راهنمای کامل اینستاگرام مارکتینگ به زبان ساده دیدوگرام
لازم به ذکر است که کپشن نویسی یکی از روشهای بازاریابی در اینستاگرام و مؤثر در افزایش تعداد کاربران است. یکی دیگر از کارهایی که پیش از هر کاری باید انجام دهید، بررسی و تحلیل سایر صفحاتی است که در حوزه کاری شما، مشغول فعالیّت و تولید محتوا هستند. کافیست با جستوجوی عبارات کلیدی وارد صفحاتی شوید که محصولات و خدماتی مشابه شما ارائه میدهند.پستها و مشخصات پروفایل آنها را بررسی کنید، اگر وبسایت دارند، حتما به سایتشان سر بزنید. پستهایی که بیشتری میزان لایک و نظر را دارند، بررسی کنید و از آنها ایده بگیرید. یکی دیگر از اصول حیاتی در آموزش بازاریابی در اینستاگرام تعامل فعال و منظم با مخاطبان است.
یا هزینه کافی برای پرداخت به اینفلوئنسرها و پیجهای مطرحی ندارید، میتوانید از تبلیغات متقابل استفاده نماید. در این روش شما باید ابتدا صفحات اینستاگرامی مشابه و مربوط و حتی حاوی مخاطبان هدف را بیابید. شما با استفاده از برگزاری ویدیوی زنده میتوانید بازاریابی مناسب و مؤثری انجام دهید. شما با برگذاری لایو میتوانید نزدیکترین ارتباط را با مخاطبان خود ایجاد کنید.
در این مرحله، باید ایده خوبی در مورد نوع محتوای اینستاگرامی که میخواهید بسازید داشته باشید.و این بدان معناست که زمان آن رسیده است که یک استراتژی اجرایی را توسعه دهیم. البته اگر میخواهید کاربران شما آن تصویر یا پست را در اینستاگرام ببینند، نیازی نیست که آن را پنهان کنید. اینستاگرام اجازۀ درج بیش از یک لینک را در بیو اینستاگرامی به شما نخواهد داد؛ اما شما میتوانید با کمک ابزارهای رایگانی مثل بهلینک، بیش از یک لینک را در بیوی خود درج کنید. برای اینکه مخاطبین خود را بهتر جذب محتوای خود کنید، بهتر است فقط برروی یک سوژه متمرکز شوید.
شبکهسازی در اینستاگرام (Instagram Networking) در بحث بازارایابی اینستاگرام مربوط به ایجاد یک ارتباط بین صفحه شما و دیگر صفحهها و مخاطبینی است که شاید شما را دنبال نکنند. اینستاگرام اینسایت (Instagram Insight) تحلیلگر صفحه اینستاگرام در خود اینستاگرام است. هم به صورت کلی میتوانید آمار صفحه خود را ببینید و هم برای هر پست میتوانید با وارد شدن بخش View Insights آمار هر پست را مشاهده مگ سئو کنید.
شما میتوانید از اینستاگرام به عنوان یکی ابزار برای بدست آوردن مشتری برای خود یا مشتری با محصولات دیگران و همکاری در فروش, و به هر حال بازاریابی در اینستاگرام بسیار مهم است. این ویژگی یک موهبت است زیرا به هر کسی که به پروفایل شما وارد میشود این امکان را میدهد که اطلاعات بیشتری درباره شما اطلاعات کسب کند. اینستاگرام اکنون اجازه میدهد چندین لینک را در بیو خود اضافه کنید، اما این کار میتواند شلوغ و بینظم به نظر برسد. ابزارهای زیادی برای لینک در بیو موجود هستند که به شما کمک میکنند لینکهای خود را یکپارچه کنید و آنها را در یک صفحه نمایش دهید. موفقیت در اینستاگرام مارکتینگ، تنها به تعداد فالوورها یا ظاهر شیک پیج وابسته نیست؛ بلکه به میزان تطابق استراتژیهای بازاریابی با نیازها و ترجیحات مخاطب هدف بستگی دارد. کسبوکارهایی که میخواهند در این پلتفرم رشد کنند، باید اصول طلایی را رعایت کنند که تمرکز آنها بر «شناخت مخاطب»، «هویت بصری یکپارچه» و «ارتباط مؤثر» است.
پس بعد از هر کدام از روشهایی که بالاتر گفتیم، باید بازخورد بگیرید. با این ابزار میتوانید ببینید که هر پست، استوری یا تبلیغاتی که انجام دادید تا چه حد شما را به هدفتان نزدیک کرده! مقاله کار با ابزار قدرتمند insight آموزش کامل کار با این ابزار جادویی است. بدون اینکه کاربرها به برند شما اعتماد نداشته باشند، چه کاری از پیش میبرید؟ هیچ! مقاله اعتمادسازی؛ کلید افزایش فروش در اینستاگرام به شما کمک میکند که چطور کاری کنید که فالوورها به شما اعتماد کنند. یک اینستاگرام مارکتر حرفه ای کسی است که به خوبی با روش های تولید محتوا و تبدیل آن آشنا باشد.
در اینستاگرام محصولاتی که جنبهی تزیینی دارند و یا محصولاتی که به صورت روزمره مورد استفاده قرار میگیرند، طرفدارن زیادی دارند. لباس و حوزهی پوشاک را در نظر بگیرید. شما به آسانی میتوانید در اینستاگرام بهواسطهی عکس محصولات خود را معرفی کنید. بخش مربوط به بایو (یا به تلفظ اشتباه بیو) یا همان بیوگرافی یا توضیحات صفحه اینستاگرام، یکی دیگر از بخشهای اصلی پروفایل شما است. هنر شما باید در این باشد که بهسادهترین شکل کاری که قرار است انجام دهید و چیزی که قرار است ارائه دهید را شرح دهید.
با این کار میتوانید از بخش آمارگیری اینستاگرام که با نام Insights است استفاده کنید. توسط قابلیت Insights میتوانید آمارهای کاربردی را به صورت هفتگی مشاهده کنید. مثلا بک گراند قرمز و لوگو سفید ،مثلا بک گراند آبی و لوگو سفید، مثلا بک گراند سیاه و لوگو سفید باشد. این شعار باید به گونهای باشد که نیاز و خواسته مخاطبانتان را هدف قرار داده باشد.
تبلیغات اینستاگرام نیز به طور قابل توجهی بر احساسات برند تأثیر میگذارد. ۵۰ درصد از مردم میگویند که پس از دیدن تبلیغات خود در پلتفرم، کسب و کارها را جالبتر میدانند. برخی از برندها کمپینی راهاندازی میکنند که در آن هشتگ خاصی را به کاربرانشان معرفی میکنند و از آنها میخواهند که محتواهای مربوط به برندشان را با این هشتگها منتشر کنند. شما میتوانید با برگزاری مسابقات اینستاگرامی هم از کاربرانتان بخواهید که برای برند شما محتوا تولید کنند. کاربران اینستاگرام در تمامی ساعات شبانهروز در این پلتفرم حضور دارند. اما بهتر است شما در زمان شلوغی هرچه بیشتر، برای کاربرانتان پست بگذارید تا افراد بیشتری آن را ببینند و با آن تعامل داشته باشند.
وقتی که محتوای تولید شده توسط کاربرتان را مجدداً منتشر کنید، نه تنها فردی که آن محتوا را منتشر کرده خوشحال میکنید، بلکه به دیگر مشتریانتان این مفهوم را القا میکنید که به معنای واقعی کلمه به آنها اهمیت میدهید. برای اینکه محتوای کاربر را مجدداً در صفحۀ برندتان منتشر کنید، میتوانید از روی آن اسکرین شات بگیرید و در بخش کپشن فردی که اولین بار آن را منتشر کرده تگ کنید یا برروی خود پست او را منشن کنید. در مطلب پستهای نقل قول در اینستاگرام در مورد نحوۀ تهیۀ این نوع از پستها صحبت کردیم. شما میتوانید علاوهبر متنهای انگیزشی، تولید محتوای خلاقانهای در صفحه اینستاگرامی خود داشته باشید که در آن مطلب مفصل از آن گفتهایم. تا این قسمت با روشهای مختلف پولی و رایگان بازاریابی در اینستاگرام آشنا شدید.
کاربران به طور متوسط ۵۳ دقیقه در روز را صرف مرور اینستاگرام می کنند. میتوانید اطلاعات تماس و دکمه call to action را نیز در حالت تجاری اضافه کنید. قبلا برای قرار دادن ویدیو محدودیت زمانی وجود داشت، یعنی حداکثر میتوانستید ویدیوهای یک دقیقه ای در اینستاگرام قرار دهید. اما با وجود ارائه سرویس IGTV عملا این محدودیت برداشته و میتوانید ویدیوهای یک ساعته هم در اینستاگرام قرار دهید. همچنین شما میتوانید کانالهایی را در IGTV ایجاد و بصورت منظم و دسته بندی شده به قرار دادن ویدیوهای مورد نظر خود بپردازید.
تغییر پروفایل به یک حساب تجاری (Business Profile)
فهرست مطالب
سایت دیجی ممبر با سابقه چندن ساله مورد اعتمادترین سایت برای محصولات اینستاگرام است. مزیت اصلی شبکه اجتماعی اینستاگرام نسبت به سایر شبکه های اجتماعی ماهیت تصویری بودن آن است. اگر شغلی دارید که در آن از طراحی محصول سود می برید یا از خدماتی برخوردار هستید که دارای نتیجه نهایی آن فعالیت به شکل بصری قابل مشاهده است، اینستاگرام بهترین بستر برای نمایش آن محتوا می باشد. اگر نتوانید مخاطب هدف خود را مشخص کنید، تمام تلاشهای شما برای دستیابی به اهداف تجاری بیاثر خواهد شد. یک نکته مهم در مرحله این است که بتوانید پرسونای خریدار را طراحی کنید.
این رشد انفجاری باعث شده تا برندهای ایرانی به سرعت به سمت اینستاگرام مارکتینگ حرکت کنند، چرا که هیچ رسانهای تا این حد دسترسی لحظهای و مستقیم به مخاطب را فراهم نمیکند. استوریهای اینستاگرام یکی دیگر از مباحث مهم در بازاریابی اینستاگرام است. در سریعترین زمان سعی کنید اطلاعاتی که قصد دارید را به کاربر خود منتقل کنید. کاربر اینستاگرامی حوصله خواندن متن و توضیحات طولانی زیر پست شما را ندارد.
- با توجه به چنین آمارهایی به نظر میرسد دیگر این بستر صرفا برای گذاشتن چند عکس ساده و ارتباط با دوستان و استفادههای شخصی نیست.
- همچنین، بهرهگیری از ابزارهای تبلیغاتی اینستاگرام و تحلیل دقیق عملکرد پستها به شما کمک میکند تا استراتژیهای خود را بهینه کنید و در نهایت فروش و رشد کسبوکارتان را افزایش دهید.
- شبکههای اجتماعی دربردارنده جوامع مختلف با علایق و سلایق گوناگون هستند و بدون شک، یک جامعه مرتبط با برند شما نیز در اینستاگرام وجود دارد.
- در این روش بر اساس بودجه و مخاطب شما، یک کمپین برای تبلیغات شما در اینستاگرام طراحی می شود و در زمان مشخص آگهی شما در دهها یا صدها صفحه به نمایش در می آید.
- بازاریابی در اینستاگرام نیز شامل فعالیتها و نحوه استفاده از قابلیتهای اینستاگرام جهت جذب کاربران بیشتر است.
البته میتوانید آن را در گالری گوشی خود ذخیره و یا آن را Highlight کنید تا در پیج شما ذخیره و نمایش داده شود. پژمان جمشیدی نشان داد که چگونه از محصولات استفاده میکند، چرا آنها را دوست دارد و مخاطبان خود را تشویق میکند که آنها را امتحان کنند. تقویت یک پست میتواند به شما کمک کند تا به مخاطب بیشتری در اینستاگرام دست پیدا کنید و فالوورهای جدید جذب کنید. کانال Instagram Broadcast مانند یک چت گروهی یک به چند با فالوورهای شماست. میتوانید از آن برای به اشتراک گذاشتن محتوای جدیدی که به فید آنها نرسیده است، برگزاری Q&A جامعه، به اشتراک گذاشتن بهروزرسانیهای مهم و انتشار محتوای انحصاری پشتصحنه استفاده کنید.
در واقع شناخت دقیق مخاطب و کاربر هدف، پایه اولیه بازاریابی در اینستاگرام است. اگر در این مرحله موفق عمل نکنید، با رعایت همه نکات تکنیکی که در ادامه به آنها میپردازیم هم نمیتوانید به نتیجهی مطلوب خود برسید. با وجود امکان انتشار عکس و ویدیو در اینستاگرام میتوانیم با امکانات بیشتری برای بازاریابی کسب و کار خود از این رسانه اجتماعی استفاده کنیم. ما میخواهیم در بازاریابی اینستاگرام از طریق این شبکه اجتماعی به فروش و برندسازی برسیم. از ابزارهای آنالیتیکس اینستاگرام برای بررسی عملکرد پستها، تعاملات، رشد فالوورها و نرخ کلیک استفاده کنید.
محتوایی را تولید کنید که برای سن، موقعیت جغرافیایی، جنسیت اکثر مخاطبان، درآمد، انگیزهها و نقاط مشترکشان مناسب باشد. ” روش های تبلیغات در اینستاگرام ” به رشد صفحه اینستاگرام خود سرعت دهید. زمینه فعالیت ما آموزش کسبوکار به مدیران و کارآفرینان و کمک به مدرسها برای رسیدن به جایگاه واقعی خودشان است. برای آشنایی کامل با اینفلوئنسر مارکتینگ در شبکه های اجتماعی مطلب زیر را مطالعه نمایید.
چگونگی انتخاب بهترین هشتگها برای بازاریابی در اینستاگرام
این فعالیتها درنهایت به معرفی خدمات یا محصولات شما به تعداد کاربران و مخاطبان بیشتری منتهی خواهد شد. با این روشها در بستر اینستاگرام تمامی برنامه و اهداف شما طبق استراتژیهای اصولی پیش خواهد رفت. اینستاگرام با میزان کاربران بالا و اهمیت به رشد کسبوکارها چشمانداز تجارت و نحوه بازاریابی را تغییر داده است. در مقاله اهمیت بازاریابی در اینستاگرام با اهمیت این امر آشنا شدید.
تنها با بررسی دقیق و پاسخ به این سوالها است که قادر خواهید بود تا در اینستاگرام بازاریابی را شروع کنید. صرف اینکه میخواهید بازارایابی در اینستاگرام انجام دهید، شما ما را به هیچجا نخواهد رساند. و این برنامه -که در ادامه بیشتر به آن میپردازیم- نیازمند یک هدف واضح، شفاف و روشن است. برای اینکه رقبا را خوب شناسایی و تحلیل کنید، ما مقالهای جدا برای بحث تجزیه و تحلیل رقابت در اینستاگرام داریم.
همچنین میتوانید اکانتهای مختلفی را در این ابزار ثبت کنید و در یک زمان وضعیت همه این اکانتها را زیر نظر داشته باشید، این نکته برای کسانی که آژانس بازاریابی دارند، بسیار اهمیت دارد. Iconosquare میزان مشارکت مخاطبان را برای هر پست، نمایش عملکرد هر یک از هشتگها، بهترین زمان انتشار پست و مقایسه نرخ مشارکت صفحه خودتان با صفحه رقبا را در اختیارتان قرار میدهد. همچنین میتواند محدوده جغرافیایی کاربران را به طور حدودی مشخص کند. شایان ذکر است که Iconosqaure واقعاً تلاش زیادی کرده است تا داده را در قالبی قابل درک ارائه کند. اینستاگرام به یکی از موثرترین پلتفرمهای بازاریابی دیجیتال تبدیل شده است.
مرحله دوم: یک استراتژی هدفمند و آیندهدار برای بازاریابی در اینستاگرام تدوین کنید
حدود ۵۹ درصد از کاربران فعال این پلتفرم از اینستاگرام به صورت روزانه استفاده میکنند که در طول هفته حداقل ۷ ساعت از زمانشان برای گشت و گذار در بین محتواهای پیجهای مختلف، تعامل با دوستانشان و برندها میگذرد. یکی دیگر از روشهای بازاریابی در اینستاگرام استفاده از پیغامهای تبلیغاتی در دایرکتها است. دراین روش باید متن مشخص و جذابی را طبق اصول بازاریابی برای معرفی خدمات یا محصولات خود از قبل آماده کنید. ارائه دورههای آموزشی، هدایا، ارائهای تخفیفات در فروش محصولات یا ارائه خدمات از دیگر روشهای بازاریابی در اینستاگرام محسوب میشوند.
تصویر پروفایل در اینستاگرام:
بنابراین تمامی موارد پروفایل را تکمیل و مخاطبان را با نوشتن یک بیوگرافی جذاب، ترغیب به فالو کنید. سایت AOPANEL بزرگترین مرجع رسمی فروش خدمات شبکه های اجتماعی مفتخر است تا با ارائه خدمات باکیفیت همراه با کمترین قیمت ممکن شما را در مسیر رسیدن به معروفیت همراهی کند. برای مثال، پژمان جمشیدی با شهر فرش، برای افزایش آگاهی از برند در مورد محصولات آنها همکاری کرد. در نهایت، شما میتوانید از پستهای پربازده خود با استفاده از آنها به عنوان تبلیغات اینستاگرام بهرهبرداری کنید.
فراموش نکنید که استفاده هوشمندانه از ابزارهایی مانند کوتاه کننده لینک ttr.ir به شما در مدیریت بهتر کمپینها و تحلیل رفتار کاربران کمک خواهد کرد. موفقیت در اینستاگرام نیازمند استمرار، خلاقیت و پایبندی به اصول بازاریابی محتوایی است. با استفاده از این رویکرد، کسب و کارها میتوانند بهترین استفاده را از اینستاگرام برای رسیدن به هدفهای بازاریابی خود داشته باشند و با مخاطبان خود ارتباط نزدیکتر و موثرتری برقرار کنند.
با بیش از یک میلیارد کاربر فعال، اینستاگرام فضای بسیار مناسبی برای جذب مخاطب، تعامل با کاربران و افزایش آگاهی از برند فراهم کرده است. اگر صاحب یک وبلاگ یا سایت هستید، پیادهسازی استراتژیهای بازاریابی در اینستاگرام میتواند ترافیک قابلتوجهی به سمت محتوای سئو شدهی شما جذب کند. در این مقاله به بررسی جامعترین و اثربخشترین استراتژیهای بازاریابی در اینستاگرام میپردازیم، با تاکید بر ارتباط آن با تولید محتوای سئو شده. بازاریابی اینستاگرام نوعی بازاریابی رسانههای اجتماعی است، بهطوری که یک برند از طریق پست و استوریها در اینستاگرام تبلیغ میشود. کمتر کسی را میتوانید پیدا کنید که با اینستاگرام سروکاری نداشته باشد.
برای استفاده از امکانات پیشرفتهتر ویرایش ویدیو میتوانید از Adobe Premiere استفاده کنید. همانطور که از نامش پیداست، یکی از ابزارهای برتر برای ساخت ویدیو و ویرایش ویدیوهای مربوط به اینستاگرام است. پروفایل خود را از حالت اکانت شخصی ( Personal Account ) به بیزنس پروفایل (Business Profile ) تغییر دهید.
سوال خوبی که مطرح میشود این است که چگونه میتوان هشتگها را در متن استفاده نمود. نکته اول اینکه به هیچ عنوان از هشتگهای بی ربط و هرزنامه استفاده نکنید و سعی کنید از ۲ تا ۸ هشتگ مرتبط با فضای کسبوکارتان استفاده کنید. اگر هشتگها را نمیخواهید که در کپشن استفاده کنید، آنها را در اولین نظر پست خود درج کنید چرا که دقیقاً همان کاری را انجام میدهد که در کپشن استفاده میکنید.
گام ۴: ایجاد تقویم محتوای اینستاگرام
اینفلوئنسرها افرادی با صفحات اجتمای با تعداد کاربران بالایی هستند. ازاینرو میتوانید با استفاده از تبلیغ توسط این افراد خدمات و محصولات خود را به تعداد کاربران بیشتری معرفی کنید. اینستاگرام مارکتینگ یکی از زیرشاخههای بازاریابی شبکههای اجتماعی و بازاریابی دیجیتال است که روی اینستاگرام به عنوان کانال بازاریابی، تولید محتوا و جذب مشتری تمرکز میکند.
استفاده از کپشنهای هدفمند و سئو شده
بهتر است کار تبلیغات پولی خود را با یکی از شرکت های قابل اعتماد و مطمئن مانند آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت انجام دهید. چرا که تیم ما با تجربه چندین ساله ایی که در این زمینه دارد می تواند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب انجام دهد. فروش و سرنخ ها از طریق تبلیغات اینستاگرام قابل ردیابی هستند، بنابراین شما می توانید ROI واضحی را مشاهده کنید. نوریه رضویثانی دانشآموخته IT است و به نوشتن در مورد بازاریابی دیجیتال و دنیای شبکههای اجتماعی علاقه دارد.
افراد میتوانند از طریق فید یا استوری به این قسمت برسند، محصولات را کاوش کنند و بدون ترک اینستاگرام خرید کنند. با استفاده از این ابزار، کسبوکارها میتوانند کاتالوگهای محصول، مجموعههای صنایعدستی و محصولات را در مضامینی که داستان برندشان را روایت میکنند، ایجاد کنند. برای راهاندازی فروشگاه خود، دستورالعملهای موجود در وبسایت اینستاگرام را دنبال کنید.
در تولید محتوا برای اینستاگرام نکات زیر را رعایت کنید:
در مقاله «برگزاری کمپین با ۵ استوری اینستاگرام» این کار را در یک اقدام ۵ مرحلهای تشریح کردهایم. یکی از ابزارهای محبوب اینستاگرام برای هدایت مشتریان و افزایش فروش، مکانیزم انتشار «استوری» است. استوریهای اینستاگرام همچنین یک روش مهم برای ایجاد روابط اجتماعی و برندسازی است. توصیه میکنیم مقاله «۷ روش افزایش بازدید استوری اینستاگرام» را حتما ببینید و روشهای موثر در این زمینه را مرور کنید. این ابزار به شما کمک میکند تا پستهای اینستاگرام را زمانبندی کنید و مدیریت بهتری بر روی اکانت خود داشتهباشید. با استفاده از این ابزار میتوانید یک تقویم محتوایی برای صفحه خود ایجاد کنید و پستهایتان را بهصورت منظم منتشر کنید، بدون اینکه نگران زمانبندی دستی پستها باشید.
اطلاعاتی که در بیوگرافی، لینک، تصویر پروفایل و نام کاربری قرار میدهید باید بازتابدهنده برند شما باشد. استفاده از کلمه کلیدی مرتبط با محتوای سئو شده در بیو میتواند به بهبود دیدهشدن شما در جستجوهای داخلی اینستاگرام کمک کند. همانطور که قبلاً ذکر شد، اینستاگرام یک شبکه اجتماعی تصویر محور است؛ اما این به معنی بیاهمیتی کَپشِن (Caption یا متن زیر پست) نیست.
تدوین استراتژی؛ یک گام سرنوشت ساز
توصیه ما این است که در هر استوری خود از یک هشتگ استفاده کنید تا شانس بیشتری برای دیده شدن داشته باشید. ره صد ساله را یک شبه در بازاریابی اینستاگرام طی کردن، به جز مثالهای خاصی که احتمالا در ذهنتان فکر میکنید ممکن است با شرایطی بسیار خاص یک شبه معروف شده باشند! با استفاده از محتوای سرگرمکننده و جالب، آگاهی از برندتان را بیشتر کنید. برای تدوین هرچه بهتر استراتژی اینستاگرام، خوب است که با الگوریتم جدید اینستاگرام آشنا شوید.
فرمول جدایی جذب مخاطب در این فضا چیزی نیست جز محتوای باکیفیتی که به مخاطب ارزش افزوده مناسبی را هدیه میکند. برای کسب موفقیت در بازاریابی اینستاگرام کافی است قواعد این بستر را به خوبی شناسایی کرده و در کنار تلاش و استمرار کمی صبر و حوصله داشته باشید. با ۷۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه، نمیتوان قدرت اینستاگرام را بخصوص در بازاریابی دیجیتال دست کم گرفت. ابزاری که در گذشته تنها اپلیکیشنی برای به اشتراک گذاشتن عکس بود، امروزه تبدیل به بستری برای تجربههای اجتماعی عمیقتر، شناخت هویت افراد و برندها شده است. استفاده درست از هشتگها، راهی رایگان و مناسب برای دیده شدن بیشتر پستهای شما است. با راهاندازی طوفان فکری با دیگر اعضای تیمتان و یا تحلیل پستهای موفق صفحههای رقیب یا هم موضوع خود، سعی کنید بهترین هشتگ ایرانی و خارجی را پیدا کنید و آنها را به کار بگیرید.
یکی از روشهای جذب ترافیک از اینستاگرام به محتوای سئو شده در سایت یا وبلاگ، قرار دادن لینک در بخش Bio یا استفاده از قابلیت Link in Story است. برای مدیریت بهتر لینکها و آمار کلیکها میتوانید از ابزار کوتاهکننده لینک مانند ttr.ir استفاده کنید. این سرویس ایرانی به شما امکان میدهد لینکهای کوتاه و قابل پیگیری بسازید.
اینستاگرام یک کانال رسانه اجتماعی قدرتمند با پتانسیل بازاریابی قابل توجهی برای افزایش مخاطب و دستیابی به مشتریان شما است. نور مصنوعی و استاندارد، سایههایی در زمینه تصویر ایجاد میکند که باعث تاریکتر شدن پسزمینه عکسها میشود. برای اینکه از بروز چنین موردی جلوگیری کنید، تا حد امکان از نور طبیعی برای عکسبرداری استفاده کنید.
شما میتوانید اپلیکیشن بومرنگ اینستاگرام را جداگانه دانلود کنید یا در بخش استوری اینستاگرام از بخش بومرنگ فیلم بومرنگ را بگیرید و آن را منتشر کنید. درج لینک در استوری اینستاگرام هم یادتان باشد؛ البته برای درج لینک در استوری باید حتماً بالای ده هزار فالوور داشته باشید. در نهایت سعی کنید استوریهایی که در آن لینک قرار دادید را در بخش هایلایت استوری اینستاگرام قرار دهید تا فالوورهای شما هر زمان که خواستند به آن دسترسی داشته باشند.
اما طبیعتا با توجه به نوع خدمات و محصولی که برای ارائه دارید، میتوانید از سری استوریهای متنوعی در قالب هایلایتها استفاده کنید. در صورتی سایت ندارید، میتوانید لینک کانال تلگرام خود را قرار دهید. در این مرحله، نتایج حاصل شده از بازاریابی در اینستاگرام را به زیر ذره بین میبرید و تغییرات مورد نیاز را در اقدامات و برنامههای خود پیاده میکنید. در بحث تبلیغات اینستاگرامی، واژه ای با نام اینفلوئنسر مارکتینگ نیز وجود دارد که جداگانه به آن میپردازیم. منظور از فضای نگاتیو، همان فضای خالی و ساده دور و اطراف سوژهتان است.
یکی از روشهایی که میتوانید نرخ تعامل یا همان نرخ درگیرکنندگی را در بخش استوریهای اینستاگرام بالا ببرید، این است که کاری کنید که افراد پاسخی روی استوری ارسال کنند. البته این مورد بسته به نوع فعالیت و اتفاقات و محتوایی که قصد دارید منتشر کنید میتواند متفاوت باشد. به نقل از همین منبع بهترین زمان انتشار پست اول روز بین ساعت ۸ صبح تا ۹ صبح است. البته این ساعات مربوط به میانیگن بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام در منطقهی زمانی آمریکای شمالی است.
ظرفیت هر فرد متفاوت است؛ نمیتوان یک قانون واحد برای فرکانس ایدهآل تعیین کرد. اگر در ابتدا تنها میتوانید یک پست در فید هر هفته منتشر کنید، همین کار را انجام دهید. به تدریج و هنگامی که توانایی ایجاد محتوای اینستاگرام را تقویت کردید، میتوانید مقدار پستها را افزایش دهید و به این واسطه مقدار ریچ شما نیز افزایش پیدا میکند. از نام خودتان یا نام کسبوکار خود استفاده کنید تا پروفایل اینستاگرام شما به راحتی قابل کشف باشد. اما اگر شما یک نام مستعار در تمام حسابهای رسانه اجتماعی خود استفاده کردهاید، از همان نام در اینستاگرام هم استفاده کنید.
برگزاری دورههای سؤالی و پرسشوپاسخ در استوریها را دستکم نگیرید. ارائه این سؤالات در استوریها میتواند بهنحوی شما را از انتقادات، پیشنهادات و نظرات مثبت و منفی کاربران آگاه کند. از طرفی با درگیر کردن افراد میتوانید با افزایش تعامل در بازاریابی اینستاگرامی خود نیز مؤثر واقع شوید.
قبل از هر چیزی بهتر است تاکیدی داشته باشیم بر اینکه حتماً باید صفحه اینستاگرامتان را به اکانت تجاری تبدیل کنید و تنظیمات آن را بهینه کنید. اما حالا بهتر است در مورد انواع پستهای اینستاگرامی و تفاوت آنها با هم صحبت کنیم. حالا که تقریباً تمام مقدمات کار برای انتشار پست در اینستاگرام آماده است، بهتر است انواع محتواها و پستهایی که میتوانید در اینستاگرام پست کنید را بشناسید.