بهینه سازی سایت

سئو سایت فروشگاهی چیست+۱۰ نکته مهم افزایش فروش آنلاین باورنکردنی

طراحی صفحات با UX و UI مناسب به کاربران کمک می کند تا به راحتی و با لذت بیشتری از سایت استفاده کنند و همچنین کیفیت تجربه کاربری را بهبود می بخشد. از طرفی، صفحات با UX و UI نامناسب می توانند موجب عدم اطمینان کاربران، کاهش ترافیک سایت و کاهش درآمد شما شوند. بنابراین، حتما باید به طراحی صفحات با UX و UI مناسب توجه کرده و فقط از روش ها و الگوهایی که باعث رضایت کاربران می شود، استفاده کرد. همچنین کاربران می توانند به راحتی دو محصول تقریبا مشابه را در سایت شما باهم مقایسه کنند. یکی دیگر از دلایلی که باید این کار را انجام دهید این است که برخی از کاربران دقیقا مشخصات فنی کالایی که به دنبال آن هستند را جستجو میکنند. از این رو بیان تمامی مشخصات یک محصول (از مشخصات ساده گرفته تا فنی) می تواند در کسب رتبه و افزایش نرخ کلیک سایت‌تان تاثیرگذار باشد.

در زیر می توانید بفهمید که چگونه در ۳ مرحله کلمات کلیدی مترادف خاص برای سئو فروشگاه آنلاین پیدا کرده و از آنها استفاده کنید. وقتی تصمیم گرفتید که توصیفات عمیق بنویسید و بر آن مسلط شدید، وقت آن است که کلمه کلیدی شاخص(اصلی) خود را ۳ تا ۵ بار اضافه کنید. این روش هیچ ربطی به چگالی کلمه کلیدی ندارد بلکه فقط می خواهید مطمئن شوید که گوگل می تواند در صفحه شما به درک درستی از محصول شما برسد. برای مثال اگر کلمه کلیدی شما هدفون بیت باشد باید مطمئن شوید که این عبارت در توصیفات شما در کمترین حالت ۳ مرتبه تکرار شده باشد. مشخصات و نام محصول مواردی هستند که باعث تفاوت محصولات یک فورشگاه اینترنتی از یکدیگر میشوند.

  • کاسب یار یک مشاوره کسب و کار است که با ارائه راهکارهای عملی به توسعه کسب و کار شما کمک می‌کند.
  • سرعت بارگذاری از سال ۲۰۱۰ به عنوان یکی از فاکتورهای اصلی رتبه‌دهی گوگل در سایت‌های دسکتاپ اعلام شد.
  • در ادامه آموزش سئو سایت فروشگاهی در سال ۲۰۲۴ و مزایای آن را بیان کرده ایم.
  • به طور کلی سئو هنر و علم بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها برای موتورهای جستجو و به مانند پلی است بین محتوای ارزشمند شما و کاربرانی که در جستجوی آن هستند.
  • از این رو برای رفع مشکلات مذکور، در سئو سایت فروشگاهی، بحث سرعت ارجحیت می‌یابد.

این کار به علت وجود محصولات بسیار زیاد در داخل سایت و تولید صفحات بالا برای یک سایت می‌باشد. محصولاتی که در سایت فروشگاهی عرضه می‌شود، تعداد بالا و ویژگی‌های کماکان مشابهی دارند. این کار باعث می‌شود تا توضیح محصولات، کمابیش یکسان باشند و دسته‌بندی‌های مشابهی ایجاد شوند و از جانب گوگل، یک سایتی با محتوای تکراری تلقی شوند.

قیمت طراحی سایت با وردپرس

اما اصلا این فایل چیست؟ در واقع در این فایل متنی آدرس و لینک تمامی صفحات سایت شما قرار گرفته و هدف از ساختنش این است که به گوگل و ربات‌های آن کمک کنیم راحت‌تر صفحات سایت‌مان را پیدا کنند. بعد از ساختنش هم کافی آن را در یک صفحه سایت بارگذاری کرده و لینکش را در بخش sitemap در سرچ کنسول وارد کنید. به این ترتیب گوگل آن را شناسایی کرده و به مرور صفحات‌تان را بررسی می‌کند. خب، در قدم دوم باید مطمئن شوید کدهای سایت‌تان به درستی نوشته شده و ربات‌های گوگل در بررسی محتوای آن به مشکل نمی‌خورند.

احتمالا باور کردن این که این سایت بزرگ کرایه فیلم چندین سال است که تعطیل شده است برای شما سخت است. چون این سایت بزرگ با حفظ دامنه اش، بک لینک های با کیفیت بسیاری در طی این سالها تولید کرده است. اگر در صنعت سرگرمی فعالیت می کنید این سایت یک معدن طلا برای شانس لینک سازی خواهد بود. اینکه چطور می توانید این چنین منابع را کشفکنید رار در آینده برای شما توضیح میدهیم. اطلاعات حاصل از بررسی ۱ میلیون سایت در گوگل نشان داد که محتواهای طولانی تر، عدد رتبه کمتری (بهتر) نسبت به محتواهای ضعیف کسب میکند. این مثال نشان می دهد که اگر کمی با دقت کار کنید قطعا به کلمات کلیدی با ارزشی میرسید که  به طور مستقیم هیچ وقت نمیتوانستید به آنها برسید.

طراحی سایت در قزوین: انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت، کلید موفقیت کسب و کار شما

در این صورت با جستجوی کلمات موردنظر توسط کاربر، سایت فروشگاهی موردنظر جزء سایت‌هایی خواهد بود که گوگل برای کاربر، نمایش می‌دهد. استفاده درست از کلمات کلیدی با تعدادی مناسب، در یک صفحه خاص از سایت فروشگاهی اهمیت بسیار زیادی دارد. بنابراین توجه کنید که از کلمات کلیدی موردنظر به میزان بالایی استفاده نشود تا توسط گوگل به عنوان سایت کپی یا سایت هرزنامه، تشخیص داده نشود. به این صورت سایت شما در صفحه نتایج جستجو تبدیل به یک «ریچ اسنیپت» می‌شود؛ کاربران ناخودآگاه بیشتر روی لینک سایت شما کلیک می‌کنند؛ ترافیکتان بالا می‌رود، و دودو تا چهارتا!

بدون سئو، حتی بهترین محصولات نیز ممکن است در میان انبوه سایت‌های دیگر گم شوند. با افزایش روز افزون مردم که به صورت آنلاین خرید می کنند، رقابت بین فروشگاه های آنلاین افزایش می یابد. صاحبان فروشگاه ها با بهینه سازی وب سایت های خود برای موتورهای جستجو و به روز ماندن می توانند جلوتر از منحنی ها باقی بمانند و مشتریان بیشتری را به فروشگاه های خود جذب کنند. فروشگاه های آنلاین به اندازه سایر وب سایت های پر محتوا به سئوی خوب متکی هستند. با یک وب سایت بهینه شده، وب سایت تجارت الکترونیک شما می‌تواند ترافیک بیشتری داشته باشد و متعاقباً فروش بیشتری داشته باشد.

مثلا تصور کنید یک سایت را که در زمینه فروش پیکسل فعال است و ۵ هزار محصول دارد. چنین صفحاتی با اسم زامبی پیج در سئو شناخته می‌شوند و معدل و امتیاز کلی سایت را کاهش می‌دهند. بنابراین یا آن‌ها را نسازید یا اگر نیاز است چنین صفحه‌ای داشته باشید، آن را نوایندکس کنید. در این مقاله من سعی می‌کنم تا جای ممکن همه چیز را به زبان ساده به شما آموزش بدهم اما با این حال هر بخش از آن را که متوجه نشدید، در بخش نظرات در موردش سوال کنید. بنابراین فروشگاهی اینترنتی می‌تواند گزینه خوبی برای رسیدن به فروش مطلوب باشد؛ اما روش‌هایی برای موفقیت در این کار وجود دارد که در ادامه آن‌ها را بیان می‌کنیم. با رعایت این نکات، می‌توانید به بهبود رتبه و بازدید سایت خود کمک کنید.

در این مقاله به تمامی جنبه‌های سئو سایت فروشگاهی، از جمله نکات فنی، تحقیق کلمات کلیدی، و راهکارهای تولید محتوا برای سایت فروشگاهی پرداخته خواهد شد. این راهنما، با توجه به الگوریتم‌های جدید گوگل، برای تمامی فروشگاه‌های آنلاین، فارغ از اینکه از وردپرس، مجنتو، دروپال، شاپیفای و یا سایر پلتفرم‌ها استفاده می‌کنند، مفید خواهد بود. بهبود تجربه کاربری (UX) در سایت فروشگاهی نقش حیاتی در افزایش فروش و رضایت مشتریان دارد. تجربه کاربری بهتر، فرآیند خرید را ساده‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کند و باعث کاهش نرخ پرش و افزایش نرخ تبدیل می‌شود.

از شبکه‌های اجتماعی کمک بگیرید

با یک سرچ ساده در گوگل، می‌توانید ببینید که در بیشتر مواقع، صفحات دسته بندی در نتایج جستجو نمایش داده نمی‌شوند. فقط در شرایطی این صفحات در نتایج می آیند که نسبت به صفحات محصول، کیفیت بالاتری داشته باشند و هدف کاربران و عبارت مورد جستجوی آن‌ها نیز، مربوط به مشاهده صفحه دسته بندی محصولات باشد. در برخی موارد، با وجود انجام سئو سایت فروشگاهی، کسب‌وکارها با افت رتبه سایت مواجه می‌شوند و ترافیک و فروش آنلاین آن‌ها کاهش پیدا می‌کند. علت اصلی این امر، انجام برخی اشتباهات رایج در سئو سایت فروشگاهی است که انجام آن‌ها می‌تواند برای شما گران تمام شود. قبل از این که به سراغ بررسی سئو سایت فروشگاهی و تکنیک‌های آن برویم؛ بد نیست کمی با مفهوم سئو آشنا شویم. به‌طور کلی، سئو به معنای بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جست‌وجو مانند گوگل است.

اما ابتدا نگاهی به مثال زیر بیاندازید تا ببینید چطور معماری اشتباه سایت به تلاش های سئو شما آسیب خواهد زد. اما بعد از ۷ روز باید یک آدرس اختصاصی مانند myshop.ir برای سایت‌تون انتخاب کنین. استفاده از کلمات و عبارت‌های توصیفی جذاب مانند «ارزان‌ترین قیمت بازار»، «ارسال رایگان»، «تخفیف ویژه» و … توضیحات متا را خواندنی‌تر و مخاطب بیشتری را جذب می‌کند. استفاده از سئو در دنیای مدرن برای رسیدن به جایگاه بالاتر در سایت‌ها و مرورگرهای مختلف اهمیت بسیاری دارد. © ۱۴۰۲ تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به نیک مارکتینگ (مازیار نیک بخش) است و هر گونه کپی‌برداری پیگرد قانونی دارد.

در سال ۲۰۱۸، گوگل اعلام کرد که استراتژی خود را به mobile-first index تغییر خواهد داد. این به معنای آن است که نسخه موبایل سایت‌ها به عنوان مرجع اصلی در رتبه‌بندی‌های گوگل استفاده می‌شود. بنابراین، برای سئو سایت فروشگاهی، اطمینان از اینکه نسخه موبایل سایت شما به همان اندازه باکیفیت و کاربرپسند است، حیاتی است.

مسئله: سرعت سایت

سئو صفحات کتگوری هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو، ضروری و لازم هستند. برای کاربران، صفحات دسته ‌بندی به سازمان‌ دهی محتوا کمک می‌کند و باعث می‌شود تا راحت‌تر، چیزی که در جستجوی آن هستند را پیدا کنند. همچنین به موتورهای جستجو برای ایندکس کردن و رتبه‌بندی محتوا کمک زیادی می‌کنند.

کش مرورگر یک ویژگی مرورگرها است که به منظور بهبود سرعت بارگذاری صفحات وب در وبسایت‌هایی که از پروتکل HTTP استفاده می‌کنند، ارائه شده است. هنگامی که شما یک صفحه وب را برای نخستین بار باز می‌کنید، مرورگر داده‌های مربوط به آن صفحه را از سرور دریافت می‌کند و در کش خود ذخیره می‌کند. در ادامه، هر بار که شما به همان صفحه بازگشت می‌دهید، مرورگر از داده‌های موجود در کش استفاده می‌کند تا به جای بارگذاری دوباره اطلاعات از سرور، به سرعت صفحه را بارگذاری کند. بالای خط، اصطلاحی است که در طراحی وب سایت به بخشی از صفحه اشاره میکند که بدون نیاز به اسکرول کردن قابل دیدن است. به عبارت دیگر، بخشی از صفحه وب که در بالای صفحه قرار دارد، به عنوان بالای خط یا above the fold شناخته می‌شود. این بخش اغلب شامل اطلاعات مهمی است که با استفاده از آن، کاربران را برای ادامه مرور صفحه وب ترغیب می‌کنند.

دسته‌بندی محصولات در سایت‌های رقیب

اگر سایت شما وردپرسی است، حتما از افزونه های سئو معروفی مانند یوآست و رنک مث استفاده کنید. این افزونه ها به شما کمک می کنند تا اصول سئو را در نوشتن عنوان و توضیحات متا رعایت کنید. برای مثال، فرض کنید شما یک محصول «کیف برند شنل» دارید که می‌خواهید برای هر کدام از رنگ‌های مختلف آن صفحه جدایی را اختصاص دهید.

لینک سازی یکی از جنبه های مهم سئو سایت فروشگاهی است که به بهبود رتبه فروشگاه آنلاین شما در موتورهای جستجو کمک می کند. در اینجا چند نکته برای ایجاد لینک موثر آورده شده است که بد نیست نگاهی به آن ها بیندازید. با طوفان فکری فهرستی از کلمات کلیدی بالقوه ای که مخاطبان هدف شما ممکن است برای یافتن محصولات خود از آن ها استفاده کنند، شروع کنید. می توانید از ابزارهایی مانند Google Trends،Google Keyword Planner و Ahrefs برای تحقیق در مورد این کلمات کلیدی استفاده کنید و ببینید که چه تعداد از افراد در جستجوی آن ها هستند. اولین گام در هر کمپین سئو سایت فروشگاهی، یافتن تعدادی از کلمات کلیدی محصول است که نشان می دهد وبسایت شما چه چیزی می فروشد. سایت فروشگاهی هم مانند هر سایت دیگری کلمات کلیدی خاص خودش را نیاز دارد.

تفاوت سئو فروشگاهی با سئو سایت معمولی

همچنین شما می توانید در بخش مقالات فروشگاه خود مطالب مرتبط با نوع محصولات را منتشر کنید و یا ایده های خلاقانه استفاده از محصولات را در آن قرار دهید. در نتیجه با تولید محتوا در قسمت وبلاگ و با رعایت اصول سئو می توانید بازدید سایت خود را افزایش دهید. استفاده از صفحات دسته‌بندی در سایت‌های فروشگاهی از دو نظر برای سئو مزیت دارد. در مرحله اول، ایجاد صفحات دسته‌بندی به کاربران کمک می‌کنند تا سریع‌تر و آسان‌تر به محصولات مورد نیازشان دسترسی داشته باشند و آن‌ها را مشاهده کنند. از طرف دیگر، هر صفحه دسته‌بندی دارای محتوا و کلیدواژه اختصاصی خود است.

به دلیل فیلتر شدن شبکه های اجتماعی معروف مانند فیسبوک یا اینستاگرام،داشتن سایت فروشگاهی و سئو آن برای کسب و کارتان روشی مناسب تر می باشد. مثل هر سایتی، سایت های فروشگاهی هم با به کارگیری محتوا، ترافیک و فروش سایت خود را افزایش می دهند. مثلا  Williams Sonoma یک محصول پر فروش داشت، از این رو تیم آنها سعی کردند در وبلاگ خود، انواع روش های پخت مگ سئو و پز با وسیله، نگه داری و… را به محتوا تبدیل کنند. سرعت سایت یکی از معدود سیگنال هایی هست که گوگل علنا از آن به عنوان بخشی از الگوریتم خود استفاده می کند.

محصولات در سایت فروشگاهی ممکن است بصورت موقتی یا دایمی دیگر در سایت موجود نباشند. موتورهای جستجو این صفحات را بررسی (Crawl) می‌کنند، مگر اینکه از آن‌ها بخواهید این کار را نکنند. وقت و انرژی خزنده‌های موتورهای جستجو باارزش‌تر از آن است که بخواهند چنین صفحاتی را بررسی کنند.

آیا سئو داخلی برای سایت‌های فروشگاهی الزامی است؟

در این روش گوگل بازخورد کاربران را در شبکه های اجتماعی نسبت به شما بررسی می کند و در صورت دریافت سیگنال های مثبت از جانب کاربران مانند لایک، کامنت ویا ذخیره کردن پست رتبه سایت شما را افزایش می دهد. شما می توانید از پشنهادات دیجی کالا در طول محتوای محصول، توضیحات، بخش وبلاگ و حتی دسته بندی های خود استفاده کنید. طبق تصویر زیر می توانید نمونه های بیشتری از کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کرده و از آن استفاده کنید. همچنین با کلیک روی هر یک از این کلمات، باز هم نمونه های بیشتری به شما پیشنهاد خواهد شد. بک لینک زمانی اتفاق می‌افتد که یک سایت دیگر تصمیم می‌گیرد به سایت شما ارجاع دهد. وقتی موتور جستجو می‌بیند که سایت‌های دیگر به محتوای شما ارجاع داده‌اند، فکر می‌کند که محتوای شما حتماً مفید و معتبر بوده است.

بنابراین در سئو وب ‌سایت فروشگاهی حتماً به بهینه ‌سازی دسته ‌بندی‌ ها توجه کنید. تعداد سایت‌هایی که محصولات مشابه با محصولات شما را به فروش می‌رسانند بسیار زیاد است و اگر سرعت سایت شما پایین باشد کاربران به سرعت سایت را ترک می‌کنند تا خرید خود را از سایت‌های دیگر انجام بدهند. روش‌های سئو تکنیکال بر روی افزایش سرعت سایت متمرکز هستند و با افزایش سرعت سایت باعث افزایش رضایت کاربر می‌شوند. قطعا در حوزه کاری فروشگاه شما، وب‌سایت‌های موفق زیادی در حال فعالیت هستند. یکی از بهترین روش‌ها برای تضمین موفقیت سئو سایت فروشگاهی، الگو گرفتن از استراتژی رقبا است. شما با آنالیز وب‌سایت رقبایتان می‌توانید نوع طراحی وب‌سایت، کلیدواژه‌های انتخابی، سبک تولید محتوا و بسیاری از موارد دیگر را به شکل صحیح الگوبرداری کنید.

برای اینکه بتوانید دسته بندی محصولات خود را با کلمات کلیدی انجام دهید، بهتر است به سایت دیجی کالا مراجعه کنید. شاید بگویید که دیجی کالا رقیب من است، اما تحلیل رقبا یکی دیگر از موارد سئو سایت فروشگاهی بود. زمانی که به سایت دیجی کالا مراجعه کردید با توجه به محصولات خود اقدام به جستجو کنید. سپس ببینید برای مثال پیراهن مردانه پشمی را با چه کلمات کلیدی دیگری در فروشگاه خود استفاده کرده است. همچنین این موضوع را نیز بررسی کنید که هر محصول را در چه دسته ای و با چه عنوانی قرار داده است. تفاوت سئو سایت فروشگاهی با سئو سایر وب سایت ها در این است که هدف ما از سئوی سایت فروشگاهی، بهینه سازی یک سایت با تعداد محصولات بالا و تقریبا مشابه یکدیگر است.

علاوه بر این، بهره‌گیری از شبکه توزیع محتوا (CDN)، فشرده‌سازی فایل‌ها و بهینه‌سازی کدها می‌تواند سرعت بارگذاری صفحات را افزایش دهد. سایتی که سریع و بهینه باشد، نرخ پرش کمتری دارد و شانس بهتری برای کسب رتبه‌های بالاتر در موتورهای جستجو پیدا می‌کند. اگر دنبال این هستید که یک کمپین موثر سئو فروشگاه آنلاین راه بیاندازید، باید مطمئن باشید که کلمه کلیدی جستجوی‌تان در همه بخش‌ها عمل می کند. به عنوان مثال معماری سایت شما و آدرس های آن نیاز به کلمات کلیدی برای حسابرسی دارند. موبایل فرندلی بودن سایت فروشگاهی اهمیت بسیاری دارد، زیرا بخش عمده‌ای از کاربران اینترنت از طریق دستگاه‌های موبایل به وب‌سایت‌ها دسترسی پیدا می‌کنند.

تفاوت سئو فروشگاهی با سئو سایت معمولی

در صورتی که سایت شما وردپرسی است می‌توانید با استفاده از افزونه‌های سئو وردپرس یک قالب برای عنوان صفحات دسته بندی و محصولات سایت خود قالب تعریف کنید. کسب اطلاعات در مورد کلیدواژه‌هایی که رقبایتان برای آن کلمات رتبه کسب کرده‌اند به شما کمک می‌کند تا ایده‌های جدید برای تولید محتوا و بهینه سازی صفحات پیدا کنید. با این حال، رقابت می‌تواند چیز خوبی باشد، زیرا می‌توانید از مشاغل مشابه یاد بگیرید.

تفاوت ریز اما مهم سئو فروشگاه آنلاین با سئوی سایت‌های دیگر!

فرض کنید شما در فروشگاه خود یک پیراهن مردانه با برندی خاص را دارید که برای هر رنگ از این پیراهن صفحه ای جداگانه در نظر گرفته شده است. اسکیما زبان نشانه گذاری است که به گوگل کمک می تواند تا یک محتوا را بهتر شناسایی و درک کند. اگر سایت شما وردپرسی است، می توانید بخش اسکیما افزونه یواست یا رنک مث را فعال کنید یا از افزونه مخصوص اسکیما استفاده کنید.

توضیحات متا نیز باید مختصر، حاوی کلمات کلیدی و جذاب باشد تا کاربران را ترغیب به کلیک بر روی لینک شما کند. از طرف دیگر تعداد صفحات بالا در سایت‌های فروشگاهی، توجه به اصلاح مشکلات سئوی تکنیکال را در اولویت بالاتری قرار می‌دهد. قطعاً  می‌دانید که اکثر افراد برای پیدا کردن محصول مورد نظر خود به گوگل مراجعه می‌کنند. همچنین اکثر خریداران برای خرید یک محصول چندین وب‌ سایت را بررسی کرده و سپس جهت خرید اقدام خواهند کرد. ‌سایت شما زمانی می‌تواند به درآمد برسد که کاربران آن را در نتایج برتر گوگل ببینند.

بنابراین حتما باید در مورد این موضوع اطلاعات بیشتری به دست بیاورید تا هم صفحات محصول و هم مقالات‌تان را سئو کنید. سئو نباید به صورت جزیره‌ای عمل کند، بلکه بخشی از یک استراتژی بازاریابی دیجیتال جامع باید باشد. ادغام سئو با سایر جنبه‌های دیجیتال مارکتینگ می‌تواند تأثیر بسیار بیشتری در دستیابی به اهداف کلی کسب‌وکار داشته باشد. برای موفقیت در این زمینه، باید به یادگیری مداوم پایبند بود و همیشه آماده سازگاری با تغییرات جدید باشید. از آزمون و خطا نترسید و همیشه به دنبال راه‌های جدید برای بهبود وب‌سایت‌ها و روش‌های خود باشید. سال‌هاست از خواندن و نوشتن لذت می‌برم و عاشق یاد گرفتنم، مخصوصا یادگیری سئو.

سایت فروشگاهی باید واکنشگرا (Responsive) باشد و باتوجه به اندازه صفحه نمایشگر، چیدمان خود و اندازه‌ها را تطبیق دهد. روش های مختلفی برای انجام تحقیقات رقبا وجود دارد، اما یکی از موثرترین آنها، تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی است که به عنوان تجزیه و تحلیل شکاف کلمات کلیدی نیز شناخته می‌شود. اینجاست که از ابزاری مانند Moz’s Keyword Explorer برای شناسایی عباراتی که رقبای شما در آن رتبه بالایی دارند استفاده می‌کنید. اصولاً کارفرما یا صاحب فروشگاه با شرکت مجری سئو فروشگاهی بر سر هزینه سئو فروشگاهی با یکدیگر توافق می‌کنند که بر اساس قراداد شرکت موظف به انجام وظایف خود می‌باشد.

و از کلمه کلیدی های صفحه دسته بندی آن استفاده کنید و آنها را به لیست تان اضافه کنید. یکی دیگر از مواردی که در آدرس دهی و سئو سایت فروشگاهی حائز اهمیت است لینک سازی داخلی است. شما می‌توانید در محتواهای تولیدی به صفحه‌های مهم در سایت خود اشاره کنید و لینک سازی داخلی ایجاد کنید. آمارها نشان می‌دهد که ۴۴% از مردم در کل دنیا خرید خود را با جستجو در اینترنت و بررسی محصولات شروع می‌کنند. با رعایت این اصول و تکنیک‌ها، شما می‌توانید سئو سایت فروشگاهی خود را بهبود داده و در نتایج موتورهای جستجو جایگاه بالاتری کسب کنید، که این امر منجر به موفقیت بیشتر و افزایش فروش خواهد شد.

۱۰- استفاده از ویدیوی محصولات

منظور از داده ساختار یافته یا اسکیما، کدهایی است که به صفحات یک سایت اضافه می‌شوند تا به موتورهای جستجو کمک کنند محتوای آن صفحه را بهتر درک کنند. به زبان ساده‌تر، با این کار صفحات به زبانی که برای موتورهای جستجو قابل فهم است توضیح داده می‌شوند. در این بین، گوگل از بقیه موتورهای جستجو عملکرد بهتری در فهم و استفاده از داده ساختار یافته دارد. از گذشته سایت‌های فروشگاهی از پروتکل HTTPS برای صفحات تکمیل سفارش خود استفاده می‌کردند. سال‌ها پیش گوگل به کارگیری این پروتکل را در تمام بخش‌های سایت‌های مختلف شروع کرد. پیاده‌سازی کل سایت در این پروتکل نقش نسبتا ناچیزی در الگوریتم گوگل دارد.

چرا سئو در سایت‌های فروشگاهی مهم است؟

این سه اصطلاح، هرچند که در هدف نهایی خود یعنی افزایش دیده شدن وب‌سایت‌ها در موتورهای جستجو همپوشانی دارند، اما در مسیر رسیدن به این هدف، استراتژی‌ها و رویکردهای متفاوتی را دنبال می‌کنند. تولید محتوای یونیک، طولانی‌تر و جامع‌تر باعث می‌شود که در گوگل رتبه‌ی بهتری کسب می‌کنید؛ بنابراین صفحه‌هایی که محتوای تکراری، کم حجم و ضعیف دارند را شناسایی کنید و مشکلات آن‌ها را برطرف نمایید. شاید نوشتن بیشتر از ۱۰۰۰ کلمه برای همه محصولات کمی مشکل باشد پس بهتر است که محصولات و دسته‌بندی‌های اصلی را انتخاب کنید و آن‌ها را در اولویت این تولید محتوا قرار دهید. ابراز SEMrush به شما می‌گوید که میزان سختی یک کلمه کلیدی برای رسیدن به صفحه اول گوگل چقدر است. در بخش Keyword Difficulty از این ابزار می‌توانید میزان سختی یک کلمه برای کسب رتبه در گوگل را متوجه شوید. میزان سختی در بازه صفر تا ۱۰۰ قرار می‌گیرد که هرچه این عدد به ۱۰۰ نزدیک‌تر باشد یعنی میزان سختی بیشتر است.

شما می‌توان وب‌سایت فروشگاهی هم راستا با زمینه کاری خود را انتخاب کنید و با بررسی دسته‌بندی آن بهترین کلمات کلیدی را انتخاب نمایید. معماری سایت به سازماندهی و ساختار یک وبسایت می گویند که به صفحات، دسته بندی ها و زیرمجموعه های آن اشاره دارد. نحوه سازماندهی به عبارتی همان محتوای وبسایت و اینکه کاربران چگونه می توانند به دنبال مطالب یا محصولات بگردند است.

در عصر هوش مصنوعی حضوری قدرتمند در فضای مجازی بیش از پیش اهمیت یافته است. سئو، که بهینه‌سازی موتور جستجو نام دارد، مانند چراغی در تاریکی است که وب‌سایت‌ها را به سوی مخاطبان خود هدایت می‌کند. این فناوری، نه تنها وب‌سایت‌ها را در معرض دید مخاطبان قرار می‌دهد، بلکه با ایجاد ارتباطی معنادار بین محتوا و نیازهای کاربران، امکان دستیابی به نتایجی چشمگیر در دنیای دیجیتال را فراهم می‌آورد. در این مقاله، قصد داریم تا با عمق بخشیدن به درک شما از سئوی سایت فروشگاهی و جنبه‌های گوناگون آن، نقشه راهی برای موفقیت در این عرصه پرچالش ارائه دهیم.

ابزار KWFinder می‌تواند به شما نشان دهد که این وب‌سایت برای چه کلماتی رتبه کسب کرده است. این اطلاعات می‌تواند به شما در انتخاب کلمات کلیدی مناسب و طراحی استراتژی سئو کمک کند. سئو سایت فروشگاهی نه تنها در کاهش هزینه‌ها بلکه در افزایش بهره‌وری و جذب مشتریانی که به‌دنبال محصولات شما هستند، نقش اساسی دارد. به همین دلیل، اهمیت سئو را نباید دست کم گرفت؛ زیرا با سئو سایت فروشگاهی، موفقیت در دنیای دیجیتال به مراتب دست‌یافتنی‌تر خواهد بود. در دنیای دیجیتال امروز، داشتن یک سایت فروشگاهی تنها اولین قدم برای ورود به بازار رقابتی است.

همچنین به فشرده‌سازی و فرمت تصاویر باید توجه شود و حجم هر تصویر از ۱۰۰ کیلوبایت کمتر باشد تا سرعت بالا آمدن سایت، بیشتر شود. نامگذاری یا آلت تصاویر باید با نوع و نام محصول مرتبط باشد تا اصول مهم سئو را رعایت نماید. وقتی صحبت از تفاوت بین سئوی تجارت الکترونیک و سئوی معمولی سایت می‌شود، چند فاکتور کلیدی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

در زمان استفاده از فیلتر محصولات، شما می‌توانید به زیرمجموعه‌ای از محصولات که به دنبالشان هستید دسترسی پیدا کنید. از دید کاربر، این یک قابلیت جذاب است، چرا که می‌تواند به راحتی به محصولات مورد نظرش برسد. علاوه بر این، با توجه به اینکه CDNها محتوای موجود در یک سایت را کَش (cache) می‌کنند، به صورت خودکار، زمان بارگذاری کاهش می‌یابد. همچنین CDNها قابلیت این را دارند که به شکل بهتری حجم‌های بالاتر ترافیک را مدیریت کنند. اما با معرفی Core Web Vitals گوگل تاکید بیشتری روی اهمیت صفحات با سرعت بالا گذاشت. بنابراین اگر قصد افزیش فروش از طریق سایت خود را دارید، حتما مطمئن شوید که صفحات سایتتان زمان بارگذاری کمی دارند.

در واقع، بیش از ۴۰ درصد از درآمد بیشتر فروشگاه‌ها را می‌توان به ترافیک ارگانیک نسبت داد و ۳۹ درصد از خریدهای آنلاین تحت تأثیر جستجوی مرتبط است. در سئو فروشگاهی ما به کمک ابزاری که در اختیار داریم مشتریان خود را در مقایسه با دیگر فروشگاه‌هایی که در حوزه مشابه فعال هستند؛ افزایش می‌دهیم و در نتیجه درآمد بیشتری کسب می‌نماییم. مجموعه آروند با تکیه بر تجربه و تخصص در زمینه طراحی سایت، دیجیتال مارکتینگ و سئو، خدمات حرفه‌ای و به‌روز را برای کسب‌وکارهای نوپا و برندهای بزرگ ارائه می‌دهد. ما در آروند با ارائه خدمات طراحی سایت با وردپرس، طراحی اختصاصی، قالب‌نویسی اختصاصی و همچنین خدمات تخصصی سئو ، کسب‌وکارها را در مسیر رشد دیجیتال همراهی می‌کنیم.

نتایجی که این ابزار برای کلمه کلیدی «لوازم آرایشی» ارائه می‌دهد، به شما کمک می‌کند تا اطلاعات دقیقی از تعداد جستجوها، سطح دشواری کلمه و وضعیت رقبا بدست آورید. این اطلاعات به شما اجازه می‌دهد تا با درک بهتری از کلیدواژه‌هایی که رقبایتان برای آن‌ها رتبه کسب کرده‌اند، ایده‌های جدیدی برای تولید محتوا و بهینه‌سازی صفحات خود پیدا کنید. اطمینان حاصل کنید که هر محصول صفحه اختصاصی خود را با عنوان واضح و توصیفی دارد. همچنین تصاویر با کیفیت بالا، توضیحات، ویژگی ها و مزایا و همچنین نظرات و رتبه بندی ها فراموش نشود. همچنین می توانید از لینک های داخلی استفاده کنید تا به مشتریان در یافتن محصولات و دسته های مرتبط کمک کنید.

همچنین سعی کنید از تصاویر با کیفیت و در عین حال با حجم کم استفاده کنید. در محتوا ” بهترین افزونه های بهینه سازی تصاویر ” افزونه های کاربردی زیادی را به شما معرفی کرده ایم. همچنین شما می توانید در محتوا ” انتخاب عکس برای فروشگاه اینترنتی ” نحوه پیدا و آماده کردن تصاویر با کیفیت را مطالعه کنید.

جامعه هدف وردپرس

این نه تنها به شما کمک می‌کند که در میان رقبا بهتر دیده شوید، بلکه هزینه کمتری نیز نسبت به تبلیغات مستقیم برایتان خواهد داشت. با افزایش روز افزون تمایل مردم به خرید آنلاین، برای صاحبان فروشگاه ها بسیار مهم است که وبسایت های خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنند تا ترافیک هدفمند را جذب کنند و فروش را افزایش دهند. برای موفقیت در سئو در سال ۲۰۲۳، صاحبان فروشگاه ها باید بر ایجاد محتوای باکیفیت و آموزنده تمرکز کنند.

با توجه به تعداد صفحات محصول در سایت فروشگاهی، توجه به ساختار اطلاعاتی بهینه و سازگار با موتورهای جستجو برای سئو سایت فروشگاهی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. تفاوت سئو سایت فروشگاهی با سایر وبسایت‌ها عمدتا در این است که در سایت‌های فروشگاهی هدف شما بهینه سازی سایت با تعداد زیادی محصول است که بسیاری از این محصولات ویژگی‌های مشابهی دارند. همانطور که میدانید در یک سایت فروشگاهی امکان تولید محتوا محدود بوده و تنها برای توضیحات محصولات می توان تولید محتوا انجام داد. اما از آنجایی که تولید محتوا می تواند شما را پادشاه کند، وبلاگ نویسی سایت فروشگاهی نقش مهمی در سئو و رتبه سایت شما دارد. در مطلب ضرورت داشتن وبلاگ برای فروشگاه اینترنتی می توانید مزایا و نحوه ایجاد وبلاگ را مطالعه کنید.

توصیه ما در سایت‌های فارسی استفاده از نام محصول به فارسی در آدرس محصول است. برای درک بهتر این موضوع بهتر است به ساختار سایت در تصویر زیر توجه کنید. در صورتی که سایت شما دارای ساختار اطلاعاتی به شکل زیر است بایستی نسبت به اصلاح آن اقدام کنید. شما می‌توانید از پیشنهادات موتور جستجوی بینگ هم به همین منظور استفاده کنید. درصورتی که برای معرفی محصولات از ویدئو و کلیپ های تصویری نیز استفاده شود ، به همین صورت باید اقدام کرد و فایل مربوطه را فشرده سازی و بهینه نمود. هر دو ابزار نقاط قوت خود را دارند، اما مهم است که با توجه به بودجه، زمان و چشم‌انداز خود تصمیم بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا