کمپین تبلیغاتی

تدوین استراتژی سئو نمونه استراتژی سئو چگونه است؟

با کمک سئو در صفحه نتایج موتورهای جستجو در جایگاه بالاتری قرار می‌گیریم و در نهایت ترافیک و فروش بالاتری خواهیم داشت. اما بگذارید کمی بیشتر راهنمایی‌تان کنیم و امسال را سال جلب رضایت تمام و کمال مخاطب و مشتری بنامیم. مادامی که مخاطب وب سایت شما را مفید بداند، مدام از آن بازدید کند و زمان بیشتری را در آن سپری کند، گوگل مطمئن می‌شود که شما گزینه‌ای ایده‌آل برای او هسید. نتیجه؟ شما را به صدر نتایج برتر می‌آورد و در معرض دید مخاطب می‌گذارد و همین شانس افزایش فروش شما را به طرز شگفت‌انگیزی زیاد می‌کند. داشتن یک چک لیست سئو مدون و حساب شده باعث می شود بتوانید مستندسازی دقیقی درباره روند سئو سایت داشته باشید و قدم‌های خود را دقیق‌تر بردارید و نقاط عطف و ضعف پروژه سئو خودتان را مشخص کنید. استراتژی سئو (SEO strategy) زمانی موثر است که تمام اقدامات و تمهیدات شما به رضایت مخاطب منجر شود.

افزون بر این، تمرکز بر کلمات بلند (Long Tail Keywords)  به دلیل حجم جستجوی کمتر اما رقابت پایین تر، در رتبه گیری سریع تر اثرگذار اند. برای ارزیابی دقیق حجم جستجو و سختی رقابت می توان از ابزار هایی مانند  Semrush، Ubersuggest  یا ابزار رایگان Backlinko استفاده کرد. اولین قدم در استراتژی سئو، شناسایی کلید واژه‌های مرتبط و با ترافیک بالا است که کاربران برای جستجو استفاده می‌کنند. در حقیقت، یک استراتژی سئو جامع باید به طور کامل به همه جنبه‌های سئو توجه داشته باشد. این موضوع شامل تاکتیک‌های مختلف برای تحقیق کلمات کلیدی و کنترل بک لینک‌ها می‌شود. موفقیت در این عرصه نیازمند درک عمیق تفاوت‌های آن با سئوی عمومی، شناخت دقیق فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل برای محتوای خبری، و پیاده‌سازی مستمر بهترین شیوه‌ها در حوزه‌های محتوایی و فنی است.

هدف ما از برگزاری این دوره کمک به یادگیری عمیق فرآیند تدوین استراتژی و اطمینان از توانایی شما در اجرای آن بر روی پروژه‌های واقعی است. وب وان مجموعه کاملی از خدمات و محصولات شامل بازاریابی دیجیتال, سئو, سوشال مدیا,طراحی سایت, مارکت پلیس و پیامک انبوه است تا نیازهای شما را در تمام مراحل مرتفع کند. می‌توانید یک سایت پشتیبانی داشته باشید یا از مقاله‌های جانبی استفاده کنید و به مقاله اصلی لینک بدهید و آن را تقویت کنید. می‌توانید لینک‌های برتر را هم پیدا کنید و به آنها لینک بدهید و این شانس را داشته باشید که آنها هم به شما لینک بدهند. این نوع سئو به کسب ‌و کار های محلی کمک می ‌کند تا در جستجو های منطقه ‌ای بهتر دیده شوند.

استراتژی سئو سایت به برنامه‌ریزی، هدف‌گذاری و اجرایی کردن اهداف برای بالا بردن رتبه در صفحۀ اول موتور جستجو گفته می‌شود.به زبان ساده‌تر، استراتژی سئو راهی است که شما باید برای افزایش ترافیک سایت خود در پیش بگیرید. باید برای هر قسمت از سئو سایت‌تان، استراتژی مشخصی داشته باشید؛ از سئو داخلی، سئو خارجی و سئو فنی گرفته تا تولید محتوا برای سایت. اگر کورکورانه دست به بهینه‌سازی سایت بزنید، احتمال پیروزی بسیار کم است.

پاسخ این است که باید متوجه شوید چرا مردم به یک نوع محتوای خاص لینک می‌دهند. تمام منابع سرور در اختیار شماست و به راحتی می‌توانید تغییرات مدنظرتان را اعمال کنید.امنیت، سرعت و پایداری بالا برای میزبانی پروژه‌های بزرگ. سرویس قوی و پایدار که برای نصب و راه‌اندازی سیستم مدیریت محتوای وردپرس بهینه شده است.

کامل ترین چک لیست محتوا!

در ادامه توضیحات بیشتری به شما خواهیم داد و کمک می‌کنیم که استراتژی مطابق ترندهای روز طراحی کنید. اقدامات سئو تنها به جذب کاربر ختم نمی‌شود، بلکه به بهبود تجربه او در سایت نیز کمک می‌کند. کاربرانی که از طریق جستجو به محتوای مفید و قابل اعتمادی دست می‌یابند، احتمال بیشتری دارد که دوباره به سایت بازگردند، در خبرنامه عضو شوند، یا محتوا را با دیگران به اشتراک بگذارند و به مخاطبان وفادار تبدیل شوند. بهینه‌سازی برای ویژگی‌هایی مانند کادرهای “People Also Ask” در گوگل نیز می‌تواند کاربرانی با قصد جستجوی عمیق‌تر را جذب کند.

این معیار نشان می‌دهد که چقدر یک کلمه کلیدی خاص محبوب است و چقدر مخاطب دنبال آن می‌گردد. انتخاب کلمات کلیدی با حجم جست‌وجوی بالا به جذب ترافیک بیشتر کمک می‌کند. با این حال، توجه داشته باشید که کلمات با حجم جست‌وجوی بالا ممکن است رقابت زیادی داشته باشند. به عنوان مثال، اگر عبارت خرید لپ‌تاپ در ماه ۵۰,۰۰۰ بار جست‌وجو می‌شود، این کلمه حجم جست‌وجوی بالایی دارد.

اینجا به ۴ نکته کلیدی می‌پردازیم که برای استراتژی سئو سایت‌های بین‌المللی ضروری است. برای مطالعه » برای آشنایی با مفهوم SEO و بهینه سازی صفحات مختلف یک سایت برای موتور جستجوی گوگل مقاله آموزشی سئو چیست را مطالعه نمایید. برای تولید محتوای وب سایت، استراتژی محتوا رو آپدیت کنین و تیم تولید محتوا باید براساس همین برنامه منظم پیش برن. بعد از تدوین استراتژی، باید فرایند بهینه سازی کلمات کلیدی جدید رو شروع کنین. سرعت وبسایت یک عامل بسیار مهم در جذب ترافیک و میزان ماندگاری کاربر در وبسایت هست. همچنین برای شما ۲ وبینار نیز در قسمت وبینارهای تکمیلی قرار داده‌ایم که به شما نحوه تدوین استراتژی سئو برای فروشگاه‌های اینترنتی و یک پروژه واقعی را آموزش می‌دهیم.

مرحله پنجم: سئو خارجی را دست کم نگیرید

تعیین استراتژی سئو هم به همین صورت است؛ برای اینکه بهترین استراتژی را برای کسب‌وکارتان طراحی کنید، ابتدا باید ببینید وضعیت فعلی کسب‌وکارتان چگونه است. در این قسمت در ۸ مرحله ساده به شما توضیح می‌دهیم که چگونه استراتژی سئویی تدوین کنید که شما را به رتبه‌های برتر گوگل برساند. در مطلب بررسی «Core Web Vitals» از «مجله فرادرس» در مورد هسته‌‌های حیاتی گوگل به‌طور مفصل بحث کردیم و روش تحلیل آن‌ها را در سرچ کنسول گوگل و دیگر ابزارهای آنالیز سئو وب‌سایت آموزش دادیم.

استراتژی سئو شامل یک برنامه‌ریزی جامع با هدف بهینه‌سازی سایت برای کسب رتبه در صفحۀ اول نتایج موتورهای جستجو است. داشتن یک استراتژی طولانی‌ مدت در افزایش ترافیک هدایت شده به سایت و بهبود رتبۀ سایت تأثیر زیادی دارد. بررسی وضعیت ترافیک ورودی می‌تواند اطلاعات سودمندی برای تقویت استراتژی سئو در اختیار شما قرار دهد.

استراتژی سئو رابطه مستقیمی داره با هزینه سئو سایت و برای این که بتونین به صورت کامل رابطه این دو مورد رو متوجه بشین با من همراه باشید. اکنون زمان آن است که به طور فعال به محتوای خود پیوند یا لینک ایجاد کنید. به طور خاص، ما قصد داریم ۲ استراتژی ساخت لینک را به شما معرفی کنیم که در تدوین استراتژی سئو خارجی برای شما موثر خواهند بود. بررسی رقبا کمک‌تان می‌کند راحت‌تر سر از کار گوگل در رتبه‌بندی سایت‌ها در بیاورید و با الگو گرفتن از آن‌ها و شناسایی نقاط ضعف و قوت‌شان، استراتژی‌های مگ سئو سئو موثرتری برای سایت خودتان بچینید. برای اینکه نتیجه کیورد ریسرچ‌تان دقیق‌تر و قابل اعتمادتر باشد، نباید از ابزارهای مخصوص تحقیق کلمات کلیدی مثل Keyword Planner ،Google Trends و kwfinder و… غافل شوید.

پس از تولید محتوای پیلار می‌توانیم آن را به موضوعات زیر مجموعه لینک دهیم و به این صورت تمامی موضوعات و زیر موضوعات مرتبط با گذشت زمان پوشش داده می‌شوند و در مورد آن‌ها محتوا تولید می‌شود. به محتواهایی که پیرامون محتوای اصلی و به صورت جزئی‌تر تولید می‌شوند اصطلاحا «خوشه محتوا» (Content Cluster) گفته می‌شود. نکته مهم ایجاد لینک داخلی بین این محتواهای خوشه‌ای و محتوای پیلار است. «پرسونای خریدار» (Buyer Persona) برای مخاطبان هدف هر کسب و کاری متفاوت است، بنابراین برای تعیین ویژگی‌های شخصیتی مخاطبان مختلف تا جای ممکن شفاف عمل کنیم.

چرا به استراتژی سئو نیاز داریم؟

«استراتژی بازاریابی یا استراتژی سئو» (SEO Strategy) برنامه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی جامعی است که با هدف بهینه‌سازی وب‌سایت برای انواع موتورهای جستجو تدوین می‌شود. استراتژی بازاریابی از طریق سئو که به آن «استراتژی سئو» نیز گفته می‌شود برنامه‌ای است که برای انجام مراحل مختلف بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو طرح‌ریزی و اجرا می‌کنیم. برنامه‌ریزی برای استراتژی سئو مزایای بی‌شماری برای کسب و کارها ایجاد می‌کند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به بهبود رتبه‌بندی در صفحه نتایج موتورهای جستجو، افزایش ترافیک و نرخ کلیک طبیعی (ارگانیک) اشاره کرد. در این مطلب بررسی می‌کنیم استراتژی سئو چیست و چگونه باید برای تدوین آن برنامه‌ریزی کنیم. سئوی موبایل عامل مهمی است که هنگام ایجاد استراتژی کلی خود باید در نظر داشته باشید. بهینه سازی موبایل شامل اطمینان از در دسترس بودن و دسترسی بازدیدکنندگان به محتوای سایت و سایت شما در دستگاه های تلفن همراه است، بنابراین آن­ها می­توانند تجربه مشابهی داشته باشند و ارزش مشابه مرورگرهای دسکتاپ را دریافت کنند.

استراتژی سئو

دوره خصوصی سئو برای کسب مهارت سریع‌تر

دیده شدن در نتایج جستجو به معنای دسترسی به مخاطب است و دسترسی، لازمه تأثیرگذاری است. اگر اخبار مهم از طریق کانال اصلی کشف اطلاعات (یعنی موتورهای جستجو) قابل یافتن نباشند، پتانسیل اثرگذاری آن‌ها به‌شدت کاهش می‌یابد. سئو یک فرآیند پویاست و برای موفقیت در بلندمدت نیاز به ارزیابی و تحلیل مداوم دارد.

استراتژی سئو، با هر آپدیت گوگل دستخوش تغییراتی می شه که کارشناسان سئو رو مجبور می کنه بعد از هر آپدیت، روش کار خودشون رو تغییر و استراتژی هاشون رو بر اساس آپدیت های جدید ارائه بدن. اما سوال اینجاست که در سال ۲۰۲۳ با توجه به آپدیت های جدید، چطور یک استراتژی خوب بچینیم که بهترین نوع استراتژی باشه؟! در پایان این فصل شناخت بهتری از توانمندی گوگل در تشخیص محتوای ارزشمند به دست آورده و متوجه خواهیم شد که چرا در همه مسیر تدوین استراتژی تمرکز و توجه ما بر خلق تجربه ارزشمند برای کاربران است. استراتژی سئو سایت را همچون یک مثلث در نظر بگیرید که از ۳ ضلع اصلی شامل؛ کسب و کار، کاربر و گوگل تشکیل شده است. بهینه سازی موتور جستجوگر (سئو SEO) کمک می‌کند رتبه بالاتری در گوگل بگیرید و بهتر دیده شوید. در این رقابت تنگاتنگ، استفاده از جدیدترین استراتژی سئو بسیار ضروری است.

برای شروع، یکی از سایت‌هایی که برای کلمه کلیدی هدف شما در گوگل رتبه گرفته را انتخاب کنید. سپس به فهرست بک‌لینک‌های آن صفحه نگاه کنید.نکته مهم اینجاست، فقط به صفحاتی ایمیل بزنید که محتوای شما واقعاً می‌تواند ارزشی به آن اضافه کند. با گسترش دسترسی به تکنولوژی‌های اپن سورس (Open Source)، فضا برای بازیگران دیگر هم فراهم می‌شود تا موتور جستجوی مربوط به خود را ایجاد کنند. به‌نظر نمی‌رسد که گوگل به این زودی جایگاه خود را از دست بدهد ولی ممکن است کمپانی‌های بزرگ مثل اپل، برای ایجاد موتورهای جستجوی مخصوص خود سرمایه‌گذاری کنند.

  • برای رسیدن به آن، شما نیاز دارید برای پرسش‌های متداول کاربران، پاسخی در محتوای خود فراهم کرده باشید.
  • خیلی مهم است که شما از نظر فنی، سایت بدون ایرادی داشته باشید؛ اینگونه کاربران می توانند به راحتی به بخش های مختلف سایت شما سرک بکشند و از آن دیدن کنند.
  • ضرب المثل «هر چقدر پول دهی همانقدر هم آش می‌خوری» در این جا هم صدق می‌کند.
  • پس حتما چند کلمه کلیدی مختلف را در گوگل تایپ کنید، تا لیستی از حدود ۱۰ کلمه کلیدی داشته‌ باشید.اگر هم می‌خواهید سطوح رقابت برای آن عبارات را بررسی کنید، می‌توانید از ابزار کلمات کلیدی مانند Semrush یا Ubersuggest استفاده کنید.

استراتژی سئو، نقشه راهی است که به شما کمک می کند تا با برنامه ریزی دقیق و هدفمند، به اهداف سئوی خود دست پیدا کنید. این نقشه راه، شامل مراحل و اقداماتی است که باید برای بهینه سازی وب سایت خود در جهت موتورهای جستجو، به خصوص گوگل، انجام دهید. تحلیل ارائه شده به‌روشنی نشان می‌دهد که سئو دیگر یک انتخاب برای وب‌سایت‌های خبری نیست، بلکه یک جزء حیاتی و استراتژیک برای دیده شدن، جذب مخاطب، کسب درآمد و مهم‌تر از همه، حفظ اعتبار و تأثیرگذاری در اکوسیستم دیجیتال امروز است. سئو خبری، با تأکید بر سرعت، تازگی، دقت فنی و پایبندی به اصول E-E-A-T، شاخه‌ای متمایز و پرچالش از بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو محسوب می‌شود. سطح رقابت نشان‌دهنده سختی رتبه گرفتن یک کلمه کلیدی خاص در نتایج جست‌وجو است.

با این تحلیل، می‌توانید محتوایی تولید کنید که مطابق با الگوریتم‌های گوگل باشد و احتمال دیده شدن شما در رتبه‌های بالا را افزایش دهد. با عرض ادب و احترامبه شخصه خیلی خوشحالم که توی این کارگاه شرکت کردم. در طی این دوره، گام به گام با فرآیند کیورد ریسرچ و کیورد تارگتینگ به صورت عملی آشنا شدم. در این دوره ابتدا مفهوم تجربه کاربری و استراتژی را به صورت عمیق‌ درک می‌کنیم و در ادامه با آنالیز رقبا، تحقیق کلمات کلیدی و درک هدف کاربر، استراتژی سئو سایت را طراحی می‌کنیم که شامل ساختار درختی سایت و معماری محتوای هر صفحه است. در پایان مسیر پیاده‌سازی این استراتژی و اشتباهات رایج در اجرا را خواهیم آموخت.

مرحله هشتم – یک برنامه برای بروزرسانی محتواهای سایت داشته باشید

به این ترتیب، با تدوین یک استراتژی سئو جامع و دقیق، می‌توانید بر اساس اطلاعات و داده‌های واقعی پیش رفته و همواره نتایج را با اهداف اولیه خود مقایسه کنید. این رویکرد به شما کمک خواهد کرد تا با انعطاف ‌پذیری و بهبود مداوم، به موفقیت‌های چشمگیری در حوزه سئو دست پیدا کنید. تحقیق کلمات کلیدی معمولاً اولین گام هر استراتژی قانونی سئو است و یکی از بهترین راه­ها برای یافتن کلمات کلیدی که مشتریان هدف شما جستجو می کنند است. در این قسمت از تدوین استراتژی سئو می­توانید از پیشنهاد گوگل برای یافتن کلمه کلیدی محبوب استفاده کنید. ابتدا شروع به تایپ یک کلمه کلیدی در قسمت جستجوی Google کنید و لیستی از پیشنهادات را مشاهده کنید. این روش استراتژیک سئو، معمولاً کلمات کلیدی خوبی برای سئو و نوشتن محتوایی عالی به شما پیشنهاد می­دهد، زیرا مستقیماً از Google می‌آیند (به این معنی که شما می دانید که مردم در واقع به دنبال آنها هستند).

به زبان ساده، استراتژی سئو یک برنامه جامع و بلندمدت برای بهبود رتبه سایت در نتایج جستجو، افزایش ترافیک ارگانیک و در نهایت، دستیابی به اهداف کسب‌وکار شماست. این استراتژی شامل مجموعه‌ای از اقدامات و تکنیک‌هاست که به طور هماهنگ برای بهینه‌سازی سایت شما برای موتورهای جستجو (به ویژه گوگل) و جذب مخاطبان هدفمند انجام می‌شوند. استراتژی سئو یعنی برنامه‌ای که به شما کمک می‌کند محتوای سایت‌تان را طوری تولید و بهینه‌سازی کنید که در نتایج گوگل بهتر دیده شوید و بازدیدکننده بیشتری جذب کنید. این استراتژی‌ شامل کارهایی مثل تحقیق کلمات کلیدی، بهینه‌سازی صفحات، تنظیمات فنی سایت و ساخت لینک‌های معتبر است.

استراتژی سئو برنامه‌ای است برای ایجاد، بهینه‌سازی و ترویج محتوا برای بیشتر دیده شدن آن در نتایج موتورهای جستجو و جذب ترافیک بیشتر برای وب‌سایت. در نهایت توجه داشته باشید که وقت خود را به پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط با صنعت خود اختصاص دهید. با داشتن یک پلن سئو ماهانه مانند طرح بالا، به علاوه یک سند ردیابی مانند گزارش جستجو، می‌توانید یک استراتژی سئوی کارامد ایجاد و اجرا کنید. به طور خلاصه، یک استراتژی جامع سئو شامل انتخاب کلمات کلیدی، ایجاد محتوا با نقطه فروش منحصربه‌فرد، بهینه سازی در صفحه، همسویی با هدف جستجو، طراحی محتوای جذاب بصری، و استراتژی‌های لینک‌سازی فعال است. هنگام تدوین استراتژی سئو یکی از مهم ترین فاکتور هایی که باید در نظر بگیرید بهینه سازی نمایش سایت در گوشی های تلفن همراه و تبلت است. شما باید مطمئن شوید که نمایش سایت و محتوای آن برای کاربرانی که با موبایل از سایت شما دیدن می کنند، به خوبی مرورگر کامپیوتر های رومیزی باشد.

تا اینجا تمامی مراحلی که گفته شد، در رابطه با سئو داخلی بود، حال زمان آن رسیده تا به ارائه توضیحاتی در مورد سئو خارج صفحه بپردازیم. این کلمات کلیدی به عنوان ستون‌هایی در نظر گرفته می‌شوند که هر کدام کلمات کلیدی دیگری را در خود جای می‌دهند. اگر در حال ساخت و استفاده از یک سایت باشید، حتماً نام لینک سازی داخلی را به‌عنوان یک مهارت برای… به عبارت دیگر، شما باید ستون position را ابتدا از عدد یک تا سه فیلتر کنید، میانگین نرخ کلیک برای صفحات سایت شما که رتبه بین یک تا سه دارند را مشاهده و پایین‌تر از میانگین‌ها را به‌روزرسانی کنید.

جایگاه صفر گوگل چیست و چطور آن را بگیریم؟ – راهنمای کامل

جهت آشنایی بیشتر با این مباحث پیشنهاد می کنیم که به صفحه آموزش سئو بروید و تعدادی از فیلم‌های رایگان آموزشی را در این صفحه مشاهده نمایید. در این زمینه منابع آنلاین خیلی خوبی وجود داره که بسیار کمک کننده هستن. اگر فقط نیاز به یک بخش از مقاله دارید، میتونید روی اون بخش کلیک کنید سریع اون بخش رو مطالعه کنید. در طول مسیر یادگیری به شما تمرین‌هایی داده شده است که بتوانید آموزش‌هایی که مشاهده کرده‌اید به صورت عملی نیز انجام دهید.

برنامه ماهانه سئو

در نتیجه انجام Keyword Targeting برای کلمات کلیدی لانگ تیل، برای سایت‌های کوچک، به علت شانس بالای رتبه گرفتن، بیشتر است. اگر برای انجام تبلیغات از گوگل ادز (Google Ads) استفاده می‌کنید، باید بدانید که کیورد تارگتینگ اصولی به شما کمک می‌کند تا روی کلیدواژه‌های کم‌رقابت‌تر و با بازدهی بالا تمرکز کنید. سال‌هاست از خواندن و نوشتن لذت می‌برم و عاشق یاد گرفتنم، مخصوصا یادگیری سئو.

اگرچه بک‌لینک‌ها و دامین آتوریتی در سال ۲۰۲۵ هم برای داشتن رتبه‌ای مناسب، لازم هستند؛ اما جستجوی گوگل به سمت دموکراسی بیشتر پیش می‌رود. کسب‌وکارهایی که از این قابلیت استفاده می‌کنند، از رقبای خود جلوتر است؛ چون هنوز هم دیجیتال مارکترهای زیادی هستند که این موضوع را نمی‌دانند. با مشاهده لیست کامل ریچ ریزالت‌های گوگل، می‌توانید موردی که با محتوای سایت شما تناسب دارد را درنظر بگیرید و در برنامه‌های امسال خود برای ایجاد آن، هدف‌گذاری کنید. در سال‌های اخیر سئوسایت یکی از ارکان اصلی بازاریابی دیجیتال، جذب مشتری و افزایش فروش کسب‌وکارها بوده است اما سئو دیگر تنها محدود به کلمات کلیدی و بک لینک نیست. جست‌وجوی تراکنشی زمانی است که کاربر قصد خرید یا اقدام به عمل خاصی را دارد. این جست‌وجو شامل عباراتی مانند خرید، قیمت، ثبت‌نام یا تخفیف است.در کیورد تارگتینگ برای سایت‌های خدماتی، محتوای شما باید به طور مستقیم به فروش یا اقدام خاصی اشاره کند.

استراتژی سئو

کم حجم و فشرده سازی فایل های رسانه ای

برای اینکار می‌توانید از سایت‌های مختلفی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، استفاده کنید تا از اخبار سئو آگاهی پیدا کنید. با توجه به مفهوم استراتژی که در بخش قبلی بیان کردیم، استراتژی سئو یعنی ابتدا اهداف کسب‌وکار یا سایت خود را از سئو مشخص کرده و سپس برنامه‌ای عملیاتی برای رسیدن به این اهداف تعیین کنیم. هنگامی که صحبت از سئو می‌شود، شاید افراد فعال در این حوزه بیشتر به یاد عباراتی مانند رتبه، نرخ کلیک، گوگل و … بیفتند؛ اما در این میان، ممکن است به مفهوم استراتژی سئو، اهمیت کمتری داده شود. اگر به دنبال گسترش برند خود به سطح بین‌المللی هستید، لازم است استراتژی سئو سایت خود را متناسب با نیازهای بازارهای مختلف تنظیم کنید.

شما یا باید چیزی کاملا نو و متفاوت ارائه دهید، یا نسخه ای از محتوا را بسازید که از همه نمونه های موجود ۱۰ برابر بهتر باشد. گاهی تکنیک آسمان خراش (Skyscraper Technique) بهترین گزینه تلقی می شود. این تکنیک یعنی یافتن مقالات برتر و توسعه آن ها با اطلاعات عمیق تر، داده های به روزتر و طراحی جذاب تر. این رویکرد نه تنها شانس دریافت بک لینک را افزایش می دهد، بلکه به اشتراک گذاری اجتماعی و تعامل کاربر نیز کمک می کند. شناسایی و استفاده مؤثر از کلمات کلیدی مرتبط با کسب ‌و کار و محتوای سایت اولین مرحله سئو داخلی است.

در پایان این فصل شما می‌توانید با استفاده از داده‌های جمع‌آوری شده از هدف کاربر و آمار جستجوی کلمات؛ ساختار درختی سایت و ماهیت هر صفحه هدف را تعیین کنید. هرچقدر عبارت کوتاه و عمومی باشد تشخیص هدف کاربر دشوارتر خواهد بود، در بسیاری موارد به این نتیجه می‌رسیم که کاربران چندین هدف متفاوت را از جستجوی یک عبارت در ذهن دارند و یک هدف مشخص برای همه وجود ندارد. در پایان این فصل شناخت کاملی از مدل STP خواهیم داشت و ارتباط آن را با فرآیند تدوین استراتژی سئو درک می‌کنیم. سئو کار باید بتواند استراتژی بهینه سازی وبسایت  و پلن سئو را تدوین کند. تیم تخصصی بیزون متشکل از افرادی است که دقیقا متناسب با اهداف شما دیجیتال مارکتینگ کسب و کارتان را به عهده می گیرد.

سایت‌هایی مانند Imagecompressor تصاویر را فشرده می‌کنن، در حالی که Squoosh گوگل می‌تونه فایل‌های تصویر را به اندازه‌های میکروسکوپی کوچک کنه. الف) سعی کنید از کلمات کلیدی در متن خیلی استفاده نکنین، یکی از خط قرمزهای گوگل استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی هست. سعی کنین همیشه در محتوای خود به جزئی ترین مسایل بپردازین و پاسخ تمام سوالات کاربر رو بهش بدین. نکته قابل توجه اینه که طبق الگوریتم های جدیدتر گوگل، موبایل توی اولویت قرار داره و گوگل موقع ایندکس، اول نسخه موبایل رو کراول میکنه و بعد میره سراغ نسخه دسکتاپ. تمرین ۸؛ با نصب افزونه کروم Page to wireframe می‌توانید با یک کلیک وایرفریم صفحاتی از وبسایت‌های مختلف را ببینید.

این تحقیق با ابزارهایی مانند Google Keyword Planner ،KW finder یا ابزارهای ایرانی مثل سئو سیگنال انجام می‌شود. هدف، شناسایی عباراتی ا‌ست که هم پرجستجو باشند، هم رقابت کمتری داشته باشند. این مرحله پایه‌‌ی موفقیت محتوا در نتایج جستجو است و بدون آن، سئو به‌ درستی اجرا نمی‌شود.

در پایان ۷ گناه نابخشودنی در سئو را معرفی می‌کنیم، اشتباهاتی که از لحظه شروع کار تا رسیدن به رتبه ۱ گوگل در کمین ما هستند و انجام آنها می‌تواند همه زحمات‌مان را برباد دهد. ۳ اشتباه استراتژیک و پرتکرار را با بررسی نمونه‌های واقعی می‌شناسیم و متوجه خواهیم شد که چه تاثیر بدی بر موفقیت و رشد سایت خواهند داشت. در پایان این فصل ۴ استراتژی اصلی برای هدف‌گذاری عبارات براساس هدف کاربر و میزان شفافیت را خواهیم آموخت.

ایجاد پلن لینک سازی، دقیقا همان سئو خارج صفحه است که فرایندی برای جذب لینک‌های ورودی از منابع دیگر، به وبسایت شما است. وقتی سایت‌هایی با اعتبار بالا به محتوای شما لینک می‌دهند، تاثیر بسیاری روی رتبه بندی می‌گذارند. برخی از افراد عبارات بی‌ربطی را برای اینکار در نظر می‌گیرند، اما لازم به ذکر است که سرچ‌ها همواره مشابه کلمات شما نخواهند بود.

افزایش تعداد لینک ‌های ورودی به وب‌ سایت نشان‌ دهنده اعتبار و کیفیت آن است. لینک ‌ها باید از منابع معتبر و مرتبط به دست آیند تا تاثیر بیشتری داشته باشند. شما با تدوین یک نقشه راه مؤثر برای سئوی سایت در طولانی‌مدت می‌توانید روزبه‌روز به تعداد بازدیدکنندگان سایت خود افزوده و به کسب‌وکار خود رونق بخشید. مشتریان بسیار زیادی در فضای اینترنت به‌دنبال محصول شما بوده و آماده خریدن آن هستند؛ اما اگر شما در نتایج جستجو دیده نشوید سهمی از این بازار نخواهید داشت. اما تجزیه و تحلیل استراتژی‌های سئوی رقبا چه فایده‌ای دارد؟ این کار در موارد زیر به شما کمک می‌کند. تا به حال با برنامه‌های مسیریابی کار کرده‌اید؟ برای این که این برنامه‌ها بهترین مسیر را به شما نشان دهند ابتدا باید تعیین کنید که در کجا قرار دارید.

پس از اجرای استراتژی کیورد تارگتینگ (keyword targeting strategy) ، باید عملکرد آن را برای بررسی میزان موفقت‌تان بررسی کنید. پس از بررسی با استفاده از ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) و گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)، استراتژی خود را اصلاح کرده و کلمات کلیدی ضعیف را حذف یا بهینه‌سازی کنید. پس از یافتن کلمات کلیدی مناسب، باید محتوایی تولید کنید برای کاربران جذاب بوده و هم از نظر سئو بهینه شده باشد. در استراتژی سئو، شما با سنجیدن علاقه‌مندی‌های مخاطبانتان، می‌توانید نقاط مثبت را کشف کرده و مطابق آن‌ها عمل کنید. با تحلیل عملکرد سایت خود، می‌توانید ترافیک ارگانیک سایت خود را نظارت کنید.

برطرف کردن خطا های ۴۰۴ و استفاده صحیح از ریدایرکت‌ ها برای هدایت بازدیدکنندگان به صفحه‌ ای مرتبط و صحیح، به بهبود تجربه کاربری و سئو منتهی می شود. نوشتن مقالات به‌ عنوان مهمان در وب‌ سایت ‌های دیگر و لینک‌ دادن به سایت خود یکی دیگر از روش‌ های موثر برای افزایش اعتبار و ترافیک سایت است. این تکنیک امکان دسترسی به مخاطبان جدید و افزایش اعتبار در صنعت را فراهم می ‌آورد. شما باید با درک این موضوع که سئو به زمان نیاز دارد، وارد فرایند شوید.

چیزی که باعث می‌شود موتورهای جستجو مانند گوگل، قصد یک کاربر در هنگام جستجو کردن را بهتر درک کنند. درک هدف کاربر، حلقه اتصال میان تحقیق کلمات کلیدی و تدوین استراتژی سئو است. بهینه سازی سایت برای نمایش در موبایل بیش از آنچه تصور می کنید حائز اهمیت است؛ زیرا موجب می شود روز به روز به کاربرانی که از موبایل برای وبگردی استفاده می کنند، افزوده شود. الگوریتم های گوگل نیز محتوای سایت شما را از نظر تجربه کاربری در موبایل ایندکس در درجه اول می‌ کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا