سئو محلی

قدرت سئو محلی چقدر است؟ + ۴ تکنیک برای تقویت لوکال سئو

خیلی‌ها به اشتباه به این فکر می‌افتند که برای بهینه‌سازی سئو محلی، تنها باید سئو محلی را بهینه کنند! یعنی چی؟ یعنی اصلاً به این فکر نمی‌کنند که قبل از هر چیز سایت شما باید از نظر سلامت فنی در وضعیت خوبی باشد. سئو داخلی یا on-page به بهینه سازی هر صفحه از سایت شما مربوط می‌شود و هدف آن هدایت ترافیک ارگانیک است. سئو داخلی بیشتر بر سئو تکنیکال و سئو محتوا استوار است و شامل لینک سازی یا تبلیغات پولی نمی‌شود (این تکنیک‌ها جزو روش‌های سئوی خارجی محسوب می‌شوند). اگر به درستی با مفهوم سئو محلی چیست آشنا شده باشید در می یابید که بک لینک ها در سئوی محلی چه تاثیری دارند. البته در کنار آن موارد مربوط به کلید واژه ها و انکر تکست ها را نیز بررسی می کند.

کلیدواژه‌های پر سرچ دربرگیرنده موقعیت مکانی‌تان را پیدا کنید و برای هر کدام یک صفحه جداگانه اختصاص دهید.این صفحات را کاملاً برای کلیدواژه مورد نظر سئو کنید تا برای آن کلیدواژه رتبه خوبی کسب کند. هتل‌ها، اقامتگاه‌های بومگردی و جاذبه‌های گردشگری با استفاده از سئو محلی می‌توانند توجه گردشگران را جلب کنند. بهینه‌سازی با کلمات کلیدی مانند هتل ارزان در کیش یا جاذبه‌های دیدنی تبریز مفید است. اطمینان حاصل کنید که وب‌سایت شما طراحی واکنش‌گرا (Responsive Design) دارد و در موبایل به‌خوبی نمایش داده می‌شود.

نام GMB که اختصار کلمه ی Google My Business هست، در واقع یک لیست تجاری است که اطلاعات کسب و کار شما در آن ذخیره میشود. با تکمیل این لیست شما در نقشه گوگل ثبت و به مشتریان محلی نمایش داده میشوید. رقابت در سئو محلی به شدت کم است، چرا که شما باید تنها با تعداد کمی از سرویس ها، محصولات و … رقابت کنید. و اگر شما محصول و سرویس با کیفیتی را ارائه کنید و همینطور سایت شما کاملا برای لوکال سئو بهینه باشد، مشتریان بیشتری برای فروش خواهید داشت. در گذشته برای پیدا کردن بهترین خدمات و فروشگاه‌ها در محله یا شهری جدید، از اطرافیان سوال می‌کردیم یا به تبلیغات محلی مثل تراکت‌ها مراجعه می‌کردیم.

در مرحلهٔ سوم، برای اینکه لیست حرفه‌ای و هدفمندتری داشته باشید و با کلمات کلیدی دقیق‌تری، مخاطب را هدف بگیرید، باید از ابزارهای کیورد ریسرچ مثل گوگل کیورد پلنر، گوگل ترندز، کیورد تول و… استفاده کنید. طوفان فکری بهترین تکنیک برای یافتن کلمه‌های کلیدی پایه و ابتدایی است که بتوانید بر اساس الگوهای یکسان جست‌وجوگران محلی، گوگل و ابزارها، سایر کلمه‌ها را هم پیدا کنید. اگر قبلاً برای سئو، لیستی آماده کرده‌اید، با همین الگو کیوردهای موردنیاز برای سئو محلی را بسازید یا کلمات با اینتنت محلی را جدا کنید. تا آخر این بخش با ما همراه باشید تا یک چک‌لیست ۸ موردی از کارهایی که باید برای بهینه‌سازی محلی سایت انجام دهید، داشته باشید. احتمالاً با مفهوم سئو آشنایید، درست است؟ اگر نیستید، سئو به زبان ساده یعنی سایت را به‌گونه‌ای بهینه‌ کنیم که بتواند در نتایج جست‌وجوی کاربران ظاهر شود. سالن‌های برگزاری رویدادها، مانند تالارهای عروسی، سالن‌های کنفرانس و حتی سینماها و شهربازی‌ها می‌توانند با استفاده از سئو محلی مخاطبان هدف را جذب کنند.

۲- تضمین سازگاری NAP در بسترهای آنلاین

سئو محلی

افراد معمولا به دنبال خدماتی در نزدیکی خود هستند تا در زمان و هزینه صرفه جویی کنند. به عبارت دیگر، سئوی محلی محدوده کوچکتری از سئو را در بر می‌گیرد و هدف آن کسب رتبه‌های بالا برای جستجوهای محلی است. برای مثال، یک رستوران با استفاده از سئو محلی می‌تواند در نتایج جستجوی افرادی که در نزدیکی آن رستوران به دنبال رستوران خوب یا رستوران با غذای ایرانی هستند، نمایش داده شود. ما در تابان آکادمی بصورت کاملا رایگان آموزش سئو سایت را برای شما قرار داده ایم تا با آن مسیر یادگیری حرفه ای خود را پیش ببرید. SEMrush نیز مانند Ahrefs، یک ابزار جامع سئو است که امکانات گسترده‌ای برای تحقیق کلمات کلیدی، آنالیز رقبا و بررسی سئو محلی ارائه می‌دهد.

برای این که موتورهای جستجو و کاربران بتوانند به سادگی محل کسب و کار شما را بیابند باید NAP وب‌سایت خود را بهینه‌سازی کنید. NAP مخفف کلمات «نام، نشانی و شماره تماس» (Name, Address, Phone Number) و یکی از اصطلاحات رایج در دیجیتال مارکتینگ است. علاوه بر این، با استفاده از این ابزارها متوجه می‌شوید که رقیبان شما کدام کلمات کلیدی را هدف‌گذاری کرده‌اند. اگر رقیبان شما مجموعه خاصی از کلمات کلیدی را هدف‌گذاری کرده باشد، احتمالاً این دسته از کلمات به کسب و کار شما نیز مرتبط هستند و می‌توانید از آن‌ها برای تولید محتوا بهره بگیرید. اما گوگل تنها زمانی که از عبارت‌هایی مانند «اطراف من»، «Near Me» یا نام یک شهر در جستجو استفاده کنید این نتایج را به شما نشان نمی‌دهد.

باید توجه کنید که اطلاعات صفحه‌های موقعیت مکانی در بخش‌های مختلف تکرار یا کپی نشده باشد. به همین دلیل باید برای کسب و کارهایی که فقط یک شعبه دارند، فقط یک صفحه «درباره ما» بسازید. هچنین، می‌توانید با اضافه کردن موقعیت مکانی کسب و کار در «نقشه گوگل» (Google Map) به این صفحه، امتیاز بیشتری از گوگل دریافت کنید. اگر کسب و کار شما بیش از یک موقعیت مکانی فیزیکی دارد، بهتر است صفحه‌ای از وب‌سایت خود را به نمایش اطلاعات شعبه‌های مختلف برند اختصاص دهید. پس از این‌که اطلاعات کسب و کار خود را به این وب‌سایت‌ها اضافه کردید، به یاد داشته باشید که همواره باید اطلاعات خود را به‌روز و دقیق در این وب‌سایت‌ها درج کنید. اشتباهاتی مانند اشتباه تایپی و قرار ندادن شماره پلاک درست یا اشتباه در شماره تماس می‌تواند برای شما مشکل ایجاد کند.

اگر گوگل متوجه نشود که کدام‌یک از اطلاعات شما در این وب‌سایت‌ها صحیح است، ممکن است کسب و کار شما را در نتایج جستجوها به کاربران نمایش ندهد. همچنین، همیشه اطلاعات کپی شده (Duplicate) درون فهرست‌های آنلاین کسب و کار را حذف کنید. یکی دیگر از روش‌های بهبود رتبه صفحه‌های وب‌سایت از طریق سئو محلی، اضافه کردن اطلاعات کسب و کار به وب‌سایت‌های جمع‌آوری فهرست کسب و کارها مانند Foursquare و گوگل است.

کارگاه تخصصی؛ همسویی روابط عمومی و اهداف سازمان

از کلمات کلیدی محلی در عنوان‌ها، توضیحات متا و محتوای صفحات استفاده کنید. صفحات اختصاصی برای خدمات یا محصولات محلی ایجاد کنید و لینک‌های داخلی را بهبود دهید. قبل از آنکه سایتتان را برای سئو محلی بهینه کنید، مراقب باشید که برای دستگاه‌های گوشی موبایل به خوبی نمایش داده شود. در نتیجه اگر سایت شما موبایل فرندلی نباشد، هیچ سودی از سئو محلی نخواهید برد. Andrew Hagni می گوید که هنگامیکه برای یک مشتری کار سئو را انجام می دهد یک چک لیست سئو تهیه می کند.

کاربران وقتی نام برند شما در لیست Google Map Pack می‌بینند، حتی اگر قصد نداشته باشند حضوری به به شما مراجعه کنند، حداقل با شما تماس می‌گیرند و ممکن است به لید (سرنخ) تبدیل شوند. در صورتی که اطلاعات کافی درباره اسکیما و روش های استفاده از آن ندارید، محتوای ” اسکیما چیست؟ ” را مطالعه کنید. ابزار Screaming Frog به صورت یک نرم افزار، می تواند در سیستم شما نصب شود. سپس ابزار Screaming frog سایت شما را کراول می کند و مواردی از قبیل ارور های ۴۰۴، موارد مربوط به توضیحات متا و هدینگ ها و … را بررسی می کند. استراتژی‌های هوشمند بیدینگ مثل رانندگی با خودروی دنده‌اتومات کار را خیلی راحت می‌کنند؛ ولی ممکن است آن قدر بید را…

دریافت لینک از سایت‌های محلی

در مقابل، سئوی معمولی بر جستجوهای گسترده تر و غیر مرتبط با یک جغرافیای خاص تمرکز دارد. سایت‌های محلی دیگر می‌توانند به معرفی کسب و کار شما بپردازند و لزوما نباید سایت‌های معروف و پر ترافیکی باشند. با این کار شما به گوگل ثابت خواهید کرد که در یک منطقه یا شهر حضور دارید و سایر کسب و کارهای موجود در شهر به شما اعتماد دارند.

این شامل تحلیل دیتاهایی مانند سن، جنسیت، علایق و رفتار خرید آن‌ها می‌شود. همچنین، به بررسی رقبای خود در منطقه بپردازید و ببینید آن‌ها چگونه به نیازهای مشتریان پاسخ می‌دهند. با این روش‌ها، شما می‌توانید دیدگاه واضح‌تری از مشتریان محلی خود به دست آورده و استراتژی‌های بازاریابی خود را طبق آن طراحی کنید. گوگل مپ به یکی از ساده‌ترین و قدرتمندترین ابزارهای سئو محلی محسوب می‌شود.

سئو محلی

چون جست‌وجوگر محلی که صفحهٔ شما را باز می‌کند، باید در عرض چند ثانیه متوجه شود خدمات شما مختص همان محل است. هرچه محتوا، هدلاین‌ها و از همه مهم‌تر دیسکریپشن شما برای جست‌وجوهای محلی بهینه‌تر باشد، نرخ کلیک ارگانیک شما هم بالاتر می‌رود. برای آشنایی بیشتر با این ابزارها، پیشنهاد می‌کنیم مقالهٔ «بهترین ابزارهای سئو که حتماً نیاز پیدا می‌کنید!

افزودن گوگل مپ (Google Maps) به سایت خود

سلام دوست عزیزلینک ها باید نوفالو باشند ولی دقت کنید که گذاشتن نقشه در فوتر سایت به معنی لود این منابع در همه صفحات و تاثیر مستقیم بر سرعت آنها خواهد بود. پیشنهاد میکنیم تنها آدرس (متنی) و راه ارتباطی را در فوتر قرار داده و نمایش نقشه را به صفحه تماس با ما محدود کنید. بعد از این‌که این همه در مورد موضوع سئو لوکال صحبت کردیم، حالا نوبت به این می‌رسد که وارد عمل شویم و به شما بگوییم چطور می‌تواند سایت‌تان را برای محله بهینه کنید.

از ابزارهایی مانند Google Analytics و ابزارهای مدیریت سئو برای بهینه‌سازی بیشتر استراتژی خود استفاده کنید. مطالعات نشان می‌دهند که بیش از ۷۶ درصد کاربران، تنها در صورتی اقدام به نوشتن نقد برای یک کسب و کار می‌کنند که از آن‌ها خواسته شود این کار را بکنند. قدم بعدی، یافتن کلمات و عبارات بلندتر است که اصطلاحا به آن‌ها کلمات کلیدی دم دراز (Long tail keywords) گفته می‌شود. محتواهایی که برای این دست از کلمات کلیدی بهینه شده‌اند می‌توانند تا ۱۹ درصد کلیک بیشتر نسبت به کلمات کلیدی کوتاه به خود جذب کنند. مرتبط بودن، یکی از ملاک‌های کلیدی الگوریتم محلی و همچنین الگوریتم اصلی و ارگانیک گوگل است. به طور کلی از آنجا که گوگل می‌خواهد کارش را به درستی انجام دهد، پس طبیعتا نباید نتایج غیر مرتبط به کاربر نمایش دهد.

علاوه بر این نتایج برخی عبارت‌های جستجو شده در گوگل باید به ازای هر منطقه جغرافیایی متفاوت باشد. برای مثال وقتی شما عبارت «رستوران سنتی در اصفهان» را جستجو کنید، باید نتایج جستجو تنها در مورد رستوران‌های شهر اصفهان باشد. یک شاخص استنادی و در واقع نقل‌ قول آنلاینی از نام، آدرس، شماره تلفن برای یک کسب‌ و کار محلی است. شاخص استنادی به این دلیل اهمیت دارد که به پوشش‌دهی کسب‌ و کارهای محلی در سرچ‌های آنلاین و زمانی که کسب‌ و کارهای محلی شاخص‌های استنادی‌شان را به منظور تضمین دقت در داده‌ها مدیریت می‌کنند، کمک می‌کند. با توجه به اینکه سرویس Google My Business در ایران کار نمی‌کند، ثبت کسب و کار در نقشه گوگل جایگزین آن است.

دلایل اهمیت سئو محلی (local seo) برای کسب‌و‌کارها

اگر دیدید کسی راضی نشد نقد و بررسی خود را به اشتراک بگذارد، خودتان وارد عمل شوید و اولین نظر را ثبت کنید. اگر می‌خواهید به عمق سایت‌تان نفود کنید و ایرادهای فنی و تکنیکال آن را یکی یکی پیدا و عیب یابی کنید، به صفحه آموزش سئو تکنیکال مراجعه کنید. چون شما مخاطبانی را به سمت خود می کشید که در منطقه شما نیستند و قصد خرید حضوری و مراجعه به فروشگاه را دارند.

در صورتی که سایت شما از اعتبار بالایی در شهرتان برخوردار باشد، در قسمت لوکال پک (local pack) نتایج جستجو نمایش داده می شوید. کاربران و مشترکین فعلی خود را تشویق کنید تا نظرات مثبتی در مورد محصولات شما بگذارند. همچنین رضایت مشتری همیشه به عنوان یک نماد اثبات برای دیگر مشتریان بوده است. شما به عنوان یک متخصص سئو که در حال بهینه سازی سایت برای سئو محلی هستید، باید به دنبال کلمات کلیدی کم رقابت که در عین حال بسیار سودآور هستند، باشید. با افزایش استفاده از تلفن‌های همراه هوشمند و دستیارهای صوتی (مانند Siri، Google Assistant و Alexa)، جستجوهای محلی به طور چشمگیری افزایش یافته‌اند. کاربران اغلب در حال حرکت هستند و به دنبال کسب‌وکارهای نزدیک خود می‌گردند و به جای تایپ کردن، از دستیار صوتی سوال می‌کنند.

مطمئن شوید این اطلاعات با NAP موجود در دایرکتوری‌ها (Directory) و Google My Business یکسان است. Steve Schawb  از  Digital Eel شبکه کسب و کار چیست؟ شما به عنوان مدیر یک کسب و کار با افرادی در حال معامله و ارتباط هستید این افراد برای ایجاد بک لینک محلی نقطه شروع مناسب هستند. اگر نمی دانید که از کجا شروع کنید کافیست دفتر تلفن شرکت را برداشته و به نام ها نگاهی بی اندازید.

نکته ی مهمی که باید در اینجا به آن اشاره کنم، استفاده از کلمات کلیدی فرعی (LSI)، به جای کلمات کلیدی اصلی است. البته شما میتوانید GMB را هم برای کاربران دسکتاپ و هم برای کاربران تلفن همراه داشته باشید. همینطور این فرآیند با استفاده از ربات‌های خزنده آغاز می‌شود که صفحات وب جدید را پیدا کرده و اطلاعات آنها را استخراج می‌کنند. شاید برای همه ما پیش آمده باشد که با شماره تماس درج شده در GMB تماس گرفته باشیم تا ببینیم واقعا به جایی که به کسب و کار مربوط متصل است یا به جایی که اصلا انتظار نداریم وصل است! پس به یاد داشته باشید که حتما شماره تماس درست و قابل اعتماد را درج کنید.

به این فکر کنید مردم چه چیزهای مرتبطی با محل کسب‌وکار شما را سرچ می‌کنند. محتوای موردنیاز را در اختیار آن‌ها بگذارید؛ فقط یادتان نرود محتوا باید با موضوع کسب‌وکار شما هم‌خوانی داشته باشد. شما می‌توانید با نوشتن و تولید محتوا دربارهٔ اخبار، حاشیه‌ها و اطلاعات شهر یا منطقهٔ خودتان، مخاطبان محلی را جذب کنید و یک منبع و مرجع محلی به‌دردبخور برای جست‌وجوگران محلی باشید. ما در یک مقالهٔ اختصاصی با عنوان «آموزش کیورد پلنر گوگل به‌صورت تصویری»، کار با این ابزار را بررسی کرده‌ایم. چون ما به جست‌وجوگر محلی نیاز داریم، باید کلمه‌هایی را پیدا کنیم که اینتنت آن‌ها یافتن خدمات کسب‌وکارهای محلی است؛ مثل «دندان‌پزشکی در زعفرانیه»، «رستوران‌های ولیعصر» و «کبابی تجریش». این کار هم با ثبت کسب‌وکارتان در My business گوگل شدنی است؛ ولی از آنجایی که همه‌چیز ما با مردم دنیا فرق دارد ?

در سایت‌های ایرانی یک سری سایت‌های دایرکتوری وجود دارند که به صورت لیستی تعدادی از کسب و کارهای آنلاین را در یک جا جمع می‌کند. به عنوان مثال در سایت فیدیلیو، صفحاتی وجود که مختص رستوران‌ها و کافه‌های مناطق مختلف تهران است. شما با قرار گرفتن در این لیست‌ها می‌تواند در کنار سایت‌های رقیب دیده شوید و اگر به اندازه خوب باشید، بهتر از حریف خودتان عمل کنید. طبق تحقیقات انجام شده، سئوی محلی زمانی بیشترین سود را خواهد داشت که سایت شما برای دستگاه‌های موبایل بهینه شده باشد. ۷۶ درصد از مصرف کنندگانی که یک کسب و کار محلی را جستجو می‌کنند در ظرف ۲۴ ساعت از آن مکان بازدید می‌کنند. مشتریان همواره می‌خواهند بدانند که آیا افرادی مانند آن‌ها که از محصولات و خدمات یک کسب و کار استفاده کرده‌اند از آن راضی بوده‌اند یا خیر.

NAP مخفف ۳ کلمه NAME، ADDRESS، PHONE NUMBER یا همان نام، آدرس و تلفن شماست که به اختصار آن را NAP می‌نامند. NAP که شامل مهم‌ترین شاخصه‌ کسب‌وکار شماست، یکی از سیگنال‌های کلیدی رتبه‌بندی سئو محلی است. گاهی اوقات هنگام نوشتن درباره موضوعات عمومی برای جلب توجه تعداد زیادی از مخاطبان، مهم است مطالبی تولید کنید که به خبرهای محلی می‌پردازند و توجه مخاطبان محلی را جلب می‌کنند. با تولید محتوای آموزشی و تولید محتوا درباره گردهمایی‌ها، اخبار و کارکنان حوزه تخصصی خود می‌توانید به منبعی معتبر در منطقه فعالیت خود تبدیل شوید. علاوه بر این، باید نام، نشانی و شماره تماس کسب و کار خود را در صفحه «تماس با ما» نیز ذکر کنید.

  • اگر کاربران پس از ورود به سایت شما، محتوای مفیدی بدست آورند، با آن تعامل برقرار می‌کنند.
  • اما اگر نتواند برندتان را پیدا کند و یا نشانه‌های کمی مبنی بر برتری شما به دست آورد، به احتمال زیاد رتبه خوبی برایتان در نظر نمی‌گیرد.
  • البته تنها هدف خود را سئو ندانید، زیرا اطلاعات و تصاویر این نقشه توسط کاربران نیز مشاهده می شود.
  • این ابزار به شما کمک می‌کند تا رتبه خود را در نتایج جستجوی محلی ردیابی کنید، رقبای خود را آنالیز کنید، نظرات مشتریان را مدیریت کنید و گزارش‌های دقیقی از عملکرد سئوی محلی خود دریافت کنید.

همچنین می‌توانید نقدهای کاربران را بخوانید و قسمت مخصوصی را که گوگل با عنوان People Also Ask ایجاد می‌کند بررسی کنید و از آن‌ها کلمات جدیدی استخراج کنید. یک کسب و کار محلی برای بیشتر دیده شدن باید سعی کند راه خود را به آنچه پکیج نقشه محلی یا Local Pack نامیده می‌شود پیدا کند. این پکیج در واقع بلوکی از مکان‌هایی است که به صورت لیست در زیر تصویری از نقشه منطقه مورد نظر نمایش داده می‌شود و با نتایج یک جستجوی معمولی در گوگل تفاوت دارد. نتایج تحقیقاتی که توسط موسسه Access انجام شده نشان می‌دهد که مسافت فیزیکی، اهمیت بسیار زیادی برای مشتریان محلی دارد. به طوری که بیش از ۹۲ درصد از افراد برای خرید مایحتاج روزانه خود مسافت‌های کمتر از ۲۰ دقیقه‌ای را می‌پیمایند.

البته تنها هدف خود را سئو ندانید، زیرا اطلاعات و تصاویر این نقشه توسط کاربران نیز مشاهده می شود. برای این منظور پیشنهاد می کنم که مطلب ” آموزش ثبت مکان در گوگل مپ ” را مطالعه کنید. امروزه اکثر جستجوها توسط تلفن همراه صورت می گیرد؛ به همین دلیل بهتر است از واکنش گرا بودن صفحات سایت خود مطمئن شوید. زیرا این موضوع نه تنها بر جذب مخاطبان و کاهش نرخ پرش تاثیر می گذارد، بلکه یکی از تکنیک های سئو محلی نیز بشمار می رسد.

❌ عدم تولید محتوای محلی:

همانطور که گفته شد مکان جغرافیایی افراد با استفاده از IP قابل شناسایی است؛ اما مکان جغرافیایی کسب‌وکار یا همان وبسایت با رعایت چند نکته ساده و مشخص تعیین می‌شود. Google My Business (GMB) یک ابزار رایگان است و به شما این امکان را می‌دهد که اطلاعات کسب‌وکار خود را مدیریت کنید و در نتایج جستجوی محلی ظاهر شوید. اطمینان حاصل کنید که نام کسب‌وکار، آدرس، شماره تلفن، وب‌سایت، ساعت کاری و سایر جزئیات مهم، دقیق و به‌روز باشد. عکس‌ها و ویدیوهای کسب‌وکارتان را اضافه کنید تا به مشتریان بالقوه، محصولات و خدمات خود را نمایش دهید. مشتریان را تشویق کنید تا برای بهبود رتبه و اعتبار شما، نظرات خود را در فهرست GMB ثبت کنند. در عصر دیجیتال، جایی که حضور آنلاین برای مشاغل بسیار مهم است، درک نکات ظریف سئوی محلی می‌تواند بازی را تغییر دهد.

شما می­توانید با جستجوی سریع درگوگل یا خواندن وبلاگ های مرتبط با رشته­ خود، درصدر جستجوها باقی­بمانید. اگر کسب ­وکار شما برای جستجوی­ محلی بهینه­ شده­باشد، مشتریان محلی که در منطقه، آماده ­خرید هستند، به سراغ­تان خواهندآمد. پابلیکا با جمع‌ آوری رسانه‌های منحصر به فرد هر استان و منطقه این امکان را به راحتی در اختیار شما می‌گذارد. Moz Local ابزاری قدرتمند برای بررسی و مدیریت حضور آنلاین کسب‌وکار شما در دایرکتوری‌های محلی است. این ابزار به شما کمک می‌کند تا اطلاعات کسب‌وکار خود (NAP) را در دایرکتوری‌های مختلف یکسان‌سازی کنید، استنادهای محلی (Citations) خود را مدیریت کنید و از صحت و سازگاری اطلاعات خود اطمینان حاصل کنید. عدم تطابق این اطلاعات در وب‌سایت، GBP و سایر دایرکتوری‌های آنلاین می‌تواند باعث سردرگمی کاربران و کاهش رتبه شما شود.

استراتژی لینک بیلدینگ لوکال

تنظیم و سروکله‌زدن با کدهای اسکیما کار خیلی راحتی نیست؛ ولی با کمک برخی ابزارها، می‌توانید بدون نیاز به دانش فنی خاصی، از آن‌ها استفاده کنید. با این اسکیما، می‌توانید اطلاعاتی مثل لوکیشن، شماره تلفن، روزها و ساعت‌های کاری و… را به گوگل اطلاع دهید. اسکیما به زبان خیلی ساده، به کدها و نشانه‌هایی گفته می‌شود که گوگل با کمک آن‌ها، موضوع و جزئیات محتوا و صفحات سایت شما را بهتر می‌فهمد. در این تحقیق، متوجه می‌شوید چه محتوایی برای هر عبارت آماده کنید تا در نهایت، به‌عنوان بهترین نتیجه به کاربر معرفی شوید. پس مهم است کاری کنید که کسب‌وکار شما هم در جست‌وجوهای مرتبط، در این پکیج دیده شود. جست‌وجوگر محلی دنبال خدمات است که در یک منطقهٔ مشخص به آن دسترسی دارد.

در صورتی که کلمه کلیدی شما کلمات کلیدی مانند “پیتزا فروشی در تهران” یا “قالیشویی” و… که نتایج آن کاملا محلی هستند نیست، با استفاده از تولید محتوا، بهبود لینکهای خارجی و نکاتی که در این مقاله مطرح شده می توانید مشکل را حل کنید. با اجرای این تاکتیک‌ها، مشاغل محلی می‌توانند با حضور آنلاین رتبه خود را در نتایج جستجوی محلی بهبود دهند. نظرات مثبت در سئو محلی (Local SEO) تأثیر قابل توجهی دارند و می توانند به بهبود رتبه بندی کسب و کار شما در نتایج جستجوی محلی کمک کنند.

لینک‌سازی خارجی یکی از مهم‌ترین تکنیک‌ها برای بهبود لوکال سئو است؛ چون این لینک‌ها اعتبار دامنهٔ شما را افزایش می‌دهند و هرچه تعدادشان بیشتر باشد، گوگل سایت شما را در زمرهٔ سایت‌های محلی محبوب و معتبر حساب می‌کند. مثلاً اضافه‌کردن نقشهٔ گوگل و نظرات آنلاین کاربران در رتبه‌بندی نتایج جست‌وجوی محلی نقش دارد؛ ولی در سئو، سایت بیشتر اعتبار خود را مدیون لینک‌هایی است که از سایت‌های معتبر می‌گیرد. استفاده از تکنیک‌های سئوی محلی، به شما کمک می‌کند همین مشتری‌ها را جذب کنید؛ کسی که به خدمات یک کسب‌وکار در یک منطقهٔ مشخص نیاز دارد. معمولاً در شبکه‌های اجتماعی امکان ثبت موقعیت مکانی وجود دارد و در جستجوهای کاربران نیز قابلیت نمایش بر اساس موقعیت مکانی گنجانده شده است.

به روز رسانی های بعدی هم فقط اصلاحاتی در این فرایند ایجاد کرده اند و حالا با تاکیدی که گوگل بر نتایج محلی دارد، می توانید برای این نوع عبارات رقابتی و عمومی هم رتبه خوبی به دست آورید. البته این کار فقط بر اساس موقعیت جغرافیایی نیست، بلکه سلیقه و انتخاب های شخصی کاربر هم در نظر گرفته می شود. معمولا کاربران با این هدف، عبارت “خرید مبل در مشهد” را جستجو می کنند تا یک فروشگاه خوب مبل در مشهد را بیابند و برای خرید این کالا، اقدام کنند. این موضوع می تواند برای پیدا کردن یک تکنسین “خدمات تعمیر کولر گازی در مشهد” نیز صدق کند. وقتی که گوگل نتواند تشخیص دهد که کدام اطلاعات دربارهٔ کسب‌وکار شما صحیح است، ممکن است اصلاً آن را در نتایج جست‌وجوی محلی نشان ندهد.

Google Trends

اگر به‌دنبال رشد سریع کسب‌وکار خود در بازار محلی هستید، اجرای این تکنیک‌ها را در اولویت قرار دهید. منظور از Local SERP، صفحه نتایج جستجوی گوگل است که برای جستجوهای محلی نمایش داده می‌شود. این نوع نتایج زمانی ظاهر می‌شوند که کاربر به دنبال خدمات یا محصولات در یک مکان خاص باشد. در Local SERP معمولاً لیستی از کسب‌وکارهای محلی به همراه اطلاعاتی مثل نام، آدرس، شماره تماس، نظرات کاربران و نقشه نمایش داده می‌شود. تسلط بر سئوی محلی برای کسب و کارهایی که به دنبال پیشرفت در چشم انداز دیجیتال مارکتینگ رقابتی امروز هستند ضروری است.

پیدا کردن کلمات کلیدی ویژه سئو محلی موضوع بسیار مهمی است که باید قبل از هر تکنیک و راهکاری، آن را در نظر بگیرید. البته پیشنهاد ویژه ما استفاده از Google Suggests یا همان پیشنهادات گوگل در زمان جستجو است. لوکال سئو به کسب و کار شما کمک می کند تا بتوانید محصولات و خدمات خود را با کارایی بیشتر به مشتریان محلی خود ارائه کنید. به عنوان مثال، اگر شما فروشگاه لباس در شهر مشهد دارید، می توانید دسترسی راحت تری را با سئو محلی و با توجه به الگوریتم کبوتر به مشتریان خود بدهید. ممکن است شما سایتی برای کسب و کار خود داشته باشید ولی خیلی از مشتریان شما از آن مطلع نباشند. حال شما با سئو لوکال می توانید مشتریان محلی خود را آگاه کرده و همین طور میانگین تعداد آن ها را افزایش دهید.

یکی از معیارهای مهم گوگل برای نشان دادن یک سایت در نتایج، بهره گیری از نظرات مخاطبین است. بنابراین برای افزایش سئو محلی سایت خود از کاربران بخواهید در نقشه گوگل سایتتان نظرات خود را درج کرده و امتیازی در نظر بگیرند. در برخی کسب و کارها رقابت کلمات کلیدی برای کسب رتبه در گوگل بسیار زیاد است. در صورتی که کسب و کارتان در سطح کوچک باشد و از منابع مالی زیادی نیز برخوردار نباشید، کسب رتبه در آن کلمه کلیدی به سختی امکان پذیر است.

باید بدانید مشتریان شما از کدام منطقه جغرافیایی هستند و سپس بر اساس آن استراتژی های سئو محلی را انجام دهید. این شامل آدرس دقیق، شماره تماس، ایمیل، لینک وب‌سایت، ساعت‌های کاری و عکس‌های واقعی از محل کسب‌وکار شما می‌شود. این ابزار به شما امکان می‌دهد پروفایل Google Business را بهینه کرده و اطلاعات کسب‌وکار را در بیش از ۱۵۰ دایرکتوری محلی فهرست کنید. برای فعالیت‌های سئو خارجی سایتتان باید لینک‌سازی خود را روی کلمات کلیدی محلی متمرکز کنید، بدین‌ترتیب که انکرتکست ها را از کلمات کلیدی محلی انتخاب کرده و همچنین باید از سایت های محلی لینک بیشتری دریافت کنید.

همچنین می‌توانید برای کسب و کارهایی که از بخش‌های مختلف تشکیل شده‌اند، خودتان زیرمجموعه‌ اضافه کنید. به عنوان مثال، اگر یک آتلیه عکاسی دارید، می‌توانید زیر شاخه‌هایی برای «عکاسی عروسی» و «عکاسی پرتره» و غیره ایجاد کنید. این کار به کسب و کار شما کمک می‌کند تا برای خدمات خاص‌تر در گوگل رتبه بگیرد. انجام این کار فقط چند دقیقه طول می‌کشد، اما تا حد زیادی به ایجاد ارتباط و جلب اعتماد مشتریان شما کمک می‌کند.

یکی از راهکارهای ورود به نتایج Local این است که روی کلمات کلیدی محلی (Geo-targeted Keywords) مرتبط با کسب‌وکارتان تمرکز کنید. بهتر است از عبارات «نزدیک من»، «نام محله»، «نام شهر» و هر عبارتی را که می‌تواند محلی‌بودن بیزینس شما را نشان دهد، در کنار کلمات کلیدی حوزه فعالیت خود استفاده کنید. Local Pack یا Local map pack results نتایج یک جستجوی محلی را بر اساس محل حضور کاربر توصیف می‌کند. SERPهای محلی معمولاً شامل یک بسته با ۳ نتیجه محلی (local 3-pack) در اول صفحه هستند و مرتبط‌ترین نتایج را روی نقشه نشان می‌دهند. علاوه بر این، صحبت با افراد دیگر در حوزه تخصصی برند و فعالیت به عنوان منبعی مفید برای جامعه حوزه تخصصی می‌تواند به افزایش تعداد لینک‌های ورودی کمک کند.

امکان نظر دهی کاربران را فراهم کنید

هدف سئو محلی، نمایش کسب‌وکار شما به کاربرانی است که در منطقه جغرافیایی شما به دنبال محصولات یا خدمات شما هستند. سئو محلی یک استراتژی کلیدی برای کسب‌وکارهای کوچک است که به دنبال جذب مشتریان در محدوده جغرافیایی خود هستند. با رعایت نکات ذکرشده، می‌توانید دیده‌شدن کسب‌وکار خود را افزایش داده و از رقابت محلی پیشی بگیرید. اجرای بهینه‌سازی Google My Business، مدیریت نظرات، لینک‌سازی محلی و تولید محتوای هدفمند، مهم‌ترین اقدامات برای موفقیت در سئو محلی هستند.

با بهبود سئو لوکال سایت شما به کمک وب پویا، امکان نمایش سایتتان در نتایج جستجو محلی مرتبط، تا فاصله ۸ کیلومتری افزایش پیدا خواهد کرد. همانطور که در بالا نیز گفتیم، لینک سازی در سئو سایت بسیا تاثیر گذار است. برای اطمینان از سئو محلی سایتتان لازم است از سایت های معتبر محلی لینک دریافت کنید.لینک سازی در سایت های محلی که از اعتبار بالایی برخوردارند، احتمال نمایش سایت شما در نتایج جستجو محلی را افزایش می دهد.

اغلب استراتژی‌های سئو وابسته به سایت هستند و بدون سایت تنها می‌توانید رو بهبود عملکرد کسب و کارتان در نقدهای آنلاین مگ سئو کار کنید. در صورت داشتن نظرات با امتیاز بالا و با کیفیت ممکن است پروفایل شما در گوگل مپ برای برخی جستجوهای کاربران نزدیک در سرچ‌های گوگل نمایش داده شود. نکته‌ای که باید به آن دقت داشت این است که دریافت لینک از سایت‌های محلی برای سایت‌های بسیار بزرگ غیرمحلی کار دشواری است. چرا که بیشتر کسب و کارهای محلی ترجیح می‌دهند به همسایگان و دوستان محلی خود کمک کنند تا یک غول فروشگاهی آنلاین. می‌توان با ارائه پیشنهادات مناسب برای همکاری، از کمک این کسب و کارهای محلی هم برای داشتن سئوی محلی قوی‌تر بهره برد.

کلمه NAP برگرفته از کلمات نام (Name) ، آدرس (Address) و شماره تلفن (Phone Number) است. همانطور که مشاهده میکنید، اگر پیام سبز رنگ برای شما ظاهر شد یعنی سایت شما برای موبایل مناسب است. همین اول باید به این نکته اشاره کنم که جستجوهای موبایلی به سرعت در حال رشد است. اما در ابتدا باید در مورد اصول و تعاریف اولیه سئو محلی صحبت کنیم، پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. به عنوان مثال، اگر کسی در تجریش به دنبال دامپزشک باشد، ترجیح می‌دهد به دامپزشکی در همان منطقه مراجعه کند تا مجبور نباشد مسافت زیادی را طی کند و وقت زیادی را صرف رفت و آمد کند. کمتر کسی دانشی که با سعی و تلاش به دست آورده را به دیگران ارائه می‌دهد به همین دلیل برای آموزش تخصصی در هر حوزه‌ای، نیازمند مراجعه به منابع خارجی هستیم.

از آنجا که اسلایدر سئو در بالای نتایج جستجو و به شکلی متمایز از آن‌ها نمایش داده می‌شود، بیشتر به چشم کاربران می‌آید. در نتیجه حضور در این جایگاه می‌تواند نرخ کلیک بالایی برای یک وب سایت فراهم کند. شبکه‌های اجتماعی، ابزاری قدرتمند برای بهبود لوکال سئو شما از طریق افزایش آگاهی از برند و تعامل با مشتریان بالقوه است. با پاسخ دادن به نظرات، به اشتراک‌گذاری محتوای مرتبط و تبلیغ محصولات یا خدمات خود، با دنبال کنندگان خود در شبکه‌های اجتماعی تعامل داشته باشید. از شبکه‌های اجتماعی برای معرفی کسب‌وکار خود و تعامل با جامعه محلی خود برای ایجاد اعتماد و وفاداری، استفاده کنید. این قسمت که در بیشتر نتایج جستجوی گوگل ایجاد می‌شود، یکی از قسمت‌های ویژه نتایج گوگل (Rich Result) است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا