سئو تکنیکال

بهترین روش های افزایش ترافیک سایت در گوگل: ۱۵ روش برتر و پیشنهاد من سفینه

اقدامات سئو تنها به جذب کاربر ختم نمی‌شود، بلکه به بهبود تجربه او در سایت نیز کمک می‌کند. بهینه‌سازی برای ویژگی‌هایی مانند کادرهای “People Also Ask” در گوگل نیز می‌تواند کاربرانی با قصد جستجوی عمیق‌تر را جذب کند. جذب ترافیک سایت از گوگل به صورت هدفمند، شاه کلید بازاریابان آنلاین در افزایش فروش برای وب سایت های بهینه سازی شده است. وب سایت های سئو شده به ایجاد مطالب مرتبط و مناسب در قالب مقالات منجر می شوند. و بک لینک های مرتبط جذب کنید، باعث می شود که سایتتان را در بالای نتایج جستجو مشاهده کنید.

ظاهر این آگهی تفاوتی با محتوای وب‌سایت میزبان ندارد؛ اما به اصول روزنامه‌نگاری پایبند نیستند. این نوع محتوا اگر به‌درستی تبلیغ و ترویج شود، می‌تواند ترافیک اختصاصی‌اش را از طریق کانال‌های دیگر به دست بیاورد. برگزاری رویدادهای حضوری و غیرحضوری مثل وبینارها به شما کمک می‌کند تا ترافیک وب‌سایتتان را افزایش دهید.

افزایش ترافیک سایت با سئو

اگر وبلاگ دارید، احتمالاً دارای یک فید RSS است که به سایت‌های جمع‌آوری داده‌ها اجازه می‌دهد آخرین مطالب را در یک موضوع خاص نمایش دهند. مردم از این سایت‌ها برای دنبال کردن وبلاگ‌ها، سایت‌های خبری و موارد دیگر مورد علاقه‌شان استفاده می‌کنند و اغلب ایمیل‌هایی با این لینک‌ها دریافت می‌کنند. هنگام ایجاد و انتشار محتوا، حتماً حداقل ۱ تا ۳ پیوند به صفحات دیگر سایت خود به آن صفحه اضافه کنید. نکته کلیدی اینجاست که بایستی شبکه اجتماعی را انتخاب کنید که بتواند برای حیطه کاری شما بهترین باشد. برای مثال اگر می‌خواهید یک وایت‌پیپر یا وبینار را برای مخاطبان حرفه‌ای تبلیغ کنید، لینکدین گزینه مناسبی برای شما خواهد بود در حالی که اینستاگرام و پینترست به جلوه‌های بصری و تصاویر محصول می‌پردازد. هنگامی‌که عبارت رستوران را در موقعیت مکانی گیلان جست‎جو کنید نتایج متفاوتی را نسبت به انجام همین کار در هرمزگان خواهید یافت.

لینک سازی، یکی از مهم‌ترین تکنیک‌های سئو خارج از صفحه (Off-page SEO) است. لینک‌های با کیفیت از وبسایت‌های معتبر، به گوگل نشان می‌دهد که وبسایت شما ارزشمند است و می‌تواند به رتبه وبسایت شما در نتایج جستجو کمک کند. یکی از مزایای اصلی ترافیک سئو این است که برخلاف تبلیغات پولی، رایگان است و می‌تواند نتایج طولانی‌مدتی برای وب‌سایت شما فراهم کند. اگر محتوای شما رتبه خوبی بگیرد و ارزشمند باشد، می‌تواند به‌طور پیوسته ترافیک شما را افزایش دهد و حتی این بازدیدکنندگان را به مخاطبان وفادار و مشتریان تبدیل کند. داده‌های ساختاریافته یا Structured Data اطلاعاتی هستن که به موتورهای جستجو کمک می‌کنن تا محتوای سایت شما رو بهتر درک کنن. با استفاده از داده‌های ساختاریافته، می‌تونید اطلاعات بیشتری درباره محصولات، خدمات، مقالات و رویدادهای سایتتون ارائه بدین.

این جمله معروف ست گادین، نویسنده و کارآفرین معروف آمریکایی، به‌‌خوبی اهمیت… برای یافتن لینک‌های سمی می‌توانید از SEMrush Backlink Audit Tool استفاده کنید. برای استفاده از لینک دهی داخلی، ابتدا باید محتواهای ایندکس شده در دومین صفحه SERP را که باید ارتقا پیدا کنند، شناسایی کنید. روی این لینک در ابزار SEMrush Backlink کلیک کنید تا صفحه جدیدی که حاوی اطلاعات ویژه‌ای درباره لینک این لینک برایتان باز شود. برای این کار دامنه وب‌سایت رقیب را در ابزار SEMrush Backlin وارد کرده و پس از انتخاب زبانه‌ی Indexed Pages، گزینه Target URL error را علامت بزنید. هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

استفاده از لینک داخلی

بنابراین نه تنها خود حاضر به ماندن بیشتر در بستر سایت شما نیستند، بلکه تمایلی به اشتراک گذاری مطالبتان با دیگر مخاطبین نخواهند داشت. در مقابل، ترافیک هدفمند شامل افرادی است که به دلیل علاقه و نیاز به خدمات یا محصولات شما به سایت مراجعه می کنند. این بازدیدکنندگان بر اساس اهداف و علایق شخصی وارد سایت شما شده اند و حضورشان فراتر از یک عدد است. آن ها به احتمال زیاد به تعامل با سایت و خرید محصولات علاقه مند هستند و زمان بیشتری در سایت شما می گذرانند. در واقع، مطالعات نشان داده‌اند که سرفصل‌های وبلاگ موثر برای جذب ترافیک 500٪ بیشتر است . بر هنر تیتر نویسی مسلط شوید تا خوانندگان پست شما را در SERP انتخاب کنند.

استفاده استراتژیک از لینک‌های شکسته (Broken Links) در رقابت آنلاین

سئو خوب است، اما چند ماه انتشار مداوم برای جمع آوری ترافیک، ایجاد لینک و جلب لطف گوگل نیاز است. در این بین، ممکن است بخواهید یک کمپین تبلیغاتی پولی را در نظر بگیرید. تبلیغات جستجو، تبلیغات کلیلی و بنری و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، همگی راه‌های عالی برای جذب بازدیدکنندگان بسیار هدفمند به سایت شما هستند. شده سی ثانیه منتظر بارگذاری یک صفحه وب باشید؟ معمولاً بازدیدکنندگان صفحات با سرعت کند را می بندند. اگر بارگذاری سایت شما برای همیشه طول بکشد، نرخ پرش وب سایت شما بسیار بالا خواهد بود.

استفاده از لینک‌های داخلی برای ارتقاء جایگاه‌های صفحه دوم

  • سئو خبری، با تأکید بر سرعت، تازگی، دقت فنی و پایبندی به اصول E-E-A-T، شاخه‌ای متمایز و پرچالش از بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو محسوب می‌شود.
  • یعنی محتوایی که همیشه (یا حداقل برای مدت طولانی) برای مخاطبان شما ارزشمند و کاربردی باقی می‌ماند.
  • اگر تصاویر مورد استفاده در وب‌سایتتان را بهینه‌سازی نکنید، فرصت جذب ترافیک از منبعی را از دست می‌دهید که احتمالاً بسیاری از رقبا از آن غافل مانده‌اند.
  • این مطالب معمولاً به صورت خبری نمایش داده می‌شوند و مخاطبان به راحتی به آنها اعتماد می‌کنند.
  • این موضوع به ویژه برای صفحاتی که در صفحات دوم نتایج جستجو گیر افتاده‌اند، اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند.

شاهد یک دگرگونی بنیادین در نحوه کشف و مصرف اخبار توسط مخاطبان هستیم. کاربران به‌طور فزاینده‌ای از طریق موتورهای جستجو، به‌ویژه گوگل، به دنبال اخبار و اطلاعات می‌گردند و کمتر به روش‌های سنتی مانند مراجعه مستقیم به وب‌سایت‌ها یا نسخه‌های چاپی اتکا می‌کنند. این تغییر رفتار، موتورهای جستجو را به دروازه‌بانان اصلی جریان اطلاعات تبدیل کرده است. این تحول، تنها یک روند گذرا نیست، بلکه بازتعریفی اساسی از اکوسیستم خبری است که در آن، موتورهای جستجو نقش محوری در کشف اطلاعات ایفا می‌کنند. در صورتی که بتوانید یک محتوای قوی و هدفمند ایجاد کنید، بهبود ترافیک سایتتان امری قطعی خواهد بود.

افزایش ترافیک سایت با سئو

اگر امنیت سایت شما پایین باشد و اطلاعات وب سایت و اعضای یا مخاطبین سایت افشا شود، اعتبار شما در نزد کاربران خدشه‌دار می‌شود و این مسئله مانع جذب ترافیک خواهد شد. استفاده از ابزارهای تحلیلی مانند گوگل آنالیتیکس می‌تواند به شما کمک کند تا رفتار کاربران را بهتر درک کنید. این ابزار امکان پیگیری معیارهای مختلف را فراهم می‌آورد و می‌توانید به راحتی ببینید کدام صفحات بیشترین بازدید را دارند و کدام محتوا باعث جلب توجه بیشتر شده است.

با توجه به مقدمه مختصری که در خصوص افزایش ترافیک سایت نوشته شد، حتما متوجه اهمیت آن تا شده‌اید. در ادامه به‌طور کامل به شما می‌گوییم که افزایش ترافیک سایت چیست و راه‌کارهای افزایش ترافیک سایت را به‌طور کامل و جامع به شما آموزش خواهیم داد. ارسال منظم و به‌روز نقشه سایت خبری از طریق Google Search Console، به گوگل کمک می‌کند تا از انتشار محتوای تازه مطلع شده و آن را سریع‌تر برای نمایش در نتایج جستجوی خبری در نظر بگیرد.

به عنوان مثال در سایت های فروشگاهی می توانید خدمات حمل و نقل رایگان را پیشنهاد دهید. یکی از ابزارهای موثر بازاریابی در دنیای دیجیتال، ایمیل مارکتینگ است. اگر بلد نباشید از آن به درستی استفاده کنید، چهره برندتان تخریب خواهد شد. در ایمیل مارکتینگ باید مخاطبان بالقوه شناسایی شوند و سپس بر اساس علاقه مندی مخاطب، ایمیل مارکتینگ انجام گیرد. امروزه مفهوم بازاریابی آنلاین بدون استفاده از راهکارهایی که به جذب ترافیک بیشتر منجر شود، کاملا بی معناست!

خدمات شبکه های اجتماعی

متأسفانه رسانه‌های آنلاین که به نام کسب و کارتان اشاره می کنند، همیشه به وبسایتتان لینک نمی دهند. محتوای پشتیبانی‌کننده را قطعاتی فرض کنید که به مطالب وب‌سایتتان، عمق موضوعی می‌بخشند و به گوگل و کاربران نشان می‌دهند که در زمینه‌ای که فعالیت دارید، واقعاً متخصص هستید. بااین‌حال، مهم است بدانید که این محتوا، الزاماً همیشه بر مبنای بینش حاصل از تحقیق درباره کلیدواژه‌ها ایجاد نمی‌شود. این قسمت علاوه بر نمایش فهرستی از دامنه‌های رقیب، اطلاعاتی را درباره تعداد کلیدواژه‌های مشترک و ترافیک تخمینی در اختیارتان قرار می‌دهد. سپس می‌توانید هر یک از این دامنه‌ها را به‌طور جداگانه تجزیه‌وتحلیل نموده و به‌این‌ترتیب، نسبت به صفحاتی که بهترین عملکرد را در صنعت شما دارند، بینش دقیق و جامعی کسب کنید. بسیاری از وب‌مسترها و مدیران وب‌سایت اهمیت بخش PAA را نادیده می‌گیرند.

با انجام اینکار اطلاعات مهمی مانند شکاف‌های محتوایی، کلید واژه، ناکارآمدی کلید واژه‌ها، فرصت برای بهبود بخشیدن محتوای فعلی و .. افزایش ترافیک سایت چیست؟ به‌طور کلی به تمام روش‌ها و تکنیک‌هایی که مدیران سایت‌ها، وب‌مسترها و .. به کار می‌گیرند تا میزان بازدید از وب‌سایت خود را بالاتر برند، افزایش ترافیک سایت می‌گویند. تکنیک‌های زیادی برای افزایش ترافیک سایت وجود دارد که در ادامه به‌طور جامع و کامل به آن‌ها اشاره شده است. برتری فنی در سئو صرفاً به کسب رتبه بالاتر کمک نمی‌کند، بلکه مستقیماً بر اعتماد کاربر تأثیر می‌گذارد.

دیده شدن در نتایج جستجو به معنای دسترسی به مخاطب است و دسترسی، لازمه تأثیرگذاری است. اگر اخبار مهم از طریق کانال اصلی کشف اطلاعات (یعنی موتورهای جستجو) قابل یافتن نباشند، پتانسیل اثرگذاری آن‌ها به‌شدت کاهش می‌یابد. یکی دیگر از پارامترهای بهبود سئوی سایت، افزایش سرعت بارگذاری وب سایت است.

قبل از آن که به روش های بهبود سئوی سایت از طریق افزایش ترافیک بپردازیم، لازم است مطمئن شویم که فعالیت های خود را به درستی ردیابی می کنیم. برای سنجش ترافیک وب سایت و در واقع ردیابی بازاریابی های انجام شده در وب سایتتان، لازم است قبل از هرچیز این سه ابزار را نصب کنید. به کمک خدمات سئو ، وبسایت شما به صدر نتایج جستجو می رسد و با افزایش ترافیک ورودی ، مخاطب بیشتری را جذب می کنید و  با معرفی محصولات و خدمات خود ، مخاطب هدف را به مشتری تبدیل می کنید . تکنیک ها ی افزایش ترافیک سایت روش هایی هستند که روی وبسایت اعمال می شود تا ترافیک سایت افزایش یابد و یکی از شاخص های کلیدی عملکرد در دیجیتال مارکتینگ است که بیانگر میزان جذب مخاطب می باشد .

اینفلوئنسر مارکتینگ Influencer Marketing به معنای بازاریابی از طریق افراد بانفوذ در شبکه های اجتماعی است. شما می توانید با پرداخت هزینه، تبلیغات خود را از طریق این افراد انجام دهید و به بازدیدکنندگان سایتتان بیفزایید. بعد از این که این سه ابزار را نصب کردید، با کمک آن ها آمار تعداد کاربرانی که وارد سایت شما می شوند، مدت زمانی که کاربران در سایتتان صرف میکنند، نوع فعالیت آن ها در سایت و … را بسنجید. شما باید این اطلاعات مهم را بهینه کنید تا جذابیت آنها را در SERP بهبود بخشید و کلیک های ارگانیک بیشتری را تشویق کنید. اول از همه، کسب و کار شما به وبلاگی نیاز دارد که بتوانید به طور منظم محتوای مفید و طولانی را در سایت خود منتشر کنید. گوگل تخمین می زند که برای هر یک دلاری که بر روی تبلیغات گوگل یا همان Google Ads صرف می کنید (به دلیل بالارفتن ترافیک سایت) بازگشت سرمایه ۸ دلاری دریافت می کنید.

نکات مهم در لینک سازی

تولید انواع مختلفی از محتوا به شما کمک می‌کند تا تنوع را در وب‌سایت خود ایجاد کنید و ترافیک بیشتری جذب کنید. از محتوای متنی، تصویری، ویدئویی و … استفاده کنید تا نیازهای مخاطبان متنوع‌تری را پوشش دهید. حتما این سوال برای شما پیش آمده است که چطور بهترین صفحه رقبا را شناسایی کنیم؟ این موضوع اصلا کار سختی نیست و شما با ابزار SEMrush Organic Research tool به راحتی می‌توانید، این کار را انجام دهید. برای انجام این‌کار کافی است تا URL هر کدام از رقبا را در اختیار SEMrush قرار دهید تا این ابزار ترافیک ارگانیک آن وب‌سایت را به شما نشان دهد.

ترافیک از شبکه های اجتماعی

سئو داخلی، مجموعه‌ای از تکنیک‌ها است که به گوگل کمک می‌کند تا محتوای صفحات شما را بهتر درک کند و آن‌ها را به کاربران مرتبط نمایش دهد و در نهایت باعث افزایش بازدید سایت شود. افزایش ترافیک سایت به معنای جذب بازدیدکنندگان بیشتر به وب‌سایت است که می‌تواند منجر به افزایش فروش، تعاملات کاربران و بهبود رتبه سایت در نتایج موتورهای جستجو شود. تصور کنید کاربری در سایت شما به دنبال محصول خاصی بوده اما به هر دلیلی خرید را نهایی نکرده است. با استفاده از ریتارگتینگ، می‌توانید این کاربر را در سایت‌های دیگر تعقیب کرده و با نمایش تبلیغات مرتبط، او را به سمت سایت خود هدایت کنید.

ایمیل مارکتینگ، یکی از قدیمی‌ترین و در عین حال موثرترین روش‌های بازاریابی دیجیتال است. با استفاده از ایمیل مارکتینگ، می‌توانید ارتباط خود را با مشتریان فعلی و بالقوه حفظ کنید، آن‌ها را از آخرین اخبار و محصولات خود مطلع کنید، و آن‌ها را به بازدید مجدد از وب‌سایت خود ترغیب کنید. برای اینکه بتوانید بهترین نتیجه را از کمپین‌های تبلیغاتی خود بگیرید، باید به طور مداوم آن‌ها را تحلیل و بهینه‌سازی کنید. کلمات کلیدی کم‌بازده را حذف کنید، متن تبلیغ را بهبود بخشید، بودجه را تنظیم کنید، و از استراتژی‌های پیشرفته‌تری مانند ریتارگتینگ و هدف‌گیری مخاطبان استفاده کنید.

۱۶ـ فعالیت در وبلاگ‌ها و سایت‌های دیگر

توییتر برای لینک‌های کوتاه، سریع و وسوسه‌انگیز ایده‌آل است.این کار نه تنها باعث جذب ترافیک بیشتر به سایت شما می شود، بلکه احتمال دریافت بک لینک‌هایی که در مورد آنها صحبت کردیم بیشتر می‌شود. در رسانه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و اینستاگرام می‌توانید تبلیغات را برای گروه‌های خاص تهیه و تدوین کنید. برای مثال می‌توانید گروه خاص مدنظرتان را بر اساس سن، جنسیت، تحصیلات، علایق و … با بررسی ترافیک سایت می‌توانید داده‌هایی را درمورد بازدیدکنندگان خود به دست آورید. برای مثال درمورد اینکه بدانید آن‌ها از چه صفحات و محصولاتی دیدن کرده‌اند و این بازدید در چه زمانی بوده می‌تواند به شما کمک کند تا تبلیغات پربازده‌تری داشته باشید. اگر با افزایش ترافیک وبسایت خود مشکل داشته‌اید، بهتر است بدانید که شما تنها نیستید!

این کار نه تنها به شما کمک می‌کند تا در نتایج جستجو بالاتر قرار بگیرید، بلکه به بهبود تجربه کاربری در وب نیز کمک شایانی خواهد کرد. بله، تولید محتوای با کیفیت یکی از مؤثرترین راه‌ها برای افزایش ترافیک وب سایت است. محتوای مفید و ارزشمند باعث جذب مخاطبان و افزایش زمان ماندگاری آن‌ها در سایت می‌شود، که این خود به افزایش ترافیک وب سایت کمک می‌کند.

برای این منظور باید میزبانی سایت خود را به یک شبکه تولید محتوای با کیفیت بسپارید. بهینه سازی عکس های سایت و همچنین ابزارهای موثر در سرعت بارگذاری می توانند در افزایش ترافیک وب سایت اثرگذار باشند. در بحث افزایش فروش و جذب ترافیک وب سایت ها، بسیار مهم است که بدانیم مخاطب ما از چه کلمات کلیدی برای جستجوی محصولات ارائه دهنده شما استفاده می کند. از اهداف مخاطب خود غافل نشوید و این موضوع را در سراسر سایت خود در نظر بگیرید.

استفاده از طراحی واکنش‌گرا و تست مداوم سایت در دستگاه‌های مختلف می‌تونه به شما کمک کنه تا تجربه کاربری بهتری برای بازدیدکنندگان فراهم کنید. باید بفهمید که کاربران چه کلماتی رو بیشتر جستجو می‌کنن و اون‌ها رو در محتوای سایتتون بگنجونید. ابزارهای زیادی برای این کار وجود دارن، مثل Google Keyword Planner و Ahrefs. کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کاری شما و میزان جستجوی بالایی دارن رو پیدا کنید و در محتوا، عنوان‌ها، توضیحات متا و URLها ازشون استفاده کنید. این می تواند کمی بیش از حد فنی باشد، اما به طور کلی، این مربوط به تجربه کاربر در اولین تماس با وب سایت شما است.

بهترین راهکار برای تبلیغات آنلاین بسته به هدف و بودجه شما متغیر است. برای شناسایی و پاکسازی لینک‌های سمی از ابزارهای مختلفی می‌توانید استفاده کنید. ابزارهای معتبری مانند SEMrush Backlink Audit Tool به شما کمک می‌کنند تا لینک‌هایی که به نظر مشکوک می‌آیند را شناسایی و ارزیابی کنید. به منظور پاکسازی لینک‌های مخرب، بهتر است با صاحبان دامنه‌های مرتبط تماس بگیرید و درخواست حذف این لینک‌ها را ارسال کنید. همچنین، به منظور جلوگیری از اینکه لینک‌های سمی دیگری به وب‌سایت شما اضافه شوند، نیاز است که سیاست‌ها و دستورالعمل‌های مربوط به لینک‌های خارجی را به دقت رعایت کنید. با پاکسازی لینک‌های مخرب و سمی، می‌توانید وضعیت سئوی وب‌سایت خود را بهبود ببخشید و از تاثیرات منفی این لینک‌ها جلوگیری کنید.

اکثر مشاغل حتی اگر رویکرد فعالانه‌ای نسبت به روابط عمومی نداشته باشند، هر از چند گاهی شاهد این هستند که نامشان در رسانه‌های آنلاین مطرح می‌شود. این اشاره به نام برند یا کسب و کار در فضای آنلاین را اصطلاحاً برند منشن (Brand Mention) مگ سئو می‌گویند. گوگل همواره می‌خواهد برای هر جستجو، بهترین نتایج ممکن را نشان دهد و به همین دلیل است که بهینه‌سازی موضوعی نیز مانند بهینه‌سازی کلیدواژه‌ها اهمیت دارد. ما قبلاً در این خصوص که ایجاد بک لینک های باکیفیت، چقدر دشوار است صحبت کرده‌ایم. اما گاهی لینک‌های شکسته هم می توانند یک فرصت عالی برای بهره‌برداری و دریافت بک لینک باشند. ناگفته نماند که اگر مدیر یا صاحب یک وب‌سایت دیگر، محتوایتان را باارزش تلقی کند و بدون درخواست شما به مطلبتان لینک دهد، به آن لینک، لینک سرمقاله‌ای یا سردبیری می‌گوییم.

به‌جای آن، تمرکزتان را بر روی تولید محتوایی بگذارید که همیشه مورد توجه مخاطبان باشد. این نوع مقالات که به آن‌ ها محتوای همیشه‌ سبز (Evergreen Content) گفته می‌شود، به مرور زمان بازدید و بک‌ لینک‌ های بیشتری جذب می‌کنند، به‌ ویژه اگر به‌ طور منظم آن‌ها را به‌روزرسانی کنید. با سرمایه‌گذاری در چنین محتوایی، می‌توانید به یک منبع ثابت از ترافیک و اعتبار برای وب‌ سایت خود تبدیل شوید. در چشم‌انداز همیشه در حال تغییر دیجیتال مارکتینگ، سئو سایت به یکی از اصلی‌ترین ستون‌های موفقیت آنلاین تبدیل شده است. دیده شدن در صدر نتایج جستجوی گوگل می‌تواند تفاوت میان موفقیت و شکست را رقم بزند.

تولید رپورتاژ آگهی، تبادل تبلیغ، و… که جزو روش‌های لینک سازی خارجی هستند هم نوعی تبلیغات برای افزایش ترافیک سایت محسوب می‌شوند. اگر به دنبال روش‌های سریع و زودبازده برای افزایش ترافیک سایت هستید، می‌توانید از تبلیغات کمک بگیرید. شما هم می‌توانید از تبلیغات مستقیم گوگل Google Ads کمک بگیرید و هم اینکه در سایت‌ها یا پلتفرم‌های دیگر به تبلیغ بپردازید. کارکرد دیگر لینک های خارجی و بک لینک این است که میزان اعتبار سایت شما را در نزد گوگل بالا می‌برد؛ چون گوگل متوجه می‌شود که سایت‌های مهم و با رتبه بالا به محتویات سایت شما لینک می‌دهند. این مسئله باعث افزایش رتبه سایت شما و درنتیجه جذب ترافیک بیشتر می‌شود.

این لینک‌ها ممکن است به تبلیغات نقض گوگل مرتبط باشند یا به تکنیک‌های سئوی مخرب روی بیاورند. آیا شما صفحاتی دارید که در نتایج دومین صفحه جستجوی گوگل قرار دارند و برایتان مهم است که جایگاهشان را به صفحه اول ارتقا دهید؟ اگر جوابتان بله است، استفاده از لینک‌های داخلی ممکن است به شما کمک کند. لینک ‌دهی داخلی به دو دیدگاه اصلی ارتقاء جایگاه صفحه و ایجاد ارتباط موضوعی کمک می‌کند. این روش اغلب کم‌ کاربرد و اغلب نادیده گرفته می‌شود، اما واقعیت این است که از طریق لینک‌ دهی داخلی به بهبود جایگاه صفحات می‌پردازیم. برای مثال، یک مطالعه موردی نشان‌دهنده رشد ۳۷۰۰ درصدی ترافیک در کمتر از ۱۲ ماه با تمرکز بر محتوای کاربرمحور و استفاده از API ایندکس گوگل بود. مطالعه دیگری افزایش ۷۵۸ درصدی کلمات کلیدی رتبه‌بندی شده و رشد ۹۲۲ درصدی ترافیک تخمینی را در ۸ ماه گزارش کرد.

با افزایش تعداد و کیفیت پیوندهایی که به سایت شما اشاره می‌کنند، می‌توانید انتظار داشته باشید که جایگاه خود را در نتایج جستجو بهبود بخشیده و در نهایت، به هدف خود یعنی افزایش ترافیک سایت دست یابید. در پایان، استفاده از تکنیک‌های سئو به عنوان یک استراتژی بلندمدت برای افزایش ترافیک و بهبود رتبه وب‌سایت در موتورهای جستجو و دنیای دیجیتال مارکتینگ ضروری است. از تحقیق کلمات کلیدی گرفته تا تولید محتوای باکیفیت و بهینه‌سازی تجربه کاربری، هر یک از این تکنیک‌ها به ایجاد یک وب‌سایت موفق کمک می‌کنند.

برای اینکه بتونید استراتژی‌های سئو رو بهبود بدین، باید به طور مداوم عملکرد سایتتون رو بررسی و تحلیل کنید. با بررسی این اطلاعات، می‌تونید نقاط ضعف رو شناسایی و رفع کنید و استراتژی‌های بهتری برای بهبود سئو پیاده کنید. لینک‌های داخلی به کاربرها کمک می‌کنن تا به راحتی در سایت شما جابجا بشن و مطالب مرتبط رو پیدا کنن.

در این ابزار می‌توانید اطلاعات زیادی در مورد عملکرد سایت‌های رقیب بدست آورید. همچنین سایت Moz.com هم می‌تواند اطلاعات زیادی در مورد رقبا در اختیار شما قرار دهد. حتی می‌توانید از طریق ابزارهای تحلیل رقبا، نوع محتواهای رقبا را بررسی کرده و سپس شبیه به محتواها آن‌ها برای سایت خود محتوا تولید کنید. به طوری که در آن می‌توانید کلمات کلیدی پرکاربرد سایت را مشاهده کنید.

شبکه‌های اجتماعی: ارتباط مستقیم با مخاطبان

به آن‌ها تنها به چشم فرصتی برای لینک‌سازی نگاه نکنید؛ زیرا مخاطب به‌سادگی متوجه قصد و نیت شما می‌شود. بهترین محتوا را هم داشته باشید ولی سایت شما از رابط کاربری و تجربه کاربری خوبی برخوردار نباشد، هیچ فایده‌ای ندارد. یکی از موارد بسیار مهم در رقم زدن بهترین تجربه برای کاربر، سرعت سایت است. سایتی که کند باشد مشتری زیادی نخواهد داشت و در نتیجه رفته رفته ترافیک شما نیز افت خواهد کرد. اگر تصاویر مورد استفاده در وب‌سایتتان را بهینه‌سازی نکنید، فرصت جذب ترافیک از منبعی را از دست می‌دهید که احتمالاً بسیاری از رقبا از آن غافل مانده‌اند. با این کار تعداد دامنه‌های ارجاع‌دهنده‌ای را مشاهده خواهید کرد که به یکی از صفحات خاص وب‌سایت رقیب، لینک داده‌اند.

© ۱۴۰۳، کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به دیجیتال مارکتینگ آوادیس است. استراتژی‌های هوشمند بیدینگ مثل رانندگی با خودروی دنده‌اتومات کار را خیلی راحت می‌کنند؛ ولی ممکن است آن قدر بید را… بیدینگ دستی کار پیچیده‌ای است و به بررسی و به‌روزرسانی لحظه‌ای نیاز دارد تا بودجه کمپین هدر نرود. با تبلیغات ریتارگتینگ یکتانت، مشتری‌ها را به سایت‌تان بازگردانید و فروشتان را بیشتر کنید. چنانچه قصد یادگیری و آموزش ویدیویی گوگل سرچ کنسول را دارید، می توانید از آموزش های رایگان آکادمی کلیک اول استفاده کنید. بغیر از نرم افزارهای همه کاره سئو در این لیست، همه اینها رایگان هستند.

حالا با مرتب سازی نتایج بر اساس دامنه‌ها، می‌توانید لینک‌هایی را که به یکی از صفحات خاص وب‌سایت رقبا اشاره داده‌اند، شناسایی کنید. این تعداد دامنه‌های ارجاع دهنده می‌تواند به عنوان معیاری موثر در تصمیم‌گیری برای ایجاد بک‌لینک‌ها به کار رود. این به معنای این است که وب‌سایت شما به عنوان پاسخی برای پرسش‌های کاربران، می‌تواند در بالای نتایج جستجو جایگاه برجسته‌ای داشته باشد. باید در نظر داشت که در صورتی که محتوای شما توسط سایت‌های دیگر به عنوان ارزشمند تلقی شود و به صورت طبیعی لینک‌ دهی شود، این لینک‌ها به عنوان لینک‌های سردبیری شناخته می‌شوند.

بنابراین، وب‌سایت شما باید برای موبایل بهینه‌سازی شده باشد تا کاربران بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند. بهینه‌سازی برای موبایل، شامل طراحی واکنش‌گرا (Responsive Design)، افزایش سرعت بارگذاری صفحات در موبایل، و استفاده از فونت‌ها و اندازه‌های مناسب برای نمایش در صفحه‌های کوچک است. تبلیغات بنری و کلیکی، روش‌هایی برای نمایش تبلیغات شما در وب‌سایت‌های دیگر هستند.

هرچه عنوان یک محتوا جذابتر باشد، احتمال بازدید از محتوا نیز بیشتر است. در واقع اولین چیزی که کاربر از یک محتوا در نتایج می‌بیند عنوان و تیتر آن است و براساس آن تصمیم می‌گیرد که محتوا ارزش خواندن دارد یا خیر. برای تبلیغات پولی مستقیم می‌توانید از تبلیغات کلیکی PPC (Pay Per Click)، تبلیغات نمایشی PPI (Pay Per Impression)، تبلیغات مدت‌دار و… استفاده کنید. شما می‌توانید با انتخاب درست پلتفرم یا شبکه اجتماعی و اینفلوئنسرهای محبوب و مرتبط با حیطه فعالیت سایت خود، از آنها بخواهید برند، محصولات، خدمات، رویدادها و… را به فالوئرهای خود معرفی کنند. با برگزاری لایوهای منظم در یوتیوب، اینستاگرام، IGTV و… می‌توانید بدون هزینه اضافی برای برند خود تبلیغ کنید.

هرچقدر که بیشتر محتوا را بهینه کنید، آمار بازدید سایت نیز افزایش می‌یابد به این خاطر که رتبه شما در SERP بالا خواهد رفت. علاوه‌بر آن، ارسال محتوای آموزنده و باارزش می‌تواند احتمال بازدید مجدد یا بازگشت کاربران را افزایش دهد به این خاطر که خوانندگان می‌دانند که محتوای شما مفید و قابل‌اعتماد است. در این موقعیت‌ها راه های افزایش ترافیک سایت با راه‌های بهبود سئو یکسان خواهد بود. کلمات کلیدی، عباراتی هستند که کاربران در موتورهای جستجو تایپ می‌کنند تا به اطلاعات مورد نظر خود برسند. عضویت در شبکه های اجتماعی مانند ویرگول می‌تواند به افزایش ترافیک سایت کمک کند. پست به اشتراک بگذارید و لینک سایت خود را همراه با محتواها، منتشر کنید.

تنها ترافیک صفحه اصلی وب سایت نیست که نظارت می شود، تمام بخش‌های وب‌سایت دائماً توسط سرور نظارت می‌شوند تا دقیقاً مشخص شود که هر کدام از این صفحان چند بازدید دریافت می‌کنند. جزئیات هر جلسه بازدید متفاوت است، با این حال هر جلسه یک شروع و یک نقطه پایان دارد. هنگامی که شخصی از یک وب سایت بازدید می کند، رایانه یا سایر دستگاه های متصل به وب با سرور وب سایت ارتباط برقرار می کند. سرور وب سایت هر فایل را به مرورگرهای کاربر منتقل می کند و در آنجا مونتاژ می شود و به یک قطع متشکل از گرافیک و متن تبدیل می شود. هر فایلی که ارسال می‌شود نشان‌دهنده یک هیت است، بنابراین مشاهده یک صفحه می‌تواند منجر به بازدیدهای متعدد شود. همانطور که می دانید با افزایش بازدید سایت، با درصد قابل توجهی از افزایش مشتریان روبرو خواهید شد اما این تنها مزیت افزایش بازدید نیست.

بخش “پرسش‌های کاربران” یا همان PAA، فرصت طلایی برای کسب رتبه برتر و جذب مخاطبان بیشتر است. با بررسی این بخش، می‌توانید به سؤالاتی که کاربران به دنبال پاسخ آن‌ها هستند، پی ببرید و محتوای خود را دقیقاً متناسب با نیاز آن‌ها تولید کنید. این کار نه تنها باعث افزایش ترافیک وب‌سایت شما می‌شود، بلکه به شما کمک می‌کند تا به عنوان یک مرجع معتبر در حوزه خود شناخته شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا