اتوماسیون بازاریابی چیست و چرا کسب و کارها به آن نیاز دارند؟ یکتانت
فرآیندهایی بسازید که در تیمهای عملکردی مختلف کار کنند تا بتوانید تلاش مشتری را در هر مرحله از سفر کاهش دهید. از مرزها عبور کنید و با هم کار کنید تا یک تجربه مشتری یکپارچه را از همان اولین تماس و حتی فراتر از خرید مشتری ارائه دهید. وقتی به چالشهای رایجی که کسبوکارها با آنها مواجه هستند نگاه میکنیم، میدانیم که ایجاد سرنخ و درگیر نگهداشتن مشتریان در طول سفر آنها همچنان در اولویت است.
از جمله چالشهای اصلی اتوماسیون بازاریابی میتوان به هزینههای بالا، نیاز به آموزش و مهارتهای تخصصی اشاره کرد. همچنین، انتخاب ابزار مناسب و هماهنگی با سایر فعالیتهای بازاریابی نیز میتواند چالشبرانگیز باشد. بسیاری از شرکتها و کسبوکارها با استفاده از اتوماسیون بازاریابی به موفقیتهای بزرگی دست یافتهاند. از جمله این نمونهها میتوان به کمپینهای موفق در شرکتهایی مانند آمازون و گوگل اشاره کرد. با توجه به محبوبیت روزافزون محتوای ویدئویی، در آینده شاهد اتوماسیون در تولید و توزیع ویدئوها خواهیم بود. برندها می توانند از اتوماسیون برای ارسال ویدئوهای شخصی شده، معرفی محصولات و برگزاری وبینارها به مخاطبان هدف استفاده کنند.
هدف از بازاریابی B2C آشنا کردن مشتریان با محصولات و قانع کردن آنها برای خرید است. در این راستا، اتوماسیون کسب و کارهای B2C با پشتیبانی از فرآیند مراقبت به طور همزمان فرآیند فروش را خودکار میکند. اتوماسیون بازاریابی همچنین روی رفتار مشتریان بالقوه برای تصمیم گیری در مورد استراتژی پیام رسانی نظارت میکند. کسب و کارهای B2B تا حد زیادی رابطه محور هستند و به آموزش و تبلیغ محصولاتشان نیاز دارند. به همین دلیل، اتوماسیون بازاریابی برای این نوع مشاغل به دلیل چرخههای فروش طولانیتر، تصمیم گیریهای پیچیده و فرآیندهای تهیه و دستیابی چند مرحلهای کاملا ایده آل است.
قیف فروش در نرمافزارهای اتوماسیون بازاریابی چگونه عمل میکند؟
فهرست مطالب
میتوانید از طریق SMS/MMS، ارسال نوتیفیکیشن و پیامهای گروهی پیام رسانی موبایلی را با کمپینهای اجتماعی و ایمیلی خودتان ادغام کنید. میتوانید تبلیغات دیجیتالی تولید کنید که در زمانی مناسب به دست شخص مناسب برسد. بعلاوه، میتوانید در سایت خودتان محصولات مناسب را به صورت خودکار برای هر شخص توصیه کنید. پس از این مرحله خود اتوماسیون بازاریابی کارهای لازم را برای شما انجام میدهد و فرایندهای بخشبندی و هدفگیری را آسانتر میکند تا بتوانید مخاطبین مناسب را به سرعت و در مقیاس عظیم مشخص کنید. پیامها را برای هر مشتری متناسب با اطلاعاتی که از او گردآوری کردهاید بسازید.
نرمافزار اتوماسیون بازاریابی میتواند با به کار انداختن دادهها با سادهسازی گردشهای کاری ما به غلبه بر این چالشها کمک کند. به خاطر همین گرون بودنش می تونیم بگیم برای استارتاپ ها و سازمان های کوچک زیاد مناسب نیست. این دسته روی فعالیتهایی که برای حرکت دادن مشتری از بالای قیف به پایین آن وجود دارد تمرکز میکند. بازاریابی محتوا، بهینه سازی موتورهای جست و جو، مدیریت شبکههای اجتماعی، ارسال ایمیل و… در این بخش قرار دارند تا با توجه به علایق و هدف مشتری او را به پایین قیف راهنمایی کنند. همهی کسبوکارها میتوانند از اتوماسیون بازاریابی بهره ببرند، اما نوع مدل فروش آنها (B2B و B2C) در نوع پیامهایی که باید فرستاده شوند، تاثیرگذار است.
بهجای اینکه در نمایشگاههای تجاری گرانقیمت شرکت کنید یا هزینهٔ زیادی برای خرید یا اجارهٔ فضای تبلیغاتی متحمل شوید، میتوانید از بازاریابی درونگرا برای جذب کاربرها استفاده کنید. اینکه بتوانید اثربخشی کمپینهای مختلف را مشخص کنید، به بخشهای بازاریابی این امکان را میدهید که از مرکز هزینهها به سمت تولید درآمد حرکت کنند. قطعا یک ابزار همه فعالیتهای اتوماسیون را انجام نمیدهد و شما باید برای اهداف مختلف و به تناسب پیامتان ابزارهای مختلفی را نیز انتخاب کنید.
ابزار مناسب را انتخاب کنید
هر تیمی که بتواند داده های بیشتری از بازار و مشتری به دست آورد و از آن ها برای بهبود کمپین خود استفاده کند، موفقت تر خواهد بود. به عنوان مثال، این امکان وجود دارد که با شخصی سازی وبسایت، تجربه کاربران را از حضور در سایت خود بهبود بخشید و با بهبود تعامل کاربران سایت، رضایت افراد را افزایش دهید. علاوه بر ارسال ایمیل، سیستم اتوماسیون بازاریابی می تواند اطلاعاتی در مورد رفتار مخاطب و چگونگی برخورد او با ایمیل ارسالی جمع آوری کند و از آن برای تکمیل بانک اطلاعاتی ایمیل مارکتینگ استفاده کند. یکی از بزرگترین مزایای Brevo این است که حتی در پلن رایگان، امکان خودکارسازی ارسال ایمیل، پیامک، و واتساپ را فراهم میکند (چیزی که بعضی ابزارهای پولی هم ارائه نمیدهند!).
شما میتوانید به کمک ابزارهای مختلف، پستهای شبکههای اجتماعی خود را زمانبندی کنید. اتوماسیون بازاریابی فقط برای شرکت شما مفید نیست؛ بلکه تجربه مشتریان را هم بهتر میکند و بسیاری از مشکلات مشتریان را حل میکند. مشتریان امروزی با حجم زیادی از اطلاعات مواجهاند و پیدا کردن پاسخهای درست برایشان سخت است.
بدین ترتیب میتوانید مطمئن شوید که پیامهایتان برای کسانی ارسال میشود که به خدمات و محصولاتتان علاقمندند. بازاریابی درونگرا هر مرحله از سفر مشتری را زیر نظر میگیرد؛ از زمانی که او به دنبال اطلاعات است تا زمان جستوجو برای یافتن بهترین محصول. ابزارهایی مثل هاباسپات به شما کمک میکنند از جذب مشتری راغب (لید)، هر لحظه کنار او باشید. از طرفی، با ارائهٔ گزارشهای دقیق به شما اجازه میدهند روند کار را بهبود ببخشید.
اگر موفق شده اید که اجتماع بزرگی را جذب برندتان کنید، از این امر به عنوان شاهدی برای اعتبار و خوشنامی برندتان استفاده کنید. بازدیدکنندگان وبسایت شما قطعاً افراد پرمشغلهای هستند و کند بودن بارگذاری صفحات میتواند منجر به ترک بازدیدکنندهها و ریزش شدید ترافیک شود. بنابراین به صورت منظم زمان بارگذاری صفحات سایتتان را چک کنید تا مطمئن باشید که سرعت بالایی دارند.
این ابزار با استفاده از فناوری هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی حتی در صورت نبود پاسخی مناسب برای سوال مشتریان امکان جست و جوی آنلاین و پیدا کردن بهترین پاسخ ممکن را خواهد داشت. متاسفانه بسیاری از تیم های بازاریابی علی رغم تهیه محتوای جذاب و مطابق سلیقه مشتریان به دلیل بی توجهی به انتشار آن در زمان مناسب شانس تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را از دست می دهند. اگر شما به دنبال رفع این مشکل برای برندتان هستید، باید اول از همه ابزار Hootsuite را مدنظر قرار دهید. این ابزار بدون هر دردسر اضافه ای شما را به هدف تان در حوزه بازاریابی خواهد رساند. استفاده از شبکه های اجتماعی در طول سال های اخیر بدل به امری رایج شده است. بسیاری از کاربران در سراسر دنیا برای ارتباط با مخاطب هدف شان از شبکه های اجتماعی سود می برند.
اتوماسیون بازاریابی و بازاریابی دیجیتال
تیم فروش نیز با کمک اتوماسیون علایق و سلایق مشتری هدف را برای ارسال پیام در نظر میگیرد. بعد از آن به جای ارسال پیامهای غیرمرتبط و خسته کردن مخاطب، حالا برای او درخواستهای مناسب ارسال میکند. مشتری نیز با او همراه شده و برای احترامی که از سوی برند نصیبش شده حالا میخواهد خواستهتان برآورده کند. تیم بازاریابی هر چقدر هم توانمند باشد، به طور غریزی ممکن است دچار خطا و اشتباه شوند. ازاینرو اگر سیستم بازاریابی خودکار را استفاده کنید، یک تیم قدرتمند در کنار ابزارها و تکنولوژیهای پیشرفته خواهید داشت.
بهعلاوه، ۶۷ درصد از مدیران بازاریابی از نرمافزارهای اتوماسیون بازاریابی منظم استفاده میکنند. این نرمافزارها باعث اثربخشی فعالیتهای مارکتینگ، درآمد بیشتر و رشد کسبوکار شما میشوند. بهترین نرم افزار اتوماسیون بازاریابی باید بتواند بهراحتی با این رشد سازگار شود و حجم بیشتری از کارها را مدیریت کند. در این صورت، این ابزارها میتوانند نیاز به افزایش نیروی انسانی یا فشار بیشازحد بر تیم موجود را کاهش داده و به شرکتها کمک میکنند تا بهصورت روان و پایدار رشد کنند.
علاوه بر آن P&P اکنون می تواند جهت کمک به تقویت و غنی سازی پایگاه مشتریان موجود از سیستم های خودکار اتوماسیون بازاریابی با به کارگیری ارجاع خودکار و بیش فروشی و مواردی دیگر، استفاده کند. اگر اطلاعات تماس این ۹۶ نفر را برای برقراری تماس در اختیار شرکت باشد چه اتفاقی خواهد افتاد؟ شاید هر دو هفته آنها به هریک از خریداران بالقوه یک نکته مفید، نوعی بازاریابی ویدئویی، یا یک دستورالعمل مناسب را ارائه بدهند. سپس بعد از یک ماه از طرف شرکت با هریک از این مشتریان بالقوه تماسی حاصل شود. بدون اتوماسیون بازاریابی صاحبان این کسب و کار هیچ ابزاری برای ارتباط با این ۹۶ نفر نداشتند، تا هنگامی که آمادگی خرید را پیدا کنند وP&P را انتخاب کنند. شما باید به گونهای با آنها ارتباط برقرار کنید که به سمت قسمتهای پایینی قیف فروش هدایت شوند، به وبسایتتان سر بزنند و از شما خرید کنند. درباره انواع ابزارها، کارکردها و امکاناتشان به درستی تحقیق کنید و نهایتا ابزاری را انتخاب کنید که مطمئنید برای انجام کارهایتان کاملا مگ سئو مناسب هستند.
از راه حلهای نقطهای که باید با راه حلهای دیگر ادغام شوند تا راه حلهای همهجانبه که چندین ابزار و قابلیت را پشتیبانی میکند. حفظ مشتری به اندازه جذب مشتری ضروری است و اتوماسیون بازاریابی از برنامههای وفاداری پشتیبانی میکند. از طرفی اتوماسیون مشتری با ایجاد فرصتهای فروش مکمل، بیش فروشی و… باعث ایجاد روابط قوی و پایدار میشود. شما به خاک حاصلخیز برای رشد و به دانه برای کاشت نیاز دارید و پرورش بذرها و تبدیل آنها به یک گیاه بزرگ و سبز، نیازمند آب و نور است. با استفاده از اتوماسیون بازاریابی لیدها (بذرها) را راحتتر میتوانید به مشتری واقعی (گیاهان سرسبز) تبدیل کنید.
یکی از ویژگیهای مثبت اتوماسیون بازاریابی این است که امکان عکس العمل (فوری) را بر اساس رفتار مشتریان فراهم میکند که این کار از طریق تریگرها انجام میشود. وجود رضایت نامه مشتریان قبلی و نظرات مثبت آنها حکم اثبات اجتماعی را دارد که به ایجاد اعتبار برای شما کمک میکند. از نظرات مثبت مشتریان فعلی خودتان برای ایجاد اعتماد نسبت به وبسایت و محصولات خودتان استفاده کنید. اجازه بدهید در ابتدا یک مرحله به عقب برگردیم و بررسی کنیم که برای بهینه سازی وبسایتتان جهت افزایش تبدیل و اضافه کردن اتوماسیون به قیف بازاریابی خودتان چه کارهایی را میتوانید انجام دهید.
محاسبهٔ نرخ بازگشت سرمایه و پیشبینی آینده
لیست کوچکی که کیفیت بالایی دارد، بسیار بهتر از لیست بزرگی است که افراد آن مایل به تبدیلشدن نیستند. اگر کسی به مدت چند ماه حتی پیامی از شما را باز نکرده باشد، او را بهراحتی حذف کنید و تمرکز خود را بر روی فهرست با کیفیت خود قرار دهید. به خروج افراد از قیف تبدیل ریزش میگویند و از آنجاییکه ریزش مشتریان اجتنابناپذیر است، اتوماسیون بازاریابی میتواند این ریزشها را کاهش دهد. با درک نیاز و علاقهی افراد، در هر مرحله از فرایند تبدیل میتوانید با فراهم کردن محتوایی که موردعلاقهی افراد است، آنها را در قیف تبدیل نگهدارید.
معرفی ۱۴ نرم افزار اتوماسیون بازاریابی
برای شرکتهای B2C، تمرکز اصلی بیشتر روی برندسازی و جذب مشتری جهت بازگشت مجدد به منظور خرید است. از همین رو محتواهایی که در مدل تجاری B2C استفاده میشوند شامل پیغام تکمیل سبد خرید و پیشنهاد خرید محصول خاص بر اساس سلیقه مشتری است. ممکن است اتوماسیون بازاریابی پیچیده به نظر برسد اما یادگیری و پیاده سازی آن ارزش زیادی دارد.
بهترین نرم افزار اتوماسیون بازاریابی خارجی👌
بررسی دقیق این قابلیتها به شما کمک میکند تا مطمئن شوید که ابزار انتخابی، نیازهای خاص شما را پوشش میدهد یا خیر. مثلاً اگر مرتباً کمپینهای ایمیلی اجرا میکنید، باید نرمافزاری با امکانات قوی در این زمینه انتخاب کنید. همچنین پلتفرمهای اتوماسیون بازاریابی، معمولاً با نرمافزارهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و پلتفرم دادههای مشتری (CDP) ادغام میشود و هماهنگی بین تیمهای بازاریابی و فروش را بهبود میبخشند. این یکپارچگی نهتنها زمان و هزینهها را کاهش میدهد، بلکه دقت و اثربخشی تعاملات با مشتریان را افزایش داده و در نهایت منجر به نرخ تبدیل بالاتر و موفقیت بیشتر در بازاریابی میشود.
به ویژه اینکه در نسخه رایگان هم قابلیت های کاربردی زیادی رو ارائه می ده. می تونین با نسخه رایگان نرم افزار اتوماسیون بازاریابی Brevo ایمیل، پیامک و واتسپ رو اتوماسیون کنین که از بسیاری از نرم افزارهای اتوماسیون بازاریابی قابلیت های رایگان بیشتری محسوب می شه. این ابزار تنها یک اتوماسیون بازاریابی نیست و نرم افزار CRM و ابزار تنظیم ملاقات هم هست.
این نکته را در نظر داشته باشید که ایمیلهایی که به صورت اتوماتیک برای مشتریان ارسال میشوند احتمال اسپم شدنشان بسیار زیاد است و نرخ باز شدن کمتری هم دارند. اما اگر مشتریان خود را در دستههای مختلف تقسیم کنید میتوانید پیامهای به آنها ارسال کنید که دقیقا نقاط ضعف و مشکلات خاص خودشان را هدف قرار میدهد. با استفاده از ابزارهای خودکارسازی، نه تنها ترافیک سایتتان را افزایش میدهید، بلکه میتوانید با توجه به علاقهمندیها و تاریخچهٔ جستوجوی مشتری، بهترین محتوا را به او نشان دهید. اتوماسیون بازاریابی به شما کمک میکند که انگیزهٔ مشتری را بهتر درک کنید و در صورت تمایل خودش، او را به سمت خرید هدایت کنید. علاوه بر این، نرم افزار اتوماسیون بازاریابی به شما کمک میکند تا فرآیند استخدام و جذب نیروی انسانی از طراحی آگهی استخدام تا مصاحبه و انتخاب نهایی را کارآمدتر انجام دهید. بسیاری از وظایف بازاریابی، از جمله ارسال ایمیلهای تبلیغاتی، پست گذاری در شبکههای اجتماعی، و حتی برگزاری کمپینهای تبلیغاتی، به صورت تکراری انجام میشوند.
- حتما شما هم این روزها شنیدهاید که فناوریها چقدر در حال پیشرفت هستند و ابزارهایی به وجود آمدند که بر…
- تحلیل دادهها و گزارشگیری یکی از مهمترین وظایف در اتوماسیون بازاریابی است.
- همین جا است که اتوماسیون بازاریابی مانند یک کاتالیست عمل میکند و رسیدن به تارگتهای دیجیتال مارکتینگ را تسریع میبخشد.
- نرمافزارهای ایمیل مارکتینگ اصلی با چند لیست کار میکنند و این در حالی است که برنامههای اتوماسیون بازاریابی با فهرستهای بسیار دقیق بخشبندی شده کار میکنند.
- به عنوان مثال یکی از راههای جذب مشتری فعال، ارسال ایمیل شخصیسازی شده به آنها است.
در ادامه ۴ دلیل اصلی کسبوکارها برای استفاده از اتوماسیون بازاریابی را آوردهایم. مشتریهایی که وارد بخش قیمتها و تشکیل سبد شدهاند به مراتب بیشتر احتمال خرید کردن برایشان وجود دارد. در همینجا است که بهکار بردن استراتژیهای B2B برای افراد با شغل معلوم و B2C برای افراد خاص به طور شخصیسازه شده نیز مطرح میشود. جدیدترین مطالب و آموزش ها در زمینه کسب و کار اینترنتی را در سایت آرکاد مشاهده کنید. مزایای محصولات یا خدمات خودتان را به صورت صریح و شفاف توضیح دهید و به صورت دقیق مشخص کنید که این محصولات و خدمات چطور میتوانند به مشتریان در مقابله با چالشهایی که با آنها روبرو هستند، کمک کنند. ممکن است این طور تصور کنید که اهداف اتوماسیون بازاریابی با اهداف سایر تلاشهای بازاریابی شما یکی هستند.
مزایای استفاده از اتوماسیون بازاریابی برای کسب و کارها
فرض کنید میخواهید به کسانی که در وبسایتتان عضو میشوند به صورت همیشگی یک ایمیل اتوماتیک ارسال شود و به آنها خوشآمد بگویید. برای اینکه این وظیفه تکراری را یک بار برای همیشه انجام دهید، میتوانید از سرویس ایمیل اتومیشن نجوا استفاده کنید. با این تفاسیر، شما وقت بیشتری برای تجزیهوتحلیل فعالیتها و بهبود آنها خواهید داشت. تصور کنید میخواهید یک ایمیل تبلیغاتی به مخاطبان خود ارسال میکنید و آنها را به شرکت در یک وبینار آموزشی دعوت میکنید.
مشاوران حرفه ای ما در پیام گستر آماده هستند تا برای راه اندازی CRM و بهبود کسب و کارتان به شما کمک کنند. فناوری پشت اتوماسیون بازاریابی، انجام این وظایف را سریعتر و آسانتر میکند. نکتهی کلیدی در استفاده از اتوماسیون بازاریابی این است که قبل از تصمیم به استفاده از آن، مطمئن شویم که وقت کافی و منابع مورد نیاز برای بهرهجویی کامل از این نرمافزارها را داریم. باید در نظر داشته باشید افرادی که وارد وبسایت میشوند، بر اساس روش ورودشان به سایت، نیازهای متفاوتی دارند. بنابراین باید نهایت تلاشتان را انجام دهید تا وبسایتتان برایشان جذاب باشد.
شاید این امر در ابتدا بسیار ساده به نظر برسد، اما تاثیر بسیار مهمی بر روی سرنوشت تیم های بازاریابی دارد. براساس گزارش همکاران ما در موسسه Hootsuite، کاربران آنلاین روزانه به طور میانگین ۲.۵ ساعت در شبکه های اجتماعی زمان صرف می کنند. این بازه زمانی برای برندها به معنای فرصتی عالی برای تبلیغ و بازاریابی است. ابزارهای اتوماسیون بازاریابی به مقیاسپذیری تلاشهای بازاریابی شما کمک میکنند، اما نباید سیستمی را مقیاسبندی کنید که هنوز بهدرستی کار نمیکند. در نگاه اول ممکن است CRM و مارکتینگ اتومیشن بسیار شبیه به هم به نظر برسند!
ابزارهای خود را به دقت و با حساسیت انتخاب کنید
چنین فعالیتهایی باعث میشوند که بیش فروش تا ۵٫۱۴ درصد بیشتر صورت بگیرد و سربار کارهای بازاریابی تا ۲٫۱۲ درصد کمتر شود. فرض کنید که در نرم افزار اتوماسیون بازاریابی، سیر حرکت مشتری را تعیین کرده باشید. به این ترتیب تمام کارها به صورت خودکار راه اندازی و اجرا میشوند و نیازی نیست که شما هیچ نگرانی درباره پرورش مشتریان بالقوه و هدایت آنها در مسیر تبدیل داشته باشید.
عملکرد اتوماسیون بازاریابی HubSpot از نظر ویژگی ها یکی از قدرتمندترین ابزارهای این لیست است و همچنین یکی از محبوب ترین ها از نظر حس مشتری است. نمودار جمعیت G2 که در نرم افزار هاب اسپات نشان داده شده است به عنوان یک رهبر در مقایسه با سایر نرم افزارهای اتوماسیون بازاریابی است. اتوماسیون بازاریابی برای اجرا کردن ساده نیست و استفاده کردن از آن کمی پیچیده به نظر می رسد ، بنابراین شما باید اطمینان حاصل کنید که رابط کاربری نرم افزار ساده باشد و کار کردن با آن ساده باشد. در حالت کلی شما خیلی زمان برای یادگیری یک نرم افزار جدید نخواهید داشت پس سعی کنید یک نرم افزار اتوماسیون بازاریابی را انتخاب کنید که تا حد ممکن ساده و آموزش پذیر باشد. هرچه مشتریان بیشتری را از طریق کمپین بازاریابی خود جذب کنید، بازگشت سرمایه نیز افزایش می یابد. این شناخت به کمک اطلاعات جمع آوری شده به وسیله اتوماسیون بازاریابی حاصل می شود.
از قدرت اتوماسیون بازاریابی استقبال کنید و وسعت کسب و کار خود را گسترش دهید. کسبوکارها باید نکات کلیدی را در نظر بگیرند تا بتوانند این ابزارها را به درستی راهاندازی کنند. اتوماسیون بازاریابی ابزاری قدرتمند برای بهبود کارایی و اثربخشی کمپینهای بازاریابی است. دیری نخواهد پایید تا شرکتها متوجه شوند که اتوماسیون بازاریابی یک بخش اساسی از استراتژی بازاریابی گسترده تر هستند. به کارگیری تکنولوژی اتوماسیون بازاریابی افزایش خواهد یافت و بودجه ها به سمت بهبود وضعیت فعلی اتوماسیون بازاریابی (MA) خواهد رفت.
از کجا متوجه شویم که کسبوکار ما به مارکتینگ اتومیشن نیاز دارد؟
تقریبا هیچ کس در دنیا علاقه ای به انجام دادن چنین کار کسل کننده ای ندارد. درست به همین خاطر شما باید همیشه برنامه ای دقیق برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان داشته باشید، در غیر این صورت برندتان با دردسرهای بزرگی رو به رو خواهید شد. بسیاری از برندها به خیال اینکه بهترین ابزار اتوماسیون دنیا را دارند، دیگر هیچ توجهی به بارگذاری محتوا در بهترین زمان ممکن نشان نمی دهند.
مزایای استفاده از نرم افزار اتوماسیون بازاریابی ایرانی
در طی آن، اطلاعات مفید و کاربردی را نیز استخراج می کنند که می تواند برای بهبود کمپین بازاریابی استفاده شود. پروفایل مشتریان می تواند اطلاعاتی در جهت بهبود کمپین بازاریابی در اختیار شما بگذارد. اتوماسیون بازاریابی به شما کمک می کند تا با یکپارچه سازی این اطلاعات، از آن ها بهره ببرید و از نتایج حاصل برای بهبود فرایند بازاریابی استفاده کنید. وقتی صحبت از افزایش نرخ تبدیل به میان باشد، تیم شما درمانده نخواهد ماند، چراکه اتوماسیون بازاریابی به کمکشان خواهد آمد. به جای اینکه هر روز با ارسال دستی پیامها و عملکردهای خود را به شبکههای اجتماعی برسانید، میتوانید این فرایند را خودکارسازی کنید. برای بازاریابی شبکه های اجتماعی (سوشال مدیا مارکتینگ) نیاز است تا به طور مرتب پست یا استوری منتشر شود.
اتوماسیون بازاریابی و فروش دیگر یک انتخاب نیست، بلکه برای کسب و کارها به شکل الزام درآمده است. در واقع ایجاد یک اتوماسیون برای کارهای بازاریابی برای این است که فروش و نرخ تبدیل بیشتر شود. اما چگونه میتوان این کار را انجام داد؟ قبل، هنگام و بعد از برنامهریزی خودکاری سازی بازاریابی باید چه اقداماتی را انجام داد تا به نتیجه رسید؟ تمام این موارد را به طور کامل در ادامه برایتان آوردهایم. در بازار ابزارهای اتوماسیون بازاریابی کم نیستن و باعث می شن کارهای شما راحت و سریع تر و بدون خطا انجام بشه. اما برخی از این نرم افزارها بهتر از بقیه بین تیم های بازاریابی می درخشیدن که در ادامه با بهترین نرم افزار اتوماسیون بازاریابی آشنا می شیم. واکنشی که فرد با محتوای شما دارد و همچنین، رفتار آنها با سایت شما، نشان میدهد که فرد در چه مرحلهای از تبدیل قرار دارد.
از این طریق می توانید بازاریابی خود را متناسب با خصوصیات و نیاز هر فرد شخصی سازی کنید و با ارائه پیشنهادات تاثیرگذار، شانس موفقیت خود را در جذب مشتری افزایش دهید. در یک کمپین بازاریابی همواره باید هزینه ها و درآمدهای خود را زیر نظر داشته باشید و با معیارهای مختلف آن ها را بررسی کنید. به عنوان مثال، اگر زمانی میزان درآمد شما از هر مشتری کاهش یافت، می توانید روی برنامه های حفظ مشتری و ریتارگتینگ آن ها تمرکز کنید.
می توانید بر اساس نتایج تست های A/B مطالب، تصاویر، فرم ها و صفحات سایت تان را بروزرسانی کنید. برای اینکه بتوانید پست مشابهی را در پلت فرم های شبکه اجتماعی مختلف مجدداً منتشر کنید، باید مراحل متعددی را طی کنید. این فرایند را خودکار کنید تا هر زمان که مطلبی در صفحه کسب و کار خود ارسال کردید بصورت خودکار در سایر پلت فرم های شبکه های اجتماعی ارسال شود.
از طرفی، افرادی که به دنبال خرید پنجره هستند زمان زیادی را برای تصمیمگیری سپری خواهند کرد. اگر این شرکت برای کسانی که جهت اطلاع از قیمت با شرکت تماس میگیرند اطلاعات اضافی را ارسال کند، میتواند افراد زیادی را به خرید محصولات خود ترغیب کند. اتوماسیون بازاریابی به شما امکان تنظیم محتوا و توزیع ایمیل های بازاریابی را می دهد. این کار تقسیم بندی مخاطبین و پرورش دادن آن ها به شیوه ای موثرتر را آسان می کند.
مثلا معقولانه نیست که به فردی که آماده خرید محصولات شماست لیستی بلند بالا از ویژگی ها و مزایای محصولاتتان ارسال کنید. یا مثلا پیشنهاد تخفیف دادن به یک مشتری بالقوه که تازه شروع به بررسی گزینه ها کرده و ضرورتا آماده خرید نیست، عجولانه و نامناسب است. با اتوماسیون بازاریابی میتوانید صرف نظر از اینکه مشتری شما در کدام قسمت از چرخه حیات مشتری – از جذب تا حامی شدن – قرار دارد، با او تماس برقرار کنید. میتوانید محتوایی به موقع و مرتبط تولید کنید که در زمان، مکان و به نحو دلخواه مشتری به دست او برسد و مشتریان بالقوه را تبدیل به حامیانی همیشگی برای برند خودتان کنید.
هیچ کس دوست ندارد خودش را تکرار کند و به همین دلیل است که اتوماسیون بازاریابی برای مشتریان بسیار عالی است. با اتوماسیون، مشتریان بدون توجه به کانالی که با شما تماس می گیرند، همان تجربه را دارند. اتوماسیون بازاریابی فقط این نیست که چه کاری می تواند برای کسب و کار شما انجام دهد. همچنین با حل نقاط درد مشترکی که در عصر دیجیتال اول و همهکانال به وجود آمدهاند، برای مشتریان شما سودمند است. مشتریان شما غرق در اطلاعات هستند، که یافتن پاسخ های مورد نیاز را دشوار می کند. هنگامی که آنها موفق می شوند با شرکت شما تماس بگیرند، اغلب در حین جابجایی از تیمی به تیم دیگر، در بین کانال ها و بین پلتفرم ها، تجربه متفاوتی دارند.