فاکتورهای رتبه بندی گوگل ۲۰۰ عامل در سال ۲۰۲۵
کاهش ناگهانی ترافیک ارگانیک می تواند نشانه ای از جریمه الگوریتمی باشد. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم. در دنیای واقعی گورخر راه راه به رنگ مشکی و سفید است و به همین سبب حشرات موذی و مگس ها و… را از خود دفع می کند در دنیای اینترنتی نیز به این دلیل این الگوریتم گورخر نامیده شده که کلاه برداران و فروشگاه های نامناسب و بی کیفیت را از گوگل دفع می کند. به این ترتیب و بنا بر اعلام دبیرخانه شورای ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن کریم، آغاز سیزدهمین دوره ارزیابی از اول خردادماه سال جاری خواهد بود و جزئیات ثبتنام و شرکت در آزمونها متعاقباً اعلام خواهد شد. از این تعداد، ۳۵ نفر در بخش قاریان و ۱۷ نفر در بخش مدرسان موفق به اخذ گواهینامه تخصصی در سطوح یک تا چهار شدند.
این فرآیند توسط رباتها یا خزندهها (که به آنها اسپایدر هم گفته میشود) انجام میشود. رباتها یا همان خزندهها به وبسایتها متصل میشوند و محتواهایی مانند متن، عکس، فیلم و فایلهای صوتی را کشف میکنند. برای این کار، ابتدا وبسرورهای میزبان وبسایتها را پیدا کرده، سپس به بررسی آنها میپردازند.
از تعریف Keyword Targeting گرفته تا دستهبندیهای مختلف کلمات کلیدی و انواع نیتهای جستوجو، همهی این موارد در کنار هم به شما کمک میکنند تا بهترین تصمیمات را برای انتخاب کلمات کلیدی اتخاذ کنید. به یاد داشته باشید که برای گرفتن بهترین نتیجه از این استراتژی، باید بهطور مداوم نتایج جستوجوی گوگل را بررسی کنید. با استفاده از ابزارهای موجود مانند Ahrefs، SEMrush و Google Keyword Planner، میتوانید به تحلیل دقیق کلمات کلیدی و رقبا بپردازید. در نهایت با ایجاد محتوای بهینه و هدفمند، بهترین نتایج را در جستوجوها به دست میآورید.
در اینجا اگر سیستمهای گوگل اعتمادی به کیفیت محتوا و صحت خبر نداشته باشند، نکات مفیدی درباره جستجو به کاربران ارائه میدهند. این رویکرد ارتباط مستقیمی با سواد رسانهای دارد و گوگل اخبار غیرقابل اعتماد را برچسبگذاری و از نشر دادههای نامعتبر جلوگیری میکند. سیستم رتبهبندی تطبیق عصبی، نوعی هوش مصنوعی است که گوگل از آن برای درک مفاهیم کلمات، جستجوها و صفحات وب استفاده میکند تا بتواند با تطبیق مفاهیم آنها با یکدیگر، نتایج طبیعی را رتبهبندی کند.
سئو فنی نیز مانند دو نوع دیگر، شامل فاکتورهای حیاتی است با این تفاوت که ابتدا نظریه های محبوب ربات های موتورهای جستجو را در چک لیست خود لحاظ میکند و تیک میزند و سپس به نیازهای کاربران هم رسیدگی میکند. بنابراین در مبحث سئو به صورت کلی هر فاکتوری را به صورت عمقی بسنجیم نهایتا به تامین نیازهای مخاطب خواهیم رسید. در مورد سئو تکنیکال وردپرس باید بگوییم خوشبختانه وردپرس برای اغلب نیازها، افزونه ارائه کرده است بنابراین در وبسایت های وردپرسی هم با تکیه به دانش سئو تکنیکال و هم به کمک افزونه های وردپرسی می توان مبحث سئو فنی یا تکنیکال را به بهترین شکل ممکن جلو برد. سئو تکنیکال دقیقاً همان مواردی را دربردارد که برای موتورهای جستجو پر اهمیت است و ما هم کل انتظارمان از سئو وبسایت، درک بهتر موتورهای جستجو از کلیت موضوعی وبسایت است. ساده ترین و سریع ترین راه برای بررسی رتبه برای یک کلمه کلیدی خاص، به سادگی باز کردن گوگل و بررسی SERP برای آن عبارت جستجو است. با این حال، درک این نکته مهم است که بررسی دستی رتبهبندی وبسایت نیز کم دقت ترین روشی است که میتوانید موقعیت خود را در جستجوی Google تعیین کنید.
درک سطح رقابت به شما کمک میکند انتخابهای بهتری برای کلمات کلیدی با رقابت کمتر و فرصت بیشتر داشته باشید. اگر یک کلمه کلیدی با رقابت کم پیدا کنید، شانس بیشتری برای رسیدن به رتبههای بالا دارید. هدفگذاری کلمات کلیدی یکی از مهمترین بخشهای سئو و بازاریابی محتوایی است. گوگل به مفهوم و ارتباط معنایی اهمیت میدهد، پس باید از کلمات کلیدی مرتبط (LSI keywords) در کنار کلمه کلیدی اصلی استفاده کنیم تا محتوای ما طبیعی، مفید و معتبر به نظر برسد. استفاده درست از کلمات کلیدی، علاوهبر افزایش افزایش بازدید سایت، بلکه نرخ تعامل کاربران و نرخ تبدیل (Conversion Rate) را هم بالا میبرند.
با اندازهگیری موقعیتهای رتبهبندی، صاحبان وبسایتها میتوانند عملکرد صفحات خود را تعیین کنند و تصمیم بگیرند که آیا باید آنها را بهبود ببخشند یا خیر. اگر برای محصول یا خدمات خود محتوای باکیفیت تولید کنید و از سئو بهطور هوشمندانه استفاده کنید، میتوانید در رتبهبندیهای بالاتر قرار بگیرید. در واقع برای قرار گرفتن در صدر فهرست رقبای خود، اجرای دقیق اصول سئو در تولید محتوای شما ضرورت دارد. آژانس دیجیتال مارکتینگ هویج با انجام خدمات سئو سایت به صورت اصولی و حرفه ای کمک میکند تا کسب و کار شما در نتایج جستجوی گوگل در صدر جدول باشد.
رتبه اول گوگل یا صفحه اول آن؛ کدام مهمتر است؟
فهرست مطالب
سپس داده های این جدول به شما کمک می کند تا تصمیم بگیرید که کدام صفحات باید بهتر بهینه شوند، کدام یک نیاز به به روز رسانی محتوا دارند، یا به سادگی یک نمای کلی از اینکه چگونه باید استراتژی سئوی خود را بهبود بخشید به شما ارائه می دهد. اگرچه GSC یک ابزار بسیار مفید (و رایگان) است، اما گاهی اوقات می تواند طاقت فرسا باشد – به خصوص برای مبتدیان کامل. علاوه بر آن، بررسی دستی SERP در مقیاس بزرگ برای ده ها کلمه کلیدی دشوار (یا حتی غیرممکن) است.
روش رتبه بندی گوگل گوگل چطور کار میکند؟
با توجه به نیاز روزافزون آموزش جامع و بروز سئو، دورههای متعددی در این زمینه ارائه شدهاند، اما انتخاب دورهای معتبر و باکیفیت، نیازمند دقت است. الگوریتم های اصلی مانند پاندا، پنگوئن، رنک برین، BERT و مرغ مگس خوار وجود دارند که هرکدام وظیفه ای خاص در رتبه بندی دارند. گوگل نیز درحال بهبود این الگوریتم ها و سیستم ها بررسی متون می باشد.همچنین الگوریتم عقاب بر روی شبکه های اجتماعی همچون فیسبوک ، توییتر و گوگل پلاس تاکید دارد و اگر وبسایتی در این شبکه های اجتماعی حضور موثر داشته باشد بر سئو آن حتما تاثیر گذار خواهد بود. موتور جستجوگر گوگل با استفاده از یادگیری ماشین و هوش مصنوعی متوجه می شود که شما در حال حاضر قصد خرید موبایل را دارید و باید به شما بهترین فروشگاه اینترنتی را که فروشنده دستگاه های دیجیتالی از جمله موبایل هست را برایتان نمایش دهد. حال در این مطلب قصد دارم شما را با الگوریتم دیگری از گوگل در این راستا آشنا کنم.الگوریتم کبوتر یکی از الگوریتم های گوگل است که در نتایج محلی موتورهای جستجو بسیار تاثیرگذار می باشد. الگوریتم فرد (Fred) گوگل چیست؟ الگوریتم فرد گوگل چگونه کار میکند؟ امروزه گسترش ارتباطات و فراگیرشدن دستگاه های دیجیتالی در میان اکثریت مردم سبب شده است تا آنها نیز به طرز چشمگیری به سمت این مسیر تکنولوژی وار حرکت کنند و کسب و کار خود را در این مسیر جریان دهند.
سئوی اینستاگرام چیست؟ آموزش تکنیکهای افزایش بازدید پیج اینستاگرام از گوگل
در این مقاله، نحوه عملکرد سرچ گوگل و مراحل ایندکس، کراول و رتبه بندی را به صورت کامل توضیح دادیم. با استفاده از ابزارهای مختلف و رعایت اصول بهینه سازی، می توانید محتوای وب سایت خود را بهبود بخشیده و رتبه بندی بهتری در نتایج جستجوی گوگل کسب کنید. خدمات طراحی سایت حرفه ای و افزایش رتبه سایت در گوگل با استفاده از گایدلاین های گوگل انجام می شود. ابزارهای زیادی برای بررسی رتبه وبسایتها در موتورهای جستجو طراحی شدهاند. ابزارهای تعیین رتبه سایت در گوگل نشان میدهند که کدامیک از کلمات کلیدی شما، چه جایگاهی را در صفحه نتایج جستجوها در گوگل کسب کردهاند.
۵.سیستم محتوای تازه (Freshness systems)
ارائه محتوای با کیفیت، بهبود تجربه کاربری، بهبود سرعت بارگذاری صفحه، ساخت لینک های با کیفیت، بهینه سازی سایت از نظر سئو تکنیکال و سئو داخلی و سئو خارجی. قبل از آنکه به سراغ توضیح مزایای هر یک مراحل سئویی برویم بهتر است با یک مثال با اهمیت سئو داخلی و خارجی آشنا شویم. بررسی رتبهبندی به شما نشان میدهد که صفحات شما در جستجوی Google چگونه عمل میکنند – به شما کمک میکند تا تصمیم بگیرید که روی کدام قسمتهای وبسایت خود تمرکز کنید. به عبارت دیگر – اگر می خواهید استراتژی سئوی خود را بهبود ببخشید، ابتدا باید بدانید که وب سایت شما در SERPs چگونه عمل می کند. با بررسی رتبه وب سایت خود، می توانید موقعیت خود را برای همه کلمات کلیدی مهم خود تعیین کنید و همچنین خود را با رقبای خود مقایسه کنید.
افزایش رتبه سایت هم یکی از دغدغههای امروز وبمستران است که برای شروع میتوانید به کمک ۲ ابزار رسمی یعنی گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس آمار سئو سایت خود را مشاهده کنید. بنابراین اگر بهدنبال راههایی برای ارتقا محتوای وبسایت و بهبود رتبه SEO خود هستید، دوره آموزشی تولید محتوا از سایت ژاکت آکادمی میتواند یک گزینه عالی باشد. این دوره به شما اصول و تکنیکهای تولید محتوا را آموزش میدهند که نه تنها در افزایش رتبه جستجویی کمک میکند، بلکه اعتبار صفحات سایت شما را افزایش میدهد. گوگل، بزرگترین موتور جستجوی جهان است و بیش از ۹۰ درصد از جستجوهای انجام شده در اینترنت را تحت کنترل دارد.
بازی فکری؛ اگه کارآگاه گجت و خانم مارپل گذاشتی جیبت گفتی زکی مجرم فراری رو پیدا کن
موتورهای جستجو مانند گوگل از الگوریتمهای پیچیدهای استفاده میکنند تا سایتها را بر اساس اهمیت و ارزش اطلاعاتی که ارائه میدهند، رتبهبندی کنند. این الگوریتمها تعداد زیادی فاکتور را در نظر میگیرند، از جمله کیفیت محتوا، سرعت بارگذاری صفحه، تعداد و کیفیت بکلینکها و بسیاری موارد دیگر. الگوریتم های سئو مجموعه ای از قواعد و سیستم های برنامه نویسی شده و هوشمند هستند که توسط موتور جستجوی گوگل طراحی شده اند تا محتوای باکیفیت تر را به کاربران نمایش دهند. این الگوریتم ها به طور مداوم به روزرسانی می شوند و به نحوه نوشتن، ساختار، سرعت، موبایل دوستی و صدها فاکتور دیگر در سایت ها توجه دارند. بسته به هدف جستوجوکننده (Search Intent) و استراتژی کیورد تارگتینگ در سئو (SEO keyword targeting)، هر نوع کلمه کلیدی میتواند ترافیک متفاوتی جذب کند. درک این دستهبندیها به شما کمک میکند تا درستترین انتخاب را برای محتوای خود داشته و در نتایج گوگل، بهتر دیده شوید.
این الگوریتم، اولین بار در سال ۱۹۹۶ توسط لری پیج و سرگی برین، مؤسسان گوگل، توسعه یافت. اصلیترین مفهوم این الگوریتم، رتبهبندی صفحات وب بر اساس تعداد و کیفیت لینکهای ورودی به هر صفحه بود. با این الگوریتم، گوگل تلاش میکند تا ارزش و اهمیت هر صفحه وب را ارزیابی کرده و بر اساس آن، رتبهبندی مناسبی را به صفحات مورد نظر اختصاص دهد. الگوریتم پیج رنک بر اساس مفهوم “ارزش لینک” عمل میکند، که به معنای این است که لینکهای ورودی از صفحات دیگر، بهعنوان نشانگری از ارزش و اهمیت آن صفحه مورد ارزیابی قرار میگیرند. به صاحبان وبسایتها توصیه میشود که به بهبود لینکهای ورودی و فعالیتهای سئو بپردازند تا به بهبود کیفیت و رتبهبندی صفحات خود دست یابند. هر چند که الگوریتم پیج رنک هنوز یکی از اصولیترین الگوریتمهای گوگل است، اما تغییرات و بهروزرسانیهای مداوم در این الگوریتم و دیگر عوامل رتبهبندی، نشان میدهد که گوگل در حال بهبود و تغییر الگوریتمهای خود است.
چرا رتبه سایت در گوگل مهم است؟
در نتیجه در کمترین زمان ممکن، به رتبههای بالای نتایج جستجوی گوگل دست پیدا کنید. این الگوریتمها در واقع سیاستها و خط مشیهای کلی موتور جستجوی گوگل را برای دستیابی وبسایتها به رتبههای برتر نتایج جستجوی کلیدواژهها بیان میکنند و ریز جزئیات اینکه گوگل چگونه رتبه بندی وبسایتها را انجام میدهد، کاملاً محرمانه است. همچنین باید توجه داشته باشید که این الگوریتمها و خطمشیهای گوگل دائماً در طول زمان تغییر میکنند، بنابراین توصیه میکنیم که همواره آخرین منابع را برای بهروزترین اطلاعات بررسی کنید.
سیستم امنیت سایت (Secure sites system)
۵- در برگه Queries بر روی بخش Impressions و Position کلیک کنید و یک بازه زمانی مثلا ۳ ماهه را انتخاب نمایید. در مهویژن این امکان را برای شما فراهم آوردیم که برای پشتیبانی سایت و یا مشاوره سئو با کارشناسان مجرب در تماس باشید و بهترین توصیههای ممکن را دریافت کنید. با دنبال کردن صفحه رسمی راهدیجیتال در شبکههای اجتماعی محتوای خاص و بیشتری نیز دریافت خواهید کرد.
این دوره با تمرکز بر سرفصلهای مهم تولید محتوای اصولی و مناسب، به شما کلیدهای موفقیت در این عرصه را آموزش میدهد. گوگل محتوای سایت را بررسی میکند تا اطلاعاتی در مورد موقعیت مکانی سایت پیدا کند. استفاده از ابزار تعیین رتبه ماز رایگان نیست، اما میتوان امکانات آن را برای ۳۰ روز امتحان به طور رایگان امتحان کرد. تحلیل سایتهای رقیب میتواند دیدگاه دقیقی در مورد کلمات کلیدی ارزشمند و استراتژیهای موفق به شما دهد. البته فیلتر نشدن آنها درکمپینهای تبلیغاتی، باعث افزایش هزینههای غیرضروری میشود. به عنوان مثال خرید گوشی آیفون ۱۴، ویژگیهای لپتاپ Dell XPS 15 و تخفیفهای دیجیکالا جزو این دسته قرار میگیرند.
در نتیجه، حفظ یک رویکرد جامع به سئو که بر جنبه های مختلف کیفیت وب سایت، تجربه کاربر و ارتباط تمرکز دارد، برای موفقیت بلندمدت در رتبه بندی جستجو بسیار مهم است. سیستم تجزیهوتحلیل لینکها (Link analysis systems) و سیستم اصلی پیجرنک (PageRank) جزو سیستمهای رتبهبندی مهم و نتایج جستجوی گوگل هستند. این سیستمها بهعنوان راهی برای تعیین اینکه چه صفحاتی به یک موضوع مرتبط هستند و کدام یک ممکن است در پاسخ به جستجو مفیدتر باشند، استفاده میشوند. پیجرنک یکی از سیستمهای اصلی رتبهبندی به شمار میرود که از اولین روزهای راهاندازی جستجوی گوگل وجود داشته و تاکنون تغییرات زیادی کرده است. واژه ی Rank در زبان فارسی به معنی رتبه بندی و Brain نیز به معنی مغز می باشد اما اگر بخواهیم به درستی این واژه را برای شما به فارسی ترجمه کنیم باید بگوییم که به معنی رتبه بندی براساس عقل و منطق می باشد.
پیدا کردن رتبه سایت در گوگل یکی از اصلی ترین کارهایی خواهد بود که از مدتی کار کردن بر روی سئو سایت باید به فکر آن باشید. راه های زیادی هست که می توانید به وسیله آنها رتبه کلمات کلیدی موردنظر خود را پیدا کنید. بطور مثال بصورت دستی در گوگل جستجو کنید و یا از افزونه هایی که برای این منظور طراحی شده اند، استفاده نمایید. زمان مورد نیاز برای افزایش رتبه سایت در گوگل، بستگی به میزان رقابت کلمه کلیدی مورد نظر و همچنین اعتبار سایت شما دارد. برای بدست آوردن رتبه سایت در گوگل، باید کلمه کلیدی مورد نظر خود را به وسیله مرورگری که در اکانت جیمیل لاگین نباشد و از طریق IP های مختلف در گوگل سرچ کنید تا رتبه سایت خود را در نتایج حالت های مختلف مشاهده کنید.
این کمک می کند تا استراتژی سئوی آینده خود را برای بهینه سازی محتوای خود و افزایش رتبه کلمات کلیدی خود آگاه کنید. به علاوه، با بررسی رتبه بندی موتور جستجو، محتوایی را که نیاز به بهینه سازی دارد، اولویت بندی می کنید. بهتر است تلاشهای سئوی خود را برای مقالاتی که رتبههای برتر را از دست میدهند، به جای تلاش برای بالا بردن یک مقاله رتبه پانزدهم در رتبهها، افزایش دهید. شرکت دارکوب با بیش از ۲۰ سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات دیجیتال مارکتینگ و خدمات طراحی وب سایت فعالیت دارد. همانطور که میدانید، توجه به تجربه کاربری از نکات کلیدی برای موفقیت در سئو است. در حال حاضر، کاربران بسیار زیادی از موبایل برای دسترسی به وبسایتها استفاده میکنند و به همین دلیل، بهینهسازی وبسایت برای موبایل و «واکنشگرا یا ریسپانسیو» (Responsive) بودن صفحات را از معیارهای مهم برای تعیین رتبه سایت در گوگل است.
چرا کیورد تارگتینگ مهم است؟
همچنین پیدا کردن رتبه سایت تان در گوگل به شما کمک می کند تا بدانید چه استراتژی باید برای سایت تان پیاده کنید. اگر رتبه سایت شما در گوگل آنطور که میخواهید نبود، آنوقت خواهید توانست برنامه ریزی درستی برای سئو سایت خود انجام دهید. میزان رقابت در هر کلمه کلیدی (Keyword Difficulty) با میزان رقابت در کلمات کلیدی دیگر تفاوت دارد. ممکن است کسب رتبه ۱۰ در یک کلیدواژه از کسب رتبه ۱ در یک کلیدواژه دیگر به مراتب سخت تر باشد.
ایندکس کردن به فرآیند سازماندهی و ذخیره اطلاعاتی که توسط رباتها کشف شدهاند، اشاره دارد. در این مرحله، اطلاعات به دست آمده مرتب و آماده میشوند تا بعداً توسط الگوریتمهای مختلف بررسی و رتبهبندی شوند. کراول، به معنای جستجو و بازدید خودکار ربات های گوگل از صفحات وب است. این فرآیند برای جمع آوری اطلاعات و به روز رسانی دیتابیس گوگل انجام می شود. گوگل خود تلاش میکند تمام صفحات یک سایت را پیدا کند اما راحتتر آنکه صاحب یک وب سایت نقشه سایت بسازد و آن را به گوگل معرفی کند. البته روشهای دیگری مثل سرویسهای پینگ هم میتوانند انتشار یا به روز رسانی یک نوشته را به گوگل اطلاع دهند.
با استفاده از این ابزار میتوان اطلاعات زیادی درباره عملکرد وبسایت، از جمله عملکرد صفحههای فرود، سرعت بارگذاری وبسایت و مشکلات احتمالی در زمینه سئو را بهدست آورد. با ابزار Ahrefs Ranking Checker میتوانید ارتقای رتبه سایت خود در طول زمان را به شکل نمودارهای مختلف با فیلترهای متفاوت مشاهده کنید. همچنین، اگر قابلیت ارسال ایمیل خودکار این ابزار را فعال کنید، بدون وارد شدن به داشبورد میتوانید گزارشهای خودکار مرتبط با تعیین رتبه سایت خود در گوگل را به طور منظم دریافت کنید.
متن با کیفیتی که به خوبی فرمت بندی نشود، تجربه کاربری خوبی برای مخاطب ایجاد نمی کند و به همین دلیل گوگل تمایلی برای نمایش آن در رتبه های بالای نتایج جستجو ندارد. اگر با سئو آشنا باشید حتما می دانید که عوامل و فاکتورهای رتبه بندی گوگل بسیار زیاد و متنوع است. اما این عوامل رتبه بندی گوگل چه هستند و چگونه بر تلاش های ما و شما برای بالا آوردن سایتمون با کلمات کلیدی مرتبط تاثیر می گذارند.
افراد فعال در شبکه های اجتماعی، مطالبی که علاقه داشته باشند را با دیگران به اشتراک می گذارند. بنابراین به روز رسانی صفحات شبکه های اجتماعی از اهمیت زیادی برخوردار است. گوگل برای رتبه بندی سایت ها از الگوریتم های خاصی استفاده می کند و امروز میخواهیم لیست الگوریتم های گوگل برای رتبه بندی وب سایت ها را در این مقاله بررسی کنیم. هر کدام از این الگوریتم های رتبه بندی گوگل برای خودشان عملکرد ویژه ای دارند.
در واقع این الگوریتم را میتوان مشابه الگوریتم مرغ مگس خوار دانست با این تفاوت که مدت زمان ماندن کاربر در صفحه و رفت و برگشتهای کاربران را نیز برسی میکند. سئو داخلی یا on page seo به مجموعه فرآیندها و روش های بهینه سازی وب سایت گفته می شود که در صفحات یک وب سایت انجام می شود. بهینه سازی سئو داخلی بر اساس محتوای وب سایت، ساختار صفحه، کلمات کلیدی، عناوین، توضیحات متا و سایر عناصر داخلی وب سایت است. سئوی داخلی برای بهبود تعامل کاربران و بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو مفید است.
در صورت وجود هر گونه اشکال، راه حل های رفع آن را نیز توضیح خواهیم داد. ایندکس کردن مانند ایجاد یک کتابخانه بزرگ است که در آن تمام وبسایتها به طور منظم ذخیره میشوند. برای اینکه یک وبسایت در نتایج جستجو نمایش داده شود، باید ایندکس شده باشد.
یادگیری سئو خود را افزایش دهید و روی تحقیقات کلمات کلیدی کار کنید، افزایش سئو سایت همینطور اتفاق نمیافتد. اول تعریف سئو را خوب حفظ کنید و موتور جستجوی گوگل چطور کار میکند؟ بعد از خواندن درسهای سئو باید آموزش سرچ کنسول و آموزش آنالیتیکس را مشاهده کنید. ایجاد بک لینک یا لینک سازی خارجی یکی از مؤلفههای مهم در بهینه سازی سایتها برای موتورهای جستجو محسوب میشود. برای این کار، ابتدا باید با استفاده از ابزارهایی مثل Ahrefs، وبسایتها و صفحات مرتبط و معتبری که پتانسیل لینکدهی دارند را شناسایی کرد.
اگرچه GSC به کمی دانش و تجربه نیاز دارد، اما در مورد رتبه بندی وب سایت بسیار ساده است. افزایش رتبه سایت و کسب درآمد بیشتر از طریق کسب رتبه های برتر در نتایج جستجوی گوگل، بسیار هیجان انگیز و جذاب است. دقیقاً به همین دلیل، رقابت در صدر نتایج گوگل بسیار شدید است و سبقت گرفتن از رقبا و بالا بردن رتبه سایت در گوگل، کار دشواری است که نیازمند مطالعه و تلاش و صبوری طولانی مدت است. مهم است که بدانیم الگوریتم های گوگل پیچیده و پویا هستند و اهمیت نسبی این عوامل می تواند در طول زمان تغییر کند. گوگل اغلب الگوریتم های خود را برای بهبود کیفیت نتایج جستجو و انطباق با تغییر رفتارها و انتظارات کاربران به روز می کند.
کلیدواژههای محلی در دستهبندی کلمات کلیدی کم جستوجو قرار میگیرند. تمرکز آنها روی یک منطقه خاص، رقابت کمتری را در مقایسه با کلمات عمومی ایجاد میکند. این نوع کلمات به طور معمول بیشترین حجم جستوجو را دارند؛ زیرا کاربران زیادی آنها را سرچ میکنند. چرا؟ چون همه برندهای بزرگ فروش کفش روی این واژه سرمایهگذاری کردهاند. حتماً در نظر داشته باشید که تمام ریدایرکت های وبسایت شما به درستی انجام شود .
از این بخش برای اطلاع از موقعیت های جستجو و توزیع رتبه خود، رتبه بندی صفحات برای عبارات جستجوی انتخابی شما و همچنین گزارش مفصلی از تغییرات رتبه بندی SEO در طول زمان استفاده کنید. شما همچنین می توانید کلمات کلیدی را در چندین موتور جستجوی مختلف، نه فقط گوگل، ردیابی کنید. بنابراین باید به عنوان یک صاحب سایت یا سئوکاری که پروژه ای را در دست دارد، همیشه بر اساس کلمات کلیدی که تعیین کرده اید، بسنجید که رتبه سایت در گوگل در چه وضعیتی قرار دارد؟ آیا وضعیت بهتری پیدا کرده است و یا غیره و بر اساس آن استراتژی موردنظر برای سایت را ارائه دهید. واقعیت این است که هیچ نرم افزاری نمی تواند رتبه سایت شما را در گوگل بالا ببرد. اما نرم افزارهایی وجود دارند که می توانند به عنوان یک ابزار، به آنالیز وضعیت سئو سایت شما و همچنین ارائه اطلاعاتی درباره کلمات کلیدی کاربران و رقبا، به شما کمک کنند.
الگوریتم پنگوئن یکی از مهمترین الگوریتمهای جستجوی گوگل برای تشخیص و ارزیابی کیفیت لینکها و تأثیر آنها بر رتبهبندی سایتها است. هدف اصلی الگوریتم پنگوئن، تحریم و مجازات وبسایتهایی است که از روشهای نامناسب سئو برای بهبود رتبهبندی استفاده میکنند، مانند خرید لینک یا ایجاد لینکهای غیرمعتبر. این الگوریتم همچنین به تأکید بر اهمیت ساخت لینکهای با کیفیت میپردازد و به کاهش ارزش لینکهای نامعتبر و مغایر با اصول سئو توجه دارد.
این کلمات برای سایتهای محلی، فروشگاههای فیزیکی، شرکتهای خدماتی و کسبوکارهای کوچک فوقالعادهاند. گوگل به طور معمول، نقشه و نتایج محلی را برای این جستوجوها نمایش میدهد. با این وجود، بهینهسازی و توجه به کلمات کلیدی مترادف، میتواند باعث افزایش تماسها و مراجعه حضوری شود.
گوگل اکنون قصد دارد درباره تفاوت بین «سیستم جدید رتبهبندی» و «آپدیت جدید» شفافسازی کند. به همین دلیل، این رویکرد را در سند راهنمای سیستمهای رتبهبندی هم به کار گرفته است. «Web CEO» یکی دیگر از وبسایتهای ارائهکننده ابزار تعیین رتبه و ارزیابی عملکرد سایت است.
برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص انواع تگ های h، پیشنهاد میکنیم آموزش استفاده صحیح از تگ های هدینگ در وردپرس را مطالعه کنید. سئو تکنیکال چیست و چگونه باید سئو فنی سایت را تقویت کرد؟ اینها سوالاتی است که برای هر کسی که در حال آموزش سئو و یا تولید محتوا به صورت اصولی است پیش می آید. سئو تکنیکال Technical SEO درواقع یکی از ۳ رکن اصلی سئو است که نقاط مشترکی با دو اصل دیگر سئو، یعنی سئو داخلی و سئو خارجی دارد و نمیتوان سئو تکنیکال را نایده گرفت چرا که سئو اصولی سایت به هر ۳ ضلع این مثلث وابسته است و بدون وجود حتی یک ضلع، این مثلث از هم پاشیده می شود. اگر به بخش Position Difference در این صفحه نگاه کنید می توانید ببینید که بیشترین افزایش رتبه یا کاهش رتبه کلمات کلیدی صفحات شما مربوط به کدام بخش های بوده اند. ۴- سپس صفحه موردنظر خود را که میخواهید رتبه های کلمات کلیدی در آن را بررسی کنید را انتخاب نمایید.
کلمات کوتاه برای برندهای بزرگ و سایتهایی با قدرت دامنه بالا مناسباند. سایتهای تازهکار، بهتر است ابتدا روی کلمات کلیدی دقیقتر تمرکز کنند تا شانس رقابت و دیده شدن آنها افزایش یابد. شما با توجه به رعایت کلیه موارد مربوط به سئو تکنیکال امکان تبدیل کاربر به مشتری را خواهید داشت و حتما در نظر داشته باشید که این نرخ تبدیل با روند افزایش خود میتواند به کسب و کار شما رونق فوق العاده ای ببخشد. مرورگر کروم برای توسعه دهندگان یک ابزار کاربردی و جالب ارائه کرده که البته برای شما به عنوان سئوکار هم کاربردی است. این قابلیت در پیدا کردن مشکلات و بررسی خطاهای احتمالی به شما کمک میکنند و گاها سرنخ هایی هم به شما ارائه میکنند که در موقعیت های مختلف ممکن است کاربردی باشد. شما به عنوان سئوکار تکنیکال حتما بایستی به موارد جزئی تر مثل هدینگ ها هم توجه داشته باشید به عنوان مثال چک کنید که هدینگ های صفحات درست اعمال شده اند؟ درون هر صفحه چند h1 دارید؟ آیا سایزبندی آن ها درست است؟ چنین مواردی را می توانید به طراح سایت اطلاع دهید.
- این ابزار به شما امکان بررسی چندین کلمه کلیدی را میدهد و نسخه دسکتاپ و موبایل دارد.
- از تعریف Keyword Targeting گرفته تا دستهبندیهای مختلف کلمات کلیدی و انواع نیتهای جستوجو، همهی این موارد در کنار هم به شما کمک میکنند تا بهترین تصمیمات را برای انتخاب کلمات کلیدی اتخاذ کنید.
- هر کسب و کار اینترنتی برای داشتن سایت پر بازدید، نباید از قدرت سئو (بهینهسازی موتور جستجو) غافل شود.
- «AccuRanker» ابزاری برای تعیین رتبه سایت در گوگل است که اغلب، متخصصان سئو و شرکتهای ارائهدهنده خدمات سئو از آن بهره میگیرند.
- در سرچ کنسول گوگل می توانید به بخش Pages مراجعه کنید و وضعیت ایندکسینگ سایت را ببینید و حتی بررسی کنید که صفحات ایندکس نشده چه مشکلی داشته اند سپس برای ایندکس این آدرس ها استراتژی مناسبی بچینید.
نمایش موبایلی سایت بهعنوان گزارش «Mobile Usability» در سرچ کنسول قابل ارزیابی است. سیستمهای رتبهبندی و جستجوی گوگل در گذر زمان تکامل یافتهاند و بخش زیادی از آنها به مرور زمان جای خود را به سیستمهای جدیدی دادهاند یا با سیستم اصلی گوگل «هسته مرکزی» ادغام شدهاند. در ادامه لیستی از سیستمهای رتبهبندی منقضی را بررسی خواهیم کرد که در حال حاضر، بهطور مستقل وجود ندارند. سئو سایت چیست؟ معنی آن قرار گرفتن در صفحه اول گوگل است و از سئو داخلی سایت و سئو خارجی سایت تشکیل میشود.
طراحی سایت موبایل فرندلی
این وبسایت، ابزارهای بسیار زیادی را برای کمک به کاربران در ارزیابی عملکرد وبسایت طراحی کرده است که از میان آنها، میتوان به ابزار Rank Tracker ماز اشاره کرد. این ابزار، یکی از بهترین ابزارهای تعیین رتبه سایت در گوگل است و تنها کاربران Pro ماز میتوانند از آن استفاده کنند. ابزار تعیین رتبه ماز به کاربران در ارزیابی رتبه صفحههای وب بر اساس کلمات و عبارات کلیدی مختلف کمک میکند. ابزار تعیین رتبه سایت «Ahrefs» ابزاری برای ردیابی و بررسی افزایش و کاهش رتبه صفحههای وب در آمار جستجوهای طبیعی (ارگانیک) در گوگل است. این ابزار به شما امکان بررسی چندین کلمه کلیدی را میدهد و نسخه دسکتاپ و موبایل دارد.
در این مقاله، درباره تعاریف و اصطلاحات جدید سند راهنمای سیستمهای رتبهبندی گوگل صحبت کردیم تا مگ سئو بهطور کامل با سیستمهای فعال و غیرفعال گوگل آشنا شوید و بدانید که که صفحات سایت در نتایج جستجو چگونه رتبهبندی میشوند. سیستم رتبهبندی سازگار با موبایل به انواع صفحاتی اشاره دارد که در دستگاه تلفن همراه، بهتر نمایش داده میشوند. شاخصهای موبایل فرندلی اکنون در سیستم تجربه صفحه (Page experience) گنجانده شدهاند.
شما می توانید موقعیت جغرافیایی کلمات کلیدی خود را برای ردیابی امتیازات رتبه بندی محلی تنظیم کنید. این ابزار رقبایی را که ممکن است بخواهید ردیابی کنید را پیشنهاد می کند. برای کلمات کلیدی ردیابی شده شما، SERanking موقعیت شما، میانگین رتبه کلی برای همه کلمات کلیدی، میانگین دید کلی، پیش بینی ترافیک و اینکه آیا در ویژگی های SERP ظاهر می شوید را به شما نشان می دهد. SE Ranking یکی دیگر از پلتفرم های همه جانبه برای سئو است که ابزارهایی را برای کمک به بازاریابان در ممیزی SEO، تجزیه و تحلیل بک لینک، گزارش SEO، تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی و ردیابی کلمات کلیدی ارائه می دهد.
گوگل با درک موقعیت کلمات داخل جملات، مفهوم هر کدام از آنها را از روی ارتباطشان با یکدیگر تشخیص میدهد؛ مانند وقتی که کلمه «به» در یک جمله با «از» جایگزین میشود و مفهوم اصلی جمله تغییر میکند. سئوکار یا کارشناس سئو یا متخصص سئو کسی است که در سئو سایت به شما کمک میکند. سعی کنید کمتر از سئو کلاه سیاه استفاده کنید و سئو کلاه خاکستری به نظر میرسد شباهت زیادی به سئو کلاه سیاه دارد، گزینه عقلانی سئو کلاه سفید است. برای شروع سئو در ابتداییترین بخش بیایید از سادهترین مفاهیم آن شروع کنیم.
گوگل برای رتبهبندی سایتها از الگوریتمهای پیچیدهای استفاده میکند که به طور مداوم در حال بهروزرسانی هستند. ساختار فنی سایت که باید ساختار مناسب و استانداردهای فنی را رعایت کنید و بهینهسازی سایت دائم در حال انجام باشد، نیاز به آموزش دارند، با یادگیری این دورهها، شما میتوانید از رقبا جلو بزنید و سایت خود را به بهترین شکل ممکن بهینهسازی کنید. با حضور در این دوره و بهرهگیری از دانش مدرسان مجرب، فراگیران میتوانند مهارتهای لازم برای سئو حرفهای وبسایت و کسب رتبه برتر در نتایج جستجوی گوگل را کسب کنند. این دوره میتواند گامی مؤثر برای ورود به دنیای دیجیتال مارکتینگ باشد. این ابزار یک چکلیست سئو نیز دارد که با استفاده از آن، متوجه میشوید که در مرحله بعد باید روی کدام بخش از بهینهسازی وبسایت کار کنید.
خوشبختانه، روش های بسیار دیگری (و کاربردی تر) برای بررسی موقعیت های رتبه بندی شما وجود دارد. در این مقاله راه های پیدا کردن رتبه سایت در گوگل را به طور کامل به شما آموزش خواهیم داد تا بتوانید بعد از انتشار یک مقاله یا کار کردن بر روی صفحه ای خاص از سایت تان بدانید در کجا گوگل قرار گرفته است. بهبود رنکینگ سایت در گوگل، فرایندی زمان بر است و اقدامات زیادی را می طلبد. پیش از آن که به افزایش رتبه گوگل فکر کنید، لازم است سایت خود را از لحاظ فاکتورهای مختلفی که بر سئو موثر هستند، تجزیه و تحلیل کنید. ممکن است یک یا چند مشکل فنی کوچک، مانع از اثرگذاری تمام اقدامات دیگر شما برای رسیدن به رتبه های بالای گوگل شود. ما این کار را با دقت برای شما انجام می دهیم و گزارش کاملی از وضعیت سئوی سایت شما ارائه می دهیم.
این موتور جستجو از الگوریتمهای پیچیدهای استفاده میکند تا به کاربران اطلاعات مرتبط و معتبر را ارائه دهد. در واقع، گوگل هر روز میلیاردها صفحه وب را اسکن میکند تا بهترین و مرتبطترین اطلاعات را در اختیار کاربران قرار دهد. ابزارهای وبسایت «Small SEO» برای کمک به بهبود استراتژی سئو کسب و کارها و وبسایتهای مختلف طراحی شدهاند و ابزار تعیین رتبه کلمه کلیدی سئو (SEO keyword position tracker) این وبسایت، یکی از بهترین ابزارهای این مجموعه به شمار میرود. با استفاده از حالت ناشناس یا Incognito در گوگل نیز میتوان جایگاه و رتبه صفحههای وب در موتور جستجوی گوگل را تخمین زد. این کار کمی زمانبر است، باید به شکل دستی انجام شود و دادههای کاملاً دقیقی را در اختیار شما نمیگذارد؛ اما میتوانید از آن به عنوان یکی از روشهای تعیین رتبه حدودی سایت در گوگل استفاده کنید.
این الگوریتمها در واقع اعتبار سنجی سایتها را انجام میدهند و به طور مداوم بهروزرسانی میشوند تا بهترین و دقیقترین نتایج را به کاربران نمایش دهند. این بروزرسانیها و آپدیتهای الگوریتمهای گوگل باعث میشود که وبسایتها برای حضور در نتایج گوگل تلاش بیشتری داشته باشند و سعی کنند با بهینهسازی محتوا و ساختار سایت رتبههای بالاتر بگیرند. ابزارهای زیادی برای تعیین رتبه سایت در گوگل و ارزیابی عملکرد صفحههای وب بر اساس کلمات کلیدی مختلف وجود دارد. از بهترین ابزارهای تعیین رتبه سایت در گوگل میتوان ابزار گوگل آنالیتیکس، ابزار Semrush، ابزار Ahrefs، ابزار AccuRanker و ابزار AuthorityLabs را نام برد.
یکی دیگر از عوامل مهم در رتبه بندی گوگل در سال ۲۰۲۴، اضافه کردن قابلیت جستجوی صوتی است. طبق گفته های گوگل، تعداد یک از پنج جستجوی گوگل از طریق جستجوی صوتی است و انتظار می رود این روند در آینده رو به رشد باشد. بنابراین تلاش برای تمرکز روی کلمات کلیدی طولانی به نفع وب سایت ها خواهد بود. در حقیقت، چنین چیزی را در الگوریتم رنک برین (RankBrain) گوگل شاهد هستیم. رنک برین نام سیستم هوش مصنوعی گوگل است که به درک بهتر عبارات جستجو شده توسط گوگل کمک می کند و عبارات طولانی را بهتر ودقیقتر تفسیر می کند. طراحی سایت موبایل فرندلی از مواردی است که هنگام طراحی سایت اجتناب ناپذیر است.