افزایش ترافیک سایت

بهترین ابزارها برای تحلیل رقبا و سایت خودمان + ۱۰ ابزار قوی

شاید عجیب به نظر برسد، ولی سئوی سایت شما تا حد زیادی به نحوه فعالیتتان در شبکه‌های اجتماعی بستگی دارد. شبکه‌های اجتماعی ابزارهای قدرتمندی هستند که با استفاده از آنها می‌توانید یک ارتباط منسجم و قوی با مخاطبانتان برقرار کنید و نتیجه این ارتباط را در ترافیک سایت خود مشاهده کنید. با بررسی فعالیت رقبای خود در شبکه‌های اجتماعی درمی یابید که چه محتوایی بیشترین بازخورد را دریافت می‌کند و چه پلتفرم‌هایی برای فعالیت شما بهترین نتیجه را در پی دارند. همچنین از موارد نارضایتی کاربران رقبا هم مطلع خواهید شد که می‌تواند عامل مهمی برای رقابت باشد.

در بین ابزارهای سئو، سمراش یکی از ابزارهای محبوب و قدرتمند محسوب میشه که بخش های مختلفی برای جستجو و تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی داره. ابزار SEMrush علاوه بر این که وضعیت یه کلمه کلیدی یعنی حجم جستجوی ماهانه، سختی، CPC و ترند رو در اختیارتون می ذاره، یه لیست پیشنهادی از کلمات هم بر اساس کلمه ای که وارد کردید، آماده می کنه. به جز این اطلاعات می تونید ۱۰ نتیجه برتر SERP رو هم برای کلمه ای که وارد کردید، ببینید.

مشاهده رتبه در موبایل و دسکتاپ

یا محتوایی ایجاد کنید که به ویژه منحصر به فرد و مرتبط با پایگاه مشتری شما باشد که رقبای شما فکری برای ایجاد آن نکرده اند. اگر هم یک برندِ با سابقه هستید، می‌توانید در اینترنت، کلمات کلیدی خوبی پیدا کنید و بفهمید که کاربران چه چیزهایی درباره برند یا محصولات شما جستجو می‌کنند. سفر خریدار، مشخص کننده تجربه‌ای است که می‌خواهید برای مشتریانتان فراهم کنید. در هر مرحله از این فرآیند، مشتری تمایلات متفاوتی دارد؛ بنابراین کلمات کلیدی که جستجو می‌کند متفاوت است. هدف ما در اینجا این است که برای هر مرحله، لیستی از کلیدواژه‌های مرتبط را پیدا کنیم.

Compete PRO یک ابزار “هوش دیجیتال” در نظر گرفته می شود، که برای ردیابی رفتار مصرف کننده آنلاین منفعل، روند فصلی بین رقبا و اطلاعات جمعیتی مورد استفاده قرار می گیرد (برای بررسی این اطلاعات باید سایت خود را ثبت کنید). Simply Measured یکی از بهترین تجمع داده های خام برای معیارهای اجتماعی است. این به شما کمک می کند تا از عملکرد رقبا در مورد روندها، مارک تجاری، ترافیک، تبدیل و موارد دیگر مطلع شوید. با استفاده از آن، دریابید که چه تبلیغاتی برای وب سایت های مختلف و مارک های برتر ارائه می شود. می توانید مکان و اندازه تبلیغات اخیراً نمایش داده شده را مشاهده کنید و Moat راهنمای گام به گام مکان تبلیغات خود را ارائه می دهد. هنگامی که رقبای اصلی خود را شناسایی کردید، می خواهید تا حد امکان اطلاعات بیشتری در مورد آنها جمع آوری کنید.

برای این که بتوانیم از رقبای خود سبقت بگیریم، لازم است با دقت سایت های آن ها را آنالیز کنیم و اطلاعات کامل و دقیقی درباره نحوه جذب بازدیدکنندگان به آن سایت ها به دست آوریم تا بتوانیم برای پیروزی دراین رقابت، برنامه ریزی کنیم. ابوالفضل حائری، مشاور اجرایی سئوی ایمالز، در وبینار رایگان تریبون قرار است تجربیات خود در مهندسی معکوس استراتژی سئو رقبا را بیان کند و درباره این روش و نحوه اجرای آن صحبت کند. بازاریابان یاد‌ می‌گیرند چگونه سئو را برای تحلیل رقبا انجام دهند تا رتبه خود را حفظ کرده و مطمئن شوند که در جایگاه خوبی در صنعت خود باقی‌ می‌مانند. حتی با توجه به گزارشی که ارائه می کنه می تونید کنیبالیزیشن های سایت و صفحات تکراری رو هم تشخیص بدید. در کل یک ابزار کارآمد؛ که با گذاشتن وقت و تحلیل درست می توانید اغلب ایرادات یک سایت رو با اون بیرون بکشید. یکی دیگه از بهترین ابزار ها برای تحلیل سایت و سئو استفاده از سایت موز هست.

با وجود این، بسیاری از صاحبان کسب و کار از اجرای سئو تحلیل رقابتی اجتناب می کنند زیرا افراد یا منابع لازم برای انجام آن را ندارند. در این مورد، استخدام یک آژانس بازاریابی دیجیتال مانند Thrive می تواند بهترین تصمیم را برای تجارت شما ثابت کند. Thrive خدمات مدیریت سئو ممتازی را ارائه می دهد که شامل SEO تجزیه و تحلیل رقبا می شود، بنابراین با ما تماس بگیرید و بیایید استراتژی بازاریابی مبتنی بر داده شما را شروع کنیم. Ontolo ابزاری مناسب برای نظارت بر بک لینک و بازاریابی محتوا و آنالیز رقبا در سئو است.

آموزش تحلیل رقبا در سئو

ارائه این نقشه انفجاری به یک شرکت یا فریلنسر طراحی سایت می‌تواند به عنوان یک پروپوزال اولیه تلقی شده و برآوردی از زمان و هزینه انجام پروژه فراهم کند. افرادی که سابقه فعالیت بیشتری دارند، سایت‌ های رقیب خود را به خوبی می‌شناسند. اما افراد تازه کار هم پس از کمی فعالیت در حوزه خود، سایت‌ های رقیب را خواهند شناخت.

با ابرسرورها می‌توانید سرور با سیستم‌عامل دلخواه خود را در چند دقیقه انتخاب و نصب نموده و آزادانه منابع سرور خود را کاهش و افزایش دهید. این گزارش ها درک درستی از مخاطبان به شما می دهند، به بهبود برنامه های بازاریابی شما کمک می کنند و کمپین های رسانه ای شما را موثر می کنند. همچنین شما می توانید مقایسه دقیق کلیه مهم ترین آمارها مانند تعامل، تغییر پیروان در طول زمان و میانگین پاسخ را مشاهده کنید. در واقع، این غیرعادی نیست که دو شرکت گاهی با هم رقابت کنند و در زمان‌های دیگر همکاری کنند. به عنوان مثال، یک رقیب ممکن است مایل باشد که مشتریان را به شما ارجاع دهد، اگر آنها به یک بازار خاص خدمت نمی کنند. اما برای انجام این کار، آنها باید شما را بشناسند، اعتماد کنند و دوست داشته باشند.

با جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود، می‌توانید ببینید کدام رقبا در صدر نتایج ظاهر می‌شوند. همچنین می‌توانید از ابزارهایی مانند Google Search Console و Google Trends برای درک بهتر از عملکرد کلمات کلیدی و روندهای جستجو استفاده کنید. برای مثال اگر فروشگاه گل دارید در کیورد خرید گل و گیاه اولین رقیب شما در تصویر زیر مشخص شده است و رقبای بعدی در سایر رتبه‌ها قرار دارد. کلمات کلیدی به شما کمک می‌کنند تا محتوای وب‌سایت خود را به کاربران هدفمند معرفی کنید و ترافیک وب‌سایت خود را افزایش دهید.

کلمات کلیدی رقبا یکی از بهترین چیزهایی است که به شما کمک می کند تا در روند کار سئو سایت خود، بهبود خوبی داشته باشید. به طور کلی هدف اصلی از تحقیق کلمات کلیدی این است که بهترین عباراتی که بیشترین جستجو و ارزش را داشته اند، استخراج و از آن ها در روند سئو داخلی و خارجی سایت خود استفاده کنیم. چون این تحلیل به شما کمک می‌کند تا دید بهتری نسبت به فعالیت خود داشته و شانس موفقیت استراتژی انتخابی، بیشتر شود. می دانید که سئو یکی از مهمترین مهارت هایی است که برای رشد یک وب سایت باید به کار بگیرید.

ابزار گوگل کیوورد پلنر Google Keyword Planner

اما برای ایجاد آن، باید بدانید رقبای شما چه کسانی هستند و چه چیزی را به بازار می آورند. تمامی کالاها و خدمات این فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است. همچنین رتبه گیری این کلمات بصورت ارگانیک، کاری دشوار و بصورت پولی، کاری هزینه بر است.

امیدواریم که با استفاده از نکاتی که در این مقاله برایتان بیان کردیم، روند سئو کلمات کلیدی سایتتان با سرعت بالاتری انجام شود و صرف هزینه های بیهوده برای استراتژی های اشتباه، محفوظ بمانید. خوشحال می شویم که اگر مشکلی در زمینه شناسایی و یافتن کلمات کلیدی رقبا داشتید، آن را با ما در میان بگذارید. یکی از بهترین ترفندهای موجود، استفاده از ابزار برای یافتن کلمات کلیدی رقبا است. در این مطلب از نیوسئو قصد داریم تا ۵ ابزار برتری که در این زمینه فعالیت داشته و سئوکاران زیادی از آن ها بهره می برند را به شما عزیزان معرفی کنیم. بعد، با آنالیز عبارات کلیدی صفحات رقیب، استراتژی محتوای خود را به بهترین شکل تدوین کنید؛ اما یک راه ساده و مطمئن‌تر نیز برای آنالیز کیوردهای رقبا وجود دارد و آن استفاده از خدمات سئو در آژانس دیجیتال مارکتینگ لین است. با بررسی اطلاعات ارائه شده می‌توان در خصوص ترافیک ارگانیک در ماه جاری، تحلیل بک لینک‌ ها، Domain Authority و ترافیک پولی کسب شده توسط سایت رقیب بیشتر فهمید.

نرخ کلیک بالا نشان‌دهنده این است که عنوان و توضیحات شما برای کاربران مفید بوده. گوگل، در صورتی که CTR بالایی داشته باشید، به سایت شما امتیاز بیشتری می‌دهد. به‌طور مثال اگر ۱۰۰۰ نفر سایت شما را در نتایج جست‌وجو مشاهده کرده‌ و ۵۰ نفر بر روی لینک شما کلیک کرده‌اند، نرخ کلیک شما ۵٪ است.

با این کار، گوگل لیستی از سایت‌های فعال در این حوزه را به شما معرفی می‌کنند. این سایت‌ ها رتبه سئو خوبی دارند و بهترین انتخاب برای تحلیل عملکرد و آنالیز شیوه رفتاری هستند. با تجزیه و تحلیل رقبا از نظر سئو، می‌توان فعالیت و جایگاه سایت خود را با آن‌ها مقایسه کرد. این آنالیز بسیار کارآمد است و باعث بهبود رتبه سایت شما در نتایج گوگل می‌شود. افزایش نرخ تبدیل سایت، جذب ترافیک ارگانیک بیشتر و صرف هزینه کمتر برای ترافیک پولی از دیگر نتایج مثبت سئو مگ آنالیز سئو سایت‌ های دیگر است.

ابزارهایی که نیاز دارید شامل کلیدواژه‌های هدایت کننده، واسطه‌ها و وب‌سایت‌های بررسی و پرسش و پاسخ هستند. در این مرحله، محتوا و جمع آوری مخاطب اهمیت بالایی دارد و شما باید علایق افراد مورد نظر که همان پرسوناهای ایده آل هستند را بشناسید و با استفاده از محتوا، آن‌ها را به مشتری تبدیل کنید. ابزارهایی که در این مرحله نیاز دارید، کلیدواژه‌های اطلاعاتی و یک قیف بازاریابی است.

ابزار Open Site Explorer از دیگر ابزارهای تحلیل رقبا است که با ارائه اطلاعات کاربردی به شما کمک می‌کند تا عملکرد وب سایت‌ رقبای خود را مورد بررسی قرار دهید. این ابزار بک لینک‌های مفید وب سایت‌های مورد نظرتان را به شما نشان می‌دهد و علاوه بر آن، لینک‌های داخلی و خارجی موفق آنها را نیز پیدا می‌کند. قابلیت کلیدی این ابزار، جستجو و نظارت بر لینک‌های یک وب سایت است که به دنبال آن میزان اعتبار و دامنه صفحه مورد نظر را نیز بررسی می‌کند. این ابزار به شما امکان می‌دهد کلمات کلیدی رقبا، رتبه‌بندی آنها، بک لینک‌ها، ترافیک ارگانیک و بسیاری از معیارهای دیگر را تجزیه و تحلیل کنید.

در واقع شانس موفقیت یک برنامه هدفمند، بیشتر از یک پروژه پیچیده و نامنظم است. پیدا کردن کلمات کلیدی رقبا یکی از مهم ترین گام ها برای موفقیت در سئو است. برای این کار، ابزارهای خارجی مختلفی از جمله گوگل پلنر، اس ام راش، ماز، KeywordTool.io و… در سرتاسر جهان درحال استفاده هستند. همچنین شما می توانید نمونه های ایرانی آنها از جمله جت سئو، سئو سیگنال و میزفا تولز را به کار ببرید که به طور اختصاصی برای زبان فارسی طراحی شده اند.

برای شروع برنامه‌‎ریزی محتوایی خود‌، یک لیست کامل از کلمات کلیدی یا فهرستی از ایده‌های محتوا ایجاد کنید و آن را در یک فایل اکسل ساده ذخیره کرده یا از ابزاری مانند Ahrefs استفاده کنید. اکنون که فهمیده‎‌ایم تحلیل رقبای سئو چیست، وقت آن رسیده که در چند مرحله اساسی نحوه انجام تجزیه و تحلیل رقابتی را مورد بررسی قرار دهیم. توجه داشته باشید که موارد زیر، رایج‎‌ترین مراحل هستند و‌ می‌توانید آن‌ها را بلافاصله پیاده‌سازی کنید. بهینه‌سازی موتورهای جستجو تحت ابزار بازاریابی مبتنی بر داده قرار‌ می‌گیرد. روش‌های خاص سئو‌، مانند تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی سئو و تجزیه و تحلیل رقبا در سئو‌، نمونه‌هایی از بازاریابی مبتنی بر داده هستند. با انجام تحقیق کلمات کلیدی، عبارات بی ارزش و منفی که ارزشی برای بازاریابی آنلاین ما ندارند، حذف شده و در نهایت یک کمپین بی نقص بازاریابی پایه گذاری می شود.

پس از اینکه لیست کلمات کلیدی را تهیه کردید، نوبت به ارزیابی رقابت با کمک آن‌ها می‌رسد. تا زمانی که تجربه کافی بدست نیاورده باشید، قادر به یافتن کلیدواژه‌هایی با رقابت پایین، بدون ارزیابی کامل آن‌ها، نخواهید بود. اول از همه، شما نیاز به جدول‌های اکسل دارید تا کلمات مورد نظر را به همراه مرحله‌‌ای که مشتری در آن قرار دارد و به کلمه کلیدی مورد نظر مرتبط است و سایر موارد ضروری در آن وارد کنید.

به عنوان مثال خرید گوشی آیفون ۱۴، ویژگی‌های لپ‌تاپ Dell XPS 15 و تخفیف‌های دیجی‌کالا جزو این دسته قرار می‌گیرند. این نوع کلمات حداقل از ۳ واژه یا بیشتر تشکیل شده و جزئیات بیشتری در مورد یک موضوع ارائه می‌دهند. کفش ورزشی مناسب دویدن، بهترین موبایل سامسونگ برای عکاسی و تور ارزان کیش با هتل ۵ ستاره، از جمله کلمات کلیدی بلند به شمار می‌آیند. اما شما همچنین می توانید بر روی وب سایت هایی نظارت کنید که فقط در مورد رقیب یا محصولاتشان صحبت می کنند، اما به آن ها لینک نمی دهید. این به شما می گوید که آن ها به شما علاقه مند هستند، بنابراین شما می توانید رقیب خود را به لینک بکشید.

اهمیت بررسی کلمات کلیدی رقبا چیست؟

با این وجود، بهینه‌سازی و توجه به کلمات کلیدی مترادف، می‌تواند باعث افزایش تماس‌ها و مراجعه حضوری شود. این ابزار به همراه برخی از ابزارهای دیگر که مگ سئو توسط شرکت های مختلف تولید و ارائه می شوند، می توانند کمک کنند تا شما راحت تر و سریع تر به هدف خود برسید. حتی با این ابزارها می توانید آنالیز رتبه کلمات کلیدی در سایت را هم دقیقا تشخیص دهید. برای خلاصی از این وضعیت، می توانید سفارش تحقیق کلمات کلیدی و تولید محتوای سایت خود را به رایا مارکتینگ بسپارید. رایا مارکتینگ با داشتن کادر متخصص در این زمینه می تواند دغدغه شما را در این خصوص رفع کند. شما می توانید گزارشات مفصلی درباره رقبای اصلی، از جمله داده ها در مورد موقعیت های متوسط آن ها، پیش بینی ترافیک و دید وب سایت، دریافت کنید.

همچنین می توانید داده ها را برای صفحه اول هر جستجوی پیگیری شده جمع آوری کرده و براساس قابلیت مشاهده آن ها را سفارش دهید. در یک کمپین سئو تحلیل رقبا، موفقیت بیشتر به یافتن شکاف یا قطع ارتباط بین رقبا و مخاطب و پر کردن آن شکاف بستگی دارد. این می تواند یک کلمه کلیدی کم رقابت یا یک مقاله ساده و مفید باشد که به شدت جستجو شده و رقابت شما هنوز برای آن ایجاد نشده است.

آنالیز کلمات کلیدی رقبا

پس می توانید با استخراج کلمات کلیدی سایت آن ها، راه های جدیدی برای کانتنت مارکتینگ خود باز کنید. کلمات کلیدی رقبا و تشخیص آن ها، تاثیر بسیار زیادی در دیده شدن سایت شما و کانتنت مارکتینگ محتوایی شما باشد. به شما این امکان را می دهد که بفهمید کدام وب سایت ها متعلق به همان مالک وب سایت هستند. این کلیه اطلاعات مربوط به ورودی در یک صفحه، جمع آوری شده از منابع عمومی را فراهم می کند. این می تواند به شما کمک کند تا لینک های وبلاگ نویسان و وب مسترها را در زمینه خود تجزیه و تحلیل کنید تا استراتژی ایجاد پیوند خود را ایجاد کنید، از رقبا خود پیوندهای با کیفیت بسازید و محتوای طعمه پیوند را بنویسید. وقتی کلمات کلیدی پولی و تبلیغاتی رقبا را جمع آوری کردید، می‌توانید با ابزارهایی مانند SpyFu، از تبلیغات کلیکی و هزینه‌های ماهانه تبلیغات آن‌ها با خبر شوید.

ابزار تحلیل رفتار سایت فروشگاهی و اهمیت آن

حجم جست‌وجو نشان می‌دهد که یک کلمه کلیدی چند بار در ماه توسط کاربران جست‌وجو می‌شود. این بررسی به شما کمک می‌کند تا کلمات کلیدی با ارزش و متناسب با استراتژی خود را انتخاب نمایید. حتی اگر به بهترین شکل در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی حضور داشته باشید، باز هم موفقیت شما تا حد زیادی به تبلیغات بستگی دارد و بنابراین اگر با تلاش زیاد باز هم از رقبا عقب مانده‌اید، بهتر است استراتژی تبلیغاتی آنها را بررسی کنید. در چنین شرایطی لازم است استراتژی تبلیغاتی رقبا را بررسی کنید تا بدانید از چه رسانه‌هایی برای انتشار محتوای تبلیغاتی خود استفاده می‌کنند. با این کار از نقاط ضعف رقبا هم مطلع خواهید شد و می‌توانید از مجموع این اطلاعات، برای تبیین استراتژی تبلیغاتی خود استفاده کنید.

چرا کیورد تارگتینگ مهم است؟

هر تصمیمی که بگیرید، توجه داشته باشید که هدف شما کاهش هزینه هر کلیک برای کلیدواژه‌های پولی است. افزایش، ساخت، چطور، چگونه، بهترین راه، سریع‌ترین راه، چرا، آموزش، ابزار و… ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید. از جلسه ۲ تا جلسه ۲۲ قراره درباره سایت الکسا و آموزش اون با هم صحبت کنیم. اما به صورت اجمالی در این اینجا یک معرفی کوتاه از ویژگی های الکسا بهتون میگم. برای اطلاعات تخصصی تر و حتی راه اندازی تگ منیجر و اتصال اون به آنالتیکس فعلا دوره یا آموزشی در میزفا نداریم، اما به زودی آموزش های اون در سایت میزفا قرار داده خواهد شد و آدرسش رو در این بخش برای شما قرار می دیم.

تجزیه و تحلیل رقبا در سئو شامل تحقیق در مورد محتوا و سایر عناصر محتوا، مانند پیوندها و کلمات کلیدی که یک رقیب استفاده کرده است، می باشد. به زبان ساده، این یک مقایسه سئو بین دو وب سایت رقیب در یک صنعت یا تجارت مشابه است. برای کارآمد بودن‌، اکثر بازاریابان از ابزار تجزیه و تحلیل رقابتی سئو برای ساده‌‎سازی فرایند و جمع‌‎آوری داده‌های وسیع بدون کار زیاد استفاده‌ می‌کنند.

برای این که تلاش های سئو نتیجه بده و بتونیم سایت رو برای کلمات کلیدی خاصی بالا بیاریم، اول باید از وضعیت سایت خودمون مطلع باشیم. ابزار ahref یک ابزار خوب سئو هست اما برای نتایج فارسی ضعیفه و زیاد پیشنهادش نمی‌کنیم اما به‌هرحال نحوه کار با اون رو برای افرادی که سایت خارجی دارند، آموزش میدیم. ترکیباتی مانند لباس زمستانی ترند ۲۰۲۵، تور نوروزی ترکیه و تخفیف‌های بلک‌فرایدی (Black Friday) نمونه‌ای از کلیدواژه‌های فصلی‌اند.

شناسایی کلمات کلیدی رقبا با ابزار  Google Keyword Planner

کار با این ابزار ساده است و در حال حاضر یکی از بهترین های ابزار آنالیز سایت است. با استفاده از تب site explorer آدرس سایت رقیب خود را وارد کرده و سپس از قسمت organic keyword می توانید لیست کاملی از کلمات کلیدی سایت رقبا را مشاهده و بررسی کنید. اگر در زمینه سئو فعالیت دارید، می دانید که تحلیل سایت رقبا و آنالیز سئو سایت و بررسی سایت های رقیب تا چه اندازه اهمیت دارد. گاهی برای پیشرفت و بهبود عملکرد در یک حوزه، نیاز به تحقیق بیشتر داریم. چون این تحقیق به ما کمک می‌کند تا شناخت بهتری نسبت به مخاطبان کسب کرده و اهداف خود را متناسب با آن‌ ها تنظیم کنیم.

آنالیز کلمات کلیدی رقبا

✔️ Google؛ ابزار رایگان برای تحلیل کیورد رقبا

وقتی کلمات کلیدی سرچ شده در گوگل را به خوبی در مقالات خود استفاده کرده و یافتن کلمات کلیدی سایت رقیب را جدی گرفته باشید، می توانید با خیال راحت از نام و برند و مقالات رقیب استفاده کنید و مخاطب را به آن لینک کنید. مخاطب اگر از سایت و محصول شما نکات ارزنده تر و بهتری دریافت کرده باشد، به سایت شما باز گشته و خدمات و محصولات مورد نیاز خود را از شما می گیرد. ISpionage یکی از ابزارهای آنالیز سایت هار رقیبان است که به راحتی می توانید ببینید کار رقبا در جستجوی ارگانیک چیست.

  • برای حل این مسئله، شهر محتوا با ارائه خدمات تحقیق کلمات کلیدی در کنار شماست و می تواند گزارش بسیار جامعی از کلیدواژه های سایت های رقیب و کلمات کلیدی مرتبط به کسب و کار شما، ارائه دهد.
  • در واقع شانس موفقیت یک برنامه هدفمند، بیشتر از یک پروژه پیچیده و نامنظم است.
  • پایین بودن میزان جستجوی یک عبارت به معنی خروج آن از استراتژی سئو نیست، این اقدام به ما کمک می‌کند تا اهداف کسب و کار را اولویت‌بندی کرده و منابع خود شامل تولید محتوا و لینک‌سازی خارجی را به مهم‌ترین مفاهیم اختصاص دهیم.

سئو یک رقابت برای بدست آوردن رتبه های برتر گوگل است بنابراین تحلیل رقبا اهمیت بالایی دارد. در سئو تحلیل رقبا برای شناسایی نقاط ضعف و قدرت رقیب و در نظر گرفتن استراتژی مناسب سئو است. برای بررسی ترافیک ورودی رقبا از ابزارهایی مانند سیمیلاروب یا ahrefs می‌توانید استفاده کنید.

برندهای معروف حجم جست‌وجوی بالایی داشته و سایت‌های جدید، شانس کمی برای رتبه گرفتن روی این کلمات دارند. مگر این‌که با کلمات کلیدی مرتبط، به‌صورت اختصاصی درباره آن‌ها تولید محتوا تولید کنند. در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید از موج‌های رسانه‌ای اطلاع پیدا کنید و از بازخورد آن، برای بالا بردن ترافیک و تعامل صفحه خود استفاده کنید. همچنین تولید محتوای آموزشی، پاسخگوی خیل عظیمی از مخاطبان خواهد بود که روزانه وقت زیادی را در شبکه‌های اجتماعی سپری می‌کنند و به دنبال پاسخی برای پرسش‌های خود هستند. برندسازی و ایجاد آگاهی از برند در بین کاربران فضای مجازی، یکی دیگر از مزایایی است که حضور در شبکه‌های اجتماعی برای شما به ارمغان می‌آورد.

بدین ترتیب می‌توانید از همان منابع و اطلاعات در جهت جذب ترافیک ارگانیک به وب سایت خود استفاده کنید و در مدت زمانی کوتاه میزان بازدید از صفحه‌تان را به طرز چشمگیری افزایش دهید. مهم نیست که چه نوع کسب و کاری دارید، هرگز فراموش نکنید که رقباتون رو باید مورد تجزیه و تحلیل قرار بدید و مراقب حرکات جدید اونها باشید. اگه میتونید به یک ابزار تکیه نکنید و داده هارو از چندین ابزار مختلف جمع آوری کنید تا بهترین استراتژی رو در پیش بگیرید. حالا که کلمات کلیدی رقبا رو پیدا کردید باید بدونید که هیچ ترفند جادویی وجود نداره که به شما کمک کنه به‌ سرعت تشخیص بدید کدوم کلمات کلیدی مهم‌ تر از بقیه هستند. برای تصمیم‌ گیری باید یک تحلیل و بررسی دستی از کلمات کلیدی رقبا انجام بدید و ارتباط اون ها ، ترافیک ارگانیک وSERP های فعلی رو در نظر بگیرید.اما هنوز اول کار هستید تا بتونید بهترین استراتژی رو بچینید. در این ابزار بخشی وجود داره که لیستی از صفحات برتر رقیب شما رو در اختیارتون قرار میده و قدرت کلی وب‌سایت رقیب رو از ۱ تا ۱۰۰ مشخص می‌کند.

برای این که وضعیت سایت خودتون رو محک بزنید، کافیه کلمات کلیدی که روشون کار کردید رو بعد از وارد کردن دامنه، به ابزار ردیاب کلمات اضافه کنید. با آنالیز کلمات کلیدی در گوگل می فهمیم که بهتره زمان‌مون رو برای چه فعالیت هایی بذاریم که بیشترین نتیجه رو به همراه داره. این نوع کلمات در تبلیغات گوگل (Google Ads) استفاده شده تا جلوی نمایش تبلیغ برای جست‌وجوهای نامرتبط را بگیرند. به عنوان مثال یک فروشگاه لپ‌تاپ می‌تواند واژه رایگان را، به‌عنوان کلمه منفی اضافه کند. در نتیجه تبلیغاتش برای جست‌وجوهای دانلود رایگان نرم‌افزار لپ‌تاپ نمایش نمی‌یابد. یک شرکت خدماتی نیز با مسدود کردن کلمه استخدام، لینک‌خود را از کارجویان مخفی می‌کند.

بدون هیچ هزینه‌ای میتونید با استفاده از نتایج مرتبط گوگل به شناسایی کلمات کلیدی رقیب بپردازید. برای استفاده از نتایج مرتبط گوگل باید اسم برند رقیب رو در گوگل سرچ کنید و relatedهای گوگل رو بررسی کنید. این نتایج، کلماتی رو به شما نشون میده که رقبای شما روی اون کلمات کار کردند و دارای رتبه هستند. استفاده از این روش میتونه زمان‌بر باشه ولی نتایج خوبی رو به شما ارائه میده.

این نوع جست‌وجو شامل عباراتی مانند مقایسه، بهترین، تفاوت یا نقد و بررسی است.برای این نوع کلمات کلیدی، می‌توانید محتوای مقایسه‌ای مانند بررسی‌های محصول یا مقالات مقایسه‌ای بین برندهای مختلف ایجاد کنید. هدف شما این است که کاربران را در مسیر تصمیم‌گیری راهنمایی کرده و اطلاعات دقیق و شفافی را برای انتخاب درست ارائه دهید. برای شناسایی رقبا می‌توانید به روش سنتی عمل کنید و با جستجوی کلیدواژه‌های مورد نظر در گوگل، لیستی از رقبایتان به دست بیاورید. اما توصیه می‌کنیم شناسایی رقبا را با استفاده از ابزارهای حرفه‌ای انجام دهید که در بخش پایانی مقاله معرفی می‌کنیم. اگر در چند حوزه مختلف تولید محتوا می‌کنید، لازم است برای هر گروه از کلیدواژه‌ها، یک لیست مجزا از رقیبانتان تهیه کنید. دیجیتال مارکتینگ فرآیند پیچیده‌ای است که شامل اقدامات و برنامه‌ریزی‌های زیادی است.

در حالی که هدف نهایی هر سایت از تولید محتوا و سئو، بالا بردن نرخ تبدیل و فروش بیشتره. پس باید از بین کلماتی که پیدا کردیم ببینیم کدوم کلمات می تونن نرخ تبدیل رو بالا ببرن یا در واقع برامون بازگشت سرمایه (ROI) دارن. درباره نرخ بازگشت سرمایه در سئو توی یک مقاله دیگه مفصل حرف زدیم که پیشنهاد می کنیم حتما بخونیدش. تحقیق کلمات کلیدی، سئو و تولید محتوا فرآیندهایی هستن که هزینه های خاص خودشون رو دارن و این هزینه ها برای سایتی که می خواد حرفه ای کار کنه اصلا کم نیست.

برای بازاریابان محتوا، این ابزار عملا بهترین چیزی است که به واسطه آن می توانند کلمات کلیدی رقبا را پیدا کنند. شناخت منابع در دسترس، موفقیت‌های کسب‌شده تا امروز و هم‌خوانی آن با اهداف کسب و کار؛ اولین و مهمترین گام در تدوین استراتژی سئو است. اگر سایت شما هنوز طراحی و راه‌اندازی نشده باشد این مرحله با تکمیل پرسش‌نامه و دریافت اطلاعات از سوی کارفرما انجام می‌شود. برای رسیدن به جایگاهی مناسب در نتایج گوگل، نیاز به بهبود وضعیت سئو سایت خود داریم. این کار نیاز به بررسی فاکتور‌ها و عوامل مختلفی دارد که باید کنترل شوند.

سایت‌های قبلی هم به طور مستمر در حال بهینه‌سازی هستند و ممکن است با همان کلیدواژه اصلی شما رشد کنند. پس باید به طور مستمر برای حفظ این رتبه تلاش کنید و علاوه بر اجرای اصول و قواعد سئو، لازم است رفتار و فعالیت‌های رقبای خود را هم پایش کنید و از نتایج آن در فعالیت‌های آتی خود استفاده کنید. در نهایت، استخراج کلمات کلیدی رقبا، ابزاری ضروری برای هر متخصص سئویی است که به دنبال افزایش رتبه‌بندی، ترافیک و نرخ تبدیل وب‌سایت خود است. اگر سایت رقیب و کلمات کلیدی آن به درستی بررسی شده باشد، حتما می تواند در ساخت کلمات کلیدی برای سایت کمک بزرگی به شما کند. استفاده از کلمات کلیدی مشابه و نزدیک به کلمات کلیدی رقبا  به گونه ای که عینا شبیه به آن ها نباشد، می تواند در گوگل رتبه خوبی بگیرد.

این کار باعث شناسایی کلمات کلیدی می‌شود که سایت رقیب از آن‌ها بهره برده و شما از آن غافل بوده‌ اید. گزینه اولی در اصل یک افزونه وردپرسی است که اجازه تجزیه و تحلیل سایت رقبا و رفتار آنها را به شما می‌دهد. انتخاب هر کدام از این دو روش، بستگی به تخصص و نظر شخصی شما دارد؛ اما هر دوی آن‌ها را در ادامه بررسی می‌کنیم.

بسته به هدف جست‌وجوکننده (Search Intent) و استراتژی کیورد تارگتینگ در سئو (SEO keyword targeting)، هر نوع کلمه کلیدی می‌تواند ترافیک متفاوتی جذب کند. درک این دسته‌بندی‌ها به شما کمک می‌کند تا درست‌ترین انتخاب را برای محتوای خود داشته و در نتایج گوگل، بهتر دیده شوید. تحقیق کلمات کلیدی فرآیند بدست آوردن کلمات کلیدی که مخاطب کسب و کار ما آنها را جستجو می‌کند و اولویت بندی و طبقه بندی آنها است. تحقیق کلمات کلیدی بر اساس بررسی رفتار مخاطب و همچنین استخراج کلمات کلیدی رقبا انجام می‌شود.

Keyword Targeting برای سایت‌های فروشگاهی و برندهای معتبر بسیار مفید است. استفاده از هدف‌گذاری کلیدواژه‌ها در تبلیغات کلیکی، باعث جذب مشتریان وفاداری می‌شود که با برند آشنایی قبلی دارند. اگر می‌خواهید با خیال راحت خدمات سئو سایت را به یک تیم حرفه‌ای و متخصص بسپارید، کافیست همین حالا روی لینک زیر کلیک کنید. شما برای بررسی کردن رقبای خود از چه ابزاری استفاده می کنید؟ آیا تا به حال از ابزاری که در بالا ذکر شد استفاده کرده اید؟ نظرات خود را در نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

در این صورت می‌توانید تعیین کنید که برای مثال، فقط کلمات کلیدی با جستجوی ماهانه بیشتر از 250k برای شما نشان داده شوند. بله امکان شروع سئو بدون تحقیق کلمات کلیدی هست ولی شانسی برای موفقیت نداریم! این ساختار به ما کمک می‌کند تا علاوه بر طراحی وایرفریم و تجربه کاربری صفحات، امکانات مورد نیاز برای طراحی یا بازنویسی سایت را شناسایی کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا