راهنمای کامل یادگیری بازاریابی دیجیتال: از مبتدی تا متخصص پابلیکا
ما در این مطلب قصد داریم به زبان ساده این مسیر یادگیری بازاریابی دیجیتال را به شما آموزش دهیم. اگر به دنبال یک مسیر ساختاریافته برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ هستید، شرکت در دورههای آموزشی آنلاین یا حضوری گزینه مناسبی است. سال ۱۳۹۷ فعالیتش را به سمت تولید محتوا در قالب پادکست دیجیتالینگ تغییر مسیر داد و بازخورد خوبی هم از مخاطبانش گرفت. قدم بعدی علیرضا برای ساخت دیجیتالینگ شروع وبینارهای آموزشی بود و کمکم احساس کرد که دیجیتالینگ به اندازه کافی رشد کرده و باید به دنبال مکان بزرگتر و رسمیتری باشد. در نهایت بعد از یک سال تلاش و همکاری با تیمی از افراد مختلف، سایت دیجیتالینگ را راهاندازی کرد تا بتواند افراد بسیار بیشتری را در مسیر یادگیریاش با خود همراه کند. یادگیری دیجیتال مارکتینگ یک فرایند نسبتا طولانی مدت و فشرده است که افراد در طول این مدت، مهارتهای زیادی را یاد میگیرند.
با اینکه بازاریابی دیجیتال خود از زیرشاخههای علم بازاریابی است اما خود نیز به زیرشاخههای مختلفی تقسیم شده است. برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ باید با این شاخهها آشنا شوید و یکی از شاخهها را که حس میکنید به استعداد و علاقه شما نزدیکتر است انتخاب کنید تا یادگیری را شروع کنید. ✅ در این مقاله، روشها و مراحلی که شما را در مسیر یادگیری دیجیتال مارکتینگ راهنمایی میکند، بررسی خواهیم کرد. یکی از بهترین راهها برای به دست آوردن دانش عمیق در مورد دیجیتال مارکتینگ، راهاندازی وبلاگ شخصی و یادگیری از تجربیات خود است. هنگامی که وبلاگ خود را راه اندازی می کنید، مواردی مانند SEO، بازاریابی رسانه های اجتماعی، وردپرس و بسیاری از جنبه های بازاریابی دیجیتال دیگر را یاد خواهید گرفت. اگر به این فکر میکنید که چگونه بازاریابی دیجیتال را بیاموزنید، این مقاله یک راهنما به برخی از موثرترین استراتژی ها در مورد نحوه یادگیری دیجیتال مارکتینگ می پردازد.
اگر بخواهید چند تا از دورههای معرفیشده را شرکت کنید، پول و وقتتان را هدر میدهید! مگر در شرایطی که یک دوره را کاملاً آموزش دیده و عملیاتی کرده باشید و بعداً برای اطلاعات بیشتر دوره دیگری را بگذرانید. این نکته مهم را آویزه گوشتان کنید که ضامن موفقیت شما در دنیای دیجیتال مارکتینگ، عمل کردن به دانستهها و تکنیکهایی است که در یک دوره معتبر آموختهاید. هر کدام از شاخههای دیجیتال مارکتینگ به تنهایی هم میتوانند یک مهارت پولساز باشند؛ برای مثال شما میتوانید یک سئو کار حرفهای باشید یا از تولید محتوا پول بسازید.
ابزارهای مدیریت و تحلیل:
فهرست مطالب
به نظر من، ویدیوهای دیجیتال مارکتینگ در یوتیوب به مراتب بهتر از خواندن وبلاگ ها و کتاب ها هستند. با انتخاب هر یک از این رسانهها، مشخص میکنید که میخواهید استراتژی بازاریابی برند شما در کدام یک از آنها اجرا شود. قبل از شروع دوره براساس پیشنیازهای دور به شما آموزشهای لازم را میدهیم تا بتوانید از مباحث تخصصی آموزش نهایت استفاده را ببرید. قطعاً؛ شما در طول برنامه با تمرین روی پروژههای واقعی آموزش میبینید و یاد میگیرید چطور با چالشهای بازار کار روبرو شوید.
کسانی که حداقل ۲ سال سابقه فعالیت در حوزه وب و شبکههای اجتماعی را دارند و الان آماده هستند که حرفهایتر شروع کنند. در دوره ایمیل مارتینگ میآموزید که چگونه با کمترین هزینه ممکن بیشترین درآمد را داشته باشید. همانطور که از اسم این عنوان پیداست، بازاریابی بصورت ایمیلی انجام میشود. لازم به ذکر است که در این دوره تولید و پرورش سرنخ، طراحی و اجرای کمپینهای ایمیلی، تجزیه و تحلیل کمپین و در آخر بهینه سازی کمپین را میآموزید. قدرت مارکتینگ شما از طریق استفاده از چیزی به نام “ابزار مارکتینگ” ایجاد میشود.
امپریال برند
بازاریابی اجازهای یک برداشت مدرن از مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) است که با از آن، فروش برند به حداکثر رسانده شده و مشتریان فعلی به استفاده از خدمات آنلاین شما تشویق میشوند. روش دوم برای کسب رتبه در Google که کاملا ارگانیک و طبیعی است، تکنیک بهینه سازی موتور جستجو یا SEO شناخته میشود. در این روش، شما نیازی به پرداخت هزینه ندارید و تنها از طریق بهینه سازی محتواهای سایت خود، به رتبه گرفتن آن کمک میکند. سئو شامل سه بخش یا مرحله میشود که به ترتیب سئو On-Page، سئو تکنیکال و سئو Off-Page است. البته، از آنجایی که سئو یک تخصص خاص محسوب میشود، صاحبان کسب و کار از متخصصان سئو برای این کار کمک میگیرند.
اکثر سئوکاران روند یادگیری خود را از کارآموزی شروع میکنند و با تکرار و تمرین و زیاد به تخصص میرسند . این کارآموزی همت و صبر زیادی میخواهد چرا که گوگل به این راحت کوتاه بیا نیست و الگوریتم های گوگل طوری طراحی شده اند که نتیجه گیری از سئو یک کار بلندمدت و حرفه ای میباشد . این کارآموزی کاملا تخصصی هست و زمان بیشتری نسبت به سایر کارآموزی این حوزه دارد پس قبل از ورود به این کارآموزی حتما با شخصیت خود و نوع مسیر احتمالی اش آشنا باشید. ایمیل مارکتینگ و اصول تبلیغات و گسترش کسبوکار از طریق ایمیل از جمله وظایف دیجیتال مارکترها به حساب میآید.
در واقع، شما با فعالیت درست و زمان گذاشتن روی تولید محتوا در صفحههای مجازی برند خود، میتوانید به رشد آن کمک کنید که تقریبا هیچ هزینه خاصی ندارد. برای مثال، اگر به جنبههای فنی و تحلیلی علاقهمند هستید؛ ممکن است بهینهسازی موتورهای جستجو (SEO ) یا آنالیز دادهها برای شما مناسبتر باشد. اگر به تعامل با مخاطبان و ایجاد محتوا علاقه دارید، بازاریابی شبکههای اجتماعی یا بازاریابی محتوا میتواند گزینه بهتری در مسیر یادگیری دیجیتال مارکتینگ باشد. کارشناسهای حرفهای دیجیتال مارکتینگ، کسانی هستند که دورههای آموزش دیجیتال مارکتینگ را طی کرده و تجربه کافی هم دارند.
تدوین یک استراتژی بازاریابی برای به دست گرفتن دیجیتال مارکتینگ یک برند، بسیار مهم است و تقریبا اولین قدم برای شروع آن محسوب میشود. شما در ۷ مرحله ساده، میتوانید برای هر برند و کسب و کاری، استراتژی بازاریابی تدوین کنید و آن را در همه مراحل دیجیتال مارکتینگ به کار بگیرید. به عنوان مثال، بسیاری از برندها، برای ایمیل مارکتینگ خود از مشتریان اجازه میگیرند. شما به عنوان مشتری، اگر به این اجازه پاسخ مثبت دهید، تمام ایمیلهای تبلیغاتی آن برند را دریافت میکنید.
ماهیت دیجیتال مارکتینگ مبنی بر گستردگی آن است به این معنی که علم دیجیتال مارکتینگ علم گسترده و فراگیری هست و برای مسلط شدن به تمام و یا حتی قسمتی از آن ( مثلا سئو ) سال ها زمان میبرد . بنابراین از چالش های کارآموزی دیجیتال مارکتینگ میتوان به گسترده بودن این علم اشاره کرد . در دنیای ارزهای دیجیتال، انتخاب یک صرافی امن، کارآمد و قابلاعتماد، قدمی اساسی برای شروع معاملات است. صرافی توبیت (Toobit) یکی از صرافیهای جدید و پرطرفدار است که به دلیل خدمات منحصربهفرد و سهولت استفاده، مورد توجه کاربران ایرانی قرار گرفته است. با تهیه دورههای رایگان، اطلاعات به صورت پراکنده و ناقص به شما منتقل میشوند و همین موضوع، یادگیری شما را عقب میاندازد؛ بنابراین بهتر است به دنبال آموزشی باشید که در عین خوش قیمت بودن، بیشترین ارزش را برایتان خلق کند.
اما واقعیت این است که همچنان ایمیل مارکتینگ یکی از کانال های قدرتمند برای دیجیتال مارکتینگ محسوب می شود و بسیاری از شرکت ها در حال کسب سودهای جذاب از طریق آن هستند. سئو شامل فعالیتهایی نظیر تولید محتوا، لینک سازی داخلی و خارجی، و بهینه سازی تکنیکال سایت میشود. تمام این فعالیتها باعث میشود تا سایت شما در کلمات کلیدی مورد نظر رنک خوبی در موتورهای جستجو بگیرند. گروههای فیسبوک مکان فوقالعادهای برای یادگیری بازاریابی دیجیتال، اشتراکگذاری تجربیات و دریافت اطلاعات جدید از متخصصان این حوزه هستند. در دنیای امروز، داشتن مهارت دیجیتال مارکتینگ کافی نیست؛ بلکه تأیید این مهارتها توسط گواهینامههای معتبر میتواند به شما در جذب فرصتهای شغلی و رقابت در بازار کار کمک کند. پادکستها یکی از بهترین روشهای یادگیری غیرمستقیم و بدون نیاز به زمان زیاد هستند.
آموزش طراحی سایت
شما باید به عنوان یک متخصص دیجیتال مارکتینگ با بازاریابی پورسانتی و اصول صحیح پیاده سازی آن آشنا باشید تا بتوانید در کسب و کارهای مختلف آن را با موفقیت پیاده سازی کنید. شما به کمک سیستم های مدیریت محتوا مثل وردپرس می توانید به راحتی و بدون دانش برنامه نویسی سایت های مورد نظر خود را پیاده کنید. مطالعه منابع معتبر، شرکت در دورههای مختلف، کارآموزی در مراکز معتبر و اجرای پروژههای شخصی از بهترین روشها برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ هستند. حالا که با شاخههای بازاریابی دیجیتال آشنا شدید و قصد یادگیری آن را دارید باید بدانید از کجا شروع کنید و چگونه پیش بروید. به همین دلیل برای داشتن آموزش و یادگیری بهتر نیاز به یک نقشه راه خواهید داشت.
یکی از بهترین راههای یادگیری دیجیتال مارکتینگ، گذراندن دورههای کارآموزی در شرکتهای فعال در این حوزه است. دیجیتال مارکتینگ تنها یک تکنیک نیست؛ بلکه مجموعهای از روشها و ابزارهایی است که به شما کمک میکند در فضای دیجیتال برندسازی کنید، مخاطبان هدف خود را بشناسید و فروش خود را افزایش دهید. در سالهای اخیر، بهویژه پس از همهگیری ویروس کرونا، رشد کسبوکارهای اینترنتی و تبلیغات آنلاین سرعت بیشتری گرفته و دیگر روشهای سنتی تبلیغات مانند بیلبوردها و تبلیغات تلویزیونی به تنهایی کافی نیستند. در دورانی که هنوز روشهای دیجیتال و آنلاین برای بازاریابی شکل نگرفته بود، فعالیتهای بازاریابی به کمک کمپینهای تبلیغاتی و راه اندازی محصولات جدید برنامه ریزی میشد. پس از آن دوران نیز، هنوز بخشی از دیجیتال مارکتینگ به کمک همین کمپینهای تبلیغاتی و برنامه ریزی استراتژیک انجام میشود.
البته میتوانید در چند شاخه نیز متخصص شوید یا با تمام شاخهها آشنا شوید ولی بهترین روش این است پس از کسب تخصص و تجربه کافی در یک شاخه به سراغ یادگیری شاخه دیگر بروید. برای به وقوع پیوستن هدف شما در جهت حرفهای شدن در فروش و یادگیری تمامی نکات و مهارتهای دیجیتال مارکتینگ، آموزشگاه فنی و حرفهای دارکوب، جامعترین دوره آموزش دیجیتال مارکتینگ را طراحی کرده است. در این دروه، اساتید مجرب پس از یادگیری دیجیتال مارکتینگ نیز در کنار شما خواهند بود و میتوانید سوالات و اشکالات خود را از این اساتید بپرسید.
کوتاه کردن لینک در سایت های وردپرسی ابزار یا پلاگین؟
یکی از بخشهای حیاتی یادگیری دیجیتال مارکتینگ، توانایی تحلیل و بهینهسازی عملکرد کمپینها و استراتژیهاست. در این مرحله باید به دقت عملکرد کمپینهای خود را ارزیابی کنید و از ابزارهایی مانند Google Analytics و دیگر ابزارهای تحلیل استفاده کنید تا متوجه شوید کدام بخشها نیاز به بهبود دارند. دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال به مجموعهای از فعالیتها و استراتژیها اطلاق میشود که با استفاده از ابزارها و تکنولوژیهای دیجیتال برای تبلیغ و فروش محصولات یا خدمات انجام میشود. این نوع بازاریابی شامل استفاده از اینترنت، شبکههای اجتماعی، ایمیل، وبسایتها و سایر کانالهای دیجیتال است. اکنون که تکنولوژی به سرعت در حال پیشرفت است و اکثر افراد بیشتر وقت خود را در فضای آنلاین میگذرانند، دیجیتال مارکتینگ به یکی از اصلیترین روشهای بازاریابی تبدیل شده است. امروزه با تغییرات انقلابی و بنیایدن در زمینه فروش، بازاریابی و تبلیغات نیاز به حضور فعال، پررنگ و خاص بیش از پیش افزایش یافته است.
شما باید به خوبی شبکه های اجتماعی مختلف به ویژه اینستاگرام را بشناسید و بتوانید مخاطبین جدید در آنها جذب کنید. بدون تولید محتوای جذاب نمی توانید به اهداف خود در شبکه های اجتماعی دست یابید. علاوه بر این باید دانش خود را در مورد نحوه کارکرد شبکه های اجتماعی و نحوه بهینه سازی صفحات در آنها افزایش دهید. اگر واقعاً در مورد یادگیری بازاریابی دیجیتال جدی هستید، یوتیوب بهترین مکان است. در یوتیوب، کانالهای زیادی را خواهید یافت که صرفاً به بازاریابی دیجیتال میپردازند.
در ایران نیز این تخصص دارای موقعیت های شغلی فراوانی در شرکت های اینترنتی و فناور محور بوده و سازمان های بسیاری به دنبال متخصصین سئو هستند. یکی از مهم ترین شاخه های دیجیتال مارکتینگ و ارکان اصلی آن سئو می باشد. سئو یا SEO که مخفف Search Engine Optimisation است به معنای بهینه سازی موتورهای جستجو می باشد. سئو خود به ۳ زیر شاخه سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال تقسیم می شود که برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو لازم است تا با هر ۳ شاخه آشنایی کامل داشته باشید. پس از یادگیری مهارت های اولیه در دیجیتال مارکتینگ، بعد از کمی تمرین در پروژه های کوچک میتوانید در حرفه ی خود حرفی برای گفتن داشته باشید. منابع مختلفی از مقالات، کتابهای الکترونیکی، دورههای رایگان و غیر رایگان در اینترنت وجود دارد.
چگونه برای شبکههای اجتماعی استراتژی بچینیم؟ معرفی بوم استراتژی شبکههای اجتماعی
سئو یا بهینه سازی سایت برای گوگل در روند پیشرفت سایت بسیار تاثیر گذار است و اگر محتوایی که در سایت منتشر می کنید، سئو نشده باشد، هیچ تاثیری در پیشرفت سایت نخواهد داشت و باعث میشود رتبه شما در گوگل حتی بدتر شود. هنگامی که وبلاگ خود را راه اندازی می کنید، تجربه عملی در جنبه های مختلف بازاریابی دیجیتال به دست خواهید آورد. در ابتدا، همه چیز دشوار خواهد بود، اما با تلاش و کوشش خود، از این روند لذت خواهید برد. سیستم های مدیریت محتوا یا CMS مانند وردپرس، جوملا، دروپال، Magento، OpenCart و غیره امکاناتی را برای توسعه دهنده و مدیر وب سایت می دهد که هر چه راحت تر بتوانند یک وب سایت را توسعه داده و یا محتوای آن را مدیریت کنید. در این بخش اصول پایهای بازاریابی و نحوه حل چالشها و ایجاد فرصتهای جدید برای جذب مشتری را یاد میگیرید.
محتوایی که در این دوره گنجانده شده مطابق با مباحث درسی بهترین دورههای آکادمیک بینالمللی است. اساتیدی که تدریس میکنند در حوزه دیجیتال مارکتینگ حضور فعال و مداومی دارند تا بتوانند نیازها و تکنیکهایی که بهدرد بازار امروز میخورند را منتقل کنند. برای رسیدن به این هدف، در دورههای پیشرفتهتر شرکت کنید، مقالات و کتابهای جدید را مطالعه کنید و به طور مداوم از تجربیات خود و دیگران درس بگیرید. این فرآیند یادگیری مداوم به شما کمک میکند تا در بازار رقابتی دیجیتال مارکتینگ پیشتاز باشید و همیشه آماده مواجهه با چالشهای جدید باشید.
آموزش رایگان گوگل آنالیتیکس
در این مقاله تلاش کردیم که یک نقشه راه درست و هوشمندانه برای یادگیری و آموزش دیجیتال مارکتینگ ارائه دهیم. خوشبختانه مجموعهها و وبسایتهای متنوعی در کشور ما دوره آموزش دیجیتال مارکتینگ عرضه کردهاند. این دورهها، تماماً با این هدف ضبط شده است که افراد پس از شرکت در آنها، آماده ورود به بازار کار شوند. در صورت تمایل به آشنایی با دورههای آموزش بازاریابی دیجیتال در پلتفرم مکتبخونه یا ثبت نام در آنها، کافی است به صفحه آموزش صفر تا صد دیجیتال مارکتینگ مراجعه کنید. مجموعه مکتبخونه، یکی از وبسایتهای آموزشی حرفهای است که دورههای آموزش بازاریابی دیجیتال را در وبسایت خود عرضه کرده است. همچنین در این دورهها، با ابزارهای دیجیتال مارکتینگ آشنا میشوید و شیوه استفاده از این ابزارها را به صورت تخصصی یاد میگیرید تا بتوانید به عنوان یک دیجیتال مارکتر حرفهای وارد بازار کار شوید.
احتمالا شما هم برخی از رسانههای اجتماعی که در حوزه تبلیغات برندها فعالیت میکنند را میشناسید. بسیاری از این رسانهها، در قالب سایت، پیچ اینستاگرام یا هر شکل دیگری فعالیت میکنند. در واقع، کار این رسانهها به شکل یک کانال تبلیغاتی است و خودشان هیچ محتوایی از خود ندارند. شما با پرداخت هزینه به این کانالهای تبلیغاتی، میتوانید برند خود را در قالب تبلیغات آنلاین مانند ویدئو، بنر، محتوای متنی و… در این رسانههای ناشر، منتشر کنید. با انجام این تبلیغات، بک لینکها به سمت سایت یا فضای مجازی شما بیشتر شده و یک روش تبلیغاتی موثر در حوزه دیجیتال مارکتینگ است. بله، این دوره علاوه بر اینکه با هدف یادگیری مهارتهای بازاریابی طراحی شده مهارتهای تصمیمگیری و تحلیلی و استراتژیکی شما را نیز تقویت خواهد کرد.
- شما به کمک سیستم های مدیریت محتوا مثل وردپرس می توانید به راحتی و بدون دانش برنامه نویسی سایت های مورد نظر خود را پیاده کنید.
- مقالات آموزشی و دورههای رایگان آکادمی اینفوگرام نیز میتوانند منبعی جهت شروع و راهنمایی باشند.
- ما در این مطلب قصد داریم به زبان ساده این مسیر یادگیری بازاریابی دیجیتال را به شما آموزش دهیم.
- این دورهها، تماماً با این هدف ضبط شده است که افراد پس از شرکت در آنها، آماده ورود به بازار کار شوند.
- از مهمترین مزایای دوره دیجیتال مارکتینگ نوین میتوان به پوشش دهی حداکثری آموزش، نگاه سهجانبه (فنی، انسانی و تجاری)، امکان پرداخت هزینه دوره بهصورت قسطی و معرفی به بازار کار اشاره کرد.
این دورهها کاملا قدم به قدم، به صورت آنلاین مگ سئو و با هزینه مناسب بررسی شده است. پیش از شروع مسیر یادگیری دیجیتال مارکتینگ بهتر است با مفهوم این کلمه بیشتر آشنا شوید؛ دیجیتال مارکتینگ به مجموعهای از فعالیتهای بازاریابی گفته میشود که از طریق ابزارها و کانالهای دیجیتال انجام میشود. ابزارهای مورد نیاز برای یادگیری این حوزه شامل گوگل آنالیتیکس، گوگل سرچ کنسول، ادوردز، هاب اسپات و… است. در این مقاله تصمیم داریم در مورد مسیر یادگیری و آموزش دیجیتال مارکتینگ صحبت کنیم و یک نقشه راه هوشمندانه برای رسیدن به مهارت در زمینه بازاریابی دیجیتال ارائه دهیم. در صورتی که شما هم تمایل دارید وارد دنیای دیجیتال مارکتینگ شوید و از این عرصه به درآمد خوبی برسید، پیشنهاد میشود که تا انتهای این مطلب با ما همراه شوید.
بازاریابی محتوایی رو خوب یاد بگیرد و بداند چطور با مخاطب خود ارتباط خوبی برقرار کند. سایت های کانتنت در سال ۹۸ با تمرکز بر معرفی بهترین دورههای آموزشی متولد شد. ما در های کانتنت تلاش میکنیم با تولید محتوای کمک کننده برترین دورههای آموزشی را بررسی کنیم.
مدت زمان یادگیری تولید محتوا چقدر است؟
وبینارها و کتابها، دو مورد از محصولات اصلی وبسایت آموزشی یا فروشگاه دیجیتال مارکتینگ هستند. مطالعه کتاب و شرکت در وبینار، دانش شما را خردمندانهتر میکند و قدرت خلاقیت و آفرینندگی شما را افزایش میدهد. دیجیتال مارکتینگ شاخهای از بازاریابی است که این روزها به لطف پیشرفت اینترنت بسیار مورد توجه قرار گرفته است. اگر بخواهیم ساده تعریف کنیم به کلیه فعالیتهایی که در اینترنت و شبکههای اجتماعی، برای تبلیغات، فروش بیشتر و برندینگ انجام میشود دیجیتال مارکتینگ میگویند.
پکیج دیجیتال مارکتینگ نوین در قالب ۱۸ دوره آموزشی و ۱۳ کتاب در تمامی مباحث دیجیتال مارکتینگ ارائه شده است. در ادامه این مقاله قصد دارم دیجیتال مارکتینگ را از زبان آقای طالبی تعریف و بعد از آن ۳ تا از بهترین دورههای دیجیتال مارکتینگ ایران را برای شما بررسی کنم. بازاریابی در شبکههای اجتماعی به استفاده از پلتفرمهای اجتماعی مانند اینستاگرام، فیسبوک، توییتر و لینکدین برای ارتباط با مخاطبان و ارتقا برند گفته میشود. حضور در سمینارهای تخصصی بازاریابی دیجیتال فرصت فوقالعادهای برای یادگیری مستقیم از متخصصان برتر، شبکهسازی و بهروز نگه داشتن دانش است. البته دقت کنید تمام این مراحل را میتوانید با هم جلو ببرید و ترتیب اصلا اهمیتی ندارد و حتما سعی کنید از مرحله اول که شروع میکنید، در کنار یادگیری حتما تمرین کنید.
شما برای تقویت سئو وبسایت می توانید از روابط عمومی و انتشار رپورتاژ استفاده کنید. بنابراین شناخت صحیح روابط عمومی و نحوه انجام آن همسو با اهداف شرکت بسیار مهم است و شما باید به عنوان یک دیجیتال مارکتر با آن آشنایی کافی داشته باشید. اکنون که در دوره آموزشی شرکت کردید و مدرک خود را گرفتید، باید به تمرین و تکرار ادامه دهید تا درسهایی که در دوره دیجیتال مارکتینگ گرفتید، در وجود شما تثبیت و نهادینه شود. هر چقدر بیشتر تمرین کنید، قطعاً پختهتر خواهید شد و چم و خم بازاریابی دیجیتال را بیشتر خواهید آموخت. لینکدین یکی از بهترین پلتفرمها برای بازاریابی B2B، برندسازی شخصی و ایجاد شبکههای حرفهای است.
انتخاب یک حوزه تخصصی
از میان تکنولوژی های توسعه وب سایت آموزش HTML و CSS و آموزش JavaScripts تقریبا برای هر شخصی که بخواهد وارد حرفه طراحی سایت شود، واجب است. تولید محتوا برای برند باید در یک قالب خاص و طبق برنامه ریزی دقیق انجام شود. به عنوان مثال، نکاتی مانند استفاده از کال تو اکشن در محتوا، باعث جذب مخاطب از طریق محتوا میشود. همانطور که نام این روش مشخص است، شما برای بازاریابی برند خود یا معرفی محصولات خود به مشتریان، از آنها اجازه میگیرید. این روش یکی از روشهای مدرن در دیجیتال مارکتینگ است که بسیاری از برندها از آن استفاده میکنند. مفهوم بازاریابی اجازهای برای اولین بار توسط ست گودین (Seth Godin) در سال ۱۹۹۹ ابداع شد.
این کانال بازاریابی، تکنیکهای زیادی دارد و از همه آنها میتوانید برای بازاریابی استفاده کنید. به عنوان مثال، ایمیل مارکتینگ یکی از تکنیکهای کانال پیامرسانی دیجیتال است. زمانی که ایمیلهای تبلیغاتی با عناوین جذاب به مخاطبان خود ارسال میکنید، آنها را در مسیر حمایت از برند قرار میدهید. در این فصل یاد میگیرید چطور از ابزارهای دیجیتال استفاده کنید تا محصول و خدمات خود را تبلیغ، و مشتریان را جذب کنید. همچنین با انواع کمپینهای تبلیغاتی و نحوه طراحی تبلیغات ترغیبکننده در اینترنت آشنا میشوید.
شما میتوانید به راحتی در این وبسایتها ثبتنام کرده و از این آموزشها استفاده کنید. البته برای بسیاری از افراد دورههای فارسی را به دلیل زبان آن و همچنین امکان دریافت بیدردسر گواهینامه ترجیح میدهند. آموزش دیجیتال مارکتینگ رایگان معمولا امکان دریافت گواهینامه را ندارند. دورههای آموزش دیجیتال مارکتینگ در مکتب خونه با در نظر گرفتن این موارد امکان یادگیری و ارتقا مهارتهای مرتبط با دیجیتال مارکتینگ را فراهم کرده است.
یادگیری بازاریابی شبکه های اجتماعی
همچنین مدرس دوره باید از تجربه و دانش کافی در این حوزه برخوردار باشد و بتواند مفاهیم را به زبانی ساده و قابل فهم به دانشجویان آموزش دهد. آموزش دیجیتال مارکتینگ تابان آکادمی تمام مباحث ضروری مثل سئو، بازاریابی محتوا، بازاریابی شبکه های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ، تبلیغات آنلاین و تحلیل داده ها را به طور کامل و با زبانی ساده آموزش می دهد. همچنین با جدیدترین ابزار ها و تکنیک های دیجیتال مارکتینگ آشنا می شوید تا بتوانید آنها را در عمل پیادهسازی کنید. علاوه بر این، دوره دیجیتال مارکتینگ تابان آکادمی، شامل مطالب کاربردی و پروژه محور می باشد تا بتوانید مهارتهای خود را در شرایط واقعی محک بزنید. بازاریابی در شبکههای اجتماعی، مهمترین مقوله در بخش دیجیتال مارکتینگ است.
به عنوان مثال، یک برند تولید کننده محصولات رژیمی چه مخاطبان هدفی میتواند داشته باشد؟ بله، ورزشکاران، افرادی که به سلامت خود اهمیت میدهند، سالمندان و افرادی دیابتی تنها بخشی از مخاطبان هدف این برند میتوانند باشند. پس از مشخص کردن این مخاطبان هدف، باید از طریق روشهای روانشناسی، رفتار این مخاطبان را پیشبینی کنید. در واقع، شراکت دیجیتال یک ارتباط تجاری میان دو یا چند شرکت متخصص برای به اشتراک گذاشتن منابع خود است. در این ارتباط، ایدهها، تجربهها و تخصص افراد در شرکتها به اشتراک گذاشته میشود و آنها میتوانند از ویژگیهای یکدیگر استفاده کنند. همچنین، در این شراکت دیجیتال، ممکن است تبلیغات و معرفی از سوی شرکت پربازدیدتر صورت گیرد.
علاقه دارید، با شمارههای درج شده تماس بگیرید تا شما را کامل و جامع راهنمایی کنند. پس از یادگیری مفاهیم و مهارتهای پایهای و کار با ابزارهای مختلف، زمان آن رسیده است که تجربیات عملی خود را گسترش دهید. یکی از بهترین راهها برای این کار، ایجاد و مدیریت پروژههای واقعی است. میتوانید با کسبوکارهای کوچک یا حتی دوستان و آشنایان خود همکاری کنید و برای آنها کمپینهای دیجیتال مارکتینگ راهاندازی کنید.
در سالهای اخیر، دیجیتال مارکتینگ در بازاریابی رشد زیادی داشته است؛ چراکه تاثیرات مفید آن بر روی بازاریابی غیر قابل توصیف است. از این رو تمامی شرکتها و بازاریابها چه جدید و چه قدیمی در تلاشاند تا مراحل یادگیری دیجیتال مارکتینگ را فرا بگیرند. این مقاله یک دید کلی به شما میدهد و شما را با دوره دیجیتال مارکتینگ آشنا میکند. الگوریتمها، ابزارها و استراتژیها به طور مداوم در حال تغییر هستند و برای موفقیت در این حوزه، باید همیشه بهروز باشید. شرکت در کنفرانسها، وبینارها و دورههای آموزشی، عضویت در انجمنهای تخصصی و دنبال کردن وبلاگها و منابع معتبر، به شما کمک میکند تا از تغییرات جدید آگاه شوید و مهارتهای خود را بهروز نگه دارید.
به عنوان مثال، اگر تصمیم به یادگیری SEO گرفتهاید، باید بتوانید یک وبسایت را بهینهسازی و نتایج آن را ارزیابی کنید. اگر در حال یادگیری بازاریابی شبکههای اجتماعی هستید، باید بتوانید کمپینهای تبلیغاتی را در پلتفرمهایی مانند اینستاگرام یا فیسبوک ایجاد و مدیریت کنید. در انتخاب دورهی آموزشی، دورهای را انتخاب کنید که به شما مدارک معتبر و کار عملی و تمرین میدهد. همچنین در فرایند تحقیق، با مفهوم دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده آشنا میشوید. در واقع همین مرحله تحقیق، یک دوره دیجیتال مارکتینگ رایگان و ابتدایی به حساب میآید.در مرحله تحقیق میتوانید عبارت «کتاب مشاغل دیجیتال مارکتینگ» را در گوگل جستجو کنید.
اگر محصول شما یک محصول جدید و شناخته نشده است باید روی اولی تمرکز داشته باشید و اگر محصول قدیمی و شناخته شده است روی دومی. در تمامی دانشگاه ها میان مراکز مهم دولتی و حتی خصوصی روابطی وجود دارد که در صورت درخواست شرکت ها برای استخدام از میان دانشجویان ، این موضوع اطلاع رسانی خواهد شد. همه ما میان دوستان و آشنایان افرادی را داریم که می توانند معرف ما به شرکت ها و مراکز دولتی و خصوصی باشند. صرافی ال بانک (LBank) یکی از پلتفرمهای معتبر و محبوب در حوزه معاملات ارزهای دیجیتال است که از زمان تأسیس در سال ۲۰۱۵ توانسته است جایگاه خود را در بازار کریپتو تثبیت کند. در این مقاله، به بررسی جامع خدمات ال بانک، مقایسه آن با صرافی بایننس، و توضیح ویژگیهای منحصربهفرد این پلتفرم میپردازیم. برای جزئیات بیشتر در مورد دورههای رایگان، حتما به مقاله «دوره رایگان یا پولی» سر بزنید.
در این بخش، بهترین ابزارهای ویدیویی برای شبکههای اجتماعی را معرفی میکنیم. بازاریابی ایمیلی یکی از مؤثرترین روشهای دیجیتال مارکتینگ برای ارتباط با مشتریان، افزایش نرخ تبدیل و رشد کسبوکارها است. برای اجرای یک کمپین ایمیل مارکتینگ حرفهای و بهینهسازی تعامل با کاربران، استفاده از ابزارهای تخصصی ضروری است. در این بخش، بهترین ابزارهای بازاریابی ایمیلی را معرفی میکنیم که ارسال، زمانبندی، تست A/B و تحلیل دادهها را سادهتر و مؤثرتر میکنند.
سئو به معنای بهینهسازی موتورهای جستجو است و به مجموعه فعالیتهایی گفته میشود که با هدف افزایش رتبه وبسایت در نتایج جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو انجام میشود. بنابراین سعی کنید به تمامی شاخه ها ورود کنید و ۰ تا ۱۰۰ آنها را یاد بگیرید. همانطور که در این مطلب نیز اشاره شد می توانید این مباحث را به کمک دوره های آموزش آنلاین یاد بگیرید. یکی از سایت های پرطرفدار در حوزه آموزش آنلاین داناپ (Danup.ir) نام دارد که می توانید در حوزه های متنوع از آن دوره های آموزشی تهیه و مشاهده کنید. نکته جالب این است که بسیاری از دوره های داناپ رایگان است و بدون پرداخت هیچ هزینه ای می توانید از آنها استفاده کنید. خیلی ها تصور می کنند دوره ایمیل مارکتینگ به سر رسیده و دیگر نمی توان از این طریق فروش ایجاد کرد.
این مسیر دیجیتال مارکتینگ که شامل کمپین های گوگل ادز ، تبلیغات کلیکی و CPC ، تبلیغات اینستاگرامی و تلگرامی ، ایمیل مارکتینگ و … میباشد . کارآموزان این حوزه میتوانند با سپری کردن از این مسیر به تجربه و کارهایی که ارتباط نزدیکی با مفاهیم بازاریابی اعم از آمیخته بازاریابی ، بخش بندی بازار STP و … ارتباط نزدیکی خواهند داشت . پس برای موفقیت در این کارآموزی میبایست مفاهیم فروش و بازاریابی رو خوب فرا بگیرید. تعامل در دنیای وب دیگر اهمیت بالایی دارد و شما زمانی میتونید فروش و یا نگهداشت مشتری داشته باشید ، که بتوانید با کاربران و یا مشتریان خود تعامل مثبت و سازنده ای داشته باشید . صرف نظر از اینکه محتوا چقدر اهمیت دارد ، یک کارآموز شبکه های اجتماعی باید روحیه ای تلاشگر و یادگیرنده جهت تعامل با کاربر را داشته باشد .
یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ باید بتواند با استفاده از داده های ابزارهای مختلف مانند سرچ کنسول و آنالیتیکس و … عملکرد خود را بسنجد. در دورههای آموزشی و وبینارهای تخصصی شرکت کنید🔹 همیشه دانش خود را بهروز نگه دارید. علاوه بر گروههای فیسبوک، انجمنهای بازاریابی دیجیتال فرصت بینظیری برای یادگیری، تبادل نظر و دریافت اطلاعات ارزشمند هستند. وردپرس امکانات بسیار زیادی را در اختیار شما قرار میدهد و این امکانات باعث میشود ارتباط شما با کاربران آسان شود و هزینه بسیار زیادی را برای انتشار محتوا صرف نکنید. در خلاصه نویسی شما باید از اضافه نویسی پرهیز کنید و محتوایی تولید کنید که مهمترین نکات یک مقاله طولانی را در بربگیرد.
استراتژی بازاریابی همیشه فعال، در واقع یک تعریف برای بهینه سازی فعالیتهای بازاریابی برند است که باید به صورت یکپارچه و دائمی انجام شود. یک رویکرد برنامه ریزی شده برای بهینه سازی فعالیتهای بازاریابی مستمر که از جذب و حفظ مشتری پشتیبانی میکند. هدف این فعالیت، به حداکثر رساندن دید و متقاعدسازی مشتریان در طول چرخه همیشه فعال برای تمام فعالیتهای بازاریابی است. ایجاد این روابط عمومی به صورت آنلاین، به کمک کانالهایی مانند شبکههای اجتماعی انجام میشود. زمانی که شما روابط عمومی خوبی را در فضای مجازی برند خود ایجاد کنید، میتوانید مخاطبان یا مشتریان بیشتری را به سمت خود بکشید. از دیگر تکنیکهای ایجاد روابط عمومی دیجیتال، تولید پادکست، استفاده از اینفلوئنسرها برای تبلیغات و وبلاگ نویسیهای شخصی است.
مسیر یادگیری دیجیتال مارکتینگ یک سفر هیجانانگیز و متنوع است که به شما این امکان را میدهد تا با ابزارها و تکنیکهای نوین در دنیای آنلاین آشنا شوید. این مسیر شامل مفاهیم کلیدی مانند سئو، بازاریابی محتوا، رسانههای اجتماعی، و تحلیل دادهها است که به شما کمک میکند تا استراتژیهای مؤثری برای جذب و حفظ مشتریان طراحی کنید. با پیشرفت روزافزون فناوری و تغییرات مداوم در رفتار مصرفکنندگان، یادگیری مداوم و بهروز بودن در این حوزه حیاتی است. با تمرکز بر مهارتهای عملی و تجربیات واقعی، میتوانید به یک متخصص دیجیتال مارکتینگ موفق تبدیل شوید و در دنیای رقابتی امروز، برتری پیدا کنید. کارآموزی به شما کمک میکند که تجربه عملی و واقعی در عرصه بازاریابی دیجیتال کسب کنید.
یادگیری بازاریابی در لینکدین میتواند تأثیر قابل توجهی در توسعه کسبوکار و افزایش فرصتهای شغلی شما داشته باشد. تولید محتوا یک شغل بسیار جذاب است که هم میتوانید از این راه کسب درآمد کنید. یادگیری مهارت استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس، مدت زمان یادگیری تولید محتوا را افزایش میدهد. کارآموزی بازاریابی دیجیتال به شما در درک نحوه عملکرد اکوسیستم بازاریابی آنلاین کمک می کند. در تمام رسانههای اجتماعی و آنلاین، گزینههای زیادی برای ارتباط مستقیم و تعامل با مشتریان وجود دارد. تعامل با مشتری در واقع، از طریق یک چرخه ناشی از ارتباطات آنلاین و آفلاین با هدف تقویت سرمایه گذاری طولانی مدت عاطفی، روانی و فیزیکی مشتری با یک برند است.
تصاویر به محتوای شما جذابیت میبخشند و انتخاب تصویر مناسب برای محتوا یکی از مهارت اصلی محتوا نویسان است. جدای از این، خواندن وبلاگ ها نیز دایره لغات شما را در زمینه دیجیتال مارکتینگ تقویت می کند. همچنین اگر در آموشگاه های معتبر مثل آموزشگاه دارکوب شرکت کنید در پایان دوره، به شما مدرک فنی و حرفه ای بین المللی تعلق میگیرد که میتواند به رزومه شما ارزش بیافزاید. جدای از این، یک وبلاگ همچنین می تواند به شما کمک کند تا به صورت آنلاین درآمد کسب کنید، زندگی بدون رئیس داشته باشید و از هر کجا کار کنید. معمولا بیشتر متدهای مارکتینگ تلاش میکنند در تبلیغات خود به طور همزمان هم محصول را معرفی کنند و هم آن را تبلیغ کنند. با این حال در طول روند مارکتینگ شما باید بدانید که تمرکز شما بر روی کدام یک از این دوست.
پلتفرمهای تبلیغاتی آنلاین، مدام در حال تغییر و به روزرسانی هستند؛ از این روی باید اطلاعات خود را به روز نگه دارید. پس اگر به عنوان یک دیجیتال مارکتر فعالیت میکنید، یادگیری مستمر و شرکت در دورههای تخصصی مرتبط با حوزه کاری خود را در اولویت قرار دهید. در دوره یادگیری دیجیتال مارکتینگ، با تولید و انتشار محتوای آموزشی نیز آشنا میشوید. با آموزش دیدن این مرحله میتوانید مخاطبان زیادی را به سمت وب سایت و شبکههای اجتماعی خود بکشانید و در فروش آنلاین موفق شوید. اول از همه، سرفصلهای دوره باید جامع و بهروز باشد و تمام مباحث ضروری از جمله سئو، بازاریابی محتوا، بازاریابی شبکههای اجتماعی، ایمیل مارکتینگ، تحلیل وبسایت و غیره را پوشش دهد.
کسی که با طراحی و اجرای کمپینهای تبلیغاتی آنلاین، برند را به مخاطبان هدف معرفی میکند. بازاریابی محتوا به تولید و انتشار محتوای ارزشمند و مرتبط با مخاطبان هدف با هدف جذب و حفظ مشتریان گفته میشود. بهترین گزینه برای یادگیری سئو شرکت در دوره های آموزش سئو است که می توانید از دوره های آنلاین سایت داناپ استفاده کنید. دیجیتال مارکتینگ یکی از شاخه های تقریبا نوظهور در دنیای بازاریابی است که با گسترش کسب و کارهای اینترنتی هر روز در حال توسعه است. بعد از یادگیری برای داشتن روزمه و حتی یادگیری بیشتر بهتر است پروژه شخصی خود را شروع کنید. یک سایت طراحی کرده و کسب و کاری را شروع کنید و تمام دانش و تجربهای که کسب کردید را روی آن پیاده کنید.
✅ اگر به دنبال یادگیری دیجیتال مارکتینگ هستید، مسیر مشخصی برای آن وجود دارد که در ادامه بررسی خواهم کرد. شرکت طراحی سایت دارکوب در کنار ارائه خدمات طراحی سایت و سئو، خدمات ادمینی، نگهداری، تولید محتوا و انجام امور اینستاگرام را به مشتریان خود ارائه می نماید. با گذراندن دوره های آموزش طراحی سایت میتوانید در عرصه طراحی سایت مشغول به کار شوید، خودتان کسب و کار جدیدتان را آغاز کنید، برندسازی کنید و کسب درآمد داشته باشید.
آموزشگاه فنی و حرفهای دارکوب، تمامی آموزشهای لازم از جمله دیجیتال مارکتینگ را بهصورت کاملا تخصصی به کارجویان پرتلاش آموزش خواهد داد. لازم به ذکر است که با یادگیری هر دورهای در این آموزشگاه، مدرک معتبری به شما تعلق میگیرد که با استفاده از آن میتوانید در شرکتهای مختلف به راحتی استخدام شوید. بنابراین در صورتی که به سئو، طراحی سایت، آموزش ابزارهای مهم از جمله گوگل ادز، دیجیتال مارکتینگ و…