سئو سایت فروشگاهی در ۸ مرحله آموزش سئو فروشگاه اینترنتی ایران فاندر
اگر شما نیز مایل به دریافت آخرین آموزش های وبمستری هستید پیشنهاد می کنیم عضو خبرنامه ما شوید. در بخش HTTPS سرچ کنسول وضعیت آدرس های سایت همراه با پروتکل امن HTTPS را مشاهده میکنید اگر لینکی دچار اختلال باشد در این قسمت گزارشی مبنی براین مورد مشاهده خواهید کرد. طبیعتا سئو کردن سایت هایی که رقیبان پر قدرتی در آن حوزه مشغول به فعالیت هستند؛ بیش تر از حد معمول و عرف است. استفاده از سئو در دنیای مدرن برای رسیدن به جایگاه بالاتر در سایتها و مرورگرهای مختلف اهمیت بسیاری دارد. © ۲۰۲۱، تمامی حقوق مادی و معنوی کاسب یار (دستیار هوشمند کسب و کار) متعلق به شرکت اقیانوس آبی (oghyanooseabi.com) می باشد.
تفاوتهای سئو سایت فروشگاهی با سئو سایتهای دیگر
فهرست مطالب
به این صورت سایت شما در صفحه نتایج جستجو تبدیل به یک «ریچ اسنیپت» میشود؛ کاربران ناخودآگاه بیشتر روی لینک سایت شما کلیک میکنند؛ ترافیکتان بالا میرود، و دودو تا چهارتا! یعنی با ساختن اسکیما به سادگی رتبه محتوایتان نیز در گوگل بالاتر میرود و سئوی سایت فروشگاهی شما بهتر میشود. در دنیای دیجیتال امروز، استفاده از پروتکل HTTPS برای تمامی صفحات سایت فروشگاهی شما نه تنها برای امنیت کاربران بلکه برای بهینهسازی سئو سایت فروشگاهی نیز حیاتی است. اگرچه تأثیر مستقیم HTTPS بر رتبهبندی موتورهای جستجو ممکن است اندک باشد، اما جنبههای دیگری مانند افزایش امنیت و اعتماد کاربر میتواند تأثیرات قابل توجهی داشته باشد.
هردوی این موارد نقشی حیاتی در رتبه گرفتن صفحه محصول و همچنین کیفیت ارائه به کاربران در صفحه نتایج جستجو دارند. به طور خلاصه، یک معماری سایت خوب برای وب سایت های تجارت الکترونیک شامل ساختار ساده و منطقی، ناوبری واضح، صفحات محصول اختصاصی، لینک داخلی، طراحی سازگار با موبایل، سرعت سریع و فرآیند پرداخت ساده است. با پیروی از این شیوه ها، می توانید یک وبسایت تجارت الکترونیک کاربرپسند ایجاد کنید. برای خود شما هم قطعا پیش آمده که حین پرداخت آنقدر از معماری یک سایت گیج شوید که بیخیال خرید بشوید. پس سعی کنید سئو سایت فروشگاهی را طوری انجام دهید که خودتان آن سایتی نباشید که مردم را گیج می کند!
یک مدل کفش به تنهایی میتواند ۳۲ حالت مختلف (در ۸ سایز و ۴ رنگ) داشته باشد. خوشبختانه راههایی برای جلوگیری از ایجاد محتوای ضعیف وجود دارد که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد. توصیه ما در سایتهای فارسی استفاده از نام محصول به فارسی در آدرس محصول است. اطلاعات خود را در فرم زیر وارد کنید تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.
- که در ادامه در خصوص اجازه دادن برای ایندکس و عدم ایندکس هم صحبت میکنیم.
- این کار به شما کمک میکند تا رتبه بهتری در نتایج جستوجوی گوگل داشته و در نهایت نرخ تبدیل بالاتری به دست آورید.
- زمانی که شما یک جای پر تردد مغازه باز کنید، تعداد افرادی که از مغازه شما دیدن می کنند هم بالا خواهد بود؛ فرض کنید که روزی ۵۰۰ نفر از مغازه شما و اجناس شما دیدن می کنند.
- بهتر است ساختار URL سایت تا جای ممکن کوتاه و با نوع فعالیت شما مرتبط باشد.
تحقیق درباره کلمات کلیدی میتواند موضوعاتی را که برای مخاطبان شما جالب است آشکار کند، در حالی که به شما در درک بهتر هدف آنها و آنچه برای آنان مهم است نیز کمک میکند. این کار شما در نهایت، تجربه کاربری بهتری را برای مشتریان فراهم میکند که از موتور جستجو به محتوای مربوطه در سایت شما منتقل میشوند. هیچ راهنمای سئو سایت فروشگاهی بدون بیان نکاتی در مورد تحقیق و نحوه پیدا کردن کلمات کلیدی که پایه موفقیت در سئو است، کامل نخواهد بود! چرا؟ چون بدون کلمات کلیدی شما قادر به سئو کردن دسته بندی یا صفحه محصول خودتان نیستید. جستوجوی مقایسهای زمانی است که کاربر در حال تحقیق برای خرید یا انتخاب بین چند گزینه، هنوز تصمیم قطعی نگرفته. این نوع جستوجو شامل عباراتی مانند مقایسه، بهترین، تفاوت یا نقد و بررسی است.برای این نوع کلمات کلیدی، میتوانید محتوای مقایسهای مانند بررسیهای محصول یا مقالات مقایسهای بین برندهای مختلف ایجاد کنید.
ربات های گوگل با خزیدن در صفحات وبسایت ما، صفحات و محتوای آن را بررسی میکنند و از این طریق متوجه موضوع مورد بحت در هر صفحه و محتوا میشوند و به اصطلاح صفحات ما را index میکنند البته اگر اجازه داده باشید! که در ادامه در خصوص اجازه دادن برای ایندکس و عدم ایندکس هم صحبت میکنیم. برای ایندکس شدن صفحات وب خود باید محتوایی خوانا و بارازش با انواع لینک های مرتبط داخلی داشته باشید و باید از کلمات کلیدی مناسب به اندازه یا چگالی مناسب استفاده کنید. این درواقع بخشی از همان سئو محتوا است که باید گفت هر سه ضلع سئو در ارتباط مستقیم با هم قراردارند و درون هرکدام، نشانه هایی از دیگری می یابیم در حقیقت مثل یک زنجیره هستند که یکدیدگر را کامل تر میکنند. سئو تکنیکال Technical SEO با نام سئو فنی هم شناخته می شود درواقع رسیدگی به بخش های فنی وبسایت و تحلیل های تکنیکال برای رسیدن به نتایج مطلوب و بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجو است.
برای درک اهمیت سئو برای کسب و کار، دانستن نحوه کار موتورهای جستجو مهم است. قبل از اینکه وب سایت شما در نتایج جستوجو نمایش داده شود، صفحات آن باید به درستی بررسی شده و ایندکس (بازیابی صفحه از پایگاه داده) شوند. شما نمیتوانید ارزش کامل سئو را بدون درک درست از چیستی آن متوجه شوید. سئو مخفف عبارت بهینهسازی موتور جستجو است؛ یعنی تمرین افزایش کمیت و کیفیت ترافیک وب سایت شما از طریق نتایج موتورهای جستجو به صورت طبیعی و هوشمند. کلیدواژه کلمه یا عبارتی است که کاربران در موتورهای جستجو وارد میکنند تا اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند.
بخش نظرات مشتریان
وقتی صفحه شما همان چیزی باشد که کاربر دنبال آن است، او مدت بیشتری در سایت مانده و به صفحات دیگر هم سر میزند. این مسئله زمان ماندگاری (Dwell Time) را افزایش داده و نرخ پرش (Bounce Rate) را کاهش میدهد. اگر برای انجام تبلیغات از گوگل ادز (Google Ads) استفاده میکنید، باید بدانید که کیورد تارگتینگ اصولی به شما کمک میکند تا روی کلیدواژههای کمرقابتتر و با بازدهی بالا تمرکز کنید. اقدامات ذکر شده همگی جزو مراحل لازم برای سئو وبسایت فروشگاهی است البته روشها و نکات بسیار دیگری در این زمینه وجود دارد که ما در اینجا تنها به مهمترین مراحل اشاره کردیم. برای اینکه بتوانید اعتبار بیشتری پیدا کنید، میتوانید از اعتبار دیگر سایتها کمک بگیرید. برای این کار شما محتواهای خود را در سایتهای معتبر ایجاد کنید و با لینکدهی به سایت خود، اعتبار سایت را افزایش دهید.
همین مسئله موجب شده تا اکثر فروشندگان تمایل به سئو کردن سایت خود داشته باشند. بنا به یک تحقیق اخیر ۴۸% کاربران میگویند که وقتی در کنار عکس، ویدئوهایی از محصول نیز ببینند، احتمال خرید کردنشان چند برابر میشود. بله، توضیحات محصولات باید منحصربهفرد، کامل و شامل ویژگیها، مزایا و کاربردهای واقعی محصول باشند.
الف) تولید محتوای طبیعی و انسان محور برای صفحات محصول!
به عنوان مثال خرید گوشی آیفون ۱۴، ویژگیهای لپتاپ Dell XPS 15 و تخفیفهای دیجیکالا جزو این دسته قرار میگیرند. مثلا اگر شما یک فروشگاه اینترنتی عسل داشته باشید، احتمالا کلمات کلیدی شما حل محور خرید عسل، خرید عسل طبیعی، قیمت عسل طبیعی و این سبک از کلمات میگردد. روشی که شما در صورت استفاده از آن، میتوانید مستقیما هزینههای تبلیغاتی خود را کاهش دهید. یعنی به جای اینکه بابت اجاره یک بیلبورد هزینه کنید، مستقیما روی کاربرانی تمرکز میکنید که قصد خرید محصولات شما را دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص انواع تگ های h، پیشنهاد میکنیم آموزش استفاده صحیح از تگ های هدینگ در وردپرس را مطالعه کنید.
شما میتوانید با استفاده از خدمات مشاوره کسب و کار کاسب یار، فروشگاه خود را در معرض دید افراد بسیار زیادی قرار دهید که درصد قابل توجهی از آنها به مشتریان دائمی شما تبدیل خواهند شد. کاسب یار یک مشاوره کسب و کار است که با ارائه راهکارهای عملی به توسعه کسب و کار شما کمک میکند. استفاده از کلمات کلیدی و نام برند در توضیحات متا کاربران را به کلیلک بر روی سایت ترغیب میکند. محتوای با رتبهبندی خوب ۱۰ برابر مشابه پولی خود عمل میکند و بینش مفیدی در مورد هدف مخاطب به شما میدهد.
HTML5 این امکان را به کروال های گوگل می دهد تا بتوانند سایت شما را به راحتی تجزیه و تحلیل کنند و این می تواند برای شما یک پوئن مثبت در سئو باشد. شما می توانید به کمک HTML عکس ها و متن ها را به صورت های مختلف در مرورگر سیستم خودتان مشاهده کنید. اگر دوست دارید تا بیشتر در مورد HTML بدانید، ما یک مقاله کامل با عنوان html چیست و کاربرد آن کجاست نوشته ایم که می توانید مطالعه کنید. لینک بیلدینگ، همان روش ساخت بک لینک است؛ یعنی سایت های دیگر را وادار کنید که به سایت شما لینک دهند. از آنجایی که گوگل طرفدار شایسته سالاری است، پس چنین سایتی را شایسته قرار گیری در جایگاه های نخست نتیجه جستجو نمی بیند. تعامل شامل کلیک کردن بر روی یک لینک، پر کردن یک فرم یا خرید کردن می تواند باشد.
نکات مهم برای سئو سایت فروشگاهی چند محصولی
در اواخر سال ۲۰۱۵ میزان جستجوهای گوگل که از طریق دستگاههای موبایل انجام میشد از کامپیوترهای خانگی پیشی گرفت. راحتی استفاده در موبایل تنها به سئو سایت مربوط نمیشود، بلکه با توجه به افزایش روز افزون کاربران موبایل، برای داشتن یک سایت فروشگاهی خوب، سایتتان حتما باید برای کاربران موبایل جذاب و دارای تجربه کاربری مناسب باشد. این کلمات برای سایتهای محلی، فروشگاههای فیزیکی، شرکتهای خدماتی و کسبوکارهای کوچک فوقالعادهاند.
اگر تا کنون اقدامی برای سئو سایت خود انجام ندادهاید، بهتر است از همین امروز شروع کنید. بین طول آدرس صفحه (URL) و رتبه آن در گوگل رابطه مستقیم وجود دارد در صورتی که آدرس صفحهها کوتاه و شامل کلمه کلیدی باشد گوگل رتبه بهتری به آن صفحهها میدهد. با افزودن اسکیماهای مرتبط مانند Product، Review، AggregateRating و Breadcrumbs میتوانید ظاهر سایت در نتایج گوگل را بهبود دهید و نرخ کلیک را بالا ببرید. اشتراکگذاری محتوا و محصولات در شبکههای اجتماعی میتواند ترافیک سایت شما را افزایش دهد و باعث دریافت لینکهای غیرمستقیم شود. ممکن است دلایلی مانند محتوای بیکیفیت، سرعت پایین سایت، نداشتن لینکهای ورودی (Backlinks) معتبر، یا استفاده نادرست از کلمات کلیدی باشد. افراد بسیار زیادی به جای استفاده از سیستمهای کامپیوتری برای وب گردی، از تبلت و گوشی تلفن همراه استفاده میکنند.
در سئو فروشگاهی بر روی سئو محتوای صفحات کتگوری اصلی متمرکز هستیم که ارتقا رتبه این صفحات، به ارتقا رتبه سایت و سئو محصولات فروشگاهی نیز کمک میکند. در دنیای پویای تجارت الکترونیک، تسلط بر سئو سایت فروشگاهی فقط یک مزیت نیست. این یک ضرورت است از بهینه سازی کلمات کلیدی گرفته تا ادغام رسانه های اجتماعی، هر جنبه ای در ارتقاء فروشگاه آنلاین شما نقش دارد. همانطور که سفر سئو خود را آغاز می کنید، به یاد داشته باشید که استراتژی درست با روند صنعت و رفتار مصرف کننده تکامل می یابد. سپس به دنبال فرصتهایی برای بهینهسازی محتوای موجود در وب سایت خود باشید. کلمات کلیدی که در صفحه دوم نتایج جستجو قرار میگیرند، اغلب بهترین فرصت را برای بهبود ارائه میدهند.
دسته بندی کردن محصولات نیز علاوه بر اینکه مشتری محصول را سریعتر پیدا میکند، به جستجو راحتتر موتورهای گوگل هم کمک میکند. مراحل و اقداماتی که در جهت سئو سایت آنلاین شاپ به کار گرفته میشوند، همگی با هدف رتبه گرفتن از گوگل و افزایش فروش انجام میشود. در واقع برای سئو سایت آنلاین شاپ نیز باید بهینه سازی تصاویر، افزایش سرعت سایت، رابط کاربری آسان و دیگر روشهایی که به افزایش مخاطب کمک میکند، اجرا شود. چنانچه بازدیدکننده حس خوبی از محتوای شما بگیرد با رفتار و عکس العمل های خود سیگنال های مثبتی به گوگل ارسال میکند و همین تجربه کاربری شیرین میتواند روی رتبه صفحه تاثیر مثبت بگذارد. محصولات ناموجود میتوانند تاثیر زیادی بر سئوی سایت فروشگاهی شما داشته باشند.
زمانی که بخواهید در یک کلمه کلی، در صدر نتایج قرار بگیرید، باید سال ها منتظر باشید و شاید این اتفاق هرگز ممکن نشود. در صورتی که شما سرچ کنسول و گوگل آنالتیکس را به هم متصل کنید، می توانید خروجی های کامل تری بگیرید. اگر علاقه مند هستید که در مورد سیستم های مدیریت محتوایی بیشتر بدانید، مقاله ما را در این زمینه مطالعه کنید؛ راستی ما یک مقاله هم با عنوان وردپرس چیست نوشته ایم که مطمئن هستیم برایتان مفید خواهد بود. PHP که یک زبان اسکریپت نویسی اپن سورس سمت سرور است، در توسعه اپلیکیشن های موبایل نیز کاربرد دارد. HTML بیشتر برای طراحی سایت استفاده می شود و یک زبان نشانه گذاری است که مخفف عبارت Hypertext Markup Language است. زبان کامپیوتر همان زبان برنامه نویسی است که مانند ما انسان ها که تنوع زبانی داریم، زبان های برنامه نویسی های مختلفی دارد که هر کدام را برایتان توضیح خواهیم داد.
نکات کلیدی برای بهینهسازی سایت فروشگاهی برای موبایل
مفهوم Keyword Targeting در سال ۲۰۲۳ تغییر کرد و دیگر به معنای تکرار یک کلمه کلیدی نیست. گوگل با الگوریتمهایی مانند هامینگ برد (Hummingbird) و رنک برین (RankBrain) محتوای صفحات را بررسی میکنند تا متوجه شوند با نیاز کاربران همخوانی دارد یا نه. سئو سایت فروشگاهی از مهمترین اقدامات موثر در جهت افزایش فروش و موفقیت در دنیای کسب و کارهای اینترنتی است.
نکته مهمی که در سئو سایتهای فروشگاهی وجود دارد، این است که کاربران هدفمند را به سمت فروشگاه اینتنرتی شما سوق می دهد. به عبارت دیگر کسانی که به محصولات شما نیاز دارند، به سایت شما مراجعه خواهند کرد. این روزها تولیدمحتوای هوشمند با استفاده از فناوری سئو جای خود را به روشهای قدیمیتر تولید محتوا داده و بستر جدیدی برای بیزینسها و کسب و کارهای آنلاین ایجاد کرده است. سئو ابزاری برای بهینهسازی وبسایت و موتور جستوجو است که به مخاطبان کمک میکند به راحتی مطالب موردنظر خود را براساس رتبهبندیهای گوگل پیدا کرده و از آن استفاده کنند.
این نتایج بر اساس مرتبط بودن محتوا با عبارت جستجو شده و دیگر عوامل سئو به کاربران نمایش داده میشود. با پیادهسازی این موارد، موتورهای جستجو بهتر محتوای صفحات را درک میکنند و رتبهبندی بهتری را برای وبسایت شما ایجاد میکنند. در سالهای اخیر، تمرکز بر تجربه کاربری، سرعت بارگذاری صفحات وب، و سازگاری با موبایل افزایش یافته است. همچنین، محتوای باکیفیت و ارزشمند که پاسخگوی نیازهای کاربران باشد، اهمیت بیشتری پیدا کرده است. به دلیل وجود تعداد زیاد صفحات در سایت های فروشگاهی، سئو تکنیکال یا فنی (Technical SEO) از اهمیت خاصی برای این سایت ها برخوردار است.
ساختار اطلاعاتی سایت فروشگاهی ترکیبی از دانش و هنر است که هدف آن جلب رضایت همزمان کاربران و موتورهای جستجو است. این ساختار باید در نقطه تقاطع تجربه کاربری و بهینهسازی موتورهای جستجو قرار گیرد تا هم کاربران و هم موتورهای جستجو از ساختار طراحی شده بهرهمند شوند. با رعایت این نکات و پیادهسازی صحیح سئو سایت فروشگاهی، شما میتوانید رتبه فروشگاه آنلاین خود را بهبود بخشید و به موفقیت بیشتری در فضای آنلاین دست یابید. بهطور مثال به جای نامگذاری یک تصویر به IMG_12345.jpg از نامهایی مانند کفش_ورزشی_مردانه.jpg استفاده کنید. این کار کمک میکند تا تصاویر شما در جستجوهای تصویری گوگل ظاهر شوند و همچنین باعث میشود که موتورهای جستجو محتویات صفحه شما را بهتر درک کنند و رتبه بهتری به آن دهند. در واقع بدون توجه به سئو سایت فروشگاهی و جلب مشتریان از طریق موتورهای جستجو، نمیتوان توقع داشت تغییر در میزان فروش و درآمد ایجاد بشود.
با این حال، توجه داشته باشید که کلمات با حجم جستوجوی بالا ممکن است رقابت زیادی داشته باشند. به عنوان مثال، اگر عبارت خرید لپتاپ در ماه ۵۰,۰۰۰ بار جستوجو میشود، این کلمه حجم جستوجوی بالایی دارد. بسته به هدف جستوجوکننده (Search Intent) و استراتژی کیورد تارگتینگ در سئو (SEO keyword targeting)، هر نوع کلمه کلیدی میتواند ترافیک متفاوتی جذب کند.
هرچه تعداد سایت هایی که به سایت شما لینک می دهند بیشتر باشد، ریفرینگ دامین شما بیشتر است. می توانید از بیشتر بخوانید استفاده کنید تا هم کاربر بخواند و هم موتور جستجو. در زمان انتخاب هدینگ ها توجه داشته باشید که هر عنوان باید به خواننده بگویید که قرار است در ادامه در مورد چه چیزی مطالعه کند. متا تایتل تگ یا همان عنوان سئو، عنوانی است که موتور های جستجو در صفحه جستجو به صورت آبی رنگ نشان می دهند. توصیه ای که ما به شما داریم، این است که روی عنوان و توضیحات متا دقت زیادی داشته باشید، اگر عنوان و اسنیپت جذابی داشته باشید، نرخ کلیک شما بالاتر خواهد بود.
از تگ های تصویری گوگل استفاده کنید
این عبارت به معنای اطلاعاتی است که بهترین کلمه کلیدی را به ما معرفی میکند. مثلاً عبارت «چگونه به آسانی کاغذ دیواری اتاق را عوض کنیم؟» یک Informational Keywords است که میتوان کلمه کلیدی تعویض آسان کاغذ دیواری را از آن استخراج کرد. البته در سایتهای فروشگاهی باید برای سئو محصولات فروشگاه از این اطلاعات کلمه مرتبط با محصولات خود را استخراج کرد مانند خرید کاغذ دیواری. ایجاد محتوای ارزشمند همچنین به شما کمک میکند تا رتبههای بالاتری در موتورهای جستجو بهدست آورید.
به عنوان مثال یک فروشگاه لپتاپ میتواند واژه رایگان را، بهعنوان کلمه منفی اضافه کند. در نتیجه تبلیغاتش برای جستوجوهای دانلود رایگان نرمافزار لپتاپ نمایش نمییابد. یک شرکت خدماتی نیز با مسدود کردن کلمه استخدام، لینکخود را از کارجویان مخفی میکند. این کلمات برای کسبوکارهایی که متمرکز بر محصولات و خدمات فصلی مانند آژانسهای مسافرتی و سایتهای تخفیفی، حائز اهمیتاند. فرایند کیورد تارگتینگ این کلمات، چند ماه قبل از فصل موردنظر شروع میشود تا سایت، بهموقع در نتایج جستوجو رتبه بگیرد. این نوع کلمات به طور معمول بیشترین حجم جستوجو را دارند؛ زیرا کاربران زیادی آنها را سرچ میکنند.
به عبارت ساده seo سایت به کلیه اقداماتی گفته میشود که باعث شده تا فروشگاههای آنلاین در نتایج برتر موتورهای جستجو دیده شوند. در صورت وجود مشکل در لینک های سازی داخلی، تمامی آنها رفع شده تا کاربر به صورت هدفمند و درست در سایت حرکت کند. اطمینان حاصل کنید که هر محصول صفحه اختصاصی خود را با عنوان واضح و توصیفی دارد. همچنین تصاویر با کیفیت بالا، توضیحات، ویژگی ها و مزایا و همچنین نظرات و رتبه بندی ها فراموش نشود.
هدف از این الگوریتم این است که کاربران تجربه خرید بهتری داشته باشند و آن دسته از سایت هایی در نتایج اول دیده خواهند شد که واقعی تر باشند و نظرات و محتوای با کیفیت تری در صدر نتایج داشته باشند. حالا که در مورد سئو و اینکه چطور کار میکند مطالعه کردید، حتما شما هم به این تیجه رسیدید که دیگر فقط محتوا نیست که تعیین کننده جایگاه شما در گوگل است! پس وقت آن است که اطلاعات خودتان را با مطالعه اصول سئو کاملتر و دقیقتر کرده و هرچه سریعتر فرایند بهینهسازی وبسایتتان را شروع کنید. دیگری هم وجود دارد که بیرون از سایت شما انجام میشوند اما با این حال اثر خودشان را میگذارند!
فرصتهای شغلی در بازار کار سئو:
پس از انجام فرایند تحقیق کلمات کلیدی شما یک لیست از کلمات مهم برای سایت فروشگاهی خود دارید. با استفاده از این لیست شروع به دسته بندی و ایجاد سلسله مراتب در ناوبری سایت کنید. طراحی سایت فروشگاهی باید به نحوی باشد که کاربر بتواند با حداکثر ۳ کلیک از صفحه خانه به محصول مورد نظر دسترسی پیدا کند.
یعنی بررسی میکند که مشتریان بالقوه این شغل، برای خرید محصولات این فروشگاه اینترنتی، چه عباراتی را در گوگل سرچ میکنند. در بحث سئو سایت فروشگاهی این موضوع بسیار نادیده گرفته می شود و به نوعی دلیلش قابل درک است. زیرا یک پلتفرم سایت فروشگاهی می تواند محصولات زیادی در دسته های مشابه داشته باشد، و نوشتن یک توضیح منحصر به فرد برای هر محصول بسیار دشوار است. اما توضیحات مشابه منجر به بروز مشکلاتی مثل تشابه محتوا می شود که بر رتبه سایت شما تأثیر منفی می گذارد و ترافیک و نرخ تبدیل را کاهش می دهد. همین موضوع، اهمیت یک توضیح متقاعد کننده و منحصر به فرد برای هر محصول را افزایش می دهد. بهینهسازی عنوانها، توضیحات متا و محتوای یک صفحه وب از اهمیت زیادی برخوردار است.
تحقیق کلمات کلیدی برا سایت فروشگاهی
نقشه سایت یا سایت مپ یک فایل متنی با پسوند XML است که در آن همه صفحاتی از سایتتان که میخواهید توسط موتورهای جستجو مورد بررسی قرار گرفته و ایندکس شود مشخص میشوند. دیدن چنین پیامی ممکن است کاربران و مشتریان سایت فروشگاهی شما را نگران کند. در صورتی که سایت شما وردپرسی است میتوانید با استفاده از افزونههای سئو وردپرس یک قالب برای عنوان صفحات دسته بندی و محصولات سایت خود قالب تعریف کنید. مثلا کسی برای کلیدواژه «طرز تهیه قهوه دم سرد»، صفحه محصول نمیسازد، چون این کار فایدهای ندارد.
همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، این پیشنهادات بر اساس آن چیزی است که مردم به طور فعال به دنبال آن هستند. این بدان معنی است که آن ها اغلب اصطلاحات پرطرفداری هستند که هنوز خیلی رقابتی نیستند. و اگر به دنبال یک سیستم مدیریت محتوای خوب هستید تا بهینه ترین ساختار را از نظر قواعد سئو داشته باشد، وردپرس بهترین و مناسب ترین گزینه برای شماست. SMO یعنی این که وب سایت شما از طریق تشویق کاربران به استفاده و اشتراک گذاری لینک سایت شما، بهینه سازی شود. گفتیم که برای گوگل این مهم است که سایت شما از هر نظر برای کاربران مفید باشد و مورد پسند کاربران قرار بگیرد. مثلا زمانی که سرعت سایت شما پایین باشد، کاربر اذیت می شود و گوگل این مورد را برای سایت شما یک نکته منفی در نظر می گیرد.
© ۱۴۰۲ تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به نیک مارکتینگ (مازیار نیک بخش) است و هر گونه کپیبرداری پیگرد قانونی دارد. قوانین سئو همیشه در حال تغییر است و این بخاطر تغییراتی است که گوگل در الگوریتم هایش ایجاد می کند. در صورتی که سوالی هم در این زمینه داشتید، می توانید با ما مطرح کنید تا در سریع ترین زمان پاسخگوی شما باشیم. زمانی که دو سایت یا دو برند تجاری دست به یک توافق مشترک می زنند و تصمیم می گیرند که به یک دیگر لینک بدهند و اعتبار و رتبه های سایتشان را با یکدیگر تبادل کنند، همان لینک دهی متقابل یا تبادل لینک اتفاق می افتد. اما فراموش نکنید که این روش بسیار منسوخ شده و می تواند رابطه خوب شما با گوگل را خراب کند و گوگل دیگر مقام و جایگاهی که انتظارش را داشتید را به شما ندهد. شما می توانید از تگ آلت به عنوان آنکر تکست برای لینک سازی استفاده کنید.
علاوه بر آن، حتی ممکن است که بقیه سایت ها در نوشتن برخی از مقالههایشان، به محتوای شما لینک بدهند تا کاربران مستقیما به مطالب شما دسترسی پیدا کنند. در زمان استفاده از فیلتر محصولات، شما میتوانید به زیرمجموعهای از محصولات که به دنبالشان هستید دسترسی پیدا کنید. از دید کاربر، این یک قابلیت جذاب است، چرا که میتواند به راحتی به محصولات مورد نظرش برسد.
یکی از دلایل اصلی ترک سبد خرید توسط کاربران پیچیدگی یا طولانی بودن فرآیند خرید است. بهعنوان مثال حتماً از یک سیستم خرید کاربرپسند استفاده کنید که در آن کاربران بتوانند بدون هیچ مشکلی محصولات را به سبد خرید خود اضافه کرده و در کمترین زمان ممکن به صفحه پرداخت هدایت شوند. از URLهای کوتاه، حاوی کلمات کلیدی مرتبط و فاقد کاراکترهای غیرضروری استفاده کنید. بله، سیگنال های اجتماعی از پلتفرم هایی مانند فیس بوک و اینستاگرام می توانند بر رتبه بندی موتورهای جستجو تأثیر مثبت بگذارند.
اغلب مجموعه های با تجربه همچون رایا مارکتینگ آنالیز رایگان سئو برای شما انجام می دهند و در قبال انجام این کار از شما هزینه ای را دریافت نمی کنند. این روزها بسیاری از وب سایت های نوپا برای جذب مشتری شعار افزایش سئو سایت رایگان را سر می دهند. هر چقدر یک مجموعه متخصص تر و با تجربه تر باشد؛ برای ارائه خدمات خود مبلغ بیش تری را در نظر می گیرد. یک نکته مهمی که شاید در هیچ سایت دیگری به آن اشاره نشده باشد؛ این مورد است که برای موفقیت در امر سئو نیاز است تا سایت سئو محور داشته باشید.
سرچ والیوم به تعداد جستوجوهای ماهیانه برای کلمه کلیدی هدف (target keywords) در موتور جستوجو مگ سئو اشاره دارد. این معیار نشان میدهد که چقدر یک کلمه کلیدی خاص محبوب است و چقدر مخاطب دنبال آن میگردد. انتخاب کلمات کلیدی با حجم جستوجوی بالا به جذب ترافیک بیشتر کمک میکند.