بک لینک

دیجیتال مارکتینگ چیست؟ از سیر تا پیاز بازاریابی آنلاین را بشناسید آپدیت ۲۰۲۰ بیزکوک

اگر محتوای مناسبی را در این شبکه‌ها تولید کرده باشید، به کمک تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، نتایج مناسبی را کسب می‌کنید. البته در این میان باید شبکه اجتماعی را پیدا کنید که مخاطبان شما در آن فعالیت بیشتری دارند. در حال حاضر، اینستاگرام در ایران کاربران بسیاری دارد و می‌توان تمرکز را بر روی این شبکه اجتماعی معطوف کرد. برای کسب نتیجه بهتر از تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، نکات زیر را در نظر داشته باشید. بازاریابی مجدد در واقع شانسی دوباره برای تبدیل مخاطب به مشتری، جذب مشتریان و مخاطبان جدید و افزایش فروش و درآمد از طریق تبلیغات آنلاین را در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهد.

کسب وکار B2B به معنای این است که شما محصول و یا خدماتی را ارئه می کنید که نیاز یک کسب و کار دیگری است. اول این که شما در تبلیغات خود، باید به کسب و کارهایی که مشتری های شما هستند یادآوری کنید که بعد از گذشت چند ماه به سودآوری می رسند. یا این که محصول شما چقدر کار آنها را سریع تر و دقیق تر می تواند انجام دهد. بهترین روش‌های دیجیتال مارکتینگ برای کسب وکار های B2B، استفاده از ایمیل مارکتینگ، تبلیغات کلیکی و فضاهایی مثل لینکدین است. در این سال‌ها دیجیتال مارکتینگ به قسمت مهمی از هر کسب‌وکار تبدیل شده است. بسیاری از کسب‌وکارها دارای وب‌سایت اینترنتی هستند و در شبکه‌های اجتماعی مختلف صفحه دارند.

در این روش، محتوای مناسب برای هدف بازار ایجاد می شود و در شبکه های اجتماعی مختلف، مانند فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و لینکدین، تلگرام و… منتشر می شود. با استفاده از استراتژی های بازاریابی در شبکه های اجتماعی، می توان به جذب توجه و تعامل با مخاطبان، افزایش ترافیک و نهایتاً افزایش فروش دست یافت. برای مگ سئو استفاده از این روش، باید به نحو مناسب با مخاطبان در شبکه های اجتماعی تعامل داشته و محتوای مناسب و جذاب را منتشر کرد. دیجیتال مارکتینگ به تبلیغاتی اشاره دارد که کسب‌وکارها از طریق کانال‌های دیجیتال ارائه می‌دهند.

تبلیغات جستجوی پولی یکی از بهترین روش‌ها برای هدف قرار دادن مشتریان بالقوه‌ای است که فعالانه در جستجوی محصول یا خدماتی مانند شما هستند. در واقع، ارزش این صنعت تا سال ۲۰۲۶ به ۷۸۶.۲ میلیارد دلار در سراسر جهان خواهد رسید. آنالیتیپس یک مرجع برای یادگیری گوگل آنالیتیکس و تمامی ابزارهای آنالیز وب‌سایت به زبان فارسی است.

محصولات یا ابزارهای آنلاین (SaaS، محتوای تعاملی و غیره)

این آکادمی، تعداد زیادی دوره آموزشی آنلاین در زمینه دیجیتال مارکتینگ و انواع مختلف آن را برای علاقه‌مندان به این حوزه تدوین کرده است و در پایان دوره‌ها، گواهینامه‌ای معتبر را به دانشجویان اعطا می‌کند. با شرکت در دوره‌های این آکادمی می‌توانید دانش مدرن خود در زمینه‌هایی مانند بازاریابی محتوا، بازاریابی ایمیلی، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و… تبلیغات کلیکی که با نام ppc نیز شناخته می‌شود جزو روش‌های قدیمی تبلیغات است که با هدف افزایش ترافیک سایت‌ها صورت می‌گیرد. در این نوع بازاریابی دیجیتال، سایت مورد نظر با پرداخت هزینه ای مشخص به ازای هر کلیک به دنبال جذب مخاطبان بیشتر است.

از اصول اولیه بازاریابی دیجیتال که پایه فروش اینترنتی است شروع می‌شود تا لحظه‌ای که فروش میلیونی خود را رصد می‌کنید. دیجیتال مارکتینگ یک حوزه گسترده است که چندین جزء کلیدی دارد و هر کدام از این اجزا نقش مهمی در ایجاد یک استراتژی جامع بازاریابی ایفا می‌کنند. اگر بخواهیم بگوییم که دیجیتال مارکتینگ چیست، در واقع به استفاده از مجموعه ابزارهای آنلاینی گفته می‌شود که می‌تواند ما را در انجام فرآیند بازاریابی و به منظور رسیدن به اهداف بازاریابی، کمک کند. مقاله با ما همراه باشید تا همه چیز درباره دیجیتال مارکتینگ را برای شما توضیح دهیم.

به مشاوره نیاز دارید؟

باوجود ابزارهای اندازه‌گیری دیجیتال، کنترل و تحلیل نتایج کمپین‌ها در فضای دیجیتال ساده‌تر سئو مگ است که این باعث افزایش بازدهی می‌شود. به همین دلیل می‌توانیم دیجیتال مارکتینگ را به دو بخش آنلاین و آفلاین تقسیم کنیم. اگر بخواهیم از نوع آفلاین مثال بزنیم، می‌توانیم به بیلبوردهای دیجیتال، تبلیغات تلویزیونی، نرم‌افزارهای CRM کسب‌وکارها و تبلت‌های سفارش غذا در رستوران اشاره کنیم. در این روش‌ها از ابزارهای دیجیتال استفاده می‌شود؛ اما اتصالی به اینترنت وجود ندارد.

در مطلب ” استراتژی محتوا چیست؟ ” در مورد نحوه نوشتن استراتژی محتوایی و بازاریابی آن صحبت کرده ایم. همانطور که گفتیم دیجیتال مارکتینگ به معنای بازاریابی از طریق اینترنت است؛ اما دیجیتال مارکتینگ حوزه گسترده ای است و بعضی از شاخه های آن بسیار تخصصی است، بنابراین باید توسط افراد با تجربه و متخصص انجام شود. شرکت های زیادی در این زمینه فعالیت می کنند که به آنها شرکت دیجیتال مارکتینگ گفته می شود. این روش شامل ارسال ایمیل به لیست مشتریان یا مشترکان برای اطلاع‌رسانی در مورد محصولات، خدمات یا پیشنهادات ویژه است.

اما مشتریان B2C بیشتر تمایل دارند به پیشنهادات و پیام‌های کوتاه پاسخ بدهند. در تجارت (B2C) معمولا بسته به قیمت محصولات و خدمات، احتمالاً هدف دیجیتال مارکتینگ جذب افراد به وب‌سایت و بالا بردن احتمال خرید مستقیم مشتری‌ها از سایت بدون نیاز به صحبت با آن‌هاست. پس برای شرکت‌های B2C، کانال‌هایی مانند اینستاگرام و تلگرام اغلب بهتر از پلتفرم‌های متمرکز بر تجارت مانند لینکدین عمل می‌کنند. با وجود میلیاردها دستگاه موبایل فعال در جهان، موبایل مارکتینگ یکی از کانال‌های دیجیتال مارکتینگ مؤثر است که می‌تواند با مخاطب رابطه بسازد، تجربهٔ شخصی‌سازی‌شده ارائه کند و تعامل را به حداکثر برساند. بازاریابی موبایلی شاخه‌های زیادی دارد؛ از بازاریابی پیامکی گرفته تا بهینه‌سازی فروشگاه اپلیکیشن (ASO). این داده‌ها به شما کمک می‌کنند که سایت‌های پربازده برای تبلیغ را شناسایی کنید، نقطه‌های ضعف و قوت وب‌سایت خود را بشناسید و برای بهینه کردن آن اقدام کنید.

شما باید بتوانید انواع بازاریابی دیجیتال را از کارشناسان و متخصصین این حوزه آموزش ببینید و در کسب و کار خود تمام این روشها را به کار گیری تا بتوانید به بیشترین سود آوری از سایت و یا شبکه اجتماعی خود دست یابید. دماوند دیجیتال با طراحی وب‌سایت‌های سفارشی و بهینه‌شده برای موتورهای جستجو، به شما کمک می‌کند تا در دنیای آنلاین بدرخشید و فروش خود را افزایش دهید. شما می‌توانید انواع خدمات دیجیتال مارکتینگ را با بهترین کیفیت از تیم دماوند دیجیتال دریافت کنید. ما در این مجموعه برای رشد کسب و کار شما بهترین راه‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد. شبکه‌های اجتماعی یکی از پربازده‌ترین شاخه‌های دیجیتال مارکتینگ هستند که از طریق پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام، فیسبوک و غیره می‌توان با مخاطبان تعامل داشت و تبلیغات هدفمندی از این طریق انجام داد. بازاریابی محتوا یعنی تولید محتواهای جذاب و کاربردی متنی، ویدیویی و پادکست برای مخاطبان که تاثیر بسیاری در فروش و معرفی کسب و کارتان دارد.

ورود به سایت

به طور کلی هر چه بتوانید زمان ماندگاری کاربران را در وبسایت خود افزایش دهید، احتمال خرید آن‌ها بیشتر خواهد شد. شما از طریق کانال‌ها و رسانه‌های مختلف می‌توانید بازاریابی دیجیتال را عملی کنید. تعریف دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده یعنی بازاریابی با ابزارهای دیجیتال. تمام آموزش‌های این سایت دارای یکماه تضمین بازگشت وجه، دوسال پشتیبانی پاسخ به سوالات شرکت کنندگان و آپدیت رایگان دوره‌ها به صورت مادام العمر است. یکی ازبهترین سیستم‌های ایمیل مارکتینگ Mailchip نام دارد که می‌توانید از این سرویس قدرتمند برای اجرای کمپین‌های ایمیل مارکتینگ کسب وکارتان استفاده کنید. با شرکت در کلاس سئو آموزشگاه آریا تهران علاوه بر دریافت مدرک بین المللی فنی و حرفه ای به سرعت وارد بازار کسب و کار شوید.

دسترسی جهانی

در این روش معمولاً از نرم افزار‌های اتوماتیکِ ارسال پیام‌های بازاریابی برای اجرای یک کمپین استفاده می‌شود. به عنوان مثال در سیستم‌های ارائه دهنده خدمات ایمیل (ESP)، امکانی وجود دارد که بوسیله آن می توانید یک Work Flow(جریان کار) تعریف کنید. اگر مقاله “نحوه یافتن بهترین کلمات کلیدی برای تعیین استراتژی محتوایی” را نخوانده اید توصیه می‌شود مطالعه کنید. برای دریافت خدمات تولید محتوا با هزینه ای مناسب و به صورت سئو شده و اصولی با ما تماس بگیرید.

اینجا دیگر در کوچه و خیابان به سراغ مشتری نمی‌روید و نحوهٔ تعامل با مشتری هم متفاوت است. مثلاً‌ به‌جای اینکه به سراغ مشتری برای جذب بروید، او را با ارائهٔ محتواهای مفید به سمت خودتان می‌کشید تا وارد یک مسیر شود که انتهای آن به خرید (اقدام موردنظرتان) ختم شود. شاخه‌های مختلف بازاریابی دیجیتال می‌توانند در امتداد و کنار هم قرار بگیرند و کمپین‌های جامع و بزرگ را ایجاد کنند.

۹- بازاریابی توسط موتورهای جستجو (SEM)

ولی در مجموع باز هم این هزینه‌ها از بسیاری رسانه‌های آفلاین مانند تلویزیون خیلی کمتر است. سئو سایت (SEO) بخشی از عملیات بازاریابی توسط موتور های جستجو (SEM) است که تلاش می‌کند به شیوه های سالم به افزایش ساده تر و راحت تر خوانش محتوای سایت توسط موتورهای جستجو کمک کند. این ابزار دیجیتال مارکتینگ به اصلاح کدها و ساختار سایت می‌پردازد و چگالی کلمات، نحوه ارتباط صفحات با یکدیگر و رعایت استاندارد های کد نویسی و طراحی سایت شرکتی، فروشگاهی و … «وبلاگ بافر» (Buffer Blog) نیز یکی از منابع معتبر در زمینه شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی آنلاین است. مقاله‌های مفید بسیار زیادی در این وبلاگ برای کمک به کسب و کارها و دیجیتال مارکترها در توسعه و رشد فعالیت‌های بازاریابی دیجیتال منتشر شده است.

  • اگر هنوز برای نصب گوگل آنالیتیکس بر روی سایت خود اقدام نکرده اید، محتوای “آموزش نصب گوگل آنالیتیکس جدید روی سایت” را مطالعه نمایید.
  • پوش نوتیفیکیشن در نوار اعلان موبایل مخاطب ظاهر می‌شود و با احتمال نزدیک به ۱۰۰ مخاطب آن را می‌بیند.
  • دیجیتال مارکتر باید بتواند با استفاده از تحلیل ‌های دقیق و ابزار های مختلف، عملکرد کمپین‌ های تبلیغاتی را ارزیابی کند و به بهبود عملکرد آن‌ ها بپردازد.
  • این مسئولیت بر عهده کارشناس تولید محتوا است تا با شناخت مخاطب و پیدا کردن موضوعات ترند، بهترین محتواها را تولید کند.
  • در واقع تعامل اصولی با مخاطبان برای ترغیب آنها به خرید و نگهداری آنهاست.

این وب‌سایت خدمات ویژه‌ای را نیز به مشتریان خود ارائه می‌دهد و آن‌ها را با راهنماهای گام‌به‌گام و کامل، درباره طرز استفاده از ابزارهای سئوی خود راهنمایی می‌کند. «بازاریابی همکاری در فروش، بازاریابی معارفه‌ای یا افیلیت مارکتینگ» (Affiliate Marketing) از روش‌های بازاریابی بسیار قدیمی و رایج است که با پیدایش اینترنت و افزایش استفاده از آن، بیش از پیش گسترش پیدا کرده است. در این شکل از بازاریابی، کسب و کارها با همکاری با افراد و وب‌سایت‌های دیگر محصولات خود را تبلیغ می‌کنند و در ازای هر فروش یا معرفی مشتری، مبلغی را به این افراد می‌پردازند. شبکه های اجتماعی با زندگی روزمره ما اجین شده‌اند و فعالیت در آن‌ها امری اجتناب ناپذیر است.

معتبر بودن گزارش‌ها بر اساس معیارهای مشخص و منطقی بودن توصیه‌های بازاریابی آن از مهم‌ترین ویژگی‌های این وب‌سایت است. بازاریابی شبکه‌های اجتماعی یکی از پرطرفدارترین استراتژی‌ها در دیجیتال مارکتینگ است. به عبارت دیگر، اگر بخواهیم بدانیم که دیجیتال مارکتینگ چیست حتما با این استراتژی هم آشنا شده‌ایم یا به زودی با آن روبرو خواهیم شد. به کمک محتوای مناسب از جمله تولید فیلم‌های آموزشی و اشتراک‌گذاری آن در شبکه‌های اجتماعی کسب و کار خود را تبلیغ می‌کنید و سبب افزایش آگاهی از برند خواهید شد. دیجیتال مارکتینگ یک حوزه پویا در بازاریابی امروز است که فرصت‌های زیادی برای کسب‌وکار شما فراهم می‌کند تا با مخاطبان خود ارتباط موثری برقرار کنید و تعامل سازنده‌ای داشته باشید.

اصول سئو در تولید محتوا چگونه یک محتوای سئو شده تولید کنیم؟

محتواهای شبکه‌های اجتماعی قابلیت این را دارند که به‌شدت جذاب و تعاملی باشند و می‌توانند توجه مخاطب را جلب کنند و او را به‌سمت عمل دلخواه شما سوق دهند. اگر فقط با یک دلیل بخواهیم شما را قانع کنیم که دیجیتال مارکتینگ را جدی بگیرید، همین است که رقبای شما همین لحظه که شما این مقاله را می‌خوانید، در حال کسب درآمد از آن هستند. در بازاریابی سنتی زمان بسیار زیادی لازم است تا مشتریان، ما را بشناسند، به ما اعتماد کنند و در انتها محصولات یا خدمات ما را مورد استفاده قرار دهند. بعد از دو روز از آغاز کمپین متوجه می‌شوید که متن صفحه لندینگ پیج خیلی کوتاه است یا اگر به جای متن از ویدیو استفاده کنید، بازخورد بهتری می‌گیرید.

دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام یکی از زیرمجموعه‌های بازاریابی شبکه های اجتماعیست که مخصوصا در ایران، نسبت به سایر شبکه‌های اجتماعی، اهمیت بسیار بالایی دارد. با توجه به نفوذ و گستردگی استفاده از اینستاگرام در سالیان اخیر، بازار کار خوبی برای شغل هایی مانند ادمین اینستاگرام، متخصص تولید محتوای اینستاگرام (طراحی پست و استوری) و ادمین پاسخگویی به دایرکت ایجاد شده است. باید بدانید که در حال حاضر اینستاگرام شبیه بازاری می باشد که خریداران بسیار زیادی در آن وجود دارد و هرگز خالی نمی شود حتی روز های تعطیل نیز باز است. در کسب‌وکارهای سنتی هم می‌توان از مزایای دیجیتال مارکتینگ استفاده کرد؛ ولی این استفاده باید آگاهانه باشد و مدیر کسب‌وکار فقط به خاطر معروف شدن دیجیتال مارکتینگ به سمت آن نیامده باشد. پس از دیجیتال مارکتینگ می‌توان در همه کسب‌وکارها استفاده کرد و نکته مهم شناخت درست امکانات و ابزارهای دیجیتال و استفاده درست از آن‌ها است. با بازاریابی دیجیتال، کسب و کارها می‌توانند از داده‌ها برای هدف قرار دادن مخاطبان بر اساس عواملی مانند جنسیت، سن، مکان، علایق و تحصیلات استفاده کنند.

چگونه می‌توانید یک بازاریاب دیجیتال شوید؟

همچنین هر یک از این تکنیک‌ها به مطلب مرتبط خود در مجله فرادرس هم لینک شده‌اند تا بتوانید در صورت نیاز در مورد آن‌ها بیشتر مطالعه کنید. بازاریابی دیجیتال در دنیا و ایران حسابی روی بورس است و درآمدهای خوبی هم دارد. در دنیا، این صنعت در سال ۲۰۲۳ حدود ۶۰۰ میلیارد دلار ارزش داشته است (براساس گزارش بازار جهانی تبلیغات دیجیتال) و هر روز هم دارد بزرگ و بزرگ‌تر می‌شود.

مخاطب هنگام مشاهده نتایج جستجو می‌تواند با مشاهده علامت های مشخص، محتوای تبلیغاتی را از سایر محتواها تشخیص دهد. وب‌سایت Moz به عنوان منبعی بسیار گسترده و معتبر در زمینه بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال شناخته می‌شود. این وب‌سایت ابزارهای متعددی را برای کمک به کاربران در زمینه سئو و دیجیتال مارکتینگ ساخته است. علاوه بر این، وبلاگ Moz نیز محتوای آموزشی بسیار مفیدی را در زمینه سئو و روش‌های مختلف بازاریابی آنلاین به شکل رایگان در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. دیجیتال مارکتینگ یعنی استفاده از ابزارهای آنلاین مثل وبسایت، شبکه‌های اجتماعی و ایمیل برای تبلیغ و فروش محصولات یا خدمات.

مقالات آموزشی

دیجیتال مارکتینگ چیست و چه مزایایی دارد

در واقع برای اینکه بدانید بهترین و موثرترین روش دیجیتال مارکتینگ چیست باید یک برنامه ریزی دقیق داشت. به بیانی ساده تر، برای طرح یک پلن بازاریابی دیجیتال موثر باید اطلاعات لازم برای رسیدن به اهداف را جمع آوری کرد. علاوه بر اهداف، برای موفقیت در بازاریابی دیجیتال باید به رقیبان حوزه فعالیت خود نیز توجه داشته باشید. به طور کلی می توان گفت که دیجیتال مارکتینگ برای تمامی کسب و کارها مفید و سودمند است؛ به شرطی که از استراتژی های درست و مناسب آن کسب و کار استفاده شود. از این رو لازم است مدام اطلاعات خود را در این زمینه به روز کنید و با استراتژی های جدید آشنا شوید. همچنین لازم است بدانید که مباحث پیرامون بازاریابی دیجیتال بسیار گسترده است و نمی توان همه جوانب آن را شرح داد.

حتی در بخش بازاریابی کلیکی و گوگل ادز، بودجه شما هر چه که باشد، می‌توانید کمپینی ایجاد کنید که کاملاً مشتریان بالقوه شما را هدف قرار دهد و محدودیتی برای هزینه تعیین کنید تا بیش از آنچه بودجه شما اجازه می‌دهد خرج نکنید. در این مقاله سعی کردیم تا یک دید کلی به علاقه‌مندان دیجیتال مارکتینگ در مورد تعریف و قسمت‌های مختلف آن بدهیم تا بتوانند با این حوزه آشنا شوند و امکانات آن را بشناسند و درنهایت در جای درست از ابزارهای مناسب استفاده کنند. نظرات و سؤالات خود را در مورد این مقاله می‌توانید در پایین برای ما ارسال کنید. در این قسمت به امکانات و مزیت‌هایی که دیجیتال مارکتینگ نسبت به رقیب خود یعنی بازاریابی سنتی دارد، اشاره می‌کنیم تا بیشتر با کاربردهای بازاریابی دیجیتال آشنا شوید.

در واقع تمام فعالیت هایی که به منظور تبلیغ محصولات، خدمات، برندها و بررسی رفتار مشتری در بستر اینترنت انجام می شود، دیجیتال مارکتینگ محسوب می شود. برخلاف بازاریابی سنتی، مشتریان در دیجیتال مارکتینگ بیشترین اهمیت را دارند. کسب و کار B2C به معنای این است که شما محصول و یا خدماتی را ارائه می کنید که نیاز مردم عادی است.

دیجیتال مارکتینگ چیست و چه مزایایی دارد

ما تلاش می‌کنیم با ارائه مطالب بروز و تخصصی در رابطه با ابزارهای آنالیز وب‌سایت و ارائه خدمات این حوزه، به استارتاپ‌ها و کسب‌و‌کارهای کوچک و بزرگ کمک کنیم با استفاده از داده‌ها برای کسب‌و‌کارشان بهتر تصمیم‌گیری کنند. اصلی‌ترین پلتفرم دیجیتال مارکتینگ سایت است و در بیشتر اوقات به کسب‌وکارها پیشنهاد می‌شود حداقل با یک طراحی ساده سایت خود را راه‌اندازی کنند. یکی از معروف‌ترین سیستم‌های طراحی و مدیریت سایت در جهان وردپرس است که می‌تواند به‌سادگی و بدون نیاز به دانش تخصصی در برنامه‌نویسی سایت حرفه‌ای را برای ما بسازد. در این روش با انجام اقدام‌های مشخصی سعی می‌کنیم تا در نتایج موتورهای جست‌وجو مانند گوگل رتبه‌های بالا را به سایت خود اختصاص دهیم و به این شکل بازدیدکننده‌های زیادی را جذب کنیم. این روش بازدهی سریعی ندارد؛ اما به‌صورت پیوسته می‌تواند ورودی‌های باکیفیتی به سایت بدهد. در سئو داخلی به بهینه کردن سایت و محتوای آن می‌پردازیم و در سئوی خارجی به دنبال گرفتن اعتبار از طریق لینک‌های خارجی هستیم.

برای مثال بسیاری از برندهای کوچک و بزرگ با همکاری اینفلوئنسرهای اینستاگرام (افراد تاثیرگذار اینستاگرام) محصولاتشان را در ذهن مردم جا می‌اندازد و آن‌ها را به خرید تشویق می‌کنند. تمام کسب و کارهای موفق از بازار های دیجیتال نهایت بهره را برده و با سرعت بالا در حال تلاش در در این عرضه هستند. اگر میخواهید جزوه کسب و کار های موفق شوید و برند خود را در نظر کاربران معتبر جلوه دهید باید در بازارهای دیجیتال فعالیت گسترده‌ای داشته باشید که شرط موفقیت در این عرصه بهره گیری از روشهای بازاریابی دیجیتال می باشد.

در ایران بیش از ۱۲ میلیون نفر مشترک اینترنت پهنای باند ثابت هستند و ۸۴ میلیون و ۱۹۶ هزار نفر هم از اینترنت موبایل استفاده می‌کنند. به‌طور کلی تنها در آوریل ۲۰۲۲، پنج میلیارد کاربر اینترنت در سراسر جهان وجود داشته است. این اعداد و ارقام یعنی تعداد زیادی از مشتریان تقریباً دائما آنلاین هستند و بازاریابی دیجیتال امروزه یکی از روش‌های کاربردی برای جذب مشتری و فروش بیشتر است. این روزها یک بازاریاب، باید بلد باشد که چگونه از دنیای دیجیتال و تبلیغات آنلاین، برای معرفی و بهبود نام تجاری و برند مورد نظر خود استفاده کند.

پاسخ به سوال بازاریابی دیجیتال چیست شما را با یک مثال با این مفهوم آشنا می‌کنیم. به زبان ساده می توان گفت یکی از ویژگی هایی که کارشناس دیجیتال مارکتینگ باید در خود تقویت کند توانایی بازاریابی دیجیتال می باشد. نوع پروژه‌هایی که یک متخصص دیجیتال مارکتینگ بر عهده می‌گیرد، به‌ طور مستقیم بر درآمد وی تاثیر دارد. پروژه‌های بزرگتر، با نیازهای پیچیده‌تر و مخاطبان وسیع‌تر معمولاً هزینه‌های بالاتری دارند.

این تفاوت می‌تواند در لحن، تصویرسازی، پیشنهادها و حتی زمان ارائه تبلیغ باشد. در اکثر مواقع، کسب و کارها از CRO استفاده می‌کنند تا از ترافیک وبسایت موجود خود، کانورژن بیشتری (هدایت، چت، تماس ، فروش و غیره) بگیرند. پیش از آنکه جلوتر برویم باید این نکته را در نظر بگیرید که دانستن همه چیز درباره دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال تقریبا کار غیرممکنی است. چرا؟ زیرا وقتی به خوبی بدانیم که دیجیتال مارکتینگ چیست، متوجه می‌شویم که با یکی از پویاترین حوزه‌های کسب و کار مواجه هستیم که هرگز از پیشرفت باز نمی‌ایستد و همواره در حال توسعه و بهبود خود است. از آنجایی که مهارت ها و روش های بازاریابی آنلاین زیادی وجود دارد شاید تا به حال تفاوت درست هر یک از این روش ها را ندانسته باشید. در این قسمت سعی داریم تا شما را نسبت به تفاوت دیجیتال مارکتینگ با سایر روش های بازاریابی و کسب و کار آشنا کنیم.

بازاریابی ایمیلی

فعالیت در این شبکه‌ها باعث ارتباط عمیق‌تر با مخاطب شده و به جذب مشتریان وفادار و هدفمند کمک خواهد کرد. شهرت و اعتبار حرفه‌ای متخصص دیجیتال مارکتینگ می‌تواند تأثیر زیادی بر میزان درآمد او داشته باشد. متخصصانی که سابقه کار با برندهای معتبر و شناخته ‌شده دارند یا در شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های مختلف به عنوان یک فرد خبره شناخته می‌شوند، معمولاً قادرند پروژه‌های با درآمد بالاتری را جذب کنند. این اعتبار می‌تواند به‌ واسطه توصیه‌های مشتریان قبلی، مقالات تخصصی یا حتی آموزش‌های آنلاین ایجاد شود. بنابراین، سرمایه‌ گذاری در ساخت برند شخصی و افزایش اعتبار حرفه‌ای می‌تواند به طور قابل توجهی بر درآمد یک متخصص تاثیر گذار باشد. بازاریابی اینترنتی در کل می‌تواند برای هر کسب‌وکاری کاربرد داشته باشد؛ صرف‌نظر از اینکه ما بیزینس B2B (کسب‌وکار به کسب‌وکار) یا B2C‌ (کسب‌وکار به مشتری) داشته باشیم.

اما باید منابع را به درستی انتخاب کنید تا محتوای ارزشمند، تخصصی و کاربردی در اختیار شما قرار گیرد. بدون شک هر شروعی از مقدمات و مفاهیم کلی است، ولی با توجه به گستردگی حوزه دیجیتال مارکتینگ، بهترین پیشنهاد این است که در ادامه راه یک مسیر تخصصی مانند سئو، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، تولید محتوا، بازاریابی محتوایی، طراحی سایت و… دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال به استفاده از تکنیک‌های بازاریابی با استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی به شکل آنلاین و آفلاین گفته می‌شود. بازاریابی شبکه های اجتماعی یا سوشیال مدیا مارکتینگ، یکی از روشهای قدرتمند و بسیار پرطرفدار دیجیتال مارکتینگ است. بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، استفاده از شبکه های اجتماعی به عنوان یک کانال تبلیغاتی برای جذب مخاطبان و تبدیل آنها به مشتریان است.

ابزارهایی مثل گوگل آنالیتیکس به ما کمک می‌کند که بفهمیم کجا قوی بودیم و کجاها نیاز به بهبود داریم. ابزاری ساده و پر سرعت که اجازه می‌دهد یک پل ارتباطی قوی میان شما و مشتریان شکل بگیرد. بازاریابی پیامکی یکی از شیوه‌های زودبازده و کم‌هزینه در بازاریابی دیجیتال است و تاثیر بسیار آن در برندینگ و افزایش فروش غیر قابل انکار است؛ منتها به شرط آنکه با اصول آن آشنا باشید و روش صحیح استفاده از آن را بدانید. البته این نکته را هم بگویم که کارکرد اصلی ایمیل مارکتینگ پرورش و حفظ سرنخ‌های فروش است؛ نه به دست آوردن سرنخ‌های جدید. یعنی شما با استفاده از این روش می‌توانید کاربرانی که قبلاً ایمیل خودشان را در اختیار شما قرار داده‌اند هدف‌گیری کرده و احتمال خرید آن‌‌ها را افزایش دهید. به صورت کلی، هر کاری که شما در آن از ابزارهای دیجیتال (مثل ایمیل، سایت، پیامک و…) برای تبلیغات، فروش، نظرسنجی یا معرفی محصولات یا خدماتتان استفاده کنید، نوعی بازاریابی دیجیتال است.

پول‌ها در دیجیتال مارکتینگ بهینه‌تر خرج می‌شوند و این موضوع افزایش نرخ بازگشت سرمایه در فعالیت‌های دیجیتال را به همراه دارد. دلیل آن هم امکاناتی است که ابزارهای دیجیتال در کنترل و تحلیل فعالیت‌های بازاریابی به ما می‌دهند. هرچقدر که هزینه‌ها در مسیرهای مشخص‌تری خرج شوند، با پول کمتر می‌توان به نتیجه‌های بهتری رسید. قبل از ورود ابزارهای دیجیتال، از دیگر ابزارهای بازاریابی در زمینه رشد و سودآوری کسب‌وکار استفاده می‌شد. بعد از رونق گرفتن دیجیتال مارکتینگ به این ابزارها نام بازاریابی سنتی داده شد.

برندینگ به شرکت‌ها کمک می‌کند تا به شناسایی خود در بازار و بهبود ارتباط با مشتریان بپردازند و در نتیجه، باعث افزایش فروش، افزایش اعتماد و وفاداری مشتریان، و بهبود شهرت و جایگاه برند در بازار می‌ شود. همان طور که در بالاتر اشاره کردیم، سئو و یا بهینه سازی موتور جستجوگر یکی از روش های دیجیتال مارکتینگ است در واقع عمده ترین تفاوت دیجیتال مارکتینگ و سئو، در دسته بندی آن ها است. بنابراین مهارت سئو یکی از اصول دیجیتال مارکتینگ است، ولی کارشناس دیجیتال مارکتینگ دارای تمامی مهارت های لازم برای بازاریابی در فضای آنلاین است.

همچنین آن‌ها از ابزارهای کاربردی مانند گوگل آنالیتیکس، گوگل ادز، سرچ کنسول و… استفاده می‌کنند. منظور از شرکت B2B، کسب و کارهایی هستند که محصولات یا خدمات خود را به کسب و کارهای دیگر عرضه می کنند. بازاریابی دیجیتال برای این دسته از کسب و کارها باید به صورت برقراری ارتباط با دیگر کسب و کارها صورت بگیرد. شما باید از طریق تماس های تلفنی یا وب سایتتان، با مشاوران کسب و کارها صحبت کرده و خدمات و محصولاتتان را معرفی کنید. دیجیتال مارکتینگ این امکان را فراهم کرده تا کسب و کارهای کوچک نیز امکان پیشرفت نسبت به رقبای خود را داشته باشند. سپس با کمک کلمات کلیدی مرتبط به تولید محتوا بپردازید تا در اولین لینک نتایج جستجو نمایش داده شوید.

به دلیل افزایش استفاده افراد از تلفن‌های همراه هوشمند، بازاریابی موبایلی به یکی از انواع مهم بازارایابی دیجیتال تبدیل شده است و می‌تواند دسترسی به کاربران بسیار زیادی را برای کسب و کارها فراهم کند. از کانال‌های مورد استفاده در بازاریابی موبایلی می‌توان بازاریابی ایمیلی، بازاریابی پیامکی (SMS Marketing)، تبلیغات بنری و کلیکی، پوش نوتیفیکیشن، بازاریابی موتورهای جستجو، سئو، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات درون برنامه‌ای و… بارها اتفاق افتاده که برای پیدا کردن پاسخ سوال یا خرید محصول موردنیازمان از گوگل و حتی شبکه‌های اجتماعی کمک گرفته باشیم. همین موضوع باعث شده کسب و کارها هم از فضای اینترنت برای فروش بیشتر استفاده کنند. از این توضیح یاد می‌گیریم که دیجیتال مارکتینگ چیست و تا چه اندازه در زندگی ما وارد شده است. «دیجیتال مارکتینگ»، «بازاریابی آنلاین» یا «بازاریابی اینترنتی» به هر فعالیت بازاریابی می‌گویند که از طریق اینترنت انجام می‌شود.

خودتان را با مخاطبانتان هماهنگ کرده و اعتباری ایجاد کنید که شما را از رقبا متمایز می‌کند. بسته به نوع کسب و کار و هدف مورد نظر، می توانید از یک یا تعدادی از این روش ها در استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود استفاده کنید. گوگل، بینگ و یاهو همه این امکان را به شما می‌دهند تا تبلیغات متنی را در صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) انجام بدهید.

سئو آف‌پیج یا سئو خارجی بر تمامی فعالیت‌هایی تمرکز دارد که خارج از صفحات داخلی سایت و سایر سایت‌ها انجام می‌گیرند. این فعالیت‌ها می‌تواند شامل ایجاد بک‌‌ لینک باشد؛ یعنی سایت‌هایی که به سایت شما لینک می‌دهند و اعتبار این سایت‌ها، بر اعتبار سایت و محتوای تولیدی شما تاثیرگذار هستند. در ادامه، نگاهی اجمالی بر این تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ خواهیم داشت و کانال‌های مرتبط با هریک را بررسی خواهیم کرد.

این ابزارها به شما کمک می‌کنند تا بتوانید ایمیل‌های تبلیغاتی خودتان را در یک لحظه به هزاران نفر ارسال کنید. در کنار آن شما می توانید با کمک گرفتن از این ابزار، جامعه مخاطب خودتان را دسته بندی کنید تا به شکل بهینه ایمیل های خودتان را هر دوره ارسال کنید. کسب و کار شما می تواند پیامی را به مخاطبان شما منتقل کند، اما هیچ مسیر روشنی برای پاسخگویی یا اقدام مستقیم مخاطب وجود ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا