باشگاه محتوا ۲۰ ایده استوری خلاقانه برای اینستاگرام جذاب، تعاملی و تاثیرگذار باشگاه محتوا
یکی از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای ساخت ریلز، پست و استوری اینستاگرام، بدون شک chatgpt است. این هوش مصنوعی میتوانید در چند ثانیه بهترین ایده برای تولید محتوا، کشپنهای خلاقانه، دقیقترین تقویم محتوایی و هشتگهای مرتبط را به شما ارائه بدهد. با پرسیدن سوالات مربوط به کسبوکارتان از مخاطبان، تعامل آنها را افزایش دهید. بهاینترتیب، مخاطب با استوری شما ارتباط برقرار میکند و میتوانید خود را بهعنوان مرجع موضوعی معرفی کنید که دربارهاش صحبت میکنید. با ساخت ویدیوی «پاسخ به سوالات» این اقدام را یک قدم فراتر برده و آن را در قسمت هایلایتها ذخیره کنید. یکی دیگر از ایدههای جالب برای استوری اینستاگرام، انتشار محتوای جذاب و مفید است.
یکی دیگر از ایده های جالب برای استوری اینستاگرام، انتشار محتوای کاربران در استوری است. اگر در پست فیدهای خود از آنها در مورد یک موضوع سوال پرسیدهاید یا یک چالش راه انداختهاید، پاسخهای فالوورها را در قسمت استوری منتشر کنید. استوری دارای تگ لوکیشن، یک نمونه استوری تعاملی است که طراحی و استفاده از آن بسیار ساده میباشد.
- شما میتوانید چالش های مختلفی را برای ساخت این استوری امتحان کنید.
- مثلا میتوانید در خصوص یک حرفه، یک مسئله اجتماعی، یک اتفاق خاص یا هر چیزی ویدیو بگیرید و نظر بدهید.
- با گسترش روزافزون در استفاده از هوش مصنوعی، تولید محتوا برای اینستاگرام نیز دچار تحول بزرگی شده است.
- قبل از اینکه سراغ اصل ماجرا برویم، باید بدانیم که سوال برای کوئسشن باکس اینستاگرام بسیار زیاد است.
لازم نیست همه چیز به برند و محصولات شما مرتبط باشد، گاهی در صفحه خود بلاگری کنید. این کار یک راهکار عالی برای نشاندادن وجه انسانی برند شما بهشمار میآید. از ابزارهای مختلف اینستاگرام میتوانید برای این کار استفاده کنید. جالب است بدانید که حتی یک رستوران هم فرصت استفاده از این ایده را دارد. تصور کنید صاحب یک رستوران محلی هستید که مورد توجه مسافران قرار گرفته است.
انتشار محتوای دیگران هم گزینه خوبی است!
فهرست مطالب
یک پاسخ چندگزینهای برای کاربران قرار دهید تا با یک کلیک بتوانند با شما تعامل برقرار کنند و نیازی به تایپ کردن پاسخ نداشته باشند. واکنش راحت و سریع با کشیدن نوار اموجی هم روشی بسیار ساده و موثر برای کاربران است. از این موضوع حتی میتوان بهعنوان ایده استوری روزمرگی هم استفاده کرد. اگر شما یک بلاگر حوزه کتاب باشید، بهراحتی از طریق این ابزار میتوانید با مخاطبان خود تعامل کنید و نظرات آنها را درباره کتابها، نویسندگان و انتشارات مختلف جویا شوید.
توجه داشته باشید که فقط کسبوکارهای تاییدشده در اینستاگرام به استیکر محصول دسترسی دارند. همچنین میتوانید از ویژگی قدیمیتر «بالا بکشید» استفاده کرده و بینندگان استوری را به سایت خود هدایت کنید. در پایان اگر در کنار یافتن ایده استوری بهدنبال راهکاری برای افزایش بازدید استوری اینستاگرام نیز هستید، شما را به خواندن مقالهای با همین مضمون در سایت باشگاه محتوا دعوت میکنیم. برنامههای متنوعی برای ساخت استوریهای سرگرمکننده و جذاب در اینستاگرام وجود دارند.
زیرا این کار باعث میشود تا مخاطبان مگ سئو با صاحب پیج ارتباط بیشتری برقرار کنند و احساس نزدیکی بیشتری به او داشته باشند. یک دیگر از ایده های استوری اینستاگرام استفاده از نظرسنجی است تا نظر فالوورهای خود را بدانید! در این صورت کاربران میتوانند با یک استیکر یا کامنت نظرات و پاسخهای خود را به استوری ارائه دهند.
این نقلقولها میتوانند انگیزشی، جالب، الهامبخش، خندهدار، مربوط به کسبوکارتان یا درباره هر موضوعی باشند. نقلقولهای مناسب برای کسبوکار و برندتان را در اینترنت جستجو کنید و سپس آن را در استوری به اشتراک بگذارید. با ارائه یک راهنمای خرید بهجای تبلیغ مستقیم محصولاتتان، میتوانید از رقبایتان متمایز شوید.
کسبوکارتان را به مخاطبان معرفی کنید تا تعامل بهتری با شما برقرار کنند، صفحهتان را فالو کنند و از شما خرید کنند. فقط نباید از ویدیوهای مخصوصی که برای اینستاگرام ساختهاید استفاده کنید، بلکه میتوانید از هر اینفوگرافیک، فیلم رویدادها یا بخشهایی از استوریهای قبلی که مخاطبان دوست داشتهاند، استفاده کنید. هر آنچه در جای دیگری تولید کردهاید را میتوانید دوباره در قالب یک ویدیوی جذاب برای مخاطبان اینستاگرام نمایش دهید و ساخت آنها فقط چند ثانیه طول میکشد. اگر مسئولیت تهیه استوری برای اینستاگرام شرکت را به وفادارترین مشتریان بسپارید، با این روش عالی اعتماد مخاطبان را جلب میکنید.
بررسی محصول
با هدفگذاری درست و جلب توجه هدفمند، میتوانید نتایج بسیار خوبی را از این راه کسب کنید. برای جلب توجه کاربران و افزایش فالوور، محتوای شما باید جذاب، اصیل و ارزشمند باشد. تلاش کنید تا محتوای منحصر به فرد و جذاب ارائه دهید تا کاربران به شما فالو کنند. داستانگویی اهمیت بسیار بالایی در افزایش مخاطب و در نهایت، افزایش فروش دارد.
حال میخواهیم کمی پیشرفتهتر عمل کنیم و به سراغ ایده برای کوئسشن اینستا برویم. قبل از اینکه سراغ اصل ماجرا برویم، باید بدانیم که سوال برای کوئسشن باکس اینستاگرام بسیار زیاد است. یک مرکز مشاوره هم فرصت دارد تا از این ایده بهعنوان ایده استوری متن خود استفاده کند. کافی است به مناسبت روز سلامت روان یک سلسله استوری برای آگاهی مردم در این زمینه آماده کند. در پایان استوریهای خود نیز اعلام کند که به مناسبت این روز، مردم فرصت استفاده رایگان از برخی خدمات مجموعه را خواهند داشت.
این کار علاوهبر سرگرمکردن مخاطبانتان، در آگاهی از برند شما نیز تاثیرگذار خواهد بود. برای هیجانانگیزتر نگهداشتن این موج، میتوانید استوری مخاطبان خود را بازنشر کنید. بهعنوان مثال، یک برند محصولات لبنی برای شناختهشدن محصول جدیدش میتواند از این گزینه استفاده کند. بهطور مثال، یک خیاط با بهاشتراکگذاشتن اولین لباس و جدیدترین لباسی که دوخته است، در ترند «چگونه شروع شد، چگونه ادامه پیدا کرد» شرکت میکند. با این روش او این ترند را به ایده استوری پیج خیاطی خود تبدیل کرده است. قابلیتهای متفاوتی در اینستاگرام وجود دارد که تعامل با مخاطب را تسهیل میکنند.
این کار سبب میشود که وقتی میپرسید «آیا شما هم ….؟» یا «برای شما هم پیش آمده است که…..؟» پاسخهای مثبت بیشتری بشنوید. اما شاید لازم باشد یکبار روش فعالسازی و مشاهده نتیجه را بررسی کنیم. با تبلیغ گذرا و جذاب محصولی که قرار است بهزودی توزیع شود، فالوئرها را هیجانزده کنید.
به منبع موثقی برای مخاطبانتان تبدیل شوید
این یک راه عالی برای ایجاد محتوای جذاب است که نشان می دهد شما در حال گوش دادن و پاسخ به مخاطبان خود هستید. با انجام این کار میتوانید یک رابطهی معنادار با افرادی که در زمینهی شما فعالیت دارند، ایجاد کنید. همچنین وقتی شما از محتوای افراد دیگر خوشتان بیاید و قصد داشته باشید آن را به دوستانتان معرفی کنید، بهترین کار منشن کردن صفحه اصلی آن محتوا است؛ انجام این کار باعث افزایش اعتبار صفحه و محتوای شما هم میشود. افراد زیادی وجود درند که بدون داشتن هیچ شناختی از اینستاگرام و اصول آن شروع به فعالیت بر روی این پلتفرم کردند. آن ها تصور می کنند همین که هفته ای چند پست و استوری در هفته و ماه در پیج شان منتشر کنند، کافی است.
باید حواستان به کامنتها باشد و ظرف ۲۴ ساعت برنده را انتخاب کنید. اپهایی وجود دارند که میتوانند برنده را برای شما انتخاب کنند. میتوانید هنگام استفاده از این اپها و انتخاب برندگان، از صفحه گوشی فیلمبرداری کنید. اگر شما و برند دیگری در اینستاگرام مخاطبان مشابهی دارید، با معرفی آن برند یک جامعه بزرگتر از مخاطبان برای خود بسازید. اگر بتوانید تبلیغات متقابلی با آن برند انجام دهید، خودتان و مخاطبان نفع زیادی میبرید. بهاینترتیب، مخاطبان با محصول جالب دیگری آشنا میشوند و آن برند هم در معرض توجه قرار میگیرد و برند شما را در صفحهاش تبلیغ میکند.
ساخت استوریها فقط چند دقیقه طول میکشد، برند را به مخاطب میشناساند و چون دائمی نیست میتوانید انواع استراتژیهای بازاریابی را رایگان در آنها امتحان کنید. بیش از ۷۰ درصد کاربران اینستاگرام روزانه استوریها را تماشا میکنند و تماشای ویدیوهای موبایلی هر سال دو برابر میشود. پس اگر تاکنون از استوری اینستاگرام استفاده نکردهاید، باید فورا این کار را انجام دهید. استوری تعاملی اینستاگرام، به استوری گفته میشود که محتوای آن، مخاطب را برای نشاندادن ریاکشن یا واکنش فعالانه تحریک مینماید.
سوال برای کوئسشن باکس اینستاگرام ۱۰ ایده برای افزایش تعامل در استوریها
زمانی که به ساعت موبایل نگاه میکنم، متوجه میشوم که نیم ساعت و یا حتی بیشتر سپری شده است و من در تمام این مدت مشغول بازدید استوریهای بعدی هم بودهام؛ درست مثل شماها. پس اگر هنوز سئو مگ تا به اینجای کار، موضوع ایده برای استوری تعاملی را جدی نگرفتهاید، توصیه میکنم که دوباره در این باره فکر کنید. استوری یکی از مهمترین راه های بالا بردن اینگیجمنت در اینستاگرام است. در ادامه ما ۱۰ ایده سوال برای کوئسشن باکس در استوری آوردهایم.
قرار دادن کد مرسوله در استوری
در این مقاله به بیان ایدههای متنوعی برای استوری اینستاگرام میپردازیم. صاحب هر کسبوکاری که باشید، با دست پر، این مقاله را به پایان خواهید رساند. یکی دیگر از ایده های خلاقانه برای استوری اینستاگرام، نشان دادن هنر و مهارت هایتان است. برای مثال، میتوانید یک کلیپ چند ثانیهای از نقاشیهای خود انتشار دهید و به این منظور، از استوری استفاده کنید. همه به احساس خودی بودن علاقه زیادی دارند و انتشار محتوا قبل از رویدادها، باعث جذب مخاطبان بیشتر به سمت استوری میشود. در واقع نوعی تبلیغات برای رویدادها و محصولات مختلف محسوب میشود.
سوالات چالشی استوری اینستاگرام
در میان شبکههای اجتماعی، اینستاگرام یکی از پرطرفدارترین پلتفرمها محسوب میشود که حضور در آن دیگر یک انتخاب نیست، بلکه ضرورت پیدا کرده است. آنها هنوز هم یکی از بهترین ویژگی های اینستاگرام برای ارتباط و تعامل با مخاطبان شما به روشی بدون فیلتر و شفاف هستند. این برای نظرسنجی از مخاطبان اینستاگرام شما در مورد علایق، لایک ها، دوست نداشتن ها و موارد دیگر بسیار عالی است. مثلا یک میکاپ آرتیست میتواند تصاویر قبل و بعد میکاپ که روی صورت مشتری انجام داده است را منتشر کند. یا اینکه یک جراح زیبایی میتواند عکس قبل و بعد عمل زیبایی بینی را در استوری قرار دهد.
شما میتوانید از طریق برنامههای پیام ناشناس به فالوورها اجازه دهید پیامهای خود را به صورت ناشناس برایتان ارسال کنند. این مطلب ایدههای زیادی برای استوری گذاشتن به شما میدهد، اما ایدهی خوب به تنهایی کافی نیست. برای اینکه بازخورد بهتری از استوری پیجتان بگیرید باید نیاز و علاقه مخاطب را به خوبی درک کنید و به آنها بپردازید.
همچنین نظم داشتن در انتشار استوری و ارائه یک برنامه منظم برای ساخت استوری میتواند باعث افزایش بازدیدها شود. یکی از ایدههای جالب برای استوری اینستاگرام این است که پست مورد نظر را به استوری خود اضافه کنید اما روی آن را با برچسب بپوشانید. در این صورت کاربران نمیتوانند محتوای اصلی آن را ببینند و برای مشاهده آن باید روی پست کلیک کنند. در این صورت میتوانند عکس را به صورت کامل از طریق باز کردن پست موردنظر مشاهده کنند. استوری هایی که در آنها کارمندان یا تیم متخصص تان را معرفی میکنید، به ایجاد حس اجتماعی بین برند و مخاطبان کمک میکند.
به علاوه، ۲۵ ایده برای استوری اینستاگرام که می توانید برای ارتقای استراتژی اجتماعی خود استفاده کنید. حتی اگر استوریها پس از ۲۴ ساعت ناپدید میشوند، میتوانید با ذخیره آنها در نکات برجسته استوری اینستاگرام، آنها را زنده نگه دارید. استیکر Add Yours برای ایجاد زنجیرههای ویروسی از محتوا در استوریها عالی است – و آن را به فرصتی بزرگ برای ایجاد تعامل در جامعه تبدیل میکند.
اما توجه داشته باشید که تعداد هشتگها معقول باشد و با موضوع محتوایتان مرتبط باشند. اینفلوئنسر مارکتینگ میتواند برند شما را با مخاطبان جدید آشنا کرده و سرنخهای جدید برای کسبوکار شما ایجاد کند. هرگز آن را دستکم نگیرید و برای استفاده از آن، برنامهریزی کنید. اینفلوئنسر مارکتینگ با سرعت زیادی در حال رشد است و طبق تحقیقات، اینستاگرام در میان رتبههای برتر در تاثیرگذاری بر تصمیمات کاربران قرار دارد. مردم بیشتر به دنبال توصیههای معتبر هستند و اینفلوئنسرها میتوانند این کار را انجام دهند. تا اینجا، چرایی و چگونگی اجرا شدن سوالات کوئسشن باکس اینستا را بررسی کردیم.
آسیابکردن دانههای تازه قهوه، پختن و چیدن شیرینیها، مرتبکردن صندلیهای کافه و… را با نگاهی اجمالی میتوان به مخاطبان نشان داد. استیکرهای شمارش معکوس یک ابزار خودکار و پویا است که احساس فوریت را در فالوورها ایجاد میکند و باعث میشود برای رویداد هیجان زده شوند. وقتی به سفر یا تعطیلات میروید، میتوانید از طریق استوری اینستاگرام به فالوورها اطلاع دهید. این یک فرصت عالی برای به اشتراک گذاشتن بخشی از زندگی شخصی در اینستاگرام است. بسیاری از کاربران به دانستن اطلاعات در مورد مدیران پیج اینستاگرام و کسب و کارها علاقه زیادی دارند. سعی کنید هر از چندگاهی، یکی از پست های همکاران خود را در استوری به اشتراک بگذارید و ID آن ها را تگ کنید.
میتوانید هر نوع محتوا را به اپیزودها و بخشهای کوچک تقسیم کنید و با انتشار آنها در طول زمان، مخاطبان بیشتری جذب کنید. این مطالب مجموعهوار را در قسمت هایلایتها ذخیره کنید تا مخاطبان بتوانند بعد از تمام شدن ۲۴ ساعت، همچنان نتیجه تلاش شما را ببینند. بنابراین گاهی لازم است از حسابهای دیگر برای استوری استفاده کنید. همچنین امکان مذاکره با پیجهای مختلف برای به اشتراکگذاری استوریهای یکدیگر وجود دارد. برای مثال اگر مربی شنا هستید، یک عکس از استوری فروشگاه لباس شنا منتشر کنید. یک ایده خلاقانه برای پست اینستاگرام همکاری با پیجهایی است که ارتباط زیادی با محصولات یا خدمات شما دارند.
با این حال، ثابت شده است که از نظر مشارکت و افزایش دنبال کننده و جذب مخاطب بسیار کارآمد است. مهمترین عاملی که باعث موفقیت شما در استوریها و افزایش بازدید شما میشود، بلاگری است. اگر قصد معرفی یک محصول جدید، تعریف یک داستان و ماجرای مهم را دارید، حتما از طریق ویدئو پیغام خود را به مخاطبان برسانید، زیرا تاثیرگذاری آن چند برابر میشود. استفاده از لوکیشن در استوریها، یکی از ویژگیهای اینستاگرام است که بر میزان بازدید استوریهای شما تاثیر دارد. اینستاگرام یک برنامهی بصری است و ظاهر و گرافیک محتوای شما بسیار مهم است. سعی کنید محتوایی تولید کنید که از لحاظ بصری و دیداری برای کاربر جذاب باشد و کاربر در یک نگاه مجذوب محتوا شود.
برنده شدن مشتری در قرعه کشی را به اشتراک بگذارید
طراحی زیبا، لحن مناسب و زمان گذاشتن استوری عوامل دیگری هستند که باید به آنها توجه کنید. استیکرهای پیوند استوری اینستاگرام را میتوان در هر نقطهای از استوریهای شما اضافه کرد — حداکثر با یک در هر استوری. میتوانید برای تغییر اندازه استیکر از یک حرکت نیشگون استفاده کنید یا برای تغییر ترکیب رنگ برای کنتراست بیشتر، روی آنها ضربه بزنید. آکادمی وندو از اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ فعالیت خود را در زمینهی آموزش دیجیتال مارکتینگ، با هدف تبدیل دانش آموختگان به متخصصین آماده ورود به بازار کار آغاز کرد. اگر علاقه مند به یکی از حوزه های دیجیتال مارکتینگ هستید در وندو میتوانید به طور کامل از صفر تا صد آموزش ببینید و کسب و کار خود را راه اندازی کنید و یا وارد بازار کار شوید. به علاوه، در آکادمی وندو، تلاش میکنیم تا با شناخت بهتر از نیازها و مشکلات مشتریان، بهترین راهکارهای سئویی را ارائه دهیم و به مشتریان خود کمک کنیم تا به بهترین نتیجه در دنیای آنلاین برسند.
همچنین میتوانید آنها را بدون مشخص شدن پروفایل و نامکاربری افراد، در استوری خود به اشتراک بگذارید. استوری های سرگرمکننده، استوری هایی هستند که باعث خنده و شادی مخاطب میشوند. بهعنوان مثال، تولیدکننده محصولات ورزشی برای ایده استوری بلاگریاش کافی است از مخاطبان خود بخواهد نام یکی از آهنگهایی که در زمان ورزش گوش میدهند، برایش ارسال کنند.
جای درستی آماده اید چون قراره تو این مقاله کلی ایده برای استوری پیج اینستاگرام خود به دست آوریم و این ایده ها به ما کمک کند تا بتوانیم شاهد رشد بازدید و همچنین تعامل استوری های پیج خود شویم. اکنون که با بهترین برنامه ساخت ریلز با هوش مصنوعی آشنا شدید و سایتهای مختلف را نیز شناختید، فرصت آن رسیده است که بدانید از هر کدام چگونه باید استفاده کنید. در ادامه مطلب، آموزش استفاده از هوش مصنوعی برای ساخت پست اینستاگرام را با بهرهمندی از برنامههای رایگان برای شما قرار خواهیم داد.
چگونه پیام ارسالی در اینستاگرام را حذف کنیم؟ Solved 2022
یکی دیگر از ایدههای خلاقانه برای استوری، اشتراکگذاری کدهای تخفیف و یا لینک صفحات سایت است! در این صورت کاربران میتوانند با مبلغ کمتری محصول یا خدمات موردنظر را تهیه کنند. همچنین باید در پست و استوری به صورت همزمان کد تخفیف را اعلام کنید! مثلاً تولید محتوای ویدئویی اینستاگرام میتواند منجر به افزایش بازدید و دیده شدن کد تخفیف برای فروش بیشتر در سایت شود.
درخواست سوال از فالوورها به صورت ناشناس
از مهارتهای ارتباطی خود برای صحبت کردن با فالوورها در مورد یک موضوع در حوزه کاری کسب و کار یا محصولات یا خدمات استفاده کنید. ممکن است برند آنها برای شما نباشد، با این حال راهی برای جمع آوری نظرات فالوورها خواهد بود و آنها احساس میکنند شما برای نظراتشان احترام قائل هستید. شما میتوانید یک استوری را به تبریک روز زن اختصاص دهید و در آن اعلام کنید که به این مناسبت روی کالاهایتان تخفیف در نظر گرفته اید.
می دانیم که استیکر Poll امکان انتخاب یکی از دو گزینه را به مخاطب ما می دهد. مردم زمانی در برابر خریدِ یک محصول مقاومت کمتری نشان می دهند که بدانند کاربردش چیست و تهیه این محصول چه دردی از آن ها دوا می کند. در پایان ۲۴ ساعت، میتوانید به تفکیک جایی که هر بیننده فرود آمد و همچنین میانگین کلی را مشاهده کنید. همانطور که میدانید مدت نمایش استوری فقط بیست و چهار ساعت است و پس از این مدت خود به خود حذف میگردد. در ۱۵ ثانیه اطلاعات و نکات طلایی مربوط به حوزهی خود را بگویید و یا هر چیزی که فکر میکنید می تواند به عنوان یک ترفند برای مخاطب جالب باشد.
در ادامه این مقاله چندین ایده استوری تعاملی یا به اصلاح خودمان (ایده استوری ریپلای خور) را با شما به اشتراک خواهم گذاشت. کوئسشن باکس یا جعبه سوال، یکی از ابزارهای اینستاگرام است که در استوری میتوانید استفاده کنید. در واقع یک فرم تعاملی به حساب میآید که میتوانید هر سوالی را که میخواهید از مخاطبان خود بپرسید. پاسخها بهجای قسمت دایرکت، در برگه Story insights ذخیره میشوند. برای اینکه در اینستاگرام به صورت حرفه ای فعالیت کنید باید بتوانید محتواهای جذاب و خلاقانه بسازید و به منظور درگیر کردن مخاطب ایده برای استوری تعاملی داشته باشید.
بهعبارتدیگر، بهکارگیری جذابترین ایده برای ریپلای استوری، کاربر منفعل را به یک کاربر فعال تبدیل میکند. نکتهی مهمی که پشت افزایش تعامل و برانگیختن کاربر خوابیده است، جذب آنها به پیج است. در این راستا اشتیاق آنها همیشه به دیدن استوریهای شما افزایش مییابد. با این ترفند زیرکانه میتوان به توسعهی پیج و کسبوکار، کمک بسیار زیادی کرد. اما چه محتوایی در استوری منتشر کنیم؟ اگر یک پیج کاری دارید اطلاعاتی درباره کسبوکار، سوال و جواب درباره محصول (یا خدمات) و اطلاعرسانی درباره رویدادهای کاری را در استوریها بیاورید. اگر بلاگر یا اینفلوئنسر هستید میتوانید روزمرهها، مطالب سرگرمکننده، سوالات، چالشها و تجربیاتتان را استوری به اشتراک بگذارید.
با این کار نهتنها رابطه قوی خود با مشتریان را به مخاطبان نشان میدهید، بلکه از این ابزار عالی فروش هم بهرهبرداری میکنید، زیرا مشتریان بیشتر به حرفهای مشتریان دیگر گوش میدهند نه به تبلیغات برند. همه عاشق یک شمارش معکوس خوب هستند، مثل شمارش معکوس برای راهاندازی یک کسبوکار، فروش ویژه، شب سال نو، یک روز خاص مانند جمعه سیاه یا کریسمس، اکران آخرین فیلم مارول یا پرتاب سفینه ناسا. از این ایده استوری حتما استفاده کنید، یک استیکر شمارش معکوس روی ویدیوی خود بچسبانید تا فورا توجه مخاطب را جلب کند. این موضوع میتواند یک ایده استوری چالشی برای کسبوکارتان باشد.
اخبار و بهروزرسانیهای صنعت خود را با مخاطبانتان در میان بگذارید. علاوهبر مشاورین املاک، کسبوکارهای فعال در حوزههای مالی، فناوری و تکنولوژی، صنعت مد و پوشاک و… هم شرایط استفاده از این ایده را خواهند داشت. با کمک ۳۰ ایده برای استوری اینستاگرام در این مقاله میتوانید محتواب جذاب تولید کنید.
با استفاده از ابزارهای تحلیل اینستاگرام، به درک بهتری از عملکرد حساب کاربری خود برسید. این ابزارها میتوانند الگوهای فعالیت کاربران شما را نشان دهند و به شما کمک کنند تا استراتژیهای بهتری برای جلب فالوورها اتخاذ کنید. با رعایت این نکات، میتوانید استوریهای خود را به نحوی طراحی کنید که تعامل کاربران را افزایش دهید. استوری های ترند، استوری هایی هستند که در حال حاضر محبوب هستند و توجه زیادی را به خود جلب میکنند. این استوری ها میتوانند شامل موضوعات مختلفی باشند، از رویدادهای جاری گرفته تا چالشها و ترندهای فرهنگی.
استوری میتواند یک راه عالی برای به اشتراک گذاری لحظات روزانه و جزئیات زندگی شخصی یا کسب و کار شما باشد. هشتگها را به طور معتدل در استوریهای خود اضافه کنید تا محتوای شما در جستجوها قابل دسترسی باشد و تعاملات افزایش یابد. اینستاگرام ابزارهای مختلفی برای ویرایش و ایجاد استوری ارائه میدهد. از این ابزارها برای افزودن عناصر متنی، استیکرها، فیلترها و افکتهای ویژه استفاده کنید تا محتوای شما جذابتر شود.
البته گاهی اوقات هم میتوانید خارج از حیطهی فعالیت اصلی خود با مخاطب صحبت کنید، اما هر روز حتما تعدادی استوری و یا یک پست در زمینهی فعالیت خودتان به مخاطب ارائه دهید. اگر چندوقت یکبار از مخاطبان خود دربارۀ عملکرد بخشهای مختلف کارتان بپرسید، متوجه قوتها و ضعفهای کارتان خواهید شد. برای مثال، اگر ادمینهای اینستاگرام شما، جوابهای کامل و درستی به مشتری ندهند، خیلی زود متوجه خواهید شد. اگر افراد گفتند که کارمندان فروش تلفنی، حرفهای هستند، میتوانید در بخشهای مرتبط دیگر نیز از آنها استفاده کنید. سوال استوری اینستاگرام یکی از راههایی است که تعامل با مخاطب را راحتتر کرده است. از فالوئرها بخواهید درباره استوری نظر دهند، خودشان استوری بگذارند و صفحه شما را تگ کنند یا جدیدترین پست شما را لایک کنند.
ما در دوره جامع ادمینی اینستاگرام صفر تا صد چیزهایی که برای ادمین شدن نیاز دارید را به شما آموزش میدهیم. آموزش ساخت استوریهای جذاب و تحلیل استوری پیجهای موفق، تنها یکی از سرفصلهای این دوره است. مثلاً اگر شما علاوه بر زمینه کاری خود خطاطی، نوازندگی یا … را در کنار برنامه های خود دارید، حتماً در استوری ها به اشتراک بگذارید و حتّی نظر بازدیدکنندگان را در مورد استوری ها بخواهید. یکی از روش های رایج که معمولاً جواب هم می دهند این است که شما یک سوال جذاب و تجربی محور را طراحی کرده و از مخاطبان خود در استوری بپرسید و از آن ها بخواهید که در Question Box به شما پاسخ دهند. بسیاری از صاحبان پیج های کاری تصور می کنند که تنها استوری گذاشتن و رفع تکلیف کردن، می تواند آن ها را به بازدید بالا و تعامل و درگیری مخاطب برساند.
ایده استوری دیگر آن است که با افزودن استیکر لوکیشن در استوری اینستاگرام مخاطبان راحتتر میتوانند شما را پیدا کنند. استوریهایی که لوکیشن دارند برای افرادی که در اطراف آن مکان هستند، نمایش داده میشوند و مخاطبان جدیدی را به صفحه شما میکشانند که در غیر این صورت به آنها دسترسی نداشتید. هر وقت فکر کردید که اعلام لوکیشن مناسب است، این کار را انجام دهید و منتظر مخاطبان جدید باشید.
ایدههایی را نیز برای سوالات کوئسشن باکس اینستا و سوالات چالشی و تعاملی با شما در میان میگذاریم. اول، به این دلیل که اینستاگرام برای لایوها برتری قائل میشود و آنها را قبل از مطالب دیگر برای مخاطبان نمایش میدهد. دوم اینکه میتوانید بلافاصله و مستقیم با مخاطبان ارتباط برقرار کنید. همچنین، هر لایک و کامنت مخاطبان را بلافاصله میبینید و میتوانید به آن واکنش نشان دهید. یک مزیت دیگر لایوها این است که بعد از تمام شدن، در قالب استوری برای مخاطبان نمایش داده میشوند. بیشتر ایدههای استوری که در بالا توضیح دادیم بهراحتی میتوانند برای لایو هم استفاده شوند.
آنها به دلیل این اشتیاق، میتوانند ایدههای جدیدی به شما بدهند. با استفاده از تصاویر و ویدیوهای باکیفیت، لحنی شخصی و جذاب و محتوایی مرتبط با مخاطبان خود. صاحب هر کسبوکاری که باشید، بدون شک زمانها و رخدادهایی وجود دارند که برای شما از اهمیت ویژهای برخوردارند. انتشار یک کتاب، افتتاح شعبه جدید، رونمایی از کالکشن فصلی، شرکت در رویدادهای ملی و بینالمللی و… از این دست رخدادها هستند. نکته جالب اینجاست که یک استودیوی توسعه بازیهای ویدیویی هم شانس استفاده از این ایده را دارد. استوری کوتاه از بازی در حال توسعه، طراحی شخصیتها یا فیلمهای اولیه گیمپلی، فرصت درگیرشدن مخاطب را برای این گروه فراهم میکند.
در ادامه ۱۷۰ ایده استوری آمده که میتوانید از آنها برای بالابردن تعامل پیج اینستاگرامتان استفاده کنید. استیکر کپشن به طور خودکار برای استوری های اینستاگرام شما کپشن های بسته ایجاد می کند. برای استفاده از آن، یک سوال بپرسید، نوار لغزنده ایموجی را در استوری خود قرار دهید و فالوورهای خود را تشویق کنید که نوار لغزنده را به چپ یا راست بکشند. آن را از ردیف سینی برچسب انتخاب کنید، یک درخواست بنویسید و آن را به اشتراک بگذارید. وقتی زمان پست کردن فرا می رسد، هر آنچه را که نیاز دارید مستقیماً در تلفن همراه خود دریافت خواهید کرد (بنابراین می توانید استیکرها و برچسب های محرک تعامل را مستقیماً در اینستاگرام اضافه کنید).
البته نوع بیان و طرز گفتن این موضوع هم تاثیر بالایی برای درگیر کردن مخاطب دارد اما به هر حال این هم یکی از ایده های استوری پیج کاری است که می تواند کمک زیادی به شما کند. استوریها موثرترین راه برای دیدن شدن یک پیج اینستاگرامی هستند و به شما کمک میکنند ارتباطی صمیمانه با مخاطب خود ایجاد کنید. آمارها میگویند گذاشتن ۳ تا ۷ استوری در روز کمک میکند جایگاه بهتری در اینستاگرام کسب کنید.
این کار نهتنها باعث ایجاد هیجان قبل از توزیع محصول میشود، بلکه ارائه اطلاعات زودهنگام به افراد، آنها را به فالو کردنتان ترغیب میکند. یک راه موثر برای جلب مشارکت افراد، ایجاد شرایطی برای دریافت پاداش و جایزه است. به همین دلیل است که مسابقهها و چالشها باید بهطور منظم در استوری اینستاگرام شما ظاهر شوند. برای تشویق به مشارکت بیشتر هم میتوانید پاداشهای ارزشمندی نظیر اشتراک رایگان یا کارت هدیه تعیین کنید. تولید استوری خلاقانه میتواند منجر به افزایش بازدید و تعامل کاربران میشود. یک ایده برای استوری اینستاگرام استفاده از ایموجیهایی است که به سمت چپ اشاره دارد و راهنمای مفیدی برای کاربران است تا اسلایدهای استوری را مشاهده کنند.