تبلیغات در اینستاگرام

آیا فقط کیفیت محتوا در رتبه بندی گوگل تاثیر دارد یا موارد دیگر هم مهم هستند؟ بازاریابی محتوا

به عقیده من، برخی اوقات به دست آوردن رتبه یک گوگل برای یک کلمه کلیدی رقابتی، ارزش ریسک کردن را دارد و می‌توان با صرف مبلغ بالایی به این هدف رسید. با این حال به دست آوردن رتبه یک گوگل و سئو تضمینی، دو مقوله جدا هستند. در این مقاله قصد دارم به شما توضیح دهم چرا سئو تضمینی اشتباهی بزرگ است و همکاری با شرکت‌هایی که سئو تضمینی ارائه می‌دهند چگونه می‌تواند کسب‌و‌کارتان را خطر بیاندازد. نتایجی که در گوگل نمایش داده می شوند؛ ناپایدار هستند و معمولا نوسان زیادی دارند. یعنی اگر امروز یک صفحه از سایت شما در رتبه ۱ قرار دارد؛ ممکن است فردا رتبه آن ۳ باشد یا حتی کلا از صفحه اول گوگل خارج شود. آپدیت مداوم الگوریتم های گوگل و تغییرات سیستم های رتبه بندی باعث ایجاد این در نتایج گوگل می شود.

اجرای هر استراتژی سئویی نیازمند تحلیل رقبا از نظر تاریخچه لینک سازی، حجم فعالیت روی سایت و خارج سایت است. روند سئو در هر حوزه ای با توجه به رقبا و سختی کار متفاوت است و نمی توان برای همه یک پکیج ثابت از فعالیت ها را ارائه داد. علی طباطبایی هستم؛ موسس وب‌سایت «سئو ارزان» و فارغ التحصیل رشته مهندسی کامپیوتر، گرایش نرم افزار. علاوه بر برنامه‌نویسی و طراحی وب‌سایت علاقه زیادی به سئو و بهینه سازی سایت دارم. امکان تغییر رتبه بندی‌ها با ورود به حساب کاربری گوگل نیز وجود دارد(با توجه به اینکه نتایج بر اساس جست و جو های قبلی فرد شخصی سازی می‌شوند). کلمات و عباراتی که رقابتی نیستند و نرخ موفقیت بالایی جهت رسیدن به صفحه اول دارند را انتخاب می کنند.

خدمات تضمینی رتبه بندی گوگل (واقعیت یا شایعه؟)

سئو تضمینی چگونه کار می‌کند؟

بهترین متخصص‌ها رو در تمام زمینه‌ها از بین دانشجو‌های نوین استخدام کن.

در نتیجه موفقیت استراتژی شما نیازمند وجود پتانسیل های لازم در سایت است، زیرا ممکن است که شما به رتبه اول برسید ولی با عدم رضایت بازدیدکنندگان و خروج سریع آنها به رتبه های پایین تر سقوط کنید. این که یک شرکت سئو یا سئوکار بدون اطلاع از کلمه کلیدی مد نظر شما و سابقه سایتتان، در هر شرایطی به امضای قرارداد هایی با شرایط سئو تضمینی و کسب ۱۰۰ درصدی رتبه یک گوگل بپردازد، از نظر ما نشان از ضعف اوست. بعضی از شرکت های نوپا و غیر متخصص در این زمینه برای اینکه زیان دهی نداشته باشند به ارائه چنین شعارهایی می پردازند تا مشکلات مالی خود را حل کنند.

اگر نتوانید این کارها را به خوبی انجام دهید، مطمئن باشید پس از مدتی رتبه بالای خود را از دست خواهید داد. بنابراین اگر تنها برای خودنمایی به دنبال رسیدن به رتبه یک گوگل هستید، با شرمندگی باید بگویم در کارتان موفق نخواهید شد. به این ترتیب یک سایت بی‌ارزش که هیچ نوع تولید محتوایی ندارد (یا در بهترین حال محتوایش کپی از دیگر سایت‌ها است) می‌تواند با گرفتن بک‌لینک‌های زیاد به نتایج بالای گوگل دست یابد. شرکت توسعه کسب و کار لیدوما از سال ۱۳۹۹ فعالیت خود را آغاز کرده است. هدف مجموعه ما توسعه کسب و کار شما می باشد تا کسب وکار شما بتواند مشتریان خود را روز به روز افزایش دهد. در این زمینه هم برنامه ریزی های کوتاه و بلند مدتی انجام شده است تا بتوانیم بهترین خدمات را به شما مشتریان گرانقدر ارائه دهیم.

از ابزارهایی مثل PageSpeed Insights برای بررسی و افزایش سرعت سایت تان استفاده کنید. BERT یکی از مهم ترین به روزرسانی های گوگل است که توانایی آن در درک زبان طبیعی را بالا برده. این الگوریتم مخصوصاً برای جستجوهای محاوره ای و سوالی اهمیت دارد. شاید هنوز قانع نشده‌اید و فکر می‌کنید چرا اگر شرکتی خواست تضمین دهد، نباید ضمانت او را قبول کنیم.

به همین خاطر بدون هیچ‌گونه تحقیق و با یک دید اشتباه به سراغ سئو می‌روند. پس از گذشت یکی دو ماه از کار خسته شده و دائما از خود می‌پرسند پس کی به صفحه اول می‌آییم؟ وقتی سختی‌های کار سئو را متوجه شده و می‌بینند کاری از دست خودشان بر نمی‌آید، به سراغ افراد یا شرکت‌های ارائه دهنده سئو می‌روند. این افراد چون ذهنیت صحیحی از سئو ندارند، دنبال افرادی می‌گردند که سئو را به صورت ضمانت شده ارائه می‌دهند. ما در این مقاله به بررسی از دروغ تا واقعیت سئوی تضمینی می‌پردازیم. سئو یک موضوع پیچیده و بسیار تکنیکی است و کارفرمایان ترجیح می‌دهند تنها در مورد نتایج و خروجی خدمات سئو با شرکت‌های سئو وارد مذاکره و گفتگو شوند و کاری به جزییات فنی و نحوه اجرای پروژه نداشته باشند.

شک نکنید سئو تضمینی یک شعار هست. اما چرا یک شعار می باشد؟

انکر تکست، متنی است که برای لینک‌سازی استفاده می‌شود و برای کسب نتایج بهتر، توصیه می‌شود تا از تکرار یک انکر تکست خاص پرهیز کنیم. در این تکنیک، لینک‌ها را در متن محتوا پنهان می‌کنند که می‌تواند با استفاده از تغییر رنگ متن به رنگ پس‌زمینه، کوچک‌کردن فونت لینک و قرار دادن لینک در تصاویر محتوا انجام بگیرد. بنابراین اگر هم بعد مدت زمان مشخص در قرارداد به رتبه موردنظر نرسید، بجز هزینه های وکیل و دادگاه، چیزی عاید شما نخواهد شد. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب سایت وینت به آدرس مراجعه کنید و از خدمات مشاوره رایگان سئو بهره مند شوید. اما امروزه با الگوریتم‌های بسیار قدرتمند و هوشمند گوگل که به طور مرتب و پیوسته در حال بروزرسانی هستند، این بالا آمدن زودهنگام، ممکن است عواقب خطرناکی داشته باشد.

جریمه‌هایی که می‌تواند به تنزل در صفحه نتایج جستجو و یا حتی عدم نمایش در نتایج منجر شود. از این روش‌ها می‌توان به خرید بک لینک از سایت‌های کم ارزش و یا گنجاندن کلمات کلیدی متعدد با رنگ شفاف در سایت اشاره کرد. یک کمپین سئوی خوب باید بر اساس ترافیکِ حاصل از جستجو و نرخ تبدیل کاربر به مشتری سنجیده شود. به علاوه، اگر به اکانت گوگل خود وارد شوید و همان عبارت طراحی سایت را جستجو کنید، نتایج متفاوتی خواهید یافت، زیرا در این شرایط گوگل نتایج را بر اساس تاریخچه جستجوی شما و کلیک‌های پیشین‌تان نمایش می‌دهد.

خدمات تضمینی رتبه بندی گوگل (واقعیت یا شایعه؟)

وظیفه ما ارائه خدمات گوناگون برای رشد و پیشرفت کسب و کارهایی است که علاقه به فعالیت در بستر وب دارند. خوشحالیم که بعد از گذشت نه سال، تمامی اتفاقات مثبت مان را با شما شریک باشیم. نکته ای که باید در این مورد به آن توجه کرد، منابعی مانند گوگل (هیچ گارانتی برای رتبه گوگل وجود ندارد.)، افراد متخصص و شرکت های تخصصی سئو معروف است که همواره ضرورت دوری از شرکت های تضمین دهنده را توصیه کردند. ارائه تضمین برای رسیدن به رتبه ای خاص در گوگل معمولا توسط شرکت های ضعیف تر که قیمت سئو پایینی دارند، پیشنهاد می شود. برای اینکه بیشتر با سئو تضمینی آشنا شویم، بهتر است کمی در مورد سئو و نحوه عملکرد موتورهای جستجو صحبت کنیم.

تولید محتوای ارزشمند، بهینه سازی تجربه کاربری و پرهیز از تکنیک های سئوی سیاه. اگر کسب وکار اینترنتی دارید یا تولیدکننده محتوا هستید و یا در حوزه سفارش سئو سایت و انجام پروژه های سئو فعالیت دارید ، بدون شک نام الگوریتم های سئو را شنیده اید. شعارهای شرکت‌های غیر معتبر سئو مانند شعارهای تبلیغاتی “یک شبه پولدار شوید” وسوسه‌انگیز و بدون هیچ پشتوانه عملی و دانشی‌ست. همان‌طور که گوگل اعلام کرده است، هیچ ضمانتی برای ماندن در رتبه‌ یک گوگل وجود ندارد و هیچ شرکتی نمی‌تواند ادعا کند با گوگل در ارتباط است. بنابراین شرکت‌هایی که ادعا می‌کنند می‌توانند ظرف مدت زمان کوتاه شما را به رتبه یک گوگل برسانند، باید از لیست گزینه‌های انتخابی شما حذف شوند.

  • آیا این مربی از شرایط رقبا و تمرینات آن‌ها آگاهی دارد؟ آیا کسب رتبه به خود ورزشکار ارتباطی ندارد؟ این دو مثال به خوبی بیانگر دلیل منطقی برای واهی بودن ضمانت‌های ارائه شده توسط برخی از شرکت‌های سئو است.
  • عبارت‌هایی که وسوسه‌کننده اما شک برانگیزند و ما را به یاد شعارهای تبلیغاتی یک شبه لاغر شوید و یا تناسب اندام در ده روز می‌اندازند که همه‌مان به خوبی می‌دانیم هیچ اعتباری پشت شان نیست.
  • اگر راهنمایی‌ های دقیقی دریافت شود محتواهای سئو موثرتر هستند و کمپین سئو با درآمد بیشتری وارد عرصه می ‌گردد.
  • اما با تکیه بر تیم حرفه‌ای سئوکاران آژانس لیدوما به شما کمک خواهد کرد تا وب‌سایت شما را به ۱۰ لینک برتر گوگل یا همان صفحه اول نتایج جستجوی گوگل برساند.
  • زیرا با رعایت اصول و استاندارد های سئو رسیدن به نتیجه خوب و ماندگار چندان کار سخت و غیرقابل دسترسی نخواهد بود.

تعداد کلمات کلیدی که می‌خواهید برای وب‌سایت خود بهینه‌سازی کنید، از اولین عواملی است که بر هزینه سئو تأثیر می‌گذارد. هرچه تعداد کلمات کلیدی بیشتر باشد، نیاز به محتوای بیشتر و کار زمان‌برتری برای بهینه‌سازی دارید که ممکن است هزینه را افزایش دهد. در پایان باید به شما بگوییم که مبحث ضمانت می‌تواند نشان‌دهنده میزان اعتبار و حرفه‌ای بودن شما باشد؛ اما هرگز با وعده‌های توخالی فریب نخورید.

ابتدا این را بگوییم که هیچ فرد یا آژانسی نمی‌تواند به شما تضمین بدهد که شما را به جایگاه مشخصی در گوگل می‌رساند. الگوریتم های گوگل در طول ماه بار ها آپدیت می شوند و تغییر می کنند. این بدان معنی است که در طول روز ممکن است رتبه وبسایت روی یک کلمه کلیدی خاص بار ها جابه‌جا شود. همچنین اکثر نتایج گوگل روی تلفن همراه و دسکتاپ و همچنین بر اساس ناحیه جستجوی کاربر از نظر رتبه بندی متفاوت هستند.

راه‌اندازی وبسایت و تهیه محتوا برای آن، جدا از صرف زمان زیاد، هزینه زیادی نیز می‌طلبد، بنابراین اغلب صاحبان کسب و کارها، به دنبال افراد ماهری می‌گردند که کار خود را تضمین کنند. اما آیا صرف بستن قرارداد و تضمین شدن کار از جانب شرکت یا متخصصان سئو، کافی است؟ آیا برای سفارش سئو سایت، باید دنبال تضمین باشیم؟ پاسخ ما منفی است. در بخش تاریخچه موتور های جستجو به تفصیل در مورد عملکرد سرچ انجین ها بخصوص گوگل صحبت کردیم. رتبه بندی گوگل به بیش از ۱۴۰ فاکتور بستگی دارد که در نهایت به سه کلمه تخصص، اعتبار و اعتماد (E A T) ختم می شود. اگر شما توانسته باشید در یک یا چند عبارت رتبه خوبی به دست آورید لزوما به معنی افزایش بازدید و ورودی گوگل نیست. استراتژی موفق سئو باید با افزایش بازدید در موتورهای جستجو سنجیده شود.

چرا می‌خواهیم در نتایج اولیه گوگل باشیم؟

در این مقاله ۵ دلیل اصلی که ارائه سئو تضمینی را به اشتباهی بزرگ تبدیل میکند را بررسی خواهیم کرد. سئو اگر به صورت حرفه ای انجام شود موجب افزایش ترافیک ورودی و بالا رفتن رتبه شما در گوگل می شود و شما شاهد افزایش فروش خدمات و محصولات خود خواهید بود. سئوی حرفه ای که با استفاده از تکنیک های کلاه سفید قصد بالا بردن رتبه سایت را دارد امری شدنی اما زمان بر است. بنابراین شرکت‌های سئو فقط می‌توانند در مورد کیفیت استراتژی ها و خدماتی که روی سایت شما انجام می گیرد به شما تضمین دهند. سئو مجموعه ای از روش ها، اصول و تکنیک هایی است که هم در داخل سایت و هم خارج از آن به کار گرفته می شود تا سایت شما در رتبه بالاتری از نتایج جستجو قرار بگیرد.

با این ادله می توان گفت که سئو تضمینی برای کسب رتبه مشخص شده، حقیقت ندارد. ما در آژانس لیدوما برای کمک به شما در رسیدن به صفحه اول گوگل، یک جلسه مشاوره رایگان به شما ارائه می‌دهیم. در این جلسه، به صورت حضوری یا تلفنی یا آنلاینی با شما صحبت می‌کنیم و مسیر و راهکارهای لازم برای رسیدن به رتبه‌های برتر در نتایج جستجو را به طور کامل برای شما توضیح می‌دهیم. همچنین شما می توانید مشاور سئو را برای یک استراتژی حرفه ای دریافت کنید.

استفاده از تکنیک‌های کلاه سیاه، ممکن است منجر به افزایش رتبه لحظه‌ای و جریمه‌های سنگین قریب الوقوع گوگل در بلندمدت شود که این روش در سیاست‌های آژانس ما جایی ندارد. همچنین، وعده‌های غیرواقعی مانند کسب رتبه اول گوگل برای تمامی کلمات کلیدی را به شما نمی‌دهیم. اما این وعده را مگ سئو می‌دهیم که سایت شما را در ۱۰ لینک برتر گوگل یا همان صفحه اول گوگل می‌رسانیم. شرکت‌های سئو؛ محتوا و ساختار سایت شما را بررسی می‌کنند و در مورد توسعه محتوا و توسعه وب‌سایتتان به شما مشاوره می‌دهند. آن‌ها درباره کلمات کلیدی مورد نیاز تحقیق می‌کنند، کمپین‌های کسب و کار آنلاین شما را مدیریت می‌کنند و حتی در برخی موارد در آموزش سئو به شما کمک می‌کنند. فرض کنید شما برای یک سری کلمه کلیدی خاص در رتبه اول گوگل قرار بگیرید باز هم این کافی نیست و شما نیاز به یک دقت همه جانبه روی تمام کلمات کلیدی دارید.

ایران وب لایف

به عنوان مثال کسب رتبه در عبارتی که در موتورهای جستجو، تقریبا اصلا جستجو نمی شود ارزش خاصی ندارد. این کار برای هر سئو کار آماتوری یک کار پیش پا افتاده و آسان است. درنتیجه، برای یک مشاوره‌ی امن و مطمئن یک آژانس قابل اعتماد را انتخاب کنید و البته همیشه می‌توانید برای این‌کار از خدمات سئو دارکوب بهره مند شوید. اگر با شرکتی قرارداد ببندید که به شما وعده‎‌ی نتایج تضمین شده SEO را می‌دهد، بدون اینکه متوجه خطر باشید ممکن است به عملکرد وب سایت و شهرت برند خود آسیب برسانید. در بهترین حالت هم فقط منابع مالی را هدر داده‌اید و چیزی برای سایت شما تغییر نمی‌کند. تضمین، ضمانت، قول و … کلماتی هستند که به انسان حس خوبی از اطمینان می دهند اما ضرب المثل معروفی وجود دارد که می گوید تنها چیزی که در زندگی با ضمانت وجود دارد، مرگ و مالیات است.

طراحی موشن گرافیک

انتخاب یک شرکت سئو معتبر که شفافیت، صداقت و تجربه کاری بالایی دارد و بر اساس بهترین روش‌های عملی سئو عمل می‌کند، بهترین رویکرد برای بهبود رتبه‌بندی و ترافیک سایت است. همیشه از وعده‌های بزرگ و تضمینی که ممکن است به نظر واقعی نیایند، دوری کنید و با شرکت‌هایی همکاری کنید که اهداف واقعی و قابل اندازه‌گیری برای بهبود سایت شما تعیین می‌کنند. همچنین، ممکن است به دلیل تغییرات مداوم الگوریتم‌های گوگل و عدم تطابق با این تغییرات، سایت دچار افت رتبه شود.

همچنین، خیلی از کاربران زمانی که نتایج جستجوی گوگل برای یک کلمه کلیدی را Refresh کرده‌اند با نتایجی متفاوت روبرو شده‌اند. این تغییرات در نتایج، پس از بروزرسانی الگوریتم پنگوئن به مراتب بیشتر شده است. یک شرکت سئو می تواند ورودی سایت شما را پیش از شروع پروژه بررسی کند و در زمان عقد قرارداد به شما قول افزایش ترافیک سایت را بدهد. مثلا اگر پیش از شروع پروژه، تعداد ورودی های سایت شما معادل ۱۰۰ کلیک در هر روز است؛ متخصص سئو می تواند تضمین کند که این مقدار را در عرض ۶ ماه به بیش از ۵۰۰ کلیک در هر روز می رساند. همانطور که با اجرای فعالیت های سئو، سایت شما در حال بهینه شدن است؛ رقبای شما نیز این کار را انجام می دهند.

شرکتهای سئو تنها میتوانند که تمام اصول و نکات روز را در محتوا و ساختار سایت شما رعایت کنند و  در حدود ۳۰ درصد یا بیشتر ترافیک ورودی از گوگل را برای شما افزایش دهند. در نتیجه با توجه به تاثیر محل شما، اکانت گوگل و صفحات بازدید شده بر نتایج گوگل، سئو تضمینی کاری غیر منطقی و اشتباه به نظر میرسد. چرا که برای ظاهر شدن در نتایج اولیه، نیازی نیست چندین سال صبر کنید. بلکه می‌توان با تولید محتوای عالی و رعایت اصول سئو، به جلب اعتماد کاربران و در نتیجه گوگل پرداخت و آرام آرام به جایگاه بالا رسید. سئوی سایت فرآیند بسیار پیچیده‌ای است که نیاز به زمان و البته صبر دارد.

هزینه نگارش تقویم محتوایی

به غیر از این موضوع، ارائه ضمانت رسیدن به رتبه ای خاص در زمینه خدمات سئو هم از لحاظ شرعی و هم قانونی غیر قابل پیگیری است و صرفا دادن حس خوب به شماست. در این مقاله جامع، به بررسی مفهومی به نام سئو تضمینی می پردازیم. پس اگر قصد بالا بردن رتبه سایت و سئو کردن آن را دارید حتما از یک متخصص سئو حرفه ای و معتبر کمک بگیرید.

نمونه کارها

پس وعده سئوی تضمینی در ۱۰ روز برای چنین پروسه ای قطعا کاری انجام نشدنی است. کاربرانی هم که در حال جستجوی این کلمه کلیدی هستند از این سایت‌ها رضایت داشته و اغلب از یکی از آنها خرید می‌کنند. حال تصور کنید سایتی با یکی دو ماه سابقه فعالیت قصد دارد جای این سایت‌ها را بگیرد. آیا شما به او اجازه چنین کاری می‌دهید؟ پس به گوگل حق دهید تا زمانی که کاربران از سایت‌های قدیمی رضایت دارند، خیلی روی خوشی به سایت‌های تازه تاسیس که امتحان خود را پس نداده‌اند، نشان ندهد. اگر شرکت یا شخصی به شما وعده‌ی سئوی تضمینی داد، خصوصا اگر بازه‌ی کوتاهی را در نظر گرفتند، به احتمال زیاد از تکنیک‌های کلاه-سیاه استفاده می‌کنند. سئو یک فرآیند زمان بر و طولانی است که نمی‌توان در مدتی کوتاه پیشرفت زیادی را در آن شاهد بود.

لینک‌سازی و بک لینک گرفتن، در گذشته نتیجه خوبی می‌داد؛ اما الگوریتم‌های گوگل بسیار هوشمند شده‌اند و به محض شناسایی لینک‌های خریداری شده نامعتبر، گوگل شما را پنالتی می‌کند. سئو کلاه سیاه دقیقا قطب مخالف کلاه سفید است که با استفاده از تکنیک هایی سرعت بالا آمدن سایت در کلمات کلیدی را افزایش می دهد اما این موارد در چهارچوب قوانین موتور های جستجو نیست و قصد دور زدن آن را دارد. به عنوان مثال استفاده بیش از حد کلمات کلیدی در محتوا بدون اضافه کردن ارزش به کاربر یا ساخت بک لینک های دستی و انبوه اسپم برای دور زدن الگوریتم های گوگل، چند نمونه از سئو کلاه سیاه است.

چرا که گوگل بارها تاکید کرده این روش‌ها را دوست ندارد و با آنها مقابله می‌کند. برخی از شرکت‌ها حتی ممکن است به شکل فریبنده‌ای بندهایی در قرارداد بگنجانند که به آن‌ها اجازه دهد دستمزدشان را دریافت کنند. این الگوریتم ها دائماً در حال به روزرسانی و تطبیق با نیاز کاربران هستند.

بهترین راه حل برای تولید انواع محتوای با کیفیت

ما در لیدوما تعهد داریم که شما را در تمام مراحل فرآیند سئو تضمینی همراهی و پشتیبانی کنیم. به همین دلیل، در پایان هر ماه گزارشی جامع از عملکرد وب‌سایت شما و اقداماتی جهت بهبود سایت و رفع مشکلات سایت شما ارائه می‌دهیم. با توجه به این عوامل، هزینه سئو سایت تضمینی ممکن است متغیر باشد و برای هر پروژه به شکل متفاوتی محاسبه شود. برای دریافت اطلاعات دقیق‌تر و استفاده از خدمات سئو با هزینه مناسب، توصیه می‌شود با یک متخصص سئو مشورت کنید. هر وب‌سایت حاوی اطلاعات گرانبهایی مانند اطلاعات سرچ کنسول گوگل، ساختار وب‌سایت و استراتژی‌های سئو تضمینی است که افشای آنها می‌تواند امنیت سایت را به خطر انداخته و به سئو و اعتبار آن آسیب جدی وارد کند. به همین دلیل، محافظت از این اطلاعات از اهمیتی حیاتی برخوردار است.

هزینه چاپ کاتالوگ

در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که تاثیر کیفیت محتوا روی رتبه‌ بندی گوگل بسیار زیاد است. در واقع موارد دیگر برای رتبه بندی گوگل تاثیرات خود را دارند ولی کیفیت محتوا دارای اهمیت بیشتری است. بنابراین شما زمان دریافت سفارش تولید محتوا باید به کیفیت محتوایی که می‌ خواهید تولید کنید اهمیت دهید. اگر الگوریتم ‌های گوگل را جهت تولید انواع محتوا رعایت کنید رتبه سایت افزایش می‌ یابد. عوامل مختلفی مانند رقابت زیاد در صنعت، تغییرات الگوریتم‌های موتورهای جستجو، و عدم کنترل بر تمامی عوامل مرتبط با سئو، می‌توانند سبب عدم موفقیت در سئو تضمینی شوند. این عوامل می‌توانند باعث شوند که یک ارائه دهنده سئو نتواند به صورت قطعی و تضمینی رتبه‌بندی وب‌سایت را به یک سطح خاص برساند.

کاری که شرکت‌های بزرگ و معتبر فعال در حوزه سئو انجام می‌دهند، مشاوره دادن به شما برای افزایش ترافیک سایت است. همچنین می‌توانند میزان بازدید شما را با روش‌های قبلا امتحان شده، بیشتر کنند؛ اما باز هم تاکید می‌کنیم که در سئو هیچ تضمینی واقعی نیست. برای انتخاب شرکت سئو که در آینده باید همکاری بلدمدتی باهم داشته باشید، وقت بگذارید و ترجیحا از آژانس های معتبری که در لیست بندی ها حضور دارند استعلام پروپوزال کنید. گزینه ها را از نظر بودجه، میزان فعالیت، شهرت و اعتبار رتبه بندی کنید و سپس وارد مذاکره شوید.

در این مقاله به پرسش آیا فقط کیفیت محتوا در رتبه بندی گوگل تاثیر دارد پاسخ دادیم. در واقع شما می ‌توانید با تعیین اهداف، رسیدگی به مخاطبان هدف، ایجاد تقویم محتوایی و آنالیز و ارزیابی مجدد بهترین محتواها را برای وب سایت خود تولید کنید. با رعایت کردن هر یک از مواردی که مربوط به سئو سایت هستند قادر خواهید بود رتبه سایت را افزایش دهید. کیفیت محتواهای تولید شده یکی از اصلی ‌ترین مواردی است که رتبه سایت شما را بیشتر می‌ کند.

چهره خود را طراحی کنید

اینکه کلمات انتخابی چه میزان بازدیدی برای وبسایت مهیا خواهند کرد اهمیت چندانی نخواهد داشت. به همین دلیل عبارت سئو تضمینی بار معنایی خود را از دست داده و ناخودآگاه باعث ایجاد شبهه و نگرانی در مشتریان خواهد شد. در صورت امکان نظرات کاربران در سایت‌های مختلف در مورد خدمات سئو مجموعه مورد نظرتان را بخوانید. نظرات منفی و مثبت را بخوانید و این نکته را مد نظر داشته باشید که هیچ کسب و کاری توانایی کسب رضایت همه مشتریانش را ندارد.

بنابراین بهتر است مطمئن شوید که رتبه شما به طور طبیعی در گوگل ارتقا یافته است. سئوی تضمینی در واقع صداقت در روند تلاش‌های شما برای اجرای بهینه‌سازی سایت و بهبود کیفیت است. عوامل خارجی زیادی از جمله تغییرات الگوریتم های گوگل، آپدیت سیستم های رتبه بندی، ناپایدار بودن نتایج جستجو و … تحت کنترل متخصصان سئو نیست. در این شرایط تضمین کسب رتبه یک، برای کلمات کلیدی پر رقابت در مدت کوتاه بیشتر یک دروغ شیرین است تا یک واقعیت! در ادامه دلایلی آورده شده اند که نشان می دهند چرا نباید سئو تضمینی کار کرد. آیا فقط کیفیت محتوا در رتبه بندی گوگل تاثیر دارد و موضع گوگل در مورد انواع محتواهای با کیفیت چیست.

“هیچ‌کس نمی‌تواند رتبه ۱ در گوگل را تضمین کند. مراقب افراد و شرکت‌هایی که چنین ادعاهایی دارند باشید و به دنبال اطلاعات واقعی و معتبر درباره نحوه کارکرد موتورهای جستجو باشید.” سختی کلمات کلیدی تاثیر زیادی در روند اجرایی پروژه سئو و نتیجه آن دارد. اینکه رقبای شما در آن کلمات کلیدی چقدر موفق عمل کرده‌اند، قطعا در بحث سئو اثرگذار است. از آنجایی که ما از اقدامات فعلی رقبا با خبر نیسیتم و همچنین رتبه‌بندی سایت‌ها صد در صد در اختیار گوگل است، پس به جرات می‌توان گفت نمی‌توان سئو را تضمین کرد. اگر به این دلیل قانع نشدید که نباید با شرکت‌های ارائه دهنده سئو تضمینی همکاری کنید، دلایل دیگری را برایتان نام خواهم برد. در حقیقت، در حال حاضر تشخیص لینک‌های طبیعی یک سایت از لینک های خریداری شده برای گوگل بسیار آسان شده است.

هدف از سئو، کمک به سایت‌ برای به دست آوردن بالاترین جایگاه در نتایج جستجوی کاربران است. برخی از شرکت‌ها یا افراد مدعی هستند که می‌توانند پس از مدت مشخص کوتاه سایت شما را به صفحه اول گوگل بیاورند. ادعای این شرکت‌ها من را یاد مدعیان قبولی تضمینی در کنکور (البته زمانی که رقابت در کنکور بسیار سخت‌تر بود) می‌اندازد.

پیش از آنکه به شما بگوئیم چرا وب‌سایت‌های ارائه دهنده سئو تضمینی نامعتبرند، بیایید نحوۀ عملکرد این وب‌سایت‌ها را بررسی کنیم. درست است که کسب یک رتبه مشخص (مثلا رتبه ۱) قابل ضمانت نیست؛ اما شرکت سئو می تواند تضمین کند که رتبه صفحات سایت شما را بهبود دهد. فرض کنید سایت شما با کلمه «داروخانه آنلاین» در رتبه ۱۳ گوگل قرار دارد اما این برای شما کافی نیست. در اینجا شرکت سئو معتبر می تواند تضمین کند که سایت شما را به نتایج برتر با این کلمه می رساند. موتور جستجوی بینگ (یکی از بهترین موتورهای جستجوی دنیا) نیز در مستندات «Webmaster guidelines» که برای درک بهتر نحوه عملکرد آن در رتبه بندی منتشر شده صراحتا راجع به سئو تضمینی هشدار داده است. از آنجاییکه ارائه محتوای با کیفیت (از نظر کپی نبودن، قدرت انتقال مفاهیم، سئو و تخصصی بودن) بزرگترین دغدغه رایا مارکتینگ می باشد، همواره خودمان را در معرض تست شما کارفرمایان گرانقدر قرار می دهیم.

بنابراین، خوشبختانه یا متاسفانه رتبه‌ها‌ی گوگل تنها به سایت‌هایی تعلق دارد که قواعد و توصیات گوگل (Best practices) را بهتر رعایت کرده باشند. این سایت در زمینه آموزش و تحت قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید. بله، گوگل از الگوریتم های خود در زبان فارسی نیز استفاده می کند، هرچند دقت آن نسبت به زبان انگلیسی ممکن است متفاوت باشد. کاهش ناگهانی ترافیک ارگانیک می تواند نشانه ای از جریمه الگوریتمی باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا