افزایش ترافیک سایت

افزایش رتبه سایت: ۹ روش برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل متاوب

در صورتی که گوگل مشکوک به تبادل بک لینک به صورت شبیه سازی شده ای شود، ارزش آن بک لینک را حداقل خنثی کرده و یا در حالتی بدتر هر دو وب سایت را با جریمه هایی رو به رو می کند. بنابریان در استفاده از انکر تکست ها کاملا طبیعی عمل کرده و سعی کنید که کلمات کلیدی متنوعی را برای لینک دادن به صفحات سایت به کار ببرید. بعد از انتشار یک پست مهمان در وب سایت های معتبر، تاثیر مثبت آنها را پس از مدتی مشاهده خواهید کرد.

مطالب مرتبط

منظور از داده ساختار یافته یا اسکیما، کدهایی است که به صفحات یک سایت اضافه می‌شوند تا به موتورهای جستجو کمک کنند محتوای آن صفحه را بهتر درک مگ سئو کنند. به زبان ساده‌تر، با این کار صفحات به زبانی که برای موتورهای جستجو قابل فهم است توضیح داده می‌شوند. در این بین، گوگل از بقیه موتورهای جستجو عملکرد بهتری در فهم و استفاده از داده ساختار یافته دارد. شاید بپرسید این چه مشکلی دارد؟ خب، با اعدادی که فرض کردیم، تنها ۱۲.۵ درصد از صفحات سایتتان می‌توانند در صفحه نتایج جستجو به نمایش درآیند.

از موارد دیگر که به سئوی سایت هم کمک می کند و جز فاکتورهای گوگل نیز هست، داشتن عنوان جایگزین یا همان تگ  ALT است. دقت داشته باشید که با افزایش حجم عکس ها، سرعت لودینگ صفحات پایین می آید که این بزرگترین خطر برای رتبه یک سایت است. اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می‌کنید، افزونه‌هایی نظیر Yoast SEO به شما این امکان را می‌دهند که به‌سادگی یک نقشه سایت XML بسازید. با فعال‌سازی گزینه نقشه سایت در این افزونه، تمام صفحات سایت شما در یک فایل XML فهرست می‌شود که می‌توانید آن را به کنسول جستجوی گوگل ارسال کنید.

اصولا بهینه‌سازی موتورهای جستجو و طراحی استراتژی سئو همیشه با فرایند تحقیق کلمات کلیدی شروع می‌شود. برای استراتژی کیورد تارگتینگ در سئو، باید کلمات کلیدی هدفمند و مرتبط را شناسایی کنید. این کار فرایندی چند مرحله‌ای، شامل تحقیق، دسته‌بندی، تحلیل و بهینه‌سازی محتوا بر اساس کلمات کلیدی است. این کار به شما کمک می‌کند تا رتبه بهتری در نتایج جست‌وجوی گوگل داشته و در نهایت نرخ تبدیل بالاتری به دست آورید. به‌ همین دلیل صاحبان مشاغل اینترنتی و وب‌ سایت ها به‌ دنبال بهبود رتبه گوگل سایت خود هستند. در ادامه معرفی تکنیک‌ هایی برای افزایش رتبه سایت در گوگل اشاره می‌ کنیم.

سایت‌های فروشگاهی این جستجو‌ها برای محصولات را به URL انتقال می‌دهند تا کاربران بتوانند بعدا دوباره به نتایج این جستجو مراجعه کنند و یا آن را با دیگران به اشتراک بگذارند. می‌توان با اعمال فیلترهای مختلف، عملا بی‌نهایت URL مختلف تولید کرد. با توجه به اینکه موتورهای جستجو باید به میلیون‌ها صفحه سر بزنند، منطقی است که برای این کار، اولویت‌بندی داشته باشند.

در صورتی که این پنالتی از نوع Manual باشد، می توانید پس از رفع ایرادات، درخواستی مبنی بر بررسی مجدد سایت به گوگل ارسال نمایید. در بخش های قبلی این مطلب اشاره ای به اهمیت استفاده از کلمات کلیدی در بدنه محتوا داشتیم. با این وجود این احتمال وجود دارد که در صورت عدم دقت، در بهینه سازی افراط کنید.

هدف از این کار، جلوگیری از محتواهای تکراری و بستن مسیرهای مختلف برای خزیدن کراولرها است. این بخش معمولا یک دید اولیه به گوگل می دهد که صفحه شما در مورد چه موضوعی قرار است صحبت کند یا به ازای چه کلماتی باید به شما رتبه بدهد. رقبای شما نیز به سئو توجه می‌کنند و اگر شما این موضوع را نادیده بگیرید، ممکن است رقبا شما را پیش بگیرند. در کسب‌و‌کارهای B2B یا business-to-business تمرکز بر فروش عمده محصولات و خدمات به دیگر شرکت‌هاست. اگر شما به بهترین شکل محصول خود را در اختیار مشتری قرار دهید، مشتری راضی شما را به دوستان و آشنایان خود معرفی خواهد کرد.

تبلیغات گوگل برای سایت فروشگاهی

پس چه بهتر که صفحه ای برای پرسش و پاسخ ایجاد نمایید یا حتی در انتهای محتواهای خود، سوالات مرتبط به آن موضوع نوشته شده را اضافه نمایید. با این روش نه تنها به افزایش رتبه سایت خود کمک کرده اید، بلکه بانس ریت را کمتر کرده و زمان ماندگاری و مدت حضور کاربر در سایت افزایش داده می شود. یکی از تاکتیک های مهم برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل، استفاده از کلمات lsi است. Lsi مخفف کلمه Lantent Semantic Indexing می باشد و به فهرست بندی معنایی کلمات ترجمه شده است.

اگر این محصولات بک لینک دارند بهتر است آنها را تا زمانی که سرچ میشوند، حفظ کنید یا اینکه آنها را به صفحات مناسب ریدایرکت کنید. این سه URL، همه محصولات مشابهی را نمایش می‌دهند، صرفا ترتیب نمایششان در هرکدام متفاوت است. بنابراین موتورهای جستجو این صفحات را به چشم صفحات تکراری خواهند دید و از کنارشان خواهند گذشت. در زمان استفاده از فیلتر محصولات، شما می‌توانید به زیرمجموعه‌ای از محصولات که به دنبالشان هستید دسترسی پیدا کنید.

بهتر است برای دریافت بازدیدکنندگان بسترهای بیشتری را داشته باشید با این کار گوگل وب سایت شما را به عنوان مرجع خواهد شناخت. اصول سئو برای همه انواع سایت ها یکسان است و بالا بردن رتبه سایت وردپرس تفاوتی با سایر سیستم های مدیریت محتوا ندارد. پس شما هم پر سرعت باشید؛ یعنی سرعت سایتتان را تا جای ممکن بالا ببرید؛ مثلا می‌توانید حجم تصاویرتان را کم کنید، ویدئوها را فشرده کنید و … گاهی در بین کلمات کلیدی، موردی را می بینید که سرچ قابل توجهی دارد. از اینجا می توان نتیجه گرفت که روی آن کیورد خاص، باید کار بیشتری انجام شود. طراحی ریسپانسیو به معنای طراحی وبسایتی است که بتوانند به درستی در تمامی دستگاه ها و اندازه های مختلف صفحه نمایش، ظاهر شود.

هیچ مجموعه و تیم سئوکاری نمی‌تواند در زمان کوتاهی وب سایت شما را به جایگاه خوبی برساند؛ زیرا سئوی سایت یک کار کاملاً تخصصی است که در طولانی مدت به نتیجه خواهد رسید. از طرفی تنها گوگل تعیین می‌کند که کدام سایت در چه مدتی می‌تواند رتبه بالایی داشته باشد. تنها بررسی تغییرات سایت، نتایج موتورهای جستجو در گوگل و یک مشاوره سئو حرفه‌ای می‌تواند شما را از جایگاه آینده وب سایتتان آگاه سازد. هرچقدر از محتوای یونیک و تأثیر آن در افزایش رتبه سایت در گوگل بگوییم بازهم کم است. تولید محتوای یونیک و البته مطابق با اصول سئو می‌تواند علاوه بر افزایش بازدید کاربران از شما، موتور‌های گوگل را به این ترغیب کند که به شما رتبه‌ی بهتری بدهند. طراحی سایت فروشگاهی ریسپانسیو به این معناست که سایت شما به طور خودکار با اندازه‌های مختلف صفحه نمایش ها سازگار می‌شود.

سئو خارجی به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که خارج از سایت شما انجام می‌شود تا به بهبود رتبه آن در موتورهای جستجو کمک کند. در این بخش، به تکنیک‌های سئو خارجی مخصوص سایت‌های فروشگاهی پرداخته می‌شود. هدینگ‌ها یا تگ‌های H1، H2 و H3 برای سازماندهی محتوا و کمک به گوگل در درک ساختار سایت بسیار مهم هستند. H1 معمولاً برای عنوان اصلی صفحه استفاده می‌شود و باید حاوی کلمات کلیدی مهم باشد. این عنوان باید حاوی کلمات کلیدی مرتبط با صفحه باشد و توجه کاربران را جلب کند.

زمانی که هر صفحه جدیدی را به سایت اضافه می‌کنید، لینک آن صفحه در سایت مپ قرار می‌گیرد و گوگل متوجه می‌شود که می‌بایست آن را رصد کند. اما در عین حال موتورهای جستجو دیگری نیز برای بهینه سازی وجود دارند. این سیستم شبیه سیستم گوگل می باشد و وابسته و به کیفیت محتوا و عنوان و توضیحات ویدئو می باشد. صفحات مختلف یک وب سایت برای درج بک لینک از نظر اعتبار با یکدیگر یکسان نیستند.

گوگل به طور معمول، نقشه و نتایج محلی را برای این جست‌وجوها نمایش می‌دهد. با این وجود، بهینه‌سازی و توجه به کلمات کلیدی مترادف، می‌تواند باعث افزایش تماس‌ها و مراجعه حضوری شود. نکات بسیار زیادی درباره بالا بردن رتبه در گوگل وجود دارند که با رعایت و بهره مندی از آنان می توانید به رتبه وب سایت خود کمک کنید. قصد دارید با افزایش رتبه سایت خود به چه هدفی دست یابید؟ مشخص نمودن هدف ایجاد وب سایت سبب می شود تا شما تمرکز بهتری بر فعالیت سایت خود داشته باشید. بازدیدکنندگان و رفتار آنان را بررسی کنید، برای این کار می توانید از ابزارهایی مانند گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس استفاده کنید.

خوانایی و زیبایی محتوا: استفاده از فونت‌ها و قالب‌بندی مناسب

تحلیل رقبا به شما کمک می‌کند تا با شناسایی نقاط قوت و ضعف آن‌ها، استراتژی Keyword Targeting بهینه‌‌ای برای خود تهیه کنید. البته فیلتر نشدن آن‌ها درکمپین‌های تبلیغاتی، باعث افزایش هزینه‌های غیرضروری می‌شود. همچنین بیشتر توسط کاربرانی استفاده می‌شوند که آماده خرید یا تصمیم‌گیری‌اند. کسی که راهنمای خرید کفش دویدن نایک را سرچ می‌کند، خیلی نزدیک به خرید است. نمودار زیر نشان می دهد که صرفاً قرار گرفتن در صفحه اول گوگل کافی نیست. زیرا سهم کلیک رتبه های بالاتر، چندین برابر سهم کلیک رتبه های پایین تر است.

افزایش رتبه سایت فروشگاهی

کلمات کلیدی بلند (Long-tail keyword)

این را هم باید در نظر داشت که منابع و قابلیت‌های سرویس هاستینگ وبسایت‌های مختلف با هم متفاوت است. علاوه بر تاثیراتی که استفاده از ویدیو در افزایش نرخ تبدیل دارد، استفاده از ویدیو می‌تواند به شما در بهبود رتبه در نتایج جستجو کمک کند. تغییر ناگهانی ساختار سایت تاثیر شدیدی روی سئو سایت خواهد داشت و بهتر است این عملیات با احتیاط صورت پذیرد.

برای رفع این مشکل، استفاده از ابزارهایی مانند Screaming Frog SEO Spider توصیه می‌شود. این ابزارها به شما کمک می‌کنند تا لینک‌های شکسته را شناسایی کرده و با لینک‌های سالم جایگزین کنید. همچنین، می‌توانید از وجود لینک‌های شکسته در سایر وب‌سایت‌ها بهره ببرید و با پیشنهاد محتوای مرتبط، هم به بهبود بک‌لینک‌های خود کمک کنید و هم کیفیت وب را ارتقا دهید. به خاطر داشته باشید که وجود پیوندهای سالم و عملکرد صحیح آن‌ها، علاوه بر جلب اعتماد کاربران، نقش مهمی در موفقیت بلندمدت وب‌سایت شما ایفا می‌کند.

کسب‌وکارهای کوچک و متوسط

اصولاً چگالی کلمات کلیدی باید بین ۱ تا ۳ درصد باشد که در پاراگراف های اولیه بایستی این چگالی بیشتر باشد. برای اینکه وب سایت شما در بستر امنی شکل بگیرد و رشد کند، باید حواستان باشد که هاست و میزبان مناسبی داشته باشید. البته این موضوع به راحتی قابل تشخیص نیست، اما باید بگوییم که بسیاری از هاست ‌های مشکل دار، می‌توانند فضایی دارک و متهم گونه داشته باشند که گوگل به سرعت آن‌ها را ردیابی و پیگیری خواهد کرد. اگر هاست شما سالم نباشد و به طور مکرر قطع شود، کاربران به زودی از ورود به سایت شما امتناع می‌کنند. یکی از راه‌های جلب اعتماد مشتریان، داشتن سایت با رتبه بالا در گوگل است. برای این منظور باید از تکنیک‌های سئو همچون تولید محتوای با کیفیت و کسب بک‌لینک‌های معتبر استفاده کنید.

محتوای صفحات محصول با محتوای مقالات و صفحات دیگر سایتها بسیار  متفاوت است. اصطلاح B2C مخفف عبارت business-to-consumer به معنای «از تولیدکننده به مصرف‌کننده» است. منظور از این اصطلاح، فروش مستقیم محصولات و خدمات از جانب تولیدکننده به مصرف‌کننده است. همچنین در ادامه ۳۴ تکنیک ناب برای ارتقا سایت در گوگل را با هم یاد می‌گیریم.

نمونه کار طراحی بنر شبکه های اجتماعی

در غیر این صورت ممکن است که گوگل آن صفحه را بی ارزش پنداشته و تصور کند که این صفحه برای فریب کاربران و الگوریتم جستجو ایجاد شده است. واضح است که طول محتوای متن به موضوع آن صفحه وابسته است، اما در هر صورت شما می بایست چند صد کلمه درباره آن بنویسید. هنگامی که شما یاد میگیرید هر صفحه نیاز به عنوان و متا دیسکریپشن داشته و می بایست متناسب با یک کلمه کلیدی بهینه سازی شده باشد، شاید اغوا شده تا یک قالب برای این کار درست کنید. به این معنی که یک متن مشخصی برای آن ایجاد کرده و تنها دست به تغییر جزیی آن در صفحات مختلف بزنید. تمام کسب و کارها نیاز به سئو محلی ندارند، اما با این حال این مورد در کسب و کارهایی که به رفت و آمد کاربران وابسته هستند، امری ضروریست.

آیا تا به حال شده، وارد سایتی شوید که صفحه تماس با ما نداشته باشد؟ مطمئنا نداشتن چنین صفحه ای، یکی از بزرگترین ایرادات یک سایت به حساب می آید که از نظر سئویی هم، مشکل ایجاد خواهد کرد. یادتان باشد که اطلاعات سایت مانند ایمیل و شماره تماس باید به صورت واضح نمایش داده شود، تا کاربران به راحتی بتوانند با شما در ارتباط باشند. ریچ اسنیپت ها، از اسکیما برای نشانه گذاری متن و  داده ها استفاده می کنند تا در نتایج جستجوی گوگل (google search results) بهتر دیده شوند. کدهای نشانه گذاری به صورت ستاره یا عکس و… در کنار لینک سایت ظاهر می شود. داده های شخصی شما برای پشتیبانی از تجربه شما در این وب سایت، برای مدیریت دسترسی به حساب کاربری شما و برای اهداف دیگری که در سیاست حفظ حریم خصوصی ما شرح داده می شود مورد استفاده قرار می گیرد.

در حقیقت گوگل به واسطه الگوریتم مرغ مگسخوار، توجه ویژه ای به عبارات هم معنی و نزدیک به کلمه کلیدی می کند. اما با این حال استفاده چند باره از کلمات کلیدی در درون متن همچنان ایده خوبی محسوب می شود. این کار موجب افزایش ارتباط محتوای سایت با عبارات جستجو شونده توسط کاربران می گردد. این مورد از جمله پارامترهای موثر بر افزایش رتبه سایت در گوگل می باشد و با توجه به ساده بودن پیاده سازی، ارزش آن را دارد که بر روی آن وقت بگذارید. گوگل در سال ۲۰۱۴ اعلام کرد که ازین پس وبسایت های دارای گواهینامه SSL اولویت بیشتری به بقیه سایت ها داشته و گوگل به آنها امتیاز بیشتری در رتبه بندی می دهد.

سئو، همانند یک نقشه راه، شما را به سمت بهبود رتبه و افزایش بازدید هدایت می‌کند و تضمینی است برای رشد پایدار کسب‌وکارتان. وقتی سایت شما در نتایج جستجوی گوگل در رتبه‌های برتر قرار دارد، این به معنای آن است که نیاز کاربران را به‌سرعت و با دقت بیشتری برآورده کرده‌اید. این امر نه تنها باعث افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایت می‌شود، بلکه احتمال تبدیل این بازدیدکنندگان به مشتریان وفادار نیز بیشتر خواهد بود. اما چگونه می‌توان در میان انبوهی از اطلاعات، توجه کاربران را جلب کرد؟ پاسخ این پرسش در افزایش رتبه سایت در گوگل نهفته است. گوگل به عنوان پرکاربردترین موتور جستجو، دروازه‌ای است که کاربران از طریق آن به دنبال اطلاعات، محصولات و خدمات می‌گردند.

  • کلمات کلیدی بدست آمده از فرایند تحقیق کلمات کلیدی یا کیورد ریسرچ سوخت مورد نیاز موشک سئو در طراحی استراتژی سئو سایت فروشگاهی و صعود در گوگل خواهد بود.
  • این الگوریتم‌ها عوامل متعددی را از جمله کیفیت محتوا، ساختار سایت، تجربه کاربری، بک لینک‌ها و سیگنال‌های اجتماعی را در نظر می‌گیرند.
  • کاری که شما می توانید انجام دهید اینست که نظارت کاملی بر روی وضعیت سرورهای سایت داشته و با نهایت سرعت نسبت به رفع خطاهای آن اقدام کنید.
  • علاوه بر آن، وقتی به طور منظم محتوای وبسایت خود را به روز کنید، موتورهای جستجو تشخیص می دهند که شما مدام سایت خود را بهبود می دهید.
  • این بررسی به شما کمک می‌کند تا کلمات کلیدی با ارزش و متناسب با استراتژی خود را انتخاب نمایید.
  • برای سایت هایی که تازه شروع به کار کرده اند یا کسب و کارهایی که رقبای زیادی دارند، دستیابی به لینک های اول گوگل و بالا بردن رتبه سایت کار پر چالشی است.

شدت رقابت در کلمه کلیدی

مهمترین صفحات سایت را در منوی اصلی قرار داده تا حداکثر رتبه را برای آنها در گوگل کسب کنید. طراحی سایت فروشگاهی باید به نحوی باشد که کاربر بتواند با حداکثر ۳ کلیک از صفحه خانه به محصول مورد نظر دسترسی پیدا کند. اکنون یک لیست از کلمات کلیدی مهم برای سایت فروشگاه اینترنتی خود در اختیار دارید. برای کسب رتبه در این کلمات بایستی صفحاتی در سایت خود ایجاد کنید و این کلمات را در صفحه مناسب به کار ببرید. اول باید صفحات متناظر با هر کلمه را انتخاب کنید و سپس به نحوه استفاده کلمه کلیدی در صفحه فکر کنید.

با انتخاب درست و هوشمندانه می‌توانید با برندهای قدرتمند رقابت کنید. موالمارت که یکی از فروشگاه های آنلاین معروف جهان است، آن ها با بررسی هایی که انجام دادن متوجه شدن وقتی که زمان لود سایت از یک به چهار ثانیه افزایش میابد نرخ تبدیل با کاهش زیادی روبرو می شود. جهت دریافت مشاوره در مورد افزایش رتبه سایت، این فرم را تکمیل کنید. سپس باید سایتی استاندارد و مورد تائید داشته باشید و پس از آن تولید محتوای مفید و ارائه خدمات به کاربر را در نظر بگیرید. برخی از مواردی که برای یک سایت استاندارد مورد نیاز است را در ادامه اشاره و برخی را توضیح خواهیم داد. یکی از استراتژی هایی که می تونه خیلی به بهبود رتبه شما در گوگل کمک کنه بحث کلمات کلیدی طولانی.

برای یادگیری بهتر این موضوع توصیه میکنیم آموزش فایل robots.txt را مطالعه کنید. در مرحله بعدی کیفیت محصولی است که شما در اختیار مشتری قرار می‌دهید. طبق آمار حدود ۱۵ درصد لیدهای حاصل از سئو، تبدیل به خریدار می‌شوند. شاید با شنیدن این جمله بگویید خب چرا باید سایتمان را سئو کنیم؟ برای کشف پاسخ این سوال با ما همراه باشید.

اگر ساختار سایت شما ایده‌آل نیست برای اصلاح ساختار از جا‌به‌جا کردن و تغییر آدرس صفحات پیش از بررسی همه جوانب یا دریافت مشاوره از یک مشاور سئو حرفه‌ای کمک بگیرید. بهتر است قبل از تغییر ساختار از پیاده سازی درست ریدایرکت‌ها و پیش نیازهای فنی اطمینان حاصل کنید. ما در گروه نردبان می‌توانیم به شما در اصلاح ساختار سایتتان و سایر خدمات سئو و بهینه سازی سایت کمک کنیم. نرخ کلیک (CTR) درصدی از کاربران است که پس از مشاهده یک لینک در نتایج جست‌وجو، بر روی آن کلیک می‌کنند.

همچنین مهم است که قراردادنامه‌ای کامل با اطلاعات مربوط به خدمات و قیمت امضا کنید تا ابهاماتی ایجاد نشود. کافیست به ما بگویید که سایت شما جزو کدام یک از دسته‌های زیر است تا ما مناسب‌ترین پلن سئو سایت را به شما معرفی کنیم. همچنین چنانچه مراکز دیجیتال مارکتینگ برای شما سایتی را طراحی کنند که دارای متدهای لازم نباشد. پس سعی کنید طراحی سایت شما به گونه‌ای باشد که از گوگل رتبه منفی دریافت نکنید.

با استفاده از سرچ کنسول می توانید، محتواهای تکراری یا همان duplicate content ها را پاک  نمایید. این نوع خطاها به صورت سرقت ادبی نمایش داده نمی شود، اما برای افزایش رتبه سایت در گوگل باید تمامی محتواها بهینه باشد و هر کدام در جایگاه درستی قرار گیرند. با وجودی که عکس ها برای یک سایت مهم هستند، اما در صورت بهینه نبودن آن ها، امکان از دست دادن جایگاه وجود  خواهد داشت. برای اینکه عکس ها به شما در افزایش رتبه کمک کند، باید به فرمت و سایز عکس ها هم توجه داشته باشید.

در انتخاب وب سایت ها برای پست مهمان تنوع ایجاد کنید

با توجه به آمارها، بیشترین ترافیک سایت و مشتریان جدید کسب و کارها، از طریق موتورهای جستجو به فروشگاه اینترنتی هدایت می شوند. به همین دلیل، بهینه سازی سایت برای گوگل یا دیگر موتورهای جستجو بسیار تاثیرگذار است. دو عاملی که باعث بالا بردن رتبه سایت در گوگل و دیگر موتورهای جستجو می شود، استفاده از تکنیک هایی به نام سئو داخلی (on-page) و سئو خارجی (off-page) می باشد. گوگل از الگوریتم‌های پیچیده‌ای برای رتبه‌بندی وبسایت‌ها استفاده می‌کند. این الگوریتم‌ها عوامل متعددی را از جمله کیفیت محتوا، ساختار سایت، تجربه کاربری، بک لینک‌ها و سیگنال‌های اجتماعی را در نظر می‌گیرند.

این بدان معناست که اگر سایت شما برای موبایل بهینه نباشد، ممکن است رتبه شما در نتایج جستجو پایین‌تر بیاید. این اصول، پایه و اساس استراتژی‌های سئو هستند که می‌توانند به بهبود عملکرد سایت شما در موتورهای جستجو کمک کنند. کدام کلمات می‌توانند به شما کمک کنند که با بکارگیری آن بتوانید جای بهتری را در صفحه نتایج گوگل از آن خود کنید. در صورتی که از تمام راهکارهای این مطلب استفاده نمایید، احتمال پنالنی شدن سایت شما نزدیک به صفر خواهد بود. اما در هر صورت انتخاب استراتژی های سئو نامناسب از طرف شرکت سئو شما یا شبیه سازی فاکتورهای تاثیر گذار در رتبه بندی در بسیاری از مواقع منجر به پنالتی شدن سایتتان خواهد شد.

افزایش رتبه سایت فروشگاهی

لازم است وضعیت بک لینک های سایت خود و بک لینک های سایت های رقیب را آنالیز کنید. برای این کار هم شهر محتوا در کنار شماست و با ارائه خدمات مشاوره لینک سازی به ارتقای رتبه سایت شما کمک می کند. برای افزایش رتبه سایت در گوگل، از کلمات کلیدی هدفمند در هدینگ‌ها استفاده کنید.

در این مقاله قصد داشتیم تا مهمترین مواردی که در بهبود جایگاه در نتایج موثر هستند را گردآوری و در اختیار شما قرار دهیم. باید بدانید بهینه سازی و سئو سایت زمان بر است و بهتر است برای این منظور علاوه بر رعایت اصول سئو صبر پیشه کنید. اگر هر تلاشی می کنید نمی توانید رتبه سایت را بهبود دهید و ما در تیم سئو کیان تجارت با استفاده از بهترین روش و استراتژی ها برای رسیدن سایت شما به نتایج برتر کمک می کنیم.

برای اینکه محتوایی که تولید می کنید در گوگل رتبه بگیرد باید به نکات سئو در تولید محتوا مسلط باشید. در صورتی که کاربر پاسخ سوال خود را پیدا نکند، از صفحه سایت شما خارج می شود و دوباره جستجو می کند و یک وبسایت دیگر را باز می کند. لینک‌سازی یا بک‌لینک بیلدینگ یکی از مهم‌ترین روش‌های بهبود رتبه سایت در گوگل است. ایجاد محتوای مهمان در وب‌سایت‌های معتبر، راهی موثر برای کسب بک‌لینک‌های باکیفیت است. لینک‌هایی که از سایت‌های معتبر دریافت می‌کنید، سیگنال مثبتی به موتورهای جستجو ارسال کرده و نشان‌دهنده ارزشمند بودن محتوای شما هستند. شبکه‌های اجتماعی به یکی از مهم‌ترین ابزارها برای کسب‌وکارهای ایرانی تبدیل شده‌اند تا برند خود را بیشتر به نمایش بگذارند و ترافیک بیشتری به سمت وب‌سایت خود هدایت کنند.

این عمل نه تنها به افزایش تعداد بازدیدکنندگان وب‌سایت شما کمک می‌کند، بلکه از دیدگاه سئو نیز تأثیر مثبتی دارد و به مرور زمان می‌تواند باعث افزایش رنک گوگل شود. انتخاب نام مناسب برای فایل‌های تصویری، مانند تگ Alt، به بهینه‌سازی سئو کمک می‌کند. بسیاری از کسب‌وکارها هنگام آپلود تصاویر به نام فایل توجه نمی‌کنند و ممکن است تصاویر را با نام‌های عمومی و غیرمرتبط مانند “image001.jpg” یا “photo123.png” ذخیره کنند.

بنابراین اگر قصد افزیش فروش از طریق سایت خود را دارید، حتما مطمئن شوید که صفحات سایتتان زمان بارگذاری کمی دارند. نقشه سایت یا سایت مپ یک فایل متنی با پسوند XML است که در آن همه صفحاتی از سایتتان که می‌خواهید توسط موتورهای جستجو مورد بررسی قرار گرفته و ایندکس شود مشخص می‌شوند. برای درک اهمیت این موضوع، کافی است بدانید که اغلب مرورگرها برای سایت‌هایی که از https استفاده نمی‌کنند، یک پیغام هشدار نمایش می‌دهد که اعلام می‌کند این سایت از امنیت کافی برخوردار نیست. سپس اکسپلور با قدرت هوش مصنوعی خود، در میان فروشگاه‌های اینستاگرامی به جست‌وجو ادامه می‌دهد و محصول موردنظر را با جزئیات کامل به کاربر نمایش می‌دهد.

انتخاب یک هاستینگ مناسب، تأثیر مستقیمی بر عملکرد و موفقیت وب‌سایت شما دارد. هاست‌های نامعتبر یا کند می‌توانند تجربه کاربری ضعیفی ایجاد کرده و حتی بر رتبه سایت در گوگل تأثیر منفی بگذارند. هاست باکیفیت باید سرعت بالا، امنیت قوی و پشتیبانی فنی مناسبی ارائه دهد. همچنین، به کارگیری المان‌هایی نظیر فهرست‌های نقطه‌ای، تاکید بر کلمات کلیدی و استفاده محدود از رنگ‌ها، به سازماندهی بهتر محتوا و جلب توجه مخاطب کمک شایانی خواهد کرد.

در دنیای رقابتی امروز، کاربران به دنبال تجربه‌ای سئو مگ سریع و روان هستند. ابزارهایی نظیر GTmetrix، WebPageTest و Pingdom نیز به شما کمک می‌کنند تا عملکرد سایت خود را بررسی و مشکلات موجود را برطرف کنید. یکی از عوامل کلیدی در بهبود رتبه وب‌سایت در گوگل، سرعت بارگذاری آن است. سرعت سایت، همانند ویترین فروشگاه، تأثیری مستقیم بر تجربه کاربری دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا