تبلیغات کلیکی

سئو محلی چیست؟ ۱۰ راهکار برای انجام لوکال سئو آژانس HDM

بنابراین در صورت تغییر نام، آدرس یا شماره تماس کسب و کار شما به‌هر دلیل مهم‌ترین اقدام به‌روزرسانی اطلاعات آن در سریع‌ترین زمان ممکن است. مهم‌ترین نکته‌ای که در تکمیل پروفایل‌های Google My Business کسب و کارهای مختلف مورد توجه قرار نمی‌گیرد، انتخاب دسته‌بندی (Category Selection) است. حالا که با سئوی محلی تا حد زیادی آشنا شدید، نوبت آن رسیده که ابزارهایی را به شما معرفی کنیم تا با استفاده از آن‌ها، بتوانید جایگاه خود را در قسمت لوکال‌پک بهبود ببخشید. دسته اول کسانی هستند که به دنبال نتایج نزدیک به خود می‌گردند، در حالی که افراد دسته دوم به دنبال نتایجی هستند که به سوال یا نیاز آن‌ها پاسخ داده باشد. نمایش سایت شما در رتبه‌های برتر Google Map Pack به این معناست که برندتان جزو یکی از نتایج برتری است که کاربران در جستجوهایشان می‌بینند و احتمال دارد حتی به صورت حضوری به شما مراجعه کنند.

برای مثال، یک مطالعه موردی نشان‌دهنده رشد ۳۷۰۰ درصدی ترافیک در کمتر از ۱۲ ماه با تمرکز بر محتوای کاربرمحور و استفاده از API ایندکس گوگل بود. مطالعه دیگری افزایش ۷۵۸ درصدی کلمات کلیدی رتبه‌بندی شده و رشد ۹۲۲ درصدی ترافیک تخمینی را در ۸ ماه گزارش کرد. یک نمونه دیگر، رشد ۷۳.۹ درصدی ترافیک ارگانیک را تنها در ۳ ماه نشان داد. این اعداد، اگرچه از صنایع دیگر هستند، اما پتانسیل عظیم سئو را برای سایت‌های خبری که بهترین شیوه‌ها را پیاده‌سازی می‌کنند، به‌خوبی تصویر می‌کنند. سئو به وب‌سایت‌های خبری امکان می‌دهد تا فراتر از مخاطبان وفادار و همیشگی خود حرکت کرده و به طیف وسیع‌تری از کاربرانی دست یابند که فعالانه در جستجوی موضوعات خبری خاص یا اطلاعات عمومی هستند.

انجام این کار فقط چند دقیقه طول می‌کشد، اما تا حد زیادی به ایجاد ارتباط و جلب اعتماد مشتریان شما کمک می‌کند. اغلب استراتژی‌های سئو وابسته به سایت هستند و بدون سایت تنها می‌توانید رو بهبود عملکرد کسب و کارتان در نقدهای آنلاین کار کنید. در صورت داشتن نظرات با امتیاز بالا و با کیفیت ممکن است پروفایل شما در گوگل مپ برای برخی جستجوهای کاربران نزدیک در سرچ‌های گوگل نمایش داده شود. نکته‌ای که باید به آن دقت داشت این است که دریافت لینک از سایت‌های محلی برای سایت‌های بسیار بزرگ غیرمحلی کار دشواری است. چرا که بیشتر کسب و کارهای محلی ترجیح می‌دهند به همسایگان و دوستان محلی خود کمک کنند تا یک غول فروشگاهی آنلاین. می‌توان با ارائه پیشنهادات مناسب برای همکاری، از کمک این کسب و کارهای محلی هم برای داشتن سئوی محلی قوی‌تر بهره برد.

این به این دلیل است که Google می فهمد که در هر دو حالت، شما اساساً بدنبال همان چیز هستید. حمایت مالی از رویدادهای شهری نیز روش بسیار خوبی برای افزایش اعتبار برند و دریافت بک‌لینک‌های محلی است. اگر بتوانید به‌عنوان حامی مالی یا اسپانسر رویدادهای محلی شناخته شوید، در وب‌سایت رویداد بک‌لینکی مرتبط از وب‌سایت شما ایجاد خواهد داشت. در واقع با این شاخص می‌توان فهمید که به چه میزان در دایرکتوری‌ها به نام، آدرس و شماره تلفن یک کسب‌وکار اشاره شده است.

چگونه هوش مصنوعی و IoT با هم زندگی ما را هوشمندتر می‌کنند؟

اگر می‌خواهید بلاگری را در شبکه‌های اجتماعی داخلی شروع کنید، روبیکا بهترین گزینهٔ شماست؛ چون هم محبوب است، هم امکانات… این جمله معروف ست گادین، نویسنده و کارآفرین معروف آمریکایی، به‌‌خوبی اهمیت… تبلیغات پولی مثل میان‌بری است که شما را مستقیماً به مشتریان هدف می‌رساند. وقتی در نگاه اول چنین تیتر یا عنوانی را نبیند، صفحه شما را می‌بندد و احتمالاً دوباره به نتایج جست‌وجو برمی‌گردد تا نزدیک‌ترین خدمات مورد نیازش را پیدا کند. چون جست‌وجوگر محلی که صفحهٔ شما را باز می‌کند، باید در عرض چند ثانیه متوجه شود خدمات شما مختص همان محل است.

به این ترتیب، نام، آدرس، شماره‌تلفن، عکس‌های از محیط کسب‌وکارتان، لینک سایت، صفحهٔ خود در شبکه‌های اجتماعی و ساعت کاری را گوگل یکجا به مخاطب نمایش می‌دهد. سئوی محلی به مجموعه‌ٔ اقدامات و کارهایی گفته می‌شود که کسب‌وکار شما را در صدر نتایج جست‌وجوی محلی گوگل به جست‌وجوگر محلی نشان می‌دهد. با این تکنیک های سئو محلی، می‌توانید محتوای خود را تقویت کنید و به ایجاد ارتباط مؤثر با جامعه محلی بپردازید. در نهایت، توجه به نیازها و خواسته‌های محلی در محتوای خود، اهرم مهمی برای رشد و موفقیت برند شما خواهد بود.

وجود کلمه کلیدی محلی در عنوان سئو و به‌خصوص در تگ H1، سیگنال‌های تجربه کاربری بهتری در مقایسه با آنچه در سئوی داخلی وب‌سایت انجام می‌شود، برای گوگل ارسال می‌کند. تجربه نشان می‌دهد استفاده کردن از کلمات کلیدی محلی یا عبارات کلیدی که به موقعیت مکانی ارائه محصولات و خدمات اشاره دارند در «قسمت بالایی صفحه» (Above The Fold) می‌تواند رتبه نتایج محلی جستجو را به‌میزان زیادی افزایش دهد. نکته بهینه‌سازی محتوا در سئو محلی در استفاده حداکثری از ویژگی‌های متمایزکننده برای هریک از موقعیت‌های مکانی نهفته است. با این کار بهتر می‌توانید در نتایج جستجوهای محلی دارای عبارت «near me» یا اطراف من ظاهر شوید.

۴. Moz Local

برای مثال، اگر عبارت «خدمات نظافت تهران» را در گوگل وارد کنید، پیشنهادهایی مشابه تصویر زیر دریافت می‌کنید. با امتحان کردن کلمات کلیدی مختلف می‌توان از میان این عبارت‌های پیشنهادی فهرستی از کلمات کلیدی مرتبط به کسب و کار در سئو محلی به دست آورد. برخی برای جذب تمامی کاربران حوزه کاری خود، روی کلمات کلیدی محلی مناطق دیگر نیز کار می کنند.

این کار به شما این امکان را می‌دهد که در مکان‌هایی که حضور فیزیکی ندارید به صورت ارگانیک رنک دریافت کنید. به بررسی لینک پشتیبان که به اندازه همین لینک‌ها اهمیت دارد کمک می‌کند ( که به سمت وب‌ سایت شما هدایت می‌شوند) و به عنوان شاخصی از اعتبار وب‌ سایت به کار می‌رود. فهرست‌بندی، تجزیه‌و‌تحلیل ترافیک سایت، وایت اسپارک، کنسول جستجو، بررسی نظرات کاربران و ابزار چشم پرنده اصلی‌ترین مواد برای بهبود رتبه سایت شما در گوکل هستند. اصلا سعی نکنید یک حساب گوگل جداگانه برای هر شهر درست کنید و از این طریق سئو محلی خود را تقویت کنید.

از داده‌های ساختاریافته مخصوص کسب‌وکارهای محلی استفاده کنید (مانند Local Business Schema). این داده‌ها به گوگل کمک می‌کنند اطلاعات شما را بهتر تفسیر کرده و نمایش دهد. ابزار Moz Local اطلاعات زیادی را به شما ارائه می دهد؛ همین طور اطمینان حاصل می کند که اطلاعات شما در گوگل و فیس بوک به درستی قرار گرفته باشد. با استفاده از این ابزار می توانید اطمینان حاصل کنید که سایت و اطلاعات مربوط به آن بر اساس قوانین لوکال سئو بهینه شده است یا خیر. اگر کمی بیشتر در نحوه کار RankBrain عمیق شوید ، متوجه می شوید که از کلمات کلیدی متوسط ​​دم استفاده می کند. هنگامی که یک کاربر “بهترین مرکز آبگرم” و “بهترین مرکز آبگرم در نزدیکی من” را جستجو می کند، در نهایت نتایج مشابه یا دقیقاً مشابه دریافت خواهید کرد.

سئو محلی به بهبود رتبه‌های وب‌سایت در یک منطقه جغرافیایی خاص کمک می‌کند و مخاطبان محلی را به کسب و کار جذب می‌کند. لوکال سئو (Local SEO) بهینه‌سازی یک کسب‌وکار برای دیده شدن بهتر در نتایج جستجوی محلی و مکان‌محور است. بر اساس آمارها حدود ۹۰ درصد از مشتریان در فضای آنلاین برای پیدا کردن خدمات و محصولات موردنیاز خود به‌دنبال کسب و کارهای محلی می‌گردند. این موضوع «سئوی محلی» یا «لوکال سئو» را به‌یکی از ابزارهای ضروری دیجیتال مارکتینگ برای جذب مشتریان بالقوه تبدیل کرده است. سئوی محلی گوگل شامل بهینه سازی جنبه‌های مختلف برای بهبود دید کسب و کار در نتایج جستجوی محلی در گوگل است. همچنین جاگذاری نقشه مکان خود بر روی صفحه تماس خود نیز به رتبه‌بندی سئوی محلی کمک می‌کند.

از طریق بهینه‌سازی برای انواع مختلف «قصد جستجو» (Search Intent) – مانند جستجوهای اطلاعاتی کلی، جستجوی اخبار فوری، یا جستجوهای محلی – رسانه‌ها می‌توانند بخش‌های مختلفی از مخاطبان را هدف قرار دهند. این امر به‌ویژه برای پوشش موضوعات تخصصی یا نیچ (Niche) که ممکن است مخاطبان خاص خود را داشته باشند، اهمیت دارد و به رسانه امکان می‌دهد تا با کاربرانی که به دنبال آن حوزه‌های خاص هستند، ارتباط برقرار کند. در این روش شما باید در سایت‌های پرسش و پاسخ، مانند نی نی سایت، نظرجو و سایر فروم‌های فارسی فعالیت کرده و در مورد کسب و کارتان صحبت کنید. می‌توانید از مشتریان و کاربران خود بخواهید نظرشان در مورد کیفیت خدمات یا محصولات شما را در چنین سایت‌هایی ثبت کنند.

این کار نوع محصولات و خدمات فروخته شده توسط کسب و کار شما را به گوگل نشان می‌دهد. همچنین می‌توانید با افزودن منظم اطلاعات جدید در مورد کسب و کار، پروفایل Google My Business را به‌طور دائم به‌روز نگه دارید. در حالی که محتوای باکیفیت ضروری است، بدون زیرساخت فنی مناسب، کشف و رتبه‌بندی آن با چالش مواجه خواهد شد.

ما در این مقاله سعی داشتیم شما را بیشتر با سئو محلی چیست و همین طور کاربر محلی چیست آشنا کنیم تا بتوانید به درک بهتری از سئوی محلی دست پیدا کنید. به طور کلی رعایت اصول سئو سایت می تواند به شما در افزایش باور نکردنی مشتریان در کسب و کارتان کمک بسزایی کند. این می تواند شامل هر چیزی از آدرس شما گرفته تا قیمت ها و بررسی های شما باشد. اهمیت تولید محتوای اینترنتی هدفمند برای پاسخ به سوالات کاربر هر روز در نظر موتورهای جستحو بیشتر می‌شود. به‌عبارت بهتر، تولید محتوا باید ابتدا با هدف جواب دادن به سوال کاربر و پاسخ‌گویی به نیاز او تولید شود و رضایت کاربر می‌تواند رضایت موتورهای جستجو را نیز به‌دنبال داشته باشد.

چرا سئوی محلی مهم است؟

یکی از اصلی‌ترین و ملموس‌ترین نتایج سئو، جذب ترافیک ارگانیک (غیرپولی) و باکیفیت به وب‌سایت است. کاربرانی که از طریق جستجو به سایت می‌آیند، اغلب به دنبال اطلاعات خاصی هستند و بنابراین، احتمال تعامل آن‌ها با محتوا بیشتر است. برخلاف ترافیک حاصل از شبکه‌های اجتماعی که می‌تواند ناپایدار باشد، یا ترافیک پولی که هزینه مستمر دارد، ترافیک ارگانیک حاصل از سئو، در صورت انجام صحیح، می‌تواند پایدار و روبه‌رشد باشد.

این یک ایده بسیار عالیست که یک نقشه گوگل را در سئو مگ سایت خود جاسازی کنید تا کاربران به سادگی بتوانند آنجا را پیدا کنند. Ahrefs تحلیل رقیب، تحقیق کلمه کلیدی و اطلاعاتی در مورد متون لنگری است که دیگر وب‌ سایت‌ها به هنگام بک لینک دادن به سایت شما استفاده می‌کند. این ابزار دارای یک نسخه مبتدی به اندازه ۹۹ دلار ماهانه و یک گزینه استاندارد به اندازه ۱۷۹ دلار ماهانه برای پیگیری‌های بیشتر است. اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، (GBP) خود را به عنوان اولین قدم انجام دهید، زیرا توانایی کنترل تصویرآنلاین­تان را می­دهد و تضمین­می­کند که اطلاعات دقیق در مورد کسب­وکار شما نشان­داده­­شود.

موفقیت در سئو خبری نیازمند یکپارچگی عمیق اصول سئو در کل چرخه عمر محتوا، از برنامه‌ریزی تحریریه تا توسعه فنی و تحلیل پس از انتشار است. سئو نباید به‌عنوان یک هزینه یا یک بخش مجزا دیده شود، بلکه یک سرمایه‌گذاری استراتژیک و ضروری برای آینده، اعتبار و بقای رسانه‌های خبری در عصر دیجیتال است. همانطور که تجربیات عملی در این حوزه نشان می‌دهد، زمان اقدام، اکنون است. تعداد بی‌شماری منبع خبری، از غول‌های بین‌المللی گرفته تا نشریات محلی و وبلاگ‌های خبری، همگی برای جلب توجه مخاطبان تلاش می‌کنند.

اگر یک کسب‌وکار محلی دارید، لازم است حتما روی سئو لوکال سرمایه‌گذاری کنید. اگر عبارت‌هایی که کاربران منطقه جغرافیایی‌تان برای جستجوی کسب‌وکارهایی مثل شما را جستجو می‌کنند، درست حدس بزنید، بخش زیادی از کار شما انجام شده است. به این فکر کنید که اگر خودتان دنبال یک سرویس خاص در شهرتان بگردید، چه چیزی را جستجو می‌کنید. یک پیشنهاد مناسب استفاده از عبارت‌های «سرویس در منطقه جغرافیایی» است.

پس عملا هدف ما از سئوی محلی، این است که بتوانیم کسب و کارمان را در نتایج جستجوی محلی همشهری‌های‌مان بهینه کنیم. این فرآیند شامل استراتژی‌هایی برای افزایش حضور آنلاین یک کسب و کار در نتایج جستجوی محلی است که یافتن محصولات و خدمات را برای مشتریان محلی آسان تر می‌کند. با هدف قرار دادن مکان‌های جغرافیایی خاص، کسب‌ و کارها می‌توانند مشتریان اطراف را که به دنبال محصول یا خدمات آنها هستند، جذب کنند. از قابلیت تکمیل خودکار گوگل یا یک ابزار قدرتمند برای تحقیق کلمات کلیدی کمک بگیرید و عبارات پرجستجو و کاربردی را مطابق با نام شهر خود پیدا کنید.

GMB و سئوی محلی

این دو مورد گرچه دقیقا شبیه به لینک نیستند، اما رفتاری مشابه با بک لینک دارند. گرچه احتمالا تمامی نظرات در مورد شما مثبت نیست، اما نحوه برخورد شما با نظرات منفی باز هم می‌تواند به عنوان نقطه‌قوت شما در میان مخاطبان‌تان شناخته شود. پس از این ترفند که به نوعی کامنت مارکتینگ هم در نظر گرفته می‌شود، آگاهانه و به سود خود استفاده کنید. البته که آمار دقیقی در مورد رفتار کاربران ایرانی نداریم، اما خب همین آمار حتی اگر غیر دقیق هم باشد، به ما می‌فهماند که واقعا به عنوان یک کسب و کار به سئوی محلی نیاز داریم. همانطور که مشخص است، اینجا ۳ کسب و کار به من در بخش Local Pack نمایش داده شده.

هرچقدر که گوگل و دیگر موتورهای جستجو بتوانند شما را بهتر ارزیابی کنند، نتیجه بهتری خواهد داشت. برای اینکه مطمئن شوید گوگل کسب و کار شما را به عنوان یک نتیجه مرتبط خواهد دید، باید سعی کنید کلمات و موضوعاتی را هدف قرار دهید که فکر می‌کنید مشتریان بالقوه شما آن‌ها را جستجو می‌کنند. به طور کلی هر کسب و کاری که به صورت محلی به مشتریانش خدمات ارائه ‌می‌کند، می‌تواند از سئوی محلی و مزایای آن بهره‌مند شود. استفاده از این ویژگی ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی در زمان‌هایی که تعداد زیادی عبارت کلیدی جمع‌آوری کرده‌اید و می‌خواهید آن‌ها را برای هدف‌گذاری در سئو اولویت‌بندی کنید کاربرد بسیار زیادی خواهد داشت. با استفاده از ابزار Google Keyword Planner یا ابزارهای مشابه آن نیز می‌توان کلمات کلیدی مناسب برای سئو محلی را یافت.

اگر رقیبان شما مجموعه خاصی از کلمات کلیدی را هدف‌گذاری کرده باشد، احتمالاً این دسته از کلمات به کسب و کار شما نیز مرتبط هستند و می‌توانید از آن‌ها برای تولید محتوا بهره بگیرید. این کار به موتورهای جستجو کمک می‌کند ساختار سایت شما را بهتر درک کنند و همچنین کاربران را به اطلاعات مرتبط هدایت می‌کند. مطمئن شوید که صفحات کلیدی سایت شما شامل کلمات کلیدی مرتبط با موقعیت مکانی (مانند رستوران ایتالیایی در تهران) هستند.

جمع‌آوری و مدیریت نظرات مشتریان

اما نکته مهم تر اینکه ترافیک جذب شده از طریق این سرچ‌ها به احتمال بالاتری منجر به خرید یا اقدام کاربر خواهد شد، زیرا کاربری که عبارت کافه نزدیک به من را سرچ می‌کند قصد رفتن به آن محل را در آینده‌ای نزدیک دارد. وقتی در فهرست پیشنهادات گوگل قرار بگیرید، جستجوگران به شما اعتماد می‌کنند و این اعتماد اعتبار شما را افزایش می‌دهد. این اعتبار فقط مخصوص مشتریان انسانی نیست بلکه بات‌های گوگل نیز که به دنبال اطلاعات و داده‌های مرتبط با پرس و جوهای محلی هستند، حساب خاصی روی کسب و کار شما باز می‌کنند. سئو محلی معمولاً شامل عباراتی در پرس و جوها می‌شود که محدودیت جغرافیایی ایجاد می‌کنند، مثلا وارد کردن نام شهر، یا افزودن عبارتی مثل “…نزدیک من” که گوگل، با توجه به موقعیت مکانی کنونی یا لوکیشن، جستجو را انجام می‌دهد. با انجام این کار خواهید دید که کلمات و عبارات استفاده شده تنوع بسیار زیادی دارند.

معمولاً کاربرانی که برای رفع نیازهایشان از جستجوهای محلی استفاده می‌کنند، سریع‌تر به مشتری تبدیل می‌شوند. همچنین اکثر سرنخ‌هایی که از سئوی محلی می‌آیند، واقعی هستند و نرخ تبدیل بالایی دارند. Local Pack یا Local map pack results نتایج مگ سئو یک جستجوی محلی را بر اساس محل حضور کاربر توصیف می‌کند. SERPهای محلی معمولاً شامل یک بسته با ۳ نتیجه محلی (local 3-pack) در اول صفحه هستند و مرتبط‌ترین نتایج را روی نقشه نشان می‌دهند.

گوگل چگونه نتایج را بر اساس موقعیت جغرافیایی نمایش می‌دهد؟

اطلاعات تماس شامل شماره تماس به همراه کد شهر و آدرس دقیق، نه تنها از اسپمی شدن سایت جلوگیری کرده، بلکه به بهبود وضعیت لوکال سئو سایت کمک می‌کنند. ابزاری مانند Answer The Public گرچه در پیدا کردن کلمات کلیدی فارسی کمکی به شما نمی‌کند، اما برای آگاهی از سوالاتی که در خصوص کسب و کار شما پرسیده می‌شوند، بسیار مفید است. استفاده از نام برند به همراه کلمه کلیدی، کمک زیادی به شما نخواهد کرد. البته احتمالا به جز اینها، گوگل برای رسیدن به جواب درست‌تر، از رفتار خود کاربر هم کمک می‌گیرد.

این کسب و کارها با استفاده از استراتژی‌های سئو محلی می‌توانند از رقیبان خود پیشی بگیرند و توجه مشتریان در موقعیت مکانی مدنظر خود را جلب کنند. هر صفحه از محتوای وب‌سایت فرصتی برای ایندکس شدن، هدف‌گذاری کلمات کلیدی مرتبط با مناطق جغرافیایی و حوزه تخصصی کسب و کار و یافته شدن توسط کاربران در صفحه نتایج جستجوها در موتورهای جستجو را در اختیار شما قرار می‌دهد. به همین دلیل، بهینه‌سازی محتوای صفحه‌های وب‌سایت بر اساس اصول سئو اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر شما موردی را در گوگل جستجو کنید، نتایجی را ارائه می‌دهد که مربوط به یک مکان خاص بر اساس آدرس IP کاربر است.

بهترین ابزارها برای سئو محلی

دسته هایی را که برای کسب و کار شما مرتبط هستند انتخاب کنید و هنگام ثبت مشاغل خود چند عکس در آن قرار دهید. تا همین چند سال پیش، همه کارشناسان سئو بر لزوم استفاده از کلمات کلیدی دم بلند تأکید داشتند. این قبل از آن بود که گوگل اعلام کند آنها از الگوریتم یادگیری ماشین به نام Google RankBrain برای افزایش نتایج جستجو استفاده می کنند. این دسته از کلمات بهترین انتخاب‌ها برای توضیح متای کسب و کارهای محلی هستند.

Google My Business گل سرسبد بهینه‌سازی وب‌سایت برای جستجوهای محلی است. پشتیبانی، تایید و اشتراک‌گذاری بدون قید و شرط گوگل از سرویس‌هایی که ارائه می‌دهد، Google My Business را به ابزار مهم انجام سئو محلی وب‌سایت و بهبود معیارهای آن مطابق با استانداردهای گوگل تبدیل کرده است. تا این قسمت از مطلب مفهوم لوکال سئو و اهمیت انجام آن را در کسب و کارها یاد گرفتید. در این بخش قصد داریم به این پرسش پاسخ دهیم که چه نوع کسب و کارهایی باید برای تدوین استراتژی سئو محلی برنامه‌ریزی کنند. استناد به کسب‌وکار شما یعنی ذکر نام، آدرس و شماره تلفن آن در سایت‌های مختلف.

سئوی محلی باعث افزایش فعالیت‌های تجاری می‌شود

  • تسمینو بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین پلتفرم سفارش رپورتاژ، بک لینک و تولید محتوا برای شماست تا بتوانید در زمانی کوتاه و به شکلی راحت کسب‌وکارتان را به همه معرفی کنید.
  • کمی منتظر نتیجه صفحات ساخته شده خود باشید، سپس می‌توانید صفحات پر رقابت و با پتانسیل را انتخاب و برای آنها شروع به لینک سازی کنید.
  • با اجرای این استراتژی‌ها و روش های سئو محلی در شبکه‌های اجتماعی، شما می‌توانید به افزایش تعامل با مشتریان محلی و بهبود شهرت برند خود کمک کنید.
  • این ابزار مجهز به ابزارهایی است که به ایجاد استناد، جمع‌آوری نظرات و افزایش رشد کسب­وکار کمک­می‌کند، از جمله Google Review Link Generator و Local Rank Tracker.
  • صحبت از محتوا در چینش استراتژی سئو محلی به این معنی است که هر پست جدید در وبلاگ می‌تواند برای هدف‌گذاری روی عبارت جستجوی محلی خاصی استفاده شود و فرصت جدیدی برای نمایش در صفحه نتایج موتور جستجو در اختیار شما قرار دهد.

اصلی‌ترین فاکتوری که گوگل در جست‌وجوهای محلی برای رتبه‌بندی مدنظر قرار می‌دهد، فاصله و مجاورت است. در مرحلهٔ سوم، وقتی کاربر جست‌وجویی را در گوگل انجام می‌دهد، گوگل این فهرست‌ها را اسکن و رتبه‌بندی می‌کند و بهترین و مرتبط‌ترین نتایج را برای کاربر ردیف می‌کند. خیلی وقت است که دیگر دربارهٔ کسب‌وکارهای خدمات یک محله یا شهر از این و آن چیزی نمی‌پرسیم.

هتل‌ها، اقامتگاه‌های بومگردی و جاذبه‌های گردشگری با استفاده از سئو محلی می‌توانند توجه گردشگران را جلب کنند. بهینه‌سازی با کلمات کلیدی مانند هتل ارزان در کیش یا جاذبه‌های دیدنی تبریز مفید است. فروشگاه‌های فیزیکی که کالاهای خاصی را می‌فروشند (مانند پوشاک، لوازم الکترونیکی یا کتاب‌فروشی‌ها) می‌توانند از سئو محلی برای جذب مشتریانی که در جستجوی محصولات در منطقه خود هستند استفاده کنند.

به این معنی که سئوی محلی به شدت وابسته به این است که کاربران به دنبال چیزی در یک مکان یا محدوده جغرافیایی به خصوص باشند. به طور کلی می‌توان گفت سئوی محلی هدفش این است که یک کسب و کار در نتایج جستجوی کاربرانی که نزدیک‌اند نمایش داده شود. اما سئو در حالت عمومی‌اش به دنبال این است که سایت شما در جستجوی تمام افراد در سراسر جهان به نمایش درآید. نکته مهم در مورد صفحات دارای موقعیت مکانی، عدم استفاده از محتوای تکراری در آن‌ها است. اگر کسب و کار شما تنها یک شعبه، فروشگاه یا دفتر دارد، بهتر است یک صفحه محلی درباره ما در وب‌سایت ایجاد کنید. حتی می‌توانید با افزودن نقشه گوگل به وب‌سایت در صفحات مربوط به موقعیت مکانی، به بهبود سئوی محلی وب‌سایت کمک کنید.

سئو محلی مطابق با قوانین

نکته که ممکن است تا به‌حال به آن توجه نکرده باشید، آن است که تولید محتوای غیرتکراری برای صفحات مختلف می‌تواند به ایجاد صفحات فرود محلی برای مناطقی کمک کند که شعبه فیزیکی در آن‌ها ندارید. فراموش نکنید که علاوه بر اطلاعات GMB و وب‌سایت اصلی، باید مشخصات کسب و کار را در فهرست‌های محلی راهنمای کسب و کار نیز به‌طور کامل به‌روزرسانی کنید. نگارش آدرس نیز در تمام بخش‌ها باید مشابه با یکدیگر و به‌صورت یکسان باشد.

برای جلب اعتماد وب‌سایت‌های مرتبط محلی به‌شیوه‌ای مثبت با یا در مورد افراد دیگر در حوزه تخصصی کسب و کار صحبت کنید و در گفتگوهای محلی حضوری پررنگ و فعال داشته باشید. در بخش‌های قبلی به مفهوم سئو محلی و چند مورد از اصلی‌ترین تکنیک‌های آن به‌طور مختصر اشاره کردیم. نحوه کار سئو محلی در سطوح بالا و به‌صورت حرفه‌ای مانند جستجوهای طبیعی گوگل عمل می‌کند. زمانی که کاربری عبارتی را در گوگل وارد می‌کند، این موتور جستجو برای پیدا کردن مطلوب‌ترین و مرتبط‌ترین نتایج به «عبارت مورد جستجوی کاربر» (Search Query) فهرست خود را بررسی می‌کند. اهمیت نتایج محلی فقط محدود به کاربران نیست و طبق آماری دیگر ۲۹ درصد از کل صفحات نتایج جستجوی گوگل دارای «لوکال پک» یا همان نتایج نقشه‌دار به‌همراه آدرس و تصاویری از پیشنهادات گوگل هستند. ثبت مکان کسب‌وکار در گوگل کاملاً رایگان است، اما چون کشور ایران در لیست کشورهای تحریم‌شده گوگل قرار دارد، امکان ثبت در Google My Business وجود ندارد.

چه کلماتی که صاحبان کسب و کارها به کار برده‌اند و چه کلماتی که مشتریان آن‌ها در قسمت نظرات و نقدها استفاده کرده‌اند. چنین جستجوهایی کمک می‌کند درک بهتری از عباراتی که رقبایتان برای جذب مشتری به کار می‌برند کسب کنید. تحقیق کلمات کلیدی یکی از بنیادی‌ترین کارهایی است که باید برای سئو محلی انجام دهید و قبل از هرگونه بهینه‌سازی یا به کارگیری استراتژی‌های سئو، کلمات و عباراتی را که در آن‌ها باید رتبه بگیرید بشناسید. از این نقطه نظر می‌توان نزدیکی را مهم‌ترین فاکتور رتبه‌بندی تلقی کرد. همچنین این تنها فاکتوری است که تنها در رتبه‌بندی برای جستجوی محلی موثر است.

کاربردها و استراتژی های سئو محلی

دیده شدن در نتایج جستجو به معنای دسترسی به مخاطب است و دسترسی، لازمه تأثیرگذاری است. اگر اخبار مهم از طریق کانال اصلی کشف اطلاعات (یعنی موتورهای جستجو) قابل یافتن نباشند، پتانسیل اثرگذاری آن‌ها به‌شدت کاهش می‌یابد. حصول اطمینان از اینکه یک وب سایت سریع، آسان برای پیمایش و سازگار با موبایل است، می‌تواند رتبه بندی جستجوی محلی را بهبود بخشد و تجربه کاربری بهتری را برای مشتریان محلی فراهم کند. بنابراین بهتر است طراحی سایت ریسپانسیو را در اولویت‌های کسب و کار خود قرار دهید. بنابراین الگوریتم جستجوی محلی گوگل، فاکتور نزدیکی رو هم در نظر می‌گیره. حالا فاکتور نزدیکی یعنی چی؟ در واقع به این معناست که گوگل حین پاسخ دادن به جستجوی شما، لوکیشن یا موقعیت مکانی شما رو هم در نظر می‌گیره.

تقریبا تمام اطلاعاتی که در این بخش نمایش داده می‌شود، توسط کاربران نقشه گوگل و یا از حساب Google My Business استخراج می‌شود. گوگل مای بیزنس یکی دیگر از ابزارهای گوگل است که متاسفانه در ایران قابل دسترس نیست. هزاران کسب‌وکار مشابه برای جذب بیشتر کاربران در فضای مجازی با هم رقابت می‌کنند. هرچه بیشتر در جامعه محلی خود مشارکت کنید، روابط عمومی دیجیتال بهتری خواهید داشت.

گوگل با استفاده از ملاک‌های اختصاصی به کاربرانی که در یک محدوده جغرافیایی به دنبال خدمات مشخصی هستند بهترین نتایج را نشان خواهد داد. گوگل برای محتوای تولیدشده توسط کاربران در شبکه‌های اجتماعی اهمیت بسیار زیادی قائل است. ابزار Google My Business ابزاری بسیار کاربردی برای بهبود تجربه کاربری در جستجوهای محلی است. با بهینه‌سازی حساب کاربری کسب و کار با استفاده از این ابزار می‌توان به نتایج مطلوبی در جذب کاربران محلی دست یافت.

بر اساس آمار گوگل ۴۶% از جستجوها به منظور هدفی در محدوده جغرافیایی فرد صورت­می­گیرد و ۷۶% از مشتریان همان روز برای خریدکالا یا خدمات به محل مورد نظر مراجعه­می­کنند. در نتیجه بخش قابل توجهی از سئوجهانی به سئومحلی اختصاص­دارد و اگر کسب­وکار شما هدف این جستجو قرارگیرد شانس بیشتری برای مراجعه به کسب­وکار شما خواهدبود. مانند کسب و کار من در گوگل (GMB)، Yelp نیز دارای نمایه‌های تجاری قابل تنظیم است.

حالا که همه برای خرید و دریافت خدمات یا مطالعه هر نوع محتوا، یک‌راست به سراغ گوگل می‌روند، تعدادی از کسب‌وکارها هستند که به‌صورت حضوری به مشتریان سرویس می‌دهند. در واقع کاربران برای اینکه بتواند از خدمات آن برند استفاده کنند یا محصولی را از آن بخرند، باید آدرس دقیق کسب‌وکار را پیدا کنند. از سال ۲۰۱۴، با تمرکز گوگل روی مفهومی به اسم «سئوی محلی»، کسب‌وکارهای کوچک و مشاغل محلی هم می‌توانند در نتایج گوگل دیده شوند و از این طریق مشتری جذب کنند. در این مقاله تریبون، درباره‌ اینکه سئو محلی چیست و چه کمکی به کاربران می‌کند، صحبت خواهیم کرد. اگر دقت کرده باشید برای جستجوی برخی عبارت‌های محلی، گوگل در بالای نتایج جستجو کادری را نمایش می‌دهد که شامل تصاویر برخی مکان‌های مرتبط است. از آنجا که اسلایدر سئو در بالای نتایج جستجو و به شکلی متمایز از آن‌ها نمایش داده می‌شود، بیشتر به چشم کاربران می‌آید.

😬 پس باید همیشه سایت، نظرات مشتری‌ها، محتوای محلی و فهرست‌های کسب‌وکار رو بهینه کنید. اگرچه ممکن است وسوسه شوید که تمام تخم‌مرغ‌های خود را در سبد گوگل قرار دهید، اما از این واقعیت غافل نشوید که Bing به سرعت و به شدت در حال رشد است. علاوه بر این، رقبای شما احتمالاً هیچ توجهی به بهینه سازی Bing ندارند و این می‌تواند فرصت خوبی برای شما باشد تا در نتایج جستجوی بینگ از رقبا پیشی بگیرید. سازگاری سایت‌ها با دستگاه‌های موبایل و تبلت یکی از مهم‌ترین فاکتورهای رتبه بندی در گوگل نیز محسوب می‌شود. این روزها، تمام طراحان سایت از همان ابتدا به بهینه سازی وب سایت‌ها برای موبایل توجه می‌کنند. اما اگر سایت شما قدیمی است و هنوز برای نمایش در دستگاه‌های موبایل بهینه نشده است باید زودتر دست به کار شوید.

یعنی شما در سئو محلی باید در اولین قدم تصمیم بگیرید که در چه کلمه کلیدی میخواهید در نتایج محلی رتبه بگیرید و بعد به یادگیری اصول و تکنیک‌های خاصی که در این آموزش بررسی میکنیم بپردازید. در ادامه روش‌هایی را برای بهینه کردن سایت یک کسب و کار برای داشتن سئوی محلی بهتر معرفی خواهیم کرد. برندهایی که برتری و تمایز بیشتری در دنیای آنلاین دارند، نزد الگوریتم گوگل از اعتبار و اعتماد بیشتری برخوردارند. می‌دانیم که موتورهای جستجو و خصوصا گوگل داده‌های مورد نیازشان را از سراسر وب جمع‌آوری می‌کنند. برنامه‌ی کامپیوتری که تصمیم می‌گیرد چه نتایجی به کاربر نمایش داده شود را الگوریتم می‌نامند. بیشتر جستجوها توسط الگوریتم اصلی گوگل یا همان الگوریتم ارگانیک مدیریت می‌شود.

سئو محلی مطابق با قوانین

جستجوهای اینترنتی در موتورهای جستجوی مختلف انجام می‌شوند، اما بیشتر استراتژی‌های سئو محلی برای بهینه‌سازی صفحه‌های وب در موتور جستجوی گوگل اجرا می‌شوند. قبلا کسب و کارهای محلی نمی توانستند برای کلمات کلیدی مانند “قنادی” یا “گل فروشی” رتبه بالایی کسب کنند؛ ولی از نسخه به روز رسانی Possum به بعد، الگوریتم گوگل توجه زیادی به موقعیت کاربر در جستجوهای محلی دارد. تدوین استراتژی سئو محلی علاوه بر موارد بالا به تقویت استراتژی «بازاریابی مکان محور» یا «ژئو مارکتینگ» (Geomarketing) کسب و کار هم کمک می‌کند. در این روش بازاریابی با جمع‌آوری اطلاعات مکانی مشتریان، برای آن‌ها تبلیغات مرتبط و هدفمند ارسال می‌شود. گوگل در زمان رتبه‌بندی نتایج محلی، سیگنال‌های رتبه‌بندی مختلفی را مورد بررسی قرار می‌دهد. بنابراین چینش استراتژی سئو محلی به‌صورت راهبردی و با پوشش تمام موارد مهم در کسب و کار، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

همچنین، نحوه تدوین استراتژی سئو لوکال و مزایای آن برای کسب و کارها را شرح می‌دهیم. سئوی محلی می‌تواند کارهای زیادی برای کسب و کار شما انجام دهد و می‌تواند در رتبه‌بندی شما تاثیر بگذارد. به عنوان مثال می‌توان نام رستوران‌های ایتالیایی را جستجو کرد و بنابراین فهرستی از نتایج در گوگل به نمایش در می‌آید. همراه این فهرست، صفحه‌ای از گوگل مپ نشان داده می‌شود که در آن نقطه‌های قرمز رنگی مشخص شده که مکان‌های پیشنهادی را روی نقشه به کاربر نشان می‌دهد. همچنین کاربر می‌تواند روی فهرستی از سایت‌های نشان داده شده کلیک کند و با خواندن نظرات، بهترین گزینه را برای خود انتخاب کند. ادغام سئوی محلی به سئوی موجود یا برنامه دیجیتال مارکتینگ کار دشواری نیست؛ همه این‌ها مقداری تنظیمات جزئی می‌خواهد.

حضور مداوم در نتایج برجسته جستجو، مانند رتبه‌های بالای ارگانیک یا حضور در کادر Top Stories، به افزایش آگاهی از برند (Brand Awareness) رسانه کمک می‌کند. تجارب حاصل از تأسیس و مدیریت چندین رسانه خبری نشان می‌دهد که سئو نقش کلیدی در تثبیت برند در مراحل اولیه دارد. دقت داشته باشید که تحقیق کلمات کلیدی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و در صورتی که کلمات کلیدی را به درستی استخراج نکرده باشید، مراحل بعدی بی‌فایده خواهد بود.

ایجاد روابط قوی با دیگر کسب‌وکارها و منابع محلی، به شما کمک می‌کند تا به عنوان یک برند معتبر و مؤثر در جامعه شناخته شوید. با استفاده از این تکنیک‌ها و روش های سئو محلی، شما می‌توانید حضور آنلاین خود را بهبود بخشید و به مشتریان محلی کمک کنید تا شما را به راحتی پیدا کنند. در نهایت، مدیریت و به‌روزرسانی اطلاعات کسب‌وکار به صورت مداوم نیز از دیگر اقداماتی است که باید به آن توجه کنید تا همواره اطلاعات صحیح و به‌روز در دسترس مشتریان قرار گیرد. با به کارگیری این روش‌ها، شما می‌توانید وب‌سایت خود را به طرز مؤثری بهینه‌سازی کنید و در نتیجه، شانس خود را برای جذب مشتریان محلی افزایش دهید.

بر کسی پوشیده نیست که داشتن نقدهای خوب برای هر کسب و کار محلی مفید است. شهرت و شناخته شده بودن در فضای آنلاین به سرعت به یکی از فاکتورهای حیاتی کسب و کارها تبدیل شده است. اولین منبع موجود برای شروع کار، تجربه و دانش شما به عنوان صاحب کسب و کار است. محصول یا خدماتتان چیست؟ شما اگر به جای مشتری بودید، چه کلمه یا عبارتی را جستجو می‌کردید؟ به عنوان مثال اگر یک رستوران گیاهی هستید که پیتزای بیرون‌بر می‌فروشید، همین می‌تواند یکی از عبارات کلیدی پایه باشد. وکلا و دفاتر حقوقی که به مشتریان محلی خدمات ارائه می‌دهند، می‌توانند از سئو محلی برای جذب افراد جستجوگر عبارات مثل وکیل امور خانواده در شیراز استفاده کنند.

این ابزار مجهز به ابزارهایی است که به ایجاد استناد، جمع‌آوری نظرات و افزایش رشد کسب­وکار کمک­می‌کند، از جمله Google Review Link Generator و Local Rank Tracker. یکی­دیگر از ابزارهای ­مفید Google Analytics است، پلتفرمی که داده‌ها را از وبسایت‌ها و برنامه‌های شما جمع‌آوری می‌کند تا گزارش‌هایی ایجادکند که بینش‌هایی درباره کسب­وکار و مشتریان شما ارائه­‌کند. این پلتفرم برای کمک به کسب‌وکارها طراحی­شده­است تا اطلاعات مفیدی درباره ترافیک وبسایت، صفحات پربازدید، تعامل مشتریان با وبسایت و چگونگی خروج از سایت در اختیار شما قراردهد. اگر قبلاً سایت و محتوای خود را برای محصولات یا خدمات خود بهینه کرده باشید، حالا ایجاد محتوایی که شامل عبارات جستجوی محلی شما نیز باشد، بلافاصله موقعیت شما را در SERP تقویت می‌کند.

همه ما می‌دانیم که بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو چقدر برای موفقیت در بازاریابی دیجیتال مهم است. از سوی دیگر، سئو محلی یا لوکال سئو (Local SEO) قهرمان گمنام استراتژی‌های سئو محسوب می‌شود. در این مطلب مفصل در مورد سئوی محلی صحبت می‌کنیم و راه‌های بهینه سازی آن را بررسی می‌کنیم.

طبق گزارش‌ها، گوگل ماهانه میلیاردها کلیک را از طریق این سطوح به سایت‌های خبری ارسال می‌کند. اگر اهل مطالعه مقالات خارجی باشید و کمی در این منابع در مورد سئوی محلی بخوانید، بارها با اسم GMB یا همان Google My Business روبرو می‌شوید. اما معنی این کلمه چیست؟ در واقع این یک سرویس گوگل است که در اختیار کسب و کارها قرار گرفته و به آنها برای دیده شدن در گوگل و نقشه گوگل کمک می‌کند. اما خب متاسفانه این ابزار ایرانیان را تحریم کرده و در حال حاضر استفاده خاصی برای ما ندارد. برخی از روش‌های کلیدی عبارتند از بهینه‌ سازی فهرست کسب‌وکار من در Google، ایجاد محتوای محلی، به‌دست آوردن نقل قول‌های محلی، جمع‌آوری نظرات مثبت، و اطمینان از پاسخ‌گویی وب‌سایت و سازگاری با موبایل.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا