تحقیق کلمات کلیدی

ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی چیست؟ + تکنیک‌ها بلاگ رهنما کالج

اگرچه ایمیل مارکتینگ اغلب همراه با سایر اشکال بازاریابی مانند تبلیغات در پلتفرم های رسانه های اجتماعی و حتی تبلیغات تلویزیونی و رادیویی استفاده می شود. اینجاست که بازاریابی ایمیلی شروع به نشان‌دادن ارزش واقعی خود می‌کند. هر کسی که به لیست ایمیل شما بپیوندد؛ اما هنوز خریدی انجام نداده باشد، سرنخ اکتسابی محسوب می‌شود. با ارائه مداوم محتوای ایمیل مرتبط و مفید در کنار پیشنهادها گاه‌به‌گاه، می‌توانید این سرنخ‌ها را به مشتریان تبدیل کنید. علاوه بر این، مشترکین غیرفعال یا آدرس‌های برگشتی را زیر نظر بگیرید و آنها را از لیست خود حذف کنید. ارسال به آدرس‌های جعلی یا منقضی شده به ارائه‌دهندگان ایمیل نشان می‌دهد که شما بهداشت لیست ایمیل‌ها را خوب رعایت نمی‌کنید، که می‌تواند به اعتبار فرستنده شما آسیب برساند.

در واقع این بازاریابی ایجاد انگیزه می‌کند و شما می‌توانید با استفاده از روش‌های زیر مشتری را به خرید بیشتر تشویق کنید. در حالی که نرخ کلیک یک معیار رایج است، اما تنها یک جنبه از تعامل را نشان می‌دهد. برخی ممکن است بر ارائه اطلاعات ارزشمند، تعیین انتظارات، یا ایجاد هیجان برای رویدادهای آینده مانند فروش، عرضه محصول، یا تبلیغات ویژه تمرکز کنند.

می توانید از این فرصت استفاده کنید تا لیست ایمیل مارکتینگ خود را بزرگتر کنید. یکی از موارد مهم در بازاریابی دیجیتال که می‌توانید در آن از این روش خودکارسازی ایمیل مارکتینگ استفاده کنید، یادآوری سبد‌ خرید‌های آنلاین فراموش شده است. برای محافظت از داده‌های مشترک و حفظ اعتماد، از رعایت مقررات حفظ حریم خصوصی داده‌ها مانند GDPR و CAN-SPAM اطمینان حاصل کنید. قبل از ارسال ایمیل‌های بازاریابی رضایت خود را دریافت کنید، گزینه‌های انصراف واضح را ارائه دهید و درخواست‌های لغو اشتراک را فوراً رعایت کنید. پایبندی به مقررات باعث ایجاد اعتبار و تقویت رابطه مثبت با مشترکان می شود. معیارهای کلیدی مانند نرخ باز، نرخ کلیک، نرخ تبدیل، و نرخ لغو اشتراک را ردیابی کنید تا اثربخشی کمپین های ایمیل خود را بسنجید.

  • این رویکرد نمونه‌ای از بازاریابی مبتنی بر مجوز است که با سخت‌تر شدن مقررات ایمیل در سطح جهانی (به‌عنوان‌مثال، GDPR) اهمیت فزاینده‌ای پیدا کرده است.
  • هر اقدامی که یک مشتری بالقوه انجام می‌دهد که به شما امکان می‌دهد او را پیگیری کنید به‌عنوان خرید حساب می‌شود.
  • هر زمان هم که بازدیدکننده کالایی را به سبد خرید خود اضافه می‌کند، اما آن را بررسی نمی‌کند، می‌توانید مثلا یک نظرسنجی درباره چرایی عدم تکمیل خرید برایش ایمیل کنید.

تأثیر پیامک‌های تبلیغاتی، ایمیل‌های تبلیغاتی و پیام‌های تبریک در ایام نوروز بر کسب‌وکارها

در حالت کلی، ایجاد کمپین‌های بازاریابی ایمیلی برای فروشگاه آنلاین شما ضروری نیستند، اما اگر می‌خواهید کسب و کار تجارت الکترونیک شما رشد کند، باید ارتباطات قوی و مؤثری با مخاطبان خود ایجاد کنید. اگر در استراتژی بازاریابی ایمیلی خود سعی کنید تنها ایمیل‌های تبلیغاتی ارسال کنید، بعد از گذشت مدتی، دیگر مشتریان پیغام‌های شما را حتی باز نمی‌کنند. به همین دلیل، باید سعی کنید از انواع کمپین‌های ایمیل مارکتینگ گفته شده در بالا، به شکل متعادل استفاده کنید. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، مقاله کمپین ایمیل مارکتینگ چیست؟ را مطالعه کنید برای آشنایی با روش‌های ارسال ایمیل، به مقالات زیر مراجعه کنید.

هدف شما باید نشان دادن این باشد که چگونه پیشنهادات شما می‌تواند زندگی مشترکین شما را واقعاً بهبود بخشد. بااین‌حال، آن‌ها همچنین می‌توانند در گزینه‌های چیدمان برای نمایش محصولات غیر هیجان‌انگیز و محدود باشند. بدون یادآوری بصری، برخی از گیرندگان ممکن است برند شما را تشخیص ندهند. برای هر ایمیل، می‌توانید تصمیم بگیرید که یک پیام متنی یا مبتنی بر HTML ارسال کنید. ● استفاده از تصاویری که دارای تگ ALT مناسب هستند می‌تواند به بهبود سئو کمک کند، زیرا موتورهای جستجو قادر به شناسایی محتوای تصاویر هستند.

طبق تحقیقات انجام شده، حدود ۳/۹ میلیارد نفر در دنیا از ایمیل استفاده می‌کنند. شاید بعضی افراد خیلی کمتر از ایمیل استفاده کنند اما در هر صورت ایمیلی دارند که در صورت ضرورت از آن استفاده می‌کنند. در مقالات بعدی سری ایمیل مارکتینگ، انواع سرویس ایمیل مارکتینگ را معرفی می‌کنیم، درباره طراحی ایمیل می‌گوییم، راه‌های جمع کردن لیست ایمیل را آموزش می‌دهیم و درباره چطور اسپم نشدن صحبت می‌کنیم. فراموش هم نکنید که هر بخش از کمپین بازاریابی شما باید به نحوی با دیگر بخش‌ها مرتبط باشد.

در کنار این انتخاب دوگانه، اگر دیگر نمی ‌خواهند از نام تجاری شما بشنوند، لغو اشتراک را برای افراد آسان کنید. این ممکن است غیر منطقی به نظر برسد (شما می خواهید همه تا زمانی که ممکن است مشترک بمانند). اما پنهان کردن پیوند لغو اشتراک به این معنی است که استراتژی شما با قوانین ضد هرزنامه و حریم خصوصی مطابقت ندارد. از دیگر مزیت ها می توان به تحلیل رفتار مشتری، انتقال مستقیم پیام، هدف گیری هدفمند مشتری، بستر آزمایش محتوا و … اشاره کرد. دکمه‌های CTA را به ایمیل‌های خود اضافه کنید تا به وضوح آنچه خواننده باید انجام دهد، کمک کنید.

یادتان نرود که دعوت کردن مداوم به عضویت، بهترین راه جمع کردن لیست ایمیل است. پس انتظار نداشته باشید در عرض چند هفته هزاران نفر عضو خبرنامه یا سایت شما شوند. ارسال ایمیل را به صورت مداوم و منظم انجام دهید تا در بلند مدت نتیجه بگیرید. کسانی که اخیراً برای ایمیل‌ها یا خبرنامه‌ها ثبت‌نام کرده‌اند، یا برای اولین بار کالایی را آنلاین خریداری کرده‌اند، ممکن است یک ایمیل تأیید دریافت کنند. با این کار آن‌ها خیالشان راحت می‌شود که اطلاعات‌شان دریافت شده و در لیست دریافت اطلاعات قرار دارند یا خریدشان ثبت شده است. این گروه ایمیل‌ها بیشتر شامل اطلاعیه‌ها مثل عرضه محصولات جدید، تغییرات در خدمات و غیره می‌شوند.

نحوه رهگیری درآمد حاصل از کمپین‌های ایمیل مارکتینگ

به راحتی می‌توان بودجه‌های مختلف را برای کمپین‌های آنلاین تنظیم و در مقیاس‌های مختلف آزمایش کرد. اصطلاح بازگشت سرمایه (ROI) به به این معنا است که چه میزان از هزینه‌ای که یک کسب و کار پرداخت می‌کند در یک زمان مشخص به این کسب و کار بازمی‌گردد. در واقع شما  با استفاده از تکنیک های ایمیل مارکتینگ بسیار راحت می‌توانید به محاسبه میزان بازگشت سرمایه خود بپردازید و از بازگشت آن اطمینان حاصل کنید. به‌عنوان‌مثال، رسانه‌های اجتماعی می‌توانند راهی عالی برای جذب مشتریان بالقوه جدید و درعین‌حال جذب فالوورهای فعلی شما باشند. بااین‌حال، همه پلتفرم‌ها به یک هدف عمل نمی‌کنند – تعیین کنید کدام کانال‌های رسانه اجتماعی برای تجارت الکترونیک مناسب‌تر هستند.

با تولید محتوای باکیفیت و ارائه خدمات عالی، می‌توانید جایگاه برند خود را در ذهن مشتریان تقویت کنید. با دنبال‌کردن این مراحل، صاحبان فروشگاه‌های آنلاین می‌توانند یک برنامه بازاریابی ایمیلی استراتژیک و مؤثر ایجاد کنند که باعث ایجاد تعامل و فروش می‌شود. هر مگ سئو اقدامی که یک مشتری بالقوه انجام می‌دهد که به شما امکان می‌دهد او را پیگیری کنید به‌عنوان خرید حساب می‌شود. این می‌تواند شامل لایک کردن یک پست رسانه‌های اجتماعی، پیوستن به لیست ایمیل یا پیامک خود یا خرید باشد. اکثر ارائه‌دهندگان خدمات ایمیل (ESP) ابزارهایی را برای کمک به شما در اجرای این استراتژی‌های شخصی‌سازی ارائه می‌دهند.

برای بهینه‌سازی این مؤلفه‌ها، استفاده از ابزارهایی را در نظر بگیرید که به شما امکان می‌دهند نحوه نمایش ایمیل خود را در صندوق‌های ورودی و دستگاه‌های مختلف تجسم کنید. با تنظیم دقیق این سه عنصر، می‌توانید به طور قابل توجهی شانس تعامل خود را افزایش دهید و در نهایت نتایج بهتری را از تلاش‌های بازاریابی ایمیلی خود بدست آورید. گنجاندن اطلاعات شخصی مشتری – مانند نام، محصولات خریداری شده، شهر یا محله، محل کار، و سایر اطلاعات مرتبط – در ایمیل‌های شما نشان‌دهنده شایستگی و دانش شما از مشتریان است. همچنین می‌توانید از داده‌هایی مانند سال جاری، تولدها، سالگردها و تاریخ خرید استفاده کنید. بسته به مدل کسب‌وکار و جاه‌طلبی‌های رشد خود، ممکن است چندین کانال کسب را انتخاب کنید.

قیمت از ۳۹ دلار در ماه برای حداکثر ۲۵۰۰ مخاطب شروع می‌شود و یک دوره آزمایشی ۱۴ روزه رایگان نیز در دسترس است. جدا از کمک به رشد فهرست شما، آهنرباهای سرب به شما این امکان را می‌دهند که از همان اولین ایمیلی که ارسال می‌کنید، ارزشی را برای شخصی فراهم کنید. این باعث می‌شود که مشترکین یک برداشت اولیه مثبت داشته باشند و به شما امکان می‌دهد به سرعت به محصولات خود علاقه‌مند شوید و به برند خود تمایل پیدا کنید.

ازآنجایی‌که این ایمیل‌ها معمولاً بلافاصله پس از انجام یک اقدام خاص ارسال می‌شوند، تمایل به دستیابی به نرخ تعامل بالاتری دارند و شهرت فرستنده شما را تقویت می‌کنند. اگر پیام‌های شما به دست مشترکان شما نرسد، ایجاد درآمد از طریق ایمیل دشوار است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین شیوه‌های ارسال ایمیل، تحقیقاتی را در نظر بگیرید. علاوه بر این، تجزیه و تحلیل پیوندهای خاصی که مشترکین شما روی آنها کلیک می‌کنند، می‌تواند بینش بیشتری ارائه دهد.

تصمیم بگیرید که چند وقت یکبار به مشترکین خود ایمیل ارسال کنید

لیست مخاطبان ایمیل خود را بر اساس موقعیت اجتماعی، رفتار، علایق و سطح تعامل دسته‌بندی کنید. طبقه‌بندی مخاطبان امکان ارسال پیام‌های هدفمند و شخصی‌سازی‌شده، افزایش ارتباط و تعامل را فراهم می‌کند. بهترین سرویس های ایمیل مارکتینگ ویژگی‌هایی را برای ایجاد، ارسال، تجزیه‌وتحلیل کمپین‌های ایمیل‌ها و همچنین مدیریت لیست مخاطبان ارائه می‌دهند. این ایمیل‌ها به کاربران درباره رویدادهای آینده، راه‌ اندازی محصول، وبینارها یا سایر اطلاعیه‌های مهم مرتبط با کسب‌وکار اطلاعات می‌دهند. هدف آن‌ها ایجاد هیجان و تشویق کاربران به مشارکت و تعامل با برند است. ایمیل‌های خوشامدگویی بلافاصله پس از ثبت‌نام، برای مشترکین جدید ارسال می‌شوند.

همچنین می‌توانید ایمیل‌های خودکار را برای درخواست بازخورد از خریداران چند هفته پس از تکمیل تراکنش تنظیم کنید. صندوق ورودی به طور فزاینده‌ای رقابتی شده است و ارسال هر ایمیل برای هر مشترک را کمتر مؤثر می‌کند. برای هر کمپین ایمیلی، بهترین استراتژی شما این است که بخشی از مشترکین ایمیل خود را که بیشتر پذیرای پیام شما هستند شناسایی کنید و آن را فقط برای آن گروه ارسال کنید. اطمینان حاصل کنید که فرم‌های ثبت‌نام شما دارای یک چک‌باکس برای رضایت کاربران برای دریافت ایمیل‌های شما هستند و همیشه گزینه‌ای برای لغو اشتراک در ایمیل‌های خود ارائه دهید. ملاحظات اولیه هنگام ایجاد یک آهنربای سربی یا پیشنهاد مقدماتی این است که بدانید مشتریان شما چه چیزهایی ارزشمند خواهند یافت.

مردم این روزها به هرکسی اجازه ورود به صندوق ورودی ایمیل خود را نمی‌دهند. معمولا فقط برندهای مورد علاقه‌ افراد می‌توانند برایشان ایمیل‌های تبلیغاتی ارسال کنند و این برگ‌ برنده این نوع بازاریابی است. ایمیل مارکتینگ ابزار قدرتمندی برای فروشگاه های آنلاین است تا مشتریان را جذب کند، فروش را افزایش دهد و وفاداری به برند را ایجاد کند. ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) یا بازاریابی ایمیلی، شکلی از بازاریابی دیجیتال است که می‌تواند مشتریان لیست ایمیل شما را از محصولات جدید، تخفیف‌ها و سایر خدمات کسب‌وکارتان آگاه کند.

بهینه‌سازی مداوم ایمیل مارکتینگ

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای افزودن حس شخصی به ایمیل‌ها، آدرس دادن نام مشترکین در پلتفرم‌های بازاریابی ایمیلی است که به صورت پویا اطلاعات شخصی‌شده را به ایمیل‌های شما اضافه می‌کنند. با این حال، این تنها یکی از راه‌هایی است که می‌توانید شخصی‌سازی را به پیام‌های ارسالی خود اضافه کنید. صندوق ورودی کسب و کار خود را برای ایمیل‌های دریافتی نظارت کنید و به موقع پاسخ دهید.

ایمیل مارکتینگ رایگان

این روش بازاریابی به شما اجازه می‌دهد محصولات و خدمات خود را به شکلی سریع و مؤثر به مشتریان معرفی کنید، برند خود را ارتقا دهید و در رقابت بازار جایگاه بهتری کسب کنید. با استفاده از ابزارهای دیجیتال، می‌توانید نتایج را به‌صورت لحظه‌ای پیگیری و استراتژی‌های خود را بهینه‌سازی کنید. برای بازاریابی ایمیلی موفق در سال ۲۰۲۴، استفاده از ابزارهای مناسب بسیار ضروری است. یکی از این ابزارها می‌تواند طراحی سایت وردپرس باشد که به شما امکان می‌دهد بخش‌هایی برای جمع‌آوری ایمیل‌ها، فرم‌های اشتراک خبرنامه و بخش‌های مشوق برای جذب مشتریان ایجاد کنید. این سایت‌ها با قابلیت‌های انعطاف‌پذیر و طراحی کاربرپسند، به شما کمک می‌کنند که به راحتی با مخاطبان خود ارتباط برقرار کرده و به‌طور مؤثر لیست ایمیل‌های خود را توسعه دهید. ارسال ایمیل‌هایی که بر اساس علایق، رفتار خرید و تاریخچه تعاملات قبلی کاربران شخصی‌سازی شده‌اند، نرخ میزان مشارکت را به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌دهد.

بازاریابی ایمیلی برای فروشگاه های اینترنتی

هزینه‌های انجام ایمیل مارکتینگ به‌طور قابل‌توجهی کمتر از سایر کانال‌های بازاریابی است. تنها چیزی که نیاز دارید یک حساب ایمیل رایگان و یک فرم در وب‌سایت‌تان برای جمع‌آوری آدرس‌های ایمیل است. البته احتمالا همانطور که لیست ایمیل‌تان گسترده‌تر می‌شود، ممکن است مجبور شوید هزینه کمی برای استفاده از ابزارهای ویژه ارسال ایمیل گروهی بپردازید. پس به‌خصوص با توجه به دسترسی و نرخ تبدیل مرتبط با بازاریابی ایمیلی واقعا گزینه مناسبی برای دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شود. ایمیل مارکتنیگ برای فروشگاه اینترنتی کمک می‌کند تا ارتباط مفید و موثری با مشتریان به وجود بیاید.

بازاریابی ایمیلی برای فروشگاه های اینترنتی

کمرویی در محیط کار ۳۳ راهکار مقابله با کمرویی

این آدرس‌ها اعتماد به برند شما را کاهش می‌دهند و مانع از تعامل مشترکین با شما می‌شوند. در نهایت موفقیت کمپین شما به چیزی بیش از ارسال ایمیل به مشترکین نیاز دارد. برای درک اینکه کدام استراتژی‌ها موثر هستند، باید عملکرد کمپین‌های خود را پیگیری کنید.

به این معنی که بنا بر شرایط و نیازهای موجود و اقدامات برنامه‌ریزی‌شده ایمیل ارسال کنید. خبرنامه ها بخش مهمی از هر استراتژی بازاریابی ایمیلی را تشکیل می دهند. این ارتباط منظمی است که شما با مشترکین خود خارج از هر کمپین ایمیلی تراکنشی یا فعال دیگری خواهید داشت.

پس از تنظیم KPIها و اهداف بازاریابی ایمیلی، باید محتوایی برای ایمیل‌تان ایجاد کنید که مشتریان را به سمت رفتار دلخواه ترغیب کند. ایمیل مارکتینگ همچنان یکی از روش‌های مقرون‌به‌صرفه و مؤثر در بازاریابی آنلاین است. ارسال ایمیل‌های شخصی‌سازی‌شده، پیشنهادهای ویژه و خبرنامه‌ها، به تقویت ارتباط با مشتریان کمک می‌کند. بررسی‌ها نشان داده است که حدود ۱۳/۸ درصد از افرادی که ایمیل دریافت می‌کنند انگیزه بیشتری برای خرید در مقایسه با کسانی دارند که ایمیل دریافت نمی‌کنند.

ایمیل مارکتینگ را می‌ توان به‌ راحتی با سایر استراتژی‌ های بازاریابی از جمله رسانه‌ های اجتماعی، بازاریابی محتوا و سئو سایت ادغام کرد که منجر به ایجاد یک رویکرد بازاریابی منسجم و جامع می‌ شود. همانطور که در ابتدا گفتیم، بازاریابی ایمیلی فقط ارسال انبوه ایمیل نیست. انجام چنین کاری هم اصلاً سخت نیست؛ اما حواستان باشد که هدف نهایی در بازاریابی به کمک ایمیل کسب درآمد یا دستیابی به هر هدف مشابه دیگر است. با گسترش ایمیل به عنوان راهی سریع و مؤثر برای ارتباط مستقیم، بازاریاب‌ها‌ یکی یکی سوار این قطار شدند و صندوق‌های ایمیل کاربران، کم‌کم پر از پیام‌های تبلیغاتی شد.

برای ایجاد برندسازی نیز می توانید محصولات خود را به همراه ویژگی های برند برای مشتریان ارسال کنید. برای تبلیغات هم لازم است به کاربری که به موضوع شما علاقه دارد، محصولات خود را به همراه لینک ارسال کنید تا بتواند بیشتر با محصولات شما آشنا شود. این روش بازاریابی بسیار ارزان تر و سریع تر از سایر تاکتیک ها است و بازگشت سرمایه قابل توجهی دارد. شما می توانید انواع محتوا اعم از متن، عکس، ویدیو، لینک و فایل را برای مخاطبان هدف خود ارسال کنید. شخصی‌سازی به شما کمک می‌کند ایمیل‌هایی «در زمان مقرر» ارسال کنید که تجربه‌ای سفارشی را برای مشترکین فراهم می‌کند.

تاریخچه ایمیل مارکتینگ

کوپن های ایمیل را می توان برای افزایش فروش در فروشگاه آنلاین استفاده کرد و آنها را به ابزارهای بسیار ارزشمندی تبدیل کرد که می توانند به راحتی در استراتژی بازاریابی ایمیلی شما گنجانده شوند. با استفاده از نرم افزار ایمیل مارکتینگ، می‌توانید ایمیل‌ها را با نام مشترکین سفارشی کنید و می‌توانید ایمیل‌های شخصی‌سازی شده را برای تولد افراد ارسال کنید. شما حتی می توانید لیست های ایمیل جداگانه را حفظ کنید و پیشنهادات یا تبلیغات مختلف را به گروه های مختلف مخاطب ارسال کنید. بنابراین تقسیم کردن لیست های ایمیل و ایجاد پیام های ایمیل مختلف که با تنوع مخاطبان شما مطابقت دارند می تواند مفید باشد. انجام این کار به صورت گروهی کمک می‌کند تا مشتریان را به خرید بیشتر  هدایت کنید. شما همچنین می‌توانید برای ارسال ایمیل به مخاطبینی که به دریافت ایمیل علاقمند هستند و  ارسال ایمیل‌های مرتبط با نیاز مشتریان، ایمیل‌های کاری خود را تقسیم بندی کنید.

مؤثرترین روشی که به عنوان پشتیبان آنلاین یک کسب‌وکار و فروشگاه اینترنتی با کم‌ترین هزینه می‌تواند این اهداف را دنبال کند ایمیل مارکتینگ است. ایمیل مارکتینگ پولی بسیاری از معایب ایمیل مارکتینگ رایگان را ندارد اما مخاطب با چالش بزرگ پرداخت هزینه‌های سرویس ارسال ایمیل روبه‌رو می‌شود. در این روش به‌دلیل سرعت بسیار بالای ارسال ایمیل و پوشش‌دهی تعداد زیادی از کاربران برای دریافت ایمیل سرعت کار بسیار افزایش پیدا می‌کند. با استفاده از پنل‌های پولی امکان ارسال انفرادی و انبوه با امکانات و شرایط ویژۀ مربوط به هر روش در نظر گرفته‌شده است.

افزایش فروش و تعامل با مشتری با نظردهی در ووکامرس

این راه ایمن و فوری است و می‌تواند با لحن رسمی و درعین حال دوستانه حتی مهم‌ترین چالش‌ها را برایتان حل کند. یک خبرنامه همانطور که از نامش پیداست، اخبار مربوط به کسب‌وکار شما را به اشتراک می‌گذارد، مثلا قابلیت‌های محصول جدید یا ارائه یک خدمات تازه. این دسته از ایمیل‌ها همچنین می‌توانند شامل مقالات، پست‌های وبلاگ‌ و نظرات مشتریان هم باشند. به‌ زبان ساده، ایمیل خبرنامه فرصتی است برای به اشتراک گذاشتن بینش، افکار، نکات مربوط به کسب‌وکارتان و هر چیزی که دانستن آن برای مخاطبان شما ارزش داشته باشد. البته تبلیغات ایمیلی صرفا ارسال پیام‌های تبلیغاتی به تعداد انبوه برای گروه‌های مختلف مردم نیست.

مزایای کلیدی بازاریابی آنلاین برای رشد کسب‌وکارها

حتی مشتریان نیز در زمان درج ایمیل خود در وبسایت‌ها و یا دریافت ایمیل از سوی برندها، این سؤال را از خود می‌پرسند. با استفاده از ایمیل مارکتینگ برای فروشگاه اینترنتی، هزینه‌های شما کمتر خواهد بود. ممکن است بعضی از کسب‌وکارها و فروشگاه‌‌های اینترنتی هنوز ندانند سازوکار راه‌اندازی ایمیل مارکتینگ چیست. ارسال خبرنامه‌های ایمیلی برای حفظ ارتباط با مشتری می‌تواند کارآمد باشد تا از این طریق به‌روزرسانی‌های خدمات و محصولات خود را برایشان بفرستید. بسته به اینکه کسب‌وکارتان در چه حوزه‌ای فعالیت دارد محتوای خبرنامه شما می‌تواند متفاوت باشد.

این محرک‌ها شما را قادر می‌سازند تا تعاملات با مشتریان‌تان را شخصی‌سازی کنید و فروش و نرخ تبدیل‌تان را بالا ببرید. این نوع ایمیل‌ها، مخاطبان خاصی را هدف قرار می‌دهد تا در نهایت آن‌ها را تبدیل به خریدار کند. به‌طور معمول، ایمیل‌های تقویت‌کننده سرنخ روی گروه مشخصی از لیست مخاطبان ایمیلی متمرکز می‌شوند که به یک محصول یا خدمات خاص علاقه دارند. یعنی ایمیل‌هایی که اطلاعات بیشتر یا تبلیغات مرتبط به علاقه‌مندی آن‌ها را برایشان ارسال می‌کنند. هدف این ایمیل‌ها این است که کاربران را از مرحله بررسی به مرحله خرید سوق بدهند.

علاوه بر این، قراردادن استراتژیک پیشنهادهای انتخاب در سراسر وب‌سایت شما – در صفحات محصول، پست‌های وبلاگ، و صفحه اصلی – می‌تواند تلاش‌های شما را برای خرید بیشتر کند. به یاد داشته باشید که بازاریابی ایمیلی موفق یک ماراتن است، نه یک سرعت. تعیین اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت با تمرکز بر پیشرفت مداوم می‌تواند مفید باشد. حتی موفق‌ترین برندهای تجارت الکترونیک به طور مداوم برای بهبود تلاش می‌کنند. شخصی‌سازی ایمیل‌ها با استفاده از اطلاعات مشتریان مانند نام، تاریخ خرید، یا علاقه‌مندی‌ها باعث می‌شود ایمیل‌ها مرتبط‌تر و جذاب‌تر به نظر برسند، که این امر نرخ تعامل و کلیک را افزایش می‌دهد. زمانی که مخاطبان شما تصمیم به خرید کالایی می گیرند دقیقا زمانی است که برای کسب و کار شما ارزش قائل شده اند و به شما اطمینان دارند.

سنجش و بهینه‌سازی کمپین‌های ایمیلی

و بسیاری از پیام های بازاریابی دیگر را خواهید یافت، در واقع هیچ تجارت قوی در اینترنت وجود ندارد که از بازاریابی ایمیلی استفاده نکند. بازاریابی ایمیلی یکی از قدیمی ترین و بهترین استراتژی های بازاریابی الکترونیکی است که از طریق آن می توانید بازدیدکنندگان بسیار هدفمندی را به وب سایت شرکت یا فروشگاه آنلاین خود جذب کنید. بازاریابی ایمیلی به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد که پیام‌های خود را به‌طور هدفمند و شخصی‌سازی‌شده به دست مشتریان خود برسانند.

در عصر حاضر، استفاده از اینترنت نه‌تنها یک انتخاب، بلکه یک ضرورت برای موفقیت در بازارهای رقابتی است. اما بازاریابی آنلاین چیست؟ و چرا تا این حد اهمیت دارد؟ در این راهنمای جامع، به بررسی اصول بازاریابی اینترنتی، روش‌ها، مزایا و ابزارهای کاربردی می‌پردازیم. اگر به دنبال یادگیری و اجرای استراتژی‌های مؤثر اینترنت مارکتینگ هستید، این مقاله می‌تواند نقطه شروعی عالی برای شما باشد. بازاریابی اینترنتی، که گاهی با نام بازاریابی آنلاین نیز شناخته می‌شود، به معنای استفاده از اینترنت و ابزارهای دیجیتال برای تبلیغ محصولات، خدمات یا برندها است. این نوع بازاریابی از روش‌هایی مانند تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ، سئو (بهینه‌سازی موتور جستجو) و تبلیغات کلیکی استفاده می‌کند تا با مخاطبان هدف ارتباط برقرار کند. بازاریابی ایمیلی یک استراتژی بازاریابی دیجیتال است که شامل ارسال ایمیل به گروه هدفی از گیرندگان باهدف ارتقای محصولات یا خدمات، ایجاد روابط یا اطلاع‌رسانی به مشتریان است.

به زبانی ساده تر می توان گفت که روش بازاریابی با ایمیل به معنای بهتر کردن رابطه با مشتری به استفاده از ارسال ایمیل است. بسیاری از پلتفرم‌های بازاریابی ایمیلی این فرآیند را ساده و خودکار می‌کنند. با این حال، بخش‌بندی با محتوای فراوانی کار می‌کند، که ایجاد آن زمان و انرژی می‌گیرد. همانطور که کسب و کار خود را توسعه می‌دهید و استراتژی بازاریابی ایمیلی خود را گسترش می‌دهید، می‌توانید کمپین‌های ایمیلی خود را در طول زمان دقیق‌تر و هدفمندتر کنید.

در اصل، احراز هویت ایمیل به ارائه‌دهندگان صندوق پستی مانند یاهو و جیمیل کمک می‌کند تا هویت فرستنده را تأیید کنند. ایمیل‌های احراز هویت شده از نرخ تحویل بالاتری نسبت به ایمیل‌های غیر احراز هویت برخوردار هستند. اگر ایمیل‌های شما برای رسیدن به صندوق‌های ورودی یا تعامل کم مشکل دارند، این پروتکل‌ها را بررسی کنید. قبلاً به ایمیل‌های خودکار اشاره کردیم که ابزارهای عالی برای افزایش تعامل هستند.

تهیۀ لیست ایمیل مشتریان تنها گام مهم در ایمیل مارکتینگ نیست و باید برای رسیدن به اهداف در این روش هدف‌گذاری انجام داد. در نهایت، چیزی که بازاریابی ایمیلی را بسیار قدرتمند و پرسود می‌کند این است که به شما امکان دسترسی مستقیم و فردی به صندوق ورودی مخاطبانتان را می‌دهد. در واقع ایمیل مارکتینگ نوعی ارتباط یک‌به‌یک کسب‌وکارها و مشتریان‌شان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا