آموزش دیجیتال مارکتینگ

تولید محتوا آموزشی چیست؟ ۱۲ ترفند طلایی تولید محتوای آموزشی

انجام این کار باعث می‌شود تا مصرف‌کننده این احساس را داشته باشد که شما مستقیماً با آن‌ها در ارتباط هستید و نگرانی‌هایشان را درک می‌کنید. موضوعات باید به‌طور متوازن تقسیم شوند تا حجم اطلاعات هر فصل یکسان و ساختار محتوا برای مخاطب منسجم و جذاب باشد. در درس اول، با محیط کلی نرم‌افزار آشنا می‌شویم و کار با پانل‌های مختلف آن‌را یاد می‌گیریم. برش زدن، تغییر خصوصیات یک کلیپ و اعمال افکت‌های مختلف، در درس‌های بعدی آموزش داده می‌شوند. تا درس نهم، به خوبی با نحوه تدوین و ساخت یک ویدیو آموزشی آشنا خواهیم شد و درس دهم نیز موارد پیشرفته در تدوین مورد بررسی قرار می‌گیرد.

کاربران نیز بدون هیچ زحمتی می‌توانند نمونه تولید محتوای آموزشی مورد نظر را در اینترنت مشاهده نمایند. همه نویسندگان بزرگ و همچنین بزرگان آموزش تولید محتوا، درباره این موضوع اتفاق نظر دارند که اولین متنی که یک فرد می نویسد، مشکلات زیادی دارد که در بار اول خود او متوجه این قضیه نمی شود. به همین دلیل شما باید چندین مرتبه بعد از تولید محتوای آموزشی دیجیتال خود، آن را با صدای بلند برای خود بخوانید. آمارها نشان داده‌اند یادگیری در بیشتر آدم‌ها با محتوای تصویری و ویدئویی سریع‌تر و بهتر اتفاق می‌افتد. در این بخش قصد داریم به شما آموزش دهیم که چطور می‌توانید یک تولید محتوای ویدئویی باکیفیت با استفاده از پرده سبز ضبط کنید.

از مخاطبان سوال کنید

زیرا فرآیند آموزش و انتقال مفاهیم نیازمند یک استعداد ذاتی بوده و صبر و حوصله زیادی را می‌طلبد. شما نیز اگر فکر می کنید، کاربران شما این نوع محتوا را می پسندند، حتما از ارائه آن، دریق نکنید. با وجود نوپا بودن این شغل در ایران، این روزها افراد بسیاری را می بینیم که از آن درآمد کسب می کنند و حتی نسبت به شغل های سخت دیگر، بعضا درآمدهای بسیار خوبی دارند. به صورت کلی درآمد یک سئوکار به کارهایی که باید انجام دهد و همچنین میزان مهارت او بستگی دارد. در توضیحات عنوان این وب سایت How-to instructions you can trust (سایت How-to دستورالعمل هایی که می توان به آن اعتماد کرد) نوشته شده است. این یعنی تمامی مقالات و دستورالعمل هایی که در این سایت آمده است، کاملا معتبر و کاربردی است.

اینشات (InShot) یک اپلیکیشن موبایل است که برای ساخت کلیپ‌های ویدیویی از تصاویر، ویدیوها، صداها و موسیقی به همراه افکت‌ها و ابزارهای مختلف از آن استفاده می‌شود. نرم افزار های ساخت فیلم آموزشی 🎬 در ساخت کلیپ‌های آموزشی، ویدیوهای معرفی محصول، ضبط جلسات آنلاین، ضبط استریم و موارد دیگر کاربرد دارند. محتوای متنی یکی از پایه‌های اصلی بازاریابی محتوا است و شامل انواع مختلفی از مقالات، خبرنامه‌ها و پست‌های شبکه‌های اجتماعی می‌شود. این نوع محتوا به دلیل قابلیت سئوپذیری بالا و امکان انتقال اطلاعات به‌صورت دقیق و گسترده همچنان یکی از مؤثرترین روش‌های ارتباط با مخاطبان محسوب می‌شود. این کار شاید کمی وقت شما را بگیرد، اما توجه و انرژی مثبتی که از مخاطبان دریافت خواهید کرد، بسیار لذت‌بخش است.

اگر کمی فکر کنید، می بینید که خود شما هم با این دسته از CTA ها روبرو شده اید و در آن زمان، حتی متوجه نشده بودید که نویسنده شما را به چه سمتی سوق می دهد. همچنین ممکن است فراخوان های عمل ضعیفی را هم دیده باشید که سبب شده اند سریعا از آن محتوا، خارج شوید. تولید محتوا به همان سبک و روشی که دیگران در حال انجام آن هستند، طبیعی است که به نتیجه نخواهد رسید. نگران نباشید؛ شما همیشه می توانید از دور به این قصیه نگاه کرده و یک نتیجه گیری کلی از فعالیت های دیگران داشته باشید. مواردی مانند خواندن کتب و مقالات معتبر می توانند کمک شایانی به شما در راستای به دست آوردن مهارت مذکور کنند. هنگام مطالعه موارد ذکر شده باید به لغات مختلف، ساختار جمله ها، کلمات مترادف، موارد استفاده از ضمیر ها و… دقت کرده تا بتوانید به مرور زمان آن ها را در محتوای خود پیاده سازی کنید.

یکی دیگر از سایت های خوب در زمینه تولید محتوا Hubspot است که کار SEO را برای کاربران راحت تر می کند. با استفاده از این سایت می توانید مطالب خود را از نظر سئو بررسی کنید و مشکلات آن را رفع کنید. این وب سایت آموزش هایی در زمینه سئو، فعالیت در شبکه های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام، یوتیوب و… به صورت رایگان ارائه داده است. اگر می خواهید که به یک کارشناس تولید محتوا تبدیل شوید، باید بدانید که لینک های داخلی محتوا، به شدت برای بهبود پروسه سئو سایت، مفید هستند. لینک سازی داخلی سبب می شود تا مدت زمانی که یک کاربر در وب سایت شما قرار دارد، بیشتر ار حالت عادی شود که این مسئله به مرور زمان مگ سئو می تواند به شما کمک کند تا ورودی بیشتری از گوگل دریافت کنید.

نیوسئو از سالها پیش به عنوان منبع و مرجع اصلی سئو و تولید محتوا در ایران بوده است و شما می توانید روند پیشرفت و پیشبرد هدف های نیوسئو را به عنوان الگو برای تبدیل شدن به مرجع موضوع فعالیت خود، پیگیری کنید. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چگونه محتوا می تواند به جذب لید کمک کند؟ در واقع این محتواست که کاربر را به سمتی که شما می خواهید سوق می دهد. چه عکس ها، چه متن ها، چه فایل های صوتی و چه ویدئوها در کل باید در سناریویی قوی تولید شوند که کاربر را حتی بدون دخالت شما به مشتری تبدیل کنند. حال که تا حدودی متوجه شدید تولید محتوا چیست در ادامه به بررسی اهمیت این موضوع می پردازیم. ما در این صفحه نکات بسیار زیادی را به شما هدیه کردیم تا در نهایت بتوانید به بهترین شکل و در کوتاهترین زمان ممکن محتوای خود را در هر نوع و برای هر پلتفرمی تولید کنید. فتوشاپ قدرتمندترین ابزار طراحی گرافیکی است که به واسطه کاربردهای گسترده‌اش در زمینه‌های مختلف محبوبیت بی‌شماری پیدا کرده است.

مطالب مرتبط

من به صورت کلی پیشنهاد می کنم برای تشخیص محتوای کپی سایت خود از ابزارها و ربات های آنلاین استفاده نکنید و این کار بسیار مهم را حتما توسط نیروی انسانی انجام دهید. مگر اینکه مطلبی که باید در موردش تولید محتوا کنید، بسیار خاص و تخصصی باشد که در این صورت، ساده نویسی نه تنها ایرادی ندارد، بلکه یک مزیت به شمار می رود. دقیقا به دلیل بروز این دسته از مشکلات، شما همیشه باید چندین محتوا از قبل تولید کرده باشید تا از تقویم انتشار خود، جلو بیفتید. با این کار می توانید به راحتی کیفیت محتواها را بعد از تولید، برای چندین بار بررسی کنید.

اما نرم‌افزار Camtasia امکان ویرایش و تدوین ویدئو را در اختیار شما قرار می‌دهد. در واقع با این ویژگی، شما را از نرم‌افزارهای تدوین بی‌نیاز می‌کند و تمام ویرایش‌ها و تدوین‌های لازم را با استفاده از همین نرم‌افزار می‌توانید اعمال کنید. در بین ابزارهایی که تاکنون معرفی کردیم، می‎توان گفت سافت باکس مهم‌ترین ابزار است. در واقع یک ابزار بسیار مناسب برای نورپردازی که می‌توانید از آن استفاده کنید سافت باکس است. نکته بسیار مهم در نورپردازی این است که پشت سر شما یا روی صورت شما سایه‌ای نباشد. اگر سایه زیادی پشت سر شما باشد باعث می‌شود که نتوانیم به خوبی پرده سبز را حذف کنیم.

روش های تشخیص محتوای کپی

اگر تمام صفحه از پاراگراف های پر شده باشد و بین این پاراگراف ها فاصله ایجاد نکنید، چشم کاربر پس از مدتی مطالعه مطالب صفحه، خسته می شود و حتی ممکن است از صفحه خارج شود. برای پیشگیری از این مشکل، هم باید بین پاراگراف ها، فاصله مشخصی ایجاد کنید و هم از پاراگراف ها با طول های متنوع استفاده کنید. پادکست ها فایل های صوتی هستند که بیشتر در فرمت های mp3 ذخیره سازی شده و مورد استفاده قرار می گیرند. بهترین مزیت پادکست این است که در هر شرایطی می توان از مطالب آن بهره مند شد.

تبلیغ اسنپ‌پی و کلور جذاب‌ترین ویدیو‌های تبلیغاتی بهمن و اسفند شدند

در مقابل،‌ ۱۰-۱۵ دقیقه پیش از ضبط صدا، چای با لیمو بنوشید تا تارهای صدایی شما عمیق و شفاف شوند. متن خود را به شخص دیگری بدهید تا آن‌را بخواند و به کمک او، خوانایی متن را بسنجید. با این کار، در نهایت، متنی مناسب و خوانا خواهید داشت که از آن برای ارائه آموزش خود استفاده می‌کنید. کانون با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کد پروانه در سال ۱۳۹۹ توسط آقای روزبه حسنی تأسیس گردید. کانون، با هدف ارتقاء سطح فرهنگ و علم، در حوزه‌های مختلف علوم انسانی فعالیت کرده و اقدام به تولید دوره‌های آموزشی باکیفیت به جهت اعتلاء هویت فرهنگی، فردی، تاریخی و علمی می‌نماید. همچنین لینک‌سازی داخلی مناسب، موجب تسهیل دسترسی بازدیدکنندگان به صفحات و مطالب مرتبط می‌شود و تجربه کاربری بهتری را رقم می‌زند.

بدون تعارف، مطمئنا همه مخاطبین شما محتواها را بر اساس منطق مطالعه نمی کنند و نکات آن را به صورت منطقی تحلیل نمی کنند. در نتیجه، بخشی از لحن نوشتار و منطق نویسندگی شما باید به گونه ای باشد که احساسات مخاطب را هدف قرار دهد. اولین قدمی که برای پیدا کردن بهترین ایده ها می توانید انجام دهید، چک کردن وب سایت های رقیبتان است؛ شما از فعالیت های آنان می توانید برای تهیه لیست تولید محتوای آموزشی دیجیتال استفاده کنید. شما از این روش برای هر بخش از سیستم تولید محتوای آموزشی دیجیتال خود می توانید استفاده کنید.

به عنوان مثال، فرض کنید که می خواهید برای محتوای خود، عنوان بنویسید، جدا از پیاده سازی تکنیک های سئو که در آموزش تولید محتوا آموخته اید، شما باید عبارت کلیدی اصلی آن صفحه را در گوگل جستجو کنید. اصول تولید محتوای آموزشی یکی دیگر از سوالاتی بود که دوستان بسیاری در این مدّت از ما پرسیده بودند و سعی کردم در این مقاله به اصول و انواع تولید محتوای آموزشی اشاره کنم. اینکه یک محتوای آموزشی با کیفیّت چه ویژگی‌هایی دارد و چگونه تولید می‌شود. از سال ۱۳۹۴ شروع به‌کار کردیم و هدف ما کمک به شما برای ساخت یک کسب‌و‌کار اینترنتی موفق است. اما چطور؟ بهترین ابزار طراحی سایت دنیا را ساخته‌ایم که بیش از ۱۵۰۰۰ وب‌سایت از آن استفاده می‌کنند. در محیط های آموزشی مجازی ایده های زیادی جهت تولید محتوا برای تدریس به کار گرفته می شوند.

از نقاط قوت این نرم‌افزار می‌توان به سادگی استفاده، رایگان بودن، کیفیت تصویر و صدا، پشتیبانی از فرمت‌های مختلف اشاره کرد. برخی به دنبال خرید آنلاین، برخی به دنبال کسب اطلاعات درباره یک موضوع خاص و برخی دیگر به دنبال یافتن آدرس یک وبسایت هستند. در سال‌های اخیر، بسیاری از تولیدکنندگان محتوا بیش از آنکه به تجربه کاربری و ارزش محتوا توجه کنند، تمرکزشان روی بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو و کسب رتبه بالاتر در نتایج گوگل بوده است. این نوع محتوا شامل مقالات، پست‌های وبلاگ، نوشته‌های رسانه‌های اجتماعی، ایمیل‌ها و موارد دیگر است. محتوای متنی به دلیل سهولت تولید و قابلیت بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو، از اهمیت بالایی برخوردار است. برای تهیه پست های محتوای آموزشی ارزشمند، باید مخاطبان خود را بهتر از خانواده خود بشناسید و تنها در این صورت است که می توانید آنچه را که واقعاً به آن نیاز دارند، ارائه دهید.

مراحل و روش های تهیه تولید محتوا آموزشی

تولید محتوا آموزشی با دریافت بازدید بالا و بازخورد است که خود را نشان می‌دهد و میزان مفید بودن‌اش را مشخص می‌کند. پس تولید محتوا آموزشی را منحصر به یک رسانه یا شبکه نکنید و در صورت امکان آن را در تمام کانال‌های ارتباطی با مخاطب قرار دهید. برای تولید محتوا آموزشی باید موضوعات روز جامعه را در نظر بگیرید و بر طبق آنها تولید محتوا را آغاز نمایید. زیرا زمانی که یک موضوع در جامعه مطرح می‌شود، مخاطبان بسیاری سعی دارند تا آن را فرابگیرند.

با ارائه محتوایی که پاسخگوی سوالات و نیازهای مخاطبان است، کسب‌وکارها می‌توانند مخاطبان را ترغیب به انجام اقداماتی مانند ثبت‌نام برای خبرنامه، دانلود راهنماها و گزارش‌ها، یا تماس برای کسب اطلاعات بیشتر کنند. با یادگیری این آموزش رایگان تولید محتوا خواهید آموخت که چگونه محتوایی خلق کنید که نه تنها اطلاعات ارزشمندی ارائه دهد، بلکه مخاطبان را به انجام اقدامات مشخصی مانند ثبت‌نام یا خرید ترغیب کند. محتوای بهینه‌سازی شده برای موتورهای جستجو می‌تواند به بهبود رتبه‌بندی سایت در نتایج جستجو کمک کند، که این امر به نوبه خود ترافیک بیشتری را به سمت وب‌سایت هدایت می‌کند. افزایش ترافیک سایت می‌تواند به افزایش فروش و تبدیل مشتریان منجر شود.

هم می توانید اشتراک این ابزار را تهیه کرده و کلمات کلیدی حوزه کاری خود را از سایت های رقیب استخراج و به انبوهی از ایده های تولید محتوا برای سایت خود، برسید. قبل از اینکه ماجرای بروزرسانی محتوا را موشکافی کنیم، فراموش نکنید آموزش صفر تا صد تولید محتوا نقطه شروع این بروزرسانی هاست. یعنی قبل از ورود به بخش بروزرسانی، شما باید به بهترین شکل ممکن یادگیری تولید محتوا را شروع کرده و در آن به جایگاه بالایی رسیده باشید و سپس اقدام به updateهای محتواهای خود کنید. ابزارهای آنلاین متعددی وجود دارند که با استفاده از آن ها می شود فهمید که کدام بخش از محتوای مورد نظر، ساده و روان نیست؛ اما مسئله ای که وجود دارد این است که این ابزارها از زبان فارسی پشتیبانی نمی کنند! امیدواریم روزی برسد که چنین ابزاری توسط دلسوزان صنعت تولید محتوای آنلاین، ارائه گردد.

محتوای آموزشی چیست و چرا اهمیت آن در دنیای امروز حیاتی است؟

اگر می‌خواهید صدای شما نیز به همراه ویدیو، ضبط شود باید با فشار بیشتری آیکون ضبط را فشار دهید. در منوی باز شده، با لمس آیکون میکروفون و تغییر رنگ آن، میکروفون فعال خواهد شد. با لمس دکمه «Start Recording»، با یک شمارش معکوس، فیلمبرداری از صفحه نمایش شما آغاز می‌شود. این نکته را فراموش نکنید که حالت قرارگیری بدن نیز با کیفیت ضبط ارتباط مستقیم دارد. بنابراین، هیچ‌گاه به هنگام خوانش متن، کمر خود را خم نکنید و به حالت کاملا رسمی بر روی یک صندلی بنشینید یا این‌که بایستید. در این نرم‌افزار می‌توانید به راحتی، انیمیشن‌های مختلف به آموزش خود اضافه یا زیرنویس برای سایر آموزش‌ها درج کنید.

برای آن که یک نویسنده محتوا سایت بتواند تاثیرگذاری زیادی بر روی مخاطب داشته باشد، قبل از هر چیز، باید با تمام توانایی های خود و مهارت های لازم برای تولید محتوا آشنا شود. اما مهم ترین نکته آن است که بداند کدام ساختار نگارشی می تواند بزرگ ترین کمک را به او در عرصه تولید محتوا داشته باشد. فردی تمام خوشبختی و آینده خود را در رشته آموزش تولید محتوا برای سایت می داند و فرد دیگری فقط برای فرار از خدمت سربازی و یا داشتن تحصیلات وارد این رشته می شود. شاید عنوان رشته تحصیلی و شغلی یکسانی داشته باشند، اما آرزوها و اهدافشان زمین تا آسمان باهم متفاوت است.

در ادامه این مقاله به شما نکات کلیدی و مهم را در تولید محتوا از صفحه‌نمایش آموزش خواهیم داد. همان‌طور که متوجه شدید، ابزارهای متنوع و زیادی برای تولید محتوای ویدئویی با پرده سبز یا کروماکی وجود دارد. اما این امکان وجود ندارد که ما بتوانیم تمام ابزارهای موجود برای این کار را به صورت کامل و نکته به نکته در این مقاله توضیح دهیم. ما پیشنهاد می‌کنیم برای تولید محتوای ویدئویی با پرده سبز، سری به دوره شاه کلید تولید محتوا بزنید. ما در این دوره تمام نکاتی را که شما باید برای تولید محتوای ویدئویی، صوتی و متنی رعایت کنید به صورت کاملا عملی توضیح داده‌ایم.

۷. تفاوت بین واقعیت و نظر شخصی را روشن کنید

دقت داشته باشید که برای استفاده از محتواهای آموزشی چند رسانه ای باید استاندارد هر یک از محتواها را بدانید. زمانی که در حال نوشتن مطلبی هستید که در اینترنت نمایش داده می‌شود، مانند یک وبلاگ یا محتوای وب سایت، حتماً از تگ‌های عنوان و سایر روش‌های قالب بندی صفحه وب سایت استفاده کنید. این، یک استراتژی مهم است و به بهینه‌سازی وب سایت شما برای موتورهای جستجو کمک کرده و مشتریان احتمالی و سایر خوانندگان را به محتوای شما هدایت می‌کند. زمانی که افراد، در حال جستجوی آنلاین هستند تا در مورد موضوعی خاص مطالبی بیاموزند، مطمئناً با مجموعه‌ای از محتوای مشابه روبرو خواهند شد.

برای بهبود هنر نویسندگی، نیاز است که به ارزش ها و اطلاعات با اهمیت توجه کنید تا به هدف برسید. برنامه تری‌دی مکس یکی از بهترین نرم‌افزارها برای تقویت قوه تخیل دانش‌آموزان و بالا بردن سطح تولید مضامین آموزشی است. برای مثال این نرم افزار سه بعدی ساز می‌تواند خواص مایعات مختلف همچون آب و روغن را شبیه‌سازی کند. همچنین این نرم‌افزار برای ساخت سازه‌ها و شبیه‌سازی آن‌ها نیز مناسب است.

اگر مایل هستید در زمینه تولید محتوا برای تدریس فعالیت کنید باید تمامی استانداردها و مراحل تولید محتوا را یاد بگیرید. امروزه بسیاری از افرادی که محتواهای آموزشی را تولید می کنند دسته بندی های متنوع محتوا را می شناسند. بنابراین با شناخت هر یک از این محتواها می توانید موفقیت بیشتری در این زمینه کسب کنید. تولید انواع محتواها برای تدریس در بازه زمانی مناسب و در محیط مجازی انجام می شود. نمونه محتواهایی که مربوط به تولید محتوا برای تدریس هستند را باید مشاهده کنید و سپس در این محیط قرار بگیرید.

ابزار لازم برای ضبط ویدیو در این روش، چند نور ثابت یا متحرک و یک دوربین با کیفیت می‌باشد. محتوای متنی در کپشن یا توضیحات پست شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام نیز استفاده می‌شود که از چند جمله تا چند پاراگراف را شامل خواهد شد. در درس اول فیلم آموزش افتر افکت تکمیلی با نحوه کار با فضای سه بعدی آشنا خواهیم شد و متحرک‌سازی دوربین‌ها و ایجاد عمق میدان را فرا می‌گیریم. عملیات رندرینگ و تهیه خروجی از مباحث درس دوم است که به طور کامل به آن پرداخته خواهد شد. برای دسترسی به تنظیمات ضبط صفحه نمایش در اندروید، به مسیر زیر بروید و در این‌جا، نوع صدهای ضبط شده و وضوح تصویر (تا 1080p) را مشخص می‌کنید. خوانش متن آموزش باید به دقت و شمرده باشد و اگر تمرکز نداشته باشید، این کار بسیار دشوار خواهد بود و در تلفظ کلمات و آکسان‌گذاری، به مشکل بر می‌خورید.

ساخت کلیپ درسی با اینشات امکان پذیر است؟

تولید محتوای آموزشی

ما اکنون در عصر اطلاعات به سر می بریم، دورانی که مردم برای یافتن پاسخ سؤالات خود آنلاین می شوند بنابراین، جای تعجب ندارد که گوگل سالانه حداقل پاسخگوی یک تریلیون جستجو از سراسر جهان است. شما برای این کار می‌توانید از نرم‌افزارهای معرفی‌شده در این مطلب مانند iSpring Suite یا OBS Studio کمک بگیرید. برندهایی مانند Nike و Red Bull با استفاده از ویدئوهای خلاقانه و احساسی، برندینگ خود را تقویت کرده‌اند. استفاده از ویدئوهای کوتاه و جذاب در تیک‌تاک و ریلز اینستاگرام نیز به یکی از استراتژی‌های مهم دیجیتال مارکتینگ تبدیل شده است.

بنابراین به جای شروع مستقیم به بیان مطلب اصلی، ابتدا توجه مخاطب را جلب کنید. استفاده از زیرعنوان‌ها باعث می‌شود مطلب شما سازمان‌یافته‌تر به‌نظر برسد. محتوا، که به انگلیسی به آن Content گفته می‌شود، شامل همه پیام‌ها، اطلاعات، دانش، آموزش‌ها و هر چیز دیگری است که به نحوی به ما منتقل می‌شود. این انتقال می‌تواند در قالب‌های مختلفی مانند متن، تصویر، ویدیو، صدا و حتی Interactive (تعاملی) صورت گیرد. در دنیای امروز که فضای دیجیتال و اینترنت نقش پررنگی در زندگی روزمره ما دارند، هر فرد با داشتن یک وب‌سایت یا حتی یک صفحه در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند به تولید و اشتراک‌گذاری محتوا بپردازد.

اولین گام برای ارائه یک محتوای آموزشی به مخاطبان، تهیه یک سناریو مناسب و درگیرکننده است. بعد از سناریو نویسی، حالا وقت جمع‌آوری اطلاعاتیست که قرار است به مخاطب ارائه کنید. محتوای شما باید منحصر به فرد باشد و هرگز نباید آن را از جایی کپی کنید. این مهم‌ترین مرحله تولید محتوا است، بنابراین باید برای آن به خوبی وقت بگذارید. فهرست و تقسیم بندی محتواهای آموزشی را به درستی انجام بدهید تا مخاطب در یافتن محتوای مورد نیاز خود سردرگم نشود. سئو مگ تولید محتوا آموزشی باید به گونه‌ای باشد که کاربران به سادگی به همان بخش از آموزش که نیاز دارند در کوتاه‌ترین زمان ممکن دسترسی داشته باشند.

تولید محتوای آموزشی

اما وقتی که شما بیش از اندازه از یک عبارت کلیدی در متن محتوای خود استفاده می کنید، تمامی این مزیت ها از بین می روند. یک صفحه سایتی که با عبارات کلیدی بمباران شده است، نمی تواند اعتماد ایجاد کند؛ چه برای گوگل و چه برای کاربران شما. با استفاده بیش از حد کلمات کلیدی، نرخ پرش زیاد شده و رنک شما در SERPs به شدت افت می کند. اگر جواب شما مثبت باشد، شک نکنید که استفاده کردن از این اطلاعات، می تواند پروسه تولید محتوا را به مرحله بالاتری ارتقا دهد.

با شروع کار، علاوه بر اینکه مخاطبین خود را جذب خواهید کرد، به مرور زمان تجربه شما بیشتر می‌شود. فن بیان شما بهتر خواهد شد و صدای رساتر و بهتری خواهید داشت و به نسبت، محتوای تولید شده باکیفیت‌تر خواهد بود. قطعا اگر امروز شما یک ویدیو با کیفیت نسبتا خوب مثلا در سایت میهن وردپرس می‌بینید، سال آینده ویدیوهایی با کیفیت بالاتر و فن بیان بهتر مشاهده خواهید کرد. در وضعیت کنونی ایران مهم ترین مسئله برای ضبط یک پادکست، هزینه‌ای است که، شما برای خرید ابزار و وسایل مورد نیاز صرف می‌کنید.

امروزه به طور معمول برای ساخت ویدیو آموزشی از صفحه نمایش کمک می‌گیرند. این کار از جمله موثرترین و ساده‌تری راه‌های تهیه فیلم آموزشی به شمار می‌آید که به طور معمول می‌توان با استفاده از نرم‌افزارهایی همچون کمتازیا (کامتاسیا) به ساخت انواع فیلم‌های آموزشی پرداخت. به طور مثال می‌توانید با ضبط فیلم آموزشی از دسکتاپ نرم‌افزارهای مختلفی را آموزش دهید یا از اسلایدهای آموزشی خود فیلم تهیه کنید. در مطالب گذشته «مجله فرادرس»، مطالبی در خصوص نحوه ساخت فیلم آموزشی موفق بیان کردیم.

برای داشتن یک عملکرد فوق العاده در این بخش، باید محتواهای آموزشی که رقبای شما ارائه کرده اند را مورد تحلیل قرار دهید. باید بررسی کنید که از چه تکنیک هایی برای جذب بهتر مخاطب استفاده کرده اند؛ یا اینکه از چه روش هایی برای کاهش خسته کننده بودن مقاله هایشان استفاده کرده اند. موفقیت رقبایتان را بر اساس بازخوردی که کاربران به محتوای آنان نشان داده اند، متوجه شوید. تولید محتوا و سئو به یکی از مشاغل پرطرفدار امروزی تبدیل شده اند و بسیاری از افراد در حال کسب درآمد از آن ها هستند. اگر به تازگی با این حرفه آشنا شده اید و می خواهید از طریق آموزش تولید محتوا دیجیتال، اطلاعات جامع تری درباره بازار کار سئو محتوا و تولید محتوا داشته باشید، در این بخش از آموزش تولید محتوا با ما همراه باشید. اگر تازه در حرفه سئو و تولید محتوا شروع به کار کرده اید و به دنبال منبعی هستید که مطالب را به زبان ساده و در عین حال جامع و کامل بیان کرده باشد، به سایت رایتینا سر بزنید.

  • بهترین سایت خارجی در زمینه آموزش تولید محتوا و سئو به همراه ایده های جذاب برای تولید محتوا در حوزه دیجیتال مارکتینگ وبسایت بزرگ MOZ است.
  • برای ارائه ایده‌های پیچیده، بهتر است ابتدا یک نمای کلی ارائه داده و سپس وارد جزئیات شوید.
  • شما تجربه کار با کدام یک از این نرم‌افزارها را دارید؟ در بخش نظرات برای ما بنویسید.
  • پس از تهیه ابزار مناسب برای مجهز کردن محیط فیلمبرداری، باید یک نرم‌افزار مناسب نیز برای ویرایش، تدوین و حذف پرده سبز استفاده کنید.

حالا می‌توانیم به واسطه تولید محتوای ویدیویی پیام خود را سریع‌تر به گوش مخاطب برسانیم. اگر بخواهید یک متن ۱۰۰۰ کلمه‌ای درباره وردپرس بنویسید تقریبا نیاز است ۲ ساعت وقت مفید بگذارید. بیایید روش‌های مختلف تولید محتوا، نحوه انجام آن‌ها و مزایا و معایب هر‌کدام را بررسی کنیم. ببینیم از چه روش‌هایی می‌توانیم با Content Marketing یا بازاریابی محتوایی مشتریان جدید جذب کنیم.

مفهوم تولید محتوای آموزشی و اهمیت آن برای تدریس موثر

در دنیایی که دانش و اطلاعات با سرعت فزاینده‌ای در حال تغییر و تکامل‌اند، تولید محتوای آموزشی نقش کلیدی در ارتقاء سطح دانش و مهارت‌های افراد دارد. تولید محتوای آموزشی، فرایندی است که در آن اطلاعات و دانش به شکلی سازمان‌دهی‌شده و هدفمند ارائه می‌شوند تا فهم مطالب برای مخاطبان هدف، آسان‌تر و کارآمدتر می‌کند. محتوای تعاملی یکی از مؤثرترین روش‌ های تولید محتوا به حساب می‌آید که یادگیری را از یک فرآیند منفعل به یک تجربه فعال و جذاب تبدیل می‌کند. این نوع محتوا با درگیر کردن مخاطب، نه‌تنها توجه او را جلب خواهد کرد، بلکه به افزایش عمق یادگیری و درک بهتر مفاهیم کمک می‌کند. این تجربه تعاملی نه‌تنها باعث می‌شود یادگیری سرگرم‌کننده‌تر باشد، بلکه از نظر روان‌شناسی آموزشی نیز اثربخشی بیشتری دارد؛ زیرا مخاطب به‌صورت فعال در فرآیند آموزش مشارکت می‌کند.

همان طور که در بخش انواع محتوا آموزشی عنوان شد، تولید محتوا آموزشی از راه‌های گوناگونی صورت می‌گیرد. برای گرفتن بازخورد مثبت، بهتر است تا تولید محتوا آموزشی در قالب‌ها و انواع مختلف آن اتفاق بیفتد. متاسفانه درگیری جهان با ویروس کرونا سبب شده است تا دانش آموزان مقاطع تحصیلی پایین‌تر نیز به اجبار با مساله تولید محتوا آموزشی درگیر شوند. پس می‌توان گفت که این مقاله می‌تواند برای آموزگاران و دبیران محترم نیز مفید واقع شود. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که به دنبال پاسخی برای سوال “تولید محتوا آموزشی چیست؟” می‌گردند، این مقاله شما را راهنمایی خواهد کرد. هنگامی که صفحات وبی را که قصد بهینه سازی آن ها را دارید شناسایی کردید، به کلمات کلیدی مورد نظر برای هر صفحه نگاه کنید.

حتی اگر از پرده سبز برای ضبط آموزش استفاده می‌کنید، این امکان را دارید تا با استفاده از قابلیت‌های این نرم‌افزار، این پرده را حذف و تصاویر دیگری جایگزین آن کنید. همچنین، برای این‌که مخاطب، درگیری بیشتری با موضوع پیدا کند، بهتر است تمرین‌هایی را نیز برای او در نظر بگیرید. به طور مثال، اگر مشغول ساخت آموزش پاورپوینت هستید، به جای مرور مراحل آموزش، از مخاطب بخواهید تا یک بار دیگر، اسلایدها را بسازد و همچنین، فایل‌های آموزش خود را نیز در اختیار او قرار دهید. با یکدیگر آموختیم که برای شروع تولید محتوا داشتن تجهیزات گران قیمت مهم و ضروری نیست بلکه تربیت یک ذهن شفاف، پویا و جریان ساز اولین اولویت است.

محتوای جذاب و مفید می‌تواند مدت زمان حضور کاربران را در سایت افزایش دهد. این امر نه تنها به بهبود تجربه کاربری کمک می‌کند بلکه می‌تواند به بهبود رتبه‌بندی سایت در موتورهای جستجو نیز منجر شود. تولید محتوا برای سایت به شما این امکان را می‌دهد که با استفاده از محتوای جذاب و مفید، کاربران را برای مدت زمان طولانی‌تری در سایت خود نگه دارید.

به این ترتیب در صورتی که وب‌سایت مذکور فروشنده محصولی خاص باشد یا خدماتی ارائه کند، این فرصت را پیدا می‌کند که محصولات و خدمات خود را در معرض بازدید افراد بیشتری قرار دهد. همکاری با بهترین سایت تولید محتوا، چه فایده ای دارد؟ ۷۰ درصد از مشتریان شما، قبل از خرید، تمامی برندهای مشابه با شما را در گوگل جستجوی می کنند. این در حالی است که بر اساس آمار منتشر شده، ۸۲ درصد از کاربران، به برندهایی اعتماد می کنند که محتوای ارزشمند ارائه می دهند.

به عبارت دیگر، سئو و حضور در صفحه اول گوگل، بهترین ویترین برای نمایش محتوای شما به مخاطبین است. این فرایند در فرم‌های مختلفی مانند مقالات، ویدیوها، پادکست‌ها، اینفوگرافیک‌ها و حتی محتوای تعاملی مانند نظرسنجی‌ها و مسابقات ارائه می‌شود. هر یک از این فرمت‌ها می‌تواند به شکل منحصر به فردی با مخاطبین ارتباط برقرار کند و تجربه‌ای به یادماندنی برای آن‌ها ایجاد کند. پیش نیازهای آموزش رایگان تولید محتوا شامل مجموعه‌ای از مهارت‌ها و دانش‌های اساسی است که برای خلق محتوای موثر و جذاب ضروری هستند.

این سایت هم رزومه آینده شما خواهد شد و هم شاید در نتایج گوگل بالا بیاید و سبب درآمد برای شما شود. دسته اول یعنی سئوکار فریلنسر، فردی است که پروژه های کوتاه مدت قبول می کند و بعد از اتمام پروژه، حقوق و حق الزحمه خود را دریافت می کند. درآمد این گروه بستگی به مبلغ توافق شده روی پروژه دارد که از ۵ میلیون تا ۵۰ میلیون است. هر دو جمله بالا یک مفهوم را می رسانند؛ اما واضح است که جمله اول بسیار اثربخشی بیشتری در ذهن مخاطب خواهد گذاشت.

برای اطلاع از نحوه ثبت سفارش محتوای مورد نیاز خود می توانید به سربرگ های وبسایت یک محتوا مراجعه نمایید. سایت اینترنتی یک محتوا تمامی اطلاعاتی که لازم است درباره تولید انواع محتوا بدانید، در اختیار شما قرار خواهد داد. تولید محتوای جذاب و مفید باعث می‌شود مخاطبان بیشتری را جذب کنید و مخاطبان فعلی را حفظ نمایید. در این مرحله شما باید روشی که قصد تولید محتوا آموزشی با آن را دارید انتخاب کنید. کمی پایین‌تر به صورت کامل در مورد این روش‌ها با شما صحبت خواهیم کرد. یکی از نقاط قوت محتوای آموزشی دیجیتال امکان یادگیری با سرعت فردی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا