سئو خارجی

اینستاگرام مارکتینگ چیست؟ ابزارهای اینستاگرام مارکتینگ کدام است؟ مجله زرین‌پال

همچنین تیم اینستاگرام مارکتینگ شایگان با آنالیز دقیق در تلاش است راهکارهای مناسبی را برای بهتر شدن وضعیت پیج شما انجام دهد. همانطور که مشاهده کردید راه اندازی کسب و کار آنلاین بدون طی این مراحل و تعریف استراتژی اینستاگرام مارکتینگ مثل یک شروع کورکورانه خواهد بود. پس اگر در ابتدای مسیر هستید و یا اینکه کسب وکار اینستاگرامی خود را راه اندازی کرده اید ولی به نتیجه دلخواهتان نرسیده اید، حتما این مراحل را دنبال نمایید. برای تعامل بیشتر با دنبال‌کنندگان، می‌توانید از  SocialRank استفاده کنید.

تبلیغات بازدیدی

همچنین استفاده از اینفلوئنسرها برای تبلیغ محصولات در قالب همکاری به دیجی‌استایل کمک کرده تا به سرعت دنبال‌کنندگان و مشتریان جدیدی را جذب کند. کاله با انتشار محتوای آموزشی، دستورهای غذایی و نکات تغذیه‌ای مرتبط با محصولاتش توانسته ارتباط نزدیکی با مخاطبان برقرار کند. این برند همچنین با ایجاد هشتگ‌های ویژه و تشویق کاربران به اشتراک‌گذاری تجربیاتشان با محصولات کاله، اعتبار و اعتماد بالایی به دست آورده است. دیجی‌کالا به عنوان یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های آنلاین ایران در اینستاگرام حضوری قوی دارد. این برند با انتشار محتوای آموزشی، معرفی محصولات جدید و حتی بررسی کالاها توانسته است کاربران را به دنبال کردن صفحه خود ترغیب کند.

UGC همان محتوای تولید شده توسط کاربر است که یا در حال استفاده از محصول شماست یا معرفی آن. مثل # سولاته‌ـ‌باهامه از کاله که طرفداران این محصول، عکس‌های خود را با این هشتگ به اشتراک می‌گذارند. اگر در تلگرام کانال دارید یا در بلاگ سایت نیز محتوا منتشر می‌کنید، سعی کنید برای اینستاگرام محتوایی متفاوت از آن‌ها تولید کنید که با توجه به امکانات و مخاطبان اینستاگرام باشد. در قسمت insight صفحه خود می‌توانید بفهمید که مخاطبان شما چه زمان آنلاین هستند. در ایران معمولا بهترین زمان، آن‌هایی است که افراد در تایمی خارج از ساعت کاری یا در وقت استراحت باشند.

نکات مهم در اجرای استراتژی بازاریابی اینستاگرام

همچنین، در این بخش می‌توانید اطلاعاتی درباره مخاطبان خود به دست آورید. همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، استوری‌ها تنها برای ۲۴ ساعت در صفحه شما باقی می‌مانند اما با استفاده از قابلیت هایلایت، می‌توان همیشه آن‌ها را در بخش بالای پروفایل نمایش داد. استوری‌ها ۲۴ ساعت بعد از انتشار از صفحه شما محو می‌شوند، اما با استفاده از ویژگی هایلایت می‌توان استوری‌های مهم را به شکل دسته‌بندی شده در بالای صفحه پروفایل ذخیره کرد. مطالعه مطالب زیر به شما در ساخت ویدیوهای آموزشی برای اینستاگرام مارکتینگ کمک خواهد کرد. بیایید با یکدیگر در بخش آخر مقالهٔ آموزش مارکتینگ اینستاگرام، این موضوع را بررسی کنیم. هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

لایو اینستاگرام یه راه عالی برای ارتباط مستقیم و بی‌واسطه با مخاطبانه. می‌تونید تو لایو به سوالات مخاطبانتون جواب بدید، در مورد محصولاتتون صحبت کنید، مسابقه برگزار کنید و … . اینفلوئنسر مارکتینگ که به عنوان پست‌های پولی شناخته می‌شود، معمولاً شامل نوعی پاداش از طرف برند به اینفلوئنسر است، در ازای یک ویژگی در پرفایل، پست‌ها، استوری یا ریل آن‌ها. رسانه‌های اجتماعی نوع جدیدی از سلبریتی‌ها را به وجود آورده اند؛ آنهایی که به شهرت معروف هستند. این افراد با هزاران یا حتی میلیون ‌ا دنبال کننده وفادار، فرصت بزرگی را برای مشاغلی که به دنبال راهی برای بازاریابی معتبر محصولات یا خدمات خود هستند، فراهم می‌کنند. استوری‌های اینستاگرام کلیپ‌های کوتاهی هستند که در پروفایل شما نیز نمایش داده می‌شوند.

پست کردن مجدد از پست‌های کارمندان

تقویم محتوایی به شما کمک می‌کند تا زمان کافی را به تهیه و تولید محتوا اختصاص دهید. از این رو، شما چند گام جلوتر از امروز خود حرکت می‌کنید و برای هر ترندی در آینده آماده خواهید بود. برای جلب توجه کاربران و جذب مخاطبان، باید محتوای خلاقانه و جذابی ایجاد کنید.

اینستاگرام مارکتینگ

در قدم اول، یک صفحه تجاری یا Business Account راه‌اندازی کرده و نام برندتان را روی آن بگذارید. دقت داشته باشید که از عدد، خط فاصله، نقطه و غیره، به‌شکلی استفاده کنید که جستجوی آن برای کاربران‎‌تان راحت باشد. مثلاً علاوه‌بر توضیح دادن جزئیات محصول به مشتری، باید از داستان‌های پشت کسب‌وکار هم گفت و به نظرات و تجربیات مشتری احترام گذاشت. نکات زیادی در این روش وجود دارد، از نحوه ارتباط گیری با اینفلوئنسرها تا نوع همکاری و هزینه همکاری و… که همه این موارد لازم به تجربه و آشنایی با این فضا است. در دنیای پر رقابت کسب‌وکار، داستان‌های موفقیت همیشه الهام‌بخش و آموزنده هستند.

در مرحله بعدی برای تدوین استراتژی اینستاگرام مارکتینگ، درباره پروفایل‌های رقیبان خود در اینستاگرام تحقیق کنید. در اینجا باید تحقیق کنید که رقیبان شما چه کسب و کارهایی هستند، چه نوع محتوایی پست می‌کنند و چطور با مخاطبان خود و برندهای دیگر یا اینفلوئنسرها ارتباط برقرار می‌کنند. همچنین، می‌توانید از هشتگ‌های برنددار رقیبان خود برای شناسایی میزان شهرت و محبوبیت آن‌ها استفاده کنید.

شما برای ارتباط با مخاطبان خود، نیاز دارید تا روی منابعی برای تولید محتوا در اینستاگرام و داشتن پست‌های منظم سرمایه گذاری کنید. اینستاگرام مارکتینگ همچنین به دلیل امکان تعامل مستقیم با مخاطبان اهمیت دارد. از طریق پست‌ها، استوری‌ها، لایوها و نظرسنجی‌ها کسب‌وکارها می‌توانند با مخاطبان خود ارتباطی نزدیک و دوطرفه برقرار کنند. این تعاملات باعث می‌شود که مخاطبان به برند اعتماد بیشتری پیدا کنند و به مشتریان وفادار تبدیل شوند. به‌عنوان مثال، اگر در زمینهٔ فروش لوازم آشپزخانه فعالیت می‌کنید، بلاگرها و اینفلوئنسرهای حوزهٔ مواد غذایی و طراحان داخلی را دنبال کنید.

به این صورت می‌توانید متوجه شوید که کدام یک از هشتگ‌ها مناسب تر هستند! به یاد داشته باشید که هشتگ‌ها بسیار مهم هستند و نباید آنها را از روی شانس و اقبال انتخاب کنید. اپلیکیشن‌هایی نیز وجود دارند که می‌توانند در پیدا کردن بهترین زمان برای اشتراک گذاری پست در اینستاگرام، به شما کمک کنند. اگر عبارت “Best Time To Post On Instagram” را سرچ کنید، می‌توانید این ابزارها و اپلیکیشن‌ها را پیدا کنید. بنابراین، در بخش Insights اینستاگرام می‌توانید میزان افزایش یا کاهش معیارهایی مانند نمایش، دسترسی، نرخ تعامل و…

البته توجه داشته باشید که نمی‌توانید تصاویر یا فیلم را مستقیماً به هایلایت استوری اضافه کنید. پیش از آنکه بتوانید یک Highlight جدید ایجاد کنید، باید یک استوری در اینستاگرام قرار دهید. در حالی که در فید اینستاگرام شما باید عکسهای صیقل داده شده وجود داشته باشد، استوری ها می‌تواند کمی خام‌تر باشد. می‌توانید از این ویژگی استفاده کنید تا نمای پشت صحنه از برند خود یا فرهنگ شرکتتان را به نمایش بگذارید.

  • اینستاگرام این تصاویر را در بخش Tagged نمایش می‌دهد و تنظیماتی برای محدود کردن یا مخفی کردن تصاویر نامطلوب را برای افراد فراهم می‌کند.
  • شما باید بدانید چه نوع محتوایی را در چه قالبی و در چه روزی منتشر کنید.
  • بر اساس تحقیقات فیسبوک در سال ۲۰۱۹، ۶۵ درصد از افرادی که در یک نظرسنجی شرکت کرده بودند، پس از دیدن یک برند در اینستاگرام از وب‌سایت آن خرید کرده‌اند.
  • این دو کمپانی، هر دو استراتژی‌های قابل قبولی برای بازاریابی اثر بخش در اینستاگرام دارند که هر کدام برای برند خا ص خودشان و مخاطبان خاص خودشان مناسب است.
  • همان طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، فروشگاه «خانومی» مخاطبان خود را دعوت کرده است که تخفیف‌های ویژهٔ افطار تا سحر را از طریق لینکی در بیو مشاهده کنند.

بدون این‌که کاربرها به برند شما اعتماد نداشته باشند، چه کاری از پیش می‌برید؟ هیچ! مقاله اعتمادسازی؛ کلید افزایش فروش در اینستاگرام به شما کمک می‌کند که چطور کاری کنید که فالوورها به شما اعتماد کنند. اینستاگرام بیش از یک میلیارد کاربر فعال را در یک بستر گرد هم آورده و فضایی بی رقیب برای کارآفرینان و صاحبان کسب و کارهای کوچک و بزرگ فراهم کرده است. اینستاگرام به رشد ارگانیک گروه های حقیقی و حقوقی با هر هدفی کمک می کند. برای بازاریابی اثربخش در اینستاگرام، هشتگ‌ها را نباید بر اساس شانس و اقبال انتخاب کنید. نمی‌توانید بدون تحقیق یک هشتگ انتخاب کنید و امیدوار باشید که موفق از آب در بیاید.

برای درخواست حساب اینستاگرام خود، به مدیر کسب و کار Business Manager بروید و در سمت چپ صفحه، روی منو کلیک کرده و روی Account Instagram کلیک کنید. سپس به Claim Instagram Account رفته، اطلاعات حساب خود را اضافه کرده و روی دکمه Next بزنید تا اطلاعاتتان اضافه شود. می‌توانید تمام پستهایی را که دوست دارید در فهرست تنظیمات اینستاگرام خود مشاهده کنید، ببینید.

استفاده از رپورتاژ آگهی یکی از روش‌های تبلیغات آنلاین برای گرفتن بک‌لینک و بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو به شمار می‌رود. رپورتاژ آگهی اگر به شکلی صحیح و متناسب با لحن هر رسانه نوشته شود تأثیرگذار است و رعایت تمام اصول و معیارهای انتشار رپورتاژ آگهی مناسب به صرف هزینه و زمان زیادی نیاز دارد. به همین دلیل، بهتر است برای انتشار رپورتاژ آگهی از پلتفرمی مانند پلتفرم «نشریلا» استفاده کنید که محتوای مناسب رپورتاژ آگهی را با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه تولید و منتشر می‌کند. نشریلا با استفاده از مطالب تخصصی، برای انتشار بررسی محصولات یا معرفی خدمات نیز به شما کمک می‌کند.

مخاطبان شما دوست ندارند بیش از حد تبلیغات یا پست های تبلیغاتی ببینند. ایجاد و نگهداری پلتفرم‌هایی که هویت بصری برند شما را ضبط می‌کند، ممکن است ترسناک باشد، اما اینستاگرام این کار را به آسانی انجام می‌دهد. راهنمای ما را دنبال کنید و از بهترین راهبرد استفاده در استراتژی بازاریابی اینستاگرام خود الهام بگیرید. اگر نمی‌خواهید پست‌های تگ شده را به طور مداوم بررسی و حذف کنید، می‌توانید فقط مواردی را که دوست دارید، پنهان نمایید. برای انجام این کار، به تنظیمات حریم خصوصی تگ‌ها بروید و گزینه Add Automatically را خاموش کنید.

اینستاگرام به این موضوع پی برده است و امکانات مختلفی را در اختیار کسب‌وکارها گذاشته است تا بتوانند فالوورهای خود را افزایش دهند و آن‌ها را به مشتری تبدیل کنند. برای مثال، شما می‌توانید از لینک فروشگاه خود در بیو یا استوری‌ اینستاگرام استفاده کنید و فالوورهایتان را به‌سمت خرید هدایت کنید. بازاریابی محتوا از آن دسته موضوعات جذابی است که خیلی‌ها تصور می‌کنند انجام آن هم کار ساده‌ای است. کافی است یک روز را به تولید محتوا یا تدوین برنامه بازاریابی محتوایی اختصاص دهید تا متوجه شوید این کار چقدر ظرافت و پیچیدگی دارد. این روزها بازاریابی محتوایی توانسته در همه صنایع، از کسب‌وکارهای کوچک و خانگی گرفته تا سازمان‌های شناخته‌شده و تخصصی جای خود را پیدا کند.

برای ترتیب مجدد فیلترها، سه خط خاکستری را نگه دارید یا برای پنهان کردن آن ضربه بزنید. پس از ایجاد پایگاه فالورهای اختصاصی برای اینستاگرام، می‌توانید آن فالورها را به مشتری تبدیل کنید. فید آن بر زندگی پررنگ و جسورانه و پرتحرک مخاطبان خود متمرکز است و از تصاویر جالب برای هدایت مشارکت کاربران استفاده می‌کند. نمی‌دانید از کجا شروع کنید؟ رویدادهای مشهور و هشتگ های علاقه مند مربوط به شغل خود را بررسی کنید. ببینید چه کسانی از این هشتگ ها استفاده می‌کند و درگیرشان هستند و پروفایل‌های آنها را بررسی کنید؛ همچنین می‌توانید به فالورهای رقیب خود نگاهی بیندازید.

ای موضوع نمونه‌ای بسیار خوب از کسب درآمد از اینستاگرام است که این روزها بسیار رایج شده‌است. خدمات کاپریلا در دو بخش «ناشر» و «تبلیغ‌دهنده» به کاربران ارائه می‌شود. نمونه‌ای از این تبلیغات را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید که مجموعه بنرهای تبلیغاتی با اندازه و حجم کم را شامل می‌شود. این بنرها، به طور کامل با موضوع نوشته شده در مجله – در اینجا «مقاله و منبع در مورد دیجیتال مارکتینگ» ـ مرتبط است. برای دسترسی به بخش ارزیابی عملکرد پروفایل، باید به صفحه اصلی پروفایل بیزینس خود در اینستاگرام بروید و روی گزینه ‌«Insights» کلیک کنید. در این بخش، می‌توانید اطلاعات مهم مرتبط با عملکرد صفحه اینستاگرام را مشاهده کنید.

۲۲ اپلیکیشن کمکی اینستاگرام برای بهتر کردن تولید محتوای شما در سال ۲۰۲۵

با گذشت زمان، این مکالمات به زیرساختی برای تصویر برند شما تبدیل می‌شوند و می‌توانند در تصمیم‌گیری افراد برای خرید از برند، تأثیر بسیار زیادی بگذارند. همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، اینستاگرام پلتفرمی با ماهیت بصری است. در مرحله بعد، باید تصمیم بگیرید که برای رسیدن به اهداف خود به تولید چه نوع محتوایی نیاز دارید.

اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد تا محتواهایتان را به صورت پست اسلایدی، ویدیوهای کوتاه، ویدیوهای بلند یا تصویر تک ارائه کنید. به‌عنوان مثال، شما می‌توانید محصولات خود را در اینستاگرام به نمایش بگذارید فرهنگ سازمانی خود را نشان دهید یا مخاطب خود را سرگرم کنید. در دنیای امروز؛ برندها دیگر نمی‌توانند بدون تحلیل دقیق داده‌ها و شناخت عمیق از رفتار کاربران، به موفقیت برسند. در اینستاگرام مارکتینگ مهمترین موضوعی که الان برای پیج ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هست نرخ تعامل فالوورها با پیج شما هست. در این زمینه هیچ قانون جهانی وجود ندارد اما راه هایی برای یافتن بهترین زمان ممکن وجود دارد.

اینستاگرام با بیش از یک میلیارد کاربر فعال در ماه، امکانات چندرسانه‌ای قوی و رابط کاربری آسان، یکی از پرطرفدارترین و قدرتمندترین شبکه‌های اجتماعی است. به عنوان یک پلتفرم تصویری و ویدئویی، اینستاگرام به کسب و کارها امکان می‌دهد تا از طریق اشتراک تصاویر و ویدئوها، نمایش محصولات و خدمات، ایجاد تعامل با مخاطبان و جذب مشتریان جدید را انجام دهند. Iconosquare یکی از ابزارهای برتر برای بازاریابی اینستاگرام است و به شما امکان می‌دهد تأثیر پست‌ها بر جذب یا از دست‌دادن فالوور را بررسی کنید. همچنین می‌توانید اکانت‌های مختلفی را در این ابزار ثبت کنید و در یک زمان وضعیت همه این اکانت‌ها را زیر نظر داشته باشید، این نکته برای کسانی که آژانس بازاریابی دارند، بسیار اهمیت دارد.

با استفاده از این روش‌ها، کسب و کارها می‌توانند به نحوی هوشمندانه و موثر، با مخاطبان خود در اینستاگرام ارتباط برقرار کرده و بهره‌وری بیشتری را از این پلتفرم به دست آورند. امروزه بیش از یک میلیارد کاربر به صورت ماهانه در اینستاگرام فعال هستند و هر کاربر به طور میانگین روزی ۸ دقیقه از وقت خود را در این شبکه اجتماعی صرف می کند. قابل توجه است که تقریبا ۹۰ درصد ازکاربران اینستاگرام حداقل یک صفحه کاری (business page) را دنبال می کنند و ۸۳٪ از کاربران برای پیدا کردن محصولات و خدمات جدید از اینستاگرام استفاده می‌کنند.

ولی این تنها به مصرف کننده ها منتهی نمی‌شود، بلکه بیش از ۳۶ درصد از کسب و کارها هنگام تحقیق در مورد محصول یا خدمات جدید به اینستاگرام رجوع می کنند. اینستاگرام مارکتینگ یعنی شما با استفاده از اینستاگرام به مخاطبان و مشتریان تان متصل شوید، ارتباط برقرار کنید و حتی مشتریان بالقوه خود را افزایش دهید. بنابراین باید به یک نکته توجه داشته باشید شما زمانی می توانید به سرمایه گذاری در اینستاگرام فکر کنید که مخاطبان شما در اینستاگرام حضور داشته باشند.

امید است که در سال های آینده با رایزنی های متعدد با شرکت های بین المللی زمینه اخذ پروژه های بین المللی و استفاده از فراگیران به صورت فریلنسری میسر گردد. – این شبکه اجتماعی پر طرفدار به دلیل مدیا محور بودن، یکی از بهترین فضاهای آنلاین برای تبلیغات است. برای استفاده از امکانات پیشرفته‌تر ویرایش ویدیو می‌توانید از Adobe Premiere  استفاده کنید.

برای رسیدن به اوج تعامل با کاربران، بهترین زمان برای ارسال پست، دوشنبه و پنجشنبه هر زمان، به جز ساعت ۳ و ۴ بعد از ظهر است. بسیاری از کاربران تمایل دارند که در زمان‌هایی خارج از روزهای کاری در طول هفته با محتوایی بیشتر، درگیر شوند. محتوای تصادفی یا جدا شده مخاطبان شما را گیج می‌کند و می‌تواند باعث شود که طرفدارانتان را از دست دهید. برای جلوگیری از این امر، زیبایی برندتان را در حساب اینستاگرام خود حفظ کنید. یک حسابرسی سریع از حساب‌های مرتبط انجام دهید تا ببینید که چه پست‌هایی بیشترین مشارکت را کسب کرده‌اند، هشتگ های معروف را استفاده می‌کنند، کپشن هایشان چیست و با چه سرعتی در حال رشد هستند.

استوری و هایلایت

انتظار نداشته باشید که اولین بار آن را به درستی دریافت کنید، ممکن است برای توسعه صدای برندتان، مدتی زمان ببرد. بله، محتوای شما باید به موقع باشد، اما در عین حال باید جذابیت خود را حفظ کند. اینستاگرام، اخیراً الگوریتم خود را برای سازماندهی فید هر کاربر تغییر داده است تا آنچه را که احتمالاً برای آنها جذاب است، نشان دهد. دید هر یک از پست‌های اینستاگرام بستگی به تعداد لایک و نظر دریافتی دارد. بهتر است برای ایجاد محتوای مناسب وقت بگذارید، بخاطر اینکه مشتریان شما را خوشحال و فعال می‌کند.

شما همچنین می‌توانید مخاطبتان را در استوری یا پست دعوت کنید تا عمل مشخصی را انجام دهد. به‌عنوان مثال، لینکی را در استوری‌هایتان قرار دهید و مخاطب را به کلیک‌کردن روی آن ترغیب کنید. سعی کنید از پیام دعوتی واضح و مشخص استفاده کنید و صفحهٔ فرودتان هم برای میزبانی از مخاطب آماده باشد. تبلیغتان بر اساس بودجه‌ای که تعیین می‌کنید، برای تعداد زیادی از اکانت‌های معتبر ارسال می‌شود. پس از آن، شما مبلغ مشخصی را به‌ازای هر هزار بازدید پرداخت می‌کنید.

تولید محتوای جذاب و گیرا

اینجاست که پابلیکا وارد میدان شد و با ترکیبی از رپورتاژ مارکتینگ هوشمندانه، لینک‌سازی حرفه‌ای و روابط عمومی هدفمند، کوکو را به جایگاهی معتبر رساند. برای افزایش تعامل، از محتوای تعاملی مانند نظرسنجی‌ها، سوالات، چالش‌ها و مسابقات استفاده کنید. همچنین، پاسخ به کامنت‌ها و دایرکت‌ها و تعامل با فالوورها به شما کمک می‌کند تا رابطه نزدیک‌تری با آن‌ها برقرار کنید.

این مقاله توسط احسان نصراللهی نوشته شده.یکی از مشاوران برجسته در حوزه‌های مالی، بازاریابی و فروش و مالک برند رزپرداخت…. وقتی هدفتون مشخص باشه، می‌تونید استراتژی مناسب رو انتخاب کنید و راحت‌تر به نتیجه برسید. مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد. فروش و سرنخ ها از طریق تبلیغات اینستاگرام قابل ردیابی هستند، بنابراین شما می توانید ROI واضحی را مشاهده کنید.

از مسابقات رای‌گیری عکس یا ویدیو گرفته تا چرخاندن گردانه هدایا، انواع مختلفی از مسابقات وجود دارد که می‌توانید ایجاد و مدیریت کنید. به راحتی می‌توان اهمیت استوری‌های اینستاگرام را کم‌رنگ کرد، زیرا ۲۴ ساعت پس از انتشار ناپدید می‌شوند. با این حال، این قالب برای بازاریابی شما خیلی خوب است و نمی‌توانید آن را نادیده بگیرید. طبق داده‌های اینستاگرام، ۶۲ درصد از مردم گفته‌اند که پس از دیدن یک برند یا محصول در استوری، علاقه بیشتری به آن نشان داده‌اند. یک برنامه منظم برای پست گذاشتن در صفحه اینستاگرام خود داشته باشید.

اگر نتایج مالی شما کم‌وبیش خوب باشد، احتمالاً نیازی به افزایش فروش از طریق اینستاگرام نیست. برای بهره‌وری بالاتر، مطمئن شوید که اهداف شما مشخص، قابل اندازه‌گیری، قابل دستیابی و مرتبط هستند. اگر گزینه ترافیک را انتخاب نمایید، از شما می‌خواهند تا مقصدی برای ترافیک خود انتخاب کنید. فیس بوک نیز به شما این امکان را می‌دهد تا بین وب سایت و یک برنامه، یکی را برگزینید. در مرحله بعدی، تبلیغ خود را با توجه به فاکتورهای جمعیت شناختی و روانشناختی، از جمله سن، جنس، مکان، زبان، کار، وضعیت مالی، رفتارها و ارتباطات مورد نظر خود بسازید. همچنین می‌توانید با استفاده از نماد روبان در گوشه سمت راست، آن‌ها را ذخیره کنید.

مزایای بازاریابی اینستاگرام برای کسب‌وکارها

اینستاگرام مارکتینگ

فعالیت دراینستاگرام هم مانند هر فعالیت دیگری نیازمند استراتژی است و تنها به پست کردن چند عکس از محصولات ختم نمی شود. استراتژی در هر کسب و کاری، قدم های شما برای رسیدن به هدف تان است و مانند یک چراغ قوه، مسیر را برای شما روشن می کند. شما با یک استراتژی مناسب می توانید پیج کاری خود را در جهت رسیدن به اهداف تان مدیریت کنید.

در این نوع کمپین‌ها برخلاف کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ شما نقشی در انتخاب نمایش‌دهندگان ندارید؛ ولی جریان این اجازه را به شما می‌دهد تا تعداد مشخصی از اکانت‌ها را از لیست نمایش‌دهندگان حذف کنید. شما همچنین می‌توانید از استوری برای معرفی محصول‌ها یا خدمات خود استفاده کنید. از طرفی، با کمک این ابزار می‌توان مخاطب را نسبت به رونمایی محصول بیش از پیش کنجکاو و مشتاق کرد. کافی است یک ریماندر را روی تاریخ رونمایی محصول یا خدمت جدیدتان تنظیم کنید و آن را به استوری خود اضافه کنید.

جالب است که این ابزار علاوه بر گزارش بهترین زمان برای پست کردن، گزارشی هم از بدترین زمان برای پست کردن در اختیارتان قرار می‌دهد. سازمان یا کسبوکار شما در هر جایگاهی که باشد می توانید از کامنت مارکتینگ به نفع خود استفاده کنید. در طول همه سالهای فعالیت خود با معضل وچالشی روبرو بوده ایم تحت عنوان منابع انسانی.مسئله ای که همه کسب وکارها به نوعی با این موضوع درگیر هستند. با توجه به نوع فعالیت بیزینس پلاس که اغلب در حوزه فروش و توسعه کسب و کارها بوده است این چالش در حوزه فروش و بازاریابی بیشتر به چشم خورده است. همکاری با اینفلوئنسرها یه راه عالی برای افزایش آگاهی از برند و جذب مخاطب جدیده. اینفلوئنسرها افرادی هستن که تو اینستاگرام طرفدارای زیادی دارن و می‌تونن روی مخاطب‌ها تاثیر بذارن.

چرا که تیم ما با تجربه چندین ساله ایی که در این زمینه دارد می تواند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب انجام دهد. در این مرحله، باید ایده خوبی در مورد نوع محتوای اینستاگرامی که می‌خواهید بسازید داشته باشید.و این بدان معناست که زمان آن رسیده است که یک استراتژی اجرایی را توسعه دهیم. در حالی که با استفاده بیش از اندازه از هشتگ‌ها در یک پست، ممکن است به دیدی که مخاطبان از شما دارند لطمه وارد شود.

بازاریابی اینستاگرام به شما کمک می‌کند بهتر رشد کنید

به این ترتیب، باید مطمئن شوید که کاملاً با هویت برند شما مطابقت دارد. حتماً طرح های رنگی، نوع زبانی که استفاده می کنید و نیازهای خاص مخاطبان خود را در نظر بگیرید. اطمینان حاصل کنید که هر پست هدفی دارد که سعی در دستیابی به آن دارد و هر جا که ممکن است شامل فراخوان‌های اقدام (CTA) باشد. اگر کاملاً مطمئن نیستید که چه کسی را باید هدف قرار دهید، ببینید چه کسی با پست‌ها و هشتگ‌های محبوب مرتبط با حوزه شما درگیر است. سپس، به نمایه‌های آن‌ها نگاهی بیندازید تا اطلاعاتی درباره جمعیت‌شناسی و چیزهایی که به آن‌ها علاقه دارند به دست آورید. در خوشبینانه‌ترین حالت تبلیغات اینستاگرام تقریباً به یک سوم کاربران اینترنت می‌رسد.

مزایای اینستاگرام مارکتینگ برای کسب و کارها

برای دریافت UGC برای حساب خود، مخاطبان خود را تشویق کنید تا عکس‌ها و ویدیوهای خود را با هشتگ نام برند شما به اشتراک بگذارند. سپس بهترین آن‌ها را بازنشر کنید، اما از استفاده بیش از حد از UGC خودداری کنید، زیرا در ترکیب با محتوای اصلی بهتر عمل می‌کند. بهتر است تصاویری بسازید که اطلاعات جالبی را در اختیار مخاطبان شما قرار دهد یا مارک تجاری خود را به روشی جدید و منحصر به فرد به نمایش بگذارد. با نوشتن کپشن های سرگرم کننده که می‌توانند کاربر را درگیر پستتان کند، محتوای خود را بهینه کنید. با استفاده از برنامه third-party، می‌توانید به معیارهای عمیق‌تر اینستاگرام دسترسی پیدا کنید. اگرچه هر دو پلتفرم برای استفاده از آنها مبلغی را دریافت می‌کنند اما می‌توانید با یک آزمایش رایگان شروع کنید تا ببینید که آیا پیشنهادات تحلیلی آنها برای شما مناسب است یا خیر.

به‌طور کلی، محتوای بصری با کپشن قوی می‌تواند به شکل‌گیری شخصیت و تصویر برندتان کمک کند. به خاطر داشته باشید که کپشن شما باید مخاطب را به تعامل بیشتر ترغیب کند و به او القا کند که به محصول یا خدمت شما نیاز دارد. این آمار و ارقام دلیل محکمی برای استفاده از کمپین‌های UGC به حساب می‌آیند؛ بنابراین مخاطبان خودتان را تشویق کنید تا برای شما محتوا تولید کنند.

از طریق استفاده از ابزارهای تحلیلی اینستاگرام، می‌توان عملکرد پست‌ها و تبلیغات را بررسی کرده و بهبود بخشید. استفاده از استراتژی‌های هوشمندانه در اینستاگرام مارکتینگ می‌تواند به کسب و کارها کمک کند تا ارتباط نزدیکتری با مخاطبان خود برقرار کنند و در نتیجه، رشد و موفقیت بیشتری را تجربه کنند. اینستاگرام مارکتینگ یا بازاریابی اینستاگرامی یکی از مهم‌ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در دنیای امروز است.

بیو در واقع فرصتی است که می‌توانید از طریق آن تأثیر اولیه بسیار خوبی بر روی مخاطبان‌تان بگذارید. یکی دیگر از عوامل بسیار مهم در استراتژی بازاریابی اینستاگرام، کپشن‌ها است. یکی از مواردی که همیشه باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید، داشتن صدای برند منحصربه‌فرد است. صدای برند را می‌توان از طرز برقراری ارتباط شما با دیگران تشخیص داد. تصویر زیر، نمونه حساب کاربری حرفه‌ای برندی مشهور در اینستاگرام را نمایش می‌دهد. اما می‌توان با استفاده از ابزارهای مختلف مارکتینگ اتومیشن و «سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتریان» (CRM)، بخشی از این کار را به شکل خودکار انجام داد.

در قدم بعدی برای تبلیغ و گسترش صفحه‌تان می‌توانید از اینفلوئنسرها یا سلبریتی‌های اینستاگرامی استفاده کنید. هدف شما از نوشتن کپشن این است که داستان یا احساس پشت محتوای بصری خود را به مخاطبتان منتقل کنید. به‌عنوان مثال، اگر می‌خواهید ویدیو یا تصویری از محصولتان منتشر کنید، از کپشن برای صحبت‌کردن دربارهٔ ویژگی‌های آن استفاده کنید. توضیح دهید که این محصول چه مزایایی دارد و چه کمکی به مخاطبان می‌کند. برای اینکه توجه چشم‌های بیشتری را جلب کنید، از چند ایموجی در کپشنتان بهره ببرید.

چون تعداد کاربرهای اینستاگرام به قدری زیاد است که به بازار بزرگی از افراد دسترسی دارید. «نرخ بازگشت سرمایه» (ROI) معیاری مناسب برای ارزیابی میزان موفقیت شما در اجرای استراتژی اینستاگرام مارکتینگ است. این معیار به شما نشان می‌دهد که در چه زمان‌هایی باید استراتژی خود را تغییر دهید یا با افزایش بودجه، به موفقیت‌های بیشتر و بزرگ‌تری دست پیدا کنند. با استفاده از ابزارهای مدیریت شبکه‌های اجتماعی می‌توان اطلاعات تحلیلی عملکرد تمامی پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام را مشاهده و ارزیابی کرد. کسب و کارها با همکاری اینفلوئنسرها یا افراد تأثیرگذار در شبکه‌های اجتماعی، از شهرت و محبوبیت این افراد برای معرفی و تبلیغ برند خود بهره می‌گیرند.

وقتی آماده انتشار پست هستید، نماد Your Story را فشار دهید یا آن را در صفحه دوربین خود ذخیره کنید تا بعداً منتشر نمایید. همچنین می‌توانید بر روی Send To ضربه بزنید تا به Story خود اضافه کنید و مستقیماً به سایر کاربران ارسال نمایید. استوری ها در بالای فید اینستاگرام و از طریق عکس پروفایل شما ظاهر می‌شوند. می‌توانید هنگام مشاهده استوری، انگشت خود را به بالا بکشید تا ببینید چه افرادی استوری شما را مشاهده کرده‌اند. اکنون این یک بستر جهانی است که به برندها اجازه می‌دهد تا محتوای خودشان را واجد صفات انسانی کنند، استعدادهای جدید را جذب کنند، محصولات خود را به نمایش بگذارند و به مخاطبان خود راضی کنند. این برندها با اجرای استراتژی‌های متنوع اینستاگرام مارکتینگ توانسته‌اند محبوبیت خود مگ سئو را افزایش داده و به مخاطبان نزدیک‌تر شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا