ارتباط با مشتری چیست؟ همه چیزهایی که باید بدانید نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری
یکی از مهمترین کاربردهای این نرم افزار، هدایت و پرورش لید تا تبدیل شدن آنها به مشتریان واقعی است. این نرم افزار با شخصیسازی کردن محتوا و بخشبندی مشتریان به صورت خودکار، به شکل هوشمندانهای مشتریان بالقوه را در مسیر خرید هدایت میکند و سرنخهای ارزشمندتری را به تیم فروش ارائه میدهد. در واقع ابزارهای اتوماسیون بازاریابی به سازمانها کمک میکنند تا بر اساس رفتارهای خاص مشتری، اقدامات بازاریابی مناسب را انجام دهند. مثلا اگر یک مشتری بالقوه خریدی را آغاز کند اما سبد خرید را رها کند، ایمیلی یادآوری برای او ارسال میشود و او را به تکمیل خرید ترغیب میکند، یا حتی ممکن است یک پیشنهاد تشویقی برای نهایی کردن خرید ارائه دهد. مدیریت ارتباط با مشتری یا همان CRM راهی است که شما از طریق آن خیلی راحت میتوانید سرنخهای جدیدی را به سمت کسب و کار خودتان بکشانید و مشتریهایی قبلی را هم حفظ کنید. حالا برای اینکه بتوانید این ارتباطات را بهتر مدیریت کنید، باید حتماً از نرم افزارهای CRM استفاده کنید.
افراد در این شبکه قادر هستند که اطلاعات پایهای مخاطبان مانند نام، شماره تلفن، ایمیل، وب سایت و … را در پروفایل هر کدام ثبت کنند. سایر اطلاعات و جزئیات مربوط به مکاتبات و ملاقاتها نیز میتواند به این بخش اضافه گردد. مسیری که در طی آن، با بهینهسازی فرآیند بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش، جلب رضایت مشتریان و افزایش سودآوری کسب و کار حاصل میشود. شناخت انواع مشتری در crm به ما کمک میکند تا پیامهای بازاریابی خود را هدفمندتر و موثرتر به مخاطبان منتقل کنیم. با شناخت انگیزهها، نگرانیها و خواستههای هر گروه میتوانیم ارتباط عمیقتری با آنها برقرار کنیم و وفاداریشان را افزایش دهیم. مشتریهای منطقی، افرادی هستند که تصمیمات خرید خود را بر اساس عقل و منطق میگیرند.
تمام کارشناسهای فروش میتوانند خیلی راحت به این اطلاعات دسترسی داشته باشند. مدیریت متمرکز دادهها کمک میکند که زودتر به مشتری پاسخ دهید و مشکلش را حل کنید. این پاسخگویی سریع یک تجربه کاربری خوب برای مشتری میسازد و رضایت او را افزایش میدهد. 🔹 هوش مصنوعی بهطور فزایندهای در نرمافزارهای CRM ادغام شده است تا به کسبوکارها در تحلیل دادهها و پیشبینی رفتار مشتریان کمک کند.
Pipedrive یک پلتفرم CRM تخصصی است که به طور ویژه بر مدیریت قیف فروش تمرکز دارد و به عنوان یک راهکار کارآمد برای تیمهای فروش کوچک و متوسط شناخته میشود. این پلتفرم با بهرهگیری از یک رابط کاربری بصری و مبتنی بر کشیدن و رها کردن، امکان مدیریت بصری و ساده مراحل مختلف فروش، از مرحله شناسایی لید تا مرحله عقد قرارداد، را فراهم میکند. با این حال، تمرکز اصلی این پلتفرم بر جنبههای فروش بوده و ممکن است قابلیتهای محدودتری را در حوزههای بازاریابی، مانند مدیریت کمپینهای بازاریابی، ارائه دهد.
برای شناسایی این گروه میتوانید از ابزارهای مختلفی مانند فرمهای ثبتنام، ایمیل مارکتینگ، و تحلیل رفتار کاربران در وبسایت استفاده کنید. تبدیل مشتریان جدید به مشتریان وفادار، به ایجاد تجربه خرید مثبت و ماندگاری نیازمند است. ارائه خدمات پس از فروش مناسب، برنامههای پاداش و وفاداری و ایجاد ارتباط شخصی با مشتریان از جمله راهکارهای موثر در این زمینه هستند. •تحلیل دادهها و الگوهای رفتاری مشتریان برای پیشبینی نیازها و ترجیحات آتی آنها.•ارائه پیشنهادات مبتنی بر دادههای تحلیلی برای بهبود تجربه مشتری. •ایجاد فرآیندهای خودکار برای پاسخ به سوابق تعاملات مشتریان.•اطمینان از اینکه هیچ مرحلهای از فرآیند ارتباط با مشتری از دست نرود. کسب و کارها به دنبال راه هایی برای ارتباط با مشتری خواهند بود تا شکاف هایی را که در سال ۲۰۲۰ کشف شد پر کنند، یعنی سیستم هایی که دسترسی به آن ها در هر زمان و مکان راحت باشد.
دنبال متخصص دیجیتال مارکتینگی؟
فهرست مطالب
طبق آمار، ۸۰% از کاربران پلتفرمهای اتوماسیون، افزایش تعداد لیدها را در کسبوکار خود مشاهده کردهاند. بسیاری از بازاریابان ترجیح میدهند از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ خودکار برای ایجاد لید استفاده کنند. زیرا این ابزارها به کسبوکارها اجازه میدهند تا لیدها را پیدا کرده، به آنها دسترسی پیدا کنند و آنها را جذب کنند، در حالی که این امر با ابزارهای بازاریابی سنتی امکانپذیر نیست! این کار نه تنها باعث افزایش تعداد لیدها میشود، بلکه کیفیت لیدها را نیز بهبود میبخشد. دیدار یک سی ار ام ایرانی است که محیط سادهای برای ارتباط با مشتری و کارکنان فراهم کرده است. در بخشی از برنامه میتوانید مراحل فروش را ثبت و اولویت بندی کنید، زمان پیگیری هر کدام را مشخص کنید، نتیجه را اعلام و به راحتی فرآیند فروش خود را مدیریت کنید.
۳. به کار بردن تمام تلاش در وفادارسازی مشتری
شما_بهعنوان یک فروشنده_ با افرادی که به محصول شما نیاز دارند ارتباط برقرار میکنید. با اینحال، زمانی که شرکت شما گستردهتر میشود، ارتباطات تجاری و حجم اطلاعات مشتریان هر روز بیشتر و پیچیدهتر میشود. پس باید برای مدیریت ارتباط با مشتریان خود از یک سیستم جامع و بدون خطا استفاده کنید. در این مقاله، بهصورت عمیق و جامع بررسی خواهیم کرد که CRM چیست؟ چه انواعی دارد، چه مزایایی برای کسبوکارها فراهم میکند و چگونه میتوان بهترین نرمافزار CRM را انتخاب و پیادهسازی کرد. اگر به دنبال راهی برای بهبود مدیریت مشتریان و افزایش درآمد هستید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. بهترین crm باید قابلیت تحلیل و گزارشدهی جامع را در ارتباط با اطلاعات مشتریان فراهم کند.
•امکان مشاهده نقاط قوت و ضعف تعاملات با مشتریان.•تخصیص بهینه منابع و تلاش به سمت مشتریانی که بیشترین ارزش را دارند. هزینه اجرای CRM به عواملی مانند پیچیدگی پروژه، تعداد کاربران، سطح سفارشی سازی، کیفیت داده ها و نیاز به ادغام با سایر سیستم ها بستگی دارد. این هزینه می تواند از چند هزار تا صدها هزار دلار متغیر باشد و بر اساس نیاز هر سازمان تعیین می شود. اگر مشتری کالا یا خدماتی را از شما خریداری کرد، می توانید برای اطمینان از این که از کالای شما رضایت داشته یا نه با او تماس بگیرید.
یکی از ابزارهای قدرتمند در این زمینه، سیستم مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM است. پیشرفت تکنولوژی به صاحبان کسبوکار کمک کرده است تا با استفاده از این سیستم فرآیندهای فروش، بازاریابی و خدمات پس از فروش را بهبود بخشند. علاوه بر این، این سیستمها به مشتریان نیز کمک میکنند تا تجربهای بهتر و شخصیسازیشده از تعامل با کسبوکارها را داشته باشند.
با پیادهسازی BPM، سازمانها میتوانند از منابع خود بهصورت هوشمندانهتری استفاده کنند. کاهش هزینهها از طریق حذف دوبارهکاریها، بهینهسازی گردش کار، استفاده مؤثر از نیروی انسانی و تخصیص درست منابع، از جمله دستاوردهای مستقیم این رویکرد است. BPM با حذف فعالیتهای تکراری و کندکننده، فرآیندها را روانتر و سریعتر میسازد.
ولی وقتی تعداد مشتریان زیاد شود، نرمافزارهای CRM به شما در مدیریت بهتر کمک میکنند. نرمافزار CRM شرکت مایکروسافت یک نرمافزار برنامهریزی منابع سازمانی (ERP) چندزبانه و چند ارزی است. این نرمافزار برای شرکتهای متوسط و بزرگ طراحی شده و با سیستمعاملهای ios، اندروید و ویندوز سازگار است. ارائهی ابزارهای گسترده و کاربردی برای تمامی دپارتمانها ( مانند فروش، پشتیبانی و غیره)، امور مالی، قابلیت یکپارچهسازی فرایندها و هوش مصنوعی، تنها بخشی از قابلیتهای این CRM است. هدف متخصص بازاریابی CRM تسهیل استفاده از نرم افزار CRM برای بهبود تلاش های تیم های فروش، خدمات مشتری و بازاریابی است. در حالی که نقش آنها در نهایت “CRM evangelist” است، آنها همچنین به شرکتها کمک می کنند تا با ایجاد اعتبار نام تجاری از این نرم افزار به نفع خود برای ایجاد روابط بهتر با مشتری استفاده کنند.
این بینش، دیدار را به سمت ایجاد سیستمی هدایت کرد که به کسبوکارها کمک میکند فرایندهای فروش خود را ساختارمند کنند. هاشمی تاکید کرد هدف دیدار، ایجاد انتظار بهبود مستمر در مشتریان به جای وعدههای غیرواقعی است. در مقابل، اتوماسیون اداری بر بهینهسازی فرآیندهای داخلی یک سازمان، از جمله مدیریت اسناد، ارتباطات داخلی و گردش کار تمرکز دارد. به زبان ساده، نرم افزار اتوماسیون بازاریابی برای تعامل بهتر با مشتریان استفاده میشود، در حالی که اتوماسیون اداری بهرهوری داخلی یک سازمان را افزایش میدهد. 🔹 نرمافزارهای CRM به کسبوکارها کمک میکنند تا روابط قویتری با مشتریان برقرار کنند، فرآیندهای فروش را بهینه کنند و بهرهوری تیمها را افزایش دهند. مگ سئو امکانات مختلفی در این نرم افزار برای مدیریت مشتریان در نظر گرفته شده که از جمله آن میتوان به مدیریت جلسات، باشگاه مشتریان، گزارش گیری روزانه، صدور پیش فاکتور، ذخیره اطلاعات مشتریان و … اشاره کرد.
• واسط کاربری کاربرپسند و ساده در نرم افزار CRM میتواند یک نقطه تمایز باشد. نرمافزاری که امکانات پیشرفته را با سهولت استفاده و یک واسط کاربری دوستانه ترکیب کند، ممکن است جذابیت بیشتری داشته باشد.• واسط کاربری CRM24 به طور کامل کاربرپسند و ساده طراحی شده است. این ویژگی باعث جذابیت بیشتر کاربران و تسهیل در استفاده از امکانات پیشرفته میشود. نرمافزار CRM اطلاعات را در یک سیستم مرکزی ذخیره میکند که تیمهای مختلف در شرکت میتوانند به آن دسترسی داشته باشند، این امر باعث بهبود ارتباطات داخلی و هماهنگی بیشتر میشود. این نرمافزار به کمک اطلاعات جمعآوریشده از مشتریان، به شرکتها کمک میکنند تا ارتباطات خود را بهینهتر و هوشمندانهتر مدیریت کنند.
CRM مشارکتی بر ارتباطات بین تیمهای مختلف سازمان و همچنین ارتباط با مشتریان در کانالهای مختلف تمرکز دارد. کاربران را از طریق آدرس ایمیل اضافه کنید تا به سیستم دسترسی پیدا کنند و تماسها و ایمیلهای آنها به صورت خودکار ثبت شود. به علاوه Microsoft Dynamics 365 CRM قابلیت همگامسازی کامل با ابزارهایی مانند Salesforce، PandaDoc و غیره را نیز ارائه میدهد. همگامسازی ایمیل به CRM به شما این امکان را میدهد تا تمام ایمیلهای رد و بدل شده با این مشتری را در یک مکان مشاهده کنید. همچنین، میتوانید از الگوهای ایمیل برای پاسخگویی سریع و حرفهای به سوالات متداول استفاده کنید.
هر جزئیاتی که درباره یک سرنخ جمعآوری میکنید، میتونه در یک فیلد سفارشی ذخیره بشه. ممکنه عبارت “نصب” شما رو یاد دیسکهای قدیمی سال ۱۹۹۶ بندازه 😄، اما با گذر از مراحل تنظیم، متوجه میشید که نصب و تنظیمات مدرن CRM میتونه تأثیر فوقالعادهای روی افزایش فروش شما داشته باشه. اما تنظیمات اولیه CRM مثل چیدن وسایل تو خونه و تبدیلش به جای دنج خودتون میمونه.
اپلیکیشن های CRM موبایل ابزاری حیاتی برای بهبود تعاملات، افزایش بهرهوری فروش و ارتقای رضایت مشتریان در کسبوکارهای مدرن است. در این مطلب، بهترین نرم افزار های CRM فارسی اندروید و رایگان را به شما معرفی کرده ایم. در نرم افزار crm اطلاعات دقیق در مورد نیازها و ترجیحات مشتریان، به شرکتها این امکان را میدهد تا خدمات و محصولات خود را بر اساس نیازهای واقعی مشتریان بهبود دهند. رونمایی از اپلیکیشن موبایل و سامانه تیکتینگ، دیدار را وارد مرحلهای جدید میکند.
ترندهای مدیریت ارتباط با مشتری crm
ممکن است یک نرم افزار CRM ویژگیهای پیشرفتهتری در زمینههایی مانند تحلیل داده، اتوماسیون فرآیندها یا ارتباط با رسانههای اجتماعی داشته باشد. • نرم افزارCRM24 از ویژگیهای پیشرفتهای در زمینههای تحلیل داده، اتوماسیون فرآیندها و ارتباط با پیام رسان های اجتماعی مثل واتساپ و تلگرام برخوردار است. در دنیای تجارتی امروز، مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) به عنوان یکی از ابزارهای کلیدی برای بهبود تعاملات با مشتری و افزایش بهره وری سازمانی شناخته می شود. فناوری های جدید، به ویژه هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین (ML)، سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) را متحول کرده است. این فناوریها با ارائه ابزارها و روشهای پیشرفته به شرکتها اجازه میدهند تا تعاملات خود را با مشتریان بهبود بخشند و استراتژیهای بازاریابی مؤثرتری را توسعه دهند. با درک این سیستم ها و ترکیب هوشمندانه آنها، کسبوکارها می توانند روابط خود را با مشتریان تقویت کنند، تعاملات موثرتری ایجاد کنند و راه را برای رشد و موفقیت هموار کنند.
انتخاب بهترین ابزارهای CRM پولی و رایگان برای کسبوکارتان نیازمند درک نقاط قوت منحصر به فرد هر ابزار، سهولت استفاده و مقیاسپذیری آن است. هر یک از این پلتفرمها مزایای متمایزی را برای کمک به شما در مدیریت بهتر روابط مشتری، افزایش بهرهوری تیم و در نهایت پیشبرد رشد در یک فضای رقابتی ارائه میدهند. خواه شما یک صاحب کسبوکار کوچک، یک استارتاپ متمرکز بر فروش یا یک شرکت در حال گسترش عملیات باشید، این فهرست بینشهای سفارشی را برای کمک به شما در یافتن CRM متناسب با نیازهایتان ارائه میدهد. این شناخت نهتنها به بهبود تجربه مشتری کمک میکند، بلکه پایهگذار استراتژیهای مؤثر بازاریابی نیز خواهد بود. با پیشرفت تکنولوژی، شخصیسازی در بازاریابی اهمیت بیشتری پیدا کرده است و برندها باید به نیازها و خواستههای مشتریهای خود توجه ویژهای داشته باشند.
ارتباط با مشتری، سرآغاز، کلید اصلی و جانمایه کلام این رویکرد مشتری مدار، در عصر نوین بازارهای رقابتی در دنیای تجارت امروز است.ارتباطی موثر و مدیریت شده که منجر به ایجاد تعامل بین شما و مخاطبان کسب و کارتان شود. در ادامه قصد داریم با بررسی کامل تمام جوانب مفهومی و کارکردی مبحث سی ار ام، دیدگاه جامعی برای شما در خصوص شناخت این پارادایم مدیریتی در هدایت مشتری محور فرآیندهای فروش و بازاریابی کسب و کارها ایجاد کنیم. رابط کاربری بصری و ادغام آسان با سایر ابزارهای HubSpot و دیگر سرویسها، این سیستم را به یکی از گزینههای محبوب در میان کسبوکارهای کوچک تبدیل کرده است. اگرچه این CRM رایگان است، اما امکانات آن در مقایسه با سیستمهای پولی محدودتر است و ممکن است برای کسبوکارهایی که به دنبال امکانات پیشرفتهتر هستند، نیاز به ارتقاء به نسخههای پولی وجود داشته باشد.
۸. بینظمی و عدم انسجام در روند تایید و اجرای فرآیندها
همچنین به مشتریان به صورت شخصی و ویژه ای توجه می شود که در تجربه خرید آن ها تاثیر بسیار مثبتی دارد. آن ها می توانند از این مزیت استفاده کنند تا مشتری را به خود وفادار کنند، مثلا می توانند به مشتری بر اساس علایقی که دارد تخفیفاتی را ارائه کنند و سعی کنند تا خاطره ای خوش از خود را در ذهن او ثبت کنند. سی آر ام تحلیلی همانطور که از نامش مشخص است برای تجزیه و تحلیل اطلاعات مشتری است. دادههای بدست آمده در سیستم CRM عملیاتی به منظور دستهبندی مشتریان، شناسایی پتانسیل فروش بهتر، بهبود کمپین های تبلیغاتی و افزایش اثربخشی آن ها مورد تجزیه و تحلیل قرار میگیرند. امروزه کسب و کارها سریع تر از همیشه در حال رشد هستند و در بازاریابی و فروش آن ها فرصت های جدیدی برای تعامل با مخاطبان جدید از طریق شبکه های اجتماعی و ویدئو مارکتینگ ایجاد می شود.
یکی از دلایل موفقیت آنها تواناییشان در ارائه محتوای شخصی سازی شده است، خواه محصولات پیشنهادی بر اساس خرید اخیر باشد یا توصیه های برنامه تلویزیونی مشابه آنچه که اخیراً تماشا کرده اید. دلیل امکان چنین هدف گذاری دقیق تا حد زیادی به لطف یکی از داغ ترین روندهای مدیریت ارتباط با مشتری است یعنی هوش مصنوعی. در گذشته کسبوکارها بیشتر روی بُعد عملیاتی و مشارکتی متمرکز بودند، اما بعد از مدتی دریافتند که استفاده از بعد تحلیلی نیز برای تبیین استراتژیها و تصمیمگیریهای تاکتیکی، جذب و حفظ مشتری بسیار ضروری است. این تحلیلها به شرکتها این امکان را میدهند تا نیاز مشتریانشان را بهتر درک کرده و در جهت ارتقا کسب و کار خود بر اساس نیاز بازار تلاش کنند.
در این مقاله، به بررسی اهمیت CRM، ابزارهای موجود در بازار، و بهترین روشهای پیادهسازی آن خواهیم پرداخت. پلتفرم CRM نرمافزاری است که به کسبوکارها در مدیریت روابط با مشتریان کمک میکند و با تمرکز دادهها، فرآیندهای فروش، پشتیبانی و بازاریابی را بهبود میبخشد. یکی از ویژگیهای برجسته Pipedrive، امکان نمایش بصری و ساده فرآیندهای فروش است که به کاربران کمک میکند تا به وضوح ببینند در چه مرحلهای از فروش قرار دارند و چه اقداماتی باید انجام شود. با این حال، این سیستم تمرکز کمتری بر روی امکانات بازاریابی و خدمات پس از فروش دارد و ممکن است برای کسبوکارهایی که به دنبال یک CRM جامعتر هستند، نیازهای آنها را به طور کامل برآورده نکند. با وجود تمامی این ویژگیها، هزینه بالای این سیستم ممکن است برای برخی کسبوکارهای کوچک چالشبرانگیز باشد، اما برای شرکتهای بزرگتر که نیاز به قابلیتهای پیشرفته دارند، یک راهحل عالی محسوب میشود. بله، کسبوکارهای کوچک با استفاده از CRM می توانند روابط با مشتری را بهبود بخشند، فرآیندهای فروش را ساده کنند و بهره وری را افزایش دهند.
نتیجه آن، کاهش اشتباهات انسانی، تسریع در انجام کارها و افزایش کارایی کلی سازمان خواهد بود. برای تسهیل و خودکارسازی اجرای فرآیند، معمولاً از نرمافزارهای مدیریت فرآیند (BPMS) استفاده میشود. با این حال، در برخی موارد، بسته به شرایط سازمان، فرآیندها میتوانند بدون اتوماسیون نرمافزاری و بهصورت دستی نیز پیادهسازی شوند.
این بررسی، معرفی جامعترین و قدرتمندترین ابزارهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) موجود در بازار را در سال ۲۰۲۵ به پایان میرساند. ما با دقت و بر اساس معیارهای مختلفی مانند قابلیتها، کارایی، مقیاسپذیری و بازخورد کاربران، این پلتفرمها را انتخاب کردهایم تا به شما در انتخاب بهترین راهکار برای نیازهای خاص کسبوکار خود کمک کنیم. توصیه میشود قبل از انتخاب نهایی و پیادهسازی یک سیستم CRM، چندین گزینه را به صورت آزمایشی مورد بررسی قرار داده و با توجه به نیازها و بودجه خود، بهترین انتخاب را انجام دهید. مدیران معمولا بعد از اینکه حسابی با فرایندهای فروش خودشان سروکله زدند شروع به جست و جو درباره اینکه «بهترین نرم افزار CRM چیست» میکنند.
علاوه بر این، یک CRM بهینه با جریانهای کاری قابل تنظیم به شما امکان میدهد تا ابزار را با فرآیندهای منحصر به فرد خود تنظیم کنید و ارتباط و کارایی آن را با تکامل کسبوکارتان بهبود بخشید. مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) به شرکتها کمک میکند که مسیر درآمدزایی خود را ردیابی و تقویت کنند و در عین حال اتوماسیون فروش را حفظ و بهبود بخشند. CRM به تیمهای مختلف این امکان را میدهد تا تعاملات با مشتری و فعالیتهای فروش را در سراسر کانالهای ارتباطی، در یک مکان مرکزی ثبت و مدیریت کنند. CRM یک سیستم برنامه ریزی شده برای مدیریت ارتباط با مشتریان فعلی و مشتریان آتی کسب و کارهاست. پاسخ به سوال سی آر ام چیست را باید در نگرش به رویکردی جستجو کرد که به عنوان بخشی از استراتژی فروش یک شرکت به دنبال ایجاد، حفظ، توسعه و تعمیق روابط با مشتریان در طول چرخه عمر مشتری است. دیدار همچنین به کسبوکارها این امکان را میدهد که به طور مداوم با مشتریان خود در ارتباط باشند و اطلاعات مرتبط با آنها را به صورت دقیق و بهروز نگه دارند.
دیتا ساینس چیست + بررسی اهمیت دیتا ساینس در دنیای علم
بسته به این که از چه نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری ای استفاده می کنید، می توانید انتقال اطلاعات مشتریان را در عرض چند روز انجام دهید. امنیت و حریم خصوصی دادهها، بهویژه در ارتباط با اطلاعات حساس مشتریان، از اهمیت بالایی برخوردار است. ابزارهای CRM را که ویژگیهای امنیتی قوی مانند رمزنگاری، دسترسی مبتنی بر نقش و انطباق با مقررات مانند GDPR را ارائه میدهند، در اولویت قرار دهید. این امر خطر نقض دادهها را به حداقل میرساند و اطمینان حاصل میکند که کسبوکار شما با استانداردهای قانونی مطابقت دارد. اما آنها همچنین باید تحلیل گرانی باشند که بتوانند مجموعه داده های پیچیده ای را اجرا کنند و از الگوهای رفتاری معنی بگیرند. سرانجام، آنها همچنین باید در بازاریابی مهارت داشته باشند، زیرا آنها از این داده ها برای کمک به تیم های بازاریابی استفاده می کنند تا برنامه های ارتباطی چند وجهی را طراحی و تنظیم کنند.
در مقاله بالا برای نرم افزار سی آر ام crm را به طور کامل بررسی کردیم و توضیح دادیم که crm چیست؟ و چگونه ارتباط با مشتریان خود را مدیریت کنید. همچنین کاربردهای نرم افزار crm را بیان کردیم امیدوارم که این مقاله برای شما مفید باشد. نرم افزار یا فناوری CRM ابزاری یا سیستمی از ابزارها است که به کسب و کارها کمک می کند تا داده های اطلاعات مشتری را برای مدیریت بهتر روابط با مشتری جمع آوری، سازماندهی و تجزیه و تحلیل کنند. CRM مخفف (Customer relationship management) مدیریت ارتباط با مشتری به زبان ساده یا فرایند مدیریت تعاملات با مشتریان در طی فرآیند فروش است.
CRM با تحلیل دادههای مشتریان به شرکتها کمک میکند تا کمپینهای تبلیغاتی مؤثرتری اجرا کنند. با کمک ابزارهای CRM، تیمهای فروش میتوانند مشتریان بالقوه (Leads) را بهتر شناسایی کرده و آنها را به خریدار واقعی تبدیل کنند. نرم افزار CRM خوب باید قادر باشد به طور جامع اطلاعات مشتریان را در مکان مرکزی ذخیره و مدیریت کند. اطلاعات تماس، تاریخچه خرید، فعالیتها و تعاملات با مشتریان، اسناد و سایر جزئیات مهم مشتری از جمله این موارد است. شرکتهای مختلفی در زمینه crm خدمات ارائه میدهند که از جمله آنها میتوان به نرم افزار CRM مایکروسافت، پیام گستر، دیدار، دانا پرداز، Zoho، HubSpot، Salesforce و … اشاره کرد.
• اعتماد: مشتری باید به کیفیت محصولات یا خدمات شما اعتماد داشته باشد.
سازمانها از BPMS برای بهبود و خودکارسازی فرآیندهای کاری خود استفاده میکنند. این سیستمها به کاهش انجام کارهای تکراری، افزایش دقت و بهبود عملکرد کلی سازمان کمک میکنند. همچنین، فرآیندهای دستی و کاغذی را به شیوههای دیجیتال و خودکار تبدیل میکنند.
CRM مخفف Customer Relationship Management به معنی مدیریت ارتباط با مشتری است؛ اما با یک ترجمه ساده که نمیتوان معنی ارتباط با مشتری را فهمید! پس بیایید ببینیم که مدیریت ارتباط با مشتری در دنیای بیزینس و کسب و کار چه معنی دارد. مثلاً شاید در شروع کارتان میتوانستید برای حفظ اطلاعات مشتریان، قرار ملاقاتها، متن صورت جلسهها و…
انتخاب بهترین نرم افزار CRM
میخواهید لیستی از تمام سرنخهای مشتریان با امتیاز بالای واجد شرایط بودن تخفیف ها را مشاهده کنید. با استفاده از فهرستهای هوشمند، میتوانید این فیلتر را به عنوان یک نمای ذخیره شده ایجاد کنید تا هر زمان که بخواهید به راحتی به آن دسترسی داشته باشید. هنگامی که توانستید سودآورترین مشتریان خود را شناسایی کنید، می توانید با هدیه هایی که به آنها می دهید آنها را خوشحال کنید. ارزش بازاریابی CRM چیست؟ گزارشی که اخیراً توسط IBM جمع آوری شده است نشان داد که مشاغل با تصویب CRM 65٪ افزایش فروش داشته اند. یک بیزینس تجاری معمولی، یک سازمان بزرگ، یک مجموعه چند شرکتی، یک نمایندگی فروش بیمه، یک هتل یا رستوران یا یک آژانس مسافرتی و یا حتی یک بیمارستان، بستر استقرار راهکارهای CRM محسوب میشوند. همچنین اگر ماموریت سازمان شما در توجه به مخاطبان اصلی آن برای رعایت مسئولیتهای اجتماعی شرکت باشد، ناگزیر هستید که پیاده سازی CSR را در دستور کار قرار دهید.
مدیران این شرکت اعلام کردند قصد دارند تا سال ۱۴۰۴ به ۶ هزار داستان موفقیت در کسبوکارهای ایرانی برسند و برای این هدف، روی هوش مصنوعی نیز سرمایهگذاری کردهاند. پروژهای که به گفته آنها، بهزودی دیدار را به نخستین CRM ایرانی مبتنی بر AI تبدیل خواهد کرد. با در نظر گرفتن این چالش ها و راه حل های مناسب، سازمان ها می توانند فرآیند پیاده سازی CRM را بهینه کرده و از مزایای آن در بهبود روابط با مشتری و افزایش بهره وری بهره مند شوند. اگر این مطلب شما را از کاستیهای CRM سازمان خود آگاه کرده است، یا اگر به دنبال ارتقاء آن هستید تا از شرکتهای باهوشتر جا نمانید. برای گرفتن مشاوره ارتباط با مشتری می توانید فرم سئو مگ زیر را پر کنید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند. در اقتصاد امروز، تلاش صرف برای رقابت بر روی محصول و قیمت، یک نبرد بازنده است.
برای پاسخ به سوال bpm چیست باید بگویم که، مدیریت فرآیندهای کسبوکار یک رویکرد ساختار یافته و نظاممند برای تحلیل، طراحی، اجرا، نظارت و بهینهسازی فرآیندهای سازمانی است. اگر تصمیم گرفتید که از یک ابزار اتوماسیون بازاریابی استفاده کنید، استراتژی شما باید بسته به ابزارهایی که استفاده میکنید و اهدافی که تعیین کردهاید، متفاوت باشد. استفاده از ابزارهای دیجیتال برای خودکارسازی وظایف بازاریابی میتواند به شما کمک کند تا به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید. اگر در مراحل اولیه کسبوکار هستید و تیم شما چندین مسئولیت را همزمان مدیریت میکند، افزودن یک ابزار اتوماسیون بهتنهایی مشکلات را حل نخواهد کرد. برای ماندن در این بازار پر رقابت، ایجاد رابطهای پایدار با مشتریان فعلی ضروری است. اتوماسیون میتواند به ایجاد روابط قویتری با هر یک از مشتریان شما کمک کند.
فروش حرفهای
- قرار دادن قدرت این ترند CRM در کف دست نیروهای شما به پیشبرد برندتان و افزایش رضایت مشتری( به خاطر گرفتن پاسخ سریع) کمک میکند.
- علاوه بر این، Zoho CRM با دیگر ابزارهای Zoho ادغام میشود، که این امر به کسبوکارها امکان میدهد تمامی نیازهای خود را در یک پلتفرم یکپارچه برآورده کنند.
- انتخاب بهترین ابزارهای CRM پولی و رایگان برای کسبوکارتان نیازمند درک نقاط قوت منحصر به فرد هر ابزار، سهولت استفاده و مقیاسپذیری آن است.
- تحقیق دقیق روی مشتریها به شما کمک میکنه روی نکات کلیدی تمرکز کنید که تعیین می کنن کسب و کارتون موفق میشه یا نه.
- سازمانها نیاز خواهند داشت فرآیندهایی انعطافپذیر و قابل تطبیق با تغییرات سریع بازار، قوانین و نیازهای مشتری داشته باشند؛ بنابراین، چابکی در BPM به یک اصل اساسی تبدیل میشود.
- 🚀 در بخش بعدی، به بررسی بهترین نرمافزارهای CRM در بازار و مقایسهی آنها خواهیم پرداخت.
HubSpot CRM به تمام جزئیات – ورود به سیستم ایمیل، ضبط تماسها و مدیریت دادهها – توجه میکند، بنابراین از هدر رفت زمان جلوگیری میکند. کاربران میتوانند معاملات موفق و ناموفق، قرار ملاقاتهای برنامهریزی شده و قراردادهای ارسال شده در هر دوره زمانی را مرتب کرده و عملکرد را بر اساس سهمیههای فروش پیگیری کنند. معاملات را بر اساس نام، مالک، مقدار یا مرحلهای با فیلترهای سفارشی در کسری از زمان مرتب کنید. اگر یک نرم افزار CRM همه کاره و تطبیقپذیر میخواهید شبک نکنید CRM هاب اسپات پاسخگوی نیازهای شماست.
اولی اینکه میتوانند تعاملات مشتری (از طریق ایمیل، تماس تلفنی، رسانههای اجتماعی یا سایر کانالها، بسته به قابلیتهای سیستم) را ثبت و ضبط کند. میتوانند فرآیندهای مختلف، مانند وظایف، تقویمها و هشدارها را به طور خودکار و یکپارچه تنظیم و اعلام کند تا سیستم سریعتر پیش برود. همچنین این قابلیت را دارد که مدیران بتوانند از طریق اطلاعاتی که در سیستم ضبط میکند به مدیران گزارش دهد تا عملکر و بهرهوری را پیگیری کنند. 🔹 نرمافزارهای CRM با ابزارهای تحلیل پیشرفته، به کسبوکارها کمک میکنند تا تصمیمات دادهمحور بگیرند. پس از انتخاب نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) مناسب، مرحلهی بعدی پیادهسازی و استفادهی موثر از آن در سازمان است.
هدف از CRM مشارکتی، نه تنها ارتباط و تعامل با مشتریان است بلکه می تواند با ذینفعان نیز رابطه خوبی برقرار کند. موفقیت کسب و کار بستگی به روابط خوب با کلیه ذینفعان یعنی تامین کنندگان، فروشندگان، توزیع کنندگان و کلیه کسب و کارهای مرتبط دارد. در مدل استراتژیک، تمرکز تیم بر روی جذب مشتری، حفظ و نگهداشت مشتری از طریق بالابردن رضایتمندی و استفاده از انواع ابزارهای موجود جهت افزایش وفاداری مشتری است. هر مشتری بالقوه با یک رویکرد فردی کمک می کند تا درک دقیقی از اینکه چگونه محصول یا خدمات شما برای آنها ارزش ایجاد می کند، بدست آورید.
آنها همچنین مستقیماً با فروش همکاری می کنند تا مطمئن شوند این تیم ها اطلاعات مورد نیاز برای بستن معاملات بیشتر را دارند. سیستم عامل های CRM سیستم های قدرتمندی هستند که تمام داده های حاصل از فروش و مشتریان شما را در یک مکان به هم متصل می کنند. CRM تمام تماس ها، ایمیل ها و جلسات را ضبط و تجزیه و تحلیل می کند، و به بهبود خدمات مشتری، فروش و افزایش درآمد کمک می کند. به طور قطع دلیل رجوع شما به این صفحه، احساس نیاز شما درباره مهم بودن موضوع جذب و نگهداری مشتری برای کسب و کارتان است.
با شناسایی فرآیندهای موجود، حذف مراحل غیرضروری و بازطراحی ساختار اجرای فرآیندها، سازمانها میتوانند بهرهوری بیشتری داشته باشند و عملکرد کارکنان نیز ارتقاء یابد. این رویداد نشاندهنده تعهد دیدار به نوآوری و پاسخگویی به نیازهای متنوع کسبوکارها بود. با اضافه شدن این قابلیتها، دیدار نهتنها به سادهسازی فرایندهای فروش کمک میکند، بلکه تجربه پشتیبانی مشتریان را نیز به سطح جدیدی ارتقا داده است. این ابزارها باید کاربرپسند باشند و بهراحتی با سیستمهای موجود شما یکپارچه شوند.
این سیستم عصبی تمام جریانهای اطلاعاتی از دادههای فروش، مشتری، بازاریابی و نظارت بر شبکههای اجتماعی را مدیریت و بررسی میکند و علاوه بر آن این اطلاعات را به اطلاعات تجاری قابلاجرا ترجمه میکند. انتخاب یک نرمافزار CRM مناسب میتواند تفاوت چشمگیری در رشد و بهرهوری یک کسبوکار ایجاد کند. در سال ۲۰۲۵، رقابت بین نرمافزارهای CRM بیشتر شده و هر پلتفرم با تمرکز بر قابلیتهای منحصربهفرد، سعی دارد نیازهای کسبوکارها را بهتر برآورده کند. در این بخش، نگاهی دقیق به برخی از برترین نرمافزارهای CRM در سال ۲۰۲۵ میاندازیم و ویژگیهای کلیدی آنها را مقایسه میکنیم. یکی از دلایل اصلی از دست دادن مشتریان، عدم پاسخگویی مناسب به نیازهای آنهاست.
جریانهای کاری اتوماسیون بازاریابی خود را به صورت ماهانه، سهماهه و سالانه بررسی کنید. نقشه سفر مشتری (Customer Journey چیست) مجموعهای از تجربیات شخصیسازیشده مشتری با برند شماست. با استفاده از اتوماسیون بازاریابی، میتوانید تعامل مشتری با برندتان را بر اساس دادههای مشتری تنظیم کنید تا یک سفر مشتری یکپارچه و مداوم را در تمامی نقاط تماس با برند ایجاد کنید. ابزارهای اتوماسیون بازاریابی به مقیاسپذیری تلاشهای بازاریابی شما کمک میکنند، اما نباید سیستمی را مقیاسبندی کنید که هنوز بهدرستی کار نمیکند. امروزه مشتری میتواند از کانالهای ارتباطی مختلفی مشکلات خود را مطرح سازد. یک مشتری ممکن است ابتدا مشکل خود را از طریق توییتر مطرح کند، سپس برای پیگیری خدمات، از ایمیل یا تلفن استفاده کند.
اما وقتی تعداد مشتریها افزایش مییابد، ارتباطات شما هم پیچیدهتر شده و مدیریت آن سختتر میشود. 🔹 نرمافزارهای CRM مدرن با سایر ابزارهای کسبوکار یکپارچه میشوند تا جریان کاری را بهبود بخشند. 🔹 در آینده، کسبوکارها میتوانند CRM خود را بدون نیاز به برنامهنویسی سفارشیسازی کنند. این نوع سیستمها به کاربران اجازه میدهند که فرآیندهای خود را از طریق رابطهای گرافیکی طراحی و تنظیم کنند.
بدیهی است هر فرآیندی برای پیاده سازی باید در قالب یک سیستم اجرایی قرار بگیرد. نرم افزار CRM نیز، اجرایی کردن رویکرد سیستماتیک مدیریت ارتباط با مشتریان را بر عهده دارد. تصمیمگیری درباره ادامه همکاری با مشتریان کم ارزش، به عوامل مختلفی بستگی دارد.
تیم دیدار اعلام کرد بهبود تجربه کاربری در اپلیکیشن موبایل همچنان در اولویت است و نسخه iOS این اپلیکیشن نیز در حال توسعه است، هرچند تحریمها چالشهایی در این مسیر ایجاد کردهاند. یکی دیگر از عوامل کلیدی برای موفقیت در اتوماسیون بازاریابی، شناخت مسیر مشتری است. شما نمیتوانید مشتری را در هر مرحله از سفر خود در مسیر تبدیل شدن به یک خریدار همراهی کنید، مگر اینکه بدانید این سفر چگونه پیش میرود.
این نوع CRM میتواند طراحیهایی بسیار شبیه به مخاطبان گوگل یا دفترچه تلفن معمولی داشته باشد. همانطور که در متقاعد کردن مشتری برای استفاده از محصول یا سرویس خود تلاش میکنید، اطلاعات لازم را نیز در سیستم کاری خود وارد میکنید. سپس زمانی که این مشتریها برای استفاده از محصولات شما متقاعد شدند، این سرنخها را به فروش تبدیل میکنید. به خاطر داشته باشید که ایدۀ اصلی در همه نرمافزارهای CRM این است که شما بتوانید تمام نقاط تماس خود را با مشتری را ثبت و ضبط کنید.
هر استراتژی یا رویکردی که از داده ها برای ایجاد، بهبود و مدیریت روابط مشتری استفاده می کند، می تواند تحت عنوان “CRM” قرار گیرد، اما این اصطلاح بیشتر در مورد نرم افزار با فناوری CRM استفاده می شود. بهترین نرم افزار CRM، علاوه بر سهولت و سادگی باید بتواند دستیابی به اهداف استقرار سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان را هم تسهیل کند. زمانی که ما مشتریان خود را بهخوبی بشناسیم، میتوانیم ارتباط مؤثرتری با آنها برقرار کنیم، نیازهایشان را بهتر درک کنیم و در نتیجه محصولات و خدماتی ارائه دهیم که دقیقا مطابق با خواستههایشان باشد.
باور نمیکنید؟ فقط کافیست به مزایای این نرم افزار اشاره کنم تا خودتان متوجه شوید. این ها همون چیزایی هستن که از نرم افزار CRM برای مدیریتشون استفاده می کنید. یکی از مهمترین قابلیتهای نرم افزار Freshsales کیفیت بالای بخش UI آن است. Freshsales نیز یکی دیگر از نرم افزارهای سی آر ام بهحساب میآید که در بخش فروش و برنامهریزی مناسب میتوان از آن استفاده کرد. مهمترین ویژگی این نرم افزار ارسال فوری پیامها و گزینههای سفارشیسازی است. برای آشنایی بیشتر با این نرمافزار crm، میتوانید مطلب نقد و بررسی crm پیام گستر را در وبلاگ فالنیک بخوانید.