سئو

سئو محلی چیست؟ نکات مهم هنگام پیاده سازی هنرکده دیجیتال پشتیبان وب

هزینه سئو محلی بسته به روش و پلتفرمی که برای این امر انتخاب می‌کنید متفاوت خواهد بود. همراه با افزایش آگاهی، یک لیست برتر همچنین می تواند احتمال دریافت تبدیل را افزایش دهد. این جمله گوگل در اصل توصیه می‌کند، هر چه در نتایج ارگانیک رتبه بهتری داشته باشید، در « Map Pack» هم رتبه بالاتری خواهید داشت. در اغلب اوقات، قرارگرفتن در رتبه‌های اول Google Map Pack به معنای نرخ کلیک بیشتر است و ترافیک بیشتری را به سمت سایت شما هدایت می‌کند. به‌همین دلیل است که باید تلاش کنید تا جای ممکن نقل‌قول‌های NAP یکسانی از وب‌سایت‌های معتبر در سطح وب دریافت کنید.

گاهی اوقات کاربران به روشن کردن GPS دستگاهشان توجهی نشان نمی‌دهند، بلکه نام محل مورد نظر را جستجو می‌کنند. مثلاً اگر به دنبال یک رستوران در قیطریه تهران باشند احتمالاً عبارتی مانند «بهترین رستوران قیطریه تهران» یا «بهترین رستوران شمال شرق تهران» را جستجو کنند. از تصاویر باکیفیت استفاده کنید و برای آن‌ها توضیحات جایگزین (ALT Text) بنویسید که شامل کلمات کلیدی مرتبط باشد. از ابزارهایی مانند Google PageSpeed Insights برای ارزیابی و بهینه‌سازی سرعت استفاده کنید.

۶.دسته‌بندی کسب‌وکار را از بین گزینه‌ها انتخاب کنید و سپس روی Next کلیک کنید. بنابراین ، هدف شما از ترسیم بیشتر ترافیک پا یا تقویت ارتباط با مخاطبان محلی است ، ما پوشش داده ایم. گوگل آنالیتیکس، سرچ کنسول و GBP Insights رو چک کنید تا بدونید چی جواب می‌ده و کجا نیاز به بهبود دارید. مجموعه بی نظیز از جداول استفاده شده در وب سایت که با html و css و javascript ساخته شده است در ادامه می …

#۴. استفاده از اسکیمای لوکال بیزینس

گوگل همواره بیشتر از قبل هوشمند می‌شود و به همین دلیل، تولیدکنندگان محتوا بیشتر از گذشته می‌توانند محتوای خود را برای کاربران بهینه‌سازی کنند و همیشه به دنبال جلب رضایت موتور جستجو نباشند. ممکن است زمانی که استراتژی‌های کلیدی و مهم سئو محلی را اجرا کردید، وسوسه شوید که فعالیت‌های خود در این زمینه را متوقف کنید. برای تحقیق کلمات کلیدی در سئو محلی می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده کرد که در ادامه تعدادی از آن‌ها را معرفی می‌کنیم. از وب‌سایت‌های محلی معتبر لینک بگیرید و اسم کسب‌وکار، شماره و آدرس رو یکدست و بدون تناقض توی همه دایرکتوری‌ها ثبت کنید. امروزه اولین و مهم‌ترین قدم برای موفقیت یک وبسایت، تحقیق کلمات کلیدی است که می‌تواند موجب افزایش نرخ … دایرکتور ها به شما این امکان را می دهد که بتوانید با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط، کسب و کار خود را معرفی کنید.

علاوه بر گوگل من تجارت، باید در سایر دایرکتوری ‌های محلی مانند Bing Places، Yahoo Local، Yelp، دایرکتوری ‌های تلفن همراه و غیره نیز لیستینگ داشته باشید. این لیستینگ‌ ها باید حاوی اطلاعات دقیق و یکپارچه در مورد کسب و کار شما باشند. در این مقاله، ما یک چک لیست لوکال سئو در سال ۲۰۲۴ را ارائه می‌دهیم تا به شما در موفقیت در این حوزه رقابتی کمک کنیم. در مقابل ، بسیاری از مکان ها SEO بر روی نمایش داده های بسیار محلی مانند “سالن های بوتیک در شیکاگو” تمرکز دارد. مهمتر از این است که مشتریان را در یک مکان خاص با دقت هدف قرار دهیم تا اینکه سعی در رسیدن به هر چه بیشتر افراد داشته باشید.

🔎 چطور سئو محلی را برای کسب‌وکار خود اجرا کنیم؟

تولید محتوا در این زمینه‌ها شما را به منبع قابل‌اعتمادی از اطلاعات تخصصی تبدیل می‌کند. این انواع محتوا درحقیقت مخاطبان هدف را در بخش‌های بالای قیف فروش جذب می‌کند و چیزی فراتر از فروش صرف محصولات و خدمات است. این نکته را فراموش نکنید که سئو فرایندی مداوم است و باید جنبه‌های مختلف وب‌سایت را در آن به‌طور دائم ارزیابی کنید. بر همین اساس در این مرحله می‌توانید با انجام یک آنالیز جامع وب‌سایت در سطح محلی نقاط قوت را شناسایی کرده و موارد نیازمند به بهبود را تشخیص دهید.

بعد از آن هم مطالب مختص به «تعمیرات ماشین لباسشویی» از بلاگ‌های مختلف قرار دارد. افراد دسته اول، با سرچ این عبارت به دنبال مغازه‌های حضوری هستند و افراد دسته دوم به دنبال راهکارها و نکات مرتبط با تعمیر لباسشویی هستند. نمایش سایت شما در رتبه‌های برتر Google Map Pack به این معناست که برندتان جزو یکی از نتایج برتری است که کاربران در جستجوهایشان می‌بینند و احتمال دارد حتی به صورت حضوری به شما مراجعه کنند.

کاربران اغلب در حال حرکت هستند و به دنبال کسب‌وکارهای نزدیک خود می‌گردند و به جای تایپ کردن، از دستیار صوتی سوال می‌کنند. پس از یافتن کلمات کلیدی مناسب، باید محتوایی تولید کنید برای کاربران جذاب بوده و هم از نظر سئو بهینه شده باشد. برندهای معروف حجم جست‌وجوی بالایی داشته و سایت‌های جدید، شانس کمی برای رتبه گرفتن روی این کلمات دارند. مگر این‌که با کلمات کلیدی مرتبط، به‌صورت اختصاصی درباره آن‌ها تولید محتوا تولید کنند.

سئو محلی برای چند شعبه

احتمال اینکه کاربران محلی به مشتریان شما تبدیل شوند خیلی زیاد است و این موضوع باعث می‌شود کاربران بیشتری از وب‌سایت شما به مشتری تبدیل شوند و نرخ تبدیل مشتریان وب‌سایت شما افزایش پیدا می‌کند. فاکتورهایی مانند کیفیت محتوا، بک‌لینک‌ها، بهینه‌سازی صفحات وب، سرعت وب‌سایت و تجربه کاربری (UX) اهمیت بیشتری دارند. شما باید به طور مرتب عملکرد خود را تحلیل کنید و استراتژی‌های خود را بهبود ببخشید.

این الگوریتم عواملی مانند ثبات اطلاعات تماس، تطابق بین اطلاعات فهرست و وب‌سایت کسب‌وکار و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی را برای ارزیابی کیفیت فهرست‌ها بررسی می‌کند. هدف از الگوریتم پاسوم این است که به کاربران در یافتن اطلاعات دقیق و قابل اعتماد در مورد کسب‌وکارهای محلی کمک کند. همچنین این الگوریتم به کسب‌وکارهای بیشتری اجازه می‌دهد تا در نتایج جستجو ظاهر شوند، حتی اگر در نزدیکی یکدیگر باشند. بسیاری از برندهای آنلاین می‌خواهند بدانند که چطور می‌توانند در نتایج جستجوی محلی گوگل، حتی اگر در بسته‌های محلی ( Local Pack) رتبه نگیرند، دیده شوند. از طرف دیگر، بسیاری از کسب‌وکارهای محلی هم در حال راه‌اندازی فروشگاه‌های اینترنتی هستند تا فروش محلی، ملی و حتی بین‌المللی داشته باشند.

چه کسب و کارهایی از سئو محلی سود می‌برند؟

سطح رقابت نشان‌دهنده سختی رتبه گرفتن یک کلمه کلیدی خاص در نتایج جست‌وجو است. این معیار بستگی به تعداد وب‌سایت‌ها و منابعی دارد که برای کلمه کلیدی مورد نظر تلاش می‌کنند تا در رتبه‌های بالا قرار گیرند. درک سطح رقابت به شما کمک می‌کند انتخاب‌های بهتری برای کلمات کلیدی با رقابت کمتر و فرصت بیشتر داشته باشید. اگر یک کلمه کلیدی با رقابت کم پیدا کنید، شانس بیشتری برای رسیدن به رتبه‌های بالا دارید.

✅ برندسازی نامنسجم – هر شعبه، یه شخصیت جداگانه داره؟ این یعنی مشتری‌ها تجربه یکپارچه‌ای ندارن و نمی‌تونن به برند شما اعتماد کنن. بر اساس آمار، «عامل نزدیکی» برای مشتریان بسیار اهمیت داره و حدود ۹۲ درصد از کاربران فقط بیست دقیقه صرف پیمودن مسیر برای خرید محصولات مورد نظرشون می‌کنند. این مسئله به وضوح اهمیت سئوی محلی و بهینه سازی کردن وب‌سایت برای جستجوهای محلی رو می‌رسونه. بنابراین الگوریتم جستجوی محلی گوگل، فاکتور نزدیکی رو هم در نظر می‌گیره. حالا فاکتور نزدیکی یعنی چی؟ در واقع به این معناست که گوگل حین پاسخ دادن به جستجوی شما، لوکیشن یا موقعیت مکانی شما رو هم در نظر می‌گیره.

این داده‌ ها برای ارزیابی عملکرد استراتژی لوکال سئو بسیار مفید هستند. در بسیاری از وب سایت ‌ها و دایرکتوری‌ های رایگان محلی، امکان اضافه کردن اطلاعات کسب و کار و لینک به سایت وجود دارد. از این فرصت ‌ها برای افزایش حضور و ایجاد لینک‌ های ارزشمند استفاده کنید. این مورد حتی می تواند منجر به افزایش مشتریان و آشنایی افراد بیشتری با شما، کالا ها و خدمات تان شود. Andrew Hagni می گوید که هنگامیکه برای یک مشتری کار سئو را انجام می دهد یک چک لیست سئو تهیه می کند. شما نیز اگر محتوای با کیفیتی تولید کنید موتورهای جستجو و مخاطبان برای شما ارزش بیشتری قائل خواهند بود.

یک وب‌سایت سازگار با موبایل، نه تنها تجربه کاربر را بهبود می‌بخشد، بلکه شانس شما را برای رتبه بالاتر در نتایج جستجوی محلی نیز افزایش می‌دهد. اسلایدر سئو محلی به کادری گفته می‌شود سئو مگ که گوگل در بالای نتایج جستجوی محلی نمایش می‌دهد و شامل تصاویر مکان‌های مرتبط با نتایج است. این کادر به دلیل نمایش در بالای نتایج جستجو و به شکلی متمایز از آن‌ها، بیشتر به چشم کاربران می‌آید و حضور در این جایگاه می‌تواند نرخ کلیک بالایی برای یک وب‌سایت فراهم کند. بسیاری از افراد از موتورهای جستجو برای یافتن کسب و کارهای محلی به منظور بهره‌گیری از خدمات یا محصولات آن‌ها استفاده می‌کنند. استنادهای محلی (Local Citations) به ذکر نام، آدرس و شماره تلفن کسب‌وکار شما در سایر وب‌سایت‌ها (مانند دایرکتوری‌های آنلاین، اتاق بازرگانی، انجمن‌های صنفی و …) اشاره دارد.

کلیدواژه‌های پر سرچ دربرگیرنده موقعیت مکانی‌تان را پیدا کنید و برای هر کدام یک صفحه جداگانه اختصاص دهید.این صفحات را کاملاً برای کلیدواژه مورد نظر سئو کنید تا برای آن کلیدواژه رتبه خوبی کسب کند. اولین و مهم‌ترین گام این است که کسب‌وکار خود را در Google My Business ثبت کنید. وارد سایت GMB شوید، روی دکمه «مدیریت» کلیک کنید، نام و آدرس کسب‌وکارتان را وارد کنید و آن را تأیید کنید. فقط کسب‌وکارهایی که در GMB ثبت شده‌اند، شانس حضور در لوکال پک را دارند. هتل‌ها، اقامتگاه‌های بومگردی و جاذبه‌های گردشگری با استفاده از سئو محلی می‌توانند توجه گردشگران را جلب کنند.

برای استفاده از این روش کافی‌ست عنوان سئوی صفحه اصلی وب‌سایت را برای ۲ تا ۳ کلمه کلیدی به‌صورت همزمان بهینه کنید. در بخش بعدی نیز افزودن دسته‌بندی ثانویه (Secondary Categories) اهمیت زیادی دارد. این دسته‌بندی اثر مستقیمی در نوع عبارات و کلمات کلیدی و جستجوهایی دارد که کسب و کار شما می‌تواند برای آن‌ها در صفحه نتایج رتبه کسب کند. در ادامه مطلب در مورد اهمیت سئو محلی و نحوه عملکرد آن یاد می‌گیرید و با انواع کسب و کارهایی که باید از آن استفاده کنند و روش تدوین استراتژی سئو محلی به‌طور کامل و با ذکر مثال آشنا می‌شوید. کاربر در «جستجوی محلی» (Local Search) کسب و کار، محصولات، خدمات یا هر نوع اطلاعات دیگری را در ارتباط با موقعیت جغرافیایی خاصی جستجو می‌کند.

سئو محلی برای چند شعبه

استفاده از نام برند، کلمات کلیدی مشابه و عبارات نشان‌دهنده هویت، کمک می‌کند تا کاربران به راحتی سایت‌تان را پیدا کنند. جست‌وجوی مقایسه‌ای زمانی است که کاربر در حال تحقیق برای خرید یا انتخاب بین چند گزینه، هنوز تصمیم قطعی نگرفته. این نوع جست‌وجو شامل عباراتی مانند مقایسه، بهترین، تفاوت یا نقد و بررسی است.برای این نوع کلمات کلیدی، می‌توانید محتوای مقایسه‌ای مانند بررسی‌های محصول یا مقالات مقایسه‌ای بین برندهای مختلف ایجاد کنید. هدف شما این است که کاربران را در مسیر تصمیم‌گیری راهنمایی کرده و اطلاعات دقیق و شفافی را برای انتخاب درست ارائه دهید.

یک وب سایت پاسخگو به تلفن همراه این مشکل را حل می کند زیرا از طریق دستگاه های مختلف قابل دسترسی است. به آنها به صورت حرفه ای پاسخ دهید و سعی کنید نگرانی های آنها را به صورت آفلاین برطرف کنید. انتقاد از روی لطف نشان می دهد که شما به مشکلات مشتریان خود اهمیت می دهید.

در صفحه ارتباط با ما یا پایین صفحه از نقشه گوگل در وبسایت استفاده کنید. طبق نظرسنجی Bright Local ، ۸۶٪ از کل مصرف کنندگان هنگام تحقیق درباره مشاغل، بررسی آنلاین را می خوانند. علاوه بر این ، ۵۷٪ از مردم گفتند که فقط مشاغل را انتخاب می کنند که دارای امتیاز بیش از ۴ ستاره باشد. قبل از اینکه به جزئیات مربوط به استراتژی های محلی جستجوگرها بپردازیم ، ابتدا بفهمیم SEO محلی چیست.

سئو محلی فرآیندی است که به جستجوگران محلی کمک می کند تا شما را راحت تر در سرچ های گوگل پیدا کنند. در سئو محلی شما قرار است به موتور های جستجوگر گوگل بفهمانید که کسب و کار شما چیست و در کدام محله قرار دارد. نرخ کلیک (CTR) درصدی از کاربران است که پس از مشاهده یک لینک در نتایج جست‌وجو، بر روی آن کلیک می‌کنند. نرخ کلیک بالا نشان‌دهنده این است که عنوان و توضیحات شما برای کاربران مفید بوده. گوگل، در صورتی که CTR بالایی داشته باشید، به سایت شما امتیاز بیشتری می‌دهد. به‌طور مثال اگر ۱۰۰۰ نفر سایت شما را در نتایج جست‌وجو مشاهده کرده‌ و ۵۰ نفر بر روی لینک شما کلیک کرده‌اند، نرخ کلیک شما ۵٪ است.

بهبود تجربه کاربری (UX) و کاهش نرخ پرش (Bounce Rate)

در این مطلب از «مجله فرادرس» در مورد مفهوم و اهمیت سئو محلی توضیح می‌دهیم و با تمرکز روی تدوین استراتژی سئو محلی، روش‌هایی را برای افزایش ترافیک از طریق جستجوهای محلی معرفی و بررسی می‌کنیم. سئو محلی (لوکال سئو) یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ برای کسب‌وکارهای کوچک و محلی محسوب می‌شود. این استراتژی به شما کمک می‌کند تا در نتایج جستجوی محلی گوگل و سایر موتورهای جستجو جایگاه بهتری کسب کنید و مشتریان بالقوه‌ای را که در نزدیکی شما هستند، به کسب‌وکار خود جذب کنید. BrightLocal یک پلتفرم جامع سئو محلی است که طیف وسیعی از ابزارها را برای بررسی، آنالیز و بهبود سئو لوکال را ارائه می‌دهد. این ابزار به شما کمک می‌کند تا رتبه خود را در نتایج جستجوی محلی ردیابی کنید، رقبای خود را آنالیز کنید، نظرات مشتریان را مدیریت کنید و گزارش‌های دقیقی از عملکرد سئوی محلی خود دریافت کنید. سئو محلی (Local SEO) مجموعه‌ای از استراتژی‌ها و تکنیک‌هایی است که به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا در نتایج جستجوی محلی گوگل (و سایر موتورهای جستجو) رتبه بهتری کسب کنند.

برای بهینه‌سازی جستجوهای محلی از روش‌ها و تکنیک‌های مختلفی استفاده می‌شود. اجرای موفق این روش‌های بهینه‌سازی می‌تواند در بهبود رتبه‌های صفحه‌های وب در جستجوهای محلی تأثیر مثبتی داشته باشد. جستجوهای اینترنتی در موتورهای جستجوی مختلف انجام می‌شوند، اما بیشتر استراتژی‌های سئو محلی برای بهینه‌سازی صفحه‌های وب در موتور جستجوی گوگل اجرا می‌شوند.

«سئو محلی یا سئو لوکال» (Local SEO) به بهینه‌سازی وب‌سایت برای بهبود حضور آنلاین کسب و کار برای جذب مشتریان محلی گفته می‌شود. در واقع، سئو محلی به فرآیندی گفته می‌شود که در آن بر بهبود رتبه‌های وب‌سایت در یک منطقه جغرافیایی خاص تمرکز می‌شود. SEMrush نیز مانند Ahrefs، یک ابزار جامع سئو است که امکانات گسترده‌ای برای تحقیق کلمات کلیدی، آنالیز رقبا و بررسی سئو محلی ارائه می‌دهد. این ابزار به شما کمک می‌کند تا استراتژی سئوی محلی رقبای خود را بررسی کنید، کلمات کلیدی آن‌ها را شناسایی کنید و از فرصت‌های موجود برای بهبود رتبه خود استفاده کنید.

  • بنابراین در صورت تغییر نام، آدرس یا شماره تماس کسب و کار شما به‌هر دلیل مهم‌ترین اقدام به‌روزرسانی اطلاعات آن در سریع‌ترین زمان ممکن است.
  • یکی از امکاناتی که مرورگر‌ها در دنیای دیجیتال امروزی به منظور افزایش سرعت بارگذاری صفحات ارائه می‌دهند، …
  • مطمئناً می توانید به تعداد دلخواه وب بک لینک در وب سایت های تصادفی دریافت کنید.
  • سئو محلی یک استراتژی کلیدی برای کسب‌وکارهای کوچک است که به دنبال جذب مشتریان در محدوده جغرافیایی خود هستند.

بیماران معمولاً عبارت‌هایی مانند دندان‌پزشک در محدوده سعادت‌آباد را جستجو می‌کنند. برای افزودن نشانه گذاری طرح، می توانید از Google’s Structured Data Markup Helper استفاده کنید. علاوه بر این، می توانید نحوه مشاهده صفحه وب خود را پس از افزودن نشانه گذاری طرح با استفاده از ابزار آزمایش داده داده ساختار یافته، بررسی کنید. برای افراد ناآگاه، نشانه گذاری طرح (Schema markup) فناوری است که به موتورهای جستجو اجازه می دهد اطلاعات مربوط به تجارت شما را کشف و نشان دهند.

استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با موقعیت مکانی در بخش بالایی صفحه

به همین دلیل، استراتژی‌های سئو محلی برای کسب و کارهای علاقه‌مند به فروش محصولات یا خدمات در موقعیت‌های مکانی خاص مفید است. این کسب و کارها با استفاده از استراتژی‌های سئو محلی می‌توانند از رقیبان خود پیشی بگیرند و توجه مشتریان در موقعیت مکانی مدنظر خود را جلب کنند. در واقع سئوی لوکال یک استراتژی بهینه سازی هست که کمک می‌کنه وقتی کاربران انواع کلمات کلیدی مرتبط با خدمات و محصولات شما رو جستجو می‌کنند، کسب‌وکار شما در نتایج جستجوی محلی ظاهر بشه. بنابراین هر کسب‌وکاری که فعالیت حضوری داره و توی یه منطقه جغرافیایی فعالیت می‌کنه، می‌تونه از مزایای سئو محلی بهره ببره. در بهینه‌سازی وب‌سایت برای جستجوهای محلی تلاش می‌کنیم در نتایج جستجوهای محلی کاربرانی ظاهر شویم که در موقعیت‌های مکانی نزدیک به فروشگاه حضور دارند و در اسرع وقت به‌دنبال دریافت خدمات و محصولات هستند.

روش‌های انجام تحقیق کلمات کلیدی

نکته جالب در مورد این کسب و کار آن است که دفتر اصلی آن‌ها در هیچ‌یک از دو منطقه بالا واقع نشده است. در بخش اول انتخاب دسته‌بندی لازم است کادر مربوط به دسته‌بندی اولیه (Primary Category) را که توصیف‌کننده نوع کسب و کار شما است، با توجه به گزینه‌های خود گوگل پر کنید. ما یک آژانس دیجیتال مارکتینگ تخصصی سئو وگوگل ادز با رویکرد پرفرمنس مارکتینگ هستیم. اگر به راهکارهای دیجیتال مارکتینگ تخصصی مانند سئو و گوگل ادز برای توسعه کسب و کارتون فکر کردید، پیشنهاد میکنم یک گپی باهم بزنیم. پیوندهای معکوس و منابع نیز برای شهرت محلی شرکت برای ساخت و ساز در چشم موتورهای جستجو ضروری است. آنها موتورهای جستجو – و مشتریان شما را نشان می دهند که مکان شما در جامعه ارزش دارد.

فاکتورهای محلی مهم برای سئوی صفحات داخلی سایت

ارتباط موضوعی به میزان ارتباط کلمه کلیدی با محتوای سایت یا صفحه مورد نظر اشاره دارد. هر کلمه کلیدی باید با موضوع اصلی سایت و نیاز مخاطب هم‌خوانی داشته باشد تا از نظر گوگل و کاربران معتبر و مفید به نظر برسد. گوگل به سایت‌هایی که ارتباط موضوعی بیشتری دارند، امتیاز بهتری می‌دهد. اگر شما یک سایت فروشگاهی لباس دارید، استفاده از کلمات کلیدی مانند خرید لباس مردانه یا لباس زنانه فصلی ارتباط موضوعی بسیار خوبی با محتوای سایت دارند. سرچ والیوم به تعداد جست‌وجوهای ماهیانه برای کلمه کلیدی هدف (target keywords) در موتور جست‌وجو اشاره دارد.

اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما برای اتصال کاربران و مشتریان بالقوه به شما کاملاً آماده است و مشکلی در تماس یا دریافت مسیر وجود ندارد. هرگونه مشکل و ایرادی در این مسیر می تواند یک مشتری صد درصدی را از شما بگیرد. هرچه اطلاعات خاص مرتبط با موقعیت مکانی خود را بیشتر در محتوای خود به کار ببرید، در بهینه‌سازی صفحه‌ها برای جستجوهای محلی موفق‌تر خواهید بود. گوگل برای محتوای تولیدشده توسط کاربران در شبکه‌های اجتماعی اهمیت بسیار زیادی قائل است.

هدف سئو محلی، نمایش کسب‌وکار شما به کاربرانی است که در منطقه جغرافیایی شما به دنبال محصولات یا خدمات شما هستند. الگوریتم محلی گوگل برای نمایش بهترین نتایج جستجو بر اساس موقعیت مکانی کاربر طراحی شده‌است. این الگوریتم با تحلیل اطلاعات مختلف، مانند درخواست جستجوی کاربر، مکان او و جزئیات کسب‌وکارها، نتایجی را ارائه می‌دهد که به نیازهای کاربران در همان منطقه جغرافیایی پاسخ دهد. هدف اصلی این الگوریتم ارائه گزینه‌هایی مرتبط، نزدیک و معتبر به کاربران است، به طوری که بهترین خدمات یا محصولات محلی را به آن‌ها پیشنهاد دهد. تغییرات و به‌روزرسانی‌های مداوم این الگوریتم باعث می‌شود کسب‌وکارها برای بهینه‌سازی استراتژی‌های محلی خود همیشه به‌روز باشند. ۱.‌ ۹۶٪ افراد اطلاعات کسب‌وکارهای محلی را از اینترنت به دست می‌آورند.

جذب ترافیک هدفمند و باکیفیت

آنها بیشتر از کلمات کلیدی کوتاه-کوتاه متمرکز هستند و به طور معمول حجم جستجوی بیشتری نسبت به کلمات کلیدی متوسط-طولانی دارند. در هر کدام از فیلدهای خالی نام کشور، آدرس خیابان، نام شهر و کد پستی را وارد کنید. قبل از اینکه کسب‌وکار خود را وارد دنیای وب کنید هم مجبور به رقابت با دیگر کسب‌وکارهای منطقه خود هستید و دوست دارید تمام اهالی محل فقط مشتری شما باشند. این رقابت و جذب مشتری در فضای آنلاین بسیار پیچیده‌تر از این حرف‌هاست و به ۱ یا ۲ رقیب محدود نمی‌شود. مثلا استفاده از نقشه محلی شرکت‌های خدماتی یا تقویمی از رویدادهای شهری و منطقه‌ای می‌توانند برای پرسونای مخاطب هدف شما ارزش ایجاد کرده و سیگنال‌های بسیار باکیفیتی از سئوی داخلی محلی برای گوگل ارسال کنند.

نگارش پست های مهمان

با هدف گذاری کلیدواژه‌ها، می‌توان ترافیک هدفمند را به سایت هدایت کرد و در نتیجه، رتبه‌بندی سایت را در موتورهای جست‌وجو بهبود بخشید. از تعریف Keyword Targeting گرفته تا دسته‌بندی‌های مختلف کلمات کلیدی و انواع نیت‌های جست‌وجو، همه‌ی این موارد در کنار هم به شما کمک می‌کنند تا بهترین تصمیمات را برای انتخاب کلمات کلیدی اتخاذ کنید. به یاد داشته باشید که برای گرفتن بهترین نتیجه از این استراتژی، باید به‌طور مداوم نتایج جست‌وجوی گوگل را بررسی کنید. با استفاده از ابزارهای موجود مانند Ahrefs، SEMrush و Google Keyword Planner، می‌توانید به تحلیل دقیق کلمات کلیدی و رقبا بپردازید.

در واقع سئو محلی اصول بهینه مگ سئو سازی وب‌سایت و اقداماتی همچون ثبت لوکیشن در وب‌سایت است که باعث می‌شود گوگل وب‌سایت شما را به افراد نزدیکتان نشان دهد. به‌طور کلی، سئوی محلی بیشتر برای جستجوهایی مفید است که هدف‌شان یافتن خدمات یا محصولات در یک منطقه خاص است. NAP مخفف Name (نام)، Address (آدرس) و Phone Number (شماره تلفن) است. این سه عنصر اطلاعات کلیدی کسب‌وکار شما هستند که در فهرست‌های محلی، سایت‌های بررسی و پروفایل‌های آنلاین دیده می‌شوند. وجود NAP دقیق و منسجم، برای موفقیت سئو محلی حیاتی است، زیرا به مشتریان کمک می‌کند راحت‌تر شما را پیدا کنند و به شما اعتماد کنند.

به‌طور ساده، سئوی محلی باعث می‌شود مشتری بیشتری جذب کنید و فروش‌تان بیشتر شود. سئو محلی شامل مجموعه‌ای از اقدامات بهینه‌سازی است که به نمایش بهتر کسب‌وکار شما در نتایج جستجوی مرتبط با موقعیت جغرافیایی کمک می‌کند. در صورتی که کسب‌وکار شما خدمات یا محصولات فیزیکی ارائه می‌دهد، استفاده از سئو محلی می‌تواند نقش کلیدی در افزایش فروش و شناخته شدن شما در منطقه جغرافیایی موردنظرتان داشته باشد. سئو محلی (Local SEO) مجموعه‌ای از تکنیک‌ها برای بهبود رتبه وب‌سایت در نتایج جستجوی محلی (مانند Google Maps و Local Pack) است.

تمرکز خود را بر روی سئوی On-Page بگذارید

پس در نتیجه سئو محلی یا local seo به فرآیندی می گویند که شما برای بهبود جایگاه وبسایت خود در نتایج محلی گوگل انجام می دهید و این نتایج محلی، براساس مکان جغرافیایی کاربر تعیین شده و به محل کاربر وابسته است. گوگل با استفاده از ip موقعیت دقیق شما را تشخیص می‌دهد و نتایج SERP را متناسب با موقعیت جغرافیایی شما نیز تغییر می‌دهد. اگر به دنبال بیمارستانی در محدود میدان آزادی باشید، نتایج محلی گوگل شما کمک می‌کند تا بیمارستان‌های حوالی این موقعیت را در نتایج جستجو ببینید. این ویژگی به کسب‌وکارهای کوچک و کسانی که فروشگاه دارند هم کمک می‌کند تا مشتریان جدیدی را جذب کنند. به کلیه‌ی اقداماتی که برای تعیین مکان جغرافیایی خود و آگاه کردن خزنده‌ها و یا ربات‌های گوگل از موقعیت مکانی خود انجام می‌دهیم، سئوی محلی گفته می‌شود.

حمایت مالی از رویدادهای شهری نیز روش بسیار خوبی برای افزایش اعتبار برند و دریافت بک‌لینک‌های محلی است. اگر بتوانید به‌عنوان حامی مالی یا اسپانسر رویدادهای محلی شناخته شوید، در وب‌سایت رویداد بک‌لینکی مرتبط از وب‌سایت شما ایجاد خواهد داشت. حتما از به‌روز بودن و دقت اطلاعات ضروری کسب و کار مانند ساعت کاری، تعطیلات و دیگر اطلاعات ضروری مطمئن شوید. سئو یک فرایند پویا است و الگوریتم ‌ها و الزامات گوگل مرتباً در حال تغییر هستند.

استفاده درست از کلمات کلیدی، علاوه‌بر افزایش افزایش بازدید سایت، بلکه نرخ تعامل کاربران و نرخ تبدیل (Conversion Rate) را هم بالا می‌برند. این موضوع می تواند منجر به جذب مشتریان جدید، افزایش فروش و در نهایت رونق کسب‌وکار شود. استفاده از سئو محلی یک راهکار بسیار مؤثر و ضروری برای کسب‌وکارهایی است که می‌خواهند در دنیای دیجیتال مشتریان بیشتری از منطقه خود جذب کنند. پس اگر هدف شما رشد در بازارهای محلی است، حالا بهترین زمان برای شروع است.

این اطلاعات (ساعت کاری، موقعیت مکانی، عکس‌ها و…) در گوگل مپ (Google Map) و مپ پک (map pack) هم نمایش داده می‌شوند. Google My Business گل سرسبد بهینه‌سازی وب‌سایت برای جستجوهای محلی است. پشتیبانی، تایید و اشتراک‌گذاری بدون قید و شرط گوگل از سرویس‌هایی که ارائه می‌دهد، Google My Business را به ابزار مهم انجام سئو محلی وب‌سایت و بهبود معیارهای آن مطابق با استانداردهای گوگل تبدیل کرده است.

گوگل مپ به یکی از ساده‌ترین و قدرتمندترین ابزارهای سئو محلی محسوب می‌شود. در صورتی که کلمه کلیدی شما کلمات کلیدی مانند “پیتزا فروشی در تهران” یا “قالیشویی” و… که نتایج آن کاملا محلی هستند نیست، با استفاده از تولید محتوا، بهبود لینکهای خارجی و نکاتی که در این مقاله مطرح شده می توانید مشکل را حل کنید. با اجرای این تاکتیک‌ها، مشاغل محلی می‌توانند با حضور آنلاین رتبه خود را در نتایج جستجوی محلی بهبود دهند. سئو محلی (Local SEO) یکی از استراتژی‌های بهینه‌سازی موتورهای جستجو است که به کسب‌وکارها کمک می‌کند در نتایج جستجوی محلی گوگل بیشتر دیده شوند. اگر کسب‌وکار شما یک مکان مشخص دارد یا در یک منطقه جغرافیایی خاص خدمات ارائه می‌دهد، استفاده از سئو محلی می‌تواند به طور چشمگیری مشتریان اطراف شما را جذب کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا