بک لینک

تولید محتوای اینستاگرام ۲۰۲۲، بهترین ایده‌های تولید محتوا در اینستاگرام یوتا

بهتر است بدانید حافظه کاربران در اینستاگرام از حافظه ماهی نیز کوتاه‌تر است! بررسی‌ها نشان داده محتوایی که کاربران در فضای اینترنت می‌بینند تنها ۸ تا ۱۲ ثانیه در ذهن‌شان باقی می‌ماند و بعد آن را فراموش می‌کنند. از طرف دیگر، پیش‌تر نیز اشاره کردیم برای جلب توجه مخاطبان‌تان به محتوایی که تولید کرده‌اید هم فقط ۸ ثانیه فرصت دارید. بنابراین بسیار مهم است که شکل تولید محتوای شما به گونه‌ای باشد که تاثیر بیشتری بر مخاطب بگذارد و مفهومی که در نظر داشتید، به مدت طولانی‌تری در ذهن مخاطبان‌تان باقی بماند. در مرحله بعد باید یک نظرسنجی هدفمندتر انجام دهید، این بار تمرکزتان را بر روی محصول خودتان بگذارید و تلاش کنید شناخت بیشتری در این زمینه از مشتری به دست آورید. به طور مثال بررسی کنید مشتری شما بیشتر ترجیح می‌دهد از طریق سایت خرید کند یا اینستاگرام، انتظار دارد محصول یا خدمات با چه کیفیتی به او ارائه شود و درمورد جرئیات محصولات شما چه نظری دارد.

پس فرصت خود را از دست ندهید و سعی کنید از طریق کپشن نویسی احساسات مخاطب را درگیر کنید. برای تولید محتوا در اینستاگرام باید یکسری نکات را در نظر داشته باشید و مطابق آن‌ها عمل کنید. رعایت این نکات موجب ایجاد هماهنگی در پست و استوری‌های شما شده و مخاطبان بیشتری برایتان به ارمغان می‌آورد. کپی کردن محتوای دیگران شاید تاحدودی بتواند به شما در زمینه تولید محتوای خوب کمک کند اما قطعا این تمام چیزی که به آن نیاز دارید، نیست. شما می‌توانید از محتوای افراد و پیج‌های موفق الهام بگیرید اما کپی کردن آن‌ها را به طور کل فراموش کنید! این کار تاثیرات جدی بر کاهش اعتبار شما در فضای اینستاگرام می‌گذارد.

آموزش تولید محتوا در اینستاگرام + ابزار‌های کاربردی که ممکن است لازم داشته باشید

برای شناخت مخاطب‌ها می‌توانید از قسمت اینسایت اینستاگرام کمک بگیرید. در این بخش، می‌توانید سن، جنسیت، محل زندگی و زمان فعالیت آن‌ها را ببینید. چه کسانی بیشتر با پست‌های شما تعامل دارند؟ فالوورهای کنونی پیج از چه گروهی هستند؟ علاقه‌مندی آن‌ها چیست؟ این سؤال‌ها به شناخت بهتر مخاطبان کمک می‌کنند.

جذب مخاطب باارزشی که در نهایت با پرسونای برند شما همراستا باشد، یک ارزش‌آفرینی دو طرفه خواهد بود. چرا که کاربران زیادی می‌توانند از محتوای شما استفاده کنند و در این میان بخشی از آن‌ها باتوجه به نیاز خود از خدمات برند شما استفاده می‌کنند. این گیف‌ها، راه حلی آسان و مناسب برای برقراری ارتباط با کاربران است؛ چرا که کاربران به این گیف‌ها علاقه‌مند هستند. در زیر هر پست معمولا محتوایی متنی برای توضیح بیشتر پست نوشته می‌شود که در اصطلاح کپشن گفته می‌شود. در مواردی که پست شما به حد کافی گویا است دیگر نیازی به نوشتن کپشن وجود ندارد. استفاده از هشتگ‌های مناسب هم یکی دیگر از روش‌هایی است که می‌تواند میزان بازدید صفحه‌تان را چندین برابر کند.

خدمات ما مناسب کسب و کار های حرفه ای

بهترین استراتژی برای تعیین اهداف، استفاده از روش SMART است؛ یعنی اهدافی که مشخص (Specific)، قابل اندازه‌گیری (Measurable)، دست‌یافتنی (Achievable)، مرتبط (Relevant) و زمان‌بندی‌شده (Time-bound) باشند. مثلاً اگر می‌خواهید برندتان بیشتر دیده شود، می‌توانید هدف بگذارید که طی ۳ ماه، تعداد فالوورهایتان را ۱۵ درصد افزایش دهید. ابزاری مناسب برای ویرایش ویدئو که امکان برش، افزودن موسیقی و افکت‌های ویژه را فراهم می‌کند.

محصولات خود را به جذاب‌ترین شکل ممکن در ویترین اینستاگرام به نمایش می‌گذارند و با استفاده از تمام ترفندهایی که در این مقاله گفتیم، محتوای خلاقانه تولید می‌کنند و فروش خوبی هم دارند. بلاگرها هم همینطور، در ازای تلاش‌هایی که می‌کنند و اعتباری که بین فالوئرهایشان بدست می‌آورند، حتماً باید از طریق تبلیغات کسب درآمد داشته باشند. پس وقتی دارید برای طراحی پست‌هایتان برنامه‌ریزی می‌کنید، یادتان باشد که صدای برند خودتان را هم به گوش مخاطب برسانید. پس سعی کنید روزانه در این شبکه اجتماعی فعالیت داشته باشید و با پست‌های جذاب و هیجان انگیز مخاطبان را با خود همراه کنید. داستان سرایی در محتوا را در ایده‌های خود بگنجانید زیرا عکس، متن، فیلم و استوری همگی نوعی محتوا هستند. برای یافتن ایده تولید محتوا در اینستاگرام ، حواستان به انواع ترندهای روز دنیا نیز باشد.

بهترین اپلیکیشن‌ها برای تولید انواع محتوا در اینستاگرام

اگر شما هم محصول یا خدمتی برای عرضه دارید، کافیست در پیج خود درباره مزایا و قابلیت‌هایش با مخاطبانتان صحبت کنید. هر چه بهتر محصول یا خدماتتان را پروموت کنید، مشتریان بیشتری به دست خواهید آورد. تولید محتوا در اینستاگرام فقط به معنی انتشار عکس، فیلم و متن نیست، تعاملی که با مخاطبان خود برقرار می‌کنید نیز می‌تواند شکلی از تولید محتوا در اینستاگرام باشد. به طور مثال سعی کنید پاسخ کاربران را در کامنت‌ها بدهید، برای این کار زمان کافی در نظر بگیرید و آن را با حوصله انجام دهید. افراد زیادی در پیج شما حضور دارند که شاید به نوشتن کامنت علاقه‌ای نداشته باشند اما کامنت‌های شما و مخاطبان‌تان را با دقت می‌خوانند.

با این اوصاف بدیهی است که امروزه مردم دیگر فقط به محصول اهمیت نمی‌دهند، بلکه می‌خواهند بدانند برند موردعلاقه‌شان چه ارزش‌هایی دارد. ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ “وب ثمر ” تلاش خودمان را می کنیم تا شما را به نتیجه مطلوب برسانیم و کسب و کار شما پر ثمر شود. خط مشی سازمانی ما، تعهد در خدمات و اجرای صحیح قوانین مارکتینگ و کسب و کار برای شما عزیزان می باشد. دیگر مثل گذشته لازم نیست برای ساخت پادکست حتماً از یک کامپیوتر استفاده کنید.

به کارگیری فیدبک مخاطبان

  • تولید محتوای اصولی و صحیح موردی است که در سالیان گذشته به آن توجه بسیار زیادی شده است.
  • محتوای تولیدشده توسط کاربر (UGC) یکی از مواردی است که می‌تواند ایده‌های خوبی برای تولید محتوا در اینستاگرام به شما بدهد.
  • در این بین حتماً دقت کنید که در کپشن‌های اینستاگرام خود متن‌هایی بنویسید که مخاطب را ترغیب به دیدن آن پست کند و از تکرار محتوای خودِ پست در کپشن خودداری کنید.
  • تولید محتوا در اینستاگرام فقط به معنی انتشار عکس، فیلم و متن نیست، تعاملی که با مخاطبان خود برقرار می‌کنید نیز می‌تواند شکلی از تولید محتوا در اینستاگرام باشد.
  • در ادامه چند اپلیکیشن فوق‌العاده عالی و کاربردی که بدون شک خیلی از کابران اینستاگرام از آن‌ها استفاده می‌کنند را باهم بررسی می‌کنیم.

مخاطب باید برای باقی‌ماندن در صفحه شما، یک دلیل قانع‌کننده داشته باشد که این دلیل معمولاً شوق دیدن محتوا خلاقانۀ بعدی شماست. این موضوع همیشه جزء دلایل افراد موفق در حوزه اینستاگرام بوده است. در پایان مقاله هم، کمی از نحوه سفارش، هزینه‌های تولید محتوا و استخدام شدن به عنوان ادمین اینستاگرام هم گفته‌ایم. اگر می‌خواهید بلاگری را در شبکه‌های اجتماعی داخلی شروع کنید، روبیکا بهترین گزینهٔ شماست؛ چون هم محبوب است، هم امکانات…

استفاده از محتوای تولیدشده توسط مخاطبان (UGC)

امروزه کسب و کارها بیش از گذشته به سمت دیجیتالی شدن سوق یافته‌اند. به طوری که شاهد روی کار آمدن پیج‌ها و صفحات مختلف در فضای مجازی هستیم که هر یک محصول یا خدمات خود را معرفی می‌کنند. قطعا برای رقابت در این میدان باید آموزش دید و محتوایی درخور توجه تولید کرد. به همین منظور آکادمی راه دوره های جریان اشتغال و دوره رایگانی را برای شما عزیزان طراحی کرده است.

به این شکل، با اسم برند شما در فضای اینستاگرام برایتان محتوای تبلیغاتی ایجاد خواهد شد. مهم‌ترین نکته، پیوسته بودن، خلاقیت و ارائه محتوای با ارزش و مرتبط برای دنبال‌کنندگان است. در اینستاگرام، هرچه محتوای شما جذاب‌تر و تعاملی‌تر باشد، بیشتر دیده می‌شود! الگوریتم این پلتفرم به پست‌هایی که برای کاربران محبوب باشد، امتیاز بیشتری می‌دهد و کمک می‌کند محتوای شما به افراد بیشتری نمایش داده شود. استفاده از نظرسنجی‌ها، ریلز و پست‌های قابل اشتراک‌گذاری باعث می‌شود محتوای شما فراتر از فالوورهای فعلی‌تان برود و افراد جدیدی آن را ببینند. امروزه برندهای بسیاری از UGC استفاده می‌کنند، حتی اگر شما یک برند بزرگ باشید، بعید به نظر می‌رسد که کاربران شما بدون هیچ محرکی، محتوای اینستاگرام را در مورد شما و محصولتان، ایجاد کنند.

با راه‌اندازی طوفان فکری با دیگر اعضای تیمتان و یا تحلیل پست‌های موفق صفحه‌های رقیب یا هم موضوع خود، سعی کنید بهترین هشتگ‌ها را پیدا کنید و آن‌ها را به کار بگیرید. واضح است که هر چقدر محتوای یک صفحه جذاب‌تر و حرفه‌ای‌تر باشد، تعامل فالوورها بیشتر شده و بیشتر دیده می‌شود. در این صورت هنگامی که یک کاربر جدید محتوای پست‌ها، تعداد لایک‌ها و کامنت‌های شما را می‌بیند، ترغیب به فالو کردن صفحه‌تان می‌شود. اگر این روزها عبارت تولید محتوا یا بازاریابی محتوایی در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام را زیاد می‌شنوید، احتمالا به این خاطر است که در دنیای امروز، «توجه» بزرگترین سرمایه هر فرد یا مجموعه‌ای است.

۳- محتوای آموزشی / چرا چگونه

این لیست، خلاصه‌ای از وظایف کسی است که مسئولیت تولید محتوای اینستاگرام شما را به عهده می‌گیرد و هردوطرف باید در تعیین قیمت به این نکات توجه کنند. خیلی‌ها هستند که ‌کسب‌وکار آنلاین داشته‌اند و بعد از مدتی پیج اینستاگرام خود را راه انداخته‌اند. همانطور که در عکس میبینید، قالب‌های آماده زیادی برای پست و استوری در Canva وجود دارند که می‌توانی به راحتی از آن‌ها استفاده کنید.

خب امیدواریم از این نکات محتوا نویسی در اینستاگرام استفاده کنید، اما اگر هنوز به دنبال ایده پست در اینستاگرام هستید، بخش بعدی مقاله را از دست ندهید. از هشتگ‌هایی استفاده کنید که به پست‌ و مخاطب‌های هدف‌تان مربوط باشند. فراموش نکنید که استفاده درست از هشتگ‌ها باعث می‌شود تا محتواهای شما به صفحه‌ اکسپلور اینستاگرام هم راه پیدا کند. اما در کل یادتان باشد که کاربران اینستاگرام، خیلی دنبال لحن جدی نیستند. حتی جدی‌ترین کسب‌وکارهای دنیا هم می‌توانند در جای درست، با مخاطب‌های خود شوخی کنند و ارتباط نزدیک‌تری با آنها بگیرند. با این اپلیکیشن می توانید به ویدیو‌های خود انواع ترنزیشن را اضافه کنید، موسیقی دلخواه خود را به ویدیوها بچسبانید، هر متنی که دوست دارید روی ویدیو بنویسید، سرعت‌اش را کم یا زیاد کنید و با کیفیت عالی خروجی بگیرید.

یکی از نخستین تاثیراتی که به دنبال تولید محتوای باکیفیت در اینستاگرام در کسب و کار خود مشاهده می‌کنید، افزایش تعامل کاربرانتان با شما است. براساس مطالعات صورت گرفته، برای آن‌که یک کاربر در محیط اینستاگرام با محتوای شما ارتباط برقرار کند، ۸ ثانیه طول می‌کشد. به عبارت ساده‌تر، شما تنها ۸ ثانیه فرصت دارید تا بر کاربری که محتوای شما را می‌بیند تاثیر بگذارید؛ بنابراین باید از این ۸ ثانیه به بهترین نحو استفاده کنید. تولید محتوا در اینستاگرام در صورتی که برنامه‌ریزی‌شده باشد و براساس اصول پیش برود، می‌تواند چنین تاثیری را ایجاد کند.

ادمین آنلاین‌شاپ می‌توانند از مراحل آماده‌سازی و بسته‌بندی سفارش‌ها، استوری و ریلز بسازند. چنین محتوایی هم سرگرم‌کننده است و هم به مخاطب احساس اعتماد و صمیمیت می‌بخشد. ما در دیدوگرام، که اولین و تنها پلتفرم اختصاصی ادمین اینستاگرام است، ابتدا به شما مهارت‌‌های ادمینی را آموزش می‌دهیم.

کسب شهرت و اعتبار بیشتر

یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم پرهیز کردن از تبلیغات به صورت پشت سر هم است. معمولا کاربران در اینستاگرام علاقه‌ای به دیدن تبلیغات پی در پی ندارند و صفحاتی که به صورت مداوم این کار را انجام می‌دهند، آنفالو می‌کنند. اینجوری می‌تونین محتوای متنوع‌تری بسازین و جذاب‌تر از پیش دیده بشین.

تولید محتوا برای اینستاگرام

اگر محصول/خدمت جدیدی در راه دارید، می‌توانید سئو مگ درباره آن محتوا منتشر کنید. هیجان قضیه زمانی به اوج می رسد که محصولتان را به صورت کامل لو ندهید. مثلا یک تصویر مات‌شده یا نیمه کامل از آن منتشر کنید و از مخاطبان بخواهید حدس بزنند محصول جدید شما چیست. این ایده تولید محتوا در اینستاگرام نه‌تنها هیجان‌انگیز است که میزان تعامل مخاطبان را افزایش می‌دهد. در هر زمینه کاری، افراد مشهوری وجود دارند که می‌توانید از نقل قول‌های آن‌ها به عنوان ایده تولید محتوا در اینستاگرام استفاده کنید.

صفر تا صد نحوه تولید محتوای با کیفیت در اینستاگرام، چگونه با داشتن ایده و استراتژی محتوا در اینستا برنده و محبوب شویم؟

یکی از بهترین راه‌ها برای ارتباط بهتر با مخاطبان این است که مستقیم به سوالات آن‌ها پاسخ دهید. این کار نه‌تنها یک تکنیک قوی برای ارائه خدمات به مشتریان است، بلکه فرصتی عالی برای معرفی بهتر برندتان و ارزش‌هایی که ارائه می‌دهید هم است. وقتی دقیقاً بدانید که مخاطب هدف شما به چه چیزی علاقه دارد، می‌توانید محتوایی بسازید که برایشان جذاب باشد، تعاملشان را افزایش دهد و در نهایت، برند شما را محبوب‌تر کند. طراحی سایت فروشگاه مواد پروتئینی و گوشت برای کسب‌وکارهایی که به دنبال گسترش فروش آنلاین محصولات تازه و فرآوری‌شده هستند، یک انتخاب حرفه‌ای… این اپلیکیشن به شما امکان می‌دهد تا به راحتی و بدون نیاز به مهارت‌های طراحی پیشرفته، ویدئوها و تصاویر جذاب تولید کنید.

در نظر داشته باشید نوع محتوای مورد نظری که از مخاطب انتظار دارید را محدود نکنید تا افراد بیشتری مایل به تولید آن محتوا باشند. هم چنین حواستان باشد مخاطبتان را با انتشار پست های زیاد خسته نکنید. افزایش تعداد مخاطبان، فروش بیشتر، کاهش هزینه تبلیغات و کسب درآمد قطعی از پیج بعضی از مزایای تولید محتوا در اینستاگرام هستند.

تولید محتوا در اینستاگرام اگر بر پایه اصول و کیفیت انجام شود، می‌تواند فاصله زیادی بین شما و رقبایتان ایجاد کند. در هر زمینه‌ای که فعالیت می‌کنید، قطعا رقبای زیادی همراه شما درحال تلاش برای دستیابی به همان اهدافی هستند که شما هم برای رسیدن به آن‌ها کوشش می‌کنید. اگر می‌خواهید فاصله مطمئنی بین خود و رقیبان‌تان ایجاد کنید، باید بتوانید بر تولید محتوا در اینستاگرام وقت کافی بگذارید و محتوای ارزشمند خلق کنید.

برای آنالیز عملکرد خود در اینستاگرام روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. روش دیگر برای بررسی عملکردتان در فضای اینستاگرام، توجه به بخش Insight پیج‌تان است. در این بخش می‌توانید میزان افزایش یا کاهش فالوورهایتان و همچنین میزان تعامل آن‌ها با محتوایی که تولید کرده‌اید را ببینید. برای تولید محتوا در این شبکه اجتماعی آشنایی با اصول تولید محتوا اهمیت زیادی دارد و در آموزش‌های مختلف مربوط به این شبکه می‌توان به این اصول مسلط شد.

ادمینی اینستاگرام یعنی شما به جای راه اندازی کسب و کار شخصی یا ایجاد یک پیج پرمخاطب، مدیریت پیج دیگران را برعهده بگیرید. در حال حاضر اکثر تولیدکننده‌های محتوا در اینستاگرام، برای ادیت یا ایجاد پست‌های خود از برنامه‌های موبایل‌شان استفاده می‌کنند. اینستاگرام علاوه بر این که یک شبکه اجتماعی برای تولید و به اشتراک‌گذاری محتواهای تازه است، می‌تواند برای انتشار دوباره بعضی محتواها نیز به شما کمک کند. انتشار محتواهای وبسایت یا اطلاع‌رسانی درباره پست‌ّهای جدید وبسایت، تعامل مخاطب با شما را هم در محیط اینستاگرام و هم در بحث سایت و سئو بالا می‌برد. خوب است که در برنامه محتوای اینستاگرامی، بخشی را به سرگرمی مخاطبان اختصاص بدهید. بهتر است کتاب‌ها و فیلم‌هایی را معرفی کنید که مرتبط با زمینه کاری برندتان باشد.

این پایگاه بزرگ کاربری، فرصت بسیار خوبی را برای دیده شدن کسب و کارها به وجود آورده است. بر اساس پژوهش‌ها، کاربران این روزها بیشتر خریدهای اینترنتی خودشان را از طریق فروشگاه‌های اینستاگرامی انجام می‌دهند. این به خاطر تعامل بسیار مناسبی است که می‌توانید از طریق اینستاگرام با مشتریان خود داشته باشید. برای ارتباط بهتر و نزدیک‌تر با مخاطب، باید دغدغه‌ها و افکار او را بشناسید.

بنابراین تعامل بیشتر و بهتری با صفحه شما پیدا کرده و شما را به اهدافتان نزدیک‌تر می‌کند. همچنین در جست و جوی هشتگ ها، معمولاً مطالب باکیفیت و غیر کپی در صدر نتایج دیده می‌شود. این کاربرها به صورت بالقوه مشتریان شما هستند و اگر یک تلنگر کوچک به آن‌ها بزنید، خواهید دید تا چه اندازه برایتان سودمند خواهند بود. اگر می‌خواهید بیشتر دیده شوید و تعامل بیشتری داشته باشید، باید از این قدرت بهره ببرید. فرآیند طراحی سایت را می‌توان به ساخت یک خانه تشبیه کرد؛ بنایی که باید بر پایه‌ای مستحکم بنا شود، ساختاری دقیق داشته باشد… می‌توانید بیش از ۲ محصول را مقایسه کنید یا سراغ پرفروش‌ترین‌ها بروید و بگویید کدام‌ یک ارزش خرید بیشتری دارد.

تولید محتوا برای اینستاگرام

منظور از تولید محتوا در اینستاگرام هم ارائه همین محتواهای مناسب با شناخت درست مخاطب است. پس زمینه سفید و یا کادر بندی باعث می شود محتوای شما از محتواهای معمول در اینستاگرام جدا به نظر بیاید و همین باعث جلب نظر بیننده می شود. اگر از نکات قبل مثل کانون توجه عکس و قانون یک سوم هم همزمان استفاده کرده باشید به کار گرفتن این نکته نیز کمک وافری به جذابیت بصری محتوای شما خواهد کرد. صفحات را بررسی کنید و لیستی از آنهایی که فکر می کنید محتوای با کیفیت و مناسب تولید می کنند درست کنید. با فالو کردن هشتگ های مرتبط پست های مرتبط بسیاری به شما نمایش داده می شود و کار را آسان تر می کند.

حالا که فهمیدیم تولید محتوا در اینستاگرام چیست، هدف‌مان را شناختیم و دلیل حضور در این شبکه‌اجتماعی هم برایمان مشخص شد، جرأت شیرجه‌زدن پیدا می‌کنیم. اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است و به هر چیزی که در آن به اشتراک گذاشته می‌شود، محتوا می‌گویند. حالا اگر شما هر عکس، ویدئو یا نوشته‌ای را در آن بگذارید، تولید محتوا کرده‌اید. بعضی از کسب‌وکارها تصور می‌کنند که اینستاگرام به آموزش نیاز ندارد و فقط با گذاشتن پست‌ و استوری می‌توانند به موفقیت برسند. در حالی‌ که اینستاگرام هم به آموزش نیاز دارد و حتی دوره‌های آموزشی مختلفی برای آن طراحی شده است.

برای تولید محتوا در اینستاگرام و ارائه بهترین ایده‌های تولید محتوا در اینستاگرام، می‌توانید از یکی از شرکت های پیشرو و باتجربه در این زمینه کمک بگیرید. با تولید محتوای اینستاگرام در تیم یوتا تجربه ای متفاوت در زمینه بازاریابی محتوا و توسعه کسب و کار در محیط اینستاگرام خواهید داشت. وجود کاربران ایرانی فعال در اینستاگرام، آن را به بستری مناسب برای فروش محصولات و خدمات تبدیل کرده است. امروزه بسیاری از کسب و کارها اقدام به تولید محتوا در اینستاگرام می‌کنند تا از این طریق مخاطبشان را به خرید ترغیب کنند.

ارتباط با مخاطب‌ها که به طور کلی اصلی مهم و اساسی برای پیشرفت در فضای ایسنتاگرام است. مسلم است که ارتباط صمیمی با مخاطبان وفاداری آن‌ها را به همراه خواهد داشت و محبوبیتتان را بیشتر خواهد کرد. اینستاگرام به دلیل آنکه توانسته ساختمان همین بستر تبادل ارزش را ایجاد کند، به یک منبع مهم برای بازاریابی محتوایی تبدیل شده است. بررسی‌ها و مطالب زیادی نشان می‌دهد کیفیت بالای محتوای در کنار تداوم رمز موفقیت صفحات محبوب در اینستاگرام است. اگر در فکر داشتن یک کسب‌و‌کار موفق در بازار آنلاین هستید، جای درستی آمده‌اید! دیجیتال مارکتینگ دانش پولسازی کسب و کارها از فضای دیجیتال است و ما با جامع‌ترین دوره‌های آموزش دیجیتال مارکتینگ شما را به یک متخصص تمام عیار تبدیل خواهیم کرد.

اپلیکیشن‌هایی وجود دارد که به بهبود کیفیت ویدئوها و تصاویر در اینستاگرام کمک می‌کند و شما با نصب آن‌ها در گوشی خود می‌توانید به‌راحتی به تولید محتوای اینستاگرام باارزش دست پیدا کنید. ریلز قابلیت جدیدی از اینستاگرام است که از سال ۲۰۲۰ به لیست امکانات این شبکه اجتماعی اضافه شده است. Reels که خلاصه Reel for stories است این امکان را به شما می‌دهد تا ویدئوهای ۱۵ تا ۶۰ ثانیه‌ای را ضبط کنید و از تصاویر و افکت‌های جذاب و موسیقی‌های بی‌نظیر برروی این ویدئوها استفاده کنید. امروزه کاربران بی‌شماری از این قابلیت در ایجاد تنوع و جذابیت بیشتر برای تولید محتوای اینستاگرام خود استفاده می‌کنند.

در نهایت هم می‌توانید از برنامه‌های آنلاین مانند Canva استفاده کنید که رایگان هستند و قالب‌های حرفه‌ای و زیبای اینستاگرام را در اختیار شما می‌گذارند. برای تولید محتوا در اینستاگرام علاوه بر محتوای متنی، نیاز زیادی به محتواهای بصری دارید. در نتیجه باید کمی کار با نرم‌افزارهای گرافیکی را یاد بگیرید یا از برنامه‌ها و اپلیکیشن‌‌های مخصوص تولید محتوا برای اینستاگرام استفاده کنید.

پس بهتر است توجه خود را بیشتر روی تولید محتوای با کیفیت و جذاب گذاشته و در استراتژی محتوای خود با ریتم مشخص و به اندازه‌ای محصولات و خدمات خود را معرفی کنیم تا احساس رضایت بیشتری را در مخاطبمان ایجاد کنیم. یکی از مهم‌ترین عناصر برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی و فروش آنلاین در تمام موتورهای جستجو و مخصوصا گوگل در قالب سئو و بهینه سازی سایت، ایجاد حس همدلی و همراه بودن با مخاطبان، کاربران و بازدیدکنندگان وب‌سایت است. هنگامی که شما به درک کاملی از نحوه استفاده کاربران از گوگل (در واقع هدف مارکتینگ آنلاین) و سایر موتورهای جستجو برسید، خواهید توانست این کاربران به وب سایت خود جذب کنید. پس هرچه ارتباط بیشتری در این فضا برقرار کنید، شانس موفقیت شما مگ سئو بیشتر است.

همچنین موضوعاتی مانند تبلیغ پیج و هزینه پرداختی به پیج‌ها یا عوامل تبلیغات هم در هزینه انجام این کار موثر است. در صورتی که تولید محتوای پیج شما توسط شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ انجام شود هم این موضوع هزینه‌هایی دارد که بسته به جزئیات فعالیت و خدمات دریافتی متفاوت است. اهمیت آموزش تولید محتوا در اینستاگرام، مزایای بالای تولید محتوا در این شبکه اجتماعی است. طبق آخرین آمارها اینستاگرام جز ۱۰ اپلیکیشن برتر دنیا با بیشترین تعداد کاربران است و آمار مخاطبان آن روز به روز در حال افزایش است. این شبکه اجتماعی در کشور ما هم محبوبیت زیادی دارد، تا جایی‌که چیزی حدود ۵۰ میلیون نفر از کاربران آن از ایرانیان هستند.

اینستاگرام برنامه‌ای پرمخاطب و تاثیرگذار در بازاریابی محتوایی است و رقابت سنگینی میان کسب و کارهای فعال درآن برای بیشتر دیده شدن وجود دارد. بنابراین لازم است تولید محتوا در اینستاگرام را به صورت اصولی و برپایه آموزش‌های به روز انجام دهید. تولید محتوا در شبکه های اجتماعی همیشه نباید از سمت خود شما انجام شود، می‌توانید با یک برنامه‌ریزی مشخص و کمی هزینه این کار را به دیگران بسپارید. اگر توانایی تنظیم بودجه برای تبلیغات پیج، محصول یا برند خود را دارید، از افراد حرفه‌ای در زمینه تبلیغات بخواهید برایتان تبلیغ انجام دهند.

در دنیای امروز، موفقیت در جلب توجه مخاطب یک امتیاز عالی برای کسب و کارها و افراد است. هر چه مخاطبان، بیشتر و بهتر با شما آشنا شوند، راحت‌تر اعتماد کرده و احتمال موفقیتتان بیشتر می‌شود. تولید محتوای اصولی و صحیح موردی است که در سالیان گذشته به آن توجه بسیار زیادی شده است. محتوا سازی در اینستاگرام برای کسانی که قصد دارند صفحه‌شان را ارتقاء داده و با آن کسب درآمد کنند فوق‌العاده مهم و حیاتی است. نظر تمامی کارشناسان حوزه دیجیتال مارکتینگ بر این است که سعی کنید اگر از فرمت‌هایی مثل عکس و ویدیو استفاده می‌کنید، حتماً در کپشن آن متنی هرچند کوتاه نیز قرار دهید تا تعامل مخاطبین با پست شما بیشتر شود. امروزه تولید محتوا به یکی از اصلی‌ترین زمینه‌های موفقیت یک کسب و کار در فضای مجازی تبدیل شده است.

توجه داشته باشید که هشتگ هایی که سرچ می‌کنید کاملاً مرتبط با بیزینستان باشد؛ چرا که یک هشتگ نامربوط می‌تواند شما را سر در گم کند و گاهی منجر به تولید محتوای غلط شود. این یک استودیو فیلم‌سازی کامل برای پلتفرم اندروید است که به شما اجازه می‌دهد محتوای ویدیویی باکیفیتی و حرفه‌ای بسازید. دو ویژگی دیگر یعنی استراتژی و برنامه ریزی در تولید محتوا در اینستاگرام می باشد که در طول این مطلب مفصل به آن خواهیم پرداخت. پست‌ها و ریلزهای مقایسه‌ای، بازخوردهای خیلی خوبی در اینستاگرام می‌گیرند و می‌توانید بارها و بارها برای تولید محتوا از این ایده استفاده کنید. مثلاً کسی که قصد خرید عطر دارد به رایحه، فصل مناسب عطر و قیمت آن توجه می‌کند.

شما می‌توانید از این تصاویر در قالب رضایت مشتریان، محتوا تولید کرده و با دیگر مخاطبانتان به اشتراک بگذارید. برای استفاده ایده‌آل از IGTV پیشنهاد می‌کنیم ابتدا یک پست یا استوری چالشی منتشر کنید، تا توجه مخاطبانتان را جلب کند. سپس ویدئویی در قالب IGTV منتشر کرده و در آن به سوالات کاربران پاسخ دهید. پیشنهاد می‌کنیم یک طیف رنگی خاص مطابق با موضوع فعالیت پیج در نظر بگیرید. به طور مثال اگر فعالیت شما در حوزه غذاست، استفاده از رنگ‌های گرم نارنجی، کرم و قرمز، انتخاب مناسبی است. اما برای یک پیج گیمینگ باید به سراغ ترکیبی از رنگ‌های مشکی و قرمز تیره بروید.

شما با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید محتواهای جذابی تولید کنید و در آخر با فرمت‌های مختلف PNG، JPEG و … دانلودشان کنید. این کار نه تنها اشکالی ندارد بلکه اگر به صورت اصولی انجام شود باعث تعامل و ارتباط بیشتر شما با پیج‌های رقیب می‌شود. زمانیکه شما یک محتوا تولید می‌کنید باید بدانید این محتوا را در چه زمانی نشر دهید تا تعداد لایک‌ها و کامنت‌هایی را که دریافت می‌کنید افزایش یابد. یکی از اپلیکیشن‌های پرطرفدار برای ساخت استوری است که به کاربران خود انواع مختلفی از قالب‌های آماده برای استوری را ارائه می‌دهد تا می‌توانند از آن‌ها برای ساخت ویدئو و عکس‌های جذاب استفاده کنند. از قابلیت‌های جالب آن می‌توان به اضافه کردن آهنگ به استوری اشاره کرد. تمام مواردی که در بالا نام بردیم در تعیین هزینه خدمات تولید محتوای برای یک پیج اینستاگرامی موثر است.

اما همان‌طور که همه ما می‌دانیم شاید آموزش و استفاده از برنامه‌های حرفه‌ای مثل Photoshop و Premiere برای همه ما امکان‌پذیر نباشد بیشتر ترجیح دهیم از گوشی‌های هوشمند برای این کار استفاده کنیم. در صورتی‌که بخواهید کنترل بیشتری در حوزه کاری خود داشته باشید و یا جریان مداوم از تولید محتوای اینستاگرام بر روی برند خود داشته باشید، بهتر است از اینفلوئنسرها (تأثیر گذاران) در خواست همکاری کنید. در این تقویم حتما به مناسبت‌های مختلف دقت کنید و برای این مناسبت‌ها محتواهای مرتبط تولید نمایید. شاید برایتان جالب باشد که مخاطبان علاوه بر توجه نشان دادن به پست‌ها و استوری‌ها شما، به دیدن پشت صحنه‌ها نیز تمایل دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا