سئو تکنیکال

سئو تضمینی: از واقعیت تا کلاهبرداری

زیرا با رعایت اصول و استاندارد های سئو رسیدن به نتیجه خوب و ماندگار چندان کار سخت و غیرقابل دسترسی نخواهد بود. صرف کسب رتبه برای بهره گرفتن از بهینه سازی برای موتورهای جستجو کافی نیست. شما باید کلمات کلیدی مناسب را با توجه کسب و کارتان انتخاب کنید تا بتوانید کاربران مورد نظرتان را به سایت جذب کنید.

برای همین است که می گوییم نمی توان سئو را تضمین کرد زیرا شرکت های سئو کنترلی روی نتایج ندارند. همانطور که با اجرای فعالیت های سئو، سایت شما در حال بهینه شدن است؛ رقبای شما نیز این کار را انجام می دهند. به طور مثال ممکن است امروز یک صفحه از سایت شما در رتبه اول قرار داشته باشد؛ اما فردا، رقیب شما محتوای سایت خود را آپدیت و جایگاه یک را از شما بگیرد. بنابراین باید گفت متخصصان سئو روی فعالیت رقبا کنترلی ندارند و به همین دلیل نباید تضمین رتبه دهند. در مرحله سوم لازم است که توضیح کاملی را در رابطه با این که وب سایت شما برای بهبود و بهینه سازی برای موتور های جستجوی گوگل به چه مواردی احتیاج دارد و لازم است که تمرکز را بر روی چه مواردی بگذارند. بجای وعده های کذب شرکت های معتبر تمرکز خود را بر روی به روز نگه داشتن یادگیری سئو با استفاده از تکنیک های سئو کلاه سفید قرار می دهند تا به این روش اعتماد مشتریان خود را جلب کنند.

ارتباط برندسازی و بازاریابی محتوا: ۳ تاثیر مهم و اساسی

این نتیجه نشان می‌دهد که چگونه نتایج جستجو و رتبه‌بندی بسته به مواردی مانند مکان تغییر می‌کند. هیچ کس حتی خود گوگل هم نمی‌تواند رتبه وب‌سایتی را در نتایج جستجو تضمین کند. سئو یک موضوع پیچیده و بسیار تکنیکی است و کارفرمایان ترجیح می‌دهند تنها در مورد نتایج و خروجی خدمات سئو با شرکت‌های سئو وارد مذاکره و گفتگو شوند و کاری به جزییات فنی و نحوه اجرای پروژه نداشته باشند. خدمات سئو ارزان با وعده‌های بلند پروازانه و تضمینی باید برای شما یک چراغ قرمز باشد. خدمات سئو حرفه‌ای و با کیفیت، معمولا هزینه بیشتری خواهند داشت و ارائه دهنده خدمات از دانش، تجربه و ابزارهای بهتری برای موفقیت پروژه سئو استفاده خواهد کرد.

شرکت سئو معتبر باید به شما بگوید که بین ۶ تا ۱۲ ماه طول می کشد تا نتایج یک کمپین سئو با کیفیت بالا را مشاهده کنید. با این حال، هنگامی که از طریق تاکتیک‌های سئو کلاه سفید به اوج رسیدید، احتمال بیشتری وجود دارد که در آنجا بمانید که به این معنی است که ترافیک و درآمد مستمر را برای سال های بعد خواهید داشت. شرکت سئو معتبر با ارائه نمونه کار های خود و با داشتن تیم فنی با دانش و تجربه بالا، نتایج مثبت را در بهترین زمان ممکن به شما نشان می دهد. اگر با این شرکت ها کار کنید، متوجه می شوید که پس از اتمام قرارداد سئو نیز همچنان در کلمات کلیدی هدف خود باقی می مانید و روزانه تعداد بسیار زیادی کاربر بدون پرداخت حتی یک ریال هزینه به سایت شما وارد می شوند. سئو مجموعه ای از روش ها، اصول و تکنیک هایی است که هم در داخل سایت و هم خارج از آن به کار گرفته می شود تا سایت شما در رتبه بالاتری از نتایج جستجو قرار بگیرد. پروژه ای است که در طولانی مدت نتایج شگفت انگیزی دارد اما تضمین کردن آن در مدت کوتاه (یک روزه یا در یک هفته) ادعای پوچی است که نشان می دهد آن فرد هیچ تخصصی در این زمینه ندارد.

ما در شرکت خودمون قرارداد را طوری تنظیم کردیم که در صورت عدم کسب رتبه صفحه اول برای هر کلمه، مبلغ پرداخت شده ی اون کلمه (یا کلمات) را به حساب مشتری برمیگردونیم. مثلا بسیاری از این شرکت‌ها اصرار دارند کلمات کلیدی هدف را خودشان انتخاب کنند. به این ترتیب، کلماتی را انتخاب می‌کنند که رتبه گرفتن در آن‌ها بسیار ساده است. اما ممکن است این‌ها کلمات مورد نظر شما نباشند و رتبه گرفتن در آنها هیچ کمکی به کسب و کارتان نکند یا ترافیک با ارزشی به سایتتان هدایت نکند. شرکت‌های ارائه دهنده سئوی تضمینی، بندهایی در قراردادشان هست که ممکن است فریبتان دهد. از این طریق می‌توانند به ضمانتی که می‌دهند برسند و دستمزدشان را از شما بگیرند.

سئو تضمینی واقعیت دارد؟

امکان تغییر رتبه بندی‌ها با ورود به حساب کاربری گوگل نیز وجود دارد(با توجه به اینکه نتایج بر اساس جست و جو های قبلی فرد شخصی سازی می‌شوند). در طرف مقابل، شرکت هایی هستند که تمایل چندانی به این شفافیت ندارند و درباره روال کار خود به طور واضح صحبت نمی کنند. این رازداری می تواند نشانه ای از انجام سئو کلاه سیاه باشد که در آینده ای نه چندان دور، آسیب جدی به سایت شما می رساند.

استراتژی سئو برای همه وب سایت‌ها یکسان نیست

اگر شرکت سئو تضامین زیر را به شما بدهد؛ فقط ادعا کرده است؛ چون عوامل خارجی مانند کسب رتبه یک گوگل که تحت کنترل متخصصان سئو نیست؛ نباید تضمین شوند. در سئو وب سایت نیز توجه به این موضوع که شرکت سئو، در یک دوره زمانی چه نتایجی را می تواند برای سایت کسب کند یکی از فاکتورهایی است که صداقت آن ها سنجیده میشود. سئو یک فرایند پیچیده است که نیاز به تخصص و تجربه دارد، و کسب‌وکارها باید به شرکتی اعتماد کنند که از تکنیک‌های قانونی و اثبات‌شده استفاده می‌کند.

سئو یک استراتژی کوتاه مدت نیست

علیرغم جذاب بودن پیشنهاد سئوی تضمینی، باید بدانید که سئو تضمینی یه ادعای واهی است و  دریافت این خدمات ریسک‌هایی به همراه دارد که در بیشتر موارد به افت و یا حتی آسیب دیدن سایت و کسب و کارتان می‌شود. برای بسیاری از کسب‌وکارها که به دنبال افزایش ترافیک گوگل و افزایش فروش هستند، وعده‌ی سئوی تضمینی بسیار جذاب به نظر می‌رسد. این وعده‌ها افراد را به فکر می‌اندازند که می‌توانند با یک هزینه مشخص، بدون هیچ‌گونه ریسک، رتبه‌های برتر را به دست آورند.

جریمه‌هایی که می‌تواند به تنزل در صفحه نتایج جستجو و یا حتی حذف سایت شما از کلیه صفحات گوگل شود. اگر مشکلی پیش بیاید، شرکت سئویی که گارانتی را ارائه کرده است، در نهایت به مشکل برخواهد خورد و به اعتبار و شهرت آن ضربه وارد می‌شود. برای یک شرکت سئو آسان است که قول‌هایی بدهد که می‌دانند نمی‌توانند به آن عمل کنند، اما در نهایت نتیجه معکوس خواهد داشت. معیار همیشه باید تعداد بازدید ها از سمت موتورهای جست و جو باشد.اگر این رقم در حال افزایش باشد به آن معناست که پروسه بهینه سازی به خوبی در حال اجراست.

زیرا هیچ کسب و کاری نیست که بتواند طی چند روز سیلی از مشتریان را به سمت خود جذب کند. گوگل در قسمت قوانین و مقررات خود توضیح می‌دهد و بارها تاکید می‌کند که هیچ کس نمی‌تواند رتبه یک را تضمین کند. علت آن است که گوگل الگوریتم‌های بررسی سایت‌ها را مرتب به‌روز می‌کند و بات‌های جدیدی برای ایندکس کردن محتوا ایجاد می‌کند. اگر شرکتی به همه مشتری‌هایش سئوی تضمینی پیشنهاد می‌دهد، مشخص است که نیازهای به خصوص آن کسب و کار را در نظر نمی‌گیرد.

سختی کلمات کلیدی تاثیر زیادی در روند اجرایی پروژه سئو و نتیجه آن دارد. اینکه رقبای شما در آن کلمات کلیدی چقدر موفق عمل کرده‌اند، قطعا در بحث سئو اثرگذار است. از آنجایی که ما از اقدامات فعلی رقبا با خبر نیسیتم و همچنین رتبه‌بندی سایت‌ها صد در صد در اختیار گوگل است، پس به جرات می‌توان گفت نمی‌توان سئو را تضمین کرد. اما باید بدانید کاری که آنها با سایت شما می کنند بسیار بدتر از خالی کردن جیب شماست. کاری که آنها می کنند این است که سایت شما را با یک سری عبارات کلیدی خاص که رقابتی نیستند و نرخ موفقیت بالایی دارند، در رتبه اول گوگل قرار می دهند بدون این که میزان ورودی گوگل را در نظر بگیرند. یعنی اینکه این عبارات چه میزان بازدید برای سایت ایجاد خواهند کرد برای آنها اهمیتی ندارد.

در روش کلاه سیاه، با استفاده از مجموعه کارها و فعالیت‌هایی سعی می‌شود موتورهای جستجو را فریب داد. این کار در کوتاه مدت بسیار عالی جواب می‌دهد و باعث بالا آمدن ناگهانی و زودهنگام سایت در نتایج جستجو خواهد شد. درست است که کسب یک رتبه مشخص (مثلا رتبه ۱) قابل ضمانت نیست؛ اما شرکت سئو می تواند تضمین کند که رتبه صفحات سایت شما را بهبود دهد. فرض کنید سایت شما با کلمه «داروخانه آنلاین» در رتبه ۱۳ گوگل قرار دارد اما این برای شما کافی نیست.

  • گوگل راهنمایی‌هایی درباره اینکه الگوریتمش به دنبال چه چیزهایی است ارائه کرده و متخصصین سئو هم اطلاعات مفیدی را که از طریق تحقیق و تجربه به دست آورده‌اند با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند.
  • یک شرکت سئو معتبر می تواند تضمین کند که خطاهای تکنیکال سایت شما را برطرف کرده و با ایجاد زیرساخت مناسب ضمن اجرای صحیح سئو داخلی و سئو خارجی، وضعیت کلی سایت شما را بهبود می دهد.
  • سئوی تضمینی دروغی‌ست که دوست داریم باورش کنیم اما باور کردنش تبعات جبران ناپذیری برای سایت ما دارد.
  • علاوه بر برنامه‌نویسی و طراحی وب‌سایت علاقه زیادی به سئو و بهینه سازی سایت دارم.
  • شرکت های معتبردر حوزه سئو هرگز وعده ی تضمینی بودن را نمی دهند چرا که به خوبی می دانند تضمین رتبه بندی ثابت و دائمی در فهرست موتور های جستجوی گوگل به دلیل ماهیت پیچیده و متغیر الگوریتم های غیر ممکن است.

با این حال، گوگل به‌خاطر به‌روزرسانی‌های الگوریتم‌هایش که به‌طور منظم انجام می‌شوند، مشهور است. هر چند وقت یکبار هم، به روزرسانی‌های عظیمی انجام می‌دهد که واقعاً نتایج و رتبه‌بندی‌ها را کاملاً تغییر می‌دهد. این نوع سئو تضمینی با اصل افزایش درامد با استفاده از سئو، کاملا در تداخل است.

مهمترین چیزی که شما باید در تعرفه سئو ارائه شده توسط یک شرکت سئو یا فریلنسر باید به آن توجه کنید وجود شفافیت کامل از منظر خروجی پروژه و نحوه قیمت گذاری پروژه سئو است. در هر صورت بهتر است قبل از انتخاب شرکت سئو، بدنبال وعده های توخالی نباشید و جنبه‌های مختلف را در نظر بگیرید و به نکات ارائه شده در این مقاله توجه کنید. فرض کنید شما برای یک سری کلمه کلیدی خاص در رتبه اول گوگل قرار بگیرید باز هم این کافی نیست و شما نیاز به یک دقت همه جانبه روی تمام کلمات کلیدی دارید. از طرفی ممکن است افراد زیادی وارد سایت شما بشنوند اما با کیفیت قابل قبول در محتوا یا محیط سایت مواجه نشوند و خیلی زود بدون این که به صفحات دیگر سر بزنند، سایت شما را ترک کنند. در این صورت با افزایش نرخ خروج، به مرور گوگل متوجه می‌شود که سایت شما از نظر کاربرها قابل قبول نیست و رتبه سایت شما، کاهش پیدا خواهد کرد. اگر شما توانسته باشید در یک یا چند عبارت رتبه خوبی به دست آورید لزوما به معنی افزایش بازدید و ورودی گوگل نیست.

داشتن رتبه اول کافی نیست

اگر یک شرکت فاش نمی‌کند که از چه تاکتیک‌هایی استفاده می‌کند، پس در همکاری با آنها مراقب باشید. یک آژانس سئو نباید در مورد رتبه‌بندی کلمات کلیدی وعده‌های دور از ذهن بدهد، زیرا نتایج جستجو ثابت نیستند. به عنوان مثال، اگر عبارت «شرکت سئو» را در تهران گوگل کنید و سپس به شهر دیگری بروید و دقیقا همین عبارت را در گوگل تایپ کنید، نتایج متفاوت خواهد بود. در بسیاری از موارد، نتایج به‌طور مکرر تغییر می‌کنند، چه در همان شهر بمانید یا شهر دیگری باشید.

دقت داشته باشید که در اینجا منظور ما تعهدات پیمانکار سئو در قبال به کار گیری تکنیک‌های استاندارد سئو، ارائه‌ی گزارشات مدون از نتایج کار یا دیگر روش‌های صحیح و حرفه‌ای سئو نیست. بلکه منظور ما از سئو سایت تضمینی، همان قول‌ها و تضمین‌هایی است که در خصوص رسیدن به نتایج خاص به مشتری داده می‌شود. ارائه گزارش‌ از اقدامات سئو امری متداول است که هر شرکت سئو یا سئوکاری باید سعی در تنظیم گزارش ماهانه سئو و تحویل به موقع آن داشته باشد. اگر سایت شما سندباکس شود، به این معنی است که احتمالاً دیگر در نتایج جستجو ظاهر نمی‌شود. هنگامی که آنجا هستید، بیرون آمدن از جعبه شنی Google می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد.

برخی از آژانس‌ها ممکن است برای تحقق وعده‌های خود، کلمات کلیدی با رتبه‌بندی آسان را انتخاب کنند که احتمال دارد حتی برای کسب‌وکار شما ارزشمند نباشند. درحالی‌که آن‌ها تضمین می‌کنند در کلمه کلیدی خاصی برای شما جایگاه بگیرند، این کلمات کلیدی ممکن است باعث رشد معنی‌دار نشوند. اگر با سئو و روش‌های آن آشنا نیستید بهتر است ابتدا مقاله سئو چیست را مطالعه کنید.

رتبه‌بندی‌ها معیارهای خوبی برای عملکرد کلی نیستند

می‌توانیم متعهد شویم بدون این که سایت را در معرض پنالتی قرار بدهیم، روی بهینه‌سازی کار می‌کنیم. در ضمن به صورت دوره‌ای و منظم، گزارش فعالیت‌هایی که انجام شده و نتایج حاصل از آن‌ها را به کارفرما ارائه می‌کنیم. بنابراین، انتخاب یک شرکت سئو معتبر و با سابقه، نقش کلیدی در بهبود پایدار رتبه سایت و جلوگیری از ریسک‌های احتمالی دارد.

سئو تضمینی واقعیت دارد؟

یک شرکت سئو معتبر می تواند تضمین کند که خطاهای تکنیکال سایت شما را برطرف کرده و با ایجاد زیرساخت مناسب ضمن اجرای صحیح سئو داخلی و سئو خارجی، وضعیت کلی سایت شما را بهبود می دهد. شاید آنها موفق به اینکار شوند اما آن رتبه خوب، ماندگار نیست و گوگل بالاخره متوجه استفاده از تکنیک های کلاه سیاه و سئو منفی در سایت شما خواهد شد؛ در نتیجه خیلی سریع افت رتبه پیدا می کند. توجه داشته باشید که بازیابی سایت در این شرایط بسیار زمانبر و پرهزینه خواهد بود. یک شرکت سئو باید استراتژی را اجرا کند که در نهایت به مشتری کمک کند تا سایت خود را در نتایج بالا قرار دهد. با این حال، هیچ تضمینی وجود ندارد که همان استراتژی موفق بار دیگر نیز موفق بماند. این نوع کسب رتبه شاید حس خوبی به هر دو طرف سئوکار و مشتری بدهد؛ اما چون طرفداری ندارد، هیچ کسی بر روی سایت شما کلیک نمی کند و در نتیجه ارزشی نخواهد شد.

انتخاب یک شرکت سئو یا فرد ارائه دهنده خدمات سئو برای افرادی که برای اولین بار قصد سرمایه‌گذاری در این حوزه از دیجیتال مارکتینگ را دارند کار دشواری است. هرکدام از این شرکت‌ها تعرفه‌ سئو متفاوتی ارائه می‌دهند و هرکدام دلایلی بیان می‌کنند که آن‌ها را برای سئوی سایت خودتان انتخاب کنید. در این میان شرکت‌هایی هم هستند که ادعا می‌کنند خدمات سئوی تضمینی ارائه می‌کنند. به عبارت دیگر به شما تضمین می‌دهند که در تعدادی از کلمات کلیدی به صفحه اول گوگل یا حتی رتبه اول گوگل خواهید رسید و در صورتی که این اتفاق رخ ندهد، بخشی از هزینه دریافتی را پس خواهند داد.

سئوی تضمینی با سایت شما چه می کند؟

شرکت‌های سئو می‌دانند که ترافیک، معیار اصلی برای تعیین اینکه آیا یک کمپین سئو، کار خود را درست انجام می‌دهد یا خیر نیست. به همین دلیل کیفیت ترافیک وارد شده به سایت اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. متخصص شما باید شناخت صحیح از علم روز سئو و آخرین تغییرات الگوریتم های گوگل را برای شما تضمین کند. پیشنهادات او نباید مغایر اصول سئو باشد و موجب جریمه شما از طرف گوگل نشود. سئو تضمینی همان صداقت و کیفیت در کار و کسب بهترین نتایج با امکانات موجود است.

در برخی موارد، علاوه بر تضمینی که برای رسیدن به صفحه اول نتایج گوگل در چند کلمه کلیدی داده می‌شود، یک بازه زمانی مشخص نیز تعیین می‌شود که در آن شرکت سئو تضمین کسب نتیجه در یک بازه زمانی مشخص را می‌دهد. این وعده‌ها اغلب به عنوان یک تاکتیک بازاریابی برای جذب مشتری استفاده می‌شود. وقتی الگوریتم تغییر می‌کند، استراتژی‌هایی که قبل از به‌روزرسانی‌ها کار می‌کردند ممکن است به همان اندازه مؤثر نباشند یا کارایی نداشته باشند. شرکت‌های سئو رتبه‌بندی موتورهای جستجو را تضمین نمی‌کنند زیرا می‌دانند آنچه امروز کار می‌کند ممکن است فردا کارساز نباشد. شرکت‌های سئو؛ محتوا و ساختار سایت شما را بررسی می‌کنند و در مورد توسعه محتوا و توسعه وب‌سایتتان به شما مشاوره می‌دهند. آن‌ها درباره کلمات کلیدی مورد نیاز تحقیق می‌کنند، کمپین‌های کسب و کار آنلاین شما را مدیریت می‌کنند و حتی در برخی موارد در آموزش سئو به شما کمک می‌کنند.

افراد بر رتبه های گوگل مالکیت ندارند

چرا که برای ظاهر شدن در نتایج اولیه، نیازی نیست چندین سال صبر کنید. بلکه می‌توان با تولید محتوای عالی و رعایت اصول سئو، به جلب اعتماد کاربران و در نتیجه گوگل پرداخت و آرام آرام به جایگاه بالا رسید. ده‌ها سایت با سابقه فعالیت چندین ساله، روی کلمه کلیدی «خرید گوشی» در حال رقابت با یکدیگر هستند. آنها هزینه‌های چند ده میلیونی و حتی چند صد میلیونی کرده‌اند تا در نتایج اولیه گوگل باشند. بهتر است بدانید فقط همین کار، بیش از یک ماه و در برخی موارد بیش از یک سال طول می کشد.

انتخاب کلمه کلیدی زودبازده اما ناموثر، منابع شما را هدر می‌دهد

برخی موارد برای ایجاد اطمینان کارفرما، ضمانت رتبه در قرارداد درج می شود اما بسیاری موارد حقوقی آن را نمی دانند. عبارتی به نام “مشروعیت مال غیر” در قانون وجود دارد که به منزله آن عمل تضمین دادن در فرایند سئو عملا پیگرد قانونی پیدا نمی کند؛ چراکه خریدار و فروشنده بر سایت گوگل تسلطی ندارند و به همین دلیل قاضی حکمی در این خصوص نمی تواند بدهد. گوگل در سال ۲۰۱۴ الگوریتمی با نام کبوتر (Google Pigeon Algorithm) را معرفی کرد که وظیفه بهینه سازی نتایج بر اساس موقعیت جغرافیایی را بر عهده داشت. عملکرد الگوریتم کبوتر به گونه ای است که در زمان سرچ، برای هر فرد با توجه به موقعیت جغرافیایی او، نتایج خاصی ظاهر خواهد شد.

آیا کسب درآمد از اینترنت واقعیت دارد؟

سئو تضمینی (Guaranteed SEO) به خدمات سئویی گفته می‌شود که در آن سئوکار یا شرکت سئو، رسیدن به یک نتیجه‌ی خاص را به کاربر قول می‌دهد. در بیشتر موارد، این نتیجه‌ی خاص، کسب رتبه در صفحه اول گوگل برای یک یا چند کلمه کلیدی است. شرکت‌هایی که چنین وعده‌ای می‌دهند، ادعا می‌کنند که در صورت عدم موفقیت در این زمینه، هزینه‌های پرداخت شده را به مشتری بازمی‌گردانند. تغییرات الگوریتم دلیل دیگری است که چرا شرکت‌های سئو نباید رتبه‌بندی خاصی را در موتورهای جستجو تضمین کنند. آن‌ها می‌دانند که تغییرات الگوریتم می‌تواند به راحتی نتایج جستجو را تغییر دهد. مهم نیست که یک شرکت سئو چقدر خوب است، وب‌سایت‌های مشتریانشان چقدر رتبه گرفته‌اند یا چقدر معتبر هستند.

این که یک شرکت سئو یا سئوکار بدون اطلاع از کلمه کلیدی مد نظر شما و سابقه سایتتان، در هر شرایطی به امضای قرارداد هایی با شرایط سئو تضمینی و کسب ۱۰۰ درصدی رتبه یک گوگل بپردازد، از نظر ما نشان از ضعف اوست. بعضی از شرکت های نوپا و غیر متخصص در این زمینه برای اینکه زیان دهی نداشته باشند به ارائه چنین شعارهایی می پردازند تا مشکلات مالی خود را حل کنند. این بیانیه نشان‌دهنده این است که گوگل هیچ تضمینی برای رتبه‌بندی در نتایج جستجو ارائه نمی‌دهد و از کسب‌وکارها می‌خواهد که با دقت در انتخاب شرکت‌های سئو عمل کنند و فریب شرکت‌ها و افرادی که پیشنهادات غیر واقعی و غیر ممکن می‌دهند را نخورند. شرکت های معتبردر حوزه سئو هرگز وعده ی تضمینی بودن را نمی دهند چرا که به خوبی می دانند تضمین رتبه بندی ثابت و دائمی در فهرست موتور های جستجوی گوگل به دلیل ماهیت پیچیده و متغیر الگوریتم های غیر ممکن است. دریافت خدمات سئو تضمینی در مقابل خدمات سئوی بدون تضمین کسب رتبه، طبیعتا برای کارفرما امری منطقی و گزینه مطمئن‌تری است.

شما می‌توانید، اما ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا از رتبه های آسیب دیده یا جریمه هایی که سایت شما در حین کار با آنها متحمل شده است، رها شوید. اگر سایتی تجربه کاربری (UX) ضعیفی داشته باشد (نرخ بانس ریت بالا، میانگین زمان حضور کم کاربران در سایت و …)، هیچ روشی نمی تواند رتبه سایت را در بلندمدت در گوگل ارتقا دهد. به همین دلیل عبارت سئو تضمینی بار معنایی خود را از دست داده و ناخودآگاه باعث ایجاد شبهه و نگرانی در مشتریان خواهد شد. علی طباطبایی هستم؛ موسس وب‌سایت «سئو ارزان» و فارغ التحصیل رشته مهندسی کامپیوتر، گرایش نرم افزار.

سئو تضمینی سایت به معنای بهینه‌سازی صد درصد سایت و هدف از آن، رسیدن به صفحه اول نتایج گوگل و دیگر موتورهای جستجو است. ابتدا این را بگوییم که هیچ فرد یا آژانسی نمی‌تواند به شما تضمین بدهد که شما را به جایگاه مشخصی در گوگل می‌رساند. وینت به صورت تخصصی در زمینه طراحی و راه اندازی انواع وب‌ سایت و خدمات سئو فعالیت می‌کند و چنانچه نیاز به دیده شدن در صفحه اول گوگل دارید می‌توانید روی خدمات این مجموعه حساب کنید.

تنها با ارائه خدمات اصولی است که می توانید موفقیت های خوبی از سئو به دست آورید. برای سئو تضمینی یا گارانتی هر چیز دیگری شما باید بر تمامی شرایط و عوامل آن مسلط باشید، در حالیکه برای سئو مهمترین عامل سیاست ها و الگوریتم گوگل است و در هر زمان امکان تغییر و آپدیت جدید در آن بسیار زیاد است. شرکتهای سئو تنها میتوانند که تمام اصول و نکات روز را در محتوا و ساختار سایت شما رعایت کنند و  در حدود ۳۰ درصد یا بیشتر ترافیک ورودی از گوگل را برای شما افزایش دهند. یکی دیگر از تضامینی که شرکت های سئو می توانند بدهند، بهبود نرخ تبدیل است. برخی از سایت های درخواست کننده اجرای خدمات سئو، در نتایج گوگل به خوبی دیده می شوند اما ورودی و فروش آنها قابل قبول نیست. در این شرایط شرکت سئو می تواند ضمانت دهد که با انجام یک سری از فعالیت ها مانند بهبود عنوان صفحات، استفاده از امکانات تعاملی و … نرخ تبدیل در سایت شما را افزایش می دهد.

فاکتورهای دیگری هم هستند که کاملا خارج از کنترل آژانس‌های سئو هستند. به عنوان مثال میزان فعالیت‌ و سرمایه‌گذاری روی سئو توسط سایت‌های رقیب و یا میزان شهرت و شناخته شده بودن برند شما از عوامل موثر در کسب نتیجه هستند. اگر یک شرکت بر اثر مشکلاتی چون ضعف محصول یا خدماتش متحمل ضربه‌ای شود، این ضربه به احتمال بسیار زیاد روی شهرت آن در اینترنت و در نتیجه روی سئو تاثیر خواهد گذاشت. ما معتقدیم که این نوع سئو تضمینی، حرفه ای و اخلاقیست و در کاهش ریسک سرمایه گذاری شما در سئو موثرترمی باشد. جهت انجام سئو سایت و مشاوره سئو با ما می توانید با تلفن ما تماس بگیرید. داشتن نمونه کار های قوی از جمله اصلی ترین ویژگی های شرکت های سئو معتبر است.

به همین خاطر سئوکاران باتجربه به شما توصیه می‌کنند که به دنبال راهکارهای کوتاه مدت سئو نباشید و با خیال راحت، روی محتوا و سئو سایت خود کار کنید. شرکت‌های معتبر در حوزه سئو هیچ‌گاه وعده‌های غیرواقعی یا سئوی تضمینی نمی‌دهند. آن‌ها می‌دانند که تضمین رتبه‌بندی ثابت و دائمی در نتایج موتورهای جستجو، به دلیل ماهیت پیچیده و متغیر الگوریتم‌ها، غیرممکن است. به جای ارائه وعده‌های کاذب، شرکت‌های معتبر سعی می‌کنند با استفاده از تکنیک‌های کلاه سفید و تمرکز بر روی بهینه‌سازی بلندمدت سایت، اعتماد مشتریان را جلب کنند.

آن‌ها هرگز تضمین نمی‌کنند که سایت شما را در رتبه یک صفحات نتایج موتورهای جستجو قرار می‌دهند. در این مقاله ۵ دلیل اصلی که ارائه سئو تضمینی را به اشتباهی بزرگ تبدیل میکند را بررسی خواهیم کرد. دومین دلیلی که سئو ۱۰۰ درصد تضمینی قابل اجرا نیست اینست که بهترین سئوکار هم شاید نتواند به قول خود در کسب رتبه در یک کلمه کلیدی بسیار پر رقابت عمل کند. در حال کلی قول دادن در کاری که کنترل آن به صورت مطلق در دست شما نیست، از نظر اخلاقی درست نیست. چه بخواهید یا نه، واقعیت اینست که سئو و کسب رتبه، به صورت ۱۰۰ درصد در اختیار ما نیست.

تیم رادزاد وقتی با شخصی قرارداد سئو امضا می کند، از کسب بهترین رتبه و ارائه با کیفیت ترین خدمات کاملا مطمئن است. ما مطمئنیم که با استفاده از خدمات سئو و بهنیه سازی ما می توانید درامد سایت خود را افزایش دهید. اما کسب رتبه اول گوگل، در یک کلمه کلیدی بسیار رقابتی و آن هم به شکل ۱۰۰ درصد تضمین شده، خواسته ای نامعقول است. ما برای این مثال خاص تضمینی ارائه نمی دهیم، چرا که شرکت گوگل متعلق به ما نیست و ما پارامترهای رتبه بندی سایت ها را تعیین نمی کنیم. رتبه خوب شما برای چند کلمه کلیدی به معنی بازدید و ورودی از گوگل نیست، و سئو تضمینی برای کلمات کلیدی نیازمند دقت و بررسی همه جانبه بر روی کلمات است. علاوه بر این ورود بازدیدکننده قدم اول است و در نهایت رضایت آنها از محتوا و محیط سایت شما است که موجب ارتباط بهتر و حضور بیشتر در صفحات میشود.

همچنین شرکت های سئو نمی توانند تغییرات احتمالی در پارامترهای سئو را کنترل و حتی پیش بینی کنند. نکته‌ی مهم دیگر هم ارتباط صحیح با مشتریان است تا در صورت نیاز، آن‌ها را در جریان تغییرات احتمالی درخصوص زمان یا موارد دیگر قرار بدهند. در این تکنیک، لینک‌ها را در متن محتوا پنهان می‌کنند که می‌تواند با استفاده از تغییر رنگ متن به رنگ پس‌زمینه، کوچک‌کردن فونت لینک و قرار دادن لینک در تصاویر محتوا انجام بگیرد. برای اینکه دستیابی به نتایج وعده داده شده ممکن باشد، لازم است تا ارائه‌دهنده خدمات در مورد کیفیت کار ارائه شده و مباحث اخلاقی به شما توضیحات لازم را داده و شما را توجیه کرده باشد. بسیاری از افراد این ویژگی‌ها را ندارند و خیلی زود از سئو کردن سایت دست بر می‌دارند. به علاوه بر اساس الگوریتم پنگوئن، زمانی که شما با اکانت گوگل خود وارد صفحه جستجو شوید و عبارتی را سرچ کنید نتایجی که به شما نشان داده می شود بر اساس جستجوهای گذشته شماست.

وعده رایج در سئو تضمینی چیست؟

برخی از رایج ترین تکنیک های سئو کلاه سیاه، خریداری تعدد زیادی بک لینک از سایت های اسپم، پنهان کردن متن از نظر کاربران، تبادل بک لینک و … است. استفاده از این تکنیک ها حتی بعد از اینکه رتبه ای بدست آوردید، برای وبسایت شما خطرناک است چراکه الگوریتم های گوگل به مرور زمان آپدیت می شوند و به الگوی لینک سازی اسپمی که به کار رفته است پی خواهند برد و به سرعت رتبه شما را کاهش می دهند. همان‌طور تا اینجا متوجه شدیم در شرایط خاص می‌توان سئو را تضمین کرد. سئو بستگی به عوامل مختلف زیادی دارد، چرا که عوامل رتبه‌بندی گوگل مختلف هستند. در هنگام شروع سئو باید ابتدا، مشکلات فنی سئوی سایت، سرعت لود، بهینه بودن محتوا و بسیاری موارد دیگر مورد بررسی قرار گیرد.

آیا واقعا می‌توان نتایج سئو را گارانتی کرد؟ واقعیت این است که خیر. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی سئو مگ می‌نویسم.

این روش‌ها شاید در خوش‌بینانه ترین حالت ممکن، موجب بهتر شدن رتبه سایت شما در گوگل شود؛ اما در حالت عادی، حتی برای سایت شما مضر نیز است. لینک‌سازی و مگ سئو بک لینک گرفتن، در گذشته نتیجه خوبی می‌داد؛ اما الگوریتم‌های گوگل بسیار هوشمند شده‌اند و به محض شناسایی لینک‌های خریداری شده نامعتبر، گوگل شما را پنالتی می‌کند. با توجه به پیچیدگی‌های سئو، زمان‌بر بودن دستیابی به نتایج پایدار و همچنین طولانی و پرهزینه بودن فرآیند حل اختلافات و طلب خسارت بین کارفرما و شرکت‌های سئو، توصیه می‌شود در انتخاب شرکت سئو نهایت دقت را داشته باشید. به جای دنبال کردن خدمات سئو تضمینی که معمولاً با وعده‌های غیرواقع‌بینانه همراه هستند، به دنبال شرکت‌هایی باشید که شفافیت در عملکرد، تجربه کافی و استراتژی‌های اصولی و اخلاقی را ارائه می‌دهند.

بهترین شرکت‌های سئو می‌دانند که سئو زمان زیادی برای نتیجه‌گیری خواهد برد. گاهی اوقات قبل از شروع استراتژی‌های سئو برای به دست آوردن نتایج، باید چندین کار انجام دهید که ممکن است ماه‌ها طول بکشد تا ترافیک شروع به ورود کند. گوگل به صراحت می‌گوید که هیچکس نمی‌تواند چنین ضمانت‌هایی را ارائه کند. گوگل دستورالعمل‌های رتبه‌بندی صفحات بازاریابی جستجو خودش را دارد که برای همه قابل مطالعه است. در این دستورالعمل‌ها، بیان می‌کند که «هیچ‌کس نمی‌تواند رتبه اول را در گوگل تضمین کند». هیچ استثنایی وجود ندارد؛ هیچ کس قرار نیست رتبه‌بندی صفحه اول را تضمین کند.

برای گرفتن نتیجه مطلوب باید یک استراتژی مخصوص و متناسب با کسب و کارتان به شما پیشنهاد داده شود. اکثر صاحبان وب سایت می‌خواهند یک عمل دلخواه (بعنوان مثال خرید) در سایت آن‌ها انجام شود. بنابراین، سرعت عملکرد بازدیدکنندگان وب سایت معیار خوبی برای عملکرد یک کمپین سئو است.

اما از نظر ما؛ هیچ شرکت سئویی نباید چنین ادعایی داشته باشد، و اگر با یکی از آن‌ها برخورد کردید، نباید با آن‌ها کار کنید. کار با شرکتی که سئو را تضمین می‌کند، می‌تواند منجر به عواقب بدِ کوتاه مدت و بلند مدت شود. اگرچه عبارت سئوی تضمینی وسوسه‌انگیز و جذاب است و باعث جلب مشتری می‌شود اما در نهایت کاری که مشتری تحویل می‌گیرد بسیار متفاوت‌تر از چیزی‌ست که انتظارش را داشته است. شرکت‌هایی که وعده Seo تضمینی می‌دهند، سایت شما را برای یک سری کلمات کلیدی خاص در رتبه‌های اول گوگل قرار می‌دهند، بدون این که میزان رقابت و انتظار ورودی گوگل را در نظر بگیرند. به عبارت دیگر چنانچه سئو و بهینه سازی سایت به صورت کاملا اصولی و حرفه ای انجام شود، با توجه به نوع کسب و کار و میزان رقابت در عبارات کلیدی موردنظر، می توان رسیدن به صفحه اول نتایج را در مدت زمانی معقول تضمین نمود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا