درآمد اینفلوئنسرهای ایرانی اینستاگرام در سال ۱۴۰۱ چقدر است؟
این امکان به شما کمک میکند تا تصمیمگیریهای تبلیغاتی خود را بر اساس دادههای دقیق انجام دهید و ریسک سرمایهگذاری را به حداقل برسانید. هدف ما از نگارش این مقاله بیان شناخته شدهترین اینفلوئنسرها در غالب دسته بندیهای گوناگون بود تا به شما در پیدا کردن اینفلوئنسر مناسب برای همکاری کمک کند. به عنوان مثال اینفلوئنسرهای آشپزی را نیز میتوان در دستهبندی سبک زندگی قرار داد و ….
برترین اینفلوئنسرهای تیکتاکر در اینستاگرام
فهرست مطالب
براساس اطلاعات بالا ذکر کردیم همه ی میدانند “اینفلوئنسر اینستاگرام” چیست. انها متخصصان یک جامعه خاص هستند کـه محصولات، نرم افزارها یا حتی افکار مربوط بـه حوزه تخصص خودرا تأیید یا بررسی می کنند. دیگران در جامعه نیز هنگام انتخاب یک محصول یا استفاده از دانش و تجربه انها جذب انها می شوند.
صدف بیوتی
این بلاگر تبلیغات زیادی را در روز منتشر نمیکند و معمولا تبلیغاتش مربوط به کودکان و یا خانهداری و زندگی عادی و روزانه است. به همین جهت تبلیغات در پیج کوثر با روشهای متنوعی میتواند جهت جذب مخاطبان مشترک، تاثیرگذار باشد. یکی از راه های محبوب برای مرتبط ماندن در اینستاگرام این است که تعداد فالوورهای زیادی را در صفحه خود حفظ کنید. اینفلوئنسرهای ایرانی نیز باید دائماً فالوورهای صفحه خود را بالا نگه دارند، زیرا مستقیماً بر درآمد آنها تأثیر می گذارد. به همین دلیل است که سریعترین و سادهترین راه برای افزایش فالوور اینستاگرام، خرید آنها است. ممکن است شما را شگفت زده کند، اما اینفلوئنسرهای ایرانی نیز گهگاه برای جایگزینی فالوورهایی که اخیرا کاهش یافته اند، فالوور خریداری می کنند.
هزینه تبلیغات اینفلئونسرهای اینستاگرام به عوامل مختلفی مانند درخواست شخصی، تعداد فالوور و لایکها، آمار بازدید از استوریها، بازدهی تبلیغات قبلی، نوع رقابت در حوزه مربوطه، نوع و روش تبلیغ، بازه فعالیت پیج مورد نظر و.. نیکا فلاحی، یکی از بلاگر های ایرانی معروف اینستاگرام که بیش از ۴ میلیون دنبالکننده دارد، روزانه تعداد زیادی تبلیغ را در استوریهای خود منتشر میکند. نیکا از سالها پیش که در ایران بود به همراه دوستانش شروع به ساخت انواع ویدیوهای چالش اینستاگرام و کوتاه کرد و همسنان خود را بسیار جذب نمود.
به هنگام سپردن تبلیغات خود به صفحات پربازدید، از صاحب پیج بخواهید گزارشی از آمار اینسایت پیج را برای شما ارسال کند؛ بر اساس این گزارش می توانید نرخ تبلیغات را تخمین بزنید. اگر شما نیز تصمیم به تبلیغ کسب و کارتان در این بستر گرفتهاید و به دنبال تعرفه تبلیغات اینستاگرام هستید، تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید. ما سعی داریم در این مقاله به شما کمک کنیم تا از بین دامنهی بیشماری از ناشران تبلیغ موجود، بتوانید یک تبلیغ مؤثر و بهصرفهای که کسب و کار شما را به هدف خود برساند را انتخاب کنید. واضح است که هیچ بیزینسی، بدون تبلیغات نمیتواند به قدر کافی دیده، شناخته و به درآمد عالی برسد. اگر باور ندارید، می توانید هزینه یک بیلبورد تبلیغاتی در اتوبان را استعلام کنید!
از مهم ترین دلایلی که سبب به شهرت رسیدن اینفلوئنسر ها شده نوع محتوایی است که ارائه می دهند، از سبک زندگی و مد گرفته تا ورزش، تفریح و سرگرمی که همگی برای کاربران جذابیت های ویژه ای دارد. البته اینفلوئنسر های ایرانی بخش فان را که تاثیر گذاری بیشتری دارد را بیشتر ترجیح می دهند. شاید بتوان از آسوده به عنوان پر مخاطب اینفلوئنسر گردشگری ایرانی نام برد. در واقع او یک جهانگرد بوده و به همراه همسر در حال ماجراجویی و گردش میباشند.
اینستاگرام در مقایسه با سایر شبکه های اجتماعی بسیار محبوب است و روز به روز بر تعداد کاربران این شبکه افزوده می شود. پس اگر محدودیت بودجه دارید با حساسیت و دقت بیشتری پیج اینفلوئنسرها را بررسی کنید تا بتوانید هزینه تبلیغات در اینستاگرام را بهینه کنید. در ادامه مطلب دستهبندیهای محبوب بین تبلیغدهندهها و چند ناشر پربازده از هر کدام از این دستهها به شما معرفی خواهیم کرد. یکی دیگر از مواردی که در تعیین قیمت تبلیغات در صفحات اینستاگرام بسیار مهم است، زمان انتشار آگهی در پیج است. به عنوان مثال اگر آگهی به عنوان آخرین پست منتشر شود، توسط کاربران زیادی دیده می شود و بازدهی بیشتری را دریافت خواهد کرد. از این رو به دلیل داشتن نرخ تعامل بالا و اثر بخشی بیشتر، قیمت متفاوتی خواهد داشت.
البته در دستهی واینرها بعد از محمدامین کریمپور، میلاد قاسمیخواه با ۴ میلیون فالوور و عرفان علیرضایی با ۳.۸ میلیون فالوور از پیشتازان دسته سرگرمی هستند. درآمد اینفلوئنسرهای ایرانی از اینستاگرام چقدر است؟ ؛ یکی از حرفه های نوظهوری که با پیشرفت فضای مجازی و رواج آن در زندگی مردم به وجود آمده است، اینفلوئنسر شدن است. در اصطلاح رایج، اینفلوئنسرها به افراد مشهور مجازی و افرادی گفته می شود که تعداد فالوورهای زیادی در فضای مجازی دارند. این افراد تأثیرگذار، در مورد محصولات/خدمات شما تولید محتوا کرده و آن را در اکانت کاربریشان، به مخاطبین خود ارائه میدهند. انجام این عمل، آگاهی از برند را به دنبال داشته و احتمال تبدیل شدن مخاطبان به مشتری را افزایش میدهد. هزینه تبلیغات اینفلوئنسر مارکتینگ، براساس این که قصد همکاری با چه اینفلوئنسری را داشته باشید، متغیر است.
اینفلوئنسر مارکتینگ، زمانی که به صورت استراتژیک اجرا شود، در واقع می تواند برای کسب و کارهایی که به دنبال افزایش حضور آنلاین خود و تعامل با مخاطبان هدف هستند، نتیجه دهد. این روزها شیوههای بسیاری برای تبلیغات است ازجمله مهمترین آنها میتوان به تبلیغات در صفحات پربازدید و اینفلوئنسر مارکتینگ اشاره کرد. با توجه به اینکه میزان تأثیرگذاری اینفلوئنسرها بر روی کاربران بسیار زیاد است، تمامی کسبوکارهای کوچک و بزرگ برای بیشتر دیده شدن در دنیای آنلاین بهنوعی از این شیوه تبلیغاتی بهره میگیرند. این گروه از اینفلوئنسرها شامل افرادی میشود که کمتر از ۱۰ هزار فالور دارند. مخاطبین این دسته، جامعه بسیار کوچکی هستند که تنها درزمینه خاصی مانند گلدوزی، طراحی فرش و … فعالیت میکنند.
در صورت این تشابه حوزه و مخاطبان و کاربران، بازدهی تبلیغات نیز به طور چشمگیری بیشتر خواهد بود. برای مثال یک پیج طلافروشی بهتر است در صفحات مربوط به خانهداری تبلیغ کند تا پیجهای آموزشی و گردشگری. بسیاری از فعالان برای تولید محتوای اختصاصی تبلیغات و معرفی شما، هزینههای جداگانه و بالایی را در نظر میگیرند.
نرخ مشخصی برای تبلیغات اینستاگرامی وجود ندارد؛ به همین دلیل بسیاری از مالکان کسب و کارها از هزینه و تعرفه تبلیغات در اینستاگرام آگاهی و اطلاعات کاملی ندارند و گاهاً در تبلیغات مبالغی بیشتر از آنچه باید را هزینه می کنند. ما در این مقاله سعی داریم اطلاعاتی را درباره محاسبه نرخ تبلیغات اینستاگرامی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید به طور تقریبی میزان هزینه تبلیغات در پیج های مختلف را تخمین بزنید. با گذشت سالها و فعالیت مستمر نیکا و دوستانش در تیکتاک، یوتیوب و مخصوصا اینستاگرام، مخاطبان زیادی با پیج آنها آشنا و محتواهای آنها را دنبال میکنند. هزینه تبلیغات نیکا با توجه به آمار بازدید بالایش حداقل ۱۵ میلیون تومان برای سادهترین تبلیغات گزارش میشود.
همانطور که در تصویر بالا دیدید تعرفه تبلیغاتی در این پیج از همه گران تر است. همانطور که متوجه شدید به راحتی با یک حساب سر انگشتی می توانید از درآمد ماهانه خیلی از این اینفلوئنسرهای اینستاگرامی با خبر شوید. فقط کافی است تعرفه تبلیغاتی شان را بپرسید تا همه چیز برای تان روشن شود. این در حالی است که بلاگر ها با هدف آموزش پا به دنیای مجازی گذاشته اند، اگر صحفه یک بلاگر را دنبال کنید در مدت کوتاهی متوجه می شوید که هدف این صفحه آموزش یک محتوای واحد است. آشپزی، خیاطی و دیگر فعالیت های هنری و آموزشی ازجمله موضوعات محتوایی بلاگر ها می باشند، البته توجه کنید که بلاگر ها تاکید زیادی به حضور در بستر وب را دارند چرا که این امر را با کیفیت تر از دنیای مجازی می دانند.
از پیجهای آموزش آشپزی مانند نواب ابراهیمی، تست غذاهای مختلف در رستورانهای تهران و ایران مانند مستر تیستر و عمو روحی یا حتی ترکیب این موضوع با موضوعات دیگری مانند زندگی دو نفره و فان و سرگرمی. سلبریتی ها آن دسته از افراد شناخته شده و محبوب جامعه هستند که به دلیل شهرت، تعداد فالوورهای بالایی نیز دارند. به عنوان مثال، خواننده ها، بازیگران، بازیکنان فوتبال و سایرین در این دسته، میلیون ها فالوور دارند و برخی از آنها حتی از اینستاگرام درآمد کسب می کنند. توی اینستاگرام هم افرادی که تعداد فالوورهای زیادی دارند قدرتشان زیاد است، به راحتی می توانند هر کاری که دلشان بخواهد را انجام دهند. از آنجایی که بسیاری از افراد نالایق و به اصطلاح شاخ مجازی با نداشتن هیچگونه صلاحیت یا توانایی خاصی در حال درآمدزایی هنگفت هستند، مورد انتقاد افراد بالادستی قرار گرفتهاند. اما هر چه باشد، هزینه تبلیغات در اینستاگرام روز به روز بیشتر میشود و این نوع درآمدزایی جای خود را در دل جامعه باز کردهاست.
به طور مثال افرادی مانند فاطمه یوسفی ممکن است برای یک کرم خاص تبلیغ کنند و هزینهای معمولی دریافت کنند. این افراد از بازیگر و خواننده گرفته تا مدل و آرایشگر، از همه نوع قشری هستند. حتی برخی شغل مشخصی ندارند و صرفا به خاطر سبک زندگی خود فالورهای زیادی جذب کردهاند. هزینه تبلیغات در اینستاگرام به تعداد فالورها، تاثیرگذاری فرد روی کاربران، مقدار زمان ماندن تبلیغ روی صفحه و موارد دیگری بستگی دارد. اگر شما هم در این زمینه فعالیت دارید و روشهای مختلف را برای جذب فالوور امتحان کردهاید، ما در تیم تولید محتوای ریوند ترفندهای افزایش فالوور در اینستاگرام را به شما آموزش خواهیم داد.
اما بااینحال، این هزینهها در مقایسه با سایر هزینههای تبلیغاتی (مثل تابلوهای تبلیغاتی، تیزرهای تبلیغاتی و …) بسیار ناچیز است. توجه داشته باشید که درصورتیکه تبلیغات خود را به اینفلوئنسرهای مرتبط با کسبوکارتان بسپارید، قطعاً نتایج مثبت بسیاری را از تبلیغات خواهید گرفت. میکرو اینفلوئنسرها به دستهای از اینفلوئنسرها میگویند که بین ۱۰ تا ۱۰۰ هزار فالور دارند.
واینر به افرادی گفته میشود که ویدیوهای سرگرمکننده در شبکههای اجتماعی پخش میکنند، و فعالیت این دسته را واینر مارکتینگ میگویند. در واقع به این افراد بازیگران دنیای مجازی گفته میشود و مخاطبان زیادی دارند که پای تمام صحبتهایشان مینشینند. به همین دلیل این نوع اینفلوئنسر میتواند پیام برند را به خوبی منتقل کند. افراد مشهور، با توجه به حرفه و تخصصی که در دنیای واقعی دارند شهرت خود را به دست آوردهاند. برخی از این افراد ممکن است در حوزه تولید محتوا در شبکههای اجتماعی فعالیت داشته باشند، به عنوان نمونه ورزشکاران دارای مخاطبین متنوع و گسترده هستند و برای تبلیغ محصولات عمومی و کمپین برند آگاهی مناسب میباشند.
علی ساده بافی مدیریت شویراد، به دلیل داشتن موفقیت های چشمگیر در رشد و توسعه انواع کسب و کارهای اینستاگرامی، عنوان آقای تبلیغات را از جانب طرفداران خود در اینستاگرام گرفته است. شما نیز می توانید با سپردن تبلیغات خود به آقای تبلیغات، رویای کسب درآمد از پیج اینستاگرام تان را به حقیقت تبدیل کنید. معمولا سلبریتیها بدون تلاش زیادی به دنبالکنندههای بالایی در اینستاگرام میرسند. خوانندگان و بازیگران مطرح ایرانی و خارجی معمولا آمار بازدید بالایی را در پیج خود به ثبت میرسانند.
همچنین پست موقت با گیفت ارسالی ۱ میلیون و پست دائم با گیفت ارسالی ۲ میلیون تومان هزینه دارد. تبلیغات استوری اینستاگرام هم بین ۸۰۰ هزار تا ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان میباشد.اگر مشتری بخواهد که ۴ استوری از محصول او ارسال شود، باید ۴ میلیون تومان پرداخت کند. البته داشتن ویدیوها و عکسهای حرفهای برای تبلیغ مهم است و هر عکس و ویدیویی پست نمیشود. البته افرادی هم هستند که بدون هیچگونه دلیل مشخصی رقمهای بسیار بالایی برای تبلیغات در نظر میگیرند. برای تبلیغاتی که خود صاحب پیج مستقیما معرفی میکند و خلاقیت خاصی هم در آن به کار نرفتهاست، ۴۰۰ هزار تا ۲ میلیون تومان داده میشود.
هر کسی با هر بودجه ای می تواند از طریق افراد تاثیر گذار در اینستاگرام دیده شود. ریوندی نیز از قافله حضور و فعالیت در اینستاگرام عقب نماند و در حال حاضر صفحه کاربری او از پرمخاطبترین صفحههای اینفلوئنسر در دسته بندی طنز و سرگرمی میباشد. همچنین اغلب محتواهای صفحه او، کلیپهای گلچین شده از اجراهایش و نیز ویدیوهای طنز ساخته شده اختصاصی برای پیجش میباشد. هزینه تبلیغات در اینستاگرام ارزانتر از آن چیزی است که فکرش را میکنید. وقتی این هزینه را با اجاره یک بیلبورد در تهران مقایسه میکنید، متوجه میشوید که این قیمتها مانند یک شوخی هستند. تبلیغات در اینستاگرام بیش از آن چیزی که فکرش را بکنید در روند کسب و کار شما تاثیر دارند.
هزینه تبلیغات استوری اینستاگرام به صورت گسترده (رشتهای)
برخی سلبریتیها هم در محل فروش محصول یا کالا حضور پیدا میکنند و از همان مکان تبلیغ را انجام میدهند. اگر تا همین ۱۰ سال پیش بحث از چنین رقم هایی می شد، کسی باور نمیکرد کـه مثلاً یک نفر با استفاده از یک تلفن همراه هوشمند درآمد میلیاردی داشته باشد. تعداد لایک و فالوور یک پیج همیشه نمیتواند دلیلی قاطع بر پربازده بودن تبلیغات موجود باشد. لازم است توسط ابزارهای و سایت های آنالیز پیج اینستاگرام، میزان بازدید واقعی، تعاملات مخاطبان و آمار فعالیت آنها به دقت مورد بررسی قرار گیرد. به این ترتیب با توجه به بازدهی پیشبینیشده، ارزش تبلیغات به طور واقعی مشخص میشود.
برخی شرکتها در همۀ پیجها از یک بنر ثابت استفاده میکنند و ممکن است این کار برای برخی برندها جواب بدهد. پس یک بلاگر با آموزش دادن و ارائه اطلاعات با مخاطبان ارتباط برقرار میکند و مردم او را به خاطر دانش وی در یک حوزه خاص دنبال میکنند. در این مقاله سعی کردم درآمد اینفلوئنسرهای ایرانی در اینستاگرام را به شما بگویم. اینفلوئنسرهای اینستاگرام یکی از پولسازترین افرادی هستند که در اینستاگرام فعالیت بیزینسی دارند.
فقط کافیه بگویند مثلا فلان برند لباس خیلی خوب است و من هم دارم ازش استفاده می کنم، سیل عظیمی از فالوورهایشان می روند و از آن برند لباس استفاده می کنند. حالا چرا شاخ های مجازی؟ در دنیای واقعی به کسی شاخ گفته می شود که قدرت بالایی داشته باشد. مثلا اگر یادتان باشد لات های قدیمی که یک محله ازشان می ترسیدن هم جزء شاخ های آن زمان بود. یعنی قدرت نفوذ در دیگران و جهت دهی به افکارشان و تصمیم هایشان را داشته باشد. در دنیای واقعی اینفلوئنسرها اشخاصی مثل اساتید و مدرسین، روزنامه نگارها، دانشمندان و گروه های خاصی هستند اما در فضای مجازی کاملا برعکس شده است. شرکت پلاتین از همان ابتدا با رویکردی حرفهای و چشماندازی روشن، با هدف ارائه کاملترین و تخصصیترین راهکارها برای کارفرمایان و مشتریان، فعالیت خود را آغاز کرد.
بلاگرهای اینستاگرام
با تبلیغ در اینستاگرام می توانید در مدت زمان کوتاهی اعتبار کسب و کارتان را افزایش دهید و خیلی زود به درآمد برسید. با این حال تعداد فالوورهای یک پیج، معیار قابل قبولی برای تعیین قیمت پست ها و استوری های تبلیغاتی در اینستاگرام نیست. زیرا اغلب پیج ها با خرید فالوور فیک سعی دارند، تعداد فالوورهای پیج شان را بیشتر نشان دهند.
اینفلوئنسرهای کارهای دستی و هنری
افزایش فالوورهای هدفمند و دست یافتن به جامعه هدف در اینستاگرام کاری دشوار و زمان بر است. با توجه به حجم انبوهی از محتوا بر روی این پلتفرم، چگونه می توانید محتوای خود را به دست مخاطبان علاقه مند به حوزه کسب و کار خود برسانید؟ این جاست که صفحات بزرگ و پرمخاطب به کمک شما می آیند. کافی است محتواهای شما در یک پیج پربیننده مرتبط با حوزه کسب و کار تان تبلیغ شود؛ خیل عظیمی از مخاطبان هدفمند روانه پیج شما می شوند. مثلاً فوتبالیست یا بازیگری که قبلا او را در مجله ها و ماهنامه های مختلف دنبال می کردید و الان از اینستاگرام او را دنبال می کنید، به این افراد سلبریتی گفته می شود. سلبریتی ها اغلب به دنبال انجام تبلیغات در اینستاگرام نیستند، مگر با هزینه های بالا!
به صورتی که پیج ها و اینفلوئنسر های مختلف با قیمت های مختلفی این خدمت را ارائه می دهند. قابلیت های منحصر به فردی مانند استوری، ریلز، کپشن نویسی و استیکرهای چالش برانگیز در استوری و برگزاری لایو عناصری هستند که می توان از آن ها برای برگزاری تبلیغات تأثیرگذار و نمایش محصولات و خدمات به مشتری استفاده کرد. ولی اگر قادر به پرداخت هزینه های چندین میلیونی را ندارید ادامه مقاله را دنبال کنید. بهترین تکنیک برای برند سازی مشاغل بزرگ در اینستاگرام ، تبلیغات توسط سبلریتی ها است. همچنین میتوانید از ابزارهای اینستاگرام آنالیتیکس برای ردیابی و گزارشگیری از عملکرد تبلیغات خود استفاده کنید.
اما اکثر آنها به واسطه وجهه اجتماعیشان مانند بلاگرها دنبال تبلیغات هر روزه و عادی نیستند. پیجهای فعال در حوزه لایف استایل یا همان سبک زندگی روند متفاوتی را برای فعالیت خود در نظر میگیرند. برخی به تولید محتوا در رابطه با زندگی عاشقانه، برخی به خانهداری و آشپزی و تعدادی به فرزنداری مشغول هستند. هر کدام سعی میکنند از روزمرگیها و فعالیتهای جذاب خود محتوا تهیه کنند و به اشتراک بگذارند. عرفان علیرضایی که با ساخت کلیپهای طنز در اینستاگرام مشهور شد یکی از پر تعامل ترین پیجهای سبک طنز دارد. قیمت تبلیغات این بلاگر از حدود ۱۶ میلیون شروع میشود و بسته به هزینههای فیلم برداری و کارهای ادیت و غیره بالاتر هم میرود.
این شرکت با تکیه بر دانش فنی، تخصصی و آکادمیک و بهرهگیری از تیمی مجرب و خلاق، توانسته است در مدت زمان کوتاهی به یکی از شرکتهای پیشرو در حوزه فناوری و خدمات دیجیتال تبدیل شود. حسن ریوندی از آن دسته اشخاصی است که شاید بر خلاف اغلب اینفلوئنسرها، معروفیتش به قبل از فراگیر شدن اینستاگرام برمیگردد. پیشتر او را بخاطر اجراهای کمدی و به خصوص تقلید صداهای پرطرفدارش میشناختیم. همینطور تعرفه ی بلاگر ها و اینفلوئنسر هایی چون ماری هاشمی ، پارمیدا ممغانی ، سانیک ، ربکا قادری ، مستر چشمک ، نیلا ، سام صابری ، زی زی سلیمی ، محمدرضا ژاله ، کامیار ، میلاد خ مبلغی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان می باشد. سعی کنید از حضور کاربران بر روی این پلتفرم نهایت استفاده را ببرید و از طریق تبلیغات اثر بخش و ارزشمند، محصولات و خدمات خود را به افراد بیشتری معرفی کنید. با توجه به حوزه فعالیت اینفلوئنسرها، ممکن است تعرفههای متفاوتی داشته باشند.
اینفوئنسرهای طنز و سرگرمی (واینر های معروف ایران)
بلاگرها تبلیغات مربوط به حوزههای مختلف و موضوعات متفاوتی را در پیجهای خود ارائه میدهند که معمولا هر بخش تعرفه و قیمتهای گوناگونی دارد. برای مثال برخی از کسبوکارها نیاز به تبلیغات گستردهای دارند و باید تبلیغات آنها را به اینفلوئنسرهای بزرگ (مگا اینفلوئنسر) سپرد. اینفلوئنسر به افرادی گفته میشود که در شبکه های اجتماعی شناخته شده و تأثیرگذار هستند. همچنین افراد زیادی اینفلوئنسر ها را دنبال کرده و از روشهای آنان پیروی میکنند.
کتاب کسب و کار اینترنتی به زبان ساده
برای مثال ممکن است این دسته افراد یک میکاپ آرتیست و یا یک شخص سیاسی باشند. اگر در فکر داشتن یک کسبوکار موفق در بازار آنلاین هستید، جای درستی آمدهاید! دیجیتال مارکتینگ دانش پولسازی کسب و کارها از فضای دیجیتال است و ما با جامعترین دورههای آموزش دیجیتال مارکتینگ شما را به یک متخصص تمام عیار تبدیل خواهیم کرد. در این مقاله لیست جامعی از اینفلوئنسرهای محبوب ایرانی را آماده کردهایم که به تفکیک تخصص و فعالیتشان میتوانید آنها را پیدا کنید. وقتی وارد پیج سبا میشوید با چینش زیبا و خلاقانه ظروف و خوردنیهای خوشمزه درون آنها برخورد خواهید کرد.
هزینه تبلیغات در اینستاگرام چقدر است؟
به این ترتیب هم اینفلوئنسر درآمد دارد و به فعالیت حرفهای و باکیفیتتر تشویق میشود و هم کارهای تازه کار و نوپا راحتتر مخاطبانشان را جذب میکنند. تبلیغات پیج صبا مرشدی به روشهای گوناگون ارائه میشود و با توجه به پیج هدف و سبک تبلیغ، قیمت تبلیغات اینستاگرامیاش متفاوت است. به سئو مگ طور کل هزینه تبلیغات صبا مرشدی از رقم ۱۵ میلیون تومان به ازای هر تبلیغ شروع میشود.
- اینستاگرام با قابلیت های ویژه در مسیر تبدیل شدن به یک ابزار دیجیتال مارکتینگ قدرتمند است.
- به عنوان مثال اگر آگهی به عنوان آخرین پست منتشر شود، توسط کاربران زیادی دیده می شود و بازدهی بیشتری را دریافت خواهد کرد.
- برخی از این افراد ممکن است در حوزه تولید محتوا در شبکههای اجتماعی فعالیت داشته باشند، به عنوان نمونه ورزشکاران دارای مخاطبین متنوع و گسترده هستند و برای تبلیغ محصولات عمومی و کمپین برند آگاهی مناسب میباشند.
- برای این کار، میتوانید از اطلاعات دموگرافیک یا از ابزارهای آنلاین مانند اینستاگرام آنالیتیکس برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد مخاطبان خود استفاده کنید.
- با این حال تعداد فالوورهای یک پیج، معیار قابل قبولی برای تعیین قیمت پست ها و استوری های تبلیغاتی در اینستاگرام نیست.
قیمت های اعلام شده در جداول این مطلب مربوط به سال ۱۴۰۰ است؛ برای اطلاع از هزینه تبلیغات در اینستاگرام ۱۴۰۳ لطفاً استعلام قیمت شود. کوثر که پیج آن را با خانم و آقای m هم میشناسند، بلاگر لایف استایلی است که در رابطه با خانواده سه نفره خود و روزمرگیهایشان پست و استوریهای مختلفی را تهیه میکند. شروع فعالیت این زوج از همان زمان آغاز زندگی مشترک آغاز شد و کوثر با دوختن لباسهای مختلف و محجبه مخاطبان اولیهاش را جذب کرد. با توجه به تأثیر اینفلوئنسرها بر تصمیمات خرید کاربران، تیم مای کاستومر از این افراد در راستای ارتقاء کسبوکارتان و بیشتر دیده شدن محصولات و خدماتتان بهره میگیرد. طبق تحقیقات، ۶۵% بازاریابان اعلام کردهاند که اینفلوئنسر مارکتینگ برایشان بازگشت سرمایه بالایی داشته است، بهویژه در کمپینهایی که همکاری نزدیکتری با اینفلوئنسرها داشتند. معمولاً فالورهای این دسته از پیج ها به خاطر ویژگیهای خاصی که صفحه آنها دارند، پیجشان را فالو میکنند.
تبلیغاتی که در اینستاگرام برای رشد بیزینس ها صورت می گیرد، سه نوع است؛ تبلیغاتی که در استوری ها انجام می شود، تبلیغاتی که پست می شوند و تبلیغات اسپانسری. با استفاده از این شاخصها، شما میتوانید بازدهی سرمایهگذاری خود را محاسبه کنید. بازدهی سرمایهگذاری یا ROI یک نسبت است که نشان میدهد که هر تومانی که برای تبلیغات خرج کردهاید، چقدر درآمد به شما برگشته است. برای آنباکس محصولات، ساخت یک پست ویدیویی خلاقانه و برای انجام پوششهای خبری، جلسات پرسش و پاسخ یا معرفی مجموعهها، برگزاری لایوهای اینستاگرامی موثر میباشد. پانیذ نام دختر بچهای ۶ ۷ ساله است که از همان زمان تولد، مادرش پیجی را به نام او تاسیس و عکسها و فیلم او را به اشتراک گذاشت.
در ادامه با پرطرفدارترین اینفلوئنسرهای ایرانی در این دستهها آشنا میشویم. در ادامه اینفلوئنسرهای فعال در صنایع مختلف (اسامی کلیپ سازان اینستاگرام ایرانی) را دستهبندی کردهایم که با عنوان صنعت مورد فعالیتتان میتوانید آنها را در لیست زیر پیدا کنید. یکی از بلاگر و اینفلوئنسرهای مشهور ایرانی، صدف مسائلی معروف به صدف بیوتی است که در اینستاگرام و یوتیوب به مخاطبان خود آموزش خود آرایی می دهد. هدف آژانس دیجیتال مارکتینگ آیدبکس این است که با مشاوره و همراهی درست، بتوانید از تمام پتانسیلهای فضای دیجیتال برای رشد و توسعه کسب و کار خود استفاده کنید. احتمالاً ورود به اینستاگرام و اکسپلور در فضای آن را تجربه کرده اید، اما متوجه شده اید که چندین ساعت گذشته است.
شاید فکر کنید اینفلوئنسر مارکتینگ فقط به پلتفرمهای شبکههای اجتماعی محدود است، اما اینطور نیست. اینفلوئنسر مارکتینگ، وبلاگها و فورومها را هم در برمیگیرد، یعنی تمام جاهایی که اینفلوئنسرها در آنجا فالوورهای وفادار و فعال دارند.با این حال، شبکههای اجتماعی، معروفترین کانال برای اینفلوئنسر مارکتینگ است. گفته میشود تیکتاک معروفترین کانال اینفلوئنسر مارکتینگ در دنیاست که حدود ۶۹ درصد کسبوکارها از آن استفاده میکنند.
طبق تحقیقات انجام شده در صورتی که محتوای تبلیغاتی توسط این روش تبلیغ و تاثیرگذار باشد پنج برابر بیشتر توسط خریداران انتخاب میشود. با استفاده از Coco میتوانید بررسی دقیقی از عملکرد هر یک از این فودبلاگرها داشته باشید؛ از جمله برندهایی که پیشتر با آنها همکاری کردهاند، میزان تأثیرگذاری واقعی محتوای تبلیغاتیشان و ویژگیهای مخاطبانشان. این اطلاعات به شما کمک میکند تا با اطمینان بیشتری اینفلوئنسر مناسب کمپین خود را انتخاب کرده و بازدهی تبلیغاتتان را افزایش دهید. پیج اینستاگرامی محمدامین کریمپور در دسته طنز و سرگرمی قرار میگیرد و یکی از بلاگر های معروف ایرانی مرد است . به اصطلاح به این نوع اینفلوئنسرها واینر (Vyner) گفته میشود و هدف اصلی آنها تولید محتوای بامزه و سرگرمکننده برای مخاطبین است. این اینفلوئنسر یکی از قدیمیهای اینستاگرام است که با ویدیوهای طنز مورد توجه قرار گرفت.
اینفلوئنسرهای تیستر و معرفی رستوران
چهرههای مختلف با تعداد کاربران و فالورهای گوناگون، نرخهای خاصی برای خود در نظر گرفتهاند. روزنامه هفت صبح گزارش دادهاست که فردی با ۲ میلیون فالور، هزینهای بین ۸_۱۶ میلیون برای هر تبلیغ میگیرد. سلبریتی ها، چهره های سرشناس و محبوب جامعه هستند کـه بواسطه بـه فعالیتهای یا زمینه کار کـه در گذشته و حال دارند در بین کاربران بـه شهرت و محبوبت رسیدهاند.
بلاگر به فردی اطلاق میشود که بهصورت آنلاین و معمولاً از طریق وبلاگ یا شبکههای اجتماعی، محتوای خاصی را در زمینههای مختلف مانند سفر، غذا، مد، فناوری و سایر حوزهها تولید و به اشتراک میگذارد. بلاگرها با ایجاد و مدیریت محتوای جذاب و مفید، سعی در جلب توجه مخاطبان و برقراری ارتباط با آنها دارند. این افراد میتوانند با استفاده از نوشتار، عکس، ویدیو و دیگر ابزارهای مگ سئو دیجیتال، تجربیات و نظرات خود را به اشتراک بگذارند و در برخی موارد از طریق تبلیغات و همکاریهای تجاری درآمد کسب کنند. یکی از روشهای موثر امروزی در تبلیغات دیجیتال استفاده از صفحههایی است که طرفداران زیادی در شبکههای اجتماعی دارند و یا افراد تأثیرگذار که با استفاده از اعتبار خود در بین مخاطبان، برند یا محصول موردنظر را تبلیغ میکنند. به این روش شگفت انگیز اینفلوئنسر مارکتینگ (influencer marketing) میگویند.
درآمد اینفلوئنسرهای ایرانی اینستاگرام در سال ۱۴۰۱ چقدر است؟
اینفلوئنسرها معمولاً تبلیغات را بهصورت مستقیم بیان نمیکنند، بلکه بهصورت توصیهای به دیگران پیشنهاد میکنند. پرطرفدارترین اینفلوئنسرهای ایرانی در زمینه فان و سرگرمی فعالیت دارند؛ اما اینفلوئنسرهای زیادی نیز در زمینههای خانواده، بیوتی بلاگر، سبک زندگی، تکنولوژی و… فعالیت دارند. لیست زیر اسامی مگا اینفلوئنسرهای ایرانی (بالای ۱ میلیون فالوئر) که برندهای معتبر نیز میتوانند برای وایرالکردن محتوا و برندسازی خود در فضای اینستاگرام با آنها همکاری کنند. با توجه به عدم استفاده از سامانه رسمی تبلیغاتی اینستاگرام، تبلیغات در صفحات پرطرفدار و همچنین اینفلوئنسر مارکتینگ تنها راهکارهای تبلیغات در اینستاگرام برای کاربران ایرانی است. البته این پلتفرم تنها در ایران محبوب نیست و اینفلوئنسرهای زیادی در خارج از ایران هستند که درآمدهای نجومی و غیرقابل تصوری دارند.
شاید در سالهای اخیر، اگر کسی میگفت روزی میرسد که مردم میتوانند میلیونها یا حتی میلیاردها دلار از طریق تلفن همراه خود کسب کنند، کمتر کسی باورش میکرد. با این حال، اینستاگرام در حدود یک دهه گذشته توانسته خود را به عنوان یک حضور چشمگیر در زندگی مردم تثبیت کند. ما در مدت بیش از ۱۰ سال تجربه دریافتهایم که با تغیر رویکرد و نگاه علمی به مقولهی دیزاین، میتوان محصول، خدمت و یا برندی خلاق و اثربخش داشت. میزان درآمد گفته شده برای هر اینفلوئنسر در این مقاله به صورت تخمینی بوده و دقیق نیست! اگر شما هم اینفلوئنسری را می شناسید که درآمد بالایی دارد در قسمت کامنت ها به ما معرفی کنید. سونیا به همراه همسر و فرزند کوچکش، قصد دارند در تمام ایران و به خصوص مناطق ناشناخته و بکر آن ماجراجویی و گردش کرده و در نهایت این لحظات را با شما به اشتراک بگذارند.
البته لازم است پیش از واگذاری تبلیغات حتما درباره این افراد تحقیقات ویژه داشته باشند. در واقع جوانان آنقدر از این افراد و سبک زندگی آنها تاثیر پذیرفتهاند که حاضر هستند هر محصولی که آنها پیشنهاد میکنند را بخرند. بنابراین تبلیغ با اینفلوئنسر اینستاگرام در بهبود کسب و کار افراد تاثیر زیادی دارد. ما راهکارهای موفقیت اینفلوئنسرهای اینستاگرام را به شما آموزش خواهیم داد.
اینفلوئنسرها امروزه افراد بسیار پردرآمدی محسوب می شوند، زیرا نرخ تبلیغات ثابتی ندارند. بر اساس تعداد فالوورها، تعداد بازدید از پست ها و استوری های اینستاگرام، تعداد لایک ها و کامنت ها و تعامل کلی با مخاطبان، می توانند نرخ تبلیغات خود را تعیین کنند. علاوه بر این، با توجه به استفاده روزافزون از اینستاگرام در زندگی افراد، بسیاری از افراد درخواست فرصت های تبلیغاتی در این فضا را دارند، یعنی همیشه تقاضا برای اینفلوئنسرها وجود دارد. در این مقاله از “آژانس دیجیتال مارکتینگ آیدبکس” سعی کرده ایم پردرآمدترین اینفلوئنسرهای ایرانی در اینستاگرام را به شما معرفی کنیم.