بهترین ایده برای تولید محتوا ۵۰ موضوع کاربردی + نکات ۲۰۲۵
اگر هیچ فرد متخصصی را نمیشناسید، خودتان سئو مگ بهعنوان مدیر کسبوکار در این امر صاحبنظر هستید و میتوانید تجربیات خود را بهصورت محتوا در اختیار کاربران قرار دهید. حتماً لحن گفتار خود را مشخص کرده و از ابتدا تا انتهای مقاله آن را دنبال نمایید. اول شخص بودن و یا سوم شخص بودن محتوای مقاله به خود شما و موضوع مقاله مرتبط است و هیچیک نسبت به دیگری برتری اولیه ندارند. اما بااینحال بهتر است مورد انتخاب شده را تا انتها دنبال نمایید. همه پرس و جوهای جستجوی کلمات کلیدی گوگل در حال حاضر از طریق گوگل سرچ کنسول ارسال می شوند.
اینچنین محتوایی میتواند باعث کم شدن تعداد مخاطبین شما شده و کیفیت خود محتوا را بهشدت کاهش دهد. یکی از نکات منفی در تولید محتوا استفاده متعدد از کلمات کلیدی است. داشتن زبان نوشتاری روان و سلیس نیز یکی دیگر از نکاتی است که میتوانید از آن برای حرفه ایتر کردن محتوای سایت خود استفاده نمایید. محتوای سایت شما باید زبانی گویا داشته و کاربر با مطالعه آن خیلی گیج نشود.
شما می توانید از این بینش استفاده کنید و آن را به محتوای عالی تبدیل کنید که مشتریانی بالقوه را جذب کند. برای مثال یکی از اولین جاهایی که برای یافتن ایده می توانید سر بزنید Quora است. این سایت یک انجمن بزرگ است که در آن مردم در مورد هر چیزی که زیر نور خورشید است سؤال می پرسند. شما می توانید به سادگی موضوع مورد علاقه خوانندگان یا نام حوزه کاری خود را تایپ کنید و شروع به یافتن سؤالاتی خواهید کرد که می توانید آنها را به محتوا تبدیل کنید. برای تولید محتوا در زمینه پادکست، ابتدا باید یک موضوع یا تم را انتخاب کرد. این موضوع میتواند هر چیزی از نقد فیلمها، کتابها، برنامههای تلویزیونی، تاریخ، فناوری، بهداشت و سلامتی، موفقیت شخصی، آموزش مهارتهای مختلف، روابط، سفر، خلاقیت و غیره باشد.
چطور محتوای جذاب تولید کنیم؟ بر کسی پوشیده نیست که بازاریابی محتوایی می تواند هر کسب و کاری را دگرگون کند. برای جذب مخاطب، پیشرفت در فروش و رونق بازاریابی دیجیتال باید دو فاکتور کیفیت و جذابیت را در محتوا مدنظر قرار دهید؛ ویژگی هایی که می توانند سایت شما را از سایر رقبایتان متمایز کنند. شاید ایدهای برای متن تبلیغاتی بعدی خود دارید اما نمیدانید از کجا شروع کنید. جاسپر با بیش از ۵۰ قالب سفارشی و پویا برای انواع محتوا و کمپینهای بازاریابی، از جمله عنوان ایمیل، پست لینکدین، توضیحات محصول و غیره ارائه میدهد.
اثر بوتاکس معده بر مغز و احساس گرسنگی: واقعیت علمی یا اغراق تبلیغاتی؟
فهرست مطالب
این ابزار قدرتمند، فرآیند پیچیده و زمانبر تولید محتوا را به تجربهای ساده و لذتبخش تبدیل میکند. پس یکی از بهترین ایدههای تولید محتوا برای ادمین اینستاگرام، نشان دادن ماجراهایی است که پشت صحنه اتفاق میافتند. مثلا میتوانید به مخاطب نشان دهید محصولتان چطور ساخته میشود یا تیم کاری شما چطور فعالیت میکنند.
برای مثال می توانید در مورد تجزیه و تحلیل تفکر یک رهبر بنویسید که در حوزه کسب و کاری شما موفق بوده است. به این سوالات باید جواب دهید که چه چیزی از وی آموخته اید و وی چطور بر روی شما تاثیر داشته است، مردم در این صورت به شما بیشتر جذب خواهند شد. همانطور که گفته شد اطلاع از تجربیات موفقیت آمیز دیگران برای مخاطب مطلوب و مورد پسند است و کمک رسانی فراوانی نیز خواهد داشت. برخی از مباحث به طور مداوم در خصوص کسب و کار شما وجود دارند که به عنوان موضوعات بحث برانگیز شناخته می شوند. در واقع پرداختن به این مسائل نیازمند تیزهوشی بسیار زیادی در زمینه تولید محتوا می باشد و شما باید با پیوستن به این موضوعات، با مخاطبین خود در مورد این موضوعات صحبت کنید. یکی از مهم ترین مسائلی که در تولید مقاله می تواند به شما کمک کند آن است که به مخاطبین خود کمک کنید تا وضعیت زندگی خود را بهبود بخشند.
با استفاده از ابزارهای تحلیل، می توانید به اطلاعات دقیقی درباره عملکرد محتوای خود دست یابید. این اطلاعات به شما کمک می کند تا موضوعات جذاب برای بلاگری خود را بر اساس داده های واقعی تنظیم کنید و از تجربیات گذشته برای بهبود محتوای آینده استفاده نمایید. بسیاری از بلاگرها از تجزیه و تحلیل داده ها برای شناسایی بهترین موضوع برای تولید محتوا استفاده می کنند. این کار به آن ها این امکان را می دهد که محتوای خود را بر اساس نیازهای واقعی مخاطبان تنظیم نمایند و از جذابیت بیشتری برخوردار شوند. همچنین، این رویکرد می تواند به افزایش تعاملات و بازدیدکنندگان کمک کند.
ایده تولید محتوا یکی از دغدغههایی است که بسیاری از صاحبان کار دارند. در دنیای امروز که محتوا نقش بسیار مهمی در جذب مخاطب دارد، باید محتوا با ایدههای مختلف تولید شود تا مخاطب بیشتری جذب کند. پابلیکا به عنوان یکی از ارائهدهندههای خدمات مختلف سئو، تولید محتوا، رپورتاژ اگهی و روابط عمومی در کنار کسب و کارها است تا با ایدههای مختلف تولید محتوا، شما را در بهترین مسیر قرار دهد. پرسنلی که در بخش خدمات مشتریان فعالیت میکند با مخاطبها و مشتریها ارتباط مستقیم دارد.
مطالب مفید شما باید مرتبط با مخاطبی باشد که با آن در ارتباط هستید. باید ابتدا شناسایی کنید که مطالب مفید و سودمند حوزه کاری شما چه هستند. شاید برای یک سایت بازی، یک برنامه از آخرین بازیهای منتشر شده برای مخاطبش مفید باشد، اما یک موسسه حقوقی نمیتواند در انتشار چنین پستی در خصوص رویدادهای حقوقی چندان موفقیتی کسب کند. اما نباید مخاطبان خود را در برانگیختن احساساتشان، فریب دهید.
اهمیت تولید محتوا بر اساس نظر کاربران
پادکستها بهعنوان یک رسانه صوتی محبوب به شمار میروند و میتوانید در این زمینه محتوا تولید کنید. از ایجاد مصاحبهها، بحثهای گروهی، روایت داستانها یا برنامههای رادیویی موضوعی استفاده کنید. یک بلاگر در زمینه طراحی جواهرات را تصور کنید که ناگهان به ذهنش میرسد محتوایی خلاقانه درباره نگهداری سنگهای قیمتی تولید کند. محتوای این بلاگر ما، شامل توضیح جامع درباره تمام سنگها و نحوه نگهداری دقیق تکتک این سنگها هست. نتیجه این که دنبالکنندههای این بلاگر که همگی به سنگهای قیمتی علاقهمند هستند، به شدت از این محتوا استقبال میکنند. فرض کنید که یک بلاگر سفر هستید و میخواهید تجربه عالی خودتان از سفر به یک شهر تاریخی را به اشتراک بگذارید.
در این خصوص می توانید موضوعات جذاب و مرتبط را پیدا کرد و در مورد آن ها به نوشتن بپردازید. همچنین می توانید روند شرکت خود را در این گردهمایی ها شرح دهید. آیا کتاب های خوبی را تا به حال مطالعه کردیه اید؟ در این صورت می توانید به بررسی نوع کتاب هایی که مطالعه کرده اید بپردازید.
محتوای انگیزشی برای حفظ تمرکز و پیشرفت – اشتراکگذاری نقلقولها، تجربیات و داستانهای الهامبخش برای افزایش انگیزه مخاطبان. پشتصحنه یک پروژه یا روز کاری – نمایش مراحل کار در یک روز شلوغ، از برنامهریزی تا اجرا، برای ایجاد ارتباط بیشتر با مخاطبان. نکات و ترفندهای کمتر شناختهشده درباره یک موضوع تخصصی – ارائه راهکارهای مفید و جزئیاتی که کمتر کسی به آنها توجه کرده است. همه مخاطبها با وب سایت یا فضای مجازی شما آشنا نیستند اما با هشتگ گذاری میتوانید آنها را جذب کنید.
محتوایی تولید کنید که به آن افتخار کنید، سپس آن را در شبکههای اجتماعی منتشر کنید. علاوه بر تنوع در پیامی که منتشر میکنید، در نوع محتوا نیز تنوع ایجاد کنید؛ انواع مختلفی از محتوا شامل مقاله، ویدئو، پادکست و اینفوگرافی تولید کنید. ترکیبی از انواع محتوا را به کار ببرید تا مخاطب را بیشتر به خود جذب کنید. علاوه بر اینکه پیام محتوا برای مخاطب باید جذاب باشد، تنوع و نوع انتقال پیام نیز اهمیت دارد. بسیاری از وبسایتها کلی ایده برای تولید محتوا ارائه میدن ولی این ایدهها خیلی کلی هستند.
نوشتن لیست را در تولید محتوای خلاقانه فراموش نکنید
در نهایت پس از پایان چالش میتوانید تجربیات شرکتکنندهها را در یک رشته استوری یا ریلز منتشر کنید. برای اینکه در پیجتان چالش برگزار کنید، اول باید ببینید چه موضوعی برای فالوورهای شما جذاب است. این نوع محتوا برای مخاطب خیلی ارزشمند است و فورا آن را سیو میکند و برای دیگران هم میفرستد. با تب کیورد پلنر علاوه بر دریافت کلمات جدید میتونید بفهمید کدام کلمات پتانسیل بیشتری برای استفاده به عنوان ایده محتوا و جذب ترافیک دارن.
اما راهنما برای مبتدیان با راهنمای مفصل دو فرق اساسی دارد که هرگز نباید نادیده گرفت. اول اینکه راهنمای مبتدیان به زبان خیلیخیلی سادهتر از راهنمای مفصل نوشته و یا گفته میشود. فرق دوم هم در این است که نیازی نیست که اندازه راهنمای مفصل جامع ارائه شود. در صورتی که احساس می کنید که کتاب شما بسیار جذاب است، در این صورت می توانید یک فصل کتاب خود را به صورت رایگان ارائه دهید و در ازای آن ایمیل دریافت کنید. چطور این کار را انجام می دهید؟ در این خصوص نیز می توانید عکاسی کنید. در صورتی که قصد دارید که از یک رویداد میزبانی کنید، می توانید این مسئله را به اطلاع مخاطبین خود برسانید.
مثلاً زمانی که هوش مصنوعی ترند شده بود، ما محتوایی با موضوع هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ تولید کردیم، که این مقاله با استقبال مخاطبین ما رو به رو شد. شاید این سؤال برایتان به وجود آمده باشد که با معرفی جایگزین محصولاتی که میفروشید، خریداران خود را از دست میدهید! اتفاقاً شما دقیقاً باید در جایی که رقبا علاقهای به تولید محتوا ندارند، تولید محتوا کنید.
بنابراین با این چارچوب ذهنی شروع کنید که قرار است با محتوای خود و با موضوع محتوای خود به سؤالات مردم پاسخ دهید. تمام این مواردی که به آن اشاره کردیم تنها بخشی از هزاران ایدهای است که میتوانید برای تولید محتوا از آنها استفاده کنید. عنوان «آیا میدانید؟» وقتی در کنار موضوعات مهم روز قرار میگیرد، مخاطب را دعوت به شنیدن میکند و کنجکاوی او را برانگیخته میکند.
این نظرات و کامنتها میتوانند به شما کمک کنند تا تصمیمات بهتری بگیرید و اطلاعات دقیقتری درباره محصولات کسب کنید. یکی از مزایای بزرگ تولید محتوا در اینستاگرام این است که محتوای شما سریعاً به مخاطب نمایش داده میشود. به عنوان مثال، وقتی امروز یک محتوا در اینستاگرام منتشر میکنید، مخاطبان اصلی شما همان روز آن را میبینند و اگر محتوا وارد اکسپلور شود، ممکن است تا یک ماه طول بکشد تا به حالت ویروسی برسد.
با توجه به تحولات جهانی، می توانید محتوای خود را به روز نگه دارید و به مخاطبان خود اطلاعات جدیدی ارائه دهید. این کار نه تنها به جذابیت محتوای شما کمک می کند، بلکه نشان دهنده آگاهی شما از رویدادهای جهانی نیز می باشد. همچنین، می توانید از تجربیات شخصی و داستان های زندگی خود برای تولید محتوا استفاده کنید. این نوع محتوا معمولا تأثیر بیشتری بر روی مخاطبان می گذارد و می تواند احساسات آن ها را برانگیزد.
گام دوم: آشنایی با رابط کاربری؛ سادگی در عین قدرت
برای مثال اگر در یک مجله زیبایی محتوایی در خصوص استفاده از نوشیدنی های الکلی و تاثیر مخرب آن بر روی پوست خواندید، می توانید در مورد آن به تولید محتوا بپردازید. آیا آشپزی وجود دارد که خواننده محتوای شما علاقمند باشد تا با وی صحبت کند؟ می توانید شما این کار را انجام دهید و با تولید محتوا، صحبت های وی را به اشتراک بگذارید. از مخاطبین خود به این دلیل که پست های شما را مطالعه می کنند تشکر کنید.
برای اینکه شما نیز از این ابزارها بهره ببرید، بهتر است آنها را در سیستم مدیریت محتوای سایت خود در دسترس داشته باشید. البته برای برخی از آنها نیاز به استفاده از خدمات برنامهنویس حرفه ای خواهید داشت. انتخاب تیترها نیز ازجمله رازهای مهم در تولید محتوای حرفه ای و جذاب است. تیترها باید فکر و ذهن مخاطب را به خود درگیر کرده و وی را علاقهمند به ادامه مطالعه مقاله نماید. تیترها همچنین باید از میان کلمات پرتکرار و مورد علاقه کاربران استخراج شده باشد. من اینفلوئنسرها را در حوزه کاری کسب و کار اینترنتی دنبال کرده ام.
تا حالا شده موقع آشپزی یکی از مواد اولیه را نداشته باشید و در اینترنت جایگزین آن را سرچ کنید؟ ایده معرفی جایگزینها به همین اندازه حیاتی، مهم و جذاب است! به عنوان مثال در حوزه نقاشی میتوانید جایگزین رنگهای خاص را از طریق ترکیب رنگهای دیگر به علاقهمندان نقاشی معرفی کنید. یا اگر کسب و کارتان مربوط به محصولات بهداشتی است، ترکیب آب و سرکه به عنوان جایگزین تمیزکننده شیشه را معرفی کنید. مخاطبین شما نیازها و تجربیات متفاوتی دارند و با توجه به این نیازها و تجربیات، سوالات مختلفی درباره حوزه شما، در ذهنشان شکل میگیرد. پاسخ به این سؤالات و دغدغهها یکی از ایدههای جذاب تولید محتوا است. علاوه بر تولید محتوا متنی می توانید پست های خود را به صورت فایل های MP3 نیز به اشتراک بگذارید.
شما میتوانید از نقل قولها و آمار بهعنوان یک مرجع برای نتیجهگیری و دریافت بازخورد بیشتر استفاده کنید. محتوایی که کاربردی باشد، در ذهنها سپرده شود و میان کاربران به اشتراک گذاشته شود، نیازمند استفاده از آمار است. قبل از صرف زمان برای تولید محتوای جدید، از این فرصت استفاده کرده و مطالب قدیمی خود را بررسی کنید. شما همیشه میتوانید از محتواهای قدیمیتان درس بگیرید، چه با بررسی نکاتی که موثر بودهاند، چه آنهایی که بهتر است در آینده تکرار نشوند. ایده های خلاقانه و جذاب بخش مهمی از رونق کسب و کارهای آنلاین را تشکیل می دهند.
تولید محتوا با موضوع نکات و راهکارها
بررسی اشتباهات برندها و درسهایی که میتوان گرفت – تحلیل اشتباهات بزرگ برندها و نکاتی برای جلوگیری از آنها. راهکارهای بهینهسازی فرآیندهای کاری – ارائه روشهای عملی برای افزایش بهرهوری. محتوای مقایسهای بین دو روش مختلف انجام کار – ارزیابی تفاوتهای دو تکنیک یا استراتژی برای رسیدن به بهترین روش ممکن. ارائه دادهها و آمارهای جذاب بهصورت بصری – نمایش اطلاعات و آمارهای مهم از طریق نمودارها و تصاویر ساده برای درک بهتر. مقایسه روشهای سنتی و مدرن در یک صنعت خاص – بررسی تفاوتهای روشهای قدیمی و جدید در انجام کارها و ارزیابی مزایا و معایب هر کدام.
شما از طریق محتوا باید نظر مخاطب را جلب کرده و او را با خود همراه کنید. این ایده تولید محتوا برای اکثر کسب و کارها قابل استفاده است. فقط باید به حوزه کاری خود توجه کنید و راهنمای استفاده از محصولات پراستفاده در حوزه خود را بنویسید.
ابزارهایی برای کشف ایدههای خلاقانه تولید محتوا
آموزش استفاده از یک قابلیت جدید در پلتفرمهای مختلف – بررسی و معرفی ابزارهای جدید. ارائه نکات ساده اما تاثیرگذار برای بهبود کیفیت کار – راهکارهای کوچک با نتایج بزرگ. بررسی و تحلیل اشتباهات رایج تازهکارها – جلوگیری از خطاهای متداول در شروع کار.
ویژگیهای یک موضوع عالی برای تولید محتوا
بررسی کتابهای پرفروش مرتبط با حوزه کاری – معرفی کتابهای ارزشمند برای یادگیری بیشتر. جمعآوری و اشتراکگذاری نظرات کاربران درباره یک موضوع – نمایش دیدگاههای مختلف کاربران برای افزایش تعامل. تحلیل تأثیر هوش مصنوعی بر حوزههای مختلف – بررسی نقش و تأثیر هوش مصنوعی بر صنایع مختلف و پیشبینی آینده آن. چالشهای خلاقانه برای افزایش تعامل کاربران – ایجاد چالشهای جذاب برای تشویق کاربران به تعامل و اشتراکگذاری تجربیات خود. محتوای طنز مرتبط با چالشهای کاری – اشتراکگذاری محتوای طنز درباره مشکلات رایج در یک صنعت برای افزایش تعامل کاربران.
- استفاده از نقلقولها، مصاحبههای اختصاصی و تصاویر میتواند محتوای شما را غنیتر کند.
- محتوا میتواند در قالب اینفوگرافیک،ویدئو، عکس و پادکست باشد.
- آن را به دوستان و همکاران بدهید تا بخوانند و ببینید چه توصیههایی به شما میدهند.
- برخی از سایت ها در ازای آدرس ایمیل به شما چک لیست ارائه می دهند و در واقع این چک لیست ها می توانند بسیار جذاب باشند.
در زمان تولید محتوای خلاقانه هوشمندانه عمل کنید
همچنین لینک دادن به سایتهایی با موضوعات دیگر که اعتبار بالایی دارند نیز میتواند یکی از این ترفندها باشد. اطلاع از ایدههای رقبا باعث میشود تا شما بتوانید یک قدم جلوتر از آنها باشید. البته این موضوع به این معنی نیست که ایدههای آنها را کپی کنید.
بعد از انتخاب موضوع، باید آن را با فالوورها در میان بگذارید و برایشان توضیح دهید که شرکت در این چالش چه فایدهای برایشان دارد، همچنین قوانین چالش و زمان شروع و پایانش را به آنها بگویید. مثلا اگر ادمین پیج سلامتی هستید، چالش «۳۰ دقیقه پیادهروی در روز» میتواند ایده خوبی باشد یا اگر پیج آموزش زبان دارید میتوانید چالش «هر روز، ۱۰ لغت جدید» را برگزار کنید. راستی اگر قرار است یک جشن یا رویداد حضوری برگزار کنید، حتما از مراحل آن فیلم و عکس بگیرید و به مخاطبان نشان دهید تا مشتاقتر شوند. در مقایسه با کمپینهای ایمیلی و خبرنامهها، پیامکها تقریبا ۱۰ درصد بیشتر باعث کلیک کردن مخاطب روی لینکها میشوند. بنابراین پیامکها راه خوبی برای انتشار لینکها، پیشنهادات ویژه و پیشنهادات زماندار هستند. ارسال پیامک با بسیاری از ابزارهای CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری ممکن است.
مثبت نگه داشتن مطالبتان نهتنها باعث رضایت شما میشود، بلکه اینترنت را به مکان بهتری تبدیل میکند. ایجاد تنوع، فقط تغییردادن پیام نیست، شما میتوانید انواع مقالات، ویدئوها، پادکستها و اینفوگرافیکها را به اشتراک بگذارید. حتی میتوانید آنها را با یکدیگر ترکیب کنید تا افرادی جذب برندتان شوند که اطلاعات را به روشهای مختلف دریافت میکنند. این ایده تولید محتوا برای ادمین آنلاینشاپها و پیجهایی که محصولات خودشان را میفروشند، عالی است. این ایده تولید محتوا برای ادمینها خیلی جذاب است چون میتوانند به روشهای مختلفی آن را اجرا کنند. اگر کاربرگ کاربردی و خوبی منتشر کنید، کاربران هم با میل خود آن را با دیگران به اشتراک میگذارند.
گروه هایی که در شبکه های اجتماعی وجود دارند، به نوعی مانند انجمن های تخصصی هستند. در این صورت بهتر است همان کاری را انجام دهید که در بخش قبلی سفارش کردیم. برخی از انجمن های عمومی وجود دارد که در آن بیشتر موضوعات مطرح می شوند.
جمعبندی و ارائه لیستی از بهترین محتواهای تولید شده در سال – بررسی و نمایش برترین محتواهای سال. بررسی تأثیر شبکههای اجتماعی بر روند کسبوکارها – تحلیل تغییرات کسبوکارها تحت تأثیر شبکههای اجتماعی. راههای افزایش درآمد از تولید محتوا – روشهای کسب درآمد از طریق محتوا. بررسی تأثیر تغییرات الگوریتمی در سئو و شبکههای اجتماعی – تحلیل تغییرات جدید و نحوه سازگاری با آنها.
به همین دلیل یکی از برنامههای رایج تیمهای محتوا و افرادی که درگیر این پروسه هستند پیداکردن همین ایدههای خلاقانه تولید محتوا است. به طور کلی، تولید محتوای معرفی محصولات جدید و انجام تست های آنها میتواند به شرکتها کمک کند تا رقابتی تر در بازار عمل کنند و محصولات بهتر و مورد علاقه مشتریان خود را ارائه دهند. برای تولید محتوای معرفی محصولات جدید، ابتدا باید یک برنامه محتوا ایجاد کرد که شامل تعیین هدف، تعین مخاطب، بررسی رقبا و تعیین محتواهای مورد نیاز است. سپس میتوان با استفاده از متن، تصاویر، ویدیوها و سایر رسانهها، محتوای مناسب برای معرفی محصولات جدید ایجاد کرد. در این وب وبلاگ ۱۰۰ ایده برای تولید محتوای متنی به شما ارائه میدهیم.
برای هدیه دادن لزوما نیازی به برگزاری مسابقه وجود ندارد و شما می توانید بدون این که مسابقه ای برگزار کنید نسبت به ارائه هدیه اقدام کنید. در واقع هدیه دادن نشان دهنده قدردانی شما از مخاطبین شما می باشد. لازم نیست که حتما مشاهده ای از صفحه داشته باشید و شما کافی است که به صدا گوش دهید. با این وجود می توان گفت که استفاده از تولید محتوا پادکست برای مخاطب شما بسیار جذاب تر و راحت تر خواهد بود. این کار باعث می شود تا بتوانید به مخاطبین خود اعلام کنید که کدام گزینه می تواند بهتر باشد.
همین اعداد که بهصورت آماری مطرح شدند، ممکن است از کل محتوای این مقاله بیشتر در ذهن شما باقی بماند. دقت کنید که یونیک شدن محتوا نباید بهجایی ختم شود که شما هیچ دقتی در زمینه لحن و شرایط آن نداشته و تنها به دنبال ایجاد وجه تمایز با رقبا باشید. ازاینرو خود محتوا را نیز میبایست برندسازی کرده و به نام خود جا بیندازید. این کار باعث میشود تا حتی تولید محتوای معمولی نیز تا اندازههای خاص جلوه نماید. و موارد دیگری که معمولاً در جلسه مصاحبه با کارشناس تولید کننده محتوا مطرح میشود. این چالشها به دو بخش حقوقی و کیفیت کار تولید محتوا تقسیم میشود.
بنابراین باید ذهن خودتان را بر روی تولید محتوا متنی با کیفیت و خلاقانه متمرکز کنید تا مخاطبهای خود را افزایش دهید. هنگام تولید محتوای خلاقانه بهتر است یک نوع پست را بارها و بارها منتشر نکنید؛ زیرا با انتشار محتوای یکسان، مخاطبها را از خود دور خواهید کرد. طبق گزارشات سایت «Entrepreneur.com»، مخاطبها بدون توجه به حوزه کاریتان از محتوای متنوع استقبال میکنند. محتوای خلاقانه با نشاندادن تصویر، ارزشها و خدمات برندتان به شیوهای منحصربهفرد، به افزایش آگاهی از برند کمک میکند.
برای هر چه بهتر شدن آنها میتوانید مدل خاصی را برای خود تعریف کنید که وقتی مخاطب آن را میبیند یاد شما بیفتد. همواره نباید از تولید محتوا انتظار داشته باشید که به رشد کسب و کار شما کمک کند. در واقع می توانید در مورد برخی از مسائل روز جامعه نسبت به تولید محتوا اقدام کنید. برای مثال در مورد سرطان، فقر، ایدز، بانوان سرپرست خانوار و غیره می توانند از مهم ترین ایده های شما در زمینه نوشتن باشد که به داشتن جامعه ای بهتر کمک می کند. بسیاری از کسانی که به تازگی در مورد موضوع مورد بحث شما در وبلاگ شما حضور دارند، نیاز دارند تا با افراد بیشتری در کسب و کار شما آشنا شوند. برای مثال برخی از اینفلوئنسرها می توانند یکی از بهترین گزینه برای معرفی کردن باشند چرا که در خصوص تولید محتوا در راستای موضوع تخصصی شما در حال فعالیت هستند.
این ایده برای تولید محتوا می تواند، به طور شگفت انگیزی بازدید وب سایت و صفحات اینستاگرام شما را افزایش دهد. با بکارگیری این رویکردها و جمعبندی آنها، میتوان به یافتن بهترین ایدههای محتوایی برای مخاطب هدف دست یافت. در مجموع، داشتن ایده قوی جهت تولید محتوا یک ضرورت رقابتی برای برندها و شرکتها است که به بهبود توجه مخاطب، اثربخشی محتوا و موقعیت برند در بازار کمک میکند. البته توجه داشته باشید که ایده پردازی برای تولید محتوا، یک مهارت کلیدی بوده و درصورت تمایل به فعالیت حرفهای در این حوزه، بهتر است که این مهارت را در خود تقویت کنید. تولید محتوای «پشت پرده» برای شفافسازی بیشتر – نمایش فرآیندهای کاری از زاویهای دیگر.
این فرایند باعث افزایش ترافیک سایت، نرخ تبدیل و در نهایت درآمد بیشتر می شود. بیایید ببینیم هوش مصنوعی جاسپر چه کارهایی از دستش برمیآید. هوش مصنوعی یک چارچوب کلی به شما میدهد که میتوانید آن را تکمیل و شخصیسازی کنید. این روش ایدهپردازی با هوش مصنوعی به شدت در زمان صرفهجویی میکند. سؤالاتی که مخاطبان هدف شما ممکن است داشته باشند را شناسایی کند (برای تولید محتوای پرسش و پاسخ). هرچه از جذابیت این ایدهی تولید محتوا برای اینستاگرام بگویم کم است.
از جمله انواع محتوایی که ممکن است چنین ذهنیتی را برای ما ایجاد کند، بایدها و نبایدهای معمول است که بارها به گوش همۀ ما رسیده است. بسیاری از الگوهای خاص می توانند به جذب مخاطب کمک شایانی نمایند و در این خصوص می توانید با به اشتراک گذاری میم ها این کار را انجام دهید و محتوای خود را سرگرم کننده تر بنویسید. در این رابطه و پیدا کردن میم یا Meme های عالی پیشنهاد میکنم مقاله ۱۰ سایت برتر برای پیدا کردن گیف ها و Memeها را هم مطالعه کنید. نمی توانیم نقش تلفن های هوشمند را نادیده بگیریم و بسیاری از برنامه های کاربردی در داشتن یک زندگی ساده تر به ما کمک می کنند. کدام برنامه باعث می شوند تا در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید؟ در این خصوص به تولید محتوا بپردازید. در تولید محتوا حتما لازم نیست که یک پست ۱۰۰ درصد شخصی و با دانش خود بنویسید و می توانید ایده را از دیگران بگیرید و در مورد پست های دیگران به خلاصه نویسی بپردازید.
از محتوا در قالب بازی تا قالبها و انیمیشنها میتوانید برای افزایش تعداد مخاطبین خود کمک بگیرید. قالبهای آمادهای هستند که مخاطبان شما میتوانند از آنها برای انجام کارهایشان استفاده کنند. برخی از معروفترین الگوها یا قالبها شامل فاکتورهای فروش، پستهای شبکههای اجتماعی، قالبهای آماده ورد و اکسل و پاورپوینت، جداول برنامهریزی و رزومههای کاری هستند.
همچنین، می توانید با استفاده از روش های مختلف مانند ویدئو، پادکست یا مقالات تحلیلی، این موضوعات را به شیوه های متنوعی ارائه دهید. در سایتهای صنعت خود بررسیهای مختلفی انجام دهید تا ایده تولید محتوا خلاقانه پیدا کنید. البته توجه کنید که نباید از محتوای رقبای خود تقلید کنید، بلکه ایده دریافت کنید و متناسب با کسب و کار خود و ایدههای مختلف دیگر، بهترین محتوا را تولید کنید. بهتر است اینگونه بگوییم که شما برای مخاطبهای خود محتوا تولید میکنید، در نتیجه مهم است که نظرات و نیازهای آنها را در نظر بگیرید و هر چیزی که نیاز است را تولید محتوا کنید. با بررسی وب سایتهای پر مخاطب میتوانید موضوعات داغ برای تولید محتوا را شناسایی کرده و از دیدگاه متفاوتی این موضوعات را در سایت خود عنوان کنید. انتخاب بهترین موضوع برای تولید محتوا به علایق و نیازهای شما و مخاطبان تان بستگی دارد.
بهترین پست های وبلاگ خود را در یک کتاب الکترونیکی رایگان قرار دهید
شبیهسازی سناریوهای واقعی و تحلیل آنها – بررسی موقعیتهای رایج در یک صنعت و ارائه راهحلهای عملی. ارائه چکلیستهای کاربردی برای انجام بهتر یک کار – ایجاد لیستهای گامبهگام برای بهبود عملکرد در حوزهای خاص. تولید ویدیوهای آموزشی کوتاه (Shorts, Reels, Tik Tok) – ایجاد ویدئوهای کوتاه و کاربردی برای آموزش سریع و جذاب نکات مهم. معرفی کتابهای مفید مرتبط با صنعت – پیشنهاد و بررسی کتابهای ارزشمند برای یادگیری و بهروز نگه داشتن دانش در زمینه کاری خود. مصاحبه با یک متخصص یا اینفلوئنسر – گفتوگو با یک فرد تاثیرگذار در صنعت خود، بررسی تجربیات او و ارائه نکات کلیدی برای موفقیت در آن حوزه.
شما می توانید در نوشتن محتوای خود از افرادی خبره که در این حوزه فعالیت می کنند کمک بگیرید. دانش کافی این افراد از اصول سئو و تولید محتوا ایده ها و پیشنهاداتی مفید به شما ارائه می دهند. شما میتوانید هر چیزی را از جاسپر چت بپرسید، از تولید محتوا تا بازنگری متن شما یا حتی تعریف کردن یک لطیفه.
وقتی نوبت به تولید محتوای خلاقانه میرسد، کلمات را بیهوده هدر ندهید. جملاتی بسازید که اطلاعات زیادی منتقل میکنند، بدون اینکه کلمات زیادی استفاده کنند. محتوای جذاب تاثیر بسیاری در برقراری ارتباط دارد؛ زیرا کاربران را تشویق میکند تا با برند تعامل داشته و پیام شما را با دیگران به اشتراک بگذارند. همچنین به شما این امکان را میدهد که با مخاطبها ارتباط برقرار کرده، آنها را بهتر بشناسید و بتوانید اطلاعات و محتواهای سرگرمکننده بیشتری برایشان فراهم کنید. قدرت و اهمیت محتوا در بازاریابی دیجیتال، مگ سئو قابل چشمپوشی نیست.
میتوانید محتوای جدیدی در موضوعات مشابه ایجاد کنید یا محتوا را به فرمت های دیگر مانند ویدیوها، پادکستها و موارد دیگر تغییر دهید. همانطور که می توانید از بخش نظرات سایر وب سایت ها ایده بگیرید، می توانید ایده های عالی را از بخش نظرات خود دریافت کنید. همچنین، ابزارهای دیجیتال مارکتینگ و ترفندهایی وجود دارد که به شما کمک می کند ایده های بیشتری پیدا کنید. تصمیم گرفتم فهرستی تهیه کنم، فهرستی کامل، از راه هایی برای ارائه ایده های محتوا.