سئو خارجی Off Page Seo و ۷ تکنیک بی نظیر برای انجام آن
سئو خارجی با ایجاد و تقویت این اعتبار، به طور مستقیم بر رتبه سایت شما در نتایج جستجو تاثیر میگذارد. با کسب لینکهای باکیفیت از سایتهای معتبر، موتورهای جستجو متوجه میشوند که سایت شما ارزشمند و قابل اعتماد است. این امر منجر به افزایش رتبه کلمات کلیدی هدف شما و در نهایت، دیده شدن بیشتر در نتایج جستجو میشود. اعتبار دامنه یا DA، معیاری است که نشان میدهد وبسایت شما چقدر در موتورهای جستجو معتبر و قابل اعتماد است. سئو خارجی با ایجاد بک لینکهای باکیفیت از سایتهای دیگر، به طور قابل توجهی بر افزایش DA شما تاثیر میگذارد. هرچه DA شما بالاتر باشد، شانس بیشتری برای کسب رتبههای برتر در نتایج جستجو خواهید داشت.
یکی دیگر از عواملی که روی سئو خارجی سایت شما تأثیر دارد، اعتبار دامنههایی است که به سایت شما لینک دادهاند. هر چه اعتبار دامنههایی (Domain Authority) که به سایت شما لینک دادهاند بهتر و بالاتر باشد، قطعاً گوگل هم به دامنه سایت شما اعتبار بیشتری میدهد و برای آن ارزش و اهمیت بیشتری قائل میشود. بنابراین وقتی میخواهید رپورتاژ آگهی منتشر کنید، سعی کنید سراغ سایتهای بروید که اعتبار دامنه بالایی داشته باشند. وقتی رتبه صفحات سایت ما در موتورهای جستجو و خصوصاً گوگل بهتر شود، قطعاً کاربران بیشتری وارد سایت ما میشوند و با این کار ترافیک سایت ما به میزان قابل توجهی افزایش مییابد. هر چه تعداد کاربران ورودی به سایت ما بیشتر شود، قطعاً احتمال خرید کردن آنها از سایت ما هم بیشتر میشود و در نتیجه فروش کسب و کار ما افزایش خواهد یافت.
بنابراین لینک خوب، لینکی است که از یک منبع واقعی به وبسایت ارجاع داده شده باشد. بهترین راه برای جلب لینک خوب، تولید محتوای با کیفیت و انتشار محتوای سئو شده است که مورد پسند و استفاده افراد دیگر قرار بگیرد و به آن ارجاع دهند. اگر میخواهید رنک (Rank) وب سایت خود را در گوگل بالا ببرید، برندآگاهی و ترافیک جستجوی ارگانیک سال ۲۰۲۴ خود را افزایش دهید، این مطلب مناسب شماست. استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با محتوای سایت در هر زبانی، برای بهینه سازی جستجوگرها، از جمله راهکارهای به کار گرفته شده در سئو خارجی برای سایتهای چند زبانه است.
وب سایت های تجمع محتوا
فهرست مطالب
مطالعه این مقاله و مشاهده ویدیوهای رایگان کمک میکند تا درک بهتری از مفاهیم سئو خارجی کسب کنید ولی برای اجرا و کسب نتیجه نیازمند تجربه و دانش تخصصی خواهید بود. اثرگذاری سوشال سیگنال فراتر از آگاهی بوده و در صورتیکه ما فعالیتی مستمر در جامعهای از مخاطبین دستچین شده داشته باشیم میتواند به بهبود رتبه نیز کمک کند. انتظار دارم تا همین جا متوجه شده باشید که سئو خارجی مساوی با بک لینک نیست. در ادامه چند اصطلاح و مقاله مرتبط را در اختیار شما قرار دادهایم و انواع تکنیکهای سئو خارجی را معرفی میکنیم.
اگر شما ویدئو داشته باشید و مخاطب بازدید خوبی از آن داشته باشد، قطعاً در نظر مخاطب خیلی بیشتر و بهتر جلوه میکنید. اگر ویدیوی جذاب را بارگذاری کنید، شانستان برای گرفتن لینک از سایتهای دیگر هم افزایش پیدا میکند. کاربران با شما تعامل بیشتری برقرار میکنند که همه اینها تاثیر مثبتی روی ارتقای رتبه شما در سایت خواهد گذاشت. در نتیجه احتمال اینکه کاربر مدت زمان بیشتری را داخل سایت سپری کند، هم بالاتر میرود. خیلی از مشتریان حتی این ویدیوهای جذاب را هم به دیگران میفرستند که همه اینها باعث میشود بیشتر و بیشتر از قبل شناسایی شوید.
بسیاری از کاربرانی که میخواهند با یک برند ارتباط داشته باشند، قبل از هر چیز برای کسب اطلاعات بیشتر سراغ شبکه های اجتماعی میروند. با این تفاسیر، بسیار مهم است که حضوری پررنگ در این شبکهها داشته و به آنها به چشم کانالی برای معرفی و تبلیغ برند خود نگاه کنید. لایک، کامنت، اشتراکگذاری محتوای شما و هرگونه تعامل دیگری که کاربران با محتوای شما در شبکه های اجتماعی داشته باشند، سبب به دست آوردن سوشال سیگنال میشود. تحقیقات نشان میدهند که ۴۶ درصد از جستجوهای گوگل مربوط به پیدا کردن اطلاعات کسبوکارهای محلی است. این یعنی اگر شما وبسایت خود را برای نمایش در میان کسبوکارهای محلی بهینه نکنید، تعداد زیادی از مشتریان بالقوه را از دست خواهید داد. رتبه صفحه به امتیاز عددی بین ۰٫۰۰ تا ۱۰٫۰۰ گفته میشود که توسط گوگل به وبسایت شما تعلق میگیرد.
تعریف سئو خارجی
یکی از عواملی که صاحبان و مدیران کسب و کارهای اینترنتی باید به آن توجه ویژه داشته باشند، سئو خارجی یا سئوی آف پیج است. با کمک گرفتن از این سئو میتوانید جایگاه صفحات سایت خود را در موتورهای جستجو بهبود ببخشید و از طرفی میتوانید مخاطبان بالقوه را از رسانهها و منابع مختلف به سمت سایت خود بکشانید. شما می توانید انواع محتوا از جمله متن، تصاویر، ویدیو، پادکست، فایل های آموزشی، بروشورهای آنلاین و… را در بستر وب منتشر کنید.
در ادامه برخی از راهکارهایی که می توانند به بالا بردن رتبه در موتورهای جستجوی خارجی کمک کنند را بررسی خواهیم کرد. بازاریابی محتوایی شامل موارد مختلفی مانند ایجاد پستهای محتوا، اینفوگرافی و…میباشد که به کمک آن میتوانید بک لینکهای متعددی از سایتهای دیگر دریافت کنید. تنها لینکهای فالو هستند که میتوانند به بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجو کمک کنند.
نکته اینجاست که حدود ۵۰% درصد از این فاکتورها، مربوط به سئو خارجی هستند. یعنی کاری کنیم که سایت ما برای اینکه گوگل آن را راحت پیدا کند، راحت بخواند و راحت رتبهبندی کند، آماده باشد. وب وان مجموعه کاملی از خدمات و محصولات شامل بازاریابی دیجیتال, سئو, سوشال مدیا,طراحی سایت, مارکت پلیس و پیامک انبوه است تا نیازهای شما را در تمام مراحل مرتفع کند. این مقاله از مطالب آموزش سئو مجموعه وب وان است که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد. هنگام لینکسازی موارد مختلفی وجود دارند که نیاز است آنها را بررسی و اندازهگیری کنیم. بسیاری از مختصصان سئو بر این باورند سئو فنی بخشی از سئو داخلی است و نمیتوان و نباید این دو تکنیک را از یکدیگر تفکیک کرد.
این یعنی شما یک استراتژی بازاریابی محتوایی بسیار قوی و مؤثر را اجرا کردهاید. مسئولیت اجتماعی آکادمی وبسیما این است که به جای نقد کردن دیگران، خودمان وارد عمل شویم و با تالیف منابع با کیفیت آموزش سئو با هدف انتقال دانش، کیفیت محتوای وب فارسی را چند قدم به جلو پرتاب کنیم. سال ۲۰۱۰ مت کاتس در یک ویدیوی رسمی از گوگل اعلام کرد که؛ لینکهای توییتر و فیسبوک در رتبهبندی نتایج جستجو تاثیر گذار هستند. در برخی کمپین های ایمیل هم می توان به این دستاوردها اشاره کرد تا اعتماد سازی کنید. همچنین گوگل این اجازه را میدهد تا د ر نمایه کسب و کارتان آدرس شبکه های اجتماعی را درج کنید تا مخاطبین با شما ارتباط بگیرند. ابزاری رایگان از گوگل است که به شما امکان میدهد تا از آخرین اخبار و مطالب مرتبط با کلمات کلیدی مورد نظرتان مطلع شوید و در صورت وجود فرصت لینک سازی، از آن بهرهمند شوید.
هرگز نباید تصور کنید یکی مهمتر از دیگری است؛ بلکه سهم هر یک در رتبه سایتها دقیقاً برابر با ۵۰% است! پس شک نکنید که off page seo نیز به اندازه on page seo اهمیت دارد و باید به آن پرداخته شود. سئو خارجی به وبسایتها کمک میکند رتبه بهتری در صفحه نتایج جستجو کسب کنند. هرچه جایگاه یک وبسایت در صفحه نتایج بالاتر باشد، وبسایت بازدید و نرخ کلیک بالاتری خواهد داشت. در تکمیل این روال، با انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای SEO و به دنبال آن تولید محتوای مرتبط، کاربران به وبسایت شما بیشتر اعتماد میکنند و به همین دلیل بکلینکهای معتبر دریافت میکنید.
(اگر این کتابچه که گوگل خودش درباره موتور جستجو منتشر کرده برایتان جالب است، منتظر سورپرایزی که در پایان این مقاله برایتان داریم، باشید.). بهینهسازی یا همان سئوی داخلی سایت، عبارت است از تمام کارهایی که در داخل سایت خودمان انجام میدهیم، تا تمام صفحات و محتواهای سایت، برای موتور جستجو بهینه باشند. یکی دیگر از نکات مهمی که برای لینک سازی باید مد نظر قرار دهید، انکرتکست لینک است.
تلاشهای سئو خارجی با هدف بهبود دیدگاه کاربران و موتورهای جستجو در مورد «کیفیت» (Quality)، «اعتبار» (Authority) و «محبوبیت» (Popularity) وبسایت انجام میشوند. فعالیت در این محیطها به شرطی تاثیرگذار است که دنبالکنندههای زیادی وجود داشته باشد. محتوای سئو شده منتشر شوند تا در افراد اشتیاق به اشتراکگذاری آنها ایجاد شود.
سئو خارجی تقویت کننده دامین آتوریتی و پیج آتوریتی
و از هر ۵ مصرف کننده موتورهای جستجو، ۴ نفر به دنبال اطلاعات محلی هستند. تمام این اعداد و ارقام نشان میدهند که اگر کسب و کار شما در بین نتایج جستجوی GMB گوگل نیست، بخشی از رقابت را باختهاید. در حال حاضر، روابط عمومی دیجیتال یا PR، تاکتیک لینکسازی است که این امکان را میدهد تا لینکهای معتبر به دست بیاورید. شما میتوانید از تاکتیکهای PR برای تبلیغ محتواهای خود استفاده کنید و از این طریق بک لینک برای وب سایت خود به دست بیاورید. یکی از بررسیهای اخیر نشان داده است که هر کمپینی به طور میانگین بین ۱۰ تا ۲۴ بک لینک از دامنه اصلی به دست میآورد.
تبادل لینک
امروزه به دلیل عضویت اکثریت مردم در شبکه های اجتماعی آنها به یکی از بهترین و ارزان ترین منبع تبلیغات انلاین تبدیل شده اند. شبکههای اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر، لینکدین و… بیشترین تاثیر را در سئو خارجی سایت دارند و هر ورودی از آنها امتیاز بالایی در گوگل دارد. انتشار مطالب تبلیغاتی در سایتهای معتبر و پر بازدید، میتواند به افزایش شناخت برند و کسب بکلینک کمک کند. با این حال، باید دقت کنید که محتوای رپورتاژ آگهی شما با کیفیت و مرتبط با موضوع سایت باشد. فعالیت شما در انجم و فروم ها نمی تواند به تنهایی کافی باشد اما فرصتی است تا به صورت رایگان برند خود را در معرض نمایش قرار دهید و گاها لینک دریافت کنید.
در این مطلب به صورت کامل گفتیم که سئو خارجی چیست؟ همانطور که گفتیم سئو خارجی مجموعه اقداماتی است که در بیرون از سایت برای افزایش اعتبار آن در گوگل انجام می شود. همانقدر که سئو داخلی سایت اهمیت زیادی دارد، سئو خارجی نیز باید به درستی و اصولی انجام شود. روش های مختلفی برای بهبود سئو آف پیج وجود دارد که در این مطلب ۰ تا ۱۰۰ انجام مراحل سئوی داخلی را آموزش دادیم. سایت شما زمانی می تواند جایگاه مناسبی را در گوگل کسب کند که سئو آن پیج و آف پیج را در کنار یکدیگر انجام دهد. در صورتی که برای پیاده سازی تکنیک های سئو خارجی سوالی داشتید، می توانید از مشاوره سئو رایگان وب پویا استفاده کنید.
تولید و انتشار محتوای تصویری ارزشمند مثل اینفوگرافیک، جدول، نمودار و موارد مشابه هم به فهم بهتر مطالب و هم به کاربردیتر شدن محتوا کمک بسیاری میکند. به عبارت بهتر محتوا و تصاویر برای کاربران آنقدر مفید به نظر میرسد که آن را به محتوای خود اضافه کنند و به وبسایت منبع لینک دهند. گاهی اوقات یک منتشر کننده به دنبال گردآوری محتوا از سایر وب سایتهاست تا بتواند مقالات خود را تولید کند.
مزایای سئو خارجی چیست؟
از دید گوگل همین دو دسته بندی یعنی سفید و سیاه وجود دارد ولی از نظر متخصصین سئو گروه سومی هم داریم به نام سئو کلاه خاکستری. در شرایطی که اقدامات ما در سئو خارجی برخلاف دستورالعملهای گوگل باشد ولی آنقدر طبیعی به نظر برسد که همچنان اثربخش بوده و موجب جریمه سایت نشود به آن سئو کلاه خاکستری میگوییم. رنگبندی تکنیکهای سئو و تقسیم آنها به سفید، سیاه و خاکستری زاویه دیگری از تفکیک مفاهیم و نامگذاری است و نمیتوانیم سئو کلاه سیاه را معادل سئو خارجی بدانیم. ابزارهای زیادی وجود دارد تا فعالیت هایی که انجام می دهید را رصد و مدیریت کنید گاها استراتژی ها نیاز به مسیردهی دارند و تنها اجرایی کردن آنها کافی نیست و در برخی مواقع نیز باید فاز دوم اجرایی گردد. می توانید از majestic.com که سرویسی رایگان است کمک بگیرید و آدرس وبسایت خود را در آن درج کنید و یک گزارش کلی از وضعیت فعلا دریافت نمایید.
کیفیت لینک ها و دریافت آنها از منابع معتبر و مرتبط نکته بسیار مهمی است که متاسفانه برخی افراد به این دو مقوله مهم توجه ندارند بنابراین اینجا تعداد اصلااهمیت ندارد بلکه کیفیت و ارتباط حرف اول را میزند. یکی دیگر از تکنیک های بسایر رایج در سئوی خارجی و روش های مفید برای لینک سازی، ارسال پست مهمان است. با استفاده درست از این روش می توانید مخاطب بیشتری جذب نمایید و ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید.
متخصصان و کارشناسان محتوا و سئو بر این باور هستند که بهتر است لینک خارجی در بدنه و داخل محتوا ساخته شود. لینکهایی که در متن محتوا نیستند و به نوعی در خارج از متن و بدنه محتوا ساخته شدهاند، نسبت به لینکهایی که در بدنه محتوا هستند ارزش و اعتبار کمتری دارند. گوگل با استفاده از اطلاعاتی که از طریق Google My Business جمعآوری میکند، نتایج جستجوهای سرویسهای دیگر خود مثل Google Maps و Google Local Pack را در صفحه نتایج موتور جستجو تکمیل میکند. پس در شبکههای اجتماعی قدرتمند ظاهر شوید، با مخاطبین خود حرفه ای برخورد کنید و از آن به عنوان کانالی برای معرفی برند خود استفاده کنید. یکی از قویترین نشانههای اینکه شما در حال برندسازی خوبی هستید این است که برند شما بیشتر از قبل جستجو شود.
نقد و بررسی یا reviews
از طرفی حضور صفحات عمومی و پرمخاطب اینستاگرام در نتایج جستجو را میتوان یکی از اتفاقاتی دانست که اهمیت و ارتباط شبکه اجتماعی با سئو را نشان میدهد. لینکهای دریافتی از فیسبوک و لینکدین و حضور محتوای ارائه شده در این سایتها در نتایج جستجو نیز نمونههای دیگری از اهمیت شبکههای اجتماعی و تاثیر آنها بر سئو خارجی را نشان میدهد. علی رغم تصور بسیاری از افراد سئو خارجی محدود به گرفتن بک لینک نیست و لینک سازی تنها یکی از موارد لازم برای سئو خارجی است.
جالبتر اینکه شما میتوانید تصاویر و ویدیوهایی که ساختهاید را داخل بعضی از سایتهای دیگر اشتراک گذاری کنید. مثلاً آپارات، یوتیوب، پیکاسو و پینترست جزو این موارد محسوب میشوند که میتوانند به سایت شما لینک دهند که همه اینها یک سئوی خارجی بسیار عالی را برای شما میسازد و ترافیک سایت شما را تا حد زیادی بالا میبرد. سئو خارجی، تأثیر قابل توجهی بر رتبهبندی سایت شما در موتورهای جستجو دارد. موتورهای جستجو از الگوریتمهای پیچیدهای برای تعیین رتبه وبسایتها استفاده میکنند.
این کار به ۳ بخش اصلی «سئو آف پیج، سئو آن پیج و سئو تکنیکال» تقسیم میشود. در این مطلب با پاسخ به این سوال که «سئو خارجی سایت چیست؟»، این فرآیند مهم را بیشتر بررسی و نکات مهم آن را ارائه میکنیم. درست است که ساختن گوگل بیزینس جزو سئو محلی است که خودش داستان جدایی دارد و باعث میشود شما در جستجوهای محلی رتبه بگیرید؛ اما چون در خارج از سایت شما انجام میشود یک تکنیک سئو خارجی هم محسوب میشود.
فاکتورها و عوامل مختلفی در گوگل وجود دارند که میتواند به رتبهبندی پیج شما کمک کند. توجه کنیم که ممکن است اقدامات دیگری نیز خارج از سایت خود یا حتی فضای وب انجام دهیم ولی به طور مستقیم بر سئو سایت ما تاثیرگذار نباشد. به عنوان مثال ارسال پیامک انبوه میتواند بازدید سایت ما را در مقطع کوتاهی بالا ببرد ولی این افزایش بازدید مستقیما به جایگاه ما در نتایج جستجو کمکی نخواهد کرد. سمراش هم جزو بهترین ابزارها است که به کمک آن علاوه بر بررسی بک لینک های یک وبسایت خاص، می توانید دامنه مورد نظرتان را با دامنه رقبا مقایسه کنید. در بخش Backlink Gap می توانید آدرس وبسایت خود و آدرس رقبا را درج کرده و نتایج را تحلیل کنید.
بازاریابی محتوایی یکی از بزرگ ترین بازوهای سئو خارجی محسوب می شود و می تواند مستقیم و غیر مستقیم به افزایش نرخ تبدیل وبسایت شما کمک کند. جذابیت محتوا برای مخاطب و مرتبط بودن موضوع محتوا با بستر انتشار دهنده اهمیت بسیار زیادی دارد و تعیین کننده اندازه سیگنال مثبتی است که منعکس می شود. با انتشار محتوا می توانید بک لینک دریافت کنید از سویی دیگر توجه سایرین به سمت کسب و کار و برند شما جلب می شود. این محتوا حتما باید در وبسایت ها یا بسترهایی مرتبط با حوزه کسب و کارتان منتشر شود. مهم ترین اهداف وب سایت ها، به خصوص فروشگاه ها و کسب و کارهای اینترنتی، اعتبار آن هاست. یکی دیگر از مزایای مهم سئوی خارجی، افزایش اعتبار و ارزش وب سایت ها نزد موتورهای جستجو است.
خدمات یاس وب
گاهی میتوانید با یک محتوای پربار و مفید، تبادل ارزش کنید؛ کاری مگ سئو کنید که آدمها در مقالههایشان از شما یاد کنند و به محتوایتان لینک بدهند. در مقاله انکرتکست چیست و چه اهمیتی در سئو دارد؟ میتوانید با انواع انکرتکست و فوتوفن بهینهسازی آن، بهطور کامل آشنا شوید. مجموعه وب وان با داشتن چندین نمونه کار موفق در زمینه سئو سایت فروشگاهی و شرکتی آماده ارائه خدمات به مشتریان خود می باشد.
- گوگل با استفاده از اطلاعاتی که از طریق Google My Business جمعآوری میکند، نتایج جستجوهای سرویسهای دیگر خود مثل Google Maps و Google Local Pack را در صفحه نتایج موتور جستجو تکمیل میکند.
- با ایجاد پیوندهای خارجی با کیفیت و از سایتهای مرتبط، صفحه سایت در نتایج جستجو افزایش مییابد که به دستیابی به ترافیک و پرداخت کنندگان بیشتر کمک میکند.
- بک لینک سازی این گونه سایت ها به سایت شما می تواند دید بیشتری را بهبود بخشد و مطمئن شوید که سایت خود را به نحو احسن به دنیا معرفی می کنید.
- سئو خارجی به زبان ساده، به تمامی فعالیتهایی گفته میشود که خارج از وبسایت شما انجام میگیرند تا به بهبود رتبه سایت شما در نتایج جستجوی موتورهای جستجو کمک کنند.
- یکی از بهترین راهکارهای بهینهسازی سئو در وبسایت، ایجاد پیوندهای خارجی میباشد.
به این ارتباط بین لینکها و کلمات نزدیک موجود در مقاله، Co-occurrence گفته میشود. اگر یک کسب و کار محلی هستید که میخواهید برای منطقههایی خاص هدف گذاری کنید، حتماً از این تاکتیک استفاده کنید. برای شناسایی جامعه مخاطب خود برای منطقه بندی و پیدا کردن فرصتهای جدید میتوانید از ابزار Listing Management سم راش نیز استفاده کنید. ایجاد یک برند، باعث میشود افراد زیادی آن را در گوگل جستجو نمایند و در نتیجه بازدید از سایت افزایش یابد.
دریافت لینک از صفحه اصلی سایت هایی که به شما لینک داده اند
حتی به صورت بنری در سطح شهر تبلیغ کنید یا در نمایشگاههای مربوط به کفش شرکت کنید. یعنی شما در حال انجام کارهایی در خارج از فروشگاهتان هستید تا به مردم بگویید که فروشگاهتان وجود دارد و محصولات خوبی ارائه میدهد. شرکت در دوره لینک سازی خارجی آکادمی وبسیما به شما کمک میکند که تجربه وبسیما با بیش از ۱۲ سال فعالیت حرفهای در حوزه سئو بهره برده و از آزمون و خطا پرهیز کنید. تفاوت مدل امروزی با Link Farm این است که ما مستقیما با رسانه مورد نظر خود مذاکره کرده و سایتهایی را انتخاب میکنیم که ارتباط موضوعی کاملی با اهداف ما در سئو دارند. تبادل لینک با تعریف امروزی را میتوان تبادل رپورتاژ آگهی بین دو سایت بدون پرداخت هزینه هم دانست.
مزرعه لینک Link Farm چیست؟ چرا نباید از آن در بهبود سئو استفاده کرد؟
در صورتی که می خواهید وب سایتتان در بهترین نتایج موتورهای جستجو قرار بگیرد، به کارگیری تکنیک های سئو خارجی را جدی بگیرید. موتورهای جستجو برای رتبهبندی صفحات مختلف وبسایت عوامل مختلفی را در نظر میگیرند. این عوامل اگرچه بیشتر بر اساس محتوا و عملکرد وبسایت تعیین میشوند اما گوگل از منابع خارج از دامنه نیز برای فهم میزان اعتبار و محبوبیت وبسایت استفاده میکند. به همین دلیل است که بعد از تولید محتوا و اقدامات فنی نیاز است استراتژیهای سئو خارجی را به درستی اجرا کنیم. خدمات سئو مجموعه ای جامع از استراتژی ها و تکنیک هاست که به وب سایت شما کمک می کند تا در نتایج جستجوی موتورهای جستجو رتبه بالاتری کسب کند ترافیک ارگانیک بیشتری جذب کند و در نهایت به اهداف کسب وکار خود دست یابد. ثبت نام وب سایت در دایرکتوری مزایای بسیاری جهت بهینه سازی وب سایت در موتور جستجو و افزایش ترافیک آن دارد.
اعتبار دامنه هایی به سایت شما لینک داده اند
سئو خارجی سایت در کنار سئو داخلی، مکمل عملیات سئو برای یک وبسایت و کسب رتبه در صفحه نتایج جستجو است. موتورهای جستجو مانند گوگل، با بررسی و ارزیابی عوامل مختلفی، رتبه وبسایتها را تعیین میکنند. یکی از مهمترین این عوامل، اعتبار و شهرت وبسایت شما در فضای آنلاین است.
بخش دیگر آن مربوط هر چیزی میشود که در بیرون سایت قرار دارد؛ از سایتهای دیگر گرفته تا شبکههای اجتماعی. گوگل تعداد و کیفیت بک لینک ها را در رتبه دهی به سایت محاسبه کرده و نتایج حاصل از بررسی ها نشان می دهد که بک لینک ها بسیار بر روی رتبه سایت ها موثر واقع می شوند. هرچه تعداد بک لینک سایت بیشتر باشد، این رای بیشتر است ولی باید مراقب باشید که گوگل تصور نکند که شما برای برنده شدن رای خریده اید.
اگر یک سایت در ۵ صفحه از سایت خود به شما لینک داده باشد، اعتبار بیشتری نسبت به سایتی که تنها در یکی از صفحات خود برای شما لینک سازی کرده است دارد. به این ترتیب اعتبار سایت شما نزد گوگل افزایش پیدا می کند و سئو خارجی نیز افزایش پیدا می کند. پست مهمان یکی دیگر از تکنیک های سئو خارجی است که وبلاگ نویسان از آن استفاده می کنند. در این روش به جای اینکه محتوایی را در سایت خود منتشر کنید، در سایت های معتبر دیگر منتشر می کنید. با این کار ورودی های سایت را افزایش داده و سئو خارجی را تقویت کرده اید. بهعبارتدیگر گوگل و سایر موتورهای جستجو برای درک بهتر محتوای سایت شما، از منابع دیگر نیز کمک میگیرند؛ به همین دلیل سئوی خارجی نیز با بهینهسازی این بخش اهمیت زیادی دارد و هر کسی که رَنک ۱ بخواهد، باید به آن توجه کند.
همین موضوع باعث شده تا صاحبین سایت ها و سئوکاران به دریافت رپورتاژ از سایت های مختلف بپردازند. انجمن ها و فروم های محبوب و مرتبط با کارتان را پیدا کرده و در آنها فعالیت کنید. به سوالات مختلف کاربران در صورت امکان پاسخ بدهید و آن ها را راهنمایی کنید. با این کار به عنوان یک فرد متخصص شناخته می شوید؛ برخی از این فروم ها اجازه لینک دادن به سایتتان را نیز می دهند؛ در این صورت به محتواهای مرتبط سایت خود لینک بدهید.
کامنت مارکتینگ یا بازاریابی از طریق دیدگاهها یک روش مفید و ارزشمند در جذب توجه و ارتباط با مخاطبان است که در اواخر ۲۰۱۰ به عنوان یک روش ارتباطی در دنیای دیجیتال ایجاد شد. این روش به شما اجازه میدهد تا با دیدگاهها، نظرات و سوالات کاربران در وبسایتها، وبلاگها، شبکههای اجتماعی و سایر پلتفرمها در ارتباط باشید. ارسال دیدگاههایی که مرتبط و ارزشمند هستند میتواند به شناخت برندتان کمک کند. وقتی که یک رپورتاژ آگهی در یک سایت پربازدید منتشر شود و به وبسایت شما لینک داده شود، این لینک به عنوان یک پیوند خارجی (Backlink) شما را با آن سایت مرتبط میکند. اگر این سایت معتبر و با اعتبار باشد، این نوع پیوند بهبود رتبهبندی وبسایت شما در نتایج موتورهای جستجو را تقویت میکند. زمانی که میخواهید سایت را طراحی کنید، حتماً یادتان باشد در سئوی خارجی این کدها را به کار بگیرید تا رتبه سایت شما افزایش پیدا کند.
در گذشته سایتهایی بودند که با هدف تبادل لینک ایجاد شده و به اصطلاح Link Farm نامیده میشدند. با آپدیتهای جدید الگوریتم گوگل این سایتها جریمه شده و از نتایج جستجو حذف شدند. اندازهگیری و ارزیابی نتایج سئو خارجی، بسیار مهم است تا بتوانید میزان موفقیت استراتژیهای خود را بسنجید و در صورت نیاز، آنها را اصلاح کنید.
ولی اجازه دهید یک بار دیگر دلایل خود را برای اینکه معتقدیم استفاده از PBN دیگر استراتژی خوبی در سئو نیست بررسی کنیم. پس از مشاهده این دلایل اگر ذهنتان به دنبال استراتژی های صحیح لینک سازی بود پیشنهاد میکنیم سری به صفحه آموزش لینک سازی کلاه سفید بزنید. فرض کنید که سایت دی ام بورد (به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه دیجیتال مارکتینگ) مقالهای برای معرفی ۱۰ آژانس دیجیتال مارکتینگ بنویسد ولی به هیچ یک از آنها مستقیما لینک نداده باشد. گوگل با بررسی محتوای صفحه متوجه ارتباط معنایی این ۱۰ شرکت میشود و از روی نام برندها میفهمد که به نوعی معرفی شدهاند. در مقابل اگر تلاش کنیم که با انتشار رپورتاژ آگهی و لینکسازی به این صفحه جایگاهش را بهبود دهیم در واقع از سئو خارجی به عنوان یک تکنیک کلاه سیاه استفاده کردهایم. همچنین تبلیغات محیطی (بیلبورد) و تلویزیونی موجب افزایش آگاهی عمومی از نام برند ما شده و میزان جستجوی آن در گوگل را افزایش میدهد ولی چنین اتفاقی مستقیما (حداقل در کوتاه مدت) کمکی به سئو نخواهد کرد.