جلوگیری از کلیک های فیک بستن ربات های کلیک روی تبلیغات گوگل ادز جیمکس ادز
با این حال، گوگل به تبلیغدهندگان اجازه میدهد مشخص کنند به چه کسی تبلیغاتشان را نمایش دهد تا از مشکلات احتمالی مانند کلیک فیک جلوگیری کنند. حال چرا این ۳ حوزه بیشتر مورد هدف کلاهبردارن کلیکی قرار گرفتهاند؟ پاسخ روشن است، چراکه کلیدواژههای این سه کسب و کار بسیار سخت است و بیشترین میزان سرچ را نزد کاربران دارد. به همین دلیل هزینه تبلیغات چنین کلماتی بسیار بالاست و متقلبان نیز میدانند که چگونه و از چه راههایی اقدام به تقلب کنند. بله، گوگل با استفاده از فناوری پیشرفتهای مانند ماشین لرنینگ، فیلترهای خودکار و تیمهای متخصص، تلاش میکند کلیکهای نامعتبر را تشخیص دهد و از پرداخت هزینه برای آنها جلوگیری کند. افرادی که برای انجام این کار استخدام میشوند؛ معمولاً در کشورهای جهان سوم یا در حال توسعه زندگی میکنند که میزان بیکاری بسیار بالا و حقوق دریافتی پایین است.
چگونگی تشخیص تقلب کلیکی در تبلیغات آنلاین
فهرست مطالب
- در این مقاله به معرفی روشهایی پرداختیم که استفاده از آنها، نقش مهمی در جلوگیری از کلیکهای فیک دارد.
- در این مقاله سعی کردیم توضیحی از مبحث کلیک فیک گوگل ادز برای شما فراهم کرده تا بتوانید با شناسایی این کلیکها، از هدررفت سرمایه خود جلوگیری کرده و تجربه خوبی از تبلیغات در گوگل داشته باشید.
- «درآمد خوبی از فروش در کانال روبیکا به دست میآورم» یا «با تولید محتوا و تبلیغ در کانالم در روبیکا،…
- شبکه های تبلیغاتی مثل گوگل، راهکارهایی برای کمک به شما در تشخیص و حفظ کیفیت کلیک ها ارائه می دهند تا بتوانید در محدود کردن یا نکردن IPها قاطعانه عمل کنید.
- بطور مثال شما میتوانید از طریق ایمیلهایی که از رقبای خود دریافت کردهاید آی پی آنها را پیدا کنید.
- البته مشتریان هیچ قصد و غرضی نسبت به این کار نداشته و به صورت ناآگاهانه اقدام به انجام کلیک های فراد میکنند.
همواره باید این احتمال را در نظر بگیرید که کلیکهای فیک ممکن است درگیر کمپینهای تبلیغاتی شما نیز شده و نرخ بازدهی آنها را پایین آورد. گزینههای مختلفی همچون استفاده از تبلیغات ریمارکتینگ یا ابزارهای تشخیص کلیک فیک از جمله مهمترین روشهای جلوگیری از دریافت کلیکهای هرز هستند. ابزارهای تشخیص کلیک فیک با شناسایی آیپی های تکراری، اکانتهایی که کلیک هرز بر روی تبلیغات شما میرنند را شناسایی کرده و کلیکهای آنها را حساب نمیکنند.
این نوع رقابت ناعادلانه میتواند بهطور جدی بر توانایی شما برای رقابت در بازار تأثیر بگذارد. هر نوع کلیک تقلبی در تبلیغات آنلاین میتواند به کسب و کارها آسیب برساند و هزینههای اضافه بدون بازدهی ایجاد کند، به همین دلیل است که باید از این نوع کلاهبرداری خودداری کنید مگ سئو و جلوی آن را بگیرید. در کنار سیستم مراقبت گوگل در برابر کلیکهای هرز، شما میتوانید از سرویسهای سوم شخص نیز برای جلوگیری از کلیکهای فیک استفاده کنید.
چراکه با اتمام بودجه شما یا در گوگل ادز با اتمام بودجه روزانه شما، تبلیغ شما دیگر نمایش داده نخواهد شد. قابلیت مهم و جالب ابزار Clickcease این است که در آن ابزار های تشخیص کلیک فیک قابل تنظیم هستند. یعنی شما میتوانید بسته به نوع فعالیت و کسب و کار خود، تعیین کنید که چه قوانینی را اجرا کنید و از چه تنظیماتی استفاده کنید.
در هر صورت این نوع تبلیغ کردن و طولانی بودن نرخ بازگشت سرمایه برای بسیاری از کسب و کارها هیچگونه توجیهی ندارد. ابزار ClickCease از یک الگوریتم تشخیص تقلب برای تجزیه و تحلیل سیگنال های تقلب که ممکن است رخ داده باشند، استفاده میکند تا بین کلیک های معتبر و صحیح و کلیک های فیک تمایز قائل شود. اگر دادهها و آمار خود را بررسی کردید و به این نتیجه رسیدید که آیپیهای خاصی فعالیت مشکوک دارند، میتوانید آنها را از طریق داشبورد گوگل ادز مسدود کنید. ممکن است نمایشدهندگان بهصورت دستی روی تبلیغ کلیک کنند یا از اسکریپتها برای انجام این کار استفاده کنند.
شاید خیلی ساده لوحانه به نظر برسد اما ممکن است کسی که در پشت صحنه کلیک ها فیک تبلیغ شما نشسته است، واقعا همینقدر ساده باشد! اگر چندین کلیک در یک بازه زمانی کوتاه از یک IP تکراری داشتید احتمالا فیک هستند. محمد جان با سیستم های فرادی که برای پلتفرم ما تعبیه شده تا حد زیادی از این کلیک های غیر واقعی تشخیص داده شده و شمرده نمیشوند و نتیجه آن را هم در اختلاف پایین بین پنل ما و گوگل آنالیتیکس میتوانید مشاهده کنید. در این مقاله نیز قصد داریم شما را با تعدادی از روشهای تقلبات کلیکی (Fraud) آشنا کنیم. مطالعه اخیر دانشگاه بالتیمور نشان میدهد که در سال ۲۰۲۰ تقلب کلیکی بیش از ۳۵ میلیارد دلار برای بازاریابان هزینه داشته است. این مورد مخصوص تبلیغات بنری و تصویری است و در تبلیغات سرچ گوگل اتفاق نمیافتد.
این روش نیازمند دقت و زمان بیشتری است، اما میتواند به شما کمک کند تا دقیقتر IP های مشکوک را شناسایی کنید. معمولا متخصصان با استفاده از گزارشهای Google Ads و Google Analytic میتوانند در این فرایند مفید باشد. استفاده از ابزارهای شناسایی IP میتواند به شما در شناسایی و مسدود کردن IP های مشکوک کمک کند. این ابزارها با تحلیل دادههای کلیکها، الگوهای مشکوک را شناسایی کرده و به شما امکان مسدود کردن آنها را میدهند. ابزارهایی مانند ClickCease و PPC Protect از جمله ابزارهای مفید در این زمینه هستند. سرویسهایی نظیر DeviceRank میتوانند چنین دستگاههایی را شناسایی و به صورت خودکار مسدود کنند.
خوشبختانه روشهایی برای مسدود کردن کلیکهای تکراری و بدون هدف وجود دارد. برخی از این کلیکها به صورت عمدی توسط رقبا و برخی توسط رباتها انجام میشوند. در این نوع تقلب، رقبا به صورت عمدی و با هدف افزایش هزینههای تبلیغاتی شما، بر روی تبلیغات شما کلیک میکنند. رقبا با انجام این کار سعی دارند تا شما را از میدان رقابت خارج کنند و خودشان بیشتر دیده شوند.
علاوه بر این، کلیکهای فیک رقبای شما میتوانند امتیاز تبلیغ شما را کاهش دهند. این بدان معناست که تبلیغ شما کمتر نشان داده میشود و بهتبع آن هزینهٔ هر کلیک (CPC) افزایش پیدا میکند. در چنین شرایطی، شما نمیتوانید از راه قانونی اقدام کنید و تنها میتوانید IP آنها را شناسایی کنید و سپس از گوگل بخواهید که تبلیغتان را به آنها نمایش ندهد. آشنایی با کلیک فیک در گوگل ادز بسیار اهمیت دارد؛ زیرا چنین کلیکهایی میتوانند تمام تلاشهایتان را بر باد دهند. شما باید آگاه باشید که ممکن است برخی بازیکنهای زمین بازی از راههای غیرمعمول و ناجوانمردانه برای برندهشدن استفاده کنند.
اما در عین حال، این حوزه نورانی و پرآیند همچنین زمینه مناسبی برای شکلگیری تهدیدات نامرئی فراهم میکند. کلیک فیک گوگل ادز یا همان “Click Fraud” یکی از این تهدیدات است که میتواند به طور غیرمنتظره روی کسبوکارها و کمپینهای تبلیغاتی آنها ضربه وارد کند. این ابزار از طریق روش های مخصوص تشخیص سایبری که در طراحی آن قرار گرفته و برایش تعریف شده است، تجزیه و تحلیل های دقیقی انجام میدهد تا تشخیص دهد که کدام کلیک ها معتبر و درست بوده و کدام کلیک ها تقلبی می باشند. استفاده از چنین ابزاری برای شرکت های بزرگ و دیگر کسب و کار ها که کمپین های تبلیغاتی قوی در تبلیغات گوگل ادز دارند و هزینه های زیادی برای تبلیغات خود انجام میدهند، لازم و ضروری است. برای محافظت از بودجه تبلیغاتی خود، باید بتوانید الگوهای کلیک های تقلبی را شناسایی کنید. ابزارهایی مانند گوگل ادز می توانند به شما در شناسایی مشکلات نرخ کلیک ناشی از کلیک جعلی کمک کنند.
کلیک فیک گوگل ادز یا “Click Fraud” به نوعی کلاهبرداری در تبلیغات گوگل اشاره دارد که در آن، کلیکهای غیرقانونی و بدون نیت واقعی به صورت تقلبی روی تبلیغات شما انجام میشود. در این مقاله سعی داریم نگاهی عمیق به مقوله کلیک فیک تبلیغات گوگل داشته باشیم. در ادامه توضیح خواهیم داد که کلیک فیک گوگل ادز چیست و با انواع مختلف آن و همچنین آسیبهای آن آشنا خواهیم شد.
در این نظرسنجی کاربران برزیلی با کمک رباتها اقدام به کلیک های فراد کردند. برخی نیز با استفاده از فیلترشکن، IP خود را تغییر داده و چندین بار رأی دادند. اما روش جالب اغلب آنها که کاربران ایرانی نیز از آن تبعیت کردند، پاک کردن کش دستگاه و اقدام به رأی دوباره بود.
این بازرسان به آموزش دیدهاند تا کلیکهای واقعی را از کلیکهای فیک تشخیص دهند.گوگل همچنین اقداماتی را برای پیچیده کردن انجام کلیکهای فیک در وهله اول انجام میدهد. با این حال، گوگل بهطور مداوم برای بهبود توانایی خود در تشخیص و جلوگیری از کلیکهای فیک تلاش میکند و اکثر قریب به اتفاق کلیکهای فیک را قبل از اینکه به تبلیغ دهندگان آسیب برسانند، شناسایی و مسدود میکند. یکی از روشهای جدید و پیچیده برای ایجاد کلیکهای تقلبی، استفاده از تکنیک جمع سپاری (Crowdsourcing) است.
چگونه از بروز کلیکهای فیک روی تبلیغات گوگل ادز جلوگیری کنیم؟
بازاریابی مجدد (Remarketing) یکی از قدرتمندترین ابزارهای تبلیغات آنلاین است که به شما امکان میدهد تبلیغات خود را بهطور خاص به افرادی که قبلاً با برند یا وبسایت شما تعامل داشتهاند نشان دهید. این امر به شما کمک میکند تا از هدر رفتن بودجه تبلیغاتی خود برای افرادی که هیچ علاقهای به محصولات یا خدمات شما ندارند جلوگیری کنید. البته جالب است بدانید که گاهی خود تبلیغدهنده، کلیکهای تقلبی ایجاد میکند. چرا؟ چون موتورهای جستجو مانند گوگل برای تعیین رتبه جستجو به نرخ کلیک – تعداد افرادی که روی یک لینک خاص از یک سایت کلیک کردهاند – متکی هستند. اما این موضوع باعث نشده که کسب و کارها از این روش تبلیغات نا امید شده و دیگر سراغ آن نروند. همانطور که میدانید در تبلیغات کلیکی هزینه به ازای هر کلیک از شارژ اکانت و بودجه تبلیغات شما کسر میشود.
کلیکهای تقلبی یکی از آفتهای تبلیغات آنلاین هستند که باعث میشوند تبلیغدهنده هزینهای را پرداخت کند و در مقابل هیچ بازخوردی (کانورژن) دریافت نکند. با مسدود کردن آدرسهای IP خاطی، دیگر تبلیغات شما به این آدرسها نمایش داده نمیشود و به این ترتیب از کلیکهای فیک و هزینههای اضافی جلوگیری میشود. این روش، راهکاری عالی برای محافظت از حساب شما در برابر کلاهبرداران کلیک به شمار میرود. خوشبختانه، وبسایتها و برنامههایی برای تشخیص کلیکهای تقلبی در تبلیغات آنلاین به وجود آمدهاند که در ادامه به چند مورد آن اشاره خواهیم کرد.
ارتباط با واحد حقوقی و بررسی سایبری :
به یاد داشته باشید، این راه برای مسدودسازی تقلبکنندگان خوب است، اما یک سپر جادویی نیست. بسیاری از رقیبان شما که چشم دیدن موفقیتهای شما را ندارند دست به انجام این کار میزنند. اما در این فرایند ممکن است برخی پلتفرمها اقدام به تقلب کنند؛ به طوری که توسط ربات یا کاربران تحت امر خود به جای کاربران واقعی روی آگهیها کلیک تقلبی کرده یا آنها را به صورت صوری خریداری یا نصب کنند.
این نوع تقلب،اغلب در اپلیکیشن های اندرویدی که به سادگی و با استفاده از install broadcast ایجادشده، اجرا می شود. هر appbroadcast در اپلیکیشن های اندروید،وضعیت تمامی تغییرات اپلیکیشنش را به موبایل و سایر اپلیکیشن های موجود در موبایل منتقلمی کند. شما با تنظیم صحیح کمپین کاری میکنید که تبلیغ شما اصلا در این کشورها دیده نشود تا از گزند کلیک فارمها نیز در امان باشد. یک تیم حرفهای و متخصص منتظر شنیدن پیام شماست تا بهترین راهکارها را برای پیشرفت کسبوکار شما ارائه دهیم. در زمینه پرداخت و قیمت های این ابزار جای هیچ نگرانی نیست، زیرا برای شروع ابزار کلیک سیس یک نسخه آزمایشی رایگان (۷ روزه) در دسترس شما قرار میدهد! تا بتوانید با این ابزار آشنا شوید و سپس در صورت تمایل آن را کامل تهیه و خریداری کنید.
مدتی است که تبلیغات در گوگل به خصوص در میان کسبوکارهای ایرانی به یکی از گزینههای محبوب تبلیغاتی تبدیل شده است. در دنیای بازاریابی دیجیتال، تبلیغات یکی از مهمترین ابزارهای رشد برندهاست، اما موفقیت در این مسیر فقط به میزان هزینهای که صرف میکنید بستگی ندارد. گاهی اوقات، حتی با یک بودجه کم اما هدفمند، میتوان نتایج فوقالعادهای به دست آورد، در حالی که سرمایهگذاریهای بزرگ اما بدون استراتژی، به هدر میروند. بطور مثال شما میتوانید از طریق ایمیلهایی که از رقبای خود دریافت کردهاید آی پی آنها را پیدا کنید.
آموزش بلاگر شدن در اینستاگرام و یوتیوب؛ کسب درآمد از بلاگری
اولین قدم ایجاد تبلیغاتی است که هدف قرار دادن آنها برای کلاهبرداران دشوارتر است. میتوانید بودجه بیشتری را به تبلیغات شبکههای اجتماعی اختصاص دهید که کمتر بر کلیدواژه متمرکز هستند و در نتیجه جستجو برای آنها سختتر است. این ابزار علاوه بر ارائه دادههای مفید در مورد ترافیک ورودی به سایت، آی پی کاربرانی که وارد سایت شما شدهاند را نیز در اختیار شما قرار میدهد و از این طریق شما میتوانید آی پیهای مشکوک را شناسایی کنید.
کلیک فیک تبلیغات گوگل ادز توسط ربات، پیشرفتهترین شکل کلاهبرداریِ کلیک فیک در تبلیغات گوگل میباشد. این رباتها با این هدف طراحی شدهاند تا از رفتار انسانها تقلید کنند و از تکنیکهای پیچیدهای برای پنهان کردن IP خود استفاده میکنند. به همین دلیل این رباتها چالشبرانگیزترین شکل کلیکهای جعلی هستند و شناسایی آنها بسیار سخت است. استفاده از گوگل ادز بهعنوان یکی از قدرتمندترین ابزارها برای رسیدن به هدفهای تجاری، نقش بسیار مهمی ایفا میکند.
۲. زمانبندی برای شناسایی کلیک تقلبی
مقالهٔ « تبلیغات گسترده اینستاگرامی (بهترین شیوه اجرا و هزینه آن)» را مطالعه کنید تا با روش اجرای کمپینهای تبلیغاتی در اینستاگرام بیشتر آشنا شوید. در تمامی این روشها، مطمئن شوید که آیپی بازدیدکنندگان صفحهای را بررسی میکنید که از طریق تبلیغ به سایت شما آمدهاند. بستن تبلیغات روی آیپیهای مشکوک یکی از راههای جلوگیری از کلیک فیک در تبلیغات گوگل ادز است. بهعنوان مثال، طبق آمار و ارقام منتشرشده، میانگین نرخ تبدیل تبلیغات موبایلی گوگل ادز ۳/۴۸ درصد است.
آیا گوگل میتواند کلیکهای فیک را تشخیص دهد؟
ساده ترین راهی که برای حذف تبیلغات گوگل از طریق کروم وجود دارد، ریست کردن تنظیمات کروم است. با انجام این کار کلیه تب ها و برنامه های اضافی که روی مرورگر کروم شما تاثیر گذاشته اند را حذف خواهید کرد. برای اجرای این روش، ابتدا مرورگر خود را باز کنید و از طریق علامه ۳ نقطه ای که در سمت راست، بالای صفحه وجود دارد، وارد منوی کروم شوید.
راهنمای کامل محاسبه هزینه تبلیغات گوگل
کلیک فیک در گوگل ادز میتواند آسیبهای زیادی به کمپینهای تبلیغاتی برساند. از جمله این آسیبها، کاهش بازگشت سرمایه (ROI)، افزایش هزینههای تبلیغاتی و کاهش اثرگذاری کمپینها اشاره کرد. کلیکهای تصادفی زمانی رخ میدهند که کاربران به صورت ناخواسته بر روی تبلیغ کلیک میکنند. این کلیکها نیز منجر به افزایش بیهوده هزینههای تبلیغاتی میشوند و بازگشت سرمایه (ROI) را تحتتأثیر قرار میدهند. تحلیل دادههای گوگل ادز برای کشف تقلب در این موارد میتواند بسیار مفید باشد.
mcn یوتیوب چیست و همکاری با آنها چه مزیتی دارد؟
این کلیکها ممکن است توسط خود صاحب سایت انجام شوند و یا با استفاده از ابزارهای خودکار. برای جلوگیری از این نوع کلیکها باید در صورت بروز، آی پی آنها را بدست آورده و آنها در لیست آی پیهایی که نمیخواهید تبلیغ به آنها نمایش داده شود، قرار دهید. کلیک هرز رقیب بر روی تبلیغ شما از دو نظر اهمیت دارد و باید جلوی آن گرفته شود؛ اول اینکه، اتمام بودجه کلی یا روزانه شما باعث میشود که تبلیغ شما دیگر نمایش داده نشود. در این مقاله توضیحات کاملی راجب اینکه ابزار ClickCease چیست؟ و نحوه جلوگیری ClickCease از کلیک های فیک چگونه است، به شما عزیزان داده شد.
کلیک فیک چه آسیبی به تبلیغات گوگل ادز می رساند؟
کاربرانی که قصد تقلب در تبلیغات گوگل را داشته باشند شناسایی شده و جریمههای سنگینی برای آنها در نظر گرفته میشود. کلیک فیک تبلیغات گوگل ادز توسط جمع سپاری یکی از قدیمیترین، سادهترین و آشکارترین نوع کلیکهای هرز است. در این روش، ناشر یک سایت با صراحت از بازدیدکنندگان سایت میخواهد که روی تبلیغات کلیک کنند. تحت این عنوان که «با کلیک روی این تبلیغات از این سایت حمایت کنند» و به ازای هر کلیکی که انجام میشود؛ درآمدی از پلتفرم Google Adsense دریافت میکنند. این روش توسط گوگل کاملا ممنوع است؛ زیرا این کلیکها به هیچ وجه از روی علاقه و نیازمندی بازدیدکنندگان نبوده و از روی اجبار است.
از طرفی وقتی یک کاربر با یک IP منحصربهفرد وارد سایت شود همزمان نمیتواند در سایت دیگری نیز فعالیت کند. در حالی که گوگل تمامی تبلیغ کنندگان را در راه مبارزه با کلیک های فراد همراهی میکند، اما چند راهکار ساده نیز وجود دارد که خود شما نیز میتوانند با آن جلوی تقلب را بگیرید. به عنوان مثال، در برخی مناطق جهان مزارع کلیکی وجود دارند که با نیروی کار ارزان یا سیستم های خودکار از روش غیر قانونی یا نامناسب کلیک می کنند.
طبقه گفتههای PPC Protect، کلاهبرداری و کلیک فیک در تبلیغات نمایشی بسیار بیشتر رخ میدهد. چنین چیزی دور از ذهن نیست؛ زیرا نهتنها رقبای شما، بلکه ناشران هم ممکن است برای کسب درآمد بیشتر شیطنت کنند. با این حال، شما میتوانید با آنها با تمرکز روی تبلیغات ریتارگتینگ مقابله کنید. سایتها بهصورت دستی تایید میشوند و قانون سفت و سختی در این زمینه وجود ندارد.
کلیکهای جعلی یکی از این روشها است که با کمک آن جیب رقبا را خالی میکنند. افراد دیگری که در پویش کلیک تقلبی شرکت میکنند، صاحبان سایتها و اپلیکیشن ها هستند. برخی از این پلتفرمها و شرکتهای تبلیغاتی پا را فراتر گذاشته و چندین نیرو برای این کار استخدام میکنند.
این افزونهها بازدیدکنندگان را بر اساس تعداد بازدید مرتب میکنند و شما میتوانید فعالیتهای مضر را شناسایی و IP آنها را در جایی یادداشت کنید. احتمالاً این از همان آیپیهایی باشد که توسط رباتها تعریف شده و در حال کلیک کردنهای تقلبی است. البته مشتریان هیچ قصد و غرضی نسبت به این کار نداشته و به صورت ناآگاهانه اقدام به انجام کلیک های فراد میکنند. برای این که از بروز چنین مشکل بزرگی جلوگیری شود در ادامه چند راهکار ایده آل به شما سئو مگ معرفی میکنیم. چراکه ظاهر و شکل و شمایل تمامی تبلیغات سنتی اعم از تبلیغات بنری، آگهیهای تلویزیونی، استندهای تبلیغاتی، بیلبوردها و … کاملاً شفاف بوده و شانس تقلب کردن در آنها نزدیک به صفر است.
متاسفانه کلیک فیک در گوگل ادز میتواند عواقب گستردهای برای تبلیغ کنندگان داشته باشد. برای اینکه گستردگی تبلیغات گوگل را ملموستر حس کنید، بهتر است بدانید که روزانه بیش از 8.5 میلیارد جستجو در گوگل انجام میشود و حجم عظیمی ترافیک و پول در حال جابجایی است. اگر گمان میکنید که گوگل کلیکهای تقلبی را شناسایی نکرده، میتوانید استدلال و شواهد خود را که شامل تاریخ، زمان و گزارشات وبسایتتان میشود، برای پشتیبانی گوگل ایمیل کنید تا موضوع را بررسی کنند. کلیکهای فیک معمولاً از منابع بیکیفیت یا مشکوک میآیند که نمیتوانند به مشتریان واقعی تبدیل شوند. این نوع ترافیک بیکیفیت میتواند باعث کاهش کیفیت کلی ترافیک وبسایت شود و بر تجربه کاربری تأثیر منفی بگذارد. اینکه گوگل مراقب کسب و کار شما و امنیت آن است، خبر خوبی است، اگرچه شما هم باید برای محافظت از کسب و کار خود فعال باشید.
گزارش های موجود در قسمت ADSPY به کاربران اطلاعاتی درباره نحوه رتبه بندی تبلیغات آن ها و رقبایشان در طول یک بازه زمانی مشخص را می دهد. رقبای شما با کلیکهای فیک به شما صدمه میزنند؛ ولی بهغیر از شما و رقبایتان، بازیکنهای دیگری به نام نمایشدهندگان در زمین بازی حضور دارند که از افزایش تعداد کلیکهایتان سود میبرند. درصدی از مبلغی که بهازای هر کلیک در تبلیغات نمایشی میپردازید به ناشر داده میشود. هرقدر تعداد کلیکهای شما افزایش پیدا کند، نمایشدهنده درآمد بیشتری کسب میکند. شبکه های تبلیغاتی مانند گوگل موظف هستند، در صورتی که کلیک هایی که روی تبلیغات شما انجام شده نامعتبر یا نتیجه کلاهبرداری کلیکی باشند، هزینه هایتان را بازپرداخت کنند.
برخی از سایتها به دلیل تعریف نشدن برخی کدها، زمانی که تاریخچه تمامی فعالیتهای کاربر پاک شوند، او را به عنوان یک کاربر جدید میشناسند. در حالی که همین چند دقیقه پیش با دستگاه موبایل یا دسکتاپ خود به تیم مورد علاقه خود رأی داده بود. در برخی مواقع، تصمیم گیری برای محدود کردن آدرس IPها سخت است، زیرا شما نمی خواهید که تبلیغاتتان برای مخاطبان هدف در مکان هایی که برای شما اهمیت دارند، قطع شود. شبکه های تبلیغاتی مثل گوگل، راهکارهایی برای کمک به شما در تشخیص و حفظ کیفیت کلیک ها ارائه می دهند تا بتوانید در محدود کردن یا نکردن IPها قاطعانه عمل کنید.
در این صورت میتوانید از قسمت Campaigns و Modify columns for campaigns، به بررسی گزینههای Invalid Interaction rate، Invalid clicks، Invalid Interactions و Invalid click rate بپردازید. برای آنکه گزارشهای بعدی را ببینید، لازم است این گزینهها را فعال کرده باشید. شما میتوانید از خدمات برخی سایتها مانند clickcease هم استفاده کنید و مبارزه با کلیک فیک را به آنها بسپارید.
با شناسایی و جلوگیری از این کلیکها، میتوانید هزینه کمپینهای تبلیغاتی خود را کاهش دهید و تنها به کاربران واقعی دسترسی پیدا کنید. ابزارهای مختلفی برای شناسایی کلیکهای فیک وجود دارند که به شما کمک میکنند تا کمپینهای تبلیغاتی خود را بهینه سازی کنید و بازدهای آنها را بیشتر کنید. جلوگیری از کلیکهای فیک و فراد باعث میشود که بودجه کمپین شما مدیریت شود و نرخ بازگشت سرمایه بالاتری داشته باشید.
اگر میخواهید بلاگری را در شبکههای اجتماعی داخلی شروع کنید، روبیکا بهترین گزینهٔ شماست؛ چون هم محبوب است، هم امکانات… استراتژیهای هوشمند بیدینگ مثل رانندگی با خودروی دندهاتومات کار را خیلی راحت میکنند؛ ولی ممکن است آن قدر بید را… حتما شما هم این روزها شنیدهاید که فناوریها چقدر در حال پیشرفت هستند و ابزارهایی به وجود آمدند که بر…