روش پیدا کردن کلمات کلیدی لانگ تیل جواد یاسمی
با بهبود تجربه کاری کاربری و ارائه محتوای موردنیاز، شما احتمالاً بازدیدکنندگان را به مدت بیشتری به وبسایت خود جذب خواهید کرد. همچنین، طولانی بودن زمان بازدیدکنندگان در وبسایت شما نشان از ارزش و کیفیت محتوای شماست که این نیز به بهبود سئو و رتبهبندی وبسایت کمک میکند. با تمرکز بر لانگ تیل کیوردها، شما به راحتی میتوانید به نیازهای دقیق کاربران پاسخ دهید و محتوا یا محصولات مرتبط را ارائه کنید.
به بخش «جستجوی تجزیه و تحلیل» بروید و در آنجا مشاهده کنید که کاربرانتان با چه کلمات کلیدی، به سمت کلیک کردن راهنمایی میشوند. اگر یک کلمه کلیدی دو یا سه تایی در گوگل جستجو کنید و به انتهای صفحه نتایج بروید، میبینید که قسمتی با عنوان “جستجوهای مربوط به” وجود دارد. در این قسمت، گوگل با نشان دادن سوالات و عبارات مرتبط، شما را یاری میکند!
مفهوم کلمات کلیدی دم دراز
فهرست مطالب
البته قرار نیست هر عبارتی که کمتر از ۱۰ بار در ماه جستجو میشوند، جزو کلمات کلیدی طولانی قرار گیرد. قرار گرفتن یک عبارت در دسته کلمات کلیدی طولانی بستگی به حجم جستجوی موضوع کلی آن دارد. در واقع کلمات کلیدی طولانی نه بر اساس طول آنها، بلکه بر اساس حجم جستجو مشخص میشوند. یکی از مهمترین اهداف در سایتها، به ویژه سایتهای تجارت الکترونیک، نرخ تبدیل (میزان تبدیل شدن بازدیدکنندگان به مشتری) است. این مساله از آن جهت مهم است که همواره میزان نرخ تبدیل میتواند فروش و سوددهی را برای سایتها ایجاد کند. از آنجا که کلمات کلیدی دنبالهدار، کاربران هدفمند را به سمت سایت جذب می کند، میزان فروش را نیز افزایش میدهد.
عوامل رتبهبندی در سئو
هر کلمه کلیدی هدف خاصی دارد و باید در گروههای مرتبط دستهبندی شود. این کار، درک بهتر نیت کاربر و امکان برنامهریزی دقیقتر برای تولید محتوا را فراهم میآورد. جستوجوی هدفمند زمانی اتفاق میافتد که کاربر به دنبال دسترسی به یک سایت خاص است. عباراتی مانند اسنپفود یا پارسپک، نشاندهنده جستوجوی هدفمند هستند.در این نوع جستوجوها، هدف شما معرفی دقیق و مشخص سایت مورد نظر کاربران است.
به همین دلیل است که به شما پیشنهاد میکنیم در مراحل آغازین استراتژی سئو خود سراغ “کلمات کلیدی طولانی ” هم بروید تا به نتایج بهتری دست پیدا کنید. رنگ فایند چند حالت مختلف برای تحقیق کلمات کلیدی در اختیار سئوکارها قرار میدهد تا بر اساس آن استراتژی محتوایی سایت خود را تهیه نمایند. جستوجوهای مرتبط گوگل و پیشنهادات گوگل برای ایده کلمات دمدراز بسیار روش عالی است. استفاده از ابزارهایی مانند گوگل ترندز، گوگل سرچ کنسول و keyword tool هم یکی دیگر از تکنیکهای پیداکردن لانگ تیل کیورد است.
همچنین، کاربرانی که در جستجوی لانگ تیل کیوردها هستند، اغلب به مرحله خرید نزدیکتر هستند و احتمال تبدیل شدن به مشتریان واقعی بیشتر است. در تصویر زیر بدن این دایناسور، رقابت در کلمات کلیدی طولانی (خاص) و عمومی(کوتاه) را نشان می دهد. کلمات کلیدی دم دراز و خاص برای کاربران، نتایج تخصصی تر بدست می آورند. از سوی دیگر، رقابت بین آنها کمتر است و احتمال اینکه با آنها در گوگل سریعتر رتبه کسب کنید، بیشتر است.
امکان جستجوی محلی از دیگر مواردی است که گوگل ترندز در اختیار شما قرار می دهد. یعنی می توانید با استفاده از گوگل ترندز میزان جستجوی عبارت کلیدی مورد نظر خود را در شهر و یا کشورهای مختلف مشاهده کنید. گوگل ترندز شهرها و مناطقی که علاقهمندی بیشتری به کلمه مورد نظر شما داشتهاند را نشان میدهد. در ادامه به صورت کامل تری ابزارهای پیدا کردن لانگ تیل کیورد را معرفی کرده ایم. بنابراین هنگام انتخاب کلمات کلیدی بایستی، رقبای خود را نیز در نظر بگیرید و عملکرد خود را نسبت به آنها بهبود دهید.
برای مثال اکثر افرادی که اسنک را سرچ میزنند طرز تهیه آن را می خواهند. کسانی که long tail را سرچ می کنند به دنبال اطلاعات جزئی تر و یا احتمالا خرید یک محصول هستند. وقتی کسی “خرید اسنک کالباس مرغ” را سرچ میزند که یک Long Tail Keywords قطعا به دنبال خرید است. همهی این کلمات کلیدی لانگ تیل هستند و در جستجوهای خاصی استفاده میشوند. به طور مثال، کسانی که به دنبال یک رستوران گیاهخواری در وسط شهر لس آنجلس هستند، کلمه کلیدی “best vegan restaurant in downtown Los Angeles” را جستجو خواهند کرد. به همین ترتیب، کسانی که به دنبال لباسهای ارگانیک برای نوزادان میگردند، کلمه کلیدی “organic baby clothes made in USA” را جستجو خواهند کرد.
بررسی و تحلیل کلمات کلیدی استفاده شده توسط رقبا و رتبهبندی آنها در موتورهای جستجو میتواند به شما ایدههایی برای لانگ تیل کیوردها بدهد. در نیشها و حوزههای کمرقبا فعالیت کنید و کلمات کلیدی منحصر به فرد را شناسایی کنید. آمار نشان می دهد که تمایل افراد برای جست و جوی کلمات کلیدی طولانی بیشتر از کلمات کوتاه است و ۷۰% آنها کلمات طولانی را جست و جو می کنند. Long Tail Keywords می توانند ترافیک سایت شما را زیر رو کنند و باعث افزایش جذب مشتریان واقعی برای شما شوند.
به شما کمک می کند برای جستجوی معنایی، مکالمه و صوتی بهینه سازی کنید
برای استفاده بهینه از این کلمات کلیدی، باید کلمات دقیق و مرتبط با محتوای وب سایت خود را انتخاب کنید و از آنها در عنوانها، متنها، آدرسها و برچسبهای وب سایت خود استفاده کنید. با این کار، موتورهای جستجو به راحتی محتوای وب سایت شما را در نتایج جستجو قرار خواهند داد و به شما کمک خواهند کرد تا بیشترین نتیجه را از وب سایت خود بگیرید. در دنیای دیجیتال امروز، بهبود رتبهبندی سایت در موتورهای جستجو یکی از مهمترین اهداف هر کسبوکار آنلاین است. استفاده از لانگ تیل کیورد یا کلیدواژههای بلند، یکی از استراتژیهای موثر در بهبود سئو وبسایت و جذب ترافیک هدفمند است.
استفاده از کلمات کلیدی طولانی در محتوای سایت شما باعث بهبود رتبه سئویی صفحههای شما در موتورهای جستجو میشود. کلمات کلیدی طولانی کمتر جستجو میشوند و در نتیجه کمترین رقابت برای رتبهبندی در موتورهای جستجو دارند. این به معنی این است که شما با استفاده از کلمات کلیدی طولانی، میتوانید در بخشهای صفحه اول موتورهای جستجو قرار گیرید. در کل، استفاده از کلمات کلیدی طولانی، باعث بهبود تجربه کاربری، افزایش بازدید و افزایش فروش در کسب و کار شما شود. با این حال، باید توجه داشت که استفاده از کلمات کلیدی طولانی تنها کافی نیست، بلکه باید به دقت و با رعایت معیارهای بهینهسازی، از آنها استفاده کرد.
تمامی کسب و کارهای تحت وب برای افزایش فروش و بازدید توسط کاربران، لازم است در اولین صفحات جستجو گوگل ظاهر شوند. یکی از مهمترین اقداماتی که به افزایش سئو سایت کمک می کند، تولید محتوا مفید و کاربردی برای کاربران است. استفاده از کلمات کلیدی دم دراز یا لانگ تیل کیورد در محتوا، به بهبود سئو سایتتان کمک می کند. سئوی کلمات کلیدی لانگ تیل تکنیکی برای ایجاد ترافیک وب سایت ارگانیک با ارزش بالا است.
منظور از نرخ تبدیل تعداد مشتریان بالقوه ای است که پس از بازدید از سایت شما به مشتریان بالفعل تبدیل می شوند. استفاده از لانگ تیل کیوردها ممکن است نیاز به ایجاد محتوای متنوع تر در وبسایت شما را ایجاب کند. برای هر لانگ تیل کیورد ممکن است بخواهید یک صفحه مخصوص را برای آن ایجاد کنید، که این به مدیریت و تولید محتوا اضافی نیاز دارد. با هدف جستجو، میتوانید عبارتهایی را شناسایی کنید که نشاندهنده قصد خریدار هستند (به عنوان مثال، خرید ۱۵۰ سکه کلکسیونر کانادا) و نیاز به اطلاعات اضافی (مانند نحوه هدفگیری کلمات کلیدی دم بلند). در ابتدای کار سئو سایت گفته میشود بیشتر تمرکزتان را بر روی کلمات لانگ تیل قرار دهید تا سریعتر نتیجه بگیرید. کلمات لانگ تیل جایگاه گرفتن در آن سریعتر بوده و ثانیا نرخ تبدیل آن نسبت به کلماتی که هدف کاربر مشخص نیست بیشتر هست.
پیشنهادات گوگل
این کلمات برای کسبوکارهایی که متمرکز بر محصولات و خدمات فصلی مانند آژانسهای مسافرتی و سایتهای تخفیفی، حائز اهمیتاند. فرایند کیورد تارگتینگ این کلمات، چند ماه قبل از فصل موردنظر شروع میشود تا سایت، بهموقع در نتایج جستوجو رتبه بگیرد. این نوع کلمات حداقل از ۳ واژه یا بیشتر تشکیل شده و جزئیات بیشتری در مورد یک موضوع ارائه میدهند. کفش ورزشی مناسب دویدن، بهترین موبایل سامسونگ برای عکاسی و تور ارزان کیش با هتل ۵ ستاره، از جمله کلمات کلیدی بلند به شمار میآیند. کلمات کوتاه برای برندهای بزرگ و سایتهایی با قدرت دامنه بالا مناسباند.
فروشگاه ساز
این کلمات کلیدی، شامل عبارات و جملات بلندتر از کلمات کلیدی ساده و مختصر مانند “رستوران” و “ماشین” هستند. اگر به دنبال معنی تحت الفظی کلمات لانگ تیل باشید به عبارت کلمات دم دراز میرسید. دلیل آن نموداری هست که نسبت سرچ به سختی کلمات را نشان می دهد که شبیه به دایناسوری هست که سرش در بخش کلمات کوتاه و سخت هست، دم درازش در بخش کلمات بلند و آسان می باشد. کلمات کلیدی کوتاه (short-tail) جستوجوهای عمومی و رقابت زیادی دارند. کلمات کلیدی بلند (long-tail) خاصتر بوده و در معرض رقابت کمتر و تبدیل بالاتری قرار میگیرند. این نوع کلمات به طور معمول بیشترین حجم جستوجو را دارند؛ زیرا کاربران زیادی آنها را سرچ میکنند.
لینکسازی چیست؟ آموزش لینکسازی حرفهای برای بهبود سئو
استفاده از منابع مرتبط، مانند بلاگها، وبینارها، کتابها و منابع آموزشی میتواند به شما کمک کند تا اطلاعات بیشتری درباره نیازها و تمایلات مشتریان دریافت کنید. این منابع ممکن است لیستی از لانگ تیل کیوردهای مرتبط را ارائه کنند که میتوانید از آنها برای بهبود استراتژی کلمات کلیدی خود استفاده کنید. هم اکنون ، اگر استراتژی سئوی طولانی مدت نداشته باشید، نتیجه خوبی نخواهید گرفت. تحقیق در مورد فرصت های کلمات کلیدی طولانی، هدف قرار دادن کلمات کلیدی کم رقابت با نرخ تبدیل بالا و استفاده از کلمات کلیدی طولانی برای تقویت محتوای خود هرگز آسان نبوده است. استفاده از اصطلاحات و عبارات کلیدی خاص و طولانی مربوط به محتوایتان به شما کمک میکند تا ترافیک بیشتری را به صفحات خود هدایت کنید. از آنجایی که عبارت کلیدیتان ارتباط بیشتر و دقیقتری با خود محتوایتان دارد.
زمانی که نیاز به جذب مخاطب هدفمند دارید یا رقابت در حوزه کاری شما شدید است، میتواند نقش کلیدی در موفقیت شما ایفا کند. آموزشهای حرفهای ما شامل دورههای آموزش سئو و محصولات آموزشی سئو (وبینار، کتاب و فیلم، همایش و کارگاه) است.کار دیگر ما در آکادمی سئو سفینه؛ تولید ابزارهای سئو است. سپس در کادر جستجو، عبارت مورد نظر خود را به منظور مشاهده رتبهبندی آن وارد کنید.
چرا؟ چون همه برندهای بزرگ فروش کفش روی این واژه سرمایهگذاری کردهاند. اما اگر به سراغ کلمات کلیدی طولانی حول موضوع بیت کوین و رمزارزها بروید، شانس رتبه گرفتنتان زیاد میشود. برای مثال عبارتهایی مثل «چگونه در باینانس بیت کوین بخریم» رقابت کمتری دارند و سایتهای تازه کار راحتتر میتوانند روی آنها رتبههای بالا را بست آورند. این بدان معناست که شما میتوانید کلمات کلیدی طولانی مناسب برای محتوای خود پیدا کنید. از ابزار برنامه ریزی کلمات کلیدی برای ایجاد لیستی از کلمات کلیدی اولیه استفاده کنید اما سعی کنید از گوگل ادوردز دوری کنید.
- اساسا حجم جستجو مهمترین معیار انتخاب کلمات کلیدی دم بلند میباشد که تاثیر مستقیم در افزایش اعتبار و رتبههای صفحات وب سایتها دارد.
- استفاده از کلمات کلیدی بلندتر موجب افزایش نرخ تبدبل این کلمات می شود.
- استفاده از لانگ تیل کیورد یا کلیدواژههای بلند، یکی از استراتژیهای موثر در بهبود سئو وبسایت و جذب ترافیک هدفمند است.
- لانگ تیل کیوردها به عنوان راهکاری موثر در این زمینه به شهرت رسیدهاند.
- چون عبارت کلیدی شما ارتباط دقیقتر و بیشتری با خود محتوای شما دارد.
- Long Tail Keywords می توانند ترافیک سایت شما را زیر رو کنند و باعث افزایش جذب مشتریان واقعی برای شما شوند.
با ارائه محتوای دقیق و متناسب با جستجوی کاربران، احتمال تبدیل آنها به مشتریان واقعی و انجام عملیات مورد نظر شما بالا میرود. کلمات کلیدی لانگ تیل (دم دراز، چند سیلابی یا طولانی) عبارات قابل جستجوی بسیار هدفمندی هستند که به طور مشخص بسیار به هدف مخاطب نزدیک هستند. این کلمات کلیدی معمولاً دارای حجم جستجوی کم، رقابت کم و نرخ تبدیل بالا هستند. حالا کلمه کلیدی طولانی چیست؟ فرض کنید مقاله ای در مورد اسنک سالم برای کودکان نوشته اید، آن را با عبارت “اسنک سالم برای کودکان” بهینه سازی می کنید. این عبارت های کلیدی که بلندتر هستند را کلمات کلیدی دم بلند یا کلمات کلیدی Long Tail می گوییم که این کلمات از سه یا چهار کلمه تشکیل می شوند. انتخاب کلمه کلیدی تاثیر زیادی در رتبه شما دارد و ابزارهای انتخاب کلمات کلیدی متنوعی وجود دارند که برای کیورد ریسرچ به شما کمک می کنند.
روش دیگر برای یافتن کلیدواژههای دم بلند عالی، استفاده از ابزار Keyword Magic Tool در Semrush است. ترکیباتی مانند لباس زمستانی ترند ۲۰۲۵، تور نوروزی ترکیه و تخفیفهای بلکفرایدی (Black Friday) نمونهای از کلیدواژههای فصلیاند. به عبارت دیگر ۹۵ درصد عبارتهایی که ماهانه در گوگل جستجو میشوند، کمتر از ۱۰ بار مورد جستجو قرار میگیرند.
در این مقاله، به بررسی دقیق اهمیت کلمات کلیدی طولانی و نحوه استفاده از آنها برای بهینهسازی سئو وبسایت شما میپردازیم. استفاده از کلمات کلیدی دم دراز یا long tail keywords در محتوا، به بهبود سئو سایتتان کمک می کند. میدانیم که سئو وبسایت اهمیت زیادی برای افزایش فروش و بقای کسبوکار ما دارد. برای اینکه بتوانیم سئو وبسایت خود را بهبود دهیم باید فعالیتهایی انجام دهیم. یکی از این فعالیتها استفاده از کلمات کلیدی طولانی یعنی همان لانگ تیل کیوردها است.
به همین دلیل باید از عباراتی در محتوا استفاده کرد که کاربر آن را جستجو می کند. جهت طراحی سایت و راه اندازی کسب و کار آنلاین خود در بستر اینترنت فرم زیر رو پر کنید. در عصر ارتباطات موتورهای جستجو و نحوه عملکرد آنها آشنایی کامل دارند و از تجارب آنلاین برای تصمیمگیریهای خود استفاده میکنند.
از تعریف Keyword Targeting گرفته تا دستهبندیهای مختلف کلمات کلیدی و انواع نیتهای جستوجو، همهی این موارد در کنار هم به شما کمک میکنند تا بهترین تصمیمات را برای انتخاب کلمات کلیدی اتخاذ کنید. به یاد داشته باشید که برای گرفتن بهترین نتیجه از این استراتژی، باید بهطور مداوم نتایج جستوجوی گوگل را بررسی کنید. با استفاده از ابزارهای موجود مانند Ahrefs، SEMrush و Google Keyword Planner، میتوانید به تحلیل دقیق کلمات کلیدی و رقبا بپردازید. در نهایت با ایجاد محتوای بهینه و هدفمند، بهترین نتایج را در جستوجوها به دست میآورید. ابزار کیورد پلنر گوگل همانطور که برای تحقیق کلمات کلیدی کاربرد زیادی دارد، میتواند برای پیدا کردن کلمات کلیدی طولانی هم استفاده شود.
سطح رقابت (Competition Level)
لانگ تیل کیورد (Long Tail Keywords) در فارسی به معنی کلمات کلیدی طولانی است و به آنها کلمات کلیدی دم بلند یا کلمات کلیدی دنبالهدار نیز گفته میشود. لانگ تیل کیوردها عباراتی هستند که معمولا از چندین کلمه تشکیل میشوند. کلمات کلیدی طولانی نرخ تبدیل بالایی دارند و باعث افزایش فرش میشوند. کلمات کلیدی طولانی نشاندهندهی هدف اصلی کاربر از سرچ کردن هستند به همین دلیل احتمال اینکه به مشتری شما تبدیل شوند زیاد است.
چگونه کلمات کلیدی طولانی (Long Tail Keywords) را پیدا کنیم ؟
همانطوری که در بخش پیشین دیدیم بحث رقابت و هدایت مخاطبان اهمیت بسیاری در دنیای بازاریابی دیجیتال دارد. فرض کنید که به تازگی وبلاگی در مورد ارزهای دیجیتال راهاندازی کردهاید. کلمات کلیدی محبوب زیادی با حجم جستجوی بالا وجود دارند که میتوانند به طور بالقوه ترافیک زیادی به وبلاگ شما هدایت کند. متا توضیحات یکی از مهمترین بخشهای بهینهسازی محتوا است که بر نرخ کلیک (CTR) تاثیر مستقیم دارد. با استفاده از کیورد های دم بلند در متا توضیحات، میتوانید محتوای خود را جذابتر و مرتبطتر برای کاربران جلوه دهید.
از آنجا که این عبارتها بر اساس جستجوهای کاربران در گوگل پیشنهاد میشود، خیالتان بابت میزان جستجوی آنها راحت خواهد بود. اما در مورد کلمات کلیدی طولانی شما با یک موضوع مشخص مواجه هستید که پاسخ دقیق و روشنی دارد، تولید محتوا برای چنین موضوعاتی حد و حدود مشخصی دارد و نیاز به پوشش موضوعات فرعی ندارد. علاوه بر این کلمات کلیدی طولانی مختلفی وجود دارند که محتوای آنها بسیار شبیه به هم است.
کلمات کلیدی بلند به راحتی می توانند باعث افزایش خرید محصولات سایت فروشگاهی توسط کاربران شود. بنابراین با داشتن استراتژی درست و کلمات کلیدی مفید می توان به موفقیت بالا در کسب رتبه برتر و فروش بالای محصولات دست پیدا کرد. هرچه کلمه کلیدی شما از تعداد کلمات بیشتری تشکیل شده باشد، احتمال کسب رتبه از آن بیشتر است. استفاده از کلمات کلیدی بلندتر موجب افزایش نرخ تبدبل این کلمات می شود. اگر سایت شما یک سایت فروشگاهی باشد، افزایش نرخ تبدیل مهم ترین موضوعی است که باید به آن پرداخته شود.
آکادمی دی ام روم، مرجع حرفهای برای آموزشهای تخصصی دیجیتال مگ سئو مارکتینگ، طراحی وبسایت، سئو، و راهاندازی کسبوکارهای اینترنتی است. با ارائه دورههای جامع، کاربردی و پشتیبانی مستمر کمک میکنیم تا در مسیر رشد پایدار گام بردارید. Ubersuggest یک ابزار جذاب کلمات کلیدی است که دادههای Google Keyword Planner و همچنین “جستجوهای مرتبط با” گوگل را گردآوری میکند.
بدون استفاده از واژههای کلیدی طولانی، وبسایت شما ممکن است در میان وبسایتهای دیگر گمشود. لذا باید تلاش کنید تا گوگل و کاربران بهطور خاص به وبسایت شما اعتماد کنند. استفاده از واژههای کلیدی طولانی میتواند خدمات و محصولات منحصربهفرد شما را به مخاطبان نشان دهد و بهبود رتبه وبسایت شما در نتایج جستجوی گوگل را ممکن سازد. هر کلمه کلیدی طولانی ممکن است ترافیک وبسایت شما را افزایش ندهد اما با استفاده از تعداد بیشتری از کلمات کلیدی طولانی، میتوانید ترافیک جستجوی خود را بالا ببرید.
به طور کلی، استفاده از لانگ تیل کیوردها به شما کمک میکند تا رتبه بالا در موتورهای جستجو، جذب ترافیک مستهدف و بهبود نرخ تبدیل و فروش را تجربه کنید. این استراتژی میتواند در بهبود کسب و کار آنلاین شما تأثیر قابل توجهی داشته باشد. کلمات کلیدی دم بلند عبارتهایی هستند که خاص تر (و معمولاً طولانی تر) از کلماتی هستند که به صورت استاندارد جستجو می شوند.
یکی از اصلیترین مزایای استفاده از کلمات کلیدی دم دراز، بهبود رتبهبندی سایت شما در نتایج جستجوی موتورهای جستجو است. بدین ترتیب، با استفاده از کلمات کلیدی دم دراز، میتوانید به راحتی در نتایج جستجو بهترین رتبه را کسب کنید و بدین ترتیب ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید. کلمات کلیدی دمدراز به ویژه برای خردهفروشی ارزشمند هستند چرا که نرخ تبدیل بالایی دارند. این به آن معناست که درصد بالایی از مخاطبانی که از طریق جستجوی این عبارات به صفحات هدف میرسند میتوانند تبدیل به مشتریان بالفعل شوند. به طور کلی لانگ تیل کیورد نود و دو درصد از لغات کلیدی تایپشده در موتورهای جستجو را شامل میشود و از این رو در مقایسه با دیگر همتایان معمولیش رتبهبندی بالاتری را به خود اختصاص میدهد.
استفاده از لانگ تیل کیوردها بهبود سئو و رتبهبندی وبسایت شما را نیز به همراه دارد. زیرا با تمرکز بر کلمات کلیدی طولانیتر و دقیقتر، شما محتوای مرتبط و ارزشمندی را برای مخاطبان فراهم میکنید. این باعث میشود موتورهای جستجو شاهد ارائه محتوای خوب و کاربردی توسط وبسایت شما باشند و احتمال رتبهبندی بالا در نتایج جستجو را افزایش دهید. در نتیجه، کلمات کلیدی دم دراز، یکی از روشهای مهم سئوی وب سایت است که به شما کمک میکند در برابر رقبای خود در نتایج جستجو بهترین جایگاه را بگیرید.
برای این کار، میتوانید از قسمت “جستجوی مرتبط” یا “پیشنهادهای جستجو” در نتایج جستجو استفاده کنید. استفاده از کلمات کلیدی طولانی مشابه استفاده از کلمات کلیدی کوتاه است. شما باید در متن محتوای خود به تعداد استاندارد از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید. استفاده از ترتیبهای مختلف کلمات لانگ تیل کیوردها در متن باعث میشود رتبه صفحه شما در نتایج جستجو افزایش پیدا کند. استفاده از کلمات کلیدی طولانی در عنوان (Title) مقاله باعث میشود کاربران با خواندن آن وارد وبسایت شما شوند. در نتایج جستجوی گوگل اولین چیزی که کاربران میبینند عنوان مقالهی شما است پس وجود لانگ تیل کیورد در عنوان مقاله ضروری است.
بنابراین می توان گفت گوگل هم علاقه بیشتری به کلمات کلیدی طولانی دارد؛ چرا که هدف گوگل رساندن مخاطب به هدفش است که این امر با استفاده از long tail keywords امکان پذیر است. این یعنی صفحه نتایج گوگل عمدتا با مطالب سایتهای مشهور درباره آن عبارت پُر میشود و برای سایتهای تازه وارد فضای کمی برای حضور وجود ندارد. لانگ تیل کیورد ها (Long Tail Keywords) یا همان کلمات کلیدی دنبالهدار، عبارتهایی هستند که شامل ۳ یا بیشتر از کلمات مشترک است.
چون علاوه بر اینکه باید چندبار در آن صفحه تکرار شوند، باید قابلیت خوانایی آن را هم حفظ کنید. استفاده از ابزارهای انتخاب کلمه کلیدی کمک زیادی برای انتخاب long tail ها می کند و می توانید مواردی که کاربر واقعا به دنبال آن هستند را انتخاب کنید. استفاده از کلمات کلیدی طولانی به دلیل دارا بودن رقابت کمتر باعث افزایش قابل توجهی در جستجوهای طولانیمدت میشود. با استفاده از لانگ تیل کیورد میتوانید در برابر رقابتهای غیرضروری میانبر بزنید و مخاطبان خود را به درستی به سمت محصول یا خدمات خود هدایت کنید. گوگل سرچ کنسول، یک ابزار رایگان و قدرتمند ارائه شده توسط شرکت گوگل است که به مدیران وبسایتها امکان میدهد تا عملکرد سئوی سایت خود را بهطور دقیق تحلیل و بررسی کنند.
با استفاده از این ابزارها، میتوانید کلمات کلیدی پر جستجو را پیدا کنید و با افزودن عبارات دیگر به آنها، کلمات کلیدی دم دراز را پیدا کنید. شما میتوانید ابزارهای مختلفی مانند Google Keyword Planner، Ubersuggest، Ahrefs، SEMrush و … را برای پیدا کردن کلمات کلیدی لانگ تیل استفاده کنید. این ابزارها شما را به صورت خودکار با کلمات کلیدی مرتبط با موضوع شما آشنا میکنند.
بنابراین محتوای منحصر به فردی را که لانگ تیل مشخصی در آن به کار رفته است را تولید و در سایت قرار می دهید. بدین ترتیب می توانید امیدوار باشید که محتوای شما به زودی در رتبه های برتر گوگل نمایش داده شود. گوگل ابزارهای پیشرفته ای مانند کنسول جستجو Search Console ، گوگل آنالیتیکس و گوگل ادوردز دارد که می تواند به یافتن بهترین کلمات کلیدی کمک کند. استفاده از Ahrefs و SEMrush برای بررسی کلمات کلیدی که رقبا رتبه گرفتهاند.۲. بررسی محتوای سایتهای برتر در نتایج جستوجو و تحلیل نحوه بهینهسازی آنها.۳. مقایسه بکلینکهای رقبا (Backlinks) و بررسی منابعی که به آنها لینک دادهاند.
همچنین، استفاده از کلمات کلیدی طولانی برای بهینه سازی سئو محتوا، باعث افزایش کیفیت ترافیک وبسایت میشود. با داشتن محتوایی که کلمات کلیدی طولانی را به خوبی پوشش میدهد، میتوانید با جذب بازدیدکنندگانی که به دنبال محتوای خاصی هستند، بهبود قابل توجهی در رتبه وبسایت خود در موتورهای جستجو داشته باشید. کلمات کلیدی دم دراز (Long-tail keywords)، اصطلاحی است که در حوزه بهینهسازی موتورهای جستجو (SEO) بسیار مورد توجه است. در واقع، این کلمات به مجموعهای از عبارات جستجویی گفته میشود که شامل سه یا بیشتر از کلمات مشترک یا حتی برخی کلمات کوتاهتر هستند. در این مطلب به بررسی مفهوم، مزایا و راهکارهای استفاده از کلمات کلیدی دم دراز برای بهبود سئو سایت خود میپردازیم.
شما می توانید با به کاربردن کلمات کلیدی که کاربر را به خرید کردن از سایتتان ترغیب می کند، فروش خود را افزایش دهید. هرچقدر یک کلمه کلیدی در گوگل بیشتر سرچ شده باشد، از نظر کاربران اهمیت بیشتری دارد. بنابراین از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید که برای کاربران اهمیت بیشتری دارد.