سئو داخلی

استراتژی سئو چیست: آموزش قدم به قدم تدوین تا اجرا

وقتی تمامی سایت‌ها از کلمات کلیدی کوتاه و اصلی استفاده کنند، در روند رتبه بندی SERP تاثیری نخواهد داشت. در نتیجه با کلمات کلیدی طولانی و اختصاصی، این امکان فراهم می‌شود که SERP بتواند در رتبه بندی سایت‌ها مطابق با کلمات کلیدی عمل کند. برای اینکه بهتر متوجه شوید، به مثال توجه کنید؛ فرض کنید که سایت انتخابی شما در مورد مبلمان خانه است. در عبارت کلی، واژه مبلمان می‌تواند بازدیدهای بالایی داشته باشد. بنابراین انتخاب این کلمه به عنوان یکی از کلمات کلیدی مناسب است و می‌تواند در روند رتبه بندی کمک کند. برای دیگر کلمات کلیدی می‌توانید از مواردی چون خصوصیات مبلمان خانه، انواع مبلمان و موارد این چنینی که با محتوای شما ارتباط دارد، استفاده کنید.

اتفاقاً این موتور جستجو به صورت ماشینی مطالب و جستجوهای کاربران را درک نمی کند. با توجه به مفهوم استراتژی که در بخش قبلی بیان کردیم، استراتژی سئو یعنی ابتدا اهداف کسب‌وکار یا سایت خود را از سئو مشخص کرده و سپس برنامه‌ای عملیاتی برای رسیدن به این اهداف تعیین کنیم. این استراتژی مناسب سایت‌هایی است که با صفحات محدود راه‌اندازی می‌شوند و می‌خواهند در زمان کوتاه، روی چند کلمه کلیدی خاص به رتبه برسند.

برنامه اجرایی و گانت چارت

استراتژی سئو چیست و چرا لازم است؟

علاوه بر این، جستجوهای موبایلی نیز به طور فزاینده‌ای در حال افزایش است. با این رویکرد، نه تنها می‌توانید در موتورهای جستجو رتبه بالاتری کسب کنید، بلکه تجربه بهتری را برای کاربران فراهم خواهید کرد. اگر به دنبال گسترش برند خود به سطح بین‌المللی هستید، لازم است استراتژی سئو سایت خود را متناسب با نیازهای بازارهای مختلف تنظیم کنید. اینجا به ۴ نکته کلیدی می‌پردازیم که برای استراتژی سئو سایت‌های بین‌المللی ضروری است. پس در ابتدا باید یک کلمه کلیدی را در قسمت جستجوی Google سرچ کنید و لیستی از پیشنهادات را برای خود بنویسید.

همه‌ چیز باید سریع اجرا شود؛ از تولید محتوا تا طراحی صفحات فرود. به همین دلیل به آن استراتژی «Hop-Hop» می‌گویند؛ یعنی پرش‌های سریع برای گرفتن نتایج فوری. سئو برای مؤسسات آموزشی ارزشمند است زیرا به آن‌ها کمک می‌کند حضور آنلاین خود را بهبود بخشیده و دانش‌آموزان یا مربیان بیشتری را جذب کنند. موسسات با بهینه‌سازی سایت و منابع آموزشی خود می‌توانند دانشجویان آینده را جذب کرده و خود را به عنوان منابع معتبر دانش معرفی کنند. برای کسب‌وکارهای محلی، سئو سازی برای بهبود دید آنلاین آن‌ها در منطقه جغرافیایی مربوطه ضروری است.

چرا که فایل‌هایی با حجم بالا، سرعت عملکرد سایت شما را با کندی روبه رو می‌کنند. تا اینجا تمامی مراحلی که گفته شد، در رابطه با سئو داخلی بود، حال زمان آن رسیده تا به ارائه توضیحاتی در مورد سئو خارج صفحه بپردازیم. این کلمات کلیدی به عنوان ستون‌هایی در نظر گرفته می‌شوند که هر کدام کلمات کلیدی دیگری را در خود جای می‌دهند.

سئو تکنیکال یا سئوفنی یکی از ضروری ترین فاکتورهای مورد نظر خزنده های گوگل در بر دارد چرا که هموار کردن مسیر برای index شدن کلیه صفحات وبسایت یکی از اصلی ترین موارد برای دریافت رتبه بالا در نتایج گوگل است. اگر سئو تکنیکال سایت اصولی و حرفه ای انجام شود علاوه بر رشد چشمگیر سایت مزایای زیر را هم در بردارد. با فعالسازی این گزینه میتوانید کاربر را راهنمایی کنید که چگونه به این مسیر از وبسایت شما رسیده است و برای بازگشت چگونه و از چه مسیری میتواند بازگردد. البته این راهنما مخصوص کاربران است و میتواند باعث خلق تجربه کاربری شود برای صفحه اصلی سایت نیاز به ساخت بردکرامب نیست. در این ۴ حالت سایت با پروتکل https و https همچنین با www و بدون www خوانده می شود. بهتر است یکی را انتخاب نمایید که گوگل طبق آن، وضعیت سایت شما را در نظر گیرد.

این گونه احتمال جریمه شدن شما توسط گوگل بسیار کاهش پیدا می کند. با گذراندن این مرحله، خیال تان بابت بخشی از مسیر آینده راحت خواهد بود. اگر مراحل قبلی را درست طی کرده باشید، از موضوعات مهم مطلع هستید. گاهی ممکن است کاربران عبارت های مختلفی را جستجو کنند؛ با این حال گوگل آن ها را سمت نتایج مشابهی هدایت می کند. برای مثال «بهترین کفش سالنی» و «بهترین کفش فوتسال» جزو همین دسته موارد هستند. درست است پایهٔ استراتژی سئو روی کلمات کلیدی است اما گوگل هوشمندتر از تصور شما عمل می کند.

  • نکست با داشتن هزاران مطلب آموزشی و کامل، از صفر تا صد موضوعات مرتبط با حوزه وب را پوشش داده و بصورت مداوم، سعی در تکامل آن دارد.
  • همانطور که گوگل به بهبود الگوریتم NLP ادامه می‌دهد، مدام سعی می‌کند که درک درست‌تری از کیفیت محتوا داشته باشد.
  • آموزش سئو به علاقه‌مندان کمک می‌کند تا نحوه برخورداری از ترافیک طبیعی (ارگانیک) و بهبود رتبه در نتایج جستجو را یاد بگیرند.
  • این اقدامات بر اساس توصیه های سایت Backlinko و Mangools طراحی شده اند.
  • به عنوان مثال یک فروشگاه لپ‌تاپ می‌تواند واژه رایگان را، به‌عنوان کلمه منفی اضافه کند.

سئو کلاه سیاه در حقیقت به روش‌ها و تکنیک‌هایی گفته می‌شود که می‌توانید بر اساس آن‌ها رتبه سایت خود را… هیچ کمپین سئو ای، بدون داشتن استراتژی معنا و مفهوم پیدا نمی کند و تنها شامل پیاده سازی تعدادی Practice های سئو است که در نهایت شاید نتیجه بخش باشند، اما بهترین نتیجه را به بار نخواهد آورد. فرض کنید که بازار اینترنتی بامیلو، اقدام به برگزاری یک کمپین سئو می کند.

یکی از راه‌هایی که در استراتژی سئو مطرح است، همین مسئله وبلاگ نویسی است. با نوشتن وبلاگ می‌توانید تاثیر زیادی روی رتبه بندی کلمات کلیدی سایت خود بگذارید و سبب جذب کاربران به وب سایت خود شوید. البته لازم به ذکر است که وبلاگ نویسی هم شرایط و ویژگی‌های خاصی دارد که سبب باکیفیت شدن آن می‌شود. تحقیق کلمات کلیدی، بررسی صفحه اول گوگل، طراحی تقویم محتوایی، تولید محتوا، بهینه سازی صفحه محتوا، بک لینک، بررسی میزان پیشرفت و شناسایی مشکلات و رفع آن ها. هدف از لندینگ پیج برای سئو، جذب ترافیک ارگانیک برای مجموعه خاصی از کلمات کلیدی است.

فرضاً به مخاطبان خود بگویید چطور بر اساس نوع وب سایت شان، چک لیست سئویی درست کنند. این گونه مدیر یک سایت خبری تفاوت نیاز خود با یک سایت فروشگاهی را به راحتی می فهمد. اگر دنبال یک نرم افزار ساده و سر راست هستید، سراغ اکسل یا گوگل شیت بروید.

مرحله دوم) لیستی از کلمات کلیدی مدنظرتان آماده کنید

برای مثال من میران سرچ دو کیوورد سئو و سئو سایت را در گوگل ترندز بررسی کردم. با استفاده از این ابزار می‌توانید میزان سرچ کلمات کلیدی مد نظرتان را ملاحظه و با هم مقایسه کنید. من نهال هستم از تیم خدمات سئو منتوریکس و در این مطلب می‌خواهم به شما بگویم استراتژی سئو چیست، چه کاربردی دارد و چطور می‌توان آن را ایجاد کرد. شاید اگر در سال‌های گذشته می‌خواستید با پاسخ به این سوالات، از این رقبا جلو بزنید، راه حل مطلوب این بود که تمام محتواها و روش‌های انتشار محتوای آن‌ها را کپی می‌کردید؛ اما در حال حاضر شاید با این روش چندان به نتیجه نرسید.

در نهایت با ایجاد محتوای بهینه و هدفمند، بهترین نتایج را در جست‌وجوها به دست می‌آورید. داده‌های ساختاریافته یا Schema Markup جزو سئو تکنیکال هستند که به گوگل کمک می‌کنند محتوای سایت شما را بهتر و سریع‌تر درک کند. این کدها به‌طور خاص اطلاعاتی مثل نقد و بررسی‌ها، تاریخ انتشار، آدرس، قیمت‌ها و موارد مشابه را مشخص می‌کنند. استفاده از داده‌های ساختاریافته باعث نمایش اطلاعات باارزش (Rich Snippets) در نتایج جستجو می‌شود، که این امر توجه کاربران را جلب می‌کند و نرخ کلیک را افزایش می‌دهد.

استراتژی سئو چیست و چرا لازم است؟

کسب‌وکارها با بهینه‌سازی وب‌سایت و فهرست‌های محلی خود، می‌توانند مشتریان محلی بیشتری را جذب کرده و مراجعه حضوری به مکان‌های فیزیکی خود را نیز افزایش دهند. در سال ۱۹۹۸، گوگل وارد عرصه شد و با طراحی ساده و تمرکز بر لینک‌ها و محتوای باکیفیت، به سرعت به محبوبیت رسید. گوگل الگوریتم‌های پیچیده‌تری را برای جلوگیری از سوءاستفاده‌ها و ارائه نتایج دقیق‌تر به کاربران معرفی کرد. طراحی استراتژی سئو یعنی با استفاده بهینه از منابعی که در اختیار داریم و شناخت رقبا و مخاطب، به بهترین جایگاه ممکن در گوگل برسیم.

به همین دلیل، اضافه کردن این کدها به صفحات سایت به بخشی از استراتژی سئو تبدیل شده است که به بهبود رتبه کمک می‌کند و تجربه کاربری را نیز ارتقا می‌دهد. استراتژی سئو یعنی برنامه‌ای که به شما کمک می‌کند محتوای سایت‌تان را طوری تولید و بهینه‌سازی کنید که در نتایج گوگل بهتر دیده شوید و بازدیدکننده بیشتری جذب کنید. این استراتژی‌ شامل کارهایی مثل تحقیق کلمات کلیدی، بهینه‌سازی صفحات، تنظیمات فنی سایت و ساخت لینک‌های معتبر است. به زبان ساده، وقتی می‌خواهید ترافیک طبیعی و بدون تبلیغات برای سایت‌تان بگیرید، باید از یک برنامه منظم و هدفمند در سئو استفاده کنید. در مسیر اجرای استراتژی سئو، نباید رقبای حاضر در صفحه اول گوگل را نادیده بگیرید. تحلیل رقبا به شما کمک می‌کند بفهمید چه وب‌سایت‌هایی در آن حوزه قوی هستند، از چه نوع محتوایی استفاده کرده‌اند، چه تعداد و کیفیتی از بک‌ لینک دارند و چطور ساختار سئوی داخلی‌شان را طراحی کرده‌اند.

اگر از ویدئو یا پادکست استفاده کردند، متنی خاص نوشتند، سوالات متداول را در متن خود جا داده‌اند، شما هم سعی کنید همین کار را با سبک و سیاق خودتان انجام دهید. سعی کنید به نکاتی که هر یک از آن‌ها جا انداخته‌اند هم اشاره و یک راهنمای جامع و کامل برای کلمه یا عبارت کلیدی مدنظرتان ایجاد کنید. علاوه بر این، دقت داشته باشید که استراتژی تنها مسیر را برای شما هموارتر می‌کند و هرچقدر هم که استراتژی سئو خوبی طراحی کرده باشید، تا آن را به اجرا نرسانید، عملا کارِ شما بیهوده خواهد بود.

برنامه بازاریابی کسب و کار

شایان ذکر است که می توانید سایتتان را با فرمت زیر در موتور جستجوی گوگل سرچ کنید و لیستی از صفحات ایندکس شده سایت خود را ببینید. کلیدواژه‌های محلی در دسته‌بندی کلمات کلیدی کم جست‌وجو قرار می‌گیرند. تمرکز آن‌ها روی یک منطقه خاص، رقابت کمتری را در مقایسه با کلمات عمومی ایجاد می‌کند. کاربران زمانی روی لینک کلیک می‌کنند که عنوان و توضیحات صفحه با نیازشان همخوانی داشته باشد.

به همین دلیل باید هر گونه مشکل فنی سایت مانند سرعت پایین را پیدا کرده و برطرف کنید. مادامی که در حال کار بر روی برنامۀ سئوی خود هستید، به خاطر داشته باشید که موفقیت‌های کوتاه‌مدت همیشه به موفقیت بلندمدت تبدیل نمی‌شوند. هیچ نقطه پایانی برای سئو وجود ندارد و همیشه باید رویکرد سئوی خود را بهبود بدهید تا سایتی شکست ناپذیر داشته باشید. در استراتژی، با تعیین بایدها و نبایدها و اولویت بندی کارها و نحوه انجام آن کارها، باعث بهره‌وری شده و ما را به شکل بهینه (کم هزینه یا سریعتر یا ساده تر یا مفرح تر یا … ) به مقصد (هدف) می‌رساند.

مرحله تدوین استراتژی سئو

همانطور که سئوی سایتتان را شروع می‌کنید و سعی می‌کنید که برای یک کلیدواژه رتبه بگیرید، رتبۀ شما برای کلمات کلیدی دیگر شروع به کاهش یافتن می‌کند. سند استراتژی سئو سایت، یک سری فایل هست که کارهای لازم و نحوه انجام آن کارها برای سئو کردن موضوعاتی مشخص را تعیین میکند. مهمترین معیارهای سنجش گوگل بر اساس رفتار کاربر (User Behavior) است. این شاخصهای سنجش، در زمان قبل از کلیک و بعد از کلیک کاربر روی نتایج گوگل، سنجیده می‌شود و گوگل بر اساس آنها می‌فهمد کاربرش از پاسخی که گرفته آیا رضایت دارد یا نه.

در دنیای رقابتی امروز، بدون استراتژی سئو نمی‌توانید از رقبای خود جلوتر بیفتید. کسب رتبه‌های بالا در نتایج جستجو، شما را از رقبای خود متمایز می‌کند. این مزیت رقابتی می‌تواند شما را به یک برند معتبر و شناخته‌شده تبدیل کند. بدون سئو، ممکن است حتی بهترین محصولات و خدمات شما به درستی دیده نشوند. با داشتن یک استراتژی سئو مناسب، می‌توانید به رتبه‌های بالاتری در نتایج جستجو دست یابید و بدین ترتیب ترافیک بیشتری به سایت خود جذب کنید. به خصوص با توجه به تغییرات مداوم الگوریتم‌های گوگل، سئو به عنوان ابزاری برای برقراری توازن در رقابت‌های بازار بسیار حیاتی است.

توجه به Auto Completion گوگل

کلمات کلیدی بلند (long-tail) خاص‌تر بوده و در معرض رقابت کمتر و تبدیل بالاتری قرار می‌گیرند. این نوع کلمات حداقل از ۳ واژه یا بیشتر تشکیل شده و جزئیات بیشتری در مورد یک موضوع ارائه می‌دهند. کفش ورزشی مناسب دویدن، بهترین موبایل سامسونگ برای عکاسی و تور ارزان کیش با هتل ۵ ستاره، از جمله کلمات کلیدی بلند به شمار می‌آیند. وقتی کاربران پاسخ نیاز واقعی‌شان را در به سایت‌شما ببینند، احتمال تبدیل شدن آن‌ها به مشتری وفادار افزایش می‎یابد. اینکار کمک بزرگی به شما برای دریافت بازخوردهای تحلیلی دقیق می‌کند.

نیازی نیست تمام استراتژی‌های موجود در دنیا را امتحان کنید تا به استراتژی سئوی مناسب برای کسب‌وکارتان برسید. فقط کافی است اصلی ترین رقبای خود را بررسی کنید و ببینید که کدام استراتژی برای آن ها جواب داده است و کدام یکی نه. کافیست ابتدا اهداف کسب و کار یا شرکت را مشخص کنید و از آن به اهداف بازاریابی برسید و بعد مشخص کنید کدام اهداف بازاریابی را قرار است از طریق سئو کسب کنید و چه معیاری برای اندازه گیری موفقیت تان در رسیدن به هدف سئو مهم است. سنجه اندازه گیری عددی پیشرفت سئو میتواند مواردی همچون تعداد بازدید، تعداد عضویت کاربران، تعداد فروش، میزان فروش و یا سنجه های دیگری همچون اینها باشد.

در صنعت سئو، امسال شاهد آژانس‌ها و تیم‌هایی هستیم که خدمات بهینه‌سازی طبق page experience ارائه می‌دهند. اگر تیمی درون سازمان خود ندارید که بهینه‌سازی سئو تکنیکال را انجام دهد، بهتر است که برونسپاری آن را درنظر داشته باشید. سعی کنید هرچندوقت‌یک‌بار محتواهای قبلی خود را به‌روزرسانی و لینک‌های داخلی به آن اضافه کنید. متن را دوباره بخوانید و ایرادهای نگارشی، ویرایشی و حتی فنی را برطرف کنید. همچنین گاهی اوقات عوض کردن عنوان سئو و متا دیسکریپشن هدفمند سایت شما را نجات می‌دهد.

لینک یا صفحه خراب نداشته باشید!

استراتژی سئو نقش حیاتی در موفقیت کسب‌وکار یا سایت شما دارد و هرچقدر که متخصص باشید، بدونِ استراتژی احتمال شکست خود را افزایش داده‌اید. به همین دلیل، در این مقاله از دی‌ام برد قصد داریم تا به بررسی مفهوم استراتژی سئو، اهمیت تدوینِ آن برای سایت و مراحل تدوین استراتژی سئو بپردازیم. در سال ۲۰۲۵، گوگل به محتوای باکیفیت و اطلاعات دقیق‌تر نسبت به گذشته توجه بیشتری می‌کند. محتوای خوب، شامل اطلاعات جامع، کاربردی و حل مشکلات کاربران است. گوگل به دنبال این است که بهترین و مرتبط‌ترین پاسخ‌ها را به جستجوهای کاربران ارائه دهد.

مطلبی که برای دیگر پایگاه های اینترنتی آماده می کنید نیز، باید کیفیت بالایی داشته باشد. تمامی مسائل از جمله سئو محتوا، استفاده از تصاویر و … را در ذهن داشته باشید. کدام یکی از این دو را باید انتخاب کنید؟ این نکته بیشتر از هرچیزی، به رقبای شما بستگی دارد. ایجاد چنین شرایطی علاوه بر افزایش بهره وری تیم شما، هزینه ها را نیز کاهش می داد. مرسی از مقاله ی خوبتون فقط ای کاش مفاهیمی که ممکنه به عنوان تازه وارد نشناسیمو لینک مقاله های آشنا شدن باهاشو میزاشتین. همانطور که اشاره شد، شما می‌توانید با استفاده از ابزارهای مختلفی مانند keywordtool.io، کیوردچی، میزفا، kwrank و غیره، این کلمات را پیدا کنید.

بنابراین به این نکته حسابی دقت داشته باشید و انتظارات‌تان را به شکل واقع‌بینانه‌ای تنظیم کنید. در صورت نبود مشکلات خاص در سایت و به فرض آماده بودن همه چیز بین ۶ تا ۱۲ ماه طول می‌کشد تا شما توسط گوگل دیده شوید. هرچه سایت A قدرتمندتر و البته مرتبط‌تر با موضوع سایت شما باشد، بک لینک قوی‌تری خواهید ساخت. اگر دوست دارید در این مورد بیشتر بدانید، مطالب دیگر من با عنوان «خوشه‌بندی محتوایی چیست و چطور به قدرتمندترین ابزار سئو تبدیل شد؟» را بخوانید. ۱- ابتدا مانند تصویر زیر، به بخش performance در سرچ کنسول خود بروید.

بررسی URL های سایت را در اولویت قرار دهید

در مرحله بعد باید این موضوعات را با تولید محتوای متنی یا تصویری، در یک صفحه از سایت خود قرار دهید و از کلمات کلیدی که برای اینکار انتخاب کردید، متناسب با موضوع و کلمه کلیدی ستون، استفاده کنید. استراتژی سئو در چنین‌ حالتی سبب سازماندهی محتوای سایت شما می‌شود و آن را در یک قالب به شکلی منظم می‌چیند. قدم بعدی در استراتژی سئو به بهبود سایت از منظر سئو تکنیکال و داخلی اختصاص پیدا می‌کند.

اگر برای چیدن یک استراتژی مناسب نمی‌دانید از کجا شروع کنید، ما در پایین مراحل انجام یک استراتژی اس‌ای‌او‌ در سال ۲۰۲۴ را نوشته‌‌ایم. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. استراتژی به زبان ساده، یعنی بدانیم دقیقا چه میخواهیم و برای رسیدن به آن دقیقا چه کارهایی موثر و ضروری است.

این ابزارها، توانایی تولید موضوع، تیترها، متاتگ‌ها، پاراگراف‌ها و حتی تمام مقاله را با هزینه اندکی دارد. اگرچه متخصصان سئو در حال حاضر توصیه نمی‌کنند که شرکت‌ها به‌جای نیروی تولید محتوا، به صورت کامل از ربات‌ها استفاده کنند؛ اما تولید محتوا با هوش مصنوعی می‌تواند برای شروع راه کسب‌وکار شما، گزینه خوبی باشد. در سال ۲۰۲۵، انتظار می‌رود که تیم‌های محتوا از این ابزارها در جریان کاری خود بیشتر استفاده کنند. دسته‌بندی کلمات کلیدی یک استراتژی پیشرفته‌تر برای ارتقاء رتبه تمامی کلمات کلیدی شما است. این استراتژی شامل شناسایی چندین کلمه کلیدی با یک مخاطب هدف مشابه است. به یاد داشته باشید چندین ابزار سئو وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی استفاده کنید؛ بنابراین یکی از این ابزار را انتخاب و شروع به کار کنید.

این روزها و با پیشرفت دنیای دیجیتال، استفاده از وب‌سایت‌ها افزایش یافته است. وقتی شما یک محتوای فوق‌العاده‌ و منحصربه‌فرد در وب‌سایت خود دارید ، مسلماً نمی‌خواهید آن را پنهان کنید بلکه می‌خواهید… هر انچه تا به اینجا بررسی شد، اقدامات کلی مربوط به تنظیم استراتژی سئو بودند. حاصل این کار، تنظیم یک Action plan و Roadmap است که تمام کار های کوچک و بزرگی که باید برای رسیدن به اهداف انجام شود، مشخص و زمان بندی می شوند. از بالا به پایین وقتی موارد بالا را می خوانید، احتمالا متوجه یک بخش از استراتژی سئو می شوید و می توانید Strategic initiative را بنویسید. اما این میان اهداف و دستاورد های دیگری به صورت پنهانی وجود دارد.

مرحله هشتم – یک برنامه برای بروزرسانی محتواهای سایت داشته باشید

اگر برای دریافت بک لینک نیاز به یک وب سایت معتبر دارید، این را به آژانس نیک مارکتینگ بسپارید. یافتن یک گزینهٔ خوب در نگاه اول سخت است؛ اما اگر کمی اطراف خود جستجو کنید، قطعاً به یک مورد مناسب می رسید. یکی از روش های دریافت بک لینک نوشتن پست مهمان در وبلاگ دوستان است.

یک ابزار مدیریتی بسیار کاربردی، با دسترسی‌های بیشتر از یک‌هاست ابری. Keyword Targeting برای سایت‌های فروشگاهی و برندهای معتبر بسیار مفید است. استفاده از هدف‌گذاری کلیدواژه‌ها در تبلیغات کلیکی، باعث جذب مشتریان وفاداری می‌شود که با برند آشنایی قبلی دارند. با توجه به گسترش روزافزون خریدهای اینترنتی، سایت‌های فروشگاهی هم رو به افزایش هستند.

در یک کلام بگویم، استراتژی چراغی است که مسیر تاریک شما را روشن می‌کند.

در نظر گرفتن طیف گسترده‌ای از عوامل مانند سن وب‌سایت، قدرت دامنه، بک‌لینک‌ها، تجربه کاربر و حتی ساختار وب‌سایت برای بررسی‌ و تجزیه و تحلیل رقبا مهم هستند. برای چیدن یک استراتژی سئو مؤثر به شما توصیه می‌کنیم ابتدا روی کاربر تمرکز کنید و فقط به فکر الگوریتم‌های گوگل و رتبه‌بندی متن خود نباشید. گوگل در این سال‌ها آنقدر هوشمند شده است که تشخیص دهد شما برای او محتوا می‌نویسید یا کاربران. هدف اصلی خود را حول محور کسب رتبه بالا قرار ندهید؛ چراکه محتوای خوب جایگاه اصلی خودش را در سرپ پیدا خواهد کرد.

اگر می‌خواهید سریع‌تر رشد کنید و در جستجوها به موقعیت بهتری برسید، خرید سایت‌هایی که در مناطق مختلف فعالیت دارند، گزینه‌ای هوشمندانه است. این سایت‌ها معمولاً اعتبار دامنه بالاتری دارند و می‌توانند به‌سرعت بهینه‌سازی شوند تا به سایت شما کمک کنند در رتبه‌بندی‌های جستجو پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای داشته باشید. – عدم وابستگی شدید به تولید مداوم محتوای متنی؛ برخلاف سایت‌های نوپا که محتوای تازه حکم سوخت رشد آن‌ها را دارد، سایت‌های بزرگ با اتکا به قدرت برند و ساختار لینک قدرتمند رشد می‌کنند. می‌توانید یک سایت پشتیبانی داشته باشید یا از مقاله‌های جانبی استفاده کنید و به مقاله اصلی لینک بدهید و آن را تقویت کنید.

چرا؟ یک سایت به شما لینک نمی‌دهد مگر اینکه منبع اطلاعاتی معتبر و قابل اعتمادی باشید. حتماً در در استراتژی خود به دنبال کلمات کلیدی طولانی‌تر (لانگ‌تیل) نیز باشید که امروزه این عبارات کلیک‌های بسیاری برای سایت‌ها دارند. استفاده از بهترین ابزارهای کیورد ریسرچ به شما کمک می‌کند تا میزان سرچ واقعی کلمه‌ها و سختی آن‌ها را بررسی کنید. برای چیدن یک استراتژی محتوایی سئو کلمه کلیدی اصلی شرکت خود را در گوگل جست‌وجو کنید. کلمه کلیدی اصلی کسب‌وکار شما عبارت یا کلمه‌ای است که برای توصیف محصول، خدمات یا حتی نوشتن دربارۀ موضوع مورد نظر خود از آن استفاده می‌کنید.

همچنین می توانید با مراجعه به ریچ ریزالت تست به آدرس search.google.com/test/rich-results وضعیت اسکیما صفحات سایتتان را بررسی کنید. راهنمای مدیریت صفحات canonical وب سایت بهش ما کمک میکند که هوشمندانه تر عمل کنید. دقت داشته باشید مبحث مرتبط با طراحی سایت و کدنویسی در حیطه فعالیت های سئوکار نیست و بایستی مشکل مربوطه جهت رفع به برنامه نویس اطلاع داده شود. کلمات کلیدی فصلی فقط در بازه‌های زمانی خاصی از سال محبوب می‌شوند. ترکیباتی مانند لباس زمستانی ترند ۲۰۲۵، تور نوروزی ترکیه و تخفیف‌های بلک‌فرایدی (Black Friday) نمونه‌ای از کلیدواژه‌های فصلی‌اند. به عنوان مثال خرید گوشی آیفون ۱۴، ویژگی‌های لپ‌تاپ Dell XPS 15 و تخفیف‌های دیجی‌کالا جزو این دسته قرار می‌گیرند.

بنابراین، اگر به دنبال موفقیت بلندمدت در دنیای دیجیتال هستید، تدوین یک استراتژی سئو قوی و موثر برای وب‌سایت خود امری اجتناب‌ناپذیر است. از آنجا که بسیاری از کاربران از دستگاه‌های موبایل و دستیارهای صوتی مانند گوگل اسیستنت یا سیری استفاده می‌کنند، توجه به این موارد می‌تواند به بهبود جایگاه شما در نتایج جستجو کمک کند. S.E.O یا اس ای اُ مجموع تمام فرآیندهایی است که در داخل و خارج سایت انجام می‌شود تا ربات‌‌ها و خزنده‌های گوگل شناخت بهتری از سایت داشته باشند و در نتیجه سایت در رتبه های برتر گوگل نمایش داده شود. هدف اصلی سئو، افزایش دیده شدن وب‌سایت به صورت طبیعی (بدون پرداخت برای تبلیغات) است تا کاربران بیشتری به سایت جذب شوند.

تجزیه و تحلیل تکنیک های رقبا

– دسته‌بندی دقیق محصولات و تولید محتوای اختصاصی برای هر صفحه شامل عنوان، توضیحات، متا و ویژگی‌های منحصربه‌فرد. افزایش دید آنلاین و جذب مشتریان بیشتر در مشاغل مسافرتی به کمک سئو سازی مهیا می‌شود. در واقع این نوع مشاغل می‌توانند به وسیله سئو سایت پیشنهادات خود را به نمایش گذاشته و مسافران بالقوه خود را جذب کنند. در دنیای رقابتی امروز، کسب‌وکارها به دنبال روش‌هایی برای کاهش هزینه‌های بازاریابی هستند، در حالی که تأثیرگذاری بالایی داشته باشند.

در این کارگاه از استراتژی کسب و کار شروع می‌کنیم تا به استراتژی سئو مگ سئو برسیم و بر اساس اهداف تجاری و بازاریابی یک کسب و کار، سند استراتژی سئو را آماده می‌کنیم. گاهی حتی تدوین سند استراتژی سئو، معادل با نصف کارهای سئو است، یعنی هزینه‌های سئو را نصف می‌کند. اگر تجربه کار سئو داشته باشید می‌دانید برخی کارها با وجود زحمت زیاد شما، رتبه سایت را در نتایج گوگل، زیاد تغییر نمی‌دهد. دلیل این موضوع این است که دقیقا نمیدانیم چه چیزی گوگل مدنظرش است تا به جستجوکنندگان در گوگل ارائه کند. بررسی رقبا کمک‌تان می‌کند راحت‌تر سر از کار گوگل در رتبه‌بندی سایت‌ها در بیاورید و با الگو گرفتن از آن‌ها و شناسایی نقاط ضعف و قوت‌شان، استراتژی‌های سئو موثرتری برای سایت خودتان بچینید. راستی؛ ما در نوین یک دوره آموزش تحقیق کلمات کلیدی هم داریم که صفر تا صد این فرایند را با تمام جزئیات و نکاتی که باید بدانید توضیح داده‌ایم.

مطمئن شوید خطاهای رایج مانند محتوای تکراری، صفحه ۴۰۴، محتوای ضعیف (یا نازک) و تغییر مسیر ۳۰۱ در وب‌سایت شما وجود ندارد. هدف از انجام این موارد این است که ربات‌های موتورهای جست‌وجو به بهترین شکل ممکن وب‌سایت شما را بخزند و ایندکس کنند تا بتوانید رتبه بهینه در نتایج جست‌وجوی گوگل کسب کنید. اگر سرعت سایت شما پایین است، حتماً در اسرع‌وقت برای بهینه‌ کردن کدهای JS، HTML و CSS خود زمان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا