رتبه بندی گوگل

اصول بازاریابی ایمیلی: نکاتی برای راه اندازی یک کمپین موفق بلاگ رسانگار

مشکل بزرگ در این دوران، ایمیل‌های ناخواسته و اسپم بود که همچنان وجود داشت و روز به روز جدی‌تر می‌شد. هرکسی به راحتی لیستی از آدرس ایمیل مردم جمع می‌کرد و هرچه دلش می‌خواست را می‌فرستاد. هیچ قانون درست و حسابی یا سرویسی که بتواند این ایمیل‌ها را تشخیص دهد، وجود نداشت.

قبلا مطلبی درباره ی “تست A/B میل چیمپ برای ایمیل مارکتینگ” را هم نوشته ام که می توانید برای دریافت اطلاعات کلی درباره ی این تست به آن مطلب مراجعه کنید. یکی از مثال های بارزی که می توان زد ارسال ایمیل تخفیف محصولات بانوان برای مخاطبان مرد است که چندان موفقیت آمیز نخواهد بود. مگر در مناسبت های خاص مانند روز مادر و روز زن که مردان هم به دنبال خرید کالای بانوان برای مادر یا همسر خود هستند. بدون شک اگر بتوانید در محتوای ایمیل خود این تعامل را ایجاد کنید، باعث می شود مشتریان شما به هنگام خواندن ایمیل شما، لذت ببرند.

چنانچه شما عزیزان قصد دارید با سئو در مشهد یا شهرهای دیگر میزان فروش خود را افزایش دهید، ایمیل مارکتینگ می تواند روش مناسبی برای افزایش ترافیک وبسایت شما باشد. برای یادگیری بهتر و بهره‌برداری کامل از این تکنیک‌ها، شرکت در دوره‌های آموزش دیجیتال مارکتینگ در مشهد می‌تواند بسیار مفید باشد. در نهایت از شما مخاطب عزیز که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید، نهایت سپاس را داریم. در نتیجه، این یک ابزار قدرتمند است که ثابت کرده است برای مشاغل در هر اندازه و صنعتی موثر است. در حالی که کانال های بازاریابی مختلف زیادی در دسترس کسب و کارها وجود دارد، بازاریابی ایمیلی مزایای منحصر به فردی دارد.

نقش هوش مصنوعی در ارتقاء مراکز تماس و بهبود تجربه مشتری

این تست، یک متد است که به شما این امکان را می دهد تا با فرضیات متنوع، به بررسی و ارزیابی علایق و رفتار مخاطبین خود بپردازید. مخاطبین خود را به دو گروه تقسیم کنید، سپس ۲ صفحه فرود (لندینگ پیج) متفاوت در سایت خود طراحی کنید. اکنون دو ایمیل طراحی کنید و هر کدام از آن ها را برای یک گروه ارسال کنید. با بررسی لندینگ پیج ها می توانید به این نتیجه برسید که کدام نوع ایمیل بهتر است.

پاک‌سازی لیست، فرآیند حذف آدرس‌های ایمیل اشتباه یا غیرفعال (برای مدت طولانی) از لیست ایمیل اصلی است. همه موارد فوق (و ترکیب‌های مختلف) برای ایجاد یک عنوان موضوع ایمیل جالب و فریبنده، همه بازی منصفانه هستند. با زبانی ساده و بدون درهم و برهم بنویسید و احتمالاً تأثیر زیادی خواهید داشت روی خوانندگان خود را وادار به دنبال کردن دعوت به اقدام شما. دوره حضوری آموزش دیجیتال مارکتینگ مشهد که همه مباحث مربوطه را به طور کامل به شما خواهیم گفت. کلاس خصوصی طراحی سایت مشهد که هر آنچه را نیاز دارید از صفر تا صد به شما خواهیم گفت. خدمات سئو مشهد که سایت شما را برای کسب نتایج برتر گوگل بهینه می کنیم.

عواملی مانند نرخ لغو اشتراک، نرخ پرش و… همگی الزامات و مفاهیم مهمی برای استراتژی ایمیل مارکتینگ به حساب می‌ آیند که باید اندازه‌گیری و رصد شوند. به طور مختصر بازاریابی ایمیلی یا همان ایمیل مارکتینگ، بخشی از دیجیتال مارکتینگ می باشد. شما میتوانید با تهیه یک لیست از ایمیل های مشتریان خود، آنها را تخفیفات و محصولات جدید خود آگاه کنید، به شرط آنکه موارد ذکر شده در این مقاله را رعایت کنید.

برای اجرای کمپین بازاریابی ایمیلی، فهرست ایمیل،  ESP، و اهداف‌تان باید در یک راستا باشند. همیشه دلایل زیادی وجود دارد که تا پایان فعالیت رابطه مخاطبین غیرفعال می‌شوند. ترغیب مشتریان موجود، حتی اگر غیرفعال باشند، به خرید اغلب آسان‌تر و موثرتر از پیدا کردن مشتریان جدید است.

تاوسیستم ۲۰۲۵© تمامی حقوق این وب سایت برای شرکت تاوسیستم (سامان رایان تاو) محفوظ است.

این ابزار قابلیت تحلیل دقیق داده‌ها، تست A/B و بخش‌بندی کاربران بر اساس رفتارهای گذشته را ارائه می‌دهد. ایمیل مارکتینگ در صنایع و حوزه‌های مختلف، کاربردهای گسترده‌ای دارد و به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد که با مشتریان خود در ارتباط بمانند، فروش را افزایش دهند و برند خود را تقویت کنند. ایمیل مارکتینگ یکی از قدرتمندترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال است که به شما امکان می‌دهد به صورت مستقیم و شخصی‌سازی شده با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید.

اگر ایمیل‌های ارسالی تکراری، بیش‌ازحد تبلیغاتی یا غیرمرتبط باشند، کاربران آن‌ها را نادیده می‌گیرند. طبق گزارش HubSpot، بیش از ۶۰٪ از کاربران، ایمیل‌هایی که محتوای جذابی ندارند را مستقیماً حذف می‌کنند. یکی از بزرگ‌ترین مشکلات ایمیل مارکتینگ، وارد شدن ایمیل‌ها به پوشه اسپم (Spam Folder) است. اگر ایمیل‌های تبلیغاتی بدون رعایت قوانین و استانداردهای ارسال ایمیل ارسال شوند، کاربران آن‌ها را باز نمی‌کنند و حتی ممکن است آن‌ها را گزارش کنند.

همه چیز درباره بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ

یکی از مهم‌ترین مزایای ایمیل مارکتینگ، هزینه پایین آن نسبت به سایر روش‌های بازاریابی دیجیتال است. برخلاف تبلیغات کلیکی (PPC) یا کمپین‌های سوشال مدیا که نیاز به بودجه‌های قابل‌توجه دارند، ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی و خبرنامه‌ها با کمترین هزینه انجام می‌شود. طبق گزارش Campaign Monitor، هزینه ایمیل مارکتینگ تا ۸۰٪ کمتر از تبلیغات سنتی و دیجیتال است.

در واقع جذب مشتریان جدید، ۵ برابر بیشتر از بازگرداندن مشتریان فعلی هزینه دارند. به‌همین دلیل، تعامل مجدد بخش مهمی از یک استراتژی ایمیل مارکتینگ موفق است. نمایش محتوای تولید شده توسط کاربر علاوه بر کمک به افزایش نرخ کلیک و تبدیل، نقش مهمی در ساخت جامعه‌ای پیرامون برند شما ایفا می‌کند.

  • ایمیل‌های خودکار یا اتوماتیک یکی از ابزارهای قدرتمند در بازاریابی ایمیلی هستند که به شما امکان می‌دهند پیام‌های مناسب را در زمان‌های دقیق به مخاطبان هدف ارسال کنید.
  • مخاطبین خود را به دو گروه تقسیم کنید، سپس ۲ صفحه فرود (لندینگ پیج) متفاوت در سایت خود طراحی کنید.
  • در ادامه، مهم‌ترین استراتژی‌های افزایش اثربخشی ایمیل مارکتینگ بررسی می‌شود.
  • یکی از مهم‌ترین مزایای ایمیل مارکتینگ، هزینه پایین آن نسبت به سایر روش‌های بازاریابی دیجیتال است.
  • با توجه به این که ۳۰ درصد از مشترکین ایمیل تنها بر اساس عبارت موضوعی ایمیل را باز می‌کنند، اگر جذاب نباشد، آنها کلیک نخواهند کرد.

ایمیل‌هایی که دیر بارگذاری می‌شوند، احتمالاً کاربران را از ادامه تعامل با ایمیل منصرف خواهند کرد. برای اینکه بهتر به هدف‌تان برسید، خوب است که از بازاریابی ایمیلی در کنار سیستم CRM مثل CRM دیدار استفاده کنید سئو مگ تا ارتباط خوبی با مشتری برقرار کنید. به بیان دیگر، ما مدرسۀ به‌روز و آنلاین تبلیغات و بازاریابی هستیم و هدفمان آگاهی‌بخشی، آموزش و تحلیل تبلیغات و بازاریابی به زبانی ساده است. واقعیت این است که موفقیت در بازاریابی ایمیلی، مانند یک پازل پیچیده، نیازمند قرار دادن صحیح تمام قطعات در کنار یکدیگر است. مقرراتی مانند آیین‌نامه کلی حفاظت از داده (GDPR) و قانون CAN-SPAM دستورالعمل‌هایی را برای کسب‌وکارها در مورد جمع‌آوری، پردازش و استفاده از داده مشتریان مشخص می‌کنند. این مقررات تضمین می‌کنند که مشتریان کنترلی بر روی داده‌های خود داشته باشند و از ارتباطات ناخواسته محافظت شوند.

با وجود مزایای فراوان، این روش معایبی نیز دارد که باید به آن‌ها توجه کرد. یکی از اصلی‌ترین معایب، احتمال نادیده گرفته شدن ایمیل‌ها توسط کاربران است. بسیاری از افراد به دلیل دریافت ایمیل‌های تبلیغاتی زیاد، ممکن است ایمیل‌های شما را باز نکنند یا حتی آن‌ها را به عنوان اسپم گزارش دهند. این روش یکی از انواع بازاریابی است که نه تنها نرخ بازگشت سرمایه بالایی دارد، بلکه به شما امکان می‌دهد تا با مخاطبان خود به صورت شخصی‌سازی شده ارتباط برقرار کنید. طراحی یک استراتژی بازاریابی ایمیلی مناسب، تاثیر زیادی در موفقیت آن دارد.

ارسال سریع و به موقع:

این روش، علاوه بر هزینه پایین، به برندها امکان تعامل مستقیم و شخصی‌سازی پیام‌ها را می‌دهد. این روش به دلیل هزینه پایین و اثربخشی بالا، یکی از محبوب‌ترین ابزارهای بازاریابی در دنیای دیجیتال است. یکی از کلیدهای موفقیت در ایمیل مارکتینگ، انجام تست‌های مداوم مانند تست‌های A/B و بهینه‌سازی بر اساس نتایج به‌دست‌آمده است. با تحلیل داده‌ها و بررسی تاثیر تغییرات در موضوع، محتوای ایمیل و زمان ارسال، می‌توانید نرخ باز شدن، کلیک و تبدیل ایمیل‌ها را به‌طور مداوم بهبود دهید. پیگیری درباره نحوه عملکرد کمپین‌ های ایمیل مارکتینگ بخش مهمی است که به شما در بهبود فرایند کار کمک می‌ کند.

کسب‌وکارها می‌توانند ایمیل‌های تبلیغاتی را برای مشترکین ارسال کنند و آنها را تشویق کنند تا از پیشنهادات با زمان محدود استفاده کنند. با توانایی خودکارسازی کمپین ها و ردیابی معیارهایی مانند نرخ باشدن ایمیل و نرخ کلیک، کسب و کارها به راحتی می توانند موفقیت تلاش های بازاریابی ایمیلی خود را اندازه گیری کنند. همانطور که تکنولوژی به تکامل خود ادامه می دهد، مگ سئو بازاریابی با ایمیل نیز احتمالاً به سازگاری خود ادامه می دهد و ابزاری ارزشمند برای کسب و کارها برای ارتباط با مشتریان خود باقی خواهد ماند.

اگر دچار مشکل در پیدا کردن محتوای ساخته‌شده توسط کاربر شده‌اید، در نظر بگیرید یک کمپین هشتگ شروع کنید. با تشویق مشتریان به علامت‌زدن شما در رسانه‌های اجتماعی و نمایش محصولات شما، این روش علاوه بر گسترش خبر، برگه‌ای برای جمع‌آوری محتوای ساخته‌شده توسط کاربر در یک مکان ایجاد می‌کند. علاوه بر کمک به افزایش نرخ کلیک و تبدیل، نمایش محتوای ساخته‌شده توسط کاربر نقش مهمی در ایجاد یک جامعه حول برند شما ایفا می‌کند. محتوای ساخته‌شده توسط کاربر یک راه عالی برای افزایش آگاهی از برند است. وقتی مشترکین می‌بینند که مشتریان دیگر از برند و محصولات شما لذت می‌برند، احتمالاً بیشتر به دانستن بیشتری از شما علاقه‌مند می‌شوند. ادغام مواردی مانند تصاویر مشتری، ویدئوها، نقدها و داستان‌ها در ایمیل‌هایتان احساس جامعه را ایجاد می‌کند و ترغیب به بیشترین تعداد کلیک می‌کند.

تماس‌های به اقدام (CTA) شما می‌توانند به طور قابل‌توجهی بر روی نرخ کلیک در ایمیل‌های شما تأثیر بگذارند. یک CTA ضعیف به معنای کمتر شدن بازدیدکنندگان و در نهایت کمتر شدن فروش است، بنابراین ارزش دارد که وقت خود را صرف بهینه‌سازی CTAs کنید. با استفاده از دکمه‌ها و متن CTAs آزمایش کنید و تمرکز کنید تا کلماتی را برای مشترکینتان بسازید که جذابیتی دارند و آنها را به کلیک کردن ترغیب کنند. بازاریابی ایمیل هنوز هم به‌عنوان یک ابزار ارتباطی مستقیم و شخصی در دنیایی که نویز دیجیتال می‌تواند حتی پیام‌های خوش‌نیت‌ترین را هم در بر بگیرد، باقی مانده است. با درآوردن این استراتژی‌ها و رهبری در منظر ایمیل با زرنگی، شما توانایی ایجاد ارتباط‌های دایمی، تقویت وفاداری به برند و دست‌یافتن به نتایج قابل توجه را دارید.

آریو وب انتخابی مطمئن برای انجام یک بازاریابی ایمیل موفق و موثر برای کسب و کارتان است. همچنین، طراحی و اجرای کمپین‌های ایمیل مارکتینگ نیاز به دانش و تجربه دارد. اگر استراتژی‌های شما به درستی اجرا نشوند، ممکن است نتیجه مطلوبی به دست نیاورید. نرخ باز شدن، نرخ کلیک، نرخ تبدیل، و نرخ لغو اشتراک از جمله معیارهای کلیدی هستند که باید برای ارزیابی عملکرد کمپین‌ها بررسی شوند. اکثر ایمیل‌ها به وسیله دستگاه‌های موبایل باز می‌شوند، بنابراین اطمینان از بهینه‌سازی ایمیل‌های خود برای انواع صفحه‌نمایش برای ارائه تجربه‌ای بی‌سور صرفه‌جویی برای کاربران موبایل ضرور است. این یعنی همه ایمیل‌ها نباید فقط به قصد فروش باشند؛ بلکه باید پیام‌های تعاملی نیز بفرستید تا مشتری بفهمد برای شما ارزشمند است.

ازآنجاکه ایمیل‌ها خیلی کوتاه و مختصرند، آگاهی درباره آنچه در پیغامتان به تصمیم گیرنده‌ها ارائه می‌دهید، چالشی واقعی است. اگر کسی در شرکتی بزرگ تصمیم گیرنده است، آدرس پست الکترونیکی‌اش را بگیرید تا بتوانید برایش اطلاعات بفرستید. اگر هنگام درخواست پست الکترونیک، خود را حرفه‌ای و با اعتمادبه‌نفس نشان دهید، به‌احتمال‌زیاد آدرس را به شما خواهند داد. متاسفانه بعضی از این سرویس‌های خارجی کسب‌وکارهای ایرانی را تحریم کرده‌اند و برای استفاده از بعضی هم محدودیت‌هایی داریم. مثلاً سخت شدن واریز دلاری یا گران بودن سرویس برای ایرانی‌ها دو محدودیت بزرگ هستند.

اصول بازاریابی ایمیلی موفق

اولین کمپین email marketing در سال ۱۹۷۸ توسط گری تورک، یک بازاریاب در Digital Equipment Corporation ارسال شد. Thuerk یک ایمیل انبوه برای تبلیغ خط جدید کامپیوترهای DEC ارسال کرد که منجر به فروش ۱۳ میلیون دلاری شد. علیرضا مطلبی کارآفرین و خالق برند پتانسیل، یکی از چهره‌های شناخته‌شده در حوزه رشد فردی و توسعه کسب‌وکار است. او عضو انجمن روانشناسان آمریکا و دانش‌آموخته روانشناسی از دانشگاه شهید بهشتی میباشد و سال‌ها در زمینه روانشناسی موفقیت و توسعه فردی فعالیت داشته است. مثلاً برای ایمیل خوش‌آمدگویی، سناریویی ایجاد کنید که به محض ثبت‌نام کاربر، ایمیل خوش‌آمدگویی ارسال شود.

این پلتفرم‌ها امکاناتی مانند ایجاد و طراحی ایمیل، مدیریت لیست مخاطبان، و تحلیل عملکرد کمپین‌ها را فراهم می‌کنند. این رویکرد باعث افزایش بهره‌وری، شخصی‌سازی ارتباطات و بهبود نرخ تبدیل می‌شود. همانطور که می‌دانید، امروزه روش‌های زیادی برای بازاریابی به وجود آمده است. یکی از روش‌های جدیدی که در بازاریابی به صورت دیجیتال انجام می‌شود، ایمیل مارکتینگ است.

در بازاریابی ایمیلی شما گروه‌های مخاطبان خود را تقسیم‌بندی می‌ کنید، یا می‌ توانید از نام مشترکین در موضوع ایمیل و محتوای آن استفاده کنید. اولین کسی که از ایمیل به عنوان ابزاری برای بازاریابی استفاده کرد، گری توئرک بود. او ۴۱ سال پیش توانست به صورت انبوه ۴۰۰ ایمیل را برای مشتریان سازمان تجهیزات دیجیتال ارسال کند.

اصول بازاریابی ایمیلی موفق

چطور با روانشناسی مشتری فروش خود را چند برابر کنید؟

– با استفاده از اطلاعات موجود درباره مشتریان، می‌توانید ایمیل‌های خود را شخصی‌سازی کنید. – این ایمیل‌ها برای یادآوری مشتریان در مورد رویدادها، وبینارها، یا پیشنهادات محدود زمانی ارسال می‌شوند و می‌توانند به افزایش مشارکت و فروش کمک کنند. – ایمیل‌های خودکار به شما اجازه می‌دهند پیام‌های شخصی‌سازی شده و مرتبط با نیازها و علاقه‌های مخاطبان ارسال کنید. – شامل آدرس‌های ایمیلی است که با رضایت افراد جمع‌آوری شده و به آنها پیام‌های بازاریابی ارسال می‌شود. این لیست می‌تواند از طریق فرم‌های ثبت‌نام در وب‌سایت، کمپین‌های تبلیغاتی، و رویدادهای حضوری جمع‌آوری شود.

کارآمدی هزینه

بازاریابان از داده ها برای ایجاد محتوای هدفمندتر و مرتبط تر برای مشترکین خود استفاده خواهند کرد. – طراحی ایمیل باید حرفه‌ای و جذاب باشد و از عناصر بصری مناسبی مانند تصاویر و دکمه‌های فراخوان به اقدام (CTA) استفاده کند. این محتوا می‌تواند شامل مقالات، اخبار، پیشنهادات ویژه، تخفیف‌ها، و دعوت به رویدادها باشد. در دنیای دیجیتال امروز، استفاده از ایمیل بین عموم مردم گسترده شده و نمی‌توان از این فرصت برای تعامل با مخاطبان چشم‌پوشی کرد. به علاوه، امکان ارتباط مستقیم با مخاطبان دیگر موضوعی است که بر اهمیت این نوع بازاریابی می‌افزاید. این نوع ایمیل‌ها با هدف معرفی محصولات یا خدمات جدید ارسال می‌شوند و معمولاً شامل تخفیف‌ها یا پیشنهادهای ویژه هستند.

این کار می‌تواند از طریق فرم‌های ثبت‌نام در وب‌سایت، پیشنهادات ویژه (مانند دانلود رایگان یک کتاب الکترونیکی)، و کمپین‌های تبلیغاتی انجام شود. علاوه بر این، ایمیل مارکتینگ به شما امکان می‌دهد تا به سرعت و به راحتی با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و نتایج آن را در کوتاه‌مدت مشاهده نمایید. به فرایند تنظیم و مدیریت خودکار ارسال ایمیل‌ها به مشتریان و مخاطبان گفته می‌شود. با استفاده از این سیستم، برندها می‌توانند بر اساس رفتار، تعاملات و ویژگی‌های مخاطبان، ایمیل‌های مخصوصی ارسال کنند. شخصی‌سازی ایمیل‌ها با استفاده از اطلاعات مشتریان مانند نام، تاریخ خرید، یا علاقه‌مندی‌ها باعث می‌شود ایمیل‌ها مرتبط‌تر و جذاب‌تر به نظر برسند، که این امر نرخ تعامل و کلیک را افزایش می‌دهد. بهتر است ایمیل‌ها را در زمان‌هایی ارسال کنید که کاربران بیشترین احتمال را برای بررسی ایمیل‌های خود دارند.

با این روش، هر کاربر پیامی مرتبط با نیازهای خود دریافت می‌کند که احتمال تعامل را افزایش می‌دهد. امروزه پلتفرم‌های مختلفی برای ارسال ایمیل‌های گروهی و تجاری وجود دارند که با ارائه امکاناتی چون سیستم مدیریت محتوا و سیستم اتوماسیون، کار را برای انجام ایمیل مارکتینگ ساده‌تر می‌کنند. با این وجود، انجام یک بازاریابی موفق از طریق ارسال ایمیل نیاز به رعایت مجموعه‌ای از اصول و قواعد دارد تا ایمیل به عنوان اسپم شناخته نشود و محتوای آن نیز در مخاطب اثر کند. در ادامه این مقاله حتماً به این قوانین و مراحل انجام بازاریابی ایمیلی اشاره خواهیم کرد اما پیش از آن بیایید با اهمیت این نوع بازاریابی در دنیای امروز بیشتر آشنا شویم. با پیروی از مراحل و روش‌های ارائه شده در این مقاله، می‌توان به یک استراتژی بازاریابی ایمیلی مؤثر و کارآمد دست یافت. ایمیل مارکتینگ به یکی از موثرترین روش‌های بازاریابی دیجیتال تبدیل شده است.

به این فکر کنید که به احتمال زیاد، مخاطبان شما چه زمانی ایمیل‌ های خود را چک می‌ کنند. اگر قصد دارید که ایمیل‌ هایتان را در حین کار کردن دریافت کنند، احتمالا ارسال ایمیل‌ های شما بین ۹ تا ۱۷ (به غیر از روزهای تعطیل) نتیجه بهتری خواهد داشت. ایمیل‌ های خود را در زمان‌ های مختلف ارسال کنید و نرخ باز شدن و تعداد کلیک‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید. می توانید این تست را برای بررسی مناسب بودن عنوان، محتوا، دکمه ها و سایر موارد ایمیل های خود استفاده کنید.

بهینه سازی استراتژی ها و بسط کمپین بازاریابی ایمیلی خود به تلفن‌های هوشمند می‌تواند بازدید شما را افزایش و لغو اشتراک ها را به شکل چشمگیری کاهش دهد. یک طرح ساده و شفاف که براحتی در صفحات نمایش کوچکتر برگردان خواهند شد را انتخاب کنید. برای هریک از خبرنامه‌های خود یک تم بسازید و مطالب خود را بر روی آن ایجادکنید. بر طبق یک برنامه قابل پیش بینی این خبرنامه ها را منتشر نمایید تا مشتریان بدانند که چه زمانی آماده دریافت آنها باشند. یک برنامه ی تکرار شونده در محدوده ی زمانی خاص برای مخاطبان پست الکترونیک خود ایجاد نمایید.

ایمیل‌های تولد و سالگرد:

شما می‌توانید با هزینه‌ای اندک، به تعداد زیادی از مخاطبان دسترسی پیدا کنید. – ارسال ایمیل‌های تبریک تولد یا سالگرد اشتراک، راهی عالی برای ایجاد ارتباط شخصی و افزایش وفاداری مشتریان است. این ایمیل‌ها با هدف آموزش مخاطبان درباره موضوعات مرتبط با کسب‌وکار شما طراحی می‌شوند و به ایجاد اعتماد و رابطه بلندمدت کمک می‌کنند.

در این چک‌لیست، هر آنچه برای طراحی، اجرا و بهینه‌سازی یک کمپین ایمیلی موفق نیاز دارید، گردآوری شده است. امروزه، شخصی‌سازی ایمیل چیزی است که تمام کسب و کارها، بدون توجه به اندازه آنها، می‌توانند و باید انجام دهند. در خبرنامه‌های ایمیلی خود یا کمپین‌های بازاریابی محتوا، ممکن است مقالاتی با مشورت در مورد خرید لباس‌های آنلاین داشته باشید. به طور مشابه، می‌توانید راهنمای اندازه‌گیری ساده خود را تبدیل به یک پیدا کننده اندازه سفارشی کنید و در ایمیل‌های خود به آن لینک دهید.

در مرحله اول، باید اهداف کمپین را تعیین کنید؛ این اهداف می‌تواند شامل جذب سرنخ‌های جدید، هدف‌گیری مشتریان قبلی، افزایش فروش، یا ارائه تخفیف‌ها و پیشنهادات ویژه باشد. تست‌های A/B امکان مقایسه دو نسخه مختلف از یک ایمیل را فراهم می‌کنند. این تست‌ها به شما کمک می‌کنند تا بهترین عنوان، محتوای ایمیل، یا زمان ارسال را برای دستیابی به نتایج بهتر پیدا کنید. طراحی واکنش‌گرا تضمین می‌کند که ایمیل‌ها در تمامی دستگاه‌ها، به‌ویژه موبایل، به درستی نمایش داده شوند.

برای افزایش نرخ باز شدن ایمیل‌ها، باید از عناوین جذاب، کوتاه و مرتبط استفاده کرد. همچنین، انتخاب زمان مناسب ارسال و اجتناب از ارسال ایمیل‌های تکراری با عناوین مشابه، تاثیر بسزایی دارد. خیلی از شرکتها برای تبلیغات محصولات‌شان، اطلاع‌رسانی به مخاطبان، اهداف ریمارکتینگ یا ارسال خبرنامه، از بازاریابی ایمیلی استفاده می‌کنند.

شما هم با نظرات و پرسش‌هایتان در ارتقا این مقاله مشارکت کنید لغو پاسخ

یک موضوع واضح و مختصر که به طور دقیق محتوای ایمیل شما را منعکس کند، می تواند نرخ باز شدن ایمیل شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. در آینده، ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم که ایمیل‌های تعاملی و جذاب‌تری را ببینیم که ویدیوها، GIF‌ها و انیمیشن‌ها به طور فزاینده‌ای رایج می‌شوند. طراحی ریسپانسیو نیز همچنان مهم خواهد بود، زیرا افراد بیشتری به ایمیل های خود در دستگاه های تلفن همراه دسترسی پیدا می کنند. خبرنامه ها و به روز رسانی ها راهی عالی برای درگیر نگه داشتن مشترکین با کسب و کار شما هستند. این ایمیل‌ها می‌توانند محتوای ارزشمند و به‌روزرسانی‌هایی درباره کسب‌وکار، اخبار صنعت و موارد دیگر ارائه دهند. با رعایت این نکات، می‌توان احتمال اسپم شدن ایمیل‌ها را کاهش داد و نرخ تعامل کاربران را افزایش داد.

ایمیلی که در طول روز دریافت می‌شود، نسبت به ایمیل‌ ارسال شده در شب نرخ باز شدن بسیار متفاوتی دارد. به این فکر کنید که به احتمال زیاد، مخاطبان شما چه زمانی ایمیل‌های خود را چک می‌کنند. اگر قصد دارید که ایمیل‌هایتان را در حین کار کردن دریافت کنند، احتمالاً ارسال ایمیل‌های شما بین ۹ تا ۱۷ (به غیر از روزهای تعطیل) نتیجه بهتری خواهد داشت.

روند این شکل‌گیری از روی تجارب هم ما و هم شما در حوزه آموزش و مارکتینگ بود. مدرسه بازاریابی در حوزه آموزشی (آموزش بازاریابی و برندینگ) نیاز جستجوگری شما را برای رسیدن به اهدافتان تسهیل می‌کند. برای اینکه ایمیل‌هایتان در صندوق ورودی گیرندگان قرار گیرد و به عنوان هرزنامه شناسایی نشود، باید محتوا و کدهای HTML ایمیل شما بهینه‌سازی شود. با استفاده از محرک‌های مناسب، نرخ باز شدن ایمیل یا کلیک روی لینک را بالا ببرید.

کاربران می‌توانند بر اساس سن، جنسیت، رفتار خرید، میزان تعامل قبلی و محل جغرافیایی گروه‌بندی شوند. طبق آمار Campaign Monitor، بخش‌بندی درست می‌تواند نرخ کلیک (CTR) را تا ۵۰٪ افزایش دهد. خبرنامه‌های ایمیلی راهی عالی برای اطلاع‌رسانی به مشتریان درباره اخبار شرکت، مقالات جدید و به‌روزرسانی‌های مهم است. این ایمیل‌ها معمولاً به‌صورت هفتگی یا ماهانه ارسال می‌شوند و به حفظ تعامل با مشتریان کمک می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا