افزایش فروش با سئو، تاثیر سئو در فروش چیست؟
ترافیک ارگانیک بازدیدکنندگانی هستند که از طریق موتورهای جستجو به سایت شما ورود می کنند. با تولید یک محتوای ارزشمند و رعایت اصول سئو در آن می توانید به گوگل نشان دهید که برای عبارت جستجوی کاربر، محتوایی ارزشمند در سایت شما برای رفع نیاز کاربر وجود دارد. برای رشد کسبوکار خود بهتر است از روشهای منطبق بر الگوریتمهای گوگل مانند سئو کلاه سفید استفاده کنید. استفاده از سئو و بهبود رتبه در صفحه نتایج گوگل، ارتباط مستقیمی با افزایش فروش شما دارد. اگر هنوز برای کسبوکار خود آژانسی را انتخاب نکردهاید بهتر است هرچه زودتر این کار را انجام دهید تا از رقبای خود عقب نمانید و بتوانید سهم عظیمی از بازار را به خود اختصاص دهید. برای برونسپاری و سفارش پروژه سئو سایت خود با کارشناسان سئو هدف تماس بگیرید تا با کسب و کارتان را بررسی کنند و طبق نیاز و بودجه شما، راههایی را برای رشد سایت ارائه دهند.
۵. تثبیت اعتبار و مرجعیت رسانه (Solidifying Media Credibility and Authority)
فهرست مطالب
تاثیر سئو بر افزایش فروش، پیش زمینه بهبود ساختار سایت نیز از سمت سازنده وبسایت خواهد بود. به عبارتی بهتر تا زمانی که سایت شما ساختار استاندارد و کاربر پسند در اختیار نداشته باشد به طور حتم هیچ شانسی در موفقیت وبسایت و افزایش بازدید در موتور های جستجونخواهد داشت. بنابراین یک وبسایت زمانی در این امر به موفقیت تام می رسد که سایتی با استاندارد های جهانی، قابل منعطف و قدرتمند داشته باشد.
زمانی که سایت شما برای کلمات کلیدی مرتبط با کسبوکار شما در جایگاههای بالای نتایج جستجو قرار بگیرد، کاربران بیشتری وارد سایت شما میشوند. بیش از ۸۰ درصد کاربرانی که کسب و کارهای نزدیک محل سکونت خود را جستجو می کنند، به مشتریان بالفعل تبدیل می شوند. برای اینکه این هدف را در کسب و کار خود دست یافتنی کنید، باید بهبود سئوی محلی (Local Search) را اجرایی کنید. وقتی این بخش از سئو در سایت شما قدرتمند شده باشد، شانس تان برای جذب بخش بزرگی از کاربران در موقعیت جغرافیایی شما افزایش پیدا می کند.
در حقیقت توجه به سئو باعث میشود تا رتبه سایت شما بالاتر بیاید و بیشتر از رقبا به مشتریان بالقوه نمایش داده شوید و به عبارت خودمانیتر، بیشتر توی چشم باشید. کاربرانی که سراغ خرید اینترنتی میروند، به سایتهایی که اغلب در صفحه اول گوگل (خصوصاً ۳ -۴ لینک اول) هستند، راحتتر اعتماد میکنند. نکته دیگر اینکه اغلب کاربران وقتی قصد خرید محصولی را دارند، از جوانب مختلف آن را بررسی میکنند. اگر شما در عبارتهایی مثل «بهترین لوازم آرایش خارجی»، «خرید لوازم آرایشی اصل» و مواردی از این دست رتبه داشته باشید، بیشتر به چشم مخاطب میآیید. از دیگر موارد مهم تاثیر سئو در فروش، جذب مشتریان بالقوه با کمترین هزینه است. سئو روشی کاربردی برای هدایت کاربران دارای پتانسیل به سایت شماست که هزینه چندانی را هم شامل نمی شود.
بهبود تجربه کاربری
تمام افرادی که مخاطبان آنها در اینترنت وجود دارند، باید سئو کردن سایت خود را در اولویت قرار دهند. با استفاده از بهینهسازی سایت، میتوانید مخاطبان بیشتری برای سایت خود جذب کنید و از تأثیر سئو در فروش بهرهمند شوید. اگر شما قصد تبلیغات محیطی یا گوگل ادز را داشته باشید، باید به طور منظم برای آنها هزینه کنید، زیرا هر بار با مشاهده تبلیغات، یک فرد جدید به برند و کسب و کار شما توجه میکند.
این اطلاعات میتواند به شما در فهم بهتر نیازها و علایق کاربران کمک کند و به شما امکان دهد تا محتوای خود را بهبود بخشید. تجربه کاربری (UX) عاملی است که میتواند تفاوت بین یک بازدیدکننده و یک مشتری وفادار را ایجاد کند. یک وبسایت کاربرپسند با طراحی ساده و قابل دسترس میتواند باعث شود که بازدیدکنندگان مدت بیشتری در سایت بمانند و احتمالاً خرید کنند. رابط کاربری و تجربه کاربری دو عنصر بسیار مهم در سئو سایت هستند که به طور مستقیم بر روی زمان باقی ماندن کاربر در یک صفحه و انجام اقدامات مختلف از سمت او تاثیر دارند. برای آشنایی بیشتر با این دو مقوله مقاله اشتباهات رایج در طراحی UI و UX را مطالعه کنید.
ارتباط دادههای ساختاریافته (Structured Data) با محتوای سئو شده چیست؟
در عصری که همه خریدها حتی کوچک ترین آنها در بستر اینترنت اتفاق می افتد، عدم توجه به سئو به از دست دادن بخش وسیعی از بازار هدف منتج می شود. با توجه به رقابتی بودن بازار آنلاین، سئو می تواند بهترین کانال برای توسعه کسب و کار و پیشی گرفتن از رقبا باشد. با یک استراتژی باکیفیت سئو می توانید در مسیری حرکت کنید که فروش تان به شدت افزایش یابد. شما با موفقیت در دیجیتال مارکتینگ، متوجه میشوید که نیاز مخاطب در دنیای واقعی چیست؟ و برای افزایش تأثیر سئو در فروش و در واقعیت باید چه عملیاتی را انجام دهید.
در دنیای امروز اگر در ذهن مخاطبتان جایی نداشته باشید، در بازار هم به جایگاهی دست پیدا نمی کنید. بنابراین تاثیر سئو در فروش، علاوه بر رتبه گرفتن سایت شما، باعث بالا رفتن جایگاه شما در ذهن مخاطب می شود و به برند سازی کسب و کار شما کمک می کند. برتری فنی در سئو صرفاً به کسب رتبه بالاتر کمک نمیکند، بلکه مستقیماً بر اعتماد کاربر تأثیر میگذارد. تأمین تجربه کاربری مثبت و راحت برای بازدیدکنندگان سایت شما، میتواند به افزایش فروش کمک کند. البته فراموش نکنید که به سئو باید به عنوان یک فرایند بلند مدت نگاه کرد و در بازه ی زمانی اندک نمی توان انتظار سودآوری داشت؛ اما نتیجه ی کار بسیار ارزشمند است.
سایتهایی که معروفتر هستند، با تبلیغات کمتری میتوانند نظر مخاطبان را جلب کرده و آنها را برای خرید ترغیب کنند. کسبوکارهای مختلف به روشهای آفلاین و آنلاین قصد جذب مشتری و معرفی برند خود را دارند. معمولاً تبلیغات به هزینه بالایی احتیاج دارد و ممکن است در ابتدای راه برای برخی از افراد مقدور نباشد. بااینحال باید کسبوکار خود را با روشهای بهصرفه رشد دهید و مشتری کسب کنید.
حتما برای افزایش فروش محصولات و خدمات سایت، به نقد و بررسی تخصصی آنها بپردازید. این کار باعث میشود که مشتریان نسبت به محصولات و خدمات سایت، شناخت بیشتری داشته باشند و با آگاهی کامل، خرید کنند. با خدمات سئو سایت، مشاوره و آنالیز آن توسط کارشناسان خبره می توانید به کسب و کار خود رونق ببخشید. در نهایت، باید بدانید که داشتن یک استراتژی جامع که تمام این عناصر را پوشش دهد، به همان اندازه اهمیت دارد که اجرای صحیح آنها مهم است. بدون یک برنامه منسجم، حتی اگر همه اقدامات سئو را انجام دهید، ممکن است به نتیجه دلخواه دست پیدا نکنید. پس تمرکز بر تدوین و پیادهسازی یک استراتژی یکپارچه، بهترین راه برای ایجاد یک سیستم سئوی قدرتمند است که بتواند فروش شما را به میزان قابلتوجهی افزایش دهد.
اگر کسبوکار شما به مشتریان محلی وابسته است، باید مطمئن شوید که سایت شما برای جستجوهای محلی بهینه شده است. استفاده از کلمات کلیدی محلی، ثبت نام در گوگل مای بیزینس (Google My Business) و کسب نظرات مثبت مشتریان از جمله اقداماتی هستند که میتوانند به بهبود سئو محلی شما کمک کنند. لینکهای داخلی به کاربران و موتورهای جستجو کمک میکنند تا راحتتر در وبسایت شما حرکت کنند. همچنین لینکهای خارجی از سایتهای معتبر میتواند اعتماد گوگل به سایت شما را افزایش دهد.
یکی از موفقترین سایتهایی که توانسته فقط با استفاده از سئو و کامنت مارکتینگ شناخته شده و به یکی از بزرگترین فروشگاههای اینترنتی تبدیل شود، دیجی کالا است. این وبسایت فروشگاهی در ابتدا با منتشر کردن تصاویر چندوجهی از محصولات و نقد و بررسی آنها توانست اعتماد مشتریان را به خود جلب کند. یکی دیگر از روشهای افزایش درآمد سایت با SEO این است که خودتان منتقد محصولات و خدماتتان باشید.
خدمات طراحی سایت
مثلاً یک فروشگاه لوازم جانبی موبایل که فقط از طریق سئو بالا اومده بود، تونست از ۳۰ تا سفارش در ماه، به بالای ۳۰۰ سفارش برسه. توضیحات متا (Meta Description) درواقع خلاصهای از محتوای نوشته شده است. سر تیترها شامل تگهای H2 تا H6 هستند، حداقل دریکی از این سر تیترها از کلمات کلیدی استفاده کنید، همچنین سعی کنید در استفاده از تگها ترتیب را رعایت کنید. اما برای استفاده از تگ H2 برخلاف گفته خیلی از نویسندگان محتوای سئو شده محدودیتی وجود ندارد. اما سئو یک روش بازاریابی ارگانیک و بلندمدت است که در درازمدت، هزینه جذب مشتری را کاهش میدهد.
پلتفرم Google News و بهویژه کادر برجسته Top Stories در صفحه نتایج جستجوی گوگل، به نقاط اصلی کشف اخبار برای میلیاردها کاربر در سراسر جهان تبدیل شدهاند. حضور در این بخشها میتواند حجم عظیمی از ترافیک هدفمند را، بهخصوص برای اخبار فوری، به سمت سایت خبری هدایت کند. طبق گزارشها، گوگل ماهانه میلیاردها کلیک را از طریق این سطوح به سایتهای خبری ارسال میکند. تحقیق در مورد کلمات کلیدی مرتبط با محصولات یا خدمات شما و انتخاب کلماتی که مخاطبان هدف در جستجوی آنها هستند، بسیار مهم است. سپس این کلمات را در عناصر مختلف سایت خود شامل عنوان صفحات، متنها، تگهای متا و URLها قرار دهید.
- شاهد یک دگرگونی بنیادین در نحوه کشف و مصرف اخبار توسط مخاطبان هستیم.
- حال که از اهمیت رسیدن به نتیجه صفحه اول گوگل را دانستیم این سوال پیش میآید که برای رسیدن به صفحه اصلی گوگل محتوای سئو شده بهتر است یا محتوای سئو نشده؟ پاسخ این سوال محتوای سئو شده است.
- با رعایت نکاتی مثل نوشتن پاراگرافهای کوتاه، استفاده از فونتهای خوانا و نسبتا درشت، فاصلهگذاری مناسب بین پاراگرافها، استفاده از جملات کوتاه میتوانید مطلبی مناسب برای محتوای سئو شده خود بنویسید.
- با مدیریت حرفهای اعتبار آنلاین خود، میتوانید تصویر مثبت و قوی از کسبوکارتان ایجاد کنید و در نهایت فروش بیشتری داشته باشید.
- مثل خیلی از مغازه دارایی که حالا دیگه با سایتشون بیشتر از مغازهشون می فروشن.
نرخ تبدیل بیان میکند که چه تعداد از بازدیدکنندههای سایت شما، پس از خواندن و دین صفحهی مدنظرتان اصطلاحاً تبدیل میشوند. این تبدیل میتواند مثلاً از جنس دریافت سرنخ، کلیک روی لینک خاص، ارسال ایمیل کاربری یا حتی نهایی کردن فرایند خرید باشد. خوشبختانه میزان نرخ تبدیل را نیز گوگل آنالیتیکس محاسبه میکند و نیازی نیست این کار را بهصورت دستی انجام دهید. اگر بخواهیم خیلی کوتاه و رک به این سؤال پاسخ دهیم، اکثر کسبوکارها به طراحی سایت و سئو احتیاج دارند.
ولی اگر از سئو استفاده کنید، شما یکبار برای بهینهسازی صفحات هزینه میکنید و در مرحله بعدی، مبلغی را برای حفظ جایگاه خود در صفحه نتایج گوگل میپردازید. در این شرایط احتمالاً تعداد زیادی مشتری دائمی و وفادار دارید که به شما اعتماد دارند و برای خرید شما را در گزینه اول قرار میدهند. بهینهسازی سئو مگ داخلی صفحات (On-Page SEO) یکی از مهمترین عوامل موفقیت در سئو و افزایش فروش است.
تأثیر سرویسهای ابری بر رشد کسبوکارها چیست؟
تگ توضیحات متا را بازدیدکنندگان سایت نمیبینند و از آن فقط برای درک و کمک به موتورهای جستوجو استفاده میشود. اگر چکیدهای برای محتوای سئو شده ننویسید، گوگل در هر بار نمایش، بخشی از متن را بهعنوان خلاصه محتوا نشان میدهد. سئو یک فرایند زمان بر با نتیجه دائمی است که به شما کمک میکند با تولید محتوایی که نکات سئو درآن رعایت شده به نتایج برتر گوگل راه یابید و در نتیجه ورودی خود را از گوگل بیشتر کنید. با استفاده از سئو محلی (Local SEO)، کسبوکارهای کوچک و محلی میتوانند در منطقه خود دیده شوند.
۳. استفاده از شبکههای اجتماعی برای افزایش مخاطبان و فروش
آژانس تبلیغاتی فامین ادز، ارائه دهنده خدمات سئو سایت و همچنین تبلیغات در صفحه اول گوگل میباشد و تجربیات موفقیت آمیزی در افزایش درآمد و فروش سایتهای مختلف فروشگاهی، شرکتی، آموزشی و … برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هزینه سئو سایت خود توسط کارشناسان سئو فامین ادز و سپردن صفر تا صد سئو سایت به کارشناسان، لطفا با شرکت تماس بگیرید. یکی از موارد موثر در افزایش فروش سایت، استفاده از تکنیک های بازاریابی محتوایی است. بخش زیادی از موفقیت سایت در گرو انتخاب درست کلمات کلیدی است و حتما باید کیورد ریسرچ سایت توسط یک کارشناس سئو انجام شود. باید یک لیست کلی از کلماتی که میخواهید سایت شما با آنها بالا باشد را به وبمستر سئو ارائه دهید تا تحقیق کلمه کلیدی انجام شود. کلمات کلیدی انتخاب شده برای سایت باید مطابق با نیاز مشتریان باشند تا بتوان مخاطبان هدف را وارد سایت کرد و فروش را افزایش داد.
حال که از اهمیت رسیدن به نتیجه صفحه اول گوگل را دانستیم این سوال پیش میآید که برای رسیدن به صفحه اصلی گوگل محتوای سئو شده بهتر است یا محتوای سئو نشده؟ پاسخ این سوال محتوای سئو شده است. در این مقاله به این مورد که محتوای سئو شده چیست؟ و انواع روشهای تولید محتوای سئو شده میپردازیم. استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با محصولات یا خدمات شما، اولین قدم برای جذب مشتریان هدفمند است. حالا که با تاثیر سئو در فروش و مزایای سئو سایت آشنا شدید؛ شاید به دنبال موسسه یا شرکتی بگردید که خدمات مربوط به سئو سایت را با کیفیتی مطلوب ارائه دهد. اگر به دنبال خدمات سئو هستید اینجا کلیک کنید؛ تا با استفاده از خدمات تیمی حرفهای، تاثیر سئو در فروش خود را احساس کنید.
همین قدر مستقیم و روشن.حالا اگر قصد دارید تا تاثیر سئو در فروش و ماهیت آن را بیشتر بشناسید؛ ما کنار شما هستیم. همین که یک ویترین و تابلوی ورودی جذاب داشته باشید، نظر رهگذران پاساژ به سمت فروشگاهتان جذب میشود. حالا اگر بتوانید با تکنیکهای بازاریابی اعتماد رهگذران را جلب کنید، فروشتان هم رفتهرفته افزایش مییابد. فرض کنید یک فروشگاه فوقالعاده در نقطهای دوردست و بدون هیچ نشانهای دارید. چقدر احتمال دارد که کسی به طور اتفاقی آن را پیدا کند؟ این دقیقاً همان چالشی است که وبسایتهایی با بهینهسازی ضعیف با آن روبرو هستند. شاید شما بهترین کالاها و خدمات را ارائه دهید، اما اگر کسی قادر به یافتن شما نباشد، سود چندانی نصیبتان نمیشود.
ارائه نظرات و تجربیات مشتریان قبلی میتواند مگ سئو به شما در جلب اعتماد کاربران جدید کمک کند. همچنین، گوگل به محتوای تولید شده توسط کاربران، مانند نظرات، ارزش زیادی میدهد و این نوع محتوا میتواند رتبه شما را بهبود بخشد. URLهای کوتاه و شامل کلمات کلیدی مرتبط با محتوا، به موتورهای جستجو کمک میکنند تا بهراحتی محتوای شما را دستهبندی و ایندکس کنند. سعی کنید از اعداد و کاراکترهای پیچیده در URLها اجتناب کنید و از URLهایی استفاده کنید که محتوای صفحه را بهخوبی توضیح دهند.
شبکههای اجتماعی یکی از ابزارهای کمکی سئو سایت هستند که میتوانند به شناخته شدن برند شما و افزایش بازدید سایتتان کمک کنند. به همین دلیل توصیه میکنیم که همزمان بر روی سایت و شبکههای اجتماعی سرمایهگذاری نمایید تا بتوانید زودتر رشد کنید. فراتر از مزایای کلی، شواهد و مکانیزمهای مشخصی وجود دارند که تأثیر مستقیم و قابل اندازهگیری سئو را بر افزایش بازدیدکنندگان و تقویت اعتبار وبسایتهای خبری نشان میدهند. درک دلایل بنیادین اهمیت سئو برای وبسایتهای خبری، فراتر از صرفاً افزایش بازدید، به بقا و تأثیرگذاری رسانه در عصر دیجیتال بازمیگردد. با افزایش استفاده از اینترنت و پلتفرمهای خرید آنلاین، فروش اینترنتی در ایران به ویژه در حوزههای الکترونیکی، مد و پوشاک، آرایشی و بهداشتی و خدمات مختلف رشد چشمگیری داشته است. بر اساس بررسیهایی که از فروشگاههای ایرانی انجام شده، وقتی یک سایت به صفحه اول گوگل میرسه، فروش اون بین ۵ تا ۱۰ برابر بیشتر میشه.
این امر به طور مداوم و پایدار در طول زمان میتواند به افزایش فروش و سوددهی منجر شود. با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط و بهینهسازی محتوا، سایت شما توسط افرادی دیده میشود که واقعاً به خدمات یا محصولات شما نیاز دارند. این امر باعث افزایش نرخ تبدیل (Conversion Rate) و در نهایت افزایش فروش میشود. تفاوت بزرگی که سئو با دیگر روشهای بازاریابی، بهخصوص بازاریابی سنتی دارد، این است که مبتنی بر تحلیل رفتار کاربران پیش میرود. به کمک یک سری از ابزارهای تحلیلی مثل گوگل آنالیتیکس میتوانید تمامی دادههای مربوط به کاربران سایت را جمعآوری کنید.
چگونه یک وبسایت کاربرپسند و موفق طراحی کنیم؟
این جریان کاربری ممکن است به مشتریان واقعی تبدیل شود و در نتیجه باعث افزایش فروش و درآمد شود. سئو تنها جذب ترافیک نیست، بلکه هنر تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان است. بهینهسازی سایت برای کلمات کلیدی مناسب، بهبود تجربه کاربری (UX) و سرعت سایت، همگی تأثیر مستقیمی بر افزایش نرخ تبدیل دارند.
۱. تعریف دقیق و فنی سئو سایت خبری (Precise Technical Definition of News Site SEO)
همچنین، استفاده از اسکیمای `Author` و `ProfilePage` میتواند به تقویت سیگنالهای E-E-A-T برای نویسندگان کمک کند. در این مقاله به بررسی سئو و نقش آن در جذب مخاطب و افزایش فروش محصول یا خدمات به آنها آشنا شدیم. سئو فرایندی طولانی مدت است و باید تک تک جزئیات آن توسط افراد متخصص برای وبسایت شما انجام شود. در صورت انجام مداوم و تخصصی سئوی سایت، دسترسی به اهداف کلی فروش بیشتر شده و جذب مخاطب، به راحتی امکانپذیر خواهد بود. فراموش نکنیم که انجام سئوی تکنیکال و اصولی، نیاز به استفاده از دانش و افراد متخصص دارد.
هیچ کسی حاضر نیست بیشتر از ۳ ثانیه منتظر بماند تا سایت شما بالا بیاید؛ به خصوص اگر اولین بار باشد که با استفاده از نتایج جستجو وارد آن میشود. بنابراین حتما از خدمات افزایش سرعت سایت استفاده کنید تا بتوانید مدت بیشتری در صفحه اول گوگل و لینکهای برتر بمانید و به این ترتیب فروش خود را افزایش دهید. در صورت نیاز به خدمات بهینه سازی سرعت سایت به صفحه “خدمات افزایش سرعت سایت” مراجعه فرمایید و درخواست خود را ثبت کنید. با استفاده از محتواهای متنی و تصویری است که میتوانید خدمات و محصولات خودتان را به مشتریان معرفی کرده و به آنها نشان دهید که نسبت به سایر رقبا بهتر هستید. برای اینکه با قدرت کانتنت مارکتینگ بیشتر آشنا شوید، پیشنهاد میکنیم که مقاله بازاریابی محتوایی چیست را در وبلاگ ما مطالعه کنید. اگر سایتی با این موضوع مرتبط دارید و سئو سایت خود را بهینه نکرده اید، مشتریان بسیاری را تاکنون از دست داده اید.
امروزه با رشد روز افزون استفاده افراد از اینترنت به عنوان یکی از اصلیترین منابع اطلاعاتی و خریداری ، حضور در فضای آنلاین برای شرکتها و فروشگاهها ضروری شده است. با افزایش رقابت در بازار اینترنتی، یافتن یک موقعیت مناسب در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) و بهبود رتبهبندی در موتورهای جستجو از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین، تأثیر سئو در فروش اینترنتی و سوددهی سایت بررسیها و آمارها نشان داده است که این یکی از موارد حیاتی برای موفقیت در دنیای رقابتی امروزی است. مجموعه این عوامل باعث میشود تا کاربر تجربه بهتری از وبگردی داشته باشد و وقتی وارد سایتتان میشود، هیچ عاملی مثل سرعتگیر او را از هدفش دور نکند.
موفقیت در این عرصه نیازمند درک عمیق تفاوتهای آن با سئوی عمومی، شناخت دقیق فاکتورهای رتبهبندی گوگل برای محتوای خبری، و پیادهسازی مستمر بهترین شیوهها در حوزههای محتوایی و فنی است. شاید یکی از مهمترین و پایدارترین مزایای سئو برای رسانههای خبری، تأثیر آن بر اعتبار و مرجعیت باشد. رتبه بالا در نتایج جستجو، بهویژه برای موضوعات خبری رقابتی، سیگنالی قوی از اعتبار و قابل اعتماد بودن به کاربران و موتورهای جستجو ارسال میکند. صرف حضور و دیده شدن در پلتفرمهایی مانند Google News خود به نوعی تأیید اعتبار از سوی گوگل تلقی میشود. این موضوع ارتباط تنگاتنگی با اصول E-E-A-T دارد؛ رتبههای بالا اغلب نتیجهی داشتن سیگنالهای قوی E-E-A-T (تجربه، تخصص، مرجعیت، اعتماد) است که گوگل برای ارزیابی کیفیت محتوا به کار میگیرد. سئو به وبسایتهای خبری امکان میدهد تا فراتر از مخاطبان وفادار و همیشگی خود حرکت کرده و به طیف وسیعتری از کاربرانی دست یابند که فعالانه در جستجوی موضوعات خبری خاص یا اطلاعات عمومی هستند.
آیا سئو واقعاً باعث افزایش فروش میشه؟ جواب کوتاه: بله!
از لحظه ای که تصمیم می گیرید در فضای مجازی حضور داشته باشید تا زمانی که ایده های شما اجرایی و سپس شکوفا می شوند، مسیر سختی پیش رو دارید. پنتازوم با ارائه مشاوره و خدمات کسب و کار در این مسیر همراه صبور و حرفه ای شماست. – در سال ۲۰۲۱، فروش اینترنتی جهانی به بیش از ۴.۲ تریلیون دلار رسیده است و توقع میرود که این رقم تا سالهای آینده به صورت روند رشدی افزایش یابد.
در سئو میتوانید استراتژی آنلاین رقبای خود را بررسی کنید و البته استراتژی خاص خود را نیز ارزیابی کنید. شاید همه ما به برندی که در میان سریال مورد علاقه ما تبلیغ میکند؛ بد و بیراه گفته باشیم. سئو باعث میشود کسی سایت ما را ببیند که به دنبال کالاهای ما میگردد و برند ما، به عنوان برندی “روی اعصاب” شناخته نمیشود. در این بخش قصد داریم مهمترین اعداد و آمارها را در خصوص تأثیر سئو در فروش با شما در میان بگذاریم.
این مسئله ی بسیار مهمی است که شما عرصه رقابت را برای رقیبان خود تنگ کنید و نام وبسایت خودتان را به یک برند شناخته شده تبدیل کنید. سئو در رسیدن به این هدف به شما کمک شایانی خواهد کرد و موجب درخشش نام سایت شما به عنوان یک برند موفق می شود. اگر سئوی بیشتری نسبت به رقیبان خود داشته باشید؛ قطعا توجه بیشتری را به خود جلب میکنید و قطعا از رقبای خود پیشی میگیرید.
استفاده از شبکه های اجتماعی برای بهبود سئو و افزایش فروش
پس از گول زدن کاربر بپرهیزید چراکه گوگل برای کاربران خود اهمیت زیادی قائل است و اگر متوجه همچون خطایی شود شمارا جریمه میکند. هر قدر بیشتر در معرض توجه قرار بگیرید؛ شانس موفقیت کسب و کار شما به صورت کلی افزایش پیدا میکند. برای درک بهتر این موضوع فقط کافیست هزینه تبلیغات صدا و سیما را جستجو کنید و ببینید برندهای مختلف چه هزینه بالایی را برای چند ثانیه دیده شدن در تلویزیون پرداخت میکنند. ارزش دیده شدن کسب و کار آنقدر بالاست که حدودا همه کمپانیهای مطرح، تیم تبلیغاتی ویژه خود را دارند و کار این تیم، چیزی جز نمایش کمپانی نیست.
با استفاده از ابزارهای مختلف میتوانید ترافیک وبسایت، رتبه کلمات کلیدی، نرخ تبدیل و سایر معیارهای مهم را بررسی و در صورت نیاز استراتژی سئو خود را تغییر دهید. کیوورد ریسرچ در سایت های فروشگاهی را باید به نحوی انجام دهید که علاوه بر ورودی از طریق خود محصول یا دسته بندی آن، از مسیر بلاگ هم ورودی قابل توجهی داشته باشید. برای یک فروشگاه اینترنتی تازه تاسیس باید از کلمات کلیدی ساده تر شروع کرد تا سایت به ترافیک برسد.
برای انتخاب کلمات کلیدی میتوانید از سرچهای موجود در سرچ کنسول یا سایر ابزارها کمک بگیرید و با توجه به خواسته مخاطب پیش بروید. توجه به خواستهها باعث میشود بازار را بهتر بشناسید و بتوانید محصول یا خدمات را طبق نیاز مخاطب ایجاد کنید. بنابراین، باید از تصاویر باکیفیت و بهینه شده برای صفحات محصول خود استفاده کنید. با استفاده از کلمات کلیدی در alt tag تصاویر، میتوانید به بهبود رتبهبندی صفحات محصول در موتورهای جستجو کمک کنید. خوشبختانه امروزه، کسب و کارها ضرورت خود را در فضای آنلاین درک کرده اند و رقابت اصلی بین کسب و کارها بر سر این است که یک کلمه و تصویر مشخص در ذهن مخاطب حک شود.
بررسی اصولی یک وبسایت و انجام خدمات سئو برای دسترسی به اهداف آن سایت، کاری بسیار تخصصی است که در آژانس دیجیتال مارکتینگ سوم شخص به طور اصولی انجام میشود. از آنالیز سایت، تا انجام کیورد ریسرچ و تولید محتوای یونیک و سئوشده، تمامی این خدمات توسط تیم متبحر سوم شخص قابل انجام است. این شرکت همچنین در هر مرحله از انجام پروژه، کارفرما را در جریان کار پیشرفت وبسایت قرار میدهد.
اما اگر بخواهم به صورت مختصر توضیحی در این باره داشته باشم باید از اینجا شروع کنم. همه زندگی و روز و شب ما درگیر کانالهایی هستیم که با محتوا مارا احاطه کردند و از ما میخواهند در قبال آن محتوا کاری کنیم. اگر می خواهید در کسب و کار خود پیشرفت کنید، حتما باید رقبایتان را در نظر بگیرید و همسو و حتی جلوتر از آن ها به حرکت خود ادامه دهید. یک دوره مقدماتی و رایگان سئو که بسیار پربار و سرشار از تجربه مدرس و با کیفیت بالا تهیه شده تا بتوانید در زمان کمتری وب سایت را سئو کنید. به طور میانگین، ۵ صفحه اول در نتایج سرپ (نتایج موتور جستجو) به ترتیب، در موبایل و دسکتاپ، ۶۷% و ۶۶% از کل کلیک ها را به خود اختصاص داده است. به عنوان مثال می توان از ابزارهایی مانند Google Keyword Planner، Ahrefs، Moz Keyword Explorer، Ubersuggest، SEMrush و … نام برد.
نکته جالب این است که، تحقیقات نشان داده است که سایتهایی که از لینکهای خارجی معتبر استفاده میکنند، شانس بیشتری برای افزایش رتبه دارند. اما مراقب باشید، لینکهای خارجی باید طبیعی و مرتبط باشند، نه اینکه فقط به خاطر سئو ایجاد شده باشند. در نوشتن توضیحات محصول، استفاده از کلمات کلیدی مرتبط و توضیحات دقیق درباره ویژگیهای محصول بسیار اهمیت دارد.
ابزارهایی برای پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط و پرجستجو وجود دارند که به شما کمک می کنند تا سلایق و نیازهای مخاطبان را بشناسید. یکی از راهکارهای افزایش فروش سایت، کمک گرفتن از انواع تبلیغات است؛ اما این راهکار به سرمایهگذاری زیادی نیاز دارد. نکته اینجاست که به کمک سئو میتوانید تا حد مطلوبی نیازتان به تبلیغات را کاهش دهید و در هزینههای بازاریابی خود صرفهجویی کنید.