دیجیتال مارکتینگ

باشگاه محتوا اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام و نحوه طراحی کمپین هدفمند در اینستاگرام باشگاه محتوا

بنابراین اگر برای روز و ساعت مشخصی مایلید کمپین خود را راه‌اندازی کنید، باید این بازه زمانی را در نظر داشته باشید تا از برنامه عقب نمانید. در این صفحه برای محدود کردن انتخاب‌ها، اطلاعاتی از شما خواسته می‌شود که باید با دقت به آن‌ها پاسخ دهید. قبل از اجرای کمپین، محتوای تولید شده توسط اینفلوئنسر را ببینید و آن را تایید یا رد کنید. شفاف‌سازی این اهداف به اینفلوئنسرها کمک می‌کند تا محتوا را به‌گونه‌ای طراحی کنند که به دستیابی به این اهداف کمک کند. تحلیل نتایج به شما این فرصت را می‌دهد که یاد بگیرید و در کمپین‌های آینده استراتژی‌های بهتری اتخاذ کنید.

در این روش، شما با اینفلوئنسر مورد نظرتان صحبت می‌کنید و از او می‌خواهید که طبق نظر و سلیقه خودش، تبلیغ برند یا کسب و کار را انجام داده یا مسابقه‌ای که تدارک دیده‌اید را پوشش دهد. سپس اینفلوئنسر با توجه به شناخت اندکی که از برندتان دارد، یک محتوا را آماده می‌کند و در پیجش قرار می‌دهد. با این حال، اینفلوئنسر مارکتینگ چالش‌هایی نیز دارد که باید به آن‌ها توجه کرد. در آینده، اینفلوئنسر مارکتینگ به عنوان یکی از روش‌های اصلی بازاریابی در دنیای دیجیتال ادامه خواهد داشت و با استفاده از فناوری‌های جدید، کارایی و دقت آن افزایش خواهد یافت.

اینفلوئنسرها با تولید محتواهای تبلیغاتی جذاب و خلاقانه، می توانند محصولات و خدمات برندها را به روشی متفاوت و متمایز معرفی کنند. این تبلیغات می تواند شامل معرفی محصولات جدید، نقد و بررسی محصولات، مسابقات و جوایز و همچنین همکاری در کمپین های تبلیغاتی بزرگتر باشد. هدف اولیه و اصلی کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ دسترسی به مخاطبان جدید است. این هدف کاملا منطقی است زیرا با برگزاری کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ در واقع دایره مخاطبان هدف برند را به دایره مخاطبان فرد اینفلوئنسر گسترش می‌دهید. اهداف اینفلوئنسر مارکتینگ باید در اهداف و استراتژی‌های اصلی کسب و کار در زمینه بازاریابی شبکه‌های اجتماعی قرار بگیرند و به‌نوعی با آن هماهنگ باشند.

محتوای آماده و استوری اینستاگرام

علاوه بر این موضوع، بعضی از انواع محتوا مثل بررسی محصول یا آنباکسینگ مخاطبان راغب بسیار مشتاقی را در بخش‌های میانی قیف فروش به خود جذب می‌کنند. ارسال محصولات به صورت هدیه برای ستاره‌های شبکه‌های اجتماعی نیز متداول است و کم هزینه‌تر است. هرچند این استراتژی چندان منطقی نیست زیرا ممکن است اینفلوئنسر اصلا به هدیه توجهی نشان ندهد.

روی پروموشن آن پست وقت بگذارید

پس از انتخاب اینفلوئنسرهای مورد نظرتان، می‌توانید گزینه فقط انتخاب‌شده‌ها را بزنید، به این ترتیب تنها اینفلوئنسر‌هایی در این صفحه نمایش داده می‌شوند که شما آن‌ها را انتخاب کرده‌اید. گاهی ممکن است اینفلوئنسر ایده‌های جدیدی برای محتوا پیشنهاد دهد که ممکن است با ایده‌های اولیه شما تطابق نداشته باشد. در چنین مواقعی، اگر این ایده‌ها با هدف کلی کمپین همخوانی داشته باشند، باید انعطاف‌پذیر باشید و اجازه دهید تا اینفلوئنسر خلاقیت خود را به نمایش بگذارد.

به‌جای این نوع از تبلیغات بهتر است از اینفلوئنسرهای تولید‌کننده محتوای ویدیویی استفاده کنید. پس از بررسی این موارد می‌توانید فهرستی از اینفلوئنسرهای هماهنگ با پیام و لحن کسب و کار تهیه کنید. اینفلوئنسر مارکتینگ نیز مانند دیگر استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال به طرح‌ریزی و تدوین استراتژی نیاز دارد.

با اشتراک گذاری تجربیات و نظرات شخصی، اینفلوئنسر مارکتینگ ها می توانند بر تصمیم گیری و رفتار مخاطبان تأثیرگذار باشند و آن ها را به سمت خرید محصولات یا استفاده از خدمات خاص هدایت کنند. تجربه ها و نظرات صادقانه اینفلوئنسرها می تواند به مخاطبان کمک کند تا تصمیمات آگاهانه تری بگیرند و از محصولات و خدمات با کیفیت تری استفاده کنند. اینفلوئنسرها می توانند نقش مشاوره ای برای مخاطبان خود ایفا کنند و آن ها را در انتخاب محصولات و خدمات راهنمایی کنند.

در این روش اینفلوئنسر مارکتینگ کسب و کارها محصولات را برای اینفلوئنسر ارسال می‌کنند. این دسته از انواع محتوا بیشتر توسط اینفلوئنسرهای اینستاگرام دیده می‌شود. در این روش از اینفلوئنسر مارکتینگ، برندها بابت انتشار پست تبلیغی در حساب کاربری اینفلوئنسر به او هزینه پرداخت می‌کنند یا محصولات و خدمات رایگان در اختیار او قرار می‌دهند. پس‌ازآنکه استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ خود را تدوین کرده و اینفلوئنسر موردنظرتان را انتخاب کردید، وقت اجرای کمپین می‌رسد. تولید محتوا برای کمپین معمولاً بر عهده شخص اینفلوئنسر است؛ اما شما باید به‌طور واضح و دقیق اهداف و انتظارات خود را توضیح دهید و از او بخواهید آن‌ها را رعایت کند.

یکی از مزیت‌های اصلی ابزار Traackr در آن است که به برندها در مدیریت روابط با اینفلوئنسرها کمک می‌کند. این ابزار شاخص‌های استانداردی را در طول تیم، برند و موقعیت‌های جغرافیایی تعریف می‌کند که به شما در مقیاس‌گذاری استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ کمک می‌کند. در این روش برند کنترل حساب‌های شبکه اجتماعی خود را به طور کامل در اختیار اینفلوئنسر قرار می‌دهد. این نوع از اینفلوئنسر مارکتینگ به‌طور معمول با هدف افزایش تعداد دنبال‌کنندگان انجام می‌شود. طبق آمارها ۸۹ درصد از بازاریابان بر این باورند «نرخ بازگشت سرمایه» (ROI) حاصل از اینفلوئنسر مارکتینگ بالاتر از دیگر کانال‌های بازاریابی است. به همین دلیل است که کسب و کارها حدود ۱۷ درصد از بودجه بازاریابی خود را صرف همکاری با اینفلوئنسرها می‌کنند.

سناریو و محتوای کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ

کلیه موارد بعدی مانند روشی است که در فوق به آن اشاره کردیم و مختص استوری دارای لینک بود. با توجه به اینکه در ابتدای امر گزینه اینفلوئنسر تولید محتوا کند را انتخاب کرده بودید، طبق تصویر فوق باید اطلاعات زیر را در این مرحله وارد کنید. در بخش ایجاد محتوا باید محتوایی که می‌خواهید در پیج‌های اینستاگرامی منتشر شود را ایجاد کنید. در این بخش باید فایل ضمیمه را انتخاب کرده و در نهایت متن مورد نظرتان که قرار است در استوری نمایش داده شود را بنویسید. اگر برای استوری نیاز به هشتگ و منشن دارید، حتماً آن‌ها را در این صفحه بنویسید.

به همین دلیل ما در این مقاله سعی کردیم به بررسی این نوع از کمپین بپردازیم و نکاتی که لازم است در این‌باره بدانید را با شما در میان بگذاریم. اما همانطور که فرهنگ ما به سمت دیجیتالی شدن پیش می‌رود، برندها هم مجبور هستند بازی بازاریابی و تبلیغات خود را به روشی کاملا جدید ارتقا دهند. به همین دلیل، کسب‌وکارها باید به دنبال روش‌های جدیدی برای بازاریابی و جذب مخاطب باشند. ما در این مقاله، سعی داریم به بررسی کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ و چگونگی طراحی یک کمپین موفق بپردازیم.

گاهی اوقات در نظر گرفتن گاید لاین های کمتر برای اینفلوئنسرها ممکن است حتی به نتایج بهتری بیانجامد، چرا که آنها از همکاری با شما بیشتر لذت برده و به تولید محتوای اصیل تر و باارزش تری دست می‌زنند. علاوه بر همکاری با اینفلوئنسرها، یکی از ابزارهای موثر در کمپین های اینفلوئنسر مارکتینگ، استفاده از تبلیغات اینستاگرام است. با اجرای تبلیغات در پست ها، استوری ها یا حتی بخش اکسپلور، برندها میتوانند به مخاطبان جدیدی دست یابند و پیام خود را به‌طور مؤثری انتقال دهند. اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام ها با صداقت و شفافیت در ارائه اطلاعات و همکاری با برندها، می توانند اعتماد مخاطبان خود را جلب کنند و به عنوان چهره های معتبر در حوزه ی خود شناخته شوند. شفافیت در تبلیغات و توضیح همکاری های تجاری، به مخاطبان نشان می دهد که اینفلوئنسر مارکتنیگ ها تنها به منفعت شخصی خود فکر نمی کنند و به ارزش های اخلاقی پایبند هستند.

سناریو و محتوای کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ

این همکاری می تواند به صورت پست های تبلیغاتی، استوری ها، ویدیوها و حتی مسابقات و چالش های مختلف انجام شود. اینفلوئنسرها با ایجاد محتوای خلاقانه و جذاب، پیام برند را به مخاطبان منتقل می کنند و به افزایش آگاهی از برند و جذب مخاطبان جدید کمک می کنند. در این روش، برندها برای تبلیغ محصولات یا خدمات خود به افرادی که تعداد فالوورهای رسانه‌های اجتماعی آن‌ها بیشتر از حد متوسط است و به عبارتی دنبال‌کنندگان قابل ‌توجهی دارند، پول می‌دهند. علت آن را هم می‌توان در این موضوع دانست که مردم به بررسی‌ها و نظرات یک فرد واقعی یا همان اینفلوئنسر، خیلی راحت‌تر از یک آگهی تبلیغاتی اعتماد می‌کنند. یکی دیگر از روش‌های تحلیل عملکرد کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ، بررسی تعامل مخاطب‌ها با محتوای منتشرشده در صفحهٔ اینفلوئنسرها است. یکی از عوامل موفقیت کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ، تعیین دقیق معیارهای عملکرد است.

درصورتی‌که محتوای آماده دارید، گزینه ۱ و در صورتی‌که نیاز به تهیه محتوا دارید، گزینه ۲ را انتخاب کنید. بله اما نتیجه آن کاملا وابسته به انتخاب درست هدف، اینفلوئنسر و اجرا صحیح تبلیغات دارد. فردی است که در بین تعداد زیادی از افراد دارای محبوبیت و مقبولیت است و می‌تواند بر رفتار و تصمیم‌های آن‌ها تاثیر بگذارد.

اگر نرخ تعامل شما پایین‌تر از حد انتظار بود، می‌توانید بررسی کنید که چه عواملی ممکن است باعث کاهش آن شده باشد، مثلاً انتخاب نادرست اینفلوئنسر، زمان‌بندی نامناسب، یا محتوای بی‌ارتباط با مخاطب. زمان‌بندی در کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ تنها به انتخاب روزها و ساعت‌های مناسب برای انتشار محتوا محدود نمی‌شود. بلکه به عواملی همچون چگونگی تطابق با فصول خاص، مناسبت‌های خاص یا رویدادهای مهم صنعت نیز بستگی دارد.

در زمان انتخاب اینفلوئنسر تعداد دنبال‌کنندگان او همیشه معیار اصلی انتخاب بوده است. توجه صرف به تعداد دنبال‌کنندگان اشتباه است و باید میزان تعامل مخاطبان اینفلوئنسر را با محتوای تولیدی او در نظر بگیرید. اینفلوئنسر شبکه‌های اجتماعی هرگز پیشنهادها کسب و کارهایی به برند شخصی آن‌ها لطمه وارد کند نمی‌پذیرند. این نکته را فراموش نکنید که این افراد خود متخصصان تولید محتوا هستند و باید به آن‌ها اجازه دهید مهارت‌های خود را در تولید محتوا نشان دهند و برای برند ارزش‌آفرینی کنند. بسیاری از افراد علاقه زیادی به بعضی از برندها دارند به حدی که حاضرند حتی به صورت رایگان برای آن تبلیغ کنند. اینفلوئنسرها نیز از این قاعده مستثنی نیستند و کسب و کارها از این علاقه برای پیشنهاد برنامه‌های سفیر برند به آن‌ها استفاده می‌کنند.

بنابراین محتوایی که می‌خواهید در پیج‌ اینستاگرام اینفلوئنسر مورد نظر شما منتشر شود را در این صفحه ایجاد کرده و کلیه موارد مورد نیاز برای انتشار را نیز باید وارد کنید. در صفحه جدیدی که باز می‌شود، به منظور ایجاد کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ در پنل جریان، گزینه +ایجاد کمپین جدید را انتخاب کنید. عدم شفافیت می‌تواند منجر به سردرگمی و در نهایت تولید محتوای نامناسب یا نتیجه‌گیری‌های غیرمنتظره شود. به‌طور مثال، اگر اینفلوئنسر دقیقا نداند که شما چه نوع پیامی را می‌خواهید منتقل کنید، ممکن است محتوای تولیدی‌اش با انتظارات شما هم‌خوانی نداشته باشد. این مسئله می‌تواند تأثیر منفی بر اعتبار برند و اثربخشی کمپین داشته باشد.

اینفلوئنسرها نیاز به پشتیبانی مستمر دارند، به‌ویژه در مواردی که به مشکلی برخوردند یا به مشاوره نیاز دارند. اگر اینفلوئنسر در طول اجرای کمپین با سوالاتی مواجه شد یا نیاز به تغییرات داشت، باید بتواند به راحتی با تیم شما در ارتباط باشد و پشتیبانی لازم را دریافت کند. میزان تعامل فالوئرها با پست‌های اینفلوئنسر بسیار مهم‌تر از تعداد فالوئر است.تعامل بالا نشان می‌دهد که فالوئرها واقعی هستند و به محتوا علاقه دارند.

• اینفلوئنسرهای برتر (Top Influencers)

  • افیلیت مارکتینگ یا بازاریابی همکاری در فروش روش نسبتا آسان و بدون زحمتی برای ایجاد مخاطب راغب (لید) است.
  • برندها با اینفلوئنسرهایی در تمامی سطوح و دسته­ بندی­های به موفقیت دست یافته­ اند، اما همه کمپین ­ها با همه دسته ­بندی­ ها سازگار نیستند.
  • این برنامه‌ریزی شامل تعیین زمان‌بندی، محتوای تبلیغاتی و روش‌های اندازه‌گیری موفقیت کمپین است.
  • این موضوع باعث افزایش اعتماد و وفاداری مشتریان و در نهایت تاثیر بیشتر در افزایش فروش و آگاهی از برند می‌شود.
  • اینفلوئنسرها می‌توانند داستان برند شما را برای فالوئرهایشان تعریف کنند، مزیت‌ها و ارزش‌های پیشنهادی برای مشتری را بازگو کنند و باعث شناخته‌تر شدن آن شوند.

شما باید از قبل اهداف کمپین خود را مشخص کرده و بر اساس اهداف، رویکرد خود را تعیین کنید. این کار به شما کمک می‌کند میزان موفقیت کمپین خود را بسنجید و با اطلاعات دقیق، رویکرد خود را اصلاح‌کرده یا برای کمپین‌های بعدی اقدام کنید. یکی از مهم‌ترین معیارها برای سنجش موفقیت یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ، نرخ تعامل یا Engagement Rate است. این معیار نشان‌دهنده میزان تعامل مخاطبان با محتوای منتشر شده توسط اینفلوئنسر است و به سئو مگ شما کمک می‌کند تا ارزیابی دقیقی از اثربخشی کمپین خود داشته باشید.

یکی از موارد مهمی که در تبلیغات اینفلوئنسری اهمیت دارد محتوایی است که می خواهید انتشار دهید. با توجه به بازدهی بالا و سودآوری اینفلوئنسر مارکتینگ برای هر دو طرفین (اینفلوئنسر و صاحبان برند)، این امر موجب همکاری طولانی مدت برند با اینفلوئنسر سلبریتی میشود. به طوری که برخی از سلبریتی ها، اینفلوئنسر یک برند خاص شده و اصطلاحا سفیر یک برند میشوند. اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی اینفلوئنسر یکی از انواع بازاریابی اینترنتی است و ویژگی بارز آن این است که اینفلوئنسر واسطه ی بین برند و مشتری است. آن‌ها در یک مسابقه و با تعیین زمان مشخص در پیج خودشان، بر اساس قرعه‌کشی یا شرایط دیگری که به توافق رسیده‌اید، محصولات را به دنبال‌کنندگان هدیه می‌دهند. در این نوع کمپین، شما محتوایی را تولید می‌کنید، بعد از طریق پیج اینستاگرام برند خود، آن را به اشتراک می‌گذارید و اینفلوئنسرها را در آن محتوا نشان می‌دهید.

در انتخاب اینفلوئنسر چه ویژگی هایی را باید در نظر داشت؟

برای طراحی یک کمپین موفق و هدفمند، لازم است که یک‌سری اصول را رعایت و مراحلی را طی کنید و با برنامه‌ریزی دقیق، اقدام به اجرای کمپین کنید. ما در ادامه، به بررسی این پرسش‌ها می‌پردازیم تا بتوانید به‌درستی و با رعایت اصول مورد نیاز، از طریق طراحی یک کمپین موفق به اهداف کسب‌وکار خود برسید. از این پیج میتوانید نمونه کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ جریان را در اینستاگرام ببینید. فروشگاه‌های آنلاین لوازم آرایشی و بهداشتی هم همین‌ کار را انجام می‌دهند. بعضی از پیج‌های فروش شال و روسری هم محصولات خودشان را به بلاگرهای مد و لباس می‌دهند. در صورتی‌که استوری مورد نظر شما توسط اینفلوئنسر تولید محتوا می‌شود اما فاقد لینک است باید گزینه فاقد لینک را انتخاب کنید.

اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام و نحوه طراحی کمپین هدفمند در اینستاگرام

در این مطلب از «مجله فرادرس» علاوه بر پاسخ به سوال «اینفلوئنسر مارکتینگ چیست» به تدوین استراتژی، مزایا، معایب و ابزارهای این روش بازاریابی خواهیم پرداخت. این روزها استفاده از اینستاگرام برای کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ به کاری مرسوم بین برندهای مختلف تبدیل‌شده است. شما باید بسته به علایق مشتریانتان، ارزش‌های پیشنهادی برندتان و اهدافی که در نظر دارید، بهترین پلتفرم شبکه اجتماعی را انتخاب کنید. برای مثال اگر کسب‌وکار شما B2B است، لینکدین گزینه خوبی برای شما به‌حساب می‌آید.

گام دوم: تعیین مخاطب هدف کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ

روشی که البته نتیجه خوبی هم در بر دارد اما برای موفقیت آن باید نکاتی را در نظر داشت. مثل هر کمپین تبلیغاتی دیگری، این روش هم اصول و قواعد خاص خود را دارد که در این مقاله می‌خواهیم به آن‌ها بپردازیم. اگر شما هم قصد دارید به این روش کمپین اجرا کنید، این مقاله از وب ۲۴ را از دست ندهید. سپس، اینفلوئنسر محتوا ایجاد می‌کند و آن لینک یا کد را پست کرده یا استوری می‌کند و از مخاطبان خود برای خرید دعوت به عمل می‌آورد.

نکات کلیدی برای ارتباط مؤثر با اینفلوئنسر

در واقع، باید به دنبال اینفلوئنسرهایی باشید که توانسته‌اند اعتماد زیادی را در بین مخاطبان خود ایجاد کنند. یک میکرو اینفلوئنسر با ۵۰۰۰ طرف‌دار بسیار درگیر، نتایج بهتری را نسبت به فردی که ۱۰ برابر بیشتر از او فالوور دارد؛ ولی هیچ‌گونه تعاملی با آن‌ها ندارد، به شما ارائه می‌دهد. از طرفی، اگر صاحب کسب‌وکاری تازه هستید، استفاده از میکرواینفلوئنسر برای شما هزینه کمتری هم دربر دارد.

اینفلوئنسر و اعتماد دو مورد بهم‌پیوسته هستند و نمی‌توان آن‌ها را از هم جدا کرد. مخاطبان به دلیل اعتماد به اینفلوئنسر تحت‌تأثیر نظرات و پیشنهادات او قرار می‌گیرند. در مورد برگزاری کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ نیز همین قضیه صادق است و اساس همکاری بین برند و اینفلوئنسر اعتماد است. این نکته را در نظر داشته باشید که هدف دقیقا دسترسی به مخاطبان هدف جدید است و بلافاصله نباید روی افزایش فروش محصولات و خدمات هدف‌گذاری کرد. در مراحل بعد اهداف متداول این کمپین‌ها می‌تواند افزایش آگاهی از برند و معرفی و بررسی محصول باشد.

این به خصوص برای وقتی صدق می­ کند که محصول شما برای گروه کوچک­تری از مشتریان جذاب است یا سعی دارید به یک دموگرافیک جدید نفوذ کنید. کار کردن با نانو اینفلوئنسرها هزینه زیادی ندارد و در عین حال بسیار موثر است. برای جلب توجه مخاطبان و موفقیت کمپین ها، باید همیشه به دنبال نوآوری و خلاقیت باشید. محتوای خلاقانه و نوآورانه می تواند به برجستگی کمپین شما در میان رقبا کمک کند و توجه مخاطبان را به خود جلب کند.

۶. تعیین اینفلوئنسرهای مناسب

فرض می‌گیریم که قرار است اینفلوئنسر برای استوری شما تولید محتوا کند و استوری حاوی لینک است. در نهایت نیز گزینه تایید و ساخت کمپین را انتخاب کنید تا وارد مرحله بعد شوید. در صفحه ساخت کمپین جدید مانند روال کاری که در مورد ساخت کمپین جدید برای پست اینستاگرامی توضیح دادیم، باید نحوه مرتب‌سازی، موضوع استوری و محدوده قیمت را مشخص کنید. اگر استوری شما حاوی لینک است باید گزینه ۱ و اگر استوری شما فاقد لینک است باید گزینه ۲ را انتخاب کنید.

تولید محتوای پست بر اساس نظر اینفلوئنسر صورت می‌گیرد و طبق قوانین و دستورالعمل‌های کسب و کار انجام می‌شود. مزیت مهم این روش در آن است که نیازی به مذاکره با اینفلوئنسر‌ها و صرف زمان برای انتخاب آن‌ها نیست و به راحتی می‌توانید با انتشار تبلیغ همکاری در فروش در وب‌سایت منتظر شخص تبلیغ‌کننده بمانید. ایفنلوئنسرها عموما تأثیرگذاری خود را در میان مخاطبان از دو طریق به دست می‌آورند. به عبارت بهتر اینفلوئنسر می‌تواند سلبریتی، ستاره شبکه‌های اجتماعی، بلاگر یا خبرنگار باشد. «اینفلوئنسر یا فرد تأثیرگذار» (Influencer) به شخص پرمخاطبی گفته می‌شود که اثرگذاری زیادی روی رفتارها و نظرات دنبال‌کنندگان خود دارد. این افراد با تولید محتوا در انواع مختلف می‌کوشند اعتماد مخاطبان را جلب کنند.

برای اجرای یک کمپین موفق اینفلوئنسر مارکتینگ، باید به چند نکته توجه کنید. آیا میخواهید آگاهی از برند را افزایش دهید؟ یا هدف شما افزایش فروش است؟ بعد از تعیین هدف، باید به طراحی کمپین پرداخته و مراحل مختلف آن را پیش بینی کنید. در نهایت، افزایش ROI در اینفلوئنسر مارکتینگ به برندها کمک می‌کند تا بهترین نتیجه را از همکاری با اینفلوئنسرها به دست آورند و مطمئن شوند که هر سرمایه‌گذاری در این مسیر، به سودآوری منتهی می‌شود. این شاخص نه تنها به بهینه‌سازی کمپین‌های فعلی کمک می‌کند، بلکه مسیر استراتژی‌های آینده را نیز مشخص می‌کند. در نهایت، بهینه‌سازی CTR در کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ می‌تواند به برندها کمک کند تا تعامل بیشتری با مخاطبان خود داشته باشند و در نهایت به افزایش فروش و ارتقاء تصویر برند خود برسند. در اینجا چند نکته برای راه اندازی کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ آورده شده است.

اگر هدف شما دستیابی به میزان مشخصی از نمایش (Impression) است، استفاده از رسانه های تبلیغاتی پشتیبان را برای تبلیغات و افزایش میزان بازدید در دستور کار قرار دهید. به عنوان مثال پلتفرم هایی مانند فیس بوک، تبلیغات را با استفاده از آخرین دستاوردهای علمی روز انجام می‌دهند. در این مقاله، به بررسی مهم‌ترین KPIهای اینفلوئنسر مارکتینگ می‌پردازیم، نحوه اندازه‌گیری هر یک را شرح می‌دهیم و استراتژی‌هایی را برای بهینه‌سازی این شاخص‌ها معرفی خواهیم کرد. با درک و تحلیل صحیح این KPIها، می‌توانید کمپین‌های خود را بهینه کنید و بیشترین بازدهی را از همکاری با اینفلوئنسرها به دست آورید. تحت همه شرایط، شما باید تصمیم بگیرید که آیا ROI یا بازگشت سرمایه اینفلوئنسر مارکتینگ به اندازه کافی خوب بوده است یا نه. این بدان معنی است که تصمیم بگیرید آیا تعامل، ایمپرشن، لید، فروش، محتوای باکیفیت یا نرخ تبدیل کافی برای توجیه هزینه ­ها وجود داشته است یا نه.

فراموش نکنید که اهداف کمپین خود را به‌صورت کاملا رسمی و دقیق با اینفلوئنسر مطرح کنید و در مورد جزئیات و نحوه اجرای کمپین با آن‌ها به توافق برسید. پس از انجام کمپین، حتما نتایج به دست آمده را بررسی کنید و میزان موفقیت و نزدیک شدن به اهداف برندتان در این کمپین را مشخص کنید. بررسی نتایج به شما کمک می‌کند تا برای کمپین‌های بعدی، نقاط ضعف را اصلاح و نقاط قوت را تقویت کنید. اگر شما هم تجربه‌ای در خصوص اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام دارید در قسمت نظرات برای ما بنویسید. کول‌ها در یک زمینه خاص صاحب‌نظر هستند  اطلاعات آموزشی، تحلیلی و بینشی به مخاطب خود می‌دهند.

افیلیت مارکتینگ یا بازاریابی همکاری در فروش روش نسبتا آسان و بدون زحمتی برای ایجاد مخاطب راغب (لید) است. در این روش کسب و کار بابت جذب هر مشتری از شبکه‌های اجتماعی اینفلوئنسر به او کمیسیون پرداخت می‌کند. در فهرست زیر متداول‌ترین انواع تکنیک‌های اینفلوئنسر مارکتینگ آورده شده است.

برای تکمیل اطلاعات پرداخت باید ابتدا نوع شخص خریدار را انتخاب کنید که شامل شخص حقیقی و حقوقی است. سپس نام و نام خانوادگی، کد ملی، آدرس سایت، شماره تلفن همراه و ثابت، استان، شهرستان، شهر، کد پستی و آدرس دقیق را نیز وارد کنید. همان‌طور که در تصویر فوق می‌بینید، محدوده قیمت تعرفه اینفلوئنسرها از ۲۰ هزار تومان تا ۱۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

۲. با میکرو اینفلوئنسرها همکاری کنید

این موضوع باعث شد که افرادی که در زمینه خاصی تخصص دارند و مخاطبان بالایی هم دارند بتوانند به‌عنوان اینفلوئنسر درآمدهای بالایی کسب کنند. همانطور که مشخص است، راه‌های زیادی برای رسیدن به هدف مورد نظرتان از طریق کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ وجود دارد. فقط کافی است که با استراتژی درست و حتی برگزاری اتاق‌های فکر، بتوانید راه صحیح را انتخاب کنید. این آمارها و نتایج، نشان‌دهندۀ ارزش یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ است و ثابت می‌کند که این کار در بلندمدت، بازده سرمایه‌گذاری خوبی دارد.

حدود ۹۳ درصد از کل کمپین های اینفلوئنسر مارکتینگ از شبکه اجتماعی اینستاگرام استفاده می کنند. از زمان شیوع بیماری همه گیر COVID-19، تولید محتوای اینفلوئنسرهای اینستاگرام ۵۰ درصد افزایش یافته است. بهتر است انواع کمپین‌ها را بشناسید و بدانید که کدامیک از آن‌ها، برای برند شما مناسب است.

معرفی ۱۷ تا از بهترین شرکت پستی در ایران و مقایسه خدمات ارسال بسته و رهگیری

اینفلوئنسر مارکتینگ روشی تبلیغاتی است که نمی‌توان برای آن حدومرزی مشخص کرد. همه انواع کسب‌وکارها از استارتاپ‌های نوپا گرفته تا برندهای بزرگ و حتی فروشگاه‌های معمولی می‌توانند از این روش استفاده کرده و از مزایای آن بهره‌مند شوند. پدیده اینفلوئنسر در شبکه اجتماعی اینستاگرام پدیدار و در این شبکه اهمیت بیشتری دارد. در سایر شبکه های اجتماعی ما بیشتر با پدیده بک‌لینک‌گیری و جذب مخاطب برای سایت، در یک کلام شاهد روش‌هایی برای افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو هستیم.

تحقیقات نشان می‌دهد که ۷۹% افراد پیش از اعتماد به یک برند خاص درباره آن در شبکه‌های مجازی تحقیق می‌کنند. شرکت‌های بازرگانی متوجه این قابلیت شبکه‌های اجتماعی شده و با ترغیب اینفلوئنسرها به تعریف و تبلیغ از محصولات مد نظر خود، ایجاد نوعی برتری نسبت به رقبا کرده و فروش کالا و خدمات مد نظر را افزایش دادند. برندهای زیادی از اینفلوئنسر مارکتینگ برای ایجاد سرنخ جهت جذب مشتری استفاده می‌کنند. ۷۲ درصد این برندها معتقدند اینفلوئنسر مارکتینگ سرنخ‌های باکیفیت‌تری نسبت به کانال‌های بازاریابی دیگر برای آن‌ها ساخته است. کاربران معمولاً نسبت به محصولاتی که بلاگر موردعلاقه آن‌ها معرفی می‌کند، حس بهتری دارند.

اطلاعات و تعرفه اینفلوئنسرها را ببینید، سپس براساس آن‌ تصمیم بگیرید که تبلیغ خود را به چه پیجی بسپارید. به آسانی و در کم‌ترین زمان، تبلیغ خود را به دست اینفلوئنسرهای مورد نظر خود برسانید. البته، حتی زمانی که آزادی خلاقانه داده می‌شود، باید اطمینان حاصل شود که اینفلوئنسرها همچنان با هویت برند هم‌راستا هستند و پیام اصلی برند به درستی منتقل می‌شود.

اگر در نظر دارید تا حق بازنشر مجدد محتوای تولید شده اینفلوئنسر را در طول سال داشته باشید، بهتر است این مورد را در توافقات فی‌مابین با اینفلوئنسر لحاظ نموده و در قرارداد ذکر نمایید. پلتفرم‌هایی مانند “باکس ادز” به شما کمک می‌کنتد بتوانید اینفلوئنسرهایی را که به صورت بالقوه قابلیت همکاری با شما را دارند، پیدا کنید. بعد از فراهم کردن لیستی از اینفلوئنسرهای بالقوه، باید میزان همسویی و تناسب هر اینفلوئنسر با کمپین خود را بسنجید.

بدین ترتیب با مقایسه قیمت و تعداد فالوئر هرکدام می‌توانید یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ دقیق اجرا کنید. کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ روشی نوین در بازاریابی است که در سال‌های اخیر توانسته است طرف‌داران زیادی را جذب خود کند. برای دهه‌ها، کسب‌وکارها از چهره‌های معروف برای بازاریابی محصولات خود استفاده می‌کردند.

پس از اینکه فرآیند پرداخت تکمیل شد، از منوی سمت راست پنل جریان، سفارش‌های من را انتخاب کنید تا اطلاعات کمپینی که فعال کرده‌اید را ببینید. در بخش ۳ که در تصویر مشخص مگ سئو شده نیز می‌توانید شمائی کلی از پست و کپشن را ببینید. همان‌طور که در تصویر فوق می‌بینید، تصویر انتخاب شده و کپشن نیز درج شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا