مدیریت شبکه های اجتماعی

تبلیغ در گوگل ادز تبلیغات حرفه ای در Google Ads با کمترین کارمزد پشتیبانی در روزهای تعطیل جیمکس ادز

تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به ادزتو می باشد و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد. تیم حرفه‌ای و حمایت گری که با اطمینان کمپین‌های خودم رو بهشون سپردم و علاوه اون به تمامی دوستانم هم پیشنهاد دادم. این‌ها مواردی هستند که در این مطلب به آنها خواهیم پرداخت و جزئیات هرکدام را با تصاویر مرتبط نشان می‌دهیم. در تمامی این مراحل، کارشناسان ما به تمام سوال‌ها در سریع‌ترین زمان پاسخ می‌دهند. در حال حاضر دامنه های IR توسط گوگل تحریم شده اند و امکان تبلیغ برای آنها وجود ندارد.

کار با گوگل ادوردز را از کجا شروع کنیم؟

خیر، گوگل کمپین‌های ایجاد شده با دامنه IR را نمی‌پذیرد و Disapprove می‌کند. پیشنهاد ما این است که دامنه خود را به COM تغییر دهید و یا اینکه یک لندینگ پیج یا صفحه فرود، با دامنه بین المللی ایجاد کنید و از آن برای تبلیغات در گوگل استفاده کنید. تنها ۳٪ از پارتنرهای گوگل توانسته‌اند گواهی پریمیر پارتنر گوگل را با استفاده از دانش نیروهای متخصص خود دریافت کنند که برتینا نیز یکی از پریمیر پارتنرها است. دریافت این گواهینامه نشان‌دهنده تخصص نیروهای برتینا در مباحث مختلف تبلیغات گوگل ادز است. مزایای تبلیغات اپلیکیشن گوگل کسر هزینه به ازای نصب اپلیکیشن، نمایش در گوگل پلی و اپ استور و نمایش در سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها است. مزایای تبلیغ بنری، افزایش فروش و برندینگ، امکان نمایش به کاربران ایرانی و تعیین مکان و زمان نمایش است.

بسیاری از افراد تبلیغات اپلیکیشن‌های هوشمند را دوست ندارند و آن را یک عامل مزاحم در هنگام کار تلقی می‌کنند. افراد زیادی تبلیغات را به سرعت بسته و یا رد می‌کنند تا بتوانند از اپلیکشین استفاده نمایند. در این حالت، باید حداقل ۵ میلیون تومان برای شارژ اکانت خود کنار بگذارید. اگر می‌خواهید می‌توانید خودتان اکانت را شارژ کنید و مدیریت آن را به ما بسپارید.

در این سرویس شما می توانید کمپین تبلیغاتی خود را به طور کامل به دست متخصصان تبلیغات در گوگل ثمین ادوردز که نمایندگی رسمی گوگل در ایران است، بسپارید. با خرید اکانت مدیریت شده گوگل ادوردز از ثمین، بیشترین بازده ممکن از یک کمپین تبلیغاتی Google Adwords برای شما به ارمغان خواهد آمد. با انتخاب این سرویس فقط کافی است تا شما هدف و بودجه تبلیغاتی خود را مشخص کنید و بر مراحل انجام کار، از راه اندازی کمپین تبلیغاتی تا بهینه سازی تبلیغات و ریمارکتینگ با دسترسی کامل نظارت کنید. انتخاب کلمات کلیدی مناسب و ایجاد محتوای مرتبط با این کلمات می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر هزینه‌های تبلیغات شما داشته باشد. ارتباط بالا بین کلمات کلیدی و محتوای سایت می‌تواند بهبود امتیاز کیفیت تبلیغات شما را به همراه داشته باشد. تبلیغات با امتیاز کیفیت بالاتر معمولاً هزینه به ازای کلیک کمتری دارند و در موقعیت‌های بهتری در نتایج جستجو نمایش داده می‌شوند.

گوکل ادوردز بزرگ‌ترین مرجع تخصصی تبلیغات در بین موتورهای جستجو مختلف است. برای ثبت آگهی تبلیغاتی در این بستر شما بایستی ویزا کارت یا مستر کارت یا حساب پی پال داشته باشید همان طور که می‌دانید فرایند صدور ویزا یا مستر کارت و افتتاح حساب در پی پال با برخی تحریم‌ها همراه است! اما در این میان شرکت‌های واسط بزرگی همچون نوین پال وجود دارند که صفر تا صد خدمات فعال کردن آگهی در گوگل ادز را انجام می‌دهند. ارتباط آگهی (ad relevance) معیاری است که مشخص می­‌کند کلمه کلیدی، با متن تبلیغ و صفحه فرود شما چقدر ارتباط دارد. ارتباط بالای کلمه کلیدی و آگهی می‌­تواند میزان کلیک و امتیاز کیفیت را بهبود دهد.

کمپین های تبلیغاتی گوگل ادز

  • با اینکه عده بسیار زیادی از کسب و کارها، تبلیغات آنلاین با گوگل ادز را برای شناخته شدن، انتخاب می‌کنند، اما محدودیت‌هایی نیز در کار با آن وجود دارد.
  • در این نوع از تبلیغ که بسیار جذاب و موثر نیز هست، شما می‌توانید یک فیلم تبلیغاتی از کسب و کار خود را پس از بارگذاری در سایت یوتیوب، به مخاطبان هدف خود نمایش دهید.
  • تبلیغات رایگان در گوگل با روش‌هایی مثل بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) امکان‌پذیر است.
  • در این روش شما با انتخاب و تعیین کلمات کلیدی موردنظر خود می‌توانید در صفحه نخست نتایج گوگل برای کاربرانی که آن کلمه کلیدی را جستجو می‌کنند، ظاهر شوید.

سرویس تبلیغات سرچ گوگل، وبسایت شما را در صفحه‌ی اول و حتی لینک اول نتایج جستجوی گوگل قرار می‌دهد. تبلیغات سرچ گوگل توسط برتینا همراه با مشاوره رایگان جهت بهینه‌سازی تبلیغ شما ارائه می‌شود. تبلیغات در گوگل مانند سایر روش‌های تبلیغات آنلاین، با بودجه دلخواه ما انجام می‌شود. برای شروع تبلیغات در گوگل باید حداقل ۵ دلار آمریکا (یا معادل آن برای ارزهای خارجی دیگر)، حساب خود را شارژ کرده و تبلیغات را آغاز کنیم. در واقع، قیمت تبلیغات در گوگل توسط ما تعیین می‌شود اما هزینه‌ای که بابت هر کلیک پرداخت می‌کنیم به مهارت ما در برنامه‌ریزی تبلیغات و نیز میزان رقابت تبلیغاتی در کلمات کلیدی هدف در گوگل بستگی دارد. CPC یا هزینه به ازای هر کلیک (Cost Per Click)، مبلغی است که تبلیغ‌کننده در هر زمانی که کاربر بر روی آگهی گوگل ادز آن­ها کلیک می­‌کند باید به گوگل بپردازد.

ساخت اکانت گوگل ادز در جیمکس کاملاً رایگان است و شما می‌توانید بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای، اولین قدم را برای شروع تبلیغات حرفه‌ای بردارید. این سرویس به شما امکان می‌دهد بودجه خود را به‌طور کامل صرف اجرای کمپین‌ها کنید و از همان ابتدا تمرکزتان را روی بهینه‌سازی نتایج بگذارید. تیم ما در تمام مراحل ساخت اکانت همراه شماست تا مطمئن شوید همه چیز به درستی انجام می‌شود. جایگاه واقعی تبلیغ شما با شاخصی به نام رتبه آگهی (Ad rank) تعیین می‌شود که خود از مجموعه عوامل نظیر قیمت پیشنهادی شما برای هر کلیک، امتیاز کیفیت (quality score) آگهی، کیفیت صفحه فرود و … تاثیر می‌گیرد. بالاترین رتبه آگهی یعنی اولین جایگاه تبلیغ در صفحه اول گوگل به شما می‌رسد.

تبلیغات گوگل

پس از دریافت اطلاعات تکمیلی، تبلیغات شما نهایتا ظرف ۴۸ ساعت فعال خواهد شد. پس ما با محدودیت‌هایی روبرو هستیم که عملاً استفاده از کمپین‌های شبکۀ نمایشی گوگل مانند کمپین‌های شاپینگ و هوشمند را تا حدودی بی‌فایده می‌کنند. چرا که تبلیغات ما (هر چقدر هم هدفمند باشند) به کاربران سراسر دنیا نمایش داده می‌شوند. یکی از مهم‌ترین و جالب‌ترین مزایای این روش تبلیغاتی، این است که گوگل بصورت کاملاً هوشمند، تلاش می‌کند تا تبلیغ شما را به هدفمندترین کاربر ممکن نمایش دهد.

اهمیت این کار در این است که شما به واسطه این حساب، به داشبورد Google Ads خود دسترسی پیدا می‌کنید و می‌توانید کمپین‌های تبلیغاتی خود را مدیریت کنید. اگر نمی‌توانید کلیدواژه های مدنظر خود را برای کسب و کار موجود پیدا کنید، می‌توانید از ابزار کیورد پلنر گوگل ادوردز بهره مند شوید. زمانی که در این ابزار قرار دارید، لیستی از کلمات کلیدی که می خواهید از آن برای تولید ایده بیشتر استفاده کنید را تایپ نمایید.

بازاریابی برای کاربران جدید

شما می‌توانید تبلیغ خودتان را در قالب فایل‌های HTML5 یا AMPHTML طراحی کرده و پس از بارگزاری به صورت ZIP، در کمپین‌های دیسپلی خود استفاده کنید. البته، گوگل به همه اجازۀ استفاده از این فایل‌ها را نمی‌دهد و حساب کاربری شما باید ابتدا توسط گوگل ادز تایید شود. در تصویر بالا، کاربر در حال استفاده از اپلیکیشن‌های دلخواه خود، می‌تواند در حالت‌ها و اندازه‌های متفاوتی، بنرهای تبلیغاتی را مشاهده کند که این بنرها توسط کمپین نمایشی گوگل اجرا شده‌اند. مهم‌ترین مزیت این کمپین‌ها این است که شما درست در همان لحظه‌ای که کاربر به دنبال خدمات و محصولات شما است، تبلیغ خودتان را به آن‌ها نمایش می‌دهید و این یک فرصت استثنایی برای افزایش فروش شما است. در ادامه می‌خواهیم انواع کمپین‌ها در گوگل ادز را مورد بررسی قرار دهیم تا شما با کسب شناخت کامل نسبت به آن‌ها، مناسب‌ترین کمپین را برای خودتان انتخاب کنید. اجازه دهید هر کدام از این روش‌های تبلیغاتی در گوگل ادز را از حالا، کمپین بخوانیم.

زمانی که به تدریج  CPC خود را افزایش می دهید، تعداد کلیک ها کاهش پیدا می‌کند. ری‌دایرکت سایت هم از طرف گوگل قابل قبول نیست و باید دامنهٔ خود را روی دامنهٔ com. حالت اول زمانی است که بیننده حداقل ۳۰ ثانیه از ویدیوی شما را مشاهده یا روی آن کلیک کند (CPV bidding).

بنابراین یکی از مهم‌ترین کارهای یک متخصص تبلیغات در گوگل یا گوگل ادوردز، بهینه‌سازی صفحات شما برای بهبود امتیاز آن در سرویس گوگل ادز است. این که گوگل ادوردز جهت تبلیغ در گوگل برای کسب و کار شما مؤثر است به عوامل مختلفی بستگی دارد. میزان رقابتی بودن کلید واژه هایی که در مزایده آن شرکت می-کنید و میزان تناسب این کلیدواژه ها با تبدیلات واقعی برای کسب و کار شما از این عوامل هستند.

این شیوه از تبلیغات گوگل، با کمک پلتفرم‌های ویدیویی مانند یوتیوب و ابزارهای دیگر انجام می‌گیرد. در واقع گوگل از شما یک فیلم تبلیغاتی دریافت می‌کند و آن را در پلتفرم‌ها و سیستم‌های مربوط به خود به نمایش می‌گذارد. احتمالاً تبلیغات ۵ ثانیه‌ای در ابتدا و در بین فیلم‌های پخش شده در یوتیوب را دیده‌اید که مصداق بارز این نوع تبلیغات است.

همچنین با ارسال درخواست به بخش تبلیغ در گوگل برتینا، می‌توانید گزارش‌های مختلفی از عملکرد تبلیغ خود در بازه‌های زمانی مدنظر خود دریافت کنید. در واقع شما با استفاده از خدمات این دسته از شرکت‌ها می‌توانید حتی با هزینه کمتری و به شیوه بهتری تبلیغات خود را در گوگل ادز فعال کنید. آسان ادوردز پشتیبانی ۲۴/۷ را به شما ارائه می‌دهد تا در هر زمان که نیاز به کمک داشتید، بتوانید با متخصصان این پلتفرم ارتباط برقرار کنید. تیم پشتیبانی آسان ادوردز به طور ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته آماده پاسخگویی به سؤالات شما و ارائه خدمات پشتیبانی هستند.

همان طور که از نام آن پیداست با هدف افزایش نصب اپلیکیشن و جذب کاربر باکیفیت انجام می‌شوند. تبلیغات در جیمیل (GSPs ) یا Gmail Sponsored ads یک نوع تبلیغات ایمیلی است که با هدف قرار دادن کاربران مناسب و نمایش تبلیغ در بلایا اینباکس آن‌ها انجام می‌شود. این تبلیغات معمولاً با علامت Sponsored در بخش Promotion اینباکس نمایش داده می‌شوند. تبلیغ خدمات نرم افزاری شامل حذف ویروس، وصل شدن به اینترنت، نصب نرم افزار و بازیابی کلمه عبور نیز در گوگل ادز ممنوع است. جالب است بدانید در ماه مارس ۲۰۲۰، گوگل ادز تمامی کلمات کلیدی مربوط به ماسک صورت را از فهرست هدفمندسازی تبلیغات خود حذف کرد.

همانطور که بارها هم اعلام کردیم، هدف ما در این سری آموزشی، پرداخت کامل به شبکۀ جستجوی گوگل است. بنابراین، در مقالۀ بعدی، به این سوال پاسخ می‌دهیم که اصلاً چرا تبلیغات در جستجوی گوگل؟ با ما همراه باشید. تا به حال شده در جیمیل خود باشید و در بالای ایمیل‌های خود تبلیغاتی را مشاهده کنید؟ این تبلیغ‌ها مربوط به کمپین‌‌های جیمیلی گوگل هستند. در کمپین جیمیل، تبلیغ‌دهنده لیستی از مخاطبان سایت و در صورت امکان، ایمیل‌های آن‌ها را به گوگل می‌دهد تا در جیمیل به آن‌ها تبلیغ نمایش داده شود. در این روش، شما به ازای هر باری که کاربر روی بنر تبلیغاتی‌تان کلیک کرد و وارد سایت شما شد، باید به گوگل مبلغ مشخصی پرداخت کنید.

در صورتی که می‌خواهید ما اکانت شما را فقط شارژ کنیم، باید حداقل ۱۰ میلیون تومان بپردازید. پس از انجام مراحل بالا، می‌توانید کمپین تبلیغاتی خود را راه اندازی کنید و تبلیغات خود را نمایش دهید. با هدایت ترافیک هدفمند به وب‌سایت خود، می‌توانید احتمال فروش محصولات یا خدمات خود را افزایش دهید.

هزینه‌های تبلیغات گوگل می‌تواند بسته به عوامل مختلفی از جمله کلمات کلیدی، رقابت، کیفیت تبلیغات و تنظیمات هدف‌گیری، متغیر باشد. همان‌طور که مشاهده کردید، عوامل بسیار زیادی در تعیین هزینه تبلیغات در گوگل ادز شما تاثیر گذار است. در این بین مواردی ازجمله کلمات کلیدی، امتیاز کیفی و نوع کسب‌وکار و کمپین، از سایر موارد اهمیت بیشتری دارند. کلمات کلیدی مرتبط و محتوای سایت متناسب با نیازهای کاربران می‌تواند به بهبود نرخ تبدیل کمک کند. وقتی‌که کاربران به صفحات فرودی هدایت می‌شوند که با جستجوی آن‌ها مطابقت دارد، احتمال انجام اقدام مورد نظر بیشتر است. افزایش نرخ تبدیل می‌تواند هزینه به ازای تبدیل را کاهش داده و بازدهی سرمایه‌گذاری شما را افزایش دهد.

تبلیغات گوگل چه تاثیری روی سئوی سایت من دارد؟

آسان ادوردز کیفیت خدمات خود را تضمین می‌کند و در صورت عدم رضایت شما، هزینه شما را برمی‌گرداند. آسان ادوردز با رابط کاربری ساده و فارسی خود، استفاده از خدمات Google Ads را برای کاربران ایرانی آسان کرده است. می‌توانید فیلدهای فرم را پر کنید و به راحتی فرایند نوشتن متن را به پایان ببرید. در بخش Schedule می‌توانید زمانی که می‌خواهید تبلیغتان اجرا شود را سفارشی سازی نمایید. همچنین قادر خواهید بود زمان آغاز و پایان را تنظیم کنید و ساعت هایی که دوست دارید تبلیغتان نمایش داده شود را تغییر دهید.

تبلیغات در گوگل به شما کمک می‌کند در سریع‌ترین زمان و بدون نیاز به بهینه‌سازی وب‌سایت، جایگاه اول نتایج جست‌وجوی گوگل را به خود اختصاص دهید. شما می‌توانید با کمک فرست ادز، زیرمجموعهٔ یکتانت و مجری تبلیغات گوگل ادز، به‌راحتی این کار را انجام دهید. گوگل ادز از کوکی‌ها و کلمات کلیدی برای جایگذاری تبلیغات در صفحات وب استفاده می‌کند. بدین ترتیب شما می‌توانید تبلیغات خود را در سطح جهانی، موقعیت‌‌های جغرافیایی خاص یا بر اساس IP هدف‌گذاری کنید.

این کمپین‌ها با استفاده از یادگیری ماشین و هدف‌گیری هوشمند، عملکرد تبلیغات شما را بهینه کرده و نتایج بهتری در بازدهی سرمایه (ROI) ارائه می‌دهند. با Performance Max، تبلیغات شما دقیقاً در زمان و مکانی که لازم است، به مخاطبان هدف نمایش داده می‌شود. وقتی که شما در گوگل تبلیغات می‌کنید، یعنی می‌خواهید بازدیدکنندگان را به یک مهمانی دعوت کنید. اگر در این مهمانی شرایط پذیرایی مناسب نباشد، مطمئن باشید که مهمان‌های شما سریع‌تر خواهند رفت. هرچه صفحه فرود شما زیباتر و از لحاظ اطلاعاتی تکمیل‌تر، شانس ماندن بازدیدکننده‌ها بالاتر رفته و می‌توانید نرخ تبدیل خود را بالا ببرید. در حقیقت استفاده از رابط کاربری جذاب متناسب با نیازها و علائق کاربران به جذب مخاطب و ماندگاری او در سایت شما کمک زیادی می‌کند.

تبلیغات گوگل

اینکه کاربران به چه میزانی بر روی تبلیغات شما کلیک کرده باشند، تاثیر بسیار زیادی بر روی نمره کیفی شما از سمت گوگل دارد. هرچه میزان کلیک بیشتر باشد، به‌تبع آن به عدد ۱۰۰% نزدیک‌تر شده و هزینه تبلیغ شما نیز کاهش می‌یابد که نتیجه آن دریافت اعتبار بیشتر تبلیغتان از سمت گوگل است. گوگل کیورد پلنر، هزینه های تبلیغات گوگل را به‌صورت تقریبی برای هر کلیک تبلیغات در گوشه سمت راست نمایش خواهد داد. لازم به ذکر است که در زمان شرکت در مزایده، باید ترافیک و هزینه روزانه کیورد مورد نظر را چک کنید. ادزتو پارتنر رسمی گوگل ادزمهم است که کمپین تبلیغاتی شما توسط چه مجموعه ای هدایت و مدیریت می شود. گوگل ادز (Google Ads) که قبلاً نام آن گوگل ادوردز (Google AdWords) بوده و با این نام هم شناخته می‌شد در واقع سیستم تبلیغاتی شرکت گوگل است.

پلن‌‌های تبلیغات گوگل ادز

چنین موضوعی برای شرکت هایی که محصولی دارند و این محصول تنها به یک جنسیت یا گروه سنی خاص مرتبط است بسیار مفید خواهد بود. به کمک این گزینه می توانید درصد کل بازدیدهایی که از جمعیت خاص به دست آمده اند را نشان دهید. همانطور که در بخش های قبلی مقاله نیز ذکر کردیم، شما می‌توانید گوگل پلاس را با کمپین ادوردز خود ادغام نمایید.

تبلیغات در گوگل به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد دقیقاً زمانی در معرض دید مشتریان خود قرار بگیرند که آن‌ها به دنبال خدمات یا محصولات مرتبط هستند. این ویژگی مهم باعث می‌شود تبلیغات هدفمندتر، مؤثرتر و با نرخ تبدیل بالاتری انجام شود. حالا با ما همراه باشید تا این تصویر را به شکل‌های مختلف برای شما تجزیه و تحلیل کنیم. در قسمت بالایی تصویر و مستطیل قرمز رنگ، شما چند گزینه در اختیار دارید که به کمک آن موقعیت مکانی، زبان و همچنین شبکه جستجو را می‌توانید انتخاب کنید. در قسمت موقعیت مکانی بهتر است همه کشورها را انتخاب کنید یا از همان تنظیمات پیش فرض استفاده کنیم.

چند نوع تبلیغ (Ad format) می‌توانیم در شبکۀ جستجوی گوگل ایجاد کنیم؟

در مرورگر کروم گوگل مطالب پیشنهادی به مخاطب نمایش داده می‌شود، این مطالب همان آگهی‌های تبلیغاتی هستند که از طریق گوگل دیسکاور ثبت شده‌اند. برای اینکه بتوانید در این دسته بندی محتوایی قرار بگیرید، باید محتواهایی مطابق با اصول سئو را منتشر کنید. باید به این نکته هم اشاره کنیم که تبلیغ گوگل با روش سئو کمی زمان بر است و به صبر و حوصله نیاز دارد. اما در صورتی که آموزش‌های مورد نیاز در زمینه سئو را به صورت کامل یاد گرفته باشید و بتوانید آن‌ها را عملی کنید می‌توانید بهترین نتایج را از این طریق رقم بزنید. اما در صورتی که می‌خواهید در کوتاه مدت از تبلیغات گوگل نتیجه بگیرید این روش برای شما کارساز نخواهد بود. گوگل برای جلب رضایت مشتریان خود، سعی می‌کند تمامی کلیک‌های هرز را شناسایی کند و هزینهٔ آن را به شما برگرداند.

با ارائه فاکتور رسمی، می‌توانید هزینه‌های تبلیغاتی خود را به‌صورت قانونی ثبت کنید و از مزایای مالیاتی بهره‌مند شوید. از آنجایی که گوگل ads و گوگل آنالیتیکس هردو محصولات شرکت گوگل هستند، می‌توان آنها را در کنار یکدیگر به کار برد. اگر بر گزینه‌ گوگل آنالیتیکس در ابزار تولز کلیک کنید، شما را به گوگل آنالیتیکس ارجاع می‌دهد که به کمک آن می‌توانید آمار بازدیدکنندگان و نرخ تبدیل را به دست بیاورید.

فراموش نکنید نمایش تبلیغ در این روش رایگان است و فقط به‌ازای کلیک کاربر هزینه می‌کنید. با اینکه عده بسیار زیادی از کسب و کارها، تبلیغات آنلاین با گوگل ادز را برای شناخته شدن، انتخاب می‌کنند، اما محدودیت‌هایی نیز در کار با آن وجود دارد. برای مثال، آدرس مرورگر (URL) به نمایش در آمده در تبلیغ نباید با آدرس نهایی صفحه تبلیغ مغایرت داشته باشد. همچنین امکان تبلیغات برای خدمات غیر قانونی همانند نگارش مقاله و پایان نامه نیز وجود ندارد. مفهوم غیر قانونی از نظر گوگل ادز، جغرافیایی است و برای مثال امکان تبلیغات مغایر با مذهب در کشورهای مسلمان، وجود ندارد. در اولین مقالۀ این سری آموزشی، تبلیغات گوگل ادز را توضیح دادیم و تمامی روش‌های ممکن برای تبلیغ را در آن به شما معرفی کردیم.

آسان ادوردز به طور منظم گزارش‌های گوگل ادز دقیقی از عملکرد کمپین‌های تبلیغاتی شما ارائه می‌دهد تا از اثربخشی آنها اطمینان حاصل کنید. در این مقاله درباره اینکه چگونه در گوگل تبلیغ کنیم، به موارد مهم و کاربردی اشاره کردیم. اگر در رابطه با روش ثبت آگهی در گوگل به کلمات یا عباراتی برخوردید که معنی آنها را ندانستید می‌توانید به واژه نامه تخصصی تبلیغات در گوگل مراجعه کنید. بعد از اینکه تعداد کلیک ها و بازدیدهای کلی را مشاهده کردید، نگاهی به موقعیت میانگین تبلیغ خود داشته باشید. موقعیت میانگین (Avg. Pos.) به شما می‌گوید که در صفحه نتایج جستجوی گوگل در چه موقعیتی قرار دارید و تبلیغ شما در کجای لیست ظاهر خواهد شد.

افراک از آبان ۱۴۰۳ با توجه به نیاز مشتریان گوگل ادز برای داشتن کمپین تبلیغاتی موفق و جلوگیری از مشکل در کمپین، به صورت ۲۴ ساعت در خدمت مشتریان با ارائه مشاوره گوگل ادز رایگان است. اکانت گوگل ادز شما در کمتر از ۳۰ دقیقه شارژ می‌شود تا کمپین‌های تبلیغاتی بدون وقفه ادامه یافته و از هیچ فرصت ارزشمندی غافل نمانید. تبلیغات سرچ گوگل، نوعی از تبلیغات در صفحه نتایج جستجو گوگل است که کسب‌وکار شما را دقیقا به کاربرانی نشان می‌دهد که محصولات یا خدمات شما را جستجو می‌کنند.

با داشتن این همراه حرفه‌ای، از هدررفت بودجه جلوگیری می‌شود و تبلیغات شما بهترین بازدهی را خواهد داشت. تبلیغات نصب اپلیکیشن به شما کمک می‌کنند تا کاربران هدفمند را به دانلود و استفاده از اپلیکیشن خود ترغیب کنید. این تبلیغات در جستجوی گوگل، شبکه نمایشی، یوتیوب و حتی Google Play نمایش داده می‌شوند و به‌طور خاص برای افزایش نصب و تعامل با اپلیکیشن طراحی شده‌اند.

تبلیغ ما توسط کمپین نصب اپلیکیشن گوگل در کجاها نمایش داده می‌شود؟

البته که آسان است، اما برای کسانی که تجربه کار با آن را داشته باشند. اگر بخواهید رتبه بالایی به دست بیاورید و در هزینه‌های خود صرفه‌جویی داشته باشید، هم باید بتوانید رقبای خود را رصد کنید و هم توانایی پیشنهاد دادن کلمات کلیدی مناسب را داشته باشید. در ضمن، آشنایی شما با زبان انگلیسی و اصطلاحات رایج در این حوزه بسیار مهم است؛ زیرا کمک می‌کند که در شرایط مختلف، تغییراتی با توجه به وضعیت مخاطبان و بازدیدکنندگان خود داشته باشید. حتماً قبل از استفاده از این ابزار با یک شخص با تجربه و متخصص در این زمینه مشورت کنید تا به بهترین نحو ممکن بتوانید از این ابزار استفاده نمائید. – گوگل ادز یک روش فراگیر تبلیغاتی استبا وجود اینکه استفاده از این ابزار برای ما ایرانی‌ها محدود است، اما به این معنی نیست که نمی‌توانیم از آن استفاده کنیم. شما چه یک کسب و کار خیلی بزرگ داشته باشید و چه در حوزه کسب و کارهای اینترنتی و کوچک باشید، امکان استفاده از این روش را دارید.

در این زمینه می‌توانید مقالۀ تفاوت سئو و تبلیغات گوگل را مطالعه بفرمایید. در این حالت تبلیغ شما می‌تواند در میان نتایج جستجوی کاربر در موتور جستجوی گوگل، گوگل پلی، گوگل شاپینگ و نقشۀ گوگل نمایش داده شود. در صورت تمایل کسب و کارها، کمپین‌های تبلیغ در گوگل ادز توسط کارشناسان با تجربه افراک، بهینه سازی خواهد شد. آژانس تبلیغات آنلاین افراک به واسطه پریمیر پارتنر گوگل بودن به صورت مستقیم با مدیران و کارشناسان گوگل در ارتباط است، به همین دلیل کمپین‌های بهینه سازی شده در افراک همیشه بیشترین بازدهی را برای کسب و کارها داشته‌ است.

با ما همراه باشید و ضمن آشنایی با قابلیت‌های گوگل ادز، با مجموعه Adwords 20 نیز بیشتر آشنا شوید. در این نوع از تبلیغ که بسیار جذاب و موثر نیز هست، شما می‌توانید یک فیلم تبلیغاتی از کسب و کار خود را پس از بارگذاری در سایت یوتیوب، به مخاطبان هدف خود نمایش دهید. هدف از این نوع کمپین، بیشتر برندینگ و معرفی محصولات و خدمات جدید است. تبلیغ شما ممکن است در هرجای شبکه‌های تبلیغاتی گوگل که صد البته متناسب با اپ شما باشد، به نمایش در بیاید.

تبلیغ در گوگل توسط برتینا همراه با مشاوره رایگان جهت بهینه‌سازی تبلیغات شما ارائه می‌شود. از آنجایی‌که گوگل از این جستجوها کسب درآمد می­‌کند، تبلیغ‌کنندگان باید مبلغی را بابت هر کلیک‌ به گوگل پرداخت کنند. یکی از پرکاربردترین انواع تبلیغات گوگل، تبلیغات کلمه کلیدی یا همان گوگل ادوردز قدیم است. در این روش شما با انتخاب و تعیین کلمات کلیدی موردنظر خود می‌توانید در صفحه نخست نتایج گوگل برای کاربرانی که آن کلمه کلیدی را جستجو می‌کنند، ظاهر شوید.

در سال ۲۰۰۸ گوگل برنامه چالش بازاریابی آنلاین را برای دانشجویان پایه‌ریزی کرد که شمار شرکت‌کنندگان آن در سال ۲۰۱۱ به ۱۵۰۰ دانشجو از ۷۰ کشور جهان رسید. در سال ۲۰۱۶ قابلیت Showcase Shopping به ادوردز اضافه شد و با کمک آن تبلیغ‌کنندگان می‌توانستند بر اساس کلمات کلیدی، مجموعه‌ای از تصاویر را به فرد جستجو کننده نشان دهند. نام سرویس تبلیغات گوگل در سال ۲۰۱۸ از AdWords به Google Ads تغییر کرد.

آموزش نحوه انتخاب استراتژی مزایده گوگل ادوردز

یکتانت با نشان‌دادن مگ سئو مهارت و تخصص خود در زمینهٔ اجرای کمپین‌های تبلیغاتی گوگل ادز، گواهینامهٔ رسمی گوگل را دریافت کرده است. داشتن این گواهینامه به‌معنای توانایی مدیریت تبلیغات گوگل ادز زیر نظر گوگل و در بالاترین سطح است. از طرفی، با تبلیغات در گوگل می‌توانید با یک صفحه در نتایج صدها کلمهٔ کلیدی حضور داشته باشید.

به همین دلیل روز به روز تعداد کسب وکارهایی که به افراک اعتماد می‌کنند، در حال افزایش است. کارشناسان افراک با صرف بودجه کم برای سایت‌ها بازدهی بسیار بالایی به ارمغان می‌آورند. افراک دائما در تلاش است که با کمترین کارمزد ممکن، اکانت گوگل ادز مشتریان را شارژ و تبلیغات آن را مدیریت کند. پیش از شروع تبلیغات، در مدیریت بودجه و انتخاب نوع تبلیغ گوگل ادز مناسب از مشاوره تخصصی کارشناسان افراک بهره‌مند می‌شوید. به‌منظور استفاده از کیورد پلنر، از منوی Tools & Settings در اکانت گوگل ادز، گزینه Keyword Planner را انتخاب کنید.

ما توی مستربلیط مدت هاست از جیمکس سرویس میگیریم و تا الان انصافا مشکلی نبوده و همه چی طبق رواله. پشتیبانیشون هم که حرف نداره و هرموقع چیزی خواستم یا سوالی داشتم تا بررطرفش نکردن متوقف نشدن. اما همان طور که در مطالب بالا گفتیم انجام این کار بدون حضور شرکت‌های خدمات پرداختی بسیار دشوار و زمان‌بر است.

بله، گوگل به شما این امکان را می‌دهد که تبلیغات خود را علاوه بر کامپیوترها برای دستگاه‌های موبایل نیز بهینه‌سازی کنید. بعد از ثبت سفارش و تکمیل مراحل تنظیم کمپین، گوگل حدود ۲۴ تا ۴۸ ساعت زمان برای آنالیز و تأیید تبلیغات نیاز دارد. یک تیم حرفه‌ای و متخصص منتظر شنیدن پیام شماست تا بهترین راهکارها را برای پیشرفت کسب‌وکار شما ارائه دهیم. تبلیغات در گوگل شیوه و روش خاص خود را دارد، به همین دلیل در ادامه بیشتر در رابطه با چگونگی تبلیغات در این بستر صحبت خواهیم کرد. بله، صدور فاکتور رسمی برای هزینه تبلیغ در گوگل با پرداخت هزینه اضافی وجود دارد.

تمامی داده‌ها به‌صورت دقیق و قابل‌فهم ارائه می‌شوند تا بتوانید تصمیمات بهتری برای بهینه‌سازی تبلیغات خود بگیرید. این گزارش‌ها ابزار قدرتمندی برای مدیریت بودجه و دستیابی به بهترین نتایج هستند. جیمکس از سیستم‌های پیشرفته برای شناسایی و جلوگیری از کلیک‌های فیک رقبا استفاده می‌کند.

می‌توانید Google Ads را از طریق کلاس‌های حضوری، آنلاین زنده یا کلاس‌های درخواستی یاد بگیرید. بودجه شما حداکثر مبلغی است که حاضر هستید در یک روز برای تبلیغات خود هزینه کنید. موقعیت اول بالاترین موقعیتی است که تبلیغ در نتایج موتورهای جستجو به نمایش در می آید. موقعیت ۱ تا ۸ معمولا در صفحه اول نمایش داده می‌شوند و به صورت مکرر توسط بازدید کنندگان مورد بررسی قرار می‌گیرند. انتخاب کلیدواژه ها بر اساس منطقه جغرافیایی می‌تواند یکی از استراتژی های مهم در روش ثبت آگهی در گوگل به شمار رود. برای اینکه بتوانید با چنین مشکلی مبارزه کنید، بهتر است لیستی از کلمات کلیدی منفی را ایجاد نمایید که نشان می‌دهد تبلیغ شما برای چنین کلماتی نباید ظاهر شود.

جالب است بدانید میزان سرچ روزانه در این بستر به بیش از ۲ میلیارد می‌رسد! این آمار و ارقام نشان از محبوبیت بسیار بالای گوگل در کل دنیا به عنوان یک بستر تبلیغاتی و آموزشی است. اگر شما هم می‌خواهید با قدرت تبلیغات گوگل و میزان تاثیر آن در پروسه فروش و بهبود اعتبار یک برند تجاری آشنا شوید این مطلب را تا انتها مطالعه کنید. به عبارت دیگر، راه‌حل‌های تبلیغاتی PPC مانند Google Ads برای کمک به شما در دستیابی به بسیاری از اهداف بازاریابی خود بسیار مؤثر هستند. آن‌ها فروش شما را به ارمغان می‌آورند، ترافیک را افزایش می‌دهند و به شما در افزایش آگاهی در مورد برندتان کمک می‌کنند، به خصوص اگر تبلیغات شما به خوبی نوشته شده و به خوبی بهینه شده باشد. بله؛ می‌توانید تبلیغات Google را یاد بگیرید تا فروش وب‌سایت خود را افزایش دهید یا به شغل بازاریابی دیجیتال بروید.

بالا بردن کیفیت ویدیو تبلیغاتی می‌تواند به‌طور چشمگیری به کاهش بودجه کمپین ویدیویی شما کمک کند. اگرچه آمار و ارقام مربوط به نتایج تبلیغات در گوگل چشمگیر هستند، اما برای کسب بهترین نتیجه، داشتن انتظارات واقع‌بینانه از این پلتفرم تبلیغاتی ضروری است. به خاطر داشته باشید که گوگل ادز تنها ابزاری برای رسیدن به اهدافتان در بازاریابی آنلاین است و موفقیت شما در گرو عوامل متعددی خواهد بود. این پلتفرم به شما امکان می‌دهد تا با ایجاد انواع مختلف کمپین‌های تبلیغاتی، به طیف وسیعی از مخاطبان برسید و اهداف بازاریابی خود را به‌طور موثرتری دنبال کنید. هر کدام از این کمپین‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند و هزینه آن‌ها نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد. کسب‌وکارها برای جذب مشتریان جدید و افزایش فروش خود به دنبال راه‌های نوآورانه و کارآمد هستند.

بعد از مطالعه دقیق این پست، قادر خواهید بود کمپین جستجوی پولی خود را به راحتی اجرا کنید. پس همراه ما باشید تا درباره اینکه چگونه در گوگل تبلیغ کنیم، قدم به قدم جلو برویم. در صورتی که با گوگل ادز آشنایی دارید و می‌خواهید خودتان تبلیغات گوگل را مدیریت کنید، بایستی اکانت گوگل ادز به همراه اعتبار داشته باشید. فرض کنید گوگل حداقل قیمت هر کلیک روی تبلیغات شما برای این کلمه کلیدی را ۱۰۰۰ تومان در نظر می‌گیرد. این تبلیغات معمولاً در پلی استور، اپ استور و اپلیکیشن‌ها نمایش داده می‌شوند. مثلاً اگر کسی عبارتی مرتبط با اپلیکیشن شما را در پلی استور جست‌وجو کند، اپلیکیشن شما در صدر نتایج جست‌وجو قرار می‌گیرد.

موفقیت در این زمینه صرفاً به راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی محدود نمی‌شود، بلکه نیازمند بررسی و اجرای اصول فنی و استراتژیک در چند مرحله کلیدی است. تبلیغ بنری گوگل یکی دیگر از سرویس‌های تبلیغاتی گوگل ادز است که در شبکه نمایش گوگل با بیش از ۳ میلیون وب‌سایت و اپلیکیشن، نمایش می‌شود. شما با تبلیغ بنری گوگل، می‌توانید بنرهای تبلیغاتی خود را در پربازدیدترین وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها نمایش دهید. دلایل مختلفی می‌تواند شامل هدف‌گذاری نادرست، انتخاب نادرست کلمات کلیدی، یا محتوای غیرجذاب در تبلیغات باعث شود که شما نتیجه مورد نظرتان را از تبلیغ در گوگل دریافت نکنید. گوگل ادز نتایج سریع‌تری را ارائه می‌دهد، در حالی که سئو به بهبود رتبه و ترافیک ارگانیک سایت در طولانی‌مدت کمک می‌کند.

این تبلیغات می‌توانند در قالب تصاویر جذاب، بنرهای متنی یا حتی محتوای ویدیویی ظاهر شوند و به شما کمک می‌کنند تا مخاطبان هدفمند را در زمان وب گردی جذب کنید. با تبلیغات بنری، برند شما در هزاران وب‌سایت پربازدید دیده می‌شود و به یاد ماندنی‌تر می‌گردد. اولین و مهم‌ترین دغدغه در استفاده از تبلیغات بر بستر گوگل برای کسب‌ و کارهای داخلی، حل کردن مسئله‌ی پرداخت ارزی است. سرویس‌های فعال در زمینه پرداخت کم نیستند اما ساسپند شدن دامین، فلگ شدن اکانت گوگل و … از ریسک‌های همکاری با شرکت‌های نامعتبر در این زمینه‌است.

در قسمت شبکه جستجوی شما باید مشخص کنید که تبلیغاتتان برای کدام یک از موتورهای جستجو انجام شود.در قسمت پایین‌تر، یک مستطیل خاکستری رنگ می‌بینید که تعداد کلمات کلیدی پیشنهادی را به شما نشان می‌دهد. اما اگر کمی پایین‌تر و مستطیل زرد رنگ را ببینید، یک جدول چند ستونه می‌بینید که بخشهای مختلف آن برای شما جذاب است. اگر از سمت چپ شروع کنیم، ستون اول وضعیت کلمه کلیدی مورد نظر و ارتباط آن با سایر کلمات کلیدی مرتبط را نشان می‌دهد. به عنوان مثال برای کلمه کلیدی کفش ورزشی، از کلمات دیگری مانند کفش و کفش مردانه و حتی لباس نیز می‌توانید استفاده کنید.ستون دوم تعداد جستجوهای ماهیانه برای هر کدام از کلمات کلیدی را نشان می‌دهد. مثلاً تعداد جستجو برای کلمه کفش ورزشی در ماه بین ۱۰ تا ۱۰۰ بار است، در حالی که این آمار برای کلمه کفش بین ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ و برای لباس بین ۱۰۰۰ تا تغییر می‌کند.

نرخ تبدیل به تعداد کاربرانی اشاره دارد که پس از کلیک بر روی تبلیغات شما، اقدام مورد نظر شما را انجام می‌دهند؛ مثلاً خرید یک محصول، ثبت‌نام در یک خبرنامه یا دانلود یک اپلیکیشن. مشکل اصلی اکثر افراد جدید در تبلیغات گوگل، عدم آگاهی از روش‌های مختلف قیمت‌گذاری و تعیین بودجه روزانه است. بدون این دانش، شما نمی‌دانید که برای کدام کلمات کلیدی باید تبلیغ کنید، چه مقدار باید برای هر کلیک هزینه کنید و چگونه می‌توانید از بودجه خود به‌طور موثر استفاده کنید. در ادامه به بررسی فاکتورهای موثر بر قیمت‌گذاری تبلیغات در گوگل ادز می‌پردازیم تا با درک این درست از این عوامل بودجه تبلیغاتی خود را تنظیم و مدیریت کنید. علاوه بر این، شما قادرید گذشته این وب‌سایت در گوگل ادز را نیز بررسی کنید.

انواع اکانت گوگل ادز

با سرویس تبلیغات در گوگل ادزتو شما می‌توانید تبلیغ خودتان را درست در زمانی که کاربر به دنبال آن است، به او نمایش دهید. کاربری که روی تبلیغات گوگل ادز کلیک می‌کند، با احتمال ۵۰٪ خرید می‌کند. این مزیت تا حدی به این دلیل است که کسب‌وکارها، کلمات کلیدی مناسب با بالاترین امکان خرید را استفاده می‌کنند. در واقع این جنس کاربران در مرحله تحقیق یا ارزیابی محصول نیستند؛ بلکه آن‌ها دقیق می‌دانند که چه می‌خواهند.

کارشناسان ما در انتخاب کلمات کلیدی، متن تبلیغ و سایر موارد، مشاوره لازم را به شما ارائه می‌دهند تا کمپین تبلیغاتی شما با بهینه‌ترین حالت ممکن فعال شود. با دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان ادوردز نوین مارکتینگ از متدهای روز بهینه سازی نرخ تبدیل برای افزایش مشتریان واقعی بهره‌مند شوید. اولین قدم برای شروع تبلیغات در گوگل، ایجاد یک حساب کاربری در Google Ads است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا