آموزش دیجیتال مارکتینگ

طرز صحیح نوشتن صفحه درباره ما سایت ۵ نکته برای نوشتن صفحه درباره ما

برای نوشتن و ساخت صفحه درباره ما باید نکاتی را رعایت کنید که نقش مهمی در موفقیت سایت شما خواهد داشت. چه در حال نوشتن مقاله هستید، چه به فکر نوشتن صفحه درباره ما و چه حتی قصد تبلیغ نویسی برای محصول خودتان، باید بدانید که داستان همیشه معجزه میکند. یکشنبه‌ها قبل از شروع کار یک مقاله رایگان از لابراتوآر رسانه برای بهبود کسب و کار خود دریافت کنید. برای اطلاعات بیشتر ممکن است لازم باشد با چه کسی صحبت کنید؟ متخصصان و هر کسی که سابقه کار در شرکت شما را دارد و ممکن است بتواند به شما در پر کردن اطلاعات مورد نیاز کمک کند. با نمایش مسائل جالب درباره هر یک از کارکنان خود می توانید پروفایل های آنها را جذاب تر کنید  و چه بسا باعث شود این پروفایل ها مکانی برای شروع گفتگوهای کاری بشوند.

یکی از کارهایی که در صفحه درباره ما انجام می‌شود، گذاشتن عکس همکاران است که در واقع نوعی تمایز هم محسوب می‌شود. کسانی که در شرکت شما کار می‌کنند به همراه کاری که انجام می‌دهند، می‌توانند در این صفحه معرفی شوند. در واقع سعی در حفظ استایل کلی داشته اما عکس پرسنلی هم قرار داده نشود. در کنار عکس‌ها، وظایفی که پرسنل انجام می‌دهند هم مطرح می‌شوند. در واقع این کار مجموعه کارهایی که شرکت انجام می‌دهد را به مخاطب اطلاع رسانی می‌کند و در عین حال متمایز هم هست.

  • اگر خدمات و محصولات موجود در سایت فروشگاهی شما برای پوشش یک خلا در بازار ارائه شده و دارای مزیت رقابتی ویژه‌ای نسبت به سایر رقبا در بازار هستید، حتما به این نکته اشاره کنید.
  • در کنار همه ی موارد ذکر شده باید نکات شاخص شرکت، جوایز، نشانه های افتخار، نمونه کارهای مناسب، مشتریان شاخص، نمایشگاه های شرکت کرده، نام رئیس و کارمندان مهم شرکت و راه های ارتباط با آنها نیز نوشته شود.
  • معمولاً صفحه تماس با ما در فوتر یا در یک منو جداگانه قرار می‌گیرد تا به راحتی قابل دسترسی باشد.

خود من علاقه‌ی زیادی به داستان‌گونه‌نویسی در مقالات دارم، اما مشابه متن بالا، می‌تواند یک شروع عالی برای نوشتن شروع کسب و کارتان در صفحه‌ی درباره ما باشد. دقت کنید که قرار نیست صفحه درباره ما سایت شما صرفا از محتوای متنی و چند عکس ساخته شده باشد. خودتان به خوبی میدانید که مخاطب امروزی حوصله زیادی برای مطالعه، آن هم در سطح وب ندارد.

در هر دو صورت، داستان شما بایستی پروسه ی تغییرات بیزینس تان را از ابتدا تاکنون بیان کند، این داستان بایستی به قدری جذاب و پرهیجان بیان شود که کاربر تمایل داشته باشد تا انتها آن را مطالعه کند. درباره شفافیت و گزیده گویی گفتیم حالا کمی هم از زیبا نویسی هدفدار در محتوا نویسی صفحه درباره ما بگوییم. اهمیت محتوا نویسی متقاعد کننده ای که باید در این بخش انجام شود خیلی خیلی نقش مهمی در نشان دادن تصویر برند شما برای مخاطبانتان دارد. در ویدیو زیر هم به بررسی صفحه درباره ی ما آکادمی فرین پرداختیم و نکاتی را در رابطه با نوشتن صفحه درباره ما بیان کردیم. زمانی که داستان برند MAILCHIMP را در صفحه درباره ما آنها میخوانم، تصور میکنم که بیشتر با یک خانواده روبرو شده ام تا یک مجموعه کاری.

جوایز، نظرات و توصیفات افراد و مطبوعات

این مزیت همان توضیحات جامع و کاملی است که درباره هر محصول دارد و باعث شده این سایت به عنوان یک مرجع تخصصی مقایسه محصولات شناخته شوند. با توجه به نقشی که این صفحه ایفا میکند، باید برای نوشتنش زمان بیشتری گذاشت چرا که سئو یک پروسه ادامه داره، خلاقیت بیشتری به خرج داد و البته نکات مهمی را هم رعایت کرد. برخلاف تصور اغلب وبمستران تازه کار، صفحات درباره ما اهمیت زیادی در موفقیت یک وب سایت دارند.

هدف اصلی از ایجاد صفحه “درباره ما” این است که به مخاطب نشان دهیم که کسب‌وکار ما فقط یک مجموعه تجاری نیست، بلکه یک موجود زنده با ارزش‌ها، اهداف و داستانی خاص است. این صفحه باید به مخاطب کمک کند تا با برند ما ارتباط عاطفی برقرار کند و به ما اعتماد کند. این صفحه جایی است که شما می‌توانید شخصیت برند خود را نشان دهید و با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. اگر کسب و کارتان شما مشتریان مهمی دارد، می‌توانید در صفحه درباره ما در سایت‌تان، آن‌ها را معرفی کنید. بسیاری از صفحات درباره‌ی ما را که می‌بینم، این مورد مشاهده می‌شود.

به مقاله ی امروز لایوگالری خوش آمدید!

صفحه درباره ما در کنار صفحه تماس با ما و صفحه اصلی سایت جزو مهمترین صفحات سایت هستند. صفحه درباره مای سایت برند شما را معرفی می‌کند و به ایجاد اعتماد بین شما و کاربر کمک خواهد کرد. ایجاد اعتماد بین کاربر و برند امری ضروری در تبدیل مخاطب به مشتری است. متن درباره ما شرکت فقط شامل چند پاراگراف راجع به شرکت و نحوه تشکیل و یا اهداف و تاریخچه شرکت نیست. در کنار همه ی موارد ذکر شده باید نکات شاخص شرکت، جوایز، نشانه های افتخار، نمونه کارهای مناسب، مشتریان شاخص، نمایشگاه های شرکت کرده، نام رئیس و کارمندان مهم شرکت و راه های ارتباط با آنها نیز نوشته شود.

به این فکر کنید که مزیت رقابتی شما در مقایسه با سایر کسانی که در این حوزه فعالیت میکنند چیست و در این صفحه علاوه بر معرفی شرکت، اهداف و چشم انداز خود را برای مخاطبین روشن کنید. در صفحه درباره ما سایت clio به خوبی از عناصر انسانی استفاده شده است. علیرغم این که این سایت در زمینه خدمات حقوقی فعالیت دارد، متن استفاده شده بسیار خوب و تاثیرگذار است. همچنین استفاده از تصاویر یک رویداد واقعی به جای استفاده از تصاویر استوک اقدام مثبتی است. درباره اینکه صفحه درباره ما سایت خودمان را به عنوان یک نمونه خوب از صفحه درباره ما معرفی کنیم تردید داشتیم. با این حال توجه شما را به چند نکته درباره صفحه درباره ما خودمان جلب می‌کنیم.

در این زمان است که صفحه «درباره ما» به کار شما می آید و مشتری به جواب سوالهایش دست پیدا خواهد کرد. به این ترتیب، اگر شما در توضیح آن مطالب خوبی ننویسید، احتمالا مشتری سایت شما را ترک کرده و فروش شما دوام زیادی نخواهد داشت. وجود «صفحه درباره ما» در سایت اهمیت زیادی دارد؛ چون به کسانی که به سایت شما رجوع می کنند، توضیح می دهد که شما چه کسانی هستید؟ چه کسب و کاری دارید؟ و هدفی که در راه اندازی کسب و کار دارید چیست. ChatGPT یکی از ابزارهایی است که در نوشتن متن صفحه درباره ما سایت خیلی به شما کمک می‌کند.

تولید محتوا صوتی (پادکست)

ایجاد صفحه

همچنین در مورد اولویت ها و ارزش های کاری خود حرف بزنید، اینکه رضایت مشتری شما اولویت برتر شماست، حتما به آن اشاره کنید. فقط فراموش نکنید که ادبیات نوشتاری درست و صحیح همراه با خلاقیت نقش بسزایی در این صفحه دارد. افراد به دلایل مختلفی به سایت شما وارد میشوند و وظیفه شما شناسایی نیاز و هدف آنهاست.

بسیاری از شرکت های بزرگ و موفق به سوالاتی که در ذهن مشتریان پیش می آید توجه کرده و یک رابطه دوطرفه بین مشتری و شرکت برقرار می‌شود. صفحه درباره ما می تواند اولین گام برای رسیدن به این هدف باشد. در ادامه مقاله در مورد اهمیت صفحه درباره ما و نکاتی که باید در این صفحه رعایت شود را توضیح می دهیم. بسیاری از افراد و حتی خود ما وقتی به دنبال محصول یا خدمت هستیم، برای خرید آن به وب سایت رجوع کرده و پس از جستجوی زیاد در سایت های مختلف کالا یا محصولات خود را می خریم و اصلا به صفحه «درباره ما» توجه نمی کنیم. بعضی از افراد، در وب‌سایت خود برای توضیح دادن به سوالات بالا از مطالب بسیار طولانی و یا برعکس مطالب بسیار کوتاه و ناقص استفاده می کنند، که این کار باعث از بین رفتن اعتبار شرکت خواهد شد. بنابراین تصمیم گرفتیم، که در این مقاله به سوالی که تحت عنوان چگونه یک صفحه درباره ما بنویسیم؟ وجود دارد پاسخ داده و به نمونه‌هایی از صفحه درباره ما اشاره کنیم.

اما در اینجا، منظورم این است که سعی کنید از تصاویری استفاده کنید که مرتبط با توضیحات‌تان باشد. یعنی حتی اگر از عکس خودتان استفاده می‌کنید، باز هم می‌توانید از تصاویر مرتبط با توضیحاتی که می‌نویسید استفاده کنید. مثلاً می‌توانید از وکتورهای آماده استفاده کنید که می‌تواند صفحه درباره ما در سایت شما را از لحاظ گرافیکی زیباتر کند. همچنین ویدیو هم تأثیر خیلی زیادی رو بهتر شدن این صفحه دارد. گلفروشی آقا رضا در  میان هم صنف ها و هم محلی هایش خاص و مشهور بود. به مرور او گل فروشی بزرگ دیگری در شمال شهر باز کرد و با دیدن نقش اینترنت به فکر افتاد که کسب وکارش را اینترنتی بکند.

به عنوان مثال، توضیح دهید که چرا مردم باید شما را انتخاب کنند. شما یا محصولتان چه فوایدی می تواند داشته باشد؟ اگر می توانید، آن مزایا را کم تر کنید. گفتن این که محصول شما ۱۸٪ بهره وری را افزایش می دهد، بسیار قانع کننده تر از این است که صرفاً بگویید این باعث بهبود ۱۰۰ درصدی بهره وری می شود. چگونه زندگی آن ها را آسان تر و بهتر می کنید؟ درباره توانایی های خود صحبت کنید و صادق باشید. مصاحبه هایی را با ذینفعان داخلی تنظیم کنید که ممکن است بتوانند کمک کنند.

در این مقاله قصد دارم به شما نحوه نوشتن یک صفحه درباره ما به کمک ۱۰ نکته را آموزش دهم. علاوه بر آن، پس از ارائه نکات آموزشی به سراغ بررسی چند صفحه درباره ما برتر در سطح وب میرویم تا به خوبی با نکات گفته شده آشنا شوید. سینا عباسی، مدیر سئو ژاکت، بیش از ۷ ساله که به‌صورت تخصصی در حوزه سئو فعالیت می‌کند.

اظهارات افراد دیگر بهتر از ادعاهای جسورانه است!

می توانید این طرز نوشتن صفحه درباره ما را به عنوان یک نمونه مناسب برای سایت های کوچک مثال زد. جالب است بدانید که طراحی صفحه درباره ما به عنوان یکی از صفحات ارزشمند در وبسایت ها به سادگی نادیده گرفته می شود. فکر می‌کنم به اندازه کافی در مورد اهمیت صفحه درباره ما نوشته‌ام. این صفحه، می‌تواند باعث شود که در نهایت، یک فرد از شما خرید کند یا خیر.

اهمیت صفحه درباره ما

شما تعجب خواهید کرد اگر بدانید که برخی از مشتریان پس از دانستن محل کار شما چقدر احساس بهتری دارند. با ذکر جایی که در آن هستید، می توانید با مردم آن منطقه بیشتر ارتباط برقرار کنید. صفحه درباره مای سایت شما نباید دقیقا مشابه صفحه سایت دیگری باشد. شما می توانید هر چه می خواهید را در این صفحه به نمایش بگذارید.

نکته مهم در طراحی صفحه درباره ما

یک پیشنهاد مؤثر دیگر تهیه یک ویدئو و آپلود آن در صفحه درباره ما سایت‌تان است. چه ویدئویی؟ مثلا یک ویدئوی کوتاه از معرفی کسب و کار خود، از بخش‌های مختلف شرکت یا اینکه از مشتریان خود تهیه کنید و آن را در سایت قرار دهید. دربارۀ تاثیر ویدیو مارکتینگ دیگر خودتان نتیجه فوق‌العاده آن را می‌دانید. اگر باورتان نمی‌شود مقالۀ «با ویدیو مارکتینگ فروش خود را به اوج برسانید» را مطالعه کنید. طراحی مینیمال در کنار وجود المان‌های ضروری این صفحه را برای خودمان بسیار دلنشین کرده است. وجود یک بخش «کال تو اکشن» در انتهای صفحه موردی است که در سایر نمونه‌های معرفی شده مشاهده نکردیم.

داستان سرایی برند به شما امکان می دهد از طریق ارزش های مشترک با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. این نیز یکی از قدرتمندترین روش ها برای دمیدن روح در برند شما است. بنابراین در مورد برند و ایده های پشت آن صادق و واقعی باشید. مهم نیست که چقدر وسوسه انگیز باشد، داستانی را با بیش از ۲۰۰۰ کلمه ننویسید زیرا بعید است مشتری آن را بخواند. به زبان ساده، این صفحه ای در وب سایت شما است و توضیح می دهد تجارت شما درباره ی چیست. هرچند که این صفحات کوتاه هستند و ممکن است فکر کنید محتوای خاصی ندارند اما اگر اصولی پیش بروید خواهید دید آن ها به یک عنصر اساسی در بیان داستان شرکت شما تبدیل می شوند.

قبل از اینکه دست به قلم شوید، تمامی مدارکی که میتواند در صفحه درباره ما باعث جلب اعتماد مخاطبان شود را به آن اضافه کنید. اول از همه، اولویت با نمادهایی است که نشان دهنده اعتبار شما نزد سازمان های دولتی باشند. خیلی از وبمستران هنوز تفاوت صفحه درباره ما و تماس با ما را نمیدانند. اما ما باید به خوبی بدانیم که هدف کاربر از ورود به این صفحه نه دریافت اطلاعات تماس بلکه بررسی اعتبار ماست.

معمولا صفحه “درباره ما”ی وبسایت شما نقطه ورود مگ سئو بازدیدکنندگان تان نیست، اما می تواند محل خروج آنها از سایت شما باشد. امپریال برند در کنار شماست تا بهترین سایت و سئو و بهترین صفحات داخلی را در سایت خود طراحی و اجرا کنید. Think Crucial بازاری است که تقریباً هر آنچه را که در خانه نیاز دارید ولی نمی خواهید پول زیادی بابت آن خرج کنید، می فروشد.

برند خود را با دیگر محتوا ها لینک کنید

اشاره های مطبوعاتی، جوایز و سایر دستاوردها نمونه های متداولی برای نقاط عطف هستند که می توانند برای کمک به روایت داستان شما استفاده شوند. معرفی اعضای تیم شما در محتوای درباره ما به برقراری ارتباط بین شرکت شما و افراد کمک می کند. صفحه درباره ما می تواند فرصتی برای ساختن نام تجاری شخصی شما و به اشتراک گذاشتن این موضوع باشد که چگونه داستان و تجربه شما و شرکت شما را برای خدمت به بازار مناسب می کند. صفحه درباره ما می تواند از هر آنچه که احساس می کنید مهم ترین چیز برای برند شما است تشکیل شده باشد.

هدف و رسالت خود را به شکل واضح و شفاف بیان کنید این اهداف هم می تواند جزو سیاست های شرکت باشد هم می تواند به عنوان پرسنال برندینگ باشد. یکی از مواردی که توجه مخاطب شما را به شدت جلب می کند بیان دغدغه های اجتماعی تان است به عنوان مثال اگر از طرفداران محیط زیست هستید حتما در این صفحه بیان شود. جمله‌ی بالا، شروع واقعی کسب و کار خود ماست و همانطور که می‌بینید، داستان شروع فعالیت‌مان را به صورت صمیمی و جذاب توضیح دادم. بهتر است که داستان فعالیت کسب و کارتان را طوری بنویسید که مخاطب به آن جذب شود و آن را بخواند.

شاید در ابتدای کار به خوبی نتوانید در مورد مسیر طی شده کسب و کارتان توضیح دهید. اما منظور از داستان برند چیست؟ داستان و داستان گویی یک مبحث گسترده است که هر چه هم در موردش اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، عملکرد بهتری در آن خواهید داشت. اما به طور کلی و خلاصه شما باید توانایی نوشتن سرگذشت خودتان یا برند کسب و کارتان را داشته باشید.

چرا به صفحه درباره ما نیاز دارید؟

اضافه کردن تصاویر و ویدئو به جذابیت صفحه کمک می‌کند و مخاطب نخست آن‌ها را می‌بیند. این دیگر هنر شماست که چگونه محتوایی جذاب تولید کنید و توجه مخاطب را به سمت خود جلب کنید. صفحه درباره ما در سایت اتاقک از نظر وجود المان‌های ضروری نظیر اینکه این کسب و کار چه مشکلی از کاربر حل می‌کند و نگارش مختصر و مفید متن ماموریت ما یک نمونه مناسب است. همچنین وجود بخش‌هایی نظیر ارزش‌ها در کنار عکس‌هایی از تیم اجرایی مجموعه اتاقک و همچنین انتخاب ادبیات و لحن مناسب در نگارش متون، این صفحه را به یک نمونه خوب از صفحه درباره ما تبدیل کرده است. در بسیاری از مقالات نوشته شده درباره نحوه نوشتن متن صفحه درباره ما و معرفی بهترین صفحه درباره ما عموما نمونه‌های انگلیسی زبان ارائه شده است. در این قسمت ما تلاش کردیم با در نظر گرفتن مخاطب فارسی زبان، علاوه بر نمونه‌های انگلیسی، چند نمونه از بهترین صفحه‌های «درباره ما» که به نظرمان در وب فارسی جذاب هستند را معرفی کنیم.

از نظرسنجی و پرسشنامه برای جمع‌آوری اطلاعات درباره نیازها و خواسته‌های مخاطبان خود استفاده کنید. آیا شما هم ایده خاصی برای صفحه درباره ما در سایت خود بکار گرفته اید یا توجهی به آن داشته اید؟ تجربیات خود را با ما در میان بگذارید. در ادامه مقاله لیستی از بهترین و موفق‌ترین صفحات دربارۀ ما سایت‌های خارجی را می‌بینید. تا اینجا نکاتی که در صفحه درباره ما تاثیر مثبت می‌گذارد را با هم مرور کردیم.

گفتم که این صفحه می‌تواند نقش زیادی روی افزایش اعتماد مخاطبان کسب و کار شما داشته باشد. پس نیاز است که پس از مدتی، اطلاعات جدیدی را در آن قرار دهید. مثلاً اگر یک نفر به تیم‌تان اضافه می‌شود یا از آن کم می‌شود، لازم است که اطلاعات را ویرایش نمایید. اینکه در صفحه درباره ما در سایت‌تان چه لحنی استفاده کنید هم مهم است. به نظرم باید براساس نوع مخاطب این ادبیات و لحن نوشتن انتخاب شود. مثلاً اگر درصد بالایی از مخاطبان یک سایت و کسب و کار، افراد رده‌بالای سازمانی باشند، در این حالت استفاده از لحن صمیمی چندان پیشنهاد نمی‌شود.

صفحه درباره ما یا همان صفحه “About Us” یکی از صفحات مهم هر وب سایتی است. که اکثر وب سایت ها به آن توجه کافی نمی کنند و در واقع یکی از بی روح ترین صفحات هر وب سایت است. بیشتر وب سایت ها یا این صفحه را پر از مطالب طولانی و خسته کننده می کنند و یا به نوشتن یک نوشته ناقص و کوتاه بسنده می کنند. بی اهمیت بودن نسبت به همین صفحه باعث می شود تلاش های بازاریابی و سئو ما به نتیجه نرسد.

اما بعد از ۷ روز باید یک آدرس اختصاصی مانند myshop.ir برای سایت‌تون انتخاب کنین.

بهتر است در جای دیگری به مبالغه گویی و بازارگرمی درباره محصول یا سرویستان بپردازید. بهتر است اجازه دهید مخاطب در صفحه درباره ما به برند شما علاقمند شود و تمرکزش بر برند و آنچه برند را از سایرین متمایز می‌سازد باشد و نه محصول و یا سرویس شما. بهتر است ابتدا یک چک لیست از نکاتی که قصد دارید در صفحه درباره ما قرار دهید تهیه کنید. برای نوشتن متن بهتر است از یک نفر که قلم خوبی دارد کمک بگیرید. نکته آخر اینکه در هنگام نگارش باید لحن و ادبیاتی که انتخاب می‌کنید متناسب با هویت برندی باشد که در نظر دارید.

البته که به نظر من وجود چنین متن هایی به صورت به جا در سایت تاثیرات مناسبی روی وجهه کسب و کارها دارد. اما نکته مهم در نوشتن یک صفحه درباره ما، این است که باید لحن و ادبیات مخاطب را بشناسید. شاید نوشتن یک صفحه درباره ما به زبان طنز برای سایتی که در زمینه آموزش مدیران کسب و کار یا معلمان فعالیت میکند، ایده مناسبی نباشد. در مقابل مطمئنا نوشتن یک متن خشک و اداری برای سایتی که مخاطبان آن در رنج سنی ۱۷ تا ۲۵ سال هستند، انتخاب خوبی به نظر نمی آید. صفحه درباره ما یک صفحه برای جلب اعتماد مخاطبان است نه لزوما تبدیل مخاطب به خریدار محصول. اما در مقابل، شما میتوانید با خلاقیت، در همین صفحه مزیت های کسب و کارتان را به مخاطب نشان دهید.

طراحی جذاب صفحه درباره ما در سایت تخفیفان و تاکید بر این که این کسب و کار چه مشکلی از کاربر حل می‌کند در بالای صفحه اقدامی درست و بجا است. وجود بخش‌های شرکای تجاری و اهداف و ماموریت در کنار طراحی مناسب و نگارش متون مختصر و مفید، این صفحه را به یک صفحه درباره مای مناسب تبدیل کرده است. تنها ایرادی که به این صفحه وارد است استفاده بیش از حد از تصاویر وکتور در طراحی و عدم وجود تصویر واقعی تیم و پشت صحنه کسب و کار است. با قراردادن تصویر اعضای تیمتان یا بنیانگذاران شرکت می‌توانید توجه مخاطبان را جلب کنید. حداقل کاری که می‌توانید در صفحه درباره ما انجام دهید قراردادن یک عکس پرتره از کارمندان شرکت و نقشی است که هریک در حل مشکلات کاربران سایت دارند. اما اگر یک شرکت تک نفره هستید قرار دادن یک تصویر از خودتان به عنوان چهره کسب و کار کفایت می‌کند.

در صورت لزوم دستورتان را کاملتر کنید، به خاطر داشته باشید حتما لحن نوشته را بر اساس هویت برندتان اصلاح کنید. شاید زمان آن رسیده که نگاه ویژه ای به این صفحه کنید و به آن به عنوان یک صفحه ی ارزشمند در نزد مخاطب و جلب مشتری نگاه کنید. شاید بتوان گفت این صفحه بیشتر شبیه یک صفحه ی “درباره ی مشتریان” است تا “درباره ی ما”؛ در ویدئوی این صفحه مشتری نقش قهرمان داستانی را ایفا می کند که به جستجوی نیاز خود میپردازد. سعی کنید ساختار مطرح شده در بالا را رعایت کنید و داستان بیزینس خود را در صفحه ی درباره ی ما سایت تان بنویسید. اگر کسی بخواهد اطلاعاتی را در کوتاهترین زمان ممکن در رابطه با برند شما بدست آورد، صفحه ی درباره ی ما تنها صفحه ای است که به آن مراجعه می کند، پس نگارش یک صفحه ی درباره ما حرفه ای اهمیت فوق العاده ای دارد. مارکت ساز لایـو گالری | طراحی اپلیکیشن Android ، IOS و وب سایت ریسپانسیو.

گفتم که یکی از روش‌های جلب اعتماد، ایجاد صفحه‌ای به نام درباره ماست تا مخاطبان بتوانند با مراجعه به آن، در مورد شرکت، کسب و کار و تیم آن، اطلاعات کسب کنند. البته برای جلب اعتماد، پیشتر مقاله‌ای با عنوان افزایش اعتماد مخاطبان در سایت را منتشر کرده‌ایم که پیشنهاد می‌کنم این مقاله را نیز از دست ندهید. پس از آنکه مخاطب هدف خود را به خوبی شناختیم، نوبت به طراحی ساختار کلی صفحه “درباره ما” می‌رسد.

صفحه ی درباره ی ما به کدام بخش ها نیاز دارد؟ برخی از قطعات رایج شامل اهداف شما، شرح مختصر شرکت، تاریخچه شرکت و ارزش های اصلی آن است. اگر می توانید باید رسانه ها را در صفحه درباره ما قرار دهید تا تنوع بیشتری ایجاد کند و متن موجود در طراحی صفحه شما کسل کننده نشود. شما می توانید از عکس های با کیفیت بالا در پشت صحنه استفاده کنید تا بازدیدکنندگان نگاهی اجمالی به تجارت شما داشته باشند.

امروزه باید با زبان مردم با آن‌ها صحبت شود و ادبیات صفحه درباره ما واقعاً باید خودمانی باشد البته در حد و اندازه خودمانی بودن اختلافات زیادی وجود دارد. حتی در حوزه B2C هم امروز مهندسان و متخصصان در شرکت‌های مختلف افرادی با ادبیات عام هستند و به هیچ وجه از جملات از کلمات سنگین استفاده نمی‌کنند. در قسمت‌های بالا گفتم که سعی کنید حتماً در صفحه درباره من یا درباره ما، لینک‌های شبکه‌های اجتماعی را قرار دهید. مثلاً اگر صفحه‌ای را در فیس‌بوک یا حسابی را در توئیتر ساخته‌اید و در آن فعالیتی ندارید، بهتر است که لینک آن‌ها را قرار ندهید، چراکه احتمال کمی وجود دارد شخصی وارد آن‌ها شود و شما را دنبال کند. به جای آن سعی کنید تمرکزتان را روی شبکه‌های اجتماعی بگذارید که در آن‌ها فعال هستید. در مورد استفاده از تصویر تیمی که در قسمت‌های بالا توضیح دادم.

با خواندن این کتاب هر آنچه که برای راه اندازی کسب و کار اینستاگرامی باید بدانید را یکجا داشته باشید. در اینجا به موضوعات بامزه ای در صفحه اعضای گروه Wanelo توجه کنید؛ دینا پارچه های مکزیک و پرو، سوشی، لاما، پیلاتس و چیزهای غیرممکن را می پسندد. همچنین لطف کنید عنوان صفحه خود را “درباره…” یا هر چیز مشابه دیگری انتخاب نکنید.

در واقع با دیدن این timeline حس می‌کنید که بخشی از داستان شرکت هستید و تمامی وقایع و کارهایی که انجام شده را می بینید. در حالت کلی صفحه درباره ما این سایت، با لحن صمیمانه و صداقتی که دارد، باعث افزایش ترافیک کاربران در این سایت شده است. آنچه از این مقاله یاد می‌گیرید، این است که بدانید چگونه باید با کمک صفحه درباره ما، پاسخ قانع کننده ای به مشتریان خود بدهید. اقدام بعدی که کاربران باید در انتهای صفحه درباره ما و خواندن آن انجام دهند چیست؟ احتمالا دوست ندارید کاربران در انتهای صفحه دست روی دست بگذارند و هیچ اقدامی نکنند. می‌توانید از کاربران دعوت کنید یک فرم تماس را پر کنند، به فروشگاه شما سر بزنند و یا در خبرنامه عضو شوند. پایان صفحه درباره ما جایی است که کاربر فعال است و به برند شما علاقمند شده.

نوشتن محتوای صفحه درباره ما فقط با یک‌بار تمام نمی‌شود؛ بلکه شما باید همیشه این صفحه را بروز رسانی کنید. چون شرکت شما ابتدا یک استارتاپ کوچک بوده و کم کم رشد یافته و به شرکتی بزرگ‌تر تبدیل شده است. همچنین در این مدت احتمالا افراد جدیدی به شما اضافه شده یا اینکه کم شده است. یا اگر یک بخش دیگری در شرکت راه اندازی کرده‌اید باید در مورد آن مطالبی جدیدی بنویسید. قبلا بیشتر معاملات بین مشتریان و فروشنده به صورت حضوری و تماس از نزدیک انجام می شد؛ اما با پیشرفت تکنولوژی و همچنین روی کار آمدن اینترنت، روش‌های تازه‌ای برای کسب درآمد از اینترنت به‌وجود آمده است. پیشنهاد می‌کنیم برای پیدا کردن ایده‌های دیگر به‌جز وب‌سایت، مقالۀ «راه‌های طلایی برای رسیدن به درآمد اینترنتی» را حتما مطالعه کنید.

بطور حتم زمانی که شروع به کار میکنید، فکر می کنید که خیلی چیز زیادی برای گفتن و داستان پردازی در صفحه ی درباره ی ما خود ندارید. لحن نامه ساده، صمیمی می باشد و تنها از متن برای بیان داستان شرکت استفاده شده است. در این نمونه متن بصورت نامه ای به مشتریان، با فونت و سایز خاصی نگارش شده است؛ در این مثال از سایر رسانه ها استفاده نشده است اما همین فونت و تغییر سایز متن سبب تنوع در ارائه ی مطلب شده است.

اگر شما هم چیز بیشتری از مشاهده این صفحات یاد گرفتید یا اصلا نکاتی بلدید که من به آنها اشاره نکرده بودم، آن را در بخش نظرات برایمان بنویسید. اگر هم هنوز سوالی در مورد این مقاله در ذهن شما وجود دارد، آن را در بخش نظرات مطرح کنید. همینطور اگر در حیطه فعالیت خودتان اولین بوده اید، کارهای خاصی را انجام داده یا محصولات و خدماتتان افتخاراتی را کسب کرده اند، اشاره به آنها خالی از لطف نیست.

هنگام نوشتن صفحه درباره ما، تصور کنید چه کسی آن را می خواند. محتوای ترغیب کننده (مثلاً یک ویدیو، پیوند به پست های وبلاگ) را  در این صفحه بگنجانید. به طور خلاصه، صفحه درباره ما فضایی برای داستان بنیانگذاری شما، محلی برای نمایش دستاورد های شما و صفحه فروش است که پاسخگوی متداول ترین سوال مشتریان جدید در مورد تجارت شما است. صفحه درباره ما معمولاً در همه مشاغل مورد استفاده قرار می گیرد تا به مشتریان بینش بیشتری در مورد اینکه چه کسی با یک تجارت خاص درگیر است و دقیقاً چه کاری انجام می دهد، داشته باشد. تاریخچه یک تجارت معمولاً ارائه می شود و افراد و کارمندان معمولاً از طریق مقالات کوتاه و معمولاً همراه با عکس معرفی می شوند. شما با روایت داستان خود در زمینه ای که مزیتی را برای خوانندگانتان به ارمغان می آورد به این هدف خواهید رسید.

از نظرات مشتریان خود برای جلب اعتماد مخاطبان استفاده می‌کند. حتما باید در مورد هدف کلی شرکت و برتری محصولات آن نسبت به دیگر شرکت ها مطالب مفید و جذابی بنویسید. اگر از اهداف، مأموریت‌های اصلی و مزیت‌های خود چیزی نگویید مخاطب اعتماد لازم را به شما پیدا نمی‌کند و دلیل قانع کننده‌ای برای دنبال کردن شما نمی‌یابد.

باتری، فیلتر، جوهر و هر چیزی که یک فرد بزرگسال مسئولیت پذیر نیاز دارد.در حالی که کاری که Think Crucial انجام می دهد کار جدیدی نیست، این تیم در نشان دادن تفاوتشان خیلی عالی عمل می کند. هیچ چیز نمی تواند بر یادگیری از طریق نمونه های زندگی واقعی غلبه کند. پس بیایید نگاهی به برخی از بهترین صفحات درباره ی ما متعلق به برندهای تجارت الکترونیکی بیندازیم و ببینیم چرا خوب هستند. علاوه بر مواردی که گفته شد توجه به نکات زیر نیز می‌تواند در نوشتن یک صفحه درباره ما جذاب به شما کمک کند.

ویدیوهایی از مشتریان راضی، از پشت صحنه کسب و کار، افتخارات و… که همگی میتوانند در نهایت باعث جلب اعتماد مخاطب شوند. به سوالات متداولی که بیشتر اوقات می پرسند پاسخ دهید و از ادعاهای جسورانه ای که به نظر می رسد خیلی درست نیست، اجتناب کنید. هر زمان که حقایق و ارقام خاصی را برای حمایت از ادعاهای خود اضافه کنید، در ذهن بازدید کننده اعتبار کسب خواهید کرد.

اگر فروشگاهی آنلاین داشته باشید و اطلاعات‌تان را نیز در صفحه درباره ما قرار دهید، مطمئن باشید که می‌توانید فروش‌تان را افزایش دهید. چراکه درصدی از کاربران، قبل از تکمیل سفارش، از این صفحات بازدید می‌کنند تا اعتماد کنند و خرید را نهایی کنند. یکی از روش های جلب اعتماد مخاطب در سطح وب، نمایش پشت صحنه کسب و کار است. این موضوع علاوه بر جلب اعتماد باعث میشود مخاطبان با شما ارتباط احساسی بیشتری برقرار کنند. همانطور که مشاهده می کنید، داستان سرایی برند به شما این امکان را می دهد که از طریق ارزش های مشترک با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. این کار همچنین یکی از قدرتمندترین روش ها برای دمیدن روح زندگی به برندتان است.

به هر حال، اگر می خواهید یاد بگیرید که میانه سایت شما براساس رفتار کاربر کجا است، باید احتمالاً از ابزارهایی مثل هاتجر (Hotjar) استفاده کنید. فرم تماس باید ساده و کوتاه باشد و فقط شامل اطلاعات ضروری مانند نام، ایمیل و پیام باشد. معمولاً صفحه تماس با ما در فوتر یا در یک منو جداگانه قرار می‌گیرد تا به راحتی قابل دسترسی باشد. برای مثال می‌توانید از یک ستون برای متن و یک ستون برای تصاویر استفاده کنید. برای مثال اگر برند شما یک برند لوکس است، می‌توانید از رنگ‌های طلایی و مشکی استفاده کنید. برای مثال اگر شما یک فروشگاه آنلاین لباس می‌فروشید، می‌توانید از کلمات کلیدی مانند “خرید لباس آنلاین”، “لباس زنانه”، “لباس مردانه” و “مد” استفاده کنید.

همه بازاریابان دیجیتال می‌دانند که جلب توجه کاربر یک مشکل است و نگه داشتن مستمر توجه مشکلی دیگر. طراحی قسمت بالای صفحه باید به نحوی باشد که کاربر را به اسکرول کردن و مشاهده ادامه صفحه تشویق کند. صفحه «درباره ما»ی سایتتان را در دستگاه های مختلف بررسی و ارزیابی کنید و برای ابعاد مختلف صفحه نمایش برنامه داشته باشید. بازگویی داستان برند به شما امکان ایجاد ارتباط با مخاطب از طریق ارزش‌های مشترک را خواهد داد.

ایجاد صفحه

با مطالعه این مطلب شما نکات مهم در نوشتن و طراحی صفحه درباره ما برای سایت خود را خواهید آموخت و اطلاعات بیشتری درباره اهمیت صفحه درباره ما و نقشی که در ارائه تصویر و هویت برند و ایجاد اعتماد مشتری دارد را خواهید فهمید. ساختار شکنی موضوعی است که در بازاریابی بسیار مورد اهمیت است. به هر مطلب و مقاله ای در مورد بازاریابی مراجعه کنید، حتماً به این کلمه برخورد می‌کنید. صفحه درباره ما دقیقاً جایی است که می‌توان در آن تمایز خود را با رقبا نشان داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا