سئو و بهینه سازی سایت فروشگاهی برای موتورهای جست و جو فای وب
بهتر است فقط از بهترین افزونههای سایت فروشگاهی و افزونههای ضروری استفاده کنید. کدام افزونه برای بهینهسازی سئو فروشگاه مناسب است؟Yoast SEO for WooCommerce یک انتخاب ایدهآل برای بهینهسازی سئو صفحات محصولات و جذب مشتریان از طریق موتورهای جستجو است. علاوه بر این، به معرفی افزونههای بومی و فارسیسازی شده پرداختیم که نیازهای خاص کاربران ایرانی را برآورده میکنند. ابزارهایی مانند افزونههای پرداخت بومی، ارسال پیامک، و محاسبه هزینههای ارسال، امکاناتی را فراهم میکنند که به بهبود تجربه خرید مشتریان داخلی کمک میکند.
اگر فروشگاهی با تعداد محصولات زیاد دارید ، می توانید سطح دیگری را به ساختار خود اضافه کنید . همچنین یک ساختار سایت عمیق باعث کاهش اعتبار دامنه شما خواهد شد که عامل اصلی SEO است (در این مورد در بخش ایجاد لینک). یک ساختار جامع همچنین می تواند به سایت شما کمک کند تا با پیوندهای سایت در نتایج جستجو ظاهر شود. به عنوان مثال سایت مدیریت سئو آنلاین SEMrush به شما پیشنهادات خوبی در این زمینه ارائه میکند ، اما متاسفانه اکثر خدمات آن پولی و با پرداخت هزینه ممکن است و از طریق آیپی غیر از ایران باید وارد آن شوید. همانطور که ذکر شد کلمات کلیدی مربوط به اسم سایت مانند دیجی کالا کاربردی برای شما ندارد.
سئو تکنیکال به مجموعه فعالیتها و بهینهسازیهای فنی سایت گفته میشود که به موتورهای جستجو کمک میکند تا ساختار و محتوای سایت را بهخوبی درک کرده و به سرعت و به صورت دقیق ایندکس کنند. اجرای صحیح سئو تکنیکال منجر به افزایش دسترسی موتورهای جستجو به محتوای سایت و در نتیجه بهبود رتبهبندی و افزایش ترافیک ارگانیک میگردد. اگر سایت قابلیت همگام سازی روی موبایل را نداشته باشد و یا سرعت بارگذاری آن روی تلفن همراه پایین باشد این موضوع روی نظر کاربران تاثیر منفی دارد و باعث از دست رفتن مشتریان میشود. سرعت سایت در پیشرفت یک کسب و کار اینترنتی تاثیر چشمگیری دارد و یکی از مواردی است که باعث افزایش رضایت بیشتر مشتری میشود. افزایش سرعت لود سایت برای سایتهای فروشگاهی بسیار مهم است، زیرا به طور مستقیم بر رتبه بندی موتورهای جستجو، تعامل کاربر و در نهایت بر نرخ تبدیل آنها تاثیر میگذارد.
شما میتوانید با استفاده از خدمات مشاوره سئو در کاسب یار، از راهنماییهای کارشناسان طراحی سایت فروشگاهی و سئو، بهرهمند شوید که نتایج شگفتانگیزی را در بهبود درآمدزایی به همراه خواهد داشت. اینها کلمات کلیدی هستند که شما باید در دسته بندی و صفحات محصول خود قرار دهید و سئو سایت فروشگاهی خود را بر اساس آن انجام دهید. سئو سایت فروشگاهی کمک میکند که بازدید کنندگان آنلاین زیادی را جذب فروشگاه اینترنتی خود کنید و مهمترین نکته برای موفقیت کسب و کار شما می باشد. در دنیای دیجیتال امروز، داشتن یک سایت فروشگاهی تنها اولین قدم برای ورود به بازار رقابتی است.
همانطور که میدانید، موتورهای جستجو برای هر دامنه، یک بودجه خزش (Crawl Budget) در نظر میگیرد که تعیین میکند آن موتور جستجو چقدر از زمان و توجهش را به سایت شما اختصاص میدهد. قطعا در هنگام جستجو در گوگل متوجه شدهاید که گوگل به محض اینکه شما شروع به تایپ کردن کلمات کنید به صورت خودکار پیشنهاداتی را به شما ارائه میدهد. از آنجایی که این پیشنهادات بر اساس رفتار واقعی کاربران است میتواند منبع الهام خوبی برای انتخاب کلمههای کلیدی مناسب باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحقیق کلمات کلیدی و آشنایی با ابزارهای مختلف بهتر است مقاله آموزش تحقیق کلمات کلیدی را مطالعه کنید. مطالعه این راهنما صفر تا صد فرایند تحقیق کلمات کلیدی را به شما خواهد آموخت و به کمک آن خواهید توانست یک لیست از کلمات کلیدی مهم ایجاد کنید. ما بهدنبال همکاری با یک طراح سایت حرفهای و مسلط به وردپرس و المنتور هستیم تا نسخه ابتدایی صفحه اصلی سایت فروشگاهی فولادنت را طراحی و پیادهسازی کند.
چگونه با بهینهسازی وبسایت، فروش آنلاین خود را افزایش دهیم
فهرست مطالب
از طرف دیگر این انتخاب هدف دیگری هم دارد و آن فراهم کردن امکان درک بهتر از محتوای صفحه برای موتورهای جستجو است (سئوی بهتر). طراحی سایت فروشگاهی باید به نحوی باشد که کاربر بتواند با حداکثر ۳ کلیک از صفحه خانه به محصول مورد نظر دسترسی پیدا کند. ارائه خدمات و مشاوره سئو به کسبوکارها، یکی از پردرآمدترین روشهای مستقیم محسوب میشود. مثلاً بهینهسازی سایتهای شرکتی و بالا آوردن رتبه فروشگاههای آنلاین، از جمله خدمات جذاب و پرتقاضای سئو هستند.
همچنین، این بخش به شما کمک میکند تا نقاط ضعف خود را شناسایی کنید و بهبود ببخشید. در سئو فروشگاهی ما به کمک ابزاری که در اختیار داریم مشتریان خود را در مقایسه با دیگر فروشگاههایی که در حوزه مشابه فعال هستند؛ افزایش میدهیم و در نتیجه درآمد بیشتری کسب مینماییم. ابزارهای مختلفی همچون Google PageSpeed Insights و GTmetrix در دسترس هستند که با استفاده از آنها میتوان سرعت وب سایت را تجزیه و تحلیل کرد و پیشنهاداتی برای بهبود سرعت از آنها گرفت.
در لیست زیر می توانید اصول پایه سئو در فروشگاه های انلاین را مشاهده کنید. ابزار وردپرس حاصل تلاش یک تیم متخصص و علاقه مند است که سعی می کند آموزش ها را با نهایت کیفیت به مشتریان فارسی زبان ارائه نماید. ارائه خدمات پیشتاز امضاء بزرگی بر شعار ابزار وردپرس یعنی ” تحولی بزرگ در ارائه خدمات وردپرس ” می باشد.
پس به جای آن، به سراغ کلمات کلیدی خاصتری مثل «غذا خشک مخصوص توله ژرمن» بروید. برای بهبود سرعت بارگذاری سایتتان، میتوانید تصاویر را بهینهسازی کنید، فایلهای غیرضروری را حذف کنید، از فرمتهای فشرده و مناسب استفاده کنید و از سیستم کش استفاده کنید. سایتهای فروشگاهی باید بستری امن برای کاربران فراهم کنند تا بتوانند اطلاعات کارتهای بانکی خود را بر روی این سایتها قرار بدهند. سایتهایی که مورد حملات سایبری قرار میگیرند و اطلاعات کاربران در آنها در اختیار هکرها قرار میگیرد، با افت شدید تعداد مشتریان مواجه میشوند که جبران آن بسیار دشوار خواهد بود.
سایت های بررسی سئو و کلمات کلیدی درباره حجم جستجوی کلمات کلیدی و همچنین سختی هر کلمه از نظر دیده شدن در رتبه های اول گوگل به شما اطلاعات خوبی ارائه میدهند. فرض کنید در امر بازاریابی و سئو موفق بودهاید و افرادی را به سمت سایت فروشگاهی خود کشاندهاید یا اینکه مشتریان قبلیتان به دوستانشان یک محصول از شما معرفی کردهاند که مخاطبان به دنبال آن هستند. نداشتن این قابلیت میتواند باعث ازدسترفتن مشتریان زیادی برای شما شود پس حتماً این موضوع را مدنظر داشته باشید.
البته بیشتر سایتهای فروشگاه اینترنتی؛ با پرداخت پول و ساخت رپورتاژآگهی برای خود بکلینک میسازند. سرعت بارگذاری صفحه به عوامل مختلفی مانند سرور سایت، حجم فایلهای صفحه و حجم تصاویر بستگی دارد. هر چقدر سرعت سایت شما پایین باشد؛ مشتریان بیشتری را از دست خواهید داد و آنها را به رقبا واگذار خواهید کرد.
سئو نباید به صورت جزیرهای عمل کند، بلکه بخشی از یک استراتژی بازاریابی دیجیتال جامع باید باشد. ادغام سئو با سایر جنبههای دیجیتال مارکتینگ میتواند تأثیر بسیار بیشتری در دستیابی به اهداف کلی کسبوکار داشته باشد. سئو فقط زمانی تمام میشود که تغییرات در الگوریتمهای موتور جستجو متوقف شوند و هیچ رقیبی باقی نماند، که البته این اتفاق هرگز نمیافتد. برای موفقیت در این زمینه، باید به یادگیری مداوم پایبند بود و همیشه آماده سازگاری با تغییرات جدید باشید. از آزمون و خطا نترسید و همیشه به دنبال راههای جدید برای بهبود وبسایتها و روشهای خود باشید.
موتورهای جستجو محتوای تازه و بهروز را دوست دارند، و نظرات کاربران میتواند این نیاز را برآورده کند. URLهای صفحات محصولات باید کوتاه، توصیفی و شامل کلمات کلیدی مرتبط باشند. URLهایی که پر از اعداد و کاراکترهای تصادفی هستند، هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو مناسب نیستند. بهترین افزونه برای هر سایت، به تناسب نیاز اون سایت، افزونههای استفاده شده برای فروشگاه سایت، سرور و … توجه داشته باشین که یک سایت ممکنه با همه این اشتباها توی خیلی از کلمات کلیدی رتبه بگیره ولی نمیتونه از کل ظرفیتش استفاده کنه.
نوشته چگونه با بهینهسازی وبسایت، فروش آنلاین خود را افزایش دهیم اولین بار در شنبه مگ. مشتری مگ سئو در آخرین مرحله از فرایند خرید خود وارد صفحه پرداخت فروشگاه شما میشود. صفحه پرداخت را بهگونهای بهینهسازی کنید که مشتری در آخرین مرحله از خرید دچار تردید نشود، بلکه خرید را با اطمینان به پایان برساند. باتوجه به اینکه این سرویس دارای API اختصاصی است، با استفاده از آن می توانید بر روی هر زبان برنامه نویسی که قابلیت کلاس نویسی را داشته باشد کلاس مربوطه را کدنویسی و بر روی محصول خود لایسنس قرار دهید. حالا یک نکته مهم دیگه هم هست، اونم اینه که باید مطمئن باشی افزونهها با همدیگه و با قالب سایت تداخل ندارن. این تداخل میتونه منجر به پایین آوردن سرعت سایت یا حتی از کار افتادن اون بشه.
در وردپرس می توانید از یکی از افزونه های بهینه سازی سایز تصاویر ووکامرس مانند WP Smush استفاده کنید. شرح تصویری بسیار کوتاه بنویسید و مطمئن شوید که کلمه کلیدی مورد نظر خود را هر زمان که منطقی باشد در آن قرار دهید. آدرس ها در نتایج جستجو ظاهر می شوند و آدرسهای کاربرپسند می تواند منجر به کلیک و بازدید بیشتر شود. به عنوان مثال ، اگر کلید واژه شما “دوربین مداربسته پاناسونیک” باشد ، کلمات کلیدی LSI می توانند چیزی مانند “ضبط کننده تصاویر” ، “دید در شب” ، “زوم هوشمند” ، “حسگرهای حرکت” و غیره باشند.
در عصر دیجیتال امروز، سئو نه تنها یک ابزار بازاریابی است، بلکه یک ضرورت برای هر کسبوکار آنلاینی است که به دنبال رشد و موفقیت است. ساختار اطلاعاتی در واقع ترکیبی از دانش و هنر برای ارائه محتوای وبسایت به نحوی است که رضایت کاربران و موتورهای جستجو را به طور همزمان جلب کند. ساختار اطلاعاتی در اصل تقاطع حوزه تجربه کاربری و بهینه سازی موتورهای جستجو است که هم کاربران و هم موتورهای جستجو از ساختار اطلاعاتی طراحی شده بهره خواهند برد. نصب و پیکربندی بهترین افزونههای سایت فروشگاهی به شما امکان میدهد که فروشگاه آنلاین خود را بهینه کنید و تجربه خرید بهتری به مشتریان ارائه دهید. با رعایت این نکات و استفاده از افزونههای معتبر، میتوانید عملکرد فروشگاه خود را به سطح جدیدی ارتقا دهید. این کار هم تجربه کاربران را بهبود میبخشد و هم برای بهینه سازی سایت فروشگاه بهتر است.
اهمیت سئو در استراتژیهای بازاریابی دیجیتال
بدون تحقیق کلمات کلیدی، شما کورکورانه عمل میکنید و با تکیه بر حس ششم خود کار را پیش میبرید. امنیت علاوه بر اینکه برای خودتان و کاربرانتان بسیار مهم است، برای گوگل هم از اهمیت بالایی برخوردار است. برای اینکه امنیت سایتتان را بالاتر ببرید به شما چند راهنمایی ارزشمند در ادامه گفتهایم که امیدوارم برایتان مفید واقع شود. موتورهای جستجو این صفحات را به عنوان صفحاتی با محتوای ضعیف میشناسند و معمولا آنها را نادیده میگیرند. برای جلوگیری از چنین اتفاقی باید به موتورهای جستجو بفهمانید که این صفحات در واقع یک توالی از صفحات هستند که همگی به هم مرتبطند. اگر صفحات سایتتان از یکدیگر متمایز نباشند، موتورهای جستجو ممکن است تصمیم بگیرند که رتبه بالایی به آن صفحات اختصاص ندهند و یا حتی به طور کلی آنها را نادیده بگیرند.
طراحی رابط کاربری (UI) برای فروشگاه آنلاین شما باید ساده، کارآمد و دوستداشتنی باشد. رابط کاربری موثر به مشتریان کمک میکند به راحتی در سایت شما جستجو کنند و خرید انجام دهند. شما میتوانید با استفاده از خدمات مشاوره کسب و کار کاسب یار، فروشگاه خود را در معرض دید افراد بسیار زیادی قرار دهید که درصد قابل توجهی از آنها به مشتریان دائمی شما تبدیل خواهند شد. کاسب یار یک مشاوره کسب و کار است که با ارائه راهکارهای عملی به توسعه کسب و کار شما کمک میکند. آنها نمونهای از افراد جامعه هستند که میتوانید به کمک آنها موارد مهم و مورد توجه مشتریان را شناسایی کنید. از طرف دیگر تعامل با کاربران به افزایش میزان بازدید از سایت کمک میکند.
سایر نکات مربوط به ساختار سایت را میتوانید در مطلب ۲۱ نکته مهم برای سئو ساختار سایت مطالعه نمایید. اما میتوانید از سایر موارد برای دسته بندی و تگ گذاری محصولات استفاده نماید. همچنین با تایپ کلمات پیشنهاد شده، باز هم کلمات دیگری خواهید یافت که برای زیر مجموعه های دسته محصولات و همچنین برچسب محصولات ایده های خوبی به شما میدهد. کارکرد سئو یا SEO بدین شکل است که با انجام فعالیت هایی بر روی سایت خود و یا در فضای اینترنت بتوانید در رتبه های اول گوگل ظاهر شوید. واقعیت این است که ساخت بکلینک برای محتوای اطلاعاتی مانند پستهای وبلاگ، اینفوگرافیک، ابزارها و… بسیار سادهتر است.
مشاوره گرفتن و استفاده از تجربیات سئوکاران ماهر
- اگر بودجه سایتتان روی صفحاتی خرج شود که اهمیت چندانی برایتان ندارد، استراتژی سئو شما با مشکل جدی مواجه خواهد شد.
- یک صفحه دستهبندی شامل چندین محصول مختلف (یا دستورالعملها، فیلمها یا هر چیز دیگری) است.
- در صورتی که سایت شما دارای ساختار اطلاعاتی به شکل زیر است بایستی نسبت به اصلاح آن اقدام کنید.
- در دنیای دیجیتال امروز، داشتن یک سایت فروشگاهی تنها اولین قدم برای ورود به بازار رقابتی است.
برای انجام این کار، یک هِدِر کَش باید همراه با فایلهایی که نیاز به ذخیرهسازی دارند برای مرورگر فرستاده شوند که نشان میدهد باید این فایلها تا یک زمان انقضای مشخص و برای مصارف احتمالی نگهداری شوند. یک سایت تنها از صفحات html تشکیل نشده، بلکه شامل انواع فایلهای دیگر هم میشود. رایجترین این فایلها تصاویر، کدهای جاوااسکریپت (JS) و کدهای CSS هستند.
یکی از مهمترین عوامل در بهینهسازی صفحات فروشگاه، استفاده از کلمات کلیدی مناسب و مرتبط است. این کلمات کلیدی باید با محتوای محصول و نیازهای کاربران همخوانی داشته باشند تا موتورهای جستجو صفحات شما را برای جستجوهای مرتبط نمایش دهند. برای این که سایت شما آن بالا بالاها بماند، باید مجموعه کارهایی را انجام دهید که ما در یک کلام به آنها «سئوی سایت فروشگاهی» میگوییم. اگر با لفظ سئو غریبه هستید، باید بگوییم که این لفظ به معنای «بهینه سازی موتورهای جستجو» یا همان SEO است.
به عنوان مثال کاربر میتواند محصولات مورد نظرش را به ترتیب قیمت مرتب کند تا بتواند راحتتر انتخاب کند. اما اگر این قابلیت به درستی در سایت پیادهسازی نشود میتواند آسیبهایی به سئو فروشگاهی وارد کند. در اغلب سایتهای فروشگاهی محتوای بدنه در بالا یا پایین محصولات قرار دارد. محتوای بدنه به موتورهای جستجو درک بهتری از محتوا و موضوع صفحه خواهد داد و اینکه این یک صفحه خاص و یکتاست و باید در نتایج جستجو نمایش داده شود. بدون استفاده از محتوای بدنه فهمیدن ارتباط صفحه با کلیدواژه برای گوگل دشوار خواهد شد.
بهینهسازی صفحات و محتوا با ۲ استراتژی برنده!
ساختار مرتب و دستهبندیشده صفحات سایت، خزیدن و ایندکسشدن آنها توسط موتورهای جستجو را راحتتر میکند. سئو خارجی (Off-Page) که به آن سئوی خارج از صفحه نیز میگویند به طور خلاصه و مفید به اقدامات و کارهایی گفته میشود که در خارج از وبسایت شما برای افزایش رتبهبندی آن در موتورهای جستوجو انجام میشود. این اقدامات در نقطه مقابل سئوی داخلی که در داخل صفحه انجام میشود است. وقتی پای سئوی فروشگاهی به میان میآید یک اشتباه کوچک در این زمینه میتواند تلاشهای شما را هفتهها یا ماهها به عقب بازگرداند. اما با استفاده از چکلیستی که در این نوشته به شما ارائه دادیم، و با رعایت نکات ذکر شده، میتوانید با سایتهای بزرگ نیز به رقابت بپردازید. یکی دیگر از موقعیتهای رایجی که در سایتهای فروشگاهی رخ میدهد این است که یک محصول در چند دسته مختلف قرار بگیرد.
سئو فروشگاهی در کنار همهی اهدافی که در سایتهای دیگر دنبال میشوند به طور خاص بر فروش بیشتر محصول و افزایش درآمد متمرکز هستند و این اصلیترین تفاوت آنها با سئو سایتهای دیگر میباشد. یک ساختار سایت خوب به موتورهای جستجو کمک می کند فروشگاه آنلاین شما را پیمایش و نمایه سازی کنند و Googlebot در هنگام پیمایش به راحتی می تواند هر صفحه را در سایت شما پیدا کنند. به عنوان مثال اگر قصد فروش کفش دارید با جستجوی عبارت خرید کفش ، ایده ای درباره کلمات کلیدی مرتبط و نحوه دسته بندی محصولات کفش خود خواهید یافت. لینکهای داخلی به موتورهای جستجو کمک میکنند تا ساختار سایت شما را بهتر درک کنند، در حالی که لینکهای خارجی از سایتهای معتبر میتوانند اعتبار سایت شما را افزایش دهند. اگر با یک مشاور سئو حرفه ای صحبت داشته باشید یا تنها به امار و ارقام منتشر شده از سایت های بزرگ اکتفا کنید، اهمیت سئو سایت های فروش انلاین را درک خواهید کرد. در حدود ۴۰ درصد از مردم برای خرید مجصولات مورد نظر خود ابتدا در موتور های جست و جو بررسی لازم را انجام می دهند و ۳۰ درصد فروش محصولات نیز در دنیای وب اتفاق می افتد.
همچنین کاربران شما نیز از ساختار خوب قدردانی خواهند کرد ، زیرا پیمایش در سایت شما را آسان می کند. بهترین نقطه برای شروع تحقیقات درباره کلمات کلیدی ، پیشنهادات گوگل میباشند. برای مقابله با فروشگاههای اینترنتی بزرگ مثل دیجیکالا استراتژیهایی وجود دارد که در ابتدای این آموزش به آنها اشاره کردهام. البته اگر سایت شناخته شدهای نباشید؛ کارتان کمی مشکل است چون افراد خیلی کمی هستند که به سایتهای تازهکار؛ لینک فالوو بدهند. اما چارهای ندارید و باید از اینگونه محتواها در سایتتان زیاد داشته باشید. کیبورد کنیبالیزیشن (keyword cannibalization) هنگامی رخ میدهد که برای یک کلمه کلیدی بیش از یک صفحه را بهینه کردهاید.
طراحی وب سایت یک آرایشگاه زنانه به همراه قسمت فروش آنلاین پکیج های آموزشی ویدوییلازم به ذکر است دوره های مختلف آموزشی به صورت حرفه ایی فیلم برداری شده اند و باید در بستر وب سایت به فروش برسند. بهتر است برای ایجاد یک تجربه کاربری خوب برای مشتریان خود و اینکه آنها بتوانند سریعتر و بدون واسطه اقدام به خرید کنند؛ صفحه محصولات را به صفحه اصلی نزدیک نگه دارید. درواقع کاربرانی که وارد سایت فروشگاهی شما میشوند به قصد خرید میآیند و برای این کار نیاز دارند که به شما اعتماد کنند. برای ایجاد این اعتماد شما میتوانید سایت خود را به لحاظ امنیتی بهینه کنید. با توجه به افزایش استفاده از موبایل برای خریدهای آنلاین، سایت شما باید برای دستگاههای موبایل بهینهسازی شود. طراحی واکنشگرا (Responsive) به شما این امکان را میدهد که صفحات محصولات در تمامی دستگاهها به درستی نمایش داده شوند.
برای همین در اینجا چند راه برای به دست آوردن آنها را به شما نشان میدهم. این بدان معناست که در واقع شما میخواهید گوگل آن صفحات پویا را خزش کند اما ایندکس نکند. یوتیوب دریچهای بهسوی دنیای دانش و آموزش، جایی که میتوانید با صرف کمترین زمان، مهارتهای جدیدی بیاموزید، دانش خود را در زمینههای مختلف ارتقا دهید و از تجربیات و خلاقیت افراد دیگر بهرهمند شوید.
امیدواریم این نگاه حرفهای به رقابتی سالم دامن بزند که در نهایت به پیشرفت وب فارسی منجر شود. معمولا صفحاتی که به عنوان زیرمجموعهای از یک دستهبندی به شمار میروند بهتر است که در گوگل ایندکس شوند و گوگل قادر به تشخیص این صفحات از هم باشد. بنابراین بهترین کار این است که در صفحات ایجاد شده برای هرکدام از این زیرمجموعهها محتوای متنی مناسب و متفاوت از بقیه به کار ببرید. بنابراین بهترین حالت این است که این زمان و انرژی صرف صفحات مهمتر سایتتان شود. اگر بودجه خزش سایتتان تمام شده باشد، موتورهای جستجو عملیات خزش و سرزدن به سایتتان را متوقف میکنند تا بعدا در فرصت دیگری بازگردند. اگر بودجه سایتتان روی صفحاتی خرج شود که اهمیت چندانی برایتان ندارد، استراتژی سئو شما با مشکل جدی مواجه خواهد شد.
با اینکه هیچکس از اشتباه کردن در امان نیست و حتی بزرگترین شرکتها و فروشگاههای آنلاین هم دچار اشتباه میشوند، آگاهی از روشهای صحیح سئو فروشگاهی موجب میشود که تا حد زیادی از این اشتباهات جلوگیری شود. ساختن یک سایت پولساز با سئو مثل راهاندازی یک استارتاپ هوشمندانه و جدید است. اگر همه چیز را اصولی بچینید، درآمد شما حتی در زمانی که خوابیدهاید هم متوقف نمیشود! همچنین، به سراغ تولید محتوا بروید و با ساخت بکلینکهای اصولی، در مسیر موفقیت قرار بگیرید.
تمامی این موارد در حیطه بهینه سازی صفحات و آموزش سئو سایت فروشگاهی گنجانده می شود. نکته مهم دیگر در سئوی سایت فروشگاهی که برای کاربران هم بسیار جذاب است؛ بالا بودن سرعت لود شدن سایت است. درواقع شما باید بدانید که تجربه کاربری برای موتور جستجوی گوگل بسیار اهمیت دارد و مهمترین نکته در این زمینه سرعت بالا آمدن وب سایت فروشگاهی است. تصاویر محصولات نهتنها برای جذب کاربران اهمیت دارند، بلکه برای بهبود سئو سایت نیز بسیار مهم هستند. استفاده از تصاویر با کیفیت همراه با بهینهسازی آنها از نظر حجم و ابعاد، میتواند تجربه کاربری را بهبود بخشد و سرعت بارگذاری سایت را افزایش دهد.
قفسهها محصولات زیادی دارد، ولی نمیدانید از کجا شروع به خرید کنید. نورپردازی بسیار نامناسب و بد است، راهروها باریکاند و پیداکردن محصول موردنظرتان کار دشواری است. شاید جالب باشد که بدانید موتورهای جستوجو از جمله گوگل عاشق نظم و ترتیب هستند.
چرا سئو در سایتهای فروشگاهی مهم است؟
بعد از جمع آوری این محتوا کسب و کار و آدرس خود را در گوگل مپ ثبت کنید . برای اینکار اپلیکیشن گوگل مپ خود را باز کنید و بر روی دکمه contribute کلیک کنید . اگرچه معمولاً در اکثر قالب های فروشگاهی وردپرس Breadcrumbs وجود دارد، اما با استفاده از Yoast SEO می توانید Breadcrumbs را به سایت ووکامرسی خود اضافه کنید. شما می توانید از PageSpeed Insights خود گوگل استفاده کنید تا نمای کاملی از عملکرد سرعت خود داشته باشید. ۴۷٪ از مصرف کنندگان انتظار دارند صفحه ای در ۲ ثانیه یا کمتر بارگیری شود . آمازون همچنین کشف کرد که تاخیر ۱ ثانیه ای در بارگیری صفحات محصولات برای آنها ۱۶ میلیارد دلار در سال هزینه دارد .
در ادامه به ۱۰ نکته کلیدی رعایت اصول سئو در سایت های فروشگاهی خواهیم پرداخت. برای مثال فرض کنید که یک سایت در زمینه فروش موبایل راهاندازی کردهاید؛ یک کاربر عبارت “خرید موبایل” را در گوگل جستجو میکند. حالا میخواهید چه صفحهای از سایت شما در نتایج جستجو نمایش داده شود؟ موبایل آیفون ۱۳؟ قطعا خیر. اینگونه کاربر میتواند موبایلهای مختلف را مشاهده کند و یک مورد را به صورت دلخواه انتخاب کند. همچنین میتواند براساس معیارهای مختلف فیلتر مورد نظر خود را اعمال کند و موبایلهای مناسب خود را مشاهده کند. نکته مهم دیگر این است که صفحه اصلی سایت فروشگاهی شما باید روی کلمه کلیدی هدفگذاری شود که موضوع اصلی فروشگاه اینترنتی شما است و تمام محصولات دیگر سایتتان را در زیر مجموعه خود قرار دهد.
سوالات متداول: بهترین افزونههای سایت فروشگاهی
مقاله ۱۳ راهکار طلایی برای افزایش فروش ووکامرس به شما ایدههای خلاقانهای برای جذب مشتریان بیشتر و افزایش درآمد ارائه میدهد. بنابراین بهتر است برای معرفی بهتر محصولات خود بر روی کلمات کلیدی سایت فروشگاهی در قسمت محصولات تمرکز داشته باشید. این روش یکی از پربازدهترین روشهایی است که میزان بازدید از سایت شما را به شدت افزایش داده و نرخ بازگشت سرمایه در آن بسیار بالا است. ما در ادامه این مقاله از پادرو به تعریف سئو و اهمیت آن پرداخته و به ۱۰ نکته برای بهینه سازی سایت برای گوگل میپردازیم.
علاوه بر این، ترکیب کلمات کلیدی با ارزش تجاری بالا و تطابق آنها با محتوای سایت، نه تنها رتبهبندی را بهبود میبخشد، بلکه نرخ تبدیل را نیز بهطور چشمگیری تقویت میکند. بهینهسازی صفحات فروشگاه آنلاین برای جذب ترافیک و افزایش فروش امری حیاتی است. با استفاده از کلمات کلیدی مناسب، بهینهسازی تصاویر، افزایش سرعت بارگذاری، و ایجاد تجربه کاربری خوب میتوانید هم ترافیک سایت خود را افزایش دهید و هم کاربران را به خرید ترغیب کنید.
تهران وب سئو
بنابراین باید آنها را بهینهسازی کنید؛ اما شاید بهینهسازی تعداد زیادی از تصاویر داخل سایت کار سخت و دشواری باشد. در نتیجه برای جلوگیری از اتلاف وقت و بهینه کردن تصاویر سایت در سریعترین زمان ممکن، پیشنهاد میکنیم که از افزونه فشرده ساز تصاویر (Smush Pro) استفاده کنید. در ادامه به نکات مهمی در رابطه با بهینهسازی صفحات دستهبندی اشاره میکنیم که میتواند کمک بزرگی به شما کند.
چرا WooCommerce بهترین انتخاب است؟این افزونه به دلیل امکانات گسترده و سازگاری کامل با وردپرس، یکی از پرکاربردترین افزونههای فروشگاهی است. در این زمینه با توجه به کیفیت سایت و سهولت استفاده از آن رفته رفته در گوگل پیشرفتهای بسیاری برای سایت فروشگاهی شما اتفاق خواهد افتاد. عملکرد ضعیف سایت در تلفنهای همراه میتواند روی سئو تاثیر منفی بگذارد. پس مطمئن شوید که سایت شما هم برای کاربران دارای دسکتاپ و هم کاربران دارای تلفن همراه بهینه شده است. اگر تا به امروز نگرانی شما از هرگونه سرقت، سوءاستفاده و منتشر شدن سورسکدهایتان رفع نشده است، ما به شما بهترین راهکار را معرفی میکنیم که امنیت کامل کدهای شما حفظ میشود.
این فرایند، امنیت و حقوق مالکیت فکری شما را تضمین میکند و محافظت از محصولات شما در مقابل استفادههای غیرمجاز فراهم میکند. در زبان انگلیسی به توضیحات نتیجه جستجو «اسنیپت» میگویند؛ «ریچ» نیز به معنای «غنی» است. به همین خاطر ما میگوییم که این نتیجه جستجو یک «ریچ اسنیپت» است؛ یعنی یک نتیجه جستجوی غنی و کاملتر! در این مطلب از آکادمی نوین، ما به شما کمک میکنیم که با سریعترین روش از یک «تازه کارِ سئو» تبدیل به یک «کاربلد سئو» شوید.
اگر علاقه مند به یادگیری سئو سایت های فروشگاهی هستید، می توانید دوره های آموزشی بهین وب دیزاین را انتخاب کنید تا از نقطه صفر تا صد را در جلساتی کامل طی کنید. شما می توانید در خصوص جزییات دوره ها و مشاوره رایگان در زمینه های یاد شده، با ما ارتباط برقرار کنید. در سایتهای فروشگاهی، اگر به خوبی روی تجربه کاربری یا همان UX کار کنید، قطعا نتایج خوبی بدست میآورید و باعث میشود کاربران به خرید ترغیب شوند. همینطور ارائه یک تجربه کاربری (UX) خوب و عالی، میتواند باعث شود کاربران مجددا به سایت شما بازگردند و خرید خود را انجام دهند. اگر دقت کرده باشید، روز به روز تعداد سایتهای فروشگاهی افزایش مییابد؛ اما آیا همه آنها موفق میشوند؟ قطعا جواب این سوال خیر است. در واقع مدیران سایتهای فروشگاهی باید براساس معیارهای مختلف، سایت خود را برای موتورهای جستجوگر و کاربران بهینهسازی کنند.
موبایل فرندلی بودن سایت فروشگاهی اهمیت بسیاری دارد، زیرا بخش عمدهای از کاربران اینترنت از طریق دستگاههای موبایل به وبسایتها دسترسی پیدا میکنند. یک سایت سازگار با موبایل تجربه کاربری بهتری ارائه میدهد، باعث کاهش نرخ پرش و افزایش احتمال خرید میشود. موتورهای جستجو، بهویژه گوگل، به سایتهای موبایل فرندلی رتبه بهتری در نتایج جستجو میدهند، که این موضوع به جذب ترافیک بیشتر کمک میکند. طراحی ریسپانسیو، سرعت بارگذاری مناسب و استفاده آسان از عناصر سایت، عواملی هستند که سایت شما را برای کاربران موبایل جذابتر و کارآمدتر میکنند و در نهایت، باعث افزایش فروش و رضایت مشتریان میشود. تجربه کاربری یک جنبه مهم در طراحی سایت فروشگاهی است که منجر به جذب مشتریان بیشتر میشود. مطالعات نشان دادهاند که تاخیر حتی یک ثانیه در زمان بارگذاری صفحه سایت میتواند منجر به افزایش قابل توجهی در نرخ پرش شود.
اگه شما ده درصد ظرفیت نتیجه بگیری درسته نتیجه است، اما ۹۰ درصد ظرفیت استفاده نکردی و این یعنی از بین بردن فرصتها. برای مثال، یک فروشگاه آنلاین لباسهای زنانه باید دسته بندیهایی با عنوان «لباس ورزشی»، «لباس رسمی»، «لباس شب»، «لباس خواب» و… باید اطمینان حاصل کنید که هر دسته شامل محصولات مرتبط به همان دسته باشد. سرعت بارگذاری سایت برای تجربه کاربری بهتر و رتبهبندی بهتر در موتورهای جستجو بسیار مهم است. استفاده از کلمات کلیدی و نام برند در توضیحات متا کاربران را به کلیلک بر روی سایت ترغیب میکند. زمان پاسخگویی سرور نقش مهمی در افزایش و یا کاهش سرعت سایت دارد، به صورت کلی عواملی همچون سخت افزار سرور، شرایط شبکه و کارایی کد وب سایت میتواند به صورت مستقیم روی سرعت سرور تاثیر بگذارد.
بهینهسازی صفحات فروشگاه آنلاین یکی از مهمترین کارهایی است که میتوانید برای جذب ترافیک بیشتر و افزایش فروش انجام دهید. صفحات فروشگاهی باید به گونهای طراحی شوند که هم برای موتورهای جستجو بهینه باشند و هم تجربه کاربری خوبی را ارائه دهند. در این مقاله به بررسی بهترین روشهای بهینهسازی صفحات فروشگاه آنلاین برای جذب ترافیک میپردازیم. سئو تکنیکال در سئو سایتهای فروشگاهی به کاربری بهتر سایت کمک میکند. تعداد سایتهایی که محصولات مشابه با محصولات شما را به فروش میرسانند بسیار زیاد است و اگر سرعت سایت شما پایین باشد کاربران به سرعت سایت را ترک میکنند تا خرید خود را از سایتهای دیگر انجام بدهند.
آموزش تصویری ایجاد دسته بندی در فروشگاه ساز اپن کارت
هرچه گوگل بیشتر شما را بشناسد، احتمال این که سایتتان را به کاربران پیشنهاد دهد بیشتر است. بعلاوه، اطلاعاتی که در این صفحه در مورد خودتان و کسب کارتان میدهید، باعث جلب اعتماد مشتریان میشود. افزودن درگاه پرداخت آنلاین به سایت فروشگاهی شما به مشتریان امکان میدهد به راحتی خرید کنند و تجربه خریدی راحت و امن داشته باشند. این برای سئو ، امنیت سایت شما و همچنین ایجاد اعتماد و اعتبار و همچنین ارتباط مناسب با درگاه های پرداخت مهم است. در مطلب چگونه با افزایش سرعت سایت در نتایج گوگل بهتر دیده شویم؟ با جزئیات کامل، انواع روش های بهینه سازی سرعت سایت را توضیح داده ایم.
این اقدامات در داخل وبسایت شما انجام میشود و شامل مواردی مانند بهینهسازی محتوا، ساختار وبسایت و کد سایتتان میشود. موتورهای جستجو این صفحات را بررسی (Crawl) میکنند، مگر اینکه از آنها بخواهید این کار را نکنند. وقت و انرژی خزندههای موتورهای جستجو باارزشتر از آن است که بخواهند چنین صفحاتی را بررسی کنند.
۳.۴ افزایش سرعت سایت
در این صورت یک مدل خاص از باتری هم در دستهی مثلا ۵۵ آمپری قرار میگیرد و هم دستهی باتریهای مناسب برای ماشین پژو ۲۰۶. در بعضی موارد ممکن است یک محصول را بتوان از ۵ یا ۶ راه مختلف پیدا کرد. تغییر ناگهانی ساختار سایت تاثیر شدیدی روی سئو سایت خواهد داشت و بهتر است این عملیات با احتیاط صورت پذیرد. اگر ساختار سایت شما ایدهآل نیست برای اصلاح ساختار از جابهجا کردن و تغییر آدرس صفحات پیش از بررسی همه جوانب یا دریافت مشاوره از یک مشاور سئو حرفهای کمک بگیرید. بهتر است قبل از تغییر ساختار از پیاده سازی درست ریدایرکتها و پیش نیازهای فنی اطمینان حاصل کنید. ما در گروه نردبان میتوانیم به شما در اصلاح ساختار سایتتان و سایر خدمات سئو و بهینه سازی سایت کمک کنیم.
تاثیر سئو بر رشد کسب و کار آنلاین
گوگل و ترب به وبسایتهای واکنشگرا ارزش بیشتری میدهند زیرا تجربه کاربری بهتری را فراهم میکنند. اگر کسبوکار و فروشگاهتان را دوست دارید و میخواهید به موفقیت برسید، بهتر است به نکات گفته شده توجه کنید. اگر سوال یا مشکلی در زمینه بهینهسازی سایتهای فروشگاهی دارید، کافی است در بخش دیدگاهها آن را مطرح کنید و منتظر پاسخ کارشناسان و متخصصان تیم ما باشید. وبسایتهای فروشگاهی؛ مستعد مشکلات تکنیکال بیشتری هستند و نیاز بیشتری به بهینه سازی تکنیکال دارند. در ادامه آموزش، به طور خلاصه توضیح میدهم که چه کارهایی باید انجام دهید. سئو داخلی که به آن سئو On-Page نیز میگویند، شامل اقداماتی است که میتوانید برای بهبود رتبهبندی وبسایت خود در نتایج جستوجو انجام دهید.
حتی اگر کمی دقت کرده باشید، فروشگاههای بزرگ و معتبر، برندهای معروف در سطح جهان، روی قسمت جستجوی داخلی به خوبی کار کردهاند. در واقع اگر کاربر بتواند خیلی سریع و راحت به محصول مورد نظر خود دسترسی پیدا کند، امکان خرید نیز افزایش پیدا میکند. حالا پیشنهاد میکنیم برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سئو و بهینهسازی سایتهای فروشگاهی، تا پایان این مقاله از وبلاگ ابزار وردپرس همراه ما باشید تا اطلاعات مفیدی در اختیار شما کاربران عزیز قرار دهیم.