهید.
- همچنین، میتوانید پستهای خود را از قبل برنامهریزی کنید تا در زمان مناسب منتشر شوند.
- این دوره بهنحوی طراحی و تولید شده است که استفاده از موضوعات این دوره برای همه افراد و همه علاقهمندان به حضور مؤثر و پولساز در اینستاگرام مفید خواهد بود.
- همچنین، باید توجه داشت که موفقیت در اینستاگرام مارکتینگ نیازمند برنامهریزی، استراتژیهای محتوا و تعامل فعال با مخاطبان است.
دوره طراحی کاور محصول برای سایت و شبکههای اجتماعی
در کنار این ویژگیها، تعامل با فالوورها از طریق کامنتها، دایرکتها و لایکها به کاربران این امکان را میدهد تا ارتباط نزدیکی با مخاطبان برقرار کنند و جامعه خود را رشد دهند. اپلیکیشن اینستاگرام یکی از محبوبترین شبکههای اجتماعی در جهان است که با امکانات متنوع خود توانسته کاربران زیادی را جذب کند. این پلتفرم با فراهم کردن ابزارهای گوناگون، تجربهای جذاب از ارتباط، اشتراکگذاری و تجارت دیجیتال ایجاد کرده است. به همین جهت نیز آموزش اینستاگرام از مهمترین گزینهها در دنیای دیجیتال بهشمار میآید. بطور کلی در این دوره آموزشی، به بحث آموزش اینستاگرام مارکتینگ پرداخته شده است. ارائه مداوم محتوا شرط لازم و کافی موفقیت دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام است.
در ایران معمولا بهترین زمان، آنهایی است که افراد در تایمی خارج از ساعت کاری یا در وقت استراحت باشند. وقتی صفحه خود را در اینستاگرام ثبت کنید، امکان این وجود دارد که افراد را به سمت سایت خود هدایت کنید و بهتبع آن، ترافیک سایت افزایش پیدا کند. در انتهای مقاله، به شما میگوییم که بازاریابی در اینستاگرام چگونه به افزایش رتبه ختم میشود. این بازه زمانی است که در آن بیشتر کاربران از خواب بیدار می شوند و برای رفتن به محل کار ، دانشگاه و… خود را آماده می کنند.
اینستاگرام مارکتینگ یکی از زیرشاخههای بازاریابی شبکههای اجتماعی و بازاریابی دیجیتال است که روی اینستاگرام به عنوان کانال بازاریابی، تولید محتوا و جذب مشتری تمرکز میکند. حتی میتوانید اطلاعات جمعیتی فالوئرهای خود، از جمله اطلاعات مربوط به سن، جنسیت، موقعیت مکانی و بیشترین ساعات فعالیت آنها را بهدست آورید. هرچقدر هم بیشتر در مورد نحوه تعامل کاربران با پستهای خود بدانید، بهتر میتوانید محتوایی جذاب برای افزایش تعامل با مخاطبانتان آماده و منتشر کنید. اینستاگرام بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه و ۵۰۰ میلیون استوری روزانه دارد و عملا دومین شبکه اجتماعی پربازدید در دنیای سوشال مدیا محسوب میشود.
در این قسمت از مقاله قصد داریم چند ابزار مهم به شما معرفی کنیم که بتوانید به اهداف ذکرشده برسید. لینک در بیو اینستاگرام یکی از جذابترین ابزارها برای کسبوکارهایی است که میخواهند ترافیک وبسایت خود را افزایش دهند. هنگام تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام از این قابلیت غافل نشوید.
به عنوان مثال، فید Red Bull دارای تعداد زیادی تصاویر و ویدیوهای پر انرژی است که به داستان برند آن ارزش دو چندان میدهد. همچنین سعی کنید تصاویری را با در نظر گرفتن روایت برند خود پستگذاری کنید. گنجاندن داستانهای جذاب در کپشنها میتواند برند شما را قابل قبولتر کند. بهعنوان مثال، شما میتوانید محصولات خود را در اینستاگرام به نمایش بگذارید فرهنگ سازمانی خود را نشان دهید یا مخاطب خود را سرگرم کنید. تحقیقات مؤسسه ی Buzzsumo، روی یک میلیارد پست فیسبوک در سه میلیون صفحه ی برندهای مختلف به این نتیجه رسیده که تصاویری که از طریق اینستاگرام در فیسبوک منتشر شده اند، نرخ مشارکت بیشتری نسبت به بقیه تصاویر دارند.
ابزارهایی برای زمانبندی پست و استوری
کاربران میتوانند پیج اینستا (صفحه کاربری) خود را بسازند و محتواهای مختلفی منتشر کنند، از جمله عکسها، ویدیوها، استوریها و ریلز. هنگام تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام به پستهای تبلیغاتی توجه کنید. شما برای تبدیل فالوور به مشتری در کنار پستهای تعاملی به آنها هم نیاز دارید.
اینفلوئنسرها افرادی هستند که در اینستاگرام تعداد زیادی دنبالکننده دارند و میتوانند با تبلیغ محصولات شما، به افزایش فروش کمک کنند. البته انتخاب اینفلوئنسر مناسب که با حوزه کسبوکار شما همخوانی داشته باشد نیز از اهمیت ویژهای برخوردار است. برای موفقیت واقعی در اینستاگرام، باید وقت و انرژیتان را صرف اقداماتی کنید که واقعاً به افزایش فروش کمک میکند. تولید محتوای استراتژیک، حتی اگر تعداد لایکها زیاد نباشد، و طراحی استوریهای هدفدار، حتی اگر بازدید کمی داشته باشند، از جمله مواردی هستند که باید به آنها توجه کنید. همچنین، برقراری مکالمات مؤثر در دایرکت که منجر به فروش شود، از اهمیت بالایی برخوردار است.
اینستاگرام امکاناتی مانند لینکدهی در استوریها و استفاده از تبلیغات پرداختی را فراهم میکند که به شما کمک میکند فروش و درآمد خود را افزایش دهید. با توجه به چنین آمارهایی به نظر میرسد دیگر این بستر صرفا برای گذاشتن چند عکس ساده و ارتباط با دوستان و استفادههای شخصی نیست. اینستاگرام به افراد و کسب و کارهایی که به دنبال برندسازی و کسب درآمد بیشتر هستند، اجازه میدهد تا ارتباط عمیقتری با مردم برقرار کنند و اهداف بازاریابی خود را با دقت و قدرت بیشتری دنبال کنند. اولین قدم این است که سعی کنید چند فرد تأثیرگذار را شناسایی کنید که مخاطبان مرتبط با محصول یا خدمات شما دارند. در ضمن مشخص کردن اهداف هم کمک میکند تا بتوانید فرد یا افراد واقعا مناسب را برای همکاری انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر هدف شما از کمپین اینستاگرامیتان بالا بردن نرخ تعامل با مخاطبانتان است، ممکن است منطقی باشد که با اینفلوئنسرهایی با فالوئرهای کمتر اما نرخ تعامل بالاتر همکاری کنید.
این اپلیکیشن برای افرادی که به دنبال جذب فالوور یا گسترش کسبوکار خود هستند، ابزاری بسیار مناسب به شمار میآید. بهویژه برای کسانی که در حوزههای مختلف به آموزش تولید محتوا یا آموزش دیجیتال مارکتینگ علاقهمندند، اینستاگرام فرصتهای فراوانی را برای تبلیغات و ارتباط مستقیم با مخاطبان فراهم میکند. متدهای جدید بازاریابی بر ارتباط موثر با مخاطبان تاکید دارد تا بتواند علاوه بر اقناع آنها برای خرید، آنها را تبدیل به مشتریان وفادار کند.
کسب و کار من دقیقا چیست؟
پس پروفایل شما باید به شکلی باشد که مخاطب تصور برخورد با یک پیج فیک اینستاگرام را نداشته باشد. مثلا مخاطبان خود را تشویق کنید که عکس شما را لایک کنند، نظر بدهند یا به اشتراک بگذارند. همچنین میتوانید از کپشن برای هدایت افراد به سایت یا وبلاگ خود استفاده کنید تا آنها محصول یا پست وبلاگ جدید شما را ببینند.
روش های جلوگیری از هک و افزایش امنیت اکانت
به عنوان یک پلتفرم تصویری و ویدئویی، اینستاگرام به کسب و کارها امکان میدهد تا از طریق اشتراک تصاویر و ویدئوها، نمایش محصولات و خدمات، ایجاد تعامل با مخاطبان و جذب مشتریان جدید را انجام دهند. در سالهای اخیر رسانههای اجتماعی قدرتمندی ظهور کردند که هر کدام در یک دوره، تأثیر خود را گذاشتند. بعضی از این شبکههای اجتماعی به مرور جایگاه خود را از دست دادند و برخی نیز با تثبیت و پس از آن، با پیشرفت خوبی که داشتند، توانستند جایگاه ویژهای را بین کاربران بدست بیاورند.
علی رغم وجود فیس بوک و پر طرفدار بودن ان در سطح جهانی اینستاگرام در ایران به علت فیلترینگ فیس بوک و عوامل دیگر نسبت به سایرین از برتری و اهمیت بیشتری برخوردار است. به همین دلیل قصد داریم تا تعریفی کلی از اینستاگرام مارکتینگ که معادل انگلیسی آن ” Instagram marketing ” است، ارائه دهیم و به شما بگوییم که چگونه میتوان از این روش کسب درآمد کرد. استوریها امکان اشتراک گذاری موقت محتوا را فراهم میکنند که پس از ۲۴ ساعت حذف میشوند. استفاده از استوریها به شما امکان میدهد تا محتوای خاص و متنوعی را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. آژانس دیجیتال مارکتینگ دیجیتال مارکتینگ یک استراتژی چند وجهی است که هدف آن، ایجاد روابط با مشتریان به صورت…
مثلا اگر بیشتر دنبالکنندههای شما را زنان خانهدار تشکیل میدهند احتمالا انتشار پست در صبح برای صفحه شما بهتر است. اگر بیشتر کسانی که شما را دنبال میکنند از قشر کارمندان هستند احتمالا باید زمان استراحت آنها را برای انتشار محتوا انتخاب کنید. در نهایت با آزمون و خطا سعی کنید بازه زمانی طلایی خود را پیدا کنید. بعد از شناسایی مخاطب هدف، باید تحلیل دقیقی از وضعیت رقابایتان در اینستاگرام داشته باشید. با تحلیل صفحات آنها میتوانید متوجه شوید که چه نوع محتوایی در بین کاربران طرفدار بیشتری دارد و با در نظر گرفتن نقاط قوت و ضعف آنها، صفحه بهتری را بسازید. احتمالا شما هم درباره بازاریابی اینستاگرام (اینستاگرام مارکتینگ) شنیده باشید.
تلاش این مجموعه بر آن است تا شمارا در دیجیتال برندینگ و دیجیتال مارکتینگ یاری رساند. مهارت های دنیای اینترنت ، به خصوص اینستاگرام مارکتینگ شبیه به کشتی است ، هرکس یک نفس گیری بهتری داشته باشد و به جزئیات بیشتری دقت کند می تواند بهترین نتیجه را حاصل کند . در این مقاله قرار است باهم صفر تا صد پیج اینستاگرام را به جزئیات مورد بررسی قرار دهیم . من از مطالب راضی بودم و البته پروژه آخر بنظرم عالی بود چون جلو اهمالکاری ما رو میگرفت و باعث شد واقعا درگیر این حوزه آموزشی بشم . فیلم ها هم کوتاه کوتاه بود و دسته بندی شده و حوصله سر بر نبود در کل ممنون از مکتب خونه و آقای رضافر.
اینستاگرام با بیش از ۴۰ میلیون کاربر فعال در ایران، یک فرصت فوقالعاده برای راهاندازی کسبوکارهای آنلاین بهحساب میآید. به همین دلیل، خیلیها تصمیم میگیرند در این شبکه اجتماعی یک آنلاینشاپ راهاندازی کنند و از اینستاگرام درآمد کسب کنند. اما واقعیت این است که بسیاری از این افراد بعد از مدتی فعالیت، نهتنها به مخاطبان هدفشان نمیرسند، بلکه به نتیجهای که انتظارش را داشتند هم نمیرسند. احتمالا مخاطبان شما، در صورت نوسان شخصیت شما، دیگر صفحهتان را دنبال نمیکند.
اگر نه، عبارات مرتبط با تجارت و صنعت خود را جستجو کنید تا اکانتهای مشابه را بیابید. برای شناخت اینستاگرام مارکتینگ و استفاده از آن، ابتدا باید خود اینستاگرام را بشناسیم. پس نگاهی داشته باشیم به شروع به کار این شبکه اجتماعی و آمار و ارقام آن. از زمان رونمایی اینستاگرام یعنی سال ۲۰۱۰، جهان با طوفانی از تغییرات در شبکههای اجتماعی رو به رو شد.
مثلاً، میتوانید با قرار دادن آیکون اینستاگرام در وبسایت خود و نمایش آخرین پستها، کاربران را به پیجتان هدایت کنید. برای افزایش دیده شدن پستهای خود، میتوانید آنها را در شبکههای اجتماعی دیگر نیز به اشتراک بگذارید. با این کار، میتوانید مخاطبان بیشتری را به صفحه اینستاگرام خود جذب کنید. برای یادگیری اینستاگرام، ابتدا باید با مفاهیم پایهای این اپلیکیشن آشنا شوید. آموزش اینستاگرام برای افراد مبتدی شامل اصول اولیه مانند ساخت پیج، نحوه استفاده از دکمهها، آشنایی با ویژگیهایی چون استوری، پستها و ریلز است.
هرقدر هم که محصول یا خدمت شما خوب باشد، باز هم تا زمانی که مخاطب دربارهٔ آن نداند، از وبسایت شما بازدید نمیکند. به همین دلیل، نیاز است که با فعالیت در اینستاگرام، تعداد دنبالکنندگان خود را افزایش دهید، مخاطبان راغب بیشتری جذب کنید و در نهایت، ترافیک سایت را افزایش دهید. اگر در تلگرام کانال دارید یا در بلاگ سایت نیز محتوا منتشر میکنید، سعی کنید برای اینستاگرام محتوایی متفاوت از آنها تولید کنید که با توجه به امکانات و مخاطبان اینستاگرام باشد. با انتخاب یک پالت رنگ، می توانید صفحه ی اصلیتان در اینستاگرام را به یک ساختار عالی برسانید. انتخاب پالت رنگ به شما کمک میکند تا پست هایتان را طوری طراحی کنید که برای مخاطب، آشنا و دوستانه به نظر برسد.
چه زمانی پست بگذاریم؟
به این ترتیب، اطمینان حاصل میکنید که تلاشهای بازاریابی شما به افرادی میرسد که واقعاً به محصولات یا خدمات شما علاقهمند هستند و نتیجه بهتری خواهید گرفت. کارشناسان دیجیتال مارکتینگ که بهعنوان ادمین یا مدیران بازاریابی برای برندهای مختلف فعالیت میکنند، نیاز به آشنایی کامل با ابزارهای بازاریابی اینستاگرام دارند. این افراد باید نحوه ساخت پیج، استفاده از تبلیغات پولی، تجزیه و تحلیل دادهها و بهینهسازی محتوا را یاد بگیرند.
اگر هم دوست دارید معجزه هشتگ را بیشتر حس کنید، مقاله هشتگ در اینستاگرام را از دست ندهید. اگر فکر میکنید که افراد دیگری نیز به این دوره آموزشی رایگان نیاز دارند، خواهشمندیم که این دوره را به آنها هدیه دهید. همچنین اگر از محتوای این آموزشها در جایی استفاده میکنید، لطفاً منبع آن را نیز ذکر کنید. UGC همان محتوای تولید شده توسط کاربر است که یا در حال استفاده از محصول شماست یا معرفی آن. مثل # سولاتهـباهامه از کاله که طرفداران این محصول، عکسهای خود را با این هشتگ به اشتراک میگذارند. در قسمت insight صفحه خود میتوانید بفهمید که مخاطبان شما چه زمان آنلاین هستند.
اینستاگرام یک شبکه اجتماعی تصویری است و محتوای بصری در آن اهمیت ویژهای دارد. اگر نتوانید نیازها و علایق کاربران را بشناسید، مگ سئو نمیتوانید در جذب آنها موفق باشید. در دنیای دیجیتال امروز، اینستاگرام به یکی از مهمترین پلتفرمها برای بازاریابی و تبلیغ محصولات تبدیل شده است. اگر شما هم به دنبال رشد کسبوکار خود در اینستاگرام هستید و میخواهید به صورت حرفهای و کارآمد از این پلتفرم استفاده کنید، دوره آموزش ترفندهای بازاریابی در اینستاگرام دقیقاً برای شما طراحی شده است.
با این حال، این آمار وحی منزل نیست و ممکن است برای شما چیز متفاوتی رقم بخورد. محتواهایتان را در قالبهای مختلف ارائه کنید و سپس نرخ تعامل هر کدام را ارزیابی کنید. هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما میفرستیم. چه راهی بهتر از اینکه اجازه دهید کسی محصول شما را امتحان کند و مشتری شود؟ مسابقاتی را اجرا کنید که برای شرکت در آنها نیاز است که شخصی حساب کاربری شما را دنبال کند یا با هشتگ شما پست بگذارد.
۲. مخاطبان هدف خود را مشخص کنید
برای حفظ یکپارچگی نور و رنگ عکسها توصیه میشود که رویکردی ثابت برای ویرایش عکسهای خود داشته باشید. البته نه اینکه فقط از یک فیلتر مشخص و تکراری در عکسهایتان استفاده کنید، اما محدود کردن خود به چند فیلتر، کمک میکند تا به یک طرح بصری ثابت و یکدست برسید. علاوه بر این، پروفایلهای تجاری اینستاگرام به تجزیه و تحلیل دسترسی دارند تا به شما کمک کنند نحوه تعامل فالوورها با حساب خود را مشاهده کنید. البته، ما توصیه میکنیم که با کمک Sprout Social فراتر از معیارهای سطح پایه بروید.
در انتها با گذراندن این دوره آموزشی در کنار مدرسین برجسته حوزه بازاریابی اینستاگرام، پی میبرید که شروع فعالیت به عنوان یک اینستاگرام مارکتر چندان سخت و پیچیده نیست. تمامی نکات مربوط به اکسپلور، استوری، نحوه هشتگ گذاری، امنیت پیج و… را در رشدانا، فراگرفته و تبدیل به یک اینستاگرام مارکتر حرفه ای خواهید شد. ایدههای مختلفی مانند ایجاد یک پیج اینستاگرام، فروش فالوور، فروش لایک و ویو، میتواند راهی برای جذب مشتری و مخاطب باشد. اگرچه کسب درآمد از اینستاگرام به ظاهر ساده به نظر میرسد، اما در واقع نیازمند شناخت عمیق از ابزارها و استراتژیهای مناسب است. طبق آمارها، بیش از ۷۰ درصد از کاربران اینستاگرام، حداقل یک کسبوکار را در این پلتفرم دنبال میکنند و بیش از ۵۰ درصد از آنها خریدهایی را براساس محصولات دیده شده در اینستاگرام انجام دادهاند. این نشاندهنده اهمیت و تاثیرگذاری بالای این پلتفرم در جذب و حفظ مشتریان است.
اینستاگرام در حال حاضر یکی از پرمصرفترین پلتفرمهای رسانههای اجتماعی با بیش از ۲ میلیارد کاربر فعال ماهانه است. واقعیت این است که اینستاگرام یک معدن طلا برای کسبوکارهای کوچک و بزرگ است. با این حال، دیگر نمیتوان با عکسهای ساده و فیلترها و حاشیهها موفق شد. در عوض، شما نیاز به یک فید کاملاً تنظیم شده و جذاب از نظر بصری دارید تا برجسته شوید.
اما اینستاگرام یک شبکه اجتماعی بسیار پیچیده است و انجام موفق اینستاگرام مارکتینگ مستلزم برخوردای از تخصص و تجربه فراوان در این زمینه است. بازاریابی در اینستاگرام یکی از مهمترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که با استفاده از ترفندها و تکنیکهای مناسب، میتواند به رشد کسبوکارها کمک کند. بازاریابی اینستاگرام، یا همان اینستاگرام مارکتینگ، به استفاده از پلتفرم اینستاگرام برای تبلیغ و معرفی محصولات یا خدمات یک کسبوکار گفته میشود. اینستاگرام که در ابتدا به عنوان یک شبکه اجتماعی برای به اشتراکگذاری تصاویر و ویدئوها راهاندازی شد، به سرعت تبدیل به یکی از ابزارهای قدرتمند بازاریابی دیجیتال شد. امروزه، اینستاگرام با بیش از یک میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان، محیطی مناسب برای کسبوکارهاست تا با مخاطبان خود در تعامل باشند و محصولات خود را به شیوهای جذاب و بصری به نمایش بگذارند. هدف اصلی اینستاگرام مارکتینگ، جذب و نگهداری مخاطبان، افزایش دیده شدن برند و افزایش فروش محصولات و خدمات است.
چیزی که اهمیت دارد، مشخص کردن این اهداف در سریعترین زمان ممکن است. این را هم در نظر داشته باشید که لزومی ندارد حتما یک هدف را دنبال کنید. بسیاری از برندها با استفاده از محتواهای مختلف، چندین هدف را به صورت همزمان دنبال میکنند.
با انتخاب یک تصویر مناسب، میتوانید به راحتی در ذهن مخاطبان خود ماندگار شوید. این اهداف همه چیز را از استراتژی محتوای شما تا میزان زمانی که برای انجام آنها نیاز به صرف در پلتفرم دارید تعیین میکنند. بازاریابی رسانههای اجتماعی یک استراتژی بسیار محبوب است زیرا بیش از ۵ میلیارد کاربر رسانههای اجتماعی در سراسر جهان وجود دارد.