بررسی ۰ تا ۱۰۰ “استراتژی های قیمت گذاری در تبلیغات گوگل ادز”
مقاله حاضر، از دو نقطه مرجع استراتژیک برای جانمایی رویکردها و سپس استراتژی های قیمت گذاری در مراحل مختلف چرخه عمر محصول استفاده کرده است. نقطه مرجع دوم، «توجه به مشتریان جدید»، با مرور مشخصات مراحل مختلف عمر محصول به دست آمده است. نکتهای که برای استراتژی قیمت گذاری باید در نظر داشته باشید این است که ارزش محصولاتی را به فروش میرسانید بازاریابی کنید و قیمت محصول را به عنوان یک عامل ثانویه در نظر بگیرید. این روش قیمت گذاری یک استراتژی رقابتی است که شامل ارائه تخفیف برای یک محصول خاص خواهد بود. با این روش قیمت گذاری، صاحبان مشاغل میتوانند هیجان و سر و صدای زیادی برای یک محصول خاص ایجاد کنند.
قیمتگذاری یک استراتژی در راستای افزایش حجم فروش، رسیدن به سود برای فروشنده و انتقال ارزشی است که محصول برای خریدار ایجاد میکند. برای موفقیت در بازار، باید به نیازها و ترجیحات مشتریان خود توجه کنید و قیمت محصول را براساس تقاضای مشتریان تعیین کنید. اگر مشتریان شما به دنبال محصولی با قیمت پایین هستند، باید قیمت محصول خود را به گونهای تنظیم کنید که بازار را پوشش دهد. در مقابل، اگر مشتریان شما به دنبال محصول با کیفیت بالا هستند، میتوانید قیمت محصول خود را بیشتر از رقبا قراردهید. این روش که به اصطلاح کره گیری نیز گفته می شود زمانی که محصول تازه معرفی شده و رقیبی در بازار ندارد نیز استفاده می شود. با این روش در زمانی که رقبا ورود نکرده اند سود خوبی به دست می آید و پس از ورود رقبا قیمت ها کاهش میابند و رقابتی می شوند.
یک استراتژی قیمتگذاری مناسب نهتنها میتواند منجر به افزایش فروش شود، بلکه به سیستمسازی در فروش کمک میکند و باعث بهینهسازی چرخه فروش خواهد شد. تعیین قیمت محصولات و خدمات باید بر اساس تحلیل بازار، شناخت رقبا و بررسی نیازهای مشتریان انجام شود. بدیهی است، تمام استراتژیهای قیمتگذاری با هدف کسب سود طراحی میشوند.
با استراتژی پرداخت هزینه دستی (Manual Bidding) هیچ راهحل هوشمندی برای صفر کردن درصد خطای انسانی وجود ندارد. اگر امکانات نسخه رایگان بیشازحد زیاد باشد، ممکن است کاربران انگیزهای برای ارتقا به نسخه پولی نداشته باشند. از سوی دیگر، اگر نسخه رایگان بیشازحد محدود باشد، کاربران ممکن است علاقهای به ادامه استفاده از محصول پیدا نکنند. بنابراین، شرکتها باید تعادل مناسبی میان امکانات رایگان و پولی برقرار کرده و از دادههای تحلیلی نرمافزار CRM برای بهینهسازی این فرآیند استفاده کنند تا حداکثر درآمد را از کاربران به دست آورند.
با این استراتژی قیمت گذاری میتوانید برند خود را بهعنوان یک گزینه برتر معرفی کنید و مشتریانی را جذب کنید که مایل به پرداخت هزینهای بیشتر برای کیفیت بالاتر هستند. یکی از مشهورترین برندهایی که از این استراتژی استفاده میکند، پورشه است. به این نکته مهم توجه داشته باشید که استفاده موفقیتآمیز از این روش قیمت گذاری به چیزی فراتر از قیمت بالاتر نیاز خواهد داشت و باید ادعای محصول باکیفیتتر و خدمات برتر را به اثبات برسانید. تقریباً تمامی معایبی که برای استراتژی پرداخت هزینه اتوماتیک نام بردیم، در اینجا نیز صادق هستند. برای مثال در این استراتژی هم نمیتوانید کنترل دقیقی روی بودجه کمپین داشته باشید و باید هر زمان احتمال تمام شدن شارژ گوگل ادز را بدهید. یا اینکه برای بهتر عمل کردن این استراتژی نیاز به دادههای اولیه دارید.
این مورد برای تعیین اینکه چگونه تغییر قیمت بر تقاضای مصرفکننده تأثیر میگذارد استفاده میشود. در واقع اگر مصرفکنندگان با وجود افزایش قیمت، همچنان محصولی را خریداری میکنند (مانند گوشت، بنزین و…)، آن محصول غیر کشسان تلقی میشود. در ادامه دو نمونه قیمتگذاری آوردهایم که در کسبوکارها و موقعیتهای مختلف استفاده شدهاند. با استفاده از آن باید هزینه مگ سئو متوسطی را بهازای ۱۰۰۰ بازدید هدفمند مشخص کنید؛ به این صورت که هزینهها برای بازدیدهای ناتمام هم اعمال خواهد شد. ویژگی مثبت این استراتژی، گروه مخاطبان هدفمندی است که برای نمایش و تماشای تبلیغتان انتخاب میشود.
به نحوی که هرکس مبلغ بیشتری را پیشنهاد دهد، شانس بیشتری در این حراجی خواهد داشت. پس از گذشت چند ماه از آخرین آپدیت چت جی پی تی ۴ ، اکنون می توانیم شاهد آپدیت بهاری شرکت OpenAI به نام چت جی پی تی ۴o (ChatGPT 4o) باشیم. © تمامی حقوق برای شرکت دانش بنیان آسان مدیریت توانا محفوظ می باشد.
استراتژی اقیانوس سرخ زمانی است که شرکت ها سعی می کنند از رقبای خود پیشی بگیرند تا سهم بیشتری از تقاضای موجود را به خود اختصاص دهند. در عوض بهتر است بر روی پیشنهادات ارزش منحصر به فرد تمرکز کنید تا در بازار برجسته شوید. قیمتگذاری بستهای یکی از استراتژی های قیمت گذاری در بازاریابی برای کسبوکارهایی است، که تمایل دارند با ارائه قیمتهای پایینتر نسبت به رقبا، جذب مشتری بیشتری داشته باشند.
در این روش با استفاد از تکنیکهایی خاص، مشتریان را مجاب میکنیم که بر اساس احساسات خود و نه منطق، دست به خرید بزنند. مشتریان نسبت به قیمت بسیار حساس می شوند اگر قیمت خرید درصد زیادی از بودجه آنها باشد. اگر مشخص شود که قیمت بالاتر کیفیت بیشتری را ارائه می دهد، مشتریان امتیاز کمتری به قیمت می دهند.
فروشنده در استراتژی قیمت گذاری رقابتی کاری به هزینه تولید نداشته و تنها قیمتی که رقبا تعیین می کنند را در نظر می گیرد. ابتدا باید آماری کلی از قیمت فروشندگان دیگر به دست آورده و تصمیم بگیرید محصول خودتان را با قیمت کمتر، برابر یا بیشتر به فروش برسانید. این استراتژی که به عنوان قیمت گذاری بر اساس تقاضا (Demand pricing) یا قیمت گذاری افزایشی (Surge pricing) نیز شناخته می شود، شامل قیمت گذاری منعطف بر اساس تقاضای فعلی بازار است.
پس از آن، قیمت رفتهرفته کاهش پیدا میکند تا قشر بیشتری از بازار جذب شوند و باز هم سود بیشتری نصیب کسبوکار شود. در نظر داشته باشید که با کاهش قیمت به این شکل، محصول بهعنوان جنس درجهدو یا حتی درجهسه شناخته خواهد شد! بنابراین، شاید این روش برای بسیاری از کسبوکارها که میخواهند رابطۀ بلندمدتی با مشتریانشان بسازند، مناسب نباشد. اهمیتی ندارد چقدر برای ساخت محصول یا سرویس هزینه میکنید، حتی مهم نیست که رقبا چه نرخی دارند! به عبارتی، قیمت بر اساس ارزشی که مشتری درک کرده است، تعیین میشود. در این مدل قیمت گذاری، ابتدا آمار کاملی از قیمت دیگر رقبا جمعآوری میشود.
همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم، استراتژی اتوماتیک قیمت گذاری در گوگل ادز به ۹ روش مختلف انجام میشود. به طور کلی اگر بودجه تبلیغاتی خوبی دارید، اما نمیتوانید زمان کافی برای مدیریت و بهینه سازی کمپین گوگل ادز اختصاص دهید، استراتژی هزینه خودکار (automated bidding) برای شما مناسب است. در این صورت ممکن است ارزش این را داشته باشد که از هوش مصنوعی گوگل کمک بگیرید.
بلیط هواپیما در فصول شلوغ سفر، گرانتر بوده در حالی که قیمت بلیط هواپیما در فصلهای دیگر، ارزانتر است. برای روش قیمت گذاری مبتنی بر زمان باید سیستمی داشته باشید که عوامل موجود را ردیابی کرده و در نتیجه قیمتها بر اساس آن تنظیم شوند. اگر کار با استراتژی پرداخت هزینه دستی را بلد باشید، میتوانید با مدیریت دقیق قیمت گذاری در گوگل ادز باعث بهبود عملکرد کمپینهای تبلیغاتی شوید. افزایش نرخ تبدیل و بیشتر دیده شدن تبلیغات از جمله مزیتهای این استراتژی است. در گوگل ادز میتوانید از سه استراتژی متفاوت برای پرداخت هزینه تبلیغات استفاده کنید.
در صورت استفاده صحیح و دقیق، قیمتگذاری مبتنی بر ارزش میتواند احساسات و وفاداری مشتری شما را افزایش دهد. همچنین این استراتژی میتواند به شما کمک کند که مشتریان خود را در سایر جنبههای کسبوکار خود، مانند بازاریابی و خدمات، اولویتبندی کنید. اگر محصولاتی که به فروش میرسانید دارای چرخه عمر کوتاهی داشته باشند، این استراتژی قیمت گذاری میتواند برای شما بسیار مؤثر باشد. درواقع اسکیمینگ لزوماً قیمت گذاری پایین/بالا محسوب نمیشود، چراکه قیمتها در این استراتژی، به تدریج و در طول زمان کاهش مییابند. به علاوه، دیدار با ابزارهای بازاریابی خود، دسترسی محدودی به یک سری امکانات خاص فراهم میکند.
آشنایی با انواع استراتژی های قیمت گذاری در گوگل ادز کمی ریزبینانهتر
فهرست مطالب
ممکن است متوجه شوید که شرکت های بزرگ هزینه بیشتری می پردازند تا اطمینان حاصل شود که شرکت های کوچکی که مبلغ کمتری می پردازند نیز می توانند مشارکت کنند. شما می توانید مشتریانی به دست آورید که در غیر این صورت به دست نمی آورید. اگر گزینه ای برای خرید یک قهوه با کیک کوچک به قیمت ۲.۵۰ واحد پولی اضافه کنید، حدود ۹۰٪ قهوه را با کیک کوچک خریداری می کنند. از ۰ تا ۱۰ محصول قیمت هر محصول ۵ هزار تومان و از ۱۰ تا ۱۰۰ محصول قیمت هر محصول ۴ هزار تومان است. در حالی که هنوز بسیار ارزان است، انگیزه بیشتری را برای مشتریان فراهم می کند. اگر کالایی را از یک شهر در یک فروشگاه اینترنتی شهری دیگر سفارش دهید، هزینه حمل و نقل اضافی می پردازید، اما به مک دونالد نیز فکر کنید که ممکن است برای همان برگر در مکان دیگری کمی بیشتر هزینه کند.
سادهترین روش قیمت گذاری برای یک محصول
برای استفاده از این استراتژی، اکانتتان باید حداقل ۵۰ تبدیل (Conversion) در ماه گذشته داشته باشد. گوگل باید بتواند هم احتمال تبدیل را در نظر بگیرد و هم ارزش تبدیل احتمالی (Conversion Value)را در نظر بگیرد. از این استراتژی صرفاً در کمپین تبلیغات یوتیوبی میتوان استفاده کرد. در تنظیمات این استراتژی باید قیمت مشخصی را برای View CPV مشخص کنید. این قیمت حداکثر مبلغی است که حاضرید برای هر بازدید یا تعامل کاربران با ویدئوهای تبلیغاتی پرداخت کنید.
اصلا مهم نیست چقدر برای ساخت آن هزینه کرده یا رقبای شما چه نرخی تعیین کرده اند؛ زیرا قیمت گذاری مبتنی بر ارزش با استراتژی های قیمت گذاری دیگر تفاوت دارد. این روش قیمت گذاری زمانی استفاده میشود که شرکتها یک نسخه پایه از محصولات خود را ارائه میکنند و انتظار دارند کاربران برای ارتقا دسترسی به ویژگیهای بیشتر، هزینه پرداخت کنند. یکی از مزایای این روش، ایجاد انگیزه در مشتریان برای خرید سریعتر و افزایش نرخ تبدیل است. بسیاری از کسبوکارها، از فروشگاههای خردهفروشی گرفته تا شرکتهای ارائهدهنده نرمافزار CRM، از این روش برای جلب توجه مشتریان استفاده میکنند. بهطور مثال، هنگام ارائه تخفیفها، نمایش قیمت قبلی (مثلاً ۲۰۰ هزار تومان) و قیمت جدید (مثلاً ۱۵۹ هزار تومان) به همراه برچسب “٪۲۰ تخفیف” باعث افزایش جذابیت خرید میشود. همچنین، سیستمسازی در فروش با این تکنیک میتواند تقویت شود، زیرا ایجاد حس فوریت و ارزش بالاتر در ذهن مشتری، خریدهای ناگهانی را افزایش میدهد.
استراتژی قیمتگذاری مبتنی بر ارزش
قبل از اینکه درباره قیمت گذاری صحبت کنید و روی محصول یا خدماتتان قیمت بگذارید، لازم است اهداف قیمتگذاری خودتان را مشخص کنید. قیمت گذاری یک استراتژی مهم است چون ارزش محصول یا خدماتتان را به مشتری نشان میدهد. وقتی محصولی را با قیمت مشخصی به بازار معرفی میکنید و استقبال خوبی از آن میشود، یعنی محصولتان ارزش این پول را دارد. زمانی که استراتژی قیمت گذاری را توسعه میدهید در واقع میخواهید مطمئن شوید که قیمت نهایی برای خریداران مناسب است. در این استراتژی نیازی به تعیین قیمت برای محصول و خدمات نخواهد بود. قیمت محصول و خدمات بر اساس قیمت تمام شده در خط تولید تعیین میشود که منجر به بهینه شدن سود خواهد شد.
بهترین استراتژیهای قیمت گذاری برای افزایش درآمد
(اگر ویدئو کمتر از ۳۰ ثانیه بود، کاربر باید تا انتها ویدئو را تماشا کند.) این شیوه قیمت گذاری در گوگل ادز برای افزایش آگاهی از برند در تبلیغات یوتیوبی مناسب است. گزینه Smart Bidding یک استراتژی پرداخت هزینه خودکار است که به طور خاص برای گوگل ادز ایجاد شده است. تمرکز استراتژی پرداخت هزینه هوشمند بر افزایش نرخ تبدیل (Conversion) تبلیغات است. هرچقدر تعداد کمپینهای تبلیغاتی شما افزایش پیدا کند، استفاده از استراتژی قیمت گذاری دستی سختتر خواهد شد. به نحوی که در بسیاری از کمپینها، ادگروپها یا کلمات کلیدی میتواند به یک چالش بزرگ تبدیل شود. در این صورت حتی ممکن است به بیش از یک نفر برای مدیریت کمپینها نیاز داشته باشید.
چه عواملی در نمایش تبلیغات گوگل ادز تاثیر مستقیم دارند؟
اگر میخواهید نرخ ورود و خروج محصولات فروشگاه خود را در تمام طول سال ثابت نگه دارید، یک استراتژی قیمت گذاری بالا میتواند به شما کمک کند. با ارزیابی محبوبیت محصولات خود در دورههای خاص در طول سال، میتوانید از قیمت پایین به تدریج برای افزایش فروش در ماههای معمولی استفاده کنید. از این بین شاید قیمتگذاری ارزشی، مهمترین استراتژی قیمت گذاری باشد. چون نشان میدهد محصولات یا خدمات شما، چقدر از نظر مشتریها ارزشمند هستند.
استراتژی قیمتگذاری نفوذی وقتیه که شرکتها با قیمتهای خیلی پایین وارد بازار میشن و بهشدت مورد توجه رقبایی قرار میگیرن که قیمتهای بالاتری دارن. وقتی شرکتها نسخه اصلی محصولشون رو ارائه میدن به این امید که کاربرها برای بهروزرسانی یا دسترسی به امکانات بیشتر، بعدا ازشون بخرن، درواقع از استراتژی قیمتگذاری فریمیوم استفاده میکنن. این دورهها میتوانند به شما در رسیدن به اهداف تجاری و موفقیت در بازار رقابتی کمک کنند. داشتن یک استراتژی قیمتگذاری به معنای این است که شما برنامهای دقیق و حسابشده برای تعیین قیمت دارید و میدانید که هر تصمیم قیمتی چه تأثیری بر مشتریان، رقبا و سودآوری شما خواهد داشت.
استراتژی قیمت گذاری مبتنی بر رقابت چیست؟
این استراتژی نیز به مانند دیگر شیوههای قیمت گذاری خودکار گوگل ادز مزایا و معایب خود را دارد. این استراتژی برای افزایش آگاهی از برند کاربرد فراوانی دارد؛ زیرا در مواقعی که کاربران تبلیغات شما را رد کنند، هزینهای پرداخت نمیکنید. در حالی که وقتی از استراتژی CPM بهره میبرید، نمایش تبلیغ حتی بدون دریافت impression مناسب هم شامل هزینه میشود.
مثلاً سایت متمم، در لحظۀ نگارش این مقاله، ماهیانه ۷۴ هزار تومان برای حق عضویت طلب میکند. متمم به این نتیجه رسیده است مخاطبان او باور دارند محصولی که ارائه میدهد، به این اندازه ارزش دارد. این مدل برای کسبوکارهای اشتراکمحور مثل نماوا یا نرمافزارهایی مثل نرمافزارهای حسابداری بسیار مناسب است.
قیمتگذاری کاهش تدریجی قیمت (skimming pricing strategy )
تنها کافی است اطمینان حاصل کنید که مخاطبان شما به اندازه کافی تمایل به خرید و پرداخت هزینه محصول دارند. در این روش شما نباید با پرداخت هزینههای کم و بیش بر اساس معیارهای خارج از محدوده، برای فروش محصول خود مشکل ایجاد کنید . قیمت گذاری پریمیوم روشی است که در آن قیمت بالاتری برای محصول و خدمات تعیین شده و تاکید آن نیز روی کیفیت و انحصار است.
بنابراین، شرکتهایی که از این استراتژی استفاده میکنند، باید با تیمسازی فروش قوی و استفاده از ابزارهایی مانند نرمافزار CRM، ارزش واقعی محصول خود را به مشتریان نشان دهند. شرکتهای کوچک ممکن است از تخفیفهای موقت هم برای افزایش فروش استفاده کنند. استراتژی قیمت گذاری موقت شامل کوپن، کاهش قیمت فصلی و حتی خرید در حجم بالا میباشد.
این شیوه قیمتگذاری نسبت به ۲ شیوه دیگر دارای مزیتهای نسبی است، زیرا در نهایت هدف خود را افزایش فروش قرار داده است. در قیمتگذاری برای فروش، قیمتها در حدی تعیین میشود که منجر به فروش شود. در این مطلب سعی کردیم در مورد استراتژی های قیمت گذاری با شما صحبت کنیم و اطلاعات مهمی در این خصوص در اختیارتان قرار دهیم. اگر به دنبال کسب و کاری پر سود هستید، باید قیمت درستی برای اجناس و خدمات خود تعیین نمایید. همواره برندهایی که قیمت معقول و متناسب با شرایط جامعه هدف خود دارند، به بهترین درآمدها می رسند و شما هم می توانید یکی از آن ها باشید. این شیوه از قیمت گذاری که به Cost Plus هم معروف است، یعنی اضافه کردن درصدی مشخص به هزینه اولیه ساخت یک محصول یا خدمت.
قیمت گذاری رقابتی، قیمت گذاری مبتنی بر هزینه، قیمت گذاری پویا، قیمت گذاری فریمیوم، قیمت گذاری نفوذ و قیمت گذاری مبتنی بر ارزش. در این نوع قیمت گذاری باید به این فکر کنید که مشتریان شما مایلاند برای محصولات آنلاین شما چه هزینهای بپردازند، و از طرفی هزینه خرید یا ایجاد آن محصول برای شما چقدر است. علاوه بر این میتوانید کمپینهای آنلاینی که برای تبلیغ محصول یا خدمات مشابه وجود دارد را، برای کسب اطلاع از نحوه قیمت گذاری رقبا، بررسی کنید.
استراتژی قیمت گذاری بر اساس منطقه جغرافیایی
ممکن است مشتری احساس کند بیش از حد در یک جهت تحت فشار قرار گرفته است. شما انتخاب های متعددی به مشتری می دهید و یک انتخاب را چندین برابر جذاب تر از انتخاب های دیگر می کنید. مشتری مطمئن است که پروژه تکمیل شده با قیمت ثابت تحویل داده می شود. مردم اغلب فکر می کنند که لباس های گران تر (برند) اغلب با کیفیت بالاتر برابر است.
شما همچنین هزینه بستهبندی، حمل و نقل و سایر هزینهها را ۱۰ هزار تومان محاسبه میکنید. آژانس نمو مارکتینگ، در سال ۱۳۹۹ فعالیت خود را در شهر شیراز آغاز کرد و اکنون بیش از دهها پروژه موفق در کارنامه خود دارد. این مجموعه تیمی حرفهای در اختیار دارد و خدمات حرفهای طراحی سایت، سئو سایت و دیجیتال مارکتینگ به کسبوکارها ارائه میدهد. بهترین راه برای رسیدن به این هدف کمک گرفتن از کارشناسان بازاریابی است.
در نتیجه، انواع روشهای قیمتگذاری از جمله قیمتگذاری براساس ارزش، قیمتگذاری براساس رقابت، قیمتگذاری براساس مشتری و قیمتگذاری نفوذ هرکدام ویژگیها و مزایا و معایب خود را دارند. انتخاب بهترین روش قیمتگذاری برای هر کسب و کار بستگی به وضعیت بازار، محصول یا خدمت ارائهشده، رقبا، مشتریان مورد هدف و استراتژی کلی کسب و کار دارد. این فرآیند به عوامل متعددی از جمله هزینههای تولید، ارزش درکشده توسط مشتری، شرایط بازار و رقابت وابسته است. وقتی قیمت محصولتان خیلی بالا باشد، ممکن است مشتریان از خرید منصرف شوند و به سمت رقبای شما بروند. از سوی دیگر، قیمت خیلی پایین نیز میتواند به مشتری این پیام را برساند که محصول شما کیفیت مناسب یا ارزش خرید ندارد. بنابراین، یافتن تعادل مناسب میان این دو حالت، کلید موفقیت در قیمتگذاری است.
شامل تمامی هزینههایی است که برای ساخت یک محصول یا ارائه یک خدمت لازم است. این هزینهها شامل سرمایهی اولیه، هزینه نیروی کار، هزینههای مربوط به نگهداری و مدیریت، و سایر هزینههای مرتبط با فرآیند تولید میشود. به طور کلی، هر گونه هزینهای که در مسیر تولید محصول صرف شود، تحت عنوان هزینه تولید محسوب میگردد و نقش بسیار مهمی در قیمتگذاری یک محصول دارد.
قیمت گذاری کار خیلی حساسی است، باید محصولات را با قیمتی به بازار عرضه کنید که مشتری بخرد و خودتان هم سود خوبی ببرید. اگر میخواهید تمام نکات مربوط به قیمتگذاری را بدانید و بهتر با آن آشنا شوید، تا آخر این مقاله همراهمان باشید. حالا که با روشهای مختلف استراتژی قیمت گذاری در بازاریابی آشنا شدید بهتر است اطلاعاتی در مورد چگونگی ایجاد یک استراتژی قیمت گذاری کسب کنید. بنابراین کسبوکارها برای اینکه یک طرح بازاریابی موفق داشته باشند، باید قیمت مناسبی برای محصولات و خدمات خود تعیین کنند.
- در این نوشته از نمو مارکتینگ، شما با بهترین استراتژی های قیمت گذاری، کاربرد و اهمیت هر یک آشنا شدید.
- علاوه بر تولید محصولاتی با کیفیت عالی، باید به موضوع دیگری هم توجه داشته باشید!
- برای اینکه این مرحله را به بهترین شکل پیش ببرید، توصیه میکنیم با مشتریان فعلی صحبت کنید و اطلاعات بیشتری راجع به آنها کسب کنید.
- اریک دولانسکی، دانشیار بازاریابی اعتقاد دارد این که مشتری مایل است برای محصول چقدر پول بدهد، به هزینه های فروشنده ربطی نداشته و به میزان ارزشی که برای محصول یا خدمت می خرد، ربط خواهد داشت.
تضمین می کند که تفاوت هزینه های مربوط به فروش در یک مکان جغرافیایی متفاوت پوشش داده می شود. شما به رقابت وابسته هستید و در هیچ موردی نمی توانید خود را از نظر قیمت متمایز کنید. و به سختی می توان این موضوع را حل کرد، زیرا این قیمت ها برای رقابت شما نیز مفید است. این جمله معروف ست گادین، نویسنده و کارآفرین معروف آمریکایی، بهخوبی اهمیت… در بخش بعدی، چند تاکتیک کاربردی برای قیمت گذاری را به شما آموزش خواهیم داد. هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما میفرستیم.
داشتن استراتژی قیمت گذاری، یکی از بایدهایی است که بسیاری از کسبوکارها آن را ناچیز میشمارند و البته که ضررش را میبینند. بااینحال، قیمت بلیتهای INBOUND با گذشت زمان تغییر میکنند و درواقع استراتژی بهکاررفته را میتوان ترکیبی از قیمت گذاری پویا و مبتنی بر ارزش، در نظر گرفت. این سرویس، سه نسخه متفاوت از محصولات خود را با قیمتهای مناسب ارائه میکند و مشتریان میتوانند از میان آنها، نمونه مناسب را با ویژگیهای قابل تنظیم و انعطافپذیر، انتخاب کنند. قیمت گذاری رقابتی، قیمت گذاری به اضافه هزینه، و قیمت گذاری مبتنی بر ارزش. معاملات بازاریابی بسته ای میتواند به شما کمک کند تا محصولات بیشتری را نسبت به زمانی که آنها را به صورت مجزا ارائه میکنید، به فروش برسانید. این استراتژی روشی هوشمندانه برای فروش و فروش متقابل پیشنهادهای خود به روشی است که برای مشتری و اهداف درآمدی برند شما مفید باشد.
کسبوکارهایی که از نرمافزار CRM استفاده میکنند، میتوانند بهصورت مداوم قیمتهای رقبا را بررسی کرده و استراتژی خود را تغییر دهند. برای مثال، اگر یک شرکت مشاهده کند که رقیب اصلیاش قیمتهای خود را کاهش داده، میتواند با ارائه تخفیفهای ویژه یا پیشنهادات خاص، مشتریان را حفظ کند. همچنین، تیمسازی فروش در این مدل اهمیت زیادی دارد، زیرا تیمهای فروش باید بتوانند مشتریان را متقاعد کنند که حتی با وجود قیمت مشابه یا بالاتر، محصول ارزش بیشتری ارائه میدهد. مقاله حاضر، رویکردها و استراتژی های مختلف قیمت گذاری را بر اساس دو نقطه مرجع استراتژیک در مراحل مختلف چرخه عمر محصول، جانمایی کرده است. این نقاط را میتوان برای هماهنگی استراتژی های قیمت گذاری با استراتژی های سایر عناصر آمیخته بازاریابی، یعنی استراتژی های محصول، ترویج و توزیع، استفاده نمود. درواقع بازاریابی باید همیشه با ارزش همراه باشد؛ بنابراین استفاده از استراتژی قیمتگذاری مبتنی بر ارزش میتواند به تقویت تقاضا برای محصولات و خدمات شما کمک کند.
پلتفرم گوگل ادز بر پایه الگوریتمهای هوشمند، بهینه کردن نرخ تبدیل (conversion) را در این استراتژی لحاظ میکند. هدف این الگوریتم افزایش تبدیل و در عین حال کنترل هزینه تبلیغات است. به نحوی که اگر احتمال وقوع یک تبدیل را تشخیص دهد، عدد Max CPC را افزایش میدهد.