آموزش لینک سازی لینک سازی برای سایت نکات لینک سازی
امروزه، ساخت تعداد زیادی از لینک های متن لنگر دقیق، اسپم محسوب می شود. Anchor Text یا متن لنگر بخش قابل کلیک یک لینک است و برای اصول لینک سازی اهمیت دارد. همچنین این موضوع نیز مهم است که لینک های شما دو طرفه و به صورت تبادلی نباشند. برای مثال اگر از صفحه A به صفحه B لینک داده اید، دیگر نباید از صفحه B به صفحه A لینک برگشتی بدهید.
بک لینک های ارزان نخرید
فهرست مطالب
راستی شما از کدام استراتژی برای دریافت لینک های باکیفیت به صفحات وب خود استفاده کرده اید؟ لطفاً آنها را با ما به اشتراک بگذارید. رسانه های اجتماعی، انقلابی در بازاریابی ایجاد کرده اند و می توانند مزیت بزرگی برای استراتژی لینک سازی سایت شما باشند. اگر در شبکه های اجتماعی فعال نیستید، به خودتان و برندتان خیانت می کنید. با به اشتراک گذاشتن محتوا در این شبکه ها فعال باشید و به دنبال کنندگان خود کمک کنید تا آنچه را که نیاز دارند، ببینند. اگر که در خصوص لینک سازی قصد یادگیری دارید ممکن است به اسم لینک سازی پیلارکلاستر برخورده باشید. پیلار کلاستر از دوبخش صفحه پیلار و صفحه کلاستر تشکیل شده است که یکی صفحه ای که در آن لینک وجود دارد و دیگری صفحه هدف، در ادامه به صورت کامل به روش پیاده سازی آن خواهیم پرداخت.
حالاکه تا اینجا اومدی برای دریافت ۱۰۰ منبع بک لینک رایگان ایمیلتو وارد کن تا در سریعترین زمان ممکن برات ارسال بشه 👇🏻
همچنین با لینک داخلی دادن در هر وبسایت گوگل ارتباط متنی موجود را به راحتی درک میکند و در نهایت با درک ارتباط مطالب موجود در سایت احتمال نمایش آن در نتایج جستجوی کاربران بیشتر می شود. بنابراین کاربر با کلیک بر روی عکس موجود در متن به صفحه مورد نظر هدایت می شود. لینک های داخلی به انواع لینک هایی اطلاق می گردد که آن ها مابین انواع صفحات موجود در یک وبسایت انجام می شوند. در واقع زمانی که شما لینک داخلی ایجاد می کنید در هنکام کلیک کردن کاربران روی لینک ها آن ها به یک صفحه دیگر از وبسایت شما منتقل خواهند شد.
بهترین راهکارها برای رفع مشکلات لینک های داخلی
مثلا در صورتی که ۱۰ مطلب را با این کلمه کلیدی سئو کنید، گوگل دچار سردرگمی شده و برای نمایش صفحه هدف دچار گمراهی میشود. به همین دلیل لینک سازی باید با دقت و با صرف زمان زیادی انجام گیرد تا با گذشت زمان تاثیر آن نتیجه بخش باشد. لینک سازی مدت زیادی است که به عنوان اصلیترین پایه تاکتیک های سئو در نظر گرفته میشود.
این موضوعات حاوی اطلاعات و مستندات مهمی می باشند که می خواهیم در آنها رتبه بالایی در صفحات جستجو کسب کنیم تا بیشتر دیده شوند. بنابراین باید با تولید و انتشار یک مطلب بلند، جامع و کامل، تمام جنبههای آن را به صورت دقیق، عمیق و جزئی در یک مطلب نشان دهیم. طبق تحقیقات انجام شده توسط WebpageFX، دلیل حدود ۴۶٫۲ درصدِ داشتن رتبه بالای یک سایت در موتورهای جستجو، لینک سازی هست.
به عنوان کاربر، وقتی وارد سایتی میشویم اولین چیزی که نظرمان را جلب میکند، طراحی ظاهری سایت است. این مقدمه برای دوستانی هست که مبتدی هستند و اگه شما فرقشون رو میدونید، برید سراغ تیتر بعدی. از صفحاتی که دائما در حال آپدیت شدن هستند، به بقیه صفحات لینک بدهید. طبیعتا گوگل صفحاتی را که دائما در حال بروز رسانی هستند، را دوست دارد. همانطور که گفته شد، بهتر است از ثبت سایت در دایرکتوری های مختلف خودداری کنید اما دایرکتوری های مرتبط با کسب و کار شما میتواند برای شما مفید باشد؛ مخصوصا که دارای بازدید نیز هستند.
این کار باعث میشود کاربر مدت زمان بیستری در سایت ما باشد و نرخ پرش را پایین بیاورد که خود به خود به سئوی وبسایت و رتبه بندی کمک زیادی میکند. پس یادتان باشد، برای آنکه یک لینک سازی داخلی قوی داشته باشید، حتما به این صفحات لینک بدهید. شما میتوانید با رعایت این اصول لینک سازی داخلی به رشد هر صفحه ای که بخواهید کمک کنید.
به بیان ساده تر، هرچقدر بک لینک های بیشتری از وبسایت های مرتبط و دارای آتوریتی بالا داشته باشید، جذابیت بیشتری برای موتورهای جستجو خواهید داشت. کش سایت نسخهای ذخیرهشده از صفحات سایت شماست که با هدف افزایش سرعت لود، کاهش بار سرور و بهبود تجربه کاربری استفاده میشه. در این مقاله به بررسی کامل انواع کش، نحوه عملکرد، مزایا و معایب آن و روشهای فعالسازی در سایت وردپرسی پرداختیم تا بهصورت اصولی بتونید کش رو مدیریت کنید.
تمامی فرآیند ساخت لینک که در خود سایت انجام میشود لینک سازی داخلی است. در ابتدا باید بدانید که هدف لینک سازی داخلی در سایت چیست؟سایت moz در مقاله لینک سازی داخلی خود عنوان کرد که؛ ما برای لینک سازی داخلی در سایت دو هدف داریم، یکی کاربر و دیگری گوگل. ما به طور کلی در سطح وب یک لینک سازی داخلی و یک لینک سازی خارجی داریم.
در این شرایط هر زمان که از این کلمات در متن و محتوای سایت خود استفاده کنید، لینک سازی داخلی صورت گرفته و محتوا به سمت متن موردنظر ارجاع داده میشود. بهینه سازی لینک های داخلی به بازدیدکنندگان کمک میکنه تا شانس بازدید از سایر صفحات سایت شما رو به منظور رفع نیازهای خودشون داشته باشند. در نتیجه بیشتر با برند مجموعهتون و همچنین محصولات و خدماتتون آشنا میشن که میتونه به مرور باعث افزایش فروش بشه. صفحه ای که تعداد زیادی لینک داخلی دارد، از نظر کاربر و گوگل ارزش کمتری پیدا می کند و باعث سردرگمی کاربران می شود. لینک های داخلی را هدفمند و منطقی قرار دهید و روی ارتباط موضوعی آن ها تمرکز کنید.
مزایای استفاده از لینک سازی داخلی
هرچه این امتیاز سایت لینک دهنده به شما بیشتر باشد، لینکی که به شما داده نیز باعث افزایش اعتبار سایت شما میشود. با ارائه بی نقص استاد اسماعیلی توی این کارگاه در مورد اصول لینک سازی و خرید رپورتاژ تمام سوالات و ابهاماتی که داشتم برطرف شد . برای آنکه دید بهتری از فرآیند خرید بکلینک متنی و تاثیر آن بر سئو سایت خود داشته باشیم به بررسی بسترهای فروش و نمونههای اجرا شده خواهیم پرداخت. در این مسیر با فرصتها و چالشهای پیشرو در استفاده از این تکنیک آشنا شده و به جمع بندی کاربردی میرسیم.
تاثیر لینک داخلی بر سئو
در استفاده از عکس با گذاشتن تگ Alt برای آن لینک سازی عکس صورت میگیرد. به این ترتیب این تگ سبب میشود تا عکس و موضوع آن برای گوگل شناساییشده و حتی در صورت باز نشدن عکس، متن آن برای مخاطب نمایش داده شود. رایجترین شکل از لینک سازی بهصورت داخلی، انواع لینک سازی در متن هستند که با استفاده از بولد کردن کلمات کلیدی و متنهای اصلی صورت میگیرد. این روش، کاملاً شهرت داشته و روشی بسیار مناسب برای استفاده از مزایای لینک سازی محسوب میشود.
به طور خلاصه، توصیه نمی شود لینک هایی را با متن لنگر پر از کلمه کلیدی ایجاد کنید. اما اگر شما یک لینک با کلمه کلیدی خود را در متن لنگر درست کنید بهترین کار را انجام داده اید. هنگامی که درباره اصول لینک سازی صحبت میکنیم، اقتدار سایت مهم است. به طور کلی، در اصول لینک سازی، یک لینک از یک سایت مانند نیویورک تایمز تاثیر بسیار بیشتری نسبت به یک لینک از یک وبلاگ نویس بدون نام خواهد داشت. به جای تجزیه و تحلیل محتوای یک صفحه، گوگل تعداد افرادی را که به آن صفحه مرتبط هستند، بررسی می کند. سعی کنید از کلمات هم خانواده و کلمات کلیدی دیگر سایتتان نیز استفاده کنید.
به عبارت دیگر اگر وبسایت دیگری، لینک سایت شما را در صفحات خود قرار دهد، آن لینک، یک لینک خارجی برای آن سایت به حساب میآید. هنگامی که گوگل وارد یک سایت میشود، مطالب آن را با دقت بررسی میکند. پس چرا برای جلوگیری از اتلاف وقت و تلاش تان روی تولید محتوای عالی تمرکز نکنید؟ برای به دست آوردن لینک های ادیتوریال، می توانید وبلاگ نویسی را با یک استراتژی شروع کنید. محتوایی بنویسید که به افراد کمک می کند از نقطه A به نقطه B حرکت کنند. آموزش های بیشتری را ارائه داده و محتوای ستونی ایجاد کنید و مطمئن شوید که در تمام محتوای خود، داده های دقیق و اطلاعات درستی را ارائه داده اید.
با مقایسه مزایا و معایب هر روش، بررسی تاثیر UI/UX، نکات مربوط به بروزرسانی قالب و حتی شرایط طراحی سایتهای خاص مثل پزشکی، میتونی مناسبترین گزینه رو با توجه به بودجه، هدف و سطح برندینگ انتخاب کنی. این مطلب برای کسانیه که دنبال راهی حرفهای، منعطف و سئو-فرندلی برای طراحی سایت هستن. حلقههای ریدایرکت زمانی ایجاد میشوند که یک لینک، کاربر یا موتور جستجو را به یک صفحه دیگر ریدایرکت میکند و آن صفحه به صفحهای دیگر و این روند بهطور مداوم تکرار میشود.
در این مقاله، یاد میگیریم که چطور لینکسازی اصولی انجام دهیم و سایت خود را در نتایج جستجو قویتر کنیم. لینک ها در صفحه می توانند داخلی (به صفحات دیگر سایت شما اشاره کنند) یا خارجی باشند (به محتوای سایت های دیگر لینک دهند). در هر دو حالت لینک سازی داخلی یا خارجی هرچه انکرتکست مرتبط تر باشد، کاربران راحت تر در سایت گردش می کنند. با انتخاب انکرتکست مناسب گوگل بهتر می تواند متوجه شود که صفحه ای که به آن لینک می دهید، درباره چه موضوعی است. لینک سازی داخلی، صفحات و پست های مربوط به یک وب سایت و لینک های خارجی صفحات آن را به وب سایت های دیگر متصل می کنند.
مثلا اگر صفحهای با نرخ تبدیل بالا دارید، لینکهای بیشتری به آن اضافه کنید تا دسترسی کاربران به این صفحه تسهیل شده و نرخ تبدیل افزایش یابد. بهترین راهکار این است که پس از حذف یک صفحه، لینک های داخلی آن را بیابید و آن ها اصلاح کنید. تصویر بالا انبوهی از لینک های داخلی در بخش فوتر سایت هاست دی ال را نشان می دهد.
گوگل برای آنالیز و امتیاز دهی به هر لینک این دو مورد را در نظر میگیرد. کم یا زیاد بودن اعتبار سایتی که به شما لینک داده است (DA) بسیار اهمیت دارد. همینطور اعتبار آن صفحه از سایت (PA) که لینک شما در آن قرار دارد نیز موضوعی مهم است. همانطور که در بالا گفته شد، قبلا پیج رنک گوگل یک میزان معتبر برای سنجش اعتبار سایت ها بود، اما با فراگیر شدن روش های سئو سیاه، این ابزار کم کم ارزش خود را بین مخاطبان از دست داد. در همین حال سایت MOZ که یک سایت مرجع در زمینه آموزش سئو است، اقدام به رونمایی از یک ابزار آنالیز وب سایت ها کرد.
راهکارها و انواع روش مختلف برای لینک سازی تا انواع لینکهای داخلی مواردی بودند که ارزیابی شدند و به نتیجه دلخواه رسیدند. امید است با خواندن مقاله تا به اینجا و همراهی ما توانسته باشید به نتیجه مناسبی برسید و اطلاعات خوب و مفیدی را در این باره به دست آورده باشید. یکی از مهمترین نوع محتوا ها در وب، محتوا تاپیک کلاستر است که از صفحات پیلار و کلاستر سئو مگ ساخته شده است.
شناسایی صفحاتی که برای کسبوکار و سئو شما اهمیت بیشتری دارند، مرحله بعدی است. این صفحات میتوانند شامل صفحه اصلی، صفحات خدمات و مقالات برتر سایت باشند. به طور کلی برای هر ۱۰۰۰ کلمه محتوا بهتر است که دو لینک داخلی در نظر بگیرید. حالا با توجه به این میزان، برای محتواهای با حجم بیشتر و کمتر، لینک های داخلی بیشتر و کمتری در نظر بگیرید. موتورهای جستجو نیز از این لینک ها برای پیمایش سایت و بررسی و دسترسی راحت تر به صفحات استفاده می کنند. اگر یک صفحه از هیچ یک از صفحات دیگر سایت شما لینک نگرفته باشد، ربات های موتورهای جستجو نمی توانند آن را پیدا کنند.
لینکها را در بالای صفحه خود قرار دهید
آنها برای حل این مشکل، الگوریتم گوگل پنگوئن را (Google Penguin) معرفی کردند. وظیفه این الگوریتم جریمه سایت هایی بود که به صورت مصنوعی و بر خلاف قوانین گوگل اقدام به ساخت بک لینک کرده بودند. با رونمایی از این الگوریتم، سایت های بسیار زیادی مورد جریمه گوگل قرار گرفته و پنالتی شدند. برای کسبِ بهترین نتیجه از رپورتاژ مگ سئو آگهی، باید یک بررسی دقیق از سایت های ارائهدهنده، کلمات هدف و صفحات لندینگ داشته باشیم و طی برنامه ریزی زمانی مشخصی اهداف خود را پیاده سازی کنیم.
با توجه به ارتباط موضوعی بین این صفحات، وجود لینک های داخلی بین آن ها کاملا منطقی است. گوگل علاوه بر درک رابطه بین محتوا ها، ارزش و رنک را بین تمام لینک های موجود در یک صفحه وب تقسیم می کند. اغلب صفحه اصلی یک وب سایت بیشترین ارزش لینک را دارد زیرا این صفحه معمولا بیشترین بک لینک و بازدید را به خود اختصاص می دهد. این مقدار ارزش لینک بین تمام پیوندهای موجود در صفحه اصلی به اشتراک گذاشته خواهد شد. کاربرانی هم که سایت خودشون رو با وردپرس طراحی کردن، یک سری قابلیتها دارن که میتونه به کمک لینک داخلی در وردپرس بیاد. مثلا افزونه یوست پیشنهاد لینک داخلی میده؛ و یا یک سری افزونه برای وردپرس وجود داره که کمک میکنه تا شما به صورت اتوماتیک لینک سازی داخلی رو انجام بدید.
با استفاده از لینکهای داخلی فالو یا دوفالو میتوان از یک صفحه، کاربر را به سمت صفحه مقصد هدایت کرد. استفاده از این لینکها راهکاری است تا امتیاز هر صفحه سایت در گوگل افزایش پیدا کرده و به این ترتیب بیش از دیگران نمایش داده شود. بهصورت کلی لینکهای داخلی دارای انواع و اقسام مختلفی هستند که هریک کارایی مختص خود را دارند. کارایی که در سایتهای مختلف و برای کارکردهای متفاوت، مناسب هستند. در این میان قرار است به برخی از انواع اصلی از لینکهای داخلی اشاره کرده و درباره هریک نکاتی را عنوان کنیم که در ادامه میتوانید آنها را مشاهده کنید. اما خیلی خلاصه و ساده بگیم؛ وقتی ما از یک صفحه سایتمون (مثلا mizfa.com/article) به صفحه دیگهای باز هم در سایت خودمون (مثلا mizfa.com/product) لینک بدیم، در اینجا یک لینک داخلی (Internal link) ساختیم.
- در ادامه، متناسب با ارزش و عملکرد هر بخش استراتژی دقیق و کاربردی برای لینک سازی داخلی سایت ارائه خواهیم کرد.
- هر چه یک صفحه لینک های بیشتری دریافت کند، برای موتورهای جستجو مهم تر به نظر می رسد.
- قبلا هدف از لینک سازی در دنیای وب بیشتر این موارد بود، اما از زمانی که موتور جستجو گر گوگل، نتایج جستجو در صفحات خود را وابسته به بک لینک ها کرد، شرایط به کلی تغییر کرد.
- گوگل وب سایت ها را با دنبال کردن لینک های داخلی و خارجی به وسیله ربات های خود (خزنده ها) بررسی می کند.
- اگر صفحات دستهبندی اصلی و زیرشاخهها در محتوای صفحات لینکدهی شده باشند، کاربران و موتورهای جستجو مسیرهای دسترسی به محتوای سایت را بهتر خواهند شناخت.
- با توجه به تغییرات پیوسته الگوریتمهای موتورهای جستجو و پیشرفتهای روزافزون در دنیای دیجیتال، آشنایی با روشهای نوین لینکسازی در سال ۲۰۲۵ بیش از هر زمان دیگری ضروری است.
لینک سازی دستی تاثیر بسیار خوبی روی گوگل و بازدید دیگر صفحات توسط کاربران دارد. آنچه که باید به آن توجه داشته باشید این است که لینک سازی داخلی باید به صورت هدفمند صورت گیرد و برای هر کلمه کلیدی یک صفحه جداگانه در نظر گرفته شود. وقتی شروع به تولید محتوای ستونی می کنید، دیگر برای یافتن موضوع، نوشتن و انتشار محتواهای جدید، مشکل چندانی نخواهید کرد. اگر می خواهید نرخ تبدیل را افزایش دهید، ترافیک ارگانیک و ارجاعی ایجاد کنید و رتبه بندی سایت خود را بهبود ببخشید، زمان بیشتری را صرف ایجاد محتوای ستونی کنید.
فعالیتهای ما در طی ۶ ماه اول و دستآوردهایی که در این مدت داشتهایم معیار اصلی ما برای تصمیمگیری در مورد شروع کمپینهای رپورتاژ آگهی یا ادامه تکنیکهای لینکسازی رایگان است. برای آنکه این مفاهیم را بهتر درک کنیم، ارزش و تاثیر روشهای لینکسازی را با المانهای گرافیکی شبیهسازی کرده و میزان اعتبار منتقل شده میان صفحات را به گردش خون در بدن انسان تشبیه میکنیم. از آنجا که شما کنترل وبلاگ ها و سایت های معتبری که به شما لینک می دهند را در دست ندارید، آنها می توانند بدون اطلاع به شما، لینک شما را از صفحه پست خود حذف کنند.
این سایتها فضای مناسبی برای معرفی برند و لینکسازی رایگان هستند. بسترهای WEB2 تنوع زیادی داشته و حضور مستمر در همه آنها امکانپذیر نیست، به همین دلیل با شناخت کاربرد و ارزشآفرینی هریک از بسترها تلاش میکنیم تا بهترین بهره را از زمان و منابع خود برداشت کنیم. با این روش همه صفحاتی که کلمه کلیدی مورد نظر را داشته باشند به یک صفحه هدف لینک خواهند شد. این موضوع باعث میشود کاربر با مطالعه هر مطلب بتواند مطالب مرتبط را هم مطالعه کند و در نتیجه زمان بیشتری نیز در سایت بماند. شما با استفاده از این لینک ها به کاربر خود می فهمانید که در این حوزه اطلاعات بیشتری در سایت دارید که میتوانند به آنها نیز مراجعه کنند.
این اتفاق معمولاً به دلیل تنظیمات نادرست فایل robots.txt، تگهای nofollow در HTML، یا استفاده از جاوااسکریپت برای ایجاد لینکها رخ میدهد. این مشکل باعث میشود که موتورهای جستجو نتوانند به درستی صفحات را ایندکس کنند و در نتیجه، رتبه سایت در نتایج جستجو کاهش یابد. اگر کلمه کلیدی شما «لینک سازی داخلی در وردپرس» است، استفاده از این عبارت بهعنوان انکرتکست برای لینک دادن به مقالات مرتبط، شانس رتبهبندی سایت شما را برای این کلمه کلیدی افزایش میدهد. لینکهای داخلی به کاربران کمک میکنند تا به راحتی بین صفحات سایت جابهجا شوند و بخشهای مختلف سایت را بهتر بشناسند. این موضوع نهتنها باعث میشود که کاربران حس بهتری داشته باشند، بلکه احتمال بازگشت کاربر به سایت و مراجعهکردن دوباره به سایت را افزایش میدهند. حالا این پرسش مطرح میشود که چرا لینکهای داخلی برای سئو مهماند؟ دلیلش این است که موتورهای جستجو (مانند گوگل و بینگ) میتوانند به کمک این لینکها ساختار صفحات سایت و اولویت محتوای آن را بهتر درک کنند.
البته در ایران سایت هایی که اجازه گذاشتن پست مهمان و لینک به نویسندگان بدهند کم هستند اما شما میتوانید این سایت ها را پیدا کنید. لینک سازی در امضای انجمن ها نوعی لینک سازی منسوخ شده و بی ارزش است که به هیچ عنوان به شما پیشنهاد نمیشود. هماطور که گفته شد، تعداد سایت های لینک دهنده ارزش بالاتری از تعداد لینک ها دارد. تعداد لینک زیاد از یک صفحه یا سایت میتواند برای پنگوئن شک برانگیز باشد.
آموزش لینک بیلدینگ (لینک سازی) به زبان ساده + ۸ روش لینک سازی معتبر
در واقع لینک خارجی پیوندی را بین سایت خارجی با سایت شما ایجاد خواهد کرد. بسیاری از وب سایتهای معروف برای این که لینک خارجی بدهند، از شما هزینه دریافت میکنند. افراد زیادی تصور میکنند که لینک سازی داخلی در سئو تاثیر ندارد ولی این یک اشتباه بسیار بزرگ است؛ زیرا لینک سازی داخلی در سئو سایت بسیار اهمیت دارد. لینک های داخلی آدرسی شبیه لینک اصلی سایت دارند که در ادامه لینک اصلی اضافه شده است.
به طور کلی بهتر است از وبلاگهای معتبر و مرتبط با حوزه کاری خود لینکهای معتبر و باکیفیت کسب کنید. لینک سازی موجب میشود که بتوانید با وبسایتها و وبلاگهای مرتبط با حوزه کسب و کار خود ارتباط برقرار کنید. آنچه در این کارگاه میآموزیم آمیختهای از دانش و تجربه مجموعه وبسیما در طی سالها مطالعه و اجرای پروژههای متنوع سئو است. در هر بخش علاوه بر درک مفاهیم، تکنیکهای کاربردی و متدهای اجرایی را آموزش داده و در نهایت به نگاهی عمیق و کاربردی در حوزه لینکسازی داخلی و خارجی خواهیم رسید. همانطور که از نام آن مشخص است، در اصول لینک سازی، لینکرهای احتمالی افرادی هستند که احتمالا به شما لینک می دهند. URL را از نتیجه اول بردارید و آن را به یک ابزار تجزیه و تحلیل لینک دهید.
در ادامه شما را با ۴ نوع لینکسازی داخلی بیشتر آشنا خواهیم کرد و توضیحاتی در مورد استفاده از آن میدهیم. PBN اختصاری از کلمات Private Blog Network به معنای شبکه خصوصی لینک سازی است.در این روش شما در سایت ها و یا وبلاگ های خودتان یک شبکه لینک سازی ایجاد میکنید. به طور مثال شما از ۵ وبلاگ خود، به صورت نام منظم به مقالات همدیگر و علاوه بر آن مقالات و صفحات سایت های برتر لینک دهی میکنید و در نهایت، از تمامی این وبلاگ ها به سایت اصلی خود لینک میدهید.
دوره لینک سازی کلاه سفید دقیقا کارش همینه، پیشنهاد میکنم حتما این دوره رو بگذرونید. پس از آنکه کلمات کلیدی ارزشمند و لندینگهای مهم را شناسایی کردیم به بررسی سایتهای منتشر کننده رپورتاژ آگهی پرداخته و براساس گروه خونی و ارتباط موضوعی آنها را دستهبندی میکنیم. با مشخص شدن اهداف و منابع نیاز به یک برنامهریزی دقیق برای طراحی و اجرای کمپین رپورتاژ آگهی در بازه زمانی ۶ ماه خواهیم داشت. در کارگاه آموزش حرفهای لینک سازی راهنمایی جامع برای انتخاب سایت آگهی دهنده، انتخاب کلمات و صفحات هدف، نگارش صحیح متن رپورتاژ، افزایش تاثیر رپورتاژ و برنامه زمانی انتشار در سایتها، ارائه خواهیم کرد. مراحل انجام کار مطابق با تصویر زیر به صورت موشکافانه و در ۸ گام آموزش داده میشود. برای آنکه برآورد بهتری از اثربخشی تکنیکها و میزان موفقیت خود در لینکسازی داخلی داشته باشیم 5 معیار اصلی را معرفی کرده و نحوه محاسبه هرکدام را میآموزیم.
انواع روش برای لینک سازی داخلی در سایت
خوشحال میشویم اگر نظرات و تجربیات خود را درمورد لینک سازی داخلی با ما در میان بگذارید. همانطور که در بخش قبلی خواندیم، بیشترین توجه معمولاً به صفحه اول وب سایت میشود. اگر بتوانید این توجه را به صفحات داخلیتر معطوف کنید، نتیجه بهتری در سئو خواهید گرفت. در انجمن های مربوط به حیطه کسب و کار خودتان وارد شوید، به سؤالات پاسخ تخصصی دهید و در پاسخ به صفحات سایت خود لینک دهید. اینکه شما در روز ۳ بک لینک برای سایت خود بگیرید، باعث شک کردن گوگل است. هیچ سایتی به صورت طبیعی در روز تعداد مشخصی بک لینک دریافت نمیکند.
دو منبع برای سنجش اعتبار یک سایت، یکی شبکه های اجتماعی است و دیگری لینک های سایت های دیگر به سایت موردنظر. یکی دیگر از عواملی که در نظر گرفته میشود کیفیت صفحهای است که لینک از آن به وبسایت ما ارسال میشود. برای موتورهای جستجو لینک از صفحات باکیفیت و معتبر نسبت به صفحات و سایتهای غیر قابل اعتماد در ارتقای رتبهبندی ارزش دارد.
این موضوع نهتنها تجربه کاربری را ضعیف میکند، بلکه دسترسی موتورهای جستجو به آن صفحات را نیز دشوار میسازد. بهترین روش این است که کاربران و موتورهای جستجو بتوانند با حداکثر سه کلیک به هر صفحهای در سایت دسترسی پیدا کنند. نکته بعدی در لینک سازی داخلی این است که این کار باعث افزایش سئو سایت ما میشود. شما باید برای هرچه بهتر شدن سئو سایت خود به خوبی بتوانید از انکر تکست ها استفاده کنید. شما باید با استفاده از انکر تکست ها، کلمه کلیدی هر مقاله خود را به گوگل بفهمانید و به افزایش رتبه آن کمک کنید.
لینک سازی داخلی برای کاربر
در گام بعدی با انواع صفحات وب آشنا شده و استراتژیهای کاربردی برای طراحی معماری صفحات و لینکسازی داخلی میان آنها را بررسی میکنیم. این کار موجب میشود تا گردش خون (اعتبار) میان صفحات داخلی سایت مدیریت شده و هر بخش متناسب با موضوع و اهمیت خود ارزشگذاری و تقویت شود. این نوع از لینکها در صفحاتی خارج از صفحه وب سایت شما قرار میگیرند تا کاربران همان صفحات را به صفحه شما هدایت کنند.
برای داشتن SEO خوب می توانید از یک استراتژی قوی لینک سازی استفاده کنید اما لینک دادن باید به صورت اصولی انجام شود. در این مقاله به مهمترین نکات لینک ها در ساختار یک سایت اشاره میکنیم. فیلم کوتاه زیر در رابطه با نکات مهم در آموزش لینک سازی داخلی است. لینک سازی خارجی که بیشتر آن را با نام لینک بیلدینگ میشناسند، به معنای دریافت لینک از سایت های دیگر به سایت ما است.لینک بیلدینگ مهم ترین راه برای سنجش اعتبار سایت ما از طرف گوگل است. از نظر گوگل سایتی باید در صفحات اول جستجو باشد که دارای اعتبار بالا نزد مخاطبان و همینطور نزد سایت های دیگر باشد.
لینک های شکسته را شناسایی و اصلاح کنید یا از ریدایرکت ۳۰۱ برای هدایت کاربران به صفحه جایگزین استفاده کنید. لینک های داخلی را به صورت Follow تنظیم کنید تا اعتبار و ارزش سئویی به صفحه مقصد منتقل شود و گوگل بتواند آن صفحات را بهتر ایندکس کند. صرفاً برای افزایش تعداد لینک های داخلی، آن ها را در مکان های نامرتبط قرار ندهید. لینک ها باید در مسیر طبیعی خواندن کاربر باشند تا ارزش و تأثیر واقعی داشته باشند. استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل مانند Google Analytics و Ahrefs یا SEMrush برای پیگیری ترافیک، اعتبار دامنه و تعداد لینکهای ورودی میتواند به شما در ارزیابی تأثیر لینکسازی کمک کند.