تبلیغات در اینستاگرام

ایمیل مارکتینگ Email Marketing چیست؟ ۷ گام برای پیاده‌سازی آن کاربوم

اصلی‌ترین و ارزش‌مندترین داده‌ای که فرم‌های ثبت نام در اختیار شما می‌گذارند این است که هر فرد از چه طریقی با کسب‌وکار شما آشنا شده و در کجا فرم مجموعه‌تان را دریافت و تکمیل کرده است. در ادامه، چند نکته مهم و مفید برای ایجاد یک لیست قوی از انواع مشتریان را با هم بررسی خواهیم کرد. کلمات کلیدی بلند (long-tail) خاص‌تر بوده و در معرض رقابت کمتر و تبدیل بالاتری قرار می‌گیرند. بررسی تغییرات جست‌وجو در طول زمان و شناسایی کلمات کلیدی فصلی برای افزایش ترافیک در زمان‌های خاص، تاثیر بسزایی در کیورد تارگتینگ دارد. تحلیل سایت‌های رقیب می‌تواند دیدگاه دقیقی در مورد کلمات کلیدی ارزشمند و استراتژی‌های موفق به شما دهد.

رازهای آرایش مو برای موهای کم پشت که ظاهر شما را متحول می‌کند!

ایمیل مارکتینگ چیست و چرا اهمیت دارد؟

هدف شما این است که کاربران را در مسیر تصمیم‌گیری راهنمایی کرده و اطلاعات دقیق و شفافی را برای انتخاب درست ارائه دهید. برای جلوگیری از اسپم شدن ایمیل‌ها، ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که مخاطبان شما به‌طور اختیاری و با رضایت در لیست ایمیل شما قرار گرفته‌اند. همچنین استفاده از ابزارهای تأیید ارسال، عنوان‌های جذاب و شفاف و محتوای مرتبط به کاهش احتمال اسپم شدن کمک می‌کند. ابزار دیگری که در بین دیجیتال مارکترها محبوبیت زیادی دارد، MailerLite است.

شما می‌توانیم با کمک ابزارهای مخصوص ایمیل مارکتنیگ، میزان تاثیرگذاری نتایج کمپین های خود را اندازه گیری کنید. یعنی به خوبی بفهمید که مخاطبان شما از ایمیلی که برایشان فرستادید خوششان آمده است یا خیر. این نوع ایمیل زمانی به کار می‌روند که یک مشتری محصولاتی را به سبد خرید خود اضافه می‌کند اما فرآیند خرید را کامل نمی‌کند و سایت را ترک می‌کند. ایمیل رهاسازی سبد خرید با هدف یادآوری محصولات فراموش شده و تشویق مشتری به تکمیل خرید ارسال می‌شوند. با شخصی‌سازی این ایمیل‌ها بر اساس رفتار و علایق مشتری، می‌توانید یک رابطه قوی و پایدار با آن‌ها برقرار کنید و آن‌ها را به مشتریان وفادار تبدیل کنید. نرخ پرش درصد ایمیل‌هایی را نشان می‌دهد که به دلایل مختلف به مقصد نرسیده‌اند.

ایمیل مارکتینگ چیست و چرا اهمیت دارد؟

شخصی سازی

خبرنامه‌ها همچنان برای برخی جذاب هستند و آنهایی که دنبال محتوای کاربردی و جدید می‌گردند، عضو خبرنامه شما خواهند شد. شما می‌توانید در استراتژی در خبرنامه خود محتوای جذاب و کاربردی، بخشی از پست بلاگ، اطلاع‌رسانی محصولات جدید، پست‌های شبکه اجتماعی و… را به صورت منظم و مستمر ارسال کنید. پس از مطالعه دقیق مزایا و معایب بازاریابی ایمیلی، به این نتیجه رسیدیم که بازاریابی ایمیلی یک استراتژی بسیار موثر است. شما باید ایمیل خود را با اندازه مناسب طراحی کنید و آن را به آدرس مناسب ارسال کنید تا در هرزنامه قرار نگیرد. کسب و کارهایی که می‌توانند از ایمیل مارکتینک کمک بگیرند شامل خورده فروشی‌‌ها، خدمات مالی، ارائه دهندگان خدمات مسافربری و گردشگری، تولید کنندگان کالاها، ارائه دهندگان خدمات بهداشت و… هستند. تبلیغات امروزه نسبت به گذشته تغییرات بسیاری کرده است و با ابزارهای جدید انجام می گیرد.

۱- بهینه‌سازی محتوای ایمیل

هم Litmus و هم Email on Acid گزارش مجموع یا جمع شده‌ای را ارائه ‌می‌دهند و برای همه ایمیل‌ها می‌توانید تجزیه و تحلیل عمیقی را انجام دهید. برای شروع به سادگی یک اسنیپت HTML به الگوی (template) ایمیل خود اضافه کنید. در حالیکه پلتفرم نرخ عدم تعامل را ارائه نمی‌دهد، می‌توانید به آسانی از فرمولی که در بالا ذکر شد، محاسبه کنید. آمارها نشان داده که در سال ۲۰۱۲، ۲۷ درصد از ایمیل‌ها بر روی موبایل باز شده‌اند.

چرا باید برای آنها مهم باشد؟

اگر قرار است به‌زودی محصول یا خدمت جدیدی را ارائه دهید، می‌توانید از مدتی قبل با استفاده از ایمیل این خبر را اطلاع‌رسانی کنید تا مخاطبان شما در جریان قرار بگیرند. در اینجا لازم نیست منابعی مانند سوخت را برای سفر، چاپ و غیره مانند روش‌های بازاریابی سنتی خرج کنید. مهم‌ ترین و اصلی ‌ترین مزیت استفاده از ایمیل اختصاصی، افزایش اعتبار کسب ‌و ‌کار شما است.

اگرچه بازاریابی ایمیلی به نظر می‌رسد راه کاملی برای رسیدن به مشتریان، ایجاد مشتریان بالقوه جدید و توسعه روابط تجاری مهم باشد، اما دارای برخی معایب نیز هست. در واقع، بسیاری از شرکت‌ها برای داشتن یک روش ارتباطی دیگر، از پیامک استفاده می‌کنند. در کل، بازاریابی ایمیلی یک ابزار قدرتمند برای هر کسب‌وکاری است که می‌خواهد با مشتریان خود ارتباط برقرار کند و فروش خود را افزایش دهد. این زیرمجموعه‌ها می‌توانند دارای ویژگی‌ها، علایق، ترجیحات، نیازها و خواسته‌های مشابه باشند. مشترکین شما انسان هستند و نباید تصور کنند ایمیلی که برای آن‌ها ارسال شده برای هزاران نفر دیگر نیز ارسال شده است.

با این حال، با توسعه ایمیل مارکتینگ به عنوان یک ابزار موثر ارتباط مستقیم، در دهه ۱۹۹۰، کاربران به طور فزاینده ای از آن به عنوان “هرزنامه” یاد کردند و شروع به مسدود کردن محتوای ایمیل ها با فیلترها و برنامه های مسدود کردند. برای برقراری ارتباط موثر یک پیام از طریق ایمیل، بازاریابان باید راهی برای انتقال محتوا به کاربر نهایی بدون حذف فیلترهای خودکار و نرم افزارهای حذف هرزنامه ایجاد می کردند. شما می‌توانید با ارسال ایمیل‌های هدفمند، مخاطبان خود را به انجام اقدامات دلخواهی مانند خرید، ثبت‌نام در خبرنامه و… ترغیب کنید. بازاریابی ایمیلی با قابلیت‌های متنوع و انعطاف‌پذیری بالا امکانات گسترده‌ای را در اختیار بازاریابان قرار می‌دهد. هر نوع ایمیل بازاریابی کارکردهای خاص خود را دارد و بخشی از استراتژی ارتباطی شما با مخاطبان است.

امروزه برخی از وب سایت ها، ایمیل های خوش آمد گویی را در یک دسته مجزا قرار می دهند. این در حالی است که این نوع ایمیل نیز در گروه ایمیل های تبادلی قرار می گیرد. من نمی توانم تمام مراحل پاکسازی یک لیست با داده های نامرتب یا فرمت های نامنظم ایمیل را پاکسازی کنید. ممکن است یک سری داده های خام در ستون های ایمیل شما وجود داشته باشد، مانند – که شخصی “اعداد، NIL، نویسه های خاص” را در قسمت ایمیل وارد کرده است.

اگر آدرس IP شما در لیست سیاه قرار گرفته است و می خواهید بررسی کنید، باید به وب سایت لیست سیاه مراجعه کرده و آدرس IP خود را جستجو کنید. اکثر پایگاه های داده لیست سیاه دلایل کلی بلک لیست شدن را ارائه می دهند، ایمیل آدرس هایی که با آن IPایمیل ارسال می کنند را مشخص نمی کنند. اگر می خواهید از لیست سیاه حذف شوید و اطمینان دارید که از سمت شما مشکلات اسپم حل شده است، دستورالعمل های آن ها برای فرآیند حذف از بلک لیست را دنبال کنید.

  • مشتریان وفادار، نه تنها احتمال خرید مجدد بیشتری دارند، بلکه به عنوان سفیران برند شما عمل می‌کنند و می‌توانند کسب‌ و کار شما را به دیگران معرفی نمایند.برای مشاغل جدید نیز ایجاد روابط بلندمدت با مشتریان اهمیت زیادی دارد.
  • یکی از بهترین راه‌های سازماندهی لیست مشتریان، تعیین گروه‌های مختلف است و پس از انجام این کار، تنها باید یک لیست مشخص را مدیریت کنید.
  • شما می‌توانید براساس علایق، رفتار گذشته یا موقعیت مشتری، پیام‌هایی کاملاً اختصاصی طراحی کنید که دقیقاً با نیاز و ترجیح آن فرد هم‌راستا باشد.
  • در واقع من خود را پدر ایمیل مارکتینگ می ‌دانم نه اسپم، این دو با هم فرق دارند.

در این ایمیل‌ها شما می‌توانید تخفیفات ویژه، پیشنهادات محدود، محصولات جدید و یا رویدادهای مهم را به مشتریان معرفی کنید. ایمیل‌های شخصی‌سازی‌شده بر اساس اطلاعات دریافتی از مشتری، مانند نام، تاریخ خرید قبلی یا حتی علاقه‌مندی‌های او، نرخ تعامل بالاتری دارند. این روش باعث می‌شود که مشتری احساس کند ایمیل به‌طور ویژه برای او ارسال شده است و استفاده از پیشنهادهای ویژه و محتوای متناسب با نیازهای کاربر می‌تواند تاثیر بیشتری داشته باشد. هرچند باید بدانید با اینکه اتوماسیون برای کم‌کردن حجم کار شما در زمینه تعامل با مشتریان طراحی شده است، اما هر کدام از ایمیل‌های ارسالی از سوی مجموعه و کسب‌وکارتان باید حس اهمیت‌دادن را به مشتریان مجموعه بدهد. بنابراین بررسی‌ها و تحقیقات لازم را انجام داده و با توجه به علاقه‌مندی‌های مشتریان، ایمیل‌ها را به شکل دوستانه و واقعی بنویسید تا حس ارتباط انسانی را القا کنند.

چرا بازاریابی ایمیلی اهمیت دارد؟

اگر پایگاه داده ای از MS-Access دارید که شامل نام ها، DOB، ایمیل ها و کد پستی است. گهگاه برای مشتریان خود کارت بفرستید تا میزان قدردانی خود از آنها و کسب و کارشان را بیان کنید. همین یک عمل ساده باعث می شود مشتریان شما احساس احترام، ارزش و از همه بهتر، قدردانی کنند. چند وقفه از فروش شرکت خود برای انجام یک عمل غیر خودخواهانه باعث می شود مشتریان شما احساس خوبی داشته باشند.

ویژگی و کاربرد های ایمیل مارکتینگ

مهم‌ترین مزیت ایمیل مارکتینگ امکان شخصی‌سازی دقیق محتوا برای هر مخاطب است. می‌توان بر اساس رفتار مشتری، علایق، سابقه خرید و اطلاعات جمعیت‌شناختی، محتوا و پیشنهادات کاملاً اختصاصی طراحی کرد. برای استراتژی کیورد تارگتینگ در سئو، باید کلمات کلیدی هدفمند و مرتبط را شناسایی کنید. این کار فرایندی چند مرحله‌ای، شامل تحقیق، دسته‌بندی، تحلیل و بهینه‌سازی محتوا بر اساس کلمات کلیدی است. این کار به شما کمک می‌کند تا رتبه بهتری در نتایج جست‌وجوی گوگل داشته و در نهایت نرخ تبدیل بالاتری به دست آورید. این هدف‌گذاری به شما کمک می‌کند تا هم لحن ایمیل را درست انتخاب کنید، هم نوع طراحی و محتوا را بر اساس آن تنظیم کنید.

انتخاب بهترین زمان و روز برای ارسال ایمیل، تأثیر مستقیمی روی نرخ باز شدن و کلیک دارد. این زمان‌بندی باید براساس رفتار مخاطبان و تحلیل کمپین‌های قبلی تنظیم شود. برخی از کسب‌وکارها در صبح‌های کاری بهترین بازخورد را می‌گیرند، در حالی که برخی دیگر در آخر هفته یا شب‌ها تعامل بیشتری از کاربران دریافت می‌کنند. اگر می‌خواهید از یک مدل استارتاپی کم سود استفاده کنید و نمی‌خواهید پولی برای این پلتفرم‌ها پرداخت کنید، می‌توانید از دو نرم‌افزار رایگان گوگل آنالیتیکز و Bitly استفاده کنید.

قبل از اینکه کمپین‌های ایمیل خود را شروع کنید، باید یک لیست ایمیل بسازید که حاوی نام و آدرس ایمیل افرادی باشد که اشتراک خبرنامه ایمیل شما را انتخاب کرده‌اند و ارتباطات ایمیلی را از شما دریافت می‌کنند. کیورد تارگتینگ به فرایند انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای بهبود رتبه سایت در موتورهای جست‌وجو گفته می‌شود. این استراتژی در سئو باعث جذب ترافیک هدفمند و افزایش شانس دیده شدن سایت است. در دنیای برندهای حرفه‌ای مثل «وبیجان»، مزایای ایمیل مارکتینگ فقط در آمار و ارقام خلاصه نمی‌شود، بلکه در تجربه مثبت و ارتباط بلندمدتی است که با مشتریان برقرار می‌کند.

اولین پیام الکترونیکی

مشاغل املاک برای اعلام نیازمندی‌ها و آخرین تغییرات قیمت در رابطه با قیمت خرید ملک و زمین در رابطه با مناطق انتخاب شده توسط مشتریان بر روش بازاریابی با ایمیل متکی هستند. حتی این مشاغل می‌توانند با ارسال اخبار در حوزه آخرین تغییرات قیمت زمین و مسکن، مشتریان را ترغیب به خرید و فروش کنند. مخاطبین هر روز ایمیل خود را چک می‌کنند که بسته به نوع فرد بین یک تا چندین بار متغیر است. با توجه به اینکه ایمیل جزو اطلاعات شخصی محسوب می‌گردد، به اشتراک‌گذاری آن با برند شما به معنای داشتن اعتماد کافیست و بنابراین شما می‌توانید با آن‌ها در ارتباط باشید و بازاریابی را انجام دهید. برای موفقیت کسب‌وکارتان باید بیاموزید که چطور یک استراتژی ایمیل مارکتینگ موثر بسازید و ایمیل‌هایی بفرستید که مخاطبان واقعا آن‌ها را باز کنند و بخوانند.

به زبان ساده، بازاریابی ایمیلی فرآیند استفاده از ایمیل به عنوان کانال فروش است. برای انجام این کار، باید یک لیست ایمیل بزرگ از افرادی داشته باشید که داوطلبانه برای دریافت پیام‌های شما ثبت نام کرده‌اند. این لیست می‌تواند به طور خودکار خرید لیست‌های ایمیل را حذف مکند، حتی اگر شامل ایمیل‌های افرادی باشد که به نوعی با جایگاه شما مرتبط هستند. ایمیل مارکتینگ یک استراتژی بازاریابی دیجیتال است که به شما کمک می کند با ارسال ایمیل به لیست مشترکین بالقوه و مشتریان دائمی، به اهداف بازاریابی خود برسید. این ایمیل‌ها ممکن است حاوی اطلاعات مفید، اخبار شرکت، تبلیغات، پیشنهادات ویژه یا درخواست‌هایی برای جلسه فروش باشند.

آگاهی از این اشتباهات و شناخت راه‌حل‌های مناسب می‌تواند به شما کمک کند تا کمپین‌های ایمیل مارکتینگ خود را به‌طور مؤثری بهینه کنید. در این بخش، به بررسی برخی از اشتباهات رایج در ایمیل مارکتینگ و راه‌حل‌های آن‌ها خواهیم پرداخت. در آژانس‌های تبلیغاتی هوشمند مثل وبیجان، طراحی کمپین‌های ایمیل مارکتینگ نه‌تنها براساس اهداف کسب‌وکار، بلکه با در نظر گرفتن رفتار کاربر و تجربه کاربری انجام می‌شود. هر کمپین باید پیام خاص خود را داشته باشد، زمان ارسال آن حساب‌شده باشد و طراحی بصری و محتوایی آن با لحن برند هماهنگ باشد. در واقع، تنوع کمپین‌های ایمیل مارکتینگ نه تنها ابزار، بلکه فرصتی است برای برقراری یک ارتباط دقیق، انسانی و پربازده با مخاطب. در دنیای امروز که اغلب کسب و کارها با منابع محدود روبه‌رو هستند و هزینه پیاده‌سازی استراتژی‌های تبلیغاتی اکثراً گزاف است، موضوع بازگشت سرمایه اهمیت زیادی دارد.

این پلتفرم به دلیل سادگی در استفاده، قیمت مناسب و امکانات متنوع، به‌خصوص برای استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای متوسط بسیار کاربردی است. MailerLite قابلیت‌هایی همچون ساخت صفحه فرود (Landing Page)، ارسال ایمیل‌های خودکار، و امکان انجام تست A/B را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. نرخ کلیک می‌گوید که چقدر مخاطبان شما دوست دارند با ایمیل‌تان تعامل (ارتباط) برقرار کنند. بنابراین بعد از اینکه ایمیل‌های بازاریابی شما باز شد، این معیار نشان می‌دهد چه تعدادی از افراد بر روی لینک‌های موجود در ایمیل شما (لینک وبسایت، لینک وبلاگ و یا لینک‌های دیگر مورد نظر) کلیک می‌کنند. فرمول برای محاسبه نرخ کلیک، میزان کلیک‌های منحصر به فرد تقسیم بر تعداد نرخ باز شدن منحصر به فرد می‌باشد. نرخ کلیک بسیار مهم است زیرا اندازه گیری می‌کند که آیا افراد فعایت‌های مورد نظر شما را در ایمیل انجام داده‌اند یا خیر.

سایت‌های تازه‌کار، بهتر است ابتدا روی کلمات کلیدی دقیق‌تر تمرکز کنند تا شانس رقابت و دیده شدن ‌آن‌ها افزایش یابد. استفاده از پاپ‌آپ‌ها و لایت‌باکس‌ها یکی از روش‌های مؤثر برای جذب ایمیل است. این ابزارها به‌طور خودکار در زمان مشخص یا پس از چند ثانیه تعامل کاربر با سایت، ظاهر می‌شوند و از بازدیدکنندگان درخواست می‌کنند که ایمیل خود را وارد کنند. این گزارشی از ایمیل‌های اتوماتیک است و چون به صورت تک تک می‌باشد سخت است تا بتوانیم عملکرد را ارزیابی کنیم؛ زیرا باید صدها یا هزاران گزارش تکی را مقایسه کنید. اما اگر بخواهید سطح ایمیل مارکتینگ (بازاریابی ایمیلی) خود را بالا ببرید، باید هر دو این نوع ایمیل‌ها را ردیابی کنید.

همچنین به چالش‌ها، مزایا و بهترین روش‌های استفاده از این ابزار بازاریابی اشاره خواهیم نمود. ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی یکی از مؤثرترین روش‌های دیجیتال مارکتینگ است که با استفاده از ارسال ایمیل به مخاطبان هدف، به جذب مشتریان جدید و حفظ ارتباط با مشتریان فعلی کمک می‌کند. این روش با ارائه اطلاعات ارزشمند، پیشنهادات ویژه و محتوای جذاب، نقش بسزایی در افزایش فروش و تقویت برند دارد. برای کسب ‌و کارهای جدید، برقراری ارتباط مستقیم و موثر با مشتریان یک عامل کلیدی در ایجاد اعتماد و شناخت برند است. با ارسال محتوای ارزشمند، کسب ‌و کارها می‌توانند اعتماد مشتریان را جلب نموده و آگاهی از برند خود را افزایش دهند. این فرآیند باعث می‌شود مخاطبان نام برند شما را در ذهن داشته باشند و در آینده از خدمات یا محصولات شما استفاده کنند.

مزایای ایمیل مارکتینگ برای کسب‌وکارها

محتوای این پیام می‌تواند شامل تبلیغات، محتوای مفید و کاربردی، تخفیف‌ها و پیشنهادات جذاب و متفاوت، اخبار و اطلاع‌رسانی و… باشد.شما در هر مرحله از استراتژی مارکتینگ خود می‌توانید سراغ ایمیل مارکتینگ بروید. برای برندسازی و ماندگاری برند در اذهان، ترغیب به خرید، وفادارسازی، حفظ مشتریان و… ایمیل مارکتینگ یکی از ابزارهای بازاریابی دیجیتال است که به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد ارتباط مستقیم و شخصی با مشتریان خود برقرار کنند. این روش، شامل ارسال ایمیل‌های هدفمند به لیستی از مخاطبان است که قبلاً رضایت خود را برای دریافت این ایمیل‌ها اعلام کرده‌اند. در این روش بازاریابی، کسب‌وکارها با ارائه اطلاعات ارزشمند به مشتریان و یا مشترکین باشگاه مشتریان خود، به اهداف بازاریابی دست پیدا می‌کنند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، افزایش نرخ تبدیل و افزایش درآمد یا فروش است.

کسب‌وکارها با کمک این فناوری‌ها مگ سئو رفتارهای کاربران را تجزیه و تحلیل می‌کنند، الگوهای خرید آن‌ها را می‌شناسند و پیشنهادهای کاملاً شخصی‌سازی‌شده‌ای به مشتریان ارائه می‌دهند. استفاده از تحلیل داده‌ها در بازاریابی به روش ایمیلی به بازاریابان کمک می‌کند تا استراتژی‌های خود را بهبود ببخشند و با دقت بیشتری به اهداف خود برسند. بازاریابی به روش ایمیلی چیزی فراتر از ارسال پیام‌های تصادفی است؛ این فرایند نیاز به برنامه‌ریزی، شناخت مخاطب و هدف‌گذاری دقیق دارد. در این روش شما با ایجاد محتوای ارزشمند به مخاطبان خود نشان می‌دهید که آن‌ها برای شما اهمیت دارند. هر ایمیل فرصتی برای ایجاد اعتماد است؛ فرصتی که باعث می‌شود مشتریان برند شما را بشناسند و از خدمات شما استفاده کنند.

به کارهایی که دیگران از طرف شما انجام می دهند نظارت کنید

کاربران زمانی روی لینک کلیک می‌کنند که عنوان و توضیحات صفحه با نیازشان همخوانی داشته باشد. انتخاب درست کیوردها باعث می‌شود افراد مرتبط، در زمان مناسب، به صفحه شما برسند. برای گسترش لیست ایمیل، می‌توانید از روش‌های مختلفی مانند فرم‌های ثبت‌نام در وب‌سایت، پاپ‌آپ‌ها، مسابقات، محتوای رایگان و شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید.

ضمن اینکه می‌توانید اطلاعات ورود، دسترسی به بخش‌های خاص یا راه‌های ارتباطی سئو مگ دیگر را نیز برای او بفرستید. سهولت استفاده از ایمیل باعث می‌شود هر کسی با حداقل آموزش بتواند کمپین خود را شروع کند. می‌توانید حتی از قالب‌های آماده همراه با متن، عکس و ویدیو استفاده کنید.

مهم‌ترین نکته در بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ، زمان استفاده از آن است. بازاریابی ایمیلی یکی از بهترین و مقرون به صرفه‌ترین ابزارهای ارتباطی و تبلیغاتی است که حتی در دنیای امروز با ظهور پلتفرم‌های جدید، همچنان خوب جواب می‌دهد. این سیستم ارزان اگر به صورت حرفه‌ای مورد استفاده قرار بگیرد می‌تواند خروجی خوبی برای شما داشته باشد. ایمیل مارکتینگ فرآیند بازاریابی دیجیتال برقراری ارتباط با مخاطبان از طریق پیام‌های پست الکترونیکی (ایمیل) است. پیام‌های ایمیل معمولاً دارای هدف تجاری هستند، اما از آن‌ها برای آموزش و اطلاع‌رسانی در مورد موضوعات مورد علاقه گیرنده نیز استفاده می‌شود.

اگر ایمیل‌هایی که می‌فرستید قابلیت بازگشایی روی موبایل را نداشته باشند ممکن است مخاطب آن ایمیل را پاک کند یا بخواهد که دیگر ایمیلی از کمپانی شما به دستش نرسد. فراموش نکنید که پس از هر کمپین،‌ حتماً نتایج آن را تحلیل و بررسی کنید. مشاغلی مثل مسافرت و حمل و نقل از ایمیل‌ها برای ارسال فاکتور خرید بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس داخلی و خارجی، اعلام تخفیف‌های ویژه و سایر موارد استفاده می‌کنند. لحنی آشنا انتخاب کرده و متن را به گونه‌ای طراحی کنید که مخاطب تصور کند آن را تنها برای او نوشته و ارسال کرده‌اید.

شما می‌توانید براساس علایق، رفتار گذشته یا موقعیت مشتری، پیام‌هایی کاملاً اختصاصی طراحی کنید که دقیقاً با نیاز و ترجیح آن فرد هم‌راستا باشد. این شخصی‌سازی باعث می‌شود ایمیل شما بیشتر باز شود، نرخ کلیک بالاتری داشته باشد و در نهایت، منجر به تبدیل بهتر شود. مشتریان امروز، به دنبال تجربه‌های شخصی‌سازی‌شده هستند و ایمیل یکی از بهترین بسترها برای ارائه چنین تجربه‌ای است. در دنیای برندهای هوشمند و آژانس‌های تبلیغاتی مثل «وبیجان»، بازاریابی ایمیلی به‌عنوان یکی از ابزارهای استراتژیک در نظر گرفته می‌شود.

گزارش های کیفیت محصول و گزارش های سالانه شرکت نیز می تواند مشتریان را آگاه کند. انصراف دادن – همیشه در پایین تمام پیام های تبلیغاتی گزینه انصراف را تعبیه کنید. این به مشتریان کمک می کند تا در صورتی که دیگر علاقه ای به ایمیل های تبلیغاتی شما ندارند اشتراک خدمات شما را لغو کنند.

چگونه در دوران نوجوانی هدف‌گذاری کنیم؟

سعی کردیم در این مطلب اطلاعات کاملی درباره ایمیل مارکتینگ به شما بدهیم تا بتوانید کمپین‌های تاثیرگذاری را از این طریق طراحی و اجرا کنید. برخی از کسب‌وکارها به اشتباه فکر می‌کنند ارسال ایمیل نمی‌تواند اثرگذار باشد. حال آنکه بسیاری از کسب‌وکارهای ایرانی در حال حاضر از این کانال به عنوان یکی از کانال‌های اصلی فروش خود می‌نگرند. اگر به نکاتی که بالاتر گفتیم توجه کنید و ارتباط ایمیلی خوبی با مشتریانتان شکل دهید، شما هم می‌توانید نتایج خوبی کسب کنید. اگر همه چیز به خوبی پیش برود، می‌توانید فهرستی قوی از سرنخ‌ها و مخاطبان هدف داشته باشید که منتظر برقراری ارتباط با شما هستند. اما آیا می‌دانید در یک برنامه ایمیل مارکتینگ، چطور ایمیل‌های بازاریابی ارسال کنید تا بیشترین بازخورد را داشته باشید؟ در ادامه چند نکته مهم بررسی می‌شود که باید قبل از شروع به ساخت و ارسال ایمیل آن‌ها را در نظر بگیرید.

در سال ۱۹۷۸، گری تورک از شرکت تجهیزات دیجیتال (DEC) اولین ایمیل انبوه ۱ را برای تقریباً ۴۰۰ مشتری بالقوه از طریق شبکه آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته (ARPANET) ارسال کرد. او ادعا کرد که این امر منجر به فروش ۱۳ میلیون دلاری محصولات DEC شد، ۲ و پتانسیل بازاریابی از طریق ایمیل های انبوه را برجسته کرد. اندازه‌گیری موفقیت کمپین‌های ایمیلی یکی از مهم‌ترین مراحل در فرایند بازاریابی ایمیلی است.

برای نوشتن یک ایمیل خوب باید از عنوانی جذاب، محتوایی مفید و شخصی‌سازی شده، استفاده از کد تخفیف و غیره استفاده کنید. در آخر هم بهتر است بدانید که در دنیای امروز، رقابت در این روش مارکتینگ بسیار بالاست. پس شاید در کمپین‌های ابتداییتان، آنطور که باید و شاید نتیجه خوبی دریافت نکنید. ایمیل مارکتینگ علارغم تمام مزایای بسیار زیادی که دارد، شما را با برخی از چالش‌ها هم درگیر می‌کند.

این یک تله معروف است که اسپمرهای خارج از کشور برای غلبه بر کانال های هرزنامه از آن استفاده می کنند و بله غیرقانونی است. به مخاطبان خود بگویید دقیقاً چرا به آنها ایمیل می‌فرستید و یا چه محصول یا خدماتی در دسترس دارید. باید این موضوع را در نظر داشته باشید که هرکسی ممکن است یک بخشی از سایت شما را ببیند، پس باید دکمه های ثبت نام را در جای جای وبسایت قرار دهید. ایمیل ابزاری است که تقریباً همه از آن استفاده می‌کنند، و همچنان در حال رشد است و در زندگی مردم در سراسر جهان متداول تر است.

نرخ عدم تعامل بالا اصلا خوب نیست، و بدان معناست که ایمیل شما در Inbox شخص به صورت ناخواسته است. این امر می‌تواند ناشی از این باشد که محتوا غیر مرتبط است (بنابراین آنها لغو اشتراک می‌کنند) و یا ایمیل‌های شما به طورمستقیم به عنوان اسپم نشانه گذاری می‌شود. اگر دارای نرخ عدم تعامل بالایی هستید، باید کل کمپین ایمیل خود را دوباره ارزیابی کنید. اگر به طور مرتب ایمیل شما به عنوان اسپم گزارش شود، بر روی نرخ تحویل ایمیل شما تأثیر خواهد گذاشت و می‌توانید در لیست سیاه قرار گیرید و مشکلات بلند مدتی ایجاد می‌شود. ایده‌ال این است که نرخ عدم تعامل خود را به طور میانگین زیر ۰.۱۵% نگه دارید. نرخ کلیک پایین معمولا نشان می‌دهد که ایمیل شما مؤثر نیست و دارای call-to-action ضعیف و یا غیر واضح می‌باشد.

کارم را به عنوان محتواگذار و مترجم در یک شرکت معتبر سئو شروع کردم و بعد از مدتی با گذراندن دوره‌های تخصصی سئو، آن را به صورت حرفه‌ای‌تر ادامه دادم. شرکت‌هایی که تور گردشگری دارند می‌توانند از علاقه‌مندان به گردشگری بخواهند تا ایمیل خود را ثبت نموده و از تورها و تخفیف‌های آن شرکت باخبر شوند. مثلاً در حوزه‌های سلامت و تناسب اندام، پزشکی و دندان‌پزشکی در خصوص اعلام برنامه‌های رژیم غذایی و نکات سلامتی، روش‌های مراقبت از دهان و دندان و حتی بسته به نوع خدمات، اطلاع‌رسانی در خصوص مشاوره و ثبت نوبت است.

این فرم‌ها باید به‌گونه‌ای طراحی شوند که برای بازدیدکنندگان راحت و قابل دسترسی باشند. همچنین، شما می‌توانید این فرم‌ها را در مکان‌های مختلف سایت مانند صفحات فرود (landing pages)، بلاگ‌ها و پاپ‌آپ‌ها قرار دهید. ایمیل‌های ارسال نشدهدر برخی موارد استفاده که از سرویس‌های رایگان ایمیل استفاده می‌کنیم، این احتمال وجود دارد که ایمیل ارسال نشود.

اغلب مردم از دریافت روزانه ایمیل‌های بی‌انتها و متن‌های طولانی خسته شده‌اند. بنابراین ایمیل‌های خود را مختصر و مفید بنویسید که مشتریان به‌سرعت و در کمترین زمان ممکن، هدف شما از ارسال ایمیل را متوجه شده و به اطلاعات مد نظر خود دست پیدا کنند. پس از ایجاد یک لیست واحد، می‌توانید برای هر کدام از آن‌ها بخش و یا سگمنت (Segment) مجزایی ساخته و کمپین‌های تبلیغی متناسب به هر گروه را به‌صورت مستقل ارسال کنید. بنابراین همه مخاطبان شما در یک لیست قرار خواهند گرفت، اما با استفاده از بخش‌های مختلف، دسته‌بندی می‌شوند.

مطابق با تحقیقات انجام شده، حدود ۳.۹ میلیارد نفر در دنیا از ایمیل استفاده می کنند و در حال حاضر کم تر کسی را می توان یافت که در اینترنت فعالیت کند اما ایمیل نداشته باشد. همانطور که از نام این نوع ایمیل مشخص است، اطلاعات میان شرکت و کاربران را تبادل می کند. برای مثال اگر شما در یک خبر نامه ثبت نام یا اینکه فرم عضویت در یک وب سایت را پر کنید، ایمیل هایی دریافت می کنید که شما را از روند ثبت نام و چگونگی ادامه مراحل آگاه می سازند، این ایمیل ها همان ایمیل های تبادلی هستند. این بخش مستلزم آن است که خود را برای انجام برخی کارهای فنی آماده کنید. قبل از شروع اولین کمپین ایمیل خود، باید تمام آدرس های ایمیل را در یک فایل Text یا در یک برگه اکسل جمع آوری کنید. بسیاری از ارائه دهندگان عمده بازاریابی ایمیلی از این دو فرمت پشتیبانی می کنند.

مانند رها کردن سبد حمل و نقل، خریدهای اخیر، فعالیت‌های وب و سایر عناصر محرک این فرصت را به شما می‌دهد تا مخاطبان مناسب را در زمان مناسب، در مکان مناسب هدف قرار دهید و پیشنهاد مناسب را به آن‌ها ارائه دهید. وقتی گزارش تحلیلی خود را می‌بینید، فاکتورهای زیادی وجود دارد که به آن‌ها اشاره می‌شود. لیست اعلان در ایمیل یک مجموعه از آدرس‌های ایمیل است که به طور خاص برای ارسال پیام‌های اطلاع‌رسانی، تبلیغاتی، و یا هر نوع محتوای مرتبط با کسب و کار یا سازمان شما استفاده می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا