سئو

آموزش کامل دیجیتال مارکتینگ با ۲۰ درس رایگان+ جزوه PDF

آن‌ها می‌توانند در زمان دلخواه و از سراسر جهان، پای کامپیوتر یا گوشی خود بنشینند، ویدیوهای دوره را ببینند و از آموزش لذت ببرند. در این روش، هر گاه سوال یا ابهامی در ذهن دانشجو شکل گرفت، می‌تواند سوالات خودش را در بخش پشتیبانی سایت مطرح کند و از استاد، جواب بگیرد. دیجیتال مارکتینگ از دو کلمه «دیجیتال» و «مارکتینگ به معنای بازاریابی» ساخته شده است. در واقع منظور از دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی با استفاده از روش‌ها و ابزارهای دیجیتال است. در واقع وقتی کلیه اقدامات و فرایندهای بازاریابی را با استفاده از اینترنت و وسایل الکترونیکی پیش می‌بریم، داریم بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ انجام می‌دهیم.

پس می‌توانید از محتوای خود برای به نمایش گذاشتن تخصص کسب و کارتان استفاده کنید. پوش‌ نوتیفیکیشن پیامی شبیه به پیام کوتاه (SMS) است که می‌تواند شامل عکس، تیتر و متن کوتاهی باشد که به کاربران شما ارسال می‌شود و آنها را به وب‌سایت یا اپلیکیشن‌تان باز می‌گرداند. روزانه میلیون‌ها پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی و غیر تبلیغاتی برای کاربران مختلف در سراسر دنیا ارسال می‌شود. می‌توانید از بسترهای مختلف ارسال پوش نوتیفیکیشن استفاده کنید و تعامل خود را با کاربران افزایش دهید. پس از اجرای هر کمپین تبلیغاتی، لازم است با کمک پلتفرم‌های مختلف، به تحلیل کمپین موردنظر بپردازید.

آموزش اصول بازاریابی دیجیتال

اما راه دیگری که برای تبلیغات کلیکی در ایران وجود دارد نمایش تبلیغات در سایت ها و یا اپ های زیاد به منظور بازدید بیشتر است مهم ترین نقطه ضعف این روش نداشتن تسلط و کنترل بر روی کاربران و بازدیدکنندگان می باشد. کاربران زیادی بلافاصله پس از اینکه سوالی در ذهن‌شان شکل می‌گیرد، در گوگل جستجو می‌کنند. در نتیجه بسیار حائز اهمیت است در نتایج گوگل باشید و هنگام نیاز کاربر، با ارائه‌ی محصول یا خدمت خود او را یاری کنید.

خدمات افزایش بازدید کلیک اول

هنگامی که وبلاگ خود را راه اندازی می کنید، مواردی مانند SEO، بازاریابی رسانه های اجتماعی، وردپرس و بسیاری از جنبه های بازاریابی دیجیتال دیگر را یاد خواهید گرفت. یکی از اصلی ترین شاخه های دیجیتال مارکتینگ، تولید محتوا برای وب سایت ها است. برای این که بتوانید این کار را به درستی انجام دهید، باید با سیستم مدیریت محتوای وب سایت مدنظر آشنایی کافی داشته باشید، در این صورت خودتان به راحتی می توانید محتوایی که تولید کرده‌اید را بارگذاری کنید.

در این روش فیلم و ویدیو به عنوان ابزار تبلیغاتی استفاده می‌شود و در آن بازاریاب ها از تولید فیلم چند دقیقه ای ممکن است اهداف زیر را دنبال کنند. در ایران تعداد کاربرانی که تواسته اند از طریق گوشی هوشمند به اینترنت دسترسی داشته باشند حدوداً ۴۰ میلیون نفر هستند. همچنین ۴۸ درصد از جمعیت ایران را کاربران فعال اینترنت تشکیل داده اند. بر اساس آمارهای منتشر شده جوانان ۱۶ تا ۲۴ سال روزانه به صورت متوسط ۳ ساعت وو ۲۶ دقیقه در اینترنت حضور فعال دارند. جالب است بدانید بیشتر یک سوم این زمان در شبکه های اجتماعی گذرانده می شود.

به این ترتیب، متوجه می‌شویم که بازاریابی شبیه به فروش محصول یا انجام کمپین تبلیغاتی نیست که یک نقطه شروع و پایان داشته باشد و بعد از مدتی تمام شود. بازاریابی چرخه‌ای پویا است که بارها و بارها در طول عمر یک برند تکرار می‌شود. بازاریابی فرایندی است که هدف آن پیدا کردن مخاطبان و مشتری‌های بالقوه و احتمالی یک برند و جذب آن‌ها به محصولات و خدمات برند است. درس‌های آموزش بازاریابی دیدار، به عنوان جامع‌ترین الفبای بازاریابی، برای همه افراد و علاقه‌مندان مگ سئو به مباحث فروش و بازاریابی (از سطح مبتدی تا پیشرفته) مناسب است.

در این کتاب با ارائه مثال‌های واقعی و مصاحبه با افراد متخصص، راهنمای مناسبی برای دیجیتال مارکترها فراهم شده است. بازاریاب‌ها برای هدایت مشتری در قیف فروش باید اطلاعات مشتری و بازارا را جمع آوری کنند. به عقیده کاتلر بازاریابی نیازها و خواسته‌های برآورده نشده را شناسایی، اندازه و پتانسیل بازار را تعریف و اندازه‌گیری می‌کند.

همان‌طور که روزنامه‌ها و مجلات روز به‌ روز بیشتر با قشر مخاطب مجلات چاپی آشنا می‌شوند، تجارت‌ها می‌توانند بر اساس نیاز از مقالات، عکس‌ها و محتواهای مشابهی که مشتریانشان می‌خوانند در جهت بازاریابی استفاده کنند. بازاریابی فرآیند جذب افراد به محصول یا خدمات شرکت بر اساس نیاز آنهاست. در بازاریابی محتوا برای موفقیت باید ابتدا برنامه ریزی عالی داشته باشید و به نکات زیر توجه کنید. با ورود تلفن های هوشمند و ساخت اپلیکیشن فروشگاهی حرفه ای استفاده از دیجیتال مارکتینگ دیگر یک انتخاب نیست یک ضرورت است. همکاری با افراد یا وب‌سایت‌ها برای تبلیغ محصولات و خدمات شما در ازای دریافت کمیسیون.

روش دیگر ساخت بک‌لینک آن است که لینک‌های خراب وب‌سایت‌هایی را که می‌خواهید از آن‌ها بک‌لینک دریافت کنید پیدا کنید و از وب‌سایت مبدا بخواهید آن‌ها را با لینک‌های جدید به طرف وب‌سایت شما جایگزین کند. با انتخاب ۳۶۵ Careers، مطمئن می‌شوید که از کارشناسان اثبات‌شده‌ای که به تدریس علاقه دارند و می‌توانند شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن از سطح مبتدی به حرفه‌ای برسانند، یاد خواهید گرفت. با استفاده از مثال‌های واقعی و منابع تکمیلی شامل سوالات امتحانی، یادداشت‌های دوره، و فایل‌های PDF، یادگیری شما تسهیل و تقویت خواهد شد. بله، این دوره از مفاهیم پایه شروع می شود و به تدریج به موضوعات پیشرفته می پردازد. مدیر بازاریابی یک بیزینس هستید، اما از تکنولوژی و سازوکار آن سر در نمی‌آورید. به عنوان یکی از اعضای خانواده یکتانت و نوین، در اجرای کمپین‌های موفق بسیاری نقش کلیدی داشته‌ام.

نکته مهم برای تولید محتوا شبکه های اجتماعی

متخصص بودن در بازاریابی با وجود ابزارها و روش‌های جدید که در اختیار ما قرار دارد، غیرممکن است زیرا مهارت‌های زیادی نیاز دارد. با این حال، یک بازاریاب خوب باید بتواند محیط آنلاین و آفلاین را درک کند، بر ابزارها تسلط داشته باشد و مهارت‌های تحلیلی داشته باشد.توانایی همکاری. ۷۸ درصد از متخصصان در آموزش بازاریابی و فروش تاکید می‌کنند که این مهمترین ویژگی است.مشتری مداری. امروزه آنچه اهمیت دارد شناخت کامل مصرف کنندگان است و دانستن اینکه چگونه با نیازهای آنها سازگاری داشته باشند.

بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی به شما در پیدا کردن و دسترسی به مخاطبان هدف بیشتر و تثبیت جایگاه برند در فضای آنلاین کمک بسیار زیادی می‌کند. فعال بودن در شبکه‌های اجتماعی مزیت دیگری هم برای کسب و کار دارد و آن ارسال سیگنال‌های مثبت به موتورهای جستجو و بهبود سئوی خارجی وب‌سایت است که اعتبار و آگاهی از برند را نیز افزایش می‌دهد. از معروف‌ترین شبکه‌های اجتماعی برای بازاریابی در ایران می‌توان به اینستاگرام، لینکدین و توییتر اشاره کرد.

راه های یادگیری بازاریابی دیجیتال

این گواهینامه را می‌توانید به‌صورت رایگان از وب‌سایت Let’s Encrypt «+» دریافت کنید. ۳۶۵ Careers ارائه‌دهنده شماره ۱ دوره‌های کسب‌وکار، مالی و علم داده در Udemy است. دوره‌های این شرکت توسط بیش از ۳,۰۰۰,۰۰۰ دانشجو در ۲۱۰ کشور گرفته شده‌اند. افرادی که در شرکت‌های برتر جهان مانند اپل، پی‌پال و سیتی‌بانک مشغول به کار هستند، آموزش‌های ۳۶۵ Careers را تکمیل کرده‌اند. با پذیرش این مسیرهای یادگیری و شناخت مزایا، می توانید به طور موثر سفر خود را در بازاریابی دیجیتال آغاز کنید و خود را به عنوان یک دارایی ارزشمند در این زمینه پویا معرفی کنید.

بنابراین اگر شما برای تبلیغات کشی و کار خود فقط از فضای آفلاین و محیطی استفاده کنید، کسب و کارتان را از دید بسیاری از مخاطبان در فضای آنلاین دور کرده اید. علاوه بر این هزینه ها و قیمت های گزافی باید برای تبلیغ در فضای آفلاین مثل تبلیغات تلویزیونی، بیلبورهای شهری و … صرف کنید. اما مشکل پیچیده تر این است که نمی توانید آمارهای درست و دقیقی از تبلیغات انجام شده داشته باشید.

در میان کتاب‌های مطرح بازاریابی دیجیتال، در این کتاب مسیری مشخص برای کارآفرینان رسم شده است تا بیشترین بهره را از دیجیتال برندینگ خود ببرند. از جمله منابع معتبری که برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ ذکر می‌شود، «HubSpot» و خدمات گسترده آن است. علاوه بر ابزارها، وبلاگ و خدمات گسترده‌ای که HubSpot ارائه می‌کند، کتابی هم برای بازاریابی دیجیتال تدوین کرده است. در این کتاب تمامی اطلاعات موردنیاز برای «بازاریابی ربایشی» (Inbound Marketing) یا بازاریابی درونگرا آورده شده است. علاوه بر این، دید مناسبی هم برای آزمون، یادگیری و رشد در فضای بازاریابی فراهم می‌کند.

مسیر یادگیری مورد علاقه خودتان را انتخاب کنید

این در حالی است که هزینه در تبلیغات آنلاین کمتر و ردیابی درست و دقیق تبلیغات بهتر خواهد بود. این ارقام به تنهایی نشان می دهد که در سراسر جهان و البته ایران به شدت فضای آنلاین رو به رشد است. از این رو تلاش برای آموزش اصول دیجیتال مارکتینگ بیشتر از گذشته اهمیت دارد. بر اساس مطالعات و پژوهش، آموزش آنلاین دیجیتال مارکتینگ، بهترین روش و رویکرد برای یادگیری مهارت‌های این حوزه است؛ زیرا محدودیت‌های زمانی و مکانی را کنار زده و امکان یادگیری از بهترین اساتید را هم فراهم کرده است. در صورتی که شما هم به یادگیری آنلاین دیجیتال مارکتینگ علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌شود که یک مرکز آموزشی و استاد خبره و باتجربه را برگزینید.

این نوع بازاریابی نه تنها هزینه‌های تبلیغات را کاهش می‌دهد، بلکه به کسب و کارها کمک می‌کند تا نتایج دقیق‌تری از فعالیت‌های خود دریافت کنند. با استفاده از ابزارهای دیجیتال، شرکت‌ها می‌توانند رفتار مشتریان را تجزیه و تحلیل کرده و بر اساس آن استراتژی‌های خود را تنظیم کنند. علاوه بر این، دیجیتال مارکتینگ با هدف ایجاد آگاهی از برند، افزایش تعامل و وفاداری مشتری، و در نهایت افزایش درآمد است. در ادامه قصد داریم مسیری یادگیری بازاریابی دیجیتال را به کمک کتاب آموزش دیجیتال مارکتینگ بیان کنیم. به بیان ساده‌تر، با وجود منابع گوناگون، یادگیری استراتژی‌های بازاریابی اینترنتی قدری دشوار خواهد بود. به همین دلیل، در ادامه قصد داریم با استفاده از کتاب آموزش دیجیتال مارکتینگ و برخی از منابعی که معرفی شدند، نقشه راهی برای یادگیری این تخصص ترسیم کنیم.

اگر از شما بپرسند مهم‌ترین بخش در آموزش مباحث مرتبط با سئو در دیجیتال مارکتینگ چیست، باید بدون معطلی به سراغ «تحقیق کلمات کلیدی» (Keyword Research) بروید. در این فرایند باید فهرستی از کلمات و عبارات مورد استفاده و مورد جستجوی کاربران در مورد کسب و کار و محصولات و خدمات خود تهیه کنید. این فهرست موارد مهم و کلیدی مورد جستجوی کاربران و مخاطبان هدف کسب و کار را برای شما مشخص می‌کند که می‌توانید از آن‌ها برای تولید محتوای مرتبط در وب‌سایت استفاده کنید.

  • با شیوع ویروس کرونا دیجیتال مارکتینگ در ایران رشد زیادی کرده و از این رو میتوان آن را یک فرصت شغلی خوب و در هر شرایطی دانست.
  • پس از اجرای هر کمپین تبلیغاتی، لازم است با کمک پلتفرم‌های مختلف، به تحلیل کمپین موردنظر بپردازید.
  • ناگفته نماند که سایت های آموزش دیجیتال مارکتینگ هم یک سری از دوره‌های خودشان را به صورت رایگان قرار داده‌اند تا علاقه‌مندان بتوانند در این دوره‌ها شرکت کنند و مبانی و اصول سئو و بازاریابی را بیاموزند.
  • مهم‌تر از همه، هر مبحث این دوره رو افراد حرفه‌ای و باتجربه‌ای آموزش میدن که خودشون سال‌ها توی همون حوزه کار کردن.

آموزش راه‌اندازی کسب و کار

شما هم اعتقاد دارید که محتواست که پول می‌سازه؟ اگر نوشتن رو خوب یاد بگیری، حتی زمانی که خوابی هم می‌تونی درآمد داشته باشی! یادت باشه که مقاله‌نویسی و استراتژی محتوایی مهارت‌هایی به ظاهر مشابه اما با فرمول‌ها و تکنیک‌های متفاوت هستن و با شرکت در دوره همه این‌ها رو یاد می‌گیری. چرا از این بخش شروع کردیم؟ چون شما نیاز دارید که زیربنای فکری درستی درباره دیجیتال مارکتینگ بسازید و با اصطلاحات این حوزه آشنا بشید. این‌طوری می‌تونید به یه زبان مشترک با دنیای دیجیتال مارکتینگ دست پیدا کنید و راحت‌تر پیش برید.

می‌توانید هاست وب‌سایت را از همان شرکت فروشنده نام دامنه بخرید یا شرکت دیگری را برای این کار انتخاب کنید. تا این قسمت مروری بر مفهوم دیجیتال مارکتینگ داشتیم و دلایل اهمیت آن را بیان کردیم. در ادامه و در ابتدای بحث آموزش دیجیتال مارکتینگ در مورد ساخت وب‌سایت صحبت می‌کنیم. بازاریابی محتوایی یا content marketing بر جذب مخاطب و مشتری با استفاده از انتشار محتوای ارزشمند، باکیفیت و مرتبط تکیه دارد.

بهینه‌سازی موتور جستجو

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ زیادی وجود دارد که به شما در بهینه‌سازی موتور جستجو کمک می‌کند. SEMrush یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که شما را در کسب رتبه‌ی بهتر در نتایج جستجوی گوگل یاری می‌کند. پلتفرم آموزشی مکتب‌خونه، یکی از مراکز آموزش آنلاینی است که دوره‌های آموزشی متنوع در زمینه دیجیتال مارکتینگ در وب‌سایت خود عرضه کرده است. در صورتی که تمایل دارید مهارت‌های بازاریابی دیجیتال را به صورت پروژه‌محور و عملی یاد بگیرید، پیشنهاد می‌شود که در دوره‌های آموزش دیجیتال مارکتینگ مکتب‌خونه شرکت کنید.

در دوره OKR، مدیریت، هدف‌گذاری و ارزیابی عملکرد تیم‌ها رو به روش کمپانی گوگل و اینتل بهت یاد می‌دیم. سرویس‌های ارائه‌دهنده خدمات ایمیلی خارجی و ایرانی زیادی وجود دارند که با توجه به بودجه و دیگر ملاحظات کسب و کار می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. از بهترین سرویس‌های خارجی می‌توان به Mailchimp، HubSpot و Sender و ایرانی می‌توان به پاکت، میل چی، میل زیلا اشاره کرد.

استراتژی محتوا چیست

این محتوا نه تنها برای کسانی که تازه وارد این حوزه شده اند مفید است، بلکه متخصصان و مدیران کسب و کار نیز می توانند از آن برای به روزرسانی اطلاعات خود استفاده کنند. قبل از شروع دوره براساس پیش‌نیازهای دور به شما آموزش‌های لازم را می‌دهیم تا بتوانید از مباحث تخصصی آموزش نهایت استفاده را ببرید. چون می‌تونی سود بیشتری برای کسب‌وکارها ایجاد کنی و اون‌ها هم حاضرن بیشتر بهت پرداخت کنن. برای پیدا کردن عبارات مرتبط بیشتر می‌توانید هریک از عبارات بالا را مجددا در گوگل جستجو کنید و پیشنهادات جدید گوگل را بر اساس آن‌ها پیدا و یادداشت کنید.

پرسونا، شخصیتی خیالی است که مشتری ایده‌آل شما را به تصویر می‌کشد و تمام ویژگی‌های او از جمله سن، جنسیت، شغل، درآمد و … را به نمایش می‌گذارد. تعیین پرسونا یکی از مهم‌ترین مراحل بازاریابی است چرا که شما بخش مهمی از محصولات و استراتژی بازاریابی و فروشتان را براساس پرسونا طراحی می‌کنید. کتاب دیگری که در حوزه بازاریابی محتوا باید به آن اشاره کرد، نسخه الکترونیکی ژورنال معتبر حوزه بازاریابی دیجیتال یعنی «Search Engine Journal» است. در این کتاب الکترونیکی بعد از این‌که با اهمیت بازاریابی محتوا آشنا شدید، انواع محتوا و مثال‌های آن بیان می‌شوند. علاوه بر این، ابزارهای لازم برای بازاریابی دیجیتال نیز مورد بررسی قرار می‌گیرند.

پنل ایمیل مارکتینگ به کسب و کاری گفته می‌شود که خدمات ارسال ایمیل‌های انبوه و بازاریابی ایمیلی را برای کسب و کارهای دیگر ارائه می‌کند. مدیریت فهرست ایمیل، کمک به طراحی ساختار آن و خودکارسازی کمپین‌های ایمیلی چند نمونه از اصلی‌ترین قابلیت‌های پنل ایمیل مارکتینگ است. اگر کسب و کار محلی دارید و دریافت ترافیک از موقعیت‌های مکانی نزدیک به محل کسب و کار برای شما مهم است، باید به‌نحوی مخاطبان هدف و مشتریان محلی را از وجود کسب و کارتان آگاه کنید.

خدمات افزایش بازدید

در این روش بازاریابی بدون نیاز به پرداخت یک ریال، کسب‌وکار خودت رو تبلیغ میکنی. شرکت‌های زیادی مثل اسنپ و فیلیمو از این روش استفاده کردن برای رسیدن به اهداف بازاریابی، استفاده کردن. در هر زمانی با توجه به نوع کسب‌وکار باید تبلیغات هدفمند و دقیقاً در جای درست انجام بدی، وگرنه هم وقت و هم بودجه‌ات رو از دست می‌دی. توی دوره گوگل ادز روش‌ها و تکنیک‌هایی رو بهت یاد می‌دیم که چطور جزو اولین سایت‌هایی بشی که در نتایج سرچ مخاطب نمایش داده می‌شه. قبل از شروع این نکته را بگوییم که اگر قبل از این وب‌سایت کسب و کارتان را ساخته‌اید، بهتر است از این مرحله عبور کنید و بهینه‌سازی آن را شروع کنید. ساخت و طراحی وب‌سایت یکی از سرفصل های تخصصی در دیجیتال مارکتینگ است و در این بخش سعی کردیم ابتدایی‌ترین مواردی را که برای ساخت وب‌سایت لازم است بدانید، در چند مرحله مرور کنیم.

تمام مطالب از سطح مبتدی تا پیشرفته به‌طور ساده و قابل فهم توضیح داده شده و به راحتی قابل اجرا هستند. اگر آرزوی راه‌اندازی کسب‌وکار خود را دارید، مدیر یک شرکت هستید یا می‌خواهید مهارت‌های پولساز دیجیتال مارکتینگ را یاد بگیرید، این دوره بهترین فرصت برای شماست. تفاوتی ندارد بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی را با چه هدفی و در چه حوزه کسب و کاری انجام می‌دهید.

آموزشگاه دارکوب برگذارکننده دوره های مختلف مربوط به دیجیتال مارکتینگ مانند سئو و طراحی وبسایت است. آموزشگاه دارکوب همچنین دارای مجوز از سمت سازمان فنی حرفه ای میباشد که به شرکت کنندگان پس از اتمام دوره ها مدرک بین المللی فنی و حرفه خواهد داد. اگر نمی‌خواهید پول زیادی را برای یک دوره دیجیتال مارکتینگ خرج کنید، خواندن وبلاگ ها و کتاب‌های دیجیتال مارکتینگ بسیار ارزان‌تر هستند را خریداری کرده و شروع به خواندن آنها کنید. شرکت طراحی سایت دارکوب در کنار ارائه خدمات طراحی سایت و سئو، خدمات ادمینی، نگهداری، تولید محتوا و انجام امور اینستاگرام را به مشتریان خود ارائه می نماید. کم‌کم آماده شرکت در دوره‌های آموزشی باکیفیت می‌شوید و در نهایت، باید با کارآموزی و توسعه مهارت‌ها، آموزش خودتان را کامل کنید. وبسایت، بروشور، کتاب، شبکه‌های اجتماعی و به طور خلاصه هر شاهد فیزیکی که باعث تعامل مشتری با شما شود در این دسته قرار می‌گیرد.

از این فرصت‌ها برای یادگیری و ارتقاء مهارتم استفاده کرده‌ام و با کمال میل مایلم این تجربیات را با شما به اشتراک بگذارم. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. برای مشاهده آموزش‌های مرتبط دیگر، در میانبیش از ۳۲,۰۰۰ ساعت آموزشمنتشر شده در فرادرس، جستجو کنید… 7p شامل ۴ اصل 4p به اضافه ۳ مورد دیگر مردم (People)، فرآیند (Process) و بسته بندی (Packaging) می‌شوند. اما ویدیوهای ضبط شده انواع و اقسامی دارد و می توان آنها را به صورت زیر دسته بندی کرد.

ارتباط موثر و کار گروهی برای همسویی اهداف، هماهنگی تلاش‌ها و اجرای کمپین‌های بازاریابی دیجیتال موفق ضروری است. آیا می‌خواهید از قدرت هوش مصنوعی برای بهبود استراتژی‌های بازاریابی خود استفاده کنید؟ دوره آنلاین بازاریابی هوش مصنوعی دقیقاً همان چیزی است که به دنبال آن هستید. با شرکت در این دوره، می‌آموزید چگونه با استفاده از فناوری‌های پیشرفته مانند یادگیری ماشین، پردازش زبان طبیعی و داده‌کاوی، کمپین‌های بازاریابی خود را به سطح جدیدی ببرید و نتایج بهتری کسب کنید. کارآموزی بازاریابی دیجیتال به شما در درک نحوه عملکرد اکوسیستم بازاریابی آنلاین کمک می کند. برای شروع، می‌توانید یک کتاب بازاریابی دیجیتال کامل بخرید که صفر تا صد بازاریابی دیجیتال را پوشش می‌دهد.

تا اینجا درباره اهداف بازاریابی، مفاهیم بازاریابی، حتی ویژگی‌های یک بازاریاب حرفه‌ای و به طور کلی بازاریابی به زبان ساده برای شما توضیحاتی دادیم. به خاطر اهمیت آمیخته بازاریابی در آموزش مارکتینگ اگر بخواهیم این بحث را بیشتر توضیح بدهیم، نیاز به مجموعه‌ای از مقالات در قالب درسنامه خواهیم داشت. اگر می‌خواهید به یک فروشنده موفق و بازاریاب حرفه‌ای تبدیل شوید و الفبای بازاریابی را یاد بگیرید، با ما همراه باشید. با کلیک کردن روی لینک هر درس می‌توانید با ترتیب انتخابی خودتان درس‌ها را یاد بگیرید. شرکت‌ها می‌توانند با پرداخت هزینه‌ی مشخصی به موتورهای جستجو، لینک وب‌سایت و محتوایشان را در معرض دید مخاطبان قرار دهند. در حقیقت بنیادی‌ترین هدف بازاریابی، جذب مشتری از طریق پیام‌رسانی است.

این ویدیو توضیحی روشن و روشنگرانه درباره اینکه تجارت الکترونیک چیست، ارائه می‌دهد. آموزش عالی علوم و فنون تهران  از سال ۱۳۷۴ قدیمی ترین و نخستین  آموزش عالی آزاد کشور  با هدف توسعه دانش و مهارت آموزی در زمینه های آموزش عالی شروع به فعالیت نمود . این مجموعه به عنوان معتبرترین آموزش عالی ایرانی، در زمینه کسب و کار  از دیدگاه مرکز رتبه‌سنجی دانشگاه‌های آسیا در سال ۲۰۲۰ شناخته شده است. در این بخش اصول پایه‌ای بازاریابی و نحوه حل چالش‌ها و ایجاد فرصت‌های جدید برای جذب مشتری را یاد می‌گیرید.

در صورتی که شما هم به این روش یادگیری علاقه‌مند هستید، کافی است عبارت «دانلود رایگان کتاب صفر تا صد دیجیتال مارکتینگ» را در گوگل سرچ کنید. انبوهی از کتاب‌ها را در این زمینه پیدا می‌کنید که می‌توانید با مطالعه آن‌ها بر دانش خود در مورد دیجیتال مارکتینگ بیفزایید. علاوه‌بر سایت، تولید محتوا در رسانه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام اهمیت زیادی دارد. نوشتن یک کپشن مناسب یا عکاسی حرفه‌ای از محصول یا ویدیوگرافی باکیفیت می‌تواند تبدیل به چالش اصلی شما به عنوان مدیر بازاریابی دیجیتال شود که موفقیت در این چالش مستلزم شناخت کافی از رسانه‌های اجتماعی است. این اصول شامل درک نیازهای مشتری، شناسایی بازارهای هدف، ایجاد ارزش‌های پیشنهادی و برقراری ارتباط موثر با مشتریان است.

تا اینجا هدف را تعیین کرده‌اید و می‌دانید مخاطب هدف محتوای شما چه ویژگی‌ها و چالش‌هایی دارد. در ادامه باید به بررسی کسب و کارهای رقیب که محصولات و خدمات مشابه شما دارند، بپردازید. این کار کمک می‌کند نقاط قوت و ضعف آن‌ها را در بازاریابی محتوایی پیدا کنید و ببینید بیشتر از کدام یک از کانال‌های بازاریابی برای معرفی و تبلیغ محصولات و خدمات خود استفاده می‌کنند. بسیاری از افراد تازه‌وارد به دنیای دیجیتال مارکتینگ گمان می‌کنند که بازاریابی ایمیلی دیگر پاسخگوی نیازهای تجاری آن‌ها نیست. این تفکر اشتباهی است و در این کتاب آموزش دیجیتال مارکتینگ به آن پرداخته شده است. در حقیقت، ایمیل‌ها و تهیه محتوای تبلیغاتی برای ایمیل، از جمله روش‌های ارزان‌قیمتی به شمار می‌آید که به کمک آن‌ها می‌توان جریان درآمدی مناسبی را برای کسب‌وکارهای اینترنتی فراهم کرد.

شما با بهینه سازی سایت خود برای موتورهای جستجو می توانید به صورت هدفمند تر مخاطبان را به سمت سایت و یا اپ خود هدایت کنید. مخاطبانی که خودشان به دنبال خدمات و یا محصولات شما می گردند هدفمند تر خواهند بود زیرا آنها مطابق با نیاز خود دست به انتخاب می زنند. با داشتن اطلاعات جغرافیایی، هر برند و کسب و کاری متناسب با بودجه و هزینه های خود می تواند برای مشتریان بالقوه در محل خاص و یا شهرهای مختلف از دیجیتال مارکتینگ استفاده کند. زیرا در دیجیتال مارکتینگ امکان تحلیل و آنالیز آمار بازدیدکنندگان وجود دارد. علاوه بر این می توان میزان درگیری مشتری با محصولات، اثر گذاری تخفیف‌ها بر افزایش فروش، علت عدم خرید کاربران از یک فروشگاه اینترنتی و … را به سادگی فهمید و هدفمند تر به سمت موفقیت در بازاریابی گام برداشت. این کتاب به‌طور کامل به بررسی ابزارها، تکنیک‌ها و استراتژی‌هایی می‌پردازد که به کمک آن‌ها می‌توانید برند خود را در فضای دیجیتال معرفی و تقویت کنید.

هرچه محتوای وب‌سایت با عبارات کلیدی مورد جستجوی کاربران مرتبط‌تر باشد، احتمال اینکه در رتبه‌های بالای صفحه نتایج به کاربران نمایش داده شوید، بیشتر است. اگر به تازگی شروع به یادگیری دیجیتال مارکتینگ کرده باشید یا حتی اگر یک دیجیتال مارکتر حرفه‌ای هستید، به طور قطع به منابع آموزشی مناسب بازاریابی دیجیتال نیاز دارید تا مسیر بازاریابی خود را به شکل صحیحی دنبال کنید. به طور مثال، کتاب‌های مختلفی وجود دارند که استراتژی‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی را آموزش می‌دهند و انتخاب از میان آن‌ها قدری دشوار است. به همین دلیل، در این مطلب قصد داریم انواع کتاب‌های فارسی و انگلیسی آموزش دیجیتال مارکتینگ را معرفی کنیم.

آموزش اصول بازاریابی دیجیتال

چرا مهارت‌ها در بازاریابی دیجیتال و تجارت الکترونیک تقاضای بالایی دارند؟ یکی از دلایل این است که جهان در حال دگرگونی دیجیتال است. تعداد فزاینده‌ای از افراد اخبار و اطلاعات خود را به صورت آنلاین و از طریق اشتراک‌های دیجیتال به جای تلویزیون، رادیو یا نشریات چاپی دریافت می‌کنند. درباره مسئولیت‌ها و موقعیت‌های بازاریابان بینش کاملی ارائه می‌دهد و اینکه چگونه می‌توانید مهارت‌های خود را در حوزه های مختلف سرمایه‌گذاری کنید. این پادکست نشان می‌دهد که چگونه کسب‌وکار خود را به‌صورت آنلاین گام به گام راه‌اندازی کنید و موارد اصلی که باید قبل از راه‌اندازی یک کسب‌وکار درک کنید، چیست. تجارت الکترونیک چیست؟ آیا شما قبلاً خریدی در اینترنت انجام داده‌اید؟ اگر جواب شما به این سوال “بله” است، پس تبریک می‌گویم دوست من، شما قبلاً در دنیای تجارت الکترونیک شرکت کرده‌اید.

در ادامه به چند سوال پرتکرار در مورد آموزش دیجیتال مارکتینگ پاسخ می‌دهیم. مرحله مهم بعدی در تدوین استراتژی بازاریابی محتوایی آن است که برنامه زمانی جامعی برای تولید، انتشار و ارزیابی بازخورد محتوای تولیدی تدوین کنید. بازاریابان محتوا به این جدول زمانی، «تقویم محتوایی» (Content Calendar) می‌گویند. تقویم محتوایی در برنامه‌های هفتگی، ماهیانه و حتی سالیانه تدوین می‌شود و از طریق آن می‌توانید وضعیت هر کدام از محتواهای تولیدی را از مرحله تولید تا انتشار و حتی بررسی بازخورد به‌طور کامل رصد کنید. تولید محتوای مرتبط و انتشار آن در وب‌سایت‌های دیگر هم می‌تواند یکی از روش‌های دریافت بک‌لینک باشد. در این روش باید برای وب‌سایت‌هایی مرتبطی که نویسنده مهمان می‌پذیرند، مطلب بنویسید.

چگونه یک برند را در فضای آنلاین متمایز کنید.طراحی تجربه کاربری و رابط کاربری (UX/UI) منطبق با هویت برند. سایتی برای کسب‌وکار خود ساخته‌اید، اما می‌خواهید رتبه آن در موتورهای جستجو بهبود پیدا کند. از طریق آیدی تلگرام نوین و یا درج تیکت از پنل کاربری، با پشتیبان دوره در ارتباط باشید. تا سه ماه بعد از تهیه دوره می‌توانید از مشاوره رایگان نوین استفاده کنید و مطالب را بهتر و عمیق‌تر یاد بگیرید. در این مدت، بدون هیچ محدودیتی به سوالات و چالش‌هایی که در اجرای محتوای دوره داشتید، به طور کامل پاسخ می‌دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا