روند و مراحل تولید محتوا در دیجیتال مارکتینگ بازاریابی محتوا
تنها راه برای انجام این کار این است که با بازدیدکنندگان، سرنخ ها و مشتریان خود صمیمی شوید. شما باید از موانع، نقاط دردناک، چالشها و ترسهایشان آگاه باشید. به طور مشابه، شما باید بهترین نتیجه ممکن، راه حل رویایی و بزرگترین تخیلات آنها را درک کنید.
حتی اگر وبسایتی دارید که ترافیک ارگانیک زیادی را به خود جذب میکند، باز هم توزیع درست محتوا میتواند سرعت رسیدن به اهدافتان را افزایش دهد. هنگامی که استراتژی محتوایی خود را توسعه دادید یا بهروزرسانی کردید، نوبت به تولید محتوا میرسد. باید بدانید که اگر تولید محتوا بدون برنامهریزی صحیح باشد، نتیجهای نخواهید گرفت. با شناخت دقیق مخاطبان، میشه محتوایی تولید کرد که نرخ تعامل و اثربخشی مقاله رو بالاتر ببره. فتوشاپ یک ابزار بسیار کاربردی و محبوب در صنعت طراحی و دیزاین می باشد.
کارشناس محتوا باید خلاقیت و نوآوری خاصی در انتخاب عنوان اصلی داشته باشد. یک تیتر در عین جذابیت باید محدودهی موضوعی که محتوا در رابطه با آن نوشته شده است را در بر بگیرد. ابزار Canva به شما کمک میکند که بدون داشتن یک پلت فرم خاص طرحهای زیبا و دلنشین تولید کنید، از تبلیغات شبکه های اجتماعی گرفته تا عکس کاور فیس بوک و اینفوگرافیک ها. این نرم افزار رایگان، دارای قالبهای بسیار زیبا و متنوع است که میتوانید آنها را به سلیقه خود با رنگ، متن یا عکس دلخواه تغییر دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به این بخش از آموزش تولید محتوا، به لینک زیر مراجعه کنید. راجع به کمپینهای مارکتینگی (وبینار، تحقیقات و…) که تا الان انجام دادهاید فکر کنید، هر کدام از آنها دارای یک فرآیند و یک روند بود.
طراحی موشن گرافیک
فهرست مطالب
نویسندگان توانمند در رایا مارکتینگ به خوبی با این فرایندها آشنا هستند. برای همین از مرحله ایده تا انتشار می توانید تولید محتوای خود را به ما بسپارید. در اصل کاری که نویسندگان شرکت بزرگ ما انجام می دهند مراحل زیر را در بر می گیرد. داستانسرایی یکی از تکنیکهای موثر در تولید محتواست که میتواند به ایجاد ارتباط عاطفی بین شما و مخاطبان کمک کند.
به همین دلیل است که ما برای هر کاری که انجام می دهیم فرآیندهایی ایجاد می کنیم. ما یک سیستم را طراحی می کنیم، آن را گسترش می دهیم، آن را تغییر می دهیم تا زمانی که کار کند، سپس آن سیستم را بارها و بارها تکرار می کنیم تا نتایجی را که می خواهیم ایجاد کنیم. تحقیقات نشان میدهد که شرکتهایی که وبلاگهای بیشتری دارند، ترافیک بیشتری دریافت میکنند و سرنخهای بیشتری نسبت به شرکتهایی که وبلاگ ندارند، دریافت میکنند. اگر شخصی به طور مرتب از یکی از الگوهای شما استفاده کند، به احتمال زیاد به شخص دیگری در مورد آن اطلاع خواهد داد.
پرداخت به ازای کلیک (PPC) به شما کمک می کند تا محتوای خود را از طریق تبلیغات هدفمند و پولی در مقابل مخاطبان جدید قرار دهید. این تبلیغات می توانند در رسانه های اجتماعی، موتورهای جستجو یا سایر وب سایت ها اجرا شوند. هنگامی که شخصیت خریدار خود را مشخص کردید، باید مسیر پولی را طی کنید تا پول را برای هدف قرار دادن افراد غیر علاقهمند هدر ندهید. هنگامی که مخاطبان خود را کاهش دادید، تبلیغات پولی می تواند بازدهی بسیار خوبی را به همراه داشته باشد. اگرچه تولید محتوا نیازمند زمان و تلاش است، اما اثرات مثبت آن بر روند کسبوکار و تعامل با مخاطبان شما ارزشمند و بینظیر است.
دقیقاً همان چیزی را ارائه دهید که کاربر به خاطر آن وارد صفحه شما شده است، بدون اینکه آنها را وادار کنید اطلاعات غیرضروری را برای دریافت پاسخ واقعی خود دنبال کنند. ایدهپردازی میتواند شامل تحقیق درباره ترندهای جدید در صنعت، تحلیل رقبا و بررسی بازخوردهای کاربران باشد. محتوا میتواند شامل مقالات وبلاگ، ویدیوها، پادکستها، اینفوگرافیکها و سایر فرمهای محتوایی باشد.
امروزه تولید محتوا در عصر دیجیتال به عنوان یکی از ابزارهای اصلی برای جذب و ارتباط با مخاطبان در گروه های مختلف و تبدیل آنها به مشتریان وفادار در دنیای دیجیتال شناخته میشود. تولید محتوا میتواند در شناخت و افزایش آگاهی از برند ها، ایجاد اعتماد و تعامل با مخاطبان کمک کند. در این مقاله، به بررسی جامع تولید محتوا، از تعریف و اهمیت آن تا مراحل و ابزارهای مورد نیاز برای تولید محتوای باکیفیت، میپردازیم. چرخه تولید محتوا یک فرآیند مستمر و دائمی است که شامل مراحل مختلفی از ایدهپردازی تا انتشار و تجزیه و تحلیل میشود.
به محض این که شما فرآیند تولید محتوا را تکمیل کردید، میتوانید یک محتوای فوق العاده تولید کنید که نه تنها رضایت مخاطبان را به خود جلب کند بلکه کسب و کار شما را بهبود دهد. هدف اصلی محتوای وبلاگ این است که کسب و کار شما را با جذب مخاطبان جدید و گرفتن لیدهای با کیفیت، حمایت کند. محتوای وبلاگ یک منبع رایگان است که معمولاً به فروش منجر نمیشود، اما قدرت یک وبلاگ درست و حسابی را دست کم نگیرید.
یکی از عجیبترین ویژگیهای نرمافزار هوش مصنوعی، زمانی است که “توهم” میزند. وقتی این اتفاق میافتد، برنامه اطلاعاتی را ارائه میدهد که یا کمی نادرست یا کاملاً غلط است. دلیل آن این است که هوش مصنوعی از نظر فنی اطلاعات را “یاد نمیگیرد”. در عوض، محتوای مرتبط با پرس و جو را جستجو کردهو سپس پاسخ خود را بر اساس آن محتوا تولید میکند.
هر دو اقدام میتوانند بلافاصله پساز انتشار محتوا برای افزایش دیدهشدن محتوا انجام شوند. همچنین این کار برای محتواهای قدیمی باکیفیت که کمتر دیده شدهاند نیز مفید است. علاوهبر توزیع محتوا، بازتولید محتوا راهی دیگر برای جلب توجه بیشتر به محتوایی است که تولید کردهاید. بسته به نوع محتوا و مخاطبان هدف، باید پلتفرمهای مناسبی را برای منتشر کردن محتوای خود انتخاب کنید. اگر پستهایتان را در رسانههای اجتماعی تبلیغ میکنید یا برای تبلیغات موتورهای جستجو هزینه میکنید، مهم است که میزان ترافیک ناشی از آن کمپینها را پیگیری کنید. شما می توانید این کار را از طریق رسانه های مختلف از جمله رسانه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی و حتی تبلیغات پرداخت به ازای کلیک انجام دهید.
یک محتوای جذاب، مانند یک داستان گیرا است که مخاطب را از همان ابتدا به دنبال خود میکشاند و تا انتها رها نمیکند. بنابراین توجه و تمرکز بر آن، میتواند نقش زیادی در ایجاد اعتبار و شهرت شما در ذهن مخاطبان کرده و برند شما را به موضوعی فراموشنشدنی تبدیل کند. اما منظور از تولید محتوا چیست؟ شاید با شنیدن آن به یاد انبوهی از مقالات، پستهای شبکههای اجتماعی و ویدئوهای تبلیغاتی بیفتید. اما حقیقت این است که تولیدمحتوا، فراتر از این تصورات سطحی، هنر خلق ارتباط، داستانسرایی مدرن و جلب توجه هوشمندانه است.
بهترین روش تولید محتوای با کیفیت
در این مجموعه ویدیو و وبلاگ، یک تخته سفید واقعی در مرکز توجه قرار می گیرد. وایت برد یک طرح کلی از موضوع جمعه را نشان می دهد، و سپس میزبان موضوع را با جزئیات بیشتری تجزیه و تحلیل می کند. تعداد افرادی که از طریق لایک، اشتراک گذاری، نظر یا به روش های دیگر با محتوای شما تعامل دارند. روشی که شما کار خود (یا دیگران) را ویرایش می کنید یک فرآیند بسیار ذهنی است. ممکن است بخواهید بلافاصله ویرایش کنید، یا ممکن است چند روز صبر کنید و بعد اصلاحات را انجام دهید.. ممکن است به گرامر اهمیت زیادی بدهید، یا ممکن است به دنبال یک قطعه محاورهای باشید.
استراتژی محتوا در شبکههای اجتماعی؛ مسیر راه از تدوین تا پیاده سازی
حتی اصلاح و بازبینی محتواهای قدیمی نیز میتواند به بهبود سئو کمک کند. پنجمین گام از مراحل تولید محتوا برای تولید محتوای باکیفیت و مطلوب، انتخاب لحن و سبک نگارش محتواست. برای اینکه بتوانید محتوای مناسب و موثر به مخاطب القا کنید باید از لحن و سبک مناسب در تولید محتوا استفاده کنید. لحن و سبک محتوا باید متناسب با شرایط مخاطب شما، سن و سال او، تحصیلات، علایق و گرایشهای او باشد.
بازاریابی محتوایی در کسب و کارهای کوچک
اطمینان حاصل نمایید که افراد مناسبی را برای ایجاد محتوای مورد نظر خود انتخاب می کنید. این شما را از تلاش برای یافتن افراد در مراحل بعدی و زمانی که در مهلتهای زمانی اجرا میکنید، باز میدارد. حتی اگر هنوز انتخاب نکرده اید که چه محتوایی را با هر موضوع مرتبط کنید، احتمالاً در مراحل اولیه برنامه ریزی می دانید که چه نوع هایی را می خواهید در طول زمان ایجاد کنید. تیم بازاریابی محتوای خود (کپی رایترها، کارشناسان سئو، طراحان گرافیک، ویراستاران و…) را حول برنامه هایی انتخاب کنید که برنامه ریزی کرده اید.
ایده های ایجاد محتوا برای وبلاگ ها
با بهروزرسانی و بهینهسازی، محتوای شما میتواند به یک ابزار قدرتمند در رسیدن به اهداف بازاریابی تبدیل شود. پس از ایدهپردازی، نوبت به نگارش مقاله و تولید محتوای متنی میرسد. در این مرحله، باید به نکات نگارشی و سئو توجه کنید تا محتوای شما هم برای مخاطبان جذاب باشد و هم در موتورهای جستجو رتبه خوبی کسب کند. همچنین، به ساختار مقاله، استفاده از عناوین جذاب، پاراگرافهای کوتاه و خوانا و تصاویر مرتبط توجه کنید تا تجربه کاربری بهتری برای مخاطبان ایجاد کنید. با رعایت این نکات، میتوانید محتوای متنی با کیفیت و ارزشمندی تولید کنید که هم برای کاربران مفید باشد و هم در موتورهای جستجو عملکرد بهتری داشته باشد.
– نرخ تبدیل به شما میگوید که محتوای شما چقدر در تحقق اهداف کسبوکار مؤثر بوده است. برای پادکستها و ویدئوها، کیفیت صدا از اهمیت ویژهای برخوردار است. استفاده از نرمافزارهایی مانند Audacity برای ضبط و ویرایش صدا به شما کمک میکند تا کیفیت صدای واضح و بدون نویز را فراهم کنید. – ابزارهایی مانند Trello، Asana، یا Google Calendar میتوانند مدیریت تقویم محتوایی را آسانتر کنند.
میتوان اینگونه بیان کرد که پیوستگی و تطابق در ساختار محتوا باعث جذابیت محتوا میشود. توییتر نیز یک مکان فوق العاده برای به اشتراک گذاشتن پیامهای کوتاه، عکسهای مرتبط با آنها و هشتگهای مربوطه است. و البته replies یا همان پاسخها میتواند در جلب توجه مخاطبان بسیار موثر باشد. ایمیل، یکی از بهترین راهها برای در ارتباط بودن با مشتریها است به خصوص زمانی که میخواهید محتوایی را تبلیغ کنید.
با تسلط بر این جنبه ها، تولیدکنندگان محتوا می توانند پایه ای محکم برای کار خود ایجاد کنند. یکی دیگر از مراحل تولید محتوا این است که از کلمات کلیدی در قسمتهای مختلف متن بهصورت پراکنده استفاده کنید. پراکنده شدن کلمات کلیدی در محتوا باعث میشود که موتورهای جستجو متوجه شوند که متن نوشتهشده در چه موردی است و در نتیجه امتیاز بیشتری به متن دهند.
بنابراین، چرا یک در یک بخش جداگانه آن را ذکر کردیم؟ خوب، زیرا همیشه به این سادگی نیست. میتوانید بلافاصله پس از آپلود محتوای خود را منتشر کنید یا میتوانید با انتظار برای زمان بهینه تأثیر آن را به حداکثر برسانید. اگر به تازگی شروع به کار کرده اید، احتمالاً روی انتشار فوراً کلیک کنید، تأثیر زیادی روی مخاطبان شما نخواهد داشت. شما می خواهید زمان کمتری را صرف ایجاد و ارائه محتوای خود در مقابل مخاطبان خود کنید. به عنوان مثال، آن پست وبلاگی که در مورد آمار بازاریابی نوشتید می تواند به عنوان موضوع یک اینفوگرافیک عالی یا حتی یک ویدیو نیز عالی باشد.
- همچنین با کلیک روی لینک هر صفحه، میتونید ساختار محتوای رقبا رو بررسی کنید و ببینید که چه بخشهایی دارن، از چه ترتیب و الگویی استفاده کردن و چطور موضوع رو پوشش دادن.
- چرخه تولید محتوا یک فرآیند مستمر و دائمی است که شامل مراحل مختلفی از ایدهپردازی تا انتشار و تجزیه و تحلیل میشود.
- انجام درست آن میتواند تاثیر چشمگیری بر کسب و کار شما داشته باشد.
- شما باید ایدههایی پیدا کنید که هم جالب باشند و هم ارزشافزوده برای مخاطب ایجاد کنند.
ارتباط سریع با رایا مارکتینگ
این چرخه، یک فرایند منظم و هدفمند است که از ایده اولیه تا انتشار نهایی محتوا را شامل میشود. این چرخه به شما کمک میکند تا محتوای باکیفیت و هدفمند تولید کنید و بهاینترتیب، ارتباط مؤثری با مخاطبان خود برقرار کنید. در واقع، چرخه خلق محتوا، یک نقشه راه برای ایجاد، مدیریت و انتشار محتوا است که به شما کمک میکند تا به اهداف بازاریابی خود برسید. تولید محتوای دیجیتال موفق یک فرآیند چند مرحلهای است که از ایدهپردازی و تحقیق تا نگارش، ویرایش، بهینهسازی، انتشار، تبلیغ و تحلیل را شامل میشود.
– این نوع محتوا نشان میدهد شما به دغدغههای واقعی مخاطب اهمیت میدهید. – موضوع اصلی خود را در مرکز قرار دهید و زیرموضوعات مرتبط را بهصورت شاخهای به آن متصل کنید. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم. افرادی که به شنیدن علاقه دارند، افرادی که در حین انجام کارهای دیگر به محتوا دسترسی پیدا میکنند. کلاس خصوصی طراحی سایت مشهد که هر آنچه را نیاز دارید از صفر تا صد به شما خواهیم گفت.
همانطور که آنچه را که می خواهید مقایسه کنید انتخاب می کنید، مطمئن شوید که محصولات شباهت های بیشتری نسبت به تفاوت باهم دارند. راه دیگری برای استفاده از سوالات به عنوان نقطه شروع این است که به سوالاتی که در زمان مبتدی داشتید سئو مگ فکر کنید. حتی سوالات مربوط به تجربه اخیر شما می تواند به شخص دیگری در صنعت شما کمک کند.
به محض اینکه مشتری بالقوه خود را جذب کردید، باید هر کاری که از دستتان بر میآید، انجام دهید تا او را در آنجا نگه دارید و این عملکرد اصلی وبسایت شماست. با این لیست جامع از ابزارهای رایگان و کاربردی میتوانید تا حد زیادی کار تولید محتوا برای سایت خود را آسان کنید. برای نوشتن محتوای جدید شما کلی وقت صرف میکنید، اما همان محتوا را میتوانید با صرف زمان کم به محتوای دیگری تبدیل کنید و آن را در جاهای دیگر مثل شبکههای اجتماعی به اشتراک بگذارید. محتوا به شما کمک میکند که مخاطبان جدید جذب کنید، آنها را درگیر کنید، باعث رضایت آنها شوید و از این طریق درآمد شرکت خود را افزایش دهید.
مهمتر از آموزش تولید محتوا و چگونگی تولید محتوا، باید یاد بگیرید که چطور محتوا را تبلیغ و ترویج کنید. اما در واقعیت، مخصوصا اگر تازه شروع به کار کرده باشید، شما باید مردم را ترغیب کنید تا به سایت شما سر بزنند و آنها را به فضای آنلاین خود راه بدهید. ایجاد برنامه محتوا در شروع کار تولید محتوا و سئو نیازمند برنامهریزی دقیق و هدفمند است.
TikTok به یکی از محبوب ترین پلتفرم های رسانه های اجتماعی در زمان ما تبدیل شده است. این اپلیکیشن بیشتر برای ویدیوهای سرگرم کننده و کوتاه شناخته شده است. می توان از آن برای تعامل با مخاطبان Millennial یا Gen Z خود استفاده کرد. همچنین، لازم نیست برای هر محتوایی که ایجاد می کنید به یک قالب بچسبید. اما شما باید بتوانید محتوا را در هر قالبی که باشد با یک آهنگ ثابت ایجاد کنید. منظور من این است که یک سری پادکست ممکن است یک تاکتیک بازاریابی عالی باشد، اما اگر منابع (و حوصله) برای پایبندی به آن ندارید، ممکن است یک وبلاگ مسیر بهتری باشد.
ارائه نتایج:
شما میتوانید با بررسی این که چه نوع محتوایی حول موضوع مورد نظر تهیه شده است، ایده بدست آورید. به عنوان مثال، موضوع ایده (کلمه کلیدی) خود را در گوگل تایپ کنید و ببینید که چه نوع محتوایی در صفحه ظاهر میشود. این کار باعث میشه که هیچ قطعه محتوایی در جریان کار محتوایی شما گم نشه. یک سیستم مدیریت موجودی محتوا که به خوبی مدیریت بشه، میتونه به طور قابل توجهی بهرهوری و کارایی تیم شما رو افزایش بده. با نظارت بر این KPIها، میتونید اثربخشی فرآیند تولید محتوای خود رو بسنجید و تصمیمات مبتنی بر دادهها بگیرید تا جریان کار خود رو بهینه کنید.
چالشهای مهم در تولید محتوای بینالمللی
نگاهی به کلمات کلیدی و عبارات SEO که برای رقبای شما موفقترین بودهاند، بیندازید و یک یا دو مورد را برای تمرکز انتخاب کنید. این دام رایج تولید محتوا، بازاریابان دیجیتال بسیار زیادی را به خود گرفتار کرده است. بسیاری از بازاریابان گمراه در تلاش برای افزایش رتبهبندی گوگل خود، سعی میکنند هر کلمه کلیدی مرتبط SEO را تا حد امکان در متن خود قرار دهند.
ازطریق نظارت و اندازهگیری درست عملکرد، میتوانید متوجه شوید که چه چیزی برای مگ سئو کسب و کار شما مفید است. از برنامهریزی و ایدهپردازی مراحل قبل برای تولید یک محتوا نهایی خارق العاده استفاده کنید. تولیدکنندگان محتوا موفق قبل از این که شروع به نوشتن و تولید محتوا کنند میدانند که شکل نهایی پروژه محتوایی به چه صورت خواهد بود. دانستن این که چه نوع محتوایی حول موضوع مد نظر شما تهیه شده است به شما در تصمیمگیری در مورد نوع محتوایی که خود میخواهید تولید کنید، کمک خواهد کرد.
این راهنما به شما کمک میکند تا با مراحل مختلف تولید محتوا، از ایدهپردازی و نگارش مقاله تا ویرایش، بهینهسازی، انتشار و ترویج محتوا آشنا شوید. با پیروی از این مراحل و استفاده از ابزارهای مناسب، میتوانید محتوای جذاب و مفیدی تولید کنید که هم برای مخاطبان شما ارزشمند باشد و هم در موتورهای جستجو رتبه بالاتری کسب کند. در این راهنما، به بررسی تکنیکها و نکات کلیدی برای هر مرحله از تولید محتوا میپردازیم تا شما بتوانید به بهترین شکل ممکن محتوای خود را ایجاد و منتشر کنید.
اهداف بازاریابی محتوا را بایستی با اهداف بزرگتر شرکت شما همسو باشد. اقداماتی مانند افزایش ترافیک وب سایت ، ایجاد سرنخ بیشتر یا افزایش تبدیل می تواند برخی از اهداف بازاریابی رایج محسوب می شوند. تعیین این اهداف به شما کمک می کند تا بهترین موضوعات و انواع محتوا را برای استراتژی خود تعیین کنید. تعیین اهداف SMART که خاص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، واقع بینانه و محدود به زمان هستند، مهم است. اهمیت این چرخه و سیکل منظم در آن است که محتوا نقش کلیدی در انتقال اطلاعات و دادهها به مخاطبان ایفا میکند.
هر محتوایی که تولید میشود، باید با توجه به هدف اصلی کسبوکار و نیازهای مخاطبان شکل گیرد. به عبارت دیگر، تولید محتوا میتواند به عنوان یک ابزار استراتژیک برای رسیدن به اهداف کسبوکار و جذب مخاطبان به کار گرفته شود. مخاطب از طریق محتوایی که شما در وب سایت یا پیج خود منتشر میکنید، میتواند شناخت درستی از برند داشته باشد و در نهایت با شما ارتباط برقرار کند. برای اینکه در امر تولید محتوا موفق باشید، لازم است مراحل تولید محتوا را بشناسید و طبق آن پیش بروید. و کلام آخر اینکه استراتژی تولید محتوا، یک پروسهای پیچیده است که نیازمند توجه به جزئیات و بهروز بودن با تغییرات الگوریتمهای موتورهای جستجو است.
این مخزن ایدهها اطمینان میده که تیم شما هرگز از موضوعاتی که باید پوشش بدن خالی نمونه، حتی زمانی که تحت فشار زمان قرار دارند یا در دورههای خلاقیتی کمبود داشته باشن. هر زمان که یک وظیفه به پایان میرسه، باید در نرمافزار مدیریت موجودی محتوا یک بهروزرسانی مربوطه انجام بشه. برای مثال، اگه یک فیلمنامه برای محتوای ویدیویی نوشته شده باشه، وضعیت اون در موجودی محتوا باید از «در حال انجام» به «تکمیل شده» تغییر کنه. Vidyard یک سیستم میزبانی ویدیو است که برای بازاریابان ساخته شده است. این نرم افزار به شما امکان میدهد ویدیوی خود را با اضافه کردن دکمه روی صفحه نمایش، متن یا دکمه های CTA و… ویرایش کنید و حتی دارای ویژگیهای مربوط به سئو نیز هست.
Canva به شما کمک می کند تا برای هر پلتفرمی، از تبلیغات اجتماعی گرفته تا عکس های کاور فیس بوک و اینفوگرافیک، طرح های زیبایی ایجاد کنید. این نرم افزار دارای قالب های زیبایی است که می توانید آن ها را با رنگ ها، تصاویر و متن … به صورت رایگان سفارشی کنید. این ترافیک بدون پرداختی است که از رتبه بالا در گوگل یا سایر موتورهای جستجو بدست می آورید. CMS به شما این امکان را می دهد که پست ها را برای تاریخ آینده و زمان مشخصی برنامه ریزی کنید، بنابراین می توانید کلیک کنید، برنامه ریزی کنید و فراموش کنید. اگر به ایدهها علاقه دارید، ممکن است بخواهید از کتابهایی که خواندهاید، مطالعات صنعتی، سایتهای رقیبتان یا جستجوهای مرتبط در SERP، الهام بگیرید.
شروع تولید محتوای باکیفیت و مرتبط با هدف کسبوکار، یک استراتژی حیاتی در دستیابی به سئو مؤثر و بهبود موقعیت وبسایت در نتایج جستجو میباشد. محتوا به عنوان یک عنصر کلیدی در ایجاد ارتباطات برخط و آنلاین (Online Engagement) اثرگذار است. اشتراکگذاری محتوا در شبکههای اجتماعی، نظرات و بازخوردهای کاربران، و ارتباطات متقابل محتوا با جامعه آنلاین، به بهبود شناخت برند و افزایش تعامل با مخاطبان کمک میکند.
شما فقط باید بتوانید یک تعادل مناسب میان محتوایی که خودتان تولید میکنید، محتوایی که اطلاعات ارزشمند ارائه میدهد و محتوای سرگرم کننده برقرار کنید. فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و… فضاهای مناسبی برای ساخت و به اشتراک گذاری محتوای مرتبط است. نکته اصلی این است که محتوایی که قرار است انتشار دهید باید با پلت فرم شما سازگار باشد. چطور است قبل از این که آموزش تولید محتوا را شروع کنیم، راجع به اهمیت آن بیشتر بدانیم. خب همان طور که احتمالاً خودتان می دانید، تولید محتوا یکی از روشهای بازاریابی درونگرا است. پس از انتشار محتوا، ارزیابی عملکرد آن برای بهبود آینده ضروری است.
این روش تضمین میکنه که موجودی شما همیشه وضعیت فعلی داراییهای محتوایی شما رو منعکس میکنه. همچنین یک مسیر واضح از اقدامات رو فراهم میکنه که پیگیری پیشرفت، شناسایی موانع و محاسبه مسئولیت اعضای تیم رو آسان میکنه. شما نمیتوانید از یک محتوا برای انتشار در رسانههای مختلف استفاده کنید. بلکه باید لحن، تصاویر، متن و حتی جنس محتوای شما برای هر رسانهای اختصاصی باشد تا میزان تاثیر گذاری را بالا ببرد. معمولا افرادی که کار بازاریابی انجام میدهند، به دلیل مشغله کاری زیاد نمیتوانند وقت خود را صرف استفاده از سیستمهای نا کارآمد کنند. برای همین است که باید سعی کنیم برای هر کاری که میخواهیم انجام دهیم، یک فرآیند داشته باشیم.
۲- تعیین اهداف محتوا (Set Content Goals)
متأسفانه، وقتی هوش مصنوعی اینترنت را اسکن میکند، میتواند دادههایی را از منابع نامعتبر یا گمراهکننده پیدا کند که بر نتایج تأثیر میگذارد. – استفاده از کلمات کلیدی به شما کمک میکند محتوایی تولید کنید که نهتنها جذاب است، بلکه در نتایج جستجوی گوگل هم دیده میشود. بهعنوانمثال، اگر مشتریان شما بهطور عمده علاقهمند به محتواهای بصری هستند، شاید بهتر باشد که روی تولید محتوای ویدیویی مانند ویدیوهای توضیحی و دموهای محصول تمرکز کنید.
چه کسی را دیدید که بدون نقشه یک ساختمان بسازد یا بدون یک طرح اولیه یک مجسمه بسازد؟ پس تولید محتوا نیز نباید بدون برنامهریزی و استراتژی باشد. به این صورت که شما میدانید برای چه گروه مخاطبی دارید مینویسید، نیاز به چه جنس محتوایی دارید و چگونه باید آنها را تبلیغ کنید. محتواکده مجموعه بزرگی است که خدمات متنوعی همچون سفارش تولید محتوا ، طراحی سایت و خدمات سئو سایت را انجام می دهد و میتوانید از هر یک از این خدمات از طریق منو سایت بهره مند شوید. از عناصر تصویری مثل تصاویر و ویدئوها، داستان سرایی های جذاب و تعامل با مخاطبان استفاده کنید.
سئو و بهینه سازی وبسایت
پس از تعیین آن، هر قطعه از محتوایی که ایجاد می کنید باید با هدف شما همسو باشد و به نتیجه دلخواه شما کمک کند. شما نمی توانید خانه ای را بدون نقشه، مجسمهای را بدون طرح، یا شرکتی را بدون بیانیه ماموریت، شروع کنید. برای اینکه در سرنخ های خود از دریافت بیش از حد اطلاعات جلوگیری کنید، به ساختار آن ها فکر کنید. ایده خوبی است که کیت یا کتاب کار خود را به قطعاتی کوچکتر تقسیم کنید. همچنین باید از گرافیک و رسانههای دیگر برای جدا کردن بخشهای متراکم متن برای جذاب نگه داشتن مطالب استفاده کنید. در حالی که کتابهای الکترونیکی میتوانند پروژههای فشرده باشند، میتوانید از محتوای موجود، مانند وبلاگها، برای ساخت کتابهای الکترونیکی خود نیز استفاده کنید.
علاوهبر این، یک تمپلیت آماده هم برای شما ساختیم که با ورود به آن، امکان شخصیسازی کامل و وارد کردن اطلاعات اختصاصی خودتون رو دارید. فقط کافیه اینجا کلیک کنید و از منوی File بخش Make a copy رو انتخاب کنید تا یک نسخه قابل ویرایش براتون ایجاد شه. خدمات سئو مشهد که سایت شما را برای کسب نتایج برتر گوگل بهینه می کنیم. هر مسابقه منحصر به فرد است و برای شخصیت خریدار متفاوتی جذاب است. در عین حال، این آزمون ها سرگرم کننده، سریع و آسان برای اشتراک گذاری هستند. این اینفوگرافیک جذاب از تحقیقات برای نشان دادن عادات و برنامه های متفکران خلاق از گذشته استفاده می کند.
همچنین، با آزمایش زمانهای مختلف، بهترین زمان انتشار را برای جذب توجه مخاطبان خود پیدا کنید. تولیدمحتوا به جذب مخاطب، ایجاد اعتماد، برندسازی، و در نهایت افزایش فروش و درآمد در عصر دیجیتال کمک میکند. ما در این مقاله از دانشگاه کسب و کار ضمن پاسخ به پرسش تولید محتوا چیست؟، تلاش کردیم راهنمای جامعی از تولیدمحتوا و کسب درآمد از طریق آن را گردآوری کنیم.
راهنمای تولید محتوا بدون تقویم محتوایی و استراتژی محتوایی ، ناقص و نیمه تمام است . ایجاد یک تقویم محتوایی بخش مهمی از کار تولید محتواست و به شما کمک می کند تا بهتر بدانید محتوا را چه زمانی و در کدام پلتفرم منتشر کنید. یکی از ساده ترین ابزارهایی که برای این کار می توانید استفاده کنید تقویم گوگل است.
علاوه بر یک برنامه انتشار مشخص، باید روزانه در رسانههای اجتماعی با مخاطبان خود نیز در تعامل باشید. در حالی که لازم نیست هر بار ساعتها آنلاین باشید، نباید فالوورهای خود را نیز نادیده بگیرید.اشتباه دیگر، همیشه دنبال کردن ترندها است. در حالی که ترندها میتوانند به شما در تنظیم برنامه تولید محتوا کمک کنند، باید روی ایجاد محتوای همیشه سبز و ارزشمندی که مخاطبانتان همیشه از آن لذت ببرند، نیز تمرکز کنید. خیلی اوقات، تولید کنندگان محتوا فقط شروع به انتشار قطعات میکنند و سعی میکنند ببینند چه چیزی جواب میدهد. این استراتژی هرگز جواب نمیدهد زیرا جذب مخاطب زمان میبرد، بنابراین وقتی بلافاصله کلیک نمیگیرید، به راحتی میتوان تسلیم شد. در عوض، یک برنامه ایجاد کنید و به آن پایبند باشید (در حالی که آن را کمی بر اساس دادهها تغییر میدهید).