بازاریابی ایمیلی

آنالیز سایت رقبا ۷ راه آسان و رایگان آنالیز وبسایت رقبا برای وبمستران

علاوه بر این، در صورت بروز مشکل در سایت، این ابزار شما را مطلع خواهد کرد. اگر هر کدام از لینک‌های سایت شما حذف شود یا تغییر کند، این افزونه فورا به شما اطلاع یا هشدار می‌دهد. با این افزونه دیگر بک‌لینک‌هایی که به سختی ساخته‌اید را از دست نمی‌دهید چون وضعیت آنها را مدام به‌روز رسانی می‌کند. این پلتفرم به شما در مورد انتخاب استراتژی‌های لینک‌سازی پیشرفته‌تر راهنمایی می‌کند. شما با کمک ویژگی Suggested Backlinks این پلتفرم می‌توانید بهترین بک‌لینک‌ها را برای دامنه خود انتخاب و آنها را به طور منظم ردیابی کنید.

ویژگی‌های کلیدی Moz:

در زمان شروع استفاده از این ابزار، داشتن تمرکز بسیار موثر است و برای کمک به شما در این زمینه لیستی از دسته هایی را که می توانید انتخاب کنید از پیش انتخاب کرده ایم. این سوالات به شما کمک می کند تا استراتژی رسانه های اجتماعی خود را بسازید. بسیاری از متخصصین سئو از سرویس  Moz Pro که در ازای پول خدمات آنالیز را ارائه میدهد ، استفاده میکنند که قیمت این سرویس از ماهانه ۹۹ دلار آغاز میشود.

این ابزار که به صورت پولی و رایگان در اختیار شما قرار میگیرد، اطلاعات زیادی را در مورد بک لینک های سایت ارائه می کند. شما می توانید علاوه بر  سایت این ابزار، از افزونه مخصوص مرورگر آن نیز استفاده کنید. بک لینک‌های مضر معمولاً از سایت‌های اسپم، دامنه‌های با کیفیت پایین، یا محتوای نامرتبط به دست می‌آیند. استفاده از ابزارهای تحلیل بک لینک و بررسی منابع لینک‌ها به شما در شناسایی این نوع لینک‌ها کمک می‌کند. هر یک از ابزارهایی که تحلیل دقیقی از وب سایت و بررسی بک لینک‌های سایت ارائه کند، جزو بهترین محسوب می‌شود. با همه این‌ها، سایت شما تنها منبعی نیست که باید آن را تحلیل و بررسی کنید.

اگر جستجو با کلمات کلیدی را انتخاب کنید، می‌توانید صفحات با بالاترین رتبه را برای کلمات کلیدی خاص مشاهده کنید و لینک‌هایی که به آن صفحه اشاره می‌کنند را بررسی کنید. اگر به دنبال رتبه بالاتر برای یک کلمه کلیدی خاص هستید، این منبع عالی است. Buzzsumo همچنین به شما امکان می‌دهد، دامنه‌های مختلف را جستجو کنید و ببینید کدام سایت‌ها به آن‌ها لینک می‌دهند. داشبورد این ابزار بسیار کاربرپسند است، بنابراین می‌توانید بدون زحمت، دامنه‌های مختلف را جستجو کنید و اطلاعات ارزشمندی را که نیاز دارید به دست آورید.

برای شروع عملیات سئو سایت، ابتدا از همه باید رقبای برتر را بررسی کرد و یکی از مواردی که باید بررسی شود؛ آنالیز بک لینک سایت رقبا است. این بررسی از این جهت است که دید خوبی نسبت به کلمات کلیدی، محتواها و بک لینک هایی که رقبا دریافت می‌کنند به سئوکاران می‌دهد. یکی از بهترین روش های تحلیل بک لینک سایت رقبا، استفاده از ابزارهای آنلاین می باشد. خوشبختانه ابزارهای مختلفی در این خصوص ارائه شده است که می توانید از آنها برای بررسی بک لینک های رقبای خود استفاده کنید که در ادامه برخی از بهترین آنها را به شما معرفی می کنیم. با مگ سئو تجزیه و تحلیل لینک‌های ورودی به سایت می‌توان ویژگی فالو یا نوفالو بودن بک لینک‌ها را بررسی کرد. برای مثال در ابزار LinkMiner می‌توانید دامنه یا یک URL خاص را وارد کنید و فیلتر Do/Fallow را فعال کنید تا بتوانید این دو مشخصه را با برچسب‌های NF یا DF در هر ردیف بک لینک ببینید.

راحت ‌ترین راه برای یافتن رقبایی با رتبه بالا نیز استفاده از گوگل است. برای این کار، کلمه کلیدی مورد نظر که همان زمینه فعالیت شما، محصول و… در واقع این سایت‌ها همان‌هایی هستند که می‌خواهید از آن‌ها رتبه بهتری بگیرید و آنالیز بک لینک‌های آن‌ها  نیز راه حل انجام این کار را نشان خواهد داد.

همچنین توجه کنید که این وب سایت از فاکتور lis استفاده می‌کند و هر سایتی که این فاکتور را داشته باشد، به عنوان بک لینک با کیفیت شناسایی خواهد کرد. به طور کلی با بررسی بک لینک سایت می‌توان به اطلاعات مفیدی دست پیدا کرد تا استراتژی‌های مختلفی ایجاد شوند. بهترین سئوها نیز دچار خطا می‌شوند و ممکن است لینک‌های مخرب دریافت کنند و از طرفی، حذف اثر وب ‌سایت‌های اسپم، کاری دشوار است. از داده‌های بک‌لینک خود برای از بین بردن این لینک‌ها استفاده کنید و از وبمسترهایی که صاحب آن لینک‌ها هستند بخواهید تا لینک را حذف کنند. به این ترتیب که مشخص کنید این لینک‌ها را نمی‌خواهید و گوگل نیز هنگام اسکن وب‌سایت شما، آن‌ها را نادیده میگیرد.

این ابزار، به صورت دقیق به شما خواهد گفت که انواع بک لینک ها در وب سایت شما از چه نوعی هستند. به علاوه شما می توانید روند ایجاد بک لینک در وب سایت خود را ملاحظه کنید که آیا ایجاد بک لینک سایت شما با روند افزایشی یا کاهشی رو به رو است. وب سایت رقبا ابزاری است برای بهتر کردن سایت خود، نه چیزی که از آن بترسید. این روش های رایگان به شما یک تصویر اساسی از اینکه رقبای شما چه هستند، میزان بازدید آنها چگونه است و همچنین معیارها و ایده هایی را برای استفاده در وب سایت خود به شما می دهد. حتی بهتر، شما میتوانید فرصت های طلایی را از دل سایت رقبا با آنالیز سایت رقبا دریافت کنید.

بررسی انکر تکست لینک‌ ها

آنالیز بک لینک های رقبا

برای آنالیز وبسایت رقبا میتوانید از ابزارهایی که آن ها استفاده میکنند مطلع شوید. در ادامه ابزاری به شما معرفی مینیم که با آن بتوانید ابزارهای سایت رقبا را بررسی کنید. بهتر در این جا به این معنی است که محتوایی را تولید کنید که دقیقا به خال هدف بزند و در عین حال از محتوای سایت رقبا امکانات بیشتری داشته باشد. ابزار open link Profiler یک ابزار محبوب سئو برای بسیاری از متخصصان سئو است. این ابزار دارای یک پایگاه داده بزرگ است که تازه ترین بک لینک های یک سایت را به صورت ارقام نجومی ۲,۰۰,۰۰۰ می تواند نشان دهد.

Moz Link Explorer یکی از ابزارهای آنالیز بک لینک رقبا است که بسیار قدرتمند بوده و برای هر کسب و کاری مفید است. ابزار Moz حدود ۴۰ تریلیون لینک را جستجو می‌کند و به عنوان یک ابزار جامع استفاده می‌شود. همچنین Moz اولین شرکتی بود که اطلاعات استخراج شده از بک لینک‌ها را برای امتیاز اعتبار دامنه در نظر گرفت و به عنوان یک معیار قوی برای رتبه وب سایت در موتورهای جستجو معرفی کرد. یکی از تکنیک های عالی برای بهبود رتبه و سئوی سایت، استفاده از بک لینک های قدرتمند می باشد.

آنالیز بک لینک های رقبا

این ابزارها به شما در شناسایی فرصت‌های ساخت بک لینک برای سایت خود نیز کمک خواهند کرد. OpenLinkProfiler یکی از ابزارهای رایگان تحلیل بک لینک است که به شما کمک می‌کند تا بک لینک‌های سایت خود و رقبا را به‌صورت کامل تجزیه و تحلیل کنید. این ابزار اطلاعات دقیقی از لینک‌های ورودی به سایت شما ارائه می‌دهد و می‌توانید آن‌ها را با توجه به نوع لینک (فالو یا نوفالو) فیلتر کنید. Moz یک ابزار بسیار قدرتمند برای تجزیه و تحلیل عمیق بک لینک‌های سایت است. این ابزار فاکتورهای مختلفی از جمله Domain Authority (اعتبار دامنه) و Page Authority (اعتبار صفحه) دارد که به بررسی کیفیت بک لینک های سایت کمک می‌کنند.

به علاوه شما به کمک استفاده از این ابزار می توانید از بک لینک های خود خروجی اکسل تهیه نمایید. Moz یکی از محبوب ‌ترین ابزارهای سئو است که امکانات متعددی برای تحقیق کلمات کلیدی، تحلیل بک ‌لینک‌ ها، بررسی سئو سایت و تحلیل رقبا ارائه می‌ دهد. این ابزار به دلیل رابط کاربری ساده، شاخص ‌های اختصاصی مانند دامین آتوریتی و پیج آتوریتی و همچنین منابع آموزشی جامع، مورد توجه بسیاری از متخصصان سئو قرار گرفته است. درست مانند آنالیز بک لینک رقبا، دانستن آنچه در پروفایل بک لینک شما وجود دارد نیز می تواند به شما در رتبه بندی بهتر کمک کند.

ابزار برتر برای بررسی بک لینک سایت

همچنین امکان فیلتر لینک‌های داخل سایت برای شناسایی لینک‌های نوفالو nofollow و مشکلات احتمالی آنها را هم فراهم می‌کند. با تحلیل وب‌سایت رقبا می‌توانید میزان عملکرد آن‌ها را بسنجید و به همین ترتیب، راهبردهای مناسبی برای رقابت با آن‌ها ایجاد و یا مطرح کنید. به عنوان مثال، اگر به طور متوسط، وب‌سایت رقبا دارای ۱۰۰ بک‌لینک باشند، شما باید بک‌لینک‌هایی بیشتر از این مقدار تولید کنید تا از متوسط فعالان صنعت مورد نظر جلو بزنید.

  • برای استفاده از بعضی از این ابزارها مانند MOZpro حتما باید اشتراک پریمیوم داشته باشید و بعضی دیگر با نسخۀ اولیه نیز نیازهای شما را برآورده خواهند کرد.
  • همه این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا بفهمید که وب‌سایت‌های دیگر چگونه محتوای شما را پیدا کرده و به آن لینک می‌دهند و رتبه شما در نتیجه جستجو چگونه بر لینک‌های شما تأثیر می‌گذارد.
  • ابزارهای آنالیز بک لینک که در این نوشته معرفی کردیم جزو ابزارهای محبوب و پرطرفدار در میان سئوکارها هستند.
  • حتی بهتر، شما میتوانید فرصت های طلایی را از دل سایت رقبا با آنالیز سایت رقبا دریافت کنید.

البته این نکته را هم باید بگوییم که این کانت پولی است و شما باید چیزی حدود ۱۵۰ دلار بپردازید، اما این ابزار ۱۴ روز تست کاملا رایگان دارد. ابزار Monitor backlinks نیز در دو نسخۀ رایگان و پریمیوم عرضه می‌شود. در نسخه رایگان آن می‌توانید اطلاعات پایه‌ای مرتبط با آنالیز بک لینک‌های یک وبسایت را دریافت کنید. با خرید اکانت پریمیوم آن، این امکان را دارید تا لینک‌های از دست‌رفته سایت خود و بک لینک‌های جدید سایت رقیب را در قالب ایمیل به دست آورید.

دامنه‌های ارجاعی

LinkMiner یکی از ابزارهای زیرمجموعه Mangools است که به‌طور خاص برای تحلیل بک لینک‌ها طراحی شده است. این ابزار به شما اجازه می‌دهد تا بک لینک‌های سایت خود و رقبا را با دقت بالا بررسی و آنالیز کنید. یکی از ویژگی‌های کاربردی این ابزار، امکان مشاهده لینک‌های جدید و حذف‌شده است که به شما کمک می‌کند تا لینک‌های با ارزش خود را بازیابی کنید.

با این حال شما بایستی چند دقیقه وقت بگذارید و در این وب سایت ثبت نام کنید. پس از ثبت نام شما می توانید اوضاع بک لینک را برای هر وب سایت دلخواه ببینید. از جمله نوع بک لینک و تعداد آن ها و نیز انکرتکست آن ها را در نمودارهای زیبایی نمایش می دهد. این ابزار که اخیرا نیز به شدت مطرح شده است، یکی از بهترین آنالیزورها برای بررسی اوضاع بک لینک ها می باشد.

پس از این دانستن این موضوع، شما نیز به سادگی قادر خواهید بود که از رقیب خود در کلمه کلیدی مدنظر پیشی بگیرید. آنالیز پروفایل بک لینک ‌ها یکی از مهم‌ ترین مراحل در بهبود سئو و حفظ رتبه سایت است. لینک ‌های سمی یا مضر می‌ توانند تأثیر منفی زیادی بر روی رتبه سایت داشته باشند. این لینک ‌ها معمولاً از منابع بی ‌کیفیت یا اسپم می ‌آیند و اگر توسط گوگل شناسایی شوند، می‌ توانند باعث کاهش اعتبار سایت شوند.

یا اینکه مدام لینک‌های بی‌کیفیت سایت خود را که باعث کاهش اعتبار آن می‌شود، شناسایی و آنها را برطرف کنید. بک لینک باعث رشد و ارتقای رتبه وب سایت می شود و ارتباط بین مخاطب‌ها و اعتمادسازی را افزایش می‌دهد. در کنار مشاهده تعداد دامنه‌های ارجاعی، باید نگاه دقیق‌تری به هر کدام از آن‌ها داشته باشید. یعنی در مورد سایت شما، می‌توانید ببینید که ارزشمندترین لینک‌ها کدامند و هر کدام از این لینک‌ها به کدام یک از محتواها یا صفحه‌هایتان ارجاع داده شده است.

ابزارهای آنالیز بک لینک خوب چه ویژگی‌هایی دارند؟

همه این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا بفهمید که وب‌سایت‌های دیگر چگونه محتوای شما را پیدا کرده و به آن لینک می‌دهند و رتبه شما در نتیجه جستجو چگونه بر لینک‌های شما تأثیر می‌گذارد. با استفاده از آنالیز بک لینک رقبا، میتوان به تعداد بک لینک مورد نیاز و مقدار هزینه ای که باید برای حضور در جایگاه بهتر نسبت به رقبا بپردازیم؛پی ببریم. به طور کلی، بک لینک ها به دو دسته فالو و نوفالو تقسیم بندی می شود که شما می توانید در مورد این دسته بندی در اینجا به طور کامل بخوانید. در واقع ابزارهای چک کردن بک لینک خوبی دیگری نیز دارند و آن هم بررسی این مورد است که رقبای شما بر کدام نوع لینک بیلدینگ تاکید بیش تری داشته اند. مثلا اگر تعداد بک لینک نوفالو رقیب شما زیاد بود، بدین معناست که وی بیش تر بر ساخت بک لینک به وسیله کامنت تاکید نموده است.

این می تواند یک روش عالی برای دیدن اینکه کدام سایت ها به پست های برتر رقبای شما پیوند می دهند و بررسی بک لینک ها، باشد. مانند سایر ابزارهایی که بررسی کرده ایم ، Moz  نیز به شما امکان می دهد ببینید چه بک لینک هایی را از دست داده اید. به شما این فرصت را می دهد تا سعی کنید با ساخت بک لینک، آن لینک ها را جایگزین کنید. LinkMiner به طور خاص برای بررسی بک لینک ها و مشاهده بک لینک های سایت طراحی شده است. این ابزاری از طرف Mangools است، بنابراین برای استفاده از آن به یک حساب Mangools نیاز خواهید داشت. گاهی هم نیاز دارید که بدانید صفحه خاصی از سایت رقیب که رتبه خوبی در کلمه کلیدی مدنظر شما دارد، از چه سایت هایی بک لینک گرفته و آیا قدرت این صفحه به دلیل محتوا است یا از بک لینک هم کمک گرفنته است.

با این ابزار خیلی راحت می توانید زمانی که کلمات شما در محیط وب مِنشن می شود هشداری برای آن دریافت کنید. وقتی رقیب شما به صورت یک لینک منشن می شود نیز یک آلارم به شما می دهد. نکته منفی این جنبه از کار این است که شما نمی توانید قبل از اینکه علامت هشدار را فعال کنید آلارمی از لینک ها به دست آورید. همان طور که در ابتدا اشاره کردیم، گزارش دیگری از بخش لینک‌های سرچ کنسول به صفحات برتر (Top Linked Pages) از نظر بک لینک مربوط می‌شوند. شما می‌توانید گزارش صفحات دارای بیشترین بک لینک را بر اساس لینک‌های ورودی (Incoming links) یا دامنه سایت‌ها (Linking sites) مرتب کنید.

حالا که اهمیت بررسی بک لینک رقبا را به خوبی متوجه شدید، ابزارهایی که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید را به شما معرفی می‌کنیم. اعتبار دامنه و اعتبار صفحۀ سایتی که به شما یا رقبایتان لینک داده است اهمیت زیادی دارد. هرچه DA و PA سایتی که لینک می‌دهد بیشتر باشد، شما نیز اعتبار بالاتری دریافت می‌کنید.

جهت آنالیز بک لینک رقبا از طریق ابزار بررسی تعداد لینک های سایت آپسئو می توانید تعداد بک لینک های یک سایت را بررسی نماید. آنالیز بک لینک رقبا در سئو از این جهت مهم است که شما به عنوان مدیر سایت باید بدانید رقیب کاری شما چه استراتژی را در بک لینک سازی و سایر موارد در پیش گرفته ، که بتوانید از این مهم عقب نمانید. مثلا اینکه بدانید چه مقدار بک لینک تهیه کنید تا از قدرت بالایی برخوردار باشید. تعداد کل دامنه هایی که از آنها بک لینک به سایت شما داده شده ، تعداد کل صفحات ، تعداد لینک های دریافتی صفحه اول سایت را مشخص میکند که در بهبود سئو و افزایش بکلینکهای باکیفیت سایت شما تاثیر دارد. این سایت فاکتور lis را معرفی کرده که برای تعیین کیفیت لینکها استفاده میشود و برای هر سایتی که این فاکتور بالاتر باشد، یعنی بک لینک موردنظر کیفیت بالاتری دارد. ما در این مقاله ۶ ابزار رایگان برای آنالیز بک لینک سایت رقبا به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید از آن‌ها برای تهیه لیست بک لینک رایگان استفاده کنید.

راه های تحلیل بک لینک سایت رقبا

این از SEOProfiler (ابزاری پولی) می آید و به شما امکان دسترسی آزاد به داده های لینک را می دهد. همچنین این یک ابزار مفید به نام Link Intersect دارد که در آن می توانید ببینید که کدام سایت ها به رقبای شما لینک می دهند اما به شما نمیدهند. با این توضیحات، بیایید نگاهی به بهترین ابزارها برای برسسی بک لینک های وب سایت بیندازیم.

در حالت کلی هر ابزاری که برای تجزیه و تحلیل سایت و نظارت لینک‌ها نیاز دارید را Ahrefs فراهم کرده است؛ بنابراین به راحتی می‌توانید کمپین لینک‌ سازی را برگزار کرده و رتبه کلمات کلیدی را افزایش دهید. شما در همان صفحه اول سایت می‌توانید با وارد کردن دامنه هر سایتی در نوار جستجو لیستی از بک‌لینک‌ها را دریافت کنید. این لیست از بک لینک‌ها کاملا به روز بوده و شامل ۱۰۰۰ بک لینک باکیفیت است. این ابزار به خاطر کاربری ساده و آسان بسیار معروف است و همه بخصوص مبتدی‌ها هم می‌توانند با آن کار کنند. مثل سایر ابزارها، به راحتی و با وارد کردن URL سایت موردنظرتان در نوار جستجو، می‌توانید سریعا بک لینک دریافت کنید. شما به کمک این سایت می‌توانید به اطلاعات مربوط به سطح کیفیت بک لینک‌ها (فاکتور DR و UR) و انتخاب دامنه‌های بهتر دسترسی داشته باشید.

هرچه پیوندهای شما بیشتر باشد ، سایت شما در موتورهای جستجو دارای رتبه بالاتری خواهد بود. با کمک این ابزار می توانید بک لینک های دامنه یا یک لینک خاص را مورد بررسی قرار دهید. همینطور دامین آتوریتی دامنه هایی که لینک دریافت شده است را نیز می توانید ببینید. روش دیگری که برای بررسی بک لینک های رقبا می توانید مورد استفاده قرار دهید Website Auditor است. برای بررسی DA خود و دریافت یک عکس فوری از سلامت بک لینک خود، از Domain Authority Checker استفاده می‌کنیم. البته ابزارهای دیگری نیز برای این کار وجود دارد ولی ما در این مقاله از ابزار رایگان moz استفاده می‌کنیم.

به این ترتیب رقیبان شما به سکوی پرتابی برای کسب‌وکارتان تبدیل می‌شوند. از آن‌جایی که اغلب سایت‌ها بک لینک زیادی دارند، شاید بهتر باشد با ۲ رقیب بزرگ و اصلی خود شروع کنید و به مرور تعداد بیشتری را برای جذب لینک و استراتژی‌های جدیدتر بررسی کنید. دانستن نحوه یافتن بک لینک‌های سایتتان، یکی از اصول اولیه سئو است که باید به آن مسلط باشید. با ابزارهای مناسب، می‌توانید بک لینک‌های سایت خود یا رقبایتان را بررسی و آنالیز کنید، از کیفیت بک لینک‌های خود مطمئن شوید و بک لینک‌های بی‌کیفیت را که ممکن است به سایت شما آسیب بزنند، حذف کنید. برای شناخت رقبای اصلی کافی است کلمات کلیدی اصلی را سرچ کنید و نتایج اول گوگل را ببینید.

بررسی وضعیت لینک بیلدینگ رقبا

به همین ترتیب، هر چه لینک بیشتری از سایت‌های معتبر دریافت کرده باشید، رتبه بهتری نیز بدست خواهید آورد. برای بررسی صلاحیت صفحه سایت های لینک دهنده، از ابزار لینک سایت های الکسا استفاده کنید. ابزار تجزیه و تحلیل پروفایل رقبا به عنوان یک مقام جستجوگر دامنه عمل می کند و تولید یک لیست از وب سایت ارتباط با رتبه جهانی را نشان می دهد. از این اطلاعات برای دریافت دیدگاه در مورد تعداد سایتهای لینک دهنده به رقبای خود و شناسایی رقبا با بزرگترین نمونه کارها استفاده کنید.

البته پیش از خرید اکانت اشتراکی، پکیج مورد نظر را به درستی بررسی کنید که پکیج مناسب خودتان را بخرید. شما برای خرید اکانت به وب سایت اصلی مراجعه می کنید، در فرایند پرداخت اگر دچار مشکل شدید با پشتیبانی سایت های واسط پرداخت تماس بگیرید. همچنین در این روش شما باید هزینه را به صورت کامل و به دلار پرداخت کنید. تمام تلاش شما برای مدیریت و ارتقاء سئو سایت، جذب ترافیک بیشتر، افزایش میزان فروش محصولات یا خدمات و یا تبلیغات است. بنابراین، بک‌لینک‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای افزایش ترافیک سایت اهمیت زیادی دارند.

برای استفاده از این ابزار کافیست، آدرس سایت را وارد کنید تا بتوانید لیستی از بک لینک های سایت را مشاهده کنید. این ابزار اطلاعات دیگری هم در اختیار شما می گذارد؛ به عنوان مثال می توانید سن بک لینک های ایجاد شده، اینکه از کدام کشور هستند و به چه حوزه ای مربوط می شوند تا را بدست آورید. سرچ کنسول یکی از قوی‌ترین ابزارهای سئو به شمار می‌رود که شرکت گوگل به صورت رایگان آن را در اختیار وبمسترها قرار داده است. مدیران سایت‌ها و متخصصان سئو می‌توانند با اتصال سایت به این ابزار، فاکتورهای مهم سایت مثل لینک‌های داخلی و خارجی و میزان ورودی از موتور جستجوی گوگل را آنالیز کنند. برای مشاهده بک لینک‌های سایت در سرچ کنسول کافی است به منو links مراجعه کنید. در قسمت Top Linking sites لیست سایت‌هایی که به شما لینک داده‌اند قابل مشاهده‌است.

در این مرحله از آنالیز بک لینک رقبا، نگاهی عمیق تر به سایت های لینک دهنده رقبا خود بیندازید. با استفاده از ماتریس رقابتی کلمات کلیدی  الکسا، می توانید هم سایت ها و هم صفحاتی را که بیشترین بازدید را برای رقبای شما دارند، کشف کنید. همانطور که مشاهده می کنید ، این سرویس اطلاعات دقیقی را به شما نشان می دهد.

ابزارهایی که در این نوشته معرفی کردیم هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. شما باید با توجه به اهداف و نیازهایی که دارید یک یا ترکیبی از این ابزارها را انتخاب کنید. سایت Backlinko در یک آزمایش ابزارهای Moz, Ahrefs, SemRush و Majestic Seo را بررسی کرده است. در این بررسی moz Pro توانست بیشترین میزان بک لینک را برای یک سایت پیدا کند. برای مثال این ابزار توانست حدود ۱۸ هزار بک لینک را برای سایت backlinko شناسایی کند؛ این در حالی است که ahrefs توانسته بود حدود ۱۵ هزار لینک را تشخیص دهد.

این سایت به شما امکان تحلیل عمیق بک لینک‌ها را می‌دهد و گزارشات دقیق درمورد تعداد و کیفیت بک‌لینک‌ها ارائه می‌کند. با این ابزار نه تنها می‌توانید پروفایل بک لینک های سایت خود را رصد کنید، بلکه استراتژی رقبایتان در بک‌لینک‌سازی را هم می‌توانید ارزیابی و تحلیل کنید. موتورهای جستجو ترجیح می‌دهند که سایت‌ها به‌جای تعداد زیاد بک لینک‌های ضعیف، تعداد کمتری لینک باکیفیت داشته باشند، زیرا این نوع لینک‌ها نشان‌دهنده اعتماد به سایت شما هستند. ابزارهای زیادی جهت تحلیل و آنالیز بک لینک به ما کمک می کنند که محبوب ترین و کاربردی ترین آن ها ابزار، سرچ کنسول و Ahrefs می باشد. به نظر من مهم ترین مشکل این ابزار این است که لینک هایی که از یک دامنه هستند را جدا نمی کند.

اطلاعات تکمیلی

همچنین در ادامه ابزارهای کاربردی و مهم برای فهمیدن تعداد بک لینک های سایت را نیز به شما معرفی کردیم. شما می توانید با کمک یکی از این ابزارها، یک استراتژی اصولی برای لینک سازی سایتتان آماده کنید. دومین دلیل برای بررسی بک لینک های سایت، تحلیل و بررسی استراتژی لینک بیلدینگ رقیب است. یک سئو کار حرفه ای پیش از شروع هر کاری، ابتدا باید رقبا را در آن حوزه مورد بررسی قرار دهد. شاید یک وب سایت به ظاهر با لینک سازی رتبه خوبی دریافت کرده باشد، اما این وب سایت می تواند پس از گذشت زمانی به شدت افت کند.

آنالیز بک لینک رقبا شامل اطلاعاتی مانند این می‌شود که رقبای شما از کدام سایت‌ها لینک گرفته‌اند، تعداد این بک لینک‌ها چه قدر است و لینک سازی را با چه روشی انجام می‌دهند. با آنالیز بک لینک رقبا می‌توان متوجه شد که برای رقابت با کسب‌وکارهای هم‌صنف خودتان چه قدر باید در لینک‌سازی تلاش کنید. جذاب‌ترین بخش آنالیز بک لینک رقبا، ایده‌هایی است که برای استراتژی ساخت لینک به دست می‌آورید.

ممکن است تعداد زیادی از متون تکراری یا برخی از سایتهای ناخواسته وجود داشته باشد که شما حتی نمی دانید آنجا هستند. الکسا از ابزارهای مختلفی برای کمک به شما در تحلیل بک لینک سایت رقبا، جمع آوری این اطلاعات و شناسایی فرصت های ایجاد پیوند برای سایت شما برخوردار است. بک لینک ها از مهم ترین عوامل رتبه بندی سایت ها در نتایج جستجو هستند. بنابراین، آنالیز بک لینک رقبا می تواند به شما کمک کند تا استراتژی سئو خود را بهبود بخشید و رتبه سایت خود را افزایش دهید. در آخر، ببینید کدام یک از صفحات سایت شما بیشترین لینک را دریافت کرده‌اند.

SEMRUSH – بهترین ابزار آنالیزور بک لینک

شما به کمک این افزونه می‌توانید به راحتی لینک‌های مفید برای ارتقا ترافیک سایت خود را از لینک‌های مضر و مخرب تشخیص بدهید. حتی نظارت بر بک لینک سازی رقبا را هم می‌توانید با این ابزار انجام دهید. این ابزار بک لینک‌های شما را به طور ۲۴ ساعته چک و بررسی می‌کند و گزارش آنها را هم از طریق ایمیل می‌فرستد. این افزونه امکانات ویژه‌ای برای بررسی و تحلیل مثل مشاهده عملکرد بک‌لینک‌ها، شناسایی لینک‌های بی‌کیفیت، یافتن سایت‌های اسپم و … در قسمت «Backlink Analytics» دارد. به همین دلیل، به ابزاری حرفه‌ای برای تحلیل و بررسی بک لینک به طور منظم و مداوم نیاز دارید تا سطح رتبه‌بندی سئو خود را حفظ کنید.

سرویس رایگان وب سایت WebCEO به مدت ۱۴ روز به شما امکان تحلیل بک لینک ها را میدهد و میتوانید با ثبت نام از طریق ایمیل از این ابزار برای ارتقای سئو سایت خود استفاده کنید. سرویس آنالیز بک لینک های Semrush به کاربران امکان دسترسی به یک پایگاه داده بزرگ از بک لینک ها را می دهد. به گفته متخصصین این سامانه، پایگاه داده این وبسایت حاوی بیش از ۴۳ تریلیون لینک است و هیچ رقیبی از این نظر توانایی رقابت با semrush را ندارد. در این مقاله قصد داریم تا ۱۰ مورد از بهترین ابزارهای بررسی بک لینک را به شما معرفی کنیم؛ پس در ادامه با ما همراه باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا