سئو داخلی

تفاوت سطوح مختلف E-E-A-T در سئو و تولید محتوا وبلاگ ترجمیک

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که E-A-T یک الگوریتم خاص در گوگل است، در حالی که این باور درست نیست. E-A-T در حقیقت یک دستورالعمل است که الگوریتم‌های گوگل برای شناسایی سیگنال‌های مرتبط با تخصص و اعتبار از آن استفاده می‌کنند، اما به تنهایی الگوریتم نیست. بسیاری از کسب‌وکارها در ابتدا صرفاً برای بهبود سئو به سراغ E-E-A-T می‌روند، اما در عمل، این معیارها فراتر از یک تاکتیک سئو هستند. اجرای موفق آن‌ها باعث می‌شود کاربران شما را به‌عنوان یک منبع قابل‌اعتماد بشناسند و در نتیجه نرخ تبدیل (Conversion Rate) افزایش یابد. بالاترین سطح EEAT مربوط به صفحاتی است که علاوه بر داشتن اطلاعات معتبر و دقیق، خود وب‌سایت نیز به‌عنوان یک مرجع رسمی شناخته می‌شود.

  • فقط به یاد داشته باشید که اعتماد هم مانند اعتبار، یک مفهوم نسبی است و نمی توان افراد و وب سایت ها را در همه زمینه ها قابل اعتماد دانست.
  • تخصص یعنی در زمینه‌ای که محتوا می‌نویسید متخصص باشید و اطلاعات‌تان به روز و زیاد باشد.
  • آیا فقط قصد آشناشدن با یک موضوع را دارد یا می‌خواهد اطلاعات کاملی در مورد آن مسئله به دست بیاورد.
  • بنابراین، توصیه می شود که محتوا خود را از لحاظ واقعی و حقیقی بودن، چک کنید و از منابع مورد اعتماد گوگل مثل “ویکی پدیا” و “ویکی دیتا” استفاده کنید.
  • این تکنیک‌ها به‌ویژه برای سایت‌هایی که در زمینه‌های آموزشی، دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا فعالیت دارند، ضروری هستند.
  • نشانه‌هایی مانند بیوگرافی نویسنده، منابع معتبر، بک‌لینک‌های باکیفیت و تعامل کاربران، به‌طور غیرمستقیم سیگنال‌های EEAT را به گوگل ارسال کرده و بر سئو در اصفهان تأثیر می‌گذارند.

ویژگی قابل اعتماد بودن که با حرف T نمایش داده می‌شود به یکپارچگی و اعتبار وب سایت شما اشاره می‌کند که در اینجا به توضیح آن‌ها می‌پردازیم. تجربه، تخصص و اقتدار از ارزیابی اعتماد ارزیابی کننده کیفیت پشتیبانی می کند. اگر تا این مرحله از راهنمایی‌های گوگل در مورد E-E-A-T پیروی می‌کنید، به خوبی در راه ایجاد سطح اعتمادی هستید که ارزیابی‌کنندگان کیفیت Google به دنبال آن هستند. در نظر بگیرید که سازنده محتوا تا چه حد تجربه دست اول یا آزمایش لازم را برای موضوع دارد.

اگر سایتی نتواند الگوریتم E-A-T یا همان تخصص، اعتبار و اعتماد را  ایجاد کند به‌زودی از نتایج حذف خواهد شد و به رتبه‌های بسیار پایین گوگل منتقل می‌شود. با تحقیق کلمات کلیدی به‌صورت تخصصی و بررسی هدف مخاطب از جستجوی یک موضوع می‌توانید محتواهایی را تولید کنید که دقیقاً مطابق با خواسته کاربر باشد. این کار منجر به حضور بیشتر مخاطب در سایت، کاهش نرخ خروج و افزایش علاقه‌مندی او خواهد شد.

وبسایتی که اطلاعات دروغ، قدیمی، غیرواقعی، جعلی و دزدی منتشر نمی‌کند. برای مثال، نویسنده‌ی محتوای صفحه‌ای که درباره‌ی تداخل دارویی دو قرص است باید پزشک، پرستار یا داروساز باشد. اگر محتوایی رژیم غذایی خاصی را برای بچه‌ها توصیه می‌کند، نویسنده‌ی آن باید پزشک یا متخصص تغذیه باشد. تمامی مقالات آکادمی آمانج با تلاش و اشتیاق توسط نویسنده های ما تولید و منتشر شده است و محتوای مقالات عاری از هرگونه مطالب زرد و بیهوده است. خوشحال خواهیم شد نظر خود را در رابطه با این مقاله در قسمت نظرات درج نمایید. برای رزرو وقت مشاوره در حوزه طراحی سایت ، راه اندازی کسب و کار و سئو با ما در تماس باشید.

اعتبار (Authoritativeness):

در نسخه قبلی (E-A-T) فقط تخصص، اعتبار و قابلیت اطمینان سنجیده می‌شد، اما امروز تجربه عملی کاربر یا نویسنده به عاملی تعیین‌کننده تبدیل شده است. درحقیقت، معیار تجربه مکمل معیار تخصص است و کمک می‌کند تا کاربران به وبسایت و محتواهایش اعتماد کنند. وقتی ما موضوعی را از زبان کسی می‌شنویم که هم متخصص است و دانش کاری را دارد و هم در انجام آن کار تجربه و مهارت دارد، را‌حت‌تر به آن اعتماد می‌کنیم. گوگل می‌داند که کاربران بعضی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین سؤالاتشان را از آن می‌پرسند. این را هم به‌خوبی می‌داند که باید پاسخ‌های درست و قابل‌‌اعتماد به کاربران بدهد و متاسفانه همه‌ی وبسایت‌ها محتواهای معتبر و قابل‌اعتماد منتشر نمی‌کنند.

نکته ترفند پانزی نوعی کلاه‌برداری مالی است که با وعده‌ی سود بالا سرمایه‌گذار جذب می‌کند. بر عنوان مثال، رستوران ها می توانند روی سایت هایی مانند TripAdvisor و یا حتی وبلاگ های غذایی مشهور و محلی، متمرکز شوند. “ما از سیگنال های مختلفی به عنوان پروکسی استفاده می کنیم تا مشخص شود آیا محتوا مانند ارزیابی ​​انسانی از E-A-T برخوردار است یا خیر. همچنین اطلاعات تماس به ویژه برای مباحث YMYL و فروشگاه های آنلاین اهمیت دارد.

E-A-T برای تلاش‌های بازاریابی محتوای شما مهم است؛ نه تنها به این دلیل که به شما کمک می‌کند تا محتوایی جذاب برای کاربران ایجاد کنید، بلکه به این دلیل که برای Google نیز جذاب است. این فقط یک راه ساده برای زمینه سازی بسیاری از عوامل رتبه بندی مختلف است که گوگل برای ارزیابی و رتبه بندی محتوا استفاده می کند. گوگل همچنین از E-A-T برای کمک به آموزش آماتورها برای ارزیابی محتوا استفاده می کند. ماموریت گوگل این است که اطلاعات جهان را سازماندهی کند و اطلاعات صحیح و مفید را در دسترس قرار دهد. E-A-T بخشی از تلاش مداوم Google برای جلوگیری از بازی کردن افراد با سیستم و پاداش دادن به محتوای مفید و باکیفیت است که جستجوگران می توانند به آن اعتماد کنند. E-A-T اهمیت دارد زیرا به Google کمک می کند تا جستجوگران را به مفیدترین و با کیفیت ترین محتوا در پاسخ به درخواست جستجوی آنها هدایت کند.

سئو به‌طور مستقیم بر میزان دسترسی، نفوذ، پایداری مالی و در نهایت، توانایی رسانه در انجام رسالت اطلاع‌رسانی‌اش تأثیر می‌گذارد. در فضای رقابتی دیجیتال کنونی، انفعال و نادیده گرفتن اصول سئو، به معنای پذیرش گمنامی و از دست دادن مخاطب در نقطه اصلی دسترسی او به اطلاعات است. همان‌طور که تجربه حاصل از کار با صدها وب‌سایت و اجرای هزاران پروژه سئو نشان می‌دهد، اقدام عملی و بهینه‌سازی فعالانه، کلید بقا و موفقیت رسانه‌های خبری در تحقق اهدافشان است. برای رسانه‌های خبری، سئو فراتر از اهداف بازاریابی معمول عمل می‌کند؛ این فرآیند با مأموریت اصلی روزنامه‌نگاری یعنی اطلاع‌رسانی به جامعه گره خورده است. دیده شدن در نتایج جستجو به معنای دسترسی به مخاطب است و دسترسی، لازمه تأثیرگذاری است. اگر اخبار مهم از طریق کانال اصلی کشف اطلاعات (یعنی موتورهای جستجو) قابل یافتن نباشند، پتانسیل اثرگذاری آن‌ها به‌شدت کاهش می‌یابد.

ایجاد پست مهمان در سایت های معتبر یکی از روش‌های دریافت منشن بیشتر می‌باشد. اولویت هر وبسایتی که برای کسب جایگاه مناسب رقابت می‌کند، باید تولید محتوای جامع و قابل اعتماد باشد. همچنین برای انتشار محتوا فواصل منظمی را در نظر بگیرید و محتوای منتشر شده را پس از مدتی بازبینی و به‌روز رسانی کنید. این شاخصه به معنای اعتبار یا اقتدار است و منظور از این واژه، میزان تأثیر شما بر سایر متخصصان زمینه فعالیتتان و همچنین تعداد ارجاع آن‌ها به مطالب سایتتان است.

صفحات موبایل پرشتاب (Accelerated Mobile Pages – AMP) پروژه‌ای بود که توسط گوگل در سال ۲۰۱۵ با هدف افزایش چشمگیر سرعت بارگذاری صفحات وب در موبایل آغاز شد. AMP با استفاده از نسخه ساده‌شده‌ای از HTML، محدودیت در استفاده از JavaScript و CSS، و ذخیره‌سازی در حافظه پنهان گوگل (Google Cache) به این هدف دست می‌یافت. برای مدتی، استفاده از AMP پیش‌نیاز حضور در کادر Top Stories گوگل بود و بسیاری از ناشران خبری آن را پیاده‌سازی کردند. بهتر است مشخصات نویسندگان، صاحب سایت، حوزه فعالیت و تخصص افراد فعال در سایت به‌خوبی ثبت شود. با انجام این کار مخاطب می‌تواند از اتفاقات پیرامون کسب‌وکار شما مطلع شده و ارتباط بهتری برقرار کند.

یعنی گوگل تمایل دارد صفحاتی را در رتبه‌های بالا نمایش دهد که نویسنده راجع به آن موضوع تجربه کسب کرده باشد. پلتفرم Google News و به‌ویژه کادر برجسته Top Stories در صفحه نتایج جستجوی گوگل، به نقاط اصلی کشف اخبار برای میلیاردها کاربر در سراسر جهان تبدیل شده‌اند. حضور در این بخش‌ها می‌تواند حجم عظیمی از ترافیک هدفمند را، به‌خصوص برای اخبار فوری، به سمت سایت خبری هدایت کند. طبق گزارش‌ها، گوگل ماهانه میلیاردها کلیک را از طریق این سطوح به سایت‌های خبری ارسال می‌کند.

رفع مشکلات و اجرای موارد گفته شده کمک می‌کند تا سایت در مسیر الگوریتم E-A-T قرار بگیرد و از نظر سئو به رتبه‌های بهتری دست پیدا کند. جواب خیر به این خاطر داده می‌شود که این الگوریتم به طور مستقیم بر روی بازدید سایت تأثیر ندارد و نمی‌تواند آن را افزایش یا کاهش دهد. اما از طرفی یک جواب مثبت هم وجود دارد، زیرا اجرای این الگوریتم لازمه برآورده‌کردن نیازهای گوگل و بهبود کیفیت سایت از نظر ساختاری، محتوایی، سئویی و… است. شاید کسی از شنیدن ادعای افراد حس خوبی پیدا نکند، اما وقتی که پای الگوریتم‌ های گوگل به میان می‌آید همه چیز فرق می‌کند. اگر مدرک تحصیلی خاصی دارید، در کنفرانس‌ها سخنرانی کرده‌اید، جوایزی را کسب کرده‌اید، یا در دوره‌ای به آموزش دیگران پرداختید حتماً آن را ذکر کنید. برای این کار می‌توانید یا از صفحه بیوگرافی شخصی‌تان یا از صفحه درباره ما استفاده کنید.

همکاری با چهره‌های معتبر در زمینه کاری شما می‌تواند به ایجاد وب سایت شما به عنوان منبعی برای اطلاعات قابل اعتماد کمک کند. علاوه بر این، حفظ حضور فعال در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی و تشویق تعامل کاربران می‌تواند اعتبار شما را بیشتر کند. با درک اینکه کاربران به دنبال چه چیزی هستند، می‌توانید محتوایی ایجاد کنید که به طور موثر نیازهای آنها را برطرف کند. علاوه بر این، ارائه اطلاعات جامع و عمیق از طریق رسانه‌های مختلف مانند متن، تصاویر و ویدیوها می‌تواند تجربه کاربر را بهبود بخشد و تخصص شما را نشان دهد. محتوایی که توسط نویسندگانی متخصص و با تجربه ایجاد شده باشد، ازدید گوگل امتیاز بیشتری کسب می‌کند. این معیار به‌ویژه در موضوعاتی کهبه دانش تخصصی نیاز دارند، مانند پزشکی، مالی و حقوقی، اهمیتبیشتری دارد.

البته بهتر است قبل از انتشار نهایی متن، محتوای نوشته شده را بررسی تخصصی کنید تا از صحت آن مطمئن شوید. یکی از مواردی که می‌تواند اعتبار شما را افزایش دهد طراحی جذاب صفحه «درباره ما» است. در این صفحه باید به این بپردازید که هویت تیم شما چیست، چه خدماتی ارائه می‌دهید، محل استقرار شما کجاست، چرا سراغ این زمینه آمدید و در نهایت راه‌های ارتباطی مخاطبان با شما را ذکر کنید. برای راهنمایی بیشتر مقاله چگونه درباره ما بنویسیم جت سُو را دنبال کنید. حال اگر ترجمیک مطلبی راجع به فواید آب کرفس منتشر کند، گوگل آن صفحه را نامربوط و بی اعتبار می‌شماردـ؛ حتی اگر نویسنده‌ی مطلب دکترای تغذیه داشته باشد. صفحاتی که در این دسته قرار می‌گیرند، معمولاً حاوی اسپم (Spam) و غیرقابل استناد هستند.

الگوریتم چیست؟

بگذارید تا با یک مثال مفهوم آسیب و این سطح از E-E-A-T را توضیح بدهم. تصور کنید سایتی شما را تشویق می‌کند تا در کاری که مصداق کلاه‌برداری یا غیرقانونی است شرکت کنید؛ مثلاً ممکن است در سایتی به شما بگویند برای پول دراوردن، وارد یک پانزی (Ponzi Scheme) شوید. از مثال‌هایی که برای این نوع سایت‌ها می‌توان نام برد، سایت‌های شرط بندی هستند. درعوض، می توانید افرادی با سابقه در این صنعت و یا افرادی معروف و شناخته شده که قبلاً به تولید محتوای با کیفیت در حیطه موضوع مورد نظر می پرداختند، استخدام کنید. “صفحاتی که حاوی اطلاعات در مورد موضوعات علمی است و E-A-T بالایی دارند، می بایست توسط افراد یا سازمان های متخصص در این زمینه، ایجاد شود و نظرات علمی موثق در مورد آن موضوع و منابع آن عنوان شود.” یکی از این عوامل، ذکر نام فردی است که انتشار محتوا بر عهده او است، و اینکه آیا در وب سایت مشخص شده است.

سئو خبری شامل استفاده از تحلیل داده‌ها برای هدایت استراتژی‌های جستجو و اطمینان از اینکه مقالات خبری به سرعت توسط موتورهای جستجو کشف، ایندکس و رتبه‌بندی می‌شوند، است. هدف نهایی آن، برقراری ارتباط مؤثر بین کاربرانی است که فعالانه به دنبال اطلاعات به‌روز و موضوعات خبری خاص هستند و مقالات خبری مرتبط، دقیق و باکیفیت منتشر شده توسط رسانه‌ها است. رعایت اصول EEAT باعث افزایش تعامل کاربران، کاهش نرخ پرش و کسب بک‌لینک‌های باکیفیت می‌شود. برای بهبود EEAT، از منابع معتبر استفاده کنید، اطلاعات تخصصی ارائه دهید و سیگنال‌های اعتمادپذیری مانند نظرات کارشناسان و گواهینامه‌ها را نمایش دهید. سایت‌هایی که محتوای قابل‌اعتمادی دارند، جایگاه بهتری در نتایج جستجو خواهند داشت. EEAT (تجربه، تخصص، اعتبار و اعتماد) یک سیگنال مستقیم رتبه‌بندی نیست، اما تأثیر چشمگیری در ارزیابی کیفیت محتوا دارد.

صفحات یک سایت بخش‌هایی هستند که بیشترین بازدید را به خود اختصاص می‌دهند. بر همین اساس می‌توان با کارکردن مگ سئو و استفاده از قدرت آنها، اعتبار کلی سایت را افزایش داد. اهمیت به الگوریتم E-A-T کمک می‌کند تا محتواهایی کاربردی، تخصصی، مرتبط و باکیفیت تولید کنید که بیشتر موردتوجه کاربران قرار می‌گیرد.

سئو وب سایت

اهمیت E-E-A-T برای رتبه بندی گوگل (مخصوصا سایت های YMYL)

لینک دادن به منابع معتبر و لینک گرفتن از آن‌ها تأثیر غیر قابل انکاری بر E-A-T دارد. اگر سایت های مهم، خبرگزاری مطرح یا افرادی که سایت هایی با دامین آتوریتی بالا دارند به شما لینک بدهند، اعتبار آن‌ها به شما هم منتقل می‌شود. فرض کنیم که می‌خواهیم برای اولین بار قورمه سبزی بپزیم و برای گرفتن دستور پخت «خورشت قورمه سبزی جاافتاده و مجلسی»، در گوگل سرچ می‌کنیم. یعنی حتی برای پختن یک قورمه سبزی هم باید تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن در نظر گرفته شود؛ و گرنه معلوم نیست غذایی که می‌پزیم چه از کار درمی‌آید.

معرفی YMYL و میزان تاثیر الگوریتم E.E.A.T بر آن

با فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و… می‌توانید میزان ارجاعات سایت خود را افزایش دهید که هرچه مقدار آن زیادتر شود، اعتبار سایت نیز بیشتر خواهد شد. فرد می‌تواند با رپورتاژ آگهی در سایت‌های معتبر از آنها بک‌لینک دریافت کرده و اعتبار خود را بالا ببرد. نشانه‌گذاری اسکیمای شخص نوعی داده ساختاریافته است که با پیاده‌سازی آن در صفحات وب، موتورهای جستجو می‌توانند ارتباطات بین نویسندگان و محتوای تولیدی آن‌ها را بهتر درک کنند.

وجود بک لینک از دامنه‌های معتبر و مرتبط با وبسایت یکی از اساسی‌ترین استراتژی‌های سئو است و از مؤثرترین راهکارها برای نشان دادن اعتبار در زمینه فعالیت‌تان به حساب می‌آید. اگر از لینک های اسپم یا خرید لینک استفاده کرده اید، این الگوریتم ممکن است وب سایت تان را جریمه کند. اکثر مردم تمایل به فخر فروشی ندارند، اما وقتی نوبت به نمایش E-A-T به گوگل می رسد، این دقیقاً همان کاری است که باید انجام دهید. اگر مدرک دکترا دارید یا در کنفرانس های معروف در صنعت مدنظر سخنرانی کرده اید و یا جوایز ارزشمندی در این صنعت کسب کرده اید، به جهان (و گوگل) اعلام کنید.

این تغییر، نتیجه تکامل دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت جستجوی گوگل بود که ریشه در الگوریتم‌هایی مانند پاندا در سال ۲۰۱۱ دارد. هدف اصلی این به‌روزرسانی، نمایش محتوای معتبرتر و کاربردی‌تر به کاربران است. بر اساس تحقیقات، صفحاتی که E-E-A-T را به‌خوبی رعایت می‌کنند، تا ۴۷٪ شانس بیشتری برای قرارگیری در رتبه‌های برتر گوگل دارند. این الگوریتم به‌ویژه برای سایت‌های پزشکی، مالی و حقوقی اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند، زیرا صحت اطلاعات در این حوزه‌ها حیاتی است.

الگوریتم E-A-T دستورالعمل رتبه بندی گوگل

مطالعه دیگری افزایش ۷۵۸ درصدی کلمات کلیدی رتبه‌بندی شده و رشد ۹۲۲ درصدی ترافیک تخمینی را در ۸ ماه گزارش کرد. یک نمونه دیگر، رشد ۷۳.۹ درصدی ترافیک ارگانیک را تنها در ۳ ماه نشان داد. این اعداد، اگرچه از صنایع دیگر هستند، اما پتانسیل عظیم سئو را برای سایت‌های خبری که بهترین شیوه‌ها را پیاده‌سازی می‌کنند، به‌خوبی تصویر می‌کنند. این صفحات از اعتبار و شهرت خوبی برخوردارند و در یک زمینه مشخص تخصص دارند. این معیارها توسط ارزیابان گوگل برای سنجش اعتبار و مفید بودن سایت‌ها به کار می‌روند و به گوگل کمک می‌کنند الگوریتم‌های خود را بهبود دهد.

اهمیت E-E-A-T برای رتبه بندی گوگل (مخصوصا سایت های YMYL)

زمانی که سفارش تولید محتوا برای سایت خود می‌دهید، باید دقت کنید که محتوای تولیدشده از نظر اطلاعات و کیفیت غنی باشد. وقتی محتوای تخصصی و جامع ارائه دهید، شانس بیشتری دارید که در نتایج جستجوی گوگل بالاتر بیایید و به عنوان منبعی معتبر شناخته شوید. EEAT (تجربه، تخصص، اعتبار و اعتماد) در آینده نه‌تنها جایگاه خود را در رتبه‌بندی گوگل حفظ خواهد کرد، بلکه اهمیت آن بیشتر نیز خواهد شد. پیشرفت‌های هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین (ML) به گوگل این امکان را می‌دهد که دقت خود را در سنجش کیفیت محتوا و اعتبار منابع افزایش دهد. گوگل از E-E-A-T برای ارزیابی کیفیت محتوا و میزان اعتبار یک وب‌سایت استفاده می‌کند.

۳. اعتبار (Authoritativeness)؛ برند خود را به عنوان یک منبع معتبر معرفی کنید

اما چگونه می‌توان محتوای باکیفیت تولید کرد؟ در ادامه به برخی از مهم‌ترین نکات برای ایجاد محتوای جذاب و مفید می‌پردازیم. همان‌طور که می‌دانید الگوریتم‌های گوگل به دنبال ارائه مرتبط‌ترین و باکیفیت‌ترین نتایج برای کاربران می‌باشند. استفاده از الگوریتم‌های ارزیابی کیفیت، تجزیه و تحلیل بک لینک‌ها که در صورت معتبر بودن اثر مثبتی بر E-A-T سایت و رتبه بندی جستجو دارد.

ارزش برای کاربران

در راستای بهبود بخشیدن این دستورالعمل شما بایستی با نویسندگان و افراد خبره همکاری کنید و محتوای خود را اصلاح کنید و به بهبود آن بپردازید. استفاده از منابع معتبر و شفافیت در محتوای ارائه شده توسط شما، بهره بردن از نظرات کاربران و خیلی از موارد دیگر به شما در بهبود E-A-T کمک می‌کند. شما با انجام این ارزیابی‌ها به صورت مستمر می‌توانید حضور افراد را در وب سایت خود قطعی سازید و اطلاعات ارزشمندی را در اختیار مخاطب خود قرار دهید. گوگل برای ارزیابی کیفیت و اعتبار کلی محتوای وب، E-A-T را معرفی کرد که مخفف عبارت تخصص، اعتبار و اعتمادپذیری است. این یکی از اجزای کلیدی دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت جستجوی گوگل شد که رتبه‌دهندگان انسانی از آن برای ارزیابی نتایج جستجو استفاده می‌کنند.

این دستورالعمل سایت های که محتواشون رو کپی کردن یا تخصصی نیس یا حتی غیر قابل اعتماده از نظر کاربر جدا میکنه. سایت پزشکی رو تصور کنید که نیازه حتما و حتما اطلاعات مفیدی به خواننده بده. E-A-T چارچوبی مهم در ارزیابی محتواها به شمار می‌رود این مجموعه اصول به شما در ارزیابی کیفیت محتوا و قابل اعتماد بودن آن اثرگذار است. این ابزار نقش مهمی در ارزیابی سئو و محتوا دارد و در تلاشند تا اطمینان دهند که کاربران محتوای دقیق و مناسبی را دریافت خواهند کرد. در واقع اگر بخواهم به طور خیلی خلاصه این الگوریتم را تعریف کنم می‌توانم بگویم که این الگوریتم E.E.A.T تمام تمرکز بر روی تجربه و تخصص نویسنده محتوا است.

این تغییر به خصوص برای سایت‌هایی که به دنبال جلب اعتماد کاربران از طریق محتوای عملی و تجربی هستند، اهمیت دارد. الگوریتم E-A-T یکی از مفاهیم کلیدی در استراتژی سئو است که بهگوگل کمک می‌کند محتوای باکیفیت و معتبر را شناسایی کند. تمرکز برتخصص، اعتبار و قابل‌اعتماد بودن، نه‌تنها به بهبود رتبه‌بندی در نتایججستجو کمک می‌کند، بلکه تجربه کاربری را نیز بهبود می‌بخشد. باپیاده‌سازی راهکارهای معرفی‌شده در این مقاله، می‌توانید وب‌سایت خودرا مطابق با معیارهای E-A-T بهینه کنید و در نتایج جستجو موفق‌تر عملکنید.

چطور به تخصص دست یابیم؟

با این حال حتی اگر مطمئنید که YMYL نیستید، توصیه می‌کنیم که E-A-T را جدی بگیرید و روی آن کار کنید. الگوریتم یک مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های مشخص و منظم است که برای حل یک مسئله یا دستیابی به یک هدف مشخص طراحی شده است. الگوریتم‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله ریاضیات، علوم کامپیوتر و برنامه‌نویسی و… کاربرد دارد. الگوریتم‌ها می‌توانند ساده یا پیچیده باشند الگوریتم‌های ساده معمولاً فقط چند دستورالعمل دارند درحالی‌که الگوریتم‌های پیچیده ممکن است صدها یا حتی هزاران دستورالعمل داشته باشند. روش‌های سئو دائماً در حال آپدیت شدن هستند؛ زیرا به الگوریتم‌های گوگل اضافه می‌شود و همچنین الگوریتم‌های قدیمی  نیز به‌روزرسانی می‌شوند. به عنوان مثال، verywellhealth.com یکی از بزرگترین سایت های موفق در سال ۲۰۱۸ بود که پس از بروزرسانی هسته گوگل در ژوئن سال ۲۰۱۹ متحمل خسارات زیادی شد.

شما نیز می توانید از استراکچر دیتا برای ارائه اطلاعاتی راجع به دستاوردها و تخصص های خود به روشی ساختاریافته، استفاده کنید. اتوریتی در مورد شهرت، به ویژه در میان سایر متخصصان و اینفلوئنسرهای صنعت مربوطه است. به بیان ساده، اعتبار زمانی شکل می‌گیرد که دیگران یک شخص یا وب سایت را منبع اطلاعاتی در مورد موضوعی خاص می‌دانند.

تاریخچه الگوریتم E.E.A.T چیست و این الگوریتم از کجا آمده است؟

اطمینان حاصل کنید که اطلاعات شما دقیق، به‌روز و از منابع معتبر است. همچنین، سعی کنید اعتبار خود را در حوزه کاری خود افزایش دهید تا گوگل به سایت شما اعتماد بیشتری کند. در سئوی جدید دیگر مانند گذشته نمی توان محتوای آبکی به خورد مردم داد. گوگل قوی تر شده و برای ارزیابی کیفیت محتوا از دستوالعمل E-E-A-T استفاده می کند. گوگل با استفاده از مفهوم E-E-A-T، تخصص، اقتدار، قابل اعتماد بودن و تجربه محتوا یا سایت را بررسی می کند و در صورت واجد شرایط بودن، آن را در نتایج خود قرار می دهد. از نظر گوگل زمانی می‌توانیم یک عنصر را فاکتور رتبه‌بندی بنامیم که کاملاً قابل لمس باشد، کامپیوترها بتوانند آن را بفهمند و اندازه‌گیری کنند.

اخیراً، پس از بروزرسانی هسته گوگل در ژانویه ۲۰۲۰، یک روند صعودی برای این سایت مشاهده شد، اما جایگاه سئوی این دامنه هنوز اختلاف زیادی با اواخر ۲۰۱۸ دارد. بر همین اساس این الگوریتم به‌خودی‌خود در رتبه‌بندی تغییری ایجاد نخواهد کرد. احتمالاً این سؤال که  “پس این همه آب‌وتاب از تأثیر الگوریتم E-A-T برای چیست”در ذهن شما نقش می‌بندد. همان‌طور که در بخش قبل هم به این موضوع اشاره کردیم، این الگوریتم از سه کلمه مختلف گرفته شده که هر کدام از آنها مفهوم و کاربرد مختص به خود را دارند. الگوریتم های اصلی مانند پاندا، پنگوئن، رنک برین، BERT و مرغ مگس خوار وجود دارند که هرکدام وظیفه ای خاص در رتبه بندی دارند.

برای کسب‌وکارهایی که به دنبال جذب مشتریان بیشتر از طریق جستجوهای گوگل هستند، به ویژه در زمینه‌هایی مثل طراحی سایت در مشهد و خدمات سئو در مشهد، درک و پیاده‌سازی اصول E-E-A-T حیاتی است. افزایش اعتبار سایت به معنای بهبود جایگاه سایت شما در نتایج جستجوی موتورهای جستجو و افزایش اعتماد کاربران به سایت شما است. شاید یکی از مهم‌ترین و پایدارترین مزایای سئو برای رسانه‌های خبری، تأثیر آن بر اعتبار و مرجعیت باشد. رتبه بالا در نتایج جستجو، به‌ویژه برای موضوعات خبری رقابتی، سیگنالی قوی از اعتبار و قابل اعتماد بودن به کاربران و موتورهای جستجو ارسال می‌کند.

پس میتونیم نتیجه بگیریم E-A-T به طور مستقیم مثل الگوریتم گورخر یا الگوریتم پاندا به سایت ها امتیاز نمیده. بلکه فقط گوگل رو راهنمایی میکنه و وضعیت سایتتون رو براش توضیح میده. ولی شکی در این نیست که به طور غیر مستقیم تاثیر چشم گیری روی رتبه سایتتون میذاره. این حرف نشون میده که به تخصص نویسنده توی زمینه فعالیتش اهمیت داده میشه. “E-E-A-T” مخفف کلمات Experience (تجربه)، Expertise (تخصص)، Authoritativeness (اعتبار) و Trustworthiness (اعتمادپذیری) است که تکامل یافت مفهوم اصلی E-A-T است. اگر سایت شما اطلاعات کارت بانکی کاربران را می‌گیرد، به این معناست که شما یک سایت YMYL دارید؛ زیرا اطلاعات حیاتی از آن‌ها می‌گیرید.

وب‌سایت‌هایی که پیش‌ازاین توانسته بودن خود را به جایگاه‌های برتر برسانند، به‌یک‌باره افت شدیدی را تجربه کردند . این مسئله در حالی بود که بسیاری از این سایت‌ها توانسته بودند با استفاده از ترفندهای سئو، جایگاه خوبی را به دست بیاورند و پیشرفت های زیادی داشته باشند وافزایش رتبه چشمگیری تجربه کنند. تا این‌جا از ساختار و موارد مهمِ این الگوریتم آگاه شدیم و بهتر است در ادامه، راهکارهایی برای بهبود سایتمان پیدا کنیم. با انجام برخی اقدامات می‌توان باعث حفظ جایگاه و اعتبار سایت شد که به برخی از آن‌ها خواهیم پرداخت. فرض کنید یک سایت پزشکی مطالب زیادی می‌گذارد که عموماً فاقد صحت و اعتبار هستند. ممکن است راهکاری در این سایت به عنوان درمان خانگی معرفی شود که در نهایت به آسیب جسمی افراد بینجامد.

مثلاً اکنون یک مقاله “نقد دوربین DSLR” که توسط عکاس حرفه‌ای نوشته شده، نسبت به متنی که توسط فردی بدون تجربه عملی تهیه شده، ارزش بیشتری دارد. مثلاً یک سایت فروش آنلاین که شماره تماس، آدرس فیزیکی و گواهی SSL دارد، نسبت به سایتی که این اطلاعات را مخفی می‌کند، قابل‌اعتمادتر است. پروفایل نویسندگان را در سایت قرار دهید و تخصص آن‌ها را برجستهکنید. معنی و مقدار تخصص٬ قابل‌ اطمینان‌ بودن و اعتبار لازم در موضوعات YMYL و سایر موضوعات.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا