سئو تکنیکال چیست؟ ۱۲ گام ضروری برای بهبود سئو فنی آکادمی دی ام روم

کاسب یار همچنین تمامی ابزار های مورد نیاز را در اختیار شما می گذارد تا برای بهبود کسب و کار و همچنین توسعه فردی، شما را از هر منبع دیگری بی نیاز کند. سایتمپ یا نقشهٔ سایت فایلی با فرمت XML است که لیستی از تمام صفحات سایت شما را در خودش جای داده است. موتورهای جستوجو از فرهنگ لغات خود برای فهمیدن محتوای شما استفاده میکند که به آن Schema.org میگوییم. کار این فرهنگ لغات هم ترجمهٔ محتوای شما به کدی است که ربات موتور جستوجو آن را میفهمد. گواهی SSL هویت سایت را تأیید و یک اتصال امن برای کاربران برقرار میکند.
پس اولین منبع کدام است؟ گوگل در این باره چیزی اعلام نکرده است؛ اما به عقیده ما لینک داخلی و خارجی هستند که به صفحات سایت شما لینکی دادهاند. در این سایت قسمتی از محتوایی که کپی تشخیص میدهد را کپی کنید و در گوگل آن را سرچ کنید. اگر سایت شما در رتبه ۱ نمایش میگیرد پس این محتوا متعلق به شماست و کپی محسوب نمیشود. ابزار بعدی که برای شناسایی duplicate content در سئو Technical استفاده میکنیم، ابزار مدیریت سایت Semrush است که بخشی تحت عنوان Content quality کیفیت محتوای صفحات سایت شما را به شما نشان میدهد. در مورد محتوای ضعیف یا thin content هم این مشکل وجود دارد که در حالت کلی مشکلی را برای سایت به وجود نمیآورد؛ اما ضرری که به ایندکسینگ و کرال باجت سایت ما میزند میتواند جبرانناپذیر باشد. در ادامه برای شما توضیح میدهیم که چگونه از این مشکلات جلوگیری کنید و یا اگر سایت شما دچار مشکل محتوای تکراری است آن را حلوفصل کنید.
وظایف سیستم مدیریت محتوا (CMS)
فهرست مطالب
اگر وبسایت شما سئو نشده باشد، وقتی کاربر خدمت یا محصولی را در گوگل جستجو میکند بهجای وبسایت شما نام رقیب و لینک ورود به وبسایت رقیب یا رقبای شما را اول میبیند. نقشه سایت با فرمت XML به رباتهای موتورهای جستجو ساختار سایت شما و ارتباطات آن را نشان میدهد. در تصویر زیر بخش مربوط به نقشه سایت در گوگل سرچ کنسول نشان داده شدهاست. حتی میتوان کاری انجام داد تا صفحههای کراول شده در نتایج موتورهای جستجوگر نمایش داده نشوند.
سرعت دانلود شدن سایت در رتبه بندی سایت بسیار مهم است اما علاوه بر آن یکی از فاکتورهای تاثیر گذار در سئو تکنیکال نیز میباشد. کاربرها معمولاً برای باز شدن سایت منتظر نمیمانند و اگر لود شدن سایت چند ثانیه طول بکشد آن را میبندند. بنابراین برای بازدید بیشتر باید سرعت صفحه را در اولویت کار خود قرار بدهید.
سئو تکنیکال به اقداماتی نظیر بهبود معماری سایت، رفع ارورهای ۴۰۴، ساختار URL صفحات، ایجاد نقشه سایت و فایل robots.txt گفته میشود که برای بهینه سازی بخش فنی سایت انجام میشوند. به لینکهای نمایش داده شده در بالای هر صفحه که موقعیت شما در سایت را نشان میدهند، بردکرامب یا نان ریزه میگویند. یکی از کارهایی که فرد سئوکار باید برای اجرای سئو تکنیکال انجام دهد، فعال سازی همین لینکهای بردکرامب است. فعال سازی این لینکها باعث میشود رباتها دسترسی بهتری به صفحات سایت داشته باشند. البته کاربر هم میتواند از این لینکها برای پیدا کردن صفحه مورد نظر خود استفاده کند. موتورهای جستجوگر برای مشاهده صفحات وب سایت شما از رباتها استفاده میکنند.
تگ کنونیکال از تگهای HTML است که در صورت قرار گرفتن محتوای مشابه در صفحات گوناگون میتوان با تگ کنونیکال نسخه اصلی را مشخص کنید تا این صفحه در گوگل ایندکس شود. اولین قدم در بهبود سئو تکنیکال این است که بدانید وضعیت فعلی سایت چگونه است. مرحله دوم برنامهریزی برای پیادهسازی اصول سئو تکنیکال است که آن را قدم به قدم بررسی میکنیم.
چگونه معماری داخلی سایت با سئو سازگار کنیم؟
معماری سایت و نحوه شکلگیری ساختار سایت اهمیت صفحات را مشخص میکند. لینک از صفحه اصلی شما به صفحه «الف» اهمیت بیشتری نسبت به لینک یک پست وبلاگ به صفحه «الف» دارد. در کل، هرچه لینک به صفحه «الف» بیشتر باشد، آن صفحه برای موتورهای جستجو با اهمیتتر میشود. از سویی اگر صفحهای در دستهبندی در رده بالا قرار بگیرد، اهمیت بیشتر آن را نشان میدهد. چون محتوای سایت همواره در حال تغییر و بروزرسانی بوده و مدیریت این حجم از داده زمان بر است.
شما میتوانید با استفاده کدهای SSL (Secure Sockets Layer) امنیت سایت خود را افزایش دهید. کدهای SSL احتمال هک شدن اطلاعات مهم کاربر مانند اطلاعات کارت بانکی و… را کاهش میدهند. یکی از مسائلی که در جلسات مشاوره دیجیتال مارکتینگ حتماً درباره آن صحبت میشود توجه به امنیت سایت است. به همین خاطر، بودجهٔ مشخصی برای کراولکردن هر وبسایت در نظر میگیرد. کارهایی مثل لینکسازی داخلی، بهینهکردن توضیحات و عنوان سئو، آدرس سایت، انکرتکستها، تصاویر، ساختار درست محتوا، توزیع کلمات کلیدی و… به این بخش از سئو مربوط میشود. در صورتیکه معماری و ساختار سایت شما بهینه باشد، دیگر فرآیندهای سئوی فنی شما نیز آسان تر پیش خواهد رفت.
پیش از یادگیری مفاهیم اصلی، مروری بر تاریخچه HTML و مسیر شکلگیری اینترنت خواهیم داشت. این اطلاعات به ما کمک میکند تا درک بهتری از ماهیت و اهمیت هریک از مفاهیم ارائه شده در این فصل داشته باشیم. در ادامه ساختار کدنویسی استاندارد در HTML5، تگهای معنایی برای ارائه محتوا و متاتگهای کاربردی برای سئو را به صورت کامل و کاربردی میآموزیم.
افزایش بودجه کراول
در کل، داشتن یک ساختار مناسب و بهینه برای سایت، فرایند سئو تکنیکال را برای ما بسیار راحت میکند. زمانی که نسخهای از سایت شما با HTTPS و نسخه بدون HTTPS هم ایندکس میشوند این اتفاق میافتد. در فایل .htaccess توسط ریدایرکت ۳۰۱ میتوانید این مشکل را حل کنید.
خزیدن رباتهای موتور جستجو در سایت و ایندکس هر صفحه را میتوان به تنظیم یک سند ملکی تشبیه کرد. سایت باید به بهترین شکل ممکن مگ سئو رباتها را بپذیرد و ساختار شفافی برای ایندکس داشته باشد تا همه جزئیات بهطور کامل و شفاف ثبت شوند. میتوانید برای ارتقاء تجربه کاربری، دیزاین متفاوتی روی موبایل داشته باشید (مثلاً قراردادن محتوا در منوهای آکاردئونی یا تبها). فقط محتوا باید حتماً معادل سایت دسکتاپ باشد چون تقریباً کل ایندکسینگ سایت شما از نسخه موبایلی انجام میشود. ذخیرهسازی یک نسخه از صفحات وب در مرورگر کاربر، بهاصطلاح کشکردن (Caching) نام دارد. با کششدن صفحات، سرعت بارگذاری برای کاربرانی که به سایت برمیگردند کاهش پیدا میکند.
نرمافزار قدیمی و منسوخ نهتنها کاراییاش را از دست میدهد بلکه باعث ایجاد آسیبپذیری و تهدید امنیتی میشود. تگ آلت یا همان متن آلت (Alternative Text) تصویر کارکردهای مختلفی دارد. با استفاده از این عبارات میتوان تصویر را برای موتورهای جستجو توضیح داد و مفهوم عکس را برای استفادهکنندگان از اسکرین ریدرها روشن کرد. متن آلت همچنین یک فرصت خاص برای استفاده از کلمات کلیدی به شمار میآید. اگر سایتتان در موبایل محتوای کمتری از سایت دسکتاپ دارد، نسخه موبایلی را طوری بهروزرسانی کنید که محتوای اصلی معادل نسخه دسکتاپ باشد. Screaming Frog یک ابزار خزنده برای تجزیه و تحلیل وب سایت است که از محیط دسکتاپ شما اجرا می شود.
سئو فنی در مقابل سئو داخلی (on page seo) و سئوی خارجی (off page seo)
برای اطلاع از تعرفه و قیمت خدمات سئو، از این صفحه ما در منتوریکس بازدید نمایید. با استفاده از Structure Data و اسکیما مارکاپ، وبسایتها میتوانند اطلاعات به موتورهای جستجو به صورت دقیقتر ارائه دهند، که میتواند به نمایش نتایج غنی در صفحات نتایج جستجو منجر شود. مثلاً، کدهای 4xx به خطاها در سمت کاربر اشاره دارند و کدهای 5xx به خطاهای سمت سرور.
نقشه XML سایت به ربات های جستجوگر کمک می کند تا صفحات وب شما را بفهمند و بخزند. پس از تکمیل، نقشه سایت خود را در کنسول جستجوی گوگل و ابزار وب مستر بینگ ثبت کنید. برای کسب بهترین نتایج، مالک یا مدیر سایت باید بداند که بهترین راهکار (Best Practice) در سئو تکنیکال چیست و چطور باید آنها را انجام دهد. هدف از اجرای ترفندهای کارآمد، حفظ امنیت و عملکرد فنی سایت در بلندمدت است. در بخش زیر با کارآمدترین راهکارهایی اجرایی سئو تکنیکال آشنا میشوید.
این صفحهها باید به شکلی سازماندهی و مرتب شده باشند که موتورهای جستجو بتوانند آنها را به راحتی پیدا کنند و بخوانند. در اینجا صحبت از ساختار وبسایت یا معماری اطلاعات وبسایت به میان میآید. پیش از شروع بررسی وبسایت از نظر سئو تکنیکال باید بعضی از نکات اصولی را در نظر داشته باشید.
در عوض، آنها به گزینههای مختلف نگاه میکنند و اغلب بین محصولات و دستهها جهش میکنند. Breadcrumbs به کاربران میگوید که در کجای ساختار سایت شما قرار دارند و در عین حال یک مسیر ناوبری آسان را برای بازگشت به یک دسته والد فراهم میکنند. نان خرده های بیشتر همچنین به موتورهای جستجو زمینه بیشتری در مورد سلسلهمراتب سایت شما میدهد. بنابراین ساختاری را پیادهسازی کنید که با ناوبری سایت شما مطابقت داشته باشد. بهجای انتشار مجموعهای تصادفی از صفحات و پستها، ایجاد یک معماری سایت سازگار با سئو میتواند کاربران را به محتوای شما راهنمایی کند و به گوگل کمک کند آن را ایندکس کند. چه در حال ساخت یک سایت جدید باشید و چه به فکر بهروزرسانی سایت اصلی خود هستید، بهتر است قبل از شروع به کار به معماری سایت نگاه کنید و گزینههای خود را در نظر بگیرید.
عمق صفحه به چند لایه پایین صفحه در ساختار سایت شما اشاره دارد، یعنی چند کلیک از صفحه اصلی شما فاصله دارد. بهتر است معماری سایت خود را تا حد امکان کم عمق نگه دارید و در عین حال سلسله مراتب بصری را حفظ کنید. در این صورت، شما می خواهید یک سایت خوب سازماندهی شده را به کم عمق بودن اولویت دهید. دلیل این خطاها هرچه که باشد، مهم است که آنها را برطرف کنید تا هم کاربران و هم موتورهای جستجو را راضی نگه دارید تا هر دو به سایت شما بازگردند. خطاهای HTTP می تواند با مسدود کردن ربات های جستجوگر از محتوای مهم سایت شما، مانع کار آنها شود. بنابراین، رسیدگی به این خطاها به سرعت و به طور کامل بسیار مهم است.
با توجه به اهمیت استراکچر دیتا، ابزار Schema Markup Validator برای بهینهسازی و سازماندهی استراکچر دیتا گزینه بسیار خوبی است.کار با این ابزار بسیار ساده است! کافی است وارد سایت شوید و در نوار جستجوی بالا سمت راست، آدرس صفحه خود را وارد کنید. اگر اسکیما مشکلی داشته باشد، به شما اطلاعرسانی میشود اما اگر به درستی اضافه نشده باید حتماً کد را بررسی کنید. آدرس تمام صفحات سایت در سایتمپ درج شده است و مانند نقشه راهی برای رباتهای گوگل عمل میکند. در این صورت هیچ محتوای مهمی از دست نمیرود و با خیالی آسوده میتوانید از آن استفاده کنید.
پیج رنک گوگل چیست و چه تاثیری در رتبه سایت دارد؟
کسب این مهارتها به ما کمک میکند تا زمان ارزشمند خود را صرف یادگیری کدنویسی و اجرای آن در سایت نکنیم. ۱) برای کاربران قابل مشاهده باشد تا بتوانند بدون استفاده از دکمه برگشت (Back)، به راحتی بین صفحات وبسایت شما هدایت شوند. همچنین پیشنهاد میکنیم که در بازههای زمانی مشخص، سایت را مجدداً از لحاظ سئو تکنیکال بررسی کنید تا اگر مشکلی وجود داشت، آن را برطرف کنید.
چیزی که شما به آن اهمیت می دهید این است که چه زمانی HTTP خطاها را به کاربران شما یا موتورهای جستجو برمی گرداند و چگونه آنها را برطرف کنید. اینکه آیا از زیر دامنه ها یا زیر شاخه ها مانند “Products” در مقابل “shop” در URL خود استفاده می کنید کاملاً به شما بستگی دارد. زیبایی ایجاد وب سایت در این است که می توانید قوانین را خودتان ایجاد کنید. آنچه مهم است این است که آن قوانین از یک ساختار یکپارچه پیروی کنند، به این معنی که شما نباید بین blog.yourwebsite.com و yourwebsite.com/blogs در صفحات مختلف جابجا شوید. یک نقشه راه ایجاد کنید و آن را در ساختار نامگذاری URL خود اعمال کنید و به آن پایبند باشید.
هانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید لیستی از صفحات و دلیل ایندکس نشدن آنها گزارش شده است. دلایل ذکر شده را بررسی کنید و چنانچه این صفحه برایتان اهمیت دارد پس از رفع مشکل مجددا درخواست ایندکس دهید در غیراینصورت اگر صفحه اهمیتی ندارد آن را رها کنید. در بخش HTTPS سرچ کنسول وضعیت آدرس های سایت همراه با پروتکل امن HTTPS را مشاهده میکنید اگر لینکی دچار اختلال باشد در این قسمت گزارشی مبنی براین مورد مشاهده خواهید کرد.
ابزار سئو تکنیکال Ahrefs
ریدایرکتها میتوانند سرعت کراول کردن را کاهش دهند، بارگذاری صفحهها را طولانیتر کنند و در صورت درست تنظیم نشدن، دسترسی به سایت را غیرممکن کنند. به همین دلیل، بهتر است تا جای ممکن از ریدایرکت کردن صفحات خودداری کنید. «عمق صفحه» (Page Depth) به تعداد لایههای موجود در یک صفحه در ساختار وبسایت اطلاق میشود.
انجام این کار به رباتهای موتورهای جستجو اطلاعات اضافه پیرامون موضوع محتوا میدهد. چون قبل از هر چیزی، موتورهای جستجو باید بتوانند صفحات سایت ما را بیایند و آنها را ایندکس، درک، کراول و رندر کنند. ما با انجام تکنیکال سئو، به موتورهای جستجو کمک میکنیم تا این کارها را انجام دهند. عدم توجه به بهینه سازی بخش فنی سایت سبب میشود تا خزندههای گوگل صفحات سایت را به درستی شناسایی نکنند و کسب رتبه بالا در نتایج جستجو هیچ گاه اتفاق نیوفتد. شاید به اعتقاد برخی از متخصصان، سئو تکنیکال خیلی مهم نباشد و حتی آن را نادیده بگیرند.
- میتوانید کارهای زیادی برای امنسازی وبسایت خود انجام بدهید و استفاده از HTTPS از مهمترین اقدامات برای ایجاد امنیت است.
- بهعلاوه، اگر ساختار وبسایتی ایجاد کنید که منعکسکننده قیف فروش شما باشد، هر مرحله از سفر مشتری بدون هیچ زحمتی به مرحله بعدی میانجامد.
- اسکیما به موتور جستجو کمک میکند تا محتوای سایت را بهتر و دقیقتر درک کند و برخی را بصورت قالبهای جذابتری مثل ریچ اسنیپتها (Rich Snippets) به کاربر نشان دهد.
- ساختارهایی که صفحههای مهم را در اعماق وبسایت قرار میدهند و مانع دسترسی راحت کاربران و رباتها به این صفحهها میشوند، تجربه کاربری نامطلوبی ایجاد میکنند.
در دنیای دیجیتال امروز، داشتن حضور آنلاین قوی برای موفقیت هر کسبوکار آنلاین حیاتی است. بهینهسازی وبسایت برای موتورهای جستجو (SEO/Search Engine Optimization) نقشی اساسی در تقویت حضور آنلاین هر وبسایت (کسبوکار/برند) و جلب ترافیک ارگانیک برای آن ایفا میکند. در طول اجرای این پروژه با چالشهای مختلفی روبرو میشویم که احتمال تکرار آن در پروژه یا سایت شما نیز بسیار زیاد است. به جذابترین و کاربردیترین مبحث در سئو تکنیکال خوش آمدید؛ بهبود سرعت و تجربه کاربری.
ساختار URL
به طور معمول در مبحث بهینهسازی وبسایت و سئو به روشهایی مانند توجه به تحقیق کلمات کلیدی سئو، نوشتن توضیحات متا و بکلینک اشاره میشود. تمام این تکنیکها برای بهبود رتبه سایت مهم است، اما نباید فقط به آنها تکیه کرد. روشهای دیگری در سئو نیز وجود دارد که در بخشهای سئو داخلی و سئو خارجی دستهبندی نمیشوند. در این مطلب بررسی میکنیم که سئو فنی یا سئو تکنیکال چیست و چه تکنیکهایی دارد. این تصور غلط وجود دارد که سئو محتوا و لینکسازی خارجی مهمترین جنبههای SEO سایت محسوب میشوند. اما تکنیکال سئو نیز بهاندازهی سئو داخلی و محتوا مهم و تعیینکننده است و اغراق نیست اگر ادعا شود که حتی مهمترین بخش سئو، همین بخش فنی است.
– کاهش صفحات تکراری duplicate content
بعد از ایجاد نقشه سایت باید مطمئن شویم که با اضافه یا حذف شدن صفحات سایت، نقشه سایت هم آپدیت میشود. هدف از وجود نقشه سایت، نشان دادن صفحاتی است که دارای محتوای ارزشمند و کاربردی هستند. اهمیت سئو تکنیکال بهقدری زیاد است که اگر بهترین سایت و محتوا را داشته باشیم اما سئوی تکنیکال خوبی نداشته باشیم، هیچ رتبه و بازدیدی دریافت نمیکنیم. این فایل حاوی یک سری دستورات برنامه نویسی است که به شما اجازه برقراری ارتباط با رباتها را میدهد. یعنی یک سری صفحات را ایندکس کرده و از بررسی تعدادی دیگر صرف نظر کنند.
چک لیست قابلیت خزش یا کراول شدن در سئو تکنیکال
به همین خاطر سعی کردیم تا مهمترین ارکان سئو تکنیکال را انتخاب کرده و به شما معرفی کنیم. اجرای اصولی این ویژگیها باعث بهینه سازی سایت شما از نظر فنی می شود. همچنین میتوانید از فایل robots.txt کمک بگیرید تا به این رباتها بگویید کدام صفحات و بخشهای سایت شما را باید نادیده بگیرند و کراول نکنند. تعداد زیاد ریدایرکت در سایت کارآیی رباتها برای کراول کردن سایت شما را کاهش میدهند. میتوانید دستههای از پیش تعیینشده برای گروهبندی محصولات به آزمودنیها ارائه دهید.
اما برای کسب و کارهای آنلاین با بیش از ۲۵۰ هزار محصول قطعا، مسئله بسیار مهمی است. ابوالفضل حائری، مشاور اجرایی سئوی ایمالز، در وبینار رایگان تریبون قرار است تجربیات خود در مهندسی معکوس استراتژی سئو رقبا را بیان کند و درباره این روش و نحوه اجرای آن صحبت کند. مهدیه اسماعیلی هستم، دانشجوی برتر دوره متخصص سئوی آمانج، علاقهمند به نوشتن و سئو و دنیایی که گوگل قرار است خلق کند. کمتر کسی دانشی که با سعی و تلاش به دست آورده را به دیگران ارائه میدهد به همین دلیل برای آموزش تخصصی در هر حوزهای، نیازمند مراجعه به منابع خارجی هستیم. خیر، پیادهسازی کدها در هر زبان برنامهنویسی یا سیستم مدیریت سایت متفاوت است.
گوگل مرتباً موارد فنی سایت مانند سرعت لود شدن، کدهای html و… را چک میکند و بر اساس آنها رتبه سایت را مشخص مینماید. در دنیای دیجیتال امروز، سئو تکنیکال یکی از مهمترین عوامل برای بهبود رتبه وبسایتها در نتایج موتورهای جستجو است. برخلاف سئو محتوا یا سئو خارجی، سئو سئو مگ تکنیکال بیشتر بر جنبههای فنی وبسایت تمرکز دارد و هدف اصلی آن بهبود دسترسی، ایندکسگذاری، و تجربه کاربری در موتورهای جستجو است. در این مقاله به صورت جامع و گامبهگام به مفاهیم، اصول و تکنیکهای سئو تکنیکال میپردازیم. توجه به سئو تکنیکال و مشکلات فنیای که سئو سایت را تحت تاثیر قرار میددهد، در نهایت با این هدف انجام میگیرد که رنکینگ صفحه در موتورهای جستجوگر مانند گوگل را افزایش دهیم. سئو فنی از مهمترین مراحل سئو است و همانطور که دیدیم با سئو داخلی و خارجی تفاوت دارد.
احتمالا با دیدن تصاویر بالا و این میزان کدهای جدید نسبت به یادگیری سئو تکنیکال دچار تردید میشوید! ولی نگران نباشید برای درک بهتر هریک از این کدها و نحوه استفاده از آنها مثالهای متعددی را با هم بررسی میکنیم. پس از شناخت آناتومی آدرس هر صفحه نوبت به معماری و ساختار درختی کل سایت میرسد. معماری آدرس صفحات یک سایت نقش مهمی در درک ارتباط معنایی و ارزش هرکدام توسط گوگل دارد. در این بخش ابتدا سه مدل معماری رایج شامل Flat، Hierarchy و Holarchy را معرفی کرده و معایب و مزایای هرکدام را بررسی میکنیم. هر آدرس اینترنتی از ۳ بخش اصلی شامل Protocol، Domain و Path تشکیل میشود.
این تگ نوعی کد HTML است که برای تعیین زبان و جغرافیا یا لوکیشن هدف سایت استفاده میشود و به گوگل کمک میکند تا نسخههایی از صفحات مرتبط به زبان و کشور کاربران را در نتایح جستوجو به آنها بدهد. چنین ساختاری، گوگل و کاربران را برای پیداکردن صفحهٔ مورد نظرشان به زحمت میاندازد؛ چون بعضی از صفحات از صفحهٔ اصلی سایت خیلی دورند یا اصلاً از صفحات دیگر لینکی دریافت نکردهاند. با آن به گوگل (و البته کاربران) میفهمانید که محتوای شما استانداردهای لازم را برای رسیدن به جایگاه بالا را دارد. برای اینکه خزندههای گوگل بتوانند بهراحتی در وبسایت شما بخزند و محتواها را کشف و ثبت کنند، سایت شما باید از نظر فنی آماده باشد. پس سایت شما باید میزبان خوبی برای گشتوگذار خزندهها و کاربران باشد.
این ابزار زمانی کاربرد دارد که میخواهید تست سازگاری سایت را با موبایل بگیرید. دلیل آن هم این است که امروزه تقریباً همه کاربران از موبایل استفاده میکنند و بخش زیادی از آنها با استفاده از موبایل سایت شما را بازدید میکنند. لینک سازی داخلی و خارجی اهمیت ویژه ای دارند و میتوانند روی رتبه کلمات کلیدی سایت شما اثرگذار باشند. لینک سازی درست چه درون سایت چه خارج از سایت میتواند به خریدن ربات های گوگل، ایندکس شدن صفحات وبسایت و درنهایت رتبه بندی آن کمک ویژه ای کند. پیشنهاد میکنیم راهنمای لینک سازی چیست را حتما مطالعه کنید و با انواع لینک بیلدینگ و رازهای لینک سازی بیشتر آشنا شوید.
همچنین به این معنی است که خزندهها زمان بیشتری را صرف تلاش برای جمعآوری پازل میکنند که باعث هدر رفتن پهنای باند خزیدن میشود. و هر خطایی که در طول مسیر با آن مواجه میشوید – مانند زنجیرههای تغییر مسیر طولانی یا 404s – مشکل را تشدید میکند. مسائل خزیدن تنها نوک کوه یخ در مورد چگونگی تأثیر معماری سایت بر سئوی تجارت الکترونیک است. با تحقیق کلمات کلیدی، طراحی نقشه سایت، استفاده از URLهای توصیفی، لینکسازی داخلی قوی، استفاده از Breadcrumb، بهینهسازی برای موبایل و تحلیل مداوم. حتی اگر سایت شما خزیده و ایندکس شده باشد، مشکلات دسترسی که کاربران و ربات ها را مسدود می کند، بر سئوی شما تأثیر می گذارد.
صفحات تکراری (Duplicate Content)
این ابزارها قادر به ارائه پیشنهاد برای اعمال هرگونه تغییر در فایل هستند و میتوانند ایرادات آن را هم شناسایی کنند. منظور از مینیفایکردن (Minifying) بهینهسازی کدها در برنامهنویسی سایت است. در طراحی سایت از زبانهای نشانهگذاری HTML و CSS و همچنین زبان برنامهنویسی جاوا اسکریپت استفاده میشود.
دامنه نشان میدهد که کاربران چطور میتوانند یک وبسایت را از طریق جستجو پیدا کنند و روشی ثابت برای شناسایی وبسایت محسوب میشود. مسئولیت اجتماعی آکادمی وبسیما این است که به جای نقد کردن دیگران، خودمان وارد عمل شویم و با تالیف منابع با کیفیت آموزش سئو با هدف انتقال دانش، کیفیت محتوای وب فارسی را چند قدم به جلو پرتاب کنیم. اصلا نگران نباشید، همچون فصلهای پیشین مسیر تصمیمگیری، ابزارهای کاربردی و مثالهای متعددی را در طول کارگاه بررسی خواهیم کرد. در همان ابتدا گفتیم که این کارگاه “آموزش کاربردی سئو تکنیکال” است، در نتیجه در هیچکجای مسیر یادگیری شما را تنها نگذاشته و جزئیترین نکات و ابهامات را برطرف کردهایم. برای رفع این مشکل یک متد کاربردی برای تصمیمگیری و برنامهریزی را به شما معرفی خواهیم کرد که استفاده از آن میتواند اثربخشی و نتیجهگیری کارهای شما را به طرز چشمگیری افزایش دهد. پس از شناخت ابزارها و عملکرد هرکدام در مدیریت بودجه خزش، 10 سناریوی پرتکرار و کاربردی را با هم ارائه کرده و مثالهای مختلفی را برای هرکدام بررسی میکنیم.
برخی از رباتها با اهداف مخرب وجود دارند، رباتهایی که محتوای شما را خراش میدهند یا انجمنهای شما را اسپم میکنند. اگر متوجه این رفتارهای مخرب شدید، از robots.txt برای جلوگیری از ورود آنها به وب سایت استفاده کنید. SSL یا Secure Sockets Layer یک لایه حفاظتی بین وب سرور (نرم افزار مسئول انجام درخواست آنلاین) و یک مرورگر ایجاد و در نتیجه سایت شما را ایمن می کند. وقتی کاربر اطلاعاتی مانند اطلاعات پرداخت یا تماس را به وب سایت شما ارسال می کند، اگر SSL نصب باشد، احتمال هک شدن آن اطلاعات کمتر است. در این مقاله خواهید آموخت چگونه ممیزی سئو تکنیکال وب سایت خود را برای افزایش رتبه وب خود انجام دهید.
این پارامتر و پرداختن به آن از مواردی است که احتمالا مایل هستید در همان ابتدای کار تکلیف آن را یک بار برای همیشه در سایت خود مشخص کنید. اما گاهی پس از انجام ساختاربندی، دیدگاه و نظری تازهای پیدا میکنید و یا اینکه بر روی سایتی شروع به کار میکنید که با توجه به کار تیم قبلی، نیاز به بازسازی و معماری سایت دارد. گاهی سایت شما فقط نیاز به تغییراتی کوچک دارد گاهی هم نیاز دارید یک برنامه جامع برای سایت خود تدوین کنید، در هر صورت پرداختن به ساختار مطالب سایت همیشه ارزشمند است. حلقه های ریدایرکت ها، URL های شکسته یا تغییر مسیرهای نادرست می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در هنگام ایندکس شدن سایت شما شود. برای جلوگیری از این امر همه تغییر مسیرهای خود را به طور منظم بررسی کنید.