سئو محلی

روش محاسبه ی زمان و هزینه ی سئو کارو وبز

بخش بزرگی از ترافیک و رتبه‌بندی سایت به طراحی، سیستم مدیریت محتوا (CMS) و ساختار آدرس صفحات (URL) بستگی دارد. اگر این موارد به درستی مدیریت نشود، روی رتبه‌ وب‌سایت در نتایج موتورهای جستجو تاثیر می‌گذارد. شاید توضیحات متا در هر صفحه نقش مستقیمی بر رتبه آن سایت نداشته باشد، اما تاثیر مستقیمی بر نرخ کلیک نتایج شما در موتورهای جستجو خواهند داشت.

مطالعه دیگری افزایش ۷۵۸ درصدی کلمات کلیدی رتبه‌بندی شده و رشد ۹۲۲ درصدی ترافیک تخمینی را در ۸ ماه گزارش کرد. یک نمونه دیگر، رشد ۷۳.۹ درصدی ترافیک ارگانیک را تنها در ۳ ماه نشان داد. این اعداد، اگرچه از صنایع دیگر هستند، اما پتانسیل عظیم سئو را برای سایت‌های خبری که بهترین شیوه‌ها را پیاده‌سازی می‌کنند، به‌خوبی تصویر می‌کنند.

هرچه رقابت بالاتر باشد، رسیدن به رتبه‌های برتر در نتایج جستجو دشوارتر مگ سئو و زمان‌برتر خواهد بود. انتخاب کلمات کلیدی با رقابت بالا، روند بهبود رتبه‌بندی را به شدت طولانی‌تر می‌کند و ممکن است مدت های طولانی  طول بکشد تا سایت در صفحه اول نتایج جستجو قرار گیرد. در مقابل، استفاده از کلمات کلیدی با رقابت کمتر، می‌تواند به نتایج سریع‌تر و قابل‌توجهی منجر شود. علاوه بر این، هرچه رقبا در صنعت فعال‌تر باشند و فعالیت‌های سئوی قوی‌تری انجام دهند، رقابت تنگاتنگ‌تر شده و دستیابی به نتایج بهتر مستلزم صرف زمان بیشتر و تلاش مداوم خواهد بود.

توضیح دقیق هزینه‌ های مرتبط با خدمات سئو و نحوه پرداخت آن‌ ها (پیش ‌پرداخت، ماهانه یا بر اساس نتایج). همچنین باید شرایط فسخ قرارداد در صورت عدم رضایت یکی از طرفین مشخص شود. شاید در قدم اول بهتر باشد تا سئو کار، مفهوم سئو چیست را برای کارفرما توضیح دهد تا بسیاری از سوالات و مشکلات قبل از ایجاد رفع شود.

همچنین هدینگ های صفحه یک راه موثر برای نشان دادن موضوع آن صفحه به گوگل هستند. بطور حرفه ای و بصورت کاملاً طبیعی کلمات کلیدی مرتبط با هر صفحه را در هدینگ های آن صفحه به کار ببرید. سئو سایت یک فرایند طولانی‌ مدت است و زمان لازم برای دیدن نتایج بستگی به عوامل مختلفی دارد. درصورتی که سایت شما تا به حال به سئو توجه نکرده باشد و نیاز به بهبود محتوا، ساختار و عوامل فنی دیگر داشته باشد، ممکن است زمان زیادی برای دیدن نتایج لازم باشد. در این حالت، ممکن است چند ماه یا حتی بیشتر طول بکشد تا بهبودهای سئو تأثیر خود را نشان دهد. شاید برخی از عبارت‌های کلی مثل «طراحی سایت» بیشتر از عبارتی مثل «طراحی سایت تجهیزات پزشکی» جستجو شود، اما نرخ تبدیل کلمه کلیدی دوم، خیلی بالاتر است.

به طور خلاصه، سن دامنه وب سایت می تواند بر مدت زمان رتبه بندی سئو تأثیر بگذارد، اما این تنها عاملی نیست که موتورهای جستجو در نظر می گیرند. ارسال منظم و به‌روز نقشه سایت خبری از طریق Google Search Console، به گوگل کمک می‌کند تا از انتشار محتوای تازه مطلع شده و آن را سریع‌تر برای نمایش در نتایج جستجوی خبری در نظر بگیرد. یکی از قدرتمندترین راه‌هایی که سئو به افزایش اعتبار رسانه کمک می‌کند، از طریق همسویی با چارچوب E-E-A-T گوگل است. اگرچه مطالعات موردی عمومی ارائه شده در منابع مستقیماً به سایت‌های خبری تعلق ندارند، اما اصول و مقیاس رشد ترافیکی که نشان می‌دهند، برای صنعت خبر نیز کاملاً قابل تطبیق و گویا هستند.

حذف صفحه در گوگل چگونه است؟

علاوه بر این، ایجاد بک لینک با کیفیت، بهینه سازی برای جستجوی محلی، و حفظ حضور فعال در رسانه های اجتماعی نیز می تواند تاثیر مثبتی بر طول مدت و موفقیت یک پروژه سئو داشته باشد. نادیده گرفتن سئو به معنای نادیده گرفتن اصلی‌ترین مسیری است که مخاطبان مدرن از طریق آن به اطلاعات دسترسی پیدا می‌کنند. به طور کلی بازه ی زمانی ۳ الی ۶ ماهه زمان مناسبی برای انجام سئو سایت و کسب رتبه است، ولی کارشناسان این حوزه نظریه های متفاوتی دارند. بروس هوگان از سایت Software pundit.com می گوید گاهی پیش می آید که سئو طی چند روز هم تاثیراتی بگذارد اما به طور نسبی ۳ تا ۶ ماه زمان نیاز است که اثراتی طولانی تر داشته باشد. او می گوید که تعیین زمان تاثیرات سئو به بک لینک ها و بحث های فنی سئو مرتبط هستند.

به همین دلیل، بهینه‌سازی ساختار سایت، از جمله سرعت بارگذاری صفحات، بهینه‌سازی برای موبایل و استفاده از نشانه‌گذاری‌های صحیح، یکی از اولین گام‌ها در هر پروژه سئو است. سایت‌هایی که از نظر تکنیکال بهینه‌تر هستند، سریع‌تر توسط موتورهای جستجو ایندکس شده و در نتایج جستجو رتبه بهتری کسب می‌کنند. میزان رقابت در کلمات کلیدی و صنعت مورد نظر، به طور مستقیم بر مدت زمان دستیابی به نتایج مطلوب در سئو تاثیرگذار است.

مواردی مانند پلاگین هایی که بر روی سایت نصب می کنید هم می توانند بر روی سرعت سایت تاثیرگذار باشند. همچنین بسیاری از کارهای شما در زمان طراحی سایت بر روی سرعت آن هم تاثیرگذار هستند. به همین خاطر توصیه می‌کنیم در ابتدای راه سئوی سایت سراغ کلمات کلیدی دم دراز و با نرخ تبدیل بالا بروید. به طور کلی، ممکن است چندین ماه تا یک سال یا بیشتر طول بکشد تا شاهد پیشرفت های قابل توجهی در رتبه بندی سئو باشیم. با این حال، توجه به این نکته مهم است که سئو یک سرمایه گذاری بلندمدت است که نیازمند تلاش های مداوم برای حفظ و بهبود رتبه است.

در ادامه، با جزئیات بیشتری به هر یک از این عوامل خواهیم پرداخت و نقش آن‌ها را در مدت‌زمان بهینه‌سازی سایت توضیح خواهیم داد. اکثرا این ابزار را یکی از محبوب ترین ها برای سئو میشناسند و از آن در سئو داخلی، خارجی و سئو تکنیکال میتوان استفاده کرد. مشخص کردن دقیق خدماتی که ارائه می ‌شود، مانند تحقیق کلمات کلیدی، بهینه ‌سازی داخلی و خارجی سایت، تولید محتوا و تحلیل رقبا باید صورت پذیرد. این بخش باید جزئیات دقیقی از فعالیت‌ ها و وظایف هر دو طرف قرارداد را شامل شود. نرم افزارهای مدیریت پروژه سئو ابزارهای قدرتمندی را برای تهیه گزارش‌های جامع و مرتبط با عملکرد سئو فراهم می‌کنند.

اگر می‌خواهید با خیال راحت خدمات سئو سایت را به یک تیم حرفه‌ای و متخصص بسپارید، کافیست همین حالا روی لینک زیر کلیک کنید. با تجزیه و تحلیل داده ها، می توانید نقاط قوت و ضعف استراتژی سئو خود را شناسایی کنید و آن را به طور مداوم ارتقا دهید. در این بخش از سری مقالات آموزش سئو نیوسئو قصد داریم ۱۹ مرحله سئو سایت را به شما آموزش دهیم تا بدانید به ترتیب در این زمینه چه گام هایی را باید بردارید. با هدف تزریق خلاقیت و بکارگیری تفکر جمعی در تبلیغات و مارکتینگ در سال ۱۴۰۰ تاسیس شد. هدف ما دستیابی به تبلیغات خلاقانه، پیشرفت و توسعه و رعایت اصول موفقیت در مارکتینگ است.

بنابراین یک برنامه منظم برای انجام کارهای مرتبط با سئو سایت را ترتیب دهید و در اجرای آن ثابت قدم باشید. چرا که سئو یک کار تضمینی برای نتیجه گرفتن در اینترنت خواهد بود اما زودبازده نخواهد بود. در نتیجه وب سایت هایی که می خواهند به تازگی سئو انجام دهند مدت زمان طولانی تری را پیش رو دارند. در زیر جدول مربوط به اثر بخشی موارد بالا را در مدت زمان پروژه سئو سایت آورده ایم.

با گذشت زمان و انجام مستمر بهینه‌سازی‌ها، سایت می‌تواند رتبه‌های بالاتری در نتایج جستجو کسب کند و ترافیک ارگانیک پایداری جذب کند. از اهمیت محتوا و رقابت جستجوهای کلمه کلیدی که بگذریم، یکی دیگر از فاکتورهای مهم گوگل در رتبه‌بندی وب سایت‌ها استفاده از بک لینک‌های مناسب است. بک لینک‌ها می‌توانند نشان‌دهنده اعتبار و محبوبیت یک کسب و کار باشند و در روند رتبه‌بندی نقش مهمی ایفا کنند. نمی‌شود محتوایی را فقط منتشر کنید و دیگر به سراغش نروید، حتی اگر در نتایج خوب گوگل قرار داشته باشد. هر محتوایی بالاخره پس از مدتی به ویرایش و اصلاح نیاز دارد و به به‌روزرسانی محتوا معروف است. شما باید صفحاتی را که به مرور زمان رتبه‌هاشان در نتایج گوگل افت کرده‌ است، آپدیت کنید.

داده‌های ساختاریافته (Schema Markup) زبان نشانه‌گذاری است که به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا معنا و مفهوم محتوای یک صفحه را بهتر درک کنند. برای وب‌سایت‌های خبری، استفاده از نوع `NewsArticle` از schema.org یا معادل آن در مستندات گوگل، امری حیاتی است. معمولا بعد از آنالیز اولیه سایت توسط سئوکار، می توان قراردادی درست با بند های مختلف ایجاد شود. ولی چه مواردی باید در این قرارداد ثبت شود و ایا باید به جزییاتی مانند سئو تصاویر نیز در ان اشاره شود یا صرفا کلیات باید در ان درج گردد.

وضعیت کنونی وب‌سایت

حال که تمامی جزییات یک قرارداد در سئو آشنا شدید، سعی داریم برخی از مهمترین نکات چنین قرارداد هایی را برای شما توضیح دهیم. آزانس دیجیتال مارکتینگ کارو وِبز با ارائه خدمات مختلف، کسب درآمد از فضای اینترنت را برای شما راحت و اتوماتیک می‌‌کند. کارو وِبز با در اختیار داشتن تیمی جوان و پر انرژی و با استفاده از جدیدترین متد، از راه اندازی تا اوج گرفتن شما در زمینه‌ی بازاریابی آنلاین در کنار شماست. صرف نظر از این، شما می خواهید چارچوبی برای زمان و نحوه گزارش پیشرفت ایجاد کنید. این تماس‌های ماهانه معمولاً زمانی است برای بحث در مورد وظایف برجسته، به اشتراک گذاشتن هر گونه مانع (ما آنها را “چسبیده” می‌نامیم)، تبادل نظر در مورد پروژه و پرسیدن سؤالات.

سایر مشکلات وب‌سایت هم شامل مواردی مانند رفع خطاهای خزش و فایل robots.txt، نقشه‌های سایت، فایل htaccess، فایل‌های web.config و سایر مشکلات مربوط به ساختار و معماری وب‌سایت شما هستند. تجزیه و تحلیل رقبا یک مزیت بزرگ به شما می‌دهد؛ لازم نیست همه سئو مگ چیز را از صفر شروع کنید. شما فقط باید کاری را که رقبایتان انجام می‌دهند مهندسی معکوس کرده و چیزهایی را اضافه کنید که آن‌ها از دست داده‌اند. برای بهبود روند سئو و کاهش زمان رسیدن به نتایج مثبت، یکسری فاکتورهای مهم وجود دارند که می‌توانند بسیار موثر واقع شوند.

اهمیت دادن به نام و ساختار url های سایت

بنابراین، هر وقت دوباره این بحث به میان آمد، بهتر است از عوامل اثرگذار روی سئو صحبت کنیم. این زمانی رخ می‌دهد که شما بدون برنامه و انتظارات واقع‌بینانه شروع به انجام کاری کنید. اگر نمی‌توانید برای سئو بودجه ۶ تا ۱۲ ماهه اختصاص دهید، بهتر است در برخی دیگر از کانال‌های بازاریابی دیجیتال مانند تبلیغات پولی یا بازاریابی رسانه‌های اجتماعی سرمایه‌گذاری کنید. سئو یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ بلندمدت است و نباید انتظار داشته باشید که فوراً فروش داشته باشید. با این حال، اخیراً با بسیاری از مطالعات موردی SEO مواجه شده‌ایم که نشان می‌دهند دامنه‌های قدیمی‌تر در مقایسه با دامنه‌های جدید، سریع‌تر از سئو سود می‌برند. اگر دارای دامنه جدید هستید و کارتان را به تازگی شروع کردید، نباید ناامید شوید؛ با در پیش گرفتن راه درست در این فرآیند، می‌توانید زمان رسیدن به نتایج مثبت را کاهش دهید.

وب‌سایتی که از قبل به‌ خوبی بهینه شده باشد و دارای محتوای کیفی و پیوندهای خارجی قوی باشد، سریع‌تر به نتایج مطلوب دست می‌یابد. اما وب‌سایتی که نیاز به بازسازی اساسی دارد، زمان بیشتری برای بهبود نیاز خواهد داشت. سئو به وب‌سایت‌های خبری امکان می‌دهد تا فراتر از مخاطبان وفادار و همیشگی خود حرکت کرده و به طیف وسیع‌تری از کاربرانی دست یابند که فعالانه در جستجوی موضوعات خبری خاص یا اطلاعات عمومی هستند. از طریق بهینه‌سازی برای انواع مختلف «قصد جستجو» (Search Intent) – مانند جستجوهای اطلاعاتی کلی، جستجوی اخبار فوری، یا جستجوهای محلی – رسانه‌ها می‌توانند بخش‌های مختلفی از مخاطبان را هدف قرار دهند.

باید محتوای خود را اصلاح کنید و استراتژی درست و اصولی در این زمینه به کار ببرید. در زمان تولید محتوا باید به عوامل رتبه‌بندی که گوگل در تجزیه و تحلیل صفحات مدنظر قرار می‌دهد هم توجه کنید. اگر فکر می کنید کارهای زیادی را مراحل سئو سایت عنوان کرده ایم، چاره ای جز عادت کردن به آنها ندارید. چرا که تازه فعالیت خود در دنیای وب را شروع کرده اید و در کل سئو یک فرآیند زمان بر است و یک شبه به نتیجه نمی رسد.

زمانی که یک پروژه سئو دریافت می شود، سریعا آتوریتی این سایت و سایت های رقیب صفحه اول گوگل در کلمه کلیدی مربوطه بررسی می شود. باید حواستان باشد که عواملی وجود دارند که روی نتایج سئو سایت اثرگذار هستند. اینکه سئو سایت چقدر زمان می‌برد به مواردی مانند سن و اعتبار وب‌سایت، هر گونه جریمه‌ یا احیانا پنالتی که مانع از کسب رتبه آن شده باشد و همین‌طور رویکرد بلندمدت یا کوتاه‌مدت شما دارد. به کارهایی که خارج از سایتتان انجام می‌دهید که منجربه دیده‌شدن بهتر آن توسط موتورهای جستجو می‌شود، سئو خارجی می‌گویند. ازجمله مهم‌‌ترین اقدامات سئو خارجی می‌توان به استفاده از بک لینک و خرید رپورتاژ آگهی اشاره کرد. الگوریتم رنک برین Rank brain گوگل بر اساس قوائد یادگیری ماشین عمل می کند و گوگل در جدیدترین مقالات خود به کاربران پیشنهاد میدهد که در هر صفحه خود به خواسته کاربران بیشتری پاسخ دهند.

  • در واقع گوگل سایت شما را با ۴ نوع آدرس می‌شناسد و به کاربر نشان می‌دهد.
  • در فضای رقابتی دیجیتال کنونی، انفعال و نادیده گرفتن اصول سئو، به معنای پذیرش گمنامی و از دست دادن مخاطب در نقطه اصلی دسترسی او به اطلاعات است.
  • ارسال منظم و به‌روز نقشه سایت خبری از طریق Google Search Console، به گوگل کمک می‌کند تا از انتشار محتوای تازه مطلع شده و آن را سریع‌تر برای نمایش در نتایج جستجوی خبری در نظر بگیرد.

برای مثال، می‌توانید با SEMRush  به سادگی و دقت بالا رقیب خود را بررسی کنید. وب‌سایت‌های قدیمی‌تر سریع‌تر آپدیت می‌شوند، به خصوص اینکه این وب‌سایت‌ها لینک های ورودی بیش‌تری نسبت به رقبای جدیدتر خود دارند. به هر حال فراموش نکنید، وقتی محتوای صفحه‌ای را آپدیت می‌کنید یا اینکه تغییراتی در آن به وجود می‌آورید، باید منتظر خزش (کراول) مجدد صفحه توسط گوگل باشید. در همین حال، به یاد داشته باشید وقتی در مدت زمان کوتاهی لینک های ورودی زیادی داشته باشید، گوگل به طور خودکار محتاط می‌شود و حتی ممکن است فرض را بر استفاده از روش‌های سئو کلاه سیاه بگذارد. متأسفانه به طور دقیق نمی‌توان توضیح داد برای سئو یک سایت چقدر زمان لازم است، چرا که جواب سرراستی برای این سوال وجود ندارد.

بنابراین، باید زمان زیادی را به اجرای یک استراتژی محتوای خوب و موثر اختصاص دهید. اگر محتوای قوی و اثرگذاری تولید می‌کنید و روی آن هم تبلیغ می کنید، به مرور لینک های زیادی دریافت می‌کنید. از این رو، هر چقدر که دامنه‌ی شما قدیمی‌تر و معتبرتر باشد، سال به سال بک لینک های بیش‌تری هم می‌گیرد. تسمینو بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین پلتفرم سفارش رپورتاژ، بک لینک و تولید محتوا برای شماست تا بتوانید در زمانی کوتاه و به شکلی راحت کسب‌وکارتان را به همه معرفی کنید.

سئو خارجی به فعالیت هایی مانند بک لینک سازی اشاره دارد که در خارج از وب سایت شما انجام می شوند. بک لینک ها، لینک هایی هستند که از وب سایت های دیگر به وب سایت شما داده می شوند. در این مرحله، باید کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را شناسایی کنید. برای انجام این کار، می توانید از ابزارهای مختلفی مانند جت سئو، Google Keyword Planner، Ahrefs و SEMrush استفاده کنید. آنچه افراد در بدو ورود به وب سایت شما خواهند دید به بزرگی صفحه نمایش و پنجره مرورگر آنها بستگی خواهد داشت.

در سرچ کنسول گوگل می توانید به بخش Pages مراجعه کنید و وضعیت ایندکسینگ سایت را ببینید و حتی بررسی کنید که صفحات ایندکس نشده چه مشکلی داشته اند سپس برای ایندکس این آدرس ها استراتژی مناسبی بچینید. سئو تکنیکال دقیقاً همان مواردی را دربردارد که برای موتورهای جستجو پر اهمیت است و ما هم کل انتظارمان از سئو وبسایت، درک بهتر موتورهای جستجو از کلیت موضوعی وبسایت است. از طریق نرم افزارهای مدیریت پروژه سئو، می‌توانید تمامی اطلاعات، فایل‌ها و اسناد مرتبط با پروژه را به راحتی با تیمتان به اشتراک بگذارید.

همچنین یک نوار جستجو برای کمک به پیدا کردن سریع مطالب در دسترس کاربر قرار دهید. کیفیت خدمات سئو یکی از مهم‌ترین عواملی است که بر مدت زمان دستیابی به نتایج مطلوب تاثیر گذار است. انتخاب یک شرکت حرفه‌ای و باتجربه، می‌تواند به طور قابل توجهی روند بهبود سئو را تسریع کند.

Disavow links یکی از تکنیک‌های حذف لینک‌های بی‎‌کیفیت و البته حساس است؛ چون ممکن است به اشتباه بک لینکی را حذف کنید که باعث افت رتبه و در نهایت کاهش ترافیک شود. با کمک این ابزار می‌توان به گوگل گفت که کدام لینک‌ها برای ما مهم و مفید هستند و کدام لینک‌ها باید از طرف آن‌ها نادیده گرفته شوند. عناصری که حول محور تجربه کاربری (UX) می‌چرخند از اهمیت بالایی در سئو سایت برخوردارند. تجربه‌ای که برای بازدیدکنندگان خود ارائه می‌دهید، به گوگل نشان می‌دهد که آیا سایتتان درخواست جستجوی بازدیدکنندگان را برآورده می‌کند یا خیر. برای بازدیدکنندگان خود باید رابط کاربری آسان، طراحی وب ریسپانسیو و ساختار ساده را ارائه دهید. بیش از ۷۲ درصد مردم با استفاده از دستگاه‌های تلفن همراه جستجوهایشان را انجام می‌دهند؛ بنابراین باید مطمئن شوید که سایتتان واکنش‌گرا و سازگار با موبایل است.

زمان بندی اجرای فعالیت های سئو

این ابزار همانند گوگل سرچ کنسول به شما اجازه می‌دهد اطلاعات ترافیک و رتبه‌بندی و مشکلات سایت خود را ببینید. علاوه بر آن، Bing Webmaster Tools ویژگی‌های خیلی خوبی مانند ابزار تحقیق کلمات کلیدی داخلی دارد که بسیار کاربردی است. یکی از مهمترین مواردی که باید در استراتژی بازاریابی دیجیتال در نظر گرفت، سئو سایت است. سئو SEO یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو، فرایندی است که بر اساس آن می توان با بهینه سازی سایت و محتوای آن، سایت را در موتورهای جستجو ایندکس و رتبه بندی کرد که دنتیجه آن افزایش بازدید کننده ارگانیک سایت است.

سئو تکنیکال یا سئوفنی یکی از ضروری ترین فاکتورهای مورد نظر خزنده های گوگل در بر دارد چرا که هموار کردن مسیر برای index شدن کلیه صفحات وبسایت یکی از اصلی ترین موارد برای دریافت رتبه بالا در نتایج گوگل است. اگر سئو تکنیکال سایت اصولی و حرفه ای انجام شود علاوه بر رشد چشمگیر سایت مزایای زیر را هم در بردارد. فعال کردن گواهی SSL باعث می شود که از پروتکل HTTP به HTTPS سوئیچ کنید و آدرس های وبسایت شما با پروتکل HTTPS در دسترس باشند. اگر ssl سایت شما فعال نباشد زمان ورود به وبسایت هشداری مبنی بر ناامن بودن سایت نمایش داده خواهد شد که به شدت به سئو سایتتان آسیب خواهد زد.

زمانی هم هست که در یک رقابت ۵۰ سایت با صفحه اصلی خود حضور پیدا می کنند و یا اینکه صفحاتی که برای آن کلمه کلیدی تدارک دیده اند، از اصلی ترین لندینگ پیج های آن هاست و بیشترین بک لینک را دارد. گوگل برای بررسی اجرای درست استراکچر دیتا، ابزار Rich Result Test را در اختیار مدیران سایت قرار داده است تا ایرادات و مشکلات مرتبط با آن را پیدا کنند. متأسفانه هیچ جواب سرراستی برای این سوال ندارم؛ چرا که موتورهای جستجو و رقبا همیشه در حال تغییر و تحول هستند. نمی‌توان با هیچ خط‌کشی دقیقی گفت چقدر طول می‌کشد تا سئو به نتیجه برسد.

بهینه‌کردن لینک‌های داخلی

در فضای رقابتی دیجیتال کنونی، انفعال و نادیده گرفتن اصول سئو، به معنای پذیرش گمنامی و از دست دادن مخاطب در نقطه اصلی دسترسی او به اطلاعات است. همان‌طور که تجربه حاصل از کار با صدها وب‌سایت و اجرای هزاران پروژه سئو نشان می‌دهد، اقدام عملی و بهینه‌سازی فعالانه، کلید بقا و موفقیت رسانه‌های خبری در تحقق اهدافشان است. برای رسانه‌های خبری، سئو فراتر از اهداف بازاریابی معمول عمل می‌کند؛ این فرآیند با مأموریت اصلی روزنامه‌نگاری یعنی اطلاع‌رسانی به جامعه گره خورده است. دیده شدن در نتایج جستجو به معنای دسترسی به مخاطب است و دسترسی، لازمه تأثیرگذاری است.

عدم استفاده یا استفاده نادرست از این اسکیما می‌تواند شانس دیده شدن در این جایگاه‌های پربازدید را به‌طور قابل توجهی کاهش دهد. همچنین، استفاده از اسکیمای `Author` و `ProfilePage` می‌تواند به تقویت سیگنال‌های E-E-A-T برای نویسندگان کمک کند. این تگ درواقع به موتورهای جستجو نشان میدهد که وبسایت شما برای کدام منطقه جغرافیایی و برای کدام زبان باید نمایش داده شود.

بهینه‌سازی فنی وب‌سایت

استراتژی‌های سئویی معمولاً در یک بازه‌ی ۳ تا ۶ ماهه چیده می‌شوند و البته فرصت‌هایی هم برای بازبینی آنها در نظر گرفته می‌شود. برای تعیین سختی کلمه‌های کلیدی (Keyword Difficulty) ابزارهای متفاوتی در دسترس است. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. دامنه را می توان برای سال ها ثبت کرد، اما ممکن است وب سایت اخیراً راه اندازی شده باشد. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در این مرورگر برای دفعه‌ی دیگری که دیدگاهی می‌نویسم. در بخش HTTPS سرچ کنسول وضعیت آدرس های سایت همراه با پروتکل امن HTTPS را مشاهده میکنید اگر لینکی دچار اختلال باشد در این قسمت گزارشی مبنی براین مورد مشاهده خواهید کرد.

بهتر است سئوکار علت تخصیص بودجه به هر بخش را برای کارفرما در طول جلسات توضیح دهد زیرا جدای از هزینه های سئو که به عنوان دستمزد به سئوکار پرداخت می شود، نمی توان بودجه دقیقی را در قرارداد قید کرد. با استفاده از نرم افزارهای مدیریت پروژه سئو، می‌توانید وضعیت پروژه را در هر لحظه پیگیری کنید. این قابلیت به شما امکان می‌دهد تا به سرعت تغییرات و پیشرفت‌های پروژه را مشاهده کنید و در صورت نیاز اقدامات لازم را انجام دهید. با سرمایه‌گذاری در سئو، می‌توانید به نتایج بلندمدت و پایدار دست یابید و ترافیک ارگانیک با کیفیتی جذب کنید.

بهینه‌سازی دسته‌بندی سایت

به مجموعه اقداماتی که برای بهینه‌سازی صفحات درونی سایتتان انجام می‌دهید، سئو داخلی گفته می‌شود. بهینه‌سازی تصاویر، لینک‌سازی داخلی، تولید محتوا و توجه به هدینگ‌ها برخی از مهم‌ترین نکات سئو داخلی محسوب می‌شوند. چرا که از همان ابتدا می دانید مهم ترین صفحات هدف سایتتان کدامند و راحت تر می توانید کاربران را به آنها هدایت نمایید. بطور مثال اگر می خواهید یک صرافی ارز دیجیتال راه اندازی کنید، کلماتی مانند صرافی ارز دیجیتال، خرید ارز دیجیتال، خرید بیت کوین و خرید تتر می توانند در اولویت اول کلمات کلیدی شما قرار گیرند. اما برای یک وب سایت تازه کار، کار کردن بر روی این کلمات صحیح نیست؛ چرا که سختی بالایی دارند. بنابراین بهترین کار این است که از کلمات کلیدی طولانی (Long Tail Keywords) استفاده نماید.

این ایده خوبی است که از ابزارهای همکاری مناسب استفاده کنید تا کارها به خوبی پیش برود. به عنوان مثال، اینجا در سئو آلفا همه مشتریان مشاوره سئو ما آموزش سئو ما را می گذرانند. اگر مردم ارزش کاری را که انجام می‌دهید ندانند، پروژه‌ها می‌توانند به اشتباه و سریع پیش بروند. اگر تماس اولیه خیلی طولانی شد، مطمئن شوید که زمان دیگری را برای مصاحبه با سهامداران برای دریافت آنچه نیاز دارید تعیین کنید.

تولید محتوای سئو شده

خود گوگل هم پیشنهاد می کند که ساختار URL یک وب سایت باید تا حد امکان ساده باشد. URL های بیش از حد پیچیده و غیر ضروری در روند خزش سایت مشکل ایجاد میکنند. از آنجایی که وب سایت متعلق به شماست، انتخاب نوع ساختار به شما و حوزه کاریتان بستگی دارد. یکی از مهم‌ترین مراحل انجام پروژه‌ی سئو، تخمین زمان و هزینه‌ی پروژه است. باتوجه به اینکه پروژه سئو امری زمان بر و همچنین تجربی است، نمی توان به صورت دقیق زمان و هزینه‌ی آن را تخمین زد.

زمان بندی اجرای فعالیت های سئو

معمولاً توصیه می‌ شود که کسب ‌و کارها حداقل ۶ تا ۱۲ ماه بودجه را برای فعالیت‌ های سئو اختصاص دهند تا بتوانند نتایج مناسبی در زمینه سئو کسب کنند. فعالیت‌های سئو شامل مجموعه‌ای از اقدامات فنی، استراتژی‌ها، بهینه‌سازی محتوا و مدیریت روابط خارجی است. مدیریت پروژه کمک می‌کند تا این فعالیت‌ها به طور مرتب و منظم انجام شوند و هماهنگی بین تمامی اعضای تیم فراهم شود. از جمله مواردی که باید در ساختار وب سایت و سئو فنی به آنها توجه کرد، می‌توان به خزیدن و نمایه‌سازی، سرعت وب سایت و سازگاری با موبایل اشاره کرد. شما می‌توانید با آشنایی با ویژگی سایت‌های وردپرسی، از این قالب برای ساختار وب‌سایت خود در جهت بهبود سئو آن استفاده کنید.

این موارد شامل شناسایی کلمات و عباراتی است که افراد هنگام جستجوی اطلاعات مربوط به کسب و کار، محصولات یا خدمات شما استفاده می کنند. این دوره زمانی شامل ۳ تا ۶ ماه می‌شود که در آن، اثرات فعالیت‌های خارج از سایت مانند لینک‌سازی و اشتراک‌گذاری محتوا در شبکه‌های اجتماعی نیز دیده می‌شود. فعالیت‌های خارج از سایت مانند لینک‌سازی (Link Building) و اشتراک‌گذاری محتوا در شبکه‌های اجتماعی نیز تأثیر بسزایی در بهبود رتبه سایت دارند.

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، رفتار مخاطبان به‌طور اساسی تغییر کرده است. امروزه، اکثریت کاربران برای یافتن اخبار به موتورهای جستجو، عمدتاً گوگل، روی می‌آورند. ترافیک مستقیم به وب‌سایت‌ها کاهش یافته و کشف اخبار از طریق جستجو و شبکه‌های اجتماعی افزایش یافته است. این بدان معناست که سازمان‌های خبری باید مخاطبان خود را در جایی که حضور دارند، ملاقات کنند و آنجا به‌طور فزاینده‌ای، صفحه نتایج گوگل است. یکی از مهمترین موارد برای سئو یک صفحه و محتوا انتخاب درست کلمه کلیدی است.

اگر همچنان می‌پرسید سئو سایت چقدر زمان می‌برد و چرا؟ پاسخش در همین موارد بالا است. چون برای رسیدن به رتبه ۱ گوگل باید در همه این موارد از رقبای خودتان بهتر باشید و بهتر شدن در همه این‌ها، کاری وقت‌گیر و هزینه‌بر است؛ اما وقتی که به نتیجه برسد، ارزش و سودمندی آن را درک خواهید کرد. تیم وب داران با تکیه بر سه اصل آموزش , اجرا و مدیریت به صورت تخصصی در حوزه های طراحی سایت، سئو از سال ۱۳۹۴ فعالیت خود را با نام رایانه پویان آغاز کرد. سازگاری با موبایل یک فاکتور حیاتی در سئو است و می تواند تاثیر بسزایی در طول مدت و موفقیت یک پروژه سئو داشته باشد.

همچنین می‌توانید از نقشه‌ی راه پیشنهادی ما نیز برای سئوی سایتتان بهره ببرید. اگر وب سایت شما مکان جغرافیایی خاصی را هدف قرار می دهد، ممکن است بهبود رتبه بندی سئو در آن مکان بیشتر طول بکشد. این به این دلیل است که موتورهای جستجو ارتباط وب سایت را با مکانی که آن را هدف قرار داده است در نظر می گیرند. استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای اشتراک‌گذاری محتوا و جذب کاربران جدید یکی از روش‌های مؤثر در بهبود رتبه سایت است. با افزایش ترافیک و بازدیدکنندگان از طریق شبکه‌های اجتماعی، موتورهای جستجو به وب‌سایت شما امتیاز بیشتری می‌دهند.

یکی از راه‌های افزایش سرعت سایت این است که همراه با استفاده از تکنیک‌ فشرده‌سازی کدهای جاوا اسکریپت و css، کش سایت خود را نیز فعال کنید. باید در ابتدا مطمئن شوید که معماری و ساختار آدرس صفحه‌ وب‌سایت شما کاملا برای کسب رتبه‌های بالا بهینه‌سازی شده‌اند. انتخاب طراحی مناسب برای موبایل در این سال ها اهمیت بیشتری پیدا کرده است؛ چراکه بیش از نیمی از جستجوهای اینترنتی از طریق تلفن‌های همراه انجام می‌گیرند.

مدیریت فایل robot.txt بسیار مهم است

فرقی ندارد صفحه نمایش دستگاه کاربر چه اندازه‌ای دارد؛ چون با طراحی ریسپانسیو، تمام المان‌های سایت به صورت منظم و استاندارد نمایش داده می‌شوند. با وجود الگوریتمی به نام Mobile First Index، بسیاری سایت‌ها اول برای نسخه موبایل و سپس نسخه دسکتاپ طراحی شده‌اند. برای تست این ویژگی روی سایت خود می‌توانید از Google Mobile Test استفاده کنید و نمای دقیق سایت خود را در سایزهای مختلف بر اساس استانداردهای گوگل ببینید. برای اینکه ببینید آیا گوگل توانسته تمام صفحات سایت شما را برای ایندکس پیدا کند یا نه، می‌توانید با ابزارURL Inspection سرچ کنسول این موضوع را برای هر URL بررسی کنید. با این امکان می‌توانید تست کنید که آیا صفحه شما قابلیت ایندکس‌شدن را دارد یا نه و اینکه گوگل‌بات‌ چگونه صفحه سایت شما را می‌بیند.

تعهدات سئو کار در قرار داد

به شما قول می‌دهیم اگر صبر و حوصله انجام اقدامات مورد نیاز را داشته باشید، مطمئناً نتایج را خواهید دید و فراتر از انتظاراتتان ظاهر می‌شوید. اکثر کسب‌وکارها پس از ۶ ماه کار مداوم سئو، متوجه دستاوردهای بزرگ آن می‌شوند. مسلما روش‌هایی برای کمک به سایتتان جهت کسب نتایج سریع وجود دارند؛ اما این روش‌ها به شما برای دستیابی به رشد پایدار در درازمدت کمک نمی‌کنند. این تاکتیک‌ها به عنوان “تاکتیک‌های کلاه سیاه” شناخته می‌شوند که پیروی از آن‌ها منجر به جریمه‌های سنگین از سوی گوگل می‌شود. در سئو به غیر از مواردی که میزان رقابت بسیار کم است، نمی توانید انتظار نتایج سریع را داشته باشید.بنابراین برای موفقیت در سئو، باید برنامه و استراتژی داشت.

سئو تکنیکال به فاکتورهای فنی سئو مانند سرعت بارگذاری وب سایت، ریسپانسیو بودن و ساختار URL ها می پردازد. پس اگر می‌خواهید به وضعیت سئویی سایتتان زودتر سروسامان بدهید، حواستان به سرعت بارگذاری آن باشد. در مقایسه با دیگر روش‌های بازاریابی دیجیتال، مثل اجرای تبلیغات کلیکی یا استفاده از تبلیغات گوگل ادز، سئو سایت یک کار زمان‌بر است.

صفحات ایندکس‌نشده و غیرریسپانسیو یا صفحاتی که از نظر کیفیت محتوایی برای کاربر مناسب نیست، باید حذف یا ریدایرکت شوند. بررسی ماهانه صفحات از نظر کیفیت محتوا و برنامه‌‌ریزی برای به‌روزرسانی مطالب کمک می‌کند تا با این پدیده زشت مقابله کنید. قبل از اینکه بخواهید به سوالاتی از قبیل اینکه “سئو سایت چقدر طول می کشد” پاسخ دهید، پیش از هر چیزی باید مشکلاتی که قبلا داشته‌اید را برطرف کنید.

با مانیتورینگ و پیگیری فعالیت‌ها، می‌توانید از تغییرات الگوریتم‌های موتورهای جستجو آگاه شوید و استراتژی‌های خود را بر اساس آن به‌روز کنید. قطع فعالیت‌های سئو، حتی پس از دستیابی به نتایج مطلوب، می‌تواند به تدریج منجر به کاهش رتبه‌های سایت شود. زیرا موتورهای جستجو به طور مداوم الگوریتم‌های خود را به‌روزرسانی می‌کنند و رقبا نیز برای پیشی گرفتن از دیگران، بهینه‌سازی سایت خود را ادامه می‌دهند. بنابراین، برای حفظ و بهبود رتبه‌بندی در نتایج جستجو، لازم است به طور مداوم به سئو پرداخته و سایت را با تغییرات بازار و الگوریتم‌ها همگام نگه داشت. میزان بازدیدکنندگان و مدت زمانی که آن‌ها در سایت می‌گذرانند، سیگنال‌های قدرتمندی را به موتورهای جستجو ارسال می‌کند.

همچنین در نظر داشته باشید که همه لینکها به صورت یکسان ایجاد نمی‌شوند و لینک‌هایی که از کیفیت و اعتبار بالاتری برخوردار هستند، می‌توانند سریع‌تر رتبه‌بندی شوند. شکی نیست که می‌توانید با تجزیه و تحلیل رقبای خود اطلاعات ارزشمند زیادی به دست آورید، به خصوص اگر رقبای شما در نتایج خوب موتورهای جستجو باشند. هر چند هیچ‌وقت نمی‌توانید به استراتژی و نحوه عملکرد آن‌ها دست پیدا کنید، اما درک خوبی از استراتژی سئو آن‌ها مانند کلمات کلیدی، الگوها و روش‌های جدید به دست خواهید آورد.

هر کسی که این کار را انجام می‌دهد، مطمئن شوید که فرآیندهای مدیریت زمان خوبی را اجرا می‌کنید تا به موقع ارائه دهید و نقاط عطف را در طول مسیر دنبال کنید. هر زمان که یک پروژه سئو جدید را شروع می کنید یابا مشتری قرار داد جدیدی را امضا می کنید، یک تماس اولیه داشته باشید که این کار را انجام می دهید. برای واضح بودن، من نمی گویم که محصولات قابل تحویل شما باید برای هر مشتری یا پروژه سئوی یک شکل باشد. به این ترتیب، هر بار که قرار داد جدیدی را امضا می کنید یا یک پروژه سئو جدید را شروع می کنید، چرخ را دوباره اختراع نمی کنید. علاوه بر اون موضوع فقط لینک نیست؛ تبلیغات رسانه ای و … هم میتونن با قدت خیلی زیادی این پروسه رو تسریع ببخشن و بهتره که اصلا سئو سایت خودتون رو به این شکل نگاه نکنید.

اگر تیمی را مدیریت می کنید، مطمئن شوید که همه به طور منظم گرد هم می آیید تا کارهایی را که انجام داده اید و یاد گرفته اید با یکدیگر به اشتراک بگذارید. و همچنین از هر فرصتی برای آموزش در طول مسیر استفاده می کنیم، به عنوان مثال، در  سئو آلفا، تماس هایمان و غیره. سئو یکی از مواردی است که اگر فردی تجربه کمی با آن داشته باشد، به نظر می رسد زبان متفاوتی است. هر کدام شامل ده‌ها مرحله با کارهای مبتنی بر زمان است که معمولاً از مشتری به مشتری تغییر نمی‌کنند. هر چیزی که بارها و بارها استفاده می کنید، برای صرفه جویی در زمان، یک الگو برای آن ایجاد کنید و یا خودکار کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا