سئو محلی

ریپورتاژ آگهی چیست و چگونه یک ریپورتاژ خوب بنویسیم؟ آژانس دیجیتال مارکتینگ آی تی هما

با این حال، اگر بتوانید رپورتاژ خوبی بنویسید و آن را جای درستی منتشر کنید، می‌توانید روی جنبه تبلیغاتی‌اش هم حساب کنید. البته اینکه چقدر این تبلیغ برای شما و کسب و کارتان بازخورد داشته باشد، واقعاً جواب دقیقی ندارد. همان‌طور که در مقاله «سئو چیست و چرا اهمیت دارد؟» هم گفتم، سئو اجرای یک سری فاکتور روی وب سایت است که در نهایت باعث می‌شود روی کلماتی که مخاطبان در گوگل جستجو می‌کنند، سایتتان در صفحه اول نشان داده شود. اما در مقابل، اگر مشخص نکنید که مطلب شما از جنس رپورتاژ است و خود مخاطب متوجه شود (که معمولاً می‌شود) اعتمادش را به شما از دست خواهد داد و در بلندمدت، هزینه‌‌ای به مراتب بیشتر از تعرفه رپورتاژ آگهی را متحمل خواهید شد. همین بحث‌ها به یک بازی بزرگ در بین رپورتاژدهندگان و پلتفرمهای انتشار رپورتاژ آگهی تبدیل شده است. مثلاً گاهی هنگام سفارش رپورتاژ آگهی می‌بینید که تأکید می‌کنند ما به شما دو یا سه یا چهار لینک Follow می‌دهیم.

به یاد داشته باشید که لزومی ندارد حتما فهرستی تهیه و محصولات و خدمات خود را در آن ذکر کنید بلکه می‌توانید کلماتی کلیدی و مناسب را انتخاب کنید که بازتابی از شرکت شما باشد. تا زمانی که رپرتاژ آگهی شما به نوعی از شرکت شما پشتیبانی کند، اثرگذاری آن حفظ می‌شود. رستوران‌هایی که غذاهایی با طعم آینده را ارائه می‌دهند، موضوع جذابی به شمار می‌آید. تا اینجا با نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی آشنا شده‌اید اما در ادامه مثال‌هایی را بررسی می‌کنیم که به کمک این مثال‌ها، اطلاعات بیشتری در رابطه نوشتن رپورتاژ آگهی اثر گذار بدست آورید. اگر عنوان بالا را ذکر کرده باشید اما در ادامه رپرتاژ آگهی در خصوص نحوه افزایش آگاهی از برند و عملکرد خارق‌العاده شرکت خود در این زمینه صحبت کرده باشید، مطلب شما همانند یک صفحه معرفی محصول به نظر خواهد رسید.

رشد فزاینده کاربران اینترنت در سال‌های اخیر بسیاری از صاحبان کسب‌وکارها را مجاب به استفاده از انواع مختلف رپرتاژ آگهی ساخته است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم. لندو از دو ظرفیت لینک‌سازی رسانۀ دیجیاتو برای هدایت مخاطب به سایت خود و ازکلماتی، مانند خرید اقساطی و وام برای انکرتکست استفاده کرده است. انتخاب لندینگ درست و جامع برای تبدلیل مخاطب به مشتری یکی از نقاط مثبت این رپورتاژ است.

جالب است که مردم از شیوه داستان‌گویی بیشتر از تبلیغات رنگارنگی که در رسانه‌های مختلف وجود دارد، استقبال می‌کنند و احتمالا توجه به برند شما و خرید محصول‌تان در نهایت افزایش می‌یابد و مورد استقبال واقع می‌شود. اگر بخواهیم رپورتاژ آگهی را به دسته‌های مختلف تقسیم بندی کنیم باید بیان کنیم که به صورت کلی به سه دسته تصویری، رپورتاژ ژورنالیستی و دفاعیه تقسیم بندی می‌شود. هر کدام از موارد گفته شده دارای ساختار کلی و منحصر به فردی است که شناخت هر کدام می‌تواند شما را در یک مسیر درست قرار دهد. اگر می‌خواهید رپورتاژ آگهی نگارش کنید و با اصول سئوی آن آشنا شوید بهتر است با ما همراه باشید.

در جستجوی اینترنتی و مراجعه به سایت هایی در زمینه های خبری، فناوری، و سرگرمی گاهی پست (مقالاتی) می بینید که برچسب رپورتاژ دارند که به معرفی خدمات یا یک برند اختصاص داده شده است تا تبلیغات شغلی را نشان دهد. پیچ آتوریتی تنها اعتبار و رتبه یک صفحه از وب سایت را به کار بر نمایش می‌دهد. زیرا در مرحله اول تعداد کاربران زیادی از سایت شما بازدید خواهند داشت و این ترافیک سایت شمارا زیاد کرده و همچنین به لطف اعتبار سایت‌های بزرگ، اعتماد کاربران به سایت شما بیشتر خواهد شد و بازدید کاربر منجر به خرید خواهد شد. انتشار این رپورتاژ، حدودا ۵۳ هزار بازدید کننده مستقیم را به این فروشگاه هدایت کرده است. این تعداد بازدید برای یک فروشگاه، بسیار خوب است؛ چراکه بسیاری از بازدیدکنندگان می‌توانند به مشتریان فروشگاه تبدیل شوند.

رفتار بازدیدکنندگان مهم است

تمامی حقوق این سایت محفوظ و متعلق به پلتفرم انتشار رپورتاژ آگهی رپورتاژ ادز میباشد. در این مطلب به یکی از سوال‌های پرتکرار مخاطبان در زمینه کد بورسی پاسخ داده شده و بک‌لینک‌های این محتوا به صفحه ثبت‌نام دریافت کد بورسی رایگان سایت آگاه برمی‌گردد که انتخابی هوشمندانه برای دغدغه‌مندان در این زمینه محسوب می‌شود. یکی از سایت‌های فروش آنلاین خدمات سفر و گردشگری، شرکت بزرگ علی بابا است. این شرکت رپورتاژهای موفق و قابل توجهی، با موضوعات متفاوت، در سایت‌های زیادی منتشر کرده است.

با این کار مخاطبان حتماً به محتوای رپورتاژ علاقه نشان می‌دهند و احتمال اینکه تبدیل به مشتری شرکت آگهی‌دهنده شوند بسیار بالاست.یک نمونه از این رپورتاژ آگهی‌ها «آموزش طراحی معماری و دکوراسیون داخلی، همین امروز شروع کنید» است. به همین دلیل بسیاری از متخصصان سئو به صاحبان مشاغل پیشنهاد می‌کنند که حتما تبلیغات خود را به صورت رپورتاژ آگهی در سایت‌های فعال این حوزه انجام دهند تا سبب ارتقا رتبه سایت شود. همچنین، انتشار رپورتاژ اگهی در سایت‌های معتبر سبب آشنایی کاربران با محصولات و خدمات شرکت می‌شود و همین امر، با برندسازی در میان کاربران اینترنت همراه است. با توجه به این‌که این نوع از تبلیغات، نوعی تبلیغ غیرمستقیم به شمار می‌آید، تاثیر بیشتری بر روی مخاطب خواهد داشت. در بازاریابی یکی از زیرمجموعه‌های کمپین‌های تبلیغاتی و همچنین بحث روابط عمومی ریپورتاژ آگهی (Advertorial) است. احتمالاً شما نیز در سایت‌های پربازدید خبرهای تبلیغاتی را مشاهده کرده‌اید، به زبان ساده ریپورتاژ آگهی، گونه‌ای از محتواست که وظیفه و رسالت آن معرفی خدمات یا محصول کسب‌وکارها در سایت‌های پرطرفدار و معتبر است.

پس در حین مقایسه سه برند مختلف خودروسازی، در مورد برند مدنظر چنین بگویید که این خودرو با رعایت اصول ارگونومی طراحی شده است و در مسیرهای طولانی و پرترافیک کمتر دچار خستگی و آسیب به مفاصل و ستون مهره‌ها خواهید شد. در حقیقت یک رپورتاژ را می‌توان تلفیقی از هنر تولید محتوا و علم بازاریابی دانست. زیرا در بازاریابی شما می‌توانید از طریق تماس چشمی، تن صدا یا زبان بدن، کمی از شخصیت مخاطب خود را تحلیل کنید یا ارتباط بهتری با او داشته باشید.

یکی از شرکت‌های موفق در زمینه خرید خانه خارج از ایران، شرکت املاک و مستغلات زِن گروپ است که مردم را در زمینه خرید خانه در ترکیه و دبی، همراهی می‌کند. یکی از نمونه رپورتاژهای این شرکت دریافت وام مسکن برای خرید خانه در ترکیه به چه صورت است؟ بوده که بازتاب موفقی در سایت خبری تحلیلی ساعت ۲۴ داشته است. در این رپورتاژ اطلاعات مفیدی در زمینه شرایط دریافت وام مسکن برای خرید خانه در ترکیه، مزیت‌های دریافت وام مسکن و دریافت اقامت ترکیه به مخاطبان ارائه داده شده است. بک لینک‌های این مقاله به کلمات کلیدی مانند دریافت پاسپورت ترکیه، خرید ملک در ترکیه و خرید آپارتمان در استانبول بوده که پاسخگوی دغدغه بسیاری از افراد در این زمینه است. سایت بیمیتو یکی از موفق‌ترین سامانه‌های خرید و مدیریت آنلاین بیمه است که تمامی خدمات بیمه‌ای را پوشش می‌دهد و با همکاری با شرکت‌های بیمه مورد تایید جمهوری اسلامی همکاری دارد.

در این مطلب می‌خواهیم ببینیم رپورتاژ آگهی چیست و چگونه به سئو سایت کمک می‌کند. مردم ساعت زیادی از شبانه‌روز مشغول کار هستند و در تلاش‌اند وضعیت زندگی خود را بهتر کرده و درآمد بیشتری کسب کنند. بسیاری از آنها به سختی پول به دست می‌آورند و از این رو نسبت به تبلیغات هر روزه‌ای که سعی دارند توجه آن‌ها را به خود جلب کنند، بسیار محتاطانه عمل می‌کنند. با آگاهی از نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی مناسب می‌توانید توجه مردم را در این روزمرگی‌های شلوغ به خود جلب کنید. در ادامه قصد داریم نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی جامع و کامل در اختیار شما قرار دهیم. با گذشت زمان و تحول فناوری، همه چیز تغییر می‌کند و رپورتاژ نیز از این قاعده مستثنی نیست.

نمونه رپورتاژ آگهی موفق سایت زومیت

بر خلاف مزایای بسیاری که برای رپورتاژ آگهی ذکر می‌شود، این نوع از تبلیغات منتقدان بسیاری دارد و معایب مختلفی نیز برای آن ذکر می‌شود. بسیاری اعتقاد دارند که این روش، نوعی فریبکاری به شمار می‌آید و لباس مبدل به تن پیام اصلی می‌کند. این در حالیست که بنرهای تبلیغاتی با وجود آزاردهنده بودن،‌ هدف خود را به طور شفاف بیان می‌کنند. البته شکل قانونی رپورتاژ خبری این است که در داخل متن، تبلیغاتی بودن آن ذکر شود.

دسته بندی مرتبط

در بسیاری از نقاط جهان، این قانون وجود دارد که اگر پلتفرم یا رسانه، تبلیغ و رپورتاژ را از سایر مطالب خود متمایز نکند، تخلف کرده و باید جریمه پرداخت کند. در کشور ما فعلاً چنین قوانینی به شکل جدی دنبال نمی‌شود و صیانت از حقوق کاربران – از این جنس و با این تعریف – در دستور کار قرار ندارد. دسترسی کامل به این درس و ۸۵ درس دیگر دربارهٔ تولید محتوا، استراتژی محتوا و دیجیتال مارکتینگ برای اعضای ویژه متمم در نظر گرفته شده است. تا کنون ۹۴۷۶ نفر از متممی‌ها مجموعاً ۷۶۶۶ تمرین در این مباحث ثبت کرده‌اند.

البته پیشنهاد متمم این است که علاوه بر این دو دسته، رپورتاژ برای موسسات غیرانتفاعی و سازمانهای مردم‌‌نهاد (سمن‌ها) هم به عنوان دسته‌بندی سوم در نظر گرفته شوند. چون رپورتاژ برای این دسته هم می‌تواند مفید باشد و مخاطبان را به کسب اطلاعات بیشتر ترغیب کند. رپورتاژ آگهی می‌تواند در هر قالبی اجرا شود؛ از شکل چاپی تا پخش محتوای صوتی و تصویری. ما در مقاله «آیا رپورتاژ آگهی به سود شماست؟» تمام فواید رپورتاژ را به تفضیل توضیح داده‌ایم و گفتیم که هر کدام چه تاثیری بر سایت شما دارد. اما خب یکبار دیگر به طور خلاصه با هم ببینیم که این نوع از تبلیغ چه مزایایی دارد. فرم اینترنتی رپورتاژ، شبیه به نوع چاپی آن است، اما از آنجایی که اینترنت قدرت مانور بالایی برای تولید محتوای چند رسانه‌ای دارد می توان از نوشتار، گفتار، تصویر و ویدئو به صورت همزمان در آن استفاده کرد.

می‌توان یک بخش مجزا در سایت را به عنوان محل رپورتاژ آگهی خریداری کرد یا این‌که لینک‌هایی مرتبط با رپورتاژ آگهی را در متن خود قرار دهید. بسیاری از کاربران اینترنت به کمک نرم‌افزارهای مختلف یا حتی به صورت انتخابی، از نمایش تبلیغات در صفحات مورد مطالعه خود جلوگیری می‌کنند. هرقدر مخاطب با اینترنت و تکنولوژی، ارتباط بیشتری داشته باشد، احتمال مشاهده تبلیغات توسط او کمتر خواهد بود.

در تلویزیون، این نوع تبلیغات به شکل یک آگهی برای معرفی محصولات به مخاطبان نمایش داده می‌شود. مثلاً وقتی مجری در میان صحبت‌هایش به یک محصول اشاره می‌کند، نوعی رپرتاژ محسوب می‌شود. در واقع، رپورتاژ نوعی از آگهی است که تلاش می‌کند، مزایای یک محصول یا خدمات را در ذهن مخاطب تقویت کند. تهیه رپرتاژ آگهی به این شکل است که گزارشی کاملاً بی‌طرف برای انتقال پیام برند یا معرفی محصولات از سوی یک شرکت تهیه و برای انتشار به یک رسانه (این رسانه می‌تواند یک مجله، برنامه تلویزیونی یا یک وب سایت باشد) ارائه می‌شود. در نهایت، مدیر تبلیغات آن رسانه در ازای انتشار این گزارش مبلغی را از شرکت دریافت می‌کند.

چگونه نامی جذاب برای وب‌سایت کسب‌وکارتان انتخاب کنید؟

مهم‌ترین دارایی یک رسانه‌، حتی پیش از ترافیک و تیراژ و مخاطب و بازدید، برند آن است. پیش از انتشار یک رپورتاژ مطمئن شوید که آن رپورتاژ با اصول و ارزش‌ها و هویت برند شما هم‌خوانی دارد. مخاطب نباید احساس کند که وقت و توجهش با منافع مالی سایت‌ها و پلتفرم‌ها معامله شده است. حتماً در سایت یا رسانه‌ی خود، فضای مشخصی را در نظر بگیرید و به مخاطب بگویید با یک رپورتاژ روبه‌روست. این وضعیت را با زمانی مقایسه کنید که یک سایت به مطلبی از سایت شما لینک می‌دهد و از چنین کدهایی استفاده نمی‌کند. در چنین حالتی گوگل فرض می‌کند مطلب شما واقعاً مفید و معتبر بوده که دیگران به آن ارجاع داده‌اند.

ریپورتاژ آگهی

برای اینکه بتوانید اعتماد مشتریان خود را به دست آورید باید یک استراتژی دقیق را برنامه ریزی و به مرحله اجرا برسانید. اما راه حل شما در حین داشتن هزینه پایین باید بازخورد بالایی داشته باشد و موجب فروش بیشتری برای برند شما در اینترنت شود. در مشاغل اینترنتی حرف اول را اعتماد می زند اعتمادی که آن برند در ذهن شما با تبلیغات درست و خدمات بهتر ایجاد می کند. سعی کنید متن مقاله شما طوری نباشد که خواننده در حین خواندن مطلب شما آن را نصف کاره گذاشته و سراغ مطلب دیگری برود.

شاید اگر برای نخستین بار است که واژه ریپورتاژ را می‌شنوید، این واژه به گوش شما ناآشنا باشد. در ریپورتاژ یک محصول یا برند یا سایت را در یک مقاله خبری در لا به لای متن و تصاویر قرار می‌دهید و لینک خروجی مطالب را به سایت خود تنظیم می‌کنید. با انجام این کار رتبه سایت شما بهتر شده و می توانید خیلی سریع تر مانند یک کاتالیزگر سایت خود را به رتبه بهتری در گوگل برسانید و محصول خو را بفروشید. جهت کسب رتبه‌ای عالی در گوگل، ایجاد رپورتاژ آگهی به سبک حرفه‌ای‌ها و دیدن نتیجه رشد وب سایت‌‌تان در آینده نزدیک، خرید رپورتاژ آگهی از تسمینو را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با استفاده از جایگاه‌ خبری تریبون می‌توانید افرادی که به صفحه اصلی رسانه سر می‌زنند را به سمت رپورتاژ خود هدایت کنید و از این طریق میزان بازدید و ترافیک رپورتاژ خود را افزایش دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این محصول، می‌توانید به لندینگ جایگاه خبری مراجعه کنید. تریبون با همکاری تعداد زیادی از رسانه‌ها، امکان انتشار رپورتاژهای لایه‌ای را برای شما فراهم کرده تا بتوانید استراتژی‌های مختلف لینک‌سازی را راحت‌تر اجرا کنید. تعدادی از مگ سئو رسانه‌های تریبون، امکان انتشار فوری و در لحظه را در اختیار شما قرار می‌دهند و می‌توانید رپورتاژهای خود را بدون تاخیر منتشر کنید.

هزینه طراحی بنر

این به نوعی نگفتن بخشی از حقیقت خواهد بود و هیچ دروغی به مخاطب خود نمی‌گویید. بنابراین، تصویر نکنید که باید همه بودجه سئو یا تبلیغ سایتتان را برای رپورتاژ هزینه کنید. اصلاً بهتر است نگاهی هم به مقاله «بهترین روش‌های تبلیغات یک وب سایت یا فروشگاه اینترنتی چیست؟» داشته باشید تا بهتر با این موضوع آشنا شوید. تأثیر رپورتاژ به متغیرهای زیادی مثل آمادگی وب سایت شما، متن رپورتاژ، خود رسانه منتشرکننده و… پیشنهاد می‌کنیم حتماً مقالات ما را در زمینه افزایش فروش اینترنتی مطالعه کنید و از آن‌ها برای بیشتر کردن مشتری‌های سایتتان کمک بگیرید. البته بعد از انقلابی که اینترنت در دنیای کسب و کارها به وجود آورد؛ به مرور آمار انتشار رپورتاژ آگهی در مجلات و روزنامه‌ها کم‌تر شده است.

  • در صورتیکه در طول متن، تنها در رابطه با شرکت خود صحبت کنید، متن شما جنبه‌ای از یک تبلیغ طولانی خواهد داشت و در نتیجه این کار، رپورتاژ آگهی مناسبی تولید نمی‌شود.
  • یکی از درگاه‌های پرداخت اینترنتی برای پرداخت مشتریان کسب‌وکارهای آنلاین، درگاه پرداخت زیبال است که با ایجاد فضایی ایمن در این زمینه، باعث رضایت کاربران شده است.
  • با مذاکره با تمام رسانه‌ها قوانین و ویژگی انتشار رپورتاژ در هر رسانه جمع‌آوری شده است تا احتمال ردشدن رپورتاژ و مشکلات احتمالی بعد از خرید آن برای کسب‌وکارها کاهش یابد.
  • یکی دیگر از نمونه‌ رپورتاژهای فلای‌تودی، رپورتاژ “چگونه ارزان به آنتالیا سفر کنیم؟” است که در سایت همشهری منتشر شده است.
  • یکی از نمونه‌های موفق رپورتاژ آگهی علی‌بابا، می‌توان رپورتاژ راهنمایی سفر زمینی به ارمنستان از ایران دانست.

خدمات ولاگری یا تولید ولاگ

سایت فروشگاه درکام یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های علاقه‌مندان به خرید عسل را به یک رپورتاژ حرفه‌ای تبدیل کرده است. این رپورتاژ در سایت رسانه خبری الف منتشر شده و توانسته ترافیک مستقیم بالایی را برای فروشگاه درکام به همراه بیاورد. درکام با هوشمندی در انتخاب موضوع رپورتاژ و بستر مناسب انتشار آن، به سطح فروش فوق العاده بالایی دست پیدا کرده است. سایت مدیر وب با انتشار یک رپورتاژ آگهی حرفه‌ای در سایت همیار وردپرس توانست به نتایج شگفت‌انگیزی برسد. حوزه طراحی سایت، یکی از پررقابت‌ترین حوزه‌ها در وب فارسی محسوب می‌شود و رتبه گرفتن در این زمینه بسیار دشوار است. این رپورتاژ نتایج بی‌نظیری ایجاد کرده که می‌توانید از نکات و جزئیات آن درس‌های ارزشمندی بگیرید.

هرچه ریپورتاژ شما غیرمستقیم‌تر باشد، مسلماً بازخورد و جذب کاربر بیشتری خواهید داشت. کاهش استفاده از منابع نفتی در محصولات آرایشی و بهداشتی از جمله موضوعاتی است که این شرکت‌ها به دلیل مسائل زیست‌محیطی تمرکز زیادی بر آن‌ها دارند. از این‌رو، بهره‌گیری از شیمی سبز و بازیافت محصولات و کاهش تولید کربن، موضوع اصلی این رپورتاژ آگهی را تشکیل می‌دهد. سلام یوسف جانطول محتوای شما بستگی به موضوع مقاله‌ای که برای رپورتاژ مینویسید داره. یکی از بخش‌های مهم یک رپورتاژ آگهی نگارش صحیح عنوان اصلی است که باید بدانید عنوان اصلی به عنوان اولین راه ارتباط خواننده با متن شماست. در واقع اگر بخواهید یک متن رپورتاژ آگهی مناسب تهیه کنید نگارش صحیح تیتر اصلی به شما کمک خواهد کرد تا خواننده را به متن هدایت کنید.

به همین خاطر استفاده از این خدمت را بهتر است در استراتژی‌های خود قرار دهید و متناسب با اهداف خود از مزایای آن بهره‌مند شوید. همان گونه که چندین بار در این مطلب اشاره کردیم، رپورتاژ آگهی یکی از بهترین سئو مگ راه‌های موثر در سئو سایت است. رپورتاژ آگهی نوعی تبلیغات غیرمستقیم در فضای دیجیتال محسوب می‌شود که به واسطه آن شما فرصت انتشار محتوا در رسانه‌ها را دارید. به عبارتی یک صفحه از رسانه در اختیار شماست تا کسب‌وکار خود را به مخاطبان آن رسانه معرفی کنید.

کانتنت مارکتینگ یا بازاریابی محتوایی چیست؟ بررسی دلایل اهمیت و نمونه‌های موفق

این تغییر مدیوم از رسانه‌های سنتی به دیجیتال، امکان دسترسی سریع‌تر و گسترده‌تر به مخاطبان را فراهم آورده و به کسب‌و‌کارها اجازه می‌دهد تا تأثیر به‌سزایی در بازارهای هدف خود ایجاد کنند. در محتوای آگهی انواع اکستنشن معرفی شده‌اند و در انتها مخاطبان را دعوت کرده که برای خرید لوازم اکستنشن مژه به سایت مربوط به شرکت مراجعه کنند. به این ترتیب یک درخواست برای اجرای یا call to action صریح و واضح ارائه داده است. اکنون با چند نمونه از رپورتاژ آگهی‌های موفق آشنا می‌شویم تا بتوانید از آن‌ها الگوبرداری کنید. در نتیجه باید به این نکته اشاره کنیم که حداقل در هنگام خرید براساس برند فروشنده انتخاب کنید تا حداقل با هزینه های زیادی که پرداخت می کنید نتیجه های مطلوبی به دست آورید. بهترین روش های تبلیغات آنلاین می تواند به صورت ایمیل مارکتینگ ، برند سازی ، تبلیغات بنری و رپورتاژ آگهی باشد به این دلیل که بازخورد بسیار بالاتری دارد.

تخفیفات پلکانی خرید رپورتاژ آگهی چگونه لحاظ می‌شوند؟

تهیه رپورتاژ آگهی در محل شرکت ها شامل تهیه محتوا و گزارش از خدمات و نوع خدمات شرکت ها است. شایان ذکر است خدمات ویژه تهیه گزارش آگهی ( رپورتاژ نگاری ) برای انتشار در سایت های خبری برای اولین بار در ایران توسط رپورتاژ ادز ارائه می گردد. برای ارائه خدمات تهیه رپورتاژ آگهی ، خبرنگار اعزامی رپورتاژ ادز با حضور در محل کارفرما به تهیه گزارش و تصاویر ارائه خدمت می نمایند. اگر شما به دنبال تهیه اخباری متفاوت برای رپورتاژ آگهی هستید میتوانید با کارشناسان رپورتاژ ادز در ارتباط باشید. همچنین رپورتاژ ادز با تمامی سایت های رپورتاژ آگهی همکاری میکند از این رو اگر شما به دنبال ثبت رپورتاژ آگهی ارزان در لیست خبرگزاری ها را دارید می توانید به بخش تعرفه رپورتاژ آگهی سایت مراجعه نمایید.

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم. در تریبون شما امکان به‌روزرسانی و ویرایش رپورتاژهای منتشرشده خود را دارید و می‌توانید متن، تصویر یا لینک داخل رپورتاژ خود را به‌روز کنید. تضمین می‌کنیم در صورت مشاهده قیمت‌ کمتر رپورتاژ در جای دیگر، حداکثر تا دو برابر اختلاف قیمت، رپورتاژ خبری رایگان هدیه دریافت می‌کنید. تبلیغات رادیویی در سال ۱۹۲۲ راه‌اندازی شد که موفقیت بزرگی داشت و به کسب‌وکارها این امکان را می‌داد تا پیشنهادات ویژه خود را مستقیما به مصرف‌کنندگان منتقل کنند.

به عنوان کلام آخر، یادتان باشد که رپورتاژ تنها راه تبلیغات یا بک لینک نیست. در واقع چه در برنامه‌های تبلیغاتی و چه در برنامه بک لینک سازی، رپورتاژ صرفاً یک بخش از برنامه را اجرا می‌کند. به همین خاطر اگر گوگل متوجه این داستان شود، هم سایت‌ منتشر کننده و هم سایت آگهی دهنده را جریمه می‌کند. به همین خاطر گفته که اگر قصد استفاده از رپورتاژ آگهی را دارید باید مخاطب در نگاه اول متوجه این داستان شود. ببینید، مخاطبان وب کلاً انسان‌های کم‌حوصله‌ای هستند؛ بنابراین مخصوصاً در نوشتن مقالات متنی ما باید تمام سعی‌مان را بکنیم تا آنها را زمان بیشتری در سایتمان نگه داریم. با توجه به اینکه در رپورتاژ دستمان برای اضافه کردن ویدئو و صوت بسته است، از تصاویر نهایت استفاده را می‌کنیم.

ریپورتاژ آگهی

تلاش کنید محتوای رپورتاژ تا حد امکان با موضوع وب‌سایت میزبان مرتبط باشد، هرچند الزاماً ضروری نیست. این‌که روش‌هایی جدید را برای تعامل با مخاطب همراه کنید، به طور مستقیم با جذب مشتری بالقوه یا «لید» (Lead) نیز مرتبط خواهد شد. به عبارت دیگر، اگر برای رفع نیازهای مخاطب خود مطلبی را تهیه می‌کنید باید کاری کنید تا آن‌ها تجربه جدیدی از خواندن مطالب شما بدست آورند. این‌که اطلاعات ارائه شده در متن با عنوان همراستا باشند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. در نتیجه، خوانندگان مطلب می‌دانند با خواندن مطلب، چه اطلاعاتی بدست می‌آورند. علاوه بر این، اعتبار خود را نزد مخاطب از دست نمی‌دهید و او را برای تبلیغات آینده نیز حفظ خواهید کرد.

چون در درس‌های برندینگ به اندازه‌ی کافی در این باره صحبت کرده‌ایم، تمام آن حرف‌ها را دوباره در این‌جا تکرار نمی‌کنیم. اما قطعاً باید به خاطر داشته باشید که برند رسانه می‌تواند روی هویت برند شما تأثیر بگذارد. چون مخاطبان، بخشی از صفت‌ها و ویژگی‌ها و هویتی را که برای آن رسانه قائل هستند، به برند شما هم نسبت خواهند داد. یکی دیگر از مزایای رپورتاژ آگهی این است که شما در آن فضای بیشتری برای صحبت کردن و متقاعدسازی مخاطب در اختیار دارید. می‌دانیم که شرکت‌ها قرار است ادعا کنند در بازار خودشان، بهترین و شاید قدیمی‌ترین هستند. قرار است از همه‌ی رقبا بهتر باشند و مشکلات ما را به ارزان‌ترین و اثربخش‌ترین شیوه حل کنند.

طبیعتا کمپین‌های روابط عمومی به هر شکلی که پیاده شوند اهمیت زیادی دارند. یکی از دلایلی که باعث اهمیت زیاد رپورتاژ آگهی می‌شود، فراگیر بودن این روش است که می‌توانید متن را در طیف وسیعی از رسانه‌های آفلاین و آنلاین منتشر کنید. محتوای خلاقانه و منحصر به فرد می‌‌تواند ارزش یک رپورتاژ‌آگهی را بالا ببرد. برای تولید یک محتوای حرفه‌ای باید به اندازه کافی وقت و انرژی صرف کرد تا محتوای تولید شده ارزشمند باشد.

اگر مخاطب را به یک لندینگ هدایت می‌کنید،‌ بکوشید یک لندینگ اختصاصی داشته باشید. اگر به هر علت این کار را انجام نمی‌دهید، از ابزارهای گوگل آنالیتیکس یا سایر ابزارهای مشابه استفاده کنید و کلیک‌ها را ردیابی کنید (با افزدون کد ردیابی به لینک‌ها یا UTM). عده‌ای معتقدند که چون رپورتاژ باید شبیه آرتیکل یا محتوای معمولی باشد، استفاده از CTA این شباهت را کاهش می‌دهد. عده‌ی دیگری هم می‌گویند که وقتی هزینه می‌کنید و رپورتاژ می‌دهید، اگر CTA نداشته باشید،‌ پول‌تان را حرام کرده‌اید. با انتخاب یک عنوان خوب یا بد، شانس خوانده شدن مقاله‌ی شما می‌تواند چند برابر افزایش یا کاهش پیدا کند.

شما باید نسبت به دیگر رقبا متمایز باشید تولید محتوای مربوط به کسب و کار برای کاربران وب میزان موفقیت برند شما را به شدت افزایش می دهد. زاراکد به عنوان یکی از برترین ارائه دهنده‌های سرویس ریپورتاژ در ۹۰ درصد وب سایت‌های خبری و معتبر ایران فعالیت داشته و این افتخار را دارد تا با اکثر وب سایت‌های فارسی زبان همکاری کند. کارشناسان ما در زاراکد Zaracode همواره ارائه دهنده بهترین نگارش ریپورتاژ برای مشاغل گوناگون بوده‌اند و در این امر یاری کننده شما خواهند بود. چنانچه به کسب و کار خود اهمیت می‌دهید و قصد دارید در مدت زمان کوتاهی به هدف خود برسید حتماً از مشاوره‌های ما استفاده کنید. حالا بیایید ببینیم چرا اینقدر رتبه الکسای سایت مهم است؟ هرچه رتبه الکسای سایتی کمتر باشد و به عدد یک نزدیک تر باشد آن سایت رتبه بهتری داشته و مناسب‌تر خواهد بود و این سایت دارای ترافیک و بازدید زیادی است.

حداقل کاری که می‌توانید انجام بدهید این است که موضوع مد نظرتان را در گوگل جستجو کنید و ببینید چند لینک اول چه نکاتی مطرح کرده‌اند (احتمالاً مخاطب را بهتر راضی می‌کرده‌اند که بالا آمده‌اند). گوگل معمولاً چند پیشنهاد مکمل هم مطرح می‌کند که می‌توانید از آن‌ها هم الهام بگیرید. درباره‌ی این‌که رپورتاژ آگهی باید حداکثر چند کلمه باشد، نمی‌توان حکم کلی داد. اما واقعاً در این زمینه باید به نوع مطلب و مخاطب نگاه کرد و نمی‌توانیم به احکام کلی تکیه کنیم. می‌دانید که سئو و بهینه سازی برای موتورهای جستجو را به دو دسته سئو داخلی و سئو خارجی تقسیم می‌‌کنند.

همچنین علاوه بر جذابیت بصری، کاربرد این المان‌ها فهم متن را برای مخاطب راحت‌تر می‌کند. یادتان باشد اگر امکان قراردادن هیچ‌کدام از این محتواها نبود، حتماً از گذاشتن عکس‌های مرتبط در متن غافل نشوید. تحقیقات نشان داده است که کاربران فقط حدود ۸ ثانیه بر روی موضوعی خاص  تمرکز می‌کنند.

سایت فنی پایتخت پس از انتشار این رپورتاژ توانست به هدف بهبود رتبه کلمات کلیدی خود دست پیدا کند. رسیدن به صفحه اول نتایج جستجوی گوگل بدون این رپورتاژ، می‌توانست فرایندی دشوار، زمان‌بر و پرهزینه باشد. با این حال، سایت فنی پایتخت با هوشمندی خود توانست رتبه‌های برتر گوگل را کسب کند. برای این‌که تخمینی از نتیجه مورد انتظار خود داشته باشید باید سناریوهای مشابه با کسب و کار خود را بررسی کنید و میزان ROI آن‌ها را بسنجید.

اما همیشه قبل از نهایی کردن رپورتاژ، یک بار دیگر فکر کنید و مطمئن شوید در عکس و نمودار زیاده‌روی نکرده‌اید. مطمئن شوید که این پاراگراف، مخاطب را برای پیگیری بقیه‌ی رپورتاژ ترغیب می‌کند. به همین علت پیشنهاد می‌کنیم حداقل ده مقاله یا مطلب از آن مجله را بخوانید. سعی کنید آن‌قدر با مجله آشنا شوید که بتوانید با دیدن یک مقاله، با خطای کم حدس بزنید که چنین مقاله‌ای به آن مجله تعلق دارد یا نه. ما همه‌ی این نکات را در درس پرسونا آموزش داده‌ایم و معتقدیم بدون آشنایی با پرسونا، رپورتاژ شما چندان موفق نخواهد بود. بنابراین می‌توانید از شعار دادن و ادعاهای کلی فاصله گرفته و ارزش پیشنهادی خود را برای مخاطب (که قرار است مشتری شما شود) دقیق‌تر و کامل‌تر و شفاف‌تر توضیح دهید.

از صدا و سیما تا مجلات و روزنامه‌ها و سایت‌های خبری و کانال‌های تلگرام و اکانت‌های شبکه های اجتماعی (مثلاً اینستاگرام). شما می‌توانید وارد بخش رپورتاژ شوید و لیست کاملی از رسانه‌های مختلف + اعتبار رسانه و قیمت آن‌ها را ببینید. همه را مقایسه کنید و بعد از انتخاب خود شرکت همه کارهای هماهنگی و انتشار را برای شما انجام می‌دهد. در قسمت خدمات رپورتاژ نوین می‌توانید لیست رسانه‌ها و قیمت‌ها را یکجا ببینید. شاید بنظرتان سخت بیاید که باید بروید رسانه‌های مختلف را یکی یکیاز نظر کیفیت و قیمت بررسی کنید و برای انتشار هماهنگی‌های لازم را انچام دهید. این شرکت‌ها واسط در ازای گرفتن هزینه اندکی متن رپورتاژ شما را در هر رسانه‌ای که خواستید منتشر می‌کنند.

با استفاده از رپورتاژ می‌توان بک لینک‌های دائمی و باکیفیتی از سایت‌های پرقدرت دریافت کرد. علاوه بر کارکرد سئویی، می‌توان رپورتاژهای خبری را ابزاری برای روابط عمومی معرفی کرد. رپورتاژ آگهی نیز از سایر روش‌های تبلیغاتی مانند خرید بنر و و نصب تابلوهای تبلیغاتی به‌صرفه‌تر است و دائمی‌بودن آن نوعی سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت برای کسب‌وکار شماست. سفارش رپورتاژ آگهی نه تنها به افزایش آگاهی از برند شما و جذب مخاطب کمک می‌کند، بلکه برای سئو و بهبود رتبه سایت شما در نتایج جستجو نیز مفید است و به کمک آن می‌توانید در جایگاه‌های برتر نتایج جستجو قرار بگیرید.

به بیان دیگر، باید مطالب رپورتاژ آگهی خود را آن‌قدر مفید و جذاب و آموزنده بنویسید که اگر مخاطب آن را خواند و دیگر هم با شما کاری نداشت و به سراغ‌تان هم نیامد، نکات بسیاری را آموخته باشد. بهترین کار این است که گزینه‌های مختلف را به چند مخاطب نشان دهید و از آن‌ها بپرسید کدام شکل از شروع متن، آن‌ها را بیشتر جذب می‌کند. خبر خوبی نیست، اما واقعیت این است که احتمالاً تعداد زیادی از مخاطبان صرفاً پاراگراف اول رپورتاژ شما را خواهند خواند. اگر به فرد یا افرادی که نماینده‌ی آن پرسونا هستند دسترسی دارید،‌ حتی می‌توانید نسخه‌ی آماده‌شده‌ی رپورتاژ را به آن‌ها نشان دهید و از نظرات‌شان برای اصلاحات نهایی و بهبود محتوا استفاده کنید.

فراموش نکنید که فقط با انتشار یک رپورتاژ به نتایج مطلوبی نمی رسید و باید یک کمپین حرفه ای همراه با متن هایی منتشر کنید که موجب اعتماد کاربر شود. کسب و کار های اینترنتی در ایران در حال ظهور و افزایش هستند که با شناخت بیشتر یک برند شانس بیشتری برای فروش خواهد داشت این یعنی افزایش اعتبار شما در نزد مشتری که موجب جلب اعتماد او خواهد شد. سعی کنید مقاله‌ای بنویسی که کار یا محصولتان را از دیگران متمایز کرده و ویژگی‌های مثبت آن را برشمرید.

در این مقاله هم ابتدا تکنیک‌های ارزشمند ریاضی را به مخاطبان آموزش می‌دهید و در همین حین به شکل مستقیم یا غیر مستقیم، کسب و کارتان را تبلیغ می‌کنید. برای اینکه بتوانید به بهترین نحو روی مخاطب خود تاثیر بگذارید، باید شخصیت او را کاملا درک کنید و بدانید که با چه چیزی تحت تاثیر قرار می‌گیرد. بنابراین لازم است پیش از آنکه نوشتن رپورتاژ آگهی یا انواع دیگر آن را آغاز کنید، حتما در مورد پرسونای مخاطب خود به خوبی تحقیق کنید. در روند تولید محتوا به صورت کلی شما باید ابتدا شخصیت یا همان پرسونای مخاطب خود را تجزیه و تحلیل کنید. اما هدف از تولید رپورتاژ، جذب مشتری و بالا رفتن فروش و سودآوری است و به همین خاطر اهمیت بیشتری دارد.

مزایای رپورتاژ آگهی کدام است؟

این طبقه بندی هم به نسب کشوری که بیشترین بازدید را داشته و هم به کشور شما انجام می‌دهد. به طور مثال اگر سایتی در کشور هند بیشترین بازدید را دارد به جز رتبه سایت در کشور هند رتبه جهانی آن نیز آورده خواهد شد. امروزه بزرگ‌ترین و شناخته شده‌ترین برندها نیز از رپورتاژ خبری برای معرفی خود و معرفی مزایای برندشان استفاده می‌کنند.

وب‌سایت‌های با رتبه بالا در گوگل را برای انتشار رپورتاژ خود در نظر بگیرید. با تهیه یک رپورتاژ حرفه‌ای، نه تنها برند شما در ذهن مخاطبان ماندگار می‌شود، بلکه این پتانسیل را دارد که آن‌ها را به مشتریان وفادار تبدیل کند. در واقع، کاربران به سایتی که رپورتاژ را منتشر می‌کند اعتماد می‌کنند و به طور ناخودآگاه، بخشی از این اعتماد به برند شما نیز منتقل می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا