الگوریتم رنک برین : هوش مصنوعی گوگل وبلاگ پارس سنتر
رنک برین جزئی از مرغ مگس خوار گوگل Hummingbird است که وظیفه تحلیل و تفسیر جستجوی کاربر را دارد. درک معنای پنهان در پشت کلمات کلیدی و ارائه نتایج مرتبط با کمک رنک برین امکان پذیر است. الگوریتم رنک برین (RankBrain) در واقع یکی از نمونههای اصلاح شده الگوریتمهای قدیمیتر پاندا و پنگوئن میباشد. الگوریتم رنکبرین با این هدف معرفی شد که به جای توجه به خود کلمه، مفهوم آن شناسایی شده و صفحاتی به کاربران پیشنهاد شود که بهترین پاسخ برای این مفهوم هستند. این الگوریتم وظیفه دارد تا براساس عبارت جستجو شده مفهوم مورد نظر کاربر را شناسایی کرده و بهترین پاسخ را به او نمایش دهد.
در آخر سر هم ترفندهایی برای بهبود سایت خود مطابق با این سرویس را یاد گرفتید. وجود میانتیترها و عنوانها در متن، یک مسئله ضروری برای سئو داخلی است. جدا از بخشبندی درست، بهتر است کار را برای کاربران هم راحتتر کنید.
البته باید توجه داشت که الگوریتم رنکبرین در سال ۲۰۱۵ معرفی شده و با وجود گذشت چندین سال از پیادهسازی آن، هنوز هم در مراحل آزمونوخطا قرار دارد و مانند یک کودک در مسیر رشد و تکامل قدم برمیدارد. دی ام اوشن یک آژانس دیجیتال مارکتینگ است که خدمات گستردهای در زمینه تولید محتوا، طراحی وب، سئو و بازاریابی محتوا ارائه میدهد. تیم تولید محتوای ما از متخصصان آموزش دیده و باتجربه تشکیل شده که در تولید انواع محتواها، از مقالات علمی پژوهشی تا محتوای بازاریابی، تخصص دارند. ما در دی ام اوشن خدمات خود را به چهار زبان زنده دنیا (فارسی، انگلیسی، عربی و ترکی استانبولی) ارائه میدهیم. حال آیا این بدان معناست که انتخاب و گزینش کلمهی کلیدی به صورت سنتی و قبلی از بین رفته است؟ خیر، اما باید سعی شود کلمات کلیدی طوری انتخاب شوند که جستجو و درک کلمه مورد نظر برای RankBrain آسانتر شود. تا پیش از این گوگل سعی میکرد تا کلماتی که جستجو کردهاید را با کلمات کلیدی داخل محتوای صفحات تطبیق دهد و با توجه به آنها صفحاتی را نمایش دهد.
ما اینجا هستیم تا شما را به جایگاهی شایسته در فضای آنلاین برسانیم. اطمینان حاصل کنید که سایت شما ریسپانسیو است و در همه دستگاهها به درستی نمایش داده میشود. آموزشهای حرفهای ما شامل دورههای آموزش سئو و محصولات آموزشی سئو (وبینار، کتاب و فیلم، همایش و کارگاه) است.کار دیگر ما در آکادمی سئو سفینه؛ تولید ابزارهای سئو است. مقدمه جایی است که در آن ۹۰% خوانندگان تصمیم میگیرند آیا در صفحه بمانند و یا از آن خارج شوند. پس از تحقیقات زیادی مشخص شد وقتی کسی چیزی را در گوگل جستجو میکند از قبل تا حدودی دربارهی آن میداند.
تولید محتوای ارزشمند، بهینه سازی تجربه کاربری و پرهیز از تکنیک های سئوی سیاه. هنگامی که کاربر یک جستجو ناشناخته را تایپ می کند، الگوریتم RankBrain از تطابق برداری کلمات و روابط ریاضی و عبارات برای ایجاد نتایجی که به احتمال زیاد با هدف کاربر مطابقت دارد استفاده می کند. الگوریتم RankBrain فرآیند یادگیری خود را با استفاده از پایگاه داده ای از موجودیت ها به عنوان بلوک های سازنده الگوریتم خود بهبود می بخشد. برای بهبود جستجو، داده ها به طور مداوم به پایگاه داده سیستم وارد می شوند. این فهرست باید قابل کلیک باشد تا کاربر به راحتی در بین متن جابهجا شود. این کار میتواند به صورت غیرمستقیم زمان حضور کاربر را افزایش دهد؛ زیرا مخاطب با مشاهده فهرست میفهمد چیزی که دنبالش میگردد، در وبسایت شما موجود است.
چگونه لینک های شکسته سایت وردپرسی را پیدا و رفع کنیم؟
فهرست مطالب
این را بدانید که افراد وقتی بر سایت شما کلیک میکنند میخواهند به سرعت به جواب سوالشان برسند و حوصلهی اسکرول کردن صفحه را تا انتها ندارند. پس سعی کنید هر چیز اضافهای که باعث میشود سئو مگ محتوای شما در قسمت پایینتر صفحه قرار گیرد را حذف کنید. کلمات کلیدی دم متوسط اصولاً اصطلاحات کوتاهتری نسبت به کلمات بلند هستند که میانگین حجم جستجوی بالاتری نسبت به کیوردهای لانگتیل دارند و البته سطح رقابت بالاتری هم دارند.
رنکبرین چگونه کار میکند؟
الگوریتم رنک برین تحولی عظیم در مقایسه با الگوریتمهای پیشین گوگل ایجاد کرده است. در حالی که الگوریتمهای قدیمی عمدتاً بر اساس تطبیق دقیق کلمات کلیدی عمل میکردند، رنک برین با درک معنای پشت عبارات جستجو، فراتر از این محدودیتها حرکت میکند. این رویکرد جدید به گوگل اجازه میدهد تا نتایجی را ارائه دهد که ممکن است حاوی کلمات کلیدی دقیق نباشند، اما از نظر مفهومی با قصد جستجوگر مطابقت دارند.
در دنیای دیجیتال امروز، داشتن یک وبسایت حرفهای دیگر یک انتخاب نیست، بلکه ضرورتی برای موفقیت هر کسبوکار به شمار میآید. گروه طراحی سایت آوا با سالها تجربه در زمینهی طراحی سایت وردپرس، آماده است تا کسبوکار شما را وارد مرحلهای نوین از رشد و دیدهشدن در فضای آنلاین کند. گوگل این کلمه را در صفحهی نمایش پر رنگتر نمایش میدهد و این عمل میتواند به برجستهشدن نتیجهی شما کمک کند. در حقیقت باید حتی برای یک کیورد لانگتیل محتوای بسیار عمیق و مفیدی بنویسید، بکلینک بسازید و تجریه کاربری خوبی ارائه دهید. مانند اکثر افراد به روی اولین نتیجهی نمایان شده در صفحهی جستجو کلیک میکنید.
این الگوریتم بهطور مداوم یاد میگیرد و خود را با تغییرات رفتار کاربران تطبیق میدهد. این الگوریتم به طور مداوم نتایج جستجو را بهبود میبخشد و در آزمونهای داخلی گوگل، حتی از مهندسان انسانی نیز در تشخیص بهترین نتایج جستجو عملکرد بهتری داشته است. رنک برین اکنون یکی از سه عامل اصلی رتبهبندی گوگل است و تأثیر چشمگیری بر کیفیت نتایج جستجو دارد.
گوگل الگوریتمهای متعددی را برای جستجو و بررسی سوالات کاربران ایجاد کرده است، هر الگوریتم ضعفها و کاستیهایی داشته و از این جهت گوگل همواره به دنبال اصلاح عملکرد الگوریتمهایش میباشد. الگوریتم رنک برین (RankBrain) در واقع یکی از نمونههای اصلاح شده الگوریتمهای قدیمیتر پاندا و پنگوئن میباشد و میتوان از آن به عنوان الگوریتم کمکی برای مرغ مگس خوار نام برد. در این مقاله ما قصد داریم تا شما را با این الگوریتم و نحوه عملکرد آن آشنا کنیم. RankBrain بخشی از الگوریتم های گوگل است که از یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی برای درک بهتر هدف یک عبارت جستجو استفاده می کند. این درک می تواند به بازگشت مرتبط ترین نتایج جستجو به کاربران کمک کند. ویژگی سوم رنک برین گوگل این است که قادر است به کمک یادگیری ماشین، نیازهای کاربران را پیشبینی کند.
تاثیر الگوریتم Rank Brain بر سئو و نتایج جستجو
با این کار به نتیجه مطلوب نخواهید رسید؛ زیرا کسی که آن واژه را سرچ میکند، به دنبال کسب اطلاعات است. اگر چندین پست و محتوا در خصوص یک موضوع دارید بهتر است که آنها را به یک موضوع جامع و یکپارچه تبدیل کنید. می توانید پست ها و صفحاتی را که بیشترین ترافیک ورودی کاربر دارند را پیدا کرده و لینک سایر مقالات خود را در آن محتواها خود قرار دهید تا سایر محتواهای شما نیز بهتر دیده شوند.
این الگوریتم نتایج را براساس منطقه جغرافیایی، سوابق جستجو و علایق کاربر شناسایی و استخراج میکند. رنک برین با تحلیل رفتار کاربران، مانند مدت زمان ماندن در صفحات یا میزان تعامل با نتایج، یاد میگیرد که چگونه پاسخهای بهتری به کاربران ارائه دهد. الگوریتم رنک برین برای وقتی که کلیدواژه خاص و بدون رقیبی را انتخاب کنید که هیچکس آن را سرچ نمیکند، بیش از هر زمانی به کارتان خواهد آمد.
این به معنای آن است که الگوریتم قادر است از تجربههای قبلی خود بیاموزد و بهبودی در نتایج جستجو ایجاد کند. رنک برین گوگل توسط تیم مهندسین گوگل توسعه داده شده و در سال ۲۰۱۵ معرفی شد. این الگوریتم با استفاده از یادگیری ماشین، قادر است بهبودی عمده در نمایش نتایج جستجو داشته باشد.
۱۰۰ تا از بهترین زبان های برنامه نویسی + ویژگی ها و کاربردها
حال هرچه محتوای سایت شما به این لحن عامیانه نزدیک تر باشد، بیشتر می تواند الگوریتم رنک برین را تحت تاثیر خود قرار دهد. در عمل، این الگوریتم قادر به یادگیری و تشخیص الگوهای جدید است و در مقایسه با الگوریتم مرغ مگس خوار پیشرفتهتر است و عملکرد بهتری در اصلاح نتایج جستجو دارد. بر اساس اظهار رسمی گوگل؛ الگوریتم رنکبرین وظیفه پاسخدهی به پانزده درصد از کل جستوجوهای آنلاین را بر عهده دارد و از مهمترین سیگنالهای تعیینکننده جایگاه و رتبهبندی سایتهاست. قبل از طراحی الگوریتم رنک برین، یکی از فاکتورهای مهم برای رتبهدهی گوگل وجود کلمه کلیدی هدف در آن صفحه بود.
این شامل استفاده از تکنیکهای مانند تحلیل معنایی کلمات، تشخیص موجودیتها، تحلیل ساختار جملات و متون، تشخیص معنای کلمات کلیدی و ارتباطات میان آنها میشود. همچنین، الگوریتم رنک برین ممکن است از مدلهای یادگیری عمیق و شبکههای عصبی برای تشخیص مفاهیم و معانی متن استفاده کند. بعد از معرفی شدن rankbrain بسیاری از نتایج گوگل تغییر کرد و نتایج تحت تاثیر این الگوریتم قرار گرفت. گوگل رنک برین را بعنوان سوم فاکتور مهم در تایین نتایج جستجو معرفی کرده است. اما الان چه اتفاقی برای نتایج جستجو افتاده؟ اخیراً هم جستجو ای انجام داده اید که به صفحات تبلیغات برخورد کنید؟!
با توجه به اینکه گوگل روزانه میلیاردها جستجو را پردازش میکند، رنک برین گوگل توانایی تشخیص الگوها و تغییرات به محض ارایه تغییراتی در الگوریتم را داراست. گوگل رنک برین با اولویت بندی محتوای مرتبط که با هدف جستجوی کاربر مطابقت دارد، بر سئو تأثیر می گذارد. این بدان معنی است که وب سایت هایی با محتوای با کیفیت بالا که با هدف جستجوی کاربر مطابقت دارد، احتمالاً در نتایج جستجو رتبه بالاتری دارند. گوگل رنک برین تجربه کاربر را هنگام رتبه بندی نتایج جستجو در نظر می گیرد. اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما به راحتی قابل پیمایش است، سریع لود می شود و سازگار با موبایل است.
هوش مصنوعی زمانی فقط در رمان های علمی تخیلی وجود داشت، امروز دانشمندان با طراحی سیستم های کامپیوتری و ایجاد الگوریتم های ارتباطی در ایجاد AI گام بر می دارند. ما در آوا، تخصص خود را بر پایه طراحی و توسعه انواع وبسایتهای فروشگاهی، شرکتی، اقساطی و اعتباری بنا کردهایم. با تکیه بر قدرت پلتفرم وردپرس، سایتهایی میسازیم که هم از نظر ظاهر حرفهای هستند و هم از لحاظ فنی، بهینهشده برای موتورهای جستجو.
بهینهسازی عملکرد سایت و جذاب بودن طراحی صفحات از موارد بسیار مهمی است که مدت زمان حضور بازدیدکنندگان در سایت شما را افزایش میدهد. هدف از پدید آمدن آن هم کمک به فهم راحتتر هدف کاربر از جستجو Search Intent است. همانطور که در بالا به آن اشاره شد الگوریتم رنک برین نتایج ارائهشده را بر اساس تفسیر معنای کلمه کلیدی بررسی و مرتب میکند. این لیست مرتبشده به موتور جستوجوی گوگل ارسال میشود تا در نتایج به کاربر نشان داده شود. در حال حاضر بیشتر تمرکز رنک برین روی بررسی رفتار کاربران و ترتیب نمایش سایت براساس معیارهایی مانند زمان حضور کاربر در صفحه، نرخ کلیک CTR، نرخ بازگشت سایتها و… است. بررسی الگوریتم رنکبرین و تاثیر آن بر نتایج جستجو به ما کمک میکند تا استراتژیهایی کاربردی و تاثیرگذار را برای کسب جایگاه بهتر شناسایی کنیم.
به عنوان مثال، به جای استفاده از «بازاریابی اینترنتی» به عنوان کلمه کلیدی، از «خدمات بازاریابی اینترنتی برای کسب و کارهای کوچک» برای هدف قرار دادن یک سری مخاطب خاص استفاده کنید. با توجه به روند رو به رشد استفاده از هوش مصنوعی در الگوریتمهای گوگل، آمادهسازی محتوای کاربرپسند و قابل فهم برای ماشینها، تضمین میکند که محتوای شما برای تغییرات آینده الگوریتمها آماده باشد. بله، RankBrain به طور قابل توجهی نحوه انجام سئو را تغییر میدهد، به ویژه برای کسانی که هنوز به روشهای قدیمی پایبند هستند. الگوریتم رنک برین یا هوش مصنوعی دادههای خود را از اینترنت جمع میکند. پس شما میتوانید با دادهسازی مانند ساخت بک لینک، بازاریابی داخلی، هک رشد و … سیگنالهای مثبتی ایجاد کنید که گوگل سایت شما را به عنوان یک معتبر و مفید بشناسد.
سئو و بهینهسازی تخصصی سایتهای وردپرسی
به این شکل که شما میتوانستید صرفاً با تکرار کلمه کلیدی در بخشهای مختلف محتوا، به گوگل سیگنال بدهید که کلمه کلیدی این صفحه که میخواهید در آن رتبه بگیرید، چیست. اما ادامه این روند باعث شد که محتوای بیکیفیت و کم ارزش تولید شود و وبمستران فقط به فکر وجود کلمه کلیدی در آن صفحه باشند و فقط وجود آن کلمه را در صفحه رعایت کنند. رنک برین (RankBrain) یکی از الگوریتمهای پیشرفته گوگل است که از هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین (Machine Learning) برای بهبود نتایج جستجو استفاده میکند. این الگوریتم در سال ۲۰۱۵ به طور رسمی معرفی شد و از آن زمان به یکی از فاکتورهای مهم رتبهبندی صفحات وب تبدیل شده است. در این مقاله صفر تا صد الگوریتم رنک برین گوگل چیست را توضیح دادیم و شما را با تاثیر الگوریتم Rank Brain در سئو و راهکار هایی که میتوانید در نتایج مختلف حول کلمات کلیدی مرتبط نمایش داده شوید را به شما آموزش دادیم. اگر سوالی در مورد الگوریتم رنک برین گوگل دارید میتوانید در قسمت نظرات مطرح کنید تا در اسرع وقت پاسخ شما داده شود.
من قصد ندارم شما را از سئو ناامید کنم بلکه قصد دارم توضیح بدهیم که سئو امروز با سئو در سالهای گذشته بسیار متفاوت شده و دیگر نمیتوان با روش های قدیمی سئو به نتیجه ای رسید. گوگل از سال ۲۰۱۷ اعلام کرد که قصد دارد از هوش مصنوعی با نام رنک برین RankBrain برای نمایش نتایج به کاربران استفاده کند. در ادامه توضیح میدهم که رنک برین چیست و چطور میتوان از آن برای سئو و کسب رتبه های برتر گوگل استفاده کرد.
تأثیر الگوریتم رنک برین بر سئو سایت
اگر کاربری تنها چند ثانیه در سایت بماند و سریعاً بازگردد، این سیگنال منفی به گوگل ارسال میشود. اما اگر کاربران زمان بیشتری را صرف مطالعه محتوای شما کنند، گوگل متوجه میشود که محتوای شما ارزشمند است. یکی از ویژگیهای بارز رنک برین توانایی یادگیری از دادههای جدید است. این الگوریتم با مرور زمان و با تجزیه و تحلیل رفتار کاربران، بهبود پیدا کرده و میتواند نتایج جستجو را بهینهتر کند. برای اینکه مطمئن شوید سایتتان به زبانی روان و شیوا نوشته شده، کافی است بخشهایی از مقالات بخش وبلاگتان را برای دیگران بخوانید و از آنها بپرسید آیا به نظرشان طبیعی بود. اگر متنها مانند صحبت کردن عادی ما در مکالمات روزمره باشند، نشان میدهد که سایت برای الگوریتم رنک برین بهینهسازی شده است.
هنگام ایجاد محتوا، باید با لحنی طبیعی بنویسید که ممکن است هنگام صحبت کردن نیز از آن استفاده کنید. © ۱۴۰۲ تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به نیک مارکتینگ (مازیار نیک بخش) است و هر گونه کپیبرداری پیگرد قانونی دارد. اگر توانسید برخی از آنها را در همان پاراگرافهای ابتدایی به کار ببرید. میتوانید طوری توضیحات متا را بنویسید که نخوان آن متن معادل از دست دادن یک چیز مهم باشد. بله، بسته به شرایط شما، امکان مشاوره آنلاین، تلفنی یا حضوری وجود دارد. تیم ما هنگام هماهنگی جلسه، گزینههای مناسب را به شما پیشنهاد میدهد.
قبلیآشنایی با الگوریتم پنگوئن گوگل: راهنمای جامع برای وبمستران
کلمهی کلیدی استفاده شده در این مقاله از نوع دم متوسط است و RankBrain نیز به راحتی متوجه شده است این مقاله با مفاهیمی چون «ابزارهای SEO»، «نرم افزار SEO»، «ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی» و… مرتبط است. در تصویر زیر میبینید که RankBrain طیف وسیعی از کلمات کلیدی هم راستا با کلمهی کلیدی دم متوسط Paleo Meal Plan را رتبهبندی میکند. همچنین وقتی متوجه شود افراد بعد از ورود به صفحه یک مدت زمانی را در آن صرف میکنند و سریع به صفحات دیگر رجوع نمیکنند، رتبهبندی آن صفحه را افزایش میدهد تا دسترسی دیگر افراد به آن آسانتر شود. ترک سریع صفحه بعد از ورود به آن توسط کاربران، (در اکثر اوقات و نه همیشه) این پیام را به گوگل میدهد که صفحهی مورد نظر برای کاربران مفید نیست؛ پس سعی میکند رتبهی صفحه را کاهش دهد. در این مثال Google RankBrain متوجه شده است افرادی که «کنسول خاکستری توسعه یافته» را جستجو میکنند به دنبال مشاهدهی مجموعهای از کنسولهای بازی هستند.
متا دیسکریپشن باید توضیحی کوتاه و جذاب از محتوای صفحه باشد و از کلمات کلیدی استفاده کند تا کاربران را ترغیب به کلیک کند. الگوریتم رنک برین با بررسی تعامل کاربر با نتایج جستجو یک تحول در سیستم جستجو بود. تا قبل از الگوریتم RankBrain، گوگل صفحات نتایج را یک اسکن کلی میکرد تا ببیند آیا حاوی کلمات کلیدی که کاربر آنها را جستجو میکند هست یا خیر. اما از آنجایی که برخی از این کلمات کاملاً جدید بودند، گوگل بهطور دقیق متوجه منظور کاربر نشده و حدس و گمان خود را نسبت به موضوع در صفحات نتایج به نمایش میگذاشت. وقتی کاربر جستجو را انجام میدهد، رنک برین ابتدا مگ سئو پرس و جو را تحلیل میکند تا مفهوم و نیت پشت آن را درک کند. سپس به جای تمرکز بر کلمات کلیدی، مفهوم پشت پرسش کاربر را درک میکند.
رنک برین از این اطلاعات برای درک بهتر مقصود واقعی کاربر از جستجویش استفاده میکند، حتی اگر عبارت دقیق مورد نظر در محتوا وجود نداشته باشد. این الگوریتم در سال ۲۰۱۵ معرفی شد و به سرعت به یکی از مهمترین عوامل رتبهبندی در موتور جستجوی گوگل تبدیل گشت. هدف اصلی از ایجاد رنک برین، پاسخگویی به چالشهای ناشی از افزایش جستجوهای پیچیده و طولانی کاربران بود که الگوریتمهای قبلی در درک آنها با مشکل مواجه بودند.
خیلی مقاله خوبی بود حداقل برای من که پیگیر نوشته های شما درباره سئو هستم باز هم آموزش های خیلی خوبی داشت. حالا با استفاده از فاکتورهای مختلفی مانند اسکیما، تصویر و داده های رسانه ای و … رتبه بندی انجام می شود. به محض اینکه اطلاعات کاربردی از آن منتشر شود نگارش و منتشر خواهیم کرد. ابزار وردپرس حاصل تلاش یک تیم متخصص و علاقه مند است که سعی می کند آموزش ها را با نهایت کیفیت به مشتریان فارسی زبان ارائه نماید. ارائه خدمات پیشتاز امضاء بزرگی بر شعار ابزار وردپرس یعنی ” تحولی بزرگ در ارائه خدمات وردپرس ” می باشد.
الگوریتم رنکبرین، در حال حاضر بیشتر تمرکز خود را بر روی بررسی رفتار کاربران و نمایش نتایج جستجو براساس معیارهایی مانند نرخ بازگشت سایتها، زمان حضور کاربر در صفحه، نرخ کلیک CTR و … معطوف کرده است. الگوریتم رنک برین Rank Brain جزو مهم ترین الگوریتم های گوگل که به منظور بهبود نتایج جستجو جستجو طراحی شده است. این الگوریتم که در اواخر سال ۲۰۱۵ معرفی شد، بر پایه هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی (Machine Learning) بنا شده است.
تاثیر الگوریتم Rank Brain در سئو
وقتی پستی ایجاد میکنید که تمام تغییرات احتمالی یک موضوع را پوشش میدهد، در نهایت برای کلمات کلیدی بیشتری رتبهبندی میشوند که به معتبرتر شدن صفحه کمک میکند. به این ترتیب گوگل با بهره گیری از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین میتواند نتایجی را به شما نمایش دهد که شما دقیقا به دنبال آن هستید و به این ترتیب رضایت شما را جلب میکند. مثل وقتی یک نفر ساعتها رودهدرازی میکند ولی سراغ اصل بحث نمیرود. همانطور که در دنیای واقعی فهم منظور افراد از کلمات چالشبرانگیز میشود، در دنیای مجازی هم همینگونه است. موتور جستوجو گوگل اقدام به تفسیر محتواها و کلمات کلیدی بر اساس محتوای سایتها کرده است. در این حالت کلمات اضافه مانند “و” توسط موتورهای جستجو نادیده گرفته میشوند و تأثیر کلمات کلیدی و نقش آنها در محتواها موردبررسی قرار میگیرد.
برای مثال کسی که «استراتژی سئو » را جستجو میکند، دنبال یک چک لیست است تا مقالات طولانی تخصصی. با کمک عبارات متداول به کسانی که مفهومی یکسان (ولی با کلمات متفاوت) را جستجو میکنند، نتایج مشابهی نشان داده میشود. این اطلاعات، به ما کمک میکند تا بهترین مشاوره را به شما ارائه دهیم.
با توجه به حجم بسیار زیاد دادههای جستجوی گوگل، این الگوریتم جهت بهبود عملکرد جستجوها و نمایش نتایج بهتر و دقیقتر از طریق یادگیری ماشین، توسعه یافته است. هوش مصنوعی گوگل (رنک برین) در گوگل برای اینکه بتواند رتبه سئوی یک محتوا را شناسایی کند از کلمات کلیدی و رفتار های کاربران در قبال آن کلمات کلیدی استفاده میکند. پس این کلمات کلیدی و نوع رفتار کاربران درخصوص این کلمات، حکم سیگنال برای گوگل رنک برین را دارند. هرچه این سیگنال ها بیشتر و قوی تر باشند؛ هوش مصنوعی گوگل به محتوا و سایت رتبه و اعتبار بیشتری می دهد. درواقع گوگل با استفاده از الگوریتمهای خود خیلی سریع متوجه میشود که کاربر پس از ورود به یک صفحه که از نتایج جستجو روی آن کلیک کرده خیلی سریع از صفحه خارج شده است.
امروزه رنک برین نقشی حیاتی در ارائه نتایج شخصیسازی شده و دقیق به کاربران ایفا میکند و به عنوان یکی از ستونهای اصلی الگوریتم جستجوی گوگل شناخته میشود. ممکن است تصور کنید که الگوریتم Rank Brain مشابه الگوریتم مرغ مگس خوار عمل میکند، اما لازم است به این نکته توجه داشته باشید که رنک برین، عملکردی ثابت و همیشگی ندارد و به صورت منظم در حال تغییر و یادگیری میباشد. این الگوریتم با تشخیص الگوهای جدید بر روی مفاهیم موجود در صفحات وب تمرکز میکند و در نتیجه نتایجی که بیشترین شباهت را با کلمات جستجو شده دارند را در اختیار کاربران قرار میدهد.
- در این قسمت میخواهیم شما را با تاثیر الگوریتم Rank Brain در سئو آشنا کنیم.
- کلمهی کلیدی استفاده شده در این مقاله از نوع دم متوسط است و RankBrain نیز به راحتی متوجه شده است این مقاله با مفاهیمی چون «ابزارهای SEO»، «نرم افزار SEO»، «ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی» و… مرتبط است.
- از ابزارهایی مثل PageSpeed Insights برای بررسی و افزایش سرعت سایت تان استفاده کنید.
برای بهبود خوانایی از عناوین، زیرعنوان ها و نکات واضح و مختصر استفاده کنید و اطمینان حاصل کنید که محتوای شما جذاب و آموزنده است. در واقع گوگل تلاش میکند که مانند شما فکر کند و بهترین جواب ممکن را برای سوال شما (عبارت جستجوی شما) پیدا کند. به همین دلیل باید بتواند مثل شما فکر کند و درک و فهمی از محتوا داشته باشد. هدف گوگل از ایجاد الگوریتم رنک برین دست یافتن به سطح بالایی از درک و فهم رفتار کاربر در محتواهای مختلف است. گوگل الگوریتم رنک برین را برای مقابله با پرس و جوهای مبهم و درک بهتر اهداف کاربر طراحی کرده است.
با استفاده از یادگیری ماشین رنک برین قادر است هنگام جستجوی پیچیده مناسبترین پاسخ را ارائه دهد. همچنین با تمرکز بر کیفیت محتوا، سایتها را ملزم به تولید محتوای با ارزش و مفید برای کاربران میکند تا در رتبه بندی نتایج جستجو بهتر عمل کنند. این الگوریتم با تحلیل دقیق محتوای صفحات و تعاملات کاربران به بهبود مداوم نتایج و بهرهوری الگوریتمهای دیگر گوگل نیز کمک میکند. یعنی فهمیدن اینکه شما واقعاً چه میخواهید وقتی چیزی را در گوگل جستجو میکنید. پیش از معرفی الگوریتم رنک برین، گوگل تنها بر اساس تطبیق دقیق کلمات کلیدی در صفحات وب نتایج را ارائه میداد.
در این موقعیت، این کلیدواژه برای گوگل ناشناخته است؛ در نتیجه سایت شما بهتر از بقیه سایتها رتبه خواهد گرفت. البته فراموش نکنید الگوریتم هوش مصنوعی چون از ماشین یادگیری استفاده میکند دائماً در حال تغییر (و یادگیری) است؛ بنابراین بهینهسازی سایت برای الگوریتم رنک برین مثل نشانه گرفتن یک هدف در حال حرکت است! برای اینکه بتوانید به هدف بزنید نوشتههای قدیمی خود را کاملتر کنید و البته از آنها به نوشتههای جدیدتر لینک بدهید.
اگر کاربر با سایت شما تعامل کند و از محتوا یا خدمات شما رضایت داشته باشد باعث تاثیر مثبت در سئو سایت خواهد شد. وب سایتهایی که به جای تکیه بر کلمه کلیدی به کیفیت محتوای خود توجه دارند توسط الگوریتم رنک برین شناخته شده و در سئو سایت نیز تاثیر دارد. پس شما هم اگر به راضی نگه داشتن Rank Brain فکر میکنید به جای استفاده مکرر از کلمه کلیدی، محتوای باکیفیت و مفید برای کاربران خود تولید کنید.
پس نوشتن محتوا به صورت کتابی، خشک و رسمی مناسب الگوریتم رنک برین (هوش مصنوعی گوگل) نیست. محتوای خود را با صدای بلند بخوانید و مطمئن شوید که شبیه چیزی است که یک انسان می گوید. این الگوریتم بر اساس رفتارهای کاربران که ساده و عامیانه است اطلاعات مورد نیاز خود را جمع آوری میکند.
اگر یک سایت در رتبه ۳ گوگل و دیگری در رتبه ۲ باشد ولی میزان CTR سایتی که پایین تر است بیشتر باشد در درازمدت گوگل جای این دو نتیجه را با یکدیگر عوض میکند. داده های ساختاریافته (اسکیما مارکاپ) را برای کمک به موتورهای جستجو برای درک زمینه و سازماندهی محتوای شما پیاده سازی کنید. با «گروه طراحی سایت آوا»، آیندهی دیجیتال کسبوکارتان را از همین امروز بسازید.
الگوریتم رنک برین با استفاده از قدرت هوش مصنوعی گوگل انقلابی بزرگ در دنیای سئو به پا کرده است. این الگوریتم که با استفاده از متدهای خاصی که برای آن تعریف شده است، نحوه رتبهبندی نتایج جستجو را متحول ساخته است. به همین علت برای متخصصان سایت آموزش سئو و علاقهمندان به اصطلاحات تخصصی سئو، درک عمیق رنک برین بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است. این مطلب به بررسی جامع این Google Algorithm میپردازد و نکات کلیدی برای موفقیت در عصر RankBrain Algorithm را ارائه میدهد. با ما همراه باشید تا از چگونگی عملکرد این الگوریتم پیچیده و تأثیر آن بر استراتژیهای سئو آگاه شوید. افراد با تکرار غیرمنطقی کلمات کلیدی در بخشهای مختلف محتوا موجود در یک صفحه وب، سعی در جلب توجه الگورتیمهایی همچون پاندا و پنگوئن داشتند.
با بهبود این الگوریتم میتوان گفت نقش آن در سال ۲۰۱۸ پررنگ تر از گذشته خواهد شد. در این مقاله تلاش میکنیم هوش مصنوعی گوگل را به شما معرفی کرده و فاکتورهای مورد نظر گوگل برای بررسی رفتار کاربران را بررسی کنیم. کلمه کلیدی که می خواهید در نتایج جستجو برای آن رتبه بدست آورید را در گوگل جستجو کرده و صفحات رتبه برتر را بررسی کنید. این صفحات در نتایج بالای سرپ رتبه بندی می شوند زیرا گوگل میداند این صفحات دارای محتوایی هستند که جستجوگر بر اساس تعامل با نتایج به دنبال آن است. بنابراین سعی کنید اهداف جستجوی کاربران برای کلمات کلیدی خود را کشف کنید. تحقیقات کلمات کلیدی را برای درک هدف کاربر و رفع نیازهای آنها به طور موثر انجام دهید.
الگوریتم رنک برین، را میتوان الگوریتم جدید گوگل بر پایه هوش مصنوعی (AI) دانست. الگوریتمهای گوگل با جمعآوری، تفسیر و جمعبندی دادههای دنیای وب؛ تلاش میکنند تا نزدیکترین و بهترین اطلاعات را در پاسخ به جستجوی کاربر ارائه دهند. گوگل الگوریتمهای متعددی را بدین منظور برای جستجو و بررسی سوالات کاربران ایجاد کرده است. هر الگوریتم ضعفها و کاستیهایی داشته و از این جهت گوگل همواره به دنبال اصلاح عملکرد الگوریتمهایش میباشد.
ضریب بازگشت (Bounce Rate) به معنی درصد کاربرانی است که پس از ورود به سایت شما بدون مشاهده صفحه دیگری از آن خارج میشوند. محتوا های خود را دسته بندی کنید، با اینکار نه تنها دسترسی به آن ها را راحت تر می کنید. با این اقدام، شما میتوانید به صورت دقیقتر و هدفمند به هر دستهبندی بروید و با مخاطبان مورد نظر خود ارتباط بیشتری برقرار کنید. برای مشاهده آخرین آموزش و تکنیک سئو، طراحی وبسایت و سایر زمینههای دیجتال مارکتینگ اینستاگرام آکادمی دیامروم را دنبال کنید. این سایت در زمینه سفارش تولید محتوا و سفارش طراحی سایت و تحت قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کند. این فقط برای پستهای لیستی نیست، بلکه میتوانید در هر عنوان از اعداد استفاده کنید.