تبلیغات گوگل

جدیدترین راه های افزایش ترافیک وب سایت ۴۵ تاکتیک جدید صباهاست

البته احتمالاً شما با بسیاری از موارد مذکور آشنا هستید و برای مدتی طولانی، وب‌سایتتان را از این جنبه‌ها بهینه کرده‌اید. اما حالا هسته‌های حیاتی وب هم به حوزه‌ای مهم تبدیل شده که باید آن را مورد توجه قرار دهید. آنچه در نتایج جستجو می‌بینید، صفحاتی هستند که گوگل آن‌ها را با کلیدواژه‌تان، مرتبط می‌داند. این کار را برای کلیدواژه‌های مختلف انجام داده و اگر صفحاتتان فاقد لینک داخلی بودند، حتماً این لینک دهی را برای آن‌ها انجام دهید. اساساً ایجاد محتوای پشتیبانی‌کننده، همان فرایند ایجاد محتوای خوشه‌ای است که در آن هر محتوا به یک صفحه‌ستون (Pillar Page) مربوط می‌شود. محتواهای خوشه‌ای، صفحات عمیق‌تری هستند که به یک سؤال خاص درباره یک موضوع کلی پاسخ می‌دهند.

افزایش ترافیک سایت

دسته بندی ها

اولین روش ارتباط مستقیم با صاحبان رسانه‌ها است که در این روش شما با برقراری ارتباط مستقیم با نشریات، روزنامه‌ها، وب‌سایت‌ها و سایر رسانه‌ها، قادر به انتشار رپورتاژهای خود خواهید مگ سئو بود. بهتر است هنگام نوشتن و انتشار محتوا، به دقت به فرصت‌های ایجاد پیوندهای داخلی توجه کنیم. این کار نه تنها به بهبود جایگاه در نتایج جستجو کمک می‌کند، بلکه تجربه کاربری را نیز بهبود می‌بخشد. با ایجاد ساختار مرتب از پیوندهای داخلی، کاربران به راحتی می‌توانند در وب‌سایت حرکت کنند و به محتواهای مرتبط دسترسی پیدا کنند. راه‌های مختلفی برای افزایش ترافیک وجود دارد که حتی در دنیای آفلاین نیز قابل اجرا هستند.

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم. از زمینه‌های آموزشی و پژوهشی ایشان می‌توان مواردی مانند سئو، تدوین، گرافیک و شبکه‌های کامپیوتری را نام برد. برای آشنایی با انواع تبلیغات گوگل، پیشنهاد می‌کنیم مقاله انواع تبلیغات گوگل را مطالعه کنید.

روزهایی که فقط از طریق صفحه کامپیوترهای خانگی به اینترنت و جستجوی اینترنتی دسترسی داشتیم، گذشته‌اند. حتی اگر یک وب‌سایت ساده و ابتدایی دارید، هنوز هم باید مطمئن شوید که در دسترس است و با دستگاه‌‌های مختلف ازجمله تلفن‌های هوشمند کوچکتر می‌توان از آن بازدید کرد. به‌جای اینکه سعی کنید سایت‌های دیگر را متقاعد کنید که لینک محتوای شما را در سایت‌شان بگذارند که فرایندی خسته‌کننده و وقت‌گیر است، محتوایی تولید کنید که همه برای گذاشتن لینکش در سایت خودشان التماس کنند. محتواهای بسیار باارزش و منحصر به فرد بدون تلاش خاصی توسط دیگران به اشتراک گذاشته می‌شوند. مثلا به‌جای تلاش برای سئوی کلمه «طراحی سایت» می‌توانید بر کلماتی مثل «طراحی سایت فروشگاهی در تهران» تمرکز کنید.

کلمات کلیدی هدف مخاطبان:

چراکه اگر یک مشتری از محصولات و خدمات شما رضایت کافی را داشته باشد با معرفی شما به دوستان و آشنایان باعث جذب مشتریان جدید و در نتیجه منجر به بالارفتن بازدید سایت شما خواهد شد. حالا این بزرگترین شبکه اجتماعی متخصصان مکانی ارزشمند برای نشر محتوا است و به همین دلیل باید دائم در آن پست بگذارید. با این کار ترافیک سایت‌تان و وجهه‌تان در صنعت را ارتقا می‌دهید، به‌خصوص اگر تعداد دنبال‌کنندگان‌تان متوسط تا زیاد باشد. هر مقاله‌ای که در سایت منتشر می‌کنید، لینک آن را هم در لینکدین بگذارید تا افراد جدید به سایت شما مراجعه کنند. مقاله‌های کوتاه یا چند‌صفحه‌‌ای بنویسید و در بخش منابع و «درباره نویسنده» توضیحاتی در مورد خودتان و لینکی به سایت خود درج کنید.

سپس بر روی صفحات اصلی وب‌سایتتان که از دیگر منابع لینک گرفته‌اند، تمرکز کنید و از لینک ‌دهی داخلی برای تقویت صفحات دومینی استفاده کنید. این روش ممکن است فرصت‌های دیگری نیز برای انجام این کار داشته باشد، مثلاً صفحاتی که در یک موضوع مشابه با یکدیگر هستند. این به معنای این است که وب‌سایت شما به عنوان پاسخی برای پرسش‌های کاربران، می‌تواند در بالای نتایج جستجو جایگاه برجسته‌ای داشته باشد.

این موارد شامل چند مرحله خواهد بود که به معرفی روش ها و نکات هر مرحله خواهیم پرداخت. در هنگام بررسی راه های جذب ترافیک به وب سایت، معماری وب سایت اغلب به عنوان یکی از موارد کلیدی مورد توجه قرار نمی‌گیرد، اما در واقع بسیار اهمیت دارد. سئو تکنیکال باعث می‌شود وب سایت شما به گونه‌ای طراحی شود که موتورهای جستجو به راحتی محتوا و صفحات آن را فهرست کنند و در نتیجه منجر به بهبود رتبه‌بندی در نتایج جستجو شود. استفاده از خبرنامه برای تبلیغ کسب و کار شما چیز جدیدی نیست، اما گاهی اوقات روش های قدیمی هنوز بهترین هستند! خبرنامه راهی عالی برای ایجاد علاقه به محتوای جدید شما و افزایش ترافیک وب سایت است. همچنین با به‌روزرسانی هفتگی یا ماهانه به حفظ برند شما در ذهن مخاطبان کمک می‌کند.

به‌ سادگی با پاسخ دادن به سوالاتی که در فروم‌ها مطرح می‌شوند، می‌توانید به‌ راحتی بین علاقه‌مندان به‌ عنوان یک متخصص در کسب‌و‌کارتان مطرح شوید. همچنین بررسی کنید که قوانین فروم به ‌شما اجازه بدهد که لینکی از خود را به‌ عنوان امضا یا زیر‌نویس قرار دهید. اگر چنین است حتما از این فرصت استفاده کنید تا مردم با خواندن جواب‌‌ها و مطالب شما علاقه‌مند به بازدید از سایت شما شوند.

سعی کنید از کلمات کلیدی سوالی استفاده کنید.

این کار به بهبود رتبه‌بندی در موتورهای جستجو و بهبود تجربه کاربری کمک می‌کند. همانطور که گفتیم، افزایش ترافیک وب سایت برای موفقیت هر کسب و کار یا سازمان آنلاینی بسیار مهم است. با این حال، موانع مختلفی وجود دارد که می تواند صاحبان وب سایت را از دستیابی به اهداف افزایش ترافیک سایت خود باز دارد. بنابراین، بهبود و افزایش ترافیک وب‌سایت، به عنوان هدف اساسی در استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ قرار دارد و توانایی کسب و کارها در جلب توجه و مشتریان جدید را تقویت می‌کند. یکی از مهمترین مزایای ایمیلی مارکتینگ، قابلیت ارسال پیام به جمعیتی برای هدف خاص است.

علاوه بر انتشار پست در پلتفرم‌های شبکه اجتماعی، می‌تونین از استوری‌های اینستاگرام، ویدیوهای لایو، IGTV یا پیام رسان فیسبوک بهره ببرین. کلید اصلی برای فعالیت ارگانیک در شبکه‌های اجتماعی اینه که جزو اولین استفاده کننده‌ها از قابلیت‌های جدید هر پلتفرم باشین. اگر حضور کسب‌وکار شما در رسانه‌های اجتماعی کم رنگ است یا در سناریوی بدتر اصلاً حضور ندارد یا به طور مؤثر از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی استفاده نمی‌کنید، یک منبع ترافیک ارزشمند را از دست داده‌اید.

۵. استفاده از روش‌های تعیین مخاطب

یا از طریق بخش removal سرچ کنسول به گوگل بگوییم که این لینک دیگر موجود نیست. در هر صنعتی چندین اینفلوئنسر وجود دارد که با انتشار محتوا در صفحاتشان، به طرز چشم گیری لایک، کامنت، لینک و … از سوالاتی که با ” چیست ” تمام می شوند تا سوالاتی که با ” چگونه ”  یا ” چطور ” شروع می شوند، می توانند بازه وسیعی از کاربران را هدف بگیرند. ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید.

از این رسانه‌ها می‌توانید برای تبلیغ پست‌های وبلاگ و سایر صفحات مفید خود در وب سایت استفاده کنید. به این ترتیب می‌توانید فالوورهای رسانه‌های اجتماعی خود را به بازدیدکنندگان وب‌سایت تبدیل کنید. سپس محتوای خود را به اشتراک بگذارید و ترافیک را از شبکه‌های آن‌ها جذب کنید. انتشار محتوا در لینکدین، به‌عنوان بزرگ‌ترین شبکه‌ی اجتماعی حرفه‌ای، مزایای متعددی دارد که می‌تواند به افزایش ترافیک سایت، جذب بازدیدکنندگان بیشتر به صفحه شرکتی و اعتبار برند در صنعت کمک کند. شما می‌توانید با نوشتن تحلیل‌های شخصی در مورد موضوعات اخیر یا استفاده از محتوای قبلی خود، ارزش جدیدی به مطالب ارائه کنید و به همین ترتیب تعامل و توجه بیشتری از سوی حرفه‌ای‌ها و مخاطبان جلب کنید. کلمات کلیدی (Keywords) عباراتی هستند که کاربران در موتورهای جستجو وارد می‌کنند و شناسایی آن‌ها می‌تواند تأثیر زیادی بر ترافیک سایت شما داشته باشد.

برای این کار می‌توانید از ابزارهای و افزونه‌های افزایش سرعت سایت مثل WP Rocket استفاده کنید. برای تشخیص میزان ترافیک سایت می‌توانید در گوگل سرچ کنسول متصل به سایتتان وارد شوید. سپس وارد بخش search results شوید و از بین گزینه‌های موجود روی Clicks کلیک کنید.

  • کارکرد دیگر لینک های خارجی و بک لینک این است که میزان اعتبار سایت شما را در نزد گوگل بالا می‌برد؛ چون گوگل متوجه می‌شود که سایت‌های مهم و با رتبه بالا به محتویات سایت شما لینک می‌دهند.
  • برای تشخیص میزان ترافیک سایت می‌توانید در گوگل سرچ کنسول متصل به سایتتان وارد شوید.
  • خبرنامه ایمیلی بهترین راه برای ایمیل مارکتینگ و ارتباط مداوم با مخاطب است.
  • زمانی محتوای خود را به اشتراک بگذارید که کاربران بیشتر به شبکه‌های اجتماعی دسترسی دارند.
  • از این طریق می‌توانید رتبه بالاتری را به‌دست آورید و سپس به ترافیک بیشتر دست پیدا کنید.

اینفلوئنسرها اغلب زمان و انرژی زیادی را صرف ایجاد اعتماد با پیروان خود می‌کنند و از این رو دارای بینش عمیقی درباره نیازها و تمایلات مخاطبان خود هستند. بنابراین، همکاری با آنها می‌تواند به شما کمک کند تا رابطه‌ای نزدیک با مخاطبان برقرار کنید و از این روند برای ارتقاء استراتژی بازاریابی خود بهره ببرید. زمانی که با اینفلوئنسرها همکاری می‌کنید و رابطه‌ای ایجاد می‌کنید، می‌تواند منجر به جذب ترافیک بسیار بالا شود. با استفاده از ابزارهای مانیتورینگ مانند SEMrush Backlink، می‌توانید به راحتی لینک‌های شکسته در وب‌سایت‌های رقبا را شناسایی کرده و از آنها بهره‌مند شوید.

مثلا فرض کنید سایتی دارید و می‌خواهید بدانید دکمه A بیشترین کلیک را دریافت می‌کند یا دکمه B. در این شرایط با تهیه دو نسخه‌ مختلف از آن صفحه، می‌توانید در اولی دکمه A و در دومی دکمه B را قرار دهید. سپس با تعیین بازه زمانی مناسب و استفاده از تست A/B به پاسخ مناسب این سوال برسید. علاوه بر آپلود ویدئو در سایت، می‌توانید از پادکست و فایل‌های صوتی هم استفاده کنید. علاوه بر آن خودتان می‌توانید بدون تجهیزات خاصی پادکست  تولید کنید و در وب سایت خود قرار دهید.

استفاده از ابزارهای تحلیلی:

سعی کنید به این سوالات پاسخ دهید تا به شما در پیدا کردن منابع ترافیک برتر کمک کند. آموزش‌های حرفه‌ای ما شامل دوره‌های آموزش سئو و محصولات آموزشی سئو (وبینار، کتاب و فیلم‌، همایش و کارگاه) است.کار دیگر ما در آکادمی سئو سفینه؛ تولید ابزارهای سئو است. اکثر روش‌هایی که تا به اینجا از آنها صحبت کردیم تقریبا رایگان یا کم هزینه هستند. این روش‌های رایگان برای جواب گرفتن و افزایش میزان بازدید نیاز به صرف زمان بیشتری دارند. با برگزاری لایوهای منظم در یوتیوب، اینستاگرام، IGTV و… می‌توانید بدون هزینه اضافی برای برند خود تبلیغ کنید.

امروز ترافیک بیشتر از طریق موبایل نسبت به دسکتاپ ایجاد می‌شود، بنابراین اگر بازدیدکنندگان برای مشاهده سایت شما و اسکرول‌کننده‌ها، عمل کنند به آن‌ها می‌گویند که به جای دیگری بروند. حتی اگر وب‌سایت شما ساده باشد، باید مطمئن شوید که می‌تواند به راحتی در دسترس باشد و قابل مشاهده است. برای استفاده از لینک‌های داخلی، ابتدا باید صفحات مورد نظرتان که باید جایگاهشان ارتقا پیدا کند را تشخیص دهید.

تحلیل شکاف کلمات کلیدی یکی از بهترین روش‌ها برای پیش برد پلن محتوا نویسی شما است. تعیین استراتژی محتوا بر مبنای آنالیز شکاف کلید واژه‌ها به شما کمک می‌کند محتوایی ایجاد کنید که به دقت با جستجوهای کلیدی کاربران همخوانی داشته باشد. افزایش ترافیک سایت چیست؟ به‌طور کلی به تمام روش‌ها و تکنیک‌هایی که مدیران سایت‌ها، وب‌مسترها و .. به کار می‌گیرند تا میزان بازدید از وب‌سایت خود را بالاتر برند، سئو مگ افزایش ترافیک سایت می‌گویند. تکنیک‌های زیادی برای افزایش ترافیک سایت وجود دارد که در ادامه به‌طور جامع و کامل به آن‌ها اشاره شده است. همانطور که گفته شد بهینه سازی موتور جستجو (SEO) برای افزایش ترافیک سایت ضروری است، زیرا به موتورهای جستجو کمک می کند تا بفهمند وب سایت ما در مورد چیست تا سایتمان را بر اساس آن رتبه بندی کنند.

اما دقت کنید که قبل از لینک سازی، یک ساختار Pillar cluster برای محتوا ایجاد کنید تا مطالب با یک ساختار منظم و پله ای بهم متصل شوند. یکی دیگر از جنبه های سئو که بر ترافیک سایت تأثیر بالقوه ای دارد، سلامت فنی یا تکنیکال سایت است. این اسنیپت ها باکس های محتوایی هستند که دقیقاً زیر سرچ باکس گوگل نمایش داده می شوند. این باکس ها به این منظور طراحی شده اند تا در سریعترین حالت ممکن پاسخگوی عبارت سرچ شده کاربر باشند.

پس خریدن بک لینک های BULK یا انبوه، روشی قدیمی بود که با توجه به قدرتمندتر شدن الگوریتم های گوگل، نه تنها برای ما ارزشی ایجاد نمی کند، بلکه احتمال پنالتی شدن توسط گوگل را نیز افزایش خواهد داد. مبحث سئو بسیار گسترده است که در این مقاله فرصت باز کردن و اشاره کردن به تمام فاکتورهای آن را نداریم. اما در زیر چند روش مهم برای جذب ترافیک به روش سئو را پوشش خواهیم داد.

سئو محتوا چیست؟ راهنمای گام به گام بهینه سازی محتوا

البته یکی از چالش برانگیز ترین مراحل پست های مهمان، پیدا کردن سایت های میزبان است. در محتوای این پیام های خوش آمد گویی، می توانیم پست ها و مقالات محبوب را همراه با لینک برای هر مخاطب ارسال کنیم. برای مثال می توانیم به کمک یک پاپ آپ به کاربرانی که در حال خواندن یک مقاله هستند، مقاله دیگری را پیشنهاد دهیم و یا نسخه ویدیویی یا نسخه جدیدتر آن را بعد از دریافت ایمیل کاربر، برای او ارسال کنیم. البته برخی اوقات این محتوای لیست شده، برای بالا بردن نرخ تبدیل کاربردی نخواهد بود. یک پست لیست شده، محتوایی است که عناوین مقاله را به صورت لیست وار ( برای مثال ۲۲ نمونه از … ) در اختیار مخاطب قرار می دهد.

نکته مهم پشتیبانی تلفنی

آمار نشان می‌دهد که بسیاری از افراد امروزه به محتوای ویدیویی علاقه دارند. افزایش زمان حضور کاربران در وب‌سایت به بهبود رتبه شما در نتایج جستجو کمک می‌کند. به همین دلیل، ایجاد ویدیوهای ارزشمند و مفید می‌تواند به افزایش ترافیک سایت شما منجر شود. با Google Ads، می‌توانید کمپین‌های تبلیغاتی خود را با استفاده از یک رابط واحد اجرا کنید.

آیا می‌دانستید که در حال حاضر، بیش از ۴.۶ میلیارد نفر از جمعیت جهان از اینترنت استفاده می‌کنند؟ از این فرصت فوق‌العاده برای جذب مشتری جدید و ترافیک بیشتر به وب‌سایت خود استفاده کنید. اگر می‌خواهید کسب و کار اینترنتی خود را از طریق وب‌سایتتان گسترش دهید، باید راه های افزایش ترافیک وب سایت را بلد باشید. بازدیدکنندگان بیشتر به معنای فرصت‌های بیشتری برای ارتباط، فروش و رشد کسب و کار شما هستند. یکی دیگر از روش‌های فوق‌العاده افزایش ترافیک سایت، ایجاد یک کمپین روابط عمومی برای معرفی شرکت و کسب‌وکار شما در مقابل چشم افراد و رقبا است.

محتوای یونیک، جذاب و منحصربه‌فرد می‌تواند نقش مهمی در جذب کاربران و رفع نیاز آن‌ها ایفا کند. امروزه نرم‌افزارهایی برای بررسی وضعیت رقبا در هر آژانس دیجیتال مارکتینگ وجود دارند که عملکرد اجتماعی سایت‌ها و محتوای خاص آن‌ها را جمع‌آوری و تحلیل می‌کنند. همان‌طور که در این مقاله گفته شد، راه‌هایی وجود دارد که ترافیک و بازدید سایت خود را بالا ببرید. هرچه ترافیک سایت شما بالاتر برود، رتبه جستجو در گوگل نیز افزایش می‌یابد.

ردیابی نرخ تبدیل با این معیار به شما کمک می کند تشخیص دهید که آیا با تلاش های بازاریابی خود نوع مناسبی از بازدیدکنندگان (نوعی از بازدیدکنندگان که تبدیل به مشتری می شوند) را جذب می کنید یا خیر. پیاده‌سازی نشانه‌گذاری طرحواره Schema لزوماً باعث افزایش ترافیک وب‌سایت شما نیست، اما پیدا کردن و فهرست‌بندی صفحات شما را برای ربات‌های موتور جستجو آسان‌تر می‌کند. یکی دیگر از مزایای استفاده از طرحواره برای سئو این است که می تواند منجر به غنای هر قطعه از وب سایت شود که می تواند نرخ کلیک را بهبود بخشد. در پست مهمان، معمولاً نام نویسنده و لینک سایت او در انتهای مقاله درج می‌شود، اما برای اثربخشی بیشتر، می‌توانید یک یا چند لینک مرتبط را در متن اصلی مقاله نیز قرار دهید. البته باید توجه داشت که تعداد سایت‌های فارسی‌زبان پذیرنده پست مهمان محدود است و برای همکاری با آن‌ها معمولاً نیاز به مذاکره مستقیم با مدیر سایت دارید.

افزایش ترافیک سایت

فعالیت ارگانیک در شبکه اجتماعی

استراتژی های لینک بیلدینگ زیادی وجود دارند که می توانیم از آنها برای گرفتن لینک های پرقدرت از سایت های مرتبط بهره مند شویم؛ اما باید همیشه دقت کنیم که گرفتن هر لینکی برای ما خوب نیست. اگر در زمینه ای خاص، تخصص داریم، پس می توانیم بعد از پیدا کردن این سوالات مرتبط با حوزه کاریمان، به آنها پاسخ داده و لینک صفحاتمان را نیز قرار دهیم. برای پیدا کردن این گروه ها، باید با استفاده از هشتگ ها و یا کلمات کلیدی صنعت، آنها را در پلتفرم های مربوطه پیدا کرده، وارد این گروه ها شده و به عنوان یک عضو طبیعی و غیر رباتی، اقدام به فعالیت صحیح کنیم.

به خاطر داشته باشید که بیوگرافی شما قابل جستجو است، بنابراین کلمات کلیدی مرتبط را وارد کنید. همچنین ایده خوبی است که لوگوی برند خود یا یک هد شات حرفه ای و دوستانه را اضافه کنید تا نمایه های رسانه های اجتماعی خود را به راحتی شناسایی کنید. افزونه های مانیتورینگ سئو با بررسی خودکار و مداوم سایت و با یافتن خطاهای ۴۰۴، لینک‌های شکسته، ریدایرکت ۳۰۱، تست ترافیک و… مسیرهای افزایش بازدید سایت را هموار می‌کنند. لینک‌های خارجی External Link یا بک‌لینک Backlink با ایجاد ارتباط بین سایت شما و سایت‌های دیگر به‌خصوص سایت‌های پربازدید، حجم زیادی از بازدیدکنندگان را به سمت صفحات وبسایت شما هدایت می‌کنند. از طرفی، به روزرسانی محتوای قدیمی باعث افزایش رتبه و جایگاه آن در گوگل هم می‌شود. پس سعی کنید حداقل با افزودن چند صد کلمه جدید، چند تصویر یا عدد و رقم تازه، لینک‌های داخلی یا خارجی جدید و… محتوای بهینه و قدیمی سایت که رتبه خوبی در SERP دارد را به‌روز کنید.

آقای معراج معمار نسب مدیر آژانس مای کاستومر به‌عنوان یکی از حرفه‌ای‌ترین اشخاص در حوزه دیجیتال مارکتینگ، می‌توانند روش‌های بسیار زیاد دیگری را برای رسیدن به ترافیک بالای سایت به شما پیشنهاد کنند. در مای کاستومر به‌عنوان یک آژانس دیجیتال مارکتینگ معتبر، خدمات متنوعی به صاحبان کسب‌وکارهای اینترنتی ارائه می‌شود از جمله طراحی سایت، بهینه‌سازی و ارتقای سایت و بسیاری خدمات دیگر. تولید محتوای متنی بر اساس مطالب و داده‌های دست‌اول و جدید، یکی از راه‌های افزایش جستجوی گوگل است. هرچه مطلبی که ارائه می‌کنید خاص‌تر و مفیدتر باشد، رتبه شما بالاتر می‌رود. از مطالبی که موثق هستند استفاده کنید تا بازنشر بیشتری در فضای اجتماعی داشته باشد. به‌کاربردن ویدئوی مرتبط نیز زمان حضور بازدیدکننده در سایت را افزایش می‌دهند و در نتیجه رتبه سایت را بالا می‌برد.

برای تبلیغات پولی مستقیم می‌توانید از تبلیغات کلیکی PPC (Pay Per Click)، تبلیغات نمایشی PPI (Pay Per Impression)، تبلیغات مدت‌دار و… استفاده کنید. آمار نشان داده که ۴۶% کاربران توییتر هر روز این پلتفرم را چک می کنند. پس اگر سایت ما ریسپانسیو نباشد، نه تنها افرادی که به صورت مستقیم به سایت ما مراجعه می کنند را از دست می دهیم، بلکه امتیاز ضعیفی در سرچ های گوگل خواهیم گرفت. اگر گوگل بات ها نتوانند سایت ما را به راحتی crawl کنند، و سایت ما ایندکس نشود، دیگر مخاطبی هم بدست نخواهیم آورد.

با بهره‌گیری از این فرصت، می‌توانید به عنوان یک وب‌مستر باهوش، بهبود نرخ کلیک ارگانیک وب‌سایت‌تان را تحت پوشش بگیرید و مزیت رقابتی بسیاری در دنیای دیجیتال به دست آورید. با توجه به سوالاتی که در بخش PAA ظاهر می‌شوند، می‌توانید کوئری‌ها و سؤالات مرتبط با صنعت یا موضوع خود را بهبود ببخشید و جستجوی کاربران را بهبود بخشید. حضور در رسانه های اجتماعی مثل اینستاگرام  ابزار قدرتمندی برای هدایت ترافیک به وب سایت شما هستند.

حالا با مرتب سازی نتایج بر اساس دامنه‌ها، می‌توانید لینک‌هایی را که به یکی از صفحات خاص وب‌سایت رقبا اشاره داده‌اند، شناسایی کنید. این تعداد دامنه‌های ارجاع دهنده می‌تواند به عنوان معیاری موثر در تصمیم‌گیری برای ایجاد بک‌لینک‌ها به کار رود. ترافیک سایت یکی از مهمترین و اصلی‌ترین رکن‌های هر سایت به شمار می‌آید و افزایش ترافیک سایت باعث ایجاد رونق در کسب و کار شما خواهد شد.

این فرآیند شامل تحقیق درباره کلمات کلیدی مرتبط با حوزه فعالیت شما، قرار دادن آن‌ها به شکل استراتژیک در متون، عناوین و توضیحات تصاویر است. برای افزایش ترافیک وب سایت باید در موتورهای جستجو رتبه بالاتری رو به دست بیارین. علاوه بر به کارگیری محتوای خوشه ای و پیلار، یکی از روش‌های عالی برای دستیابی به این هدف، استفاده از بک لینک‌های با کیفیت هستش.

بی‌تردید هر نوع تبلیغات می‌تواند باعث افزایش آگاهی از برند و بالا بردن ترافیک سایت شما شود. این تبلیغات می‌تواند به صورت کلیکی، همسان، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، گوگل ادز و… یا حتی تلویزیونی، مکتوب و محیطی باشد. البته با توجه به بودجه خود باید طوری رسانه تبلیغاتی خود را انتخاب کنید که بتوانید بیشتری ترافیک ورودی را داشته باشید.

پس شما هم اگر از سایت، پیج اینستاگرام، محصول یا خدماتی استفاده کرده اید، نظر خود را برای کمک به دیگران در این سایت منتشر کنید. انتشار پست ها یا استوری‌های حاوی لینک سایت، کد تخفیف، هدیه و… روش‌های جذابی برای بهره‌گیری از اینفلوئنسرها هستند. شما می‌توانید با انتخاب درست پلتفرم یا شبکه اجتماعی و اینفلوئنسرهای محبوب و مرتبط با حیطه فعالیت سایت خود، از آنها بخواهید برند، محصولات، خدمات، رویدادها و… را به فالوئرهای خود معرفی کنند. برای افزایش تعامل با مخاطب باید سلیقه و نیازهای او را بشناسید، رفتار مخاطب هدف را تحلیل کنید و محتوایی متناسب با نیاز او تولید کنید. محتوای باکیفیت و جذاب با CTA خلاقانه روش بسیار خوبی برای ترغیب مخاطب به عضویت در خبرنامه یا دراختیار گذاشتن ایمیل است.

برند نیز با پاسخی مثبت، این ارتباط را تقویت کرده و احساس دلتنگی این کاربر را به اشتراک گذاشته است. این نوع تعاملات، به وب‌سایت و برند کمک می‌کند تا اعتبار و اعتماد مشتریان را بالا ببرد و به دنبال آن، ترافیک بیشتری را به سایت خود جلب کند. بک‌لینک‌هایی که از صفحات با اعتبار بالا و مرتبط به شما ارجاع می‌دهند، ارزشمندتر هستند.

گوگل با الگوریتم‌های پیشرفته خود قادر به تحلیل و ارزیابی کامل محتواها و تغییرات در آن‌ها است. البته دقت کنید که برخی از پلتفرم ها مثل توییتر، با ابزارهای واسطه رابطه خوبی ندارند و ممکن است صفحه ما را با محدودیت هایی مواجه کنند. پس بهتر است سعی کنیم درون یک متن به مقالات قبلی نیز لینک دهیم تا بازدید آن صفحات را نیز بالا ببریم.

پیشنهادهای محتوا (Content Offers)

در جدول زیر، تعدادی از راهکارهای افزایش ترافیک سایت در اختیار شما گذاشته شده و در ادامه به توضیح در مورد هر یک پرداخته می‌شود. یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در افزایش بازدید رایگان سایت برگزاری آزمون است که این گزینه تاثیر مثبتی در بازاریابی محتوا دارد. بنابراین با این روش بازدیدکنندگان زمان مناسبی را برای شرکت کردن در آزمون پیدا خواهند کرد و با اشتراک گذاشتن این نتایج در دیگر شبکه‌های اجتماعی باعث افزایش بازدید سایت خواهند شد.

به این صورت می‌توانید نیازهای مخاطبان را در قالب سوالات آن‌ها بیان کرده و جواب درست و کامل را در اختیارشان بگذارید. برای پیداکردن سوالات متداول کاربران می‌توانید از سایت‌های فروم و انجمن‌ها کمک بگیرید. همچنین با استفاده از ۲ ابزار «Buzzsumo’s Question Analyzer» یا «Answer the Public» نیز می‌توانید رایج‌ترین سوالات کاربران را پیدا کنید. ۱- وضعیت سئوی سایت‌های رقیب را بررسی کنید و نقاط ضعف و قوت آن‌ها را بشناسید.۲- تعداد بازدید از سایت‌های آن‌ها را بررسی کنید.۳- کلمات کلیدی مناسبی را از طریق بررسی سایت رقبا به‌دست آورید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا