آموزش دیجیتال مارکتینگ

افزایش رتبه در گوگل ۵ راهکار طلایی برای کسب جایگاه

شما به کمک ابزارهایی مثل گوگل آنالیتیکس می‌توانید میزان «جستجوی ارگانیک»، «نرخ ترافیک» یا سایر پارامترهای سئو را زیر نظر بگیرید. سرمایه‌گذاری در سئو، یک استراتژی بلندمدت است که با گذشت زمان، هزینه‌های تبلیغاتی شما را کاهش می‌دهد. به جای پرداخت هزینه‌های مکرر برای تبلیغات، می‌توانید منابع خود را به بهبود محتوای سایت و تجربه کاربری اختصاص دهید. تاکتیک اول به صورت ویدیویی +‌ متن ویدیو است که بخشی از دوره سئو سفینه است و بسیار پیشرفته است و ۹ تاکتیک دیگر که شما را با روش‌های دیگر افزایش رتبه سایت در گوگل آشنا می‌کند.

این قطعۀ هوشمندانه از محتوای سنگ‌بنا به آن‌ها کمک کرد که در سال ۲۰۱۳ تا ۵۰درصد رشد کنند. سیب با ارائه مطالب بروز و کاربردی برای مخاطبین خود گام بلندی در راستای دسترسی سریع به اطلاعات جامع و کاربردی برداشته است. البته، باید توجه داشته باشید که تبادل لینک فقط در صورتی مفید است که از سایت‌های معتبر و مرتبط با حوزه فعالیت شما لینک دریافت کنید. جهت اطلاع از هزینه ها بایستی سایت و کلمات مورد نظر شما مورد بررسی قرار بگیرد و نهایتا تا ۲۴ ساعت زمان و هزینه پروژه به شما اعلام می‌شود. از این صفحه ها می توان برای معرفی محصولات استفاده کرد و اگر قصد فروش هر چه بیشتر محصولات خود را داشته باشید به راحتی می توانید از طریق این گونه از صفحه های فرود مشتریان زیادی را به دست آورید.

در متاوب، ما بر اهمیت لینک‌سازی داخلی و خارجی تاکید می‌کنیم و به کسب‌وکارهای ایرانی کمک می‌کنیم تا با استفاده از روش‌های اصولی لینک‌سازی، اعتبار سایت خود را افزایش دهند و در نتایج جستجوی گوگل بهتر دیده شوند. امروزه بسیاری از کاربران ایرانی از موبایل برای دسترسی به اینترنت استفاده می‌کنند. طراحی واکنش‌گرا (Responsive Design) به این معناست که سایت شما به طور خودکار با اندازه صفحه نمایش و دستگاه‌های مختلف سازگار شود تا تجربه کاربری مناسبی را فراهم کند. از سوی فعالان سئو، سایت شما برای یک جستجوی راهبردی و مشخص سئو می شود و در خارج از آن بسیاری از فاکتورهای سئو لازم است. اگر تاکنون متعجب بوده اید که چرا سایت هایی با محتوای کم در نتایج جستجو بخوبی ظاهر می شوند، پاسخ جستجوی راهبردی است. اکنون که به صورت کامل متوجه شدید منظور از نقشه راه سئو چیست، آمادگی آن را دارید که با تکنیک های افزایش رتبه گوگل، آشنا شوید و آن ها را بیاموزید.

تجربه کاربری (UX) به معنای ایجاد محیطی است که کاربران در آن به راحتی و بدون مشکل به محتوای مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند. اگر سایت شما تجربه کاربری خوبی نداشته باشد، حتی با بهترین استراتژی‌های سئو، ممکن است کاربران خود را از دست بدهید. در واقع، تجربه کاربری و سئو در کنار هم کار می‌کنند تا بهترین نتایج را برای کسب‌وکارهای ایرانی به ارمغان بیاورند و منجر به افزایش رتبه سایت شوند.

با تحلیل دقیق رقبا، می‌توانید از آن‌ها پیشی بگیرید و با ارائه محتوای باکیفیت‌تر، تجربه کاربری بهتری را برای بازدیدکنندگان خود فراهم کنید. به این ترتیب، با ایجاد محتوای منحصربه‌فرد و ارزشمند، می‌توانید جایگاه خود را در نتایج جستجوی گوگل تقویت کرده و ترافیک ارگانیک سایت خود را افزایش دهید. برای دستیابی به جایگاه‌های برتر در نتایج جستجوی گوگل، باید محتوای عمیق و جامعی پیرامون کلمات کلیدی هدف خود تولید کنید. اگرچه ممکن است این صفحه در نگاه اول کوتاه به نظر برسد، اما با اسکرول کردن، اطلاعات مفیدی در قالب پرسش و پاسخ‌های متنوع در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

همچنین درج لینک سایتتان در صفحه ای که به برند شما اختصاص داده شد نیز نتایج خوبی در بر خواهد داشت. با اینکه شواهد مستقیمی برای دخیل بودن این موارد در الگوریتم های رتبه بندی وجود ندارد، اما وجود این محتوای مکمل می تواند کیفیت محتوا را افزایش داده و باعث جذابیت هر چه بیشتر آن گردد. نتیجه همه این تاثیرات، کسب لینک های بیشتر، تکرار بازدید ها، افزایش اشتراک گذاری و در نتیجه افزایش رتبه در گوگل خواهد بود. متا دیسکریپشن هر صفحه در زیر لینک سبز رنگ هر آیتم در نتایج جستجو نمایش داده می شود. بنابراین از چند کلمه کلیدی هدف در آن استفاده کرده، به گونه ای که بهترین توصیف از محتوای آن صفحه را داشته باشید.

حرف هایی که باعث جذب دختر میشود

کاربری که سایت شما را باز می‌کند، اگر بیشتر از ۳ ثانیه معطل شود و صفحه لود نشود، سایت را ترک خواهد کرد. موتورهای جستجویی مانند گوگل، سایت‌هایی را که محتوای منحصربه‌فرد و باکیفیت ارائه می‌دهند، با رتبه‌های بالاتر پاداش می‌دهند. بنابراین، اگر می‌خواهید جایگاه بهتری در نتایج جستجو به دست آورید و بازدیدکنندگان بیشتری را جذب کنید، تمرکز بر تولید محتوای مفید و جذاب ضروری است. این نوع محتوا نه‌تنها کاربران را به سایت شما می‌آورد بلکه باعث می‌شود زمان بیشتری را در آن سپری کنند؛ مفهومی که به آن Dwell Time گفته می‌شود. اگر برای سئو بهتر و افزایش رتبه سایت در گوگل کلمات کلیدی را از سایت رقبا بر می‌دارید و شروع به نوشتن می‌کنید، کمی دست نگه دارید.

لینک‌سازی داخلی: ایجاد ارتباط بین صفحات مختلف سایت

اگر به صورت منظمی از پست های مهمان بهره می برید، متوجه خواهید که پست های مهمان امتیازاتی را برای وب سایت شما به همراه خواهند داشت که ارتباطی با سئو ندارند. از جمله این موارد می توان به افزایش ترافیک ارجاعی، برندسازی و شهرت اشاره کرد. بعد از انتشار یک پست مهمان در وب سایت های معتبر، تاثیر مثبت آنها را پس از مدتی مشاهده خواهید کرد. اما با افزایش این پست ها می بینید که این روند دیگر تاثیر خاصی نخواهد داشت. معمولا کسب بیش از سه لینک از یک وب سایت، ضرورتی نخواهد داشت و همین تعداد کافیست.

با استفاده از بهینه سازی عکس ها و انتخاب عنوان مناسب برای آنها می توانید از شانس نمایش عکس های سایت در نتایج جستجو بهره مند شوید. این مسئله تاثیر مستقیمی بر روی اعتبار دامنه و رتبه سایت در نتایج جستجو ندارد، اما سیگنالی از موضوعیت صفحه را به گوگل می دهد. هرچقدر از محتوای یونیک و تأثیر آن در افزایش رتبه سایت در گوگل بگوییم بازهم کم است.

همانطور که می دانید داشتن یک استراتژی خوب به معنای به دست آوردن ۵۰% از موفقیت است. انجام فعالیت های مختلف بدون داشتن برنامه ریزی دقیق و مشخص ممکن است به رتبه بندی سایت شما آسیب بزند. اگر از بک لینک ها به شیوه هوشمندانه استفاده شود می تواند رتبه شما را تا حد زیادی افزایش دهد. اکنون باید یک پژوهش رقابتی انجام دهید تا کلیدواژه هایی که می توانید بر رویشان کار کنید را بیابید و بر روی آن ها تمرکز کنید. استفاده از ابزارهای رایگانی مانند Ahrefs می تواند در این مسیر به شما کمک کند.

محتوای قدیمی را به روز کنید

  • برای انجام این کار می توانید از ابزار Screaming Frog SEO Spider استفاده نمایید.
  • در نهایت با ایجاد محتوای بهینه و هدفمند، بهترین نتایج را در جست‌وجوها به دست می‌آورید.
  • به طور کلی بهتر است برای سایت خود از قبل برنامه ریزی کنید و با یک استراتژی مشخص، عملیات لینک سازی داخلی را انجام دهید.
  • اما در هر صورت انتخاب استراتژی های سئو نامناسب از طرف شرکت سئو شما یا شبیه سازی فاکتورهای تاثیر گذار در رتبه بندی در بسیاری از مواقع منجر به پنالتی شدن سایتتان خواهد شد.

برای هر بخش از محتوای سایت که یک عکس می گذارید، متناسب با کلمه های همان پاراگراف باید یک توضیحات متا برای عکس در نظر بگیرید. ضمن اینکه اگر زمانی محتوای عکس لود نشود، محتوای داخل این عکس (توضیحات آلت عکس) نشان داده می شود. بهتر است از کلمه کلیدی در یک یا دو تا از عکس ها هم استفاده شود اما توضیحات ALT همه ی تصاویر را یکسان درج نکنید و همانطور که گفته شد، متناسب با هر پاراگراف که برای آن عکس درج کردید، توضیحات متا را بنویسید. اگر بعد از افزایش رتبه سایتتان در گوگل، اجرای تاکتیک‌ها را متوقف کنید، به زودی این رتبه را از دست خواهید داد؛ چراکه رقبای شما همچنان در حال تلاش هستند. شما باید محتوای خود را مبتنی بر این اهداف تولید و بهینه‌سازی (سئو) کنید.

پکیج افزایش رتبه گوگل

لینک های کاربردی پنتازوم

برای نوشتن یک برچسب عنوان که به افزایش رتبۀ جست‌وجوی ارگانیک صفحۀ شما کمک می‌کند، عناوین را زیر ۷۰ کاراکتر نگه دارید و مرتبط‌ترین یا اصلی‌ترین کلمات کلیدی را در ابتدای کار قرار دهید. یکی از مهم‌ ترین عوامل در کاهش یا افزایش هزینه افزایش رتبه درگوگل کیفیت محتوا است. محتوای باکیفیت و بهینه‌ شده باعث می‌ شود سریع‌ تر به رتبه‌ های بالا برسید. هرچه کلمات کلیدی شما رقابتی‌تر باشند، هزینه افزایش رتبه درگوگل بالاتر خواهد بود. مثلاً کلماتی مانند “خرید موبایل” بسیار رقابتی هستند و برای رسیدن به رتبه‌های برتر نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتری دارند. البته برای کسب رتبه در کلمات رقابتی و سخت به زمان بیشتری نیاز است (حداکثر ۱ سال).

دسته‌بندی کلمات کلیدی

پکیج افزایش رتبه گوگل

شاید تصور کنید حفظ کردن بیشتر از ۲۰۰ سیگنال که در افزایش رتبه سایت نقش دارند اگر غیرممکن نباشد، خیلی سخت است. واقعیت اینکه هیچ دلیلی برای حفظ کردن یا حتی شناخت دقیق از تمام این ۲۰۰ سیگنال برای بهبود رتبه بندی سایت وجود ندارد. این سیگنال‌ها برای اطمینان از نمایش محتوای کاربرپسند و مرتبط با نیت کاربران گوگل و موتورهای جستجو مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. به عبارت دیگر، صاحبان سایت‌ها و استراتژیت‌های دیجیتال مارکتینگ با رعایت بعضی از راه کارها، بدون نیاز به شناخت دقیق این سیگنال‌ها می‌توانند رتبه‌بندی سایت را بهبود ببخشند.

مقالات و محتوا‌هایی که در سایت خود قرار می‌دهید باید با الگوریتم مشخص و منظمی منتشر شوند و برای تعداد کلمات هر محتوا بسته به اینکه در چه زمینه‌ای صحبت می‌کنید از ۷۰۰ تا ۱۵۰۰ کلمه می‌توانید روی مباحث کار کنید. البته این عدد لزوما ثابت و قطعی نیست و بسته به محتوای شما می تواند بیشتر یا کمتر باشد. تحلیل رقبا به شما کمک می‌کند تا با شناسایی نقاط قوت و ضعف آن‌ها، استراتژی Keyword Targeting بهینه‌‌ای برای خود تهیه کنید. در نتیجه انجام Keyword Targeting برای کلمات کلیدی لانگ تیل، برای سایت‌های کوچک، به علت شانس بالای رتبه گرفتن، بیشتر است. با پیشرفت تکنولوژی و استفاده روز افزون از گوشی های موبایل یا تبلت بین کاربران که به عنوان عضوی جدا ناپذیر تبدیل شده است اهمیت ریسپانسیو یا موبایل فرندلی (Mobile Friendly) بودن روز به روز افزایش پیدا می کند.

تولید محتوای غیرکپی و مرتبط با کسب‌وکار: اهمیت محتوای اختصاصی و غیر کپی

یک طراحی مینیمال و در عین حال جذاب، نه تنها به زیبایی وبسایت می‌افزاید، بلکه باعث می‌شود مخاطب زمان بیشتری را در سایت سپری کرده و به بخش‌های مختلف آن مراجعه کند. به یاد داشته باشید که یک وبسایت با طراحی مناسب، نه تنها برای کاربران، بلکه برای موتورهای جستجو نیز جذاب‌تر خواهد بود. متادیسکریپشن‌ها اولین نقطه تماس کاربران با محتوای شما در نتایج جستجو هستند. یک توضیح کوتاه اما قوی می‌تواند کاربران را به کلیک روی لینک شما ترغیب کند.

افزایش رتبه دامنه به طور مستقیم با بهبود سئوی کلی سایت شما مرتبط است. با اجرای راهکارهای ذکر شده در پاسخ به سوال اول و همچنین با تمرکز بر ساخت بک لینک‌های قوی و متنوع، می‌توانید رتبه دامنه خود را افزایش دهید. برای آنکه موتورهای جستجو بتوانند سریع‌تر و دقیق‌تر محتوای سایت شما را پیدا کنند، ایجاد یک نقشه سایت XML بسیار مفید است. این فایل به‌عنوان یک راهنمای جامع برای ربات‌های جستجو عمل کرده و آن‌ها را در شناسایی و ایندکس صفحات یاری می‌کند. به این ترتیب برای اینکه یک سایت رتبه بالایی در نتایج گوگل به دست بیاورد، لازم است حداقل سیگنال‌های کلیدی که گوگل در تشخیص اعتبار سایت‌ها لحاظ می‌کند را برآورده کند.

برای آگاهی بیشتر از اینکه سئو سایت چیست  و چگونه میتوان دیده شدن در نتایج جستجو را افزایش داد صفحه سئو سایت در سی یو وب را ببینید. تجزیه‌وتحلیل داده‌های سایت، گامی اساسی در جهت بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو و ارتقای رتبه آن در نتایج جستجوی گوگل است. با بررسی این داده‌ها می‌توانید به درک عمیق‌تری از عملکرد سایت خود، نقاط قوت و ضعف آن و علل عدم کسب رتبه مطلوب در نتایج جستجو دست پیدا کنید.

اگر در وب سایت شما لینکی وجود داشته باشد که با دنبال کردن آن به یک صفحه نامعتبر با خطای ۴۰۴ برسیم، تجربه کاربری مثبتی را ایجاد نخواهیم کرد. این مسئله نشان از اهمیت نداشتن لینک های سایت و همینطور عدم توجه شما به محتوای آن دارد. با اینکه شبهاتی درباره تاثیر متا دیسکریپشن بر روی رتبه صفحه وجود دارد، اما اثبات شده است که نرخ کلیک مستقیما بر روی رتبه سایت تاثیر گذار بوده و از جمله پارامترهای مهم در الگوریتم رتبه بندی گوگل می باشد. این مسئله بدین معنیست که متا دیسکریپشن با توجه به میزان وادار کردن کاربران به کلیک بر روی سایت، به صورت غیر مستقیم بر روی رتبه صفحات تاثیر گذار است. در اغلب مواقع سئو با هدف جذب کاربرانی که هنوز نام شما را نشنیده اند به کار می رود. بهنیه سازی سایت در کلمات به خصوص روشی برای جذب این گونه کاربران است.

چراکه بخش فنی وبسایت یا اصطلاحاً سئو تکنیکال، در صورت کوچک‌ترین اشتباه یا باگی می‌تواند باعث تنزیل رتبه سایت شود. متخصص فنی سایت وظیفه بررسی لینک سازی، پراکندگی کلمات کلیدی، بهینه سازی لینک های داخلی، ارورهای صفحات و… دارد. علاوه بر این به صورت پیوسته وب مستر را بررسی می‌کند تا در صورت بروز هرگونه مشکلی بلافاصله آن را برطرف کند. سطح رقابت نشان‌دهنده سختی رتبه گرفتن یک کلمه کلیدی خاص در نتایج جست‌وجو است.

این توضیحات، علاوه بر کمک به موتورهای جستجو در درک محتوای صفحه، کاربران را نیز برای یافتن محتوای مفید هدایت می‌کنند. آیا می‌دانید موتورهای جستجو چگونه تشخیص می‌دهند که یک صفحه وب درباره چه موضوعی است؟ این قابلیت از طریق تکنیکی به نام کلمات کلیدی LSI ممکن می‌شود. این روش به موتورهای جستجو اجازه می‌دهد روابط معنایی میان کلمات مختلف را شناسایی کنند و نتایج جستجوی دقیق‌تری ارائه دهند. وقتی سایت شما در نتایج جستجوی گوگل در رتبه‌های برتر قرار دارد، این به معنای آن است که نیاز کاربران را به‌سرعت و با دقت بیشتری برآورده کرده‌اید.

ساختاردهی منطقی محتوا و استفاده از زیرعنوان‌های مناسب، به کاربران کمک می‌کند تا بدون سردرگمی از محتوای سایت استفاده کنند و در نتیجه، مدت زمان بیشتری در سایت بمانند. کاربران ایرانی، مانند سایر کاربران جهانی، علاقه دارند تا محتوایی که می‌خوانند سریع و راحت باشد. استفاده از زیرعنوان‌ها و تقسیم محتوا به بخش‌های کوچک و قابل فهم می‌تواند به کاربر کمک کند تا بهتر با محتوا ارتباط برقرار کند و نکات اصلی را سریع‌تر پیدا کند.

اگر سایت شما دارای محتوای یکسان اما نحوه نمایش گرافیکی مختلف است ، که از طریق URL های مختلف می تواند در دسترس باشد، راه های متعددی برای نشان دادن نسخه اصلی (ویژگی کانیکال canonical ) یک صفحه وجود دارد. جهت افزایش رتبه در جستجوی گوگل صفحه سایت خود را با لیست زیادی از کلمات کلیدی پر نکنید، سعی کنید «صفحات» را پنهان نکنید یا سعی نکنید صفحات را تنها برای «خزنده» قابل مشاهده کنید. جهت ارتقا رتبه سایت در گوگل فقط بک لینک های طبیعی برای افزایش رتبه در جستجوی گوگل مفید هستند. ساختار و اطلاعات ضعیف وب سایت می تونه بهترین سئو را با مشکل مواجه کنه. اگر وب سایت شما برای استفاده کاربران و خزش توسط گوگل سخت باشه، رتبه بندی به آسانی به دست نمیاد. به قابلیت استفاده از وب سایت در موبایل فکر کنید، زیرا راهکاری مناسب برای موفقیت محسوب می شه.

برای گوگل بسیار آسان است تا شبیه سازی شما را در چنین فعالیت هایی شناسایی کند. با انجام این کار پنالتی گوگل را به جان خواهید خرید و دقت داشته باشید که خارج شدن از پنالتی گوگل کار بسیار دشواریست. در عوض وب سایت هایی که دارای بازدید چند هزار نفره در روز هستند، معمولا آتوریتی بالاتری داشته و اعتبار پست مهمان در آنها بالطبع بیشتر خواهد بود. زمانی که کاربران اقدام به باز کردن آدرسی از سایت می کنند که وجود خارجی نداشته و یا احیانا پاک شده است، با خطایی به نام ۴۰۴ مواجه خواهند شد.

از آنجایی که پیج رنک گوگل دیگر به روزرسانی نمی شود، می توانید از روش های دیگری مانند رتبه SB برای درک ارزش صفحات خاص استفاده کنید. تنوع یکی از نکات کلیدی برای دریافت رتبه بندی بهتر در گوگل محسوب می شود. شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که رتبه SB چیست؟ اجازه بدهید به صورت ساده برایتان بیان کنیم. این قوانین ساده به شما کمک می کنند رتبه بندی سایت خود را بدون نگرانی در مورد جریمه های گوگل، بهبود ببخشید.

به‌طور مثال اگر ۱۰۰۰ نفر سایت شما را در نتایج جست‌وجو مشاهده کرده‌ و ۵۰ نفر بر روی لینک شما کلیک کرده‌اند، نرخ کلیک شما ۵٪ است. این کار، درک بهتر نیت کاربر و امکان برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای تولید محتوا را فراهم می‌آورد. جست‌وجوی مقایسه‌ای زمانی است که کاربر در حال تحقیق برای خرید یا انتخاب بین چند گزینه، هنوز تصمیم قطعی نگرفته. این نوع جست‌وجو شامل عباراتی مانند مقایسه، بهترین، تفاوت یا نقد و بررسی است.برای این نوع کلمات کلیدی، می‌توانید محتوای مقایسه‌ای مانند بررسی‌های محصول یا مقالات مقایسه‌ای بین برندهای مختلف ایجاد کنید. هدف شما این است که کاربران را در مسیر تصمیم‌گیری راهنمایی کرده و اطلاعات دقیق و شفافی را برای انتخاب درست ارائه دهید. جان مولر ، تحلیل گر ارشد گرایش های وب مستر در گوگل به این مسئله پی برد که ارتقاء سئو به گذشت زمان نیاز دارد، زیرا الگوریتم موتور جستجو باید ارزیابی مجدد کل سایت شما را پس از تغییرات اعمال شده انجام دهد.

ممکن است با جستجوی یک کلمه کلیدی سایت شما صفحه اول گوگل باشد ولی در کمال تعجب هیچ ورودی از سایت نداشته باشید. بالا آمدن در صفحه اول گوگل الزاما منجر به دریافت ترافیک بالا نمی شود. در یک حالت دیگر هم ممکن است کاربران با جستجو و بدون کلیک کردن روی لینک ها به پاسخ سوال خود برسند و کلمه کلیدی مورد نظر اصولا ورودی بالایی نداشته باشد. رتبه بالاتر در نتایج جستجوی گوگل می‌تواند به کاهش نیاز به تبلیغات پولی منجر شود. تگ Alt باید شامل کلمات کلیدی مرتبط باشد تا موتورهای جستجو بتوانند تصاویر شما را بهتر شناسایی کنند. همچنین، تصاویر با کیفیت و بهینه‌سازی شده نه تنها تجربه کاربری را بهبود می‌بخشند، بلکه در دستیابی به اهداف سئویی شما نیز مؤثر خواهند بود.

طبق آمار منتشر شده که در تصویر زیر ملاحظه می‌کنید، ۳۰٪ کلیک‌ها را رتبه اول سرچ گوگل جذب می‌کند و سایر صفحات گوگل زیر ۱٪ از کلیک‌ها را جذب می‌کنند. پس شما هم پر سرعت باشید؛ یعنی سرعت سایتتان را تا جای ممکن بالا ببرید؛ مثلا می‌توانید حجم تصاویرتان را کم کنید، ویدئوها را فشرده کنید و … این مطلب شامل تمام آنچه که شما در سئو به آن نیاز دارید نیست، اما با توجه به رویکرد خود نسبتا کامل است. با استفاده از استراتژی ها و نکات مطرح شده در این پست قادر هستید که سئو یک وب سایت را با قدرت بسیار آغاز کنید. فاکتورهای رتبه بندی کم اهمیت تر دیگری نیز وجود دارند، فاکتورهایی نیز هستند که هنوز کشف نگردیده یا توسط گوگل آشکار نشده اند. به خاطر نوع ماهیت این پست، ما عمدا به برخی نکات خیلی خلاصه اشاره کردیم، چرا که بسته به نوع شرایط، ممکن است توضیحات دیگری نیز وجود داشته باشد.

بهبود نرخ تبدیل

برای یافتن این کلمات کلیدی، می‌توانید از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند SEMRush یا AnswerThePublic استفاده کنید که پیشنهادات مرتبط و کلمات کلیدی طولانی را به شما ارائه می‌دهند. در این شرایط خود گوگل قالب هایی را به صورت رایگان قرار داده است که می توانید برای نقشه سایت از آن ها استفاده نمایید. از نظر گوگل باید تمامی مراحل ساخت نقشه سایت به درستی انجام شوند و استانداردها را در تمامی قالب ها رعایت کرد. تمامی قالب هایی که برای یک نقشه سایت مورد استفاده قرار می دهند، در حد ۵۰ مگابایت ظرفیت دارند، اگر شما دارای فایل های بزرگتری باشید، باید از چندین قالب استفاده نمایید. با وجود این که متا دیسکریپشن به صورت مستقیم بر روی رتبه بندی شما در جستجو تاثیر ندارد، اما بر روی نرخ کلیک سایت شما بسیار موثر است. در دراز مدت همچنان ظرفیت زیادی وجود دارد که بتوان سایت هایی با موضوعات متمرکز داشت.

کلیدواژه‌های محلی در دسته‌بندی کلمات کلیدی کم جست‌وجو قرار می‌گیرند. تمرکز آن‌ها روی یک منطقه خاص، رقابت کمتری را در مقایسه با کلمات عمومی ایجاد می‌کند. این نوع کلمات حداقل از ۳ واژه یا بیشتر تشکیل شده و جزئیات بیشتری در مورد یک موضوع ارائه می‌دهند. کفش ورزشی مناسب دویدن، بهترین موبایل سامسونگ برای عکاسی و تور ارزان کیش با هتل ۵ ستاره، از جمله کلمات کلیدی بلند به شمار می‌آیند. کلمات کوتاه برای برندهای بزرگ و سایت‌هایی با قدرت دامنه بالا مناسب‌اند.

همچنین چنانچه مراکز دیجیتال مارکتینگ برای شما سایتی را طراحی کنند که دارای متدهای لازم نباشد. پس سعی کنید طراحی سایت شما به گونه‌ای باشد که از گوگل رتبه منفی دریافت نکنید. ساختار سایت یعنی این¬که تمامی المان¬ها و تگ¬ها به‌درستی به کار رفته باشند. وقتی کاربران پاسخ نیاز واقعی‌شان را در به سایت‌شما ببینند، احتمال تبدیل شدن آن‌ها به مشتری وفادار افزایش می‎یابد. به این منظور می توان از طریق راه اندازی کمپین آنالیز در ابزارهای چون، ابزار وورنک، ابزار ماز، ابزار سئوآپتیمر و … به آنالیز کلی وبسایت بپردازیم و گزارش جامعی از وضعیت سرعت صفحات وبسایت خود بدست بیاوریم. اینها از نظر گوگل سه صفحه جدا با محتوای تکراری در نظر گرفته می شوند ، بهترین راه حل برای این موضوع استفاده از redirect است.

این قانون برای سایت های بزرگی که دارای صفحات متعدد هستند، بسیار مهم است. سایت هایی که بک لینک های اشاره کننده به همه صفحات خود دارند رتبه بندی بهتر و بالاتری در گوگل خواهند داشت. اگر برایتان ممکن بود، لینک های خود را با محتوای غنی از کلیدواژه های مختلف احاطه کنید.

به یاد داشته باشید که الگوریتم‌های گوگل دائما در حال تغییر و تحول هستند؛ بنابراین مهم است که از آخرین بروزرسانی‌ها و بهترین شیوه‌ها آگاه باشید. منابع آنلاین و دوره‌های آموزشی متعددی مگ سئو در دسترس هستند که می‌توانند به شما در درک پیچیدگی‌های سئو و ارتقای مهارت‌هایتان کمک کنند. برای آموزش سئو و کسب رتبه حتما به شما پیشنهاد میکنیم که این کار را به صورت عملی و پروژه محور انجام دهید. فقط تجربه کار کردن عملی روی یک پروژه است که در روند یادگیری می‌تواند برای شما موثر باشد. اگر امکان حضور در مجموعه ای به صورت کارآموز را دارید بهترین گزینه کاراموزی و یادگیری عملی زیر نظر یک فرد با تجربه است. یکی از ساده‌ترین و مؤثرترین راه‌ها برای تشویق کاربران به اشتراک‌گذاری محتوای سایت شما در شبکه‌های اجتماعی، استفاده از دکمه‌های اشتراک‌گذاری است.

اما سئو داخلی زمانی در افزایش رتبه سایت در گوگل موثر است که بخش فنی یا تکنیکال سایت هم در وضعیت بهینه باشد. مهم این است بدانید کدام یک از این کلمات یا عبارت‌ها با سایت شما تناسب دارد و باعث بالا رفتن نرخ بازدید و افزایش رتبه سایت در گوگل می‌شود. برای کمک به شما در افزایش رتبه سایت‌تان در گوگل، جدولی تهیه کرده‌ایم که مهم‌ترین عوامل موثر در سئو و راهکارهای بهبود آن‌ها را به طور خلاصه ارائه می‌دهد. لینک‌های داخلی مانند پل‌هایی هستند که صفحات مختلف یک وب‌سایت را به هم متصل کرده و به کاربران امکان حرکت آسان بین صفحات را می‌دهند. انتخاب دقیق کلمات کلیدی برای انکرتکست این لینک‌ها، تأثیر چشمگیری بر تجربه کاربری و سئوی سایت دارد. سئو سایت یک فرایند پیچیده و تخصصی است که بسیاری از افراد به صورت حرفه‌ای آن را انجام می‌دهند.

به جای لینک سازی های بی مورد می توانید با متا تگ ها، دیگر کاربران و وبمسترها را ترغیب به به اشتراک گذاری لینک خود کنید. نتایج این روش قابل پیش بینی نیست، اما در صورتی که محتوای شما به شدت مورد توجه کاربران قرار گیرد، در حجم زیادی می تواند به اشتراک گذاشته شود. فراهم کردن لیست های گلوله ای و شماره دار روش مناسبی برای جذب مخاطبان سایت است. دقت داشته باشید که همه کاربران حوصله خواندن تک تک کلمات متن محتوای سایت را ندارند.

روز ۹: کوتاه نگاه داشتن مسیر کلیک

با این حال قبل از شروع کار بهتر است که قوانینی را برای نویسندگان وضع کرده تا هر یک از آنها دارای یک کارکتر به خصوص در سایت باشند. به عنوان مثال مطلبی که مطالعه آن نیازه به ده دقیق زمان دارد نسبت به مطلب دیگری که در عرض سی ثانیه قابل خواندن است از دید گوگل ارزش بیشتری برای نمایش در نتایج بالای جستجو دارد. به عنوان مثال این کنسول در هنگام از دسترس خارج شدن سایت به شما هشدار داده و همین طور می توانید نگاهی به چگونگی ایندکس صفحات سایت کنید. مشکلات ایندکس شدن صفحات را یافته و همواره سایت خود را در بهترین وضعیت نگه دارید. مجددا برای اینکه گوگل را در زمینه ساده بودن دامنه راضی نگه دارید، بهتر است نام ساب دامین کوتاه و واضح بوده و تنها از کلماتی در آن استفاده شود که بیانگر ماهیت ساب دامین باشد.

با این وجود، بهینه‌سازی و توجه به کلمات کلیدی مترادف، می‌تواند باعث افزایش تماس‌ها و مراجعه حضوری شود. مفهوم Keyword Targeting در سال ۲۰۲۳ تغییر کرد و دیگر به معنای تکرار یک کلمه کلیدی نیست. گوگل با الگوریتم‌هایی مانند هامینگ برد (Hummingbird) و رنک برین (RankBrain) محتوای صفحات را بررسی می‌کنند تا متوجه شوند با نیاز کاربران همخوانی دارد یا نه. اما منظور از بک لینک باکیفیت چیست؟ بک لینک باکیفیت، لینکی است که از یک سایت معتبر و مرتبط با حوزه فعالیت شما به سایت شما داده شده باشد.

پس از جستجو در حوزه مرتبط با فعالیتتان می‌توانید نامی زیبا، شکیل و البته متناسب با فضای مورد نظرتان انتخاب کنید. یک نکته مهم درمورد انتخاب نام دامنه این است که ترجیحا و تاجایی که می¬توانید از نامهای کوتاه استفاده نمایید تا سرچ هم برای مخاطب راحت¬تر باشد. بررسی تغییرات جست‌وجو در طول زمان و شناسایی کلمات کلیدی فصلی برای افزایش ترافیک در زمان‌های خاص، تاثیر بسزایی در کیورد تارگتینگ دارد.

یک آدرس کوتاه، مرتبط و شامل کلمات کلیدی به کاربران و موتورهای جستجو کمک می‌کند که موضوع صفحه را بهتر درک کنند. تصور کنید فروشگاه آنلاین جذابی دارید، اما صفحات آن به‌طور کندی بارگذاری می‌شوند. ابزارهایی نظیر GTmetrix، WebPageTest و Pingdom نیز به شما کمک می‌کنند تا عملکرد سایت خود را بررسی و مشکلات موجود را برطرف کنید. قبل از شروع تولید محتوا، لازم است عباراتی را شناسایی کنید که کاربران برای جستجو از آن‌ها استفاده می‌کنند. این انتخاب هوشمندانه می‌تواند نه‌تنها ترافیک سایت شما را افزایش دهد بلکه تجربه کاربر را نیز بهبود بخشد؛ زیرا کاربران به راحتی محتوایی را که به دنبال آن هستند، پیدا می‌کنند. در مقایسه با روش‌های سنتی تبلیغاتی مانند بنرهای تبلیغاتی، تبلیغات تلویزیونی یا رادیویی، بهبود رتبه سایت در گوگل بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

این کار نقض قوانین گوگل محسوب می شود و این گونه اعتماد کاربران به شما نیز از بین خواهد رفت. در صورت شناسایی این حرکت توسط گوگل، خیلی سریع از کار خود پشیمان خواهید شد، چرا که گوگل جریمه های سختی برای این گونه تاکتیک ها در نظر گرفته است. در صورت یافتن این گونه ریدایرکت ها در وب سایت خود فورا آنها را حذف کنید. به عنوان مثال پاسخ دادن به کامنت افراد و تشکر از آنها فعالیت مثبتی محسوب می شود. یافتن بحث های مرتبط و شرکت در آنها به عنوان یک متخصصین کار می تواند کاربران زیادی را به سمت صفحه شما بکشاند. هر چقدر فعالیت های شما در این راستا بیشتر باشد، دنبال کنندگان بیشتری کسب خواهید کرد.

فرقی نمی‌کند محتوای صفحه‌های سایت شما تا چه حد منحصربه‌فرد باشد و اطلاعاتی که به مخاطب می‌دهید ارزشمند باشد، اگر محتوای صفحه با اصول سئو هماهنگ نباشد، شانسی برای نمایش در صفحه اول نتایج موتورهای جستجو ندارد. محتوای سئو شده محتوایی کاربر پسند است که در آن از کلمات کلیدی به بهترین شکل برای افزایش شناخت مخاطب بهره برده می‌شود. اگر می‌دانستید لینک‌ها تا چه میزان در افزایش رتبه سایت در گوگل موثر هستند، هرگز آن‌ها را دست کم نمی‌گرفتید.

در بسیاری از مواقع دیده می شود که این افراد در پاسخ به شما، صفحه تان را فالو خواهند کرد. به جای درخواست از آنها با اینفلوئنسرها برای تولید یک محتوا همکاری کنید. به عنوان مثال می توانید با انجام یک مصاحبه یا مبادله کردن اطلاعات مربوط به یک تحقیق، امتیازاتی به دست آورید.

در این مقاله، به بررسی ترفندهایی کاربردی و موثر برای بالا آوردن سایت در نتایج گوگل می‌پردازیم. بهینه‌سازی تصاویر و ویدیوهای وب‌سایت نه‌تنها بر سرعت بارگذاری سایت تأثیر زیادی دارد، بلکه در افزایش رتبه سایت شما در موتورهای جستجو نیز نقشی کلیدی ایفا می‌کند. برای بهینه‌سازی کامل تصاویر و ویدئوها، ابتدا باید حجم آن‌ها را کاهش دهید تا سایت سریع‌تر بارگذاری شود. یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای موفقیت در سئو و جذب مشتریان بیشتر، تولید محتوای اختصاصی و غیرکپی است. محتوای اختصاصی به شما کمک می‌کند تا در دنیای رقابتی کسب‌وکارهای آنلاین، تمایز ایجاد کنید.

در چنین شرایطی احتمالا مشاهده می کنید که ترافیک سایتتان روز به روز در حال کاهش است. انتشار منظم محتوا، تشویق کاربران به بازگشت به سایت و جایزه به کاربران همیشگی سایت از جمله روش هاییست که به استراتژی سئو سایت کمک زیادی خواهد کرد. همچچنین می بایست برای کسب و کار خود یک صفحه تماس با ما طراحی کرده و اطلاعات کامل مربوطه را در این صفحه قرار دهید. این اطلاعات شامل نام شرکت، آدرس، تلفن های تماس و اطلاعات مربوط به شبکه های اجتماعی می باشد. همچنین با این کار می توانید کلمات کلیدی جدیدی را در این صفحات به کار ببرید تا شانس کسب ترافیک از سایت خود را افزایش دهید.

اما هنوز هم بسیار هیجان انگیز است که ببینید سایت جدیدتان در رتبه بندی گوگل به رنک خوبی رسیده است. در این بخش باید به موضوع الزامات یک نقشه راه و موارد مهم آن بپردازیم که باید در آن راستای افزایش رتبه در گوگل، از آن استفاده کنید. به این ترتیب، اگر آمار و نتایج دلگرم‌کننده نباشد و افزایش مثبتی در رتبه سایت شما در گوگل مشاهده نشود، باید تلاشتان را برای اجرای تاکتیک‌ها بیشتر کنید و یا برای آموزش سئو اقدام کنید.

در پاسخ به این سوالات باید بگوییم تمامی فعالیت هایی که برای بهینه سازی صفحه های فرود انجام می شود، سئو لندینگ پیج می باشند و تفاوت خاصی با دیگر صفحات ندارد. زمانی که صفحه های لندینگ را برای بازاریابی ایجاد می کنید، باید تصمیم بگیرید که در آن صفحه چه محتواهایی را قرار دهید و هدف خود را از ایجاد کمپین مشخص نمایید. موتورهای جستجو می توانند در زمان بررسی وبسایت، از مسیر های کوتاه کلیک بهره ببرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا