بازاریابی ایمیلی

بیش از ۴۰ دوره آموزش دیجیتال مارکتینگ رایگان جامع‌ترین دوره‌های موسسه‌های معتبر

در واقع اینفلوئنسر مارکتینگ می‌تواند آغازگر کمپین بازاریابی دهان به دهان بیزینس ها باشد. محتوایی که تا به امروز ارائه داده‌اید را بازبینی و آسیب شناسی کنید (اصطلاحاً content audit). باید نقاط ضعف و کم‌کاری ها را شناسایی کرده و ببینید که در برنامه جدید مگ سئو چطور می‌توانید متفاوت عمل کنید. شاید پروژه بازاریابی دیجیتال را به تازگی شروع نکرده باشید و قبلا هم سعی کردید که از محتوا به عنوان ابزار بازاریابی استفاده کنید. اما اگر به هر دلیلی می‌خواهید در استراتژی کانتنت مارکتینگ تجدید نظر کنید این پاراگراف را بخوانید. کمپانی Jell-o در سال ۱۸۸۹ توسط Orator Francis Woodward راه‌اندازی شد.

  • برای مثال از ابزار SEMrush می‌توانید درجه سختی یک کلمه کلیدی را بسنجید یا تعداد جستجوی کلمه کلیدی در ماه (Volume) را مشاهده کنید.
  • براین اساس لزوم آموزش دیجیتال مارکتینگ بر متخصصین مجرب بازاریابی که تهیه و تدوین استراتژی های بازاریابی و برندینگ را بر عهده دارند، امری لاینفک برای بقا در این صنعت است.
  • وظیفهٔ ما ارائه آموزش‌های مختلف در زمینهٔ بازاریابی دیجیتال و همچنین فروش است که خوشحالیم تا امروز تونستیم در این زمینه به شما و سایر عزیزان کمک کنیم.ممنون از شما که به ما فیدبک‌ می‌دین.
  • پیدا کردن مخاطبینی که هدف کسب و کار هستند، در شبکه اجتماعی فراهم است.

درواقع هرچقدر هم که سعی کنید بدون ابزار، وبسایت رقیبان را کندوکاش کنید، بازهم نمی‌توانید به اطلاعات ضروری‌ که لازمه‌ی کسب رتبه بالا هستند دست یابید. با رعایت اصول سئو، امتیاز وبسایت در زمینه‌ی در حال فعالیت افزایش پیدا کرده و ترافیک بیشتری به سمت وبسایت سرازیر می‌گردد. این ترافیک کاملاً ارگانیک و طبیعی است و بابت جذب بازدیدکننده، هزینه‌ای به موتور جستجو پرداخت نمی‌شود (برخلاف روش تبلیغات در موتور جستجو که در مبحث قبلی پرداخته شد). البته در برخی منابع  این تعریف تغییر کرده‌است و مباحث سئو از تعریف بازاریابی موتورهای جستجو حذف شده اما در صورت حذف سئو تنها مفهوم تبلیغات در موتورهای جستجو باقی می‌ماند که صحیح نیست. لطفا از جای خود بلند نشوید تا لذتی ۱۲۰ دقیقه‌ای با خواندن این مقاله آموزشی در زمینه سئو و افزایش رتبه سایت تجربه کنید. استفاده و اتمام تمام این دوره‌ها رایگان است و در صورت کسب نمره حداقل ۸۰ درصد، گواهینامه و دیپلم به رایگان صادر می‌شوند، اما برای دسترسی به نسخه دیجیتال رسمی و یا نسخه فیزیکی باید هزینه آن را پرداخت کنید.

تلفیق کسب و کار با سوشال مدیا علاوه بر برندسازی و بازاریابی موجب کوتاه شدن فاصله شما و مخاطبین‌تان می‌شود! پس برای تعامل بیشتر با مشتریان فعلی یا جذب مشتریان جدید، در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشید و یا در شبکه های اجتماعی تبلیغ کنید. ۹۲.۱٪ کاربران اینترنت، گوشی هوشمند دارند و بیش از ۶۰.۹٪ ترافیک سایت‌ها از کابران سایت‌ها می‌آیند. به عبارتی، ما حدود چهار میلیارد و نیم کاربر آنلاین داریم که از اینترنت موبایل استفاده می‌کنند. شاید روزی برسد که تمام امکانات دیوایس‌های مختلف در یک تلفن همراه خلاصه شود!

آموزش جامع دیجیتال مارکتینگ رایگان

برای کسب اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید تا با جزئیات دوره‌های این مرجع آموزشی آشنا شوید. برای کمک به سایت ما و گسترش آموزش در بین هموطنان، در سایتها، وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی لینک سایت ما را درج کنید. مدت ‌زمان یادگیری دیجیتال مارکتینگ بستگی به سطح تجربه، میزان تمرین و نوع مهارت هایی دارد که می ‌خواهید یاد بگیرید.

پس دقیقا مشخص کنید که مخاطبین شما چه کسانی هستند و حتی آن ها را دسته بندی کنید. سال ۱۸۹۵ شرکت جان دیر John Deere به عنوان کارخانه تولید صنایع و ماشین آلات سنگین در آمریکا، مجله و دفترچه معرفی ماشین آلات خود را در جهت اهداف بازاریابی منتشر کرد. تاریخچه کانتنت مارکتینگ غنی است و داستان موفقیت سه برند زیر تنها بخشی از استفاده از تکنیک بازاریابی محتوا در دوران گذشته است. – تلویزیون‌ هوشمند یا smart TV همگی دیجیتالی هستند و با اینترنت سازگاری دارند. با این ویژگی به راحتی امکان نصب و استفاده از اپلیکیشن و سرویس‌های آنلاین روی TV وجود دارد. صفحه‌ای پر از ویدئو و عکس از جوجه‌های بانمک کوچک و شخصی که در هر ویدئو یکسری توضیحات در مورد این موجودات شیرین می‌داد.

یادگیری دیجیتال مارکتینگ با یادگیری رفتار موتورهای جستجو گره خرده است. شما می‌توانید به طور رایگان از گوگل به عنوان ابزار معرفی برند خود استفاده کنید. کسب رتبه بالا برای نمایش در نتایج موتورهای جستجو (SERP)، نه تنها از اهداف متخصصان سئو است بلکه متخصصان دیجیتال مارکتینگ نیز به دنبال دیده شدن در موتورهای جستجو هستند. دلیلش هم مشخص است؛ هرچه رتبه سایت بهتر و بالاتر باشد، بیشتر به چشم آمده و احتمال ورود مخاطب هدف به سایت بیشتر می‌شود.

از آنجایی که نیازهای آموزشی سازمان‌ها در شرایط مختلف و صنایع متفاوت، یکسان نیستند، آکادمی اینفوگرام امکان طراحی و برنامه‌ریزی دوره های اختصاصی متناسب با زمان و میزان ساعات آموزشی مورد نظر شمارا دارد. حتی گاهی تاثیر و میزان اثربخشی کمپین های بازاریابی آفلاین را میتوان به طور نسبی از طریق داده های بدست آمده در کانال های مختلف بازاریابی اینترنتی سنجید. در بسیاری از کسب وکارها هنوز هم موثرترین روش برای تبدیل سرنخ ها  (Leads) به مشتریان بالقوه و متعاقبا بالفعل است. به علاوه یکتانت در تابستان ۱۴۰۲ دوره ی جدید رایگان خود با موضوع آموزش کار با پنل یکتانت را ارائه داده است. حالا از طرفی اگر با اطلاعات رایگانی که در دسترس همه است پیش بروید مثل همه خواهید بود.

اگر بتوانید آزمون‌های دوره را با موفقیت پشت سر بگذرانید، مدرکی به شما اعطا می‌شود که می‌توانید آن را به رزومه و صفحهٔ لینکدین خود اضافه کنید. بسته به تجربه فعلی‌تان، ممکن است بتوانید مهارت‌هایی را که برای تبدیل شدن به یک بازاریاب دیجیتال نیاز دارید، در عرض ۱۲ هفته به دست آورید. با این حال، تسلط بر بسیاری از تکنیک‌ها و مهارت‌ها به ویژه مهارت‌های نرمی که حین کار آموخته شده‌اند، مانند رهبری و ارتباطات ممکن است سال‌ها طول بکشد.

افرادی که به دنبال دوره رایگان Digital Marketing در سطح وب هستند یا می‌خواهند مهارت خودشان در این زمینه را افزایش دهند، می‌توانند از این دوره استفاده کنند. با گسترش استفاده افراد از شبکه‌های اجتماعی، بسیاری از مواقع لازم است آدرسی از سایت خود را در شبکه‌های اجتماعی مختلف قرار دهید و دسترسی کاربران را به صفحه موردنظر افزایش دهید. بسیاری از لینک‌ها، تعداد کاراکتر زیادی دارند که باعث می‌شود از نظر ظاهری جذابیت خود را برای کاربر از دست بدهد و فضای زیادی را نیز اشغال کند.

در واقع در قیف بازاریابی مشخص می‌شود که یک مشتری چه مراحلی را طی می‌کند و یا سازمان برای جذب و تبدیل مشتریان باید چه اقدامات و استراتژی‌های انجام دهد. نرخ تبدیل، مشخص کننده‌ی درصد بازدیدکننده‌هایی است که به مشتری تبدیل شده‌اند. مثلاً اگر یک سایت فروشگاهی در ماه مرداد ۱۰۰۰ بازدیدکننده داشت و ۵۰ نفر از آن‌ها به واسطه خرید محصول به مشتری تبدیل شدند، نرخ تبدیل این وبسایت ۵٪ است (نسبت ۵۰ به ۱۰۰۰). مفهوم بازاریابی یا همان مارکتینگ به طور رسمی از اوایل قرن بیستم میلادی جا افتاد و اکنون کسب‌کارها به روش های مختلف از آن بهره می‌گیرند.

ویژگی های سایت موفق چیست؟

در کار گروهی وظایف هر فرد در گروه مشخص است اما عمدتاً تعاملی وجود ندارد؛ اما در کار تیمی وظایف هر شخص به طور کامل مرزبندی نشده و افراد تیم با یکدیگر تعامل دارند. در هر دو مفهوم کار تیمی و کار گروهی هدف یکیست اما نحوه پیشبرد امور و نحوه ارتباطات تفاوت دارد. پرسونای مخاطب یا Audience Persona یک تصور ذهنی و دقیق از مخاطبان است که می‌دانید این تصویر ذهنی حداقل در مورد گروهی از مخاطبان صدق می‌کند. ما  در مقاله مهم «چگونه پروسنای مخاطب بسازیم؟» به طور مفصل به این مفهوم پرداخته‌ایم.

در ادامه به تعدادی از دوره‌های آموزش رایگان دیجیتال مارکتینگ هاب‌اسپات اشاره می‌کنیم. مگر می‌شود پای دوره رایگان دیجیتال مارکتینگ در میان باشد و اسمی از هاب‌اسپات نبرد؟ هاب‌اسپات یکی از مهم‌ترین و معتبرترین منابع آموزشی برای ما دیجیتال مارکترها به حساب می‌آید. همان طور که در مقالهٔ «معرفی بهترین مشاغل اینترنتی پول‌ساز (۲۴ ایده)» گفتیم، تقاضای خوبی برای استخدام کمپین منیجر به وجود آمده است؛ کسی که بتواند کمپین‌های تبلیغات آنلاین را به‌خوبی اجرا، مدیریت و بهینه کند. هاب اسپات یک پلتفرم معروف در زمینه بازاریابی، تبلیغات، سایت، خدمات آنلاین و فروش است. این وب سایت در بخش HubSpot Academy یک دوره کوتاه در مورد دیجیتال مارکتینگ دارد.

این وب سایت یکی از شناخته‌شده‌ترین وب سایت‌های برگزارکننده دوره‌های آموزش بازاریابی اینترنتی است. این وب سایت یک اپلیکیشن نیز دارد که از طریق آن می‌توانید جدیدترین دوره‌های آموزشی را مشاهده کنید. خوشبختانه برای شرکت در دوره‌های رایگان آموزش انلاین دیجیتال مارکتینگ  ایدکس از طریق وب سایت، نیاز به فیلتر شکن نیست. این دوره‌های آموزشی شامل استراتژی بازاریابی، مدیریت محتوا و … است. اساتید این دوره‌ها از استادان دانشگاه‌های معتبر هستند و نقطه ضعف آن دریافت مبلغی زیاد برای گواهینامه پایان دوره است.

برای مثال ارسال پیامک براساس منطقه جغرافیایی، جنسیت، براساس دکل مخابراتی یک منطقه و … از قابلیت های پنل های پیامکی پیشرفته است. اگر اطلاعاتی کاملی ارائه ندهید، به مخاطب دلیلی برای دنبال کردن نخواهید داد. برای دریافت امکانات بیشتر از جمله آمار اینترکشن پست ها اکانت عادی را به بیزینس اکانت تبدیل کنید. از زمان همه ‌گیری گوشی‌های هوشمند روند عضویت در شبکه های اجتماعی حالت صعودی به خود گرفت و در حال حاضر ۴.۵۹ میلیون کاربر در شبکه های اجتماعی در حال فعالیت هستند (جمعیت کره زمین نزدیک به ۸ میلیارد است). روش اینفلوئنسر مارکتینگ در واقع یک جور تبلیغات است و به هدف آگاهی رسانی، برندسازی و ارتقا فروش محصولات و خدمات صورت می گیرد.

بسیار مشتاق هستم که این مهارت را یاد بگیرم و از آن برای گسترش کسب و کارهای کوچک و بزرگ استفاده کنم. اگر می‌خواهید در این شاخه از بازاریابی دیجیتال مثل حرفه‌ای‌ها کار کنید، طبق تجربه پیشنهاد می‌کنم کار خودتان را حتماً با این دوره (Content Marketing Course) شروع کنید. هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) در تعریف ساده به تمام فعالیت‌های بازاریابی در بستر اینترنت گفته می‌شود. هر فعالیتی که با استفاده از ابزارهای دیجیتال برای فروش، معرفی محصول یا خدمات و تبلیغات انجام می‌دهید، نوعی از بازاریابی دیجیتال هستند. اگر شما هم دوره‌ی رایگان مفیدی در زمینه‌ی آموزش آنلاین دیجیتال مارکتینگ می‌شناسید می‌توانید در قسمت نظرات این اطلاعات را با دیگران به اشتراک بگذارید. اگر به زبان انگلیسی مسلط نیستید و از آن مهم‌تر می‌خواهید مطالبی که یاد می‌گیرید متناسب با شرایط ایران باشد، می‌توانید از مقاله‌های وبلاگ آکادمی اینفوگرام استفاده کنید.

شرکت گوگل از نظر اعتبار برگزاری دوره‌های آموزش آنلاین دیجیتال مارکتینگ در صدر جدول قرار دارد. این دوره‌ها با همکاری دانشگاه و موسسات آموزشی معتبر برگزار شده و در آنها مباحث مهم بازاریابی دیجیتال در سه سطح مبتدیان، کاربران متوسط و کاربران پیشرفته آموزش داده می‌شود. یکی از بزرگترین مزایای دوره‌های آموزش بازاریابی اینترنتی گوگل، صدور مدرک برای شرکت کنندگان در این دوره‌هاست. این مدرک که متعلق به شناخته‌‌شده‌ترین شرکت در این صنعت است می‌تواند برگ برنده‌ای در رزومه‌ی شما باشد. پلتفرم‌های دیجیتال روز‌به‌روز فرصت‌های جدیدی در اختیار مردم و کسب‌وکارها قرار می‌دهند. در این بسترها روش‌های سنتی بازاریابی کارایی خود را از دست داده و جای خود را به بازاریابی دیجیتال (دیجیتال مارکتینگ) داده‌اند.

ورود به سایت

به زبانی ساده متاورس (Met averse)یک دنیای دیجیتال جدید است و دیجیتال مارکتینگ  این امکان را به برندها می دهد که از طریق متاورس از حداکثر خلاقیت خود برای دستیابی و جذب هر چه بیشتر بازار هدفشان، استفاده کنند. جالب است بدانید برندهای پیشرو امروزه در حال استفاده از متاورس برای بازاریابی اینترنتی هستند. این امر خود دلیلی است که اگر در استراتژی های بازاریابی خبره هستید، برای توسعه کاری خود آموزش دیجیتال مارکتینگ گزینه مناسبی به حساب می آید. اگر در خصوص اصول بازاریابی دیجیتال و چگونگی تلفیق آن با برندینگ و کمپین های بازاریابی کسب کارتان سوالی دارید، گام اول درخواست برای داشتن یک جلسه  مشاوره دیجیتال مارکتینگ است. براین اساس لزوم آموزش دیجیتال مارکتینگ بر متخصصین مجرب بازاریابی که تهیه و تدوین استراتژی های بازاریابی و برندینگ را بر عهده دارند، امری لاینفک برای بقا در این صنعت است. به عبارتی دیگر دیجیتال مارکتینگ بخشی از بازاریابی است که با استفاده از اینترنت و هر وسیله تکنولوژیک دیجیتال مثل لپ تاپ، موبایل، و… به معرفی برند، ترفیع، و فروش محصولات و خدمات می پردازد.

در ادامه به بررسی اصطلاحات پرکاربرد در بازاریابی و بازاریابی دیجیتال می‌پردازیم. هر فصل حاوی نکات عملی است که می توانید آن ها را مستقیما در برنامه ریزی و اجرای استراتژی های بازاریابی دیجیتال خود به کار ببرید. یکی از مزیت‌های اصلی دوره این است که نه‌تنها با تاکتیک‌های سئو برای افزایش ترافیک ارگانیک آشنا می‌شوید، بلکه به شما یاد می‌دهند چطور نرخ بازگشت سرمایه را اندازه بگیرید و عملکردتان را بسنجید.

پس هنگام انتخاب کمپین تبلیغات درون بازی حواستان باشد که سرمایه را کجا خرج می‌کنید. این نکته را عرض کنم که اگر هدف یک استارتاپ راه‌اندازی و ساخت یک اپلیکیشن و بازاریابی برای آن باشد، با مقوله‌ی ساخت اپلیکیشن به منظور دستیابی به اهداف بازارایابی موبایلی از بیخ و بن فرق دارد. اگر قصد دارید KPI بازاریابی در شبکه های اجتماعی را از زاویه‌ی میزان ریچ محاسبه کنید، معیارهای زیر را در نظر بگیرید. البته در فصل بعدی درباره سوشال مدیا در دیجیتال مارکتینگ صحبت خواهیم کرد. نرخ بازگشت سرمایه یا ROI در روش تبلیغاتی ریتارگتینگ بسیار مطلوب‌تر از سایر روش های تبلیغاتی است. این تنها یک مثال کوچک از اهمیت مخاطب شناسی در مبحث بازاریابی محتوا بوده‌است.

شروع به تولید محتوا کنید

از آن گذشته، وقتی می‌توانیم بگوییم تبلیغات موفق بوده است که با کمترین هزینه، بهترین نتیجه را بگیریم. ارسال ایمیل‌های هدفمند به مشتریان و مخاطبان برای اطلاع‌رسانی، تبلیغات و حفظ ارتباط. دوره های رایگان به زبان انگلیسی برگزار میشود که شما میتوانید در این دوره ها دیجیتال مارکتینگ را به صورت حرفه ای آموزش ببینید. پشتیبانی در مجموعه نوین وردپرس یک مسئولیت مهم و ضروری در قبال کاربران است ، هیچ محصولی بدون پشتیبانی و همراهی سازنده ارزشی ندارد واحد پشتیبانی کاربران نوین وردپرس همیشه و همه جا همراه شما میباشد. یکی از روندهای بازاریابی دیجیتال بیان می کند که شخصی سازی گام مهمی برای برجسته شدن خواهد بود. این یکپارچگی در صورتی محقق میشود که شما آموزش های دجیتال مارکتینگ را حتی به صورت کلی دیده باشید و با تکنیک های مختلف بازاریابی دیجیتال آشنا باشید.

فقط باید مراقب انتخاب شبکه اجتماعی درست و انتخاب بهترین مکان و زمان برای ارائه تبلیغات باشید. آفیلیت مارکتینگ محدود به دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات آنلاین نیست و همیشه در تبلیغات سنتی هم وجود داشته، اما بهتر است اینجا در مورد نسخه آنلاین آفیلیت مارکتینگ صحبت کنیم. برای نمونه تبلیغات بنری وبسایت های پربازدید جزئی از آفیلیت مارکتینگ آنلاین هستند، دلیلش هم اینست که ناشر تبلیغات که همان وبسایت باشد به ازای هر اقدامی که از سمت کاربر انجام می‌شود، از تبلیغات دهنده هزینه دریافت می‌کند.

دو مفهوم رایج در بازاریابی دیجیتال

بزرگ‌ترین مزیت اپلیکیشن پرایمر، زبان ساده آن است که با نمایش اطلاعات به صورت فلش کارت به شما آموزش‌های لازم را می‌دهد. Moz منبع جامعی است که مفاهیم و شیوه های اساسی بهینه سازی موتور جستجو سئو را پوشش می دهد. این برای افرادی طراحی شده است که در سئو جدید هستند یا می خواهند دانش خود را تقویت کنند. در واقع ماز عملکرد اصلی موتورهای جستجو را از جمله نحوه خزیدن، نمایه سازی و رتبه بندی را توضیح می دهد. این به شما کمک می کند بفهمید که موتورهای جستجو چگونه صفحات وب را بر اساس عواملی مانند کلمات کلیدی، لینک های برگشتی و تجربه کاربر تجزیه و تحلیل و رتبه بندی می کنند. افزایش آگاهی از برند و تعامل با مخاطب تنها از طریق بازاریابی محتوا در دیجیتال مارکتینگ امکان پذیر است، در واقع بازاریابی محتوایی فرآیند معرفی، خلق و ترفیع محتوای درست برای مخاطب برند به صورت هدفمند است.

افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing) چیست و چطور کار می کند؟

چون ما همه آن‌ها را خوانده‌ایم و فقط آن‌هایی که به کار شما می‌آیند را برایتان جدا کرده‌ایم! نهایتا شما با یک دوره و در ۱۵۰ ساعت همه چیز دیجیتال مارکتیگ را یاد خواهید گرفت. با وارد کردن آدرس ایمیل خود و دریافت چند درس رایگان از طرف این آکادمی متوجه می‌شوید که اصلا دیجیتال مارکتینگ به درد شما می خورد یا نه!

مهم‌ترین دوره رایگان آموزش دیجیتال مارکتینگ در این پلتفرم Free Digital Marketing Basics Course نام دارد. محتوای دوره شامل بازاریابی دیجیتال، مدیریت کمپین، پرفورمنس مارکتینگ، تجزیه و تحلیل وب و… در پایان دوره می‌توانید گواهینامه رسمی از این وب سایت دریافت کنید. همچنین می‌توانید در ۳۴ دوره کوتاه دیجیتال مارکتینگ این وب سایت که بیش از ۵۰ ساعت هستند به صورت رایگان شرکت کنید و گواهینامه رسمی بگیرید. اگر خودتان صاحب کسب و کار هستید یا می‌خواهید به عنوان کارشناس دیجیتال مارکتینگ برای دیگران کار کنید، دوره‌های رایگان یا پولی زیادی در سطح اینترنت وجود دارد.

هزینه کمپین بازاریابی محتوایی

اندازه گیری KPI یا همان شاخص کلیدی عملکرد بدون کمیت و داده معنایی دارد؟ صد در صد خیر! برای آنکه متوجه شویم تبلیغات کلیکی ما بازدهی داشته یا خیر به بررسی داده‌ها احتیاج داریم! برای آنکه متوجه شویم چقدر در سئو سایت نسبت به رقبا موفق بوده‌ایم نیاز به ابزار تحلیل و آنالیزگر داریم! برای ارسال ایمیل های انبوه براساس دسته‌بندی مشترکان نیاز به ابزار ایمیل مارکتینگ داریم! برای تعقیب ترافیک‌های ورودی سایت و بررسی رفتار بازدیدکننده یقیناً به ابزار احتیاج داریم!

اگر علاقه‌مند به یادگیری در مورد مارکتینگ هستید و می‌خواهید دانش خود را افزایش بدهید، این دوره آموزشی دیجیتال مارکتینگ برای شما مناسب است. شما چه یک دانشجوی حوزه بازاریابی باشید و چه یک مدیر ارشد بازاریابی، در این دوره با محتوای ارزشمند مختلفی آشنا خواهید شد که برای شما کاربردی خواهد بود. شاید فکر کنید ارسال SMS یک روش منسوخ شده‌است و دلیلی ندارد که آن را جزو ابزارهای دیجیتال مارکتینگ بدانیم! خیر این روش همچنان کاربرد دارد اما وقتی می‌گوییم بازاریابی موبایلی از طریق پیامک یعنی شناخت بازار هدف و ارزش آفرینی در مخاطب و رسیدن به اهداف فروش از طریق ارسال پیامک! در بازاریابی پیامکی باید تیر را به هدف زد وگرنه ارسال تعداد زیادی پیامک به شماره‌های تصادفی یعنی پرتاب تیر در هوا!

برای مثال شاخص موفقیت در شبکه های اجتماعی از دید کسب و کاری که به دنبال دیده شدن است می‌تواند میزان Share و Impressions باشد. گوگل، یوتیوب، آپارات، وبسایت‌های پربازدید، لابه‌لای مقالات، شبکه های اجتماعی و …؛ تبلیغات همه جا هستند. اگر یک اسمارت فون داشته باشیم حداقل SMS تبلیغاتی که برایمان می‌آید حالا چه برسد به اینکه وای فای یا دیتا را روشن کنیم.

ساعات و روزهای ارسال ایمیل

اصلی ترین و معتبرترین دوره دیجیتال مارکتینگ ، Fundamentals of digital marketing هست که مدرک معتبر هم در پایان به شما ارائه میدهد. اگر خوتان را یک دیجیتال مارکتر مبتدی می‌دانید و حتی در مقیاس کوچک تجربه تعیین استراتژی، برنامه ریزی و تحلیل آمار، راه‌اندازی تبلیغات داشته‌اید، اکنون می‌توانید به گذراندن کورس‌‌های بازاریابی دیجیتال فکر کنید. به منظور آغاز استفاده از میلرلایت کافیست در وبسایت میلرلایت sign up کرده و سپس مشخصات و اهداف ایمیل مارکتینگ را درج کنید. در مراحل بعدی آدرس وبسایت و ایمیل وبسایت خواسته می‌شود؛ البته حواستان باشد که domain وبسایت با domain ایمیل وارد شده یکی باشد در غیراینصورت ایمیل‌های ارسالی، Spam شناسایی می‌شوند.

تبلیغات بسیار نقش مهمی در زندگی ما داشته، در این بخش درباره تبلیغات در دیجیتال مارکتینگ مخصوصا به صورت آنلاین آن را مورد بحث قرار می‌دهیم. درباره روش های تبلیغات صحبت می‌کنیم و تمام روش‌ها را معرفی و درباره هر کدام توضیحات تکمیلی ارائه می‌دهیم. این بخش به شما نگاه خوبی درباره روش‌های تبلیغات برای انتخاب بهتر نحوه تبلیغ رفتن را می‌دهد. در اینجا به پایان بخش بازاریابی محتوایی که یکی از مهمترین بخش‌های دیجیتال مارکتینگ است می‌رسیم. نحوه پخش دفترچه‌ها اینگونه بود که افرادی مأمور می‌شدند تا به طور رایگان دفترچه های آموزش ژله را خانه به خانه توزیع کنند؛ بعد از دوسال اعلام کردند در هرسال حدود ۱۵میلیون کپی از کتابچه را توزیع و پخش کرده‌اند.

حقوق دیجیتال مارکتینگ در کانادا به ۲۰۰۰ دلار در سال رسیده که نشان دهنده اهمیت این رشته در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه میباشد. در میان دوره‌های انگلیسی زبان، دوره‌های اپلیکیشن quantic و آکادمی آنالیتیکس دوره‌های رایگان مناسبی هستند. اگر هم مایل به استفاده از منابع فارسی هستید، می‌توانید از مقالات وبلاگ آکادمی اینفوگرام و وبینارهای رایگان آکادمی اینفوگرام استفاده کنید. آکادمی اینفوگرام با شروع پاندمی کووید-۱۹ شروع به برگزاری کمپینی از وبینارهای رایگان نمود و پس از پایان کمپین هم همچنان به برگزاری وبینارهای رایگان می‌پردازد. مزیت وبینارهای رایگان آکادمی اینفوگرام این است که شما با دیدن آن‌ها جزئیاتی را یاد می‌گیرید که یادگیری آن‌ها در شرایط عادی ممکن نیست. همچنین، این وبینارها اغلب به موضوع‌هایی خاص و کوتاه احتیاج دارند و با دیدن مجموعه‌ای از آن‌ها می‌توانید به یک پکیج کامل از اطلاعات دست پیدا کنید.

ابزارهای آنالیتیکس و ارائه آمار در اکثر سرویس های ایمیل مارکتینگ وجود دارد. این اطلاعات شامل مواردی مثل نرخ باز شدن ایمیل، نرخ کلیک و نرخ مشترکین ماهانه است و با تجزیه و تحلیل این اطلاعات قادرید در کمپین‌های بعدی هدفمندتر عمل کنید و یک اشتباه را چند بار تکرار نکنید. شبکه اجتماعی اگر ببیند که یک صفحه با ۱میلیون فالوئر تنها ۱۰۰۰ لایک دریافت کرده یا میزان تعامل و مشارکت بسیار کمتر از تعداد فالوئر بوده، پست موردنظر را بی‌ارزش تلقی می‌کند. اما اگر اکثر دنبال کنندگان یک صفحه با صفحه در تعامل باشند و لایک کنند، کامنت بگذارند یا پست‌ها را ذخیره کنند و به اشتراک بگذارند، در نتیجه سوشال مدیا پست را به عنوان محتوایی محبوب در نظر می‌گیرد و  پست وایرال می‌شود. تغییر همیشه وجود دارد و این شامل الگوریتم های گوگل و الگوهای فکری مردم هم می‌شود.

در حال حاضر سه دوره آموزشی رایگان در مورد اینستاگرام در Later موجود است که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم. این دوره‌های آموزشی یکی از معتبرترین دوره‌های آموزشی در حوزه دیجیتال مارکتینگ و تحت نظر دانشگاه کالیفرنیا و دانشگاه ایلینوی است. دوره‌های آموزش بازاریابی اینترنتی این وب سایت به خصوص برای کارشناسان محتوا و کپی رایترها سودمند است. این دوره‌ها نیز کوتاه مدت بوده و برای دریافت مدرک آن باید مبلغی پرداخت شود. با توجه به مهم بودن امر دیجیتال مارکتینگ شبکه های اجتماعی در رشد کسب و کارها، شرکت‌ها و برندهای مختلف برای پوشش نیاز خود به دیجیتال مارکترهای حرفه‌ای، آمادگی دارند تا حقوق بالایی به این افراد پرداخت کنند. از طرفی، هزینه تبلیغات در فضای دیجیتال نسبت به تبلیغات سنتی کمتر است و این باعث می‌شود که شرکت‌ها و برندهای بزرگ‌تر هم به دنبال استفاده از روش‌های تبلیغاتی دیجیتال باشند.

دیجیتال گاراژ مجموعه‌ای از کورس‌ها و دوره‌های رایگان است که توسط گوگل و برای بهبود پروفایل کاری افراد و افزایش توانایی‌های آن‌ها ارائه شده است. با ورود به گوگل گاراژ شما با انبوهی از دوره‌های با زمان‌های مختلف مواجه خواهید شد که می‌توانید از بین آن‌ها یک یا چند دوره مورد نظرتان را برای مطالعه انتخاب کنید. سمراش یکی از سایت هایی است که به احتمال خیلی زیاد نام آن را شنیده اید. این سایت به شما در خصوص زمینه های مختلف دیجیتال مارکتینگ همچون سئو، بازاریابی محتوا و… آموزش های جامعی ارائه می دهد.

وبلاگ آکادمی اینفوگرام دائم در حال به روزرسانی مطالب قبلی و انتشار مطالب جدید است و شما می‌توانید با مطالعه این وبلاگ و سرزدن مرتب به آن، از مطالب آموزشی مرتبط با بازاریابی دیجیتال به صورت رایگان استفاده کنید. همچنین اگر سوالی داشته باشید، می‌توانید آن را در قالب کامنت بپرسید و از پاسخ کارشناسان استفاده کنید. مزایا یادگیری دوره رایگان دیجیتال مارکتینگ می تواند از جنبه های مختلف که شما در دیجیتال مارکتینگ دنبال آن هستید برای شما در آینده مفید باشد. حتی اگر به دنبال شروع کار به عنوان یک دیجیتال مارکتر نیستید با یادگیری دیجیتال مارکتینگ می‌توانید فروش خود را چندین برابر کنید.

در این دوره جامع دیجیتال مارکتینگ بیشتر در این باره صحبت خواهیم کرد. به این ترتیب، ابتدا و در این بخش به تعریف و تاریخچه دیجیتال مارکتینگ، آموزش دیجیتال مارکتینگ، خواهیم پرداخت و بعد از آن به بررسی ابزارهای دیجیتال مارکتینگ و معرفی منابع مرتبط با این حوزه. این دوره‌ها شامل آموزش اصول اولیه، یادگیری مفاهیم کلیدی، مسترکلاس ضروریات دیجیتال مارکتینگ، بنیادهای دیجیتال مارکتینگ با ارائه پروژه‌های زنده، بازاریابی شبکه‌‌های مجازی و فروش و … است. در زمینه آموزش رایگان دیجیتال مارکتینگ دوره‌های متعددی در edX وجود دارد که توسط مشهورترین دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی در جهان ایجاد شده‌اند. همچنین ابزارهای دیگری مانند اتوماسیون یک‌مرحله‌ای و ابزاری برای ویراستاری در اختیار خواهید داشت. ارسال ایمیل تنها قابلیت میل ‌چیمپ نیست و از شبکه‌های اجتماعی مختلف نیز پشتیبانی می‌کند و با بیش از ۲۵۰ نرم‌افزار دیگر سازگار است.

اگر شما هم مایل به آموزش رایگان دیجیتال مارکتینگ هستید، پیشنهاد می‌کنیم در ادامه همراه ما باشید تا با انواع منابع و دوره‌های رایگان دیجیتال مارکتینگ آشنا بشوید. ‌ در این روش از ابزار گوگل ادز یا بینگ ادز برای نمایش تبلیغات به کاربران موبایل استفاده می‌شود. همانطور که در بخش بازاریابی موتورهای جستجو با این مبحث آشنا شدید، این تبلیغات در نتایج جستجو مثل نتایج جستجوی گوگل، گوگل پلی و … نمایش داده می‌شود. این دوره شامل موضوعاتی مانند اصول دیجیتال مارکتینگ، انواع بازاریابی، تکنیک ها و ابزارها، شبکه های اجتماعی، راه اندازی کسب و کار، تبلیغات گوگل و برندسازی است. مارکت‌پلیس آموزش الکترونیک Udemy با ۶۲ میلیون کاربر و بیش از ۲۱۳ هزار دوره آموزشی، یکی از پرطرفدارترین پلتفرم‌های آموزش دیجیتال در جهان است. در بستر Udemy دوره‌های آموزشی متنوعی برای آموزش دیجیتال مارکتینگ وجود دارند که متأسفانه تعداد اندکی از آن‌ها رایگان هستند.

میتونی با وارد کردن ایمیلت لینک دانلود هر دوره دیجیتال مارکتینگ رایگان که مد نظرت بود رو دانلود کنی!! دیدن آموزش رایگان دیجیتال مارکتینگ می تونه بهت کمک کنه که در دوره جامع عملکرد بهتری داشته باشی.می تونی دوره دیجیتال مارکتینگ آغازینو که به صورت آنلاین و جامع برگزار میشه رو هم ببینی. بدون پدارخت هزینه‌ی تبلیغات هم می‌شود با ابزارهای رایگان، بازاریابی کرد و این فرصت به خوبی در فضای دیجیتال فراهم شده است. در واقع روی آوردن به مقوله تبلیغات دیجیتال به شرایط کسب و کار و بودجه شما دارد. سئو و بهینه سازی وبسایت و شبکه های اجتماعی راه‌های شروع و توسعه کسب و کار شما هستند.

درس های این دوره زمان کوتاهی را می‌گیرند و برای بازاریابانی که دوست دارند در مورد چگونگی تحلیل داده های شبکه های اجتماعی بیشتر بدانند مناسب است. همانطور که مطلع هستید دوره های زیادی در مورد آموزش دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی آنلاین در حال برگزاری است که در پایان گواهی نامه‌های متعددی نیز ارائه می‌دهند، اما برای دریافت مدارک باید هزینه‌های زیادی پرداخت کرد. دلیل آنکه نام گوگل شیت را در میان ابزارهای بازاریابی دیجیتال مشاهده می‌کنید این است که از این برنامه تحت وب می‌توان جهت واردسازی آمار و اطلاعات، فاکتور، انجام محاسبات روی داده‌ها و گزارش‌گیری استفاده کرد.

در انتهای دوره و پس از شرکت در آزمون، یک مدرک بین‌المللی معتبر می‌گیرید که می‌توانید آن را هم در رزومه و هم در پروفایل لینکدین خود بیاورید. اگر بتوانید آزمون پایانی دوره را با موفقیت پشت سر بگذرانید، مدرکی به ۲ زبان انگلیسی و فارسی به شما اعطا می‌شود که اتوماتیک هم در پروفایل لینکدین شما قرار می‌گیرد تا در بازار کار بدرخشید. برای مشاهده آموزش‌های مرتبط دیگر، در میانبیش از ۳۲,۰۰۰ ساعت آموزشمنتشر شده در فرادرس، جستجو کنید… کلیه حقوق مادی و معنوی سایت نزد بیلاود مارکتینگ محفوظ است و طبق قانون جرائم رایانه هرگونه کپی برداری ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.

آموزش جامع دیجیتال مارکتینگ رایگان

در سال ۲۰۲۵ باید بدانید که چگونه از پتانسیل آنها برای دستیابی به مشتریان جدید و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید. از جمله تاکتیک های بازاریابی آنلاین میتوان به تبلیغات دیجیتال، بازاریابی شبکه های اجتماعی، SEO و… اشاره کرد. در طی سال های اخیر بسیاری از شرکت های هوشمند که استفاده از بازاریابی را در کنار فعالیت های آفلاین خود مهم تلقی کرده اند، سعی کردند در صورت عدم توانایی در انجام فعالیت های دیجیتال مارکتینگ در درون سازمان خود، آن را برون سپاری کنند. امروزه در قرن ۲۱ خواسته یا ناخواسته زندگی فردی و اجتماعی ما با بازاریابی عجین شده است. این دوره آموزشی برای افرادی مناسب است که می‌خواهند به صورت پایه و اساسی در مورد استراتژی بهینه سازی موتور جستجو یا سئو بدانند پیشنهاد می‌شود.

شاید از هیچ چیز برای بهینه سای سایت دریغ نکردید و همه جوره بهتر از رقیب عمل کردید اما بعد از گذشت مدت‌ها همچنان در نتایج جستجو یا SERP خود را از قافله عقب می‌بینید! خلاصه چه بخواهید و چه نخواهید اگر تبلیغات در کنار بهینه سازی و مشتری مداری انجام شود، تأثیرات مثبتی عاید می‌شود. تبلیغات اصولی، برند را معرفی می‌کند و موجب افزایش ترافیک سایت می‌شود. بهتر است از هزینه‌های تبلیغاتی که رقیبان در کمپین‌های گوگل ادز، تبلیغات بنری، پروموشن محتوا و سایر فعالیت‌ها صرف می‌کنند، باخبر باشید.

CTA در ایمیل

منظور از فعالیت، فعالیت بدنی نیست، بلکه پیاده کردن آموزش ها در یک محیط واقعی و با کمک ابزارهای مربوطه از شروط یادگیری دیجیتال مارکتینگ می باشد که باید به آن بسیار توجه کنید. اگر نوجوان هستید و به فکر راه اندازی کسب و کاری جدید، و یا حتی نمیدانید که چه کسب و کاری راه بیاندازید، دوره رایگان دیجیتال مارکتینگ می تواند راهنمای خوبی برای شروع حرکت شما در مسیر فعالیت های اجتماعی و کسب و کار باشد. دیجیتال مارکتینگ که این روزها بیشتر نام آن را می شنوید یکی از بهترین روش های افزایش درآمد و پیشرفت شما در زمینه کسب و کار اینترنتی و حتی غیر اینترنتی (با کمک تبلیغاتی مثل بیلبورد ها و رادیو) می باشد. دیجیتال مارکتینگ اصول و مبانی خاص خودش را دارد، برای آموزش دیجیتال مارکتینگ باید سرمایه گذاری کنید.

Udemy از دیگر پلتفرم‌های محبوب آموزش آنلاین است که دوره‌های حرفه‌ای زیادی ارائه می‌دهد. در دوره Mega Digital Marketing می‌توانید به صورت خودآموز استراتژی دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، وردپرس، سئو، ChatGPT، اینستاگرام، فیسبوک، یوتیوب، تبلیغات و… به طور کلی، با استفاده از منابع آموزش جامع دیجیتال مارکتینگ رایگان موجود در اینترنت، می‌توانید مهارت‌های لازم در زمینه دیجیتال را به دست آورید و به بهبود کسب و کار خود برسید. همچنین، برای بهبود مهارت‌های خود، می‌توانید به دوره‌های آموزشی پولی نیز مراجعه کنید.

یک مدل هزینه در تبلیغات است که تبلیغات دهنده به ازای هر کلیکی که منجر به لید می‌شود به آژانس تبلیغاتی هزینه پرداخت می‌کند. مدنظر داشته باشید که به افرادی که در حال حاضر از کالا و خدمات شما استفاده می‌کند، مشتری بالفعل می‌گویند. تبدیل مشتری بالقوه به مشتری بالفعل و پیرو آن به مشتری وفادار از اهداف بازاریابی است.

در تبلیغات کلیکی (cost per click) شما به ازای کاربری که تبلیغ را دیده و روی آن کلیک کرده است، هزینه پرداخت می‌کنید. در نتیجه هزینه تبلیغات شما با مجموع تعداد کلیکی که کاربران روی تبلیغ کرده‌اند، متناسب است. شما می‌توانید تا یک ماه به صورت رایگان از این دوره‌ها استفاده کنید. خیلی وقت‌ها واژه «دیجیتال مارکتر» را می‌شنویم اما تصویری از کاری که یک دیجیتال مارکتر انجام می‌دهد نداریم! تصور از یک دیجیتال مارکتر خیلی وقت‌ها آدمی است که پشت یک لپ تاپ نشسته و نمودارهای مختلفی را تحلیل می‌کند. نوین وردپرس تداعی خلاقیت و نوآوری در دنیای وردپرس فارسی است ، کیفیت محصولات ، پشتیبانی ویژه و منحصربه فرد از ویژگی های برجسته نوین وردپرس میباشد.

با کمک کوتاه‌کننده‌های لینک می‌توانید آدرس لینک موردنظر را کوتاه و زیبا کنید و در بسیاری از بسترهای موجود همانند شبکه‌های اجتماعی، پیامک و … لینک خود را به دست مخاطب برسانید. در آکادمی اینفوگرام شما می‌توانید به دو صورت از آموزش رایگان استفاده کنید. روش اول، استفاده از مقاله‌های وبلاگ است که در چهار زمینه دیجیتال مارکتینگ، پرزنتیشن حرفه‌ای، طراحی اینفوگرافیک و گزارش نویسی مطالب مرتبط دارند. در بخش دیجیتال مارکتینگ شما به مقاله‌های مختلفی درباره لینکدین مارکتینگ، اینستاگرام مارکتینگ و … دسترسی خواهید داشت. روش دیگر استفاده از وبینارهای رایگان آکادمی اینفوگرام است که در قالب وبینارهای کوتاه و فشرده یک یا دو ساعته برگزار می‌شوند و ویدیوی تعدادی از آن‌ها پس از پایان وبینار هم در دسترس است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا